abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137743235
Dat lijkt me echt beroerd, sowieso migraine, maar als je kind het heeft lijkt me helemaal naar.
Fake it till you make it...
pi_137746499
Het klinkt naar bopda. Ik heb het alleen mild gehad tijdens mijn puberteit en de zwangerschappen. Dus hier waren het de hormonen..

Chris wilde vanavond bij ons op de kamer slapen. En ach, het is weekend. Dus zijn matras maar naar onze kamer gesleept.
Gingen we net kijken na een dik uur, lag hij nog te lezen. Bezig met van die gouden Disney boekjes. Hij heeft nu echt het lezen door en ziet de lol er van in.
:)
pi_137747992
Heerlijk dat lezen, dat gewoon doorlezen is wel herkenbaar ;). Hihihi :) gelukkig is het weekend!
Fake it till you make it...
pi_137757922
Meike was ruim 5 toen ze dr oorbelletjes kreeg. Ze gierde de hele juwelierszaak aan elkaar. En kwaad dat ze was ... "jij had gezegd dat het een beetje zeer deed......bij het doet heeeeeeeeel erg veel zeer!!" Toen de zweerknopjes eruit mochten vond ze dat wel spannend en deed wat zeer, inmiddels geen problemen meer met oorbellen wisselen

Vandaag heeft ze de grote uitvoering van streetdance..... spannend en leuk!! 600 man publiek.....
Zowiezo is ze een sportfanaat. Inmiddels zit ze bij de turnselectie.... ze vindt t fantastisch en lijkt soms wel van elastiek
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:00:52 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137759155
Leuk Karin! Katja heeft zondag ook een streetdance-uitvoering en zit ook op turnen. Kennelijk een goede combinatie van sporten.

Job vertelde donderdagochtend dat hij iets mee moest nemen naar school om lawaai te maken. Een vaag verhaal dat de kinderen herrie moesten maken voor het goede doel. Toen ik vroeg wat het goede doel dan was vertelde hij dat het voor de Julianatoren was :?
Ik vond het al met al een raar verhaal. Het kostte wat moeite om hem ervan te overtuigen dat hij geen drumstel mee kon nemen in de taxi en uiteindelijk heeft hij niks meegenomen. Hij kan ook helemaal niet tegen lawaai, dus de kans dat hij mee zou doen achtte ik toch al zeer klein.

's Middags vertelde hij inderdaad dat hij tijdens de herrie-minuut in het verst afgelegen kamertje in school had gezeten. Verder niet meer bij nagedacht, maar nu las ik net in de krant dat het een actie van het Lilianefonds was.

Ach ja, Liliane en Juliana lijken wel wat op elkaar en de Julianatoren kent hij en het Lilianefonds niet. Toch grappig om te zien hoe dat soort informatie verwerkt wordt en hoe het dan uiteindelijk bij de ouders komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:43:11 #281
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137763078
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Hoe oud waren jullie meiden toen ze gaatje kregen?
10

Wel 'grappig' om het verschil tussen mijn moeder en mij te zien (die was erbij, want het was een verjaardagskadootje van haar). Oudste: "Doet het pijn?" Moeder: "Nee joh, doet helemaal geen pijn. Echt, je voelt er niets van". Ik -enigszins pissig-: "Ja lieverd, het doet wel even pijn. Alsof je een prik in je oor krijgt. Maar niet heel lang, en het is het waard." Moeder: "Nee joh, het doet echt helemaal geen pijn" |:(
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:44:31 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137763109
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:00 schreef livelink het volgende:
Ach ja, Liliane en Juliana lijken wel wat op elkaar en de Julianatoren kent hij en het Lilianefonds niet. Toch grappig om te zien hoe dat soort informatie verwerkt wordt en hoe het dan uiteindelijk bij de ouders komt.
Oh dat vind ik helemaal niet raar. Ik haalde Juliana en Liliane ook altijd door elkaar!
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 13:38:36 #283
5428 crew  miss_sly
pi_137764388
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:43 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

10

Wel 'grappig' om het verschil tussen mijn moeder en mij te zien (die was erbij, want het was een verjaardagskadootje van haar). Oudste: "Doet het pijn?" Moeder: "Nee joh, doet helemaal geen pijn. Echt, je voelt er niets van". Ik -enigszins pissig-: "Ja lieverd, het doet wel even pijn. Alsof je een prik in je oor krijgt. Maar niet heel lang, en het is het waard." Moeder: "Nee joh, het doet echt helemaal geen pijn" |:(
O, nee, ik ben ook altijd maar eerlijk, hoor. Niet leuk om te horen, misschien, maar dan komt het in ieder geval niet meer onverwacht.

Nou ja, dat het pijn doet, heeft ze dus wel gezien bij dat meisje :D
Ik vind het allemaal zo vroeg, lijkt het. Zoveel kleuters en peuters die al gaatjes hebben. Volgens mij was ik ook iets van 10 jaar en dat vind ik eigenlijk wel een prima leeftijd. Eens kijken of we het nog 6 jaar uit kunnen stellen ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137765081
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 06:10 schreef bodpa09 het volgende:
Ja, het is precies zoals je beschrijft Moppert. De pijn neemt hem helemaal over, hij kan eigenlijk niets meer.
Zijn er bepaalde triggers die dit kunnen veroorzaken? Ik zou het erg fijn vinden om die aanvallen te voorkomen.
Triggers zijn bij iedereen anders. Kan spanning zijn of verandering van het weer, dat soort dingen.
Heeft hij het vaak? Je zou alvast een hoofdpijndagboek kunnen bijhouden om te kijken of er een regelmaat in zit.
pi_137766241
Hier ook geen gaatjes (nog). S wil ze zelf ook niet. Mooi zo, houden zo ;-).

Ik was 9 met de eerste gaatjes en 15 met de tweede set gaatjes.
pi_137766358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:43 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier ook geen gaatjes (nog). S wil ze zelf ook niet. Mooi zo, houden zo ;-).

Ik was 9 met de eerste gaatjes en 15 met de tweede set gaatjes.
oh! ik geloof dat ik 6 of 7 ofzo was met mn eerste gaatjes en een jaar of 9 met de tweede set gaatjes. 3e en 4e set gingen erin toen ik in de eerste van middelbare school ging :)

Alleen die stomme juwelier heeft mn 2e set gaatjes niet op gelijke hoogte geschoten, waardoor er altijd 1 oorbel is die er vandoor lijkt te willen :')

Mijn oudste krijgt voorlopig nog geen gaatjes, 10 vind ik vroeg zat om te discussiëren maar dan zal ze er zelf om moeten vragen.
pi_137766437
Wat anders, wanneer beginnen jullie met zakgeld bij je oudste kind en hoeveel dan?

Hier is het voor nu nog niet aan de orde hoor maar ik ben wel benieuwd naar wanneer en hoeveel enzo bij anderen.

Mijn oudste krijgt regelmatig kleingeld van opa's en oma's en van ons krijgt ze na het boodschappen doen wel eens het wisselgeld of het muntje van de winkelwagen. Ze steekt het braaf allemaal in haar spaarpot, ik heb laatst geteld en er zit nu iets meer dan 15 euro in. Ik was van plan om haar met koninginnedag beschikking te geven over een deel ervan. Ben benieuwd, vorig jaar was ze héél zuinig op het geld wat ze toen kreeg van me en heeft ze heel zorgvuldig een prul uitgezocht :D O+
pi_137766516
Hier is het net een week geleden voor het eerst ter sprake gekomen, zakgeld. We waren bij vrienden op bezoek en hun jongste is de leeftijd van mijn oudste.

Ik heb de kinderen gezegd dat wij ermee beginnen als S zes wordt, over drie weken. Hun jongste kreeg 80 cent, dat klonk me prima in de oren. En R neem ik dan wel meteen mee daarin, die zal dan 50 cent ofzo gaan krijgen.

Ik las op de NIBUD site wat hogere bedragen, maar ik vind dat het ook afhankelijk mag zijn van je eigen inkomen enzo :P , en dit lijkt me een prima begin. :Y
pi_137766553
Hier ging tot nu toe ook al het kleingeld dat ze her en der kregen in een spaarpotje en mocht dan inderdaad op de vrijmarkt worden uitgegeven. Maar dat was maar drie euro ofzo.

R heeft vorig jaar alle W oezels gekocht, die hij tegenkwam :o _O-
pi_137766639
Ja ik denk ook aan om de jongste dan gelijk mee te nemen, ze zitten zo dicht op elkaar dat het bijna geen doen is om het niet te doen.

Nibud tsja, die gaan er ook vanuit dat je voor je eerste kind enkele duizenden euro's kwijt bent om 'babyproof' te zijn ;) ik vind de geschatte bedragen niet altijd heel reëel en daarom ben ik ook altijd benieuwd hoe het in mn omgeving gaat :Y wat jij zegt ja inkomenafhankelijk.
pi_137766707
Ik vind het al gek genoeg om hierin onderscheid te maken tussen beiden. Dat wordt echt de eerste keer. Tot nu toe gaat altijd alles heel gelijk op.

Ik hoop dat R het trekt als hij doorkrijgt dat hij minder krijgt. :X
pi_137766747
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ik vind het al gek genoeg om hierin onderscheid te maken tussen beiden. Dat wordt echt de eerste keer. Tot nu toe gaat altijd alles heel gelijk op.

:D ik hoop met je mee ;)
pi_137766775
Gheghe, nou ja, S is zo'n tiep die altijd alles wil delen, dus ik zie haar er goed voor aan om wat van haar zakgeld aan hem te geven. :P
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 15:05:39 #294
5428 crew  miss_sly
pi_137766776
Ik heb wel eens gehoord 10 ct per levensjaar. Wij willen met de verjaardag van S ook starten en dan met 50 ct. Ieder jaar 10 ct erbij, voorlopig :)

Wat ik ook gelezen heb, en eigenlijk wel goed vond klinken, is dat je inderdaad ook daadwerkelijk moet proberen om ze iedere week dat bewuste bedrag te geven. En niet (ook) kleingeld tussendoor, of 3 weken zakgeld in één keer, of op de bank storten.
Wij doen wel eens kleingeld in haar spaarpot of dat doet ze dan zelf, en dat blijven we doen, maar het zakgeld gaat dan in een portemonneetje, om te gebruiken, zeg maar. Liefst ook wel wat sparen, als het aan mij ligt, maar dat zal ze dan moeten leren. Het losse kleingeld blijven we dan in de spaarpot.
pi_137766862
Hier gaat ook het zakgeld in een portemonneetje. Sparen hoeven ze van mij niet. Ik wil ze juist vrij laten. Maar als ze wat 'duurders' zien, dan zullen ze uiteraard om dat te kunnen kopen wel een paar weken moeten sparen.

Van mij hebben de kinderen nog nooit geld gekregen :-D. ja, op hun spaarrekening voor later, maar niet zo. Ze hebben er ook nog nooit naar gevraagd.
pi_137766888
Elk jaar 10 cent meer vind ik ook wel heel goed klinken. Misschien dat ik dat ook wel ga doen. ^O^ En dan dus starten straks met 40 en 60 cent.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 15:17:49 #297
5428 crew  miss_sly
pi_137767082
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:08 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier gaat ook het zakgeld in een portemonneetje. Sparen hoeven ze van mij niet. Ik wil ze juist vrij laten. Maar als ze wat 'duurders' zien, dan zullen ze uiteraard om dat te kunnen kopen wel een paar weken moeten sparen.

Van mij hebben de kinderen nog nooit geld gekregen :-D. ja, op hun spaarrekening voor later, maar niet zo. Ze hebben er ook nog nooit naar gevraagd.
Nou ja, ze hoeft van mij ook niet te sparen, ze mag met haar zakgeld doen wat ze wil. Maar inderdaad, ik hoop dat ze door wat duurdere dingen te willen de waarde gaat herkennen en zien hoe lang je moet sparen voor je dat duurdere ding kunt kopen. En dat als je het meteen opmaakt aan goedkope zooi of snoep of zo, dat je dan nooit aan dat duurdere ding komt.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:20:06 #298
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137767135
Ze krijgen 1 euro per week op de zaterdag.
Ze sparen dat beide tot nu toe helemaal.

Mijn jongste weet wel overal vandaan kleingeld te toveren en dat mag hij ook houden en dat geeft hij uit aan boodschappen voor zichzelf :D Of hij zoekt iets uit dat ik graag eet en geeft dan al zijn kleingeld O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:22:42 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137767200
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:56 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier is het net een week geleden voor het eerst ter sprake gekomen, zakgeld. We waren bij vrienden op bezoek en hun jongste is de leeftijd van mijn oudste.

Ik heb de kinderen gezegd dat wij ermee beginnen als S zes wordt, over drie weken. Hun jongste kreeg 80 cent, dat klonk me prima in de oren. En R neem ik dan wel meteen mee daarin, die zal dan 50 cent ofzo gaan krijgen.

Ik las op de NIBUD site wat hogere bedragen, maar ik vind dat het ook afhankelijk mag zijn van je eigen inkomen enzo :P , en dit lijkt me een prima begin. :Y
De mijnese krijgen elke vrijdag 40 en 60 cent.
maar ik vergeet het de helft van de keren :D
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:23:24 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137767215
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:

Nou ja, je zou ze evenveel muntjes kunnen geven. Alleen de waarde is dan anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')