Welke natie die in positie is dat te doen? Ik denk dat elke natie daar wel toe in staat zal zijn. De reactie op deze vanzelfsprekendheid vind ik veel zorgelijker.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:58 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
Het lijkt er met het oog op de afluisterschandalen wel op dat ze het hard proberen. [sarcasm]Maar ja, welke zich zelf respecterende natie zou zijn bondgenoten niet afluisteren. [/sarcasm]
gewoon slecht geacteerd drama, daar kijk je zo doorheen, maar genoeg mensen niet. En dat is voldoende.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke natie die in positie is dat te doen? Ik denk dat elke natie daar wel toe in staat zal zijn. De reactie op deze vanzelfsprekendheid vind ik veel zorgelijker.
Probleem is dat wanneer je bij burgers bepaalde sentimenten gaat opwekken middels dit soort dramatoneel, er ook daadwerkelijk segmentatie zal plaats vinden. Ik bedoel kijk naar jezelf en hoe jij binnen een paar jaar totaal afgekeerd bent geraakt van Amerika, terwijl Amerika de basis heeft gelegde voor decennia lange vrijheid, stabiliteit en welvaart in Europa. En ze doet dit nog steeds met haar oliepolitiek in het Midden-Oosten. Wij profiteren én zeiken degene die daar voor zorgt met al het gemak af. Petje af.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:04 schreef BaajGuardian het volgende:
gewoon slecht geacteerd drama, daar kijk je zo doorheen, maar genoeg mensen niet. En dat is voldoende.
Joh dat houd je toch niet tegen, het kost onnoemelijk veel meer energie om mensen te educateren over de werkelijkheid dan ze in een schouwspel vol emotie te vervoeren.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Probleem is dat wanneer je bij burgers bepaalde sentimenten gaat opwekken middels dit soort dramatoneel, er ook daadwerkelijk segmentatie zal plaats vinden.
Maar wat halen ze uit dit schouwspel? Normaal gesproken kun je wel een beoogd doel herleiden uit het toneelgedrag, maar de reactie op dit NSA gebeuren lijkt meer op een instinctieve reactie vanuit geschonden ego'tjes.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Joh dat houd je toch niet tegen, het kost onnoemelijk veel meer energie om mensen te educateren over de werkelijkheid dan ze in een schouwspel vol emotie te vervoeren.
De luitjes die uit de projects komen, zijn niet echt de beleidsmakers en degenen die bevelen geven. Die mensen mogen olie vervangen.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Geef in grote lijnen een voorbeeld? Mensen die bermbommen bekokstoofden? motorgangs die convooien leegtrokken?
Je weet zelf ook wel dat het grootste deel van guantanamo uit onschuldigen bestond, mensen worden aangegeven in die contreien omdat er een familie ruzie is oid en daar zit je dan.
Ik zou me persoonlijk schamen in het leger en er uitstappen, weet niet of dat financieel haalbaar is in de vs maar goed, meeste mensen worden natuurlijk niet voor niks geronseld in de projects.
Je onderschat me immens, ik relativeer, ik ben goddomme een vrijdenker. Jij denkt toch niet werkelijk dat ik me laat beinvloeden door een paar programmas.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Probleem is dat wanneer je bij burgers bepaalde sentimenten gaat opwekken middels dit soort dramatoneel, er ook daadwerkelijk segmentatie zal plaats vinden. Ik bedoel kijk naar jezelf en hoe jij binnen een paar jaar totaal afgekeerd bent geraakt van Amerika, terwijl Amerika de basis heeft gelegde voor decennia lange vrijheid, stabiliteit en welvaart in Europa. En ze doet dit nog steeds met haar oliepolitiek in het Midden-Oosten. Wij profiteren én zeiken degene die daar voor zorgt met al het gemak af. Petje af.
Het heeft zelfs een bijzonder negatief effect. Als de 'vijand' weet op welke manier je informatie over ze verzameld, zoeken ze een andere manier om te communiceren.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar wat halen ze uit dit schouwspel? Normaal gesproken kun je wel een beoogd doel herleiden uit het toneelgedrag, maar de reactie op dit NSA gebeuren lijkt meer op een instinctieve reactie vanuit geschonden ego'tjes.
Man ze wisten dit allang, en zoniet dan moeten ze snel de bus naar een achterstandswijk nemen en daar maar gaan mengen met de 'equal minds'.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar wat halen ze uit dit schouwspel? Normaal gesproken kun je wel een beoogd doel herleiden uit het toneelgedrag, maar de reactie op dit NSA gebeuren lijkt meer op een instinctieve reactie vanuit geschonden ego'tjes.
Neem dan ook geen existentiële positie in. Hou het bij observatiequote:Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:
: Ik ben nu een observist, ik ga niet in een vuur staan.
Ah, er is iemand wakker.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat dat betreft vind ik het een groter schandaal dat mensen hun hele persoonlijke leven op een medium zetten dat notabene door het amerikaans leger is gecreeerd.
Point takenquote:Op maandag 24 februari 2014 22:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Man ze wisten dit allang, en zoniet dan moeten ze snel de bus naar een achterstandswijk nemen en daar maar gaan mengen met de 'equal minds'.
Voor prism bestond, had je namelijk al echelon. Dat luisterde al alle analoge radio connecties af.
En dan nu verbaasd doen over digitaal afluisteren terwijl dat makkelijker is dan een baby een blauw ook klappen.
p.s. zelfs met encryptie ben je niet meer veilig, zelfs tor heeft gaten.
Daarom word elke 'vijand' met een mobieltje gepakt, en elke 'vijand' die langer dan een dag wil leven communiceerd dmv persoonlijke ontmoetingen, afgelegen. Onder het oog van de satteliet en 300 drones.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:13 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
[..]
Het heeft zelfs een bijzonder negatief effect. Als de 'vijand' weet op welke manier je informatie over ze verzameld, zoeken ze een andere manier om te communiceren.
Ik neem intellectuele posities in, fysiek richt ik me op andere dingen, zoals in de natuur vertoeven en geen energie geven aan negatieve atmosferen. Waarom denk je dat ik het journaal amper tot nooit kijk. (naast dat het toch rupert murdochs doorgeefluik is).quote:Op maandag 24 februari 2014 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Neem dan ook geen existentiële positie in. Hou het bij observatie
Meh, ja, alles wat met nadenken te maken heeft kan tot intellectualisme bestempeld worden. Ik snap niet waarvandaan die drang om te beoordelen (of veroordelen) komt wanneer je het ook bij observeren (rationaliseren) kan houden. Dat ''Amerika is slechts'' kan je beter vervangen met ''Amerika doet (waarschijnlijk) dit, omdat (waarschijnlijk) dat.''' want dat eerste werkt je enkel tegen, omdat je zodoende spoken gaat najagen en bevestiging gaat zoeken om je meningen te accentueren.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:19 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik neem intellectuele posities in
Daarom zeg ik 'relativeren, rationaliseren gaat uit van een absolute waarheid, die is er niet altijd.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Meh, ja, alles wat met nadenken te maken heeft kan tot intellectualisme bestempeld worden. Ik snap niet waarvandaan die drang om te beoordelen (of veroordelen) vandaan komt wanneer je het ook bij observeren (rationaliseren) kan houden. Dat ''Amerika is slechts'' kan je beter vervangen met ''Amerika doet (waarschijnlijk) dit, omdat (waarschijnlijk) dat.''' want dat eerste werkt je enkel tegen, omdat je zodoende spoken gaat najagen en bevestiging gaat zoeken om je meningen te accentueren.
En het over een kam scheren van een volk is verre van intellectueel. Ja, er zitten een berg rotte appels tussen, maar ook bijzonder veel goede mensen die hun uiterste best doen om er een betere wereld van te maken.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Meh, ja, alles wat met nadenken te maken heeft kan tot intellectualisme bestempeld worden. Ik snap niet waarvandaan die drang om te beoordelen (of veroordelen) vandaan komt wanneer je het ook bij observeren (rationaliseren) kan houden. Dat ''Amerika is slechts'' kan je beter vervangen met ''Amerika doet (waarschijnlijk) dit, omdat (waarschijnlijk) dat.''' want dat eerste werkt je enkel tegen, omdat je zodoende spoken gaat najagen en bevestiging gaat zoeken om je meningen te accentueren.
Mja, of je heft het idee van 'slechtste' en 'goede' op. Ik bedoel, relativeren begint toch juist bij zulke existentiële bepalingen van de dingen in de wereld. Voor mijzelf werkt het in elk geval helend en bovenal rustgevend. Maar misschien komt dat omdat ik juist mijn eigen zijn en het hele menselijke zijn al kapot heb gerelativeerd.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Daarom zeg ik 'relativeren, rationaliseren gaat uit van een absolute waarheid, die is er niet altijd.
Teveel variabelen. Je kunt immers bij de slechtste mensen stellen dat ze ook goede dingen doen.
Haha, geen probleem. Zijn nu beetje offtopic door mijn schuld dus dat mag opgelost worden.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
En het over een kam scheren van een volk is verre van intellectueel. Ja, er zitten een berg rotte appels tussen, maar ook bijzonder veel goede mensen die hun uiterste best doen om er een betere wereld van te maken.
Bedankt trouwens voor de discussie, vind het erg leuk om met jullie te praten.
Dat snap ik inderdaad wel ja. Maar goed, we snappen het beide wel nu.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Accentueren is een tic van me, ik moet dingen gewoonweg enigzins opfleuren anders zouden mensen mijn teksten maar kil vinden.
Likewise, het is dan ook maar hypothetische materie. Aan de oppervlakte denken mensen vaak dat ik anti amerikaans ben, maar hey..quote:Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
[..]
Bedankt trouwens voor de discussie, vind het erg leuk om met jullie te praten.
Hmm, dat is niet alleen jouw schuld. Ik denk dat het een logisch vervolg was op de bestaande discussie.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Haha, geen probleem. Zijn nu beetje offtopic door mijn schuld dus dat mag opgelost worden.
(Vind het overigens ook interessant om eens iets te lezen van een voormalig Amerikaans soldaat).
Ik zoek die rust ook meer in mijn levensstijl, het wegblijven van druktemakers (moderne technologie tenzij het in mijn eigen tijdschema ligt, dus thuis mn pc) en mijn energie richten op componeren, outdoor. Ik kan overal wel induiken en analyseren maar je moet het balanceren. Net als de shaolin monniken, die hadden ook vroeg door dat je door enkel te mediteren gezondheidsproblemen kreeg en gingen toen harde fitness beginnen.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mja, of je heft het idee van 'slechtste' en 'goede' op. Ik bedoel, relativeren begint toch juist bij zulke existentiële bepalingen van de dingen in de wereld. Voor mijzelf werkt het in elk geval helend en bovenal rustgevend. Maar misschien komt dat omdat ik juist mijn eigen zijn en het hele menselijke zijn al kapot heb gerelativeerd.
Ik denk dat mensen meer bang zijn dat alle amerikanen doortrapte nep oppervlakkigen zijn (media types, makeup op en leuk doen voor de camera maar ondertussen) of hyperreligieuze vlaggenzwaaiers oid, het billie type is onderhand wel wat achterhaald.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:30 schreef AmerikaanseSoldaat het volgende:
[..]
Ik hoop iig dat ik je wel een beetje doe beseffen dat Amerikanen niet allemaal Redneck Hillbillies zijn.
Rust vinden is denk ik accepteren dat je aan een hoop dingen niks kunt doen en het maar te accepteren hebt. Dat klinkt als een verslagen houding, maar we hebben simpelweg het meeste niet in de hand. Pas als we de handen ineen slaan kunnen we echt verandering teweeg brengen.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zoek die rust ook meer in mijn levensstijl, het wegblijven van druktemakers (moderne technologie tenzij het in mijn eigen tijdschema ligt, dus thuis mn pc) en mijn energie richten op componeren, outdoor. Ik kan overal wel induiken en analyseren maar je moet het balanceren. Net als de shaolin monniken, die hadden ook vroeg door dat je door enkel te mediteren gezondheidsproblemen kreeg en gingen toen harde fitness beginnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |