Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Yep, tot zijn natuurlijke lengte laten staan, want de profeet heeft bevolen om het niet te knippen.
Waar verkopen ze de beste doner?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Pff, gel beraber gidelim ya, ik trakteer je erna op de beste Doner van Nederland
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografiequote:Op woensdag 29 januari 2014 19:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Yep, tot zijn natuurlijke lengte laten staan, want de profeet heeft bevolen om het te laten staan.
Beste doner die ik ooit heb gegeten is op de markt. De Turk verkocht daar verse lamsvlees (echte), geserveerd met Turkse brood. Heerlijk.quote:
Ibn Omar heeft het geknipt tot een vuistlengte (volgens mij was dat na of voor de umrah of hadj), daar komt het andere mening vandaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografie
En dat bepaal jij als buitenstaander?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.
Baard is geen mode, het is verplichting, zoals schaamharen, okselharen en snor verwijderen (dat laatste kun je ook trimmen volgens sommige overleveringen).quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.
Dat was toch Omar zelf en niet zijn zoon?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ibn Omar heeft het geknipt tot een vuistlengte (volgens mij was dat na of voor de umrah of hadj), daar komt het andere mening vandaan
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef TheMagnificent het volgende:
En dat bepaal jij als buitenstaander?
Wat een baas was dat, radi Allahu 'anhu.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografie
ow?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Baard is geen mode, het is verplichting, zoals schaamharen, okselharen.
ns.nlquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga morgen naar Rosendaal, hoelang is dat reizen van Denhaag naar Rosendaal?
Ik weet niet. Hoe lang duurt voor aandacht te vragen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga morgen naar Rosendaal, hoelang is dat reizen van Denhaag naar Rosendaal?
Takfier in 3, 2, 1...quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.
Nee, ibn Omar volgens Imam Mohammed.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat was toch Omar zelf en niet zijn zoon?
Ik heb mijn stukje verbeterd om het beter te laten lezenquote:
Ik lees nu dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:52 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ibn Omar volgens Imam Mohammed.
quote:It has been rigorously authenticated in a hadith narrated by Ibn Hibban that “The Prophet (Allah bless him and give him peace) used to trim his beard from its bottom and its sides.” This appears to be the basis of Ibn `Umar’s practice (may Allah be pleased with him and his father), who used to grasp his beard with his fist and remove the beard hair that was beyond a fistful.
The command to let one’s beard grow copious (i.e. to not trim it at all) has, however, been established in the rigorously authenticated compilations of Bukhari and Muslim, and this command is given precedence over the above practice because it is more authentic, and because it is possible to interpret [the practice in accordance with the command by understanding the Prophet’s (Allah bless him and give him peace trimming his beard] as an explanation of the fact that the prophetic command was merely to establish recommendation, [not obligation].
This latter interpretation is preferable to the interpretation that the [prophetic and companion practice of shortening the beard] applies to when the beard becomes unusually long because the immediate purport of the words of our [Shafi`i] imams is that it is always disliked to trim the beard [no matter how long it grows]. The claim of those who say that this spoils one’s appearance is rejected by the fact that one’s appearance is only spoiled when one does not wash or oil one’s beard [not by merely letting it grow without trimming it].
2 eeuwen, je bent niet op de hoogte van de feiten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.
ik begreep wel wat je bedoelde, maar je schreef niet wat je bedoelde, als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb mijn stukje verbeterd om het beter te laten lezen
Ik gebruikte 'buitenstaander' omdat 'ongelovige' je misschien zou kwetsen. En hoe kom je erbij dat de Koran twee eeuwen na de Profeet (s.a.w.) werd opgeschreven? Dat werd tijdens zijn leven gedaan, maar tijdens het bestuur van Uthman ibn Affan (r.a.) werd het samengesteld in de huidige vorm.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Imam Shafi verbood het.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik lees nu dat je gelijk hebt.
[..]
Vandaar dat het lachwekkend is dat een stel mensen hier staan te discussiëren hoe ze het beste historische figuren kunnen imiteren. Die imitatie hoort zich op het morele vlak te richten en niet op uiterlijk vertoon. Laten we sowieso niet vergeten dat de 7e eeuw een compleet andere tijd was, waarbij een gemeenschappelijk uiterlijk kenmerk (baard, etc) noodzakelijk was om een duidelijk herkenbare hechte gemeenschap te creëren. Omdat omzetten naar de moderne wereld daarentegen is complete nonsens.quote:
Het was ook al in de tijd van abu Bakr opgeschreven. Abdullah bin Mesud had zijn eigen mushaf en die bevatte ook de Qunat smeekgebeden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:55 schreef Arcadia het volgende:
Leefde uthman dan 200 jaar na de profeet? Lijkt me sterk hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |