10quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Hoe oud waren jullie meiden toen ze gaatje kregen?
Oh dat vind ik helemaal niet raar. Ik haalde Juliana en Liliane ook altijd door elkaar!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:00 schreef livelink het volgende:
Ach ja, Liliane en Juliana lijken wel wat op elkaar en de Julianatoren kent hij en het Lilianefonds niet. Toch grappig om te zien hoe dat soort informatie verwerkt wordt en hoe het dan uiteindelijk bij de ouders komt.
O, nee, ik ben ook altijd maar eerlijk, hoor. Niet leuk om te horen, misschien, maar dan komt het in ieder geval niet meer onverwacht.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:43 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
10
Wel 'grappig' om het verschil tussen mijn moeder en mij te zien (die was erbij, want het was een verjaardagskadootje van haar). Oudste: "Doet het pijn?" Moeder: "Nee joh, doet helemaal geen pijn. Echt, je voelt er niets van". Ik -enigszins pissig-: "Ja lieverd, het doet wel even pijn. Alsof je een prik in je oor krijgt. Maar niet heel lang, en het is het waard." Moeder: "Nee joh, het doet echt helemaal geen pijn"
Triggers zijn bij iedereen anders. Kan spanning zijn of verandering van het weer, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:10 schreef bodpa09 het volgende:
Ja, het is precies zoals je beschrijft Moppert. De pijn neemt hem helemaal over, hij kan eigenlijk niets meer.
Zijn er bepaalde triggers die dit kunnen veroorzaken? Ik zou het erg fijn vinden om die aanvallen te voorkomen.
oh! ik geloof dat ik 6 of 7 ofzo was met mn eerste gaatjes en een jaar of 9 met de tweede set gaatjes. 3e en 4e set gingen erin toen ik in de eerste van middelbare school gingquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:43 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier ook geen gaatjes (nog). S wil ze zelf ook niet. Mooi zo, houden zo ;-).
Ik was 9 met de eerste gaatjes en 15 met de tweede set gaatjes.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ik vind het al gek genoeg om hierin onderscheid te maken tussen beiden. Dat wordt echt de eerste keer. Tot nu toe gaat altijd alles heel gelijk op.
Ik hoop dat R het trekt als hij doorkrijgt dat hij minder krijgt.
Nou ja, ze hoeft van mij ook niet te sparen, ze mag met haar zakgeld doen wat ze wil. Maar inderdaad, ik hoop dat ze door wat duurdere dingen te willen de waarde gaat herkennen en zien hoe lang je moet sparen voor je dat duurdere ding kunt kopen. En dat als je het meteen opmaakt aan goedkope zooi of snoep of zo, dat je dan nooit aan dat duurdere ding komt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:08 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier gaat ook het zakgeld in een portemonneetje. Sparen hoeven ze van mij niet. Ik wil ze juist vrij laten. Maar als ze wat 'duurders' zien, dan zullen ze uiteraard om dat te kunnen kopen wel een paar weken moeten sparen.
Van mij hebben de kinderen nog nooit geld gekregen :-D. ja, op hun spaarrekening voor later, maar niet zo. Ze hebben er ook nog nooit naar gevraagd.
De mijnese krijgen elke vrijdag 40 en 60 cent.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:56 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier is het net een week geleden voor het eerst ter sprake gekomen, zakgeld. We waren bij vrienden op bezoek en hun jongste is de leeftijd van mijn oudste.
Ik heb de kinderen gezegd dat wij ermee beginnen als S zes wordt, over drie weken. Hun jongste kreeg 80 cent, dat klonk me prima in de oren. En R neem ik dan wel meteen mee daarin, die zal dan 50 cent ofzo gaan krijgen.
Ik las op de NIBUD site wat hogere bedragen, maar ik vind dat het ook afhankelijk mag zijn van je eigen inkomen enzo, en dit lijkt me een prima begin.
Nou ja, je zou ze evenveel muntjes kunnen geven. Alleen de waarde is dan anders.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ik vind het al gek genoeg om hierin onderscheid te maken tussen beiden. Dat wordt echt de eerste keer. Tot nu toe gaat altijd alles heel gelijk op.
Ik hoop dat R het trekt als hij doorkrijgt dat hij minder krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |