Best treurig dat je als ontwikkelde westerse samenleving niet eens een veilige leefplek kunt creëren voor zulke figuren.quote:Sytze van der V. woont niet meer in Amsterdam. Dat zegt hij tegen Parool.nl. De pedoseksueel kon zich niet inschrijven bij de gemeente, omdat hij dan 'acuut uit de stad zou worden geflikkerd'.
Wanneer ik me inschrijf, weten ze waar ik woon en moet ik aan voorwaarden voldoen, zoals de omgeving op de hoogte stellen van wie ik ben. Dan kan ik beter meteen zelfmoord plegen
Van der V. tegen Parool.nl
Lees eens wat mensen over mij zeggen op internet. Er hoeft maar één idioot te zijn die zijn daad bij het woord voegt en dan is het voorbij. ... Laat het dan maar een idioot zijn die meteen mijn hersens inslaat, zodat het gelijk voorbij is. Daar hoop ik op
Nogmaals Van der V.
Van der V. werd eerder veroordeeld voor misbruik van jongens. Zijn zaak werd in 2009 landelijk bekend toen burgemeester Rob van Gijzel hem een gebiedsverbod oplegde voor heel Eindhoven. Van der V. kwam in augustus vrij. De pedoseksueel schreef daarna op zijn weblog dat hij per 1 november een flat had gevonden in Amsterdam.
Nu is hij weer vertrokken uit de hoofdstad. Hij woonde daar in het huis van een bevriende gedetineerde, die eerder vrij kwam dan gepland. Van der V. moest daarom het huis verlaten.
'Acuut de stad uit geflikkerd'
'Omdat ik me niet in kan schrijven bij de gemeente, heb ik nu geen onderdak. Ik heb een brief ontvangen waarin staat dat ik acuut uit de stad geflikkerd zou worden als ik ergens illegaal zou gaan wonen', vertelt Van der V tegen Parool.nl. 'Wanneer ik me inschrijf, weten ze waar ik woon en moet ik aan voorwaarden voldoen, zoals de omgeving op de hoogte stellen van wie ik ben. Dan kan ik beter meteen zelfmoord plegen.'
Van der V. doelt op een brief die de Amsterdamse burgemeester Van der Laan hem in november schreef. Daarin gaf Van der Laan aan graag in gesprek te willen met de veroordeelde pedofiel, over voorwaarden als hij in Amsterdam kwam wonen.
Van der V. vertelt, dat het hem in het verleden wel steeds lukte om onderdak te vinden, maar nu raakt zijn geld op. 'Ik kan door mijn zeer slechte gezondheid niet op straat zwerven, dus zal ik de wet moeten overtreden. Ik moet iets.'
Herkenningsrisico
De voor misbruik van jongens veroordeelde Eindhovenaar waakt in zijn zoektocht naar nieuw onderdak constant voor herkenning. 'Lees eens wat mensen over mij zeggen op internet. Er hoeft maar één idioot te zijn die zijn daad bij het woord voegt en dan is het voorbij', aldus Van der V. 'En laat het dan maar een idioot zijn die meteen mijn hersens inslaat, zodat het gelijk voorbij is. Daar hoop ik op.'
Van der V. zegt tegen Parool.nl dat de overheid meer moet doen aan de huisvesting voor vrijgekomen pedofielen. 'Ik heb drie keer vastgezeten en ben nooit voorbereid op een terugkeer in de samenleving. Ik ben gewoon op straat geflikkerd.' Hij denkt dat rondzwervende pedofielen een groter gevaar zijn voor de samenleving en vindt dat het zoeken van een huis voor gedetineerden een belangrijk onderwerp is. 'Ik zie mezelf niet kinderen uit de school trekken, maar niet iedereen is zoals ik.'
Geen behoefte aan wraak
Want Van der V. heeft niet echt de behoefte om wraak te nemen. 'De samenleving heeft de pest aan mij en ik ook aan hun. De enige persoon waarop ik wraak zou kunnen nemen is de burgemeester van Eindhoven, maar wat schiet ik daarmee op? Behalve dat ik dan wel gratis onderdak voor de rest van mijn leven zou krijgen.'
BRON
Weet je wat pas echt treurig is, dat je als volwassen man kleine kinderen zit te betasten en mischien wel wat verder gaat dan betasten alleen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Best treurig dat je als ontwikkelde westerse samenleving niet eens een veilige leefplek kunt creëren voor zulke figuren.
Lijkt me dat er een oplossing moet komen, als serieus een voorwaarde is voor onderdak dat je de buurt inlicht over je verleden is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Hij heeft zijn straf toch gehad?
Zou je willen weten of er een veroordeelde moordenaar naast je woont, of een drugsdealer? Zou je je fiets nog buiten durven zetten 's avonds als er een notoire fietsendief naast je zou wonen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
Zou je dat écht willen? Weet niet of je kinderen hebt maar als je die hebt, zou je hem dan zonder probleem als buurman willen hebben? En dan ook lekker uitnodigen op de buurtfeesten enzo?
Is een walgelijke daad, zeker. Maar hij heeft zijn straf toch gehad niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt treurig is, dat je als volwassen man kleine kinderen zit te betasten en mischien wel wat verder gaat dan betasten alleen.
Wat mij betreft slaapt die man voortaan onder een brug.
Dit somt de gedachtegang van die gevaarlijke gek wel aardig op.quote:. 'Ik kan door mijn zeer slechte gezondheid niet op straat zwerven, dus zal ik de wet moeten overtreden. Ik moet iets.'
Ik vind het vergelijken van een fiets die te vervangen is iets heel anders dan kinderen. Kinderen kun je niet even herprogrammeren of repareren. Ik moet er niet aan denken dat er later iemand naar mijn kinderen kijkt op een manier die absoluut te smerig voor woorden is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou je willen weten of er een veroordeelde moordenaar naast je woont, of een drugsdealer? Zou je je fiets nog buiten durven zetten 's avonds als er een notoire fietsendief naast je zou wonen?
Zou de vraag niet moeten zijn of je het zou moeten weten, in plaats of je het zou willen weten?
Natuurlijk zou je het moeten weten, hoe anders wil je je kinderen beschermen tegen iemand van wie bekend is dat zijn afwijking een hoge kans op herhaling heeft?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou je willen weten of er een veroordeelde moordenaar naast je woont, of een drugsdealer? Zou je je fiets nog buiten durven zetten 's avonds als er een notoire fietsendief naast je zou wonen?
Zou de vraag niet moeten zijn of je het zou moeten weten, in plaats of je het zou willen weten?
Huisvest maar lekker ergens in een uithoek in Siberië of Alaska.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Is een walgelijke daad, zeker. Maar hij heeft zijn straf toch gehad niet.
Moet je zo iemand dan tot zijn dood opjagen omdat zijn vergrijp een in jouw ogen smerigere moraal heeft dan die van bijvoorbeeld een moordenaar?
En al zou je dat willen, wat moet je dan met zulke mensen. Je zal ze toch moeten huisvesten....
Prima, maar doe dat dan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Huisvest maar lekker ergens in een uithoek in Siberië of Alaska.
Doe dat dan?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima, maar doe dat dan.
Als je dit verhaal leest kan zo iemand dus kennelijk nergens heen. Zullen veel mensen redeneren met "lekker voor je" maar het probleem blijft ondertussen wel bestaan.
Die Benno L is uiteindelijk ook naar het buitenland gevlucht, zijn de kinderen daar lekker mee. Geen controle niks meer natuurlijk, maar wij zijn er vanaf.
Dat huisvesten dat moet hij zelf maar regelen, ik vind het een gevaar voor de kinderen om zo`n persoon in je buurt toe te laten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Is een walgelijke daad, zeker. Maar hij heeft zijn straf toch gehad niet.
Moet je zo iemand dan tot zijn dood opjagen omdat zijn vergrijp een in jouw ogen smerigere moraal heeft dan die van bijvoorbeeld een moordenaar?
En al zou je dat willen, wat moet je dan met zulke mensen. Je zal ze toch moeten huisvesten....
Je gaat in je blinde haat volledig voorbij aan de kern van het probleem namelijk dat zo iemand ook ergens moet wonen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Doe dat dan?
Ik denk dat die Sytse dat lekker zelf mag gaan bedenken. Ik ben geen filantroop en al helemaal niet voor dit soort idioten. Ik snap niet waarom die mensen dat zelf niet bedenken, lekker een huisje ver weg van de bewoonde wereld. Zijn genoeg plaatsen in Europa waar dat kan.
Je geeft hiermee perfect het probleem aan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:17 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat huisvesten dat moet hij zelf maar regelen, ik vind het een gevaar voor de kinderen om zo`n persoon in je buurt toe te laten.
Ik ben zelf vader en ik heb geen trek in zo`n idioot als buurman, ik ben in principe tegen geweld maar voor zijn eigen bestwil kan hij beter dan niet naast mij wonen.
Bovendien is pedofilie een ziekte waar geen behandeling voor is dus zal hij in tegenstelling tot een moordenaar weer de behoefte hebben om met kleine kinderen te stoeien.
Welk zicht pretendeer je te hebben op zo`n pedofiel al zou je hem plaatsen in een normale wijk?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Je gaat in je blinde haat volledig voorbij aan de kern van het probleem namelijk dat zo iemand ook ergens moet wonen.
Aangezien hij zich niet kan registreren bij een gemeente (vanwege die voorwaarden) zal hij zich dus logischerwijs ergens illegaal gaan vestigen of in het buitenland. Als dat vestigen al dan niet toevallig in een kindrijke buurt is ben je elk zicht op hem kwijt als overheid en als buurt zijnde.
Door het probleem op een onredelijke manier bij hem neer te leggen dwing je zo iemand tot 'oplossingen' die vanuit een veel breder maatschappelijk oogpunt totaal niet wenselijk zijn.
Ik ben tegen geweld maar ik ga niet van zijn probleem mijn probleem maken, als ik merk dat zo`n figuur bij mij in de buurt woont en mijn kleine niet veilig kan rondlopen ben ik verplicht als vader om de veiligheid van mijn kind te waarborgen. Geweld is dan helaas een van de weinige oplossingen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Je geeft hiermee perfect het probleem aan.
Die man moet zelf voor huisvesting zorgen maar als hij naast jou komt wonen is hij zijn leven niet zeker. Ook al ben je volgens eigen zeggen 'in principe' zelf tegen geweld.
Dramaqueen.quote:Lees eens wat mensen over mij zeggen op internet. Er hoeft maar één idioot te zijn die zijn daad bij het woord voegt en dan is het voorbij. ... Laat het dan maar een idioot zijn die meteen mijn hersens inslaat, zodat het gelijk voorbij is. Daar hoop ik op
Je hebt dan in ieder geval zicht op waar hij woont en wat hij ongeveer doet, desnoods kun je hem als overheid preventief laten monitoren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Welk zicht pretendeer je te hebben op zo`n pedofiel al zou je hem plaatsen in een normale wijk?
Hij is een gevaar voor kinderen in welke wijk hij ook besluit te wonen, dat de overheid weet waar hij verblijft wil nog niet zeggen dat hij geen kinderen meer kan betasten. De enige oplossing is om hem in een kliniek te zetten maar dat gaat niet in verband met je rechten als mens.
Het is een vervelende situatie voor hem maar daar had hij maar aan moeten denken voor dat hij kinderen begon te betasten.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
Zou je dat écht willen? Weet niet of je kinderen hebt maar als je die hebt, zou je hem dan zonder probleem als buurman willen hebben? En dan ook lekker uitnodigen op de buurtfeesten enzo?
Geen blinde haat hoor. Maar ik zie niet in waarom wij voor dit soort mensen moeite zouden moeten doen. We hebben in Nederland normen en waarden, heb je moeite om je daar aan te houden dan vind ik dat je het recht om naar diezelfde normen en waarden behandelt te worden een beetje verspeelt. Het is balen voor deze man dat het om pedofilie gaat en dat de media hier de heksenjacht op heeft geopend.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Je gaat in je blinde haat volledig voorbij aan de kern van het probleem namelijk dat zo iemand ook ergens moet wonen.
Aangezien hij zich niet kan registreren bij een gemeente (vanwege die voorwaarden) zal hij zich dus logischerwijs ergens illegaal gaan vestigen of in het buitenland. Als dat vestigen al dan niet toevallig in een kindrijke buurt is ben je elk zicht op hem kwijt als overheid en als buurt zijnde.
Door het probleem op een onredelijke manier bij hem neer te leggen dwing je zo iemand tot 'oplossingen' die vanuit een veel breder maatschappelijk oogpunt totaal niet wenselijk zijn.
Er is geen zicht op zo`n figuur in een wijk, de politie gaat echt niet heel de dag voor zijn deur staan en hij heeft ook geen GPS tracker om zijn enkel hangen. Een paar extra rondjes door de wijk is het enige wat je kan verwachten van de politie.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt dan in ieder geval zicht op waar hij woont en wat hij ongeveer doet, desnoods kun je hem als overheid preventief laten monitoren.
Hem de illegaliteit injagen met maatregelen waar hij onmogelijk aan kan voldoen is sowieso geen oplossing.
Dat klopt, dat heet nu eenmaal verantwoordelijkheid dragen voor je daden. Als ik een verkrachter zou zijn en een hoop mensen weten dat ik er eentje ben dan zou ik het ook niet vreemd vinden dat ik niet meer gewenst ben bij de buurvrouw. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Eigenlijk lees ik helemaal geen oplossingen. Ben er ook voor dat mensen hun eigen problemen oplossen hoor maar zoals je zelf al aangeeft zal jij hem niet tolereren in je buurt en daarbij geweld niet schuwen als hij (verplicht) zijn zegje komt doen.
Ik vind betasten al veel te ver gaan, dat kun je niet zomaar even weg castreren of behandelen.quote:Pedofilie is een ziekte maar wel degelijk te behandelen, denk hierbij aan medicijnen of chemische castratie dus dat en of hij werkelijk een acuut gevaar zou vormen voor de wijk is ook maar helemaal de vraag.
Dat maakt je mede verantwoordelijk voor wat betreft recidiverende pedo's.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt treurig is, dat je als volwassen man kleine kinderen zit te betasten en mischien wel wat verder gaat dan betasten alleen.
Heel goed, uit mijn vraagstelling maak je op dat ik dat niet zou doen. Echter, ik heb geleerd dat het onbeleefd is om een vraag te beantwoorden met een vraag. Misschien zou je daarom mijn vragen kunnen beantwoorden met argumenten waarom jij het blijkbaar wel zou doen.quote:
Van sommige dingen is het beter dat je ze niet weet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk zou je het moeten weten, hoe anders wil je je kinderen beschermen tegen iemand van wie bekend is dat zijn afwijking een hoge kans op herhaling heeft?
Omdat als hij op een buurtfeest rondloopt niets kan doen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Heel goed, uit mijn vraagstelling maak je op dat ik dat niet zou doen. Echter, ik heb geleerd dat het onbeleefd is om een vraag te beantwoorden met een vraag. Misschien zou je daarom mijn vragen kunnen beantwoorden met argumenten waarom jij het blijkbaar wel zou doen.
Wat moet zo iemand dan concreet doen volgens jou?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:40 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Er is geen zicht op zo`n figuur in een wijk, de politie gaat echt niet heel de dag voor zijn deur staan en hij heeft ook geen GPS tracker om zijn enkel hangen. Een paar extra rondjes door de wijk is het enige wat je kan verwachten van de politie.
[..]
Dat klopt, dat heet nu eenmaal verantwoordelijkheid dragen voor je daden. Als ik een verkrachter zou zijn en een hoop mensen weten dat ik er eentje ben dan zou ik het ook niet vreemd vinden dat ik niet meer gewenst ben bij de buurvrouw. Zo moeilijk is dat toch niet?
Bovendien geilt hij op de allerzwakste in de samenleving en heb ik een plicht als vader om mijn kleine te beschermen al moet ik daar geweld voor gebruiken.
[..]
Ik vind betasten al veel te ver gaan, dat kun je niet zomaar even weg castreren of behandelen.
Helemaal niet, ik draag helemaal geen ene verantwoordelijkheid voor de daden van zo`n pedo.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat maakt je mede verantwoordelijk voor wat betreft recidiverende pedo's.
Behalve naar je kinderen kijken en zich daar thuis op aftrekken. Dat hij naar mijn vrouw kijkt en daar thuis op losgaat vind ik nog best, maar mijn kinderen..... Die gedachte zorgt er echt voor dat mijn maag omdraait.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat als hij op een buurtfeest rondloopt niets kan doen?
Wat hij moet doen is niet mijn probleem, dat is nu net de hele strekking van het verhaal.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat moet zo iemand dan concreet doen volgens jou?
Zelf zijn probleem aangaande huisvesting oplossen door bij jou in de wijk gaan wonen brengt hij niet alleen zichzelf mee in de grote problemen dus die optie valt af.
Als het om de veiligheid van mijn kleine gaat dan ben ik niet meer belangerijk.quote:Niet alleen zichzelf trouwens maar ook jij loopt enig risico op een gevangenisstraf als ik je opvattingen aangaande het beschermen van je kinderen zo lees.
Dat doe je wel. Pedo's worden dusdanig lastig gevallen door heksenjachten dat ze ook na het uitzitten van hun straf worden gedwongen in een hutje op de hei te gaan leven. Daarmee duw je pedo's in een isolement met alle gevolgen vandien.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:45 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik draag helemaal geen ene verantwoordelijkheid voor de daden van zo`n pedo.
Ik bemoedig hem op geen enkele manier om kinderen lastig te vallen, vreemd dat het in Nederland doodnormaal is om de verantwoordelijkheid van zo`n viespeuk over heel de samenleving uit te spreiden.
Deze man heeft helemaal zelf beslist om kinderen lastig te vallen en moet daar nu voor boeten, mischien kan hij bij stichting martijn aankloppen voor een pedo woning.
Nogmaals dat is niet mijn probleem, als je niet de gevolgen van je daden aankan moet je mischien beter nadenken voor dat je zo`n smerige daad begaat.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doe je wel. Pedo's worden dusdanig lastig gevallen door heksenjachten dat ze ook na het uitzitten van hun straf worden gedwongen in een hutje op de hei te gaan leven. Daarmee duw je pedo's in een isolement met alle gevolgen vandien.
Sinds wanneer is een afwijkende seksuele voorkeur een ziekte?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:17 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat huisvesten dat moet hij zelf maar regelen, ik vind het een gevaar voor de kinderen om zo`n persoon in je buurt toe te laten.
Ik ben zelf vader en ik heb geen trek in zo`n idioot als buurman, ik ben in principe tegen geweld maar voor zijn eigen bestwil kan hij beter dan niet naast mij wonen.
Bovendien is pedofilie een ziekte waar geen behandeling voor is dus zal hij in tegenstelling tot een moordenaar weer de behoefte hebben om met kleine kinderen te stoeien.
Ik vind het een ziekte, net zoals een pyromaan of een kleptomaan ook geestesziek is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:51 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een afwijkende seksuele voorkeur een ziekte?
Pedofilie als ziekte? Dan kun je homofilie ook wel een ziekte noemen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:34 schreef Elan het volgende:
Pedofilie is een ziekte maar wel degelijk te behandelen, denk hierbij aan medicijnen of chemische castratie dus dat en of hij werkelijk een acuut gevaar zou vormen voor de wijk is ook maar helemaal de vraag.
Pedoseksualiteit dan, mijn welgemeende excuses.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Pedofilie als ziekte? Dan kun je homofilie ook wel een ziekte noemen.
Je weet niet of hij dat doet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Behalve naar je kinderen kijken en zich daar thuis op aftrekken. Dat hij naar mijn vrouw kijkt en daar thuis op losgaat vind ik nog best, maar mijn kinderen..... Die gedachte zorgt er echt voor dat mijn maag omdraait.
Eindelijk iemand die mijn gedachtengang snapt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Pedofilie als ziekte? Dan kun je homofilie ook wel een ziekte noemen.
Goed punt, juist door ze buiten te sluiten valt de sociale controle weg.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doe je wel. Pedo's worden dusdanig lastig gevallen door heksenjachten dat ze ook na het uitzitten van hun straf worden gedwongen in een hutje op de hei te gaan leven. Daarmee duw je pedo's in een isolement met alle gevolgen vandien.
Het is wel degelijk jouw probleem want kennelijk tolereer je ze niet om je heen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:49 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Wat hij moet doen is niet mijn probleem, dat is nu net de hele strekking van het verhaal.
Wat er gedaan kan worden is dat die pedoclub martijn een fonds opricht om een kleine boerderij te kopen zodat de pedo`s gezamelijk daar kunnen wonen. Dat is een oplossing maar goed daar moet hij dan bij mensen aankloppen die met hetzelfde probleem kampen. Samen sta je sterk.
[..]
Als het om de veiligheid van mijn kleine gaat dan ben ik niet meer belangerijk.
Waarom zou je zoiets niet willen weten? Dat wil je toch gewoon weten in plaats van dat je je ogen sluit?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien is het nog een verschil dat het een met kinderen is en de andere twee in de meeste gevallen met meerderjarigen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:55 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die mijn gedachtengang snapt.
Laat ik voorop stellen dat ik pedofilie walgelijk vind, en hoop dat het nooit maatschappelijk geaccepteerd wordt, maar ik zie niet hoe het anders is dan homofilie of heterofilie.
Mensen willen altijd alles weten. Als mijn buurman midden in de nacht thuiskomt vraag ik me ook wel eens af waar hij was.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:58 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets niet willen weten? Dat wil je toch gewoon weten in plaats van dat je je ogen sluit?
De overheid hoeft wat mij betreft helemaal niets te doen voor die mensen, ik vind het een mooie taak voor Martijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is wel degelijk jouw probleem want kennelijk tolereer je ze niet om je heen.
Dus mocht iemand na het uitzitten van zijn straf besluiten bij jou in de buurt te komen wonen hebben zowel de pedo als jij een groot probleem.
Juist dat probleem, dus fatsoenlijke huisvesting kaart Sytze van der V aan in zijn relaas. Het gaat ook niet alleen over hem, maar over de honderden al dan niet duizenden die in zijn schoenen staan of in zijn schoenen komen te staan.
De overheid moet met een oplossing komen die zowel voor de burger met kleine kinderen als de veroordeelde pedoseksueel als aanvaardbaar zal worden ervaren want onderling komen de burgers er niet uit zoals je zelf zal zien.
Dit is niet 1 van die dingen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van sommige dingen is het beter dat je ze niet weet.
Het is niet jouw probleem dat er meer kinderen worden misbruikt. Je wil gewoon je gevoelens kunnen botvieren. Ik zie een overeenkomst.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nogmaals dat is niet mijn probleem, als je niet de gevolgen van je daden aankan moet je mischien beter nadenken voor dat je zo`n smerige daad begaat.
Dat heeft er niks mee te maken. Homofilie kan net zo goed met minderjarigen met secundaire geslachtskenmerken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:59 schreef RingBewoner het volgende:
Misschien is het nog een verschil dat het een met kinderen is en de andere twee in de meeste gevallen met meerderjarigen.
Stichting Martijn heeft hier echt helemaal niets mee te maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:01 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De overheid hoeft wat mij betreft helemaal niets te doen voor die mensen, ik vind het een mooie taak voor Martijn.
Een grote boerderij kopen, in Groningen komen ze er niet vanaf dus je kan ze nog voor een prikkie kopen en dan kunnen ze daar een mooi onderkomen voor deze mensen oprichten.
De samenleving hoeft wat mij betreft niet te bloeden voor dit soort mensen.
Ik weet het niet. Ik probeer alleen de gedachtegang van mensen die het een ziekte vinden te volgen.quote:
Het overgrote deel van het kindermisbruik gebeurt door familie of bekenden, dus contact met de buren is sowieso een gevaar waar je je kinderen niet aan bloot zou moeten stellen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
Ik dacht dat hij een vijftienjarige jongen in het bijzijn van diens vriendje tot 2 keer toe had gepijpt. Dat mag natuurlijk niet, maar dat lijkt me toch net wat anders dan een peuter de bosjes in sleuren en verkrachten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Waarom probeer je de verantwoordelijkheid op mij te zetten en niet op de dader?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is niet jouw probleem dat er meer kinderen worden misbruikt. Je wil gewoon je gevoelens kunnen botvieren. Ik zie een overeenkomst.
Je moet ergens een grens trekken, bovendien nu is het 15 wie zegt mij dat het de volgende keer niet wat jonger is?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het overgrote deel van het kindermisbruik gebeurt door familie of bekenden, dus contact met de buren is sowieso een gevaar waar je je kinderen niet aan bloot zou moeten stellen.
[..]
Ik dacht dat hij een vijftienjarige jongen in het bijzijn van diens vriendje tot 2 keer toe had gepijpt. Dat mag natuurlijk niet, maar dat lijkt me toch net wat anders dan een peuter de bosjes in sleuren en verkrachten.
Maar ja, feiten zijn maar lastige dingen voor mensen die liever aan gratuite morele zelfbevrediging doen dan iets voor kinderen.
Ik wil niet alles weten van mensen, maar als er verkrachter/moordenaar naast mij woont, vind ik het niet meer dan logisch dat ik dat wil weten. Ik vind het nogal wat om 'het niet te willen weten'.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen willen altijd alles weten. Als mijn buurman midden in de nacht thuiskomt vraag ik me ook wel eens af waar hij was.
Punt is alleen dat het mij geen moer aan gaat en bij vreselijke misdadigers van allerlei kaliber die ergens wonen dat de buurt ook niets aan gaat behalve dus in het geval van de pedoseksuelen.
Neem jij jezelf nog serieus qua reacties? Ik ben ook niet zo van geweld, maar deze reactie slaat natuurlijk nergens opquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is niet jouw probleem dat er meer kinderen worden misbruikt. Je wil gewoon je gevoelens kunnen botvieren. Ik zie een overeenkomst.
Omdat de dader z'n straf al heeft uitgezeten en jij de verantwoordelijkheid op je neemt om de dader de rest van z'n leven te straffen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Waarom probeer je de verantwoordelijkheid op mij te zetten en niet op de dader?
Minder of meerderjarig heeft weinig te maken met seksuele voorkeur. Het is niet alsof je iemand ineens knap vind als hij de 18 gepasseerd is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik probeer alleen de gedachtegang van mensen die het een ziekte vinden te volgen.
Het slaat nergens op om te propageren dat je in het belang van kinderen handelt door heksenjachten aan te moedigen. Heksenjachten bewerkstelligen namelijk hetgeen je juist wil voorkomen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:08 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Neem jij jezelf nog serieus qua reacties? Ik ben ook niet zo van geweld, maar deze reactie slaat natuurlijk nergens op
Ik kan het niet echt normaal vinden en ik kan ook wel begrijpen dat er veel reacties op komen van mensen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het overgrote deel van het kindermisbruik gebeurt door familie of bekenden, dus contact met de buren is sowieso een gevaar waar je je kinderen niet aan bloot zou moeten stellen.
[..]
Ik dacht dat hij een vijftienjarige jongen in het bijzijn van diens vriendje tot 2 keer toe had gepijpt. Dat mag natuurlijk niet, maar dat lijkt me toch net wat anders dan een peuter de bosjes in sleuren en verkrachten.
Maar ja, feiten zijn maar lastige dingen voor mensen die liever aan gratuite morele zelfbevrediging doen dan iets voor kinderen.
Dat is het punt dus, natuurlijk wil je het weten, zeker bij ernstige feiten alleen de vraag is of je het zou moeten weten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:07 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Ik wil niet alles weten van mensen, maar als er verkrachter/moordenaar naast mij woont, vind ik het niet meer dan logisch dat ik dat wil weten. Ik vind het nogal wat om 'het niet te willen weten'.
Nee die verantwoordelijkheid heeft hij genomen, hij wist heel goed dat zijn daad moreel verwerpelijk is en dat het je de rest van je leven zal achtervolgen. Om dan de verantwoordelijkheid op een ander te schuiven omdat meneer zijn straf al heeft gehad is bijzonder triest, we praten hier over een volwassen man niet over een klein kind.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat de dader z'n straf al heeft uitgezeten en jij de verantwoordelijkheid op je neemt om de dader de rest van z'n leven te straffen.
Ik sta dan ook vooral voor mijn eigen belang op te komen. Het belang van de misbruikende pedosexueel die in herhaling zal vallen staat wat lager op de ladder.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is alleen vanuit een individueel en korte-termijn-belang bekeken.
Ja natuurlijk, zodat ie weer ongestoord helemaal incognito opnieuw zijn hobby kan gaan uitoefenen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:15 schreef Plantagehouder het volgende:
Eigenlijk zou hij gewoon een nieuwe identiteit moeten krijgen want hier schiet niemand wat mee op.
Omdat het aangezien om een 15 jarige gaat, geen pedofiel is. Het gaat hier om een pederast, wat een volkomen andere seksuele voorkeur is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:07 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens trekken, bovendien nu is het 15 wie zegt mij dat het de volgende keer niet wat jonger is?
Jij wil graag een heksenjacht en als je daar dan op aangesproken word verschuil je je achter de ziekte van een pedo. Een heksenjacht dient alleen jouw egoïstische belang.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:11 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nee die verantwoordelijkheid heeft hij genomen, hij wist heel goed dat zijn daad moreel verwerpelijk is en dat het je de rest van je leven zal achtervolgen. Om dan de verantwoordelijkheid op een ander te schuiven omdat meneer zijn straf al heeft gehad is bijzonder triest, we praten hier over een volwassen man niet over een klein kind.
Ja, ik moet het weten. Ik vind het best relevant, en als er een pedofiel/pedoseksueel naast mij komt weten doe ik niet ineens anders tegen hem.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is het punt dus, natuurlijk wil je het weten, zeker bij ernstige feiten alleen de vraag is of je het zou moeten weten.
Zou toch wat zijn als elke gedetineerde na zijn straf eerst uitgebreid de buurt in kennis moet stellen van zijn verleden.
Kans op fatsoenlijk rehabilitatie is dan minimaal natuurlijk.
En flink veel geld. En misschien wat kleine kindertjes.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:15 schreef Plantagehouder het volgende:
Eigenlijk zou hij gewoon een nieuwe identiteit moeten krijgen want hier schiet niemand wat mee op.
Ik zie graag een wat evenwichtiger balans tussen eigen belang en dat van de samenleving c.q. kinderen. Maar kennelijk denken mensen daar anders over.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik sta dan ook vooral voor mijn eigen belang op te komen. Het belang van de misbruikende pedosexueel die in herhaling zal vallen staat wat lager op de ladder.
Pedo's komen in dat geval niet naast je te wonen. Er is namelijk niemand die een pedo naast zich wil hebben wonen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:14 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Ja, ik moet het weten. Ik vind het best relevant, en als er een pedofiel/pedoseksueel naast mij komt weten doe ik niet ineens anders tegen hem.
Hij noemt zichzelf pedofiel, dan is hij dat toch gewoon? Hij heeft seks gehad met een 15-jarige, maar dat betekent niet dat hij een 5-jarige niet aantrekkelijk vindt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat het aangezien om een 15 jarige gaat, geen pedofiel is. Het gaat hier om een pederast, wat een volkomen andere seksuele voorkeur is.
Maar wat is dan het belang van die wetenschap voor jou dan als het jouw houding tegenover deze man toch niets zal veranderen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:14 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Ja, ik moet het weten. Ik vind het best relevant, en als er een pedofiel/pedoseksueel naast mij komt weten doe ik niet ineens anders tegen hem.
Ach, zolang kinderen het risico lopen onnodig slachtoffer te worden van een recidiverende pedoseksueel omdat de ouders uit ´het belang van de maatschappij´ niet wisten dat die aardige buurman zijn leuter graag in kleine kindertjes stop hoef je (terecht) weinig rationaliteit te verwachten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie graag een wat evenwichtiger balans tussen eigen belang en dat van de samenleving c.q. kinderen. Maar kennelijk denken mensen daar anders over.
En nu ben ik een egoïst?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij wil graag een heksenjacht en als je daar dan op aangesproken word verschuil je je achter de ziekte van een pedo. Een heksenjacht dient alleen jouw egoïstische belang.
Het zal zolang die meldingsplicht er is ook wel e.e.a. betekenen voor de waarde van je huis als je daadwerkelijk zo iemand naast je hebt wonen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Pedo's komen in dat geval niet naast je te wonen. Er is namelijk niemand die een pedo naast zich wil hebben wonen.
Jij toch wel? Wat niet weet wat niet deert immers.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Pedo's komen in dat geval niet naast je te wonen. Er is namelijk niemand die een pedo naast zich wil hebben wonen.
Ik ben niet zo bekend met al die termen, 15 jaar is wel bijna de leeftijd dat het legaal is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat het aangezien om een 15 jarige gaat, geen pedofiel is. Het gaat hier om een pederast, wat een volkomen andere seksuele voorkeur is.
Ja, ik ben echt niet zo. Ik kan mijn ogen niet sluiten voor niks. Snap niet dat mensen zoals Elan dat wel kunnen en zich dan ook nog oprecht afvragen waarom zulke informatie relevant is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij toch wel? Wat niet weet wat niet deert immers.
En dat is precies wat je doet. Je wil heksenjachten omdat je graag pedo's wil straffen. Dat dat geen enkel belang of doel dient anders dan jouw wraakgevoelens te kunnen botvieren is kennelijk niet relevant.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:19 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En nu ben ik een egoïst?![]()
De echte egoïst is een pedo die niet in het belang van kinderen denkt maar puur in zijn eigen belang.
En als het dan even niet uitkomt dat moet de samenleving er maar weer de schouders onder zetten om zo`n man een tweede kans te gunnen. Het is de wereld op z`n kop.
Prima pleidooi, je zou de man actief kunnen helpen met het zoeken naar huisvesting. Heb je niet iets in de buurt vrij voor hem?quote:
Nee, ik ook niet. Daarom wil ik dit niet weten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij toch wel? Wat niet weet wat niet deert immers.
Dus omdat je geen pedo in je buurt wil laten wonen wil je een heksenjacht? Knappe manier van redeneren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat is precies wat je doet. Je wil heksenjachten omdat je graag pedo's wil straffen. Dat dat geen enkel belang of doel dient anders dan jouw wraakgevoelens te kunnen botvieren is kennelijk niet relevant.
Dan doe je een opt-in systeem voor mensen die het wel willen weten en mensen die het niet willen weten, op een Google map. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Daarom wil ik dit niet weten.
Knappe manier van lezen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus omdat je geen pedo in je buurt wil laten wonen wil je een heksenjacht? Knappe manier van redeneren.
Gvd he, dit soort simpele mensen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:27 schreef DrDentz het volgende:
Ze moeten gewoon de lul eraf hakken en in de bek douwen.
Je moet mensen die mogelijkheid überhaupt niet aanbieden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan doe je een opt-in systeem voor mensen die het wel willen weten en mensen die het niet willen weten, op een Google map. Probleem opgelost.
Nogmaals, het is niet mijn probleem dat die knakker zich zelf buiten de samenleving heeft geplaatst. Ik ben ook niet verplicht om elke junk in de straat een aalmoes te geven omdat ze anders gaan stelen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat is precies wat je doet. Je wil heksenjachten omdat je graag pedo's wil straffen. Dat dat geen enkel belang of doel dient anders dan jouw wraakgevoelens te kunnen botvieren is kennelijk niet relevant.
Ik vind vervolging in dit geval zinloos. Wat mij betreft is er geen probleem wanneer het seksuele handelingen tussen geslachtsrijpe personen zonder bijkomende dwang betreft. Een leeftijdsgrens lijkt me op dit gebied dan ook zinloos en te rigide.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:21 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bekend met al die termen, 15 jaar is wel bijna de leeftijd dat het legaal is.
Dan rest de vraag was die man op de hoogte van de leeftijd van die jongen? En zo ja vind jij het dan niet gevaarlijk om zo`n man terug in de samenleving te plaatsen als het helemaal niet bekend is of 15 jaar echt de grens is voor zo`n man?
En waarom zou je dat willen verbieden? Je beschuldigt anderen van een heksenjacht na te jagen maar zelf propagandeer je staatscensuur van de bovenste plank zoals alleen in 40-45 is voorgekomen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je moet mensen die mogelijkheid überhaupt niet aanbieden.
Dat zeg je omdat jij het niet wil weten, jammer dat sommige mensen altijd van zichzelf uitgaan en dat als goed zien voor de rest.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan breekt de pleuris uit als ie nog een keer in de fout gaat.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je praat wel maar geeft geen antwoord op de vraag. Heb je wel of geen interesse in die man een woonplaats aan te bieden? Je bent nogal bezorgd om hem en zijn veiligheid als ik het zo lees. Wees wat assertiever zou ik zeggen. Je hebt er overduidelijk geen problemen mee dat die man terug in de maatschappij dient te keren dus waarom dat niet bij jou in de buurt zou mogen zijn is mij een raadsel. Of ben je een NIMBY aanhanger die verkapt trollt?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Prima ad hominem wel. Verder nog steekhoudende argumenten of is't onderbuikje alweer tevreden?
Jij draait onder je verantwoordelijkheid uit en denkt eveneens niet na over de impact van je daden. Om vervolgens wel naar de verantwoordelijkheid van pedo's te wijzen. Hypocrisie op z'n best.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nogmaals, het is niet mijn probleem dat die knakker zich zelf buiten de samenleving heeft geplaatst. Ik ben ook niet verplicht om elke junk in de straat een aalmoes te geven omdat ze anders gaan stelen.
Eigen verantwoordelijkheid is het sleutelwoord hier, als Martijn nou echt wat wil betekenen voor dit soort mensen zouden ze best met z`n allen een boerderij kunnen kopen om vervolgens hun lotgenoten daar te plaatsen.
Welke verantwoordelijkheid hebben normale burgers richting veroordeelde criminelen dan precies?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij draait onder je verantwoordelijkheid uit en denkt eveneens niet na over de impact van je daden. Om vervolgens wel naar de verantwoordelijkheid van pedo's te wijzen. Hypocrisie op z'n best.
Overdrijf niet zo. Als ik de overheid vraag naar alles wat ze van je weten is het niet doorgeven van die informatie censuur. Knappe manier van redeneren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En waarom zou je dat willen verbieden? Je beschuldigt anderen van een heksenjacht na te jagen maar zelf propagandeer je staatscensuur van de bovenste plank zoals alleen in 40-45 is voorgekomen.
Grappig dat uitgerekend jij dat zegt.quote:
Dat is pas overdrijven.quote:Als ik de overheid vraag naar alles wat ze van je weten
Welke verantwoordelijkheid? Ik heb een verantwoordelijkheid naar mijzelf en mijn kleine en daar houd het mee op.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij draait onder je verantwoordelijkheid uit en denkt eveneens niet na over de impact van je daden. Om vervolgens wel naar de verantwoordelijkheid van pedo's te wijzen. Hypocrisie op z'n best.
Geen heksenjachten starten. Straffen aan de overheid overlaten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid hebben normale burgers richting veroordeelde criminelen dan precies?
Hoe verzin je het.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is precies dezelfde redenering. Alleen is pedofilie de nieuwe godwin waarmee alles ineens geoorloofd is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig dat uitgerekend jij dat zegt.
[..]
Dat is pas overdrijven.
Klopt. Er zijn al genoeg onschuldige slachtoffers gevallen door tokkies die zich niet in kunnen houden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe verzin je het.
Iemand vreet wat uit tegen de wet in en het land moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Daar komt dit op neer.
Wie roept er hier op tot een heksenjacht dan? Mensen willen deze pedo niet in de buurt hebben wonen. Is dat een heksenjacht ja?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geen heksenjachten starten. Straffen aan de overheid overlaten.
Ik zie een verband.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn al genoeg onschuldige slachtoffers gevallen door tokkies pedo's die zich niet in kunnen houden.
Jij voelt je ook verantwoordelijk voor die pedo kennelijk. Want die moet van jou het een en ander leren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid? Ik heb een verantwoordelijkheid naar mijzelf en mijn kleine en daar houd het mee op.
Als jij je zo verantwoordelijk voelt voor een ander kun je mij best honderd Euro per week geven aangezien ik bezig ben met wat oude schulden af te betalen.
Ik zal je eigen gedrocht van een hersenscheet omdraaien. Jij vindt dat ik maar een woonplek moet zoeken voor zo'n man, toch? Jij hebt liever dat 'ie niet meer terugkeert in de maatschappij. Betaal jij?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie roept er hier op tot een heksenjacht dan? Mensen willen deze pedo niet in de buurt hebben wonen. Is dat een heksenjacht ja?
Is dat een heksenjacht ja?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij voelt je ook verantwoordelijk voor die pedo kennelijk. Want die moet van jou het een en ander leren.
Ah, het zijn volgens jou vanzelfsprekend tokkies. Want jij vind jezelf erboven staan. Vinden en echt zo zijn, zijn 2 verschillende zaken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn al genoeg onschuldige slachtoffers gevallen door tokkies die zich niet in kunnen houden.
Jij hebt er geen enkel probleem mee dat hij in de buurt komt wonen gezien je betoog, dus ja, dat vind ik ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal je eigen gedrocht van een hersenscheet omdraaien. Jij vindt dat ik maar een woonplek moet zoeken voor zo'n man, toch?
Waar zeg ik dat?quote:Jij hebt liever dat 'ie niet meer terugkeert in de maatschappij.
We betalen met zijn allen. Ik betaal jouw uitkering bijvoorbeeld ook. Wat is je punt precies?quote:Betaal jij?
Ik zie een verband tussen tokkies die heksenjachten stimuleren en pedo's die aan kinderen zitten. Ze zijn allebei alleen gericht op het botvieren van eigen gevoelens.quote:
Als zo, dan waar.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie een verband tussen tokkies die heksenjachten stimuleren en pedo's die aan kinderen zitten. Ze zijn allebei alleen gericht op het botvieren van eigen gevoelens.
Eh ja? Hij heeft zijn straf uitgezeten. We staan weer quitte, Waarom zou je iemand dan op straat laten creperen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe verzin je het.
Iemand vreet wat uit tegen de wet in en het land moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Daar komt dit op neer.
Er worden vrijwel dagelijks mensen met de dood bedreigd door tokkies die het recht in eigen hand willen nemen en niet nadenken over de impact van hun gedrag. Die mensen noem ik tokkies omdat ze onnodig leed veroorzaken en geweld propageren omdat ze dat zo lekker vinden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ah, het zijn volgens jou vanzelfsprekend tokkies. Want jij vind jezelf erboven staan. Vinden en echt zo zijn, zijn 2 verschillende zaken.
En hoezo slachtoffers? Welke pedo is vermoord dan?
Onderbouw dat eens. Ik zie dat namelijk niet terug in dit topic. Ik zie een hoop mensen die (mijns inzien terecht) liever geen pedo in de buurt hebben wonen omdat ze kleine kinderen hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie een verband tussen tokkies die heksenjachten stimuleren
Dat is tot nu toe het enige feit dat begaan is.quote:en pedo's die aan kinderen zitten.
Of die op straat wil creperen is zijn keuze. De bewoners aldaar willen hem niet. Maar die hebben geen recht op stemgeluid blijkbaar. Democratie werk enkel als het bevalt, nietwaar?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eh ja? Hij heeft zijn straf uitgezeten. We staan weer quitte, Waarom zou je iemand dan op straat laten creperen?
Dat zijn meestal Marokkanen. Gek genoeg vertel je dit betoog nooit in die discussies.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er worden vrijwel dagelijks mensen met de dood bedreigd door tokkies die het recht in eigen hand willen nemen en niet nadenken over de impact van hun gedrag. Die mensen noem ik tokkies omdat ze onnodig leed veroorzaken en geweld propageren omdat ze dat zo lekker vinden.
Zolang ik er niet persoonlijk bij betrokken raak zie ik het niet zo dat de onrechtmatigheid van een ander mij het recht geeft om er dan ook maar op los te slaan of geweld in de hand te werken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als zo, dan waar.
Maar wie begon? Of ben jij net als de Palestijnen dat je nooit terug slaat?
Er is dan ook niemand die dat betwist. Mocht het zover gaan dat meneer geweld is aangedaan dient men de schuldigen te vervolgen natuurlijk. Ik zie dus ook geen probleem schuilen in het feit dat meneer ergens niet durft te wonen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang ik er niet persoonlijk bij betrokken raak zie ik het niet zo dat de onrechtmatigheid van een ander mij het recht geeft om er dan ook maar op los te slaan of geweld in de hand te werken.
Heel goed. Die bewoners zijn dat daar wel. Laat ze het zelf oplossen. Jij hebt makkelijk oordelen vanachter je IP-adres.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zolang ik er niet persoonlijk bij betrokken raak...
Ja, pedo's kunnen over het algemeen een prima leven leiden na gedetineerd te zijn. Worden nooit met de dood bedreigd, kunnen rustig thuis op de bank zitten zonder lastig gevallen te worden en hoeven zich niet druk te maken om tuig wat zich om hun huis verzamelt.quote:
Don't do the crime...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, pedo's kunnen over het algemeen een prima leven leiden na gedetineerd te zijn. Worden nooit met de dood bedreigd, kunnen rustig thuis op de bank zitten zonder lastig gevallen te worden en hoeven zich niet druk te maken om tuig wat zich om hun huis verzamelt.
En daarna ook niet, neem ik aan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:50 schreef Leipo666 het volgende:
van mij mag hij mijn buurman worden: hebben en nemen toch geen kinderen![]()
ik zou hem alleen geen toegang geven tot mijn wifi totdat hij zijn eigen kabelaansluiting geregeld heeft
http://www.demorgen.be/dm(...)eende-pedofiel.dhtmlquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Of die op straat wil creperen is zijn keuze. De bewoners aldaar willen hem niet. Maar die hebben geen recht op stemgeluid blijkbaar. Democratie werk enkel als het bevalt, nietwaar?
Dat realiseerden die bewoners ook. Dus kwamen de stokken uit de schuur en losten ze dat zelf op. Stimuleren die handel. Wijken die zelf zaken oplossen. Het is immers een gemeenschap die in harmonie moet zien te leven.
De straf zit er dan toch al op?quote:
Dan dient die man gewoon aangifte te doen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, pedo's kunnen over het algemeen een prima leven leiden na gedetineerd te zijn. Worden nooit met de dood bedreigd, kunnen rustig thuis op de bank zitten zonder lastig gevallen te worden en hoeven zich niet druk te maken om tuig wat zich om hun huis verzamelt.
De aard is niet uit het beestje.quote:
Die zijn er wel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is dan ook niemand die dat betwist.
Dat zou je hen moeten vragen, denk ik. Maar als je zoiets flikt als deze idioot moet je in elk geval niet de media gaan opzoeken met je gejank en hopen dat je medelijden krijgt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo rechtvaardigen tokkies hun geweld wellicht ook.
Verdomd man.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan dient die man gewoon aangifte te doen.
Ja, voor hem wel.quote:
Het lukt hem vooralsnog. Zie de user boven je.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat zou je hen moeten vragen, denk ik. Maar als je zoiets flikt als deze idioot moet je in elk geval niet de media gaan opzoeken met je gejank en hopen dat je medelijden krijgt.
Wat? Voor iemand die zo vurig het strafrechtsysteem verdedigt als het gaat om je straf uitgezeten te hebben en terugkeren in de maatschappij, draai je nogal om de hete brij heen als het aankomt op vervolging van mensen die pedo's lastig vallen en betoog je dat er maar preventieve maatregelen moeten worden genomen 'omdat er mogelijkerwijs iets zou kunnen gebeuren'. Nogal hypocriet, vind je zelf ook niet?quote:
Nee, je bek houden en je lot ondergaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat zou je hen moeten vragen, denk ik. Maar als je zoiets flikt als deze idioot moet je in elk geval niet de media gaan opzoeken met je gejank en hopen dat je medelijden krijgt.
Vertel nou eens een keer... welke pedo's zijn er al vermoord door een razende stapede die er op los dreigden?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je bek houden en je lot ondergaan.
Volgens mij heeft ook deze sicko vast wel een reclasseringsambtenaar bij wie hij kan gaan janken en die er ook voor wordt betaald om dat gejank aan te horen en het nodige te regelen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je bek houden en je lot ondergaan.
Nee, integendeel. Ik betoog juist dat je het rechtssysteem z'n werk moet laten doen en wijs de mensen die dat niet kunnen op de gevolgen. Je ziet een tegenstelling die er niet is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat? Voor iemand die zo vurig het strafrechtsysteem verdedigt als het gaat om je straf uitgezeten te hebben en terugkeren in de maatschappij, draai je nogal om de hete brij heen als het aankomt op vervolging van mensen die pedo's lastig vallen en betoog je dat er maar preventieve maatregelen moeten worden genomen 'omdat er mogelijkerwijs iets zou kunnen gebeuren'. Nogal hypocriet, vind je zelf ook niet?
Precies, het systeem voorziet wel in de ellende die je veroorzaakt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ook deze sicko vast wel een reclasseringsambtenaar bij wie hij kan gaan janken en die er ook voor wordt betaald om dat gejank aan te horen en het nodige te regelen.
Dan ben je het dus met mij eens dat van der V gewoon ergens dient te gaan wonen, zich moet houden aan de voorwaarden die afgesproken zijn en eventuele overtreders moet aangeven bij de politie. Van der V creëert zijn eigen probleem.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, integendeel. Ik betoog juist dat je het rechtssysteem z'n werk moet laten doen en wijs de mensen die dat niet kunnen op de gevolgen. Je ziet een tegenstelling die er niet is.
Vertel eens waar ik het had over moord? Ik zei geweld.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vertel nou eens een keer... welke pedo's zijn er al vermoord door een razende stapede die er op los dreigden?
Nee, van der V kaart een probleem aan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ben je het dus met mij eens dat van der V gewoon ergens dient te gaan wonen, zich moet houden aan de voorwaarden die afgesproken zijn en eventuele overtreders moet aangeven bij de politie. Van der V creëert zijn eigen probleem.
Begin daar eens dan...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vertel eens waar ik het had over moord? Ik zei geweld.
Een niet-bestaand probleem.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, van der V kaart een probleem aan.
Tja. Het is ook aan te tonen dat mensen die een keer een auto-ongeluk hebben veroorzaakt daarna ook nog wel een keer de verkeersregels overtreden. Maar om iedereen die ooit een keer in de fout is gegaan, en daarvoor gestraft is, ook nog het rijbewijs af te pakken voor hun verdere leven is misschien wat dubbelop.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De aard is niet uit het beestje.
Maar dat is het probleem van die bewoners en hun kinderen...
Correct. Maar in het verkeer "veroorzaken" zit in de 99,99% van de gevallen geen doelbewuste keuze achter. Bij een pedo wel. Mee eens?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja. Het is ook aan te tonen dat mensen die een keer een auto-ongeluk hebben veroorzaakt daarna ook nog wel een keer de verkeersregels overtreden. Maar om iedereen die ooit een keer in de fout is gegaan, en daarvoor gestraft is, ook nog het rijbewijs af te pakken voor hun verdere leven is misschien wat dubbelop.
Terwijl er per jaar toch heel wat kinderen sterven of gewond raken door dit soort mensen.
Nee.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. Maar in het verkeer "veroorzaken" zit in de 99,99% van de gevallen geen doelbewuste keuze achter. Bij een pedo wel. Mee eens?
Dus ben je voor geweld en niet tegen geweld. Prima, maar zeg dan ook niet dat je "tegen" geweld bent.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:26 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik ben tegen geweld maar ik ga niet van zijn probleem mijn probleem maken, als ik merk dat zo`n figuur bij mij in de buurt woont en mijn kleine niet veilig kan rondlopen ben ik verplicht als vader om de veiligheid van mijn kind te waarborgen. Geweld is dan helaas een van de weinige oplossingen.
Die onthouden we. Homo's die hun huis uit worden gepest is ook een niet-bestaand probleem. Dan doe je maar gewoon aangifte.quote:
Dat is wel hoe het werkt in Nederland ja. Wat ik vooral lees is angst bij van der V dat er sommige dingen zouden gebeuren als hij zich zou registreren. Angst is een slechte raadgever, vind je niet?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die onthouden we. Homo's die hun huis uit worden gepest is ook een niet-bestaand probleem. Dan doe je maar gewoon aangifte.
Inderdaad. Zo gaat dat. volg je wel eens het nieuws?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die onthouden we. Homo's die hun huis uit worden gepest is ook een niet-bestaand probleem. Dan doe je maar gewoon aangifte.
Dezelfde raadgever die jij wonderwel wél raadpleegt als hij zich in jouw buurtje wil komen vestigen. Meten met 2 maten niet?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is wel hoe het werkt in Nederland ja. Wat ik vooral lees is angst bij van der V dat er sommige dingen zouden gebeuren als hij zich zou registreren. Angst is een slechte raadgever, vind je niet?
Ik laat me vooral leiden door keiharde feiten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dezelfde raadgever die jij wonderwel wél raadpleegt als hij zich in jouw buurtje wil komen vestigen. Meten met 2 maten niet?
http://sargasso.nl/pedoseksualiteit-recidive-en-de-schandpa/quote:Uit het hierboven gelinkte rapport komt een gevarieerd beeld naar voren, de kans op recidive verschilt nogal van geval tot geval. Incestplegers zijn het minst geneigd in herhaling te vallen (6%, bij een termijn van 4 jaar). Een speciale categorie is de pedoseksueel met een homoseksuele voorkeur voor jongens in de vroege puberteitsjaren. Hiervan gaat ruim 77% in een periode van 30 jaar wederom in de fout. Een niet onaanzienlijk percentage. Gemiddeld gaat men uit van een recidive in de gehele groep van tussen de 10 en 20 procent.
en 23% niet binnen 30 ! jaar. Anders is het maar 10 tot 20%, een minderheid. Gewoon angst dus dat sommige dingen zouden kunnen gebeuren.Oftewel meten met 2 maten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik laat me vooral leiden door keiharde feiten.
[..]
http://sargasso.nl/pedoseksualiteit-recidive-en-de-schandpa/
Slechte bron. Dat geslagen komt enkel uit hun mond. Verder geen getuigen, verklaringen ervan bekend.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
https://decorrespondent.n(...)ns/30630413-c2ab6a03
Als jij 20% een verwaarloosbaar getal vind, even goede vrienden. Ik baseer me dan liever op de steekhoudende argumentatie dat je vanuit die cijfers prima kunt afleiden dat de kans op herhaling voor mij persoonlijk te hoog is om naar eer en geweten een pedo in de buurt te hebben wonen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
en 23% niet binnen 30 ! jaar. Anders is het maar 10 tot 20%, een minderheid. Gewoon angst dus dat sommige dingen zouden kunnen gebeuren.Oftewel meten met 2 maten.
Dus laten we de kinderen maar het risico lopen...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
en 23% niet binnen 30 ! jaar. Anders is het maar 10 tot 20%, een minderheid. Gewoon angst dus dat sommige dingen zouden kunnen gebeuren.Oftewel meten met 2 maten.
De status quo kan nooit een legitiem argument zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo gaat dat. volg je wel eens het nieuws?
Het zijn ook feiten. Niet je eigen nieuws maken... alweer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De status quo kan nooit een legitiem argument zijn.
Mooi staaltje blaming the victim.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Slechte bron. Dat geslagen komt enkel uit hun mond. Verder geen getuigen, verklaringen ervan bekend.
In dat geval: ik ben op Mars geweest met de vakantie
Waarom gebruik je het dan wel ter verdediging van de veroordeelde pedo?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De status quo kan nooit een legitiem argument zijn.
Je hebt dus niks.quote:
En hij concludeert dus uit de signalen die hij krijgt dat de kans te groot is dat hem wat wordt aangedaan of gevaar loopt... Typisch dat mensen die er niks van afweten dingen voor anderen gaan bepalen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als jij 20% een verwaarloosbaar getal vind, even goede vrienden. Ik baseer me dan liever op de steekhoudende argumentatie dat je vanuit die cijfers prima kunt afleiden dat de kans op herhaling voor mij persoonlijk te hoog is om naar eer en geweten een pedo in de buurt te hebben wonen.
Dat zeg ik niet. Ik wijs hem er alleen op dat hij meet met 2 maten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus laten we de kinderen maar het risico lopen...
Dan let je niet goed op.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je het dan wel ter verdediging van de veroordeelde pedo?
Nogal eentonige signalen ja, van iemand die er persoonlijk baat bij zou hebben dit zo groot mogelijk uit te meten in de media.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En hij concludeert dus uit de signalen die hij krijgt dat de kans te groot is dat hem wat wordt aangedaan of gevaar loopt...
Zoals het willen verbieden van het vermelden dat er een pedo in de buurt woont bedoel je? Helemaal met je eensquote:Typisch dat mensen die er niks van afweten dingen voor anderen gaan bepalen.
Je trekt een vergezochte conclusie die werd afgeserveerd door een onderbouwing met cijfers ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik wijs hem er alleen op dat hij meet met 2 maten.
Even ter verduidelijking: Een groot deel van de ongelukken zijn te voorkomen door je beter te gedragen in het verkeer. Veel automobilisten doen dit niet. Letten niet op. Kijken niet naar fietsende kinderen als ze uit een zijstraat komen scheuren. Rijden door rood. Te hard. Geven fietsers of voetgangers geen voorrang. Etc.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. Maar in het verkeer "veroorzaken" zit in de 99,99% van de gevallen geen doelbewuste keuze achter. Bij een pedo wel. Mee eens?
En wie ben jij dan om te zeggen dat hij alles uit zijn duim zuigt?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogal eentonige signalen ja, van iemand die er persoonlijk baat bij zou hebben dit zo groot mogelijk uit te meten in de media.
[..]
Zoals het willen verbieden van het vermelden dat er een pedo in de buurt woont bedoel je? Helemaal met je eens
Dat V. tot op heden nog geen cijfers naar buiten heeft gebracht maakt jouw copypaste niet de enige waarheid. Alsof een veroordeelde nooit zelf een slachtoffer kan zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je trekt een vergezochte conclusie die werd afgeserveerd door een onderbouwing met cijfers ja.
Waar claim ik dat?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En wie ben jij dan om te zeggen dat hij alles uit zijn duim zuigt?
Je wil zeggen dat de cijfers over recidive zijn verzonnen door mij?quote:Jezus kom op hé, je kan zelf toch ook niet meer ontkennen dat je alles zo draait dat het jou perfect uitkomt.
Over recidive bij pedo's lijken de cijfers die ik heb gepost toch redelijk te kloppen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat V. tot op heden nog geen cijfers naar buiten heeft gebracht maakt jouw copypaste niet de enige waarheid.
Waar claim ik dat?quote:Alsof een veroordeelde nooit zelf een slachtoffer kan zijn.
Nou, liever dat ze een soort van pedodorp inrichten waar die mannen wel een soort van leven op kunnen bouwen maar waar ze verder niet uitkunnen. Soort van Utopia, maar dan wat meer voorzieningen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je zegt dit impliciet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar claim ik dat?
[..]
Je wil zeggen dat de cijfers over recidive zijn verzonnen door mij?
volgens de rechtbank wel. maar in realiteit dus niet, kennelijk. misschien moeten pedosexuelen zich dat maar realiseren, dat als ze dit soort dingen doen en gepakt worden, dat ze in principe een levenslange straf krijgen van de maatschappij.quote:
Dus? Wat maken die cijfers uit, daar gaat het niet eens om. Jij doet net alsof er alleen daar naar gekeken moet worden en niet naar de mogelijkheid dat V. wel degelijk ook slachtoffer kan zijn. Dat ik geen cijfertjes kan posten omdat V. die niet naar buiten heeft gebracht maakt jouw aanname niet de enige waarheid. Waarom moet ik dit 2 keer zeggen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over recidive bij pedo's lijken de cijfers die ik heb gepost toch redelijk te kloppen.
[..]
Waar claim ik dat?
Je leest dus verkeerd.quote:
Klopt. Ik heb dan ook gezegd dat ik geen enkele pedo in mijn buurt hoef te hebben wonen, niet V. Zoek maar op.quote:Nee, waarom probeer je mij woorden in de mond te leggen? Jij plakt wat cijfers over recidive, dat zegt dus niks over V.
Waar ontken ik dat? Ik zeg dat de berichtgeving eentonig is, zonder bewijsmateriaal, aangeleverd door de persoon in kwestie die er baat bij heeft dit zo breed mogelijk in de media uit te laten meten. Is daar een woord van gelogen dan?quote:die nu ook een slachtoffer kan zijn. Iets wat jij steevast ontkent door de 'eentonige signalen'.
Waar claim ik dat?quote:Dat iemand ergens baat bij heeft betekent niet dat het direct is gelogen.
Je zegt dit impliciet. Je kan alles wel in twijfel trekken maar van enige objectiviteit bij jou is ook geen sprake.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je leest dus verkeerd.
[..]
Klopt. Ik heb dan ook gezegd dat ik geen enkele pedo in mijn buurt hoef te hebben wonen, niet V. Zoek maar op.
[..]
Waar ontken ik dat? Ik zeg dat de berichtgeving eentonig is, zonder bewijsmateriaal, aangeleverd door de persoon in kwestie die er baat bij heeft dit zo breed mogelijk in de media uit te laten meten. Is daar een woord van gelogen dan?
[..]
Waar claim ik dat?
Maar waarom alleen voor pedofielen? Iemand die een kind dood heeft gereden kan doodleuk een huis krijgen in een kinderrijke vinexwijk. Moet zo iemand dan ook niet eerst bij alle buren langsgaan om te zeggen dat hij/zij dat op het geweten heeft?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgens de rechtbank wel. maar in realiteit dus niet, kennelijk. misschien moeten pedosexuelen zich dat maar realiseren, dat als ze dit soort dingen doen en gepakt worden, dat ze in principe een levenslange straf krijgen van de maatschappij.
waarmee ik niet wil zeggen dat ik dat heksenjacht- gedrag goedkeur. maar het is wel een feit dat het gebeurt.
Omdat emoties, emoties zijn sterker dan rationeel nadenken. Kansloos om te proberen rationeel te zijn in een pedo-topic.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar waarom alleen voor pedofielen? Iemand die een kind dood heeft gereden kan doodleuk een huis krijgen in een kinderrijke vinexwijk. Moet zo iemand dan ook niet eerst bij alle buren langsgaan om te zeggen dat hij/zij dat op het geweten heeft?
Dat doodrijden is een ongeluk. Geen doelbewuste daad.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar waarom alleen voor pedofielen? Iemand die een kind dood heeft gereden kan doodleuk een huis krijgen in een kinderrijke vinexwijk. Moet zo iemand dan ook niet eerst bij alle buren langsgaan om te zeggen dat hij/zij dat op het geweten heeft?
Ik ben er ook voor om mensen die daar een steentje aan bijdragen uit de samenleving te verwijderen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:46 schreef 3-voud het volgende:
We hebben een samenleving met kinderen, die vrij op straat moeten kunnen spelen. Zonder gevaar voor volwassenen die hun overmacht misbruiken voor seksuele lust en daarmee de kinderen voor altijd schaden.
Doe je dat wel, heb je 3 keuzes: Opdonderen, opzouten of optyfen
Klaar.
Het is gewoon overdreven. De straten zijn veiliger dan ooit maar er wordt gewoon steeds panischer gedaan. Elke minuscule risicootje moet beheerst worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:46 schreef 3-voud het volgende:
We hebben een samenleving met kinderen, die vrij op straat moeten kunnen spelen. Zonder gevaar voor volwassenen die hun overmacht misbruiken voor seksuele lust en daarmee de kinderen voor altijd schaden.
Doe je dat wel, heb je 3 keuzes: Opdonderen, opzouten of optyfen
Klaar.
+70% recidive is niet minuscuul. Maar dat is blijkbaar aan dovemansoren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is gewoon overdreven. De straten zijn veiliger dan ooit maar er wordt gewoon steeds panischer gedaan. Elke minuscule risicootje moet beheerst worden.
Jij hebt vroeger ook gewoon op straat gespeeld terwijl er toen meer criminaliteit was en er meer onbehandelde pedoseksuelen over straat liepen.
Ongelukken die meestal voorkomen kunnen worden door beter op te letten. Of langzamer te rijden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat doodrijden is een ongeluk. Geen doelbewuste daad.
Een kind misbruiken wel.
Als je dit niet begrijpt zit er veel mis bij je.
Gemiddeld 10 tot 20% dus volgens datzelfde rapport. Niet erger maken dan het nu al is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
+70% recidive is niet minuscuul. Maar dat is blijkbaar aan dovemansoren.
Wow. Jij zit veel op Fok. Je bent een meester in het verdraaien van woorden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ongelukken die meestal voorkomen kunnen worden door beter op te letten. Of langzamer te rijden.
We hebben een samenleving met kinderen, die vrij op straat moeten kunnen spelen. Zonder gevaar voor volwassenen die hun auto misbruiken voor hun eigen ego en daarmee de kinderen voor altijd schaden.
Of niet soms?
Ik kan niet zoveel met je beschuldigingen zonder onderbouwing. Wie legt wie nou woorden in de mond?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je zegt dit impliciet. Je kan alles wel in twijfel trekken maar van enige objectiviteit bij jou is ook geen sprake.
Dat is 1 op 5 tot 1 op de 10 die weer de fout ingaan. Durf jij dat risico te nemen met je kinderen? Ik persoonlijk niet. Ben ik nu een Tokkie met een onderbuik of een bezorgde ouder die zijn kinderen probeert te beschermen tegen kwade invloeden?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gemiddeld 10 tot 20% dus volgens datzelfde rapport. Niet erger maken dan het nu al is.
Grappig dat je dat zegt.quote:Verder was dat helemaal niet mijn punt. Tegenwoordig zijn mensen zoals jij en Scorpie gewoon zo bang gemaakt dat bij het woord pedofiel alles al dun langs de benen loopt. Dit, terwijl dat pak 'm beet 15 jaar terug helemaal niet aan de orde was terwijl de woonwijk alleen maar veiliger is geworden.
Je kan dus helemaal niet stellen dat dit vroeger niet aan de orde was.quote:Het aantal plegers van pedoseksuele delicten (hands-on delicten) dat bij de politie en justitie bekend wordt, is een grote onderschatting van de werkelijke aantallen. De aangiftebereidheid onder slachtoffers van pedoseksuele delicten ligt laag. Wegens het vaak voorkomende relationele aspect dat tussen slachtoffer en dader bestaat (80%), doen weinig slachtoffers melding bij de politie. In 2002 waren er 1377 mensen bekend bij politie/justitie die een pedoseksueel delict hadden gepleegd[4] (hierbij is art. 240b sr. - het kinderporno artikel - buiten beschouwing gelaten). Door het mondiale karakter van kinderporno is niet in te schatten hoeveel mensen er in kinderporno (art. 240b sr/hands-off delicten) zijn geïnteresseerd. In een publicatie van Van Wijk[5] wordt geprobeerd een indicatie te geven op grond van de volgende gevallen. Ten eerste, binnen een netwerk wordt een filmpje gepost en dit blijkt in 2 dagen 100.000 keer te zijn gedownload. Ten tweede, bij een bepaalde internetprovider zijn 125 sites geblokkeerd, waarop eerder kinderporno kon worden gedownload. In een maand blijken die sites 129.000 keer te worden benaderd.
Waarom durf je dat wel met de pathologisch moordenaar of kleptomaan?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is 1 op 5 tot 1 op de 10 die weer de fout ingaan. Durf jij dat risico te nemen met je kinderen? Ik persoonlijk niet. Ben ik nu een Tokkie met een onderbuik of een bezorgde ouder die zijn kinderen probeert te beschermen tegen kwade invloeden?
Waar claim ik dat?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom durf je dat wel met de pathologisch moordenaar of kleptomaan?
Daar waar je het niet vermelden van persoonlijke strafrechtelijke gegevens als staatscensuur ziet.quote:
Je bedoelt als reactie op jouw oproep om mensen van alle informatie te weerhouden?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar waar je het niet vermelden van persoonlijke gegevens als staatscensuur ziet.
Dan let je weer niet goed op.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt als reactie op jouw oproep om mensen van alle informatie te weerhouden?
quote:
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
Als ik de overheid vraag naar alles wat ze van je weten is het niet doorgeven van die informatie censuur.
Van 1 onderwerp ja. Jij trok het toen naar *alle informatie*, zoals je zelf hebt geschreven. Overigens ben ik voor een crime map zodat ik kan zien bij welke engnekken ik in de buurt woon.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij beweert dat het achterhouden van dergelijke informatie neerkomt op censuur.
Moeten verdachten van misbruik daar ook op komen te staan?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van 1 onderwerp ja. Jij trok het toen naar *alle informatie*, zoals je zelf hebt geschreven. Overigens ben ik voor een crime map zodat ik kan zien bij welke engnekken ik in de buurt woon.
Juist. Want waarom zou dat niet voor moord of diefstal gelden bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van 1 onderwerp ja. Jij trok het toen naar *alle informatie*, zoals je zelf hebt geschreven.
Als je wilt dat je kinderen veilig op straat kunnen spelen is het wel handig om alle overtreders van verkeersregels te shamen. Je moet er toch niet aan denken dat je buurman door rood heeft gereden of een keer geflitst is. Voor je het weet rijdt hij je kind omver.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist. Want waarom zou dat niet voor moord of diefstal gelden bijvoorbeeld?
Precies. Ik zou graag ook wel willen weten of mijn buren een gevaarlijke hobby hebben en of er bepaalde risicofactoren zijn waar ik rekening mee moet houden. We willen tenslotte wel onze kinderen beschermen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je wilt dat je kinderen veilig op straat kunnen spelen is het wel handig om alle overtreders van verkeersregels te shamen. Je moet er toch niet aan denken dat je buurman door rood heeft gereden of een keer geflitst is. Voor je het weet rijdt hij je kind omver.
Daar kiezen pedo's zelf voor. De eerstvolgende keer dat ik een veroordeelde of ex-gedetineerde tegenkom ga ik ook maar eens zorgen dat ik wat leuks bij me heb en hem daarmee te lijf ga. Daar kiest zo iemand immers zelf voor.quote:
Nee hoor. Wat is het voordeel eigenlijk van het weten dat je omringd bent door hordes (ex-)criminelen? Behalve dat zoiets een hoop extra stress voor je veroorzaakt lijkt het me nogal nutteloos om te weten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:55 schreef 3-voud het volgende:
De argumenten zijn op, het overdrijven is begonnen.
Nope. Kun je op anticiperen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Wat is het voordeel eigenlijk van het weten dat je omringd bent door hordes (ex-)criminelen? Behalve dat zoiets een hoop extra stress voor je veroorzaakt lijkt het me nogal nutteloos om te weten.
Hoe kun je in godsnaam anticiperen? Kinderen zijn op school. Jij op je werk. Wat wil je in de praktijk doen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nope. Kun je op anticiperen.
Dat stress ergens van krijgen is meer jouw dingetje.
Verdachten of veroordeelden?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moeten verdachten van misbruik daar ook op komen te staan?
'Die buurman met die baard mag je links laten liggen als hij je thuis uitnodigt om een snoepje te eten'.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam anticiperen? Kinderen zijn op school. Jij op je werk. Wat wil je in de praktijk doen?
Geen snoepjes aannemen van vreemden en nooit met iemand meegaan. Zoiets? Dat het nodig is zoiets je kinderen te moeten leren in Nederland.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:06 schreef Re het volgende:
ik zou geen probleem zien om zo iemand in de buurt te hebben wonen, kwestie van je kinderen wel goed opvoeden
En bij een andere mag het wel?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Die buurman met die baard mag je links laten liggen als hij je thuis uitnodigt om een snoepje te eten'.
Zijn de buurman en de buurvrouw ook vreemden dan?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen snoepjes aannemen van vreemden en nooit met iemand meegaan. Zoiets? Dat het nodig is zoiets je kinderen te moeten leren in Nederland.
Verdachten. Vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Of wegens een vormfout. Dus zonder veroordeling.quote:
Dat ligt er maar net aan wie het is. Is het de buurman die veroordeeld is voor pedofilie die je wel kent of de buurman die niks op zijn kerfstok heeft die je ook kent? Vertel mij maar van wie je wel een snoepje mag aannemen en van wie niet.quote:
Als jij zegt dat het goed was dat ze meegingen en het blijkt dat de buurman toch niet zo lief was, heb jij je kinderen mooi laten zakken. Zou je dat aandurven?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn de buurman en de buurvrouw ook vreemden dan?
hoe weet je dan dat hij niets op zijn kerfstok heeft...? heeft hij dat tegen je gezegd?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wie het is. Is het de buurman die veroordeeld is voor pedofilie die je wel kent of de buurman die niks op zijn kerfstok heeft die je ook kent? Vertel mij maar van wie je wel een snoepje mag aannemen en van wie niet.
Zolang er geen veroordeling heeft plaatsgevonden lijkt het me niet zo netjes om ze dan alsnog publiekelijk te veroordelen he. Immers heeft onze geweldige onfeilbare rechtspraak zijn werk gedaan en dan is de kous afgedaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Verdachten. Vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Of wegens een vormfout. Dus zonder veroordeling.
Als ik uit de beschikbare informatie dat niet kon afleiden durf ik dat wel aan ja. Als er doelbewust, willens en wetens, informatie over mijn pedofiele buurman wordt achter gehouden waardoor ik het niet kon weten dan zou ik daar een probleem mee hebben ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als jij zegt dat het goed was dat ze meegingen en het blijkt dat de buurman toch niet zo lief was, heb jij je kinderen mooi laten zakken. Zou je dat aandurven?
Dat hebben we zojuist al besproken he, de mogelijkheid tot openbaring van informatie waaruit blijkt dat er een veroordeelde kindermisbruiker in de buurt woont.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:15 schreef Re het volgende:
[..]
hoe weet je dan dat hij niets op zijn kerfstok heeft...? heeft hij dat tegen je gezegd?
en dat garandeert dat je bekende niets op zijn kerfstokhebbende buurman geen pedofiel is?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hebben we zojuist al besproken he, de mogelijkheid tot openbaring van informatie waaruit blijkt dat er een veroordeelde kindermisbruiker in de buurt woont.
Maar alleen voor kindermisbruik? Ik wil graag weten of mijn kinderen veilig op straat kunnen spelen zonder dat er een of andere wegmisbruiker met tientallen boetes op zijn naam zijn auto in de buurt gaat parkeren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hebben we zojuist al besproken he, de mogelijkheid tot openbaring van informatie waaruit blijkt dat er een veroordeelde kindermisbruiker in de buurt woont.
Je had het over ex-criminelen...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam anticiperen? Kinderen zijn op school. Jij op je werk. Wat wil je in de praktijk doen?
dan wacht ik wel tot sinterklaas tot ik vraag je dochter bij mij langs te komen om aan mijn zak te zittenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Die buurman met die baard mag je links laten liggen als hij je thuis uitnodigt om een snoepje te eten'.
Als je leest hoe sommige pedo's te werk gingen en hoe makkelijk ouders kinderen meegaven aan onbekenden lijkt een cursus "aan wie geef ik mijn kind mee" me een stuk nuttiger dan persoonsgebonden informatie over veroordeelden vrijgeven ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen snoepjes aannemen van vreemden en nooit met iemand meegaan. Zoiets? Dat het nodig is zoiets je kinderen te moeten leren in Nederland.
dan belt ie aan, en doen je kinderen openquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je had het over ex-criminelen...
Op zoveel manier. Denk aan extra beveiliging op ramen en deuren o.a.
waar komt dat idee toch vandaan dat die mensen bij jou gaan inbreken om 's nachts stiekem je dochter te verkrachten?,quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je had het over ex-criminelen...
Op zoveel manier. Denk aan extra beveiliging op ramen en deuren o.a.
Zeg ik dat het het garandeert? Het beperken van risico contacten met betrekking tot veroordeelde pedofielen heeft bij jou dus geen prioriteit begrijp ik uit dit verhaal?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:18 schreef Re het volgende:
[..]
en dat garandeert dat je bekende niets op zijn kerfstokhebbende buurman geen pedofiel is?
oh die pedo wil vast wel eerst een paar keer oppassen en koekjes bakken om zo je vertrouwen te winnen, maakt het ook makkelijker om de kinderen niets te laten zeggen, zo dicht in de vertrouwenssfeerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je leest hoe sommige pedo's te werk gingen en hoe makkelijk ouders kinderen meegaven aan onbekenden lijkt een cursus "aan wie geef ik mijn kind mee" me een stuk nuttiger dan persoonsgebonden informatie over veroordeelden vrijgeven ja.
Maken we er een combi van, super effectief.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je leest hoe sommige pedo's te werk gingen en hoe makkelijk ouders kinderen meegaven aan onbekenden lijkt een cursus "aan wie geef ik mijn kind mee" me een stuk nuttiger dan persoonsgebonden informatie over veroordeelden vrijgeven ja.
dus dan focus je alle aandacht op die pedo 3 straten verderop, terwijl je dochter iedere woensdagmiddag op je achterbuurman aan het hobbelen isquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeg ik dat het het garandeert? Het beperken van risico contacten met betrekking tot veroordeelde pedofielen heeft bij jou dus geen prioriteit begrijp ik uit dit verhaal?
DENK AAN DE KINDERENquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:21 schreef Re het volgende:
[..]
waar komt dat idee toch vandaan dat die mensen bij jou gaan inbreken om 's nachts stiekem je dochter te verkrachten?,
Klopt. Daarom leer ik mijn kinderen ook dat ze iedereen die aardig voor ze is direct in de ballen dienen te trappen. Voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
oh die pedo wil vast wel eerst een paar keer oppassen en koekjes bakken om zo je vertrouwen te winnen, maakt het ook makkelijker om de kinderen niets te laten zeggen, zo dicht in de vertrouwenssfeer
ik heb idd wel andere prioriteiten die een veelvoud van risicobeperking met zich meebrengt jaquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeg ik dat het het garandeert? Het beperken van risico contacten met betrekking tot veroordeelde pedofielen heeft bij jou dus geen prioriteit begrijp ik uit dit verhaal?
gelukkig, iedereen gelijk behandelenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Daarom leer ik mijn kinderen ook dat ze iedereen die aardig voor ze is direct in de ballen dienen te trappen. Voor de zekerheid.
Halen wegmisbruikers hun sexuele genoegens uit het systematisch aanrijden van andere auto's? Indien ja, dan mogen ze ook op de kaart.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar alleen voor kindermisbruik? Ik wil graag weten of mijn kinderen veilig op straat kunnen spelen zonder dat er een of andere wegmisbruiker met tientallen boetes op zijn naam zijn auto in de buurt gaat parkeren.
Ja, want dat is dan ook precies wat ik zeg als ik zeg dat ik graag op de hoogte gehouden wordt van eventuele risico contacten in de omgeving; dan focus je je puur en alleen daarop, zet je de oogkleppen op en ga je verder nergens meer om bekommeren. Zo rollen wij.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus dan focus je alle aandacht op die pedo 3 straten verderop, terwijl je dochter iedere woensdagmiddag op je achterbuurman aan het hobbelen is
planned safety
Ik begrijp dat er soms onschuldigen een trap in de weke delen krijgen. Maar ja, het is wel veiliger. En dat maakt de samenleving een stuk leuker.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gelukkig, iedereen gelijk behandelen
Altijd positief hè.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maken we er een combi van, super effectief.
Er zijn genoeg figuren die een auto hebben om mee te patsen en stoer te doen. Dus ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Halen wegmisbruikers hun sexuele genoegens uit het systematisch aanrijden van andere auto's? Indien ja, dan mogen ze ook op de kaart.
Weet ik schurpyquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want dat is dan ook precies wat ik zeg als ik zeg dat ik graag op de hoogte gehouden wordt van eventuele risico contacten in de omgeving; dan focus je je puur en alleen daarop, zet je de oogkleppen op en ga je verder nergens meer om bekommeren. Zo rollen wij.
Dat is zo'n beetje hoe het werkt, ja. Dat blijkt ook wel uit het feit dat deze meest op het oog heel sympathieke maar eigenlijk vooral ondoordachte maatregel terugkerend item blijft.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want dat is dan ook precies wat ik zeg als ik zeg dat ik graag op de hoogte gehouden wordt van eventuele risico contacten in de omgeving; dan focus je je puur en alleen daarop, zet je de oogkleppen op en ga je verder nergens meer om bekommeren.
Oh, vertel?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje hoe het werkt, ja.
Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat een isolement van pedo's juist bijdraagt aan meer slachtoffers. Dit plan voorziet helemaal niet in het voorkomen van slachtoffers, alleen maar in het NIMBY-principe en borduurt voort op een soort tweedeling die helemaal niet zo bevorderend is. Want het aantal huizen wat dagelijks bekogeld wordt met rotte eieren zal explosief toenemen.quote:
Soms heb je wel eens een conflict met je principes en moet je keuzes maken, de wereld is niet zo zwart wit zoals jij stelt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dus ben je voor geweld en niet tegen geweld. Prima, maar zeg dan ook niet dat je "tegen" geweld bent.
nou dat is niet zo'n goed voorbeeld, dat doe je meestal niet expres.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |