quote:'Derde mishandeling Badr Hari'
Kickbokser Badr Hari (27) zou ook in de Amsterdamse kroeg die bekend staat als 'de kleine Cooldown', in de Lange Leidsedwarsstraat, een man in elkaar hebben geslagen. Het gaat om een broer van een vrouw die een relatie met Hari had.
De man zou in december onder meer een kopstoot en klappen hebben gehad van Hari, en serieuze verwondingen hebben opgelopen in zijn gezicht. Hij heeft nog geen aangifte gedaan.
Volgens een ingewijde hebben vrienden van Hari de man met ernstige bedreigingen weerhouden van een gang naar de politie. De recherche hoopt dat ook dit vermoede slachtoffer alsnog aangifte wil doen.
Hari's advocaat Marnix van der Werf laat weten dat hij 'graag commentaar zou willen geven' op de nieuwe beschuldiging, maar 'dat niet kan' omdat justitie Hari volledige beperkingen heeft opgelegd - dat houdt in dat Hari alleen contact met zijn advocaat mag hebben en Van der Werf en justitie over de zaak moeten zwijgen. Ook het Openbaar Ministerie doet daarom slechts summiere mededelingen over zijn zaak.
quote:OM wil Badr Hari nog 2 weken vasthouden
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) wil dat kickbokser Badr Hari nog 2 weken blijft vastzitten op verdenking van betrokkenheid bij twee mishandelingen.
De onderzoeksrechter beslist vrijdag of zijn voorarrest inderdaad wordt verlengd.
Hari werd woensdagavond aangehouden, toen hij zich op het politiebureau meldde. Hari zou begin deze maand zakenman Koen Everink hebben mishandeld tijdens het dancefeest Sensation in de Amsterdam ArenA.
De tweede aangifte tegen Hari komt van mede-eigenaar Jeroen van den Berg van de Amsterdamse club Air, die vorig jaar naar eigen zeggen in zijn eigen horecagelegenheid in elkaar is getrapt door de 27-jarige vechtkampioen.
quote:Badr Hari blijft achter slot en grendel
AMSTERDAM - Kickbokser Badr Hari blijft de komende twee weken vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris in Amsterdam vrijdag bepaald bij Hari's voorgeleiding, aldus een woordvoerster van de rechtbank. Justitie verdenkt Hari van twee ernstige mishandelingen en had om de verlenging van het voorarrest gevraagd.
De 27-jarige Hari werd woensdag aangehouden en vastgezet, nadat hij zich bij de politie had gemeld voor verhoor.
Er liggen twee aangiften tegen Hari. Hij zou betrokken zijn geweest bij de ernstige mishandeling van zakenman Koen Everink, tijdens dancefestijn Sensation op 9 juli in de Amsterdam ArenA. Hari was daar met zijn partner Estelle Cruijff aanwezig in een skybox, waar het geweld zich zou hebben voltrokken. Everink raakte zwaargewond. Vorig jaar zou Hari Jeroen van den Berg, mede-eigenaar van de Amsterdamse Club Air, hebben geslagen en geschopt. Van den Berg, die schade aan zijn gebit opliep, deed zijn aangifte pas na de mishandeling van Everink.
De formele verdenking tegen Hari luidt poging tot doodslag in vereniging, dan wel zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Donderdag heeft de politie Hari verhoord.
Estelle Cruijff zal worden gevraagd een getuigenverklaring af te leggen, aldus het OM. Dat geldt ook voor anderen die tijdens Sensation in de skybox aanwezig waren en mogelijk iets van de mishandeling hebben gezien, aldus een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.
Hari blijft in zogeheten beperkingen zitten: hij mag alleen contact hebben met zijn advocaat
En het laatste nieuws:quote:Badr Hari zegt flink aangeslagen te zijn door de beschuldiging op misdaadsite Crimesite.nl dat hij verantwoordelijk zou zijn voor het mishandelen van een man tijdens Sensation White in de Amsterdam Arena. In de nabijheid van Badr Hari en zijn vriendin Estelle Gullit-Cruijff werd zaterdagnacht in een VIP-box een man ernstig toegetakeld.
In De Telegraaf vertelt de kickbokser zijn kant van het verhaal. 'Stel en ik stonden in de deuropening nog wat naar die dansende menigte te kijken ... Estelle stond voor me, met één hand speelde ik wat met haar lange haren. Ik hóórde niet eens dat er wat gebeurde! Die muziek, die is zo hard, die hoor je bijna in heel Amsterdam. Ik kreeg er dan ook niets van mee, van die ellende, terwijl ik een dag later weer eens als de grote boosdoener wordt genoemd!'
Nadat de commotie ook doordrong bij het verliefde glamourkoppel gingen ze zo snel mogelijk weg, aldus Badr Hari. Tot zijn grote ontsteltenis las hij de volgende ochtend op internet wat een ooggetuige over de mishandeling verklaarde: 'Badr Hari stond schaapachtig te kijken, met een hopeloze blik van 'wat heb ik nu weer gedaan', tenminste zoals ik het interpreteerde dan hè. Met zijn klauw onder het bloed met een theedoek erom gewikkeld.'
De voormalig K-1 zwaargewichtkampioen baalt flink van de beschuldiging. 'De laatste twee jaar heb ik mijn best gedaan om fouten uit mijn verleden recht te zetten en meteen flitste door mijn hoofd: ik kan nu nog NWS / Badr Hari: altijd actueel #12 veel dieper opnieuw beginnen!'
Laten we het objectief en zuiver houden.
quote:Zaak tegen Badr Hari steeds sterker
Voorarrest met 90 dagen verlengd
De rechtbank heeft het voorarrest van kickbokser Badr Hari (27) met negentig dagen verlengd. De verdenking dat hij een reeks slachtoffers zwaar heeft mishandeld, wordt steeds sterker.
De rechtbank weigert 'de beperkingen' op te heffen die het Openbaar Ministerie Hari heeft opgelegd. Hij mag nog altijd geen contact hebben met de buitenwereld. Zijn advocaten Marnix van der Werf en Bénédicte Ficq noch justitie zelf mogen mededelingen doen over de inhoud van de dossiers.
Negentig dagen is de maximale termijn waarmee de raadkamer van de rechtbank de voorlopige hechtenis van een verdachte kan verlengen. In zaken waarin het bewijs nog mager is, kiezen de rechters geregeld voor een kortere verlenging van het voorarrest, bijvoorbeeld met dertig dagen.
Meerdere slachtoffers
Hari heeft volgens justitie meerdere malen slachtoffers ernstig mishandeld in uitgaansgelegenheden. Vorige maand zou hij samen met een of meer anderen zakenman Koen Everink in elkaar hebben geslagen in een vipbox van de Amsterdam Arena - hetgeen hij gedeeltelijk zou hebben bekend. Everink kan mogelijk nooit meer normaal lopen.
Vorig jaar juli zou hij mede-oprichter Jeroen van den Berg in club Air hebben neergeslagen en vervolgens in zijn gezicht hebben geschopt, waardoor enkele tanden afbraken.
Volgens ingewijden heeft Hari in december bovendien de broer van een ex-vriendin klappen en een kopstoot gegeven in feestcafé 'de kleine Cooldown' in de Lange Leidsedwarsstraat. Hij heeft, anders dan Everink en Van den Berg, nog geen aangifte gedaan.
Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'quote:Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'
PVV-leider Geert Wilders vindt dat kickbokscrimineel Badr Hari naar Marokko moet worden gestuurd als hij hier wordt veroordeeld voor geweldpleging en mishandeling.
"Nederlandse nationaliteit afpakken en na uitzitten straf linea recta op vliegtuig naar Marokko", liet Wilders vrijdag weten. Donderdag werd bekend dat het Openbaar Ministerie Hari inmiddels verdenkt van zes mishandelingen.
Advocaat van de kickbokser, Bénédicte Ficq, liet donderdag weten dat de Marokkaan met het korte lontje twee mishandelingen deels bekend heeft. Zo zou hij de 39-jarige miljonair Koen Everink hebben gepimp-smacked tijdens dancefeest Sensation. Daarnaast erkent hij een kopstoot te hebben uitgedeeld aan de broer van zijn ex.
Uiteraard.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:54 schreef klawie het volgende:
Nou slaat toch nergens op dat zijn zaak wordt opgeblazen het ging er gewoon om dat hij met estelle ging dat wordt het opeens teletekst nieuws
Hij doet het goed met vechten doet het voor een prachtig land en resultaten zijn het enige wat telt wat hij prive doet moet hij wetenquote:
Juist! Al schopt hij iedereen de tyfus! Moet-ie toch lekker zelf weten!quote:Op zondag 26 januari 2014 16:02 schreef klawie het volgende:
Hij doet het goed met vechten doet het voor een prachtig land en resultaten zijn het enige wat telt wat hij prive doet moet hij weten
Iddquote:Op zondag 26 januari 2014 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist! Al schopt hij iedereen de tyfus! Moet-ie toch lekker zelf weten!
quote:Op zondag 26 januari 2014 16:02 schreef klawie het volgende:
Hij doet het goed met vechten, doet het voor een prachtig land en resultaten zijn het enige wat telt. Wat hij privé doet moet hij weten.
welk land?quote:Op zondag 26 januari 2014 16:02 schreef klawie het volgende:
[..]
Hij doet het goed met vechten doet het voor een prachtig land en resultaten zijn het enige wat telt wat hij prive doet moet hij weten
omdat hij hier traintquote:Op zondag 26 januari 2014 18:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als hij daar voor vecht, waarom woont hij dan hier?
maar die speelt toch wekelijks voor een turkse clubquote:Op zondag 26 januari 2014 18:19 schreef klawie het volgende:
[..]
omdat hij hier traint
wesley sneijder woont toch ook in turkije maar voetbalt voor nederland
badr traint hier dagelijksquote:Op zondag 26 januari 2014 18:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar die speelt toch wekelijks voor een turkse club
Dat inderdaad!quote:Op zondag 26 januari 2014 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist! Al schopt hij iedereen de tyfus! Moet-ie toch lekker zelf weten!
Saki, Gerges, Zimmerman ook optyfen!quote:Op zondag 26 januari 2014 18:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als hij daar voor vecht, waarom woont hij dan hier?
bas rutten ook, heeft nooit meer in nl gevochtenquote:Op zondag 26 januari 2014 18:28 schreef klawie het volgende:
maar het had te maken dat hij een keer is uitgevloten in de arena toen hij voor nederland vocht heeft de overstap gemaakt naar marokko
de koning was niet blij met die 9 aanklachten tegen hem.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:35 schreef klawie het volgende:
hij is trouwens ook onschendbaar in marokko en heeft een rangerover gekregen van de koning omdat hij vecht voor marokko
Ja, ik denk het ook niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:28 schreef klawie het volgende:
maar het had te maken dat hij een keer is uitgevloten in de arena toen hij voor nederland vocht heeft de overstap gemaakt naar marokko
Daarna is hij wel uitgeflogen naar Marokko.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:44 schreef Specularium het volgende:
Ja, ik denk het ook niet.
Met je uitgevloten.
Maar al zijn vriendjes waren er zoals topcrimineel Gwenette M. (met witte hoed?) en toen ging 'ie KO tegen nobody Leko (nee niet Zadelhoff).quote:Op zondag 26 januari 2014 18:53 schreef klawie het volgende:
http://www.panorama.nl/bl(...)-binnen-de-ring.html
lees dit maar
In elkaar? Tuurlijk joh, It's Showtime boeit nauwelijks.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:57 schreef klawie het volgende:
hij kwam terug met een marokaanse vlag sloeg schilt in elkaar en werd een held
hij werd in de eerste tegen leko uitgevloten die verloor hij de tweede met de achterwaartse hikick vecht hij voor marokko al uit me hoofdquote:Op zondag 26 januari 2014 18:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar al zijn vriendjes waren er zoals topcrimineel Gwenette M. (met witte hoed?) en toen ging 'ie KO tegen nobody Leko (nee niet Zadelhoff).
Kan trouwens niet vinden wanneer hij precies voor Marokko uit kwam voor het eerst, die tweede partij tegen Leko in 2005 iig voor Marokko.
[..]
In elkaar? Tuurlijk joh, It's Showtime boeit nauwelijks.
was van andere volgens hemquote:Op zondag 26 januari 2014 18:58 schreef ReplaR het volgende:
Is er nog wat gedaan met al die doping die in zijn huis was gevonden?
Familie van Paule?quote:
De eerste 2 partijen in de K-1 vocht hij gewoon nog onder de Nederlandse vlag.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:05 schreef klawie het volgende:
[..]
hij werd in de eerste tegen leko uitgevloten die verloor hij de tweede met de achterwaartse hikick vecht hij voor marokko al uit me hoofd
bedoelde de eerste tegen leko dat was toch de wedstrijd dat hij werd uitgevloten in de arena of heb ik het mis?quote:Op zondag 26 januari 2014 20:18 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
De eerste 2 partijen in de K-1 vocht hij gewoon nog onder de Nederlandse vlag.
Nee dat klopt helemaal, alleen een paar maanden later vochten ze weer tegen elkaar en toen vocht hij nog steeds gewoon onder de Nederlandse vlag.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:34 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde de eerste tegen leko dat was toch de wedstrijd dat hij werd uitgevloten in de arena of heb ik het mis?
Onder welke vlag vocht hij eigenlijk in Amsterdam tegen Everink, als het de Marokkaanse was dan kunnen we hem na zijn straf uitzetten.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:48 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nee dat klopt helemaal, alleen een paar maanden later vochten ze weer tegen elkaar en toen vocht hij nog steeds gewoon onder de Nederlandse vlag.
ooh datg was met de achterwaartse trap toch??quote:Op zondag 26 januari 2014 20:48 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nee dat klopt helemaal, alleen een paar maanden later vochten ze weer tegen elkaar en toen vocht hij nog steeds gewoon onder de Nederlandse vlag.
je praat onzin je weet helemaal niet wat er speeltquote:Op zondag 26 januari 2014 20:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Onder welke vlag vocht hij eigenlijk in Amsterdam tegen Everink, als het de Marokkaanse was dan kunnen we hem na zijn straf uitzetten.
wat doen we dan met de Nederlanders?quote:Op zondag 26 januari 2014 20:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Onder welke vlag vocht hij eigenlijk in Amsterdam tegen Everink, als het de Marokkaanse was dan kunnen we hem na zijn straf uitzetten.
Ah, een insider. Vertel eens, wat speelde er precies die avond in de Arena?quote:Op zondag 26 januari 2014 21:42 schreef klawie het volgende:
[..]
je praat onzin je weet helemaal niet wat er speelt
Dat weet ik niet daarom is hij voor mij ook niet schuldigquote:Op maandag 27 januari 2014 00:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Ah, een insider. Vertel eens, wat speelde er precies die avond in de Arena?
Weet ik ook wel. Badr zou zoiets nooit doen. Everink is gewoon een lafbek. Dat hij niet komt is toch wel overweldigend bewijs van de onschuld van Badr.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:52 schreef klawie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet daarom is hij voor mij ook niet schuldig
En everink wou ook opeens niet naar de rechtzaak komen dat zegt volgens mij genoeg
Het is al uit lolquote:Op maandag 27 januari 2014 01:08 schreef mootie het volgende:
[..]
Weet ik ook wel. Badr zou zoiets nooit doen. Everink is gewoon een lafbek. Dat hij niet komt is toch wel overweldigend bewijs van de onschuld van Badr.
Dat hij nu maar snel kindjes gaat maken met Estelle
Jij weet ook niet precies waar je over praat.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:42 schreef klawie het volgende:
[..]
je praat onzin je weet helemaal niet wat er speelt
Volgens mij is bezit helemaal niet strafbaar in Nederland.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:58 schreef ReplaR het volgende:
Is er nog wat gedaan met al die doping die in zijn huis was gevonden?
klopt en hij valt toch niet onder een sportbondquote:Op maandag 27 januari 2014 05:02 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Volgens mij is bezit helemaal niet strafbaar in Nederland.
Sorry he hebt idd gelijk over de autoquote:Op maandag 27 januari 2014 05:01 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Jij weet ook niet precies waar je over praat.
Hij heeft geen Range Rover gehad van de koning maar een bentley.
Hij trainde de afgelopen tijd juist wel veel in Marokko.
Er zit jaren (en veel wedstrijden) tussen de partij tegen Leko en die van Schilt.
Wat een denkvermogen. Indrukwekkend.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:52 schreef klawie het volgende:
[..]
Je weet dat de mishandeling van Everink maar een incident is van de vele in deze rechtzaak, waarvan een van zn andere mishandelingen gewoon op video te zien is? Hij gaat hoe dan ook veroordeeld worden, de vraag is alleen nog voor welke incidenten precies en wat voor straf hij krijgt.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:52 schreef klawie het volgende:
[..]
En everink wou ook opeens niet naar de rechtzaak komen dat zegt volgens mij genoeg
quote:Everink claimt 63.000 euro aan schade
27-01-14 13:39 uur - Bron: ANP/BuzzE
Badr Hari (M) komt aan bij de rechtbank in Amsterdam op de slotdag van de rechtszaak tegen de kickbokskampioen. © anp
Koen Everink, slachtoffer in de strafzaak tegen kickbokser Badr Hari en medeverdachte Ferhat Y., eist 63.000 euro schadevergoeding. Het gaat daarbij om materiële en immateriële schade. Everinks advocaat lichtte de claim maandag toe tijdens de laatste dag van het proces tegen Hari en Y.
Everink werd in de nacht van 7 op 8 juli 2012 tijdens dancefestijn Sensation zwaar mishandeld. Hij liep diverse breuken in zijn gezicht op. Het ernstigste letsel kreeg hij aan zijn enkel. Everinks voet werd er bijna helemaal afgetrapt. Hij zal hier de rest van zijn leven last van hebben, aldus zijn advocaat Alexander de Swart. Everink heeft intensief moeten revalideren en onderging in oktober vorig jaar een tweede operatie.
Behalve lichamelijk heeft Everink (39) ook geestelijk zwaar te lijden gehad onder het incident, aldus De Swart. Volgens een psychiater heeft de zakenman, die vóór het geweld goed in zijn vel zat, een psychologisch trauma opgelopen. De aanhoudende, hevige media-aandacht heeft daar een fnuikende uitwerking op gehad, omdat Everink telkens opnieuw met de gebeurtenissen wordt geconfronteerd. De rechtbank zal in het eindvonnis beslissen over de claim van Everink.
twitter:ilanNOS twitterde op maandag 27-01-2014 om 15:30:07En over een tafeltje in Jimmy Woo: "Om zegt dat er glas op had kunnen staan. Ja, ook een konijn..." aldus advocaat #BadrHari reageer retweet
In Nederland kan dat zomaar gebeuren, maar normaalgesproken toch minstens wel 6 maanden waarvan 3 voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:42 schreef klawie het volgende:
Ik heb er de volste vertrouwen in dat hij vrijgesproken wordt op alle punten
Als je gelijk krijgt heeft hij dus maanden te lang vast gezetenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef Nober het volgende:
In Nederland kan dat zomaar gebeuren, maar normaalgesproken toch minstens wel 6 maanden waarvan 3 voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.
Tuurlijk gaat hij dat liever doen dan de cel in.twitter:markschrader twitterde op maandag 27-01-2014 om 15:54:41Hari gaat trouwens in op het verzoek van de jongerenwerker in West om anti-geweldslezingen te geven #badrhari reageer retweet
Er is ook nog de kopstoot die op beeld staat, daar heeft hij over gezegd geen spijt te hebbenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:53 schreef Nober het volgende:
Het lijkt erop dat het bewijs er niet echt is en daardoor het niet wettelijk en overtuigend kan worden bewezen op de Sensation-zaak na. En hij zal ook geen spijt betuigen want hij ontkent alles, ben benieuwd wat de rechter hiermee doet.
Wist trouwens niet dat hij al 7 maanden had gezeten, dacht veel minder dan dat.
Hari liegt, moet nog terugkomen voor de uitspraak.twitter:hollandertikt twitterde op maandag 27-01-2014 om 15:57:07Badr Hari tegen de rechter: 'Ik beloof u plechtig dat u mij hier nooit meer ziet.' #badrhari reageer retweet
Dacht dat we de uitspraak meteen kregen, tegenvaller.twitter:IreneHVNL twitterde op maandag 27-01-2014 om 15:57:47De rechter gaat meer tijd nemen voor de uitspraak dan de gebruikelijke twee weken. Vrijdag 21 februari om 13:00 is uitspraak #BadrHari reageer retweet
Op grond van het feit dat hij door straatjochies als een held wordt gezien?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:42 schreef klawie het volgende:
Ik heb er de volste vertrouwen in dat hij vrijgesproken wordt op alle punten
Hij ging vechten voor Marokko omdat geld opleverde, niet omdat hij dat vanuit Vaderlandsliefde deedquote:Op maandag 10 februari 2014 08:02 schreef SimtekF1 het volgende:
Hij heeft altijd voor Nederland gevochten maar toen hij naar de K-1 ging was het logisch dat hij onder de Marokkaanse vlag ging vechten,
Sja, geweld is idd neer geaccepteerd dan drugs, als ie straks ook voor bezit van drugs wordt veroordeeld wordt het lastigquote:Op maandag 10 februari 2014 07:01 schreef Cynix ® het volgende:
Wel als hij ook net zo gemakkelijk voor de USA uitkomt (als dat hij deed voor Nederland toen dát even handig was)...
Dat zeg ik toch ook?quote:Op maandag 10 februari 2014 10:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hij ging vechten voor Marokko omdat geld opleverde, niet omdat hij dat vanuit Vaderlandsliefde deed
bronquote:Erop of eronder voor Badr Hari
Krijgt Badr Hari een nieuwe kans om zijn vechtsportcarrière voort te zetten? Of zet de rechter een streep door de rekening door hem te veroordelen tot gevangenisstraf? Vrijdag hoort Hari het vonnis in zijn strafzaak, die draait om een reeks geweldsfeiten..
Het ziet er hoe dan ook niet naar uit dat Hari (29) binnen afzienbare tijd weer in de cel belandt: ook bij een veroordeling zal Hari zich naar verwachting vrij kunnen blijven bewegen. De rechtbank schortte zijn voorarrest een jaar geleden voor onbepaalde tijd onder voorwaarden op. Hari zat ongeveer 6 maanden vast. Als er een straf volgt die die 6 maanden overstijgt, kan de rechter in theorie de schorsing opheffen en bepalen dat Hari terug naar de cel moet. Zo'n scenario is heel onwaarschijnlijk: het Openbaar Ministerie (OM) heeft er niet om gevraagd en de rechter beëindigt zeer zelden op eigen initiatief een schorsing van het voorarrest.
Hoger beroep
Aangezien hij de feiten ontkent, zal Hari ongetwijfeld hoger beroep aantekenen tegen een veroordelend vonnis. Zolang een veroordeling niet onherroepelijk is, blijft het voorarrest van kracht en in dit geval dus ook de schorsing ervan.
Het OM eiste op 22 januari 4 jaar cel tegen Hari, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. De aanklacht bestaat uit een serie pittige geweldszaken, waarin de zware mishandeling van zakenman Koen Everink het zwaartepunt vormt. Everink werd tijdens dancefestijn Sensation in juli 2012 ernstig toegetakeld. Hari ontkent hierin de hand te hebben gehad. Ook de medeverdachte in de zaak-Sensation, Ferhat Y. (eis: 20 maanden cel), ontkent. Het gros van de andere zaken gaat om rake klappen, trappen en kopstoten in het Amsterdamse uitgaansleven.
Zwijgrecht
Tijdens het proces heeft de Amsterdamse kickbokskampioen geen opening van zaken willen geven en zich overwegend beroepen op zijn zwijgrecht, op een in algemene bewoordingen geformuleerde spijtbetuiging na. Justitie heeft het bewijs overwegend moeten putten uit verklaringen van anderen.
Advocate Bénédicte Ficq vindt dat haar cliënt Hari al genoeg heeft moeten bloeden en dat hij de nieuwe kans verdient. Als hij moet zitten, is zijn sportieve leven voorbij, betoogde de advocate. Het is volgens de raadsvrouw sowieso al de vraag of Hari ooit van het imago afkomt dat hem door de strafzaak is gaan aankleven. In de media is hij „gedemoniseerd”, oordeelt Ficq. Justitie is juist van mening dat Hari veel van dat onheil over zichzelf heeft afgeroepen.
Het proces was een waar mediaspektakel. Badr Hari is sinds zijn arrestatie in de zomer van 2012 'hot news'. Niet alleen door de strafzaak, maar ook door onder meer zijn veelbesproken relatie met glamourdame Estelle Cruyff en zijn banden met notoire onderwereldfiguren. Het proces kenmerkte zich door een paar incidenten, die de spanning verder verhoogden: het dossier lekte uit, Hari's jongere broer werd ter zitting gearresteerd op verdenking van meineed.
Klopt, hij zit ook niet op facebook...quote:Op maandag 10 februari 2014 08:02 schreef SimtekF1 het volgende:
Hij heeft altijd voor Nederland gevochten maar toen hij naar de K-1 ging was het logisch dat hij onder de Marokkaanse vlag ging vechten, anders was het voor de neutrale toeschouwer minder leuk (alleen maar Nederlanders) en natuurlijk is dat commercieel ook niet heel aantrekkelijk.
Maar dat boksbericht is fake, is allang weer verwijderd.
Gast gaat helemaal niks meer doen denk ik, hij heeft zn carrière mooi verneukt.
quote:13 februari 2014 16:43
Badr Hari: ik zit helemaal niet op Facebook
Badr Hari baalt ervan dat iemand zich op Facebook voor hem uitgeeft, en dat ook nog via een geverifieerde account. Iemand is aan de haal gegaan met zijn gegevens. Dat laat de kickbokser weten via zijn advocaat.
"Sinds enige tijd worden via een (zogenaamde) geverifieerde Facebook-account berichten over mij, c.q. namens mij verspreid waar ik niets van weet en niets mee te maken heb. Op dit moment wordt onderzoek gedaan hoe het mogelijk is dat via een geverifieerde account kan worden gepubliceerd en naar de herkomst van deze berichten zelf", staat in een verklaring.
Hari voegt eraan toe dat hij helemaal niet actief is op het sociale netwerk. "Voor alle duidelijkheid; ik beschik zelf niet over een Facebook-account en betreur het dat, zonder mijn voorkennis en toestemming, berichten worden verspreid."
Nee hij zit niet in facebook...nooit gedaan ook, ..PC Eend niet vergeten mijn laptop terug te geven ...mijn Pc doet het niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:18 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Klopt, hij zit ook niet op facebook...
[..]
ohw wacht dit is NWSquote:
Kan zij zichzelf nog serieus in de spiegel aankijken?quote:Advocate Bénédicte Ficq vindt dat haar cliënt Hari al genoeg heeft moeten bloeden en dat hij de nieuwe kans verdient. Als hij moet zitten, is zijn sportieve leven voorbij, betoogde de advocate. Het is volgens de raadsvrouw sowieso al de vraag of Hari ooit van het imago afkomt dat hem door de strafzaak is gaan aankleven. In de media is hij „gedemoniseerd”, oordeelt Ficq. Justitie is juist van mening dat Hari veel van dat onheil over zichzelf heeft afgeroepen.
Ze doet gewoon haar werk hoorquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan zij zichzelf nog serieus in de spiegel aankijken?
Haar werk is het bewaken van de rechtsgang. Als je dan huil-argumenten gaat aanvoeren als dat zijn carrière voorbij is als hij wordt veroordeeld, dat heeft niets meer met het bewaken van de rechtsgang te maken. Hoe zou het overigens met de carrière van Everink zitten nadat Hari daar niet met zijn fikken vanaf kon blijven? Heeft mevrouw Ficq daarover nagedacht?quote:
Nee, haar werk is het verdedigen van de belangen van haar client.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Haar werk is het bewaken van de rechtsgang.
Je kunt er ook voor kiezen om ervoor te zorgen dat hem geen dingen ten laste worden gelegd die niet te bewijzen zijn / dubieuze getuigen onderuit halen, en de verdere huilverhalen die de slachtoffers schofferen achterwege gelaten. Zij zijn de slachtoffers, niet hij. "Gedemoniseerd in de media". Flikker toch op, daar heeft hij het helemaal zelf naar gemaakt. "Carrière voorbij". Had je je werk maar niet in je privétijd moeten beoefenen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, haar werk is het verdedigen van de belangen van haar client.
Nouja, hij is al flink gestraft, met dat half jaar voorarrest.quote:
Flink gestraft? Noem jij dat een flinke straf?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Spannend moment voor Badr. En voor Estelle ook, of ze op jacht moet naar een nieuwe man.
[..]
Nouja, hij is al flink gestraft, met dat half jaar voorarrest.
Nouja, met dat mediacircus eromheen enzo...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Flink gestraft? Noem jij dat een flinke straf?
Ja maar met voorarrest blijft er niet veel over denk ikquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:35 schreef Copycat het volgende:
Het ziet er naar uit dat Badrtje moet hangen.
Tsja, als jij een bekend persoon bent kan je je ook gewoon gedragen. Remy Bonjasky en Ernesto Hoost en Sem Schildt gedragen zich toch ook gewoon normaal? Hij roept dat over zichzelf af door gangsterboy te willen zijn als bekend persoon. Laat het tevens een les zijn voor al die straatschoffies die zo tegen hem opkijken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nouja, met dat mediacircus eromheen enzo...
Nee, jimmy wooquote:
Ah okay.quote:
Ja daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, als jij een bekend persoon bent kan je je ook gewoon gedragen. Remy Bonjasky en Ernesto Hoost en Sem Schildt gedragen zich toch ook gewoon normaal? Hij roept dat over zichzelf af door gangsterboy te willen zijn als bekend persoon. Laat het tevens een les zijn voor al die straatschoffies die zo tegen hem opkijken.
quote:Op basis van de verklaringen van de slachtoffers en een derde getuige acht de rechtbank bewezen dat Hari hier geweld toepaste. Poging tot zware mishandeling op Van den Berg en mishandeling van diens Italiaanse kennis wordt bewezen verklaard.
Hij is trouwens ook nog een ambassadeur voor de kickbokssport en heeft het imago weinig goed gedaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel een punt.
quote:Wegens te kort bewijs wordt Hari hiervan vrijgesproken.
quote:Zaak Cooldown: Kopstoot aan broer ex-vriendin. Hari heeft deze zaak al bekend.
quote:Zaak mishandeling portier Club Blinq.
quote:De portier zou een groep mannen, waaronder Hari, de deur hebben geweigerd, waarna hij zwaar werd mishandeld. De portier verklaarde na afloop echter Hari niet te hebben gezien. De portier en Hari zouden het echter onderling hebben opgelost.
Idd. Zal toch wel 10/15 minuten geduurd hebben voordat van Everink terug was.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:39 schreef raptorix het volgende:
Hoezo acht rechter in sensation zaak voorbedachte raden niet bewezen? Ze hebben zelfs van te voren het personeel naar buiten gelaten en gewacht tot hij het toilet uit kwam.
quote:De rechter denkt dat Hari inderdaad geweld heeft gebruikt tegen de portier. 'U bent de confrontatie met hem aangegaan.'
quote:De rechtbank acht bewezen dat Hari zich schuldig heeft gemaakt aan openlijke geweldpleging.
quote:Dan volgt de aanrijding met een vrouw op de Albert Cuypstraat in Amsterdam.
De rechter gaat met een hoog tempo door de zaken heen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
We zitten hier nog wel even...
quote:'De media-aandacht is niet enkel slecht voor u geweest', aldus Wieland.
quote:'U heeft de aandacht ook over uzelf afgeroepen.'
Hij had nooit met die scholieren moeten poseren, naar voetbal gaan en luchtig moeten doen bij Powquote:
Dat zou winst zijnquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens komt er sowieso wel een hoger beroep, ik denk dat als het erg hoog is dat hij dat gewoon in Marokko afwacht en niet meer terug komt. Sterker nog volgens mij kan je ook gewoon in cassatie gaan en je vrijheid afwachten wat jaren kan duren.
Nederlandquote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:52 schreef Godtje het volgende:
De zaak Club Blinq blijkt de wettelijke termijn te hebben overschreden.![]()
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien verliest straks hij z'n beheersing en slaat het interieur van de rechtszaal aan flarden.
quote:
quote:De manier waarop u enkele zaken heeft willen afhandelen werkt strafverzwarend, zegt de rechter.
Maand of 4 volgens mij.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:54 schreef SunChaser het volgende:
12 maanden
hoeveel heeft ie al; gezeten?
En het bellen met getuigen, dat weekend dat hij even vrij was en een broodje in eten in een broodjeszaak.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:54 schreef Richestorags het volgende:
De rechter doelt waarschijnlijk op het omkopen van de portier en het bedreigen van getuigen.
Wat een tyfus fooi. Zet er 2 nullen achter.quote:Hari moet bovendien een schadevergoeding van 20.000 euro betalen aan Koen Everink.
Dit dus.quote:
Die man kan nooit meer sporten... En dit verdiende hij denk per maand...?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat een tyfus fooi. Zet er 2 nullen achter.
Zoiets ja. Hij heeft ongetwijfeld miljoenen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:59 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Die man kan nooit meer sporten... En dit verdiende hij denk per maand...?
No way. Die had niet verwacht ook maar een minuut te moeten zitten nog.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:58 schreef eight het volgende:
Badr loopt met een bigsmile de rechtzaal uit
Minus 1/3 voor goed gedrag ( is standaard)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:00 schreef ukga het volgende:
1.5 jaar minus 6 maanden voorarrest en 6 maanden voorwaardelijk
voor dat de zomer er is, is ie weer vrij
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:01 schreef Richestorags het volgende:
Een schande. Ik hoop dat het OM in hoger beroep gaat.
Hoewel sommigen dit misschien een verkeerde vergelijking vinden, vind ik het een voorbeeld dat aantoont dat onze rechtstaat ook niet perfect / heilig is. Die TBS-zaak was een onvervalst staaltje klassenjustitie. Het is inderdaad een gotspe dat je langer zit voor het gooien van een gouden kandelaar dan iemand zijn voet eraf trappen, kopstoten geven aan je ex-zwager, portiers mishandelen en nog wat dingen en getuigen afkopen / bedreigen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:09 schreef Yi-Long het volgende:
Iemand invalide schoppen kom je er dus met een lage straf vanaf, maar oh wee als je een waxinelichthoudertje naar een gouden koets gooit...(!)
Krijgt hij niet eens TBS opgelegd? Serieus? Hoe vaak moet zo'n man de fout in gaan?
Niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:14 schreef Godtje het volgende:
OM in hoger beroep tegen uitspraak Badr Hari
Wel hopen dat er niet zo'n softie op de stoel zit dan. Eentje die gewoon drie, vier jaar durft te geven is meer gewenst.quote:
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel hopen dat er niet zo'n softie op de stoel zit dan. Eentje die gewoon drie, vier jaar durft te geven is meer gewenst.
In een box hangen volgens mij geen camerasquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:14 schreef eight het volgende:
Ik vind het gebrek aan bewijs in die sensationzaak een beetje vreemd.
Tijdens dit feest stikt het daar echt van de beveiligingscamera's. ID&T schepte hier ooit zelfs over op door te claimen dat de camera's zo sterk waren dat zelfs een peuk op de grond goed zichtbaar was.
Het lijkt wel of er in deze zaak helemaal niets geregistreerd werd door de camera's.
twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 14:09:46Ficq is opgelucht over fors lagere straf dan de eis van 4 jaar van het OM, maar ontevreden over juridische constructie. #BadrHari reageer retweet
Ficq her.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:24 schreef eight het volgende:
twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 14:09:46Ficq is opgelucht over fors lagere straf dan de eis van 4 jaar van het OM, maar ontevreden over juridische constructie. #BadrHari reageer retweet
Fijn dat je opgelucht kan zijn dat iemand die andere mensen zoveel schade heeft berokkend een lage straf krijgt. Om dat te begrijpen moet er volgens mij echt een steekje bij je los zittenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:24 schreef eight het volgende:
twitter:RikReporter twitterde op vrijdag 21-02-2014 om 14:42:02Even snel rekensom gemaakt. Na aftrek voorarrest blijft er voor Badr Hari 4 maanden en 15 dagen celstraf over. reageer retweet
Is het ook. Van die 1,5 jaar gaan al 8 maanden af vanwege het voorwaardelijke deel en de aftrek voor normaal gedrag.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:19 schreef Mansjester het volgende:
Ik wist niet dat ie al 8 maanden in voorarrest heeft gezeten![]()
Dacht dat dat veel korter was...
Ok, dus er gaan 6 maanden af vanwege het voorwaardelijke deel en dan 2 maanden voor de aftrek vanwege normaal gedrag ?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is het ook. Van die 1,5 jaar gaan al 8 maanden af vanwege het voorwaardelijke deel en de aftrek voor normaal gedrag.
Die gaan er niet af. Als een dader niet opnieuw in de fout gaat, dan hoeven ze niet acht maanden in de cel te zitten. Als ze opnieuw in de fout gaan, dan moeten ze die acht maanden zitten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is het ook. Van die 1,5 jaar gaan al 8 maanden af vanwege het voorwaardelijke deel en de aftrek voor normaal gedrag.
Nee hij heeft 8 maand gezetenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
geldt niet voor straffen van minder dan een jaarquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Minus 1/3 voor goed gedrag ( is standaard)
Hopen dat-ie ook niet op de D66 stemt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel hopen dat er niet zo'n softie op de stoel zit dan. Eentje die gewoon drie, vier jaar durft te geven is meer gewenst.
PC eend is er niet maar hij liet een post-it achter op de koelkast waarin hij zegt dat je in de mail een heel andere reden noemde waarom je de laptop terug wil hebbenquote:Op donderdag 20 februari 2014 02:50 schreef Paule33 het volgende:
[..]
Nee hij zit niet in facebook...nooit gedaan ook, ..PC Eend niet vergeten mijn laptop terug te geven ...mijn Pc doet het niet.
In de boxen zelf hangen geen camera's, alleen op de gangen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:14 schreef eight het volgende:
Ik vind het gebrek aan bewijs in die sensationzaak een beetje vreemd.
Tijdens dit feest stikt het daar echt van de beveiligingscamera's. ID&T schepte hier ooit zelfs over op door te claimen dat de camera's zo sterk waren dat zelfs een peuk op de grond goed zichtbaar was.
Het lijkt wel of er in deze zaak helemaal niets geregistreerd werd door de camera's.
Politieke voorkeur doet er niet echt toe. Vind jij dat de samenleving gediend is met deze straf en dat we van rechtvaardigheid en genoegdoening mogen spreken?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hopen dat-ie ook niet op de D66 stemt.
Dat ligt er maar net over welke tijdspanne je dat bekijkt. Rechtvaardigheid en genoegdoening hoeven dan ook wat mij betreft niet zo zwaar meegenomen te worden wat mij betreft.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Politieke voorkeur doet er niet echt toe. Vind jij dat de samenleving gediend is met deze straf en dat we van rechtvaardigheid en genoegdoening mogen spreken?
Nee inderdaad. Stel je voor dat mensen wiens voet geamputeerd moest worden een gevoel van genoegdoening krijgen. Of mensen die een kopstoot hebben gevangen en een glas in het gezicht hebben gekregen. Of klappen in de ribben waardoor ze gekneusd zijn. Of een trap in het gezicht hebben gekregen. Of bedreigd zijn. En allen zullen doodsangsten hebben uitgestaan want dit is een zware jongen die je met een paar klappen dood kan slaan. Ten bate van de samenleving (in welk opzicht eigenlijk?) hoeven al deze persoonlijke misères niet zo zwaar te worden meegewogen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net over welke tijdspanne je dat bekijkt. Rechtvaardigheid en genoegdoening hoeven dan ook wat mij betreft niet zo zwaar meegenomen te worden wat mij betreft.
Minder zwaar dan bijvoorbeeld het aspect van resocialisatie inderdaad. Als je een verkrachter 5 jaar geeft helpt een jaar meer of minder het slachtoffer niet in het verwerkingsproces. Terwijl het wel veel kan betekenen voor een dader op de lange termijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Stel je voor dat mensen wiens voet geamputeerd moest worden een gevoel van genoegdoening krijgen. Of mensen die een kopstoot hebben gevangen en een glas in het gezicht hebben gekregen. Of klappen in de ribben. Of een trap in het gezicht hebben. Of bedreigd zijn. Ten bate van de samenleving (in welk opzicht eigenlijk?) hoeven al deze persoonlijke misères niet zo zwaar te worden meegewogen.
Dan onderschat jij hoe kriegelig sommige mensen worden van het idee dat hun kwelgeest binnenkort alweer vrijkomt. En hoe sneller dat is, hoe meer dat opspeelt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Minder zwaar dan bijvoorbeeld het aspect van resocialisatie inderdaad. Als je een verkrachter 5 jaar geeft helpt een jaar meer of minder het slachtoffer niet in het verwerkingsproces. Terwijl het wel veel kan betekenen voor een dader op de lange termijn.
Dan maakt een jaar meer of minder niet uit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan onderschat jij hoe kriegelig sommige mensen worden van het idee dat hun kwelgeest binnenkort alweer vrijkomt. En hoe sneller dat is, hoe meer dat opspeelt.
Tuurlijk wel. Elk jaar dat voorbij gaat, kan het slachtoffer het beter een plek geven. Zulke processen kosten tijd. De gedachte dat meneer Hari na het proces (waarin alles weer opgerakeld wordt voor de slachtoffers) met een paar maandjes alweer vrij is zal geen geruststellende voor hen zijn. Als hij nog drie jaar had gezeten, hadden ze veel meer de tijd gehad om zich hierop voor te bereiden en hetgeen er gebeurd is te laten bezinken. Nu zijn ze gewoon in de steek gelaten door de rechter en de rechtstaat. Jij denkt veel te veel vanuit de dader en te weinig vanuit het slachtoffer.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan maakt een jaar meer of minder niet uit.
Alsof slachtoffers het een betere plek kunnen geven als een dader gevangen zit en dat jaar verschil maakt in het verwerkingsproces.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Elk jaar dat voorbij gaat, kan het slachtoffer het beter een plek geven. Zulke processen kosten tijd. De gedachte dat meneer Hari na het proces (waarin alles weer opgerakeld wordt voor de slachtoffers) met een paar maandjes alweer vrij is zal geen geruststellende voor hen zijn.
Ja, want dan is de dader weg, kunnen zij hem niet tegenkomen en kunnen zij zich focussen op hun eigen leven en de verwerking na de rechtszaak waarin alles weer naar boven is gekomen. Wat vind je zelf eigenlijk van deze straf? Ben je tevreden?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alsof slachtoffers het een betere plek kunnen geven als een dader gevangen zit en dat jaar verschil maakt in het verwerkingsproces.
Oké, dus meisje X is meerdere malen verkracht en stelselmatig mishandeld door haar vader. Vader is veroordeeld tot 5 jaar cel. Jij zegt, 6 jaar is voor het verwerkingsproces beter. Waarom?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, want dan is de dader weg, kunnen zij hem niet tegenkomen en kunnen zij zich focussen op hun eigen leven.
In dat geval maakt het vrij weinig uit. Het verschil zit hem natuurlijk niet in een verschil van 5 jaar of 6 jaar. Of 9 jaar of 10 jaar. Maar er zit wel degelijk verschil in voor de slachtoffers in deze zaak of Badr Hari na zes maanden weer vrij komt, na een jaar en zes maanden, of na twee jaar en zes maanden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké, dus meisje X is meerdere malen verkracht door haar vader. Vader is veroordeeld tot 5 jaar cel. Jij zegt, 6 jaar is voor het verwerkingsproces beter. Waarom?
Waarin dan precies en waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In dat geval maakt het vrij weinig uit. Het verschil zit hem natuurlijk niet in een verschil van 5 jaar of 6 jaar. Of 9 jaar of 10 jaar. Maar er zit wel degelijk verschil in voor de slachtoffers in deze zaak of Badr Hari na zes maanden weer vrij komt, na een jaar en zes maanden, of na twee jaar en zes maanden.
En vanzelfsprekend staat het belang van de dader vooropquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Minder zwaar dan bijvoorbeeld het aspect van resocialisatie inderdaad. Als je een verkrachter 5 jaar geeft helpt een jaar meer of minder het slachtoffer niet in het verwerkingsproces. Terwijl het wel veel kan betekenen voor een dader op de lange termijn.
Ik moet het schijnbaar echt voor je voorkauwen:quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarin dan precies en waar baseer je dat op?
http://www.slachtofferwijzer.nl/geweld/mishandelingquote:Ik heb te maken gehad met een
mishandeling. Angst, slecht kunnen slapen en veel aan de mishandeling terugdenken. Dat zijn enkele van de symptomen die voor kunnen komen als je slachtoffer bent geworden van mishandeling thuis, op straat of in het uitgaansleven.
Schandalig toch?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En vanzelfsprekend staat het belang van de dader voorop
Hij ontkent ook dat een hogere straf iets zou veranderen voor de slachtoffers, met name in het verwerkingsproces. Iets dat werkelijk waar elke retard kan bedenken, maar hij zogenaamd niet. Hij geeft ook geen bewijzen voor zijn stellingen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp die rare kronkel nooit zo.
Maar wat is dan nog precies de toegevoegde waarde van een langere gevangenisstraf voor de slachtoffers? Als ze hoe dan ook weer met het voorval geconfronteerd worden. Of ze dat dan nu worden of over een jaar, wat is precies het essentiële verschil voor jou om voor een langere straf te willen kiezen?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik moet het schijnbaar echt voor je voorkauwen:
[..]
http://www.slachtofferwijzer.nl/geweld/mishandeling
Deze symptomen nemen met de tijd af, zeker als men een goede behandeling krijgt. Maar het is natuurlijk onmogelijk dat de slachtoffers weer angstig worden bij de gedachte dat Hari al over een paar maandjes na de rechtszaak vrij is...
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar wat is dan nog precies de toegevoegde waarde van een langere gevangenisstraf voor de slachtoffers? Als ze hoe dan ook weer met het voorval geconfronteerd worden. Of ze dat dan nu worden of over een jaar, wat is precies het essentiële verschil voor jou om voor een langere straf te willen kiezen?
http://www.trauma-en-samenleving.nl/erkenning-of-genoegdoening/quote:Veel slachtoffers van schokkende gebeurtenissen zoeken naar erkenning. Deze erkenning houdt in dat de omgeving de problemen serieus neemt en vragen en onzekerheden die met de schok gepaard gaan probeert te begrijpen. Een slachtoffer is vaak onzeker en ziet de kleinste negatieve signalen al als een teken dat hij toch niet wordt begrepen of een te grote last vormt.
Je gaat weer niet in op m'n vraag en komt met een algemeenheid aan over de ervaringen die slachtoffers hebben. Dat is niet wat ik ter discussie stel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
http://www.trauma-en-samenleving.nl/erkenning-of-genoegdoening/
Allereerst, erkenning dus. Dat blijkt ook uit onderzoeken, dat slachtoffers met name erkenning willen. Spreekrecht helpt hen daar al bij. Een hoge straf geeft aan dat er erkend wordt dat er iets ergs is gebeurd. Daarnaast willen ze het kunnen verwerken. Als ze nog midden in het verwerkingsproces zitten, vooral meneer Everink zal uitgebreid moeten revalideren, en hij 's zomers op een terrasje gaat zitten en ineens meneer Hari in de binnenstad ziet, is dat goed voor zijn verwerkingsproces? Natuurlijk niet. Maar je snapt het niet of je wil het niet snappen. Ik redeneer vanuit het slachtoffer. Jij vanuit de dader. En daarom zullen wij het altijd oneens zijn.
Welk belang heeft het slachtoffer dan precies bij een langere gevangenisstraf? En is het belang van de dader niet indirect het belang van volgende slachtoffers?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik geef antwoord op jouw vraag. Het is alleen een antwoord dat je a) niet wil snappen b) niet bevalt. Niet mijn probleem. Ik vroeg jou trouwens ook met bewijzen voor jouw stellingen te komen, en tot dusver is het nog angstvallig stil.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je gaat weer niet in op m'n vraag en komt met een algemeenheid aan over de ervaringen die slachtoffers hebben. Dat is niet wat ik ter discussie stel.
Daar gaf je me anders net nog gelijk in.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij ontkent ook dat een hogere straf iets zou veranderen voor de slachtoffers, met name in het verwerkingsproces. Iets dat werkelijk waar elke retard kan bedenken, maar hij zogenaamd niet. Hij geeft ook geen bewijzen voor zijn stellingen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In dat geval maakt het vrij weinig uit. Het verschil zit hem natuurlijk niet in een verschil van 5 jaar of 6 jaar. Of 9 jaar of 10 jaar. Maar er zit wel degelijk verschil in voor de slachtoffers in deze zaak of Badr Hari na zes maanden weer vrij komt, na een jaar en zes maanden, of na twee jaar en zes maanden.
Ik vraag wat een jaar meer of minder voor de slachtoffers zou betekenen. Waarop jij aankomt met het feit dat slachtoffers last hebben van die oorspronkelijke en vaak traumatische ervaring. Maar dat was helemaal niet de vraag.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik geef antwoord op jouw vraag. Het is alleen een antwoord dat je a) niet wil snappen b) niet bevalt. Niet mijn probleem. Ik vroeg jou trouwens ook met bewijzen voor jouw stellingen te komen, en tot dusver is het nog angstvallig stil.
In jouw specifieke voorbeeld. Lezen is erg moeilijk he? Ik gaf je deels gelijk. Namelijk dat het bij grote straffen vrij weinig uitmaakt (is het 9 of 10) maar dat er wel degelijk een verschil zit tussen een half jaar straf en 1,5 jaar straf.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar gaf je me anders net nog gelijk in.
[..]
Een slachtoffer heeft tijd nodig om de ervaring te verwerken. Als de dader binnen een paar maandjes weer op straat staat en het slachtoffer nog in het verwerkingsproces zit, komt het slachtoffer daar niet aan toe. Bovendien geeft zo'n lage straf weinig erkenning aan het slachtoffer.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vraag wat een jaar meer of minder voor de slachtoffers zou betekenen. Waarop jij aankomt met het feit dat slachtoffers last hebben van die ervaring. Maar dat was helemaal niet de vraag.
Dat is dus exact wat hier niet is gebeurd. Wat zijn de resocialisatiekansen voor Everink?quote:Het slachtoffer wordt er niet als autonome procespartij gehoord maar geïnstrumentaliseerd
tot werktuig voor de waarheidsconstructie van officier en verdediging.
Naast dogmatische tegenwerpingen worden er ook specifieke bezwaren tegen een
volwaardige rechtspositie van de gedupeerde partij aangevoerd. Het zou binnen de
straftoemeting een ongewenst element van onvoorspelbaarheid introduceren. Van
zo'n effect is in de inmiddels twintig jaar oude praktijk van de Victim Statem ents of
O pinion in de Verenigde Staten weinig of niets gebleken maar ondenkbaar is het
optreden ervan niet. Echter, door het toelaten van penologische overwegingen bij
de straftoemeting zoals het resocialisatieperspectief van de dader, is het moderne
strafrecht sowieso onvoorspelbaar geworden. Het is gebruikelijk geworden om bij
de verdediging op het gemoed van de rechters te spelen door te wijzen op de resocialisatiebelangen
van de dader (`mijn cliënt heeft sinds kort verkering'). Het lijkt me niet meer dan rechtvaardig dat daar victimologische overwegingen tegenover mogen worden gezet (`mijn vrouw kan sindsdien niet meer slapen'). De resocialisatiekansen van de verdachte kunnen dan door de rechter worden afgewogen tegen de resocialisatiekansen van de gedupeerde.
Met wie zou er dan nog meer rekening gehouden moeten worden?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je aan de slachtoffers denkt. De dader staat voorop. Die moet weer verder kunnen tenslotte. Zo snel mogelijk weer de maatschappij in.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Met wie zou er dan nog meer rekening gehouden moeten worden?
Een verwerkingsproces duurt maar een paar maanden? Volgens mij onderschat of simplificeer je het verwerken van een trauma nogal ten behoeve van je politieke standpunten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een slachtoffer heeft tijd nodig om de ervaring te verwerken. Als de dader binnen een paar maandjes weer op straat staat en het slachtoffer nog in het verwerkingsproces zit, komt het slachtoffer daar niet aan toe. Bovendien geeft zo'n lage straf weinig erkenning aan het slachtoffer.
Je argumenten voor dat laatste geval zou je ook van stal kunnen halen als het om 'grote straffen' gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In jouw specifieke voorbeeld. Lezen is erg moeilijk he? Ik gaf je deels gelijk. Namelijk dat het bij grote straffen vrij weinig uitmaakt (is het 9 of 10) maar dat er wel degelijk een verschil zit tussen een half jaar straf en 1,5 jaar straf.
Ik zeg juist dat het verwerkingsproces dusdaning lang duurt, dat als hij na een paar maanden vrij komt, mensen nog in dat proces zitten. En dat wordt dan onderbroken. Daarnaast geeft het geen genoegdoening. Wel beter lezen he?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een verwerkingsproces duurt maar een paar maanden? Volgens mij onderschat of simplificeer je het verwerken van een trauma nogal ten behoeve van je politieke standpunten
Ja, dus als hij nog een half jaar langer moet zitten zijn mensen al uit dat verwerkingsproces? Want dat verwerkingsproces duurt maar een jaar en na een half jaar is zoiets al veel minder confronterend? Really?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat het verwerkingsproces dusdaning lang duurt, dat als hij na een paar maanden vrij komt, mensen nog in dat proces zitten.
Daarom had de rechtbank de eis van 4 jaar moeten overnemen. Het OM eist niet voor niets 4 jaar. Ik snap niet waarom jij zo graag de dader beschermd ziet en het slachtoffer niet? Heb jij überhaupt wel enig besef wat Badr allemaal op zijn kerfstok heeft?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dus als hij nog een half jaar langer moet zitten zijn mensen al uit dat verwerkingsproces? Want dat verwerkingsproces duurt maar een jaar en na een half jaar is zoiets al veel minder confronterend? Really?
Om wat? Om het slachtoffer te beschermen? Ik geloof dat een aantal pagina's terug die claim al zo'n beetje was weerlegd.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom had de rechtbank de eis van 4 jaar moeten overnemen.
Ik koppel de zwaarte van de straf niet aan de verwerking van het slachtoffer. Vanuit die gedachte is het voor jou wellicht heel logisch om dan maar te zeggen dat ik niet voor slachtoffers op kom, of niet aan hun belangen denk, maar dat is allesbehalve waar. Ik ageer alleen tegen het idee dat je slachtoffers tegemoet kunt komen door daders een zwaardere straf te geven ofzo. Dat idee vind ik behoorlijk platvloers eigenlijk, alsof de pijn en alle geestelijke littekens verzacht kunnen worden door iemand maar langer in de gevangenis te flikkeren. Verwerking en vergeving staan (voor mij persoonlijk) juist los van de dader. Een gevangenisstraf of bepaalde consequenties vanuit het systeem geven alleen maar aan dat het systeem jouw pijn en dat wat de dader heeft gedaan erkend. Dan kan een dader 10 of 20 jaar zitten, maar het slachtoffer heeft wellicht een veel langere weg te gaan en is daar op geen enkele manier mee geholpen.quote:Ik snap niet waarom jij zo graag de dader beschermd ziet en het slachtoffer niet?
We hebben er al genoeg die net zo redeneren als jij. Helaas.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ga ook solliciteren voor rechter.
Daarom juist. Als ik een keer m'n dag niet zou hebben en die Badr 10 jaar om z'n oren klets dan lig ik er al snel uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We hebben er al genoeg die net zo redeneren als jij. Helaas.
Welke straf zou jij graag zien?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We hebben er al genoeg die net zo redeneren als jij. Helaas.
Hoger dan deze iig. Dit is een lachertje. Zoveel bewezen misdrijven en dan anderhalf jaar?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke straf zou jij graag zien?
Wat dacht je van 4 jaar?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke straf zou jij graag zien?
Alles behalve redelijkheid. Deze roid junk dient gewoon een flinke poos uit de samenleving verwijdert te worden, helemaal omdat het ook nog een keer een rolmodel is voor veel marokkaanse straatjochies is.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan is z'n carriere wel compleet naar de knoppen. Is 'ie 33 of 34 als 'ie weer vrij komt.
Maarja, Badr mankeert niks. Koen kan amper lopen en dat komt nooit meer goed. Om over de andere slachtoffers maar niet te spreken.
Dus of de straf naar redelijkheid is....
Dit. Alleen snapt niet iedereen in dit topic dat. En de rechter ook niet. Je zou toch verwachten dat ze op intelligentie selecteren als je rechter wordt?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:16 schreef Harlon het volgende:
[..]
Alles behalve redelijkheid. Deze roid junk dient gewoon een flinke poos uit de samenleving verwijdert te worden, helemaal omdat het ook nog een keer een rolmodel is voor veel marokkaanse straatjochies is.
Tenzij je bankier bent.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Probeer je echter te frauderen, zeker als je de overheid benadeeld, dan heb je een probleem.
Je moet gewoon niet frauderen heb je ook geen probleemquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja.. geef die mocro's nog maar een strohalm om ze te laten denken dat ze alles kunnen maken. Hun voorbeeld komt er licht vanaf, als ze zelf wat flikken komen ze er ook goed vanaf.
Probeer je echter te frauderen, zeker als je de overheid benadeeld, dan heb je een probleem.
Je moet het allebei gewoon niet doen. Je moet alleen niet stelen van de overheid, dan neuken ze je de moeder.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:47 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet frauderen heb je ook geen probleem
Of dit, natuurlijk. Heerlijkquote:
Je moet het slim doen kijk maar naar hongarije waar ze allemaal zorgtoeslag kregen nou ik heb rutte nog niet zien neukenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet het allebei gewoon niet doen. Je moet alleen niet stelen van de overheid, dan neuken ze je de moeder.
[..]
Of dit, natuurlijk. Heerlijk
zou Koen beter kunnen lopen als Badr 4 jaar het gevang in ging? Ik weet niet over civiel nog een en ander mogelijk is qua schadeclaimquote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan is z'n carriere wel compleet naar de knoppen. Is 'ie 33 of 34 als 'ie weer vrij komt.
Maarja, Badr mankeert niks. Koen kan amper lopen en dat komt nooit meer goed. Om over de andere slachtoffers maar niet te spreken.
Dus of de straf naar redelijkheid is....
Misschien wel beter slapen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:20 schreef Re het volgende:
zou Koen beter kunnen lopen als Badr 4 jaar het gevang in ging?
Inderdaad. En dat is ook wat waard. Maar voor sommigen in dit topic lijkt alleen de dader van belang te zijn en niet het slachtoffer.quote:
Lijkt, inderdaad.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat is ook wat waard. Maar voor sommigen in dit topic lijkt alleen de dader van belang te zijn en niet het slachtoffer.
Sja, wordt Fortuyn weer levend als Volkert 100 jaar krijgt of meteen vrijkomtquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:20 schreef Re het volgende:
[..]
zou Koen beter kunnen lopen als Badr 4 jaar het gevang in ging? Ik weet niet over civiel nog een en ander mogelijk is qua schadeclaim
maar iig lijkt de straf wat laag, we zien het wel in het hoger beroep
Nou, nee niet lijkt. Is. Jij geeft helemaal niks om de slachtoffers. Zover blijkt wel uit jouw posts.quote:
Ik heb je gisteren nog een relatief genuanceerd antwoord gegeven op je aantijgingen. Maar daar ga je opvallend genoeg niet op in. Prima, maar houd dan ook met dingen uit je duim te zuigen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou, nee niet lijkt. Is. Jij geeft helemaal niks om de slachtoffers. Zover blijkt wel uit jouw posts.
Ik ga er niet op in omdat we het toch niet eens worden met elkaar. Jij doet al mijn argumenten af als nietszeggend en neemt toch weinig aan. Ook kom je met weinig bewijs voor je eigen stellingen. Dan valt er weinig meer te discussiëren. Jammer maar het zij zo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb je gisteren nog een relatief genuanceerd antwoord gegeven op je aantijgingen. Maar daar ga je opvallend genoeg niet op in. Prima, maar houd dan ook met dingen uit je duim te zuigen.
Zijn advocaat gaat proberen of dat niet in de weekenden weggewerkt kan wordenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar wanneer moet hij de cel in?
Pas als alle mogelijkheden tot beroep voorbij zijn en de straf daarmee definitief is. Dat duurt dus nog wel even.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar wanneer moet hij de cel in?
Nee, op het moment dat de straf definitief is, dan krijgt hij een datum waarop hij zich moet melden.quote:
Hoezo heeft ie 8 maanden in voorarrest gezeten dan?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, op het moment dat de straf definitief is, dan krijgt hij een datum waarop hij zich moet melden.
Hangt er vanaf of je als vluchtgevaarlijk word bestempeld.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:19 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo heeft ie 8 maanden in voorarrest gezeten dan?
Word je als je in hoger beroep gaat altijd vrijgelaten?
Ze zouden zich kapot moeten schamen.quote:Op maandag 10 maart 2014 03:16 schreef Paule33 het volgende:
09 maart 2014 15:14
Super Mario wenst Badr Hari succes in de ring
Mario Balotelli is een groot fan van Badr Hari. Samen met collega-voetballers Kaká en Adel Taarabt heeft hij een supportfilmpje voor de kickbokser gemaakt.
In de video wensen de drie spelers van AC Milan Hari succes met zijn volgende partij, waarna ze een kickbokshouding aannemen. De vechtsporter staat op 17 mei in Eindhoven tegenover zwaargewicht Ismael Londt. Het is volgens de organisatie het hoogtepunt van het A1 World Combat Cup-gala.
Eerder kwamen Cristiano Ronaldo, Marcelo en Karim Benzema van Real Madrid al met een vergelijkbaar filmpje. De geboren Amsterdammer laat aan Shownieuws weten dat hij blij is met de steun van Super Mario en de anderen. Hij kijkt uit naar het gevecht in mei.
ANP
Sport
Share
► 0:07► 0:07
Omdat het volgende gevecht pas in mei isquote:
quote:Op zondag 9 maart 2014 09:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik lees op wiki dat die vetzak gewoon 110kg weegt.
Voor een topsporter toch niet? Spiermassa is noodzakelijk anders heb je helemaal niets in de ring te zoeken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan nog is het zo'n 20kg te zwaar volgens de BMI standaard.
Ligt aan de sport, voor darten of sumoworstelen mag het gewicht ook ruim boven de BMI liggen maar als je jezelf helemaal de pleuris kunt vreten vind ik het geen echte topsport meer. Michael Phelps is 1,93m lang en weegt 85kg, dat noem ik wel een echte topsporter.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:26 schreef eight het volgende:
[..]
Voor een topsporter toch niet? Spiermassa is noodzakelijk anders heb je helemaal niets in de ring te zoeken.
Een vechtsporter moet juist op z'n eten letten en topfit zijn anders red hij het niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt aan de sport, voor darten of sumoworstelen mag het gewicht ook ruim boven de BMI liggen maar als je jezelf helemaal de pleuris kunt vreten vind ik het geen echte topsport meer. Michael Phelps is 1,93m lang en weegt 85kg, dat noem ik wel een echte topsporter.
wat een onzin, badr was beter toen hij skinny was en badr is helemaal geen fan van trainen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:42 schreef eight het volgende:
[..]
Een vechtsporter moet juist op z'n eten letten en topfit zijn anders red hij het niet.
Bovendien heeft hij spiermassa nodig om trappen/slagen te kunnen incasseren en uit te delen.
Een zwemmer als Phelps traint juist niet op massa omdat dat juist snelheid kost.
Ongeacht je voorkeur, bij beide sporten heb je veel discipline en doorzettingsvermogen nodig om een topprestatie te leveren.
Wat jij wil. Dat lichaam en zijn loop-, trap- en bokstechniek komen vanzelf aanwaaienquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een onzin, badr was beter toen hij skinny was en badr is helemaal geen fan van trainen.
jep, badr is puur talent.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:07 schreef eight het volgende:
[..]
Wat jij wil. Dat lichaam en zijn loop-, trap- en bokstechniek komen vanzelf aanwaaien![]()
Luie Marokkaan dus. Bij nader inzien klinkt dit nog aannemelijk ook.quote:
van het VWO afgegaan om te kunnen kickboksenquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:28 schreef eight het volgende:
[..]
Luie Marokkaan dus. Bij nader inzien klinkt dit nog aannemelijk ook.
Laten we zeggen dat hij vanaf 2000 tot aan 2007 skinny was, zijn 22ste partij was in 2007 tegen Fujimoto voor de titel tot de 100kg.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een onzin, badr was beter toen hij skinny was en badr is helemaal geen fan van trainen.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Hij heeft nooit VWO gedaan man.
Hij zat op een ROC in Amsterdam, check "vechtershart" maar.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-verdachte-opgepakt/quote:Hari senior, zelf ooit amateurbokser, stuurde zijn oudste zoon naar een kickboksschool, toen die als zevenjarige na een ruzie op straat met een bloedende vinger thuiskwam. Van uithuilen kon geen sprake zijn, vertelde Hari jaren later in Het Parool. “Als ik niet ging trainen, sloeg mijn pa me met een paraplu waar iedereen bij stond en dan dacht ik: shit man, je zet me voor schut.” Onder leiding van kickbokstrainer Thom Harinck groeide Hari uit tot een gevreesde mastodont tussen de touwen, bijgenaamd The Golden Boy. Het vwo maakte hij niet af. De vechtsport verschaft hem geld, roem en status. Zijn tegenstanders zijn niet zomaar tegenstanders, maar regelrechte vijanden, zo onthulde hij. “Elke tegenstander wil me terugsturen naar de armoede.”
je verstaat het verkeerd, hij is een dropout van het VWO. hij heeft nooit zijn vwo diploma behaald.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Als hij VWO heeft gedaan, wat deed hij daarna dan op een ROC?
Dat komt omdat je onderstaande zei, wat dus niet klopt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je verstaat het verkeerd, hij is een dropout van het VWO. hij heeft nooit zijn vwo diploma behaald.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
van het VWO afgegaan om te kunnen kickboksen
als je van het vwo afgaat, ben je ook een dropout hoor.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:23 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat je onderstaande zei, wat dus niet klopt.
[..]
Ik doel op het feit dat je zei dat hij gestopt was met het VWO om te kickboksen, dat klopt niet want hij heeft op een ROC gezeten en dat zal daarna geweest zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je van het vwo afgaat, ben je ook een dropout hoor.
heeft hij van dat lagere niveau wel een diploma?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:26 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ik doel op het feit dat je zei dat hij gestopt was met het VWO om te kickboksen, dat klopt niet want hij heeft op een ROC gezeten en dat zal daarna geweest zijn.
Ik neem aan van niet, want in Vechtershart word zijn mentor (dacht ik) geïnterviewd en die zegt dat Badr steeds minder vaak naar school gaat en niet naar zijn stage gaat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heeft hij van dat lagere niveau wel een diploma?
Echt te bizar hequote:Op woensdag 24 juni 2015 12:02 schreef boik het volgende:
en het proces is weer een paar maanden uitgesteld..
echt hoe krijgt die fikkie het toch steeds weer voor elkaar
Trieste omstandigheden .... hmm .... hij is uit de kast? Last van ramadan?quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:02 schreef boik het volgende:
en het proces is weer een paar maanden uitgesteld..
echt hoe krijgt die fikkie het toch steeds weer voor elkaar
omstandigheden in de familie, maar ze willen niet zeggen watquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:27 schreef maily het volgende:
[..]
Trieste omstandigheden .... hmm .... hij is uit de kast? Last van ramadan?
ja echt niet normaal meer hequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |