o wat afschuwelijkquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:32 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft ze het leuk gehad, livelink?
Die van mij kwam eergisteren terug van haar schoolkamp en heeft het zó leuk gehad. Vorig jaar had ze best een rottige ervaring met meisjes die in haar kamer een feestje gingen bouwen waar ze niet aan mee mocht doen enzo. Dit jaar was het allemaal onbekender en bovendien qua activiteit al spannend (ze heeft haar PADI diploma gehaald en mag zich nu duiker noemen), maar het is zo goed uitvallen. Ze is er nog steeds een beetje 'high' van (en bijzonder bruin en heel erg blond).
Als ze werkjes maken leuk vindt... bij de Action zag ik vandaag heel veel boekjes liggen met werkjes. Ik heb er toevallig een hele stapel meegenomen voor mijn grootste, van gr 1, 2 en 3 maar ze lagen er volgens mij ook van groep 4 en 5. Misschien zit daar wat tussen? Hema heeft ook van die werkblokken trouwens maar dat gaat meer over rekenen geloof ik dan over lezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:34 schreef simmu het volgende:
even een andere vraag: mijn meiske heeft belangstelling voor lezen en schrijven. ik heb nu uit de bieb samen-lezen boekjes met opdrachtjes (bedoeld voor kleuters) maar daar fietst ze wel heel snel doorheen en ze kent alle woordjes eruit al. ze leest ons voor, zeg maar. ze heeft ook een dagboek en daar verschijnen dus ook echt dingen in (ik, vis, al naargelang de letter van de week op school)
wat is nu een leuke om daar wat meer mee te doen? toch wat moeilijkere boekjes uit de bieb? deze 'nam' ze uit protest omdat het haar veeeeeeeeeel te moeilijk leek (ook al kan ze het allang. we hebben hier een dame die liever fijn veel makkelijke dingen doet dan 1 moeilijke), dus het moet echt ff goedgekozen zijn, zeg maar. stickeren met lettertjes doet ze allang en ze is echt erg van de werkjes maken. niks maakt selene zo gelukkig als een werkje mogen maken![]()
hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef simmu het volgende:
ja, die samenleesboekjes hebben we nu bij de bieb gehaald. daar is ze nu inderdaad heel blij mee, want dat kopt ze zo inik zal het er maandag gewoon eens even met de juf over hebben.
en ik ga van de week ook nog naar de action! dit was in het kader van eerste week zonder kindjes thuis, gelijk maar ff kijken dan of je iets hebben over lezen en schrijven dan
ik ken ze alleen met plaatjes. En dat het dan rijmt. Volgens mij komt daar wel iets van letterherkenning bij verderop. Staan tussen de prentenboeken als ik het goed heb. Of avi-0quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.
Van die samenlees-boekjes, heb je die ook voor kindjes die nog niet kunnen lezen? Dus zeg maar letter-herkenning enzo?
Ik heb nu die Borre boekjes en daar staat dan soms een letter op een pagina, maar er zit niet echt een logica in ofza dat alle letters aan bod komen. En ze wil zo graag lezen/schrijven. We zijn pas lid geworden van de bieb om die reden maar volgens de bieb-juf bestond zoiets niet??
ravi doet ook mee met onze samenleesboekjes, dus ik denk dat je ze best eens mee kan nemen en proberenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.
Van die samenlees-boekjes, heb je die ook voor kindjes die nog niet kunnen lezen? Dus zeg maar letter-herkenning enzo?
Ik heb nu die Borre boekjes en daar staat dan soms een letter op een pagina, maar er zit niet echt een logica in ofza dat alle letters aan bod komen. En ze wil zo graag lezen/schrijven. We zijn pas lid geworden van de bieb om die reden maar volgens de bieb-juf bestond zoiets niet??
eerst de boekjes van Borre. En wij hadden een Suske en Wiskeboek van avi 1t/m 4 dan werden ze een soort van geniepig naar een moeilijker avi 'gelokt'quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef simmu het volgende:
ja, die samenleesboekjes hebben we nu bij de bieb gehaald. daar is ze nu inderdaad heel blij mee, want dat kopt ze zo inik zal het er maandag gewoon eens even met de juf over hebben.
en ik ga van de week ook nog naar de action! dit was in het kader van eerste week zonder kindjes thuis, gelijk maar ff kijken dan of je iets hebben over lezen en schrijven dan
okquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef simmu het volgende:
[..]
ravi doet ook mee met onze samenleesboekjes, dus ik denk dat je ze best eens mee kan nemen en proberen
http://www.bol.com/nl/p/mijn-eerste-van-dale/1001004002496337/quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
die gaat al vlotquote:Op zondag 2 maart 2014 20:07 schreef Vicky het volgende:
wt onwijs lief Moonah!!
Ik was van de week met de meiden in de bieb. Tess wilde een boekje lezen..
Mevrouw leest makkelijke woordjes
Wauw! Wat ik mooi vind is dat ze de techniek van het 'zingend lezen' gebruikt. Dus niet spellend p-i-m, maar piiiiiiiimmmm.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:07 schreef Vicky het volgende:
wt onwijs lief Moonah!!
Ik was van de week met de meiden in de bieb. Tess wilde een boekje lezen..
Mevrouw leest makkelijke woordjes
Hmmm ik kan er eens naar kijken in de bieb maar hij lijkt vooral op woordenschat in te gaan, ze wil juist graag zelf leren lezenquote:Op zondag 2 maart 2014 19:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/mijn-eerste-van-dale/1001004002496337/
dit iets?
hahaquote:Op zondag 2 maart 2014 19:53 schreef Twinkly het volgende:
Mignonne, bij onze bibliotheek zag ik laatst een boek met per letter twee bladzijden. Aan de ene kant stond een verhaaltje met telkens woorden met die letter en op de andere bladzijde tekeningen met een woord erbij.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe het boek heet, we hebben het niet geleend. Maar het was groot en stond bij de kleuterboeken.
Je hebt hier vast heel veel aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ik moest er net aan denken toen ik eldkers las over de zwemmoeders.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:05 schreef simmu het volgende:
heb het juf gevraagd en na 10 minuten wassie alweer blij hoor![]()
hoe medelevender je doet bij ravi, hoe harder hij huilt en kleeft en niet meer wil, dus wij zijn hier wel een beetje van de harde lijn soms
nee dat niet.quote:
ja, die houding ja. da's mijn ravi psiesquote:Op maandag 3 maart 2014 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik moest er net aan denken toen ik eldkers las over de zwemmoeders.
Ik heb ook wel aan het bad staan blaffenhad die kleine vakantie gehad en dan wilde hij niet meer. En de eerste keer vond ik dat zielig. En toen wilde hij helemáál niet meer,
Dat was toch een hoop gedoe zeg.
Dus toen hij het jaar daarop na de vakantie weer hetzelfde kunstje uithaalde heb ik m dus met wat pressie het bad ingepraat.![]()
![]()
ja. Leuk.
Helemaal omdat ie de dag en de week ervoor zonder bandjes en gedoe in het zwembad op de camping zwom.
Same here. Niet eens één kee pet maand trouwens. Gewoon één keer.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:17 schreef lady-wrb het volgende:
ik mocht nooit bij zwemles kijken. we hingen met alle ouders aan de bar 's ochtends vroeg
1 keer per maand mochten we een kwartiertje meekijken en dat was het.
Ze heeft geen borstvoeding gehad?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:45 schreef -Spring het volgende:
Ik zal r binnenkort eens wat bevalfoto's laten zien.
In elk geval begrepen ze beide wel wat jij zag en voelde, nu de kunst om een fijne modus te vinden voor hen.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste is gelukkig nog steeds niet bang om mij in het openbaar te knuffelen.
Mijn jongste is aan het spelen met een jongetje uit de buurt. Ik ken het jochie niet zo goed, hij is meegekomen met het vaste vriendinnetje waarmee mijn jongste altijd speelt. Nou merkte ik dat de spanning tussen de twee behoorlijk aan het oplopen was en voordat het uit de hand zou lopen greep ik dus even in. Dus mijn kind begint te roepen dat het komt omdat hij gewoon vreselijk gestressed raakt van die jongen en zegt daarna braaf dat het hem spijt dat hij zo vervelend deed.
Zegt dat jochie: 'geeft niet, ik krijg heel vaak te horen dat ik andere mensen gestressed maak'. Mijn hart brak gewoon even.
Gek, zo had ik het nog niet gezien. Maar inderdaad, dat meisje is goud waard. Zo fijn dat er iemand is met wie hij altijd kan spelen en waarmee het eigenlijk bijna nooit fout gaat. En het is echt zo'n meisje dat ook van Nerf-gevechten, in bomen klimmen, hutten bouwen en wilde spelletjes op de trampoline houdt.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:06 schreef trui het volgende:
dat vriendinnetje heeft gewoon een zwak voor bijzondere jongens.
geen idee of ik nu echt emotioneel incontinent ben, maar ik krijg hier zo'nquote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste is gelukkig nog steeds niet bang om mij in het openbaar te knuffelen.
Mijn jongste is aan het spelen met een jongetje uit de buurt. Ik ken het jochie niet zo goed, hij is meegekomen met het vaste vriendinnetje waarmee mijn jongste altijd speelt. Nou merkte ik dat de spanning tussen de twee behoorlijk aan het oplopen was en voordat het uit de hand zou lopen greep ik dus even in. Dus mijn kind begint te roepen dat het komt omdat hij gewoon vreselijk gestressed raakt van die jongen en zegt daarna braaf dat het hem spijt dat hij zo vervelend deed.
Zegt dat jochie: 'geeft niet, ik krijg heel vaak te horen dat ik andere mensen gestressed maak'. Mijn hart brak gewoon even.
Ik vind het dan ook wel weer "mooi" dat dat jochie dat dan zo luchtig op kan nemen. En ook dat jouw jongste wel kon vertellen wat die spanning gaf. In dat opzicht zou het misschien best wel een goede combi zijn als ze elkaar wat beter kennen. Die van jou kan het aangeven en dat andere jongetje kan het blijkbaar ook wel hebben als dat gezegd wordt.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Is ze getest? Waarom?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef -Spring het volgende:
Mag ik er even een 'jeukterm' ingooien?
Volgens de boekjes, sites er tests is L hartstikke hoogsensitief.
Het vetgedrukte is eigenlijk het enige echt belangrijke. En dat je dan op hsp-sites handige tips tegenkomt, is alleen maar fijn. Ik zou alleen het etiketje hoogsensitief voor L maar gewoon weglaten.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef -Spring het volgende:
Dat zou best kunnen, Df. Ik hoop het!
weet je, ik zoek al best lang naar een verklaring voor L's gevoeligheid en ik kwam eigenlijk steeds weer op hoogsensitiviteit uit. Maar net als tf vond ik het maar dikke onzin en las ik die 'flauwekul' niet. Tot ik van het weekend besloot om toch maar eens eea te lezen en moest toegeven dat zeker 80% van de kenmerken op L van toepassing is.
eigenlijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit of het wel of niet 'bestaat'. Feit is gewoon dat ze zich enorm veel dingen aantrekt. Het is alleen aan mij om daar goed mee om te gaan. En die hsp-sites kunnen daarbij best handig zijn, heb ik gemerkt.
Nah, hier draait het toch om? Niet zo onzeker Spring! Ik denk dat je het hardstikke goed doet. Jij stemt af op de behoeften van je kind. Dat doet een goede opvoeder namelijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef -Spring het volgende:
eigenlijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit of het wel of niet 'bestaat'. Feit is gewoon dat ze zich enorm veel dingen aantrekt. Het is alleen aan mij om daar goed mee om te gaan. En die hsp-sites kunnen daarbij best handig zijn, heb ik gemerkt.
Nou dat dus. En of daar dan wel of niet een "labeltje" aan hoort of past of wat dan ook, als jij op bepaalde sites informatie of handvatten vindt die jou daarbij helpen, zou ik ze gewoon gebruiken!quote:Op maandag 10 maart 2014 17:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, hier draait het toch om? Niet zo onzeker Spring! Ik denk dat je het hardstikke goed doet. Jij stemt af op de behoeften van je kind. Dat doet een goede opvoeder namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:04 schreef lily het volgende:
Dat is inderdaad zo ontzettend veel waard, miss_sly. Wat heerlijk dat het zo goed gaat.
Ik kan me de ellende met onze oudste nog zo goed herinneren die eerste jaren op school. Het was echt heel naar allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |