Daarom zei ik al 1 brigade is misschien iets te karig, maar veel meer zouden ze niet nodig hebben. Op zee en in de lucht zijn we kansloos en op het land gaat het ook moeilijk worden. Voordat de KL uberhaupt is gemobiliseerd staan ze al op het Binnenhof.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ja, wat zouden we niet uithalen dan? Wat is dit voor onzin stelling.
Als ze hier met 1 brigade komen dan zijn ze grandioos de sjaak..
gemobiliseerd? Ik snap niet in welk scenario je denkt, maar we hebben een staand leger. "mobiliseren" begint elke dag om half 8. En op zee kansloos?quote:Op zondag 9 februari 2014 18:27 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Daarom zei ik al 1 brigade is misschien iets te karig, maar veel meer zouden ze niet nodig hebben. Op zee en in de lucht zijn we kansloos en op het land gaat het ook moeilijk worden. Voordat de KL uberhaupt is gemobiliseerd staan ze al op het Binnenhof.
Ik denk eigenlijk dat die aantallen wel mee zullen vallen gezien het amerikaans leger behoorlijk platgelegd is door de laatste paar defeats.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
gemobiliseerd? Ik snap niet in welk scenario je denkt, maar we hebben een staand leger. "mobiliseren" begint elke dag om half 8. En op zee kansloos?
Er is geen internationale oefening waar onze onderzeeërs niet verantwoordelijk waren voor het zinken van een hele waslijst inclusief vliegdekschepen, nucleaïre onderzeeërs en commando schepen. Daarnaast moeten voor zo'n conflict redenen bestaan, dus als we een week de tijd zouden krijgen ons voor te bereiden is het niet zo lastig om Nederland dicht te timmeren en de Amerikanen te vertragen. uiteindelijk delf je het onderspit doordat aantallen gaan tellen.
Jij hebt het over een seaborne invasie, en het is geen 1944 meer.
Defeats? Dit is geen red alert. Ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt, maar ik weet niet op welke nederlagen jij doelt. Elke slag die de Amerikanen zijn aangegaan in hun laatste 4 oorlogen zijn uitgemond op een overwinning. Ze zijn enkel hier en daar vertraagd door vaak wachten op de logistiek.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat die aantallen wel mee zullen vallen gezien het amerikaans leger behoorlijk platgelegd is door de laatste paar defeats.
Ik weet niet welk scenario TS in gedachte had (ik vind een Amerikaanse aanval sowieso heel onrealistisch), maar ik ging uit van een puur fictieve amfibische landing of opmars vanuit een buurland, zonder dat bondgenoten ons te hulp zouden schieten.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
gemobiliseerd? Ik snap niet in welk scenario je denkt, maar we hebben een staand leger. "mobiliseren" begint elke dag om half 8. En op zee kansloos?
Er is geen internationale oefening waar onze onderzeeërs niet verantwoordelijk waren voor het zinken van een hele waslijst inclusief vliegdekschepen, nucleaïre onderzeeërs en commando schepen. Daarnaast moeten voor zo'n conflict redenen bestaan, dus als we een week de tijd zouden krijgen ons voor te bereiden is het niet zo lastig om Nederland dicht te timmeren en de Amerikanen te vertragen. uiteindelijk delf je het onderspit doordat aantallen gaan tellen.
Jij hebt het over een seaborne invasie, en het is geen 1944 meer.
Ik zei defeats omdat ik ff niet op het nederlandse woord kwam maar ik heb het dus over vietnam, irakx2 en afghanistan.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:40 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Defeats? Dit is geen red alert. Ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt, maar ik weet niet op welke nederlagen jij doelt. Elke slag die de Amerikanen zijn aangegaan in hun laatste 4 oorlogen zijn uitgemond op een overwinning. Ze zijn enkel hier en daar vertraagd door vaak wachten op de logistiek.
Enige onderschatting zou zijn dat ze ziekelijk gestoord zijn en daarmee in staat tot gruwelijkheden die ze tot nu toe op een relatief laag pitje hebben uitgevoerd.quote:Ze zijn nog steeds het machtigste leger op aarde en de Amerikanen onderschatten is het allerdomste wat je kunt doen. De enige factor die de grootte van hun operaties bepaald is schijt in het witte huis tussen republikeinen en democraten.Een brigade is hier echt wel te handelen.. maar hierover speculeren is nutteloos aangezien zulke conflicten aan te veel vloeibare omstandigheden overlevert zijn.
Irak 2x?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zei defeats omdat ik ff niet op het nederlandse woord kwam maar ik heb het dus over vietnam, irakx2 en afghanistan.
bush senior en jr ja, beiden hard gefaald..quote:
Ben je uitgeluld oid? :/ zwak..quote:Op zondag 9 februari 2014 21:50 schreef Pumatje het volgende:
Oke, fijne discussie nog verder. Dit gaat nergens meer over.
Wat?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
bush senior en jr ja, beiden hard gefaald..
Je wilt de oorlog in Vietnam vergelijken met de missies die gedraaid zijn in Irak en Afghanistan? Man man man. Waar ben je naar op zoek? Trollen ofzo?quote:Op zondag 9 februari 2014 21:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
bush senior en jr ja, beiden hard gefaald..
Je weet zelf hopelijk wel dat senior enkel in irak zat op grond van valse beschuldigingen (beetje zoals junior ook probeerde) en uiteindelijk kon terugtrekken? Hoe meer 'faal' moet iets zijn.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:20 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Wat?
Dat je de invasie van 2003 een "faal" noemt kan ik nog deels begrijpen vanuit jouw standpunt jegens de Amerikanen, maar militair gezien was het een invasie uit het boekje. Maar dat je de 1e golfoorlog, ook een textbook invasie, een faal noemt kan ik totaal niet begrijpen. Die oorlog sluit grotendeels juist aan bij moraalridders als jij.
Ik raad je aan de debrief van generaal Norman Schwartzkopf zelf te kijken:
Valse beschuldigingen zegt ie.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je weet zelf hopelijk wel dat senior enkel in irak zat op grond van valse beschuldigingen (beetje zoals junior ook probeerde) en uiteindelijk kon terugtrekken? Hoe meer 'faal' moet iets zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_%28testimony%29quote:
waar zeg ik dat exact? Kun je niet omgaan met wat ik linkte dat je nu zo gaat bazelen?quote:Op zondag 9 februari 2014 22:34 schreef Ponjaard het volgende:
Wat wil je nou? Wil je soms zeggen dat Irak zo'n toffe speler was?
Het zijn feiten vriend.quote:Wil je dat ik mij ook aansluit bij jouw tinfoil hat club en ja ga helpen met de VS te bashen?
Groot nieuws; oorlog blijkt geen rozengeur en maneschijn te zijn.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waar zeg ik dat exact? Kun je niet omgaan met wat ik linkte dat je nu zo gaat bazelen?
[..]
Het zijn feiten vriend.
Welke defeats? Een land jaren bezetten binnen de grenzen van de huidige conventies (spaar burgers, gebruik wapens a, b, etc niet, etc) is heel wat anders dan een oorlog winnen of verliezen. Geen natie ter wereld heeft overigens de middelen om wat Amerika in Irak en Afghanistan dan wel niet met hulp, al 10+ jaar doet, vol te houden.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat die aantallen wel mee zullen vallen gezien het amerikaans leger behoorlijk platgelegd is door de laatste paar defeats
Zoek hulp.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:45 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Groot nieuws; oorlog blijkt geen rozengeur en maneschijn te zijn.
Irak en afghanistan vechten anders nogsteeds, al is het onderhand meer onderling.. Een land binnenvallen maakt het nog niet verslagen, dan 'begint de oorlog pas.quote:Op zondag 9 februari 2014 23:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke defeats? Een land jaren bezetten binnen de grenzen van de huidige conventies (spaar burgers, gebruik wapens a, b, etc niet, etc) is heel wat anders dan een oorlog winnen of verliezen. Geen natie ter wereld heeft overigens de middelen om wat Amerika in Irak en Afghanistan dan wel niet met hulp, al 10+ jaar doet, vol te houden.
Iig, Irak was tweemaal binnen een paar weken vernederd, Afghanistan bood niet eens weerstand en Vietnam is een compleet ander verhaal. Een proxyoorlog gebonden aan conventies. Was het slechts de VS vs Vietnam was het binnen.een dag al bekeken: land gesloopt en weer weg.
Herzie je definitie van oorlog.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:33 schreef BaajGuardian het volgende:
Irak en afghanistan vechten anders nogsteeds, al is het onderhand meer onderling.. Een land binnenvallen maakt het nog niet verslagen, dan 'begint de oorlog pas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |