Net of wij de bevoegdheid hebben om ze te lanceren, we mogen er nog niet in de buurt komen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als het een beetje meezit nog met de kernwapens van die Amerikanen zelf ook
De Amerikanen hebben meer mariniers dan het gehele Nederlandse leger (normale soldaten+mariniers+andere eenheden)quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:14 schreef kawa4 het volgende:
ik dacht dat de mariniers wel redelijk in de top staan van gevechtseenheden over heel de wereld.
( niet dat dat iets uitmaakt want er zijn er gewoon te weinig van dan)
maar dan nog geen schijn van kans, en zelfs de marine niet.
reden, budget. lijkt me
Jij begrijpt niet helemaal hoe de Amerikanen oorlog voeren.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:04 schreef hoas het volgende:
[..]
Laat maar komen gaan we verder onder hun vlag, beter als wat het nu is.
Die codes worden nooit vrijgegeven natuurlijk. En ze worden bovendien bewaakt door Amerikaans personeel, dat vast opdracht krijgt om de wapens met geweld te verdedigen. En als er ondanks dat toch een F16 met een bom weet op te stijgen, wordt die gelijk uit de lucht geplukt.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als het een beetje meezit nog met de kernwapens van die Amerikanen zelf ook
Ja man.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet helemaal hoe de Amerikanen oorlog voeren.
• Ze gaan eerst een reden fabriceren om een oorlog te beginnen.
• Vervolgens sturen ze 100.000 man.
• Die beginnen met eerst de volledige infrastructuur te vernielen.
• Nadat dat gebeurd is, gaan ze de steden stad voor stad innemen. Alles kapot schietend wat mogelijk ons zou kunnen helpen.
• Nadat alles kapot is roepen ze de overwinning uit. Zonder capitulatie ofzo, want ze vinden al dat ze gewonnen hebben wanneer er geen tegenstand meer is.
• Willem-Alexander wordt opgehangen als voorbeeld.
• Blackwater komt hier om al onze spullen te roven ons land weer op te bouwen.
• Massale sterfte onder de bevolking door ziekten omdat Blackwater te druk bezig is onze spullen te roven te veel tegengewerkt wordt om de infrastructuur op te bouwen.
• Blackwater krijgt meer mandaten om de bevolking uit de weg te ruimen te helpen.
• Na 5 jaar is alles geroofdopgebouwd wat ze konden rovenopbouwen.
• Blackwater gaat weg, Amerika geeft het land terug aan de bevolking, en verwacht dat de bevolking de rest van zijn leven dankbaar zal zijn.
Amerika heeft bijvoorbeeld de koude oorlog eenzijdig tot 'gewonnen' uitgeroepen. Bush Jr. heeft op TV staan brullen dat Amerika de koude oorlog gewonnen heeft.quote:
Dat zou ik niet zo snel zeggen, als je sommige amerikaanse soldaten moet aanhoren vraag je je soms af of dat soort figuren niet elke dag hulp nodig hebben bij het naar de wc gaan..quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben meer mariniers dan het gehele Nederlandse leger (normale soldaten+mariniers+andere eenheden)
En ja die zijn prima getraind.
Meen je dat of zeg je dat in je onschuld?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Lol..
Dus nederland heeft ook geen goede leidinggevenden in het legerapparaat verder?
Geen grote namen die verschil kunnen maken zoals bijv de gaulle van frankrijk etc..?
Vraag de zuster ff om een pilletje.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Amerika heeft bijvoorbeeld de koude oorlog eenzijdig tot 'gewonnen' uitgeroepen. Bush Jr. heeft op TV staan brullen dat Amerika de koude oorlog gewonnen heeft.
1. Die kernwapens zijn er nog altijd, vandaar dat Oost-Europa nog steeds onafhankelijk is.
2. Er is geen capitulatie getekend, waardoor er nergens een einde aan is gemaakt.
Ik moest nogal lachen toen ik Bush dat hoorde vertellen.
Maar Bush was toch slim genoeg om toch maar niet zijn leger naar Rusland te sturen om het territorium te claimen. Want hij wist ook wel dat 'ie dan een kernwapenoorlog zou ontketenen. En dat is bewijs genoeg dat Bush gewoon uit zijn nek zat te lullen om populair te zijn.
Waarschijnlijk wou hij in de geschiedenisboekjes in als de man die de koude oorlog had opgelost. Bush heeft alles gedaan voor de geschiedenisboekjes. Zelfs geprobeerd de VN voor te liegen. Bijna oorlog met Frankrijk gekregen. Bijna oorlog met Duitsland. Hij was een ramp voor de wereld, en al zijn 'oorlogen' zijn faliekant mislukt.
Ik schrijf dit omdat het mijn punt onderstreept dat Amerika niet een land binnenvalt, maar een land vernietigt.
Reden genoeg om ontzettend bang voor Amerika te zijn.
Kijk daar hebben we wat aan, en zijn er dan ook goede bevelhebbers die vanuit de ondergrondse tunnelkes het verzet kunnen aanvoeren?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:02 schreef shootercas het volgende:
in face-to-face combat: nee.
in burger?
ja
nederlandse millitairen zijn flexibeler en beter getraind als amerikaanse soldaten.
als defensie het net zo aanpakt als de taliban in afghanistan, slachten we amerika langzaam maar zeker af. vooral omdat amerika ongeveer dezelfde wapensystemen gebruikt als nederland.
Amerika's mass warfare is niet effectief genoeg voor hedendaagse conflicten...
Waar moeten we in Nederland zo'n rebellenleger verstoppen?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:02 schreef shootercas het volgende:
in face-to-face combat: nee.
in burger?
ja
nederlandse millitairen zijn flexibeler en beter getraind als amerikaanse soldaten.
als defensie het net zo aanpakt als de taliban in afghanistan, slachten we amerika langzaam maar zeker af. vooral omdat amerika ongeveer dezelfde wapensystemen gebruikt als nederland.
Pardon?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Amerika heeft in decennia al geen oorlog meer gewonnen, nederland is dan wel klein maar daarom juist tactisch compact/overzichtelijk voor haar bevel.
En dit is natuurlijk ook hele grote dikke onzin..quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:42 schreef Ponjaard het volgende:
Wat wel in ons voordeel is is onze grootte. Een USAF jager kan nog geen halve bocht trekken voordat 'ie al boven Duitsland zit en een Abrams kan niet vuren zonder het risico dat het projectiel in België eindigt.
En nu serieus; ik durf te wedden dat 1, jaja slechts 1, Amerikaanse brigade met ondersteuning van tanks, artillerie, (CAS) vliegtuigen heel Nederland onder de vinger kan krijgen. Wat zal dat zijn, 1 Nimiz, een stel LPDs/LHAs, een hospitaalschip, 2 of 3 SSNs en een stuk of 4 Burke's?
Nee met 1 luchtmobiele en 2 lege brigades gaan we lekker weerstand bieden. Een invasiemacht van 1 brigade is natuurlijk erg karig, maar echt veel meer zal waarschijnlijk niet nodig zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
En dit is natuurlijk ook hele grote dikke onzin..
Waarom? Ik verzin dat allemaal niet ter plekke ofzo. Is het gevolg van vele gesprekken over wereldpolitiek, het volgen van de wereldpolitiek, het nadenken over wat er allemaal gebeurt, etc.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:30 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Vraag de zuster ff om een pilletje.
Kijk, daar doelde ik dus op. Die mass warfare zal Nederland heel snel onder controle van Amerika krijgen. Nederland is niet te verdedigen wat dat betreft.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:02 schreef shootercas het volgende:
Waar Amerikaanse soldaten wel heel erg goed in getraind zijn, is het daadwerkelijk schieten om te doden. In WOII bleek bij de invasie dat in werkelijkheid maar 1 op de 4 soldaten gericht aan het schieten was. 3 op de 4 waren of te bang, of te zachtaardig, of bedenk maar een reden waarom je niet zomaar een ander mens wil doden wanneer puntje bij paaltje komt.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zo snel zeggen, als je sommige amerikaanse soldaten moet aanhoren vraag je je soms af of dat soort figuren niet elke dag hulp nodig hebben bij het naar de wc gaan..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |