Om wat? Om het slachtoffer te beschermen? Ik geloof dat een aantal pagina's terug die claim al zo'n beetje was weerlegd.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom had de rechtbank de eis van 4 jaar moeten overnemen.
Ik koppel de zwaarte van de straf niet aan de verwerking van het slachtoffer. Vanuit die gedachte is het voor jou wellicht heel logisch om dan maar te zeggen dat ik niet voor slachtoffers op kom, of niet aan hun belangen denk, maar dat is allesbehalve waar. Ik ageer alleen tegen het idee dat je slachtoffers tegemoet kunt komen door daders een zwaardere straf te geven ofzo. Dat idee vind ik behoorlijk platvloers eigenlijk, alsof de pijn en alle geestelijke littekens verzacht kunnen worden door iemand maar langer in de gevangenis te flikkeren. Verwerking en vergeving staan (voor mij persoonlijk) juist los van de dader. Een gevangenisstraf of bepaalde consequenties vanuit het systeem geven alleen maar aan dat het systeem jouw pijn en dat wat de dader heeft gedaan erkend. Dan kan een dader 10 of 20 jaar zitten, maar het slachtoffer heeft wellicht een veel langere weg te gaan en is daar op geen enkele manier mee geholpen.quote:Ik snap niet waarom jij zo graag de dader beschermd ziet en het slachtoffer niet?
We hebben er al genoeg die net zo redeneren als jij. Helaas.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ga ook solliciteren voor rechter.
Daarom juist. Als ik een keer m'n dag niet zou hebben en die Badr 10 jaar om z'n oren klets dan lig ik er al snel uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We hebben er al genoeg die net zo redeneren als jij. Helaas.
Welke straf zou jij graag zien?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We hebben er al genoeg die net zo redeneren als jij. Helaas.
Hoger dan deze iig. Dit is een lachertje. Zoveel bewezen misdrijven en dan anderhalf jaar?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke straf zou jij graag zien?
Wat dacht je van 4 jaar?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke straf zou jij graag zien?
Alles behalve redelijkheid. Deze roid junk dient gewoon een flinke poos uit de samenleving verwijdert te worden, helemaal omdat het ook nog een keer een rolmodel is voor veel marokkaanse straatjochies is.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan is z'n carriere wel compleet naar de knoppen. Is 'ie 33 of 34 als 'ie weer vrij komt.
Maarja, Badr mankeert niks. Koen kan amper lopen en dat komt nooit meer goed. Om over de andere slachtoffers maar niet te spreken.
Dus of de straf naar redelijkheid is....
Dit. Alleen snapt niet iedereen in dit topic dat. En de rechter ook niet. Je zou toch verwachten dat ze op intelligentie selecteren als je rechter wordt?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:16 schreef Harlon het volgende:
[..]
Alles behalve redelijkheid. Deze roid junk dient gewoon een flinke poos uit de samenleving verwijdert te worden, helemaal omdat het ook nog een keer een rolmodel is voor veel marokkaanse straatjochies is.
Tenzij je bankier bent.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Probeer je echter te frauderen, zeker als je de overheid benadeeld, dan heb je een probleem.
Je moet gewoon niet frauderen heb je ook geen probleemquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja.. geef die mocro's nog maar een strohalm om ze te laten denken dat ze alles kunnen maken. Hun voorbeeld komt er licht vanaf, als ze zelf wat flikken komen ze er ook goed vanaf.
Probeer je echter te frauderen, zeker als je de overheid benadeeld, dan heb je een probleem.
Je moet het allebei gewoon niet doen. Je moet alleen niet stelen van de overheid, dan neuken ze je de moeder.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:47 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet frauderen heb je ook geen probleem
Of dit, natuurlijk. Heerlijkquote:
Je moet het slim doen kijk maar naar hongarije waar ze allemaal zorgtoeslag kregen nou ik heb rutte nog niet zien neukenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet het allebei gewoon niet doen. Je moet alleen niet stelen van de overheid, dan neuken ze je de moeder.
[..]
Of dit, natuurlijk. Heerlijk
zou Koen beter kunnen lopen als Badr 4 jaar het gevang in ging? Ik weet niet over civiel nog een en ander mogelijk is qua schadeclaimquote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan is z'n carriere wel compleet naar de knoppen. Is 'ie 33 of 34 als 'ie weer vrij komt.
Maarja, Badr mankeert niks. Koen kan amper lopen en dat komt nooit meer goed. Om over de andere slachtoffers maar niet te spreken.
Dus of de straf naar redelijkheid is....
Misschien wel beter slapen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:20 schreef Re het volgende:
zou Koen beter kunnen lopen als Badr 4 jaar het gevang in ging?
Inderdaad. En dat is ook wat waard. Maar voor sommigen in dit topic lijkt alleen de dader van belang te zijn en niet het slachtoffer.quote:
Lijkt, inderdaad.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat is ook wat waard. Maar voor sommigen in dit topic lijkt alleen de dader van belang te zijn en niet het slachtoffer.
Sja, wordt Fortuyn weer levend als Volkert 100 jaar krijgt of meteen vrijkomtquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:20 schreef Re het volgende:
[..]
zou Koen beter kunnen lopen als Badr 4 jaar het gevang in ging? Ik weet niet over civiel nog een en ander mogelijk is qua schadeclaim
maar iig lijkt de straf wat laag, we zien het wel in het hoger beroep
Nou, nee niet lijkt. Is. Jij geeft helemaal niks om de slachtoffers. Zover blijkt wel uit jouw posts.quote:
Ik heb je gisteren nog een relatief genuanceerd antwoord gegeven op je aantijgingen. Maar daar ga je opvallend genoeg niet op in. Prima, maar houd dan ook met dingen uit je duim te zuigen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou, nee niet lijkt. Is. Jij geeft helemaal niks om de slachtoffers. Zover blijkt wel uit jouw posts.
Ik ga er niet op in omdat we het toch niet eens worden met elkaar. Jij doet al mijn argumenten af als nietszeggend en neemt toch weinig aan. Ook kom je met weinig bewijs voor je eigen stellingen. Dan valt er weinig meer te discussiëren. Jammer maar het zij zo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb je gisteren nog een relatief genuanceerd antwoord gegeven op je aantijgingen. Maar daar ga je opvallend genoeg niet op in. Prima, maar houd dan ook met dingen uit je duim te zuigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |