quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:38 schreef Prof_Hoax het volgende:
Wat zei je vriend toen je dit aan hem vertelde?
Als je dat al van jezelf weet, wat zoek je hier dan nog extra?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:45 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik heb hem al gevraagd hoe het precies zit tussen hun en omdat hij gewoon verteld wat ze gedaan hebben vind ik het heel erg moeilijk om hierover te beginnen. Ik durf de confrontatie niet aan te gaan, deels uit angst en schaamte.
Heb je verschillen opgemerkt bij hem in bed of zo? Doet hij anders? Hebben jullie minder seks? Ik bedoel hoe is jullie relatie over het algemeen de laatste tijd?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:34 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik heb weleens dat de jaloerse gevoelens en dat het mij niet lekker zit, zo erg is, dat ik bijna niet in slaap kom, het maar door mijn hoofd blijft gaan en ik er zelfs buikpijn van krijg of misselijk word.
Moet ik hem vertrouwen en hem op zijn woord geloven dat ze vrienden zijn of moet ik de relatie uitmaken? Dit kost mij zoveel energie dat ik het gewoon niet meer trek en voor mijn gevoel op instorten sta.
Hoe moet ik hiermee omgaan.
Laat je je keuzes altijd afhangen van wat anderen erover denken? Leef jij anderen hun levens of leef je je eigen leven?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:54 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik zou ook deels willen weten wat anderen hiervan vinden, dat ze zo met elkaar omgaan en wat anderen zouden doen. Twijfel namelijk ontzettend aan mijzelf en weet niet of het terecht of onterecht is. Door al die twijfels voel ik me ook niet meer mezelf, ben minder zelfverzekerd, durf zelfs minder risico te nemen op mijn werk en ben ik emotioneler dan normaal.
Voor mijn gevoel is dit gewoon niet normaal.
En maar 1 manier voor TS om daar achter te komen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:58 schreef Yi-Long het volgende:
TS vraagt naar de mening van anderen omdat ze zelf dus niet goed weet of dit normaal/acceptabel is.
En dat zal per persoon en per relatie verschillen.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:59 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
En maar 1 manier voor TS om daar achter te komen.
Talk to the dude.
Niet per se, ze voelt zich rot en haar vriend kan haar volgens me niet geruststellen hoor. Dat heeft hij al geprobeerd. Ze zou beter aan haar zelfvertrouwen werken e.d. Als je altijd anderen nodig hebt om je beter te voelen is dat teken van emotioneel instabiliteit en dan mag Jan en allemaal nog 10 keer roepen dat er niets aan de hand is, ze zal toch onzeker blijven. Dus in mijn visie zou TS beter aan zichzelf werken en zich dus focussen op zichzelf en niet op hem. Misschien krijgt ze wel zelfinzicht door haar topic.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:59 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
En maar 1 manier voor TS om daar achter te komen.
Talk to the dude.
Niet normaal? Ze maakt van een mug een olifant.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:55 schreef Twiitch het volgende:
Naar de bioscoop gaan met een stagiaire is ook niet normaal. Maar praat er anders eerst even over?
Ik vind het op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd wanneer je in een relatie zit ja.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:05 schreef Greyson het volgende:
[..]
Niet normaal? Ze maakt van een mug een olifant.
Het is helemaal niet duidelijk te halen uit wat TS verteld dat ze haar vriend alles heeft verteld m.b.t. haar gevoelssituatie en ik heb ook nergens uit kunnen halen dat haar vriend geprobeerd heeft haar gerust te stellen. Sowieso kan dit pas volledig als TS zelf eerst volledig open is.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:04 schreef complicate het volgende:
[..]
Niet per se, ze voelt zich rot en haar vriend kan haar volgens me niet geruststellen hoor. Dat heeft hij al geprobeerd. Ze zou beter aan haar zelfvertrouwen werken e.d. Als je altijd anderen nodig hebt om je beter te voelen is dat teken van emotioneel instabiliteit en dan mag Jan en allemaal nog 10 keer roepen dat er niets aan de hand is, ze zal toch onzeker blijven. Dus in mijn visie zou TS beter aan zichzelf werken en zich dus focussen op zichzelf en niet op hem. Misschien krijgt ze wel zelfinzicht door haar topic.
Onzeker zijn, word je niet plots door zo iets. Ze was/is zelfs gaan opzoeken hoe stagiaire eruit ziet! Ze was al onzeker voordat dit gebeurde. TS komt bij mij over als een onzeker persoon en ze zou daar sowieso aan moeten werken. Bovendien, zoals ik eerder zei, als je echt niet kunt slapen van zo iets, dan maak je er beter een einde aan. Ik durf wedden dat een gesprek met hem haar niet plots beter (lees: zelfzeker) zal maken, beter moet ze gewoon haar onzekerheid confronteren.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:10 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Het is helemaal niet duidelijk te halen uit wat TS verteld dat ze haar vriend alles heeft verteld m.b.t. haar gevoelssituatie en ik heb ook nergens uit kunnen halen dat haar vriend geprobeerd heeft haar gerust te stellen. Sowieso kan dit pas volledig als TS zelf eerst volledig open is.
Zoals het nu overkomt heeft TS gevraagd wat ze zoal zijn wezen doen en heeft hij dat uitgelegd.
Onzekerheid verminderd alleen als je jezelf in situaties stort waaruit blijkt dat je onzekerheid nergens voor nodig bleek. Positieve ervaringen simpel gezegd.
Dat kan toch echt alleen door de confrontatie aan te gaan.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:16 schreef complicate het volgende:
[..]
Onzeker zijn, word je niet plots door zo iets. Ze was/is zelfs gaan opzoeken hoe stagiaire eruit ziet! Ze was al onzeker voordat dit gebeurde. TS komt bij mij over als een onzeker persoon en ze zou daar sowieso aan moeten werken. Bovendien, zoals ik eerder zei, als je echt niet kunt slapen van zo iets, dan maak je er beter een einde aan. Ik durf wedden dat een gesprek met hem haar niet plots beter (lees: zelfzeker) zal maken, beter moet ze gewoon haar onzekerheid confronteren.
Omdat?quote:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Waar haal je dat nou vandaan?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:16 schreef complicate het volgende:
[..]
Onzeker zijn, word je niet plots door zo iets. Ze was/is zelfs gaan opzoeken hoe stagiaire eruit ziet! Ze was al onzeker voordat dit gebeurde. TS komt bij mij over als een onzeker persoon en ze zou daar sowieso aan moeten werken. Bovendien, zoals ik eerder zei, als je echt niet kunt slapen van zo iets, dan maak je er beter een einde aan. Ik durf wedden dat een gesprek met hem haar niet plots beter (lees: zelfzeker) zal maken, beter moet ze gewoon haar onzekerheid confronteren.
Ah.. Je wil dus dat hij met jou praat over zijn gevoelens maar zelf doe je dat niet met hem?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:45 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik heb hem al gevraagd hoe het precies zit tussen hun en omdat hij gewoon verteld wat ze gedaan hebben vind ik het heel erg moeilijk om hierover te beginnen. Ik durf de confrontatie niet aan te gaan, deels uit angst en schaamte.
Wat zarGon zegt ja.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:26 schreef zarGon het volgende:
Praat met hem, geef aan hoe je je voelt en wat het met je doet (jaloezie) en durf je zwak op te stellen.
Het is geen confrontatie met hem, maar met jezelf en je jaloezie. Nergens voor om te schamen, dit zijn juist de zaken waar je over moet kunnen praten in een relatie.
Doe het dus zonder verwijten en geef hem niet het gevoel dat hij volgens jou vreemd zou kunnen gaan. (Zo komt het over bij mij.)
Niet 1 op 1 inderdaad.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:52 schreef Yi-Long het volgende:
Zal vast helemaal aan mij liggen, maar als je een vriendin hebt, ga je toch niet met andere chicks naar de bioscoop?
Misschien heeft TS niet de hele dag de tijd om naar haar beeldscherm te starenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:34 schreef RichardDawkins het volgende:
TS is alweer zo'n 40 minuten foetsie.
Altijd zo saai als de TS vertrekt zonder aan te geven wat ze nu van plan is.
Hij heeft dus ook over de bios verteld?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:45 schreef zonneschijn10 het volgende:
Een bioscoop bezoeken met een vriendin is een date ja?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:51 schreef Moira. het volgende:
Hmm, ik zou ook mijn twijfels hebben als mijn vriend met een stagiaire 1 op 1 naar de bios gaan (dat is imo gewoon een date) en regelmatig samen gaat lunchen (in deze context zou ik dat denk ik ook als dates zien, gezien die bios).
Neger wat?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:55 schreef Twiitch het volgende:
Naar de bioscoop gaan met een stagiaire is ook niet normaal. Maar praat er anders eerst even over?
Neger wat?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:52 schreef Yi-Long het volgende:
Zal vast helemaal aan mij liggen, maar als je een vriendin hebt, ga je toch niet met andere chicks naar de bioscoop?
In mijn ogen wel, ja.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een bioscoop bezoeken met een vriendin is een date ja?
Ik hou van horror, mijn vriendin niet. Een andere vriendin of een vrouwelijke collega houdt ook van horror, dus technisch gezien zou ik op een date gaan als ik naar de nieuwste horror film zou gaan met haar ja?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
In mijn ogen wel, ja.Als het één op één is en objectief gezien een potentiële hossel zou kunnen zijn.
Snap niet waarom je met een stagiaire van je werk samen naar de bios zou gaan als je een vriendin hebt, en er verder niks achter zit.
Precies. In jouw ogen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
In mijn ogen wel, ja.Als het één op één is en objectief gezien een potentiële hossel zou kunnen zijn.
Snap niet waarom je met een stagiaire van je werk samen naar de bios zou gaan als je een vriendin hebt, en er verder niks achter zit.
Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet. Alsof je in een relatie opeens niet meer met andere mannen of vrouwen zou mogen praten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:56 schreef complicate het volgende:
Ik snap echt niet waarom meeste mensen het zo raar vinden dat haar vriend naar de bios gaat met een ander meisje. Wat is daar nu echt erg aan? Als TS hem voldoende vertrouwt is er toch geen probleem...
+1quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:56 schreef complicate het volgende:
Ik snap echt niet waarom meeste mensen het zo raar vinden dat haar vriend naar de bios gaat met een ander meisje. Wat is daar nu echt erg aan? Als TS hem voldoende vertrouwt is er toch geen probleem...
Nooit gedacht aan gewoon een hele goeie vriendin waar hij gewoon goed mee op kan schieten? Als hij op een gegeven moment haar naam noemt tijdens de seks dan is het tijd om toch een anders te denken lijkt mij.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:34 schreef zonneschijn10 het volgende:
Mijn vriend en ik zijn momenteel 2 jaar samen en wonen nu ongeveer 9 maanden samen. We hebben beiden een goede baan en ik heb nog nooit een reden gehad om jaloers te zijn of jaloers geweest. Kan heel veel hebben en heb nog nooit twijfels gehad.
Sinds een paar maanden is er een stagiaire bij hem op het werk. Ik weet van de verhalen dat ze goed met elkaar klikken en raakvlakken hebben. Nou, daar heb ik geen problemen mee. Maar nu dat ik weet, dat ze geregeld met elkaar gaan lunchen, bij elkaar zitten en de complete druppel: dat ze naar de bios zijn geweest, kan ik niet anders dan twijfels hebben en vraag mijzelf af of dit gegrond is of jaloezie.
Daarnaast weet ik (ook info van hem) dat ze na werktijd ook nog weleens wat gaan drinken op vrijdagmiddag. Ik weet dus echt niet of er wel of niet een reden is om jaloers te zijn. Ik heb haar opgezocht en nu dat ik weet hoe ze eruit ziet, is mijn gevoel alleen maar slechter geworden.
Hij vertelt mij namelijk wel veel, maar heb niet het gevoel alles. Het is dus niet zo dat hij erover liegt voor mijn gevoel.
Ik heb weleens dat de jaloerse gevoelens en dat het mij niet lekker zit, zo erg is, dat ik bijna niet in slaap kom, het maar door mijn hoofd blijft gaan en ik er zelfs buikpijn van krijg of misselijk word.
Moet ik hem vertrouwen en hem op zijn woord geloven dat ze vrienden zijn of moet ik de relatie uitmaken? Dit kost mij zoveel energie dat ik het gewoon niet meer trek en voor mijn gevoel op instorten sta.
Zoiets zat ik idd ook al te bedenken, 'in welke situaties zou het 'gewoon' zijn om met een vriendin/collega naar de bios te gaan, als je bijv. niet van dezelfde films houdt'.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hou van horror, mijn vriendin niet. Een andere vriendin of een vrouwelijke collega houdt ook van horror, dus technisch gezien zou ik op een date gaan als ik naar de nieuwste horror film zou gaan met haar ja?
Ja, in mijn ogen. Daarom zeg ik dat erbij.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:57 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Precies. In jouw ogen.
Enne, is dat niet juist het probleem? Dat jij het niet snapt?
Ik zou dan eerder moeite doen om het te proberen wel te snappen ipv dat ik conclusies trek en tegelijkertijd aangeef dat ik het niet snap. Beetje vreemd en niet lekker.
Niet iedereen die samen met iemand van het andere geslacht naar de film gaat of luncht heeft bijbedoelingen...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Overigens kan ik me geen één keer bedenken dat ik met een jongen/man één op één naar de bios ben geweest zónder dat ik daar een relatie mee had, er uiteindelijk een relatie van zou komen, of ik er uiteindelijk seks mee heb gehad.
En daarom moet TS er met haar vriend over praten om eventuele twijfels weg te nemen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Niet iedereen die samen met iemand van het andere geslacht naar de film gaat of luncht heeft bijbedoelingen...
Het feit dat hij compleet eerlijk is over al zijn gedragingen met die stagiaire weegt zwaarder dan wat hij met haar allemaal uitspookt op dit moment. Een lunch of een bios, nou poeh poeh. Ik ga vaak zat met vriendinnen van mijn verloofde op stap en daar zit toch echt geen verborgen agenda bij hoor.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zoiets zat ik idd ook al te bedenken, 'in welke situaties zou het 'gewoon' zijn om met een vriendin/collega naar de bios te gaan, als je bijv. niet van dezelfde films houdt'.
Ik kwam op iets dergelijks uit, maar als ik van horror hou en mijn vriend niet, maar een andere vriend van me houdt wel van horror, dan ga ik nog steeds niet met die vriend een horror in de bios kijken. Gaan ze meer van denken
En heb je de rest van mijn post ook gelezen?
Overigens kan ik me geen één keer bedenken dat ik met een jongen/man één op één naar de bios ben geweest zónder dat ik daar een relatie mee had, er uiteindelijk een relatie van zou komen, of ik er uiteindelijk seks mee heb gehad.
Ik zeg niet dat dit in TS' geval zo is, want in de rest van die post zie je dat ik ook zeg dat het zomaar zou kunnen dat er niks achter zit en dat het puur voor de gezelligheid is.
Situaties en personen verschillen, natuurlijk.
Maar ik kan me TS vraagtekens erbij dus wel voorstellen, of ze nou terecht zijn of niet.
Ze moet er gewoon met haar vriend over praten.
Dat snap ik hartstikke goed, en daar geef ik je ook gelijk in.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat hij compleet eerlijk is over al zijn gedragingen met die stagiaire weegt zwaarder dan wat hij met haar allemaal uitspookt op dit moment. Een lunch of een bios, nou poeh poeh. Ik ga vaak zat met vriendinnen van mijn verloofde op stap en daar zit toch echt geen verborgen agenda bij hoor.
Het ligt er helemaal aan hoe je het brengt of het dan uitdraait op een confrontatie of niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:16 schreef zonneschijn10 het volgende:
Het voelt voor mij als een confrontatie. Zie er ook enorm tegenop om hierover te gaan beginnen. Confrontatie of niet.
Waarom ben je zo bang om dit bespreekbaar te maken bij je vriend?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:16 schreef zonneschijn10 het volgende:
Het voelt voor mij als een confrontatie. Zie er ook enorm tegenop om hierover te gaan beginnen. Confrontatie of niet.
Toch doen. Is de enige manier om van die twijfels en onzekerheid af te komen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:16 schreef zonneschijn10 het volgende:
Hoe weet jij dat er niets aan de hand is dan?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:17 schreef complicate het volgende:
Waarom zou ik van alles beginnen achter zoeken terwijl er niets aan de hand is?
Dat mag je best uitspreken hoor. Snap best dat je je dan achtergesteld voelt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:08 schreef zonneschijn10 het volgende:
Want bijvoorbeeld die biosscoop actie, was heel spontaan volgens hem. Maar dan ga ik denken: hoe vaak zijn wij eigenlijk naar de bios geweest, de laatste tijd. Antwoord is 0. Alleen de plannen om ooit te gaan waren er en een van ons had dan geen tijd. Maar spontaan hadden wij ook best wel op veel momenten kunnen gaan. En dan gaat hij met haar. Ja, daar word ik jaloers en deels ook boos om.
Praat er gewoon over wat het met jou doet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:16 schreef zonneschijn10 het volgende:
Weinig spontaniteit in de relatie moet je met hem bespreken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:08 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik snap jullie reacties, deels wel. Hij is er ook eerlijk over en daarom durf ik niet de confrontatie aan te gaan. En voor alles wat er gebeurt of gebeurd is spoken er 100 mogelijkheden door mijn hoofd.
Want bijvoorbeeld die biosscoop actie, was heel spontaan volgens hem. Maar dan ga ik denken: hoe vaak zijn wij eigenlijk naar de bios geweest, de laatste tijd. Antwoord is 0. Alleen de plannen om ooit te gaan waren er en een van ons had dan geen tijd. Maar spontaan hadden wij ook best wel op veel momenten kunnen gaan. En dan gaat hij met haar. Ja, daar word ik jaloers en deels ook boos om.
Dat lunchen tussen de middag, is niet alleen lunchen, maar ze heeft laatst zelfs koekjes en een taart voor hem gemaakt, omdat hij dat lekker vond. Of neemt broodjes mee voor hem. En zo zijn er wel meer dingen zoals dit, die in mijn ogen vreemd zijn. Net zoals de bios.
Voor mij is het gewoon: zij vindt hem leuk of ze vinden elkaar leuk. Maar als zijn aandacht weer op mij gericht is, heb ik dat gevoel totaal niet. Ik ken haar niet en het voelt alsof we dezelfde man delen...
Een PINO? Wat is dat?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:20 schreef MCH het volgende:
Ik vind wel dat je vriend slechte dates verzint. Naar de bioscoop gaan met een PINO deed ik toen ik 15 was.
In mijn visie is er niets aan de hand. Maar goed, ze zou beter met hem praten over haar gevoelens.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:18 schreef Moira. het volgende:
Hoe weet jij dat er niets aan de hand is dan?
Ik zeg niet dát er wat aan de hand is, maar dit kun je natuurlijk evenmin roepen.
pinoquote:
Dat hoorde je pas achteraf? Vaak is bij vrouwen het onderbuikgevoel terecht, zeker als ze voorheen - zoals jij - nooit jaloers waren.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:34 schreef zonneschijn10 het volgende:
dat ze naar de bios zijn geweest
Aaah pubertaal. Check.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:22 schreef MCH het volgende:
[..]
pino
lustobject, een verkorting van ’potentieel interessant neukobject’
Gevonden op http://woordvanhetjaar.vandale.nl/
Ok je bent wel een control freak aan het worden. Praten, praten praten!!!!!!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:24 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik ben absoluut geen controlfreak, als in dat ik hem wil controleren of dingen opleggen. Dat heb ik namelijk ook nog nooit in onze relatie gedaan en zou eerder andersom zijn, dan dat ik zo ben.
En eigenlijk nog steeds niet, maar het zit mij wel enorm dwars.
Mijn vriend is ook niet de leidinggevende over de stagiaire, dus of ze nou wel of niet met elkaar omgaan, dat is irrelevant aangezien ze scriptie doet. Dit soort dingen heb ik al uitgezocht, triest maar waar.
Je maakt jezelf gek.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:24 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik ben absoluut geen controlfreak, als in dat ik hem wil controleren of dingen opleggen. Dat heb ik namelijk ook nog nooit in onze relatie gedaan en zou eerder andersom zijn, dan dat ik zo ben.
Mijn vriend is ook niet de leidinggevende over de stagiaire, dus of ze nou wel of niet met elkaar omgaan, dat is irrelevant aangezien ze scriptie doet. Dit soort dingen heb ik al uitgezocht, triest maar waar.
Wat is nou de conclusie die je uit dit topic trekt (wat staat je te doen)?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:24 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik zou me geen zorgen maken, volgens me is er niets aan de hand. Maar als je je zo slecht voelt is het beter dat je met hem praat over jouw gevoelens.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:40 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik weet zelf ook wat ik moet doen, maar ik heb er gewoon ontzettend veel moeite mee. Kan dus niet echt een conclusie trekken nav dit topic hier. Wil gewoon meningen horen en weten wat anderen ervan vinden. Klinkt dom, maar om een bevestiging ofzo te krijgen.
Hij zoekt de dingen bij een ander als hij ze niet van jou krijgt. Dus maak tijd vrij voor de bioscoop en verwen hem ook eens met wat lekkers. Liefde gaat door de maag.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:08 schreef zonneschijn10 het volgende:
Dat lunchen tussen de middag, is niet alleen lunchen, maar ze heeft laatst zelfs koekjes en een taart voor hem gemaakt, omdat hij dat lekker vond. Of neemt broodjes mee voor hem. En zo zijn er wel meer dingen zoals dit, die in mijn ogen vreemd zijn. Net zoals de bios.
Jij kent je eigen vriend het beste en moet het hebben gemerkt als hij zich ook echt anders is gaan gedragen. Behandelt hij jou anders, heb je het idee dat hij dingen voor je verborgen houdt?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:40 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik weet zelf ook wat ik moet doen, maar ik heb er gewoon ontzettend veel moeite mee. Kan dus niet echt een conclusie trekken nav dit topic hier. Wil gewoon meningen horen en weten wat anderen ervan vinden. Klinkt dom, maar om een bevestiging ofzo te krijgen.
De conclusie is dat je er met hem over moet gaan praten, schatquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:40 schreef zonneschijn10 het volgende:
Als hier al foute dingen gebeuren is het eigenlijk enkel fout van haar vriend, en niet van haar.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:56 schreef Probability het volgende:
Misschien kun je haar onderzoek in de war schoppen, haar laptop laten vallen, al haar data wissen, glas water over haar laptop, etc
heeft ze geen tijd meer om te chillen..
(Geen aanrader hoor)
Al die vrouwen hier flippen, mooi joh.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:54 schreef Probability het volgende:
Ik zou het raar vinden en boos worden, omdat hij werk en privé niet gescheiden kan houden. Totaal niet professioneel.
Omgaan met meisjes is prima, maar lunchen en naar de bios met een stagiair die hij niet eens begeleid.. Zijn ze echt 1 op 1? En zijn zij de enige jeugdigen in dat bedrijf? Dat hij haar een beetje onder zijn hoede neemt? Dan zou het nog een soort van logisch zijn.. Welke film zijn ze eigenlijk heen geweest? En waarom weet je dit pas achteraf, jullie wonen toch samen?
Aan de andere kant, over een paar maanden is ze toch weer weg en daarvoor komen alle deadlines in zicht dus heeft ze geen tijd meer om te chillen..
Nee dat is ook zo, dan beter nieuwe data sturen zodat je haar helpt en ze het mega druk heeft en geen tijd heeft om te chillequote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:57 schreef Moira. het volgende:
[..]
Als hier al foute dingen gebeuren is het eigenlijk enkel fout van haar vriend, en niet van haar.
In alle gevallen zou ik dat meisje iig lekker met rust laten, tenzij zíj persoonlijk met je wordt.
Je wil toch geen relatie met iemand die te amicaal is en geen professionele houding heeft op het werk?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Al die vrouwen hier flippen, mooi joh.
Mijn vader heeft mij altijd geleerd:quote:
En stalken is beter neem ik aanquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:03 schreef Probability het volgende:
[..]
Mijn vader heeft mij altijd geleerd:
Vertrouwen is goed, controleren is beter
Alsof mij het wat boeit wat mijn partner op haar werk uitspooktquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:01 schreef Probability het volgende:
[..]
Je wil toch geen relatie met iemand die te amicaal is en geen professionele houding heeft op het werk?
Beetje stagiaires inpalmen
En sabotage is winning als ik je verhalen zo mag geloven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:03 schreef Probability het volgende:
[..]
Mijn vader heeft mij altijd geleerd:
Vertrouwen is goed, controleren is beter
Maar daar gaat het niet zozeer om wat hij doet. Doordat zij die dingen doet, die ik graag voor hem wil doen, verstoord ze onze relatie en de balans in onze relatie. Nu heb ik geen zin meer om broodjes voor hem te smeren, een taart te maken of gewoon iets speciaals, want ik wil mijzelf niet met haar vergelijken of vergeleken worden en de strijd aangaan. En ik weet dat het verkeerd is en ik hem misschien zo wel wegduw, maar ik word er gewoon zo moe, boos en teleurgesteld van dat ik mij ook slecht kan motiveren voor dit soort dingen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Hij zoekt de dingen bij een ander als hij ze niet van jou krijgt. Dus maak tijd vrij voor de bioscoop en verwen hem ook eens met wat lekkers. Liefde gaat door de maag.
In een paar maanden kan een mooie vriendschap ontstaan indien ze elkaar op kantoor vaak zien...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Ze kennen elkaar ook nog maar 4 maanden. Voor een lange vriendschap of collega's, zou ik het nog overwegen, maar nooit voor EEN collega.
Inderdaad. En dat is niet verboden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
In een paar maanden kan een mooie vriendschap ontstaan indien ze elkaar op kantoor vaak zien...
Yep. Lekker in je vrije tijd koekjes en taart bakken voor je collega!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:21 schreef complicate het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat is niet verboden.
Jij hebt hier een naar gevoel bij. Bespreek dat met je vriend en kijk hoe hij reageert. Het kan een paar kanten opgaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet zozeer om wat hij doet. Doordat zij die dingen doet, die ik graag voor hem wil doen, verstoord ze onze relatie en de balans in onze relatie. Nu heb ik geen zin meer om broodjes voor hem te smeren, een taart te maken of gewoon iets speciaals, want ik wil mijzelf niet met haar vergelijken of vergeleken worden en de strijd aangaan. En ik weet dat het verkeerd is en ik hem misschien zo wel wegduw, maar ik word er gewoon zo moe, boos en teleurgesteld van dat ik mij ook slecht kan motiveren voor dit soort dingen.
Je gaat als weldenkend mens toch geen taart of koekjes maken voor een man, terwijl hij een relatie heeft en je collega is op je stageplaats. Of zijn lunch verzorgen. Ze kennen elkaar ook nog maar 4 maanden. Voor een lange vriendschap of collega's, zou ik het nog overwegen, maar nooit voor EEN collega.
En zij maar niet over haar gevoelens durven pratenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:23 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Yep. Lekker in je vrije tijd koekjes en taart bakken voor je collega!
Het is maar net iwaar je tijd voor hebt
Nou, eigenlijk welquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet zozeer om wat hij doet. Doordat zij die dingen doet, die ik graag voor hem wil doen, verstoord ze onze relatie en de balans in onze relatie. Nu heb ik geen zin meer om broodjes voor hem te smeren, een taart te maken of gewoon iets speciaals, want ik wil mijzelf niet met haar vergelijken of vergeleken worden en de strijd aangaan. En ik weet dat het verkeerd is en ik hem misschien zo wel wegduw, maar ik word er gewoon zo moe, boos en teleurgesteld van dat ik mij ook slecht kan motiveren voor dit soort dingen.
Je gaat als weldenkend mens toch geen taart of koekjes maken voor een man, terwijl hij een relatie heeft en je collega is op je stageplaats. Of zijn lunch verzorgen. Ze kennen elkaar ook nog maar 4 maanden. Voor een lange vriendschap of collega's, zou ik het nog overwegen, maar nooit voor EEN collega.
Vertel dit precies zo aan je vriend. In een relatie is het belangrijk dat je weet hoe de ander zich voelt of ergens over denkt. Dit is voor hem belangrijk om te weten, dan kan het uiteindelijk nog positief voor jullie uitpakken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
En dus zit ze in een flutrelatie > geen vertrouwen en niet durven praten. Is geen reden meer aan, vertrouwen komt niet binnen een paar maanden en de durf om eerlijk te zijn ook niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:23 schreef complicate het volgende:
[..]
En zij maar niet over haar gevoelens durven praten. Wat stagiaire doet boeit mij weinig, wat TS doet wel.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Lekker uitmaken op basis van je eigen jaloezie.
Dat boeit mij echt niet, dat ze koekjes en taart bakt voor collega. Wat mij "verbaasd" is dat TS gewoon niet wil/kan praten over haar gevoelens.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:27 schreef Laura.b het volgende:
[..]
En dus zit ze in een flutrelatie > geen vertrouwen en niet durven praten. Is geen reden meer aan, vertrouwen komt niet binnen een paar maanden en de durf om eerlijk te zijn ook niet.
Buiten dat om is het natuurlijk behoorlijk triest om een complete taart te bakken met koekjes erbij voor een collega. Was 'ie jarig? Is ze zijn moeder of oma? Nee, hij is niet eens collega trouwens, want ze is stagiaire. Ik zie al helemaal zo'n dik typetje voor me met zo'n pittig, moederachtig (zorgzaam) karaktertje.
Ze heeft gezegd dat ze er moeite mee heeft, maar ze heeft nergens gezegd dat ze dat niet gaat doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:31 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat boeit mij echt niet, dat ze koekjes en taart bakt voor collega. Wat mij "verbaasd" is dat TS gewoon niet wil/kan praten over haar gevoelens.
Jij bent echt irritant. Wat maakt het uit wat jou wel/niet boeit, dat heb je nu al zo'n 3 keer gezegd ofzo.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:31 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat boeit mij echt niet, dat ze koekjes en taart bakt voor collega. Wat mij "verbaasd" is dat TS gewoon niet wil/kan praten over haar gevoelens.
Ja joh, maar kom op: als je niet eerlijk durft te zeggen dat je iemand niet vertrouwt, dan zit je relatie sowieso niet goed. Zoek dan iemand waarbij je je eeecht op je gemak voelt waarbij je er niet eens over hoeft te twijfelen dat hij misschien vreemdgaat en dat het gewoon goed zit en dat je elkaar alles kunt zeggen zonder dat je het moeilijk vindt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ze heeft gezegd dat ze er moeite mee heeft, maar ze heeft nergens gezegd dat ze dat niet gaat doen.
Wat kunnen mensen toch enorm scheve conclusies trekken uit de informatie die in zo'n topic wordt gegeven..
O dan is ze over max 2 maanden weg!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Dat was geen conclusie een vermoeden, als ze dat niet durft wil dat veel zeggen. Maar goedquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ze heeft gezegd dat ze er moeite mee heeft, maar ze heeft nergens gezegd dat ze dat niet gaat doen.
Wat kunnen mensen toch enorm scheve conclusies trekken uit de informatie die in zo'n topic wordt gegeven..
Ik heb geen vriendin maar ik vind wel dat je vriendin niet moet zeuren als jij met een meid naar de bios gaat waarmee je al jaren bevriend bent zonder dat er wat achter zit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:52 schreef Yi-Long het volgende:
So what, iedereen heeft het hier al meer dan 3 keer gezegd dat ze met haar vriend moet praten!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:34 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Jij bent echt irritant. Wat maakt het uit wat jou wel/niet boeit, dat heb je nu al zo'n 3 keer gezegd ofzo.
Ah ja, maar daar gaat het hier niet over.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:39 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb geen vriendin maar ik vind wel dat je vriendin niet moet zeuren als jij met een meid naar de bios gaat waarmee je al jaren bevriend bent zonder dat er wat achter zit.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:39 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb geen vriendin maar ik vind wel dat je vriendin niet moet zeuren als jij met een meid naar de bios gaat waarmee je al jaren bevriend bent zonder dat er wat achter zit.
Weet ik maar ik mag mijn mening wel geven over iemand zijn reactie.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:40 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ah ja, maar daar gaat het hier niet over.
Of gezellig met z'n 3 taarten bakken? De Malteser taart schijnt erg lekker te zijn!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:38 schreef Probability het volgende:
[..]
O dan is ze over max 2 maanden weg!
Als ze zo gezellig is en zo'n goede vriendin dan is het toch leuk om haar te leren kennenMisschien kunnen jullie na de stage uit eten en dan vraag je aan je vriend of zij haar vriend ook vraagt.
Je bedoelt door te achterhalen wat ze allemaal wel niet voor hem doet en dat straks tijdens de 'confrontatie' te willen gebruiken?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:40 schreef Probability het volgende:
O en je moet je natuurlijk niet als een chagrijnige controlerende vriendin gaan gedragen, dat is niet aantrekkelijk.
Dikgedrukte vind ik ook belangrijk in een relatie (gelukkig heb ik er zo één).quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:37 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ja joh, maar kom op: als je niet eerlijk durft te zeggen dat je iemand niet vertrouwt, dan zit je relatie sowieso niet goed. Zoek dan iemand waarbij je je eeecht op je gemak voelt waarbij je er niet eens over hoeft te twijfelen dat hij misschien vreemdgaat en dat het gewoon goed zit en dat je elkaar alles kunt zeggen zonder dat je het moeilijk vindt.
Al met al wordt dit niks hoor.
Wat klink jij opeens wijs trouwens. Ik dacht altijd dat jij zo`n nietszeggende junk was, maar blijkbaar heb ik me vergist.quote:
Haha, altijd leuk als mensen erachter komen dat ik niet zo ben, jaquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat klink jij opeens wijs trouwens. Ik dacht altijd dat jij zo`n nietszeggende junk was, maar blijkbaar heb ik me vergist.
Ik zie 't al voor me hahahajaquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:53 schreef MangoLotion het volgende:
Wat een achterlijke doos die stagiaire, beetje koekjes zitten bakken en afspreken met een fucking bezette collega, ja zo komt die thesis nooit af hè
Studieontwijkendgedragquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:53 schreef MangoLotion het volgende:
Wat een achterlijke doos die stagiaire, beetje koekjes zitten bakken en afspreken met een fucking bezette collega, ja zo komt die thesis nooit af hè
Doet me denken aan de kleuterschool, een tekening maken voor je lievelingsjuffrouw/meesterquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:56 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik zie 't al voor me hahahajazo'n simpele Petra die aankomt met een hele taart en koekjes SPECIAAL voor hem, ik vind het grappig. Niet eens voor collega's op de afdeling, neeeee, alleen voor hem.
Beetje gênant ook, als ze het alleen voor hem doet en niet voor de hele afdeling..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:56 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik zie 't al voor me hahahajazo'n simpele Petra die aankomt met een hele taart en koekjes SPECIAAL voor hem, ik vind het grappig. Niet eens voor collega's op de afdeling, neeeee, alleen voor hem.
Die 'quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:40 schreef complicate het volgende:
[..]
So what, iedereen heeft het hier al meer dan 3 keer gezegd dat ze met haar vriend moet praten!
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:16 schreef Oognip het volgende:
[..]
Die '' van mij was omdat je in een topic altijd honderd keer hetzelfde post. Je mening is duidelijk, je hoeft niet op alles te reageren.
Je bent echt de enige die dat denkt volgens mijquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:19 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk dat je even met je vriend moet praten overigens.
Ik snap haar ook! En zo denk ik ook evengoed heel wat mensen in dit topic ook!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ben ik hier de enige die de hele situatie raar vind?
Ik hou van koekjes bakken en taart maken maar ik ga die echt niet voor een bezette collega maken. Gesmeerde broodjes al helemaal niet. Ook omdat het roddels uitlokt (en terecht).
Hoewel TS eerst met haar vriend moet praten, snap ik haar wel.
Best wel! Voor de hele afdeling is wel lief, maar dit is gewoon kansloos. Dat ze brood voor hem smeert ook. Is dit wel serieus? 🙊quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:14 schreef Probability het volgende:
[..]
Beetje gênant ook, als ze het alleen voor hem doet en niet voor de hele afdeling..
Waarom heb je ze dan nooit gedaan de afgelopen tijd? Wil je het doen OMDAT zij het doet of omdat je ze zelf wil doen? Je klinkt jaloers.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet zozeer om wat hij doet. Doordat zij die dingen doet, die ik graag voor hem wil doen,
Maar je doet het zelf wel, en je meet je succes af aan de tijd die je vriend bij haar doorbrengtquote:verstoord ze onze relatie en de balans in onze relatie. Nu heb ik geen zin meer om broodjes voor hem te smeren, een taart te maken of gewoon iets speciaals, want ik wil mijzelf niet met haar vergelijken of vergeleken worden
Als je het niet kunt zeggen, schrijf het op en laat het je vriend lezen en ga dan een gesprek aan.quote:en de strijd aangaan.
Serieus? Denken aan uitmaken omdat je vriend goed kan opschieten met een stagiaire? Damn. In het kwadraat.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:34 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik heb mijn vriend en een beste vriend waar ik regelmatig mee ga lunchen. Maar ermee naar de bios gaan: nee. Zijn broodjes klaarmaken en taart voor hem bakken: nee.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Serieus? Denken aan uitmaken omdat je vriend goed kan opschieten met een stagiaire? Damn. In het kwadraat.
Jij gaat niet met een beste vriend naar de bios? Okay ...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb mijn vriend en een beste vriend waar ik regelmatig mee ga lunchen. Maar ermee naar de bios gaan: nee. Zijn broodjes klaarmaken en taart voor hem bakken: nee.
Niet omdat hij goed kan opschieten met een stagiare, maar omdat zij haar vriend niet vertrouwt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Serieus? Denken aan uitmaken omdat je vriend goed kan opschieten met een stagiaire? Damn. In het kwadraat.
Terwijl hij er gewoon eerlijk over is en ze zelf haar mond niet durft open te trekken. Haar issue wat ze niet oplost door het uit te maken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef sylvesterrr het volgende:
Niet omdat hij goed kan opschieten met een stagiare, maar omdat zij haar vriend niet vertrouwt.
Wtf is daar inderdaad mis mee, zolang beide personen weten dat het puur vriendschappelijk is?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij gaat niet met een beste vriend naar de bios? Okay ...
Yep. Als haar vriend nou achter haar rug om had afgesproken met die stagiare, dan had ik het wantrouwen nog enigszins kunnen begrijpen. Hij is er echter wel eerlijk over geweest. Of hij vertelt alleen dit deel van het verhaal in de hoop dat men niet verder denkt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Terwijl hij er gewoon eerlijk over is en ze zelf haar mond niet durft open te trekken. Haar issue wat ze niet oplost door het uit te maken.
Pcies!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dit, niet zo onzeker doen TSquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Lekker uitmaken op basis van je eigen jaloezie.
Ja.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:59 schreef Copycat het volgende:
Mag ik het wel vreemd vinden dat je in een relatie van twee jaar geen gesprek durft aan te gaan, maar eerder aan uitmaken denkt?
Vreemdgaande hoerquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:22 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga straks met een vriendin naar de bioscoop. Ze is al een jaar getrouwd.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan gaat men over je pratenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waar wordt in dit verhaal duidelijk dat beide personen weten dat het puur vriendschappelijk is?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:35 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wtf is daar inderdaad mis mee, zolang beide personen weten dat het puur vriendschappelijk is?
Je moet jouw gevoel met je vriend bespreken. Dus niet dat hij of zij iets iets doen wat jij niet wil, maar over hoe jij je voelt. Als je niet met je partner kan praten over hoe je je voelt heb je een veel groter probleem.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:40 schreef zonneschijn10 het volgende:
Als het echt een knappe vrouw/meisje is moet die gozer ook echt sterk in zijn schoenen staan wil hij "geen foutjequote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Niet omdat hij goed kan opschieten met een stagiare, maar omdat zij haar vriend niet vertrouwt.
Niet elke man bespringt iedere knappe vrouw...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:15 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Als het echt een knappe vrouw/meisje is moet die gozer ook echt sterk in zijn schoenen staan wil hij "geen foutje" maken. Knappe mensen kun je moeilijk voor jezelf houden.
Dan moet je dat wel hardop zeggen! Niet voor jezelf houden en wanneer je uitmaakt "ik vond dit, dit, dat van jou zo vreselijk dat ik niet meer met je wil doorgaan" gaan zeggen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:40 schreef Desmosedici het volgende:
In een relatie moet je trouwens wel dingen voor elkaar over hebben. Als jij het klote vind dat hij te vaak met die meid dingen gaat doen, moet hij daar gewoon mee stoppen.
Idd, wie weet zegt haar vriend gewoon; "Oh, ik wist niet dat je het klote vind. Ik snap het wel, zou het zelf ook niet leuk vinden. Ik zal minder met haar optrekken schat!"quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:52 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dan moet je dat wel hardop zeggen! Niet voor jezelf houden en wanneer je uitmaakt "ik vond dit, dit, dat van jou zo vreselijk dat ik niet meer met je wil doorgaan" gaan zeggen.
Ik denk dat die vriend zelf ook wel kan ruiken dat het niet relaxt is wat hij aan het doen is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:52 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dan moet je dat wel hardop zeggen! Niet voor jezelf houden en wanneer je uitmaakt "ik vond dit, dit, dat van jou zo vreselijk dat ik niet meer met je wil doorgaan" gaan zeggen.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:48 schreef oLexie het volgende:
Het ligt er ook dik op dat die stagiaire een oogje heeft op haar vriend, anders zou ze zijn broodjes niet smeren. Dat doe je alleen voor je kinderen en voor je partner.
Ben benieuwd wat zijn werkgever ervan vindt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:52 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik denk dat die vriend zelf ook wel kan ruiken dat het niet relaxt is wat hij aan het doen is.
Ook dat inderdaad. Nou ja, misschien is het een jong bedrijf, daar worden dit soort dingen vaak wel wat meer geaccepteerd. Op de werkvloer van mijn zus zijn ook heel wat relaties ontstaan en weer kapot gegaan. Volgens mij vinden ze dat daar eerder vermakelijk dan vervelend.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:34 schreef Chai het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat zijn werkgever ervan vindt.
Over de stagiaire heeft hij een soort van 'macht' als hij haar begeleider is en haar stage mag beoordelen.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:19 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad. Nou ja, misschien is het een jong bedrijf, daar worden dit soort dingen vaak wel wat meer geaccepteerd. Op de werkvloer van mijn zus zijn ook heel wat relaties ontstaan en weer kapot gegaan. Volgens mij vinden ze dat daar eerder vermakelijk dan vervelend.
Toen je hem belde?quote:
Hij heeft alleen geen machtspositie over haar dus het is puur 'collegiaal'.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:27 schreef Chai het volgende:
[..]
Over de stagiaire heeft hij een soort van 'macht' als hij haar begeleider is en haar stage mag beoordelen.
Het is toch niet raar dat je partner naar de film gaat met een collega of een drankje doet? Als je daar al over twijfelt aan je vriend, zit er dan gewoon iets niet helemaal fout binnen de relatie? Ik vind het broodjes, taart en koekjes verhaal wel super vreemd!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:48 schreef oLexie het volgende:
Ja, snap niet wat iedereen hier cool loopt te doen. Ik gok dat de meeste boe-roepers degenen gewoon kennen met wie zijn/haar partner wel eens een uitstapje maakt. In dit geval heeft TS de stagiaire nog nooit ontmoet, en kent ze haar alleen van verhalen van haar vriend.
Het ligt er ook dik op dat die stagiaire een oogje heeft op haar vriend, anders zou ze zijn broodjes niet smeren. Dat doe je alleen voor je kinderen en voor je partner.
Ik vind het een raar verhaal en de twijfels van TS zijn helemaal gegrond, ik begrijp alleen niet waarom TS het niet aankaart bij haar vriend. Je hebt alle reden om dat te doen, dame. Als je zelf niet in gaat grijpen dan kun je gedag zeggen tegen je relatie want vroeg of laat zal hij vreemd gaan met haar. Ik vind het ook echt een totale lul dat hij gewoon op date met haar gaat terwijl jij haar helemaal niet kent. Als het echt alleen maar puur vriendschappelijk was geweest dan had hij jullie allang aan elkaar voorgesteld.
Groei een ruggengraat en confronteer je vriend hier mee, het is respectloos wat hij nu aan het doen is. Maar dat jij er niets tegen doet en je vriend niet aan durft te spreken vind ik dan wel weer je eigen schuld.
Het is de combinatie van dat vraagtekens oproept.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:50 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Het is toch niet raar dat je partner naar de film gaat met een collega of een drankje doet? Als je daar al over twijfelt aan je vriend, zit er dan gewoon iets niet helemaal fout binnen de relatie? Ik vind het broodjes, taart en koekjes verhaal wel super vreemd!
Het gaat meer om de manier waarop. Heb dit gisteren even aan mijn eigen vriend laten lezen en hij vind het ook maar een raar verhaal. Hij zei dat hij het wel begreep als het gewoon vriendschappelijk was, maar dat hij zelf dan bijvoorbeeld deze collega ook gewoon thuis uit zou nodigen om mee te komen eten e.d. Na vier maanden hechte vriendschap betrek je ook wel je partner daar een beetje bij in als je gewoon een goede relatie hebt.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:50 schreef Lievewij het volgende:
[..]
Het is toch niet raar dat je partner naar de film gaat met een collega of een drankje doet? Als je daar al over twijfelt aan je vriend, zit er dan gewoon iets niet helemaal fout binnen de relatie? Ik vind het broodjes, taart en koekjes verhaal wel super vreemd!
Echt heel jaloers zou ik niet worden (vertrouw mijn vriend wel gewoon), wel zou ik haar gewoon willen leren kennen en eventueel uitnodigen om bij ons thuis een keer mee te komen eten. Het is leuk dat je een vriendschap met mijn vriend wilt, maar in een serieuze relatie krijg je die partner daar gewoon bij (hoeft natuurlijk niet continu, maar zo werkt dat nou eenmaal in een volwassen relatie).quote:Op zondag 19 januari 2014 13:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is de combinatie van dat vraagtekens oproept.
Trouwens, mocht mijn vriend na werktijd met een vrouwelijke collega wat gaan drinken, zou ik ook wel een tikkie jaloers zijn denk ik
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar tot nu toe, uit de info die TS ons verstrekt, lijkt vriendlief gewoon te vertrouwen. Hooguit naïef of een enabler. Of zij maakt gewoon verschrikkelijk lekkere broodjes.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:52 schreef Argento het volgende:
Ik geef TS gelijk. De mate waarin de stagiaire ongegeneerd toenadering zoekt en de graagte waarmee haar vriend zich dat allemaal laat aanleunen, is op zijn minst verdacht.
Op deze zin na (die ik werkelijk belachelijk vind en wellicht meer over jou zegt dan over die vriend of 'de man'), ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:48 schreef oLexie het volgende:
Ja, snap niet wat iedereen hier cool loopt te doen. Ik gok dat de meeste boe-roepers degenen gewoon kennen met wie zijn/haar partner wel eens een uitstapje maakt. In dit geval heeft TS de stagiaire nog nooit ontmoet, en kent ze haar alleen van verhalen van haar vriend.
Ik vind het een raar verhaal en de twijfels van TS zijn helemaal gegrond, ik begrijp alleen niet waarom TS het niet aankaart bij haar vriend. Je hebt alle reden om dat te doen, dame. Als je zelf niet in gaat grijpen dan kun je gedag zeggen tegen je relatie want vroeg of laat zal hij vreemd gaan met haar. Ik vind het ook echt een totale lul dat hij gewoon op date met haar gaat terwijl jij haar helemaal niet kent. Als het echt alleen maar puur vriendschappelijk was geweest dan had hij jullie allang aan elkaar voorgesteld.
Groei een ruggengraat en confronteer je vriend hier mee, het is respectloos wat hij nu aan het doen is. Maar dat jij er niets tegen doet en je vriend niet aan durft te spreken vind ik dan wel weer je eigen schuld.
Wellicht is 'zal hij gevoelens gaan ontwikkelen voor haar' beter op zijn plaats. We zijn allemaal mensen die gevoelig zijn voor vleierij.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Op deze zin na (die ik werkelijk belachelijk vind en wellicht meer over jou zegt dan over die vriend of 'de man'), ben ik het met je eens.
Ok mooi, dan snapte ik je denk ik verkeerd. Want 'alle mannen met een knappe kennis gaan na verloop van tijd vreemd' klinkt zo enorm verzuurdquote:Op zondag 19 januari 2014 15:32 schreef oLexie het volgende:
[..]
Wellicht is 'zal hij gevoelens gaan ontwikkelen voor haar' beter op zijn plaats. We zijn allemaal mensen die gevoelig zijn voor vleierij.
Ik heb het hele topic een beetje gelurkt en (nog) niet eerder gereageerd. Dit is precies hoe ik er over denk! Prima verwoord dit.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:11 schreef oLexie het volgende:
[..]
Het gaat meer om de manier waarop. Heb dit gisteren even aan mijn eigen vriend laten lezen en hij vind het ook maar een raar verhaal. Hij zei dat hij het wel begreep als het gewoon vriendschappelijk was, maar dat hij zelf dan bijvoorbeeld deze collega ook gewoon thuis uit zou nodigen om mee te komen eten e.d. Na vier maanden hechte vriendschap betrek je ook wel je partner daar een beetje bij in als je gewoon een goede relatie hebt.
Hij zou het ook niet op prijs stellen als ik steeds met een mannelijke collega drankjes ga doen, bioscoopjes bezoek en taart, broodjes en al die shit krijg zonder dat hij ook maar een idee heeft wie deze gast eigenlijk is. Dat zou ik hem ook niet aandoen, het is logisch dat het iemand onzeker maakt als dit soort dingen voorkomen en je wordt daar totaal niet bij betrokken.
[..]
Echt heel jaloers zou ik niet worden (vertrouw mijn vriend wel gewoon), wel zou ik haar gewoon willen leren kennen en eventueel uitnodigen om bij ons thuis een keer mee te komen eten. Het is leuk dat je een vriendschap met mijn vriend wilt, maar in een serieuze relatie krijg je die partner daar gewoon bij (hoeft natuurlijk niet continu, maar zo werkt dat nou eenmaal in een volwassen relatie).
Ik ging vroeger ook vrij hecht met een jongen om die gewoon samen woonde. Ik kwam daar weleens over de vloer als zij dan werken was, maar dacht na een paar weken van ja, leuk en aardig, maar ik vind wel dat ik je vriendin wat meer dan oppervlakkig moet leren kennen. Het is voor haar wel zo fijn dat ze weet wie ik ben en dat dit puur vriendschappelijk is. Ben dus regelmatig mee gaan eten en uiteindelijk ook een paar keer gewoon alleen met haar gaan shoppen.
Soms bleef hij ook de hele dag + avond weg van huis en stuurde ik hem op een gegeven moment gewoon weg omdat het niet relaxt was voor zijn vriendin als hij de hele dag pleite was.
Ik hoop echt dat dit sarcasme / een trollpoging is. Want dan is hij echt perfect.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:40 schreef Yiwei het volgende:
Met een vrouwelijk collega naar de bios, terwijl eerder al afspraken aanwezig waren om met jou naar de bios te gaan. En wanneer ze samen naar de bios gaan, jou geeneens bij betrekken. Echt gatver en respectloos ditHij zegt dat het spontaan was, dan is de vraag wie het vroeg om naar de bios te gaan en waarom de ander ook nog ja zegt
![]()
Als vrouw zijnde, als ik weet dat een man - in dit geval een mannelijk collega - een vriendin heeft, dan ga ik echt niet alleen met hem naar de bios, ook niet als iets spontaan. Broodjes voor hem bakken en samen naar de bar gaan?!En dit is nu, dus over een aantal weken tot maanden komen er nog meer één op één activiteiten erbij? Achter een man aangaan terwijl hij een vriendin heeft, vind ik echt cheap
Eigenlijk vind ik de kans redelijk aanwezig dat zij geeneens weet dat jij bestaat
![]()
Als man zijnde, je werkt van 9 tot 5 of 6 uur, afhankelijk van je baan zie je je collega's toch zat?! Mensen hebben reistijd, gaan naar sportschool, hebben hobbies, spreken af met groep vrienden, gaan langs bij familie, dus zoveel echte vrije tijd heb je niet (anders was de bioscoop bezoek allang in vervulling gegaan?). Dus in de vrije tijd wil je gewoon quality time met je vriendin hebben.
Wat bij mij als eerst opkwam is of hij wel heeft gezegd dat hij een vriendin heeft. Dit hoort hij te doen als andere vrouwen verdachte signalen of een set van verdachte signalen afgeeft. Als hij niet heeft aangegeven een vriendin te hebben, dan is de vraag: waarom? M.a.w. is hij al een vervanger en/of een vervolg vriendin achter de hand aan het houden?
Degene met wie de man heeft afgesproken is degene die hij (het meest) wilt zien. Nu gebeuren zaken spontaan -> dus op dat moment is diegene dan ook de persoon met wie hij (het meest) samen wilt zijn. Geen verwarring mogelijk. Ja, als je vriendin bent van zo'n man, dan word je onzeker ja, en terecht. Onderbuik gevoelens van vrouwen mogen niet genegeerd worden.
Als je na verloop van tijd steeds verdachter vind door (nog een set) extra verdachte signalen, dan kan je gewoon hulp - bijv. programma ''Overspel in de liefde'' - inschakelen om duidelijkheid te verkrijgen middels verborgen beeld en geluid opnames. Mocht het resultaat niet wenselijk zijn, dan heb je hem tenminste publiekelijk aan de schandpaal genageld
Weten we niet, TS heeft immers ook al bijna 3 dagen niks meer van zich laten horen hier.quote:
En dan lijkt het me voor ons verstandig om haar update hierover af te wachten, en niet allemaal paranoïde shit neer plempen zoals die Yiwei.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:31 schreef Moira. het volgende:
[..]
Weten we niet, TS heeft immers ook al bijna 3 dagen niks meer van zich laten horen hier.
Dikke kans dat er in die tijd best een gesprek van is gekomen, n.a.v. haar gevoel en de adviezen in dit topic
Is het ook, maar daar hebben de meeste FOK!kers/R&Pers vaak maling aanquote:Op zondag 19 januari 2014 20:32 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan lijkt het me voor ons verstandig om haar update hierover af te wachten, en niet allemaal paranoïde shit neer plempen zoals die Yiwei.
Vind ik zelf vaak ook wel leuk hoor .. Maar op het moment dat ik iets als "onderbuik gevoelens van vrouwen mogen niet genegeerd worden." tegen kom, haak ik toch echt af ..quote:Op zondag 19 januari 2014 20:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Is het ook, maar daar hebben de meeste FOK!kers/R&Pers vaak maling aan
Dus gezelligheid met collega's/stagiaries met wie je goed kan opschieten is uit den boze? Damn...quote:Op maandag 20 januari 2014 01:58 schreef Cinderellaaa het volgende:
Stagiaire is werk en blijft op werk, als ze daarnaast ook in hun vrije tijd afspreken, vind ik het wel tijd om maatregelen te nemen.
Dat met de bioscoop valt te begrijpen, al zou ik van tevoren even checken/aangeven. Maar koekjes, taart en boterhammen mee?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:08 schreef zonneschijn10 het volgende:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:15 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Je kunt wikken en wegen of wenden en keren, maar dat heeft allemaal geen nut totdat je een gesprek met hem hierover hebt gevoerd.quote:Je gaat als weldenkend mens toch geen taart of koekjes maken voor een man, terwijl hij een relatie heeft en je collega is op je stageplaats. Of zijn lunch verzorgen. Ze kennen elkaar ook nog maar 4 maanden. Voor een lange vriendschap of collega's, zou ik het nog overwegen, maar nooit voor EEN collega.
Er zit sowieso iets goeds fout in de relatie: zij durft niet te praten met haar vriend.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:28 schreef Impossibruuu het volgende:
Even afgezien daarvan, als je al met anderen naar de bioscoop gaat ten koste van je partner die dat zelf graag wilt, dan zit er in je relatie al iets niet goed.
Maatregelen .. niet tolereren ...quote:Op maandag 20 januari 2014 01:58 schreef Cinderellaaa het volgende:
Heel logisch dat je dit zo voelt.
Stagiaire is werk en blijft op werk, als ze daarnaast ook in hun vrije tijd afspreken, vind ik het wel tijd om maatregelen te nemen.
Uitmaken gaat dan weer te ver, maar je kunt hem wel duidelijk maken dat je dit niet tolereert.
Gast, TS vertelt haar vriend niet eens dat ze er mee zit. Dat is stap 1, er over praten. Al dat gedoe waar je het over hebt is pas van toepassing als TS haar onvrede geuit heeft, en vriend daar vervolgens niets mee doet.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:28 schreef Impossibruuu het volgende:
Als ik een topic als dit, en dan met name de reacties, lees, dan realiseer ik me hoe materialistisch en egoïstisch 'de maatschappij' is geworden. Iedereen meent maar te kunnen doen en laten wat hij/zij wilt, ongeacht of anderen, zelfs je eigen partner, daardoor gekwetst kunnen worden.
Absoluut moet er niets mis zijn met het hebben van 'normale' vrienden van het andere geslacht. Met mijn 2 vrouwelijke stagiaires kan ik het ook erg goed vinden op het werk, maar waarom zou ik in godsnaam met een van de twee 1 op 1 naar de bios gaan? Da's gewoon een regelrechte date. Mijn vriendin zou zich daar, geheel terecht, absoluut niet fijn bij voelen. Andersom is dat net zo; ik zou het echt niet op prijs kunnen stellen als zij 1 op 1 constant met een mannelijke collega optrekt, of naast me op de bank daarmee zit te whatsappen, enzovoorts.
Het bewust niet laten gebeuren van zulke dingen heeft niets te maken met elkaar dingen verbieden. Meer dan vaak heeft één van mijn stagiaires me op vrijdagmiddag ook wel eens gevraagd om een drankje te gaan doen, maar dat wijs ik bewust af. Niet omdat mijn vriendin zoiets verbiedt, maar omdat ik haar niet in een positie wil duwen dat ze onzeker thuis op de bank zit.
Even afgezien daarvan, als je al met anderen naar de bioscoop gaat ten koste van je partner die dat zelf graag wilt, dan zit er in je relatie al iets niet goed.
Dank u, dat probeer ik ook al een poosje duidelijk te maken. Het probleem hier is niet een ontrouwe, oneerlijke of achterbakse vriend. Het probleem is TS die niets bespreekt.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er zit sowieso iets goeds fout in de relatie: zij durft niet te praten met haar vriend.
Dat weten we niet.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Dank u, dat probeer ik ook al een poosje duidelijk te maken. Het probleem hier is niet een ontrouwe, oneerlijke of achterbakse vriend. Het probleem is TS die niets bespreekt.
Hij vertelt mij namelijk wel veel, maar heb niet het gevoel alles. Het is dus niet zo dat hij erover liegt voor mijn gevoel.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:04 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat weten we niet.
We weten niet of haar vriend ontrouw, oneerlijk of achterbaks is (misschien is hij dat wel, misschien is hij dat niet), en we weten niet of TS het inmiddels al met haar vriend besproken heeft, want TS heeft hier nog geen update gepost.
Een gaylord die koekjes en taart voor mijn vrouw maakt kan ik wel waarderen. Als hij ook nog met haar gaat shoppen en de hond regelmatig uitlaat mag hij wel bij ons intrekken.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:11 schreef oLexie het volgende:
Hij zou het ook niet op prijs stellen als ik steeds met een mannelijke collega drankjes ga doen, bioscoopjes bezoek en taart, broodjes en al die shit krijg zonder dat hij ook maar een idee heeft wie deze gast eigenlijk is.
Niet helemaal mee eens. Zeker moet TS gewoon met haar vriend kunnen praten over dit soort onderwerpen. Anderzijds weet ik verdomd goed van mijn eigen partner waar ze zich wel of niet prettig bij zou voelen. Die van mij hoeft me daar niet op te attenderen simpelweg omdat ik zo'n fratsen niet uithaal...quote:Op maandag 20 januari 2014 12:53 schreef probeer het volgende:
Gast, TS vertelt haar vriend niet eens dat ze er mee zit. Dat is stap 1, er over praten. Al dat gedoe waar je het over hebt is pas van toepassing als TS haar onvrede geuit heeft, en vriend daar vervolgens niets mee doet.
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij vertelt mij namelijk wel veel, maar heb niet het gevoel alles. Het is dus niet zo dat hij erover liegt voor mijn gevoel.
TS geeft haar vriend het voordeel van de twijfel.
quote:Op zondag 19 januari 2014 20:32 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan lijkt het me voor ons verstandig om haar update hierover af te wachten.
Ik zou van mezelf denken dat ik dat inderdaad ook wel van mijn vriendin zou weten. Maar de vriend van TS lijkt me een beetje een clueless dork. Ondersteund door het feit dat hij er wel over vertelt, lijkt me dat hij het gewoon niet ziet. En ook niet gaat zien als TS er niet over praat.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:07 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Zeker moet TS gewoon met haar vriend kunnen praten over dit soort onderwerpen. Anderzijds weet ik verdomd goed van mijn eigen partner waar ze zich wel of niet prettig bij zou voelen. Die van mij hoeft me daar niet op te attenderen simpelweg omdat ik zo'n fratsen niet uithaal...
Och, die is gevlogen. Want we ondersteunden haar niet genoeg in haar twijfels en raadden aan om er gewoon over te praten. En dat strookt niet met de gedachtegang die TS al in haar hoofd had rond malen, en praten met je partner is eng en moet je niet doen en zo.quote:
Nu zit je gewoon vreemde conclusies te trekken die nergens op gebaseerd zijnquote:Op maandag 20 januari 2014 13:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Och, die is gevlogen. Want we ondersteunden haar niet genoeg in haar twijfels en raadden aan om er gewoon over te praten. En dat strookt niet met de gedachtegang die TS al in haar hoofd had rond malen, en praten met je partner is eng en moet je niet doen en zo.
Ik denk serieus dat TS niet meer terug komt, doorgaat in haar twijfels en er niet met haar vriend over praat.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nu zit je gewoon vreemde conclusies te trekken die nergens op gebaseerd zijn
Ik ben dit eigenlijk op geen enkel punt met je eens.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat TS niet meer terug komt, doorgaat in haar twijfels en er niet met haar vriend over praat.
Elk van haar posts in dit topic ondersteunt dat. Ze gaat alleen maar in op de twijfel en achterdocht en lijkt niets met ons advies te doen.
Maar ok, het is pas een halve week geleden sinds haar laatste reactie. Voor een kwestie die haar zo parten speelt is het natuurlijk niet belangrijk genoeg om in die tijd met je partner te willen bespreken. (jup, sarcasme)
Wedje leggen? Om een koekje / boterhamquote:Op maandag 20 januari 2014 13:18 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ben dit eigenlijk op geen enkel punt met je eens.
Tja dat is hoe ik het heb afgesproken met vriend. Ik mag mijn beste vriend alleen op verjaardagen zien en hij mag niet met andere vrouw afspreken.quote:Op maandag 20 januari 2014 08:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dus gezelligheid met collega's/stagiaries met wie je goed kan opschieten is uit den boze? Damn...
Je maakt een grapje, hoop ik.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Cinderellaaa het volgende:
Tja dat is hoe ik het heb afgesproken met vriend. Ik mag mijn beste vriend alleen op verjaardagen zien en hij mag niet met andere vrouw afspreken.
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
Tja dat is hoe ik het heb afgesproken met vriend. Ik mag mijn beste vriend alleen op verjaardagen zien en hij mag niet met andere vrouw afspreken.
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
Want je zou eens werken aan je eigen jaloezie en/of onzekerheid ... Wow ..quote:
Wat ik me dan zo snel even afvraag hè, waarom spreek jij niet met je beste vriend af waar je vriend bij is? En je vriend dan natuurlijk af met andere vrouwen (collega etc.) waar jij bij bent.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
Huuuuuquote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
OMG.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
Ik denk dat die zgn beste vriend zichzelf niet bepaald als beste vriend beschouwt.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:01 schreef Oognip het volgende:
Een beste vriend die je alleen op verjaardagen ziet is ook wel wat vreemd.
Wij zijn inderdaad allebei jaloers ingesteld (vriend zelfs meer dan ik) en hebben dit uiteindelijk afgesproken om onderlinge ruzies te verminderen.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat ik me dan zo snel even afvraag hè, waarom spreek jij niet met je beste vriend af waar je vriend bij is? En je vriend dan natuurlijk af met andere vrouwen (collega etc.) waar jij bij bent.
Even daargelaten dat je er al vanuit gaat dat je relatie niet bestand is tegen alleen afspreken met de andere sekse.
aanpassen en verbieden zijn twee compleet verschillende dingen.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:30 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
Wij zijn inderdaad allebei jaloers ingesteld (vriend zelfs meer dan ik) en hebben dit uiteindelijk afgesproken om onderlinge ruzies te verminderen.
Hij was zo jaloers op mijn beste vriend dat hij hem niet eens wilde ontmoeten.
Ik zie dat ik wel veel kritiek krijg nu, maar wij voelen ons goed met deze maatregelen en weten hoe we ons moeten aanpassen aan elkaar.
Maar merk je niet dat dit soort beperkingen jullie gewoon helemaal niet vooruit helpen, maar dat het jullie juist doet focussen op de verkeerde zaken?quote:Op maandag 20 januari 2014 18:30 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
Wij zijn inderdaad allebei jaloers ingesteld (vriend zelfs meer dan ik) en hebben dit uiteindelijk afgesproken om onderlinge ruzies te verminderen.
Hij was zo jaloers op mijn beste vriend dat hij hem niet eens wilde ontmoeten.
Ik zie dat ik wel veel kritiek krijg nu, maar wij voelen ons goed met deze maatregelen en weten hoe we ons moeten aanpassen aan elkaar.
quote:Op maandag 20 januari 2014 19:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar merk je niet dat dit soort beperkingen jullie gewoon helemaal niet vooruit helpen, maar dat het jullie juist doet focussen op de verkeerde zaken?
Jaloezie is tot een bepaald niveau gezond, maar als je elkaar beperkingen gaat opleggen omwille van je eigen jaloezie dan gaat er toch echt iets goed fout. Dat je jaloers bent en door je eigen onzekerheden het niet leuk vindt dat je vriendin andere mannen spreekt/ziet is tot daaraan toe, maar dat je door je jaloezie je vriendin wantrouwt gaat echt te ver. Want dat is hoe ik het zie, hij neemt aan dat jij niet voor jezelf kan opkomen in het gezelschap van een andere man, dat je geen verstandige keuzes kan maken, dat je geen rekening met hem kan houden en dat je dus vreemd zal gaan.
En da's toch verre van gezond? Bedoel, hoe moet dat nou in de toekomst? Stel, jij zit samen in een projectgroep op je school met drie andere jongens en jullie moeten een keertje langer door... Of dat je op werk langer doorblijft werken met een mannelijke collega om iets af te ronden, wat dan? Of vertel je hem daar niet over, omdat je weet dat hij het niet kan accepteren? En omdat er dan blijkbaar ruzies ontstaan...
Je leeft nou eenmaal op een wereld met mannen en vrouwen, sociale interactie is vanzelfsprekend. Het zou hem veel meer helpen om aan z'n onzekerheden te werken dan jou te beperking in de omgang met anderen. Hij raakt je heus niet kwijt hoor, en aangezien hij je aan de haak heeft kunnen slaan heeft-ie je ook wel wat te bieden.
Heb je nou wel of niet verteld hoe jij je voelt?quote:Op maandag 20 januari 2014 21:20 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik heb het voorzichtig met mijn vriend erover gehad en hij zegt dat het nog maar 2 maanden duurt. Daarna is het voorbij en nu vindt hij het leuk om haar bij hem te hebben, zodat de sfeer voor hem ook leuker is. Dus hij vindt het ook niet helemaal normaal, maar gaat er niks aan doen.
Ik zou dit echt niet kunnen waarderenquote:Op maandag 20 januari 2014 21:20 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik heb het voorzichtig met mijn vriend erover gehad en hij zegt dat het nog maar 2 maanden duurt. Daarna is het voorbij en nu vindt hij het leuk om haar bij hem te hebben, zodat de sfeer voor hem ook leuker is. Dus hij vindt het ook niet helemaal normaal, maar gaat er niks aan doen.
Dus ja. Niks verder gekomen dan ik al was. En ook niet verwacht. Maar het gesprek kwam ook niet op het moment dat ik voorbereid was dus heb ook niet alles misschien gezegd, wat ik wilde zeggen.
Heb nog steeds het gevoel dat ik gewoon concurrentie heb om zijn aandacht.
en ga je die concurrentiestrijd aan?quote:Op maandag 20 januari 2014 21:20 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ja en nee. Ik vind het heel moeilijk om mijzelf en mijn gevoelens bloot te geven. Bang voor onbegrip of mijzelf belachelijk te maken.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je nou wel of niet verteld hoe jij je voelt?
hij vindt zijn entertainment op kantoor belangrijker dan jouw gevoelens daarbij?quote:Op maandag 20 januari 2014 22:18 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik vind het heel moeilijk om mijzelf en mijn gevoelens bloot te geven. Bang voor onbegrip of mijzelf belachelijk te maken.
Zoals ik al zei; vindt hij het ook niet normaal, maar is door haar kantoor minder saai voor hem. Dus ja, waar maakt het uit hoe ik mij daarbij voel.
Dit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind het op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd wanneer je in een relatie zit ja.
Zelfs zonder relatie vind ik het niet passen, een stagiaire moet je begeleiden, niet daten.
Ik werk denk ik heel raar; ik ga de concurrentie niet aan. Als ik concurrentie heb, haak ik af. Misschien mijn onzekerheid ofzo maar ook als we geen relatie zouden hebben en ik heb concurrentie dan geef ik op of haak ik af; net hoe je het wil noemen.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:03 schreef Argento het volgende:
[..]
en ga je die concurrentiestrijd aan?
"Het is maar 2 maanden nog"quote:Op maandag 20 januari 2014 22:20 schreef Argento het volgende:
[..]
hij vindt zijn entertainment op kantoor belangrijker dan jouw gevoelens daarbij?
neuh, maar zo steek ik ook in elkaar ("graag, of niet")quote:Op maandag 20 januari 2014 22:25 schreef zonneschijn10 het volgende:
[..]
Ik werk denk ik heel raar; ik ga de concurrentie niet aan. Als ik concurrentie heb, haak ik af. Misschien mijn onzekerheid ofzo maar ook als we geen relatie zouden hebben en ik heb concurrentie dan geef ik op of haak ik af; net hoe je het wil noemen.
Of je gaat voor mij of niet. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want zo werkt het blijkbaar niet en mijn gevoelens ook niet.
en dat vind ik juist zo flauw van hem. Twee maanden entertainment versus de gevoelens van zijn vriendin daarbij. In mijn ogen maakt hij dan toch de verkeerde keus.quote:
Teleurgesteld zijn in je vriend. En nu niet ook nog jezelf teleurstellen: dus kom voor jezelf op!quote:Op maandag 20 januari 2014 22:31 schreef zonneschijn10 het volgende:
Ik weet dat het niet goed is. Weet ook niet wat ik ermee moet en wat ik moet gaan doen. Ik weet ook niet op wie ik boos of teleurgesteld moet zijn; mijn vriend of dat meisje. Lijkt wel of ik op dit moment ook niet meer boos kan zijn.
Hier ben ik het wel ergens mee eens. In hoeverre ben je echt duidelijk over jouw gevoelens geweest? (Al zou hij sowieso wel mogen beseffen dat jij belangrijker voor hem bent dan .. sorry maar het lijkt me niet echt een hele snuggere knul op dit gebied)quote:Op maandag 20 januari 2014 22:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Wacht even... Je hebt het er "voorzichtig" met hem over gehad, maar je hebt niet duidelijk aangegeven hoe je je erbij voelt.. Wat hebben jullie dan besproken?
Als hij niet weet dat je het vervelend vindt dat hij close met haar is (jullie hebben het over haar gehad en jij hebt er niets van gezegd, dus je vindt het soort van ik), dan is het niet heel erg vreemd dat hij zegt dat het nog maar 2 maanden duurt.
Dit. Wat een lulletje.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:44 schreef Fera het volgende:
Dus TS haar vriend weet dat het niet helemaal normaal is, maar verveelt zich zonder vrouwelijke aandacht dus gaat er niets aan veranderen? Wat een ...
Ja klopt ook allemaal wel wat je zegt. Het is alleen wel lastig om dit te bespreken met hem.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar merk je niet dat dit soort beperkingen jullie gewoon helemaal niet vooruit helpen, maar dat het jullie juist doet focussen op de verkeerde zaken?
Jaloezie is tot een bepaald niveau gezond, maar als je elkaar beperkingen gaat opleggen omwille van je eigen jaloezie dan gaat er toch echt iets goed fout. Dat je jaloers bent en door je eigen onzekerheden het niet leuk vindt dat je vriendin andere mannen spreekt/ziet is tot daaraan toe, maar dat je door je jaloezie je vriendin wantrouwt gaat echt te ver. Want dat is hoe ik het zie, hij neemt aan dat jij niet voor jezelf kan opkomen in het gezelschap van een andere man, dat je geen verstandige keuzes kan maken, dat je geen rekening met hem kan houden en dat je dus vreemd zal gaan.
En da's toch verre van gezond? Bedoel, hoe moet dat nou in de toekomst? Stel, jij zit samen in een projectgroep op je school met drie andere jongens en jullie moeten een keertje langer door... Of dat je op werk langer doorblijft werken met een mannelijke collega om iets af te ronden, wat dan? Of vertel je hem daar niet over, omdat je weet dat hij het niet kan accepteren? En omdat er dan blijkbaar ruzies ontstaan...
Je leeft nou eenmaal op een wereld met mannen en vrouwen, sociale interactie is vanzelfsprekend. Het zou hem veel meer helpen om aan z'n onzekerheden te werken dan jou te beperking in de omgang met anderen. Hij raakt je heus niet kwijt hoor, en aangezien hij je aan de haak heeft kunnen slaan heeft-ie je ook wel wat te bieden.
Als jullie samen gelukkig zijn, prima toch?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:36 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
Ja klopt ook allemaal wel wat je zegt. Het is alleen wel lastig om dit te bespreken met hem.
We hebben net zelfs nog ruzie gehad, omdat ik iets grappigs vertelde wat mijn mannelijke collega vandaag had gezegd.
Hij kon dat niet waarderen en vroeg of ik die verhalen over zijn zogenaamde concurrenten achterwege kon laten en dat hij eecht niet hoefde te weten hoe andere jongens mij aan het lachen hebben gemaakt.
Hij is verder echt een schatje hoor, maar jaloezie is wel iets waar we allebei mee moeten dealen denk ik. Hij ziet alle jongens als concurrenten, maar dan moet ik ook toegeven dat ik ook niet de makkelijkste ben als het om vrouwen gaat in zijn leven.
Wow, wat?! Dit is niet echt normaal.. Laat hem dan ander werk zoeken als de sfeer zo verschrikkelijk is..quote:Op maandag 20 januari 2014 21:20 schreef zonneschijn10 het volgende:
Dus ja. Niks verder gekomen dan ik al was. En ook niet verwacht. Maar het gesprek kwam ook niet op het moment dat ik voorbereid was dus heb ook niet alles misschien gezegd, wat ik wilde zeggen.
Jij denkt serieus dat het contact over 2 maanden verbroken wordt? Ik vind dat wel erg naief hoor.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:20 schreef zonneschijn10 het volgende:
Weet je wat het leuke is?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:36 schreef Cinderellaaa het volgende:
[..]
Ja klopt ook allemaal wel wat je zegt. Het is alleen wel lastig om dit te bespreken met hem.
We hebben net zelfs nog ruzie gehad, omdat ik iets grappigs vertelde wat mijn mannelijke collega vandaag had gezegd.
Hij kon dat niet waarderen en vroeg of ik die verhalen over zijn zogenaamde concurrenten achterwege kon laten en dat hij eecht niet hoefde te weten hoe andere jongens mij aan het lachen hebben gemaakt.
Hij is verder echt een schatje hoor, maar jaloezie is wel iets waar we allebei mee moeten dealen denk ik. Hij ziet alle jongens als concurrenten, maar dan moet ik ook toegeven dat ik ook niet de makkelijkste ben als het om vrouwen gaat in zijn leven.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als jullie samen gelukkig zijn, prima toch?
Geniet, maar wees jaloers met mate..
Sowieso alsof hij nog 2 maanden op haar in moet gaan (gesmeerde broodjes, koekjes, taart, drankjes, bioscoopuitjes en andere 'dates' aannemen) omdat zij pas over 2 maanden weggaat van die stage.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat het contact over 2 maanden verbroken wordt? Ik vind dat wel erg naief hoor.
Maar dan moet ze haar vriend wel vertellen dat ze er zo mee zit...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:16 schreef Moira. het volgende:
[..]
Als zijn vriendin er zo mee zit kan hij toch best haar gewoon als oppervlakkige stagiaire behandelen (zoals zijn andere collega's ook doen) voor die laatste 2 maanden?
Zelfs als ze dat 'voorzichtig' heeft aangekaart en hij zelf ook aangeeft dat het niet normaal is, moet hij niet zeggen 'dat het nog maar voor 2 maanden is en hij er niks aan gaat doen'.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Maar dan moet ze haar vriend wel vertellen dat ze er zo mee zit...
Ik ben heel benieuwd naar hoe ze het 'voorzichtig' heeft aangekaart...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:32 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zelfs als ze dat 'voorzichtig' heeft aangekaart en hij zelf ook aangeeft dat het niet normaal is, moet hij niet zeggen 'dat het nog maar voor 2 maanden is en hij er niks aan gaat doen'.
Hij kan die 2 maanden prima uitzitten zonder gesmeerde broodjes, taart en dates met haar.
Nouja, als hij zelf al zegt van "Ik vind het ook niet normaal, maar het is nog maar 2 maanden dus ik doe er niks aan" is het in elk geval duidelijk geweest dat TS het niet normaal vindt en wil dat er wat aan gedaan wordt, anders zou hij het niet zo zeggenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar hoe ze het 'voorzichtig' heeft aangekaart...
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:41 schreef Smack10 het volgende:
Jezus, kom eens voor jezelf op aansteller
Dit is dan ook uiteraard zeer makkelijk wanneer er (nog) geen emoties betrokken zijnquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:22 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga straks met een vriendin naar de bioscoop. Ze is al een jaar getrouwd.
Eensch.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:17 schreef Devion het volgende:
Er vanuit gaan dat TS de volledige waarheid vertelt, dan is haar vriend wel een hele lompe, egocentrische klootzak.
Met je stagiaire naar de bioscoop gaan terwijl je een vriendin hebt is NIET normaal. Dat hij je niet in jouw schoenen kan verplaatsen en het prima vind, ondanks jouw bezwaren was voor mij de druppel geweest. Als je geen rekening wil houden met de gevoelens van je partner dan sodermieter je maar op.(Even voor deduidelijkheid, Cinderilla's verhaal is wel het andere uiterste waar ik ook niet mee eens ben)
Voor de mannen, wat als jouw vriendin/verloofde/vrouw naar de bios ging met ALLEEN haar leidinggevende, zou je dan ook niet raar vinden?
Kut, ik ben het eens met Yi-Longquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:52 schreef Yi-Long het volgende:
Je wil niet weten hoeveel stagiares stukgetrokken worden... En waarom ook niet? Volwassen mensen die met elkaar om gaan belanden wel eens met elkaar in bed.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:10 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind het op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd wanneer je in een relatie zit ja.
Zelfs zonder relatie vind ik het niet passen, een stagiaire moet je begeleiden, niet daten.
Hij vindt het ms niet normaal, maar hij geniet er duidelijk wel van.. En dan vast niet alleen van de broodjes..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nouja, als hij zelf al zegt van "Ik vind het ook niet normaal, maar het is nog maar 2 maanden dus ik doe er niks aan" is het in elk geval duidelijk geweest dat TS het niet normaal vindt en wil dat er wat aan gedaan wordt, anders zou hij het niet zo zeggen
Dus ook al heeft ze het voorzichtig gebracht, zou het wel duidelijk moeten zijn. Maar blijkbaar heeft die vriend ook niet zo veel inlevingsvermogen.
Het is dus een egoboost voor hem. Misschien dat zij hem inderdaad leuk vindt, wellicht een mooie meid is en dat hij dat wel leuk vindt die aandacht.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:20 schreef zonneschijn10 het volgende:
Maar heb je hem al verteld dat je je er echt kut bij voelt, of heb je het maar een beetje schokschouderend aangehoord. Want dan is het niet zo gek dat hij geen rekening houdt met jouw gevoelens. Het is nl. heel lastig om daar rekening mee te houden als jij ze niet uit!!!quote:Dus ja. Niks verder gekomen dan ik al was. En ook niet verwacht. Maar het gesprek kwam ook niet op het moment dat ik voorbereid was dus heb ook niet alles misschien gezegd, wat ik wilde zeggen.
Ik vind het echt raar en een rotsituatie voor jou.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:20 schreef zonneschijn10 het volgende:
Dit. Onzeker typetje die daardoor niks durft te zeggen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:58 schreef Heroinjunk het volgende:
Godverdomme TS, trek die klep open en zeg wat je er van vindt. Je moet eerst maar eens leren je mond open te doen voor je überhaupt een relatie aangaat, want relaties werken niet als een van de twee zijn/haar gevoelens niet durft bloot te leggen en niet eens boos durft te worden als haar vriend als een lulletje rozenwater met een chick van rond de 20 het aanlegt op zijn werk.
En voordat iedereen begint te janken, ik heb het hele topic gelezen en ik begin me kapot te ergeren aan TS.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ja, je moet hem vertrouwen. Daar gaat het om in een relatie. Je bent jaloers, wellicht minder knap dan die stagiaire, je gunt hem geen prettige omgang met collegae, maar toch is hij met jou samen. Blijkbaar ben jij op een of andere manier toch leuker dan zij. Dus leer er mee omgaan of maak het uit als je hem ondanks alles niet vertrouwd. Heel simpel.
Ze kiest zelf voor die lul.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef missbehavin het volgende:
[..]Of die gozer gedraagt zich eens niet als een lul
Dus hoeft hij geheel geen rekening met haar te houden?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:51 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ze kiest zelf voor die lul.
Normaal gesproken houd je rekening met elkaar in een relatie. Ze heeft echter zelf gekozen voor een relatie met een lul die geen rekening met haar houd, en niemand verplicht haar om bij die lul te blijven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:53 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dus hoeft hij geheel geen rekening met haar te houden?
Mja, dat zou betekenen dat ze dit allemaal van te voren wist of had moeten weten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Normaal gesproken houd je rekening met elkaar in een relatie. Ze heeft echter zelf gekozen voor een relatie met een lul die geen rekening met haar houd, en niemand verplicht haar om bij die lul te blijven.
Nee hoor, ze is er nu toch achter gekomen?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:58 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Mja, dat zou betekenen dat ze dit allemaal van te voren wist of had moeten weten.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
en niemand verplicht haar om bij die lul te blijven.
Beetje simpel breng je het allemaal, maar goed. Vreemd om te zeggen dat ze dit wist of had kunnen weten en het dan maar te accepteren heeft, ofzo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Nee hoor, ze is er nu toch achter gekomen?
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze zelf gekozen heeft voor een relatie met die kerel en er ook voor kan kiezen om zonder hem door te gaan als het haar niet bevalt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:01 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Beetje simpel breng je het allemaal, maar goed. Vreemd om te zeggen dat ze dit wist of had kunnen weten en het dan maar te accepteren heeft, ofzo.
Als TS steeds haar waffel houdt als iets haar niet bevalt, dan ligt dat aan TS...quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:53 schreef missbehavin het volgende:
Dus hoeft hij geheel geen rekening met haar te houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |