Gummiebeer | maandag 10 februari 2014 @ 13:30 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 22 september 2013 - Motorrijders newbierit! - Kampeerrit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik - Internationale kampeer-rit ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda CB1300 '05 / Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaharley XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() verbaasde blikken alom: | |
Gummiebeer | maandag 10 februari 2014 @ 13:31 |
En verder debateren over botsmutsen. Edit: Een budgethelm is niet per defenitie bagger. | |
Sounddragon | maandag 10 februari 2014 @ 13:43 |
Elke in de EU verkochte helm voldoet aan het welbekende keurmerk, en is dus gewoon veilig. Imo ligt het grote prijsverschil voornamelijk in de comfort-sfeer; een duurdere helm zit gewoon beter, materialen scharnieren en sluitingen zijn beter en dus vaak duurzamer, service van de dealer/importeur is vaak ook beter, en van duurdere helmen zijn vaak meerdere buitenschalen in de markt, dus als je een S-je koopt is dat niet dezelfde buitenschaal als van een XXL met een heul dikke laag schuimrubber erin, waardoor het lijkt alsof je als klein smurfje een mega-waterhoofd hebt. De stelling dat de enige goede helmen van carbon of kevlar zijn is wmb dikke vette lulkoek, want ook de duurdere helmen van de grote jongens zoals AGV zijn gewoon van hetzelfde materiaal als de goedkopere. vaak betaal je extra voor het design en de grote naamsticker waarmee je kunt pimpen dat je een heul duur stuk plastic op je knar hebt zitten. ![]() | |
BlackLining | maandag 10 februari 2014 @ 13:44 |
Natuurlijk niet, maar zeker als je op een motor stapt in plaats van een brommer, is de goedkoopste helm op de plank uitzoeken 'omdat ie toch een CE-keur heeft' allesbehalve verstandig natuurlijk. Anderzijds is de duurste pakken en jezelf daarin 100% veilig wanen ook onzin natuurlijk. | |
MaximumRush | maandag 10 februari 2014 @ 14:00 |
Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind. | |
BlackLining | maandag 10 februari 2014 @ 14:13 |
Da's dan weer comfort, weer iets anders. Maakt weldegelijk verschil trouwens hoe de helm in elkaar gezet is. In schalen heb je grofweg twee groepen, de EPS (plastic) schalen en de schalen opgebouwd uit vezels of composieten. De EPS schalen worden in een mal geperst (vandaar de 'naden', die dus geen werkelijke naden zijn) en de composietschalen worden opgebouwd uit lagen. De laatste is steviger, aangezien de vezelmatten onderling wrijving op elkaar uitoefenen, en in de lengte steviger zijn vanwege de lange vezels die gebruikt zijn. Zo is een schaal wat elastischer en zal ie minder snel breken. Niet dat een EPS helm meteen kapot klapt natuurlijk, maar ze zijn wel minder elastisch en absorberen dus minder kracht. En da's net wat je wilt. Te vergelijken met proberen dwats door een krant heen te slaan. Da's knap zwaarder dan door een enkel vel 240 grams papier, ookal komt het wat totale dikte betreft ruwweg op hetzelfde neer. De vulling, vrijwel altijd van polystyreen, verschilt ook nogal. Simpelere helmen hebben vaak één dichtheid polystyreen waarvan de gehele helm gemaakt is. Wat geavanceerdere helmen hebben meerdere lagen polystyreen die verschillende dichtheden hebben. Zo kun je de inpact progressief opvangen en heb je praktisch altijd wel een laag polystyreen die de klap absorbeerd. Heb je slechts één dichtheid, heb je nooit de ideale absorbtie van kracht. Beetje te vergelijken met progressieve of lineaire vering onder je fiets zelf trouwens.. Progressief is duidelijk beter, maar met lineair is natuurlijk ook prima te rijden. Echter bij een noodstop kan het verschil maken tussen grip houden of verliezen. Natuurlijk betaal je vaak meer voor merk en design, of naampjes die men op technologieën plakt. Maar verschillende opbouwmethodes van helmen afdoen als onzin, is kwats. Het is alleen zaak om niet als een kip zonder kop de helm te kopen met het meeste aantal sterren in de door de fabrikant zelf ontwikkelde veiligheidstest natuurlijk, want dan maak je jezelf wel een heule fijne klant voor de motorboer. | |
Sounddragon | maandag 10 februari 2014 @ 14:17 |
ik zei ook 'voornamelijk'.. toch? En betere geluiddemping valt bij mij onder de noemer 'comfort' ![]() Ik stel ook nergens dat een AGV van 800¤ van dezelfde kwaliteit is als een Peppie en Kokkie-merk helm van 129,95; je hebt natuurlijk wel degelijk een kwalitatief beter product op je knar, duh. | |
Gummiebeer | maandag 10 februari 2014 @ 14:21 |
Misschien zeg ik wel iets heel doms, wat ik wel eens vaker doe. Maar met een helm kijk je ook waarvoor of op je die gebruikt. Een fancy helmpje met vinnetjes en andere aerodynamische poespas gebruik je icm met een racert. Vaak zijn die helmpjes ook van carbon of een of ander exotisch materiaal met bijbehorende prijskaart. Ook wil je dan met 200+ een beetje stille en sterke helm. Maar daar heeft Henk op zijn sjoppert niks mee, die volstaat met een kekke plastic pothelm. | |
Sounddragon | maandag 10 februari 2014 @ 14:25 |
mwoah, ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar als je dagelijks een uurtje of 2 met je hoofd in dat ding zit in weer en wind, stel je kwalitatief andere eisen aan je helm als iemand die alleen met mooi weer een toerritje rijdt. En nu mag jij raden welke groep rijders er het meest gespot worden met hun hoofd in een debiel dure bling bling helm, en da's écht niet omdat ze hun poetsbrommertje wekelijks op het circuit uitlaten hoor ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 februari 2014 @ 14:29 |
Dat had ik ook beter als aanvulling nog kunnen geven idd. Als je dagelijks veel snelweg aandoet wil je ook een comfortabele op je eierhoofdje ![]() Bling bling posers! Nee, ik ga niet verwijzen naar een forum ![]() | |
Dekatria | maandag 10 februari 2014 @ 14:33 |
Comfort is belangrijk bij veelvuldig gebruik inderdaad. Het verschil tussen m'n Nolan van 260 euro en de twee keer zo dure Shoei van nu is echt aanzienlijk - alles is gewoon merkbaar beter en comfortabeler in gebruik. | |
Gummiebeer | maandag 10 februari 2014 @ 14:35 |
Dat had ik toen ik van een honkietonkie nietszeggende Nox over ging naar een HJC. Nou is die HJC niet een tophelm maar het was een heel verschil in positieve zin. In die Nox altijd pijn door drukpunten na een uurtje sturen. De HJC zou ik bij wijze van de hele dag op kunnen zetten zonder een centje pijn. HJC is ook erg fijn voor brildragers ![]() | |
KneusTeun | maandag 10 februari 2014 @ 15:13 |
kijk op: http://sharp.direct.gov.uk en kijk wat de uitkomst is. | |
klawie | maandag 10 februari 2014 @ 15:39 |
Helm van 129euro scoort net zo hoog als die van 4xx euro | |
klawie | maandag 10 februari 2014 @ 15:47 |
Het leukste is dat het ook als scooterhelm wordt omschreven | |
Scheringa | maandag 10 februari 2014 @ 16:00 |
Ik heb nu om mee te beginnen een HJC IS-17 aangeschaft. Ik vind het een prima helm die goed en confortabel zit. Hij maakt echter wel wat meer "herrie" dan de helm van de rijschool, maar ik ga toch ook gehoorbescherming aan laten meten. | |
Gummiebeer | maandag 10 februari 2014 @ 16:05 |
Stil zijn ze niet idd. Op lange snelwegritten doe ik oordopjes in anders bloeden je oren na afloop. ![]() | |
Nero22 | maandag 10 februari 2014 @ 16:16 |
OOOOOHHHH Dan hebbe we de sellefdu! ![]() En gehoorbescherming lijkt me ook geen overbodige luxe. Ben benieuwd hoe mijn in-ear headphones omgaan met windruis. | |
Sounddragon | maandag 10 februari 2014 @ 16:32 |
Ik heb nu ook een HJC, voor de eerste keer in mijn carriére, en ondanks dat het een systeemhelm is vind ik hem niet overdreven veel lawaaieriger als de Shoei. Wat ik wél strontvervelend vind is dat het vizier heel erg de neiging heeft tot fluiten als hij open staat, want hij staat bij mij nogal eens open. Doppies draag ik trouwens bijna standaard als ik de snelweg op moet. | |
Scheringa | maandag 10 februari 2014 @ 17:56 |
Die helm lijkt verdacht veel op die van mij, maar dan systeem.. | |
ManageTheAnger | maandag 10 februari 2014 @ 18:24 |
Leuke discussie onstaan zo. Wat betreft oordoppen, laten jullie die apart aanmeten of gebruiken jullie de welbekende gele discodoppen (of iets anders)? Met betrekking tot helmen, zou het niet gewoon zo zijn dat de veiligheid van alle helmen een bepaalde standaard heeft en de rest daar omheen (comfort, materialen aan de binnenkant etc etc) bepalend is voor hoe duur de helm uiteindelijk is (icm merknaam)? Wat ik namelijk een beetje terug zie, bij iedereen trouwens, is het hoge gehalte van narcistische zolderautist ![]() Nou bedoel ik dat minder lullig dan dat het er uit komt, maar het zit een beetje in de mens om meer te willen en beter te willen hebben dan een ander, maar vooral ook vinden dat hetgeen wat hij of zij heeft ook daadwerkelijk het beste is wat er te halen valt. Lees, het vinden dat je als beginner een motor van 2500 euro beter aan kan schaffen dan een motor van 6000 euro om welke reden dan ook. Net als de discussies van de helmen nu. Flame on! | |
Salatrel | maandag 10 februari 2014 @ 18:35 |
Ik had op maat gemaakte doppen. Daar ben ik er 1 van verloren dus rij ik nu met standaard dopjes. Op de beurs laat ik ze weer op maat maken want dat werkt gewoon beter en is comfortabeler voor lange dagen op de motor (lees vakantie) | |
Dekatria | maandag 10 februari 2014 @ 18:41 |
Ik heb ze bij Schoonenberg op maat laten maken. Kost een lieve duit (volgens mij eurootje of 135) maar het is de investering meer dan waard. | |
mjan | maandag 10 februari 2014 @ 18:42 |
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van. Dus of over naar zachte oordoppen of aanmeten met helm op? ![]() | |
Dekatria | maandag 10 februari 2014 @ 18:44 |
Hmm, ik heb daar geen last van gehad. | |
Maegrim | maandag 10 februari 2014 @ 18:45 |
Ik heb otoplastieken van alpine maar die zitten voor geen meter ![]() | |
mjan | maandag 10 februari 2014 @ 18:46 |
Ook die harde dus? Raar hoofd van mij ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 februari 2014 @ 18:55 |
Etos huismerk. En spiegelen. | |
#ANONIEM | maandag 10 februari 2014 @ 19:00 |
Ik heb parapludoppen (zo noem ik ze maar) van een paar tientjes, werken prima voor mij. | |
Nero22 | maandag 10 februari 2014 @ 19:03 |
Ik heb dus in-ear oordopjes van Sennheiser. Ben benieuwd hoeveel dat helpt. Beetje muziek op een lange rit zal ook wel plezierig zijn. Op de fiets kun je je er compleet mee afzonderen... ![]()
| |
KneusTeun | maandag 10 februari 2014 @ 19:23 |
Ik heb ook vaak muziek aanstaan, wel gevaarlijk want je gaat soms te hard rijden als de muziek een beetje ruig is ![]() | |
Dekatria | maandag 10 februari 2014 @ 19:32 |
Ik heb er op reis weleens aan gedacht, maar ik zou teveel worden afgeleid denk ik. Heb liever m'n aandacht bij het rijden, en de geluiden om me heen. | |
ManageTheAnger | maandag 10 februari 2014 @ 19:33 |
1 oordopje in voor muziek, en de ander een gewoon oordopje? Of zou dat ook geen optie zijn? | |
KneusTeun | maandag 10 februari 2014 @ 19:34 |
Ja ik zet muziek gewoon ff uit als het moet, en ook wel handig dat je tomtom en dergelijke kan horen. | |
Dekatria | maandag 10 februari 2014 @ 19:36 |
Teveel gedoe ![]() | |
mjan | maandag 10 februari 2014 @ 19:39 |
Gewoon zelf liedjes zingen ![]() | |
Maegrim | maandag 10 februari 2014 @ 19:53 |
Gewoon bluetooth ![]() | |
Sounddragon | maandag 10 februari 2014 @ 19:55 |
Otoplastieken; 2 setjes zelfs; eentje met koord voor mijn werk, en eentje zonder voor onder de helm. En ja, dat zeggen we toch eigenlijk ook; elke helm voldoet aan het CE-keurmerk en is dus goed bevonden, de rest bepaalt idd de eventuele meerprijs tov de concurrentie, en het is aan de gebruiker om te bepalen hoeveel lol hij van de rest van zijn geld wil bij het dragen van zijn helm in de vorm van comfort, wasbaarheid van het interieur, pinlockvizier, geluiddemping, aerodynamica, ventilatie enz enz... maar doorgaans geldt wel dat je waar naar je geld krijgt, en die verhouding waar/geld zul je zelf moeten bepalen. Meestal is het een kwestie van hoe diep je knip is. ![]() Lees; je hebt geen gelijk; motorpiemols worden gemeten aan het eind van een dijkje, en niet op internet, behalve op MF. Bijna iedereen hier rijdt op een redelijk belegen tot oud hok, en een aantal rijden nu nog steeds dagelijks, dat is niet goed voor de pimpability van je brommer.. maar dan ben je wél een ekte.. op MF staat 95% van de gekentekenplaatstickerde brommers nu onder een fluwelen dekentje te rillen in de schuur. Enneh.. leg eerst die 6K brommer maar een keertje plat, want dat gaat gebeuren, dat heet 'ervaring opdoen', dan weet je daarna waarom 'we' een beginnersbrommertje voorstellen aan iedereen die gaat beginnen met motorrijden. Zelfoverschatting is a bitch. | |
Sounddragon | maandag 10 februari 2014 @ 19:57 |
Jarenlang met harde gereden; geen enkel probleem. Moest alleen de aanpakjes effe laten verbouwen, want die waren te groot, daarna nooit geen problemen meer mee gehad. Nu heb ik zachte, maar nog maar weinig mee gereden.. Als ze niet goed zitten moet je in overleg met de leverancier, want dat hoort niet.. | |
Dekatria | maandag 10 februari 2014 @ 20:02 |
Goede post. De Alp wilde vanmorgen zowaar niet meteen starten... zal wat vocht in de carbs hebben gezeten. | |
ManageTheAnger | maandag 10 februari 2014 @ 20:06 |
Goede reactie! Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor. Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen. Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze: http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html (btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model) Ben steeds meer alternatieven aan het zoeken voor een Z750. Al is een Z750S ook een oplossing (en niet zo duur, +-3000-4000 euro) Dit in verband met het feit dat ik redelijk wat snelweg kilometers ga maken ook (is de verwachting) Aftermarket ruitje zou ook nog kunnen, maar ergens denk ik dat het beter is om een "mede ontworpen daarvoor" motor te kopen, dan zelf een ruitje "voor het effect" erop te plaatsen (do I make any sence?) (ja ik luister heus wel naar al het advies...) Wat betreft MF, ja daar heb ik ook aardig wat topics lopen doorlezen en kwam ik tot de conclusie dat elke reactie op een nieuw gekochte motor begon met: "Mooie fiets! ![]() gevolgd met: "wanneer ga je dit of dat veranderen, en zus of zo moet ook nog anders, en als ik jou was zou ik ook nog even dit doen en nadat je dat gedaan hebt is de zus en zo ook mooi geregeld" ![]() Alle reacties over de oordoppen worden ook gewaardeerd! ![]() | |
mjan | maandag 10 februari 2014 @ 20:08 |
Die dingen zijn onderhand 5 jaar oud, dus naar de leverancier gaan heeft weinig zin nu nog. Punt is dat ze het wel gewoon prima doen zonder helm. | |
Dekatria | maandag 10 februari 2014 @ 20:10 |
Je kan er sowieso al vanuit gaan dat je dat ding uit je handen laat kletteren... en dan is een verrot paneel al gauw aan de orde. En die dingen zijn duur (paar honderd euri al gauw voor 1 zijpaneeltje). Wat betreft echte schuivers zit een ongeluk in een klein hoekje - het meest voorkomend zijn bochten die verkeerd worden ingeschat. En dan hangt het er maar net vanaf wat je tegenkomt. In any case, men zegt niet voor niets dat je het op een oude fiets moet leren ![]() | |
mjan | maandag 10 februari 2014 @ 20:12 |
Koop dan een echte bandit. Sorry, inkoppertje Edit: en dan weet je ook meteen dat hij goed schuift ![]() | |
Nero22 | maandag 10 februari 2014 @ 20:16 |
Het zit tegenwoordig zo: of een oude Transalp, of een oude echte Bandit ![]()
![]() ![]() | |
BlackLining | maandag 10 februari 2014 @ 20:44 |
Die waterkokers zijn maar fake inderdaad ![]() Da's een Bandit Mk4, ik heb een Mk1. Da's een compleet andere fiets, dus geen relevante ervaring mee. | |
kepler | maandag 10 februari 2014 @ 20:52 |
Goed verhaal, behalve dat een koolstofhelm juist stijver is en niet elastischer dan alleen een plastic helm. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die echte brommerhelmpjes alleen plastic en de motorhelmen minstens glasvezel versterkt. Het is een beetje net als vliegtuigmaatschappijen. Ook de goedkoopste maatschappijen moeten voldoen aan de strenge veiligheidseisen en zullen dus echt niet onveiliger zijn dan de grote (in de Westerse wereld dan ![]() ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 10 februari 2014 @ 21:33 |
https://www.facebook.com/(...)89379&type=2&theater Handig voor als je met de motor op vakantie gaat.. | |
Nero22 | maandag 10 februari 2014 @ 21:40 |
Als je dan in een hotel verblijft voor de hele vakantie zodat je al je meuk op kunt bergen, ja. Anders, nee. ![]() Tijdens mijn backpackreisje in Australië heb ik wel geleerd dat oprollen compacter is dan opvouwen. | |
BlackLining | maandag 10 februari 2014 @ 23:44 |
Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer. Ach, ze moeten allemaal voldoen aan strenge eisen. Ik zeg ook niet dat je met een brommerhelm op je kop instant dood bent he ![]() Je hebt veilig en veilig natuurlijk. Er is een basis waar alle helmen aan voldoen, maar helmbouwers kunnen daar altijd overheen gaan natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar die SHARP tests. Al die helmen voldoen aan EC20.11 (zo uit mijn hoofd?) maar de ene is weldegelijk veiliger dan de andere. Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill. En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be it ![]() | |
whY... | dinsdag 11 februari 2014 @ 08:07 |
Jij hebt ook altijd de vreemdste problemen met je motor, het wordt weer eens tijd voor een meet ![]() | |
pindaplukker | dinsdag 11 februari 2014 @ 10:43 |
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op, scheelt je veel schade als je valt | |
BlackLining | dinsdag 11 februari 2014 @ 10:45 |
Mja, moet je ook maar willen natuurlijk. Op de Bandit hadden valblokken me een gescheurd carter gescheeld. Maar alsnog. Voor geen goud. | |
KneusTeun | dinsdag 11 februari 2014 @ 11:06 |
![]() | |
Dekatria | dinsdag 11 februari 2014 @ 11:42 |
Precies, ja. Maak meestal 1 setje als 1 rol. | |
loveli | dinsdag 11 februari 2014 @ 11:51 |
Kleine bijdrage aan de helmdiscussie: ik heb een Arai helm en een HJC. De laatste is voor bijrijders en als ik speelkwartier heb, of als de voering van de Arai moet drogen na een wasbeurt. In de Arai heb ik extra vulling in de wangkussens voor een betere pasvorm en sun-ax tegen laagstaande zon. Verder heb ik zachte Alpine doppen of van die schuimdingen, maar op secundaire wegen zou ik in de Arai zonder kunnen. De HJC is op zich prima qua veiligheid, maar het comfort, gemak en (ontbreken aan) windgeruis van een echt goed zittende helm zorgt voor veel minder afleiding en draagt zo bij aan je veiligheid. Idem voor een zonnevizier dat met 1 klik op z'n plek zit of pinlock waardoor ie niet hoeft te wissen aan de binnenkant van je vizier. Ik wens dat niemand hier ooit z'n helm echt nodig heeft als valbescherming. Hopelijk heeft iedere motorrijder een helm die zo weinig mogelijk afleidt van het verkeer en net zo prettig zit als de mijne ![]() Rest van m'n kleding heb ik uitgezocht op pasvorm/veiligheid, uiterlijk en prijs. Dankzij goed zoeken hoefde ik op geen van de punten een compromis te sluiten.Broeken +/- gemiddeld 100 euro (per stuk), jassen rond de 80, handschoenen gemiddeld 30. Had goedkoper gekund als ik het esthetische aspect achterwege had gelaten. | |
KneusTeun | dinsdag 11 februari 2014 @ 12:20 |
http://www.motor-forum.nl(...)a-250R-uit-2011.html toch vind ik zo'n ninja echt achterlopen qua afwerking. Allemaal beetje simpel afgerond en niet meer aandacht aan besteed dan aan een set klompen. | |
pindaplukker | dinsdag 11 februari 2014 @ 12:31 |
Ik ga komende week proberen een deel van mijn velgen te wrappen :d | |
Salatrel | dinsdag 11 februari 2014 @ 13:11 |
shit gemiste kans.... ik zet net mijn motor in de schuur komt de streetviewauto langs ![]() | |
KneusTeun | dinsdag 11 februari 2014 @ 14:43 |
haha jammer, was wel mooi geweest als je de hele dag erachteraan rijdt ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 februari 2014 @ 14:52 |
En daarom altijd een helmpje op ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)_nieuwe_scooter.html Vol met die bakkus op de grond! ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 februari 2014 @ 14:55 |
Mijn ouwe koekblik staat op streetview ![]() https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.000002,0.002411 Die rooie 205. En ik woon er niet meer gelukkig ![]() Oja, en de motorverzameling van de buurman staat er ook op. Binnen had hij nog een gloednieuwe Triumph Bonneville staan en achter nog 3 motoren ![]() | |
Dekatria | dinsdag 11 februari 2014 @ 15:39 |
Nu we het toch over helmen hebben: http://www.skullyhelmets.com/heads-up-display-helmet/ Handig bij inparkeren ![]() | |
ManageTheAnger | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:18 |
Begrijp heel goed je punt, alleen wanneer is het bezuinigen? Zelf gaf ik aan, dat ik voor een motor inclusief pak max 5500 wil uitgeven (voor de motor alleen 5000 max, klopt dat heb ik gezegd). Als ik her en der wat kijk, en in Duitsland dan zie ik voor broeken/jassen samen met een helm/handschoenen toch redelijk goede prijzen waarmee je es een keer de 600 aantikt misschien (het komt immers ook niet op een honderd euro aan met zulke bedragen) Waar let je op, bij het kopen van motorpakken. Hoe weet je wanneer dat wat 500 euro, prul is in vergelijking met een pak van 900 euro (zelfde categorie, zelfde fabric, etc) Vind het prachtig om te zien dat jij je motor herbouwd en weer een heropstapper gaat worden ![]() Mooi dat het voor jou met 1500 euro klaar kan zijn. Punt is, ik heb zelf 0,0 technische kennis al wil ik wel het onderhoud aan mijn motor zelf gaan verrichten (big risk, I know maar met wat hulp hier en daar moet het goedkomen). Juist om wat handigheid te krijgen in dingen en een motor lijkt mij nou niet echt een super moeilijk object om het mee te proberen. Wat betreft het missen van kennis, het gaat mij er dus om dat voor mijn gevoel het zo is.. dat wanneer ik een oude motor koopt met flink wat kilometers voor 1500 euro.. Ik een grotere kans loop om daarna 1000 aan onderhoud te moeten plegen (banden, olie, etc weet ik het) dan aan een relatief jongere motor met minder kilometers waarvan de aanschafprijs wat hoger ligt. Zie regelmatig motoren met valdoppen, en ik wilde ze inderdaad er zelf ook opzetten. Heb nu diverse modellen gezien met valdoppen en ik vind persoonlijk dat ze niet echt de motor "verneuken" in optische zin.
![]() Dat soort gasten vragen er niet om, die smeken er om... Darwin awards staan klaar. | |
Klusbaas | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:21 |
Ik heb in Amerika een aantal keren zonder helm gereden, met alleen een bandana op mijn hoofd tegen de zon. Het is wel lekker als het warm is, maar ik voel me er op een of andere manier toch niet heel prettig bij. Op het vizier van mijn integraalhelm zit een flinke kras van een steentje wat uit het wiel van een tegemoetkomende vrachtwagen gelanceerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik die helm niet op had gehad..... In maar 20 staten is een helm verplicht, in de andere staten alleen boven een bepaalde leeftijd of zelfs helemaal niet: Motorrijden in Amerika zonder helm. | |
Geerd | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:18 |
Wel met oordoppen dan? | |
kepler | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:24 |
Nou ja, het lijkt me dat een helm zo ontworpen is om juist te 'breken' bij impact, dat neemt namelijk ook heel energie weg van het hoofd. Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gehad, ik ga me toch eens een keer goed inlezen ![]() Zolang de helm aan de eisen voldoet, dan is dat blijkbaar genoeg voor de mensen die daar over nagedacht hebben en dan is het voor mij in principe prima. Een helmfabrikant wil zoveel mogelijk geld verdienen, dus ik vertrouw die verhalen nooit heel erg ![]() Yup, bezuinigen op je veiligheid en dan een dure motor kopen vind ik ook niet slim. Mijn eerste motor was 500 euro en mijn jas/broek/helm was bij elkaar iets van 400 euro ![]() ![]() | |
loveli | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:41 |
Eigenaar van een motorzaakje vertelde dat hij oude (gebruikte) helmen had getest door ze van de eerste verdieping op een betonvloer te mikken. Goedkope helmen stuiterden, dure vervormden en stuiterden nauwelijks. Ik draag m'n helm niet om ermee te vallen, maar als ik val, hoop ik dat 'ie me op de best mogelijke manier beschermt. Mijn helm was niet zo gek veel goedkoper dan m'n eerste motor. | |
pindaplukker | dinsdag 11 februari 2014 @ 21:41 |
Mooi man, verkoop praatjes | |
loveli | dinsdag 11 februari 2014 @ 21:46 |
De man deed onderhoud en verkocht gebruikte motoren ![]() De helmen waren oude (race)helmen van hem en z'n maten. | |
punkmuis | dinsdag 11 februari 2014 @ 21:53 |
Toen ik met het plastieken arai-les-helmpie voor de eerste keer de snelweg op was geweest stond ik vervolgens bij het tankstation 'WAT ZEG JE?!' te roepen naar mijn instructeur ![]() ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 februari 2014 @ 23:20 |
Mja, da's dan weer comfort. En daarvoor geldt weer hetzelfde. Je kunt een kek uitziend spoilertje op een simpele helm plakken, er een fancy naampje aan geven en de prijs van de helm met 100 euro omhoog schoppen omdat men toch écht een 'Superduperspoiler' (materiaalkosten: ¤5) wil hebben. Je kunt echter ook een getest werkend spoilertje erop plakken, en de prijs met 50 euro omhoog gooien om tests in windtunnels terug te verdienen, verder niet spectaculair erover doen maar wel je naam als goede fabrikant hooghouden. | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 07:13 |
En rode helmen gaan sneller, natuurlijk. | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 13:59 |
![]() Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob ![]() | |
Daantke | woensdag 12 februari 2014 @ 14:00 |
Over twee weken weer operatie. Fixatieschroeven eruit. Benodigdheden operatie: een schroevendraaier ![]() | |
Maegrim | woensdag 12 februari 2014 @ 14:05 |
da's met een boormachine toch veel sneller ![]() | |
Daantke | woensdag 12 februari 2014 @ 14:09 |
Dacht ik ook al, neem gewoon m'n Makita mee ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 14:34 |
Kan ik het maken om de remklauwen rood te spuiten? Of is dat echt te fout? ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 februari 2014 @ 14:37 |
scheelt een halve km/h per klauw | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 14:39 |
Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer? | |
Salatrel | woensdag 12 februari 2014 @ 14:41 |
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit? | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 14:42 |
Talk to the hand ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 februari 2014 @ 14:44 |
![]() | |
Scheringa | woensdag 12 februari 2014 @ 14:55 |
![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 15:33 |
Zwarte tape of van dat blanke? | |
Geerd | woensdag 12 februari 2014 @ 15:46 |
Zo accu ook maar weer ingebouwd ![]() ![]() | |
mjan | woensdag 12 februari 2014 @ 16:43 |
Zo, dat waren een paar interessante windstoten onderweg net... Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken. | |
whY... | woensdag 12 februari 2014 @ 16:53 |
http://www.dumpert.nl/med(...)intermotorsport.html oei, zo heb ik nog noooit gereden ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 17:17 |
Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelen ![]() Net de deuk in de tank redelijk eruit kunnen slaan, is nu vlak genoeg om te kunnen plamuren. Als ik morgen niet hoef te werken, staat dat dus voor morgen op het programma. Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul. | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 18:11 |
Cool ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 12 februari 2014 @ 18:19 |
Hoeveel heb je al in de bike gestopt? Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens? | |
Salatrel | woensdag 12 februari 2014 @ 18:35 |
BL hehehhe Ik niet omdat ie nog in garantieperiode zit maar daarna wil ik in principe meer zelf gaan doen. | |
vannelle | woensdag 12 februari 2014 @ 18:37 |
Ik. En het ding rijdt nog steeds. ![]() Moet nu alleen mijn remklauwen gaan reviseren, remmen blijven nogal hangen helaas... | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 18:42 |
Sinds ik hem heb? Weet ik niet en wil ik niet weten. Een klein fortuin, maar hobby's mogen geld kosten. Onderhoud doe ik allemaal zelf. Vind het leuk om te doen een een fiets van 18 jaar oud bij de dealer in onderhoud is zonde van het geld. Maar ik heb hem er wel eens mee gesloopt ja, dat risico loop je. Maar hij heeft 108.000 km gelopen zonder major problemen die niet door mij zelf veroorzaakt zijn. Dus ik zal wel iets goed doen. Is ook wel een hele makkelijke fiets qua techniek trouwens. Aan reparatie sinds het ongeluk? Dikke 600 met nog een keer zoiets in het vooruitzicht.. Remrevisie is makkelijker dan het klinkt ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 18:52 |
Eigenlijk alles wel, behalve zooi in het motorblok.
| |
vannelle | woensdag 12 februari 2014 @ 18:53 |
I know, zie er dan ook totaal niet tegenop. Ontluchten blijft een ^#$*& werkje, zeker als je daar niet de geschikte spulletjes voor hebt. Vind ik ook de moeite van aanschaffen niet waard voor die enkele keer dat ik het nodig heb. En daarom zul je mij daar ook niet over horen klagen, ik mopper wel binnensmonds. ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 19:30 |
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man ![]() Mooi dat je, als je naar beneden scrollt bij die foto, je nog voordat je die ketting ziet liggen al weet dat dat hetgene is waar je mee bezig was ![]() Eindelijk thuis. Zo eens Photoshop aanslingeren, zal ik eens een impressie make van wat ik van plan ben met El Bandito ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 19:46 |
Same here ![]() | |
vannelle | woensdag 12 februari 2014 @ 19:47 |
Oké, ik deed me beter voor dan ik ben. ![]() Vloeken helpt niet maar ik voel me dan wel altijd beter. Soms vloek ik zelfs preventief, je weet tenslotte maar nooit. ![]() Maar op een forum zal ik er niet over mopperen want als tip krijg je dan toch van die remontluchtingsapparaatjes aangedragen en dat zal ongetwijfeld goed werken. Maar ik kies er zelf voor om die niet aan te schaffen dus om te voorkomen dat ik op een forum eigenwijs word genoemd mopper ik op een forum dus wél binnensmonds. ![]() | |
Maegrim | woensdag 12 februari 2014 @ 19:53 |
terwijl jullie remklauwen reviseren, kettingen en tandwielen vervangen, en complete wrakken weer tot leven wekken, bouw ik usb poortjes in ![]()
| |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 19:55 |
Boel al gebluetoothed? | |
vannelle | woensdag 12 februari 2014 @ 19:56 |
Altijd handig om foutcodes te kunnen wissen zónder het probleem aan te pakken! ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 19:58 |
Mja, die had ik al. En die werkte na die crash ook nog steeds ![]() | |
Maegrim | woensdag 12 februari 2014 @ 19:59 |
gewoon voor stroom hoor ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 20:30 |
Zo, Photoshop weer eens opgestart. Is twee jaar geleden voor het laatst, dus het was een beetje behelpen.Het frame wordt matzwart. Aanvankelijk van plan alleen de schaafplekken te behandelen met Hammerite, maar ik heb hem nu toch uit elkaar dus ik pak het hele frame mee. Overigens vanmiddag een teststukje gespoten, morgen even terug om te kijken of het is wat ik hoopte dat het zou zijn, en over een paar dagen als het wat verder droog is, even kijken hoe het omgaat met benzine, olie en steenslag. Tank en kappen worden een soort donkergroen/blauw/turqoise. Gebaseerd op deze CB750 Om de balans een beetje te bewaren worden de vorkpoten ook zwart, of ik de achterbrug grijs laat of ook zwart maak ben ik nog niet helemaal uit. Omdat het anders bij het dashboard wel errug veel chrome wordt, wil ik de achterkanten van de tellers en de koplamp zwart hebben. .Dat scheelt sowieso een hoop, want ik poets me nu een ongeluk daar. Ik vind nu nog steeds dat, in deze mockup, de balans van het chrome een beetje zoek is. Het kontje is wat te donker vergeleken met de rest, dus ik ga nog wel wat aanpassen. Maar goed, als het geheel wat donkerder wordt, en het grijs/alu kleurtje alleen nog als accent erin zit, vind ik rode klauwen best wel vet eigenlijk ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 20:32 |
Rest van de uitlaat niet tapen? Zo lijkt het eerder alsof het niet af is. | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 20:45 |
Mja, kutte is dat het dan praktisch onmogelijk wordt om de uitlaat te wisselen. En met dat pijpje op de foto ga ik bijvoorbeeld echt .de niet in ![]() | |
mjan | woensdag 12 februari 2014 @ 20:48 |
Ah ja, dat cb750 kleurtje is wel classy. En matzwart is altijd goed. Nog steeds geen fan van de remklauwen maar minder erg dan ik verwachtte ![]() Wordt wel tof zeg. | |
ManageTheAnger | woensdag 12 februari 2014 @ 20:49 |
Ziet er tof uit, maar persoonlijk had ik die uitlaat mooi laten glimmen... in plaats van aftapen. Ziet er niet uit ![]() | |
mjan | woensdag 12 februari 2014 @ 20:53 |
Die cb750 komt er ook goed mee weg, vind het wel charme hebben. | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 20:55 |
Mwa, glimmen is beter dan half om half zoals de photoshop. | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 20:56 |
Wat stond daar nou eerst? Ik was aan het proberen om die zin te ontcijferen maar toen was ie ineens weg ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 20:57 |
Verkeerde topic ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 21:04 |
Uitlaat laten glimmen is domweg onmogelijk als je een motor als dagelijks vervoer gebruikt ![]() Klinkt leuk, werkt alleen bij mooiweerrijders die op drie zondagen per jaar een dijkje pakken en vervolgens zes uur gaan staan poetsen. | |
mjan | woensdag 12 februari 2014 @ 21:11 |
Heb jij ondertussen eigenlijk al je zadel opnieuw laten bekleden? | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 21:12 |
Volgende week zaterdag gaat het gebeuren ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 21:14 |
Nice! Betaal je daarvoor dan? Mijn zadel heeft ook een flinke scheur in het leer aan de voorkant. Logisch wel, want daar ligt nogal een gewicht op natuurlijk. Maar ik wil hem eigenlijk ook wel opnieuw laten bekleden. En dan mijn naam erin laten borduren ofzo ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 21:15 |
75 euro. Heb ook gedacht aan iets erin te laten zetten, maar dat vind ik toch een beetje banaal. | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 21:19 |
Da's nie veel nie. Waar laat je dat doen? Ik heb hier in de buurt eens een zadelmaker gevraagd, die wilde 400 euro hebben ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 21:20 |
http://www.woesthoff.nl/ | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 21:29 |
Thanks, staat bij de favo's. Ik heb die kerel hier maar gewoon uitgelachen en ben weggereden. Vierhonderd euro ![]() Zit nog een beetje te spelen met die Photoshop. Het hart van de remschijven kan ik natuurlijk ook spuiten. Dat ook zwart maken, dan is de verdeling donker/licht al een stuk beter in balans ![]() ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 21:31 |
Oeh, thanks for the reminder. Moet er nog een bestellen. | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 21:32 |
Één remschijf? Heb je er een krom ofzo? En ik bedoelde dus dit. Ziet er een heel stuk beter uit, anders was het voor te licht en achter te donker. | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 21:33 |
Voor achter ![]() Deze foto met meer zwart vind ik een hele verbetering, overigens ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 12 februari 2014 @ 21:35 |
Inclusief het achterwege laten van de tape ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 21:41 |
Ik krijg de Photoshop niet goed, ken genoeg fietsen die het hebben, en ik denk dat het er op de Bandit echt vet uitziet. Voordeel is, dat het er binnen drie minuten vanaf is mocht het inderdaad niks zijn. Denk dat ik nog wel de collector meepak, maar de linkpijp ga ik niet inpakken. Glimmend houden is dus ook echt geen optie. Op die foto, is de uitlaat net gewassen. En dat kost een paar uur, voor al het aangebrande vuil eraf is. Dagelijks rondrijden met een uitlaat die glimt, kan gewoon niet, helaas. Niet dat met een doffe pijp rondrijden geen optie is, want dat doe ik al sinds ik hem heb, maar het alternatief van mooi glimmend RVS, is geen optie. Edit: Achterlijk trouwens dat ik geen carterdeksel kan vinden voor minder dan 75 euro. Waar slaat dat op? Is een simpel stukje alu ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door BlackLining op 12-02-2014 22:00:32 ] | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 22:01 |
Die prijzen zijn obsceen ja. Al bij een sloop geneuzeld? | |
BlackLining | woensdag 12 februari 2014 @ 22:02 |
Dat is bij een sloop ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 februari 2014 @ 22:02 |
Whehehe ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 12 februari 2014 @ 22:06 |
http://www.polo-motorrad.de/en/?___from_store=de Staat daar niets tussen? (switchen naar engels misschien, en dan kan je onderdelen ook zien etc) Auto onderdelen haal ik ook altijd uit Duitsland... scheelt mij vaak 50% | |
vannelle | woensdag 12 februari 2014 @ 22:41 |
http://www.japparts.nl/ misschien wat? | |
vannelle | woensdag 12 februari 2014 @ 22:43 |
En dan is er nog zo'n onderdelenboer in Zwolle waarvan ik de naam niet meer weet....... | |
klawie | woensdag 12 februari 2014 @ 23:19 |
Bl kijk hier effe http://m.motorparts-online.com/home/home?merk=2&model=284&page=4 | |
kepler | donderdag 13 februari 2014 @ 00:00 |
Ik ben al een tijdje op zoek naar het dekseltje achter mn zader, maar met (werkend) slot. Hij zit nu met plakband vast ![]() ![]() | |
kepler | donderdag 13 februari 2014 @ 00:04 |
Hebben mensen ervaring/mening over motorschoenen? (Zoals deze bijvoorbeeld) Zoiets lijkt me ook te gebruiken als normale schoen en hoef ik niet altijd een paar schoenen in mn rugzak mee te nemen op de motor. Ik vind laarzen toch net niet lekker lopen ![]() | |
KneusTeun | donderdag 13 februari 2014 @ 00:21 |
ik gebruik de pumas testarretta's hiervoor. Leuk voor kleine stukjes, maar niks geen ondersteuning voor de enkels. Maar dat is niks nieuws natuurlijk. | |
KneusTeun | donderdag 13 februari 2014 @ 00:22 |
slot kan je overzetten toch? Bij bormotoren hadden ze nog een goede. 40 euro ofzo. | |
klawie | donderdag 13 februari 2014 @ 01:09 |
ik gebruikt altijd me werkschoenen heb van die allstars look a like werkeschoenen en die gebruik ik voor de korte stukken | |
ManageTheAnger | donderdag 13 februari 2014 @ 01:13 |
Iemand ervaring met zoiets: http://www.banggood.com/M(...)et-Gear-p-89488.html Voor zomers bijv onder je leren jas... [ Bericht 10% gewijzigd door ManageTheAnger op 13-02-2014 01:18:44 ] | |
kepler | donderdag 13 februari 2014 @ 07:10 |
Die had dus geen sleutel erbij en mijn huidige zit helemaal geen slot meer in... | |
Freezer | donderdag 13 februari 2014 @ 08:47 |
Ik heb er voor de grap laatst eentje besteld. Maar ze vallen wel wat klein uit. Dus maatje meer bestellen kan geen kwaad. Hoe en wat het aan bescherming doet weet ik niet. Het is gewoons gaas met plastic pads. Ik heb er nog niet mee gereden. Dat hoop van de zomer te doen. Heb toch meer vertrouwen in mijn motorjassen. Misschien toch maar die California bestellen. | |
BlackLining | donderdag 13 februari 2014 @ 11:33 |
Ónder je jas? Je jas zelf biedt voldoende bescherming. Ik volg je even niet, of wil je meer lucht onder je jas in de hoop op wat afkoeling? Er is zo'n ding wat je in koud water kunt afkoelen en dan aan kunt trekken onder je jas, kan alleen niet op de naam komen. Deka rijdt er in ieder geval mee, lipjes volgens mij ook. Schijnt wel meesterlijk goed te werken. Ik heb zelf gewoon een apart zomerpak aangeschaft. Dat is grotendeels mesh stof, versterkt op de belangrijke punten. Een Difi California is dat. Pakken zijn niet zo duur, voor mijn jas 120, model van vorig jaar. Kevlar broek eronder, dan is dat goed te doen. Maar niet wachten met aanschaffen tot het weer 30 graden is. Al heb ik mijn twijfels gekregen bij de veiligheid van die California pakken door het gebrek aan enige vorm van rugbescherming @MTA, vannelle en klawie: Thanks, maar die heb ik allemaal al gehad. Heb hem nu maar via DE besteld, verzendkosten zijn dan wel hoog, maar met een pakkingset en bougies erbij kom ik dan weer een stuk lager uit dan wanneer ik die laatste twee los in Nederland zou bestellen. Tevens stickers besteld ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 13-02-2014 12:29:47 ] | |
motorbloempje | donderdag 13 februari 2014 @ 11:57 |
Helloo! Iemand een idee over het volgende? De R1100GS (bouwjaar 95) van mijn man is overleden. Althans, de hele versnellingsbak is naar de klote, en nu willen we hem 'voor onderdelen' of 'voor de handige klusser' verkopen. Geen hoofdprijs, uiteraard, maar wat (in euro's dan maar) zouden jullie er als startbod op gooien op bijvoorbeeld ebay? Er is al een vervangende motor en de GS staat nu vooral in de weg eigenlijk. Geen haast bij, maar het zou fijn zijn als hij binnenkort een keer weggehaald wordt! In onderdelen is wat teveel werk, dus het liefst raken we hem gewoon in z'n geheel kwijt (ok, de koffers en verhoogde ruit etc. gaan wel los weg). Kan zo snel geen vergelijkbare motor vinden die ook voor onderdelen te koop staat, helaas. [ Bericht 9% gewijzigd door motorbloempje op 13-02-2014 12:17:56 ] | |
loveli | donderdag 13 februari 2014 @ 12:56 |
In onderdelen levert 'ie meer op (plastic is duur). In NL kun je hem het beste op MP zetten in de rubriek motoronderdelen, in de UK weet ik niet wat de meest lucratieve manier is. | |
ManageTheAnger | donderdag 13 februari 2014 @ 13:14 |
Nja zomers bijvoorbeeld... gewoon onder een redelijke zomerjack bijvoorbeeld. Gewoon als substituut voor je motorjas. Waar je gewoon ff een jackie overheen kan trekken etc. Zal een googlen op die pakken. | |
motorbloempje | donderdag 13 februari 2014 @ 13:25 |
Ja, dat weten we, maar voorkeur gaat dus in principe uit naar in z'n geheel voor onderdelen verkopen. We hoeven niet de hoofdprijs te vangen, willen er gewoon 'makkelijk vanaf' als het even kan, maar dan wel voor een redelijke prijs. Alleen geen idee wat een redelijke prijs zou zijn. Dus. | |
stinkie | donderdag 13 februari 2014 @ 13:28 |
kijk wat een rijende kost en wees heel erg blij net een derde. Hier krijg je via een oploper denk ik niet meer dan 300 | |
motorbloempje | donderdag 13 februari 2014 @ 16:26 |
Heb al 'n bod van 750 pond! ![]() | |
loveli | donderdag 13 februari 2014 @ 16:30 |
Tweedehands markt is per land (blijkbaar) heel verschillend. | |
motorbloempje | donderdag 13 februari 2014 @ 16:34 |
Ja, ![]() | |
loveli | donderdag 13 februari 2014 @ 16:48 |
Zijn er weinig BMW's aan jullie kant van het water? Even bmw-forum.co.uk of zoiets spammen. | |
motorbloempje | donderdag 13 februari 2014 @ 16:51 |
Neuh, best wel veel, volgens mij ook wel een legio aan handige klussers. Echter zijn de bekende BMW/GS sites wel zo ingericht dat je betalend lid moet zijn om te mogen adverteren enzo. Althans, de fora waar ik geregistreerd ben. | |
BlackLining | donderdag 13 februari 2014 @ 19:29 |
Bij gebrek aan fatsoenlijk sleutelweer buiten maar begonnen met het spuiten van de remschijven, althans de harten daarvan. Vond het in de Photoshop zo vet staan dat ik wel zeker weet dat te willen gaan doen. Vind het best vet geworden ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 februari 2014 @ 20:36 |
je hebt toch een afdakje voor je gereedschap? | |
Salatrel | donderdag 13 februari 2014 @ 20:36 |
Wat klinkt dat weer dubbelzinnig ![]() | |
BlackLining | donderdag 13 februari 2014 @ 20:37 |
![]() Jawel, maar het waaide hier zo hard dat de regen horizontaal onder dat afdak doorkwam ![]() | |
Nero22 | donderdag 13 februari 2014 @ 20:49 |
Netjes heuhr! Mwhehe. ![]() | |
motorbloempje | donderdag 13 februari 2014 @ 21:23 |
![]() | |
stinkie | donderdag 13 februari 2014 @ 22:40 |
blijkbaar. Nou ja, ik weet dat het type sleurhut dat ik heb voor het dubbele van de prijs in DL verkocht kan worden dan hier. | |
klawie | donderdag 13 februari 2014 @ 22:51 |
Heb je gelijk een mooi ritje op de motor effe afleveren ![]() | |
BlackLining | donderdag 13 februari 2014 @ 22:53 |
Mwa, die vijf minuten die hij onderweg is naar .de.. | |
klawie | donderdag 13 februari 2014 @ 23:01 |
Zelfs op zo'n machine duurt het 10 min voor je gouda uit bent ![]() | |
BlackLining | donderdag 13 februari 2014 @ 23:07 |
Nou, de dag die je .. ehh .. nooit dacht dat zou komen is eindelijk hier ![]() Nieuwe richtingaanwijzers besteld ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 februari 2014 @ 23:07 |
stop de perzen! | |
Maegrim | donderdag 13 februari 2014 @ 23:12 |
![]() ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 februari 2014 @ 23:13 |
![]() | |
Dekatria | donderdag 13 februari 2014 @ 23:20 |
![]() | |
Salatrel | donderdag 13 februari 2014 @ 23:41 |
ik lig trouwens goed op schema op de 20k beurt vlak voor de wakansie uit te laten voeren (maar niet te vlak voor) | |
Geerd | vrijdag 14 februari 2014 @ 01:49 |
Word wel tijd voor een nieuwe niet?? | |
Salatrel | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:24 |
ik kom in de buurt van de km stand van de GSR toen ik hem inruilde ![]() ![]() | |
picodealion | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:20 |
Was deze al gepost? ![]() http://imgur.com/a/4NgWk | |
BlackLining | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:21 |
![]() ![]() | |
Nero22 | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:23 |
![]() Over een uurtje mag ik mijn date ook ophalen! ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:23 |
vorig jaar al | |
ManageTheAnger | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:24 |
Zuurpruim | |
Nero22 | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:25 |
Iemand heeft geen date vandaag... ![]() ![]() | |
Dekatria | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:30 |
![]() Fantastische foto blijft dit.
| |
picodealion | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:44 |
| |
Maegrim | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:50 |
Dit jaar de naäpers ![]() http://m.imgur.com/a/5BL0k | |
Gummiebeer | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:01 |
Ik wacht enkel nog op een erotisch getint tafereel met de motor ![]() | |
rulerofdeath | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:07 |
-plaatje doet het niet- ![]() | |
Maegrim | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:09 |
![]() | |
Tunafish | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:12 |
![]() | |
Nero22 | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:25 |
Mijn buurjongen zag me thuiskomen. ![]() Hij rijdt fijn! ![]() | |
ManageTheAnger | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:29 |
Lekker hoor! Had je niet eerst een proefrit gemaakt dan? | |
Nero22 | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:30 |
Nee. ![]() Zo zag ik er ook een beetje uit op de Transalp. Nauwelijks bij de grond kunnend. ![]() | |
Maegrim | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:35 |
gefeliciteerd met de kwaak | |
BlackLining | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:55 |
En die maakte meteen een foto nog voor je af kon stappen? ![]() | |
Erasmo | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:58 |
Heb mezelf maar getrakteerd op een nieuwe helm:![]() Schuberth C3 met comm-setje. Vond dat met 700km per week een goede helm toch wel een must is, man man man wat een verschil met mijn oude Ventura | |
ManageTheAnger | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:49 |
Hoe weet je dan of hij bevalt enzo... heb je er iemand naar laten kijken? | |
KneusTeun | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:04 |
raar dat die schuberth C3 voor die prijs zo relatief laag uit die tests komt, zou denken dat het allemaal top of the line is | |
Salatrel | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:50 |
laag uit wat voor test? keurmerk is keurmerk hoor ![]() verder ligt het er maar net aan wat voor hoofd de drager heeft en zelfs hoe de wind langs je scherm/kappen gaat kan er voor zorgen dat je helm die zo stil is op een XT een teringherrie maakt op een alp. de enige fiets waar elke helm stil is is een goldwing | |
vannelle | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:05 |
![]() Batavus, Gazelle | |
Erasmo | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:06 |
En de BMW C1 ![]() Helm geeft bij mij veel minder geluid en heeft een erg goede pasvorm, maar vooral dat het src op de plaats van de bestaande kraag kan is errug prettig ![]() | |
Maegrim | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:08 |
die heeft een gordel, geen helm verplicht ![]() | |
BlackLining | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:17 |
Maar alleen als je in de kelder dat zitten. Ik denk dat je in de concertzaal of op het dakterras toch wel wat hoort. | |
Salatrel | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:43 |
![]() | |
Nero22 | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:53 |
Ja ha ha. ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:33 |
http://sharp.direct.gov.uk dit was zover ik weet een hele goede site met tests voor helmen. De UK schijnt nogal strikt in alles zijn. Info is allemaal wel te vinden op de site. | |
ManageTheAnger | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:45 |
Maar gewoon op de gok gedaan dus? Voor alle motorliefhebbers, kwam deze nog tegen: http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html Waarschijnlijk al bekend, maar erg interessant vind ik zelf met betrekking tot motoren en onderhoud/waar je op moet letten etc bij aanschaf. | |
Nero22 | zaterdag 15 februari 2014 @ 10:11 |
Gewoon op de gok ja. Maar ik heb die lijst die jij net postte ook in mijn achterhoofd gehouden. ![]() | |
Salatrel | zaterdag 15 februari 2014 @ 10:22 |
elke zaterdag gepoetst enz enz enz. net even naar de aldi geweest voor de momentsleutel en ze hadden ook een 450 delige tiewrap set voor 4 euri dus daarmee hoop ik het te redden t/m de vakantie | |
BlackLining | zaterdag 15 februari 2014 @ 10:55 |
Ah ja, die ga ik zo ook nog even halen ![]() De meest gebruikelijke kan ik wel op gevoel, maar al die assen die we vorige week eruit gehaald hebben rond de schokbreker inrichting moeten toch maar even goed op moment.. | |
Erasmo | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:12 |
BL ik zou trouwens maar uit België wegblijven, daar heb je meer plakstreep dan weg op sommige stukken ![]() | |
BlackLining | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:16 |
Dat weet ik, maar waarom moet ik daar dan wegblijven ![]() | |
Erasmo | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:16 |
Daar had je toch niet zo'n mooie ervaring mee? ![]() | |
BlackLining | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:19 |
Nee hoor, ik ben gewoon op perfect asfalt op mijn bek gegaan ![]() Die plakstrepen zijn niet zo boeiend. Als je een beetje kunt rijden kun je die makkelijk ontwijken en ga je er wel over heen, voelt de reactie van de motor eigenlijk altijd heftiger dan dat het daadwerkelijk is. Dat soort strepen, evenals witte pijlen op de weg, hebben nauwelijks invloed op het voorwiel. Het achterwiel wil er nog wel eens over uitglijden, maar dan is het een kwestie van het gas open houden tot je er weer vanaf bent, en dan herstelt ie gewoon. Beetje schrikken de eerste keer, maar met wat ervaring geen enkel probleem. | |
Maegrim | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:24 |
Heb ook die momentsleutel gehaald ![]() | |
Salatrel | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:37 |
mag ie wel naar buiten op deze stormdag? | |
BlackLining | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:48 |
Ik moet helemaal naar de andere kant van de stad voor die Aldi ![]() | |
Dekatria | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:58 |
Het is wel belachelijk mooi rijweer vandaag. Net even op de gewone trapfiets geweest ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:10 |
Zeker met de wind mee? ![]() | |
Dekatria | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:10 |
Ook tegen he. Anders kom je niet weer thuis. | |
Gummiebeer | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:13 |
Daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Ik heb altijd wind tegen op de trapfiets, daarom staan die dingen al een jaar ongebruikt in de schuur. | |
Nero22 | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:40 |
Ik zat net op de weg. Paar keer mijn broek bijna kunnen verschonen omdat ik bijna uit de bocht gewaaid werd. ![]() Ook weer meegemaakt. O ja! Ook nog een stel fotootjes gemaakt. ![]() ![]() ![]() Ik zie dat er allemaal troep op mijn voorste remschijf zit. Ze hebben er gister nieuwe remblokjes opgezet. Wat is deze? ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Nero22 op 15-02-2014 16:51:19 ] | |
BlackLining | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:52 |
Barst maar, ik ga die momentsleutel maandag wel halen ![]() Is het niet gewoon wat roest? Kan allemaal niet zoveel kwaad. [ Bericht 39% gewijzigd door BlackLining op 15-02-2014 17:25:24 ] | |
Nero22 | zaterdag 15 februari 2014 @ 17:26 |
Hehe, ja ik had ook al wat verder gekeken. Beetje WD40 erop en dan kan ik er weer tegenaan. ![]()
| |
BlackLining | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:21 |
Toch nog maar even naar de Aldi gefietst. Spulleke hoor, die momentsleutel. Ziet er degelijk uit ![]() Nu moet ik de volledige ophanging van de achterbrug weer vast gaan zetten. As van de brug, as van de schokbrekerbeugel, dogbones, schokbreker aan het frame, etc. Da's toch wel prettig om even goed te doen ![]() Ik ken iemand die heeft dat serieus gedaan. ![]() Goh, de remmen piepen. Even de schijven smeren ![]() Koning Beunhaas. Hij is er trouwens niet mee op zijn bek gegaan. Had optijd in de gaten dat dat wellicht toch niet zo'n strakke actie was geweest. | |
mstx | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:21 |
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden ![]() ![]()
| |
Erasmo | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:33 |
Zit een plakstreep in Blankenberge waar ik me ontzettend aan irriteer. Even breed als de weg en 50 meter lang, en voor het gemak lopen er ook nog twee tramrails door ![]() | |
Salatrel | zondag 16 februari 2014 @ 13:52 |
beetje bagger van de 10 afgespoten. uiteraard issie niet ducatischoon want dat is gewoon fout! gelijk ff getankt en ketting gespannen en onderhouden. kan ik de komende periode weer vooruit | |
Gummiebeer | zondag 16 februari 2014 @ 17:39 |
En hoe ging dat? Kan mij voorstellen dat het na die crash wel weer effe wennen was. | |
BlackLining | zondag 16 februari 2014 @ 18:34 |
Is dat ook meteen je nieuwe fiets, of gehuurd/geleend/testrondje? Lekker hoor ![]() ![]() Ik snap werkelijk niet hoe de winterstallingmietjes dat volhouden ![]() | |
peterzx9r | zondag 16 februari 2014 @ 18:42 |
goedenavond heb ik nog wat gemist hier | |
mstx | zondag 16 februari 2014 @ 18:45 |
Voelde meteen weer als vanouds eigenlijk. ![]() Proefritje. Kreeg vrijdag eindelijk een voorschot van de verzekering dus meteen op zoek gegaan naar een XT660X. De 1e waar ik langs ging had overal roest, bij de 2e hingen de stickers er half af en een afgebroken handkap ![]() ![]() ![]() | |
Gummiebeer | zondag 16 februari 2014 @ 18:55 |
![]() En gewoon kopen want mooie fiets! ![]() | |
peterzx9r | zondag 16 februari 2014 @ 18:56 |
mooie bike | |
Sounddragon | zondag 16 februari 2014 @ 19:25 |
Een ekte Yammie zo te zien, de kentekenplaat zit al preventief met elastieken ![]() ![]() | |
Erasmo | zondag 16 februari 2014 @ 22:48 |
Merk dat ik steeds lekkerder door de bochten ga met de DV, waar ik eerst rustig een klaverblad pakte ga ik er nu lekker snel doorheen ![]() | |
Dekatria | zondag 16 februari 2014 @ 22:52 |
mstx ![]() | |
Nero22 | zondag 16 februari 2014 @ 22:58 |
Gaaf kleurtje. ![]() Wat is "lekker snel"? Voor mij is 60 nog echt wel de max... | |
Salatrel | zondag 16 februari 2014 @ 23:18 |
voor een deauville ook | |
mstx | maandag 17 februari 2014 @ 07:28 |
![]() ![]() | |
-Splash- | maandag 17 februari 2014 @ 11:00 |
Oh wow! Wat een gaaf ding! ![]() | |
-Splash- | maandag 17 februari 2014 @ 11:01 |
![]() Mijn motor gaat donderdag naar de dealer ivm een garantie dingetje. Mijn auto staat ook bij de dealer ivm een garantie dingetje. Gelukkig is er nog iets als garantie. ![]() | |
Erasmo | maandag 17 februari 2014 @ 11:28 |
![]() ![]() | |
BlackLining | maandag 17 februari 2014 @ 12:27 |
Dat kan met 30 ook ![]() | |
Erasmo | maandag 17 februari 2014 @ 12:29 |
Ik hoop binnenkort toch wel een kneedown te doen, het liefste zonder mijn nieuwe helm te testen ![]() | |
Vrieskist | maandag 17 februari 2014 @ 13:25 |
Afgelopen zondag vrij druk op de weg met motoren, iedereen weer even de motor uitlaten met het redelijke weer ![]() | |
Tunafish | maandag 17 februari 2014 @ 13:31 |
Kwam er inderdaad ook een hoop tegen. Normaal zie ik op de N36/34/33 nauwelijks een tegemoetkomende motorrijder, gisteren ineens vijf keer mogen zwaaien. Nou was ik wel toevallig een van die lui die de motor aan het uitlaten was ![]() Gelukkig staat 'ie nu weer gewoon bij mij voor de deur, in plaats van 150km verderop ![]() | |
Yreal | maandag 17 februari 2014 @ 13:41 |
Ja, das omdat je er zelf naast gaat liggen.... | |
Yreal | maandag 17 februari 2014 @ 13:43 |
Xt660x ![]() ![]() ![]() Leukste motor die ik ooit gereden heb | |
Erasmo | maandag 17 februari 2014 @ 15:36 |
Is die buik toch nog ergens goed voor ![]() Heb de spijkerbroek maar weer van stal gehaald ![]() | |
Dekatria | maandag 17 februari 2014 @ 16:46 |
Heb je nou niet twijfels gehad om weer op te stappen? | |
Daantke | maandag 17 februari 2014 @ 16:54 |
Aangezien ik in dezelfde situatie zit als mstx ![]() Ik ga sowieso weer motorrijden, maar wordt wel meer een mooiweerrijder dan een doorrijder. Mijn ongeluk gebeurde op een snelwegrit van 200 km met enigszins mistig weer. Motorrijden wordt dan al snel niet veel leuker dan autorijden. Ik ben bijna afgestudeerd en als ik werk (en een fatsoenlijk inkomen) heb, komt er dus ook gewoon een auto naast. Met mooi weer of bij mooie routes pak ik dan de motor. | |
mstx | maandag 17 februari 2014 @ 17:09 |
Ja de 1e 2 weken ofzo, daarna begon het al snel weer te kriebelen. ![]() Het is natuurlijk ook anders dan wanneer je door een eigen fout onderuit gaat, dan ga je misschien aan jezelf twijfelen. En de kans dat dit me nog een keer zal overkomen lijkt me verwaarloosbaar. ![]() | |
BlackLining | maandag 17 februari 2014 @ 17:11 |
| |
Dekatria | maandag 17 februari 2014 @ 17:14 |
En reizen met de motor? | |
mstx | maandag 17 februari 2014 @ 17:55 |
Weekendje Eifel is alweer geboekt en mijn oom (waar ik mee naar Tsjechië was) wil ook weer een lange reis maken want hij heeft net een nieuwe R1200GS Adventure 2014 besteld ![]() ![]() | |
BlackLining | maandag 17 februari 2014 @ 18:08 |
Setje lagers (balhoofd, wielen, en ophanging achterbrug), een pakkingset voor het motorblok en twee remrevisiekits plus blokjes besteld ![]() ![]() En dan nu nog een ketting, distributieketting, koplamp en snelheidsmeter. Dan zijn we er. Denk ik ![]() | |
klawie | maandag 17 februari 2014 @ 18:10 |
Jij houd geen ribben over lol Maar wat doe je als hij niet meer fijn stuurt? | |
BlackLining | maandag 17 februari 2014 @ 18:15 |
Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergeten ![]() Ik kan me niet voorstellen dat ie straks niet fijn meer stuurt. Ik ga er vanuit dat het gigantisch verbeterd. Daarom knal ik er ook zoveel geld in. Ik ben hem nu ook helemaal aan het opknappen en een en ander aan het veranderen wat ik eigenlijk toch al wilde. Een nieuw balhoofdlager kan sowieso geen kwaad, het vorige lager was zó gaar dat wanneer de motor met het voorwiel van de grond stond en het stuur van links naar rechts bewoog, het lager in een soort kuiltje viel precies in het midden. Dat moet zo opgelost zijn. Daarnaast heb ik een nieuwe voorvork, met daarin progressieve Wilbers vering. Achter zit ook een progressieve schokbreker. Het motorblok krijgt eerst een flush van Forte Moto Flush, dan verse olie, een nieuwe pakkingset, een distributieketting en nieuwe pitten. En natuurlijk een stel- en synchonisatiebeurt. Final drive ketting gaat er ook uit zodat het allemaal wat soepeler gaat. De remmen voor worden volledig gereviseerd en er ligt nieuw rubber onder. Kan me niet voorstellen dat dat slecht stuurt straks ![]() | |
Dekatria | maandag 17 februari 2014 @ 18:17 |
Top ![]() | |
BlackLining | maandag 17 februari 2014 @ 18:23 |
Blijf toch mooi man, motoronderdelen bestellen op de Duitse ebay ![]() ![]() En nog een ander, iets fanciër, stickersetje gekocht ![]() | |
klawie | maandag 17 februari 2014 @ 18:30 |
Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade's | |
BlackLining | maandag 17 februari 2014 @ 18:33 |
Tja, dat kan altijd. Ik weet ook niet wat de interne staat van mijn motorblok is. Dat heeft ook een beste klap gehad namelijk. Heb hem nog steeds niet kunnen starten, want ik zit nog steeds met die dikke scheur in mijn carter ![]() Sowieso kan ik nu niet echt verder. Het frame is tot op het laatste schroefje gestript op het motorblok na. Ik wil het eerst laten draaien voor ik het eruit haal omdat ik wil weten in hoeverre dat werkt. Pas daarna haal ik hem eruit, ga ik wat dolle schroefdraden repareren, pakkingen verwisselen, ketting vervangen, etcetera. Maar ik kan nu niet verder met het ontvetten/coaten van het frame omdat dat blok er dus nog in hangt. Motorblok starten buiten het frame kan ook wel, maar dat vind ik nogal een gedoe met aarde, en vooral ook balans van het blok. Want wil ik hem spoelen, moet ie wel gewoon in zijn normale houding staan. Ik kan hooguit beginnen met het overspuiten van tank en achterkappen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit welke kleur die moeten worden. Plus dat ik nog wat plamuurwerk aan de tank moet doen. | |
Salatrel | maandag 17 februari 2014 @ 18:55 |
Hoeveel pk is dat stickersetje? | |
Dekatria | maandag 17 februari 2014 @ 19:02 |
Elke sticker 1 PK he. Tenzij ze rood zijn. | |
BlackLining | maandag 17 februari 2014 @ 23:31 |
![]() Edit: Nou, behold. Als ik nu de goeie track/trace code heb gevonden, komt morgen mijn carterdeksel binnen ![]() | |
klawie | maandag 17 februari 2014 @ 23:41 |
Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bent | |
BlackLining | maandag 17 februari 2014 @ 23:52 |
Niet nodig ![]() Ding slijt niet. Onderdelen van het Bandit 600 blok zijn hetzelfde als het Bandit 1200 blok. Dus lagers en dergelijken zijn berekend op 2 keer zoveel koppel als dat ze te verduren krijgen. Zwaar overbemeten, maar heeft wel tot gevolg dat een 600 de twee ton haalt zonder revisie. En daarnaast heb ik geen problemen met kleppen stellen, synchorniseren, nokkenassen verwisselen, distributieketting omleggen etcetera, maar krukas eruit en de versnellingsbak uit elkaar? Dat gaan we nog ff niet doen. Dan koop ik liever ergens een blok wat einde oefening is om dat uit elkaar te halen zodat ik niet het risico loop mijn blok te slopen. Enige wat ik nog overwogen heb is de cilinders eraf om de zuigerveren te vervangen. Want ik heb het gevoel dat die een beetje gaar zijn op de 4e zuiger, in die cilinder heb ik toen die benzine lekkage gehad van die carb die open bleef staan.. Heeft nu voelbaar minder compressie dan de rest. Ooit eens geprobeerd een brommerblok te reviseren. Tot ik ergens een veertje gemist had en de versnellingsbak in 136 onderdelen om mijn oren vloog ![]() | |
ManageTheAnger | dinsdag 18 februari 2014 @ 02:15 |
http://www.banggood.com/W(...)er-Tool-p-55048.html Iemand? | |
Sjoerd102 | dinsdag 18 februari 2014 @ 15:49 |
Naar aanleiding vna de topictitel kom ik ook even buurten in dit topic. Heb zelf de Shark Evoline. Helaas beginnen de onderdelen links en rechts kwijt te raken. Afdekkapjes link en rechts zijn weg(gewaaid). Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen. Fijne vind ik dat deze helm als intergraal en als jethelm gebruikt kan worden. Met open en dicht vizier.En daarnaast ook nog een ingebouwd zonnevizier. Hebben andere merken dit ook? | |
mstx | dinsdag 18 februari 2014 @ 15:55 |
Motor gekocht, nu wachten tot 'ie gekeurd is en een kenteken heeft ![]() | |
Maegrim | dinsdag 18 februari 2014 @ 16:21 |
nieuw palletje lijkt me goedkoper? ![]() | |
BlackLining | dinsdag 18 februari 2014 @ 16:41 |
En dan de vuil wat óp de ketting zit, ín de ketting duwen? Nee, dankje ![]() | |
Sjoerd102 | dinsdag 18 februari 2014 @ 16:43 |
Haha Palletje is helaas niet los te krijgen. En onmogellijk om deze er opnieuw in te zetten. | |
Dekatria | dinsdag 18 februari 2014 @ 17:17 |
Nolan, Shoei, Schuberth. Zoek het maar op ![]() Punt is wel dat laatstgenoemden niet gekeurd zijn als jethelm. Niet dat dat voor gebruik uitmaakt overigens - heb van de zomer ook vrijwel alleen maar met de klep omhoog gereden, terwijl m'n Shoei er niet voor gekeurd is. Enige verschil zit 'm in een palletje wat je klep op slot zet zodat'ie niet naar beneden kan, maar in de praktijk is dat alleen maar vreselijk irritant. | |
Vinniiee | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:36 |
Ik zag zojuist een Facebook-berichtje van een Suzuki-dealer hier uit de buurt, dat ze airbag-vesten te koop hebben voor op de motor. Are you fucking kidding me?! ![]() | |
Salatrel | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:39 |
ook in hi-vis geel verkrijgbaar? | |
Vinniiee | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:41 |
![]() Is een koopje joh! Slechts ¤499 voor de zwarte versie en ¤549 voor de fluor. | |
Salatrel | dinsdag 18 februari 2014 @ 18:48 |
fabeltastisch! | |
mjan | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:10 |
Net van die zwembandjes ![]() | |
Salatrel | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:12 |
die heb ik al ![]() | |
mjan | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:13 |
En die heb je vast voor minder dan 500 euro eraan gekregen! | |
BlackLining | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:14 |
Moest meteen denken aan dit filmpje ![]() Heb me kapot gelachen. Je zult maar vergeten dat ding los te koppelen bij het afstappen ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:20 |
Nog mensen die naar de motorbeurs gaan? Collega van me staat daar z'n bedrijf te promoten met een zelf gebouwde mono ![]() | |
Dekatria | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:27 |
Sala en ik zijn vrijdag present. | |
Salatrel | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:31 |
nouja de totale investering bij elkaar opgeteld.... | |
Vinniiee | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:31 |
Hmm ik ga donderdag denk ik ![]() | |
Dekatria | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:32 |
*BMW met lege zijkisten niet inbegrepen. | |
Vinniiee | dinsdag 18 februari 2014 @ 20:34 |
![]() | |
KneusTeun | dinsdag 18 februari 2014 @ 23:39 |
Hier ook Donderdag. | |
BlackLining | woensdag 19 februari 2014 @ 00:00 |
Ik ga niet meer. Helaas. Had er erg veel zin in, maar door die reparaties aan de Bandit geen rooie cent meer over ![]() Vandaag wel de nieuwe progressieve Ohlins vering binnen gekregen ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 19 februari 2014 @ 00:06 |
Fokkers helpen Fokkers... Kan je die 14 euro echt niet missen? | |
stinkie | woensdag 19 februari 2014 @ 00:11 |
Ik kan niet. Was het wel van plan. Andere kant, mss ga ik wel met de kids. Alleen om nou entree te betalen voor een 4 en 6 jarige ![]() | |
Salatrel | woensdag 19 februari 2014 @ 00:13 |
kunnen wel mooi al je nieuwe aankopen sjouwen | |
stinkie | woensdag 19 februari 2014 @ 00:20 |
De jongste wel ja. Die tilt de motor nog overeind als ie valt | |
BlackLining | woensdag 19 februari 2014 @ 00:22 |
Wacht maar tot ie jou overeind moet tillen ![]() | |
Salatrel | woensdag 19 februari 2014 @ 00:51 |
carnaval ook maar jaartje overslaan dan! | |
mstx | woensdag 19 februari 2014 @ 07:22 |
Ik ga vrijdagavond | |
KneusTeun | woensdag 19 februari 2014 @ 13:24 |
![]() vind hem niet mooi ![]() | |
rulerofdeath | woensdag 19 februari 2014 @ 13:38 |
wat een ontzettende demper onder z'n kont ofniet ![]() ik ga vrijdagmiddag/avond naar de beurs | |
Salatrel | woensdag 19 februari 2014 @ 13:42 |
![]() ![]() | |
KneusTeun | woensdag 19 februari 2014 @ 14:15 |
Die kan ik dan zeker wel weer waarderen. | |
Sjoerd102 | woensdag 19 februari 2014 @ 16:41 |
Volgens mij heb je bij alle drie de merken alleen de mogelijkheid om inderdad kinstuk open te klappen, maar heb je vervolgens geen vizier. Iets wat de Shark wel heeft. | |
Vinniiee | woensdag 19 februari 2014 @ 17:31 |
Ik ga niet meer denk ik, hamstring kapot ![]() | |
Salatrel | woensdag 19 februari 2014 @ 17:55 |
jaarbeurs is rolstoelvriendelijk hoor. | |
Salatrel | woensdag 19 februari 2014 @ 17:55 |
ik bedoel wat heb je nou weer uitgespookt | |
Salatrel | woensdag 19 februari 2014 @ 17:56 |
nou? | |
Salatrel | woensdag 19 februari 2014 @ 17:56 |
dikke doei |