abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:55:25 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136444825
Kan ons leger dan een fatsoenlijke weerstand bieden? Hebben wij daar de juiste legereenheden voor? Afgezien van carpet, ik bedoel dus grondoorlog, en enigzins op zee (dat laatste zouden we toch mee uit de voeten moeten kunnen)

Hebben we ook goede generaals en strategen?

Vroeg ik me ff af.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_136444860
Nee kansloos.
pi_136444908
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:56 schreef hoas het volgende:
Nee kansloos.
pi_136444918
Ja, we winnen sowieso. We hebben parakikkercommando's, VeVa milities, NatRes commando's... Ga zo maar door
pi_136444977
Nee Nederland word binnnen de 5 uur overlopen.
Ура для россии
  vrijdag 7 februari 2014 @ 17:59:54 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Ja, we winnen sowieso. We hebben parakikkercommando's, VeVa milities, NatRes commando's... Ga zo maar door
Ik snap ook wel dat op schaal (troepenmacht dus) nederland geen kans maakt maar we hebben ons ook lange tijd goed verweerd tegen duitsland en daarvoor tegen belgië.

Amerika heeft in decennia al geen oorlog meer gewonnen, nederland is dan wel klein maar daarom juist tactisch compact/overzichtelijk voor haar bevel.

Daarom vroeg ik me af hoeveel kans we maakten.
pi_136445023
Kansloos. Geen leger van betekenis en alleen criminelen hebben verder wapens.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:01:51 #8
351780 Piye
King of Kush
pi_136445103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:
we hebben ons ook lange tijd goed verweerd tegen duitsland en daarvoor tegen belgië.
Ik kom alleen in dit topic om even te lachen. Bij deze: hahaha _O- :')
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:02:22 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445131
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:00 schreef Kiniwa het volgende:
Kansloos. Geen leger van betekenis en alleen criminelen hebben verder wapens.
Lol..

Dus nederland heeft ook geen goede leidinggevenden in het legerapparaat verder?
Geen grote namen die verschil kunnen maken zoals bijv de gaulle van frankrijk etc..?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:02:55 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445160
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:01 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik kom alleen in dit topic om even te lachen. Bij deze: hahaha _O- :')
Lees je geschiedenisboeken.
pi_136445233
quote:

[..]

Ik snap ook wel dat op schaal (troepenmacht dus) nederland geen kans maakt maar we hebben ons ook lange tijd goed verweerd tegen duitsland en daarvoor tegen belgië.

Amerika heeft in decennia al geen oorlog meer gewonnen, nederland is dan wel klein maar daarom juist tactisch compact/overzichtelijk voor haar bevel.

Laat maar komen gaan we verder onder hun vlag, beter als wat het nu is.
  Donald Duck held vrijdag 7 februari 2014 @ 18:05:11 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_136445243
Volkomen kansloos. Dat wordt prijsschieten voor de Amerikanen.
En wie weet zien we het ooit nog gebeuren, met dank aan de "American Service-Members' Protection Act"
Die geeft de VS het recht tot 'all means necessary and appropriate to bring about the release of any US or allied personnel being detained or imprisoned by, on behalf of, or at the request of the International Criminal Court'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_136445254
quote:

[..]

4 dagen, zo lang heeft het Nederlandse leger zich verzet.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:06:30 #14
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445290
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:04 schreef hoas het volgende:

[..]

grapjurk, amerika beter vinden dan wat dan ook. :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:07:06 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Volkomen kansloos. Dat wordt prijsschieten voor de Amerikanen.
En wie weet zien we het ooit nog gebeuren, met dank aan de "American Service-Members' Protection Act"
Die geeft de VS het recht tot 'all means necessary and appropriate to bring about the release of any US or allied personnel being detained or imprisoned by, on behalf of, or at the request of the International Criminal Court'
Ja over zoiets heb ik wel eens meer gelezen, was er toen niet een dreiging wbt een haven ergens?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:07:44 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136445330
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

4 dagen, zo lang heeft het Nederlandse leger zich verzet.
Een gevecht stopt niet bij de handtekening op een verdrag vriend. Anders had het verzet ook niet bestaan.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:09:23 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136445388
Amerika is ze altijd een stap voor aangezien ze gewoon alle communicatie afluisteren.
pi_136445433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Een gevecht stopt niet bij de handtekening op een verdrag vriend. Anders had het verzet ook niet bestaan.
Jij had het specifiek over leger, eenheden, leiding, etc. toch? Dat is iets anders dan het verzet waar jij het over hebt. Jij bedoelt iets a la Afghanistan, guerrillas, etc.
pi_136445454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

grapjurk, amerika beter vinden dan wat dan ook. :')
Ja, Amerika heeft alles wat NL niet heeft
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:11:36 #20
351780 Piye
King of Kush
pi_136445461
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij had het specifiek over leger, eenheden, leiding, etc. toch? Dat is iets anders dan het verzet waar jij het over hebt. Jij bedoelt iets a la Afghanistan, guerrillas, etc.
Dit en daarbij mensen die het Nederlandse verzet overschatten. :')
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:14:31 #21
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_136445558
ik dacht dat de mariniers wel redelijk in de top staan van gevechtseenheden over heel de wereld.
( niet dat dat iets uitmaakt want er zijn er gewoon te weinig van dan)

maar dan nog geen schijn van kans, en zelfs de marine niet.
reden, budget. lijkt me
mee bekant vangde gin haas.
pi_136445634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Kan ons leger dan een fatsoenlijke weerstand bieden? Hebben wij daar de juiste legereenheden voor? Afgezien van carpet, ik bedoel dus grondoorlog, en enigzins op zee (dat laatste zouden we toch mee uit de voeten moeten kunnen)
Kom op zeg, een vlak land beschermen? Kansloos. We kunnen de helft onder water zetten, misschien zinken ze dan in weg in de modder.

Maar... Niemand zal Nederland binnenvallen. Tenminste... Niet als ze ons om economische redenen willen hebben. Het is namelijk simpel. Als wij niet meer werken, stort onze economie in. En onze economie blijft niet lopen met arbeiders met een Amerikaanse mentaliteit.

Dus als je Nederland binnenvalt, maak je het kapot. En dan is Nederland waardeloos geworden voor je.

De enige reden om Nederland binnen te vallen is wanneer je vanuit Duitsland naar Frankrijk wil oprukken en niet een stel gekke Belgen en Nederlanders in je rug wil krijgen. Of wanneer je van Frankrijk naar Duitsland oprukt en ook niet die Belgen en Nederlanders in je rug wil krijgen.

In dat geval interesseert de economie van Nederland je minder dan het beschermen van je soldaten.

In feite bestaat Nederland omdat Engeland, Frankrijk en Duitsland het beter vonden als Nederland onafhankelijk bleef. Dat was het beste voor iedereen. En dat geldt nu meer dan ooit, want door ons harde werken kunnen die landen niet meer zonder Nederland.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:17:52 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136445685
Misschien dat onze onderzeeërs nog een ravage kunnen aanrichten voordat ze glorieus ten onder gaan..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_136445709
quote:

[..]

??? Volgens mij was het 3 dagen gebeurd. Noem jij 3 dagen 'lange ' tijd??!??!!?!?

En tegen Belgie hebben we ons volgens mij nooit verweerd. Na, misschien zo rond 1500, toen niemand nog schietwapens had, en het 3 weken duurde om vanuit Antwerpen naar Eindhoven te lopen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:19:15 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136445722
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:17 schreef AgLarrr het volgende:
Misschien dat onze onderzeeërs nog een ravage kunnen aanrichten voordat ze glorieus ten onder gaan..
Als het een beetje meezit nog met de kernwapens van die Amerikanen zelf ook :+
pi_136445829
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Net of wij de bevoegdheid hebben om ze te lanceren, we mogen er nog niet in de buurt komen.
pi_136445835
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:14 schreef kawa4 het volgende:
ik dacht dat de mariniers wel redelijk in de top staan van gevechtseenheden over heel de wereld.
( niet dat dat iets uitmaakt want er zijn er gewoon te weinig van dan)

maar dan nog geen schijn van kans, en zelfs de marine niet.
reden, budget. lijkt me
De Amerikanen hebben meer mariniers dan het gehele Nederlandse leger (normale soldaten+mariniers+andere eenheden) _O-

En ja die zijn prima getraind.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:24:24 #28
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136445900
Er is geen enkel land dat een kans maakt in een oorlog tegen de VS.
pi_136445984
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:04 schreef hoas het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet helemaal hoe de Amerikanen oorlog voeren.

• Ze gaan eerst een reden fabriceren om een oorlog te beginnen.
• Vervolgens sturen ze 100.000 man.
• Die beginnen met eerst de volledige infrastructuur te vernielen.
• Nadat dat gebeurd is, gaan ze de steden stad voor stad innemen. Alles kapot schietend wat mogelijk ons zou kunnen helpen.
• Nadat alles kapot is roepen ze de overwinning uit. Zonder capitulatie ofzo, want ze vinden al dat ze gewonnen hebben wanneer er geen tegenstand meer is.
• Willem-Alexander wordt opgehangen als voorbeeld.
• Blackwater komt hier om al onze spullen te roven ons land weer op te bouwen.
• Massale sterfte onder de bevolking door ziekten omdat Blackwater te druk bezig is onze spullen te roven te veel tegengewerkt wordt om de infrastructuur op te bouwen.
• Blackwater krijgt meer mandaten om de bevolking uit de weg te ruimen te helpen.
• Na 5 jaar is alles geroofdopgebouwd wat ze konden rovenopbouwen.
• Blackwater gaat weg, Amerika geeft het land terug aan de bevolking, en verwacht dat de bevolking de rest van zijn leven dankbaar zal zijn.
  Donald Duck held vrijdag 7 februari 2014 @ 18:26:43 #30
46149 __Saviour__
pi_136445987
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die codes worden nooit vrijgegeven natuurlijk. En ze worden bovendien bewaakt door Amerikaans personeel, dat vast opdracht krijgt om de wapens met geweld te verdedigen. En als er ondanks dat toch een F16 met een bom weet op te stijgen, wordt die gelijk uit de lucht geplukt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:29:18 #31
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136446076
Onze lokale BOA's zullen ze uiteraard tegenhouden.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:31:37 #32
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136446152
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:26 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet helemaal hoe de Amerikanen oorlog voeren.

• Ze gaan eerst een reden fabriceren om een oorlog te beginnen.
• Vervolgens sturen ze 100.000 man.
• Die beginnen met eerst de volledige infrastructuur te vernielen.
• Nadat dat gebeurd is, gaan ze de steden stad voor stad innemen. Alles kapot schietend wat mogelijk ons zou kunnen helpen.
• Nadat alles kapot is roepen ze de overwinning uit. Zonder capitulatie ofzo, want ze vinden al dat ze gewonnen hebben wanneer er geen tegenstand meer is.
• Willem-Alexander wordt opgehangen als voorbeeld.
• Blackwater komt hier om al onze spullen te roven ons land weer op te bouwen.
• Massale sterfte onder de bevolking door ziekten omdat Blackwater te druk bezig is onze spullen te roven te veel tegengewerkt wordt om de infrastructuur op te bouwen.
• Blackwater krijgt meer mandaten om de bevolking uit de weg te ruimen te helpen.
• Na 5 jaar is alles geroofdopgebouwd wat ze konden rovenopbouwen.
• Blackwater gaat weg, Amerika geeft het land terug aan de bevolking, en verwacht dat de bevolking de rest van zijn leven dankbaar zal zijn.
Ja man.
pi_136446194
Amerika verliest elke oorlog omdat ze wel weten hoe ze een oorlog moeten starten, maar niet hoe ze er eentje moeten beëindigen.

Als je een land inneemt, ben je vervolgens verantwoordelijk voor de burgers van dat land. Je moet dus een plan hebben om alles wat je kapot maakt zo snel als mogelijk weer te repareren.

Het ging namelijk niet om de bevolking de dood in te jagen, maar om het land in te nemen. Dus dat is nogal logisch. Burgers moet je niet alleen sparen tijdens de gevechtshandelingen, maar ook sparen voor de gevolgen van de gevechtshandelingen. Anders ben je niets meer dan een beul.

Verliezen is dus relatief. Als je een land inneemt, dan kun je wel roepen dat je gewonnen hebt. Maar als de bevolking zich tegen je keert, dan heb je dus niet gewonnen. Dan heb je alleen maar een burgeroorlog ontketend. Dat is niet winnen, dat is verkloten.
pi_136446396
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:31 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja man.
Amerika heeft bijvoorbeeld de koude oorlog eenzijdig tot 'gewonnen' uitgeroepen. Bush Jr. heeft op TV staan brullen dat Amerika de koude oorlog gewonnen heeft. :+

1. Die kernwapens zijn er nog altijd, vandaar dat Oost-Europa nog steeds onafhankelijk is.
2. Er is geen capitulatie getekend, waardoor er nergens een einde aan is gemaakt.

Ik moest nogal lachen toen ik Bush dat hoorde vertellen.

Maar Bush was toch slim genoeg om toch maar niet zijn leger naar Rusland te sturen om het territorium te claimen. Want hij wist ook wel dat 'ie dan een kernwapenoorlog zou ontketenen. En dat is bewijs genoeg dat Bush gewoon uit zijn nek zat te lullen om populair te zijn.

Waarschijnlijk wou hij in de geschiedenisboekjes in als de man die de koude oorlog had opgelost. Bush heeft alles gedaan voor de geschiedenisboekjes. Zelfs geprobeerd de VN voor te liegen. Bijna oorlog met Frankrijk gekregen. Bijna oorlog met Duitsland. Hij was een ramp voor de wereld, en al zijn 'oorlogen' zijn faliekant mislukt.

Ik schrijf dit omdat het mijn punt onderstreept dat Amerika niet een land binnenvalt, maar een land vernietigt.

Reden genoeg om ontzettend bang voor Amerika te zijn.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:42:31 #35
179534 Waaghals
Wolfgang Abel
pi_136446477
nou maar hopen dat ze ons gemoedelijk binnenvallen dan
Where's me jumper?
pi_136446483
Wat wel in ons voordeel is is onze grootte. Een USAF jager kan nog geen halve bocht trekken voordat 'ie al boven Duitsland zit en een Abrams kan niet vuren zonder het risico dat het projectiel in België eindigt.

En nu serieus; ik durf te wedden dat 1, jaja slechts 1, Amerikaanse brigade met ondersteuning van tanks, artillerie, (CAS) vliegtuigen heel Nederland onder de vinger kan krijgen. Wat zal dat zijn, 1 Nimiz, een stel LPDs/LHAs, een hospitaalschip, 2 of 3 SSNs en een stuk of 4 Burke's?

:')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:52:54 #37
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136446742
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben meer mariniers dan het gehele Nederlandse leger (normale soldaten+mariniers+andere eenheden) _O-

En ja die zijn prima getraind.
Dat zou ik niet zo snel zeggen, als je sommige amerikaanse soldaten moet aanhoren vraag je je soms af of dat soort figuren niet elke dag hulp nodig hebben bij het naar de wc gaan..
pi_136447107
Met z'n allen het ondergronds verzet in gaan.
Echter zullen de Amerikanen dat zien als terrorisme en daarmee hun testostron gedrag kunnen goedpraten.
pi_136447114
in face-to-face combat: nee.

in burger?
ja

nederlandse millitairen zijn flexibeler en beter getraind als amerikaanse soldaten.

als defensie het net zo aanpakt als de taliban in afghanistan, slachten we amerika langzaam maar zeker af. vooral omdat amerika ongeveer dezelfde wapensystemen gebruikt als nederland.

Amerika's mass warfare is niet effectief genoeg voor hedendaagse conflicten...
een vraag is geen vraag meer als je het antwoord al weet!
pi_136447791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Lol..

Dus nederland heeft ook geen goede leidinggevenden in het legerapparaat verder?
Geen grote namen die verschil kunnen maken zoals bijv de gaulle van frankrijk etc..?
Meen je dat of zeg je dat in je onschuld?

Ooit legerofficieren zien vechten? Karremans bijvoorbeeld? En dat in deze tijd?
Ipv van vier dagen geef ik ze nu 4 uur .........
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:30:26 #41
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136448225
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:39 schreef RetepV het volgende:

[..]

Amerika heeft bijvoorbeeld de koude oorlog eenzijdig tot 'gewonnen' uitgeroepen. Bush Jr. heeft op TV staan brullen dat Amerika de koude oorlog gewonnen heeft. :+

1. Die kernwapens zijn er nog altijd, vandaar dat Oost-Europa nog steeds onafhankelijk is.
2. Er is geen capitulatie getekend, waardoor er nergens een einde aan is gemaakt.

Ik moest nogal lachen toen ik Bush dat hoorde vertellen.

Maar Bush was toch slim genoeg om toch maar niet zijn leger naar Rusland te sturen om het territorium te claimen. Want hij wist ook wel dat 'ie dan een kernwapenoorlog zou ontketenen. En dat is bewijs genoeg dat Bush gewoon uit zijn nek zat te lullen om populair te zijn.

Waarschijnlijk wou hij in de geschiedenisboekjes in als de man die de koude oorlog had opgelost. Bush heeft alles gedaan voor de geschiedenisboekjes. Zelfs geprobeerd de VN voor te liegen. Bijna oorlog met Frankrijk gekregen. Bijna oorlog met Duitsland. Hij was een ramp voor de wereld, en al zijn 'oorlogen' zijn faliekant mislukt.

Ik schrijf dit omdat het mijn punt onderstreept dat Amerika niet een land binnenvalt, maar een land vernietigt.

Reden genoeg om ontzettend bang voor Amerika te zijn.
Vraag de zuster ff om een pilletje.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:38:26 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136448536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:02 schreef shootercas het volgende:

in burger?
ja

nederlandse millitairen zijn flexibeler en beter getraind als amerikaanse soldaten.

als defensie het net zo aanpakt als de taliban in afghanistan, slachten we amerika langzaam maar zeker af. vooral omdat amerika ongeveer dezelfde wapensystemen gebruikt als nederland.

Kijk daar hebben we wat aan, en zijn er dan ook goede bevelhebbers die vanuit de ondergrondse tunnelkes het verzet kunnen aanvoeren? :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:40:04 #43
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136448601
quote:

in burger?
ja

Waar moeten we in Nederland zo'n rebellenleger verstoppen?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:43:22 #44
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136448733
quote:

[..]

Pardon?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:45:15 #45
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136448800
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:42 schreef Ponjaard het volgende:
Wat wel in ons voordeel is is onze grootte. Een USAF jager kan nog geen halve bocht trekken voordat 'ie al boven Duitsland zit en een Abrams kan niet vuren zonder het risico dat het projectiel in België eindigt.

En nu serieus; ik durf te wedden dat 1, jaja slechts 1, Amerikaanse brigade met ondersteuning van tanks, artillerie, (CAS) vliegtuigen heel Nederland onder de vinger kan krijgen. Wat zal dat zijn, 1 Nimiz, een stel LPDs/LHAs, een hospitaalschip, 2 of 3 SSNs en een stuk of 4 Burke's?

En dit is natuurlijk ook hele grote dikke onzin..
pi_136449408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:45 schreef Pumatje het volgende:

[..]

En dit is natuurlijk ook hele grote dikke onzin..
Nee met 1 luchtmobiele en 2 lege brigades gaan we lekker weerstand bieden. Een invasiemacht van 1 brigade is natuurlijk erg karig, maar echt veel meer zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
pi_136449626
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Vraag de zuster ff om een pilletje.
Waarom? Ik verzin dat allemaal niet ter plekke ofzo. Is het gevolg van vele gesprekken over wereldpolitiek, het volgen van de wereldpolitiek, het nadenken over wat er allemaal gebeurt, etc.

Het enige dat ik ter plekke heb verzonnen is de toon van het bericht, en de woordkeus. Maar dat maakt de inhoud niet minder. Alleen de vormgeving. Dit is Fok! dus zet ik een andere toon op.

Maar als je er serieus op in wil gaan, dan wil ik dat ook best hoor. Maar ik heb de eerste zetten gezet, dus nu ben jij aan de beurt. Wil je de lange uitleg? Als je serieus bent, geef ik je die. Toon eerst maar dat je er serieus op in wil gaan.
pi_136449885
quote:
Kijk, daar doelde ik dus op. Die mass warfare zal Nederland heel snel onder controle van Amerika krijgen. Nederland is niet te verdedigen wat dat betreft.

Een loopgravenoorlog zal het ook niet worden, dus wat de Belgen in WOI voor elkaar hebben gekregen, dat zal niet een tweede keer lukken.

Wat blijft er dan over? Een partizanenoorlog, guerilla warfare. Nederlandse burgers die stukje bij beetje het Amerikaanse bestel weer gaan afbreken. Net zo lang totdat de Amerikanen het opgeven.

Dat zal heel bloederig worden. De voorbeelden zijn er te over.

En dat is dan ook weer precies wat ik zei: de Amerikanen zullen de oorlog als 'gewonnen' uitroepen, zoals ze dat altijd doen. Maar ze hebben niks gewonnen als ze de burgers niet met zich mee krijgen. Dat is hun illusie waar ze keer op keer weer in trappen. Daarom heet The American Dream ook een 'dream'.

Dus hoe het zal gaan: Amerika zal het Nederlandse overheidsbestel binnen hele korte tijd innemen. Maar zullen er achter komen dat ze daarmee nog niet de controle over het land hebben. Ze zullen keer op keer klappen krijgen: bermbommen (kunnen wij ook prima), sabotage acties (wie heeft de betere engineers?), hinderlagen (wij kennen het land), geimproviseerde explosieven (kennis genoeg), economie platgelegd (wie kent onze economie beter dan wijzelf?).

Ze zullen huilend weer vertrekken. Helaas pas na vele doden aan beide zijden.

Wel jammer dat we geen dienstplicht meer hebben, want wie kan er tegenwoordig nog een wapen hanteren? En dan bedoel ik niet alleen maar richten en de trekker overhalen, maar ook op zo'n manier hanteren dat het veilig is voor henzelf en hun maten.
pi_136450016
Gelukkig hebben we nog wel een professioneel leger. Dus opleiding van burgers tot verzetsstrijders, en het geven van tactische en strategische hulp, dat is er wel. Het zou waarschijnlijk beter zijn als het Nederlandse leger helemaal niet zou vechten en meteen zou onderduiken.

Maar een beetje vechten zou ook niet slecht zijn, om de Amerikanen de illusie te geven dat ze het leger klein hebben gekregen en niets meer te vrezen hebben. Die gevechten zullen echter alleen maar zijn om tijd te winnen voor het belangrijkere werk: het veiligstellen van wapens en voorraden, en het begin maken met het organiseren van verzetscentra. Een paar soldaten zullen daar hun leven voor moeten geven.

Vul overigens voor 'Amerikanen' maar elk volk in dat Nederland probeert in te nemen.
pi_136450340
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zo snel zeggen, als je sommige amerikaanse soldaten moet aanhoren vraag je je soms af of dat soort figuren niet elke dag hulp nodig hebben bij het naar de wc gaan..
Waar Amerikaanse soldaten wel heel erg goed in getraind zijn, is het daadwerkelijk schieten om te doden. In WOII bleek bij de invasie dat in werkelijkheid maar 1 op de 4 soldaten gericht aan het schieten was. 3 op de 4 waren of te bang, of te zachtaardig, of bedenk maar een reden waarom je niet zomaar een ander mens wil doden wanneer puntje bij paaltje komt.

Daar hebben de Amerikanen goed van geleerd, en hun militaire opleiding op aangepast. In feite maken ze sociopaten van hun soldaten.

Zou jij een mens doodschieten die geen kogels meer heeft en je smeekt om hem alsjeblieft niet dood te schieten omdat hij een vrouw en kinderen heeft? Er zijn vele mensen in hun rug geschoten toen ze zich omdraaiden om zo iemand te laten gaan...

Een beroepssoldaat zou gewoon schieten, een verzetssoldaat zou misschien aarzelen en er dan zelf aan gaan.
pi_136453370
een marinier of commando neemt dat schot. Nederlanders zijn echt geen mietjes, het probleem is dat ze nooit (nu dan eindelijk wel weer) op grootschalige uitzending gaan.

iedereen in nederland heeft een redelijk stevige technische basis. Dus voor de wat slimmere onder ons is een chemische bom geen probleem ;)

nederland is uitgestrekter dan sommigen denken, denk aan de polders in het noorden, duinen aan zee, en zuid limburg.

ik woon zelf in zuid limburg en kan je vertellen dat als je hier de weg weet, je de vijand heel vaak kunt ambushen.
pi_136453449
oh en ik zou mezelf maar niet blindstaren op materiaal van de amerikanen.

in afghanistan gebruiken de amerikanen het nieuwste van het nieuwste en nog worden ze verslagen :')
pi_136453651
De witte vlag hangt al uit voordat de koning de oorlogsverklaring überhaupt onder ogen heeft gekregen.
pi_136453980
ik denk in ieder geval niet dat NATO ingrijpt, amerika is de helft van de nato...

dus tijd om vloeiend amerikaans te leren spreken en hamburgers te gaan eten kinders!
  Donald Duck held vrijdag 7 februari 2014 @ 22:12:50 #55
46149 __Saviour__
pi_136454210
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:06 schreef shootercas het volgende:
ik denk in ieder geval niet dat NATO ingrijpt, amerika is de helft van de nato...

dus tijd om vloeiend amerikaans te leren spreken en hamburgers te gaan eten kinders!
De Navo artikelen voorzien niet eens in een interne strijd
Het 'een aanval op één, is een aanval op allen - en zal zo beantwoord worden' principe is duidelijk gericht op externe bedreigingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:13:00 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:52 schreef shootercas het volgende:

ik woon zelf in zuid limburg en kan je vertellen dat als je hier de weg weet, je de vijand heel vaak kunt ambushen.
Ja daar dacht ik ook al aan, ik heb hier en daar wat lichte studies over de oud chinese en oud japanse oorlogsvoering gevolgd (1500-1800) en daar waren hinderlagen en het landschap inzetten dan ook echt door elke veldslag verweven.

Daar kan amerika (getuige vietnam) niet mee omgaan, die moeten het hebben van landen kunnen platbombarderen vanuit de lucht of dmv drones waar niemand wat om geeft zodat ze elk onschuldig (eigenlijk zijn de amerikanen vaak de enige schuldige maar dat terzijde) slachtoffer collateraal kunnen noemen. Maar in een modern en stads land kunnen ze dat niet maken, dan hebben ze direct een wereldoorlog.

Nou ok tenzij ze aan de rest van de wereld verkopen dat nederland maar één stad heeft en de rest woestijn is zoals ze dat bij libië en syrië en in lastigere mate iran flikken.
pi_136454303
quote:
pi_136454367
quote:
Alsof amerika ook maar enige interesse zou hebben in zuid limburg. Dat laten ze lekker links liggen. Hek er omheen en klaar.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:18:48 #59
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454435
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Alsof amerika ook maar enige interesse zou hebben in zuid limburg. Dat laten ze lekker links liggen. Hek er omheen en klaar.
Er zijn twee dingen waar amerikanen interesse in hebben; economic landscaping (hilarisch eigenlijk gezien ze gewoon gratis geld bijdrukken elke dag) en alles wat dat in de weg staat opruimen met geweld. Dus als nederland de amerikaanse nep economie in gevaar zou brengen door amerika-kritisch te worden (en dat zijn we hard aan het worden, met goed recht, ik zelf ook.. en ik was als kind extreem pro amerikaans go figure) hebben ze mischien opeens goed interesse in nederland.
pi_136454478
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Er zijn twee dingen waar amerikanen interesse in hebben; economic landscaping (hilarisch eigenlijk gezien ze gewoon gratis geld bijdrukken elke dag) en alles wat dat in de weg staat opruimen met geweld. Dus als nederland de amerikaanse nep economie in gevaar zou brengen door amerika-kritisch te worden (en dat zijn we hard aan het worden, met goed recht, ik zelf ook.. en ik was als kind extreem pro amerikaans go figure) hebben ze mischien opeens goed interesse in nederland.
Ja, in Nederland, misschien. Maar in zuid limburg? No way.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:22:28 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136454573
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:20 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, in Nederland, misschien. Maar in zuid limburg? No way.
Hangt af hoeveel mensen in zuid limburg hun stem hard willen maken tegen amerikaanse praktijkjes, hoe harder het geluid hoe meer het murrucuh opvalt en ze met bommen willen gaan gooien.

In het jaar 2000 had bijna niemand ooit van afghanistan gehoord bijv.
pi_136454889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hangt af hoeveel mensen in zuid limburg hun stem hard willen maken tegen amerikaanse praktijkjes, hoe harder het geluid hoe meer het murrucuh opvalt en ze met bommen willen gaan gooien.

Denk je nou echt dat er in Zuid-Limburg een harde kern van verzet zal ontstaan? _O-

Na het binnenvallen van de Duitsers gebeurde er eerst 2 jaar lang niets. We zijn een mak volk, en in Zuid-Limburg al helemaal.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:39:52 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136455201
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:31 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat er in Zuid-Limburg een harde kern van verzet zal ontstaan? _O-

Na het binnenvallen van de Duitsers gebeurde er eerst 2 jaar lang niets. We zijn een mak volk, en in Zuid-Limburg al helemaal.
Goeden vriend, ik ben hypotetisch.
pi_136455844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:17 schreef AgLarrr het volgende:
Kan zeker. Of kon.

Er was rond de eeuwwisseling een oefening en daarbij hebben twee NL'se onderzeeërs een Amerikaans vliegdekschip tot 'zinken' gebracht. Plus ongeveer de helft van de rest van de Carrier Battle Group.
pi_136457175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Goeden vriend, ik ben hypotetisch.
Neen, je bent extreem onrealistisch.
pi_136457988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Dacht het toch wel.

pi_136458207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:

Hebben we ook goede generaals en strategen?

Vroeg ik me ff af.
U heeft onder een steen geleefd?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zaterdag 8 februari 2014 @ 01:00:49 #68
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136459640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:02 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Nee met 1 luchtmobiele en 2 lege brigades gaan we lekker weerstand bieden. Een invasiemacht van 1 brigade is natuurlijk erg karig, maar echt veel meer zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
waar haal jij die militaire wijsheid vandaan ?
Enige ervaring met wat die brigades kunnen of kennen?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:37:37 #69
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_136462756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 22:59 schreef Radegast het volgende:

[..]

Kan zeker. Of kon.

Er was rond de eeuwwisseling een oefening en daarbij hebben twee NL'se onderzeeërs een Amerikaans vliegdekschip tot 'zinken' gebracht. Plus ongeveer de helft van de rest van de Carrier Battle Group.
Jah, weet ik, de Roosenvelt ging 'naar de kelder' toen. Daar doel ik ook op, vier sneaky diesel subs zouden toch wat moeten kunnen klaren. En allicht dat setjes van goed gecoördineerde fregatten ook de nodige pijn kunnen brengen. Die LCF bakken hebben iig genoeg tanden.

Als ze eenmaal geland zijn... tjah. De kwaliteit van onze brigades ten spijt gaan we dat verliezen. De sleutel tot victorie -of eerder patstelling- ligt op zee.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_136464112
:') limburg weer afzeiken....

Wilde je zeggen dat de rest van nederland allemaal rambo's zijn?

3 kwart van de nederlandse bevolking zijn domme mensen die niets anders doen dan braaf doen wat de overheid hen verteld. Dat andere kwart is ex/actief millitair of gewoon actief en niet zo volgend.

Daarboven in die polder ben je zo de sjaak. amerikanen zetten de FLIR aan en ze kunnen meteen 5 km ver kijken :') , dronestrikeje op je en je bent weg.
pi_136465447
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 01:00 schreef Pumatje het volgende:

[..]

waar haal jij die militaire wijsheid vandaan ?
Enige ervaring met wat die brigades kunnen of kennen?
0,0 ervaring; bureaustoel generaal en raspessimist.

Wat gaat de KL dan wel uithalen tegen de Amerikanen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:37 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Jah, weet ik, de Roosenvelt ging 'naar de kelder' toen. Daar doel ik ook op, vier sneaky diesel subs zouden toch wat moeten kunnen klaren. En allicht dat setjes van goed gecoördineerde fregatten ook de nodige pijn kunnen brengen. Die LCF bakken hebben iig genoeg tanden.

Als ze eenmaal geland zijn... tjah. De kwaliteit van onze brigades ten spijt gaan we dat verliezen. De sleutel tot victorie -of eerder patstelling- ligt op zee.
Op zee zijn we al helemaal kansloos. Je kan wel die ene walrus die operationeel is op een zelfmoordmissie sturen, maar veel heb je daar niet aan. Verder kan je proberen die enkele LCF buiten bereik te houden en die gebruiken voor wat luchtdekking.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ponjaard op 08-02-2014 12:43:10 ]
pi_136465611
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:32 schreef RetepV het volgende:
Amerika verliest elke oorlog omdat ze wel weten hoe ze een oorlog moeten starten, maar niet hoe ze er eentje moeten beëindigen.

Als je een land inneemt, ben je vervolgens verantwoordelijk voor de burgers van dat land. Je moet dus een plan hebben om alles wat je kapot maakt zo snel als mogelijk weer te repareren.

Het ging namelijk niet om de bevolking de dood in te jagen, maar om het land in te nemen. Dus dat is nogal logisch. Burgers moet je niet alleen sparen tijdens de gevechtshandelingen, maar ook sparen voor de gevolgen van de gevechtshandelingen. Anders ben je niets meer dan een beul.

Verliezen is dus relatief. Als je een land inneemt, dan kun je wel roepen dat je gewonnen hebt. Maar als de bevolking zich tegen je keert, dan heb je dus niet gewonnen. Dan heb je alleen maar een burgeroorlog ontketend. Dat is niet winnen, dat is verkloten.
Wanneer je een land hebt ingenomen, heb je gewoon gewonnen, wat daarna met dat land gebeurd heeft daar niets mee van doen.
pi_136465835
Gewoon onszelf stiekem en snel bij België en Duitsland voegen, maken we 'r een bieroorlog van. Ik bedoel nl, be en dl samen domineren wrs 80% vd internationale biermarkt. Dus dan hoef je slechts met biersancties te dreigen om ze te laten omkeren, immers blijven ze anders over met die Amerikaanse pis dat voor bier moet doorgaan.
pi_136492822
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:29 schreef richolio het volgende:
Onze lokale BOA's zullen ze uiteraard tegenhouden.
Dit. Ze krijgen allemaal een boete wegens foutparkeren.
Volgens de wet mulder moeten ze deze eerst voldoen waardoor de VS failliet raken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:54:08 #75
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136513724
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:37 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

0,0 ervaring; bureaustoel generaal en raspessimist.

Wat gaat de KL dan wel uithalen tegen de Amerikanen?

Ja, wat zouden we niet uithalen dan? Wat is dit voor onzin stelling.
Als ze hier met 1 brigade komen dan zijn ze grandioos de sjaak..
pi_136515100
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:54 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ja, wat zouden we niet uithalen dan? Wat is dit voor onzin stelling.
Als ze hier met 1 brigade komen dan zijn ze grandioos de sjaak..
Daarom zei ik al 1 brigade is misschien iets te karig, maar veel meer zouden ze niet nodig hebben. Op zee en in de lucht zijn we kansloos en op het land gaat het ook moeilijk worden. Voordat de KL uberhaupt is gemobiliseerd staan ze al op het Binnenhof.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:13:19 #77
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136524046
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:27 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Daarom zei ik al 1 brigade is misschien iets te karig, maar veel meer zouden ze niet nodig hebben. Op zee en in de lucht zijn we kansloos en op het land gaat het ook moeilijk worden. Voordat de KL uberhaupt is gemobiliseerd staan ze al op het Binnenhof.
gemobiliseerd? Ik snap niet in welk scenario je denkt, maar we hebben een staand leger. "mobiliseren" begint elke dag om half 8. En op zee kansloos?

Er is geen internationale oefening waar onze onderzeeërs niet verantwoordelijk waren voor het zinken van een hele waslijst inclusief vliegdekschepen, nucleaïre onderzeeërs en commando schepen. Daarnaast moeten voor zo'n conflict redenen bestaan, dus als we een week de tijd zouden krijgen ons voor te bereiden is het niet zo lastig om Nederland dicht te timmeren en de Amerikanen te vertragen. uiteindelijk delf je het onderspit doordat aantallen gaan tellen.

Jij hebt het over een seaborne invasie, en het is geen 1944 meer.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:19:27 #78
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136524400
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:13 schreef Pumatje het volgende:

[..]

gemobiliseerd? Ik snap niet in welk scenario je denkt, maar we hebben een staand leger. "mobiliseren" begint elke dag om half 8. En op zee kansloos?

Er is geen internationale oefening waar onze onderzeeërs niet verantwoordelijk waren voor het zinken van een hele waslijst inclusief vliegdekschepen, nucleaïre onderzeeërs en commando schepen. Daarnaast moeten voor zo'n conflict redenen bestaan, dus als we een week de tijd zouden krijgen ons voor te bereiden is het niet zo lastig om Nederland dicht te timmeren en de Amerikanen te vertragen. uiteindelijk delf je het onderspit doordat aantallen gaan tellen.

Ik denk eigenlijk dat die aantallen wel mee zullen vallen gezien het amerikaans leger behoorlijk platgelegd is door de laatste paar defeats.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:40:24 #79
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_136525759
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat die aantallen wel mee zullen vallen gezien het amerikaans leger behoorlijk platgelegd is door de laatste paar defeats.
Defeats? Dit is geen red alert. Ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt, maar ik weet niet op welke nederlagen jij doelt. Elke slag die de Amerikanen zijn aangegaan in hun laatste 4 oorlogen zijn uitgemond op een overwinning. Ze zijn enkel hier en daar vertraagd door vaak wachten op de logistiek.

Ze zijn nog steeds het machtigste leger op aarde en de Amerikanen onderschatten is het allerdomste wat je kunt doen. De enige factor die de grootte van hun operaties bepaald is schijt in het witte huis tussen republikeinen en democraten.Een brigade is hier echt wel te handelen.. maar hierover speculeren is nutteloos aangezien zulke conflicten aan te veel vloeibare omstandigheden overlevert zijn.
pi_136526281
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:13 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ik weet niet welk scenario TS in gedachte had (ik vind een Amerikaanse aanval sowieso heel onrealistisch), maar ik ging uit van een puur fictieve amfibische landing of opmars vanuit een buurland, zonder dat bondgenoten ons te hulp zouden schieten.

Dat we 4 (1 daadwerkelijk operationeel) van die bootjes hebben is leuk, maar die staan al een poosje niet meer aan de top. In de jaren '90 bliezen ze inderdaad met bosjes tegelijk de 'vijand' uit het water, maar tegenwoordig beginnen ze steeds meer hun leeftijd te vertonen. De Britten vissen ze op oefening gemakkelijk uit het water met een Merlin. Ze zouden wel, als alles mee zit, een aantal escorterende schepen naar de bodem kunnen sturen, maar de Amerikanen bezitten over uitmuntende ASW-capaciteiten en je hebt al gauw een SSN en/of een horde helo's achter je aan.

De oppervlaktevloot is gelijk verloren. Die 3-4 fregatten (in het meest ideale geval) kunnen weliswaar wat stevige AA weerstand bieden en in mindere mate ASW verrichten, maar met een salvo (verouderde) harpoons richting de makers bereik je niet veel meer.

En met 37 F-35A's... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')