o wat afschuwelijkquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:32 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft ze het leuk gehad, livelink?
Die van mij kwam eergisteren terug van haar schoolkamp en heeft het zó leuk gehad. Vorig jaar had ze best een rottige ervaring met meisjes die in haar kamer een feestje gingen bouwen waar ze niet aan mee mocht doen enzo. Dit jaar was het allemaal onbekender en bovendien qua activiteit al spannend (ze heeft haar PADI diploma gehaald en mag zich nu duiker noemen), maar het is zo goed uitvallen. Ze is er nog steeds een beetje 'high' van (en bijzonder bruin en heel erg blond).
Als ze werkjes maken leuk vindt... bij de Action zag ik vandaag heel veel boekjes liggen met werkjes. Ik heb er toevallig een hele stapel meegenomen voor mijn grootste, van gr 1, 2 en 3 maar ze lagen er volgens mij ook van groep 4 en 5. Misschien zit daar wat tussen? Hema heeft ook van die werkblokken trouwens maar dat gaat meer over rekenen geloof ik dan over lezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:34 schreef simmu het volgende:
even een andere vraag: mijn meiske heeft belangstelling voor lezen en schrijven. ik heb nu uit de bieb samen-lezen boekjes met opdrachtjes (bedoeld voor kleuters) maar daar fietst ze wel heel snel doorheen en ze kent alle woordjes eruit al. ze leest ons voor, zeg maar. ze heeft ook een dagboek en daar verschijnen dus ook echt dingen in (ik, vis, al naargelang de letter van de week op school)
wat is nu een leuke om daar wat meer mee te doen? toch wat moeilijkere boekjes uit de bieb? deze 'nam' ze uit protest omdat het haar veeeeeeeeeel te moeilijk leek (ook al kan ze het allang. we hebben hier een dame die liever fijn veel makkelijke dingen doet dan 1 moeilijke), dus het moet echt ff goedgekozen zijn, zeg maar. stickeren met lettertjes doet ze allang en ze is echt erg van de werkjes maken. niks maakt selene zo gelukkig als een werkje mogen maken![]()
hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef simmu het volgende:
ja, die samenleesboekjes hebben we nu bij de bieb gehaald. daar is ze nu inderdaad heel blij mee, want dat kopt ze zo inik zal het er maandag gewoon eens even met de juf over hebben.
en ik ga van de week ook nog naar de action! dit was in het kader van eerste week zonder kindjes thuis, gelijk maar ff kijken dan of je iets hebben over lezen en schrijven dan
ik ken ze alleen met plaatjes. En dat het dan rijmt. Volgens mij komt daar wel iets van letterherkenning bij verderop. Staan tussen de prentenboeken als ik het goed heb. Of avi-0quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.
Van die samenlees-boekjes, heb je die ook voor kindjes die nog niet kunnen lezen? Dus zeg maar letter-herkenning enzo?
Ik heb nu die Borre boekjes en daar staat dan soms een letter op een pagina, maar er zit niet echt een logica in ofza dat alle letters aan bod komen. En ze wil zo graag lezen/schrijven. We zijn pas lid geworden van de bieb om die reden maar volgens de bieb-juf bestond zoiets niet??
ravi doet ook mee met onze samenleesboekjes, dus ik denk dat je ze best eens mee kan nemen en proberenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.
Van die samenlees-boekjes, heb je die ook voor kindjes die nog niet kunnen lezen? Dus zeg maar letter-herkenning enzo?
Ik heb nu die Borre boekjes en daar staat dan soms een letter op een pagina, maar er zit niet echt een logica in ofza dat alle letters aan bod komen. En ze wil zo graag lezen/schrijven. We zijn pas lid geworden van de bieb om die reden maar volgens de bieb-juf bestond zoiets niet??
eerst de boekjes van Borre. En wij hadden een Suske en Wiskeboek van avi 1t/m 4 dan werden ze een soort van geniepig naar een moeilijker avi 'gelokt'quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef simmu het volgende:
ja, die samenleesboekjes hebben we nu bij de bieb gehaald. daar is ze nu inderdaad heel blij mee, want dat kopt ze zo inik zal het er maandag gewoon eens even met de juf over hebben.
en ik ga van de week ook nog naar de action! dit was in het kader van eerste week zonder kindjes thuis, gelijk maar ff kijken dan of je iets hebben over lezen en schrijven dan
okquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef simmu het volgende:
[..]
ravi doet ook mee met onze samenleesboekjes, dus ik denk dat je ze best eens mee kan nemen en proberen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |