SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik wilde een opmerking maken maar flauw en je gaat m dan flippen
Op welke hadith is dit gebaseerd, heb dit wel gehoord van alcohol, maar sterrenbeelden?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:06 schreef Mathemaat het volgende:
Oké, laatste keer. Geloven in sterrenbeeld maakt je kafir en uit interesse naar kijken, zorgt ervoor dat al je gebeden voor 40 dagen niet verhoord worden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Weet ik niet meer.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:07 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Op welke hadith is dit gebaseerd, heb dit wel gehoord van alcohol, maar sterrenbeelden?
Amateurquote:
quote:Rasul Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) said: “Whoever goes to a ‘psychic,’ asks him about something, and believes him, will not have his prayer accepted for forty days.” [Sahih Muslim]
Sorry, dat ik je teleur stelde.quote:
Valt niet goed te praten broquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Sorry, dat ik je teleur stelde.![]()
Ah, de illustratie van een ware kemalist.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:14 schreef zarGon het volgende:
geloven in god is een beetje zoals de mediamarkt-actie... de leukste dingen zijn uitgezonderd
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:14 schreef zarGon het volgende:
geloven in god is een beetje zoals de mediamarkt-actie... de leukste dingen zijn uitgezonderd
http://www.mediamarkt.nl/(...)1093.html?langId=-11quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zijn er nog leuke - en nuttige - spullen voor een leuk prijsje?
Toen ik vorige week bij de MM was wilde ik bijna een draadloze hoofdtelefoon kopen, totdat ik me besefte dat ik dat helemaal niet nodig heb...
Deze kemalist gaat anders wel iedere bayram naar de moskee!quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, de illustratie van een ware kemalist.
Nee, ik wil de Asus T100.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:16 schreef Arcadia het volgende:
[..]
http://www.mediamarkt.nl/(...)1093.html?langId=-11
90% van de Kemalisten wel denk ik, met Bayram?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Deze kemalist gaat anders wel iedere bayram naar de moskee!
Weet ik niet, met kerst werk ikquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:17 schreef Arcadia het volgende:
Iedere bayram naar moskee. Ook op kerst?
kafir?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:06 schreef Mathemaat het volgende:
Oké, laatste keer. Geloven in sterrenbeeld maakt je kafir en uit interesse naar kijken, zorgt ervoor dat al je gebeden voor 40 dagen niet verhoord worden.
Zelfs dat doe ik niet meer. Ik zorg ervoor dat ik op die dagen moet werken...quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:18 schreef groenappeltje20 het volgende:
Dat vind ik helemaal dom, alleen bayramlarda naar moskee gaan
allah korusunquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, de illustratie van een ware kemalist.
Dus op een zondag zorg je dat je moet werken?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zelfs dat doe ik niet meer. Ik zorg ervoor dat ik op die dagen moet werken...
Je weet het alleen nog niet denk ik. Ilerizekali.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:22 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
ik ben geen kemalist, aptal.
jammer sylvia, wat vinden jouw ouders hiervan?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zelfs dat doe ik niet meer. Ik zorg ervoor dat ik op die dagen moet werken...
maak me niet boos.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je weet het alleen nog niet denk ik. Ilerizekali.
Een zonde begaan maakt je geen kafir, anders waren we allemaal kafirs.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:06 schreef Mathemaat het volgende:
27, gewoon vragen? Sana noluyor.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:24 schreef Arcadia het volgende:
Aan een man van 30 vragen wat zijn ouders daarvan vinden
jongens, wegstaan, anders knalt-ie misschien welquote:
zarGon steekt een vuurwerkje afquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
jongens, wegstaan, anders knalt-ie misschien wel
ooohh, pas op, pas op
'quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:26 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Een zonde begaan maakt je geen kafir, anders waren we allemaal kafirs.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:28 schreef Arcadia het volgende:
eb
[..]
zarGon steekt een vuurwerkje af
Ja!quote:
God ontkennen is ook een zonde, boem tegenvoorbeeldquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:26 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Een zonde begaan maakt je geen kafir, anders waren we allemaal kafirs.
Ik zorg ervoor dat ik (in ieder geval die ochtend) - zonder dat ik hoef te liegen - niet naar m'n ouders en moskee hoef te gaan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dus op een zondag zorg je dat je moet werken?
We hebben 4 vrouwen en gaan elke dag naar werk op een kameelquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:34 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik vraag me af hoe deze schijnheilige mensen in het werkelijk zijn
Kijk dit soort uitspraken halen je niet uit je geloof maar zijn wel een zonde, begrijp je het verschil nu een beetje?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:34 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ze vinden het jammer. Maar goed, het is mijn werk hè? Hehehe.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:23 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
jammer sylvia, wat vinden jouw ouders hiervan?
Pff, gel beraber gidelim ya, ik trakteer je erna op de beste Doner van Nederlandquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:35 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat ik (in ieder geval die ochtend) - zonder dat ik hoef te liegen - niet naar m'n ouders en moskee hoef te gaan.Zulke dingen regel ik maanden van tevoren.
Tovbe astagfurullah waar zie je dat ik Allah ontken. Of wat je er ook mee bedoelt..quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja!
[..]
God ontkennen is ook een zonde, boem tegenvoorbeeld
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:37 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Tovbe astagfurullah waar zie je dat ik Allah ontken. Of wat je er ook mee bedoelt..
Als jij een zonde begaat, ben je niet meteen een kafir, en ben je niet meteen uit je din.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:38 schreef Arcadia het volgende:
Iemand stuur haar naar een madrassa ofzo, ze kent waarachtig de fundamenten niet
Waarheen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Kom met mij mee en ik plaag haar niet meer, beloofd
Shirk is geen zonde? Welke definitie van zonde hanteer jij?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geloven in sterrenbeelden is geen zonde, is Shirk, jij uiterst hoogopgeleid wezen.
wat moet je met zo'n autoquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:40 schreef expans het volgende:
Ik liep vandaag rond in de ghetto (bkz: achterstandswijk) en er waren twee van die pittig kapsel types aka ria's die net uit de auto kwamen.
Een ervan liep weg, keek langs/richting mij en dan 'hey, hij zit wel op slot he?' waarna ze terugliep om het te controleren.
Daily struggles als allochtoon
Al verbeterd. Toch bedanktquote:
Echte man?quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:12 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Witte ridder uithangen voor vrouwen, een echte man behoort altijd te vechten voor rechtvaardigheid en principes, niet omdat er een mogelijke kans bestaat dat hij een potentiele partner eruit kan krijgen.
Zijn de mannen die zijn vriendin doen, dan wel mannelijk?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Echte man?
Hij deelt z'n vriendin met andere mannen, daar zit geen procentje mannelijkheid in.
zonde kent vergeving. shirk niet.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:41 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Shirk is geen zonde? Welke definitie van zonde hanteer jij?
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Echte man?
Hij deelt z'n vriendin met andere mannen, daar zit geen procentje mannelijkheid in.
Ah op die manier. Ik zat meer te denken aan zonde, als alles wat God verafschuwt (haram definitie van imam ibn Tayimiyya).quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zonde kent vergeving. shirk niet.
Counter: wat als hij anders denkt over mannelijkheid? Dus zelfvertrouwen aka don't give a fuck?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Echte man?
Zij weten toch alles beter "zogenaamd"quote:
Had iets van looool, did this really happen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
wat moet je met zo'n auto
zal vast goed ingereden zijn zoals de eigenaar
hahahaquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:47 schreef expans het volgende:
[..]
Had iets van looool, did this really happen?
Een keertje kreeg zo'n oud vrouwtje ook bijna een hartaanval door me. Kwam uit het niets te voorschijn bij een pinautomaat rond middernacht
Kan beter scheiden toch.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:46 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Zij weten toch alles beter "zogenaamd"
Ik zeg: als je een zonde begaat, ben je niet meteen een kafir en ben je niet meteen uit je dien. Wij zijn mensen iedereen maakt zonde maar je gaat niet meteen uit de deen..
Als dat zo is waarom vragen mensen dan altijd vergevenis aan Allah.
Als je alcohol gaat drinken ben je niet meteen uit je deen. Maar je bent dan een gunahkar.
Schijnheilige mensen hier..
@arca, neem jij maar een 2de vrouw wanneer je huidige vrouw verlamd is.. Dat is toch muslumanlik..
@che, een topic openen met grapkanker, waarom spotten zulke mensen nou, er gaan heel veel mensen dood aan die ziekte"
En vervolgens er zelf mee spotten en dan nog astagfirullah als worden gebruiken..
...
niemand die de (onbedoelde/onbewuste) grap ziet?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Echte man?
Haram staat dan ook meer voor verboden he. Iets kan haram / halal zijn onder bepaalde omstandigheden, zonder dat het in het algemeen zondig is, daarnaast is halal niet het tegenovergestelde van zondequote:Op woensdag 29 januari 2014 18:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ik zat meer te denken aan zonde, als alles wat God verafschuwt (haram definitie van imam ibn Tayimiyya).
Scheiden? Nee, jij kan haar juist verzorgen van top tot teen ipv een tweede vrouw nemen,quote:
Ik ben in de war. Wat is nu een zonde? XDquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haram staat dan ook meer voor verboden he. Iets kan haram / halal zijn onder bepaalde omstandigheden, zonder dat het in het algemeen zondig is, daarnaast is halal niet het tegenovergestelde van zonde
als ik mag meekijken jatog *stoot elleboog*quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:52 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Scheiden? Nee, jij kan haar juist verzorgen van top tot teen ipv een tweede vrouw nemen,
Stel jij raakt verlamd " Allah korusun" en jouw vrouw neemt een 2 de man?.
Mantiksizlar
Zonde ansich is wmb een loos begrip.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:52 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik ben in de war. Wat is nu een zonde? XD
Je moet ook erbij kaalscherenquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:54 schreef expans het volgende:
[..]
Ik kijk altijd boos, nu laat ik een baard staan. Brb angry muslim look 24/7
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:46 schreef expans het volgende:
[..]
Counter: wat als hij anders denkt over mannelijkheid? Dus zelfvertrouwen aka don't give a fuck?
Hahahahahquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
niemand die de (onbedoelde/onbewuste) grap ziet?
Een soort MT, alleen toen ze nog 15 was.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:53 schreef expans het volgende:
Groenappeltje komt echt over als zo'n domme huppelkut type dat tepas en ontepas dingen gebruikt uit het geloof als het haar uitkomt of juist niet.
Beetje de omgekeerde versie van een cyberimam.
Jup. En voor de 5 kids zorgen. En natuurlijk nog werken. Huishouden moet ook nog gedaan worden. Ik schat dat ik na 3 jaar in een depressie terechtkom.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:52 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Scheiden? Nee, jij kan haar juist verzorgen van top tot teen ipv een tweede vrouw nemen,
Stel jij raakt verlamd " Allah korusun" en jouw vrouw neemt een 2 de man?.
Mantiksizlar
mijn moeder was ook een khafirquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Een soort MT, alleen toen ze nog 15 was.
Verkeerde emoticon?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:04 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
mijn moeder was ook een khafir.
Nee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:04 schreef groenappeltje20 het volgende:
Sorry mensenlief, jullie zouden toch van mij moeten houden
Onverzorgde baard icm niet groeiende baard staat niet.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Fuu, laat mijn haar nu groeien hoor
Hoe kan het onverzorgd zijn als het niet groeit, dan heb je toch niks.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:10 schreef expans het volgende:
[..]
Onverzorgde baard icm niet groeiende baard staat niet.
ik heb liever beetje baardige vrouwenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:12 schreef groenappeltje20 het volgende:
Mannen met islamitische baarden MaschaaAllah.
Roer wat testosteronpillen door julis' haar thee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik heb liever beetje baardige vrouwen
vooral in deze koude wintermaanden
Ayiquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik heb liever beetje baardige vrouwen
vooral in deze koude wintermaanden
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
nee zij mag zacht en mooi blijvenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:14 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Roer wat testosteronpillen door julis' haar thee.
Hier een baard van de poldermoslim.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:20 schreef groenappeltje20 het volgende:
Een Baard is sunnah, ik vind het heel knap van jongens die hun baard laat staan.
Met baard bedoel ik niet met die gekke figuren, maar gewoon een Islamitische baard.
En dat is?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:23 schreef groenappeltje20 het volgende:
Hoelang de baard is, boeit me niet. Als het maar een Islamitische baard is.
Islamitische baard.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:23 schreef groenappeltje20 het volgende:
Hoelang de baard is, boeit me niet. Als het maar een Islamitische baard is.
mevrouw wil patat zonder aardappelquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:20 schreef groenappeltje20 het volgende:
Een Baard is sunnah, ik vind het heel knap van jongens die hun baard laat staan.
Met baard bedoel ik niet met die gekke figuren, maar gewoon een Islamitische baard.
Dan lijk je weer op een dervish. Bron: mama.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Fuu, laat mijn haar nu groeien hoor
Je mag blij wezen dat je vrouwtje niet jaloers isquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
nee zij mag zacht en mooi blijven
neem m'n tweede vrouw wel te grazen
Ik ben doorgedraaid als een derwisj.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dan lijk je weer op een dervish. Bron: mama.
Vuistlengte, toch?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Mathemaat het volgende:
Zoiets, vermoed ik
[ afbeelding ]
Hij lijkt ook op mij, maar dan ouder
neenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Mathemaat het volgende:
Zoiets, vermoed ik
[ afbeelding ]
Hij lijkt ook op mij, maar dan ouder
Als je dat niet mooi vind, dan ben je gewoon homoquote:
Ik heb geen satelliet- of kabeltv.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:32 schreef groenappeltje20 het volgende:
Heeeyyy mensen, kijk eens naar Kanal D
ik kan geen homo zijnquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je dat niet mooi vind, dan ben je gewoon homo
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je dat niet mooi vind, dan ben je gewoon homo
Jammer, je hebt smurfenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb geen satelliet- of kabeltv.
Hoezo niet?quote:
quote:2ho·mo (de; m,v; meervoud: homo's)
1
verkorting van: 1homoseksueel
quote:1ho·mo·sek·su·eel (bijvoeglijk naamwoord)
1
met seksuele gevoelens voor leden van het eigen geslacht; homofiel
Daar is een meningsverschil over. Ik weet dat in hanefi en hanbali scholen inderdaad een vuistlengte wajib is. Volgens imam Shafi is het juist haram om elke lengte ervan af te knippen, volgens imam Nawawi is het makruh. Maliki school weet ik niet zeker.quote:
Als je een mannetje kan vinden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:40 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga later de baard van mn mannetje trimmen
Niks wetenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:39 schreef groenappeltje20 het volgende:
Lengte maak niet uit. Baard=baard
Lol, waar slaat die titel op?quote:
Is een metafoor, hij pleegt takfir op elke moslimleider die niet leidt volgens de sharia. Volgens hem is dus ook elk islamitisch land dar al-kufr. King kong verwijst de leiders vermoed ik.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Lol, waar slaat die titel op?
Zo vals ben ik ook weer niet sylvia. Het is dat niemand mij hier in het echt ken, jammer. Ik heb een goed hart. Hamdoulillah ;-)quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als je een mannetje kan vinden. [ afbeelding ]
Wat bedoel je hiermee; helemaal niet knippen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Daar is een meningsverschil over. Ik weet dat in hanefi en hanbali scholen inderdaad een vuistlengte wajib is. Volgens imam Shafi is het juist haram om elke lengte ervan af te knippen, volgens imam Nawawi is het makruh. Maliki school weet ik niet zeker.
Er is ook een meningsverschil over wat baard is in het Arabisch lexicon, dacht ik.
Dat is geen islamitisch baardquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:40 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga later de baard van mn mannetje trimmen
Ik heb een goed hart, en er zijn enkele mensen in dit topic met wie ik butien FOK! om ook contact heb. Toch word ik hier vaak afgeschilderd als een gek.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:43 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Zo vals ben ik ook weer niet sylvia. Het is dat niemand mij hier in het echt ken, jammer. Ik heb een goed hart. Hamdoulillah ;-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep, tot zijn natuurlijke lengte laten staan, want de profeet heeft bevolen om het te laten staan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee; helemaal niet knippen?
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:14 schreef zarGon het volgende:
Dat wil je echt niet weten, geloof mequote:Op woensdag 29 januari 2014 18:34 schreef groenappeltje20 het volgende:
Know that feel bro.jpgquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:40 schreef expans het volgende:
Ik liep vandaag rond in de ghetto (bkz: achterstandswijk) en er waren twee van die pittig kapsel types aka ria's die net uit de auto kwamen.
Een ervan liep weg, keek langs/richting mij en dan 'hey, hij zit wel op slot he?' waarna ze terugliep om het te controleren.
Daily struggles als allochtoon
Ik vraag me af hoe lang je hier nog door mee wil gaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Che_ het volgende:
Echte man?
Ik mag blijkbaar niet denken voor mezelfquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:46 schreef expans het volgende:
Counter: wat als hij anders denkt over mannelijkheid? Dus zelfvertrouwen aka don't give a fuck?
Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Yep, tot zijn natuurlijke lengte laten staan, want de profeet heeft bevolen om het niet te knippen.
Waar verkopen ze de beste doner?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Pff, gel beraber gidelim ya, ik trakteer je erna op de beste Doner van Nederland
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografiequote:Op woensdag 29 januari 2014 19:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Yep, tot zijn natuurlijke lengte laten staan, want de profeet heeft bevolen om het te laten staan.
Beste doner die ik ooit heb gegeten is op de markt. De Turk verkocht daar verse lamsvlees (echte), geserveerd met Turkse brood. Heerlijk.quote:
Ibn Omar heeft het geknipt tot een vuistlengte (volgens mij was dat na of voor de umrah of hadj), daar komt het andere mening vandaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografie
En dat bepaal jij als buitenstaander?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.
Baard is geen mode, het is verplichting, zoals schaamharen, okselharen en snor verwijderen (dat laatste kun je ook trimmen volgens sommige overleveringen).quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.
Dat was toch Omar zelf en niet zijn zoon?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ibn Omar heeft het geknipt tot een vuistlengte (volgens mij was dat na of voor de umrah of hadj), daar komt het andere mening vandaan
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef TheMagnificent het volgende:
En dat bepaal jij als buitenstaander?
Wat een baas was dat, radi Allahu 'anhu.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografie
ow?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Baard is geen mode, het is verplichting, zoals schaamharen, okselharen.
ns.nlquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga morgen naar Rosendaal, hoelang is dat reizen van Denhaag naar Rosendaal?
Ik weet niet. Hoe lang duurt voor aandacht te vragen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga morgen naar Rosendaal, hoelang is dat reizen van Denhaag naar Rosendaal?
Takfier in 3, 2, 1...quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.
Nee, ibn Omar volgens Imam Mohammed.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat was toch Omar zelf en niet zijn zoon?
Ik heb mijn stukje verbeterd om het beter te laten lezenquote:
Ik lees nu dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:52 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ibn Omar volgens Imam Mohammed.
quote:It has been rigorously authenticated in a hadith narrated by Ibn Hibban that “The Prophet (Allah bless him and give him peace) used to trim his beard from its bottom and its sides.” This appears to be the basis of Ibn `Umar’s practice (may Allah be pleased with him and his father), who used to grasp his beard with his fist and remove the beard hair that was beyond a fistful.
The command to let one’s beard grow copious (i.e. to not trim it at all) has, however, been established in the rigorously authenticated compilations of Bukhari and Muslim, and this command is given precedence over the above practice because it is more authentic, and because it is possible to interpret [the practice in accordance with the command by understanding the Prophet’s (Allah bless him and give him peace trimming his beard] as an explanation of the fact that the prophetic command was merely to establish recommendation, [not obligation].
This latter interpretation is preferable to the interpretation that the [prophetic and companion practice of shortening the beard] applies to when the beard becomes unusually long because the immediate purport of the words of our [Shafi`i] imams is that it is always disliked to trim the beard [no matter how long it grows]. The claim of those who say that this spoils one’s appearance is rejected by the fact that one’s appearance is only spoiled when one does not wash or oil one’s beard [not by merely letting it grow without trimming it].
2 eeuwen, je bent niet op de hoogte van de feiten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.
ik begreep wel wat je bedoelde, maar je schreef niet wat je bedoelde, als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb mijn stukje verbeterd om het beter te laten lezen
Ik gebruikte 'buitenstaander' omdat 'ongelovige' je misschien zou kwetsen. En hoe kom je erbij dat de Koran twee eeuwen na de Profeet (s.a.w.) werd opgeschreven? Dat werd tijdens zijn leven gedaan, maar tijdens het bestuur van Uthman ibn Affan (r.a.) werd het samengesteld in de huidige vorm.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Imam Shafi verbood het.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik lees nu dat je gelijk hebt.
[..]
Vandaar dat het lachwekkend is dat een stel mensen hier staan te discussiëren hoe ze het beste historische figuren kunnen imiteren. Die imitatie hoort zich op het morele vlak te richten en niet op uiterlijk vertoon. Laten we sowieso niet vergeten dat de 7e eeuw een compleet andere tijd was, waarbij een gemeenschappelijk uiterlijk kenmerk (baard, etc) noodzakelijk was om een duidelijk herkenbare hechte gemeenschap te creëren. Omdat omzetten naar de moderne wereld daarentegen is complete nonsens.quote:
Het was ook al in de tijd van abu Bakr opgeschreven. Abdullah bin Mesud had zijn eigen mushaf en die bevatte ook de Qunat smeekgebeden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:55 schreef Arcadia het volgende:
Leefde uthman dan 200 jaar na de profeet? Lijkt me sterk hoor
mutezile, de grootste theologen vervolgers ooitquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vandaar dat het lachwekkend is dat een stel mensen hier staan te discussiëren hoe ze het beste historische figuren kunnen imiteren. Die imitatie hoort zich op het morele vlak te richten en niet op uiterlijk vertoon. Laten we sowieso niet vergeten dat de 7e eeuw een compleet andere tijd was, waarbij een gemeenschappelijk uiterlijk kenmerk (baard, etc) noodzakelijk was om een duidelijk herkenbare hechte gemeenschap te creëren. Omdat omzetten naar de moderne wereld daarentegen is complete nonsens.
Uthman bevorderde het opschrijven de Koran, vanwege het feit dat er in allerlei regio's verschillende verzen opdoken, maar de uiteindelijke voltooiing vond pas twee eeuwen na dato plaats. Recitatie heeft daarom ook een veel grotere rol gespeeld dan de daadwerkelijke tekst. Hetzelfde geldt ook voor de hadiths.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik gebruikte 'buitenstaander' omdat 'ongelovige' je misschien zou kwetsen. En hoe kom je erbij dat de Koran twee eeuwen na de Profeet (s.a.w.) werd opgeschreven? Dat werd tijdens zijn leven gedaan, maar tijdens het bestuur van Uthman ibn Affan (r.a.) werd het samengesteld in de huidige vorm.
Sylviiiee, dankjequote:Op woensdag 29 januari 2014 19:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
ns.nl
Die reis duurt ongeveer 1u20m.
Oh. Man. Jij bent zo'n type. De arrogantie druipt letterlijk van je tekst af. Laat staan je naam en zogenaamde hand-in-broek avatar.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vandaar dat het lachwekkend is dat een stel mensen hier staan te discussiëren hoe ze het beste historische figuren kunnen imiteren. Die imitatie hoort zich op het morele vlak te richten en niet op uiterlijk vertoon. Laten we sowieso niet vergeten dat de 7e eeuw een compleet andere tijd was, waarbij een gemeenschappelijk uiterlijk kenmerk (baard, etc) noodzakelijk was om een duidelijk herkenbare hechte gemeenschap te creëren. Omdat omzetten naar de moderne wereld daarentegen is complete nonsens.
En maar goed ook. Interpretatie hoort niet de monopolie van theologen te zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:59 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
mutezile, de grootste theologen vervolgers ooit
Wel in de handen van Griekofielenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
En maar goed ook. Interpretatie hoort niet de monopolie van theologen te zijn.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb een goed hart, en er zijn enkele mensen in dit topic met wie ik butien FOK! om ook contact heb. Toch word ik hier vaak afgeschilderd als een gek.een gek in welk opzicht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Je bent totaal niet op de hoogte van de hedendaagse wetenschapsfilosofie, of niet? Zoals ik al zei, je loopt achter op de feiten. Mutezile horen in de middeleeuwen thuis.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De rede inderdaad. Dat een goddelijk product is.
Jawel. Vandaar mijn nadruk op de rede. Enkel onder de mu'tazila vond de grootste ontwikkeling der Islamitisch wetenschap plaats.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:03 schreef Mathemaat het volgende:
Je bent totaal niet op de hoogte van de wetenschapsfilosofie, of niet? Zoals ik al zei, je loopt achter op de feiten. Mutezile horen in de middeleeuwen thuis.
Nog inhoudelijke argumenten of verval je graag in generalisaties?quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Oh. Man. Jij bent zo'n type. De arrogantie druipt letterlijk van je tekst af. Laat staan je naam en zogenaamde hand-in-broek avatar.
Nee, je komt weer met een discussie aanzetten die mutazilieten honderden jaren geleden hebben verloren, ik heb geen zin in dit filosofisch geneuzel van jou.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nog inhoudelijke argumenten of verval je graag in generalisaties?
Rationalisme wordt al sinds de begin de 20ste eeuw niet meer serieus genomen in de wetenschapswereld als uitgangspunt, na de ontdekking van relativiteitstheorie en kwantum mechanica. Want dat laatste was de finale klap van kantianisme. Aristoteles werd al langer niet meer serieus genomen, omdat hij vond dat je tot de aard van dingen kunt komen door ze te benoemen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jawel. Vandaar mijn nadruk op de rede. Enkel onder de mu'tazila vond de grootste ontwikkeling der Islamitisch wetenschap plaats.
Zegt dat dan meteen, in plaats van aan te komen zetten met nietszeggende oneliners. De mu'tazilieten hebben nooit een inhoudelijk discussie verloren. Men heeft enkel met het zwaard gereageerd. De Islam heeft een nieuwe, inhoudelijke en morele revolutie nodig. Tot die tijd blijft ze in de greep van proletarische zeeloten die elk vorm van ontwikkeling en individuele interpretatie willen tegengaan. Het zijn juist de mu'tazilieten geweest die de hoogtepunt van Islamitisch kennis hadden geïndustrialiseerd.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:12 schreef Arcadia het volgende:
Nee, je komt weer met een discussie aanzetten die mutazilieten honderden jaren geleden hebben verloren, ik heb geen zin in dit filosofisch geneuzel van jou.
Oh ja, Allah heeft geen eigenschappen en is Plato's eerste beweger, of de hemel en hel is niet eeuwig?quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zegt dat dan meteen, in plaats van aan te komen zetten met nietszeggende oneliners. De mu'tazilieten hebben nooit een inhoudelijk discussie verloren. Men heeft enkel met het zwaard gereageerd. De Islam heeft een nieuwe, inhoudelijke en morele revolutie nodig. Tot die tijd blijft ze in de greep van proletarische zeeloten die elk vorm van ontwikkeling en individuele interpretatie willen tegengaan. Het zijn juist de mu'tazilieten geweest die de hoogtepunt van Islamitisch kennis hadden geïndustrialiseerd.
Nonsense. Al in de 19e eeuw vond die omslag plaats. Mede door Nietzsche's werken, die beoogde dat rationalisme een vorm van interpretialisme is. Dat er niet zoiets als objectieve kennis bestaat, maar enkel interpretaties. Vandaar dat het neo-mu'tazilisme zich in mijn ogen vandaag hierop hoort te richten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:13 schreef Mathemaat het volgende:
Rationalisme wordt al sinds de begin de 20ste eeuw niet meer serieus genomen in de wetenschapswereld als uitgangspunt, na de ontdekking van relativiteitstheorie en kwantum mechanica. Want dat laatste was de finale klap van kantianisme. Aristoteles werd al langer niet meer serieus genomen, omdat hij vond dat je tot de aard van dingen kunt komen door ze te benoemen.
Uiteraard is imitatie op moreel en levensbeschouwelijk vlak van groter belang, maar het laten staan van een baard wordt vermeld in sahih ahadith en dus is het evenzeer reden tot imitatie voor moslims. Dat jij ahadith niet accepteert, hebben ik en de meeste moslims geen boodschap aan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De hadiths zijn duidelijk gecreëerd. Ze zijn zelfs twee eeuwen na dato gecollecteerd. Alhoewel Boukhari en Moslim (en anderen) duidelijk hun best hadden gedaan, zijn ze aan fouten onderhevig.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:26 schreef TheMagnificent het volgende:
Uiteraard is imitatie op moreel en levensbeschouwelijk vlak van groter belang, maar het laten staan van een baard wordt vermeldt in sahih ahadith en dus is het evenzeer reden tot imitatie voor moslims. Dat jij ahadith niet accepteert hebben ik en de meeste moslims geen boodschap aan.
Dat mag je denken. Feit is dat overleveringen volgens strikte procedures en methodes verzameld zijn en dat er onder de overgrote meerderheid van moslims consensus over bestaat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De hadiths zijn duidelijk gecreëerd. Ze zijn zelfs twee eeuwen na dato gecollecteerd. Alhoewel Boukhari en Moslim (en anderen) duidelijk hun best hadden gedaan, zijn ze aan fouten onderhevig.
Strikte procedures en methodes zijn nog steeds aan menselijke fouten onderhevig. Dat toont elk bureaucratisch stelsel en onderzoeksmethode aan. Laat staan gecollecteerde data twee eeuwen na dato.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat mag je denken. Feit is dat overleveringen volgens strikte procedures en methodes verzameld zijn en dat er onder de overgrote meerderheid van moslims consensus over bestaat.
Echt een Aryamehr type, stervend in zijn eigen ignorante onwetendheid.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Strikte procedures en methodes zijn nog steeds aan menselijke fouten onderhevig. Dat toont elk bureaucratisch stelsel en onderzoeksmethode aan. Laat staan gecollecteerde data twee eeuwen na dato.
De meerderheid van de moslims is een argementum ad populum.
Ah, weer van die fantastische argumenten. Chapeau!quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Echt een Aryamehr type, stervend in zijn eigen ignorante onwetendheid.
Ik betwijfel of jij op de hoogte bent van de betreffende methodes van verzameling en of je in de positie bent om datgene wat de geleerden generatie op generatie beaamd hebben te ontkrachten. Dit is ook iets dat overgelaten moet worden aan mensen met verstand daarover. Verdere discussie hierover heeft geen zin.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Strikte procedures en methodes zijn nog steeds aan menselijke fouten onderhevig. Dat toont elk bureaucratisch stelsel en onderzoeksmethode aan. Laat staan gecollecteerde data twee eeuwen na dato.
De meerderheid van de moslims is een argementum ad populum.
waarom ben je er uberhaupt mee begonnen danquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:56 schreef Intellectueel het volgende:
Precies. Geen zin om hierover te discussiëren met religieuze puristen.
Categoriseren is nogal makkelijk, jouw persoon benoemen dan tot oriëntalist of is dat dan weer een ad hominem?quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:56 schreef Intellectueel het volgende:
Dat mag. Voor zover je vindt dat daar aanleiding tot is.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Categoriseren is nogal makkelijk, jouw persoon benoemen dan tot oriëntalist of is dat dan weer een ad hominem?
Kan jij dan ook maar een vorm van traditioneel islamitisch revisionisme noemen wat niet onder Oriëntalisme valt?quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat mag. Voor zover je vindt dat daar aanleiding tot is.
Lekker arrogante houding voor iemand die geen formele opleiding in de islamologie heeft genoten. Of kun je het tegendeel zeggen? Ik onttrek me bescheiden aan de discussie omdat ik niet over de benodigde kennis beschik en leg mijn vertrouwen in mensen die wel verstand van zaken hebben en beroep me op de consensus die hierover onder geleerden bestaat. Misschien moet je hen eens uitdagen met je kennis in plaats van hier uit de hoogte te doen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:56 schreef Intellectueel het volgende:
Ah, je degradeert mijn kritiek op bepaalde aspecten rondom het geloof als een Westers aanval (generalisatie) op de Islam?quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan jij dan ook maar een vorm van traditioneel islamitisch revisionisme noemen wat niet onder Oriëntalisme valt?
Ik verzocht je, indien mogelijk, een vorm van revisionisme te benoemen wat niet oriëntalistisch van aard is in haar kern, laten we niet over generalisatie en aanvallen hebben wanneer jij begint over puriteinen, een regelrechte classificatie van mensen diens achtergronden je niet kent.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ah, je degradeert mijn kritiek op bepaalde aspecten rondom het geloof als een Westers aanval (generalisatie) op de Islam?
Ik heb geen zin om met jou een semantische en pseudo-diepzinnige discussie te voeren. Zeg wat er op je hart ligt of zwijg.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik verzocht je, indien mogelijk, een vorm van revisionisme te benoemen wat niet oriëntalistisch van aard is in haar kern, laten we niet over generalisatie en aanvallen hebben wanneer jij begint over puriteinen, een regelrechte classificatie van mensen diens achtergronden je niet kent.
Vermoedelijk zoek jij een achterliggend motief, ik vraag jou heel concreet, kan je een vorm van revisionisme noemen wat niet oriëntalistisch van aard is, zo niet, heb ik dan een reden om jou een oriëntalist te noemen, zo wel, welke zijn dezen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:13 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om met jou een semantische en pseudo-diepzinnige discussie te voeren. Zeg wat er op je hart ligt of zwijg.
Geen zin om over dit soort onbenulligheden, die ik een lange tijd geleden bij Area Studies langs heb zien komen, te discussiëren. Zoals ik al zei, zeg wat er op je hart ligt. Je poging om quasi-interessant middels retorische vragen mij in een bepaald ideologisch hoek te drijven is uiterst merkwaardig, al dan niet triest.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:15 schreef Triggershot het volgende:
Vermoedelijk zoek jij een achterliggend motief, ik vraag jou heel concreet, kan je een vorm van revisionisme noemen wat niet oriëntalistisch van aard is, zo niet, heb ik dan een reden om jou een oriëntalist te noemen, zo wel, welke zijn dezen?
Ah, we hebben een gedragsanalyticus onder ons, chapeau zo van achter een beeldscherm. Mijn vraag die ik al reeds 3 maal heb gesteld ligt mij op het hart, nog steeds geen antwoord op gehad overigens. Voor mijn ervaring kan het een retorisch, of een welgemeend vraag zijn, weet je niet, dus vul het ook niet voor mij in. Als het voor jou een retorisch vraag is, hoe drijf ik je dan precies in een ideologisch hoek? Kom, kom, doe je nickname eens waar.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen zin om over dit soort onbenulligheden, die ik een lange tijd geleden bij Area Studies langs heb zien komen, te discussiëren. Zoals ik al zei, zeg wat er op je hart ligt. Je poging om quasi-interessant middels retorische vragen mij in een bepaald ideologisch hoek te drijven is uiterst merkwaardig, al dan niet triest.
begin een ander onderwerp, als er potentie voor is, zal het wel opgepikt worden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:26 schreef groenappeltje20 het volgende:
Kunnen we het over wat anders hebben, alsjeblieft, dankjewel?
Mag ik dan wel vragen waarom je dit weigert, - mocht er een reden zijn voorbij je suggestieve toespelingen richting mijn persoon, wat ik niet onderstreep - wat zijn de criteria voor het beantwoorden van een vraag van jouw kant, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:27 schreef Intellectueel het volgende:
Zoals ik al zei. Ik weiger intentioneel om je vraag te beantwoorden. Mocht er nog iets verder zijn, dan hoor ik dat wel.
Omdat ik dit soort retorische trucjes al vaker ben tegengekomen. Daarnaast zie ik de relevantie van je vraag niet in. Mocht jij het daarmee oneens zijn, dan wacht ik met smart op je uitleg. Er was duidelijk iets waaraan je je stoorde, ongetwijfeld aan één van mijn posts, waar je middels nietszeggende vragen antwoord op tracht te geven.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:28 schreef Triggershot het volgende:
Mag ik dan wel vragen waarom je dit weigert, - mocht er een reden zijn voorbij je suggestieve toespelingen richting mijn persoon, wat ik niet onderstreep - wat zijn de criteria voor het beantwoorden van een vraag van jouw kant, als ik vragen mag?
ben niet zo goed met het verzinnen van onderwerpenquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
begin een ander onderwerp, als er potentie voor is, zal het wel opgepikt worden.
Ik begon op jou te reageren met dat je aan het categoriseren was, ik zie het weer herhaaldelijk terugkomen in woorden als 'retorisch', 'trucjes', 'quasi-interessant' en vul zo maar verder aan op grond van je eerdere bewoordingen, nou ben ik de kwaadste niet en wil best aannemen dat dit je beleving is, maar tracht dan ook op z'n minst verder dan dat te kijken, zowel voorbij je eigen beleving als je eigen classificaties op iets wat in jouw richting wordt geworpen, vooral als ik dezen verwerp.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat ik dit soort retorische trucjes al vaker ben tegengekomen. Daarnaast zie ik de relevantie van je vraag niet in. Mocht jij het daarmee oneens zijn, dan wacht ik met smart op je uitleg. Er was duidelijk iets waaraan je je stoorde, ongetwijfeld aan één van mijn posts, waar je middels nietszeggende vragen antwoord op tracht te geven.
Nee doe maar niet, vind het leuk om te zien hoe intellectueel in zijn eigen spelletje wordt verslagenquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:35 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
ben niet zo goed met het verzinnen van onderwerpen
En hoe oud volgens een creationist als Adnan Oktar?quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:05 schreef xaban06 het volgende:
Hoe oud is de aarde volgens de Islam?
Er is wel een lichtelijke nuance te benoemen tussen categorisatie en generalisatie.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:41 schreef Intellectueel het volgende:
Ik bespaar me zelf de moeite, als je dat niet erg vindt. Dat ik DeGeweldige als religieus purist neerzet is een classificatie en geen generalisatie. Noch oriëntalistisch.
quote:ca·te·go·ri·se·ren (categoriseerde, heeft gecategoriseerd) 1indelen in categorieën & ca·te·go·rie (de; v; meervoud: categorieën) 1klasse, afdeling, soort
Een reactie op je categorisatie en vraag naar een invalshoek waren dan ook 2 aparte punten.quote:ge·ne·ra·li·se·ren (generaliseerde, heeft gegeneraliseerd) 1als algemene regel laten gelden op grond van één bijzonder geval
Oktarquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En hoe oud volgens een creationist als Adnan Oktur?
Hij is veel meer dan alleen een figuur dat pas een paar jaar met bouwpakketvrouwen de TV wil opluisteren... Hij schrijft al tientallen jaren serieuze boeken vol waarheden, mooie plaatjes en oprecht anti-semitismequote:
Ik ben om, waar bekeer ik me.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hij is veel meer dan alleen een figuur dat pas een paar jaar met bouwpakketvrouwen de TV wil opluisteren... Hij schrijft al tientallen jaren serieuze boeken vol waarheden, mooie plaatjes en oprecht anti-semitisme
inmiddels is hij de grootse semietfanboy die je kunt vinden in de grenzen van Bir.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hij is veel meer dan alleen een figuur dat pas een paar jaar met bouwpakketvrouwen de TV wil opluisteren... Hij schrijft al tientallen jaren serieuze boeken vol waarheden, mooie plaatjes en oprecht anti-semitisme
Vraag aan intellectueel.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:54 schreef xaban06 het volgende:
Zegt de Islam iets over het houden van huisdieren?
InschaAllah mashaAllahquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zijn mooie vrouwen schijnen je te benaderen om vervolgens intieme relaties met je te onderhouden welke zij filmen om je daar later mee te chanteren... Maar dan heb je dus wel een keer seks gehadquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vissen, vogels, katten en dergelijke mogen wel, zolang je ze goed behandelt, voedt en schoonhoudt. Bij mijn weten mogen alleen honden expliciet niet als huisdier gehouden worden, behalve als jacht- of waakhond.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:54 schreef xaban06 het volgende:
Zegt de Islam iets over het houden van huisdieren?
quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:00 schreef Arcadia het volgende:
Beter 10 kg make-up dan sterrenbeeld.Je hebt gelijk, ik hou me niet meer bezig met sterrenbeelden, was gewoon voor de fun. Ben er niet eens aan verslaafd. Ik vond het gewoon best grappig dat het kloptte. Maar mezelf beinvloeden door een Sterrenbeeld? HO maar! Zo laag ben ik ook niet verdaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je denkt dat ze kloppen omdat ze zo algemeen zijn geschreven als wat zodat iedereen zich erin kan vinden. Je hoeft je daar niet zo over te verwonderen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:05 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik hou me niet meer bezig met sterrenbeelden, was gewoon voor de fun. Ben er niet eens aan verslaafd. Ik vond het gewoon best grappig dat het kloptte. Maar mezelf beinvloeden door een Sterrenbeeld? HO maar! Zo laag ben ik ook niet verdaald.
Geen idee. Ik denk aan een 'groot' aquarium (1 meter lang), dus geen klein kommetje.quote:
mooi toch, schrik je iedereen mee afquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:59 schreef groenappeltje20 het volgende:
Met 10 kilo make up en dan een hidjab dragentovbe tovbe
Neem een papegaai en koop dit http://www.bird-diaper.com/quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik denk aan een 'groot' aquarium (1 meter lang), dus geen klein kommetje.
Iets als dit
[ http://img40.imageshack.us/img40/4310/rio181.jpg (copy/paste deze link) ]
Of een vogel, maar geen zin in een vogelpoep op vloerbedekking enzo.
Weet het nog niet.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:09 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Neem een papegaai en koop dit http://www.bird-diaper.com/
quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:09 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jouw fobo staat: lurken = reactie achterlaten, maar je fobo is gesloten voor reacties, ik laat je pagina nu openstaan voor de rest van mijn levenquote:
Oh, dan heb ik dat een keer per abuis uitgeschakeld.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:10 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jouw fobo staat: lurken = reactie achterlaten, maar je fobo is gesloten voor reacties, ik laat je pagina nu openstaan voor de rest van mijn leven
per abuisquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:11 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat een keer per abuis uitgeschakeld.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:13 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]![]()
dat het mooi is
beter dan per ongeluk
dat dus
MOEILIJK HE![]()
![]()
Brrr... Dat lijkt me echt eng.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:19 schreef xaban06 het volgende:
Zo eentje had ik vroeger
[ afbeelding ]
Ik ook. Maar die belande per abuis in mijn mond.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:19 schreef xaban06 het volgende:
Zo eentje had ik vroeger
[ afbeelding ]
Is die man nu.... *tromgeroffel*.... een reptilianquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ook. Maar die belande per abuis in mijn mond.
[ afbeelding ]
Mooi beest, maar ik zou er nooit een in huis (durven) nemen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:19 schreef xaban06 het volgende:
Zo eentje had ik vroeger
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik weet wel dat hagedissen een delicatesse zijn voor de Saoediers.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:37 schreef Arcadia het volgende:
Is die man nu.... *tromgeroffel*.... een reptilian
Mensen verzinnen gekste dingen om geld te verdienen tegenwoordigquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:09 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Get money jwzquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Mensen verzinnen gekste dingen om geld te verdienen tegenwoordig
Ging niet door. In zijn sterrenbeeld stond dat er kans was op een ongeluk. 50-50. Dus hij durfde niet meer.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:53 schreef groenappeltje20 het volgende:
Che, ben je nog ver gekomen met je kameel?
Hoezo niet, bang dat hij je zal bijten?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mooi beest, maar ik zou er nooit een in huis (durven) nemen.
Is dit een dierentuin in S-A ofzo?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:49 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet wel dat hagedissen een delicatesse zijn voor de Saoediers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ging niet door. In zijn sterrenbeeld stond dat er kans was op een ongeluk. 50-50. Dus hij durfde niet meer.
sterrenbeeld, je bedoeld horoscoopquote:Op woensdag 29 januari 2014 22:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ging niet door. In zijn sterrenbeeld stond dat er kans was op een ongeluk. 50-50. Dus hij durfde niet meer.
OMGquote:Op woensdag 29 januari 2014 23:09 schreef xaban06 het volgende:
Komt waarschijnlijk door dat het arme lui zijn, maar alles gaat mis wat mis kan gaan zeg...
https://www.facebook.com/photo.php?v=683268448390441
Hij spot niet met kanker, het was een krachtterm dat netter kan ja, maar hij maakt niks belachelijk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:15 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
sterrenbeeld, je bedoeld horoscoop
Ok, ik hou al op. Maar wil jij dan niet meer met "kanker" spotten broeder??
Meer die glibberige reptielenstructuur eigenlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoezo niet, bang dat hij je zal bijten?
Lol, droog.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Die bruidegom zijn hoofd is niet proportioneel, of zie ik dat verkeerd
onzinquote:Op woensdag 29 januari 2014 23:16 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hij spot niet met kanker, het was een krachtterm dat netter kan ja, maar hij maakt niks belachelijk.
Schrijf een brief naar Erdogan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:46 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
ik vind dat een ongepaste taalgebruik
Haha, ik wist niet dat je die site wist.. www.eksisozluk.cokquote:Op donderdag 30 januari 2014 01:07 schreef expans het volgende:
https://eksisozluk.com/okuyom-ben-yaa--2243879
https://eksisozluk.com/hacihusrev-baskini--2200342
Moet nog steeds plat door deze
''sen yetkili bi abiye benziyon''![]()
Ik lig dubbel.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:07 schreef expans het volgende:
https://eksisozluk.com/okuyom-ben-yaa--2243879
https://eksisozluk.com/hacihusrev-baskini--2200342
Moet nog steeds plat door deze
''sen yetkili bi abiye benziyon''![]()
Nietzsche verwierp logica, want dat rechtvaardigde zijn verzet. Maar dat maakt het nog geen formeel argument.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nonsense. Al in de 19e eeuw vond die omslag plaats. Mede door Nietzsche's werken, die beoogde dat rationalisme een vorm van interpretialisme is. Dat er niet zoiets als objectieve kennis bestaat, maar enkel interpretaties. Vandaar dat het neo-mu'tazilisme zich in mijn ogen vandaag hierop hoort te richten.
Overigens kennen ook de Soennitische scholen en de Twaalver Sjiieten een vorm van rede wanneer het aankomt op het interpreteren van de Sunnah. Namelijk de Qiya.
Mu'tazilieten zijn dood.quote:De Mu'tazilieten moeten duidelijk maken dat ijtihad niet de monopolie van de mujtahieden is.
Iets jongere variant van ambi, waarschijnlijk is het een kloon van ambi.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:23 schreef Stimorol- het volgende:
Ik weet. Maar zij hapt zo snel. Lijkt ambi wel.
Ik ga tentamen maken. Doei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |