Net van start. Kan een latertje worden.quote:Oppositie op ramkoers; debat over Plasterk vandaag
Ruim twee maanden lang verzweeg het kabinet dat minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken de Tweede Kamer verkeerd heeft ingelicht over de onderschepping van telefoongesprekken door de inlichtingendiensten AIVD en MIVD.
Vandaag moeten de regeringspartijen PvdA en VVD beslissen of zij Plasterk en zijn collega Jeanine Hennis van Defensie daarmee laten wegkomen. De oppositie ligt op ramkoers.
De brief over het afluisterschandaal, die de ministers maandag aan de Kamer stuurden, leverde ongekend felle kwalificaties op, zoals 'zielig' (CDA), 'een flutbrief' (SP), 'onvoldoende en onbegrijpelijk' (GroenLinks), 'een touw om de nek van Plasterk' (PVV) en 'niet erg geloofwaardig' (D66). Alleen de PvdA en de VVD reageerden positief.
De oppositie neemt geen genoegen met de antwoorden die de bewindspersonen geven op de 65 vragen die ze hun voor het weekeinde meegaven. 'Uiteraard krijgt Plasterk tijdens het debat nog de kans om met echte antwoorden te komen, maar dat is in blessuretijd', zegt Ronald van Raak van de SP, de grootste oppositiepartij.
Alleen Plasterk
Vooralsnog is vooral Plasterk het mikpunt van de Kamerleden. 'Hennis had van mij niet naar het debat hoeven komen', zegt het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg. Ook voor Van Raak staat vooral de positie van de minister van Binnenlandse Zaken op het spel. Schouw heeft wel twijfels bij het optreden van Hennis: 'Heeft ze Plasterk nu wel of niet gewaarschuwd? Op die vraag is geen antwoord gekomen. En waarom heeft ze hem niet voor die misstap behoed?'
Aannemelijk is dat ook premier Rutte wist dat verkeerde informatie was verschaft. De Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) en de Militaire Inlichtingen en Veiligheidsdienst (MIVD) worden gecoördineerd door de Raad voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (RIV), die onder het ministerie van Algemene Zaken valt. Rutte is waarschijnlijk van de ware gang van zaken op de hoogte geweest: dat deze diensten gespreksgegevens hebben doorgegeven aan de Amerikaanse inlichtingendienst NSA.
Nooit opheldering
Als de actiegroep 'Burgers tegen Plasterk' geen rechtszaak zou hebben aangespannen, zouden de ministers nooit opheldering hebben gegeven over het feit dat niet de NSA maar de Nederlandse inlichtingendiensten die telefoondata over Nederlandse onderdanen verzamelden, zo blijkt uit de brief. In die rechtszaak zou de lezing van Plasterk 'voor waar kunnen worden aangenomen'. Oftewel: de regering zegt iets dat niet klopt, maar neemt dat pas terug als dat tegen haar kan worden gebruikt.
Plasterk zei op 30 oktober in Nieuwsuur en een week later in het parlement dat de NSA 1,8 miljoen Nederlandse telefoongesprekken had onderschept. Hij schrijft nu dat hij 'die verklaring achterwege had moeten laten'.
Belang van de Staat
Toen Plasterk en Hennis op 22 november te horen kregen dat het de Nederlandse diensten zelf waren die buitenlandse gespreksgegevens hadden doorgespeeld aan de NSA, hielden zij dat 'in het belang van de Staat' geheim, zo schrijven ze. De vraag is wat dat belang is geweest.
De Nederlandse diensten hebben zelf erkend dat zij in het buitenland metadata verzamelen. Alleen dat er in één maand 1,8 miljoen gespreksgegevens zijn verzameld, is nieuw. De Noorse geheime dienst zag er in november geen enkel probleem in vergelijkbare gegevens openbaar te maken.
In de brief wordt de schuld voor de blunder van Plasterk gelegd bij de 'publieke beeldvorming'. 'Daardoor ontstond de suggestie dat het om het aftappen van 1,8 miljoen Nederlandse gesprekken zou gaan.'
De AIVD en Plasterk hebben die suggestie zonder verder nadenken gevolgd, blijkt uit de brief. Wonderlijk blijft dat zelfs de geheime dienst de andere optie (dat de NSA de data had gekregen) niet voor mogelijk hield, een optie die in elk geval door de Volkskrant expliciet is genoemd.
http://www.volkskrant.nl/(...)asterk-vandaag.dhtml
Was te voorzien. Van Ojik had het voor de schorsing al over de 3e termijnquote:
Bisschop was dat toch?quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was te voorzien. Van Ojik had het voor de schorsing al over de 3e termijn
Ik dacht van niet hoor.quote:
Pas bij de beantwoording. Als het leuk wordt. Anders pas in 3e termijnquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, nu wordt het pas echt leuk.
Maar Plasterk heeft zich prima staande gehouden so far.
Schouw.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was te voorzien. Van Ojik had het voor de schorsing al over de 3e termijn
Die heb ik al lang gelezenquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Omzigt gooit de brief van Plasterk op Twitter.
Mooi, ben ik net op tijd thuis.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, nu wordt het pas echt leuk.
Maar Plasterk heeft zich prima staande gehouden so far.
Ok. Schouw dan. iig niet Bisschopquote:
twitter:PieterOmtzigt twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:04:32Brief Plasterk, pagina 1/4 http://t.co/aNdm6xMWd3 reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:05:14Brief Plasterk, pagina 2/4 http://t.co/iyObnbkqHv reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:05:29Brief Plasterk pagina 3/4 http://t.co/xGsrUxvJBx reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:05:47Brief Plasterk, pagina 4/4 http://t.co/SZ0cIS4gXf reageer retweet
Ik niet. Door het optreden van Plasterk in dit debat.Voor het debat had ik een andere mening.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:09 schreef venomsnake het volgende:
Van Raak schreeuwt een beetje, maar ben hey wel met hem eens.
Ze hadden die beter in kunnen zetten dan die Van Toorenburgquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
twitter:PieterOmtzigt twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:04:32Brief Plasterk, pagina 1/4 http://t.co/aNdm6xMWd3 reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:05:14Brief Plasterk, pagina 2/4 http://t.co/iyObnbkqHv reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:05:29Brief Plasterk pagina 3/4 http://t.co/xGsrUxvJBx reageer retweet
twitter:PieterOmtzigt twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:05:47Brief Plasterk, pagina 4/4 http://t.co/SZ0cIS4gXf reageer retweet
Welke brief is dat? Ik las er 1 van 16 pagina's...quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik heb geen idee. Ik volg het nu pas echt goed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke brief is dat? Ik las er 1 van 16 pagina's...
Alle leden van Groep Bontes zijn het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:10 schreef remlof het volgende:
Bontes, ga naar huis man, nobody cares about you.
+ Zijn twintig persoonlijkheden..... Oh nee, dat was Winny de Jong.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:12 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Alle leden van Groep Bontes zijn het daar niet mee eens.
In debat vroegen ze om meer informatie over hoe de Kamer geinformeerd kan worden mbt tot de veiligheidsdiensten. Extra uitleg dus.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke brief is dat? Ik las er 1 van 16 pagina's...
Dank!quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
In debat vroegen ze om meer informatie over hoe de Kamer geinformeerd kan worden mbt tot de veiligheidsdiensten. Extra uitleg dus.
Nou en of.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Er mogen best nog een paar knopen los.
Jij bent dan ook een vrouw.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik (hetero) zal dan wel de enige zijn die werkelijk niks lekkers aan Thieme of Agema vind..
Ouwehand is beterquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik (hetero) zal dan wel de enige zijn die werkelijk niks lekkers aan Thieme of Agema vind..
Meer iets voor kalende mannen van jaar of 50 jaquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van Agema krijg ik 'm dan ook echt niet omhoog.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Neen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dion Gaus is wel wat voor Whiskie
quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:16 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het lijkt de Olympische Spelen wel.
twitter:bottehund twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:13:09#Plasterk debat kan niet anders leiden tot val kabinet. MinPres is verantwoordelijk voor coordinatie mivd en aivd. Logica = kabinet valt. reageer retweet
Wensdenken van deze tweeterquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:17 schreef arjan1112 het volgende:
twitter:bottehund twitterde op woensdag 12-02-2014 om 00:13:09#Plasterk debat kan niet anders leiden tot val kabinet. MinPres is verantwoordelijk voor coordinatie mivd en aivd. Logica = kabinet valt. reageer retweet
Onzin.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:17 schreef arjan1112 het volgende:
Koeiepoep.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:17 schreef arjan1112 het volgende:
Aub zeg, doe maar nietquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Kunnen we zo weer een uur schorsen
Als ik beneveld ben misschien en doof ben.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Van Agema krijg ik 'm dan ook echt niet omhoog.
Gebeurt niet. Denk ik.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als ze nog wat willen moeten ze rutte erbij halen. Anders is het zo voorbij.
6 ofzo? Niet iedereen had behoefte te sprekenquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:18 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb even geen tv ter beschikking. Hoeveel sprekers al gehad 2de termijn?
Iedereen op 2 na (sommigen hebben overgeslagen)quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:18 schreef sonnyspek het volgende:
de sgp is nu..quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:18 schreef sonnyspek het volgende:
Op basis van mijn persoonlijke smaak.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:19 schreef arjan1112 het volgende:
Sjonge; dat zeggen jullie alleen omdat ze van de PVV is.
Een onderbuikert die PVV stemt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat is dat voor nobudy? Als VVD en PvdA iets niet kunnen gebruiken
Nee, omdat ze uit haar nek lult.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:19 schreef arjan1112 het volgende:
Sjonge; dat zeggen jullie alleen omdat ze van de PVV is.
Voor de lokale verkiezingen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:22 schreef sonnyspek het volgende:
PcdA kan het vallen van het kabinet juist gebruiken als verkiezingsstunt.
Wat een kulquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:22 schreef sonnyspek het volgende:
PcdA kan het vallen van het kabinet juist gebruiken als verkiezingsstunt.
Binnenkort kamerlid Priester van de ChristenUnie.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Bisschop van de SGP, ik blijf er om lachen
Domineequote:Op woensdag 12 februari 2014 00:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Binnenkort kamerlid Priester van de ChristenUnie.
Valt wel volledig buiten de geloofsrichtingquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Bisschop van de SGP, ik blijf er om lachen
Ja.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor de lokale verkiezingen?
Er zijn mensen die vermoeden dat de aankomende gemeenteraadsverkiezingen een rol hebben gespeeld bij het besluit van de PvdA over de Uruzgan-missie:quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor de lokale verkiezingen?
quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er zijn mensen die vermoeden dat de aankomende gemeenteraadsverkiezingen een rol hebben gespeeld bij het besluit van de PvdA over de Uruzgan-missie:
http://vorige.nrc.nl/article2485856.ece
Arjan...quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:27 schreef arjan1112 het volgende:
Maken PVDA stemmers zich zo druk over afluisteren dan?
Hoop dat de AIVD veel vertalers in dienst heeft.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:27 schreef arjan1112 het volgende:
Je kan beter de vraag stellen of de gemiddelde Nederlandse burger zich druk maakt over het steeds verder aantasten van hun grondrechten onder het mom van veiligheid.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:27 schreef arjan1112 het volgende:
Ja, was "on topic'quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:26 schreef remlof het volgende:
Plasterk ging weer door het stof "ik zal dat niet weer doen".
Ik niet.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:27 schreef arjan1112 het volgende:
Indeed. Maar valt buiten deze discussiequote:Op woensdag 12 februari 2014 00:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je kan beter de vraag stellen of de gemiddelde Nederlandse burger zich druk maakt over het steeds verder aantasten van hun grondrechten onder het mom van veiligheid.
Grondig oneensquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee. Niet zolang we een normale democratische regering hebben die mijn rechten garandeert.
Ik heb liever dat er überhaupt niet wordt getapt, zolang de tapapparatuur wordt geleverd door een dubieuze buitenlandse partij en de overheidsdiensten die met het tappen belast zijn geen flauw benul hebben van de werking van deze apparatuur.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee. Niet zolang we een normale democratische regering hebben die mijn rechten garandeert.
Hoe weet je dat allemaal? Werk je er zelf ?quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb liever dat er überhaupt niet wordt getapt, zolang de tapapparatuur wordt geleverd door een dubieuze buitenlandse partij en de overheidsdiensten die met het tappen belast zijn geen flauw benul hebben van de werking van deze apparatuur.
Dit is echt ontzettend naiefquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben het grondig oneens met jouw smiley- en hoofdlettergebruik, maar daar hoor je mij ook niet over miepen.quote:
Gezien de naam Kansenjongere gok ik van niet.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:31 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat allemaal? Werk je er zelf ?
http://webwereld.nl/bevei(...)land-weer-onder-vuurquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:31 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat allemaal? Werk je er zelf ?
Ze mogen echt al mijn telefoongesprekken afluisteren en mijn emails lezen hoor. Zolang mijn rechten maar gewaarborgd zijn.quote:
Techniek zal sinds 2002 inderdaad stil hebben gestaan. Verder vertellen ze nooit details over de "modus operandi"quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
http://webwereld.nl/bevei(...)land-weer-onder-vuur
Oud artikel, maar sinds die tijd is diverse malen geweigerd kamervragen hierover te beantwoorden, dus is er geen reden om aan te nemen dat er veel is veranderd.
Gaan we persoonlijk doen ja?quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben het grondig oneens met jouw smiley- en hoofdlettergebruik, maar daar hoor je mij ook niet over miepen.
Oh je hebt niets te verbergenquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze mogen echt al mijn telefoongesprekken afluisteren en mijn emails lezen hoor. Zolang mijn rechten maar gewaarborgd zijn.
Internetquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:35 schreef sonnyspek het volgende:
Waar zijn ze nu mee bezig? (geen tv)
Heb je geen stream?quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:35 schreef sonnyspek het volgende:
Herhaling van zetten. Gezeur over de keuze niet te kiezen voor het Noorse model...quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:35 schreef sonnyspek het volgende:
Uit onderstaand artikel blijkt dat men niets van eerdere fouten heeft geleerd:quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Techniek zal sinds 2002 inderdaad stil hebben gestaan. Verder vertellen ze nooit details over de "modus operandi"
Nee, want daar zie ik het nut niet van in.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Oh je hebt niets te verbergen
Mag de overheid van jou ook een camera in je slaapkamer hangen? Zolang je rechten maar gewaarborgd blijven toch?
Tegengaan van kindermisbruikquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want daar zie ik het nut niet van in.
Misschien ben je wel een lone wolfquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De overheid moet controleren of jij je vrouw wel hard genoeg neukt, in het kader van de gezondheids en welzijns doelen van het ministerie van Volksgezondheid en daarom is die camera in uw slaapkamer noodzakelijk. 2022 ?quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Raar he, na overleg?quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:38 schreef Hexagon het volgende:
Hee de woordvoerders lijken nu beter samen te werken.
We zijn gelukkig pas net bezig.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:38 schreef Hexagon het volgende:
Hee de woordvoerders lijken nu beter samen te werken.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De uitkomst ga ik dus niet meemaken vrees ik.
Ok, sorry voor de voorbarigheid danquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Misschien dat ik nog een half uurtje kan kijken. Maar alvast welterusten.
Dan moeten ze me maar 24/7 observeren, dat mogen ze nu ook al bij verdenking.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:38 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Misschien ben je wel een lone wolf
De overheid bepaalt dan wel wanneer wat nodig is als de bevoegdheden bestaan, uiteraard niet jij zelf.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan moeten ze me maar 24/7 observeren, dat mogen ze nu ook al bij verdenking.
Bij terrorisme mogen ze dit al doen bij een vermoeden in plaats van een redelijk vermoeden van schuld.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan moeten ze me maar 24/7 observeren, dat mogen ze nu ook al bij verdenking.
Prima, zolang mijn rechten maar gegarandeerd worden.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:44 schreef Valid het volgende:
[..]
De overheid bepaalt dan wel wanneer wat nodig is als de bevoegdheden bestaan, uiteraard niet jij zelf.
Breek me de bek niet open ober "anti-terrorismewetten"quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Bij terrorisme mogen ze dit al doen bij een vermoeden in plaats van een redelijk vermoeden van schuld.
En dan nog zijn het metadata, geen gesprekken zelf.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:46 schreef arjan1112 het volgende:
Hoeveel telefoongesprekken zijn er eigenlijk per jaar ? 100 miljard ?
dan is 1,8 miljoen niet echt veel.
Trustequote:Op woensdag 12 februari 2014 00:46 schreef sonnyspek het volgende:
Ik kijk morgenochtend wel even nog het journaal bij het ontbijt.
Fijne nacht nog iedereen!
Ok, camera in je kamer dus geen probleem. Mooi.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Prima, zolang mijn rechten maar gegarandeerd worden.
Camera in je douche.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:46 schreef Valid het volgende:
[..]
Ok, camera in je kamer dus geen probleem. Mooi.
Die 1,8 miljoen komt overeen met het aantal telefoongesprekken per maand vanuit Nederland naar de VS.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:46 schreef arjan1112 het volgende:
Hoeveel telefoongesprekken zijn er eigenlijk per jaar ? 100 miljard ?
dan is 1,8 miljoen niet echt veel.
Portretrecht?quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Prima, zolang mijn rechten maar gegarandeerd worden.
Dit is altijd zo makkelijk, als burger moet je op een gegeven vertrouwen op de toepassing van regels zoals die bestaan in Nederland.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:46 schreef Valid het volgende:
[..]
Ok, camera in je kamer dus geen probleem. Mooi.
o god ja.quote:
Nee, je moet de overheid in feite constant wantrouwen, in de zin van dat er checks and balances nodig zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:49 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dit is altijd zo makkelijk, als burger moet je op een gegeven vertrouwen op de toepassing van regels zoals die bestaan in Nederland.
Oh en nu gaat hij zeggen ik mag niet speculeren!
Haar baan staat bij het minste of geringste op het spel.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Whehe Plasterk overruled van miltenburg en ze laat het gebeuren
Zenuwachtige mutsquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Whehe Plasterk overruled van miltenburg en ze laat het gebeuren
Zeker. Er zitten ook veel checks and balances in het systeem gelukkig. Besluitvorming is dan wel traag, maar je moet iets.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee, je moet de overheid in feite constant wantrouwen, in de zin van dat er checks and balances nodig zijn.
Eens, irritant ventje.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van Raak, echt als ik ooit nog op de SP had willen stemmen... Dan nu NOOIT meer
Nee, is breed gedragenquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik ben dus niet de enige die zich ergert aan de act die Van Raak opvoert.
Natuurlijk, maar wij als burgers doen niet "actief" mee in het systeem van cheks and balances. Daar zijn andere systemen voor. (Oa. dus de commissie stiekem)quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee, je moet de overheid in feite constant wantrouwen, in de zin van dat er checks and balances nodig zijn.
Overacting. Hoop voor hem dat hij er nog een journaal mee haalt morgen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik ben dus niet de enige die zich ergert aan de act die Van Raak opvoert.
Modafinil!quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:54 schreef yvonne het volgende:
Serieus wat slikken die lui, je bent toch volkomen gaar na al die uren?
In beslag genomen XTC en coke denk ik.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:54 schreef yvonne het volgende:
Serieus wat slikken die lui, je bent toch volkomen gaar na al die uren?
Lol!!!quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:54 schreef remlof het volgende:
Die Van Raak lijkt echt op Beaker
[ afbeelding ]
De Hansie Hansie van de Kamer.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:54 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Overacting. Hoop voor hem dat hij er nog een journaal mee haalt morgen.
Pro Plasterk hier (pas sinds het debat)quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:56 schreef Kansenjongere het volgende:
En Plasterk haalt Hennis er nog maar eens bij om zijn hachje te redden.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:57 schreef yvonne het volgende:
Wat doen die mannen toch met hun jasjes?
Zolang niemand commissie stiekem kan controleren of weet wat ze uitvoeren moet je ze juist blijven wantrouwen. Zeker nadat ik Bruma gisteravond zag in Pauw en Witteman. Daarnaast werken heel veel van deze systemen niet tot nauwelijks.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar wij als burgers doen niet "actief" mee in het systeem van cheks and balances. Daar zijn andere systemen voor. (Oa. dus de commissie stiekem)
Als ze er maar niet mee gaan gooien.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:57 schreef yvonne het volgende:
Wat doen die mannen toch met hun jasjes?
Je kiest voor een partij, ieder partij die vertegenwoordigd is zit in de commissie stiekem. Dat is niet het grootste probleem in Nederland. Het grootste probleem zit hem in de Raad van State, maar daar maakt geen burger zich druk om.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:58 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Zolang niemand commissie stiekem kan controleren of weet wat ze uitvoeren moet je ze juist blijven wantrouwen. Zeker nadat ik Bruma gisteravond zag in Pauw en Witteman. Daarnaast werken heel veel van deze systemen niet tot nauwelijks.
Sommige zitten erg vreemd hoor.quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:58 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Zolang niemand commissie stiekem kan controleren of weet wat ze uitvoeren moet je ze juist blijven wantrouwen. Zeker nadat ik Bruma gisteravond zag in Pauw en Witteman. Daarnaast werken heel veel van deze systemen niet tot nauwelijks.
Totaal met je eens hoor!quote:
De rol van de Raad van State wordt al aangepast.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je kiest voor een partij, ieder partij die vertegenwoordigd is zit in de commissie stiekem. Dat is niet het grootste probleem in Nederland. Het grootste probleem zit hem in de Raad van State, maar daar maakt geen burger zich druk om.
Verder zijn de zaakjes hier vrij goed geregeld, vraag me af waar je wantrouwen vandaan komt?
Kledingadviezen van Klaver legt ie naast zich neer.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:02 schreef arjan1112 het volgende:
Dat jasje van v ojik is gewoon te klein, dat was om 5 uur al zo.
Heeft daarna nog flink zitten schransen tijdens de schorsing.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:02 schreef arjan1112 het volgende:
Daar zijn ze veeeeeeeeeeeeeels te lang mee bezig. En een appart orgaan ipv. 2 afdelingen zou veel beter zijn. Maar ze zijn er inderdaad mee bezig, maar de gemiddelde burger heeft hier geen weet van.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De rol van de Raad van State wordt al aangepast.
Past of niet he?quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze lopen er dan ook al de hele dag in hè?
Preciesquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:02 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is wat Nieuwspoort met je doet na een paar jaar kamerlidmaatschap.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:02 schreef arjan1112 het volgende:
Dat je te kleine jasjes koopt of draagt?quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is wat Nieuwspoort met je doet na een paar jaar kamerlidmaatschap.
wie ?quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:04 schreef yvonne het volgende:
Sjezus die vrouw achter de sprekers, dát jasje is écht heel erg slecht. En te klein.
ja dat willen we niet missen!quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:03 schreef opperkleurder het volgende:
Ben benieuwd of ze klaar zijn voor het curling weer begint.
Dat je jasjes te klein worden na al die porties bitterballen daar.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je te kleine jasjes koopt of draagt?
Als ze de rechtspraak en advisering splitsen is er niet meer zoveel raars aan het orgaan toch? Het opereert juist vrij onafhankelijk en heeft laatste maanden prima stukken over de eu geschreven.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daar zijn ze veeeeeeeeeeeeeels te lang mee bezig. En een appart orgaan ipv. 2 afdelingen zou veel beter zijn. Maar ze zijn er inderdaad mee bezig, maar de gemiddelde burger heeft hier geen weet van.
Dan koop je groterequote:Op woensdag 12 februari 2014 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat je jasjes te klein worden na al die porties bitterballen daar.
Maar ze zijn wel lekkerquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat je jasjes te klein worden na al die porties bitterballen daar.
Gezonde wantrouwen. Omdat Nederland zijn zaakjes goed op orde het betekent het niet dat je moet stoppen met kritisch zijn en wantrouwen in de staande macht. Dit heeft ook te maken met wat ik meen buitenlandse macht heb meegemaakt. Rol van Raad van state mag inderdaad snel aangepast worden.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je kiest voor een partij, ieder partij die vertegenwoordigd is zit in de commissie stiekem. Dat is niet het grootste probleem in Nederland. Het grootste probleem zit hem in de Raad van State, maar daar maakt geen burger zich druk om.
Verder zijn de zaakjes hier vrij goed geregeld, vraag me af waar je wantrouwen vandaan komt?
Haar verstand ookquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:09 schreef remlof het volgende:
Thieme heeft haar jasje op een markt in Oost-Europa gekocht volgens mij.
Moet helemaal nietquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:09 schreef arjan1112 het volgende:
Ze moeten toch nog moties in gaan dienen enzo ?
Doen ze in derde termijn pas nu.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:09 schreef arjan1112 het volgende:
Ja, in de derde termijn, dit is pas de tweedequote:Op woensdag 12 februari 2014 01:09 schreef arjan1112 het volgende:
Ja zoiets, of van de DDR VoPoquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:11 schreef arjan1112 het volgende:
is dat een uniform van de Bulgaarse geheime dienst ofzo dan, uit de jaren 70/80 Remlof ? Wat Thieme aan heeft
Mwah, hij zou kunnen opstappen als gehele oppositie een motie zou steunen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:12 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dat had je om 20:00 ook al kunnen weten.
Welneequote:Op woensdag 12 februari 2014 01:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
'Dit gaat helemaal de verkeerde kant op'.
Van Miltenburg?quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hoor de hele tijd een vrouw ergens bij een microfoon wat fluisteren.
Dat zei iemand toen de cda vrouw om een brief vroeg.quote:
Volgens mij de griffier of adjunct die naast haar zitten.quote:
Ja, is ookquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:15 schreef tofastTG het volgende:
Echt een plaspauze? Leek ergens anders om te gaan
Nee hoor, te vroeg daarvoorquote:
Nee en verwacht ook niet dat hij uit zichzelf op gaat stappen zoals Weekers deed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Totaal geen gevoel dat Plasterk weg zal moeten.
Ik vind het anders al behoorlijk laat.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, te vroeg daarvoor
Dat is inderdaad ook wat mij nog wel het meest teleurstelt, ook van normaal constructieve en inhoudelijke partijen zoals bijvoorbeeld D66, SGP, GLquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:16 schreef Shreyas het volgende:
Het is wel teleurstelling hoe enkele oppositieleden amper bezig zijn met het verdedigen van het landsbelang, maar enkel de betreffende minister pootje willen haken.
Welquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:18 schreef Wopper1 het volgende:
Wanneer er volgende maand geen verkiezingen waren geweest, dan had het vandaag echt niet zo'n heisa geweest.
Ja, maar niet in het debatquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik vind het anders al behoorlijk laat.
Kleinquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Goed, ik ben net thuis, kan iemand me in een paar zinnen vertellen hoe groot de kans is op een motie van wantrouwen/vertrek van Plasterk/val van het kabinet?
Plasterk heeft gewoon een goed verhaalquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:20 schreef n00b13 het volgende:
Maar ff serieus. De werkwijze van de AIVD kan toch ook niet in de ministerraad?
De ministerraad is officeel ook een staatsgeheim, dus zou geen probleem moeten zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:20 schreef n00b13 het volgende:
Maar ff serieus. De werkwijze van de AIVD kan toch ook niet in de ministerraad?
Haha ik zie het, niet ver bij m'n ouderlijk huis vandaan.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:21 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Oud gevangenisdirecteur volgens mij
Die kans was voorafgaand aan het debat 5% en is nu niet groter geworden. VVD zal Plasterk niet laten vallen, samen met PvdA hebben ze een meerderheid in de Tweede Kamer. De oppositie kan op hun hoofd staan, maar die motie van wantrouwen wordt haalt wellicht geen meerderheid en wordt dus verworpen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Goed, ik ben net thuis, kan iemand me in een paar zinnen vertellen hoe groot de kans is op een motie van wantrouwen/vertrek van Plasterk/val van het kabinet?
Verhaal is niet ijzersterk, maar ruim voldoende voor de tegenstand die hij krijgt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Plasterk heeft gewoon een goed verhaal
Doe maar niet..quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:22 schreef n00b13 het volgende:
Sowieso mag Plasterk van mij MP worden..
als ie maar zijn hoed opzet en zijn baard laat groeien.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:22 schreef n00b13 het volgende:
Sowieso mag Plasterk van mij MP worden.. Maar ik ben zwaar partijdig.
Als de gehele oppositie de motie steunt zie ik hem wel opstappen omdat hij de oppositie nodig heeft om iets door de EK te krijgen. Maar iig D66 en SGP gaan hem niet steunen imoquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die kans was voorafgaand aan het debat 5% en is nu niet groter geworden. VVD zal Plasterk niet laten vallen, samen met PvdA hebben ze een meerderheid in de Tweede Kamer. De oppositie kan op hun hoofd staan, maar die motie van wantrouwen wordt haalt wellicht geen meerderheid en wordt dus verworpen.
Ja, dat is dus wat ik al verwachtequote:Op woensdag 12 februari 2014 01:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die kans was voorafgaand aan het debat 5% en is nu niet groter geworden. VVD zal Plasterk niet laten vallen, samen met PvdA hebben ze een meerderheid in de Tweede Kamer. De oppositie kan op hun hoofd staan, maar die motie van wantrouwen wordt haalt wellicht geen meerderheid en wordt dus verworpen.
CU ook niet.quote:Op woensdag 12 februari 2014 01:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als de gehele oppositie de motie steunt zie ik hem wel opstappen omdat hij de oppositie nodig heeft om iets door de EK te krijgen. Maar iig D66 en SGP gaan hem niet steunen imo
dat is onvoldoende.. de ChristenUnie moet ook niet steunen.. of Groenlinksquote:Op woensdag 12 februari 2014 01:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als de gehele oppositie de motie steunt zie ik hem wel opstappen omdat hij de oppositie nodig heeft om iets door de EK te krijgen. Maar iig D66 en SGP gaan hem niet steunen imo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |