abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:55:25 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136444825
Kan ons leger dan een fatsoenlijke weerstand bieden? Hebben wij daar de juiste legereenheden voor? Afgezien van carpet, ik bedoel dus grondoorlog, en enigzins op zee (dat laatste zouden we toch mee uit de voeten moeten kunnen)

Hebben we ook goede generaals en strategen?

Vroeg ik me ff af.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_136444860
Nee kansloos.
pi_136444908
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:56 schreef hoas het volgende:
Nee kansloos.
pi_136444918
Ja, we winnen sowieso. We hebben parakikkercommando's, VeVa milities, NatRes commando's... Ga zo maar door
pi_136444977
Nee Nederland word binnnen de 5 uur overlopen.
Ура для россии
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:59:54 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Ja, we winnen sowieso. We hebben parakikkercommando's, VeVa milities, NatRes commando's... Ga zo maar door
Ik snap ook wel dat op schaal (troepenmacht dus) nederland geen kans maakt maar we hebben ons ook lange tijd goed verweerd tegen duitsland en daarvoor tegen belgië.

Amerika heeft in decennia al geen oorlog meer gewonnen, nederland is dan wel klein maar daarom juist tactisch compact/overzichtelijk voor haar bevel.

Daarom vroeg ik me af hoeveel kans we maakten.
pi_136445023
Kansloos. Geen leger van betekenis en alleen criminelen hebben verder wapens.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:01:51 #8
351780 Piye
King of Kush
pi_136445103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:
we hebben ons ook lange tijd goed verweerd tegen duitsland en daarvoor tegen belgië.
Ik kom alleen in dit topic om even te lachen. Bij deze: hahaha _O- :')
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:02:22 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445131
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:00 schreef Kiniwa het volgende:
Kansloos. Geen leger van betekenis en alleen criminelen hebben verder wapens.
Lol..

Dus nederland heeft ook geen goede leidinggevenden in het legerapparaat verder?
Geen grote namen die verschil kunnen maken zoals bijv de gaulle van frankrijk etc..?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:02:55 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445160
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:01 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik kom alleen in dit topic om even te lachen. Bij deze: hahaha _O- :')
Lees je geschiedenisboeken.
pi_136445233
quote:

[..]

Ik snap ook wel dat op schaal (troepenmacht dus) nederland geen kans maakt maar we hebben ons ook lange tijd goed verweerd tegen duitsland en daarvoor tegen belgië.

Amerika heeft in decennia al geen oorlog meer gewonnen, nederland is dan wel klein maar daarom juist tactisch compact/overzichtelijk voor haar bevel.

Laat maar komen gaan we verder onder hun vlag, beter als wat het nu is.
  Donald Duck held vrijdag 7 februari 2014 @ 18:05:11 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_136445243
Volkomen kansloos. Dat wordt prijsschieten voor de Amerikanen.
En wie weet zien we het ooit nog gebeuren, met dank aan de "American Service-Members' Protection Act"
Die geeft de VS het recht tot 'all means necessary and appropriate to bring about the release of any US or allied personnel being detained or imprisoned by, on behalf of, or at the request of the International Criminal Court'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_136445254
quote:

[..]

4 dagen, zo lang heeft het Nederlandse leger zich verzet.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:06:30 #14
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445290
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:04 schreef hoas het volgende:

[..]

grapjurk, amerika beter vinden dan wat dan ook. :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:07:06 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Volkomen kansloos. Dat wordt prijsschieten voor de Amerikanen.
En wie weet zien we het ooit nog gebeuren, met dank aan de "American Service-Members' Protection Act"
Die geeft de VS het recht tot 'all means necessary and appropriate to bring about the release of any US or allied personnel being detained or imprisoned by, on behalf of, or at the request of the International Criminal Court'
Ja over zoiets heb ik wel eens meer gelezen, was er toen niet een dreiging wbt een haven ergens?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:07:44 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445330
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

4 dagen, zo lang heeft het Nederlandse leger zich verzet.
Een gevecht stopt niet bij de handtekening op een verdrag vriend. Anders had het verzet ook niet bestaan.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:09:23 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136445388
Amerika is ze altijd een stap voor aangezien ze gewoon alle communicatie afluisteren.
pi_136445433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Een gevecht stopt niet bij de handtekening op een verdrag vriend. Anders had het verzet ook niet bestaan.
Jij had het specifiek over leger, eenheden, leiding, etc. toch? Dat is iets anders dan het verzet waar jij het over hebt. Jij bedoelt iets a la Afghanistan, guerrillas, etc.
pi_136445454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

grapjurk, amerika beter vinden dan wat dan ook. :')
Ja, Amerika heeft alles wat NL niet heeft
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:11:36 #20
351780 Piye
King of Kush
pi_136445461
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij had het specifiek over leger, eenheden, leiding, etc. toch? Dat is iets anders dan het verzet waar jij het over hebt. Jij bedoelt iets a la Afghanistan, guerrillas, etc.
Dit en daarbij mensen die het Nederlandse verzet overschatten. :')
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:14:31 #21
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_136445558
ik dacht dat de mariniers wel redelijk in de top staan van gevechtseenheden over heel de wereld.
( niet dat dat iets uitmaakt want er zijn er gewoon te weinig van dan)

maar dan nog geen schijn van kans, en zelfs de marine niet.
reden, budget. lijkt me
mee bekant vangde gin haas.
pi_136445634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Kan ons leger dan een fatsoenlijke weerstand bieden? Hebben wij daar de juiste legereenheden voor? Afgezien van carpet, ik bedoel dus grondoorlog, en enigzins op zee (dat laatste zouden we toch mee uit de voeten moeten kunnen)
Kom op zeg, een vlak land beschermen? Kansloos. We kunnen de helft onder water zetten, misschien zinken ze dan in weg in de modder.

Maar... Niemand zal Nederland binnenvallen. Tenminste... Niet als ze ons om economische redenen willen hebben. Het is namelijk simpel. Als wij niet meer werken, stort onze economie in. En onze economie blijft niet lopen met arbeiders met een Amerikaanse mentaliteit.

Dus als je Nederland binnenvalt, maak je het kapot. En dan is Nederland waardeloos geworden voor je.

De enige reden om Nederland binnen te vallen is wanneer je vanuit Duitsland naar Frankrijk wil oprukken en niet een stel gekke Belgen en Nederlanders in je rug wil krijgen. Of wanneer je van Frankrijk naar Duitsland oprukt en ook niet die Belgen en Nederlanders in je rug wil krijgen.

In dat geval interesseert de economie van Nederland je minder dan het beschermen van je soldaten.

In feite bestaat Nederland omdat Engeland, Frankrijk en Duitsland het beter vonden als Nederland onafhankelijk bleef. Dat was het beste voor iedereen. En dat geldt nu meer dan ooit, want door ons harde werken kunnen die landen niet meer zonder Nederland.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:17:52 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136445685
Misschien dat onze onderzeeërs nog een ravage kunnen aanrichten voordat ze glorieus ten onder gaan..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_136445709
quote:

[..]

??? Volgens mij was het 3 dagen gebeurd. Noem jij 3 dagen 'lange ' tijd??!??!!?!?

En tegen Belgie hebben we ons volgens mij nooit verweerd. Na, misschien zo rond 1500, toen niemand nog schietwapens had, en het 3 weken duurde om vanuit Antwerpen naar Eindhoven te lopen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:19:15 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136445722
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:17 schreef AgLarrr het volgende:
Misschien dat onze onderzeeërs nog een ravage kunnen aanrichten voordat ze glorieus ten onder gaan..
Als het een beetje meezit nog met de kernwapens van die Amerikanen zelf ook :+
pi_136445829
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Net of wij de bevoegdheid hebben om ze te lanceren, we mogen er nog niet in de buurt komen.
pi_136445835
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:14 schreef kawa4 het volgende:
ik dacht dat de mariniers wel redelijk in de top staan van gevechtseenheden over heel de wereld.
( niet dat dat iets uitmaakt want er zijn er gewoon te weinig van dan)

maar dan nog geen schijn van kans, en zelfs de marine niet.
reden, budget. lijkt me
De Amerikanen hebben meer mariniers dan het gehele Nederlandse leger (normale soldaten+mariniers+andere eenheden) _O-

En ja die zijn prima getraind.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:24:24 #28
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136445900
Er is geen enkel land dat een kans maakt in een oorlog tegen de VS.
pi_136445984
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:04 schreef hoas het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet helemaal hoe de Amerikanen oorlog voeren.

• Ze gaan eerst een reden fabriceren om een oorlog te beginnen.
• Vervolgens sturen ze 100.000 man.
• Die beginnen met eerst de volledige infrastructuur te vernielen.
• Nadat dat gebeurd is, gaan ze de steden stad voor stad innemen. Alles kapot schietend wat mogelijk ons zou kunnen helpen.
• Nadat alles kapot is roepen ze de overwinning uit. Zonder capitulatie ofzo, want ze vinden al dat ze gewonnen hebben wanneer er geen tegenstand meer is.
• Willem-Alexander wordt opgehangen als voorbeeld.
• Blackwater komt hier om al onze spullen te roven ons land weer op te bouwen.
• Massale sterfte onder de bevolking door ziekten omdat Blackwater te druk bezig is onze spullen te roven te veel tegengewerkt wordt om de infrastructuur op te bouwen.
• Blackwater krijgt meer mandaten om de bevolking uit de weg te ruimen te helpen.
• Na 5 jaar is alles geroofdopgebouwd wat ze konden rovenopbouwen.
• Blackwater gaat weg, Amerika geeft het land terug aan de bevolking, en verwacht dat de bevolking de rest van zijn leven dankbaar zal zijn.
  Donald Duck held vrijdag 7 februari 2014 @ 18:26:43 #30
46149 __Saviour__
pi_136445987
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die codes worden nooit vrijgegeven natuurlijk. En ze worden bovendien bewaakt door Amerikaans personeel, dat vast opdracht krijgt om de wapens met geweld te verdedigen. En als er ondanks dat toch een F16 met een bom weet op te stijgen, wordt die gelijk uit de lucht geplukt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:29:18 #31
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136446076
Onze lokale BOA's zullen ze uiteraard tegenhouden.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:31:37 #32
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136446152
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:26 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet helemaal hoe de Amerikanen oorlog voeren.

• Ze gaan eerst een reden fabriceren om een oorlog te beginnen.
• Vervolgens sturen ze 100.000 man.
• Die beginnen met eerst de volledige infrastructuur te vernielen.
• Nadat dat gebeurd is, gaan ze de steden stad voor stad innemen. Alles kapot schietend wat mogelijk ons zou kunnen helpen.
• Nadat alles kapot is roepen ze de overwinning uit. Zonder capitulatie ofzo, want ze vinden al dat ze gewonnen hebben wanneer er geen tegenstand meer is.
• Willem-Alexander wordt opgehangen als voorbeeld.
• Blackwater komt hier om al onze spullen te roven ons land weer op te bouwen.
• Massale sterfte onder de bevolking door ziekten omdat Blackwater te druk bezig is onze spullen te roven te veel tegengewerkt wordt om de infrastructuur op te bouwen.
• Blackwater krijgt meer mandaten om de bevolking uit de weg te ruimen te helpen.
• Na 5 jaar is alles geroofdopgebouwd wat ze konden rovenopbouwen.
• Blackwater gaat weg, Amerika geeft het land terug aan de bevolking, en verwacht dat de bevolking de rest van zijn leven dankbaar zal zijn.
Ja man.
pi_136446194
Amerika verliest elke oorlog omdat ze wel weten hoe ze een oorlog moeten starten, maar niet hoe ze er eentje moeten beëindigen.

Als je een land inneemt, ben je vervolgens verantwoordelijk voor de burgers van dat land. Je moet dus een plan hebben om alles wat je kapot maakt zo snel als mogelijk weer te repareren.

Het ging namelijk niet om de bevolking de dood in te jagen, maar om het land in te nemen. Dus dat is nogal logisch. Burgers moet je niet alleen sparen tijdens de gevechtshandelingen, maar ook sparen voor de gevolgen van de gevechtshandelingen. Anders ben je niets meer dan een beul.

Verliezen is dus relatief. Als je een land inneemt, dan kun je wel roepen dat je gewonnen hebt. Maar als de bevolking zich tegen je keert, dan heb je dus niet gewonnen. Dan heb je alleen maar een burgeroorlog ontketend. Dat is niet winnen, dat is verkloten.
pi_136446396
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:31 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja man.
Amerika heeft bijvoorbeeld de koude oorlog eenzijdig tot 'gewonnen' uitgeroepen. Bush Jr. heeft op TV staan brullen dat Amerika de koude oorlog gewonnen heeft. :+

1. Die kernwapens zijn er nog altijd, vandaar dat Oost-Europa nog steeds onafhankelijk is.
2. Er is geen capitulatie getekend, waardoor er nergens een einde aan is gemaakt.

Ik moest nogal lachen toen ik Bush dat hoorde vertellen.

Maar Bush was toch slim genoeg om toch maar niet zijn leger naar Rusland te sturen om het territorium te claimen. Want hij wist ook wel dat 'ie dan een kernwapenoorlog zou ontketenen. En dat is bewijs genoeg dat Bush gewoon uit zijn nek zat te lullen om populair te zijn.

Waarschijnlijk wou hij in de geschiedenisboekjes in als de man die de koude oorlog had opgelost. Bush heeft alles gedaan voor de geschiedenisboekjes. Zelfs geprobeerd de VN voor te liegen. Bijna oorlog met Frankrijk gekregen. Bijna oorlog met Duitsland. Hij was een ramp voor de wereld, en al zijn 'oorlogen' zijn faliekant mislukt.

Ik schrijf dit omdat het mijn punt onderstreept dat Amerika niet een land binnenvalt, maar een land vernietigt.

Reden genoeg om ontzettend bang voor Amerika te zijn.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:42:31 #35
179534 Waaghals
Wolfgang Abel
pi_136446477
nou maar hopen dat ze ons gemoedelijk binnenvallen dan
Where's me jumper?
pi_136446483
Wat wel in ons voordeel is is onze grootte. Een USAF jager kan nog geen halve bocht trekken voordat 'ie al boven Duitsland zit en een Abrams kan niet vuren zonder het risico dat het projectiel in België eindigt.

En nu serieus; ik durf te wedden dat 1, jaja slechts 1, Amerikaanse brigade met ondersteuning van tanks, artillerie, (CAS) vliegtuigen heel Nederland onder de vinger kan krijgen. Wat zal dat zijn, 1 Nimiz, een stel LPDs/LHAs, een hospitaalschip, 2 of 3 SSNs en een stuk of 4 Burke's?

:')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:52:54 #37
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136446742
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben meer mariniers dan het gehele Nederlandse leger (normale soldaten+mariniers+andere eenheden) _O-

En ja die zijn prima getraind.
Dat zou ik niet zo snel zeggen, als je sommige amerikaanse soldaten moet aanhoren vraag je je soms af of dat soort figuren niet elke dag hulp nodig hebben bij het naar de wc gaan..
pi_136447107
Met z'n allen het ondergronds verzet in gaan.
Echter zullen de Amerikanen dat zien als terrorisme en daarmee hun testostron gedrag kunnen goedpraten.
pi_136447114
in face-to-face combat: nee.

in burger?
ja

nederlandse millitairen zijn flexibeler en beter getraind als amerikaanse soldaten.

als defensie het net zo aanpakt als de taliban in afghanistan, slachten we amerika langzaam maar zeker af. vooral omdat amerika ongeveer dezelfde wapensystemen gebruikt als nederland.

Amerika's mass warfare is niet effectief genoeg voor hedendaagse conflicten...
een vraag is geen vraag meer als je het antwoord al weet!
pi_136447791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Lol..

Dus nederland heeft ook geen goede leidinggevenden in het legerapparaat verder?
Geen grote namen die verschil kunnen maken zoals bijv de gaulle van frankrijk etc..?
Meen je dat of zeg je dat in je onschuld?

Ooit legerofficieren zien vechten? Karremans bijvoorbeeld? En dat in deze tijd?
Ipv van vier dagen geef ik ze nu 4 uur .........
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:30:26 #41
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136448225
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:39 schreef RetepV het volgende:

[..]

Amerika heeft bijvoorbeeld de koude oorlog eenzijdig tot 'gewonnen' uitgeroepen. Bush Jr. heeft op TV staan brullen dat Amerika de koude oorlog gewonnen heeft. :+

1. Die kernwapens zijn er nog altijd, vandaar dat Oost-Europa nog steeds onafhankelijk is.
2. Er is geen capitulatie getekend, waardoor er nergens een einde aan is gemaakt.

Ik moest nogal lachen toen ik Bush dat hoorde vertellen.

Maar Bush was toch slim genoeg om toch maar niet zijn leger naar Rusland te sturen om het territorium te claimen. Want hij wist ook wel dat 'ie dan een kernwapenoorlog zou ontketenen. En dat is bewijs genoeg dat Bush gewoon uit zijn nek zat te lullen om populair te zijn.

Waarschijnlijk wou hij in de geschiedenisboekjes in als de man die de koude oorlog had opgelost. Bush heeft alles gedaan voor de geschiedenisboekjes. Zelfs geprobeerd de VN voor te liegen. Bijna oorlog met Frankrijk gekregen. Bijna oorlog met Duitsland. Hij was een ramp voor de wereld, en al zijn 'oorlogen' zijn faliekant mislukt.

Ik schrijf dit omdat het mijn punt onderstreept dat Amerika niet een land binnenvalt, maar een land vernietigt.

Reden genoeg om ontzettend bang voor Amerika te zijn.
Vraag de zuster ff om een pilletje.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:38:26 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136448536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:02 schreef shootercas het volgende:

in burger?
ja

nederlandse millitairen zijn flexibeler en beter getraind als amerikaanse soldaten.

als defensie het net zo aanpakt als de taliban in afghanistan, slachten we amerika langzaam maar zeker af. vooral omdat amerika ongeveer dezelfde wapensystemen gebruikt als nederland.

Kijk daar hebben we wat aan, en zijn er dan ook goede bevelhebbers die vanuit de ondergrondse tunnelkes het verzet kunnen aanvoeren? :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:40:04 #43
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136448601
quote:

in burger?
ja

Waar moeten we in Nederland zo'n rebellenleger verstoppen?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:43:22 #44
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136448733
quote:

[..]

Pardon?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:45:15 #45
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136448800
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:42 schreef Ponjaard het volgende:
Wat wel in ons voordeel is is onze grootte. Een USAF jager kan nog geen halve bocht trekken voordat 'ie al boven Duitsland zit en een Abrams kan niet vuren zonder het risico dat het projectiel in België eindigt.

En nu serieus; ik durf te wedden dat 1, jaja slechts 1, Amerikaanse brigade met ondersteuning van tanks, artillerie, (CAS) vliegtuigen heel Nederland onder de vinger kan krijgen. Wat zal dat zijn, 1 Nimiz, een stel LPDs/LHAs, een hospitaalschip, 2 of 3 SSNs en een stuk of 4 Burke's?

En dit is natuurlijk ook hele grote dikke onzin..
pi_136449408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:45 schreef Pumatje het volgende:

[..]

En dit is natuurlijk ook hele grote dikke onzin..
Nee met 1 luchtmobiele en 2 lege brigades gaan we lekker weerstand bieden. Een invasiemacht van 1 brigade is natuurlijk erg karig, maar echt veel meer zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
pi_136449626
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Vraag de zuster ff om een pilletje.
Waarom? Ik verzin dat allemaal niet ter plekke ofzo. Is het gevolg van vele gesprekken over wereldpolitiek, het volgen van de wereldpolitiek, het nadenken over wat er allemaal gebeurt, etc.

Het enige dat ik ter plekke heb verzonnen is de toon van het bericht, en de woordkeus. Maar dat maakt de inhoud niet minder. Alleen de vormgeving. Dit is Fok! dus zet ik een andere toon op.

Maar als je er serieus op in wil gaan, dan wil ik dat ook best hoor. Maar ik heb de eerste zetten gezet, dus nu ben jij aan de beurt. Wil je de lange uitleg? Als je serieus bent, geef ik je die. Toon eerst maar dat je er serieus op in wil gaan.
pi_136449885
quote:
Kijk, daar doelde ik dus op. Die mass warfare zal Nederland heel snel onder controle van Amerika krijgen. Nederland is niet te verdedigen wat dat betreft.

Een loopgravenoorlog zal het ook niet worden, dus wat de Belgen in WOI voor elkaar hebben gekregen, dat zal niet een tweede keer lukken.

Wat blijft er dan over? Een partizanenoorlog, guerilla warfare. Nederlandse burgers die stukje bij beetje het Amerikaanse bestel weer gaan afbreken. Net zo lang totdat de Amerikanen het opgeven.

Dat zal heel bloederig worden. De voorbeelden zijn er te over.

En dat is dan ook weer precies wat ik zei: de Amerikanen zullen de oorlog als 'gewonnen' uitroepen, zoals ze dat altijd doen. Maar ze hebben niks gewonnen als ze de burgers niet met zich mee krijgen. Dat is hun illusie waar ze keer op keer weer in trappen. Daarom heet The American Dream ook een 'dream'.

Dus hoe het zal gaan: Amerika zal het Nederlandse overheidsbestel binnen hele korte tijd innemen. Maar zullen er achter komen dat ze daarmee nog niet de controle over het land hebben. Ze zullen keer op keer klappen krijgen: bermbommen (kunnen wij ook prima), sabotage acties (wie heeft de betere engineers?), hinderlagen (wij kennen het land), geimproviseerde explosieven (kennis genoeg), economie platgelegd (wie kent onze economie beter dan wijzelf?).

Ze zullen huilend weer vertrekken. Helaas pas na vele doden aan beide zijden.

Wel jammer dat we geen dienstplicht meer hebben, want wie kan er tegenwoordig nog een wapen hanteren? En dan bedoel ik niet alleen maar richten en de trekker overhalen, maar ook op zo'n manier hanteren dat het veilig is voor henzelf en hun maten.
pi_136450016
Gelukkig hebben we nog wel een professioneel leger. Dus opleiding van burgers tot verzetsstrijders, en het geven van tactische en strategische hulp, dat is er wel. Het zou waarschijnlijk beter zijn als het Nederlandse leger helemaal niet zou vechten en meteen zou onderduiken.

Maar een beetje vechten zou ook niet slecht zijn, om de Amerikanen de illusie te geven dat ze het leger klein hebben gekregen en niets meer te vrezen hebben. Die gevechten zullen echter alleen maar zijn om tijd te winnen voor het belangrijkere werk: het veiligstellen van wapens en voorraden, en het begin maken met het organiseren van verzetscentra. Een paar soldaten zullen daar hun leven voor moeten geven.

Vul overigens voor 'Amerikanen' maar elk volk in dat Nederland probeert in te nemen.
pi_136450340
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zo snel zeggen, als je sommige amerikaanse soldaten moet aanhoren vraag je je soms af of dat soort figuren niet elke dag hulp nodig hebben bij het naar de wc gaan..
Waar Amerikaanse soldaten wel heel erg goed in getraind zijn, is het daadwerkelijk schieten om te doden. In WOII bleek bij de invasie dat in werkelijkheid maar 1 op de 4 soldaten gericht aan het schieten was. 3 op de 4 waren of te bang, of te zachtaardig, of bedenk maar een reden waarom je niet zomaar een ander mens wil doden wanneer puntje bij paaltje komt.

Daar hebben de Amerikanen goed van geleerd, en hun militaire opleiding op aangepast. In feite maken ze sociopaten van hun soldaten.

Zou jij een mens doodschieten die geen kogels meer heeft en je smeekt om hem alsjeblieft niet dood te schieten omdat hij een vrouw en kinderen heeft? Er zijn vele mensen in hun rug geschoten toen ze zich omdraaiden om zo iemand te laten gaan...

Een beroepssoldaat zou gewoon schieten, een verzetssoldaat zou misschien aarzelen en er dan zelf aan gaan.
pi_136453370
een marinier of commando neemt dat schot. Nederlanders zijn echt geen mietjes, het probleem is dat ze nooit (nu dan eindelijk wel weer) op grootschalige uitzending gaan.

iedereen in nederland heeft een redelijk stevige technische basis. Dus voor de wat slimmere onder ons is een chemische bom geen probleem ;)

nederland is uitgestrekter dan sommigen denken, denk aan de polders in het noorden, duinen aan zee, en zuid limburg.

ik woon zelf in zuid limburg en kan je vertellen dat als je hier de weg weet, je de vijand heel vaak kunt ambushen.
pi_136453449
oh en ik zou mezelf maar niet blindstaren op materiaal van de amerikanen.

in afghanistan gebruiken de amerikanen het nieuwste van het nieuwste en nog worden ze verslagen :')
pi_136453651
De witte vlag hangt al uit voordat de koning de oorlogsverklaring überhaupt onder ogen heeft gekregen.
pi_136453980
ik denk in ieder geval niet dat NATO ingrijpt, amerika is de helft van de nato...

dus tijd om vloeiend amerikaans te leren spreken en hamburgers te gaan eten kinders!
  Donald Duck held vrijdag 7 februari 2014 @ 22:12:50 #55
46149 __Saviour__
pi_136454210
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:06 schreef shootercas het volgende:
ik denk in ieder geval niet dat NATO ingrijpt, amerika is de helft van de nato...

dus tijd om vloeiend amerikaans te leren spreken en hamburgers te gaan eten kinders!
De Navo artikelen voorzien niet eens in een interne strijd
Het 'een aanval op één, is een aanval op allen - en zal zo beantwoord worden' principe is duidelijk gericht op externe bedreigingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:13:00 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:52 schreef shootercas het volgende:

ik woon zelf in zuid limburg en kan je vertellen dat als je hier de weg weet, je de vijand heel vaak kunt ambushen.
Ja daar dacht ik ook al aan, ik heb hier en daar wat lichte studies over de oud chinese en oud japanse oorlogsvoering gevolgd (1500-1800) en daar waren hinderlagen en het landschap inzetten dan ook echt door elke veldslag verweven.

Daar kan amerika (getuige vietnam) niet mee omgaan, die moeten het hebben van landen kunnen platbombarderen vanuit de lucht of dmv drones waar niemand wat om geeft zodat ze elk onschuldig (eigenlijk zijn de amerikanen vaak de enige schuldige maar dat terzijde) slachtoffer collateraal kunnen noemen. Maar in een modern en stads land kunnen ze dat niet maken, dan hebben ze direct een wereldoorlog.

Nou ok tenzij ze aan de rest van de wereld verkopen dat nederland maar één stad heeft en de rest woestijn is zoals ze dat bij libië en syrië en in lastigere mate iran flikken.
pi_136454303
quote:
pi_136454367
quote:
Alsof amerika ook maar enige interesse zou hebben in zuid limburg. Dat laten ze lekker links liggen. Hek er omheen en klaar.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:18:48 #59
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454435
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Alsof amerika ook maar enige interesse zou hebben in zuid limburg. Dat laten ze lekker links liggen. Hek er omheen en klaar.
Er zijn twee dingen waar amerikanen interesse in hebben; economic landscaping (hilarisch eigenlijk gezien ze gewoon gratis geld bijdrukken elke dag) en alles wat dat in de weg staat opruimen met geweld. Dus als nederland de amerikaanse nep economie in gevaar zou brengen door amerika-kritisch te worden (en dat zijn we hard aan het worden, met goed recht, ik zelf ook.. en ik was als kind extreem pro amerikaans go figure) hebben ze mischien opeens goed interesse in nederland.
pi_136454478
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Er zijn twee dingen waar amerikanen interesse in hebben; economic landscaping (hilarisch eigenlijk gezien ze gewoon gratis geld bijdrukken elke dag) en alles wat dat in de weg staat opruimen met geweld. Dus als nederland de amerikaanse nep economie in gevaar zou brengen door amerika-kritisch te worden (en dat zijn we hard aan het worden, met goed recht, ik zelf ook.. en ik was als kind extreem pro amerikaans go figure) hebben ze mischien opeens goed interesse in nederland.
Ja, in Nederland, misschien. Maar in zuid limburg? No way.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:22:28 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454573
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:20 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, in Nederland, misschien. Maar in zuid limburg? No way.
Hangt af hoeveel mensen in zuid limburg hun stem hard willen maken tegen amerikaanse praktijkjes, hoe harder het geluid hoe meer het murrucuh opvalt en ze met bommen willen gaan gooien.

In het jaar 2000 had bijna niemand ooit van afghanistan gehoord bijv.
pi_136454889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hangt af hoeveel mensen in zuid limburg hun stem hard willen maken tegen amerikaanse praktijkjes, hoe harder het geluid hoe meer het murrucuh opvalt en ze met bommen willen gaan gooien.

Denk je nou echt dat er in Zuid-Limburg een harde kern van verzet zal ontstaan? _O-

Na het binnenvallen van de Duitsers gebeurde er eerst 2 jaar lang niets. We zijn een mak volk, en in Zuid-Limburg al helemaal.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:39:52 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136455201
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:31 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat er in Zuid-Limburg een harde kern van verzet zal ontstaan? _O-

Na het binnenvallen van de Duitsers gebeurde er eerst 2 jaar lang niets. We zijn een mak volk, en in Zuid-Limburg al helemaal.
Goeden vriend, ik ben hypotetisch.
pi_136455844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:17 schreef AgLarrr het volgende:
Kan zeker. Of kon.

Er was rond de eeuwwisseling een oefening en daarbij hebben twee NL'se onderzeeërs een Amerikaans vliegdekschip tot 'zinken' gebracht. Plus ongeveer de helft van de rest van de Carrier Battle Group.
pi_136457175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Goeden vriend, ik ben hypotetisch.
Neen, je bent extreem onrealistisch.
pi_136457988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Dacht het toch wel.

pi_136458207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:

Hebben we ook goede generaals en strategen?

Vroeg ik me ff af.
U heeft onder een steen geleefd?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zaterdag 8 februari 2014 @ 01:00:49 #68
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136459640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:02 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Nee met 1 luchtmobiele en 2 lege brigades gaan we lekker weerstand bieden. Een invasiemacht van 1 brigade is natuurlijk erg karig, maar echt veel meer zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
waar haal jij die militaire wijsheid vandaan ?
Enige ervaring met wat die brigades kunnen of kennen?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:37:37 #69
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136462756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:59 schreef Radegast het volgende:

[..]

Kan zeker. Of kon.

Er was rond de eeuwwisseling een oefening en daarbij hebben twee NL'se onderzeeërs een Amerikaans vliegdekschip tot 'zinken' gebracht. Plus ongeveer de helft van de rest van de Carrier Battle Group.
Jah, weet ik, de Roosenvelt ging 'naar de kelder' toen. Daar doel ik ook op, vier sneaky diesel subs zouden toch wat moeten kunnen klaren. En allicht dat setjes van goed gecoördineerde fregatten ook de nodige pijn kunnen brengen. Die LCF bakken hebben iig genoeg tanden.

Als ze eenmaal geland zijn... tjah. De kwaliteit van onze brigades ten spijt gaan we dat verliezen. De sleutel tot victorie -of eerder patstelling- ligt op zee.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_136464112
:') limburg weer afzeiken....

Wilde je zeggen dat de rest van nederland allemaal rambo's zijn?

3 kwart van de nederlandse bevolking zijn domme mensen die niets anders doen dan braaf doen wat de overheid hen verteld. Dat andere kwart is ex/actief millitair of gewoon actief en niet zo volgend.

Daarboven in die polder ben je zo de sjaak. amerikanen zetten de FLIR aan en ze kunnen meteen 5 km ver kijken :') , dronestrikeje op je en je bent weg.
pi_136465447
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 01:00 schreef Pumatje het volgende:

[..]

waar haal jij die militaire wijsheid vandaan ?
Enige ervaring met wat die brigades kunnen of kennen?
0,0 ervaring; bureaustoel generaal en raspessimist.

Wat gaat de KL dan wel uithalen tegen de Amerikanen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:37 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Jah, weet ik, de Roosenvelt ging 'naar de kelder' toen. Daar doel ik ook op, vier sneaky diesel subs zouden toch wat moeten kunnen klaren. En allicht dat setjes van goed gecoördineerde fregatten ook de nodige pijn kunnen brengen. Die LCF bakken hebben iig genoeg tanden.

Als ze eenmaal geland zijn... tjah. De kwaliteit van onze brigades ten spijt gaan we dat verliezen. De sleutel tot victorie -of eerder patstelling- ligt op zee.
Op zee zijn we al helemaal kansloos. Je kan wel die ene walrus die operationeel is op een zelfmoordmissie sturen, maar veel heb je daar niet aan. Verder kan je proberen die enkele LCF buiten bereik te houden en die gebruiken voor wat luchtdekking.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ponjaard op 08-02-2014 12:43:10 ]
pi_136465611
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:32 schreef RetepV het volgende:
Amerika verliest elke oorlog omdat ze wel weten hoe ze een oorlog moeten starten, maar niet hoe ze er eentje moeten beëindigen.

Als je een land inneemt, ben je vervolgens verantwoordelijk voor de burgers van dat land. Je moet dus een plan hebben om alles wat je kapot maakt zo snel als mogelijk weer te repareren.

Het ging namelijk niet om de bevolking de dood in te jagen, maar om het land in te nemen. Dus dat is nogal logisch. Burgers moet je niet alleen sparen tijdens de gevechtshandelingen, maar ook sparen voor de gevolgen van de gevechtshandelingen. Anders ben je niets meer dan een beul.

Verliezen is dus relatief. Als je een land inneemt, dan kun je wel roepen dat je gewonnen hebt. Maar als de bevolking zich tegen je keert, dan heb je dus niet gewonnen. Dan heb je alleen maar een burgeroorlog ontketend. Dat is niet winnen, dat is verkloten.
Wanneer je een land hebt ingenomen, heb je gewoon gewonnen, wat daarna met dat land gebeurd heeft daar niets mee van doen.
pi_136465835
Gewoon onszelf stiekem en snel bij België en Duitsland voegen, maken we 'r een bieroorlog van. Ik bedoel nl, be en dl samen domineren wrs 80% vd internationale biermarkt. Dus dan hoef je slechts met biersancties te dreigen om ze te laten omkeren, immers blijven ze anders over met die Amerikaanse pis dat voor bier moet doorgaan.
pi_136492822
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:29 schreef richolio het volgende:
Onze lokale BOA's zullen ze uiteraard tegenhouden.
Dit. Ze krijgen allemaal een boete wegens foutparkeren.
Volgens de wet mulder moeten ze deze eerst voldoen waardoor de VS failliet raken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:54:08 #75
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136513724
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:37 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

0,0 ervaring; bureaustoel generaal en raspessimist.

Wat gaat de KL dan wel uithalen tegen de Amerikanen?

Ja, wat zouden we niet uithalen dan? Wat is dit voor onzin stelling.
Als ze hier met 1 brigade komen dan zijn ze grandioos de sjaak..
pi_136515100
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:54 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ja, wat zouden we niet uithalen dan? Wat is dit voor onzin stelling.
Als ze hier met 1 brigade komen dan zijn ze grandioos de sjaak..
Daarom zei ik al 1 brigade is misschien iets te karig, maar veel meer zouden ze niet nodig hebben. Op zee en in de lucht zijn we kansloos en op het land gaat het ook moeilijk worden. Voordat de KL uberhaupt is gemobiliseerd staan ze al op het Binnenhof.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:13:19 #77
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136524046
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:27 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Daarom zei ik al 1 brigade is misschien iets te karig, maar veel meer zouden ze niet nodig hebben. Op zee en in de lucht zijn we kansloos en op het land gaat het ook moeilijk worden. Voordat de KL uberhaupt is gemobiliseerd staan ze al op het Binnenhof.
gemobiliseerd? Ik snap niet in welk scenario je denkt, maar we hebben een staand leger. "mobiliseren" begint elke dag om half 8. En op zee kansloos?

Er is geen internationale oefening waar onze onderzeeërs niet verantwoordelijk waren voor het zinken van een hele waslijst inclusief vliegdekschepen, nucleaïre onderzeeërs en commando schepen. Daarnaast moeten voor zo'n conflict redenen bestaan, dus als we een week de tijd zouden krijgen ons voor te bereiden is het niet zo lastig om Nederland dicht te timmeren en de Amerikanen te vertragen. uiteindelijk delf je het onderspit doordat aantallen gaan tellen.

Jij hebt het over een seaborne invasie, en het is geen 1944 meer.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:19:27 #78
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136524400
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:13 schreef Pumatje het volgende:

[..]

gemobiliseerd? Ik snap niet in welk scenario je denkt, maar we hebben een staand leger. "mobiliseren" begint elke dag om half 8. En op zee kansloos?

Er is geen internationale oefening waar onze onderzeeërs niet verantwoordelijk waren voor het zinken van een hele waslijst inclusief vliegdekschepen, nucleaïre onderzeeërs en commando schepen. Daarnaast moeten voor zo'n conflict redenen bestaan, dus als we een week de tijd zouden krijgen ons voor te bereiden is het niet zo lastig om Nederland dicht te timmeren en de Amerikanen te vertragen. uiteindelijk delf je het onderspit doordat aantallen gaan tellen.

Ik denk eigenlijk dat die aantallen wel mee zullen vallen gezien het amerikaans leger behoorlijk platgelegd is door de laatste paar defeats.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:40:24 #79
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136525759
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat die aantallen wel mee zullen vallen gezien het amerikaans leger behoorlijk platgelegd is door de laatste paar defeats.
Defeats? Dit is geen red alert. Ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt, maar ik weet niet op welke nederlagen jij doelt. Elke slag die de Amerikanen zijn aangegaan in hun laatste 4 oorlogen zijn uitgemond op een overwinning. Ze zijn enkel hier en daar vertraagd door vaak wachten op de logistiek.

Ze zijn nog steeds het machtigste leger op aarde en de Amerikanen onderschatten is het allerdomste wat je kunt doen. De enige factor die de grootte van hun operaties bepaald is schijt in het witte huis tussen republikeinen en democraten.Een brigade is hier echt wel te handelen.. maar hierover speculeren is nutteloos aangezien zulke conflicten aan te veel vloeibare omstandigheden overlevert zijn.
pi_136526281
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:13 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ik weet niet welk scenario TS in gedachte had (ik vind een Amerikaanse aanval sowieso heel onrealistisch), maar ik ging uit van een puur fictieve amfibische landing of opmars vanuit een buurland, zonder dat bondgenoten ons te hulp zouden schieten.

Dat we 4 (1 daadwerkelijk operationeel) van die bootjes hebben is leuk, maar die staan al een poosje niet meer aan de top. In de jaren '90 bliezen ze inderdaad met bosjes tegelijk de 'vijand' uit het water, maar tegenwoordig beginnen ze steeds meer hun leeftijd te vertonen. De Britten vissen ze op oefening gemakkelijk uit het water met een Merlin. Ze zouden wel, als alles mee zit, een aantal escorterende schepen naar de bodem kunnen sturen, maar de Amerikanen bezitten over uitmuntende ASW-capaciteiten en je hebt al gauw een SSN en/of een horde helo's achter je aan.

De oppervlaktevloot is gelijk verloren. Die 3-4 fregatten (in het meest ideale geval) kunnen weliswaar wat stevige AA weerstand bieden en in mindere mate ASW verrichten, maar met een salvo (verouderde) harpoons richting de makers bereik je niet veel meer.

En met 37 F-35A's... :')
  zondag 9 februari 2014 @ 21:50:16 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136526356
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:40 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Defeats? Dit is geen red alert. Ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt, maar ik weet niet op welke nederlagen jij doelt. Elke slag die de Amerikanen zijn aangegaan in hun laatste 4 oorlogen zijn uitgemond op een overwinning. Ze zijn enkel hier en daar vertraagd door vaak wachten op de logistiek.
Ik zei defeats omdat ik ff niet op het nederlandse woord kwam maar ik heb het dus over vietnam, irakx2 en afghanistan.
quote:
Ze zijn nog steeds het machtigste leger op aarde en de Amerikanen onderschatten is het allerdomste wat je kunt doen. De enige factor die de grootte van hun operaties bepaald is schijt in het witte huis tussen republikeinen en democraten.Een brigade is hier echt wel te handelen.. maar hierover speculeren is nutteloos aangezien zulke conflicten aan te veel vloeibare omstandigheden overlevert zijn.
Enige onderschatting zou zijn dat ze ziekelijk gestoord zijn en daarmee in staat tot gruwelijkheden die ze tot nu toe op een relatief laag pitje hebben uitgevoerd.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:50:44 #82
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136526396
Oke, fijne discussie nog verder. Dit gaat nergens meer over.
pi_136526420
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zei defeats omdat ik ff niet op het nederlandse woord kwam maar ik heb het dus over vietnam, irakx2 en afghanistan.

Irak 2x? _O-
  zondag 9 februari 2014 @ 21:53:18 #84
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136526585
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:51 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Irak 2x? _O-
bush senior en jr ja, beiden hard gefaald..
  zondag 9 februari 2014 @ 21:54:05 #85
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136526645
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:50 schreef Pumatje het volgende:
Oke, fijne discussie nog verder. Dit gaat nergens meer over.
Ben je uitgeluld oid? :/ zwak..

Of ben jij zoeentje die grappen als collateraal onverschillige dronestrikes en guantanamo bay volstrekt acceptabele humane acties vind?
pi_136528410
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat? :')

Dat je de invasie van 2003 een "faal" noemt kan ik nog deels begrijpen vanuit jouw standpunt jegens de Amerikanen, maar militair gezien was het een invasie uit het boekje. Maar dat je de 1e golfoorlog, ook een textbook invasie, een faal noemt kan ik totaal niet begrijpen. Die oorlog sluit grotendeels juist aan bij moraalridders als jij.

Ik raad je aan de debrief van generaal Norman Schwartzkopf zelf te kijken:
pi_136528462
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je wilt de oorlog in Vietnam vergelijken met de missies die gedraaid zijn in Irak en Afghanistan? Man man man. Waar ben je naar op zoek? Trollen ofzo?
  zondag 9 februari 2014 @ 22:25:08 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136528712
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:20 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Wat? :')

Dat je de invasie van 2003 een "faal" noemt kan ik nog deels begrijpen vanuit jouw standpunt jegens de Amerikanen, maar militair gezien was het een invasie uit het boekje. Maar dat je de 1e golfoorlog, ook een textbook invasie, een faal noemt kan ik totaal niet begrijpen. Die oorlog sluit grotendeels juist aan bij moraalridders als jij.

Ik raad je aan de debrief van generaal Norman Schwartzkopf zelf te kijken:
Je weet zelf hopelijk wel dat senior enkel in irak zat op grond van valse beschuldigingen (beetje zoals junior ook probeerde) en uiteindelijk kon terugtrekken? Hoe meer 'faal' moet iets zijn.
pi_136528898
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je weet zelf hopelijk wel dat senior enkel in irak zat op grond van valse beschuldigingen (beetje zoals junior ook probeerde) en uiteindelijk kon terugtrekken? Hoe meer 'faal' moet iets zijn.
Valse beschuldigingen zegt ie. :')

Houdoe.
  zondag 9 februari 2014 @ 22:29:31 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136529031
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:27 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Valse beschuldigingen zegt ie. :')
http://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_%28testimony%29
"The campaign has been described by critics as corrupt, deceptive and unethical and charge that it was used to spread false or exaggerated tales of Iraqi atrocities.[41][75][76]

Lantos was criticized for his withholding the information.[42]

The testimony has been regarded as false by the Chicago Tribune,[75] Huffington Post[77] and numerous other publications."

Ga maar lekker in onz posten vriend, als je niet weet waar je over praat.
pi_136529363
Wat wil je nou? Wil je soms zeggen dat Irak zo'n toffe speler was? Wil je dat ik mij ook aansluit bij jouw tinfoil hat club en ja ga helpen met de VS te bashen?
  zondag 9 februari 2014 @ 22:37:44 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136529588
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:34 schreef Ponjaard het volgende:
Wat wil je nou? Wil je soms zeggen dat Irak zo'n toffe speler was?
waar zeg ik dat exact? Kun je niet omgaan met wat ik linkte dat je nu zo gaat bazelen?
quote:
Wil je dat ik mij ook aansluit bij jouw tinfoil hat club en ja ga helpen met de VS te bashen?
Het zijn feiten vriend.
pi_136530042
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

waar zeg ik dat exact? Kun je niet omgaan met wat ik linkte dat je nu zo gaat bazelen?

[..]

Het zijn feiten vriend.
Groot nieuws; oorlog blijkt geen rozengeur en maneschijn te zijn.
pi_136531485
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat die aantallen wel mee zullen vallen gezien het amerikaans leger behoorlijk platgelegd is door de laatste paar defeats
Welke defeats? Een land jaren bezetten binnen de grenzen van de huidige conventies (spaar burgers, gebruik wapens a, b, etc niet, etc) is heel wat anders dan een oorlog winnen of verliezen. Geen natie ter wereld heeft overigens de middelen om wat Amerika in Irak en Afghanistan dan wel niet met hulp, al 10+ jaar doet, vol te houden.

Iig, Irak was tweemaal binnen een paar weken vernederd, Afghanistan bood niet eens weerstand en Vietnam is een compleet ander verhaal. Een proxyoorlog gebonden aan conventies. Was het slechts de VS vs Vietnam was het binnen.een dag al bekeken: land gesloopt en weer weg.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2014 23:14:00 ]
pi_136531634
OT: Amerika hoeft niets te sturen vanuit de VS en kan het wel af met de Amerikanen gestationeerd in Duitsland, Uk en Italië.
pi_136533024
paar cruisemissiles en we zijn er geweest, nederland is te kwetsbaar.
  maandag 10 februari 2014 @ 00:31:29 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136534861
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:45 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Groot nieuws; oorlog blijkt geen rozengeur en maneschijn te zijn.
Zoek hulp.
  maandag 10 februari 2014 @ 00:33:58 #98
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136534930
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke defeats? Een land jaren bezetten binnen de grenzen van de huidige conventies (spaar burgers, gebruik wapens a, b, etc niet, etc) is heel wat anders dan een oorlog winnen of verliezen. Geen natie ter wereld heeft overigens de middelen om wat Amerika in Irak en Afghanistan dan wel niet met hulp, al 10+ jaar doet, vol te houden.

Iig, Irak was tweemaal binnen een paar weken vernederd, Afghanistan bood niet eens weerstand en Vietnam is een compleet ander verhaal. Een proxyoorlog gebonden aan conventies. Was het slechts de VS vs Vietnam was het binnen.een dag al bekeken: land gesloopt en weer weg.
Irak en afghanistan vechten anders nogsteeds, al is het onderhand meer onderling.. Een land binnenvallen maakt het nog niet verslagen, dan 'begint de oorlog pas.
Komt bij dat het landen met kalasjnikovs en bermbompjes zijn, europese landen hebben moderner geschut dus kunnen echt wel meer weerstand bieden tegen amerika imo als we ook urban doen.
pi_136535610
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:33 schreef BaajGuardian het volgende:
Irak en afghanistan vechten anders nogsteeds, al is het onderhand meer onderling.. Een land binnenvallen maakt het nog niet verslagen, dan 'begint de oorlog pas.
Herzie je definitie van oorlog.
pi_136535647
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:33 schreef BaajGuardian het volgende:
imo als we ook urban doen.
Urban? Je hebt bergen en/of oerwouden nodig.

Maar waar bestaat je hypothese nou uit? Amerika mag ons afslachten tot op een bepaald punt op een bepaalde manier omdat ''anders niet eerlijk''?

Een voluit oorlog -zonder regels- is simpelweg binnen een uurtje afgelopen.
pi_136537695
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:31 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zoek hulp.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:15:03 #103
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136542777
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 01:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Herzie je definitie van oorlog.
Een land bezetten heet invasie, oorlog is inclusief de gehele nasleep tot het weer vrede is.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:16:36 #104
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136542821
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 01:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Urban? Je hebt bergen en/of oerwouden nodig.

Maar waar bestaat je hypothese nou uit? Amerika mag ons afslachten tot op een bepaald punt op een bepaalde manier omdat ''anders niet eerlijk''?

Een voluit oorlog -zonder regels- is simpelweg binnen een uurtje afgelopen.
Als je je brein gebruikt begrijp je dat amerika nooit nederland zal massa-bombarderen omdat het dan door elk land op de gehele wereldbol weggenuked wordt, het zal zich moeten houden aan conventies die uitsluiten dat er teveel burgerdoden vallen, dus zullen ze ipv hun luchtmacht drones en grondtroepen gebruiken.
  maandag 10 februari 2014 @ 12:19:04 #105
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136542908
quote:
Dit ook nog he
quote:
Dutch reaction

The Dutch government reacted mildly to this legislation, which entitled the American president to attempt to violate Dutch sovereignty by force without Congressional approval.[5]
Prachtigen reactie.
pi_136544548
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit ook nog he

[..]

Prachtigen reactie.
...wat verwacht je anders van landverraders..?
  maandag 10 februari 2014 @ 13:24:18 #107
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136545180
quote:
6s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:05 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

...wat verwacht je anders van landverraders..?
6.gif
pi_136679925
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 01:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dit. Ze krijgen allemaal een boete wegens foutparkeren.
Volgens de wet mulder moeten ze deze eerst voldoen waardoor de VS failliet raken.
Godver _O-
pi_137100339
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit ook nog he

[..]

Prachtigen reactie.
Nederland en Amerika zijn bondgenoten. De enige manier waarop het tot een (gewapend) conflict kan komen is inderdaad wanneer Amerikaans defensie personeel vastgehouden wordt door het ICC. Maar ik vermoed dat als daar aanleiding voor is, Amerika's eigen krijgsraad gehakt maakt van de betreffende militair of het netjes (met medeweten/werking van NL) onder het tapijt veegt.

Dit is wel interessant om te lezen overigens: http://www.nytimes.com/2009/11/05/world/europe/05italy.html
Krijg allemaal de poep. Ik ga wel call of duty spelen zoals mij wordt geadviseerd. Ciao
  maandag 24 februari 2014 @ 19:37:31 #110
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137101066
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:21 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Nederland en Amerika zijn bondgenoten. De enige manier waarop het tot een (gewapend) conflict kan komen is inderdaad wanneer Amerikaans defensie personeel vastgehouden wordt door het ICC. Maar ik vermoed dat als daar aanleiding voor is, Amerika's eigen krijgsraad gehakt maakt van de betreffende militair of het netjes (met medeweten/werking van NL) onder het tapijt veegt.

Dit is wel interessant om te lezen overigens: http://www.nytimes.com/2009/11/05/world/europe/05italy.html
Het lijkt mij in werkelijkheid ook wel sterk dat nederland en amerika een conflict zouden hebben op huidige politiek, daar ze eigenlijk elkaars verlengstuk zijn. Maar volkeren beginnen zich tegen bepaalde praktijken te keren, en mischien dat amerika daar weer een soort van 'not with us = against us' gedachte bij heeft. Zouden ze hun controle (verlengstuk ~ belangen) verliezen komen de havikken hier vast ook weer de """""democratie""""" aanscherpen. Niet goedschiks dan maar met een false flag en kwaadschiks oid. Het kan in een week hier ontploffen, dan heb je meteen de kampen die je nodig hebt om 'orde te moeten scheppen'. Jeweetwel, bepaalde allochtonen groepen en criminele organisaties die in een machtvacuum gaan meespelen. Iedereen zal in zo'n geval juigen als amerika komt "helpen". Tenminste in de verwachtingen, en het feit dat het gewone volk comformistisch is.

Verder wat het vasthouden betreft, ik denk niet dat er veel 'black operations' gehouden worden hier, mischien als er een duidelijk iets word opgezet en er een 'fuse' verwijderd moet worden, en dat is dan ongetwijfeld in samenwerking met nederlandse diensten, het is hier geen apenland of woestijn waar geen toezicht is immers, dus vallen er ook geen amerikaanse operatives op te pakken.

Maar er zitten genoeg politici in amerika die oorlogsmisdaden in combinatie met opzettelijke misleiding met (voornamelijk onschuldige) (in amerikaanse bewoording collaterale) doden tot gevolg en samenzwering voor eigenbelang op hun geweten hebben. Tot nu toe zijn die ook nog niet in amerika zelf tot de orde geroepen, en daar heb je dus het internationaal tribunaal voor.

En daar is die wet dus voor gemaakt wat een invasie mogelijk zou maken. Ernstig arrogant en misplaatst imo.
pi_137104802
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:37 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De sleutel ligt in zoveel mogelijke amerikaanse belangen vernietigen zodat ze er geen zin in hebben.
Ik bedoel ze hebben de laatste tijd alleen landen zonder marine aangevallen.
1 NL sub die rond NY or in de golf van mexico burgerdoelen aanvalt is al genoeg om het hele avontuur van de VS economische zelfmoord te maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_137104887
@BaajGuardian: (DEF / Wat als amerika nederland in animositeit binnenvalt.)

Natuurlijk heeft de VS een 'if you're not with us, you're against us' mentaliteit. Die is ook uitgesproken door President Bush. Op wikipedia lees je: President George W. Bush, in an address to a joint session of Congress on September 20, 2001 said, "Either you are with us, or you are with the terrorists." Obama zal zoiets niet gauw roepen, maar de mentaliteit blijft bestaan.

In Amerika geldt vooral dat het volk beschermt wil worden en niet perse wil weten hoe. De aanslagen worden nog ieder jaar met veel ontzag en soms angst herdacht en je hoort mensen dingen zeggen als: "Never again". Het domste wat ik iemand ooit heb horen zeggen is: "I'll be more than happy to give up some freedoms in order to get more liberties..." De gewone Amerikaanse burger zelf, binnen Amerika, heeft weinig te vrezen van de overheid. Daar buiten is een ander verhaal.

In iedere oorlog gebeuren oorlogsmisdaden en die zijn niet goed te praten. Hoe we daarmee omgaan is wat ons siert of infaam maakt. De foto's van de gevangenen in Abu Ghraib hebben niet alleen op de Amerikaanse politiek een grote weerslag gehad, het heeft er ook voor gezorgd dat de vijand van nieuw recruterings materiaal werd voorzien. Het verschil tussen tiranie en daadwerkelijke beschaving is hoe we reageren op dreigingen en aanslagen; of we ons verlagen naar het niveau van 'de vijand'. Dat is wat ik heb geleerd binnen het Amerikaanse leger, dus wat betreft moraal zitten we over het algemeen goed. Dat er mensen bij zitten die andere keuzes maken, dat is beschamend en die mensen verdienen het om voor de krijgsraad te staan. Niet alleen omdat het een negatieve weerslag heeft, maar omdat het indruisd tegen onze menselijkheid.
Krijg allemaal de poep. Ik ga wel call of duty spelen zoals mij wordt geadviseerd. Ciao
  maandag 24 februari 2014 @ 20:51:09 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137104922
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De sleutel ligt in zoveel mogelijke amerikaanse belangen vernietigen zodat ze er geen zin in hebben.
Ik bedoel ze hebben de laatste tijd alleen landen zonder marine aangevallen.
1 NL sub die rond NY or in de golf van mexico burgerdoelen aanvalt is al genoeg om het hele avontuur van de VS economische zelfmoord te maken.
Ik denk dat de mensen aan de grote knoppen van amerika zo psychotisch zijn dat ze dan een moab boven den haag laten ontploffen oid.
  maandag 24 februari 2014 @ 20:56:17 #114
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137105209
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Als je je brein gebruikt begrijp je dat amerika nooit nederland zal massa-bombarderen omdat het dan door elk land op de gehele wereldbol weggenuked wordt, het zal zich moeten houden aan conventies die uitsluiten dat er teveel burgerdoden vallen, dus zullen ze ipv hun luchtmacht drones en grondtroepen gebruiken.
In de essentie zijn er in oorlog geen regels. De winnaar heeft gelijk. Conventies kunnen zo op zij gezet worden. Als omstandigheden dat toelaten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_137105340
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen aan de grote knoppen van amerika zo psychotisch zijn dat ze dan een moab boven den haag laten ontploffen oid.
Kan echter vergeet niet dat ze voor 3000 doden 2 landen zijn binnengevallen.
Je moet eens zien wat een echt leger aan burgerdoden kan veroorzaken als het wat raketten op de torens van NY schiet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_137105429
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kan echter vergeet niet dat ze voor 3000 doden 2 landen zijn binnengevallen.
Je moet eens zien wat een echt leger aan burgerdoden kan veroorzaken als het wat raketten op de torens van NY schiet.
Ben je serieus?
  maandag 24 februari 2014 @ 21:05:06 #117
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137105744
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:50 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Natuurlijk heeft de VS een 'if you're not with us, you're against us' mentaliteit. Die is ook uitgesproken door President Bush. Op wikipedia lees je: President George W. Bush, in an address to a joint session of Congress on September 20, 2001 said, "Either you are with us, or you are with the terrorists." Obama zal zoiets niet gauw roepen, maar de mentaliteit blijft bestaan.

In Amerika geldt vooral dat het volk beschermt wil worden en niet perse wil weten hoe. De aanslagen worden nog ieder jaar met veel ontzag en soms angst herdacht en je hoort mensen dingen zeggen als: "Never again". Het domste wat ik iemand ooit heb horen zeggen is: "I'll be more than happy to give up some freedoms in order to get more liberties..." De gewone Amerikaanse burger zelf, binnen Amerika, heeft weinig te vrezen van de overheid. Daar buiten is een ander verhaal.

In iedere oorlog gebeuren oorlogsmisdaden en die zijn niet goed te praten. Hoe we daarmee omgaan is wat ons siert of infaam maakt. De foto's van de gevangenen in Abu Ghraib hebben niet alleen op de Amerikaanse politiek een grote weerslag gehad, het heeft er ook voor gezorgd dat de vijand van nieuw recruterings materiaal werd voorzien. Het verschil tussen tiranie en daadwerkelijke beschaving is hoe we reageren op dreigingen en aanslagen; of we ons verlagen naar het niveau van 'de vijand'. Dat is wat ik heb geleerd binnen het Amerikaanse leger, dus wat betreft moraal zitten we over het algemeen goed. Dat er mensen bij zitten die andere keuzes maken, dat is beschamend en die mensen verdienen het om voor de krijgsraad te staan. Niet alleen omdat het een negatieve weerslag heeft, maar omdat het indruisd tegen onze menselijkheid.
In een verlengde hoop ik nogsteeds dat amerika het mentaliteits probleem zelf oplost met een verstandige revolutie, mensen grappen wel vaak dat amerika een land vol domme mensen is, (heeft meer met de schaal te maken maar dat terzijde, hier in nederland lopen immers ook genoeg kale apen rond die niet verder kunnen denken dan wat de tv hun verteld) maar ik heb vrij goede contacten gehad, en heb ook genoeg lezingen van mensen aangehoord zoals (grappen over hem terzijde, ik vind hem persoonlijk nogsteeds een van amerika's zogeheten goede hoop op beter) ron paul, e.a.

Er zijn echt wel mensen in amerika met hersens die zich niet laten leiden door macht en controlezucht, die de waarden van het leven nog in het juiste perspectief houden.

En die zullen het, helaas zichzelf veiligstellende dmv corruptie en bewapening.. nare volk moeten verdrijven uit de machtzetel, en dingen humaner regelen.

Obama heb ik 0.0% respect voor, dat is gewoon een goed-uitkomend-heid om wat druk van de ketel te halen na de wereldwijde ramp dat de bush familie heet. Verder is hij ook maar een portret, een imago-actie zonder werkelijke macht. Zoals de meesten, in zowat alle landen. Helaas hangt een machtsvacuum altijd rond ..(on)mensen die ten kostte van anderen werken. En dan met name oprechtheid en het nakomen van beloften.

Nu snap ik ook wel dat de helft van deze planeet bestaat uit zogeheten thugs die het intellect niet hebben om meer te zien en streven naar dan 'het meer dan je naaste bezitten'. Of het nu dmv geld vergaren of wederom 'controle is. En dat soort types belet moeten worden om die zieke verslaving een te grote impact te laten hebben, dan ben je weer terug bij af.. dan heb je weer clans en hun middeleeuwse conflicten.

Maar ik denk ook dat veel van dat juist veroorzaakt word, of in iedergeval in stand gehouden wordt door de corruptie binnen de overheden die bepaalde ongelijkheden en wanpraktijken mogelijk maken door hun eigenbelang na te jagen. Ik geloof totaal niet in dat amerika het belang van de amerikanen naleeft, alles wat amerika de afgelopen decennia heeft gedaan gaat juist 100% tegen de belangen van de amerikanen in.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:06:40 #118
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137105838
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:59 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Ben je serieus?
Het valt niet te ontkennen dat irak niks met 9/11 te maken had, en er genoeg verzwegen is omtrent het ontstaan van bepaalde anti amerikaanse gevoelens in oosterse streken.
pi_137106006
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het valt niet te ontkennen dat irak niks met 9/11 te maken had, en er genoeg verzwegen is omtrent het ontstaan van bepaalde anti amerikaanse gevoelens in oosterse streken.
Ik ben het misschien niet met je eens, ik denk dat het complexer lag dan alleen 9/11, maar beweren dat Amerika zelf achter die aanslagen zat gaat mij wat ver. Zo'n operatie succesvol uitvoeren en dan zorgen dat alle partijen blijven zwijgen is niet te doen. Ik heb ook liever dat ze meer duidelijkheid geven, maar van een samenzwering is denk ik geen sprake.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:11:04 #120
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137106067
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:09 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Ik ben het misschien niet met je eens, ik denk dat het complexer lag dan alleen 9/11, maar beweren dat Amerika zelf achter die aanslagen zat gaat mij wat ver. Zo'n operatie succesvol uitvoeren en dan zorgen dat alle partijen blijven zwijgen is niet te doen. Ik heb ook liever dat ze meer duidelijkheid geven, maar van een samenzwering is denk ik geen sprake.
Ik ben nergens zeker van maar heb genoeg gezien om te weten dat het wel zeker mogelijk is, vooral als je weet dat het eerder gedaan is. (meerdere malen)

tevens hebben genoeg mensen al een 'ongeluk' gehad die er mee te maken hadden.
pi_137106090
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:59 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Ben je serieus?
Ja, op conventioneel vlak stellen we niks voor. Ik zou mij als regering van NL behoorlijk genomen voelen wanneer je bondgenoot je aanvalt om een soldaat te bevrijden.

Ik zou er dus voor zorgen dat die bondgenoot daar een hoge prijs voor gaat betalen zodat ze dat niet nog een keer flikken. Opties zijn:
1. De cbg die gebruikt wordt (of elke andere) tot zinken zien te brengen zodat rond de 4000 amerikanen verdrinken en ze een heel duur stukje oorlogstuig kwijt zijn.
2. Orders geven dat bij de eerste tekenen van invasie de betreffende militairen worden geëxecuteerd.
3. Is terreur zaaien door de VS op hun eigen grondgebied aan te vallen.

Sowieso de nukes op Volkel veiligstellen en alle VS militairen in NL gevangennemen.
pi_137106187
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:09 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Huh dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat ik het NL marine opdracht zou kunnen geven om raketten op de torens in NY te schieten.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:13:02 #123
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137106192
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja, op conventioneel vlak stellen we niks voor. Ik zou mij als regering van NL behoorlijk genomen voelen wanneer je bondgenoot je aanvalt om een soldaat te bevrijden.

Ik zou er dus voor zorgen dat die bondgenoot daar een hoge prijs voor gaat betalen zodat ze dat niet nog een keer flikken. Opties zijn:
1. De cbg die gebruikt wordt (of elke andere) tot zinken zien te brengen zodat rond de 4000 amerikanen verdrinken en ze een heel duur stukje oorlogstuig kwijt zijn.
2. Orders geven dat bij de eerste tekenen van invasie de betreffende militairen worden geëxecuteerd.

Sowieso de nukes op Volkel veiligstellen en alle VS militairen in NL gevangennemen.
Dat is de taal die ze verwachten van een woestijn die ze daarna lachend kunnen zwartnapalmen.
Weet niet hoe amerika zou reageren zou nederland die standpunten aannemen, ik denk dat er iig eerst ongeloof zou heersen. :P
pi_137106327
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat is de taal die ze verwachten van een woestijn die ze daarna lachend kunnen zwartnapalmen.
Weet niet hoe amerika zou reageren zou nederland die standpunten aannemen, ik denk dat er iig eerst ongeloof zou heersen. :P
Dat mag maar dat zouden toch mijn maatregelen zijn. Ik heb verder niets tegen de VS hoor en ik heb de VS liever als wereldleider dan China en Rusland. Maar een aanval op NL grondgebied hoort gewoon vergolden te worden.
pi_137106356
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zelf voel me soms ook behoorlijk genomen, met alle vage belangen en hebzucht die mee hebben gespeeld. Dat snap ik. En de WMD die nooit gevonden zijn, dat is natuurlijk allemaal schandalig. Maar we hebben ook veel goeds gedaan in een hoop landen.

Het nemen van wraak op de schaal die jij voorstelt is gewoon dom en getuigt niet van diplomatiek. Daar krijg je een hoop ellende van en zorgt ervoor dat veel onschuldige mensen het leven laten, aan beide kanten.
pi_137106373
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Huh dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat ik het NL marine opdracht zou kunnen geven om raketten op de torens in NY te schieten.
Ah, verkeerd begrepen. Mijn excuus.
pi_137106421
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Niet alleen verbazing... Het idee is bespottelijk.
pi_137106754
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:16 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Ik zelf voel me soms ook behoorlijk genomen, met alle vage belangen en hebzucht die mee hebben gespeeld. Dat snap ik. En de WMD die nooit gevonden zijn, dat is natuurlijk allemaal schandalig. Maar we hebben ook veel goeds gedaan in een hoop landen.

Het nemen van wraak op de schaal die jij voorstelt is gewoon dom en getuigt niet van diplomatiek. Daar krijg je een hoop ellende van en zorgt ervoor dat veel onschuldige mensen het leven laten, aan beide kanten.

Is de tijd van diplomatie dan al niet voorbij? Ik zou trouwens niet weten wat er fout is aan optie 1? Dat is gewoon een legitiem militair doel.

Optie 2 is tegen internationaal recht maar het lijkt mij uiterst doeltreffend om de hele zinloosheid van zo'n invasie aan te tonen.

Optie 3 is idd terreur en ben ik niet zo'n voorstander van. Maar vergis je niet dat er bij een aanval van de VS ook aan onze kant collatoral damage is. Het lijkt mij wel verfrissend voor de bevolking van de VS die zulke leiders kiest om dat ook eens mee te maken. IPV dat het een ver van mijn bed show blijft wanneer er weer eens een afghaanse bruiloft is gebombardeerd.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:24:04 #129
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137106771
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat mag maar dat zouden toch mijn maatregelen zijn. Ik heb verder niets tegen de VS hoor en ik heb de VS liever als wereldleider dan China en Rusland. Maar een aanval op NL grondgebied hoort gewoon vergolden te worden.
Ik was in mn jeugdjaren extreem pro amerika, wilde er zelfs heen op vakantie. was zo zonder weerwoord een tuigje in gestapt. Maar nu staat dat land onderaan de lijst van plekken waar ik nieteens bezopen rond wil lopen. In de huidige vorm is amerika verre van een goede wereldleider maar het heeft met behoorlijke hervormingen (vooral wat betreft wie er aan de touwen trekt en bepaalde recente wetten en technologische veranderingen (drones), niet persé de accomodaties) wel de kans dit weer te worden.

China heb je niks aan, enige wat hun hebben is het monopoly op de grondstoffen voor de huidige next-gen technologie (mobieltjes, cpus etc) wat ze @ afrika uit de grond trekken, en daar allerlei verdragen mee hebben met de grote spelers in europa (vooral frankrijk, maar ook nederland).
Zodra die mijnen leeg zijn is china weer een lap rijst waar je goedkoop kleding vandaan kunt halen (export) gemaakt door slaven, wat niemand iets interreseert zolang het geen negers zijn.

Rusland is te leeg, ik kan ook wel leider zijn van een verlaten boerderij.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:25:45 #130
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137106852
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is de tijd van diplomatie dan al niet voorbij? Ik zou trouwens niet weten wat er fout is aan optie 1? Dat is gewoon een legitiem militair doel.

Optie 2 is tegen internationaal recht maar het lijkt mij uiterst doeltreffend om de hele zinloosheid van zo'n invasie aan te tonen.

Optie 3 is idd terreur en ben ik niet zo'n voorstander van. Maar vergis je niet dat er bij een aanval van de VS ook aan onze kant collatoral damage is. Het lijkt mij wel verfrissend voor de bevolking van de VS die zulke leiders kiest om dat ook eens mee te maken. IPV dat het een ver van mijn bed show blijft wanneer er weer eens een afghaanse bruiloft is gebombardeerd.
Vergeet niet dat de leiders (whats in a name) van amerika hun eigen land gijzelen, als soldaat probeer je altijd de gijzelaars veilig te houden. :P
Dan laat je het beter niet escaleren.

p.s. @ option 2: amerika erkent het tribunaal niet.
p.s. @ option 3: je kunt het kiesstelsel van amerika niet vergelijken met ons kiesstelsel, het volk is een stuk minder aansprakelijk, amerika is niet democratisch maar back-o-cratisch. Wie het hardst gebacked word door grote corporaties, en dan nog wel ff 2 richtingen; democraat (yeah right) en republikein, dan heb je nog wel de non-backed oftewel de 'independants' maar die zie je in de polls bijna nieteens terug, of ze worden expres in de media doodgezwegen. (zie nu.nl die ron paul nieteens in de poll had staan).
pi_137107025
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik was in mn jeugdjaren extreem pro amerika, wilde er zelfs heen op vakantie. was zo zonder weerwoord een tuigje in gestapt. Maar nu staat dat land onderaan de lijst van plekken waar ik nieteens bezopen rond wil lopen. In de huidige vorm is amerika verre van een goede wereldleider maar het heeft met behoorlijke hervormingen (vooral wat betreft wie er aan de touwen trekt en bepaalde recente wetten en technologische veranderingen (drones), niet persé de accomodaties) wel de kans dit weer te worden.

China heb je niks aan, enige wat hun hebben is het monopoly op de grondstoffen voor de huidige next-gen technologie (mobieltjes, cpus etc) wat ze @ afrika uit de grond trekken, en daar allerlei verdragen mee hebben met de grote spelers in europa (vooral frankrijk, maar ook nederland).
Zodra die mijnen leeg zijn is china weer een lap rijst waar je goedkoop kleding vandaan kunt halen (export) gemaakt door slaven, wat niemand iets interreseert zolang het geen negers zijn.

Rusland is te leeg, ik kan ook wel leider zijn van een verlaten boerderij.
Ze hebben idd veel fouten gemaakt het afgelopen decennium. De meeste amerikanen zijn echter vriendelijke (soms wereldvreemde) mensen. Ik ben alleen in NY geweest maar vond dat wel leuk. Het lijkt mij nog steeds tof om een keer naar Californië te gaan.
pi_137107111
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik vind alle opties die je noemt overwegend terroristisch. Militairen zomaar executeren is een oorlogsmisdaad. De tijd van diplomatie is zeker niet voorbij.

Als je denkt dat het verfrissend zal werken voor de bevolking van de VS, ken je dat land helemaal niet. Ze zullen uit voor bloed zijn; het zal alleen maar meer bevestigen dat er meer beveiliging nodig is en een zwaardere troepenmacht. Het zal het volk juist meer samenbinden, door middel van nationale rouw.

En dat er bruiloften worden gebombardeerd is verschrikkelijk, zoiets wens je niemand toe. Maar als je naar de intentie kijkt, wordt dat niet met opzet gedaan. Een schip tot zinken brengen, militairen executeren en terreur zaaien zoals jij zegt heeft bij voorbaat een kwaadaardige intentie. Dood en verderf zaaien om je beweging of ideologie te bevorderen is zowat de definitie van terrorisme. Ik vind het wel schokkend dat je zo extremistisch denkt.
  maandag 24 februari 2014 @ 21:31:08 #133
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137107125
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze hebben idd veel fouten gemaakt het afgelopen decennium. De meeste amerikanen zijn echter vriendelijke (soms wereldvreemde) mensen. Ik ben alleen in NY geweest maar vond dat wel leuk. Het lijkt mij nog steeds tof om een keer naar Californië te gaan.
Ach ik heb enkel veel amerikanen via de internetten gesproken, en dat waren ook altijd vriendelijke mensen. (en met veel bedoel ik niet een stuk of 20, maar honderden dan wel duizenden :P )
  maandag 24 februari 2014 @ 21:32:47 #134
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137107200
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:30 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Ik vind alle opties die je noemt overwegend terroristisch. Militairen zomaar executeren is een oorlogsmisdaad. De tijd van diplomatie is zeker niet voorbij.

Als je denkt dat het verfrissend zal werken voor de bevolking van de VS, ken je dat land helemaal niet. Ze zullen uit voor bloed zijn; het zal alleen maar meer bevestigen dat er meer beveiliging nodig is en een zwaardere troepenmacht. Het zal het volk juist meer samenbinden, door middel van nationale rouw.

En dat er bruiloften worden gebombardeerd is verschrikkelijk, zoiets wens je niemand toe. Maar als je naar de intentie kijkt, wordt dat niet met opzet gedaan. Een schip tot zinken brengen, militairen executeren en terreur zaaien zoals jij zegt heeft bij voorbaat een kwaadaardige intentie. Dood en verderf zaaien om je beweging of ideologie te bevorderen is zowat de definitie van terrorisme. Ik vind het wel schokkend dat je zo extremistisch denkt.
Nou moet je het niet bagatelliseren, het word vaak wel met opzet gedaan, achteraf worden dat dan ongewenste elementen binnen de krijgsmacht genoemd maar je hoort altijd hetzelfde excuus; "het moest van hogerhand". Als je zoiets zo vaak hoort moet er wel een kern van waarheid inzitten.

Immers zijn de witte vlekjes die je op je console ziet voordat je het grijs droned ook maar onpersoonlijke vormpjes en niet echt mensen, tenzij je de opruim ploeg bent, dan zie je de lichaamsdelen liggen.

Het laatste wat je zegt is overigens de definitie van het amerikaans commandocentrum.
pi_137107550
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:30 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Oh met je eens hoor, maar het lijkt mij de minste levens kosten en de meest doeltreffende manier om aan te tonen dat ze die invasies beter uit hun hoofd kunnen halen.

En dat snap ik en zou ik alleen doen wanneer de VS aanval veel burgers het leven kost. Ik hoop voor de amerikanen dat dan ook oorzaak en gevolg duidelijk worden en dat ze niet bij elke invasie die ze doen er geen eigen burgerslachtoffers vallen.

Wat er mis is met het tot zinken brengen van militaire vaartuigen die gebruikt worden om je land binnen te vallen mag je me toch wel eens uitleggen :?.

Ik ben niet zo extremistisch maar ik vind wel dat NL dit niet over zijn kant hoeft laten te gaan en het de VS minstens evenveel doden moet opleveren als het aantal gevangenen dat ze weten te bevrijden.
Dus dat houdt in ze geen free passage worden gegeven om NL even binnen te vallen en het NL leger ook daadwerkelijk gebruikt wordt om NL te verdedigen tegen eender welke vijand.

Overigens zijn de VS (CIA) ook niet vies van het zaaien van terreur (in met name zuid amerika).
pi_137107558
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou moet je het niet bagatelliseren, het word vaak wel met opzet gedaan, achteraf worden dat dan ongewenste elementen binnen de krijgsmacht genoemd maar je hoort altijd hetzelfde excuus; "het moest van hogerhand". Als je zoiets zo vaak hoort moet er wel een kern van waarheid inzitten.

Immers zijn de witte vlekjes die je op je console ziet voordat je het grijs droned ook maar onpersoonlijke vormpjes en niet echt mensen, tenzij je de opruim ploeg bent, dan zie je de lichaamsdelen liggen.

Het laatste wat je zegt is overigens de definitie van het amerikaans commandocentrum.
Dat is zo onwaar! Natuurlijk zijn er mensen die buiten de regels spelen, maar dat is zeker niet de norm. En als een command echt tegen je geweten in gaat, moet je het niet doen. Dat zal ik zelf ook nooit hebben gedaan - en als je zorgt dat je dat tegenover je meerdere goed kan verwoorden is de schade aan je carriere beperkt.

Ik mag niet bagatelliseren, maar nu doe jij dat zelf ook. :D
pi_137107807
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oh met je eens hoor, maar het lijkt mij de minste levens kosten en de meest doeltreffende manier om aan te tonen dat ze die invasies beter uit hun hoofd kunnen halen.

En dat snap ik en zou ik alleen doen wanneer de VS aanval veel burgers het leven kost. Ik hoop voor de amerikanen dat dan ook oorzaak en gevolg duidelijk worden en dat ze niet bij elke invasie die ze doen er geen eigen burgerslachtoffers vallen.

Wat er mis is met het tot zinken brengen van militaire vaartuigen die gebruikt worden om je land binnen te vallen mag je me toch wel eens uitleggen :?.

Ik ben niet zo extremistisch maar ik vind wel dat NL dit niet over zijn kant hoeft laten te gaan en het de VS minstens evenveel doden moet opleveren als het aantal gevangenen dat ze weten te bevrijden.
Dus dat houdt in ze geen free passage worden gegeven om NL even binnen te vallen en het NL leger ook daadwerkelijk gebruikt wordt om NL te verdedigen tegen eender welke vijand.

Overigens zijn de VS (CIA) ook niet vies van het zaaien van terreur (in met name zuid amerika).
Het tot zinken brengen van een aanvallend schip is prima. Dat is verdediging, dat ben ik met je eens. Als je over je heen laat lopen is het hek van de dam. Maar ik denk dat als het zover komt dat een Amerikaanse soldaat voor het ICC moet komen, er heel veel stille diplomatie zal plaatsvinden. Het lijkt me eigenlijk waarschijnlijker dat de betreffende soldaat het 'op een of andere' manier niet overleeft, alleen al om er voor te zorgen dat Amerika geen gezichtsverlies lijdt.
pi_137107942
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Als je je brein gebruikt begrijp je dat amerika nooit nederland zal massa-bombarderen omdat het dan door elk land op de gehele wereldbol weggenuked wordt, het zal zich moeten houden aan conventies die uitsluiten dat er teveel burgerdoden vallen, dus zullen ze ipv hun luchtmacht drones en grondtroepen gebruiken zal aanvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 21:53:30 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 21:48:52 #139
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137107996
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Dit soort meningen niet te hard roepen btw, voor je het weet cirkelt er een zwart helikoptertje boven je huis en hoor je opeens wat gezoem voor je keukenraam. :P
  maandag 24 februari 2014 @ 21:50:06 #140
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137108053
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:40 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Dat is zo onwaar! Natuurlijk zijn er mensen die buiten de regels spelen, maar dat is zeker niet de norm. En als een command echt tegen je geweten in gaat, moet je het niet doen. Dat zal ik zelf ook nooit hebben gedaan - en als je zorgt dat je dat tegenover je meerdere goed kan verwoorden is de schade aan je carriere beperkt.

Ik mag niet bagatelliseren, maar nu doe jij dat zelf ook. :D
Krijg je uberhaupt een elaborate briefing over je target of is het gewoon 'die moet dood, orders van boven' en je drukt op de spatiebalk? :)
Juist.
pi_137108170
Ik heb nooit in een drone-room gezeten, dus geen idee. Maar zelf kreeg ik voor missies wel redelijk uitgebreide intel-reports. En ja, daar zou misleidende informatie in kunnen zitten, maar dan kun je alles op die manier gaan bekijken en leef je met enkel vraagtekens boven je hoofd. Daarnaast was er genoeg bevestiging dat de reports vaak grotendeels juist waren.
pi_137108201
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hahaha, precies.
pi_137108219
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit soort meningen niet te hard roepen btw, voor je het weet cirkelt er een zwart helikoptertje boven je huis en hoor je opeens wat gezoem voor je keukenraam. :P
Grinnik. Kijk eens naar buiten. :P
pi_137108303
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:53 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Hahaha, precies.
Amerika kan het zich niet permitteren zijn bondgenoten te verliezen de aankomende decennia. Zonder Europa is Amerika zijn positie in één klap kwijt (en visa versa).
pi_137108347
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:52 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Ik heb nooit in een drone-room gezeten, dus geen idee. Maar zelf kreeg ik voor missies wel redelijk uitgebreide intel-reports. En ja, daar zou misleidende informatie in kunnen zitten, maar dan kun je alles op die manier gaan bekijken en leef je met enkel vraagtekens boven je hoofd. Daarnaast was er genoeg bevestiging dat de reports vaak grotendeels juist waren.
Hoe ben jij trouwens als buitenlander in het VS leger terecht gekomen?
pi_137108404
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe ben jij trouwens als buitenlander in het VS leger terecht gekomen?
Ik heb een dubbele nationaliteit, de Nederlandse en Amerikaanse. Maar ondanks dat was het niet makkelijk.
pi_137108503
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Amerika kan het zich niet permitteren zijn bondgenoten te verliezen de aankomende decennia. Zonder Europa is Amerika zijn positie in één klap kwijt (en visa versa).
Het lijkt er met het oog op de afluisterschandalen wel op dat ze het hard proberen. [sarcasm]Maar ja, welke zich zelf respecterende natie zou zijn bondgenoten niet afluisteren. [/sarcasm]
  maandag 24 februari 2014 @ 22:00:02 #148
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137108576
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:52 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Geef in grote lijnen een voorbeeld? Mensen die bermbommen bekokstoofden? motorgangs die convooien leegtrokken?

Je weet zelf ook wel dat het grootste deel van guantanamo uit onschuldigen bestond, mensen worden aangegeven in die contreien omdat er een familie ruzie is oid en daar zit je dan.

Ik zou me persoonlijk schamen in het leger en er uitstappen, weet niet of dat financieel haalbaar is in de vs maar goed, meeste mensen worden natuurlijk niet voor niks geronseld in de projects.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:00:22 #149
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137108598
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:53 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Grinnik. Kijk eens naar buiten. :P
  maandag 24 februari 2014 @ 22:01:35 #150
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137108663
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:58 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Het lijkt er met het oog op de afluisterschandalen wel op dat ze het hard proberen. [sarcasm]Maar ja, welke zich zelf respecterende natie zou zijn bondgenoten niet afluisteren. [/sarcasm]
wat dat betreft vind ik het een groter schandaal dat mensen hun hele persoonlijke leven op een medium zetten dat notabene door het amerikaans leger is gecreeerd.
pi_137108719
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:58 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Welke natie die in positie is dat te doen? Ik denk dat elke natie daar wel toe in staat zal zijn. De reactie op deze vanzelfsprekendheid vind ik veel zorgelijker.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:04:17 #152
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137108810
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke natie die in positie is dat te doen? Ik denk dat elke natie daar wel toe in staat zal zijn. De reactie op deze vanzelfsprekendheid vind ik veel zorgelijker.
gewoon slecht geacteerd drama, daar kijk je zo doorheen, maar genoeg mensen niet. En dat is voldoende.
pi_137108913
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:04 schreef BaajGuardian het volgende:
gewoon slecht geacteerd drama, daar kijk je zo doorheen, maar genoeg mensen niet. En dat is voldoende.
Probleem is dat wanneer je bij burgers bepaalde sentimenten gaat opwekken middels dit soort dramatoneel, er ook daadwerkelijk segmentatie zal plaats vinden. Ik bedoel kijk naar jezelf en hoe jij binnen een paar jaar totaal afgekeerd bent geraakt van Amerika, terwijl Amerika de basis heeft gelegde voor decennia lange vrijheid, stabiliteit en welvaart in Europa. En ze doet dit nog steeds met haar oliepolitiek in het Midden-Oosten. Wij profiteren én zeiken degene die daar voor zorgt met al het gemak af. Petje af.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 22:08:13 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 22:07:13 #154
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137108967
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Probleem is dat wanneer je bij burgers bepaalde sentimenten gaat opwekken middels dit soort dramatoneel, er ook daadwerkelijk segmentatie zal plaats vinden.
Joh dat houd je toch niet tegen, het kost onnoemelijk veel meer energie om mensen te educateren over de werkelijkheid dan ze in een schouwspel vol emotie te vervoeren.
pi_137109148
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Joh dat houd je toch niet tegen, het kost onnoemelijk veel meer energie om mensen te educateren over de werkelijkheid dan ze in een schouwspel vol emotie te vervoeren.
Maar wat halen ze uit dit schouwspel? Normaal gesproken kun je wel een beoogd doel herleiden uit het toneelgedrag, maar de reactie op dit NSA gebeuren lijkt meer op een instinctieve reactie vanuit geschonden ego'tjes.
pi_137109212
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Geef in grote lijnen een voorbeeld? Mensen die bermbommen bekokstoofden? motorgangs die convooien leegtrokken?

Je weet zelf ook wel dat het grootste deel van guantanamo uit onschuldigen bestond, mensen worden aangegeven in die contreien omdat er een familie ruzie is oid en daar zit je dan.

Ik zou me persoonlijk schamen in het leger en er uitstappen, weet niet of dat financieel haalbaar is in de vs maar goed, meeste mensen worden natuurlijk niet voor niks geronseld in de projects.
De luitjes die uit de projects komen, zijn niet echt de beleidsmakers en degenen die bevelen geven. Die mensen mogen olie vervangen.

Op basis van bijvoorbeeld tips over berm-bommen kan snel en daadkrachtig gehandeld worden. Niet voor niets wordt er zo op gehamerd om goede relaties met de lokale bevolking te onderhouden.

Gitmo is inderdaad wat mij betreft een zwarte bladzijde, het is wel heel effectief om daar mee te dreigen. Daarmee maak je gebruik van een slechte situatie, dat snap ik. Het heeft tot op zekere hoogte een afschrikwekkend effect, maar zorgt er ook voor dat we in aanzien dalen en gezien worden als tiran en een wrede natie.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:12:31 #157
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137109259
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Probleem is dat wanneer je bij burgers bepaalde sentimenten gaat opwekken middels dit soort dramatoneel, er ook daadwerkelijk segmentatie zal plaats vinden. Ik bedoel kijk naar jezelf en hoe jij binnen een paar jaar totaal afgekeerd bent geraakt van Amerika, terwijl Amerika de basis heeft gelegde voor decennia lange vrijheid, stabiliteit en welvaart in Europa. En ze doet dit nog steeds met haar oliepolitiek in het Midden-Oosten. Wij profiteren én zeiken degene die daar voor zorgt met al het gemak af. Petje af.
Je onderschat me immens, ik relativeer, ik ben goddomme een vrijdenker. Jij denkt toch niet werkelijk dat ik me laat beinvloeden door een paar programmas.
De reden dat amerika's beleid me existentieel tegenstaat is veel breder en elaborater dan 'derpaderp irak, herpasherp nsa, hurradurr patriot act, tergederg schijnvertoningen en arrogantie'

Maar laat ik het zo stellen en het daarbij laten: Ik ben nu een observist, ik ga niet in een vuur staan.
pi_137109291
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar wat halen ze uit dit schouwspel? Normaal gesproken kun je wel een beoogd doel herleiden uit het toneelgedrag, maar de reactie op dit NSA gebeuren lijkt meer op een instinctieve reactie vanuit geschonden ego'tjes.
Het heeft zelfs een bijzonder negatief effect. Als de 'vijand' weet op welke manier je informatie over ze verzameld, zoeken ze een andere manier om te communiceren.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:14:32 #159
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137109370
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Man ze wisten dit allang, en zoniet dan moeten ze snel de bus naar een achterstandswijk nemen en daar maar gaan mengen met de 'equal minds'.

Voor prism bestond, had je namelijk al echelon. Dat luisterde al alle analoge radio connecties af.
En dan nu verbaasd doen over digitaal afluisteren terwijl dat makkelijker is dan een baby een blauw ook klappen.

p.s. zelfs met encryptie ben je niet meer veilig, zelfs tor heeft gaten.
pi_137109414
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:
: Ik ben nu een observist, ik ga niet in een vuur staan.
Neem dan ook geen existentiële positie in. Hou het bij observatie :Y
pi_137109418
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wat dat betreft vind ik het een groter schandaal dat mensen hun hele persoonlijke leven op een medium zetten dat notabene door het amerikaans leger is gecreeerd.
Ah, er is iemand wakker. :D YAY Natuurlijk is de sociale media een grote doorgestoken kaart met een onschatbare fontein aan informatie over onderlinge relaties.
pi_137109498
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Man ze wisten dit allang, en zoniet dan moeten ze snel de bus naar een achterstandswijk nemen en daar maar gaan mengen met de 'equal minds'.

Voor prism bestond, had je namelijk al echelon. Dat luisterde al alle analoge radio connecties af.
En dan nu verbaasd doen over digitaal afluisteren terwijl dat makkelijker is dan een baby een blauw ook klappen.

p.s. zelfs met encryptie ben je niet meer veilig, zelfs tor heeft gaten.
Point taken
  maandag 24 februari 2014 @ 22:17:38 #163
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137109541
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:13 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Het heeft zelfs een bijzonder negatief effect. Als de 'vijand' weet op welke manier je informatie over ze verzameld, zoeken ze een andere manier om te communiceren.
Daarom word elke 'vijand' met een mobieltje gepakt, en elke 'vijand' die langer dan een dag wil leven communiceerd dmv persoonlijke ontmoetingen, afgelegen. Onder het oog van de satteliet en 300 drones. :') ahja, communiceren.

Je bent beter af als vluchteling dan als iemand die resistentie pleegt.

Daarom zeg ik, het is wachten tot er een intellectuele revolutie in de vs zelf plaatsvind, strijder zijn tegen zo'n kwaadaardige overmacht .. word dan beter timmerman en tik je eigen kist alvast inelkaar.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:19:45 #164
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137109679
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Neem dan ook geen existentiële positie in. Hou het bij observatie :Y
Ik neem intellectuele posities in, fysiek richt ik me op andere dingen, zoals in de natuur vertoeven en geen energie geven aan negatieve atmosferen. Waarom denk je dat ik het journaal amper tot nooit kijk. (naast dat het toch rupert murdochs doorgeefluik is).

Maar zou hier een buitenlandse macht binnenvallen, denk ik dat ik het land verlaat. Zou mij dat onmogelijk gemaakt worden zou ik zo pacifistisch mogelijk trachten te blijven.
Zou dat mij onmogelijk gemaakt worden, en ik onmenselijk behandeld worden, berg je dan maar. Dan zul je mij niet op een scooter over een vlakte zien rijden met een staaf tnt in mn handen. Dan ga ik voor de bronzen koppen, zonder aankondiging.

Maar daar moet dus heel veel voor nodig zijn.

Ik geloof niet zo in conflict, vind het een waste of talent.
pi_137109854
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:19 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik neem intellectuele posities in
Meh, ja, alles wat met nadenken te maken heeft kan tot intellectualisme bestempeld worden. Ik snap niet waarvandaan die drang om te beoordelen (of veroordelen) komt wanneer je het ook bij observeren (rationaliseren) kan houden. Dat ''Amerika is slechts'' kan je beter vervangen met ''Amerika doet (waarschijnlijk) dit, omdat (waarschijnlijk) dat.''' want dat eerste werkt je enkel tegen, omdat je zodoende spoken gaat najagen en bevestiging gaat zoeken om je meningen te accentueren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 22:25:12 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 22:25:34 #166
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137109967
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Meh, ja, alles wat met nadenken te maken heeft kan tot intellectualisme bestempeld worden. Ik snap niet waarvandaan die drang om te beoordelen (of veroordelen) vandaan komt wanneer je het ook bij observeren (rationaliseren) kan houden. Dat ''Amerika is slechts'' kan je beter vervangen met ''Amerika doet (waarschijnlijk) dit, omdat (waarschijnlijk) dat.''' want dat eerste werkt je enkel tegen, omdat je zodoende spoken gaat najagen en bevestiging gaat zoeken om je meningen te accentueren.
Daarom zeg ik 'relativeren, rationaliseren gaat uit van een absolute waarheid, die is er niet altijd.
Teveel variabelen. Je kunt immers bij de slechtste mensen stellen dat ze ook goede dingen doen.

Accentueren is een tic van me, ik moet dingen gewoonweg enigzins opfleuren anders zouden mensen mijn teksten maar kil vinden.
pi_137109977
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Meh, ja, alles wat met nadenken te maken heeft kan tot intellectualisme bestempeld worden. Ik snap niet waarvandaan die drang om te beoordelen (of veroordelen) vandaan komt wanneer je het ook bij observeren (rationaliseren) kan houden. Dat ''Amerika is slechts'' kan je beter vervangen met ''Amerika doet (waarschijnlijk) dit, omdat (waarschijnlijk) dat.''' want dat eerste werkt je enkel tegen, omdat je zodoende spoken gaat najagen en bevestiging gaat zoeken om je meningen te accentueren.
En het over een kam scheren van een volk is verre van intellectueel. Ja, er zitten een berg rotte appels tussen, maar ook bijzonder veel goede mensen die hun uiterste best doen om er een betere wereld van te maken.

Bedankt trouwens voor de discussie, vind het erg leuk om met jullie te praten. :D
pi_137110064
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Daarom zeg ik 'relativeren, rationaliseren gaat uit van een absolute waarheid, die is er niet altijd.
Teveel variabelen. Je kunt immers bij de slechtste mensen stellen dat ze ook goede dingen doen.
Mja, of je heft het idee van 'slechtste' en 'goede' op. Ik bedoel, relativeren begint toch juist bij zulke existentiële bepalingen van de dingen in de wereld. Voor mijzelf werkt het in elk geval helend en bovenal rustgevend. Maar misschien komt dat omdat ik juist mijn eigen zijn en het hele menselijke zijn al kapot heb gerelativeerd.
pi_137110130
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
En het over een kam scheren van een volk is verre van intellectueel. Ja, er zitten een berg rotte appels tussen, maar ook bijzonder veel goede mensen die hun uiterste best doen om er een betere wereld van te maken.

Bedankt trouwens voor de discussie, vind het erg leuk om met jullie te praten.
Haha, geen probleem. Zijn nu beetje offtopic door mijn schuld dus dat mag opgelost worden.
(Vind het overigens ook interessant om eens iets te lezen van een voormalig Amerikaans soldaat :Y ). Al had ik het stiekem trouwens wel toffer gevonden als je voormalig NASA-medewerker was oid :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 22:30:36 ]
pi_137110189
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Accentueren is een tic van me, ik moet dingen gewoonweg enigzins opfleuren anders zouden mensen mijn teksten maar kil vinden.
Dat snap ik inderdaad wel ja. Maar goed, we snappen het beide wel nu.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:29:57 #171
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137110191
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Bedankt trouwens voor de discussie, vind het erg leuk om met jullie te praten. :D
Likewise, het is dan ook maar hypothetische materie. Aan de oppervlakte denken mensen vaak dat ik anti amerikaans ben, maar hey..

Ik ben ook niet gediend van harde zakenmensen, daar ken ik er ook een paar van waar ik goed mee kan praten, zonder hun te veroordelen. Ik denk dat dat een voorwaarde van een betere wereld is.
pi_137110221
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Haha, geen probleem. Zijn nu beetje offtopic door mijn schuld dus dat mag opgelost worden.
(Vind het overigens ook interessant om eens iets te lezen van een voormalig Amerikaans soldaat :Y ).
Hmm, dat is niet alleen jouw schuld. Ik denk dat het een logisch vervolg was op de bestaande discussie. :D Ik hoop iig dat ik je wel een beetje doe beseffen dat Amerikanen niet allemaal Redneck Hillbillies zijn. Al draag ik wel graag een cowboy hoed, minus de strakke foute spijkerbroek. :P
  maandag 24 februari 2014 @ 22:32:17 #173
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137110313
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mja, of je heft het idee van 'slechtste' en 'goede' op. Ik bedoel, relativeren begint toch juist bij zulke existentiële bepalingen van de dingen in de wereld. Voor mijzelf werkt het in elk geval helend en bovenal rustgevend. Maar misschien komt dat omdat ik juist mijn eigen zijn en het hele menselijke zijn al kapot heb gerelativeerd.
Ik zoek die rust ook meer in mijn levensstijl, het wegblijven van druktemakers (moderne technologie tenzij het in mijn eigen tijdschema ligt, dus thuis mn pc) en mijn energie richten op componeren, outdoor. Ik kan overal wel induiken en analyseren maar je moet het balanceren. Net als de shaolin monniken, die hadden ook vroeg door dat je door enkel te mediteren gezondheidsproblemen kreeg en gingen toen harde fitness beginnen. :P
  maandag 24 februari 2014 @ 22:34:34 #174
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137110436
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:30 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]
Ik hoop iig dat ik je wel een beetje doe beseffen dat Amerikanen niet allemaal Redneck Hillbillies zijn.
Ik denk dat mensen meer bang zijn dat alle amerikanen doortrapte nep oppervlakkigen zijn (media types, makeup op en leuk doen voor de camera maar ondertussen) of hyperreligieuze vlaggenzwaaiers oid, het billie type is onderhand wel wat achterhaald.
pi_137110441
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zoek die rust ook meer in mijn levensstijl, het wegblijven van druktemakers (moderne technologie tenzij het in mijn eigen tijdschema ligt, dus thuis mn pc) en mijn energie richten op componeren, outdoor. Ik kan overal wel induiken en analyseren maar je moet het balanceren. Net als de shaolin monniken, die hadden ook vroeg door dat je door enkel te mediteren gezondheidsproblemen kreeg en gingen toen harde fitness beginnen. :P
Rust vinden is denk ik accepteren dat je aan een hoop dingen niks kunt doen en het maar te accepteren hebt. Dat klinkt als een verslagen houding, maar we hebben simpelweg het meeste niet in de hand. Pas als we de handen ineen slaan kunnen we echt verandering teweeg brengen.
pi_137110452
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:30 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Hmm, dat is niet alleen jouw schuld. Ik denk dat het een logisch vervolg was op de bestaande discussie. Ik hoop iig dat ik je wel een beetje doe beseffen dat Amerikanen niet allemaal Redneck Hillbillies zijn. Al draag ik wel graag een cowboy hoed, minus de strakke foute spijkerbroek.
Mja, ik heb altijd al een zwak voor Amerika gehad, alhoewel die voorliefde losstaat van de politiek. Ben er ook vaak genoeg geweest om beter te weten. Maar ik kwam dan eigenlijk alleen in NYC en met studenten in contact.

Voornaamste reden dat ik Amerika zo liefheb is om 1) de wetenschappelijke kennis, 2) technologie, 3) films/series, porno en muziek (entertainment), 4) filosofen, 5) NASA (zelfde als 1, maar god damn... de inzichten in het heelal dankzij de NASA is echt gigantisch.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:37:09 #177
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137110543
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:34 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Rust vinden is denk ik accepteren dat je aan een hoop dingen niks kunt doen en het maar te accepteren hebt. Dat klinkt als een verslagen houding, maar we hebben simpelweg het meeste niet in de hand. Pas als we de handen ineen slaan kunnen we echt verandering teweeg brengen.
Ik denk dat dat pas kan als we een common goal hebben, en dat is lastig in de wereld.
Ik begrijp the big picture ook wel, clans en extremistische religies hebben we niks goeds aan in de wereld. De crux is maatwerk, als je dat niet pleegt door de luiheid en gehaastheid van de financiele wereld die op conflicten teert ipv op oplossingen.. dan ben je verder heen dan je streven je ooit kan terugbrengen.
pi_137110572
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mja, ik heb altijd al een zwak voor Amerika gehad, alhoewel die voorliefde losstaat van de politiek. Ben er ook vaak genoeg geweest om beter te weten. Maar ik kwam dan eigenlijk alleen in NYC en met studenten in contact.

Voornaamste reden dat ik Amerika zo liefheb is om 1) de wetenschappelijke kennis, 2) technologie, 3) films/series, porno en muziek (entertainment), 4) filosofen, 5) NASA (zelfde als 1, maar god damn... de inzichten in het heelal dankzij de NASA is echt gigantisch.
Nou, Hill Billies ken ik genoeg. Ik woonde in een zuiderlijke staat en daar kun je aardig wat idioten vinden. Weleens van Hill Billy Roulette gehoord? Mijn buren speelden dat; een kogel in het vuur gooien terwijl je daar in een tuinstoel gezellig omheen zit met z'n allen, haha. :D
pi_137110600
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:32 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zoek die rust ook meer in mijn levensstijl, het wegblijven van druktemakers (moderne technologie tenzij het in mijn eigen tijdschema ligt, dus thuis mn pc) en mijn energie richten op componeren, outdoor. Ik kan overal wel induiken en analyseren maar je moet het balanceren. Net als de shaolin monniken, die hadden ook vroeg door dat je door enkel te mediteren gezondheidsproblemen kreeg en gingen toen harde fitness beginnen.
Slim. Al merk ik hier dat ik meer problemen en stress krijg door het wegleggen van m'n telefoon. Na al die jaren krijg ik nog steeds geklaag over dat ik pas een dag later reageer...
  maandag 24 februari 2014 @ 22:38:46 #180
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137110645
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het oude hollywood trok mij, niet de huidige cgi greenscreen garbage maar toen het nog echt een ambacht was. Maar ook de natuur, we kunnen niet vergeten dat de koloniën zn romantische flair hadden. Flagje prikken, houten dorpjes bouwen, dat met elkaar verbinden dmv railroads en telephone wires. Bijzondere impressie.
pi_137110676
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Slim. Al merk ik hier dat ik meer problemen en stress krijg door het wegleggen van m'n telefoon. Na al die jaren krijg ik nog steeds geklaag over dat ik pas een dag later reageer...
Ik heb dat opgelost door gewoon een Nokia te kopen. Batterij duur van twee weken en hij stuitert zonder te kapot te gaan.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:39:24 #182
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137110678
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:37 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Nou, Hill Billies ken ik genoeg. Ik woonde in een zuiderlijke staat en daar kun je aardig wat idioten vinden. Weleens van Hill Billy Roulette gehoord? Mijn buren speelden dat; een kogel in het vuur gooien terwijl je daar in een tuinstoel gezellig omheen zit met z'n allen, haha. :D
Ik ken de verhalen. Het type dat de trekker al overhaalt in een vuurgevecht terwijl hun pistool nog in hun achterzak zit :')
pi_137110687
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:37 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Nou, Hill Billies ken ik genoeg. Ik woonde in een zuiderlijke staat en daar kun je aardig wat idioten vinden. Weleens van Hill Billy Roulette gehoord? Mijn buren speelden dat; een kogel in het vuur gooien terwijl je daar in een tuinstoel gezellig omheen zit met z'n allen, haha.
Tja, billies, onze tokkies. Wat kan ik er over zeggen of denken.. Wat Baas zegt is meer zorgelijk, een land waar het gros het 'neppe zijn' najaagt bijvoorbeeld.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:40:24 #184
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137110726
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Prioriteiten, of je bent een radertje in de druk(te) om je heen, of je zoekt zelf de rust op.
pi_137110766
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Prioriteiten, of je bent een radertje in de druk(te) om je heen, of je zoekt zelf de rust op.
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

http://documentaryparadise.com Status Anxiety discusses the desire of people in many modern societies to "climb the social ladder" and the anxieties that result from a focus on how one is perceived by others. De Botton claims that chronic anxiety about status is an inevitable side effect of any democratic, ostensibly egalitarian society. De Botton lays out the causes of and solutions to status anxiety as follows

Goede docu hieromtrent ^O^
pi_137110871
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Tja, billies, onze tokkies. Wat kan ik er over zeggen of denken.. Wat Baas zegt is meer zorgelijk, een land waar het gros het 'neppe zijn' najaagt bijvoorbeeld.
Herkenbaar... Toen ik eerst verhuisde snapte ik van dat neppe ook niks. Als mensen je aardig vinden daar, zeggen ze al snel: "Kom maar snel een keer bij ons eten, lieverd...", waarmee ze gewoon aardig wilden doen maar je niet daadwerkelijk uitnodigden. Ik wist me daar in het begin geen raad mee en vroeg dan of ze een 'Nederlandse', of 'Amerikaanse' uitnodiging gaven. Dit zijn gewoon cultuursverschillen waar je aan gewend moet raken. Dat Amerika een westerse cultuur is, zegt niet dat het gelijk is aan de onze.

Als je daar een beetje doorheen weet te prikken kom je een stuk verder, is mijn ervaring.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:43:59 #187
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137110893
@status anxiety.

Ja dat rijst de pan uit tegenwoordig, mensen zijn echt extreem self absorbed met al die social media, en dat speelt ook steeds meer op die onderhand mentale ziekte in met al die apps.
En dan straks de google bril met volledige interface was alles augmenteerd danwel overneemt.

Wil je naar het museum? hier heb je een augmentatie pijltje dat je in je blikveld exact er via de stratenmap op af laat lopen.

Kijk je naar een persoon? Hier heb je zijn relatiestatus en telefoonnummer.

etc :r

Gekte.
pi_137110926
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:43 schreef BaajGuardian het volgende:
@status anxiety.

Ja dat rijst de pan uit tegenwoordig, mensen zijn echt extreem self absorbed met al die social media, en dat speelt ook steeds meer op die onderhand mentale ziekte in met al die apps.
En dan straks de google bril met volledige interface was alles augmenteerd danwel overneemt.

Wil je naar het museum? hier heb je een augmentatie pijltje dat je in je blikveld exact er via de stratenmap op af laat lopen.

Gekte.
I want x-ray glasses!
pi_137110987
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:43 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Herkenbaar... Toen ik eerst verhuisde snapte ik van dat neppe ook niks. Als mensen je aardig vinden daar, zeggen ze al snel: "Kom maar snel een keer bij ons eten, lieverd...", waarmee ze gewoon aardig wilden doen maar je niet daadwerkelijk uitnodigden. Ik wist me daar in het begin geen raad mee en vroeg dan of ze een 'Nederlandse', of 'Amerikaanse' uitnodiging gaven. Dit zijn gewoon cultuursverschillen waar je aan gewend moet raken. Dat Amerika een westerse cultuur is, zegt niet dat het gelijk is aan de onze.

Als je daar een beetje doorheen weet te prikken kom je een stuk verder, is mijn ervaring.
Bijvoorbeeld. Of ik weet nog wel dat een middelbaar (neger)vrouwtje, midden op Times Square, haar boodschappentas liet vallen en ik haar hielp dingen bij elkaar te raken. Gevolg was "'OH GOD BLESS YOU, THANK YOU SO VERY MUCH, GOD BLESS YOU'' _O-

Maar goed, elkaar helpen in zo een grote stad is natuurlijk ook niet de norm.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 22:46:39 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 22:47:16 #190
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137111045
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:43 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Veel amerikaanse omgangsvormen zijn erg oppervlakkig en zit geen 'letterlijke bedoeling achter.
Misbruik van definities etc krijg je daarmee, zoals het woordje letterlijk zelf dat juist in niet letterlijke vorm bedoeld wordt.. go figure.

Zoals het amerikaanse 'hey how are you' gevolgd door het antwoord 'great how are you' gevolgd door geen antwoord.
(nederlandse variant: 'hoi alles goed' ' ja met jou' *stilte*)
Maar dat is maar een klein voorbeeldje. Je ziet het juist vaak in de horkerige uitdrukkingen in de media. Onvermogen om iets over te brengen en met stale gezichten emoties uitdrukken die er dus niet zijn.

Maar goed je hebt zoveel mensenstromingen in de vs, het is dan ook onnoemelijk groot.
pi_137111087
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of ik weet nog wel dat een middelbaar (neger)vrouwtje, midden op Times Square, haar boodschappentas liet vallen en ik haar hielp dingen bij elkaar te raken. Gevolg was "'OH GOD BLESS YOU, THANK YOU SO VERY MUCH, GOD BLESS YOU'' _O-
Hahahaha. Ben je in ieder geval gezegend. :D :D Heb je niet terug gejammerd met: "Preach it, sister, ohhh yeah PREACH... I receive, I receive the Hoooooly Gooohoost!" Mag mensen best confronteren met hun eigen idioterie vind ik altijd ;)
pi_137111156
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Veel amerikaanse omgangsvormen zijn erg oppervlakkig en zit geen 'letterlijke bedoeling achter.
Misbruik van definities etc krijg je daarmee, zoals het woordje letterlijk zelf dat juist in niet letterlijke vorm bedoeld wordt.. go figure.

Zoals het amerikaanse 'hey how are you' gevolgd door het antwoord 'great how are you' gevolgd door geen antwoord.
(nederlandse variant: 'hoi alles goed' ' ja met jou' *stilte*)
Maar dat is maar een klein voorbeeldje. Je ziet het juist vaak in de horkerige uitdrukkingen in de media. Onvermogen om iets over te brengen en met stale gezichten emoties uitdrukken die er dus niet zijn.

Maar goed je hebt zoveel mensenstromingen in de vs, het is dan ook onnoemelijk groot.
Het grappige is dat als je er lang genoeg tussen zit, je het gewoon overneemt. Het is gewoon een onderdeel van de cultuur en als je ergens goed intergreert neem je gebruiken over. Maar wij kennen dit soort gekkigheden in Nederland ook hoor.
pi_137111164
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:43 schreef BaajGuardian het volgende:
@status anxiety.

Gekte.
Mm, ja... al speelt het daar natuurlijk al veel langer (sinds Ayn Rand en zo). Puur liberalisme; faal en het is je eigen schuld, succes; je bent de beste. En wanneer ben je het beste? Wanneer je veel shit kan kopen (de combo met consumerism). In die docu zie je ook dat het zelfs terecht gekomen is in het kerkelijke leven, God beloond de succesvolle mensen nu ook al in dít leven (met mooie auto's) _O-
  maandag 24 februari 2014 @ 22:51:16 #194
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137111249
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:44 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

I want x-ray glasses!
Moet je het leger weer in, dan krijg je ze vast, tezamen met een corner-gun-holder iets (weet ik veel hoe ze het noemen) waarmee je om hoeken van een huis kunt schieten zonder je vingers te verliezen. en een 'satelite uplink' waarmee je praktisch gezien digitaal zicht hebt. :')

Ik zat er laatst nog aan te denken en kan het ff niet laten te zeggen maar de manier waarop moderne soldaten huis (kunnen) houden in oude kalashnikov werpende geitenhoeder streken is gelijk aan een volledig geharnast leger aan middeleeuwse ridders die een ongewapend boerendorpje afslachten.
pi_137111259
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:48 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Hahahaha. Ben je in ieder geval gezegend. Heb je niet terug gejammerd met: "Preach it, sister, ohhh yeah PREACH... I receive, I receive the Hoooooly Gooohoost!" Mag mensen best confronteren met hun eigen idioterie vind ik altijd
Haha, dat had ik waarschijnlijk niet gedurfd. Het voelde alsof ze oprecht was in haar dankbaarheid... dus dat wilde ik niet krenken zeg maar. Was wel mooi geweest _O-
  maandag 24 februari 2014 @ 22:51:54 #196
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137111292
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar goed, elkaar helpen in zo een grote stad is natuurlijk ook niet de norm.
Joh als je daar neervalt met een hartstilstand lopen ze gewoon over je lijk heen anders :P
  maandag 24 februari 2014 @ 22:52:21 #197
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137111315
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:48 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:

[..]

Hahahaha. Ben je in ieder geval gezegend. :D :D Heb je niet terug gejammerd met: "Preach it, sister, ohhh yeah PREACH... I receive, I receive the Hoooooly Gooohoost!" Mag mensen best confronteren met hun eigen idioterie vind ik altijd ;)
Van die mensen die dan in tongen gaan praten, en de dominee hard blij doen daarmee.. ook zo mooi.
pi_137111370
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Haha, dat had ik waarschijnlijk niet gedurfd. Het voelde alsof ze oprecht was in haar dankbaarheid... dus dat wilde ik niet krenken zeg maar. Was wel mooi geweest _O-
Idd, dat had ik willen zien. Maar goed, waarschijnlijk beter dat je haar in haar waarde hebt gelaten.

Aan iedereen: welterusten, bedankt voor de discussie!

Groetjes!
  maandag 24 februari 2014 @ 22:53:30 #199
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137111387
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mm, ja... al speelt het daar natuurlijk al veel langer (sinds Ayn Rand en zo). Puur liberalisme; faal en het is je eigen schuld, succes; je bent de beste. En wanneer ben je het beste? Wanneer je veel shit kan kopen (de combo met consumerism). In die docu zie je ook dat het zelfs terecht gekomen is in het kerkelijke leven, God beloond de succesvolle mensen nu ook al in dít leven (met mooie auto's) _O-
beursgekte van de 80s.
zo had de nooit bestaande jezus toch gelijk toen hij het marktplein omver trapte.
pi_137111432
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:53 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Idd, dat had ik willen zien. Maar goed, waarschijnlijk beter dat je haar in haar waarde hebt gelaten.

Aan iedereen: welterusten, bedankt voor de discussie!

Groetjes!
Truste GI Joe ^O^
  maandag 24 februari 2014 @ 22:55:17 #201
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137111469
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Truste GI Joe ^O^

ok, dit.
pi_137444802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Lees je geschiedenisboeken.
Je hebt gelijk. NL heeft het in de Tweede Wereld Oorlog wel 5 dagen stand gehouden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:09:33 #203
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137446623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:15 schreef Aardappelfabriek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. NL heeft het in de Tweede Wereld Oorlog wel 5 dagen stand gehouden.
we deden het beter dan bijna alle andere landen, alleen op de Balkan en in Tirol hebben ze de situatie helemaal nog niet onder controle kunnen krijgen
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')