abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137126880
Nou nou, beetje vriendelijker en meer open naar de juf toe mag ook wel. Misschien klopt het wel wat ze zegt, maar als je er al zo instaat dat ze niet te vertrouwen zijn, heeft ze ook niet echt een kans.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137128115
Ja vind je Miss Sly? Vind het een behoorlijke rotopmerking namelijk en ik denk dat hij de enige was die huilde?
pi_137128204
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 15:52 schreef Troeta het volgende:
Ja vind je Miss Sly? Vind het een behoorlijke rotopmerking namelijk en ik denk dat hij de enige was die huilde?
Ja, je denkt en je neemt aan, en Cooki denkt ook, maar was er niet bij en hoorde alleen maar dingen. Je kunt zoiets zomaar verkeerd gehoord of geïnterpreteerd hebben, denk ik dan. En als je al van tevoren invult "in je gezicht poeslief, maar achter je rug precies tegenovergesteld, zo zijn die Limburgers" dan sta je er wel redelijk vooringenomen in.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 16:01:13 #79
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137128370
en nou ja, juist op de wendag is het wel belangrijk om de regels gelijk duidelijk te maken. Hij weet nu dat je niet mag plassen tijdens de kring. en dat er een uitzondering is gemaakt.

Ik denk dat zo een soort rechtlijnigheid nodig is in een klas vol kleuters. Het klinkt niet heel vriendelijk maar je was er niet bij. Je weet niet wie ze aankeek, hoe ze keek. Alleen dat je met je gebroken moederhart aan de andere kant van de deur stond. En dan is alles wat maar half onempatisch lijkt teveel. (bij mij wel tenminste)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137129208
miss sly, je hebt gelijk hoor, ik ben behoorlijk vooringenomen.
en op een wendag mag je wat mij betreft wennen.
de juf heeft haar grenzen heel goed aangegeven, prima.
alleen ik denk dat je het voor een bijna kleuter best fijn is als hij/zij op zn gemak is in de klas.
ik werkte altijd eerst aan het welbevinden vh kind en op basis vd relatie ga je dan verder, maar goed.
t komt in orde, daar heb ik wel vertrouwen in.
pi_137130441
Appelsap, wat super!!!

Cooki, ik kan me je gevoel wel voorstellen. Juf had ook kunnen zeggen: eigenlijk gaan we niet naar de wc als we in de kring zitten. Ga nu maar gauw, maar voor de volgende keer moet je wachten tot na de kring.
Dan klinkt het net even wat anders... Ik bedoel, ik neem aan dat hij ook niet wist dat dat niet de bedoeling was, dat moeten ze toch ook leren...
Fake it till you make it...
pi_137130999
ja Nijna, dat was prettiger geweest, maar goed. de juf moet t misschien ook nog leren (grapje, is mij wel eens gezegd toen ik net begon haha) ;)

Appelsap, top zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2014 @ 17:39:06 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137131242
zo is het idd. het de toon die de muziek maakt :)
pi_137131721
Wat mij betreft mogen ze vriendelijk doen tegen kleuters en rustig op hun gemak wennen. Regels komen latwer wel. Vooral met plassen.
pi_137131910
Ach...

Leah ging een week voor kerst voor het eerst wennen. En op dag 2 gelijk de kerk in (kerstviering). Gezien ze nog nooit eerder in een kerk was geweest zat ze angstig tegen de juf aan gedrukt en zeurde ze steeds dat ze terug naar school wilde.
Dat vond de betreffende juf niet zo heel leuk en meldde dit later ook aan ons; dat ze dat gedrag niet zo op prijs stelde.
Nou ja...dan niet. Schouderophalen.
Ik begreep het wel maar waar gaat het om.. Volgende dag weer een kans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137132006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:03 schreef lily het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
pi_137132681
Ik kan me echt niets voorstellen bij zulke juffenopmerkingen. :o L's juffen zijn ontzettend lief en juist bezig om de kinderen op hun gemak te stellen. Natuurlijk zijn er regels, maar, zoals ze regelmatig aangeven, 'het individu staat centraal.'

Het gaat goed met L. Heel goed! Ze wil uit zichzelf weer hele dagen naar school, is minder moe en geprikkeld en eet als een bouwvakker. :o Op school tussen de middag twee boterhammen, na school nog twee en net een vol bord avondeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 25-02-2014 19:31:08 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 februari 2014 @ 18:43:19 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137133216
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:56 schreef Troeta het volgende:
Wat mij betreft mogen ze vriendelijk doen tegen kleuters en rustig op hun gemak wennen. Regels komen latwer wel. Vooral met plassen.
Dat laatste idd. Naar de wc kunnen is voor zo'n kleintje imo een levensbehoefte waar je niet aan mag tornen. Juist als je een kleuter verbied om naar de wc te gaan loop je kans dat het weer in z'n broek gaat plassen uit angst dat hij niet naar de wc mag ook al vraagt hij het netjes.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_137134007
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:25 schreef -Spring het volgende:
Ik kan me echt niets voorstellen bij zulke juffenopmerkingen. :o L's juffen zijn ontzettend lief en juist bezig om de kinderen zich op hun gemak te laten voelen. Natuurlijk zijn er regels, maar, zoals ze regelmatig aangeven, 'het individu staat centraal.'

Het gaat goed met L. Heel goed! Ze wil uit zichzelf weer hele dagen naar school, is minder moe en geprikkeld en eet als een bouwvakker. :o Op school tussen de middag twee boterhammen, na school nog twee en net een vol bord avondeten.
Spring, wat klinkt dat fijn over de juffen!
waardoor is die omslag bij L. gekomen?
pi_137134209
Cooki, ik vind het ook heel onaangenaam klinken, zulke juf-reacties. Jee, je stelt het kind toch eerst gerust? Ik snap daar niks van. Zelfs niet als juf zijnde. Zelfs op de middelbare school, als we een nieuwe lln krijgen, dan geven we wat wentijd, voordat er harde eisen gesteld gaan worden ~O> .

Maar serieus, net als Spring, ben ik blij dat ik tot nu toe enkel met lieve, zachtaardige juffen te maken heb gehad.
pi_137134283
Zo mijn zoons heupen zijn 100% goed verklaard vandaag bij de orthopeed. Maar we mogen voorlopig nogsteeds elk jaar terugkomen. Vanaf nu voor de platvoetjes :') .

Donderdag den ander.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 februari 2014 @ 19:25:32 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137134650
ach mijn kleuterjuf .. ehh, de kleuterjuf van Jan is zó gewend om om te gaan met kleuters dat ze hun ouders op hetzelfde niveau benadert. Dat gaat me weer net iets te ver en heb ik dus ook gemeld bij de IB'er .. die was het gelukkig met me eens en zou de juf er op wijzen.

fijn dat zijn heupen iig goed zijn verklaard Groof!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_137137666
even een andere vraag: mijn meiske heeft belangstelling voor lezen en schrijven. ik heb nu uit de bieb samen-lezen boekjes met opdrachtjes (bedoeld voor kleuters) maar daar fietst ze wel heel snel doorheen en ze kent alle woordjes eruit al. ze leest ons voor, zeg maar. ze heeft ook een dagboek en daar verschijnen dus ook echt dingen in (ik, vis, al naargelang de letter van de week op school ;) )

wat is nu een leuke om daar wat meer mee te doen? toch wat moeilijkere boekjes uit de bieb? deze 'nam' ze uit protest omdat het haar veeeeeeeeeel te moeilijk leek (ook al kan ze het allang. we hebben hier een dame die liever fijn veel makkelijke dingen doet dan 1 moeilijke), dus het moet echt ff goedgekozen zijn, zeg maar. stickeren met lettertjes doet ze allang en ze is echt erg van de werkjes maken. niks maakt selene zo gelukkig als een werkje mogen maken :+

hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 februari 2014 @ 20:44:19 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137138036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:34 schreef simmu het volgende:
hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
juist met school overleggen hoe je dit op de beste manier kunt stimuleren zonder dat je het lespakket op school in de weg zit. Wellicht vragen of ze in de klas wat meer aandacht hieraan kunnen besteden.

pi_137138579
mini loco een idee?
S. 2014
J. 2016
pi_137138936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mini loco een idee?
heeft ze al en ze weigert de moeilijkere dingen te doen. ze zegt dan bij voorbaat al "dat kan ik niet :N ". ik boek goede resultaten met dat er een beetje uit te weken hoor.

ze is verder erg zelfstandig. allebei wel. net als vandaag ook, dan gaan we naar ballorig (was echt megadruk) en dan kan ik gewoon een boek meenemen omdat ze gewoon lekker gaan spelen. als er iets is komen ze naar me toe (ik moet plassen, ik heb honger, ik ben gevallen, dorst enzovoorts)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 februari 2014 @ 21:26:31 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137140084
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:04 schreef simmu het volgende:

[..]

heeft ze al en ze weigert de moeilijkere dingen te doen. ze zegt dan bij voorbaat al "dat kan ik niet :N ". ik boek goede resultaten met dat er een beetje uit te weken hoor.

ze is verder erg zelfstandig. allebei wel. net als vandaag ook, dan gaan we naar ballorig (was echt megadruk) en dan kan ik gewoon een boek meenemen omdat ze gewoon lekker gaan spelen. als er iets is komen ze naar me toe (ik moet plassen, ik heb honger, ik ben gevallen, dorst enzovoorts)
herken ik heel erg van Jan .. die roept ook bij alles, dat durf/kan/wil ik niet .. maar met een beetje hulp (als in : vragen waar het plaatje bij hoort .. bijvoorbeeld, waar slaapt een poes in ?? zonder het aan te wijzen weet hij het wel en leg het dan wel meteen goed neer) werkt miniloco hier prima. Verder heb ik zelf (omdat Jan ook zo met letters bezig is) het hele alfabet van Nijntje uitgeprint en gelamineerd en werk ik nu met een letter per week waarin de kinderen zelf mogen bedenken welk woord met die letter begint .. (die letter hangt dan dus op een krijtbord waarop ik zelf woorden en afbeeldingen teken die met die letter beginnen )

vrijdag 28 februari 2014 @ 23:45:30 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137259210
Mijn tiener mocht vanavond naar het tienercarnaval. Voor 10 tot 16 jaar, maar het waren vooral 10 t/m 13-jarigen die er waren. En als je ze dan zo allemaal die zaal uit ziet lopen, dan zijn het eigenlijk nog maar van die ukkies.
Maar stoer dat ze het vinden dat ze nu een eigen feest hebben. Ze zijn te groot voor het kindercarnaval en te klein voor de volwassenen. Dus dit is een mooi alternatief.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_137259602
Leuk livelink!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator zaterdag 1 maart 2014 @ 07:59:09 #100
5428 crew  miss_sly
pi_137263761
Wat leuk, livelink! Lijkt me erg leuk om te zien dat je kind zo op stap gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')