abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:32:09 #101
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137268142
Heeft ze het leuk gehad, livelink?

Die van mij kwam eergisteren terug van haar schoolkamp en heeft het zó leuk gehad. Vorig jaar had ze best een rottige ervaring met meisjes die in haar kamer een feestje gingen bouwen waar ze niet aan mee mocht doen enzo. Dit jaar was het allemaal onbekender en bovendien qua activiteit al spannend (ze heeft haar PADI diploma gehaald en mag zich nu duiker noemen), maar het is zo goed uitvallen. Ze is er nog steeds een beetje 'high' van (en bijzonder bruin en heel erg blond O+ ).
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2014 @ 19:11:40 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137280145
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:32 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft ze het leuk gehad, livelink?

Die van mij kwam eergisteren terug van haar schoolkamp en heeft het zó leuk gehad. Vorig jaar had ze best een rottige ervaring met meisjes die in haar kamer een feestje gingen bouwen waar ze niet aan mee mocht doen enzo. Dit jaar was het allemaal onbekender en bovendien qua activiteit al spannend (ze heeft haar PADI diploma gehaald en mag zich nu duiker noemen), maar het is zo goed uitvallen. Ze is er nog steeds een beetje 'high' van (en bijzonder bruin en heel erg blond O+ ).
o wat afschuwelijk :{ en deed de leiding daar niets aan?

wat fijn dat het nu wel leuk was. zag ze er tegenop vanwege die nare ervaring vorig jaar?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:21:42 #103
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137280544
Ze vond niet dat ze er iets van kon zeggen als ze zich daarna nog op school wilde vertonen. Uiteindelijk heeft ze het in een evaluatie geschreven, en hebben we het er samen met de leraar nog wel over gehad. Maar ja, wat er ook gebeurde, dat gevoel van buitengesloten worden raakte ze toch niet meer kwijt.

Ik had haar nu op het hart gedrukt dat als er iets zou zijn, ze meteen naar de leerkrachten moest gaan, en ook degene die ze het meest vertrouwde ingeseind dat ze een rotervaring had gehad. Het is een beetje een raar (voor mij tenminste) systeem hier in Dubai: kinderen krijgen een stuk of 6 bestemmingen om vrij uit te kiezen. Ze was een van de weinigen uit haar jaar, en dat vond ze wel een beetje eng, maar het bleek erg mee te vallen. De 'grade sevens' waren erg aardig geweest (vooral die ene :P ). De 'grade eights' waren stom, op een paar na, maar aangezien de 'sixes' en de 'sevens' dat allemaal vonden was het niet zo erg ;)
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2014 @ 19:28:38 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137280799
was het vorig jaar nog op jullie oude adres of waren jullie toen al verhuisd?

en als ik het goed begrijp gaan er dus leerlingen van allerlei leeftijden mee?
en zitten ze dus ook met allerlei leeftijden in groepen?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:46:48 #105
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137281479
Vorig jaar was op de oude school. En daar gingen ze met hun jaargroep (5 klassen van pakweg 24 leerlingen) naar dezelfde bestemming. Nu gingen ze met drie jaargroepen en mochten ze kiezen uit een heleboel bestemmingen. Uiteindelijk waren er op de 39 kinderen een stuk of 7 uit haar jaar, geloof ik, en de rest was een of twee jaar ouder. Ze sliepen met vier op een kamer, ingedeeld door de leerkrachten. Ze sliep met 1 meisje wat ze goed kende, een 'grade seven', en een meisje wat ze niet goed kende, maar wat net uit Rusland verhuisd was en daardoor veel met het meisje wat ze wel kende omging. Tijdens het duiken zaten ze deels in groepen die op niveau waren ingedeeld, deels op leeftijd (onder de 12 mochten ze minder diep) en uiteindelijk vielen er ook kinderen af die het niet voor elkaar konden krijgen en gingen snorkelen, en sloten ze wel eens bij een andere groep aan om verschillende redenen. En tijdens haar vrije tijd ging ze met weer andere kinderen om.

Ze vond het alleen zo vreselijk leuk, en sommige kinderen vond ze heel erg aardig, maar ze is een beetje bang dat ze allemaal toch weer naar hun eigen leeftijd trekken, komende week (met name omdat het natuurlijk helemaal niet stoer is om met zo'n brugpieper om te gaan ;) ).
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2014 @ 19:49:36 #106
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137281647
nou ik vind het knap hoor! ik zie het mezelf niet doen.
pi_137284978
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:34 schreef simmu het volgende:
even een andere vraag: mijn meiske heeft belangstelling voor lezen en schrijven. ik heb nu uit de bieb samen-lezen boekjes met opdrachtjes (bedoeld voor kleuters) maar daar fietst ze wel heel snel doorheen en ze kent alle woordjes eruit al. ze leest ons voor, zeg maar. ze heeft ook een dagboek en daar verschijnen dus ook echt dingen in (ik, vis, al naargelang de letter van de week op school ;) )

wat is nu een leuke om daar wat meer mee te doen? toch wat moeilijkere boekjes uit de bieb? deze 'nam' ze uit protest omdat het haar veeeeeeeeeel te moeilijk leek (ook al kan ze het allang. we hebben hier een dame die liever fijn veel makkelijke dingen doet dan 1 moeilijke), dus het moet echt ff goedgekozen zijn, zeg maar. stickeren met lettertjes doet ze allang en ze is echt erg van de werkjes maken. niks maakt selene zo gelukkig als een werkje mogen maken :+

hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
Als ze werkjes maken leuk vindt... bij de Action zag ik vandaag heel veel boekjes liggen met werkjes. Ik heb er toevallig een hele stapel meegenomen voor mijn grootste, van gr 1, 2 en 3 maar ze lagen er volgens mij ook van groep 4 en 5. Misschien zit daar wat tussen? Hema heeft ook van die werkblokken trouwens maar dat gaat meer over rekenen geloof ik dan over lezen.
:)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:18:26 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137285528
Het klinkt echt wel veel beter Gao. En wat ijlt die ervaring van vorig jaar lang door. ;( hopelijk gaat deze positief lang doorwerken.

Simmu, er Bestaan 'samenlees' boekjes. Misschien is dat wat? Ik weet dat mijn jongste (die ook veel bevestiging nodig had) dat heerlijk vond. Je hebt ze met plaatjes in de tekst (die rijmen) en met een volwassen pagina en een kinder-avi pagina.

En voor oudste hebben we een tijd 'groteletterboeken' uit de dyslectie of moeilijk kunnen lezen serie gebruikt (boeken met een vuurtoren op de rug?). Dat zijn spannende verhalen in simpeler taalgebruik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137285703
ja, die samenleesboekjes hebben we nu bij de bieb gehaald. daar is ze nu inderdaad heel blij mee, want dat kopt ze zo in ;) ik zal het er maandag gewoon eens even met de juf over hebben.

en ik ga van de week ook nog naar de action! dit was in het kader van eerste week zonder kindjes thuis, gelijk maar ff kijken dan of je iets hebben over lezen en schrijven dan :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137285993
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef simmu het volgende:
ja, die samenleesboekjes hebben we nu bij de bieb gehaald. daar is ze nu inderdaad heel blij mee, want dat kopt ze zo in ;) ik zal het er maandag gewoon eens even met de juf over hebben.

en ik ga van de week ook nog naar de action! dit was in het kader van eerste week zonder kindjes thuis, gelijk maar ff kijken dan of je iets hebben over lezen en schrijven dan :+
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.

Van die samenlees-boekjes, heb je die ook voor kindjes die nog niet kunnen lezen? Dus zeg maar letter-herkenning enzo?
Ik heb nu die Borre boekjes en daar staat dan soms een letter op een pagina, maar er zit niet echt een logica in ofza dat alle letters aan bod komen. En ze wil zo graag lezen/schrijven. We zijn pas lid geworden van de bieb om die reden maar volgens de bieb-juf bestond zoiets niet??
pi_137286051
En Gao wat naar van vorig jaar maar wat ontzettend tof dat het zo leuk is geweest dit jaar! Hopelijk maakt dat heel veel goed dan!

Heeft ze haar padi-open water? dan zit je wel goed daar bij jullie, tof zeg! :D
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:31:40 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137286098
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.

Van die samenlees-boekjes, heb je die ook voor kindjes die nog niet kunnen lezen? Dus zeg maar letter-herkenning enzo?
Ik heb nu die Borre boekjes en daar staat dan soms een letter op een pagina, maar er zit niet echt een logica in ofza dat alle letters aan bod komen. En ze wil zo graag lezen/schrijven. We zijn pas lid geworden van de bieb om die reden maar volgens de bieb-juf bestond zoiets niet??
ik ken ze alleen met plaatjes. En dat het dan rijmt. Volgens mij komt daar wel iets van letterherkenning bij verderop. Staan tussen de prentenboeken als ik het goed heb. Of avi-0
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137286141
avi-0 kijk, ga k onthouden. Ze hadden wel een kast vol met avi staan, dan zal daar wel wat bij zitten.
pi_137286215
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

ravi doet ook mee met onze samenleesboekjes, dus ik denk dat je ze best eens mee kan nemen en proberen
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:34:35 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137286273
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef simmu het volgende:

eerst de boekjes van Borre. En wij hadden een Suske en Wiskeboek van avi 1t/m 4 dan werden ze een soort van geniepig naar een moeilijker avi 'gelokt'

En de verhalen van Vos, Haas en Uil waren hier zeer gewild. (Voor beginnende lezers)
pi_137287075
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef simmu het volgende:

[..]

ravi doet ook mee met onze samenleesboekjes, dus ik denk dat je ze best eens mee kan nemen en proberen
ok :Y ga k ns proberen dan.

Dit zijn die werkboekjes voor groep 1, 2 en 3. Ze hadden verschillende soorten overigens zie ik nu pas :P

pi_137287455
Simmu, toen onze oudste het lezen door had, zorgde ik gewoon dat er uit de bieb een stapeltje boekjes las waar ze zelf in kon lezen. In het begin vond ik het lastig in te schatten omdat ze toen echt nog wel met veel plaatjes wilde en ik zelf ook niet helemaal een idee had waar ze zat zeg maar. Maar oefening baart kunst ;).
En inmiddels vind ik het lastig dat ze leestechnisch behoorlijk hoog zit al, maar het wel gewoon een meiske van 6 blijft die het niet zo heeft op "spannende" boeken. Maar ze leest ook graag prentenboeken en informatieve boekjes, want die zijn er ook in heel goed leesbare varianten voor nog niet zo lang lezende lezertjes.

Ze gebruiken bij ons in de bieb het "nieuwe" avi systeem op de kaften. Dus niet meer avi 0 - 9 (ofzoiets), maar het begint met AVI-S (start) en dan heb je AVI-M3 (Midden groep 3) AVI- E3 (Eind groep 3) enzovoort. Dus M4 - E4 - M5 - E5... Maar volgens mij staan ze bij ons na E4, gewoon bij de A boeken en staat er niet meer op de kaft een avi-aanduiding.

Leuke boekjes, ik haal daar ook al wel eens van dat spul. Ik heb alleen die schrijfboekjes met echt letters pas aan de oudste gegeven toen ze op school de schrijfletters had leren schrijven (gr3), omdat je dan toch niet helemaal weet of het wel dezelfde zijn in het boekje en ik liever had dat ze ze op de schoolmanier zou aanleren. En nu schrijft ze ze gewoon met de letters die ze zelf heeft geleerd.
Fake it till you make it...
  zondag 2 maart 2014 @ 14:31:09 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_137305881
Thies heeft al vanaf dag één dat hij naar groep 1 ging een beste vriendinnetje, Anke. Inmiddels zit zij op een andere school, maar de vriendschap blijft, zo mooi. Die twee kunnen echt uuuuuren met elkaar spelen zonder een onvertogen woord. Ook al zien ze elkaar soms weken niet. Prachtig en erg ontroerend.
Van de week waren ze op Thies' kamer, ik was de was aan het ophangen. Hoor ik ze praten: "Hoe lang zijn we nu eigenlijk verliefd?". Later zag ik het volgende op het whitebord:

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 2 maart 2014 @ 14:50:17 #119
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137306677
Ach, wat ontzettend lief, Moonah. Die is om in te lijsten, ja O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_137315519
Wat schattig! O+
pi_137315838
ach wat zoet <3 :D
  zondag 2 maart 2014 @ 18:57:57 #122
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137317812
Oooww, wat lief Moonah! Wat heerlijk, zulke kinderen.
  Moderator zondag 2 maart 2014 @ 19:36:13 #123
5428 crew  miss_sly
pi_137319464
O wat schattig <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137320237
Mignonne, bij onze bibliotheek zag ik laatst een boek met per letter twee bladzijden. Aan de ene kant stond een verhaaltje met telkens woorden met die letter en op de andere bladzijde tekeningen met een woord erbij.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe het boek heet, we hebben het niet geleend. Maar het was groot en stond bij de kleuterboeken.
Je hebt hier vast heel veel aan :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_137320251
wat snoezig moonah O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')