abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139518630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 12:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wanneer zijn onze tanks daadwerkelijk ingezet dan, behalve in Bosnië? Zelfs in Afghanistan was het enige materieel dat thuis bleef, onze tanks. In de huidige situatie is er minder noodzaak voor tanks naar mijn mening. Niet dat ik tegen ben, maar inzetten deden we überhaupt nooit meer na Bosnië en de missies hebben daar ook nooit echt meer om gevraagd.
Volgens mij is de enige reden dat ze na bosnie niet zijn ingezet enkel politiek. Als het toegestaan was hadden ze gewoon rond gereden in afghanistan.

Canada heeft btw de leo's die ze van ons gekocht hebben direct ingezet in afghanistan. N oud collega van me kwam daar zn ouwe tank tegen....
  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:27:10 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139519165
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 12:57 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Volgens mij is de enige reden dat ze na bosnie niet zijn ingezet enkel politiek. Als het toegestaan was hadden ze gewoon rond gereden in afghanistan.

Canada heeft btw de leo's die ze van ons gekocht hebben direct ingezet in afghanistan. N oud collega van me kwam daar zn ouwe tank tegen....
Exact, en Irak toch wel.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:59:01 #203
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139519871
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 12:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

In de huidige situatie is er minder noodzaak voor tanks
Juist nu de Russen weer lekker geopolitiek bezig zijn. Ik zou juist zeggen dat ze voor het eerst sinds jaren weer kans hebben hun bestaansrecht dubbel en dwars waar te maken.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:24:22 #204
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139521704
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:29:39 #205
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139521808
Ik sluit ook niet uit dat mijn volgende drol van zuiver goud is.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 16:20:15 #206
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_139522951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:29 schreef Erasmo het volgende:
Ik sluit ook niet uit dat mijn volgende drol van zuiver goud is.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 5 mei 2014 @ 17:08:18 #207
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139588216
'NAVO kan nog niet met pensioen'
WAGENINGEN -

De 65-jarige NAVO kan nog niet met pensioen. De NAVO is onze veiligheidsverzekering met een wereldwijde dekking. En de organisatie is noodzaak in een Europa waarin de panelen verschuiven in een razendsnel tempo. Dat leidt tot onzekerheid die ook Nederland niet onberoerd kan laten.

Dat heeft minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert maandag gezegd in een bomvol Wageningen. De bewindsvrouw hield een toespraak voorafgaand aan het jaarlijkse Vrijheidsdefilé van veteranen in de Gelderse stad.

Aan het defilé doet een recordaantal van ruim 1800 veteranen mee, aldus de organisatie. Het defilé wordt geopend door geallieerde oud-strijders die zelf nog gevochten hebben in de Tweede Wereldoorlog. De meeste van deze hoogbejaarde mannen worden vervoerd in antieke legervoertuigen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)met_pensioen___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 5 mei 2014 @ 17:12:27 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139588342
Nou tijd om dan meer eens de premie af te dragen voor de verandering :')
  maandag 5 mei 2014 @ 17:29:48 #209
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139588876
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:12 schreef Erasmo het volgende:
Nou tijd om dan meer eens de premie af te dragen voor de verandering :')
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 00:49:26 #210
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139608229
Europa verspilt geld op veiligheidsterrein'
HILVERSUM -

Europese landen moeten en kunnen meer samenwerken op het gebied van veiligheid voordat er extra geld naar defensie zou gaan. Dat moet de enorme verspilling op dat terrein tegengaan en bovendien is een betere samenwerking ook in het belang van de NAVO. Dat zei minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken maandag in Nieuwsuur naar aanleiding van de spanningen met Rusland om de situatie in Oekraïne.

Hij sluit niet uit dat er meer geld naar defensie moet. „Dat is wel het makkelijkst en ik sluit niet uit dat het nodig is.” Maar dat is volgens hem pas geloofwaardig als Europa beter samenwerkt op militair terrein. In Europa betalen de belastingbetalers meer aan defensie dan in de Verenigde Staten maar krijgen ze er minder veiligheid voor terug, aldus Timmermans.

Hij denkt dat de confrontatie met Rusland een langdurige wordt. Het gevolg daarvan is dat Europese landen hun veiligheid anders gaan ervaren. Volgens Timmermans toont de situatie in Oekraïne aan dat we er niet op kunnen rekenen dat het continent Europa altijd veilig blijft. „We moeten met meer scenario's rekening houden.”

Hij zei dat het Westen zich niet moet laten afleiden door de valse retoriek van de Russische president Vladimir Poetin. Hij heeft een aantal tactische zetten gedaan in Oekraïne, maar Moskou zal er een strategische nederlaag door leiden en er de hoofdprijs voor gaan betalen, zo is de overtuiging van Timmermans.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)heidsterrein___.html
  dinsdag 6 mei 2014 @ 07:57:06 #211
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_139610089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:49 schreef Cobra4 het volgende:
Europa verspilt geld op veiligheidsterrein'
HILVERSUM -

Europese landen moeten en kunnen meer samenwerken op het gebied van veiligheid voordat er extra geld naar defensie zou gaan. Dat moet de enorme verspilling op dat terrein tegengaan en bovendien is een betere samenwerking ook in het belang van de NAVO. Dat zei minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken maandag in Nieuwsuur naar aanleiding van de spanningen met Rusland om de situatie in Oekraïne.

Hij sluit niet uit dat er meer geld naar defensie moet. „Dat is wel het makkelijkst en ik sluit niet uit dat het nodig is.” Maar dat is volgens hem pas geloofwaardig als Europa beter samenwerkt op militair terrein. In Europa betalen de belastingbetalers meer aan defensie dan in de Verenigde Staten maar krijgen ze er minder veiligheid voor terug, aldus Timmermans.

Hij denkt dat de confrontatie met Rusland een langdurige wordt. Het gevolg daarvan is dat Europese landen hun veiligheid anders gaan ervaren. Volgens Timmermans toont de situatie in Oekraïne aan dat we er niet op kunnen rekenen dat het continent Europa altijd veilig blijft. „We moeten met meer scenario's rekening houden.”

Hij zei dat het Westen zich niet moet laten afleiden door de valse retoriek van de Russische president Vladimir Poetin. Hij heeft een aantal tactische zetten gedaan in Oekraïne, maar Moskou zal er een strategische nederlaag door leiden en er de hoofdprijs voor gaan betalen, zo is de overtuiging van Timmermans.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)heidsterrein___.html
Ik snap zijn uuitspraak niet, de VS geven meer uit dan de rest van de wereld bij elkaar. Hoezo geeft Europa met meer inwoners dan meer uit?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:06:54 #212
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139610148
Omdat ieder Europees land ontzettend veel geld wegsmijt omdat er extreem inefficiënt met de middelen om wordt gegaan. Dat zijn ook grotendeels kosten die niet direct zichtbaar zijn in de budgetten.

Wel frappant trouwens, ik roep dit al jaren en blijkbaar is er de grootste veiligheidscrisis in Europa sinds de bouw van de Muur nodig om onze 'visionaire' leiders over hetzelfde randje te duwen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_139610167
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik snap zijn uuitspraak niet, de VS geven meer uit dan de rest van de wereld bij elkaar. Hoezo geeft Europa met meer inwoners dan meer uit?
Omdat allemaal landen nog verschillende systemen gebruiken. De fransen, engelsen en duitsers hebben allemaal hun eigen materieel en R&D is ontzettend duur. Daarnaast betekent dit dat ze ook afzonderlijke productielijnen hebben, wat ook duur is.
We gooien basically een heleboel geld tegen defensie aan als europa omdat we geen gecentraliseerde doctrine met hetzelfde materieel hebben.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:32:54 #214
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_139610360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:10 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Omdat allemaal landen nog verschillende systemen gebruiken. De fransen, engelsen en duitsers hebben allemaal hun eigen materieel en R&D is ontzettend duur. Daarnaast betekent dit dat ze ook afzonderlijke productielijnen hebben, wat ook duur is.
We gooien basically een heleboel geld tegen defensie aan als europa omdat we geen gecentraliseerde doctrine met hetzelfde materieel hebben.
snap ik allemaal, echter gezien de budgetten geven we nog steeds minder uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:32:29 #215
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_139615372
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hij praat ook onzin.

Amerika geeft uit : $650 miljard.
EU geeft uit : ¤185 miljard.
Amerika geeft ¤468 miljard meer uit dan alle EU landen bij elkaar.

Misschien als % van het BBP? Dat ligt gemiddeld in de EU op 1.47%
ligt, en in de VS op een positief 4% ?

Dan per burger? De 318 miljoen inwoners van de US betalen ongeveer ¤1471 pp en in de EU betalen de 508 miljoen inwoners ongeveer ¤364 pp.

hmmm..
overigens zitten alle R&D budgetten daar gewoon in uiteraard. Dat zijn evengoed defensie uitgaven. Het enige wat wij "meer" doen of "meer uitgeven" is wegens het verspreiden over veel meer universiteiten en onderzoekscentra, scheepswerven en luchtvaartbedrijven. Dat is in Amerika geconcentreerd... maar daar zit echt geen 4,7 miljard verschil in :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Pumatje op 06-05-2014 12:38:59 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_139686041
Is er structureel iets mis bij de Marechaussee?
Je zou het wel denken als je dit bericht zo leest, wederom niks geen overleg tijdens een oefening die had kunnen uitlopen op een schietpartij met de Amsterdamse politie.

Lag de lat niet erg hoor bij de Marechaussee? die indruk krijg je hier iniedergeval niet van.

quote:
Vrouw kreeg pistool op hoofd en werd auto ingesleurd

De ietwat bizarre oefening van de marechaussee op het Museumplein zorgde woensdagmiddag voor nogal wat commotie. 'Wij lagen onder de tafel, het was echt heel eng.'

Een voorbijganger probeert het beeld te beschrijven. 'Ik hoorde ongeveer negen á twaalf schoten. Een vrouw kreeg een pistool op haar hoofd en werd de auto ingetrokken en die auto reed heel hard weg. Het was wel schrikken, ja. Een Braziliaanse man kwam naar me toe en zei dat hij even dacht dat hij weer thuis was.'

Ook twee dames op een terras dachten te moeten duiken voor hun leven. 'Op het moment van de schoten zag ik iedereen liggen, dus dat was ook mijn eerste reactie. Wij zaten met zijn tweeën onder een tafel. Het was echt heel eng.'

Een Amerikaanse vrouw zag hoe er vanuit een auto werd geschoten. 'Ik zag het wapen uit de bestuurderskant van de auto komen, het was best een groot geweer, een machinegeweer misschien. De magazijnen vielen er uit en op de grond.'

'Het was maar een oefening'

De marechaussee schreef in reactie op de commotie een verklaring: 'Lokale autoriteiten worden normaal gesproken vooraf van te houden oefeningen op de hoogte gebracht.Dat is dit keer abusievelijk niet gebeurd, waardoor de oefening tot onrust bij burgers leidde. De oefening is hierop direct stilgelegd.'

Een woordvoerster van de politie zegt over de onrust: 'Het is mooi als we wel op de hoogte zouden zijn gesteld, maar het is nu niet meer terug te draaien.'

Vondelpark
Eerder dit jaar gebeurde er iets soortgelijks in het Vondelpark, toen daar mannen op elkaar begonnen te schieten. Toen betrof het ook een oefening van de Marechaussee.

http://www.at5.nl/artikel(...)werd-auto-ingesleurd
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:10:18 #217
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139695806
Nieuwe Technische Dienst opgericht

De Wapentechnische Dienst en de Technische Dienst van de Koninklijke Marine zijn vandaag samengevoegd. Dat gebeurde op ceremoniële wijze in Den Helder en vormde het startsignaal voor de geïntegreerde werving en vorming van nieuw technisch personeel.

Vice-admiraal Matthieu Borsboom onthulde onder het toeziend oog van 600 militairen voor gebouw De Witte Raaf met 2 matrozen het nieuwe onderscheidingsteken van de dienst. Daarna startte een animatie waarin de oude onderscheidingstekens van de beide diensten versmolten tot 1.

Techniek

De marine beschikt over goed opgeleid technisch personeel om haar taken uit te voeren. Voor de inzet is technische ondersteuning nodig. De Technische Dienst en de Wapentechnische Dienst hadden tot vandaag elk hun eigen bedrijfsvoering, opleidingsstructuur en cultuur. Door de technologische ontwikkelingen en de schaarste aan technisch personeel was de scheiding niet langer houdbaar.

Volgens vice-admiraal Borsboom stonden de ‘schotten’ de optimale inzet van mensen en middelen in de weg; bij het ontwerp en onderhoud van scheepssystemen, bij de vulling van technische functies en bij het inrichten van opleidingen.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)che-dienst-opgericht
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:13:21 #218
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_139695929
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 01:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Is er structureel iets mis bij de Marechaussee?
Je zou het wel denken als je dit bericht zo leest, wederom niks geen overleg tijdens een oefening die had kunnen uitlopen op een schietpartij met de Amsterdamse politie.

Lag de lat niet erg hoor bij de Marechaussee? die indruk krijg je hier iniedergeval niet van.

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)werd-auto-ingesleurd
Wat heeft dit met de lat hoog laag of kwaliteit te maken?
Wees blij dat ze hierin trainen. Voor hetzelfde geld maak je het ooit mee.

Daarnaast leest het bericht alsof het is geschreven door de late editie van Hart van Brabant. Ik vind het niet duidelijk, er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal :) .

kwalitatief beoordeel ik ze op hoe goed ze hun werk doen, niet hoe goed er wordt gecommuniceerd over een oefening met de politie.

Daarnaast liet de politie niet lang geleden een "oefen" bom aan een of ander hek hangen. Waren ze ook vergeten weg te halen en iedereen in paniek etc. Shit happends.
pi_139699235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:13 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de lat hoog laag of kwaliteit te maken?
Wees blij dat ze hierin trainen. Voor hetzelfde geld maak je het ooit mee.

Daarnaast leest het bericht alsof het is geschreven door de late editie van Hart van Brabant. Ik vind het niet duidelijk, er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal :) .

kwalitatief beoordeel ik ze op hoe goed ze hun werk doen, niet hoe goed er wordt gecommuniceerd over een oefening met de politie.

Daarnaast liet de politie niet lang geleden een "oefen" bom aan een of ander hek hangen. Waren ze ook vergeten weg te halen en iedereen in paniek etc. Shit happends.
Coordinatie en planning zijn vitaal bij dit soort zaken, dat lijkt mij evident.
Als dat te moeilijk is doet iemand zijn werk niet goed, vreemd hoor die reactie.
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:47:13 #220
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139699387
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:10 schreef Cobra4 het volgende:
Nieuwe Technische Dienst opgericht

De Wapentechnische Dienst en de Technische Dienst van de Koninklijke Marine zijn vandaag samengevoegd. Dat gebeurde op ceremoniële wijze in Den Helder en vormde het startsignaal voor de geïntegreerde werving en vorming van nieuw technisch personeel.

Vice-admiraal Matthieu Borsboom onthulde onder het toeziend oog van 600 militairen voor gebouw De Witte Raaf met 2 matrozen het nieuwe onderscheidingsteken van de dienst. Daarna startte een animatie waarin de oude onderscheidingstekens van de beide diensten versmolten tot 1.

Techniek

De marine beschikt over goed opgeleid technisch personeel om haar taken uit te voeren. Voor de inzet is technische ondersteuning nodig. De Technische Dienst en de Wapentechnische Dienst hadden tot vandaag elk hun eigen bedrijfsvoering, opleidingsstructuur en cultuur. Door de technologische ontwikkelingen en de schaarste aan technisch personeel was de scheiding niet langer houdbaar.

Volgens vice-admiraal Borsboom stonden de ‘schotten’ de optimale inzet van mensen en middelen in de weg; bij het ontwerp en onderhoud van scheepssystemen, bij de vulling van technische functies en bij het inrichten van opleidingen.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)che-dienst-opgericht
;(
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:50:28 #221
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_139699515
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:42 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Coordinatie en planning zijn vitaal bij dit soort zaken, dat lijkt mij evident.
Als dat te moeilijk is doet iemand zijn werk niet goed, vreemd hoor die reactie.
Ik vind simpelweg dat het vrij weinig zegt over kwaliteit en dat je reactie overtrokken is.
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:57:55 #222
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_139718120
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

;(
Ja dat word de zeewacht in ;)
Peace through power!!
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:59:20 #223
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139718240
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:57 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Ja dat word de zeewacht in ;)
Loop ik al :P Ach de TD is in ieder geval in niveau gestegen nu *O*
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:12:51 #224
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_139719377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:59 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Loop ik al :P Ach de TD is in ieder geval in niveau gestegen nu *O*
Haha ja zo kun je het ook zien natuurlijk ;) (OD hiero ;) )
Peace through power!!
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:19:06 #225
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139719852
Russische vloot op Noordzee gespot

AMSTERDAM -
Er varen donderdagavond voor het eerst in 20 jaar weer Russische marineschepen op de Noordzee en dus houdt de marine een oogje in het zeil. Volgens het ministerie van Defensie kijkt een vliegtuig van de kustwacht wat de schepen doen en waar ze heen gaan.

Het gaat om een Russische vloot bestaande uit zes schepen met onder meer een vliegdekschip. Twee dagen geleden werd de vloot al gesignaleerd in de Golf van Biskaje.Vanuit daar zijn de schepen vervolgens via het Kanaal de Noordzee in gevaren. Hier zijn zij door de Britten en de Fransen begeleid. Momenteel varen de Russen in de Nederlandse Exclusieve Economische Zone (EEZ), meldt Defensie. Die ligt buiten de Nederlandse territoriale wateren.

Moermansk
Hoewel het vlootverband van de Russische marine waarschijnlijk onderweg is naar Moermansk, worden de schepen nauwlettend gevolgd. Zo observeert een vliegtuig van de kustwacht op verzoek van de marine de scheepsbewegingen.

Naar verwachting vaart het eskader vannacht het Nederlandse watergebied uit. Hoewel het de schepen vrij staat hier te varen, is het ongebruikelijk dat Russische eenheden deze route gebruiken.

Het is voor het eerst in 20 jaar dat de Russische marine in de Noordzee aanwezig is.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)oot_nadert_NL__.html
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 22:21:47 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139720035
zonde dat ze niet ff Den Helder aandoen maar dat zal wel weer gevoelig liggen vandaag de dag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:25:52 #227
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139720376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:21 schreef sp3c het volgende:
zonde dat ze niet ff Den Helder aandoen maar dat zal wel weer gevoelig liggen vandaag de dag
Terwijl er nu plek zat is in die haven om die schepen af te laten meren. :X
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 22:27:10 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139720478
it's funny because it's true -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 01:14:32 #229
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_139728549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:27 schreef sp3c het volgende:
it's funny because it's true -O-
diz :{
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 9 mei 2014 @ 01:38:54 #230
420315 AdmiralGeneral_Aladeen
Hail the Dictator!
pi_139728897
Zou tof zijn. Ben zaterdag ff in Den Helder.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:15:55 #231
168777 Rave_NL
pi_139732493
Op dit moment wordt de Hr Ms Pelikaan uit de West teruggehaald om de carriergroup te begeleiden.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:51:46 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139733297
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:15 schreef Rave_NL het volgende:
Op dit moment wordt de Hr Ms Pelikaan uit de West teruggehaald om de carriergroup te begeleiden.
_O-

Mocht Nederland het in zijn hoofd halen om 1 van die OPV's erop af te sturen zou ik als Russische kapitein lekker irritant 24 knopen ofzo gaan varen... :')
  vrijdag 9 mei 2014 @ 20:12:59 #233
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139751888
Russische vloot heeft Noordzee weer verlaten
DEN HAAG -

De Russische marineschepen rond het vliegdekschip RFS Koeznetsov hebben in de loop van vrijdagmiddag de Nederlandse Exclusieve Economische Zone in de Noordzee verlaten. Het was voor het eerst in 20 jaar dat een Russische vloot hier opdook.

De zes schepen voeren minimaal 60 kilometer uit de kust in internationale wateren, aldus een woordvoerster van het ministerie van Defensie. De Russische marineschepen werden donderdag op de Noordzee gesignaleerd.

Minister Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie) noemt het „opmerkelijk“ dat de schepen hier waren. „Ik denk dat ze zich even willen laten zien. Ik verwacht er niets van”, zei Hennis vrijdag voor aanvang van de wekelijkse ministerraad.

De Nederlandse Exclusieve Economische Zone ligt buiten de Nederlandse territoriale wateren, maar wel in het 'Nederlandse interessegebied'. De marine heeft de Russische vloot in de gaten gehouden. Het vlootverband is vermoedelijk op weg naar de Russische havenstad Moermansk.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)laat_Noordzee__.html
  zaterdag 10 mei 2014 @ 05:55:44 #234
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139769264
Ik zat gisteren naar die prachtige militaire parade in Moskou te kijken en ik vroeg me af, waarom doen wij niet zoiets. We hebben alleen op bevrijdingsdag een defile met oude WW2 materieel en veteranen, maar een mooie grote militaire parade, waar alle wapensystemen door bv de straten van Amsterdam rijden en peletons strak marcherend, groetend naarde koning, terwijl de F16;s overvliegen zou toch fantastisch zijn? Wellicht een leuk idee ipv die suffe open dagen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 10-05-2014 07:35:16 ]
  zaterdag 10 mei 2014 @ 07:24:28 #235
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139769337
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef Cobra4 het volgende:
Russische vloot heeft Noordzee weer verlaten
DEN HAAG -

De Russische marineschepen rond het vliegdekschip RFS Koeznetsov hebben in de loop van vrijdagmiddag de Nederlandse Exclusieve Economische Zone in de Noordzee verlaten. Het was voor het eerst in 20 jaar dat een Russische vloot hier opdook.

De zes schepen voeren minimaal 60 kilometer uit de kust in internationale wateren, aldus een woordvoerster van het ministerie van Defensie. De Russische marineschepen werden donderdag op de Noordzee gesignaleerd.

Minister Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie) noemt het „opmerkelijk“ dat de schepen hier waren. „Ik denk dat ze zich even willen laten zien. Ik verwacht er niets van”, zei Hennis vrijdag voor aanvang van de wekelijkse ministerraad.

De Nederlandse Exclusieve Economische Zone ligt buiten de Nederlandse territoriale wateren, maar wel in het 'Nederlandse interessegebied'. De marine heeft de Russische vloot in de gaten gehouden. Het vlootverband is vermoedelijk op weg naar de Russische havenstad Moermansk.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)laat_Noordzee__.html
leuk filmpje:

zaterdag 10 mei 2014 @ 10:18:55 #236
168777 Rave_NL
pi_139770397
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 05:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik zat gisteren naar die prachtige militaire parade in Moskou te kijken en ik vroeg me af, waarom doen wij niet zoiets. We hebben alleen op bevrijdingsdag een defile met oude WW2 materieel en veteranen, maar een mooie grote militaire parade, waar alle wapensystemen door bv de straten van Amsterdam rijden en peletons strak marcherend, groetend naarde koning, terwijl de F16;s overvliegen zou toch fantastisch zijn? Wellicht een leuk idee ipv die suffe open dagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het dichtste wat er bij ons in de buurt komt is veteranendag in Den Haag, waar er ook operationele eenheden met hedendaagse voertuigen defileren.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 10:25:57 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139770485
Defensie doet er weer toe: extra geld

DEN HAAG - De politieke waardering voor de krijgsmacht neemt na jaren van bezuinigingen weer toe. Defensie mag de komende jaren rekenen op een extra budget van circa 50 miljoen euro.

Dat kan zelfs oplopen tot 100 miljoen per jaar, zo melden bronnen rond de begrotingsonderhandelingen. In de zomer hakken coalitie- en gedoogpartijen de knoop door over de precieze bedragen.

4000 nieuwe militairen
Ook de dip in het aantal nieuwe aanmeldingen lijkt definitief verleden tijd: hoewel exacte cijfers nog ontbreken, gaat Defensie ervan uit dit jaar bijna 4.000 nieuwe militairen te werven. Dat zouden er 800 meer zijn dan in 2013 en meer dan het dubbele van het aantal nieuwe militairen in 2011.

De toegenomen steun voor de krijgsmacht kan te maken hebben met de crisis rond Oekraïne. "Hoe dichter de dreiging bij huis en haard komt, hoe meer het besef groeit dat een krijgsmacht nodig is", zegt defensie-deskundige Dick Zandee van Instituut Clingendael.

2%
SGP-leider Kees van der Staaij constateert dat een crisis 'kennelijk' helpt om het belang van de krijgsmacht te onderkennen. De SGP wil dat Nederland op termijn weer 2% van het bruto binnenlands product spendeert aan defensie.

De NAVO hanteert die 2%-norm maar veel lidstaten voldoen er niet aan. Nederland zit met een begroting van 7,6 miljard dit jaar op 1,25 procent. In het Koude Oorlogjaar 1989 zat Nederland nog op 2,79 procent.

Obama
Wereldwijd is discussie ontstaan over de geslonken defensie-budgetten in Europa. De Amerikaanse president Barack Obama riep Europese landen eind maart op om meer aan hun legers te spenderen en niet langer op de Amerikanen te leunen als het gaat om de veiligheid.

Ondanks de extra 50 miljoen euro kunnen de vlaggen nog niet uit op de kazernes. Het extra geld verzacht de miljardenbezuiniging van de afgelopen jaren slechts enigszins. Onder druk van de kleine christelijke partijen zijn de bezuinigingen vorig jaar bij de begrotingsonderhandelingen al eens met 50 miljoen euro verzacht.

Eindhovens Dagblad
  zaterdag 10 mei 2014 @ 10:26:48 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 10:56:40 #239
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139770922
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 10:26 schreef AchJa het volgende:
Nou mooi, met die 50 miljoen kan net aan de WUL gerepareerd worden en dan is het weer op... :')
dat is natuurlijk niet de bedoeling! ;-)
pi_139771384
En 4000 nieuwe paxxen? Hoeveel komen daarvan uiteindelijk paraat en belangrijker hoe staan die 4k in verhouding met vertrekkend personeel?

Ook weer typisch.... na jaren keiharde klappen nu lyrisch doen over een paar dukaten dr bij, en dan wss ook verwachten dat wj(personeel) nu braaf dankjewel zeggen en niet meer zeuren😐
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:56:11 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139772102
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:23 schreef Bouke-p het volgende:
En 4000 nieuwe paxxen? Hoeveel komen daarvan uiteindelijk paraat en belangrijker hoe staan die 4k in verhouding met vertrekkend personeel?
Wsl 4000 nieuwe VeVa leerlingen... En je weet wat daar zo ongeveer van overblijft... :')

quote:
Ook weer typisch.... na jaren keiharde klappen nu lyrisch doen over een paar dukaten dr bij, en dan wss ook verwachten dat wj(personeel) nu braaf dankjewel zeggen en niet meer zeuren😐
Er komt niks bij er wordt iets minder hard bezuinigd, maar ja dat bekt natuurlijk niet zo lekker.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:56:53 #242
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_139772120
50 tot 100 mln. Dat is een tankbataljon of de kiel van een nieuw fregat?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:00:59 #243
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_139772224
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:56 schreef AgLarrr het volgende:
50 tot 100 mln. Dat is een tankbataljon of de kiel van een nieuw fregat?
10 ambtenaren die moeten gaan uitwerken hoe dit geld te besteden is.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:05:57 #244
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139772337
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

10 ambtenaren die moeten gaan uitwerken hoe dit geld te besteden is.
Beter richten we daar eerst een werkgroep voor op.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:07:16 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139772382
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:05 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Beter richten we daar eerst een werkgroep voor op.
Precies, dat kunnen een paar overtollige overstes mooi oppakken, hebben we dat probleem ook weer getackled.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:59:46 #246
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139773790
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies, dat kunnen een paar overtollige overstes mooi oppakken, hebben we dat probleem ook weer getackled.
dan is het geld ook meteen op!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:01:19 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:08:11 #248
168777 Rave_NL
pi_139775796
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

dan is het geld ook meteen op!
Als er iets overblijft is het blijkbaar niet nodig en kan het wegbezuinigd worden. Welkom bij de overheid.
pi_139814973
quote:
Marine heeft geen antwoord op Russisch bezoek
De Koninklijke Marine had geen eenheden beschikbaar om Russische marineschepen in Nederlandse Economische Exclusieve Zone te volgen. Het Russische eskader met aan het hoofd vliegkampschip RFS Kuznetsov, dat woensdag nog gedetecteerd werd door Zr.Ms. De Zeven Provinciën, voer gisteravond voor de Nederlandse kust. De Koninklijke Marine moest bij gebrek aan beschikbare schepen en vliegtuigen de Kustwacht vragen om een kijkje te nemen.
Russische schepen zijn 20 jaar niet zo dichtbij zijn geweest; normaal kiezen zij de route om Ierland heen over de Atlantische Oceaan. Maar nu wilden zij zich laten zien.

[...]

Lees verder
Goed bezig
  zondag 11 mei 2014 @ 05:15:50 #250
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_139818253
Wellicht lagen er wel een aantal onderzeeboten rustig te snuffelen aldaar?
pi_139820297
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:52 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Goed bezig
Was in engeland laatst ook niet ergens een russisch schip gespot? Toen duurde t ook n week voordat de engelse marine wat kon doen.....
pi_139820476
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:59 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Was in engeland laatst ook niet ergens een russisch schip gespot? Toen duurde t ook n week voordat de engelse marine wat kon doen.....
Bij Schotland
Beneath the gold, the bitter steel
pi_139820492
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:52 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Goed bezig
Mooi, hopelijk gaat de politiek inzien dat defensie de belangrijkste taak van de overheid is.
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 11 mei 2014 @ 11:46:59 #254
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_139821231
quote:
wat hebben die Russen hun vliegers ouderwets uitgerust. ALs je naar pak en helm e.d van gemiddelde nieuwe Westerse toestellen kijkt ziet dat er iets geavanceerder uit.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:48:54 #255
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139821281
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:46 schreef Pumatje het volgende:

[..]

wat hebben die Russen hun vliegers ouderwets uitgerust. ALs je naar pak en helm e.d van gemiddelde nieuwe Westerse toestellen kijkt ziet dat er iets geavanceerder uit.
Dat zie ik niet.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:49:14 #256
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_139821290
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Wellicht lagen er wel een aantal onderzeeboten rustig te snuffelen aldaar?
Je beantwoord je eigen vraag ;)
Grote kans dat er meer onderzeeërs in de noordzee waren dan Oppervlakte schepen.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:51:11 #257
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_139821333
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat zie ik niet.
Je ogen moeten wel open zijn uiteraard als je het filmpje afspeelt.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:10:13 #258
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_139821771
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:49 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Je beantwoord je eigen vraag ;)
Grote kans dat er meer onderzeeërs in de noordzee waren dan Oppervlakte schepen.
Ja.. Ook maar 1 Russisch behoorlijk schip als escorte van een carrier leek mij ook wat weinig zo buiten de eigen wateren..
  zondag 11 mei 2014 @ 12:25:40 #259
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_139822112
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja.. Ook maar 1 Russisch behoorlijk schip als escorte van een carrier leek mij ook wat weinig zo buiten de eigen wateren..
niet enkel een carrier, maar een carrier battle group. Het waren een stuk of 6 schepen geloof ik waaronder schepen met een arsenaal aan wapens waar je U tegen zegt.

Ik denk dat het opzet is geweest de Russische CBG niet te ontvangen met een groot ontvangst comité. Uiteraard worden alle Russische scheepsbewegingen ( en al helemaal in deze periode ) met grote aandacht gevolgd, het was echt geen verassing. Dit met in het achterhoofd dat de Russen misschien wat laks zouden zijn in hun communicatie met elkaar en zo dingen kunnen weggeven. Zoiets moet het zijn geweest lijkt me.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:48:52 #260
168777 Rave_NL
pi_139822664
Ja, net als in januari toen er een Russische kruiser tot op 30 mijl van de Schotse kust kwam, en het enige schip wat de British Navy in konden zetten 600 mijl verderop in Portsmouth lag en pas na 24h ter plekke was.
Dat was uiteraard een tactische meesterzet om de werkelijke reactietijd te verhullen en had natuurlijk niets te maken met de decimering van de Britse Navy zelf.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:07:46 #261
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_139823115
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

niet enkel een carrier, maar een carrier battle group. Het waren een stuk of 6 schepen geloof ik waaronder schepen met een arsenaal aan wapens waar je U tegen zegt.

Ik denk dat het opzet is geweest de Russische CBG niet te ontvangen met een groot ontvangst comité. Uiteraard worden alle Russische scheepsbewegingen ( en al helemaal in deze periode ) met grote aandacht gevolgd, het was echt geen verassing. Dit met in het achterhoofd dat de Russen misschien wat laks zouden zijn in hun communicatie met elkaar en zo dingen kunnen weggeven. Zoiets moet het zijn geweest lijkt me.
Naast de carrier bestond de group volgens de eerder geposte site uit een enkel combatschip, een transport en verder ondersteunende schepen dus in die zin viel mij dat wat tegen.

Hebben de Britten of Fransen eigenlijk net zoals bv Iran batterijen met ground to sea hebbendingentjes bij de nauwste stukken aan de kust?
  zondag 11 mei 2014 @ 13:36:46 #262
168777 Rave_NL
pi_139823961
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:07 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Naast de carrier bestond de group volgens de eerder geposte site uit een enkel combatschip, een transport en verder ondersteunende schepen dus in die zin viel mij dat wat tegen.

Hebben de Britten of Fransen eigenlijk net zoals bv Iran batterijen met ground to sea hebbendingentjes bij de nauwste stukken aan de kust?
Ja, de Fransen bij Longues sur mer.
Met de groetjes van de vorige eigenaar.
pi_139824641
quote:
10s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:36 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ja, de Fransen bij Longues sur mer.
Met de groetjes van de vorige eigenaar.
Ziet er nog prima functioneel uit
  maandag 12 mei 2014 @ 07:23:34 #264
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139856856
Weer rechtzaak tegen geluidsoverlast Awacs

Opnieuw staan de actiegroep Stop Awacs en het ministerie van Defensie tegenover elkaar voor de rechtbank.

Maandagochtend om half tien begint een zaak voor de bestuursrechter in Maastricht.

Insteek van de actiegroep is dat er minder geluidsoverlast komt in de omgeving van de Awacs-basis in Geilenkirchen, net over de grens bij Schinveld. Stop Awacs vindt dat ook in de regio Onderbanken er een norm moet zijn van maximaal 88 decibel.

Dat is de limiet die de rechter eerder vastlegde toen actievoerders in Den Haag wilden laten horen wat nu het lawaai is van een overvliegend Awacs-toestel.

Om de inwoners van die stad niet op te zadelen met te veel herrie, werd toen de norm bepaald op 88 decibel.

Volgens Stop Awacs moet dat dus overal gelden.

Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)eluidsoverlast-awacs
  maandag 12 mei 2014 @ 08:29:01 #265
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_139857264
Ze moeten niet zo piepen. De meeste mensen die daar wonen wisten al dat die basis er lag, ding ligt er al sinds 1953.

Ben er zelf recentelijk nog geweest en zo erg is het geluidsoverlast nou ook weer niet. Al zou het geluid wel verminderd kunnen worden door andere motoren aan te schaffen want het is wel ouwe meuk waar ze mee vliegen.
Peace through power!!
pi_139858387
Prachtig geluid juist, die oude potten.
  maandag 12 mei 2014 @ 10:47:51 #267
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_139859686
Die Schinvelders weten echt niet wat vliegtuigherrie is. :')

Heel simpel rekensommetje: NAVO heeft 17 AWACS. Die zijn verdeeld over 5 vliegvelden: Geilenkirchen als MOB en dan nog 4 Dispersed Operating Bases: In Turkije, Griekenland, Italië en Noorwegen. Op elk van die DOBs staat er altijd tenminste 1. Daarnaast staat er tegenwoordig meestal ook nog één in Afghanistan. Er staan altijd toestellen in onderhoud, dus die kun je er ook nog vanaf halen. die maatregelen bij elkaar betekenen dat Geilenkirchen op jaarbasis minder dan 3000 movements kent. NATO probeert dat nog verder te reduceren naar 2600, trouwens. Hoe dan ook: 3000-2600 movements is een lachertje: dat zijn 10 vluchten op een dag, tussen 8.00 en 22.00. Dat is minder dan één per uur! Kom daar eens mee aan bij de omwonenden van Eindhoven, Schiphol of Rotterdam!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 12 mei 2014 @ 11:54:06 #268
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_139861613
Topmilitair voor de rechter

ARNHEM -
De militaire rechtbank in Arnhem behandelt maandag de zaak tegen de Nederlandse topmilitair Georges van A. (52). De voormalig stafchef van de marine in Kabul wordt ervan verdacht zijn vrouw zwaar te hebben mishandeld.

De vrouw zou in juli 2013 tijdens een bezoek van haar man aan Nederland thuis zijn mishandeld. Hij zou haar keel hebben dichtgeknepen en nadat ze zich had losgerukt, drukte hij haar plat tegen de muur, schrijft ze in haar verklaring. De lucht werd uit haar longen geperst en het deed pijn, want ze had net een borstkankeroperatie ondergaan.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)or_de_rechter__.html
  maandag 12 mei 2014 @ 13:55:03 #269
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_139865240
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:54 schreef Cobra4 het volgende:
(...) stafchef van de marine in Kabul (...)
Marine in Kabul? Afghanistan heeft niet eens een kust! Dan behoort er bij een beetje journalist een belletje te gaan rinkelen, stelletje ongeletterden van de Telegrof!!
- Privacy Matters
  maandag 12 mei 2014 @ 14:35:38 #270
420315 AdmiralGeneral_Aladeen
Hail the Dictator!
pi_139866518
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Marine in Kabul? Afghanistan heeft niet eens een kust! Dan behoort er bij een beetje journalist een belletje te gaan rinkelen, stelletje ongeletterden van de Telegrof!!
Zo ver ik kan vinden is/was hij Kolonel der Mariniers. Dan is een staffunctie in Kabul opzich niet zo vreemd.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:26:46 #271
168777 Rave_NL
pi_139868152
quote:

[..]

De 21e eeuw belt. Iets met paars ofzo.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:35:05 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 12 mei 2014 @ 15:41:45 #273
168777 Rave_NL
pi_139868590
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je kunt die zin op twee manieren lezen... ;)
PI's. Voor al uw subtiele onderlagen.
pi_139868777
quote:
16s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:41 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

PI's. Voor al uw subtiele onderlagen.
Rave houdt van piemels

Ondertoon: sarcastisch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door samthegreat5 op 12-05-2014 16:34:37 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 16:26:33 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139872230
quote:

[..]

Zo vreemd is dat niet, toen ik in kabul zat zaten dr meerdere marine officieren.

De senior van alle troepen in afghanistan was toen een ktz(heb ik geloof ik mn navo medaille van gekregen)
  maandag 12 mei 2014 @ 17:42:27 #277
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139873011
Commandovoering is voor iedere militair hetzelfde, de kleur van het pakje maakt niets uit.
  maandag 12 mei 2014 @ 21:08:04 #278
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_139881482
Oh god, is het paarse monster zo ver dat nu een vent van de marine iets zinnigs moet zeggen over activiteiten in de woestijn? What's next? Een luchtmachtkolonel die duikboten gaat inzetten?
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Commandovoering is voor iedere militair hetzelfde, de kleur van het pakje maakt niets uit.
De Canadese defensie organisatie kan je daar goeie voorbeelden van geven, ja :')
- Privacy Matters
  maandag 12 mei 2014 @ 21:10:35 #279
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139881651
quote:
15s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:08 schreef RonaldV het volgende:
Oh god, is het paarse monster zo ver dat nu een vent van de marine iets zinnigs moet zeggen over activiteiten in de woestijn? What's next? Een luchtmachtkolonel die duikboten gaat inzetten?

[..]

De Canadese defensie organisatie kan je daar goeie voorbeelden van geven, ja :')
UNMEE was ook een marinemissie in de Woestijn, (mariniers( waar geen zee in de buurt was. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, (bv Irak; al Muthanna) De VN missie in COngo werd bv geleid door marinier Patrick Cammaert. Een goede stafofficier kan van elk krijgsmachtonderdeel komen en mariniers kunnen gewoon worden ingezet als infanterie.
  maandag 12 mei 2014 @ 21:14:06 #280
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_139881845
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

UNMEE was ook een marinemissie in de Woestijn, (mariniers( waar geen zee in de buurt was. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, De VN missie in COngo werd bv geleid door marinier Patrick Cammaert. Een goede stafofficier kan van elk krijgsmachtonderdeel komen en mariniers kunnen gewoon worden ingezet als infanterie.
Sja, Mariniers zijn dan ook opgeleid voor operaties op het droge. Daarom lopen ze ook in camouflage voor landoperaties. :) Dus dat is nogal een open deur: mariniers zijn bedoeld voor inzet op het land, specifiek voor operaties vanuit zee. Maar dat laatste is geen vereiste. Maar een Marinier is geen marine man. Die twee zijn aparte disciplines.
- Privacy Matters
  maandag 12 mei 2014 @ 21:14:52 #281
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139881894
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Sja, Mariniers zijn dan ook opgeleid voor operaties op het droge. Daarom lopen ze ook in camouflage voor landoperaties. :) Dus dat is nogal een open deur: mariniers zijn bedoeld voor inzet op het land, specifiek voor operaties vanuit zee. Maar dat laatste is geen vereiste. Maar een Marinier is geen marine man. Die twee zijn aparte disciplines.
Voor een stafofficier maakt het niet uit.
  maandag 12 mei 2014 @ 21:17:09 #282
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_139882031
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Voor een stafofficier maakt het niet uit.
Als je niet beter weet dan paars niet, nee. :')
- Privacy Matters
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:45:32 #283
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_139946614
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 06:25:28 #284
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_140008747
Mogelijk 'grote problemen' ict bij Defensie

DEN HAAG -
Bij het ministerie van Defensie zijn mogelijk „grote problemen” bij de ict. Dat zei minister Jeanine Hennis-Plasschaert donderdag in de Tweede Kamer. Ze laat een onafhankelijk extern bureau onderzoek doen naar de „signalen” die ze heeft ontvangen en die bij haar de „alarmbellen” hebben doen afgaan.

Nog voor de zomer zal de minister de Kamer informeren over de resultaten van het onderzoek dat 50.000 euro kost. Het bureau bekijkt de staat van de ict en de aansturing. „Ik wil nu eens en voor altijd weten hoe we er op IV (informatievoorziening) en ict-terrein voorstaan.” Ze noemt genomen stap heeft „een vlucht naar voren”.

Angelien Eijsink van de PvdA sprak van een „bom” en is „verbijsterd”. Zij vroeg zich af waarom dit nooit bij eerdere Kamerdebatten naar boven is gekomen. Raymond Knops (CDA) zei dat hier „fundamentele vragen” worden gesteld. Hij waardeert de openheid van de minister. „Laat alle ellende nu maar komen.”

Volgens het PvdA-Kamerlid was er afgelopen dagen nog een grote ict-storing bij Defensie. Hennis krijgt meldingen van storingen, „maar niet zo nadrukkelijk als de afgelopen tijd”. Ze zegt niet te willen wachten en de problemen te willen verhelpen. „De continuïteit moet gegarandeerd zijn.”
Hennis zei signalen te hebben dat de communicatie tussen afdelingen niet goed loopt. Voor het onderzoek wordt een grote hoeveelheid medewerkers gehoord, niet alleen de top.

In het debat zei ze dat de staat van de infrastructuur te wensen over laat en dat de basis niet op orde is. Ze wees onder meer op het krimpende budget van haar departement, dat flink heeft moeten bezuinigen de afgelopen jaren. Eijsink vond dat een te gemakkelijke verklaring.

Defensie heeft een ongelukkige geschiedenis met automatisering. Zo sleept al jaren het ict-project Speer dat de bedrijfsvoering bij alle krijgsmachtonderdelen moet verbeteren. Het hele project heeft volgens een rapport uit januari van de Algemene Rekenkamer al 650 miljoen euro gekost.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_bij_Defensie__.html
  vrijdag 16 mei 2014 @ 06:26:59 #285
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_140008748
Wat een verrassing. :')
  vrijdag 16 mei 2014 @ 08:00:51 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_140009752
Tsja enerzijds hebben we t grootste snelste en modernste netwerk van defensie en anderzijds mag t ook geen cent kosten.... tel daar de typische hogere ambtenaren bij(geen militairen maar nukubu's) en voila: kutzooi.

En idd net als achja welke ict precies.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 12:17:08 #288
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_140014991
Hennis: geen gevaar operaties door ICT-kwestie

DEN HAAG -
Volgens minister Jeanine Hennis-Plasschaert zijn de operaties van Defensie niet in gevaar gekomen door mogelijke grote problemen met de ICT op haar departement. Dat zei ze vrijdag kort voor het begin van de ministerraad.

De VVD-bewindsvrouw laat een onafhankelijk bureau onderzoek doen naar de mogelijke problemen die bij haar de alarmbellen hebben doen afgaan, zei ze donderdag in de Kamer. Ze wil voorkomen dat operaties van Defensie in de toekomst wel risico's gaan lopen.

Door de staat van de ICT heeft het ministerie steeds vaker te kampen met storingen. Ook zijn er signalen dat de communicatie tussen afdelingen niet goed loopt. Volgens defensiewoordvoerder Angelien Eijsink van de PvdA is er een „stammenstrijd” gaande bij het ministerie.

Hennis wil dat de continuïteit bij Defensie gegarandeerd is en besloot daarom tot het onderzoek. De Kamer wordt hier voor het zomerreces nog over geïnformeerd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)vaar_door_ICT__.html
  vrijdag 16 mei 2014 @ 12:55:21 #289
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_140016105
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:44:23 #292
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_140021931
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:39 schreef Awsom het volgende:

[..]

Maar dat verkoopt minder goed.
pi_140022151
Uit artikel:
quote:
Deskundigen zeggen vandaag in NRC dat met een dergelijk klein bedrag vooral reparatiewerk verricht moet worden om de schade van vorige bezuinigingen te herstellen.
M.a.w.: :')
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:33:25 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140024170
Voor een organisatie die als doelstelling heeft "We leiden onze ICT'ers niet op, want anders gaan ze de burgermaatschappij in", vind ik dat Defensie het nog niet zo slecht doet op ICT-gebied.
The End Times are wild
pi_140027714
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:33 schreef LXIV het volgende:
Voor een organisatie die als doelstelling heeft "We leiden onze ICT'ers niet op, want anders gaan ze de burgermaatschappij in", vind ik dat Defensie het nog niet zo slecht doet op ICT-gebied.
Nou heb ik een tijdje bij jivc/ivent rondgelopen maar daar ging iedereen gewoon op cursus hoor(in veel gevallen ook hbo naast de verschillende cursussen).
  vrijdag 16 mei 2014 @ 19:45:59 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140030542
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:19 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Nou heb ik een tijdje bij jivc/ivent rondgelopen maar daar ging iedereen gewoon op cursus hoor(in veel gevallen ook hbo naast de verschillende cursussen).
Ok. Ik had het eerder over de gewone militair.
The End Times are wild
  zaterdag 17 mei 2014 @ 06:54:41 #297
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_140046565
Naaktmodel voert strijd met Defensie

Charles Sanders
DEN HAAG -

Een voormalig Playboy covermodel, tevens ex-soldaat van de Koninklijke Landmacht, stelt dat haar naaktfoto’s in het mannenblad aanleiding zijn geweest voor een verwoeste Defensieloopbaan.
Britt Arts (23) sierde in augustus 2009 de omslag en uitvouwpagina’s van Playboy, een maand later kwam ze in dienst van de artillerie.

„Vanaf het begin was het duidelijk dat Defensie daar niet erg van gediend was”, zegt ze. „Toen ik vervolgens van de klimtoren viel en blijvend rugletsel opliep, werden mijn klachten weggewuifd. Mijn superieuren wilden me maar wat graag herkeuren en vervolgens lozen.”

De vrouw, eind vorig jaar ontslagen vanwege ’ongeschiktheid voor de dienst’, heeft minister Hennis (Defensie) gisteren in een persoonlijke brief gevraagd om bemiddeling.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)en_naaktmodel__.html
pi_140047099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Ik had het eerder over de gewone militair.
En wat voor ict taken doet de gemiddelde militair?

De ict infra die nu telkens bedoeld word in de media word beheerd door jivc en dat is helaas voor t grootste deel burgers.

De gemiddelde militair is enkel gebruiker en dan ook enkel mail, word en powerpoint.

De vele klachten die militairen hebben over ict binnen defensie komt erg vaak ook voort uit eigen onkunde. Ik heb oa meegewerkt aan de thin clients plaatsen en echt er zitten floemperts bij. Tot 5x waar ik bij sta een fout wachtwoord intoetsen en bij hoog en laag volhouden dat t gvd aan dat "kastje" lag en ie zn pc terug wou want dat werkte wel.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:01:55 #299
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_140047279
Hoogste militair bezorgd om leger

De hoogste militair van Nederland, Commandant der Strijdkrachten Tom Middendorp, maakt zich grote zorgen over de slagkracht van de krijgsmacht. Dat schrijft de Volkskrant. "Op vrijheid moet je alert zijn, anders glipt zij je door de vingers", benadrukt de generaal in de krant.

De generaal wijst erop dat het budget op "zo goed als het laagste punt ooit ligt". Zelfs in de jaren voor de Tweede Wereldoorlog was het budget procentueel hoger dan nu. Het Nederlandse leger werd in 1940 in een paar dagen tijd onder de voet gelopen door de Duitsers.

"De gereedschapskist van Defensie heeft inmiddels een aantal lege vakken. We moeten van ons kunnen afbijten als dat nodig is", zegt Middendorp.

Politiek besluit
Tegelijkertijd wil hij geen uitspraken doen over een eventuele verhoging van het budget van Defensie. Dat is volgens hem een politiek besluit en de militairen zijn slechts uitvoerders. Maar over de verkoop van de Leopard-tanks aan Finland zegt hij wel dat die niet zijn verkocht omdat ze niet meer nodig waren.

De bijdrage van Nederland aan de NAVO noemt hij disproportioneel. De gemiddelde bijdrage van de Europese NAVO-landen is 1,56% van het bruto nationaal product (bnp). De Nederlandse uitgaven aan Defensie bedragen 1,16% van het bnp. "Je kunt als land niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en voor een lagere premie een hogere dekking verwachten", waarschuwt hij.

Bovendien neemt het aantal conflicten in de wereld alleen maar toe, volgens Middendorp. Hij verwijst daarbij naar de "explosieve situatie" in Oekraïne.

Eerder had de Commandant der Strijdkrachten in een interview met de NOS al toegegeven dat de lat omlaag moest.

Bron: http://nos.nl/artikel/648(...)ezorgd-om-leger.html
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:47:02 #300
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_140047831
Huh?-Echt?!-Serieus?!-Meen je dat nou?!-Hou eens op!
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')