abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137009008
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Waar het ging over cito's, rapporten, en langer kleuteren of juist niet.
:)
pi_137009027
crap ik gooide em dicht :')
Anyroads, game on over waar we t over hadden. Mijn laatste post:

ik heb eigenlijk geen idee :o ik ben van januari, ik zal dan wel 2,5 gekleuterd hebben? Eens vragen aan mn moeder :)

En voor mn oudste maakt het niet uit, die werd een week voor de start van t schooljaar 4 dus kon moeiteloos aansluiten :D mn jongste zal dan ook wel langer kleuteren, die is van begin feb., ik ben benieuwd, in haar geval weet ik nog zo net niet of dat fijn is voor haar of dat ze liever door zou gaan.

Hier geen cito in groep 1 en ook geen rapporten, alleen aan het eind van het jaar een soort verslag over hoe het gaat in de klas. En dan een gesprek ergens nog geloof ik. Oudste draait lekker mee hier, de gemengde 1/2 groep is fijn voor haar. Ze kan haar creatieve ei zoveel mogelijk kwijt en als ze dan toch eens iets anders wil doen dan mag/kan dat. Leuk ook om te zien die interactie tussen oudere/jongere kindjes.
pi_137009093
kleuters zijn in feite mini pubers je moet gwn straffen als ze ongehoorzamen slotje
pi_137009229
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:50 schreef RegularShow het volgende:
kleuters zijn in feite mini pubers je moet gwn straffen als ze ongehoorzamen slotje
Ja, ieder jaar dat ze ouder wordt, wordt de zweep een tikje dikker en mag ik iets harder slaan O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137009490
Wij hebben nu twee verslagavonden gehad, maar daar is (het vermogen tot) leren, laat staan taal en/of rekenen niet ter sprake gekomen. Ook geen cito-toets. Wel hebben we het over hoe ze zich voelt en gedraagt in de groep ed. En hoe ze in dr vel zit.

Edit: tijdens het eerste gesprek is er trouwens wel een soort rapportje behandeld, bedenk ik me net. Dat ging over het vermogen om bepaalde werkjes/spelletjes uit te voeren. Dat waren volgens mij specifieke Montessori-werkjes.
pi_137009500
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ieder jaar dat ze ouder wordt, wordt de zweep een tikje dikker en mag ik iets harder slaan O+
ieder jaar een riempje extra. ♡
pi_137009705
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:05 schreef -Spring het volgende:

[..]

ieder jaar een riempje extra. ♡
met van die spikes eraan ~O>
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137009850
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

met van die spikes eraan ~O>
Ik dacht dat dat pas vanaf een jaar of zes kon?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:21:36 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137009883
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat pas vanaf een jaar of zes kon?
De oudste van Vicky is 8 he, die loopt voor met straffen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_137009937
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:21 schreef Saffier het volgende:

[..]

De oudste van Vicky is 8 he, die loopt voor met straffen.
:D
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:28:27 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137010061
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer voor de eenzame opsluiting en water en brood. Dat zal het verschil wel zijn tussen jongens en meisjes op deze leeftijd?
Ylana
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:30:23 #12
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137010100
En als je puur op kalenderjaar kijkt, worden Vicky d'r oudste en mijn oudste dit jaar 9. Dan kunnen we ons nog wel wat meer veroorloven.
.
.
.
/sarcasme.
Ylana
pi_137011427
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:30 schreef Saffier het volgende:
En als je puur op kalenderjaar kijkt, worden Vicky d'r oudste en mijn oudste dit jaar 9. Dan kunnen we ons nog wel wat meer veroorloven.
.
.
.
/sarcasme.
ja idd

wij meppen ws ook net even wat harder
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137019940
Wat ik trouwens heel grappig vond om te merken...

R is veel meer geïnteresseerd in letters, schrijven en lezen dan S dat was (en misschien wel is), en daardoor wekt hij de indruk misschien harder te gaan in zijn cognitieve ontwikkeling, of verder te zijn. S kwam laatst met een blaadje thuis waarop ze patroontjes eerst moest overtrekken en dan verder af moest tekenen. Ze had dat hartstikke goed en mooi gedaan. R riep dat hij het dat ook wel kon en wilde en ik dacht dat eigenlijk ook wel (gezien zijn interesse op dat vlak en zijn gevorderde tekenkunsten), dus ik heb het blaadje voor hem nagemaakt... Hij bakte er echt helemaal niks van :o.

Voor mij was dat echt een bevestiging van het feit dat al die zogenaamd snellere ontwikkelingen, helemaal nog niet zo geïntegreerd of verankerd zijn in de totale ontwikkeling. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Het gaat echt om het totaalplaatje. S scoort trouwens wel I+ op alle citotoetsen tot nu toe, dus daar ligt het niet aan. Ze heeft gewoon echt een minder uitgesproken interesse op dat vlak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Groofsken-jeweetwel op 22-02-2014 17:35:58 ]
pi_137020009
S is trouwens ook echt een kind dat zich nooit verveelt. Ze is van april dus heeft straks ruim twee jaar gekleuterd en ze zou er zonder problemen nog een jaar achteraan kleuteren, denk ik :P .
pi_137025443
Wat is I+? ik weet niet zo hoe die citoscores werken :D of hoe dat uitgedrukt wordt.

Grappig hè die verschillen tussen je kinderen en dat het dan ineens zo helder wordt hoe dat dan moet zijn met alle kinderen.
Mijn jongste legt al sinds ze 2/2,5 is moeiteloos puzzles van 32 stukjes, we hebben er zelfs een van 64 stukjes die ze zo neerlegt. Duurt wel langer, maar ze komt er zo. Maar ze tekent nog geen figuurtjes, nog geen koppoters of iets anders.
Mn oudste is juist tegenovergesteld, heeft nooit wat met puzzels gedaan, en puzzel van 12 stukjes kan ze al zuchtend bij zitten, ik moet haar er echt doorheen praten om hem af te maken. Ze kan het wel, maar vindt het niet leuk. Daarentegen maakt ze wel al heel lang koppoters en inmiddels sinds een half jaar ook popjes met kleding aan enz. Die ontwikkeling tussen die twee is zo anders, ze hebben zo duidelijk een andere focus. Grappig om te zien, en houdt je ook wel een beetje de ogen open. Niet blind staren op 1 ding want het 'geheel' is volgens mij idd nog inet zo gevormd.
pi_137026275
Je hebt eigenlijk zo'n zelfde plaatje als voor de gewichts- en lengtecurves. Met een middengebied, een boven- en ondergebied en een nog meer daarboven- of nog verder daarondergebied :P . Elk gebied heeft een letter (bij ons dan). I+ is boven de bovenste lijn. Maar zoals gezegd, S heeft ook twee vriendinnetjes die al hele boeken lezen (die ook I+ scoren), waar S vooral rondsjouwt met een boek en een heel interessante boekenlegger en eigenlijk nog helemaal niet zoveel leest. Ik bedoel dus inderdaad te zeggen dat dat soort kunsten (wel superknap natuurlijk!) op deze leeftijd meer lijken te zeggen over interesses dan over cito-gemeten-inzicht.

En verder denk ik er inderdaad precies zo over als jij beschrijft, geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken-jeweetwel op 22-02-2014 20:40:53 ]
pi_137026342
De rapporten op onze basisschool zijn trouwens verder puur kwalitatieve beschrijvingen en citoscores worden ook alleen maar echt besproken in de rapportagegesprekken als daar iets opvallends mee is. Ze zitten wel in een klein grafiekje bijgevoegd achter het rapport.
pi_137026501
Ook heel grappig vond ik het feit dat er bij S beschreven stond dat ze niet zo goed tegen haar verlies kon op school. Ik herkende het helemaal niet van thuis. Zij is er eigenlijk altijd heel makkelijk onder; R heeft er veel meer moeite mee. :D

Dus ik vroeg haar verrast of dat klopte, omdat ik dat thuis nog nooit zo gemerkt had. Zegt madammeke op nonchalant-eigenwijze toon dat het niet erg is om te verliezen van je broertje en je moeder, maar dat het wel heel erg is om te verliezen van je beste vriendinnetjes :o _O- .
pi_137028921
oh wat grappig dat het zo uitgedrukt wordt in zo'n curve! dat wist ik niet :D
ik weet alleen nog dat ik een 548 had? maar hoe die getallen zich tot elkaar verhouden of waar ze voor staan, géén idee :') maar bij de kleuters gaat dat dus niet met van die getallen.

S. met dr vriendinnetjes :D hahaha maar het klopte dus wel :D
ik ben benieuwd door al die verhalen naar de rapporten hier. Ik weet dat het goed gaat en dat ze goed meedraait, maar hoe en wat weet ik niet zo precies.

Mn grote mag half maart straks ook eindelijk naar het CB voor de laatste afspraak :') Ze mocht eigk half januari, maar die afspraak is toen uitgesteld in overleg met de anesthesist ivm vaccinatie/narcose enz. En toen moest ze afgelopen donderdag maar met die waterpokken wilde ik haar niet meenemen naar het cb met al die kleine baby's. Dus weer uitgesteld. Beter laat dan nooit ;)
pi_137029418
De 500 zoveel score gaat over de Cito eindtoets in groep 8 (in mijn tijd klas 6). Bij die toets scoor je tussen de 500 en 550 punten.
pi_137029512
Oh men, R moet ook nogsteeds. Ik moet er toch eens achteraan bellen, er staat nog helemaal geen afspraak en volgens mij moest de ogentest opnieuw en moet-ie zelfs nog een prik. Tis wat.

En wat betreft cito, volgens mij zijn er ook nog andere letters dan bij ons op de basisschool gehanteerd worden. Misschien dat Moonah of Amaranta daar meer over kunnen vertellen.

Waar ik zelf werk hebben de brugklassers en ook de tweedeklassers ook twee keer per jaar cito. Ik ben wel voor. We krijgen dan percentielscores op drie verschillende niveaus: vmbo-t, havo en vwo. Het geeft toch wel een goed beeld van (niet gekleurd door ogen van ouders en docenten) het niveau van de leerling. Het voegt bij mij altijd wel wat toe aan het beeld dat ik zelf van de leerling heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door Groofsken-jeweetwel op 22-02-2014 21:36:04 ]
pi_137029658
ohja dan zal dat het wel zijn Lily. Ik kan me niet herinneren dat ik meer dan die groep 8 cito gemaakt heb, ik herinner me iig alleen die uitslag :D

Ja Groofs idd die prik! daarom hebben we het de eerste keer uitgesteld, en nu heeft ze waterpokken dus mja. Uitzieken maar. Een paar dagen na het CB mogen we ook weer op audiëntie bij de kinderarts, hebben we dat ook weer gehad. Ik hoop dat die niet ook wil prikken, dat zou fijn zijn, maar we zien het wel.
pi_137029793
Oef. dat prikken is en blijft toch vervelend hè. Ik moet toevallig ook komende week met beide kinderen naar het ziekenhuis (R naar de orthopeed ivm heup en S naar de kinderarts ivm de hypo/suiker), maar gelukkig is dat verder zonder vervelende dingen.

Dat citovolgsysteem is ook iets van de laatste tijd, toch? Dat was in onze tijd nog niet hoor (oké, ik ben een stuk ouder, I know). Ik heb zelfs geen citotoets gehad in groep 8. :P
pi_137029960
Ik heb geen idee joh! ik weet alleen dat ze in elk jaar waarin ik ergens mee begon iets nieuws hadden :')
in de onderbouw was er iets, ik weet alleen niet meer wat :') toen ik naar de bovenbouw ging had een of ander licht in den haag dat 'studiehuis' met zn 21 vakken bedacht. Toen ik van school af ging hebben ze het toch maar wat afgeslankt. Toen op de universiteit hebben ze de bachelor-master structuur ingevoerd ipv gewoon doctoraal pffrt :P
t zou me niet verbazen als mijn groep 8 ook een proefmodel was qua cito :+
pi_137029998
hoe gaat het nu met R. zn heupjes? En hij had destijds toch ook iets met zn loopje? dat hij op de buitenkant/binnenkant van zn voet liep ofzoiets?
En met S. haar hypo's gaat het goed?
pi_137030241
R zijn heup gaat goed hoor, het is elk jaar controle gewoon. Er zit deze keer wel een verwijzing van de cb-arts bij voor zijn platvoetjes, dus wel zullen zien. Hij loopt inderdaad op de binnenkant van zijn voeten.

En S gaat ook prima. Ze blijft een dun ding, en mede daardoor blijft het een beetje spannend wat er gebeurt als ze ziek wordt en gaat overgeven. De bedoeling was dat ze nu in elk geval wel weer een keertje ziek zou zijn geweest, zodatwe konden bespreken hoe dat was gegaan, maar ze is deze winter nog niet echt ziek geweest. In de herfst een dagje, maar daar was ze zo doorheen, dus dat is niet spannend geweest kwa hypo.
pi_137030326
oh hmpf, dat is wel fijn voor jou/haar dat ze niet ziek is geweest, maar niet zo handig nu dus :D
pi_137030369
Haha, we zullen zien. Als het goed is groeit ze er overheen. Ik maak me verder geen zorgen hoor.
pi_137030396
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:35 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Oef. dat prikken is en blijft toch vervelend hè. Ik moet toevallig ook komende week met beide kinderen naar het ziekenhuis (R naar de orthopeed ivm heup en S naar de kinderarts ivm de hypo/suiker), maar gelukkig is dat verder zonder vervelende dingen.

Dat citovolgsysteem is ook iets van de laatste tijd, toch? Dat was in onze tijd nog niet hoor (oké, ik ben een stuk ouder, I know). Ik heb zelfs geen citotoets gehad in groep 8. :P
Nou ben ik zeker niet jonger dan jij, maar bij mij was er in klas 6 (groepen kwam later pas) wel degelijk Cito eindtoets!
pi_137030417
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:46 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Haha, we zullen zien. Als het goed is groeit ze er overheen. Ik maak me verder geen zorgen hoor.
mooi zo, ik had niet anders verwacht van je :+ ;)
pi_137030422
Gheghe, ik zat op Aruba toen. Hier was er wel al een citotoets hoor!
pi_137030444
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:38 schreef mignonne het volgende:
t zou me niet verbazen als mijn groep 8 ook een proefmodel was qua cito :+
Nee hoor, ik heb de citotoets in de 6de klas al gehad (1983).
pi_137030481
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:48 schreef lily het volgende:

[..]

ooooh toen was ik -1! *O* :P
pi_137030486
Huh? Hoe oud ben jij Lily?
pi_137030508
Ik ben in 1989 op de middelbare school begonnen. Ik dacht dat wij ongeveer even oud waren :P
pi_137030514
Net zo oud als ik ben, volgens mij.
pi_137030518
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

ooooh toen was ik -1! *O* :P
pi_137030522
Ik hoop deze zomer 43 te worden.
pi_137030550
Wow! _O_

Ik had er echt geen idee van joh :o
pi_137030560
O, 2,5 jaar jonger nog, jonge blom!
pi_137030569
In 1989 begon ik aan de HBO
pi_137030574
:o
pi_137030695
Ik ga maar eens afsluiten. Ben vandaag met drie kleuters gaan zwemmen en ik voel me echt fysiek afgemat :P .
pi_137030767
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:53 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ik ga maar eens afsluiten. Ben vandaag met drie kleuters gaan zwemmen en ik voel me echt fysiek afgemat :P .
bejaarde :{w

(ik heb weinig bijzonders gedaan maar ben ook afgemat :P )
pi_137030788
Ik wil ook wel naar bed maar moet oudste halen om 23.00 uur.
Hij is naar een schoolfeest.
pi_137032820
Hier wordt het duidelijk uitgelegd.
http://www.demarskramer.n(...)tenCITO-toetsen.aspx

(Niet de school waar ik werk overigens)
pi_137032896
Het gaat alleen om die tabellen. Wat ze verder zeggen over de kleutertoetsen is specifiek voor hun school.
pi_137032971
pi_137033013
ah tnx :)
pi_137033564
Ik heb ook nooit een cito gehad :) (openbare basisschool). Ze gaven bij ons alleen adviezen (in 1991).
pi_137033690
ikke wel in schooljaar 1983/1984 :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137034292
quote:

[..]

Waauw. Ik ben van mei '84 : D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_137046035
Groofsken, je hebt een pm!
En ik deed in 1991 en 1990 cito, zowel de entreetoets als de normale.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_137047981
Ik weet dat echt meer wanneer ikzelf cito had. (ben van 1982)

Kim heeft wel cito gehad. En die link van net is Tylers school. :)
Ik heb dus van Kim oudergesprek gehad. Ben benieuwd wanneer die van Tyler is.

Kim heeft een rapport mee, daar staat dan per onderdeel in wat ze goed doet en wat beter kan.
Het begint met werkhouding, samen spelen en samen werken etc.
En een voorbeeldje. Lezen : Kim jij leest heel erg goed! Je vindt het ook leuk om te lezen, ga zo door!
Taal: Je herkent de woorden van de taaltrapeze en je kunt de woorden vaak goed uitleggen. Probeer in gesprekken ook naar de ander te luisteren, dat vindt je soms wel lastig.
pi_137048571
ik heb zelf de ISI-toets gedaan.
Vind ik zelf een heel goed alternatief voor de cito.
  zondag 23 februari 2014 @ 15:26:08 #57
386633 Adnap
I love Life !
pi_137050257
Hier deden ze zowel de CITO als de NIO, de uitslagen kwamen overeen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_137050691
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik weet dat echt meer wanneer ikzelf cito had. (ben van 1982)

Kim heeft wel cito gehad. En die link van net is Tylers school. :)
Ik heb dus van Kim oudergesprek gehad. Ben benieuwd wanneer die van Tyler is.

Kim heeft een rapport mee, daar staat dan per onderdeel in wat ze goed doet en wat beter kan.
Het begint met werkhouding, samen spelen en samen werken etc.
En een voorbeeldje. Lezen : Kim jij leest heel erg goed! Je vindt het ook leuk om te lezen, ga zo door!
Taal: Je herkent de woorden van de taaltrapeze en je kunt de woorden vaak goed uitleggen. Probeer in gesprekken ook naar de ander te luisteren, dat vindt je soms wel lastig.
Wat goed dat ze het zo doen!
Daar kun je ook daadwerkelijk wat mee. Alleen maar 'goedjes' of alleen maar complimentjes zijn leuk maar er is voor ieder kind wel iets te noemen wat beter kan natuurlijk. Evengoed geldt dat alleen maar 'onvoldoende' is jammer, maar concreet kun je er nog niet direct heel veel mee. Door het zo uit te drukken krijgt ze gelijk een puntje om mee aan de slag te gaan.
pi_137051369
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat goed dat ze het zo doen!
Daar kun je ook daadwerkelijk wat mee. Alleen maar 'goedjes' of alleen maar complimentjes zijn leuk maar er is voor ieder kind wel iets te noemen wat beter kan natuurlijk. Evengoed geldt dat alleen maar 'onvoldoende' is jammer, maar concreet kun je er nog niet direct heel veel mee. Door het zo uit te drukken krijgt ze gelijk een puntje om mee aan de slag te gaan.
Ja vind ik ook, staat heel duidelijk beschreven. Kim kan het zelf natuurlijk ook lezen. Ze mocht ook zelf de datum en handtekening (haar naam) neerzetten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 februari 2014 @ 15:52:51 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_137051450
quote:
Ik in 1975 ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_137116363
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik in 1975 ;)
Ik in 1979 :P

Het wennen van mn aanstaande kleuter ging van :'( naar ^O^

Mijn ervaring:

Sta ik op de gang nog ff mee te luisteren nadat ik m gebracht had, zegt de juf in de kring:
Lucas wat vervelend dat je zo hard huilt, doe ns wat zachter !
En toen snikt ie: ik moet plassen.
Zegt juf: dan moet je maar even wachten, de afspraak is dat je niet zomaar uit de kring mag!
Ik was bijna terug de klas ingelopen. :(

Maar..... Hij mocht dan toch maar naar de wc... Dus ik gauw naar buiten gelopen, deur achter me dicht, tas binnen laten staan :')
Aankloppen en toch maar verhaal verteld aan de ib- er die open deed.

Later belde de juf op mn voicemail, met n ssuikerzoet stemmetje, dat t zoooooo goed ging met Lucas

Vandaag gaan we weer c_/
pi_137116928
Oei Cooki, wat ontzettend hard! Heb je de juf zelf nog aangesproken hierover? Alsof dat kindd weet wat de afspraken zijn daar, pffff
pi_137116994
Ja echt he. :r Nee, nog niet aangesproken , dat doe ik vanmiddag ~O>
pi_137117007
yeah ~O> Dat ze het hele jaar niks meer tegen hem durft te zeggen.
pi_137117197
Haha, ja, alleen moeten we nog 2,5 jaar kleuteren , dus ze krijgt de medium treatment, in t belang van mn peuter >:)
  dinsdag 25 februari 2014 @ 08:51:57 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137117246
wat een warm welkom!
in de haak.
pi_137117295
Verstandig van je , maar bwehhh, zo jammer.
pi_137117351
Warm welkom Cooki... lekkere binnenkomer :{.
Hoe ging het aanspreken van juf?
Fake it till you make it...
pi_137117679
vanmiddag om 13 uur is ze aan de beurt, gheghe.
idd warm welkom... das limburg he: in je gezicht poeslief en achter je rug doen ze heule andere dingen :r
ze weet nog niet dat ik ook juf ben (geweest), ik denk nog even wanneer ik die kaart op tafel gooi :+
pi_137119730
Succes Cooki!
pi_137121266
Wat een vreemde reactie van die juf. Ik ben benieuwd wat ze erop te zeggen heeft,

Ik kom even de trotse mama uithangen. :@
Vorige week rapport gekregen van D en gisteren 10-minutengesprek.
D is in december van groep 3 naar groep 4 gegaan en hij doet het erg goed! Komt op alle vlakken probleemloos mee met de klas. Als het aan zijn juffen ligt gaat hij naar de zomer door naar groep 5.
Wel wordt hij gestimuleerd om zijn werkhouding te verbeteren. Hij is nog regelmatig aan het lanterfanten voor hij aan zijn taak begint, nog even kletsen met de buurvrouw of geen zin om te oefenen wanneer dit moet.

Waar ik vooral blij mee ben is dat de juf aangaf dat zij D de afgelopen 2 maanden erg heeft zien veranderen. Dat hij van een gefrustreerd, verveeld en mopperend jongetje in een vrolijk en gelukkig jongetje is veranderd. Hij gaat duidelijk weer met plezier naar school en zit lekker in zijn vel. Erg fijn! :)
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:48:17 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137124124
Wat goed zeg, appelsap! fijn nieuws!
in de haak.
pi_137124731
Nou zeg Cooki, was dat echt op zijn wendag? Ik als kleuterjuf kan me niet voorstellen dat je zo reageert naar een kind dat komt wennen! :o
pi_137126680
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef Fannetje het volgende:
Nou zeg Cooki, was dat echt op zijn wendag? Ik als kleuterjuf kan me niet voorstellen dat je zo reageert naar een kind dat komt wennen! :o
yep, zn tweede wenmiddag, maar de eerste bij deze juf :{w

ik heb de juf net aangesproken, ze zegt: t was niet op lucas gericht :?
en hij mocht toch naar de wc? dus het kwam goed?
maar ze vond het fijn dat ik het kwam vertellen, zei ze suikerzoet... :X

ik vertrouw t nog niet, maar goed, we zullen zien :Y)
pi_137126815
Nou daar valt ook niet mee te praten dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Troeta op 25-02-2014 15:51:07 ]
pi_137126880
Nou nou, beetje vriendelijker en meer open naar de juf toe mag ook wel. Misschien klopt het wel wat ze zegt, maar als je er al zo instaat dat ze niet te vertrouwen zijn, heeft ze ook niet echt een kans.
pi_137128115
Ja vind je Miss Sly? Vind het een behoorlijke rotopmerking namelijk en ik denk dat hij de enige was die huilde?
pi_137128204
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:52 schreef Troeta het volgende:
Ja vind je Miss Sly? Vind het een behoorlijke rotopmerking namelijk en ik denk dat hij de enige was die huilde?
Ja, je denkt en je neemt aan, en Cooki denkt ook, maar was er niet bij en hoorde alleen maar dingen. Je kunt zoiets zomaar verkeerd gehoord of geïnterpreteerd hebben, denk ik dan. En als je al van tevoren invult "in je gezicht poeslief, maar achter je rug precies tegenovergesteld, zo zijn die Limburgers" dan sta je er wel redelijk vooringenomen in.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 16:01:13 #79
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137128370
en nou ja, juist op de wendag is het wel belangrijk om de regels gelijk duidelijk te maken. Hij weet nu dat je niet mag plassen tijdens de kring. en dat er een uitzondering is gemaakt.

Ik denk dat zo een soort rechtlijnigheid nodig is in een klas vol kleuters. Het klinkt niet heel vriendelijk maar je was er niet bij. Je weet niet wie ze aankeek, hoe ze keek. Alleen dat je met je gebroken moederhart aan de andere kant van de deur stond. En dan is alles wat maar half onempatisch lijkt teveel. (bij mij wel tenminste)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137129208
miss sly, je hebt gelijk hoor, ik ben behoorlijk vooringenomen.
en op een wendag mag je wat mij betreft wennen.
de juf heeft haar grenzen heel goed aangegeven, prima.
alleen ik denk dat je het voor een bijna kleuter best fijn is als hij/zij op zn gemak is in de klas.
ik werkte altijd eerst aan het welbevinden vh kind en op basis vd relatie ga je dan verder, maar goed.
t komt in orde, daar heb ik wel vertrouwen in.
pi_137130441
Appelsap, wat super!!!

Cooki, ik kan me je gevoel wel voorstellen. Juf had ook kunnen zeggen: eigenlijk gaan we niet naar de wc als we in de kring zitten. Ga nu maar gauw, maar voor de volgende keer moet je wachten tot na de kring.
Dan klinkt het net even wat anders... Ik bedoel, ik neem aan dat hij ook niet wist dat dat niet de bedoeling was, dat moeten ze toch ook leren...
pi_137130999
ja Nijna, dat was prettiger geweest, maar goed. de juf moet t misschien ook nog leren (grapje, is mij wel eens gezegd toen ik net begon haha) ;)

Appelsap, top zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2014 @ 17:39:06 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137131242
zo is het idd. het de toon die de muziek maakt :)
pi_137131721
Wat mij betreft mogen ze vriendelijk doen tegen kleuters en rustig op hun gemak wennen. Regels komen latwer wel. Vooral met plassen.
pi_137131910
Ach...

Leah ging een week voor kerst voor het eerst wennen. En op dag 2 gelijk de kerk in (kerstviering). Gezien ze nog nooit eerder in een kerk was geweest zat ze angstig tegen de juf aan gedrukt en zeurde ze steeds dat ze terug naar school wilde.
Dat vond de betreffende juf niet zo heel leuk en meldde dit later ook aan ons; dat ze dat gedrag niet zo op prijs stelde.
Nou ja...dan niet. Schouderophalen.
Ik begreep het wel maar waar gaat het om.. Volgende dag weer een kans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137132006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:03 schreef lily het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137132681
Ik kan me echt niets voorstellen bij zulke juffenopmerkingen. :o L's juffen zijn ontzettend lief en juist bezig om de kinderen op hun gemak te stellen. Natuurlijk zijn er regels, maar, zoals ze regelmatig aangeven, 'het individu staat centraal.'

Het gaat goed met L. Heel goed! Ze wil uit zichzelf weer hele dagen naar school, is minder moe en geprikkeld en eet als een bouwvakker. :o Op school tussen de middag twee boterhammen, na school nog twee en net een vol bord avondeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 25-02-2014 19:31:08 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 februari 2014 @ 18:43:19 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137133216
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:56 schreef Troeta het volgende:
Wat mij betreft mogen ze vriendelijk doen tegen kleuters en rustig op hun gemak wennen. Regels komen latwer wel. Vooral met plassen.
Dat laatste idd. Naar de wc kunnen is voor zo'n kleintje imo een levensbehoefte waar je niet aan mag tornen. Juist als je een kleuter verbied om naar de wc te gaan loop je kans dat het weer in z'n broek gaat plassen uit angst dat hij niet naar de wc mag ook al vraagt hij het netjes.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_137134007
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:25 schreef -Spring het volgende:
Ik kan me echt niets voorstellen bij zulke juffenopmerkingen. :o L's juffen zijn ontzettend lief en juist bezig om de kinderen zich op hun gemak te laten voelen. Natuurlijk zijn er regels, maar, zoals ze regelmatig aangeven, 'het individu staat centraal.'

Het gaat goed met L. Heel goed! Ze wil uit zichzelf weer hele dagen naar school, is minder moe en geprikkeld en eet als een bouwvakker. :o Op school tussen de middag twee boterhammen, na school nog twee en net een vol bord avondeten.
Spring, wat klinkt dat fijn over de juffen!
waardoor is die omslag bij L. gekomen?
pi_137134209
Cooki, ik vind het ook heel onaangenaam klinken, zulke juf-reacties. Jee, je stelt het kind toch eerst gerust? Ik snap daar niks van. Zelfs niet als juf zijnde. Zelfs op de middelbare school, als we een nieuwe lln krijgen, dan geven we wat wentijd, voordat er harde eisen gesteld gaan worden ~O> .

Maar serieus, net als Spring, ben ik blij dat ik tot nu toe enkel met lieve, zachtaardige juffen te maken heb gehad.
pi_137134283
Zo mijn zoons heupen zijn 100% goed verklaard vandaag bij de orthopeed. Maar we mogen voorlopig nogsteeds elk jaar terugkomen. Vanaf nu voor de platvoetjes :') .

Donderdag den ander.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 februari 2014 @ 19:25:32 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137134650
ach mijn kleuterjuf .. ehh, de kleuterjuf van Jan is zó gewend om om te gaan met kleuters dat ze hun ouders op hetzelfde niveau benadert. Dat gaat me weer net iets te ver en heb ik dus ook gemeld bij de IB'er .. die was het gelukkig met me eens en zou de juf er op wijzen.

fijn dat zijn heupen iig goed zijn verklaard Groof!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_137137666
even een andere vraag: mijn meiske heeft belangstelling voor lezen en schrijven. ik heb nu uit de bieb samen-lezen boekjes met opdrachtjes (bedoeld voor kleuters) maar daar fietst ze wel heel snel doorheen en ze kent alle woordjes eruit al. ze leest ons voor, zeg maar. ze heeft ook een dagboek en daar verschijnen dus ook echt dingen in (ik, vis, al naargelang de letter van de week op school ;) )

wat is nu een leuke om daar wat meer mee te doen? toch wat moeilijkere boekjes uit de bieb? deze 'nam' ze uit protest omdat het haar veeeeeeeeeel te moeilijk leek (ook al kan ze het allang. we hebben hier een dame die liever fijn veel makkelijke dingen doet dan 1 moeilijke), dus het moet echt ff goedgekozen zijn, zeg maar. stickeren met lettertjes doet ze allang en ze is echt erg van de werkjes maken. niks maakt selene zo gelukkig als een werkje mogen maken :+

hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 februari 2014 @ 20:44:19 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137138036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:34 schreef simmu het volgende:
hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
juist met school overleggen hoe je dit op de beste manier kunt stimuleren zonder dat je het lespakket op school in de weg zit. Wellicht vragen of ze in de klas wat meer aandacht hieraan kunnen besteden.

pi_137138579
mini loco een idee?
S. 2014
J. 2016
pi_137138936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mini loco een idee?
heeft ze al en ze weigert de moeilijkere dingen te doen. ze zegt dan bij voorbaat al "dat kan ik niet :N ". ik boek goede resultaten met dat er een beetje uit te weken hoor.

ze is verder erg zelfstandig. allebei wel. net als vandaag ook, dan gaan we naar ballorig (was echt megadruk) en dan kan ik gewoon een boek meenemen omdat ze gewoon lekker gaan spelen. als er iets is komen ze naar me toe (ik moet plassen, ik heb honger, ik ben gevallen, dorst enzovoorts)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 februari 2014 @ 21:26:31 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137140084
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:04 schreef simmu het volgende:

[..]

heeft ze al en ze weigert de moeilijkere dingen te doen. ze zegt dan bij voorbaat al "dat kan ik niet :N ". ik boek goede resultaten met dat er een beetje uit te weken hoor.

ze is verder erg zelfstandig. allebei wel. net als vandaag ook, dan gaan we naar ballorig (was echt megadruk) en dan kan ik gewoon een boek meenemen omdat ze gewoon lekker gaan spelen. als er iets is komen ze naar me toe (ik moet plassen, ik heb honger, ik ben gevallen, dorst enzovoorts)
herken ik heel erg van Jan .. die roept ook bij alles, dat durf/kan/wil ik niet .. maar met een beetje hulp (als in : vragen waar het plaatje bij hoort .. bijvoorbeeld, waar slaapt een poes in ?? zonder het aan te wijzen weet hij het wel en leg het dan wel meteen goed neer) werkt miniloco hier prima. Verder heb ik zelf (omdat Jan ook zo met letters bezig is) het hele alfabet van Nijntje uitgeprint en gelamineerd en werk ik nu met een letter per week waarin de kinderen zelf mogen bedenken welk woord met die letter begint .. (die letter hangt dan dus op een krijtbord waarop ik zelf woorden en afbeeldingen teken die met die letter beginnen )

vrijdag 28 februari 2014 @ 23:45:30 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137259210
Mijn tiener mocht vanavond naar het tienercarnaval. Voor 10 tot 16 jaar, maar het waren vooral 10 t/m 13-jarigen die er waren. En als je ze dan zo allemaal die zaal uit ziet lopen, dan zijn het eigenlijk nog maar van die ukkies.
Maar stoer dat ze het vinden dat ze nu een eigen feest hebben. Ze zijn te groot voor het kindercarnaval en te klein voor de volwassenen. Dus dit is een mooi alternatief.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_137259602
Leuk livelink!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator zaterdag 1 maart 2014 @ 07:59:09 #100
5428 crew  miss_sly
pi_137263761
Wat leuk, livelink! Lijkt me erg leuk om te zien dat je kind zo op stap gaat.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:32:09 #101
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137268142
Heeft ze het leuk gehad, livelink?

Die van mij kwam eergisteren terug van haar schoolkamp en heeft het zó leuk gehad. Vorig jaar had ze best een rottige ervaring met meisjes die in haar kamer een feestje gingen bouwen waar ze niet aan mee mocht doen enzo. Dit jaar was het allemaal onbekender en bovendien qua activiteit al spannend (ze heeft haar PADI diploma gehaald en mag zich nu duiker noemen), maar het is zo goed uitvallen. Ze is er nog steeds een beetje 'high' van (en bijzonder bruin en heel erg blond O+ ).
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2014 @ 19:11:40 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137280145
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:32 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft ze het leuk gehad, livelink?

Die van mij kwam eergisteren terug van haar schoolkamp en heeft het zó leuk gehad. Vorig jaar had ze best een rottige ervaring met meisjes die in haar kamer een feestje gingen bouwen waar ze niet aan mee mocht doen enzo. Dit jaar was het allemaal onbekender en bovendien qua activiteit al spannend (ze heeft haar PADI diploma gehaald en mag zich nu duiker noemen), maar het is zo goed uitvallen. Ze is er nog steeds een beetje 'high' van (en bijzonder bruin en heel erg blond O+ ).
o wat afschuwelijk :{ en deed de leiding daar niets aan?

wat fijn dat het nu wel leuk was. zag ze er tegenop vanwege die nare ervaring vorig jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')