abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136453370
een marinier of commando neemt dat schot. Nederlanders zijn echt geen mietjes, het probleem is dat ze nooit (nu dan eindelijk wel weer) op grootschalige uitzending gaan.

iedereen in nederland heeft een redelijk stevige technische basis. Dus voor de wat slimmere onder ons is een chemische bom geen probleem ;)

nederland is uitgestrekter dan sommigen denken, denk aan de polders in het noorden, duinen aan zee, en zuid limburg.

ik woon zelf in zuid limburg en kan je vertellen dat als je hier de weg weet, je de vijand heel vaak kunt ambushen.
een vraag is geen vraag meer als je het antwoord al weet!
pi_136453449
oh en ik zou mezelf maar niet blindstaren op materiaal van de amerikanen.

in afghanistan gebruiken de amerikanen het nieuwste van het nieuwste en nog worden ze verslagen :')
pi_136453651
De witte vlag hangt al uit voordat de koning de oorlogsverklaring überhaupt onder ogen heeft gekregen.
pi_136453980
ik denk in ieder geval niet dat NATO ingrijpt, amerika is de helft van de nato...

dus tijd om vloeiend amerikaans te leren spreken en hamburgers te gaan eten kinders!
  Donald Duck held vrijdag 7 februari 2014 @ 22:12:50 #55
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_136454210
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:06 schreef shootercas het volgende:
ik denk in ieder geval niet dat NATO ingrijpt, amerika is de helft van de nato...

dus tijd om vloeiend amerikaans te leren spreken en hamburgers te gaan eten kinders!
De Navo artikelen voorzien niet eens in een interne strijd
Het 'een aanval op één, is een aanval op allen - en zal zo beantwoord worden' principe is duidelijk gericht op externe bedreigingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:13:00 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:52 schreef shootercas het volgende:

ik woon zelf in zuid limburg en kan je vertellen dat als je hier de weg weet, je de vijand heel vaak kunt ambushen.
Ja daar dacht ik ook al aan, ik heb hier en daar wat lichte studies over de oud chinese en oud japanse oorlogsvoering gevolgd (1500-1800) en daar waren hinderlagen en het landschap inzetten dan ook echt door elke veldslag verweven.

Daar kan amerika (getuige vietnam) niet mee omgaan, die moeten het hebben van landen kunnen platbombarderen vanuit de lucht of dmv drones waar niemand wat om geeft zodat ze elk onschuldig (eigenlijk zijn de amerikanen vaak de enige schuldige maar dat terzijde) slachtoffer collateraal kunnen noemen. Maar in een modern en stads land kunnen ze dat niet maken, dan hebben ze direct een wereldoorlog.

Nou ok tenzij ze aan de rest van de wereld verkopen dat nederland maar één stad heeft en de rest woestijn is zoals ze dat bij libië en syrië en in lastigere mate iran flikken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_136454303
quote:
:')
pi_136454367
quote:
Alsof amerika ook maar enige interesse zou hebben in zuid limburg. Dat laten ze lekker links liggen. Hek er omheen en klaar.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:18:48 #59
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454435
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Alsof amerika ook maar enige interesse zou hebben in zuid limburg. Dat laten ze lekker links liggen. Hek er omheen en klaar.
Er zijn twee dingen waar amerikanen interesse in hebben; economic landscaping (hilarisch eigenlijk gezien ze gewoon gratis geld bijdrukken elke dag) en alles wat dat in de weg staat opruimen met geweld. Dus als nederland de amerikaanse nep economie in gevaar zou brengen door amerika-kritisch te worden (en dat zijn we hard aan het worden, met goed recht, ik zelf ook.. en ik was als kind extreem pro amerikaans go figure) hebben ze mischien opeens goed interesse in nederland.
pi_136454478
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Er zijn twee dingen waar amerikanen interesse in hebben; economic landscaping (hilarisch eigenlijk gezien ze gewoon gratis geld bijdrukken elke dag) en alles wat dat in de weg staat opruimen met geweld. Dus als nederland de amerikaanse nep economie in gevaar zou brengen door amerika-kritisch te worden (en dat zijn we hard aan het worden, met goed recht, ik zelf ook.. en ik was als kind extreem pro amerikaans go figure) hebben ze mischien opeens goed interesse in nederland.
Ja, in Nederland, misschien. Maar in zuid limburg? No way.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:22:28 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454573
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:20 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, in Nederland, misschien. Maar in zuid limburg? No way.
Hangt af hoeveel mensen in zuid limburg hun stem hard willen maken tegen amerikaanse praktijkjes, hoe harder het geluid hoe meer het murrucuh opvalt en ze met bommen willen gaan gooien.

In het jaar 2000 had bijna niemand ooit van afghanistan gehoord bijv.
pi_136454889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hangt af hoeveel mensen in zuid limburg hun stem hard willen maken tegen amerikaanse praktijkjes, hoe harder het geluid hoe meer het murrucuh opvalt en ze met bommen willen gaan gooien.

Denk je nou echt dat er in Zuid-Limburg een harde kern van verzet zal ontstaan? _O-

Na het binnenvallen van de Duitsers gebeurde er eerst 2 jaar lang niets. We zijn een mak volk, en in Zuid-Limburg al helemaal.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:39:52 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136455201
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:31 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat er in Zuid-Limburg een harde kern van verzet zal ontstaan? _O-

Na het binnenvallen van de Duitsers gebeurde er eerst 2 jaar lang niets. We zijn een mak volk, en in Zuid-Limburg al helemaal.
Goeden vriend, ik ben hypotetisch.
pi_136455844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:17 schreef AgLarrr het volgende:
Misschien dat onze onderzeeërs nog een ravage kunnen aanrichten voordat ze glorieus ten onder gaan..
Kan zeker. Of kon.

Er was rond de eeuwwisseling een oefening en daarbij hebben twee NL'se onderzeeërs een Amerikaans vliegdekschip tot 'zinken' gebracht. Plus ongeveer de helft van de rest van de Carrier Battle Group.
pi_136457175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Goeden vriend, ik ben hypotetisch.
Neen, je bent extreem onrealistisch.
pi_136457988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Dacht het toch wel.

pi_136458207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Kan ons leger dan een fatsoenlijke weerstand bieden? Hebben wij daar de juiste legereenheden voor? Afgezien van carpet, ik bedoel dus grondoorlog, en enigzins op zee (dat laatste zouden we toch mee uit de voeten moeten kunnen)

Hebben we ook goede generaals en strategen?

Vroeg ik me ff af.
U heeft onder een steen geleefd?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zaterdag 8 februari 2014 @ 01:00:49 #68
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136459640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:02 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Nee met 1 luchtmobiele en 2 lege brigades gaan we lekker weerstand bieden. Een invasiemacht van 1 brigade is natuurlijk erg karig, maar echt veel meer zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
waar haal jij die militaire wijsheid vandaan ?
Enige ervaring met wat die brigades kunnen of kennen?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:37:37 #69
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136462756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:59 schreef Radegast het volgende:

[..]

Kan zeker. Of kon.

Er was rond de eeuwwisseling een oefening en daarbij hebben twee NL'se onderzeeërs een Amerikaans vliegdekschip tot 'zinken' gebracht. Plus ongeveer de helft van de rest van de Carrier Battle Group.
Jah, weet ik, de Roosenvelt ging 'naar de kelder' toen. Daar doel ik ook op, vier sneaky diesel subs zouden toch wat moeten kunnen klaren. En allicht dat setjes van goed gecoördineerde fregatten ook de nodige pijn kunnen brengen. Die LCF bakken hebben iig genoeg tanden.

Als ze eenmaal geland zijn... tjah. De kwaliteit van onze brigades ten spijt gaan we dat verliezen. De sleutel tot victorie -of eerder patstelling- ligt op zee.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_136464112
:') limburg weer afzeiken....

Wilde je zeggen dat de rest van nederland allemaal rambo's zijn?

3 kwart van de nederlandse bevolking zijn domme mensen die niets anders doen dan braaf doen wat de overheid hen verteld. Dat andere kwart is ex/actief millitair of gewoon actief en niet zo volgend.

Daarboven in die polder ben je zo de sjaak. amerikanen zetten de FLIR aan en ze kunnen meteen 5 km ver kijken :') , dronestrikeje op je en je bent weg.
pi_136465447
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 01:00 schreef Pumatje het volgende:

[..]

waar haal jij die militaire wijsheid vandaan ?
Enige ervaring met wat die brigades kunnen of kennen?
0,0 ervaring; bureaustoel generaal en raspessimist.

Wat gaat de KL dan wel uithalen tegen de Amerikanen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:37 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Jah, weet ik, de Roosenvelt ging 'naar de kelder' toen. Daar doel ik ook op, vier sneaky diesel subs zouden toch wat moeten kunnen klaren. En allicht dat setjes van goed gecoördineerde fregatten ook de nodige pijn kunnen brengen. Die LCF bakken hebben iig genoeg tanden.

Als ze eenmaal geland zijn... tjah. De kwaliteit van onze brigades ten spijt gaan we dat verliezen. De sleutel tot victorie -of eerder patstelling- ligt op zee.
Op zee zijn we al helemaal kansloos. Je kan wel die ene walrus die operationeel is op een zelfmoordmissie sturen, maar veel heb je daar niet aan. Verder kan je proberen die enkele LCF buiten bereik te houden en die gebruiken voor wat luchtdekking.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ponjaard op 08-02-2014 12:43:10 ]
pi_136465611
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:32 schreef RetepV het volgende:
Amerika verliest elke oorlog omdat ze wel weten hoe ze een oorlog moeten starten, maar niet hoe ze er eentje moeten beëindigen.

Als je een land inneemt, ben je vervolgens verantwoordelijk voor de burgers van dat land. Je moet dus een plan hebben om alles wat je kapot maakt zo snel als mogelijk weer te repareren.

Het ging namelijk niet om de bevolking de dood in te jagen, maar om het land in te nemen. Dus dat is nogal logisch. Burgers moet je niet alleen sparen tijdens de gevechtshandelingen, maar ook sparen voor de gevolgen van de gevechtshandelingen. Anders ben je niets meer dan een beul.

Verliezen is dus relatief. Als je een land inneemt, dan kun je wel roepen dat je gewonnen hebt. Maar als de bevolking zich tegen je keert, dan heb je dus niet gewonnen. Dan heb je alleen maar een burgeroorlog ontketend. Dat is niet winnen, dat is verkloten.
Wanneer je een land hebt ingenomen, heb je gewoon gewonnen, wat daarna met dat land gebeurd heeft daar niets mee van doen.
pi_136465835
Gewoon onszelf stiekem en snel bij België en Duitsland voegen, maken we 'r een bieroorlog van. Ik bedoel nl, be en dl samen domineren wrs 80% vd internationale biermarkt. Dus dan hoef je slechts met biersancties te dreigen om ze te laten omkeren, immers blijven ze anders over met die Amerikaanse pis dat voor bier moet doorgaan.
pi_136492822
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:29 schreef richolio het volgende:
Onze lokale BOA's zullen ze uiteraard tegenhouden.
Dit. Ze krijgen allemaal een boete wegens foutparkeren.
Volgens de wet mulder moeten ze deze eerst voldoen waardoor de VS failliet raken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:54:08 #75
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136513724
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:37 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

0,0 ervaring; bureaustoel generaal en raspessimist.

Wat gaat de KL dan wel uithalen tegen de Amerikanen?

Ja, wat zouden we niet uithalen dan? Wat is dit voor onzin stelling.
Als ze hier met 1 brigade komen dan zijn ze grandioos de sjaak..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')