Hoe kan het onverzorgd zijn als het niet groeit, dan heb je toch niks.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:10 schreef expans het volgende:
[..]
Onverzorgde baard icm niet groeiende baard staat niet.
ik heb liever beetje baardige vrouwenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:12 schreef groenappeltje20 het volgende:
Mannen met islamitische baarden MaschaaAllah.
Roer wat testosteronpillen door julis' haar thee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik heb liever beetje baardige vrouwen
vooral in deze koude wintermaanden
Ayiquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik heb liever beetje baardige vrouwen
vooral in deze koude wintermaanden
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
nee zij mag zacht en mooi blijvenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:14 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Roer wat testosteronpillen door julis' haar thee.
Hier een baard van de poldermoslim.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:20 schreef groenappeltje20 het volgende:
Een Baard is sunnah, ik vind het heel knap van jongens die hun baard laat staan.
Met baard bedoel ik niet met die gekke figuren, maar gewoon een Islamitische baard.
En dat is?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:23 schreef groenappeltje20 het volgende:
Hoelang de baard is, boeit me niet. Als het maar een Islamitische baard is.
Islamitische baard.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:23 schreef groenappeltje20 het volgende:
Hoelang de baard is, boeit me niet. Als het maar een Islamitische baard is.
mevrouw wil patat zonder aardappelquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:20 schreef groenappeltje20 het volgende:
Een Baard is sunnah, ik vind het heel knap van jongens die hun baard laat staan.
Met baard bedoel ik niet met die gekke figuren, maar gewoon een Islamitische baard.
Dan lijk je weer op een dervish. Bron: mama.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Fuu, laat mijn haar nu groeien hoor
Je mag blij wezen dat je vrouwtje niet jaloers isquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
nee zij mag zacht en mooi blijven
neem m'n tweede vrouw wel te grazen
Ik ben doorgedraaid als een derwisj.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dan lijk je weer op een dervish. Bron: mama.
Vuistlengte, toch?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Mathemaat het volgende:
Zoiets, vermoed ik
[ afbeelding ]
Hij lijkt ook op mij, maar dan ouder
neenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Mathemaat het volgende:
Zoiets, vermoed ik
[ afbeelding ]
Hij lijkt ook op mij, maar dan ouder
Als je dat niet mooi vind, dan ben je gewoon homoquote:
Ik heb geen satelliet- of kabeltv.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:32 schreef groenappeltje20 het volgende:
Heeeyyy mensen, kijk eens naar Kanal D
ik kan geen homo zijnquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je dat niet mooi vind, dan ben je gewoon homo
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je dat niet mooi vind, dan ben je gewoon homo
Jammer, je hebt smurfenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb geen satelliet- of kabeltv.
Hoezo niet?quote:
quote:2ho·mo (de; m,v; meervoud: homo's)
1
verkorting van: 1homoseksueel
quote:1ho·mo·sek·su·eel (bijvoeglijk naamwoord)
1
met seksuele gevoelens voor leden van het eigen geslacht; homofiel
Daar is een meningsverschil over. Ik weet dat in hanefi en hanbali scholen inderdaad een vuistlengte wajib is. Volgens imam Shafi is het juist haram om elke lengte ervan af te knippen, volgens imam Nawawi is het makruh. Maliki school weet ik niet zeker.quote:
Als je een mannetje kan vinden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:40 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga later de baard van mn mannetje trimmen
Niks wetenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:39 schreef groenappeltje20 het volgende:
Lengte maak niet uit. Baard=baard
Lol, waar slaat die titel op?quote:
Is een metafoor, hij pleegt takfir op elke moslimleider die niet leidt volgens de sharia. Volgens hem is dus ook elk islamitisch land dar al-kufr. King kong verwijst de leiders vermoed ik.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Lol, waar slaat die titel op?
Zo vals ben ik ook weer niet sylvia. Het is dat niemand mij hier in het echt ken, jammer. Ik heb een goed hart. Hamdoulillah ;-)quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als je een mannetje kan vinden. [ afbeelding ]
Wat bedoel je hiermee; helemaal niet knippen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Daar is een meningsverschil over. Ik weet dat in hanefi en hanbali scholen inderdaad een vuistlengte wajib is. Volgens imam Shafi is het juist haram om elke lengte ervan af te knippen, volgens imam Nawawi is het makruh. Maliki school weet ik niet zeker.
Er is ook een meningsverschil over wat baard is in het Arabisch lexicon, dacht ik.
Dat is geen islamitisch baardquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:40 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga later de baard van mn mannetje trimmen
Ik heb een goed hart, en er zijn enkele mensen in dit topic met wie ik butien FOK! om ook contact heb. Toch word ik hier vaak afgeschilderd als een gek.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:43 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Zo vals ben ik ook weer niet sylvia. Het is dat niemand mij hier in het echt ken, jammer. Ik heb een goed hart. Hamdoulillah ;-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep, tot zijn natuurlijke lengte laten staan, want de profeet heeft bevolen om het te laten staan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee; helemaal niet knippen?
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:14 schreef zarGon het volgende:
geloven in god is een beetje zoals de mediamarkt-actie... de leukste dingen zijn uitgezonderd
Dat wil je echt niet weten, geloof mequote:Op woensdag 29 januari 2014 18:34 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik vraag me af hoe deze schijnheilige mensen in het werkelijk zijn
Know that feel bro.jpgquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:40 schreef expans het volgende:
Ik liep vandaag rond in de ghetto (bkz: achterstandswijk) en er waren twee van die pittig kapsel types aka ria's die net uit de auto kwamen.
Een ervan liep weg, keek langs/richting mij en dan 'hey, hij zit wel op slot he?' waarna ze terugliep om het te controleren.
Daily struggles als allochtoon
Ik vraag me af hoe lang je hier nog door mee wil gaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Che_ het volgende:
Echte man?
Hij deelt z'n vriendin met andere mannen, daar zit geen procentje mannelijkheid in.
Ik mag blijkbaar niet denken voor mezelfquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:46 schreef expans het volgende:
Counter: wat als hij anders denkt over mannelijkheid? Dus zelfvertrouwen aka don't give a fuck?
Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Yep, tot zijn natuurlijke lengte laten staan, want de profeet heeft bevolen om het niet te knippen.
Waar verkopen ze de beste doner?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Pff, gel beraber gidelim ya, ik trakteer je erna op de beste Doner van Nederland
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografiequote:Op woensdag 29 januari 2014 19:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Yep, tot zijn natuurlijke lengte laten staan, want de profeet heeft bevolen om het te laten staan.
Beste doner die ik ooit heb gegeten is op de markt. De Turk verkocht daar verse lamsvlees (echte), geserveerd met Turkse brood. Heerlijk.quote:
Ibn Omar heeft het geknipt tot een vuistlengte (volgens mij was dat na of voor de umrah of hadj), daar komt het andere mening vandaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografie
En dat bepaal jij als buitenstaander?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.
Baard is geen mode, het is verplichting, zoals schaamharen, okselharen en snor verwijderen (dat laatste kun je ook trimmen volgens sommige overleveringen).quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor modetips moet men helemaal niet bij de profeet zijn. Andere tijd, andere fashion.
Dat was toch Omar zelf en niet zijn zoon?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ibn Omar heeft het geknipt tot een vuistlengte (volgens mij was dat na of voor de umrah of hadj), daar komt het andere mening vandaan
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef TheMagnificent het volgende:
En dat bepaal jij als buitenstaander?
Wat een baas was dat, radi Allahu 'anhu.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Khalid ibn waleed had het ook zo las ik in zijn biografie
ow?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Baard is geen mode, het is verplichting, zoals schaamharen, okselharen.
ns.nlquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga morgen naar Rosendaal, hoelang is dat reizen van Denhaag naar Rosendaal?
Ik weet niet. Hoe lang duurt voor aandacht te vragen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:49 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik ga morgen naar Rosendaal, hoelang is dat reizen van Denhaag naar Rosendaal?
Takfier in 3, 2, 1...quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.
Nee, ibn Omar volgens Imam Mohammed.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat was toch Omar zelf en niet zijn zoon?
Ik heb mijn stukje verbeterd om het beter te laten lezenquote:
Ik lees nu dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:52 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ibn Omar volgens Imam Mohammed.
quote:It has been rigorously authenticated in a hadith narrated by Ibn Hibban that “The Prophet (Allah bless him and give him peace) used to trim his beard from its bottom and its sides.” This appears to be the basis of Ibn `Umar’s practice (may Allah be pleased with him and his father), who used to grasp his beard with his fist and remove the beard hair that was beyond a fistful.
The command to let one’s beard grow copious (i.e. to not trim it at all) has, however, been established in the rigorously authenticated compilations of Bukhari and Muslim, and this command is given precedence over the above practice because it is more authentic, and because it is possible to interpret [the practice in accordance with the command by understanding the Prophet’s (Allah bless him and give him peace trimming his beard] as an explanation of the fact that the prophetic command was merely to establish recommendation, [not obligation].
This latter interpretation is preferable to the interpretation that the [prophetic and companion practice of shortening the beard] applies to when the beard becomes unusually long because the immediate purport of the words of our [Shafi`i] imams is that it is always disliked to trim the beard [no matter how long it grows]. The claim of those who say that this spoils one’s appearance is rejected by the fact that one’s appearance is only spoiled when one does not wash or oil one’s beard [not by merely letting it grow without trimming it].
2 eeuwen, je bent niet op de hoogte van de feiten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De term 'buitenstaander' is non-existent vanuit een humaan oogpunt. Feit blijft dat Koran twee eeuwen na dato is opgeschreven, gecreëerd is (volgens de mu'tazila school die ik aanhang) en aan context onderhevig is.
ik begreep wel wat je bedoelde, maar je schreef niet wat je bedoelde, als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb mijn stukje verbeterd om het beter te laten lezen
Ik gebruikte 'buitenstaander' omdat 'ongelovige' je misschien zou kwetsen. En hoe kom je erbij dat de Koran twee eeuwen na de Profeet (s.a.w.) werd opgeschreven? Dat werd tijdens zijn leven gedaan, maar tijdens het bestuur van Uthman ibn Affan (r.a.) werd het samengesteld in de huidige vorm.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Imam Shafi verbood het.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik lees nu dat je gelijk hebt.
[..]
Vandaar dat het lachwekkend is dat een stel mensen hier staan te discussiëren hoe ze het beste historische figuren kunnen imiteren. Die imitatie hoort zich op het morele vlak te richten en niet op uiterlijk vertoon. Laten we sowieso niet vergeten dat de 7e eeuw een compleet andere tijd was, waarbij een gemeenschappelijk uiterlijk kenmerk (baard, etc) noodzakelijk was om een duidelijk herkenbare hechte gemeenschap te creëren. Omdat omzetten naar de moderne wereld daarentegen is complete nonsens.quote:
Het was ook al in de tijd van abu Bakr opgeschreven. Abdullah bin Mesud had zijn eigen mushaf en die bevatte ook de Qunat smeekgebeden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:55 schreef Arcadia het volgende:
Leefde uthman dan 200 jaar na de profeet? Lijkt me sterk hoor
mutezile, de grootste theologen vervolgers ooitquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vandaar dat het lachwekkend is dat een stel mensen hier staan te discussiëren hoe ze het beste historische figuren kunnen imiteren. Die imitatie hoort zich op het morele vlak te richten en niet op uiterlijk vertoon. Laten we sowieso niet vergeten dat de 7e eeuw een compleet andere tijd was, waarbij een gemeenschappelijk uiterlijk kenmerk (baard, etc) noodzakelijk was om een duidelijk herkenbare hechte gemeenschap te creëren. Omdat omzetten naar de moderne wereld daarentegen is complete nonsens.
Uthman bevorderde het opschrijven de Koran, vanwege het feit dat er in allerlei regio's verschillende verzen opdoken, maar de uiteindelijke voltooiing vond pas twee eeuwen na dato plaats. Recitatie heeft daarom ook een veel grotere rol gespeeld dan de daadwerkelijke tekst. Hetzelfde geldt ook voor de hadiths.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:56 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik gebruikte 'buitenstaander' omdat 'ongelovige' je misschien zou kwetsen. En hoe kom je erbij dat de Koran twee eeuwen na de Profeet (s.a.w.) werd opgeschreven? Dat werd tijdens zijn leven gedaan, maar tijdens het bestuur van Uthman ibn Affan (r.a.) werd het samengesteld in de huidige vorm.
Sylviiiee, dankjequote:Op woensdag 29 januari 2014 19:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
ns.nl
Die reis duurt ongeveer 1u20m.
Oh. Man. Jij bent zo'n type. De arrogantie druipt letterlijk van je tekst af. Laat staan je naam en zogenaamde hand-in-broek avatar.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vandaar dat het lachwekkend is dat een stel mensen hier staan te discussiëren hoe ze het beste historische figuren kunnen imiteren. Die imitatie hoort zich op het morele vlak te richten en niet op uiterlijk vertoon. Laten we sowieso niet vergeten dat de 7e eeuw een compleet andere tijd was, waarbij een gemeenschappelijk uiterlijk kenmerk (baard, etc) noodzakelijk was om een duidelijk herkenbare hechte gemeenschap te creëren. Omdat omzetten naar de moderne wereld daarentegen is complete nonsens.
En maar goed ook. Interpretatie hoort niet de monopolie van theologen te zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:59 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
mutezile, de grootste theologen vervolgers ooit
Wel in de handen van Griekofielenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
En maar goed ook. Interpretatie hoort niet de monopolie van theologen te zijn.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb een goed hart, en er zijn enkele mensen in dit topic met wie ik butien FOK! om ook contact heb. Toch word ik hier vaak afgeschilderd als een gek.een gek in welk opzicht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Je bent totaal niet op de hoogte van de hedendaagse wetenschapsfilosofie, of niet? Zoals ik al zei, je loopt achter op de feiten. Mutezile horen in de middeleeuwen thuis.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De rede inderdaad. Dat een goddelijk product is.
Jawel. Vandaar mijn nadruk op de rede. Enkel onder de mu'tazila vond de grootste ontwikkeling der Islamitisch wetenschap plaats.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:03 schreef Mathemaat het volgende:
Je bent totaal niet op de hoogte van de wetenschapsfilosofie, of niet? Zoals ik al zei, je loopt achter op de feiten. Mutezile horen in de middeleeuwen thuis.
Nog inhoudelijke argumenten of verval je graag in generalisaties?quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Oh. Man. Jij bent zo'n type. De arrogantie druipt letterlijk van je tekst af. Laat staan je naam en zogenaamde hand-in-broek avatar.
Nee, je komt weer met een discussie aanzetten die mutazilieten honderden jaren geleden hebben verloren, ik heb geen zin in dit filosofisch geneuzel van jou.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nog inhoudelijke argumenten of verval je graag in generalisaties?
Rationalisme wordt al sinds de begin de 20ste eeuw niet meer serieus genomen in de wetenschapswereld als uitgangspunt, na de ontdekking van relativiteitstheorie en kwantum mechanica. Want dat laatste was de finale klap van kantianisme. Aristoteles werd al langer niet meer serieus genomen, omdat hij vond dat je tot de aard van dingen kunt komen door ze te benoemen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:04 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jawel. Vandaar mijn nadruk op de rede. Enkel onder de mu'tazila vond de grootste ontwikkeling der Islamitisch wetenschap plaats.
Zegt dat dan meteen, in plaats van aan te komen zetten met nietszeggende oneliners. De mu'tazilieten hebben nooit een inhoudelijk discussie verloren. Men heeft enkel met het zwaard gereageerd. De Islam heeft een nieuwe, inhoudelijke en morele revolutie nodig. Tot die tijd blijft ze in de greep van proletarische zeeloten die elk vorm van ontwikkeling en individuele interpretatie willen tegengaan. Het zijn juist de mu'tazilieten geweest die de hoogtepunt van Islamitisch kennis hadden geïndustrialiseerd.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:12 schreef Arcadia het volgende:
Nee, je komt weer met een discussie aanzetten die mutazilieten honderden jaren geleden hebben verloren, ik heb geen zin in dit filosofisch geneuzel van jou.
Oh ja, Allah heeft geen eigenschappen en is Plato's eerste beweger, of de hemel en hel is niet eeuwig?quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zegt dat dan meteen, in plaats van aan te komen zetten met nietszeggende oneliners. De mu'tazilieten hebben nooit een inhoudelijk discussie verloren. Men heeft enkel met het zwaard gereageerd. De Islam heeft een nieuwe, inhoudelijke en morele revolutie nodig. Tot die tijd blijft ze in de greep van proletarische zeeloten die elk vorm van ontwikkeling en individuele interpretatie willen tegengaan. Het zijn juist de mu'tazilieten geweest die de hoogtepunt van Islamitisch kennis hadden geïndustrialiseerd.
Nonsense. Al in de 19e eeuw vond die omslag plaats. Mede door Nietzsche's werken, die beoogde dat rationalisme een vorm van interpretialisme is. Dat er niet zoiets als objectieve kennis bestaat, maar enkel interpretaties. Vandaar dat het neo-mu'tazilisme zich in mijn ogen vandaag hierop hoort te richten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:13 schreef Mathemaat het volgende:
Rationalisme wordt al sinds de begin de 20ste eeuw niet meer serieus genomen in de wetenschapswereld als uitgangspunt, na de ontdekking van relativiteitstheorie en kwantum mechanica. Want dat laatste was de finale klap van kantianisme. Aristoteles werd al langer niet meer serieus genomen, omdat hij vond dat je tot de aard van dingen kunt komen door ze te benoemen.
Uiteraard is imitatie op moreel en levensbeschouwelijk vlak van groter belang, maar het laten staan van een baard wordt vermeld in sahih ahadith en dus is het evenzeer reden tot imitatie voor moslims. Dat jij ahadith niet accepteert, hebben ik en de meeste moslims geen boodschap aan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De hadiths zijn duidelijk gecreëerd. Ze zijn zelfs twee eeuwen na dato gecollecteerd. Alhoewel Boukhari en Moslim (en anderen) duidelijk hun best hadden gedaan, zijn ze aan fouten onderhevig.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:26 schreef TheMagnificent het volgende:
Uiteraard is imitatie op moreel en levensbeschouwelijk vlak van groter belang, maar het laten staan van een baard wordt vermeldt in sahih ahadith en dus is het evenzeer reden tot imitatie voor moslims. Dat jij ahadith niet accepteert hebben ik en de meeste moslims geen boodschap aan.
Dat mag je denken. Feit is dat overleveringen volgens strikte procedures en methodes verzameld zijn en dat er onder de overgrote meerderheid van moslims consensus over bestaat.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De hadiths zijn duidelijk gecreëerd. Ze zijn zelfs twee eeuwen na dato gecollecteerd. Alhoewel Boukhari en Moslim (en anderen) duidelijk hun best hadden gedaan, zijn ze aan fouten onderhevig.
Strikte procedures en methodes zijn nog steeds aan menselijke fouten onderhevig. Dat toont elk bureaucratisch stelsel en onderzoeksmethode aan. Laat staan gecollecteerde data twee eeuwen na dato.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat mag je denken. Feit is dat overleveringen volgens strikte procedures en methodes verzameld zijn en dat er onder de overgrote meerderheid van moslims consensus over bestaat.
Echt een Aryamehr type, stervend in zijn eigen ignorante onwetendheid.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Strikte procedures en methodes zijn nog steeds aan menselijke fouten onderhevig. Dat toont elk bureaucratisch stelsel en onderzoeksmethode aan. Laat staan gecollecteerde data twee eeuwen na dato.
De meerderheid van de moslims is een argementum ad populum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |