abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:32:32 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135596507

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage


Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken

[ Bericht 5% gewijzigd door sitting_elfling op 17-01-2014 11:38:12 ]
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:37:57 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135596663
Laatse posts :Y)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Vandaag is goed!
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mijn olie! :(
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zie het als bedrag. Ik ben niet bereid om meer dan 5% met 1 trade te verliezen over de gehele porto.

Qua cfd's stap ik altijd ik met een gegarandeerde stop. Je zult maar fout zitten, hij knalt 200 punten naar beneden en je kan hem dan niet kwijt. Dan ben je fucked forever :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou je nu in olie beleggen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Voor het dividend. Ik heb overigens relatief maar een klein deel Shell.
pi_135596708
Qua spielerei toch nog 42 pips winst op dit moment op de DJ tegen 150 euro per pip. De rest loopt allemaal groen. Je moet ook wel erg slecht kiezen wil je het niet groen hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135596798
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:

Zo heb ik bijv. op dit moment een trade openstaan, op 16398.5, een long met 15 contracten op een gegarandeerde stop op 50 punten. Per pip zit je op 150,-. Flikkert hij onder overnight.. Je kunt precies berekenen hoeveel ik kwijt ben als ik morgen ochtend wakker zou worden en hij is door de 16348,5 heen gedoken. Dan is het allemaal foetsie(!) Stel, morgen trekt hij 1.5% naar boven (Dj30), dan heb je een winst van 37.000,- grofweg. Ik heb ook wel andere dingen lopen, maar dit is puur spielerei.

Ik trek deze door, dubbel het contract nu, met bovenstaande als afsluiten met winst. Die winst gebruik ik als margin om de volgende trade toe te passen om 30 contracten. Dus 300,- per punt. En uiteraard weer met gegarandeerde stoploss zodat ik netto mocht de beurs nu donderen er niet veel op achter uit gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:47:28 #5
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_135598995
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik trek deze door, dubbel het contract nu, met bovenstaande als afsluiten met winst. Die winst gebruik ik als margin om de volgende trade toe te passen om 30 contracten. Dus 300,- per punt. En uiteraard weer met gegarandeerde stoploss zodat ik netto mocht de beurs nu donderen er niet veel op achter uit gaan.
Wie garandeert die stoploss?
pi_135599159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:47 schreef malleable het volgende:

[..]

Wie garandeert die stoploss?
Je broker, je betaald die broker namelijk een leuke fee voor een (GSLO) guaranteed stop loss order. Anders is dit soort handel ook gewoon niet te doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135600802
Ik vind 5% van het totale vermogen nog vrij veel of bedoel je 5% van het vrije vermogen?

Overigens waar kun je spelen met dit soort dingen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135601151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik vind 5% van het totale vermogen nog vrij veel of bedoel je 5% van het vrije vermogen?

Overigens waar kun je spelen met dit soort dingen?
5% van het beleggings vermogen. Dus puur alleen wat op beleggingsrekeningen staan, daar 5% maximaal van.

Ik gebruik met name IGMarkets voor dit soort spielerei.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135601521
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

5% van het beleggings vermogen. Dus puur alleen wat op beleggingsrekeningen staan, daar 5% maximaal van.

Ik gebruik met name IGMarkets voor dit soort spielerei.
Die hebben ook virtuele accounts?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135601695
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die hebben ook virtuele accounts?
Check. https://demo-deal.ig.com//dealing/pd/index.htm?201312231148
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135601937
Kun je met een ton leuk wat virtuele trades doen! :) Het aanbod in de demo is alleen wat klein. Dat valt wat tegen. Maar het is goed om er mee te spelen. Dan krijg je wat meer besef van wat 'grof' geld in wezen is.

Technisch is het mogelijk om op die manier in 3 dagen van 1000 euro 354.000 te maken als de beurs (DJ) 3 dagen achter elkaar stijgt met 150 punten (dat is nog niet eens 1% per dag). De kans dat het 3 dagen achter elkaar een plusje was, was het afgelopen jaar dacht ik 15%. (simpele rekensom in excel).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135605090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:01 schreef LXIV het volgende:
Ik zit nog steeds short op Twitter. Tot nu toe nog niks aan verdiend natuurlijk.
Erg zuur ;(

Een of andere lul swaffelt Twitter weer de hemel in en hij spuit weer de ruimte in.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135608438
Niemand die hier verder bezig is geweest? Wel een bazendagje op deze manier! Het loopt lekker omhoog :)

[ Bericht 44% gewijzigd door sitting_elfling op 17-01-2014 17:12:56 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135609278
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Kun je met een ton leuk wat virtuele trades doen! :) Het aanbod in de demo is alleen wat klein. Dat valt wat tegen. Maar het is goed om er mee te spelen. Dan krijg je wat meer besef van wat 'grof' geld in wezen is.

Technisch is het mogelijk om op die manier in 3 dagen van 1000 euro 354.000 te maken als de beurs (DJ) 3 dagen achter elkaar stijgt met 150 punten (dat is nog niet eens 1% per dag). De kans dat het 3 dagen achter elkaar een plusje was, was het afgelopen jaar dacht ik 15%. (simpele rekensom in excel).
Ik zal er eens naar kijken want ik snap nog steeds niet dat er geen eigen vermogen tegenover staat.

Overigens moet jij wel rijk zijn ondertussen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135609322
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 16:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Niemand die hier verder bezig is geweest? Wel een bazendagje op deze manier! Het loopt lekker omhoog :)
Pharming bijgekocht

Imtech verkocht

KPN bijgekocht
pi_135609684
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Kun je met een ton leuk wat virtuele trades doen! :) Het aanbod in de demo is alleen wat klein. Dat valt wat tegen. Maar het is goed om er mee te spelen. Dan krijg je wat meer besef van wat 'grof' geld in wezen is.

Technisch is het mogelijk om op die manier in 3 dagen van 1000 euro 354.000 te maken als de beurs (DJ) 3 dagen achter elkaar stijgt met 150 punten (dat is nog niet eens 1% per dag). De kans dat het 3 dagen achter elkaar een plusje was, was het afgelopen jaar dacht ik 15%. (simpele rekensom in excel).
Is daar ook een manier om anderen (zoals jou) te volgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135609904
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:20 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Pharming bijgekocht

Imtech verkocht

KPN bijgekocht
Ik heb even een trailing SL op pharming gezet van 0,04. Sta nu op 93% winst :D Gaat nergens over. Krijg vanzelf een bericht als die gaat dalen. Kan ik later weer goedkoper instappen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135609993
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zal er eens naar kijken want ik snap nog steeds niet dat er geen eigen vermogen tegenover staat.

Overigens moet jij wel rijk zijn ondertussen.
Er staat maar een klein percentage eigen vermogen tegen over.

Je koopt iets, je moet de spread betalen. Stel de spread is 5 pips, en je hebt 1 contract voor een 10tje, zit je op -50 als begin bijv. Dan wil het dat je garant staat voor een bepaald gedeelte (wat dus zorgt voor de leverage!)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135610071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:37 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik heb even een trailing SL op pharming gezet van 0,04. Sta nu op 93% winst :D Gaat nergens over. Krijg vanzelf een bericht als die gaat dalen. Kan ik later weer goedkoper instappen.
Whut 93 % winst :o 8)7

Gaaf

Maar ook ik mag vandaag niet klagen winst gepakt op gedeelte Imtech en virtuele winst op Pharming is aanzienlijk

Denk ook na over een stop loss wil er wel 1 zetten voor maandagochtend.
pi_135610172
Vandaag was mooie dag inderdaad! En dat zegt opzich ook wel weer veel want fundamenteel is er niks anders.

De cijfers van de grootste banken zijn allemaal al uit, en nog wat anderen maar zo heel goed is dat allemaal niet :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135610502
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er staat maar een klein percentage eigen vermogen tegen over.

Je koopt iets, je moet de spread betalen. Stel de spread is 5 pips, en je hebt 1 contract voor een 10tje, zit je op -50 als begin bijv. Dan wil het dat je garant staat voor een bepaald gedeelte (wat dus zorgt voor de leverage!)
Ok hoe het nu op forex werkt is:
Ik zet $10 in (of sta ik garant) bepaal een stoploss tot 100% van de inzet. Bepaal een take profit en leverage.

Ik kan nooit meer verliezen dan die $10. Bij de cfd's is dat dus de stoploss.

Maar er is geen manier om traders te copieren of te volgen gok ik?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:19:18 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135611095
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Erg zuur ;(

Een of andere lul swaffelt Twitter weer de hemel in en hij spuit weer de ruimte in.
Ach, ik heb natuurlijk niet mijn hebben en houden in de hoogste leverage gestopt bij zoiets. Ongeveer 0,5% van mijn vermogen. Waarvan nu dan 33% verloren is. Dat valt dus heel erg mee hoor!. Ongeacht dat ik wel overtuigd ben dat Twitter fundamenteel overgewaardeerd is weet ik ook dat dit zo goed als niks zegt over de koersontwikkeling.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135611565
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:41 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Whut 93 % winst :o 8)7

Gaaf

Maar ook ik mag vandaag niet klagen winst gepakt op gedeelte Imtech en virtuele winst op Pharming is aanzienlijk

Denk ook na over een stop loss wil er wel 1 zetten voor maandagochtend.
Zo beurs dicht, resultaat na sluiting:



94,41% _O-
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135611962
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:33 schreef ssebass het volgende:

[..]

Zo beurs dicht, resultaat na sluiting:

[ afbeelding ]

94,41% _O-
:D
pi_135612223
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Het werkte ook maar kort hoor. Ik geloof niet in een system 24/7 wat altijd zal werken. Je hebt alleen het nu en hier, en het sentiment van het klootjesvolk de beleggers. Ik ben niet slimmer ivg met de ander, ik weet alleen vanmezelf dat ik nooit te laat uitstap en ik laat geen grote verliezen toe. Toen ik 'thinking fast and slow' las had ik wel het idee, godver, wat zijn de meeste mensen ook gewoon echt oliedom.

Het is geen vast systeem. Ook niet automatisch. Fingerspitzengefühl, is het meer. Waarom zou je er geen mening over mogen hebben? Ik beleg met geld wat ik kan verliezen. Is het weg, jammer maar helaas. Zolang ik er aan het eind van de rit er maar netto wat over blijf houden. Ik heb geen kinderen of hypotheek dus ik mag nat gaan. Mijn risico perceptie is dus ook gewoon scheef.
Fingerspitzengefühl is vaak een synoniem voor gokken. Niks op tegen overigens, ieder zijn ding!

Of de meeste mensen (vanaf bepaald niveau uiteraard) echt zo dom zijn weet ik niet. Het is meer onwetendheid/Naïviteit. De menselijke psyche wil nou eenmaal zien wat het wil zien. :)
pi_135612366
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:33 schreef ssebass het volgende:

[..]

Zo beurs dicht, resultaat na sluiting:

[ afbeelding ]

94,41% _O-
Feli.

Waarom is de rest geblurred, moet ik daar iets uit afleiden? :+
pi_135612939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Vandaag was mooie dag inderdaad! En dat zegt opzich ook wel weer veel want fundamenteel is er niks anders.

De cijfers van de grootste banken zijn allemaal al uit, en nog wat anderen maar zo heel goed is dat allemaal niet :').
Ok demo account geopend, waar vind ik die cfd's want er zijn echt duizenden keuzes verder zie ik nergens hoe ik de leverage kan instellen. Bij mij is elke pip maar $10

Verder vind ik de layout niet erg duidelijk. Historische orders met bijbehorende winsten zijn bijna nergens te vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 17-01-2014 19:49:34 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135613091
wat is de verwachting van pharming op de kortere termijn, pak hem beet 2 maanden?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:15:01 #29
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_135613177
http://www.belegger.nl/ni(...)in-portefeuille.html

Wat vinden jullie van Shell?

Ik wil die eigenlijk wel weer een keertje gaan oppikken al was het maar voor het dividend.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_135613912
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:33 schreef ssebass het volgende:

[..]

Zo beurs dicht, resultaat na sluiting:

[ afbeelding ]

94,41% _O-
Is bij jouw broker nabeurs de koers ook ¤ 0.318 ?

Ik zit bij Lynx
pi_135614228
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:54 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Feli.

Waarom is de rest geblurred, moet ik daar iets uit afleiden? :+
Neuh maar gooi het liefst zo min mogelijk financiële informatie het internet op.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135614234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:15 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.belegger.nl/ni(...)in-portefeuille.html

Wat vinden jullie van Shell?

Ik wil die eigenlijk wel weer een keertje gaan oppikken al was het maar voor het dividend.
Ik heb Shell al jaren voor het dividend (ik ben een zogenaamde 'dividend growth investor'), maar ik overweeg nu toch echt om mijn posities in Shell te sluiten. Het gaat al jaren slecht met Shell het lijkt een structureel probleem, Exelon, Chevron en BP kunnen wel recordwinsten behalen. Het dividend van Shell is niet in gevaar zeggen ze, nee, natuurlijk niet, maar ze gaan er wel weer een lening voor moeten afsluiten (ALWEER).

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:33 schreef ssebass het volgende:

[..]

Zo beurs dicht, resultaat na sluiting:

[ afbeelding ]

94,41% _O-
Leuk, maar je had het in dezelfde sector beter kunnen doen :P :


Het gaat (gelukkig voor mij) niet om een lullig bedrag

[ Bericht 16% gewijzigd door QBay op 17-01-2014 19:47:53 ]
pi_135614409
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:33 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Is bij jouw broker nabeurs de koers ook ¤ 0.318 ?

Ik zit bij Lynx
Staat niets over maar kijk nu op mijn mobiel. Staat alleen sluit.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135615661
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:40 schreef QBay het volgende:

[..]

Ik heb Shell al jaren voor het dividend (ik ben een zogenaamde 'dividend growth investor'), maar ik overweeg nu toch echt om mijn posities in Shell te sluiten. Het gaat al jaren slecht met Shell het lijkt een structureel probleem, Exelon, Chevron en BP kunnen wel recordwinsten behalen. Het dividend van Shell is niet in gevaar zeggen ze, nee, natuurlijk niet, maar ze gaan er wel weer een lening voor moeten afsluiten (ALWEER).

[..]

Leuk, maar je had het in dezelfde sector beter kunnen doen :P :
[ afbeelding ]

Het gaat (gelukkig voor mij) niet om een lullig bedrag
WTF.

Hoelang zit je daar al in.

Maar begint het zo niet meer een fruitmachine te worden?
Het is verdubbelen of alles kwijt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135616302
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:43 schreef ssebass het volgende:
n mobiel. Staat alleen sluit.
Weird.

Misschien iemand een hoge order ingeknald of zoiets.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 20:27:15 #36
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135616737
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Kun je met een ton leuk wat virtuele trades doen! :) Het aanbod in de demo is alleen wat klein. Dat valt wat tegen. Maar het is goed om er mee te spelen. Dan krijg je wat meer besef van wat 'grof' geld in wezen is.

Technisch is het mogelijk om op die manier in 3 dagen van 1000 euro 354.000 te maken als de beurs (DJ) 3 dagen achter elkaar stijgt met 150 punten (dat is nog niet eens 1% per dag). De kans dat het 3 dagen achter elkaar een plusje was, was het afgelopen jaar dacht ik 15%. (simpele rekensom in excel).
En daarbij ligt daylow ook 3 maal boven je stoploss?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_135617181
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

WTF.

Hoelang zit je daar al in.

Maar begint het zo niet meer een fruitmachine te worden?
Het is verdubbelen of alles kwijt.
Ik zit er nu 4 maanden in. Ik ben niet van plan om te verkopen voorlopig. Ze hebben net een medicijn daadwerkelijk op de markt gebracht waarmee omzet gegenereerd kan worden wat weer gebruikt gaat worden voor R&D voor hun nieuwe medicijnen. Als een van hun huidige medicijnen in de pijplijn wordt goedgekeurd door de FDA gaan ze sky-high ($12+) + ze doen ook acquisities om hun marktwaarde te vergroten. Het zal me niks verbazen als ze ooit de $20 gaan aantikken.

Normaliter ben ik een dividend growth investor die alleen focust op bedrijven die stabiel dividend verhogen, echter omdat ik jong ben heb ik ook een klein gedeelte van mijn portefeuille als speelgeld. Dit speelgeld kan ik kwijt raken zonder mij druk te maken.
pi_135620427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ok hoe het nu op forex werkt is:
Ik zet $10 in (of sta ik garant) bepaal een stoploss tot 100% van de inzet. Bepaal een take profit en leverage.

Ik kan nooit meer verliezen dan die $10. Bij de cfd's is dat dus de stoploss.

Maar er is geen manier om traders te copieren of te volgen gok ik?
Zo moet je het ook zien bij CFD's. Je kunt nooit meer verliezen dan de stoploss die je inzet. En dat is een simpel rekensommetje van pips maal waarde van een contract. En de gegarandeerde stoploss is het addertje. Je moet betalen om 100% garantie te hebben dat je hem kwijt kunt. Daar verdienen ze leuk op.

Hoe zag je dat voor je? Traders volgen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135621670
Waarom blackberry gaat verdubbelen naar $20

http://www.citronresearch(...)e-new-bbry-final.pdf
pi_135623757
quote:
[img]htkunt hebben /i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 17 januari 2014 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zo moet je het ook zien bij CFD's. Je kunt nooit meer verliezen dan de stoploss die je inzet. En dat is een simpel rekensommetje van pips maal waarde van een contract. En de gegarandeerde stoploss is het addertje. Je moet betalen om 100% garantie te hebben dat je hem kwijt kunt. Daar verdienen ze leuk op.

Hoe zag je dat voor je? Traders volgen?
Ik gebruik momenteel etorro wat je de mogelijkheid geeft om traders te kopiëren.

Overigens hebben die standaard een gegarandeerde stoploss. Voordeel van etorro is wel dat je deze ook lager dan 50 Pips stoploss kunt hebben. Verder kun je met kleinere aantallen traden.

[ Bericht 14% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 17-01-2014 22:47:39 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135626677
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 22:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gebruik momenteel etorro wat je de mogelijkheid geeft om traders te kopiëren.

Overigens hebben die standaard een gegarandeerde stoploss. Voordeel van etorro is wel dat je deze ook lager dan 50 Pips stoploss kunt hebben. Verder kun je met kleinere aantallen traden.
Etoro? Nog nooit van gehoord :@. Ziet er wel geinig uit. Heb je daar veel baat bij? Om welke reden beleg je overigens?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135627049
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Etoro? Nog nooit van gehoord :@. Ziet er wel geinig uit. Heb je daar veel baat bij? Om welke reden beleg je overigens?
De interface ziet er duidelijk uit.

Verder wilde ik een hoger rendement halen en had ik spaargeld over dus 500 euro ingezet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 18 januari 2014 @ 14:25:56 #43
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_135640348
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:34 schreef QBay het volgende:

[..]

Ik zit er nu 4 maanden in. Ik ben niet van plan om te verkopen voorlopig. Ze hebben net een medicijn daadwerkelijk op de markt gebracht waarmee omzet gegenereerd kan worden wat weer gebruikt gaat worden voor R&D voor hun nieuwe medicijnen. Als een van hun huidige medicijnen in de pijplijn wordt goedgekeurd door de FDA gaan ze sky-high ($12+) + ze doen ook acquisities om hun marktwaarde te vergroten. Het zal me niks verbazen als ze ooit de $20 gaan aantikken.

Normaliter ben ik een dividend growth investor die alleen focust op bedrijven die stabiel dividend verhogen, echter omdat ik jong ben heb ik ook een klein gedeelte van mijn portefeuille als speelgeld. Dit speelgeld kan ik kwijt raken zonder mij druk te maken.
Tip: maak dan een extra account aan @ Binck, zodat je dividend growh account apart is van je speelhokje.
pi_135643949
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:25 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Tip: maak dan een extra account aan @ Binck, zodat je dividend growh account apart is van je speelhokje.
Huh, kan dat? Ik heb die optie nog nergens gezien
pi_135664716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:27 schreef iamcj het volgende:

[..]

En daarbij ligt daylow ook 3 maal boven je stoploss?
Nee, daar gaat het uiteraard wel eens (goed) mis. Ik ben al blij als ik 2 dagen achter elkaar goed time. Maar 2 dagen goed achter elkaar timen is direct wel het potje binnen voor een jaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 januari 2014 @ 15:33:01 #46
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_135678422
Heeft iemand ervaring met VIX opties? Ik was niet van plan erin te handelen maar ik vroeg me af waarom VIX calls zo extreem duur lijken?

http://finance.yahoo.com/q/op?s=%5EVIX&m=2014-04

Met de VIX op 12.44 zijn handelaren bereid 1.00-1.10 te betalen voor april calls met een strike van 20. De risk/reward lijkt mij buitengewoon ongunstig. Enfin ik zal wel iets over het hoofd zien.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_135679728
quote:
5s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:33 schreef JimmyJames het volgende:
Ik was niet van plan erin te handelen maar ik vroeg me af waarom VIX calls zo extreem duur lijken?
Als ik de koers zie van VIX is het ironisch genoeg erg volatiel. De koers staat verder best laag, daarom zijn de prijzen hoog voor calls.
pi_135691248
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Update 100$ verloren net. Had ingezet maar moest opeens naar een vergadering.
Stoploss geraakt en de koers blijft momenteel dalen.

Ik had al het gevoel dat ik er vandaag mee moest kappen en na het weekend verder moest gaan. |:(
Leermoment? Ik ben blij dat vanaf morgen we weer flink kunnen knallen.

In wezen heb je geen 100 verloren, want je had van 40 naar een bedrag van 170 gemaakt. :). Stel je pakt winst. Zet het weg, en speel er mee. Misschien kan dat er voor zorgen dat je 'gevoelens' omtrent beleggen een stuk beter gaan worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135706358
Zijn er hier nog wel anderen die overnight mee handelen op de beurs van de Nikkei? Ik heb een kleine 30 pips mee weten te pakken in een aantal shorts. Reden? Puur positie ingenomen na een dump van 50 pips en 30 mee kunnen snoepen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135708421
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Leermoment? Ik ben blij dat vanaf morgen we weer flink kunnen knallen.

In wezen heb je geen 100 verloren, want je had van 40 naar een bedrag van 170 gemaakt. :). Stel je pakt winst. Zet het weg, en speel er mee. Misschien kan dat er voor zorgen dat je 'gevoelens' omtrent beleggen een stuk beter gaan worden.
Snap ik maar het voelt toch zuur omdat ik opeens weg moest naar een vergadering en zo mijn koers niet bij kon houden gingen er 2 trades -100%.

Tuurlijk heb ik die week nog winst gepakt. Ik heb $90 winst op $400 inzet en dat in 3 weken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135708723
Pharming weer een Freeze :7
pi_135709486
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:05 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Pharming weer een Freeze :7
Ja stond vandaag al weer op >20% winst. Ben alleen bang dat nu mijn trailing SL gehit gaat worden. Niet dat dat nou zo'n probleem is maar staat gewoon niet zo mooi. Die staat op 0,05 dus zou dan vandaag bij 0,30-0,31 gestopt worden. Misschien haal ik hem er wel af. Wil er toch in blijven.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135709553
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:50 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja stond vandaag al weer op >20% winst. Ben alleen bang dat nu mijn trailing SL gehit gaat worden. Niet dat dat nou zo'n probleem is maar staat gewoon niet zo mooi. Die staat op 0,05 dus zou dan vandaag bij 0,30-0,31 gestopt worden. Misschien haal ik hem er wel af. Wil er toch in blijven.
Ik heb nu twee stop losses ingesteld.

En hoop dat ze niet aangetikt worden.
pi_135709661
hij vliegt nu wel weer naar beneden
pi_135709690
Jup die van mij is aangetikt. Trailing op 0,04 daghoog, dus eruit. Ach mooie 120% winst :) Als die weer een stuk daalt koop ik waarschijnlijk wel opnieuw in.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135710035
Heb de mijne weggehaald maar het gaat weer up.
pi_135710096
Ik zit nu bij Rabo omdat ik daar obligaties van heb maar dat worden beurgenoteerde certificaten.
Nu zie ik dat de Rabo zijn hele kostenstructuur overhoop heeft gehaald en het is er niet bepaald positiever op geworden (min ¤5 per kwartaal, ik ga met ¤5000 al ¤30 per kwartaal betalen).

Nu zat ik mij af te vragen of ik die hele handel niet bij Binck of een andere broker kan stallen en mijn rabo beleggingsrekening opzeggen.

Zou dat mogelijk zijn? Verder dan nog de vraag of ik dan Bink of bv Lyncx ofzo moet gaan. Ben niet van plan veel te gaan handelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 20 januari 2014 @ 11:09:15 #58
256829 Sokz
Livin' the life
pi_135711399
Fok.iex.nl. Beweging in pharming en de strontvliegen komen naar buiten
pi_135711680
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:09 schreef Sokz het volgende:
Fok.iex.nl. Beweging in pharming en de strontvliegen komen naar buiten
Er hoeft toch niet altijd een goed idee achter te zitten ;)?

Overigens best wel bizarre dag weer. Japan flink in het rood, flink wat kunnen pakken, toch weer plusjes zo hier en daar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135711698
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:59 schreef ssebass het volgende:
Jup die van mij is aangetikt. Trailing op 0,04 daghoog, dus eruit. Ach mooie 120% winst :) Als die weer een stuk daalt koop ik waarschijnlijk wel opnieuw in.
Waarom zou Pharming weer gaan dalen dan denk je?

-EV is naar 3 jaar van zwaar negatief terug positief geworden
-Medicijn ook goed gekeurd in Israel wat de kans nog groter maakt dat het in de VS ook zal gebeuren.

Als ze nu significant terug gaan dalen kunnen ze de tent wel sluiten.
pi_135711949
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:09 schreef Sokz het volgende:
Fok.iex.nl. Beweging in pharming en de strontvliegen komen naar buiten
Aangenaam ST, Rontvlieg is de naam :7
pi_135712198
gvd wat kinderachtig. volgens mij baalt de heer sokz dat hij geen pharming heeft.
pi_135712202
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:17 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Waarom zou Pharming weer gaan dalen dan denk je?

-EV is naar 3 jaar van zwaar negatief terug positief geworden
-Medicijn ook goed gekeurd in Israel wat de kans nog groter maakt dat het in de VS ook zal gebeuren.

Als ze nu significant terug gaan dalen kunnen ze de tent wel sluiten.
Pharming heeft (imho) een vrij ruk bestuur, en als je 75% van alle speculanten zou weg halen hou je een relatief leeg omhulsel over.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135712912
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Pharming heeft (imho) een vrij ruk bestuur, en als je 75% van alle speculanten zou weg halen hou je een relatief leeg omhulsel over.
Ik weet niets van het bestuur, maar als je kijkt naar de jaarrekeningen van 2010-2012 dan zou je inderdaad zeggen dat ze iets erg slechts doen. Alleen bij dit soort bedrijven zie je vaak dat ze jaren dalen omdat alles naar onderzoek gaat zonder dat er echt kasinkomsten zijn. Ze komen vanaf zo'n beetje het nulpunt (
quote:
On May 14, 2012 the Company’s shareholders at an Annual General Meeting of Shareholders approved to reduce the nominal value per share from ¤0.04 to ¤0.01 with 625,082,077 shares outstanding as per the date of the adjustment. The reduction is made due to losses incurred and accordingly the amount of share capital has been decreased with ¤18,752,000 with a corresponding increase of accumulated deficit. The overall effect of the adjustment on shareholders’ equity therefore was ¤nil.
).

Dit geeft ook een indicatie dat er meer denken dat er hoop is:
quote:
Cash at the end of the third quarter of 2013 amounted to ¤13.5 million (2012 FY: ¤6.3 million). The negative equity position decreased to ¤1.6 million from ¤7.7 million at year end 2012;

Post events: On 1 October, the Company re-deeemed the final tranche (¤2.35 million) of the January 2013 Convertible Bond in cash. On 9 October the Company announced a ¤12.0 million private placement with institutional investors. As a result of this private placement, Pharming’s equity position has become positive again for the first time since December 2011;

A reverse share split 10:1 was approved at the EGM of 28 February 2013. The total number of shares as of today, 7 November 2013 is 332,434,319.
Dit medicijn schijnt voor zover ik kan lezen een grote vooruitgang te zijn op die ziekte en daarnaast hebben ze er patent op voor 10j. Een gigantische afzetmarkt is het niet omdat er niet zoveel zijn met die ziekte dus hoeveel ze zullen stijgen kan ik niet zo zeggen. Ik zie het positief in voorlopig.

Als ze significant dalen dan is dat naar mijn weten vanwege slecht nieuws betreffende hun medicijn en dan kunnen ze de boel wel sluiten.
pi_135713601
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:54 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Ik weet niets van het bestuur, maar als je kijkt naar de jaarrekeningen van 2010-2012 dan zou je inderdaad zeggen dat ze iets erg slechts doen. Alleen bij dit soort bedrijven zie je vaak dat ze jaren dalen omdat alles naar onderzoek gaat zonder dat er echt kasinkomsten zijn. Ze komen vanaf zo'n beetje het nulpunt (

[..]

).

Dit geeft ook een indicatie dat er meer denken dat er hoop is:

[..]

Dit medicijn schijnt voor zover ik kan lezen een grote vooruitgang te zijn op die ziekte en daarnaast hebben ze er patent op voor 10j. Een gigantische afzetmarkt is het niet omdat er niet zoveel zijn met die ziekte dus hoeveel ze zullen stijgen kan ik niet zo zeggen. Ik zie het positief in voorlopig.

Als ze significant dalen dan is dat naar mijn weten vanwege slecht nieuws betreffende hun medicijn en dan kunnen ze de boel wel sluiten.
Niks van het bestuur? Maar als je geld en je hebben en houwen in zo'n aandeel steekt wil je toch weten wat voor figuur daar voor aan staat?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135714052
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:32 schreef z0rz0r het volgende:
gvd wat kinderachtig. volgens mij baalt de heer sokz dat hij geen pharming heeft.
Kinderachtig? De meeste mensen kunnen niet beleggen. De meesten gaan allemaal keihard op hun bek wanneer het gaat om beleggen. Ik ken maar weinig mensen waarmee ik opgroeide die ook aan het beleggen waren, nu nog steeds beleggen. Ze zijn allemaal wel nat gegaan of zelf dik en dik in de schulden komen te zitten. Pharming is puur een speculatief aandeel, dat heeft niks met beleggen te maken maar meer met speculeren.

Wat je hier dan ook een beetje ziet is de greater's fool theory. Je ziet de meest ridicule onzin voorbij komen wat de fundamentele redenen zouden zijn waarom Pharming weer om hoog zouden moeten gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135714178
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kinderachtig? De meeste mensen kunnen niet beleggen. De meesten gaan allemaal keihard op hun bek wanneer het gaat om beleggen. Ik ken maar weinig mensen waarmee ik opgroeide die ook aan het beleggen waren, nu nog steeds beleggen. Ze zijn allemaal wel nat gegaan of zelf dik en dik in de schulden komen te zitten. Pharming is puur een speculatief aandeel, dat heeft niks met beleggen te maken maar meer met speculeren.

Wat je hier dan ook een beetje ziet is de greater's fool theory. Je ziet de meest ridicule onzin voorbij komen wat de fundamentele redenen zouden zijn waarom Pharming weer om hoog zouden moeten gaan.
het gaat er niet om of mensen wel of niet kunnen beleggen maar dat hij zo reageert. Hij kan er ook gewoon boven gaan staan.
pi_135714241
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat je hier dan ook een beetje ziet is de greater's fool theory. Je ziet de meest ridicule onzin voorbij komen wat de fundamentele redenen zouden zijn waarom Pharming weer om hoog zouden moeten gaan.
:')

Onderbouw het is een beetje wil je. Je hebt het over bestuur? Ik kijk naar wat het bedrijf presteert en welke beslissingen ze nemen wat moet ik er dan nog extra van weten? Dat ze zichzelf niet tekortkomen?

Maar, ik wil er wel bij zeggen dat ik half november toen ze 15 cent stonden een doel voor ogen van rond de 30 cent in april. Dat ze met de huidige financiële posities 0.25-0.30 kunnen staan vind ik wel een redelijke zekere aanname. Dat anderen het de hoogte in speculeren hoor je mij niet over klagen, maar daar heb je wel gelijk in.

[ Bericht 15% gewijzigd door Straatklinker op 20-01-2014 13:15:17 ]
pi_135714722
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kinderachtig? De meeste mensen kunnen niet beleggen. De meesten gaan allemaal keihard op hun bek wanneer het gaat om beleggen. Ik ken maar weinig mensen waarmee ik opgroeide die ook aan het beleggen waren, nu nog steeds beleggen. Ze zijn allemaal wel nat gegaan of zelf dik en dik in de schulden komen te zitten. Pharming is puur een speculatief aandeel, dat heeft niks met beleggen te maken maar meer met speculeren.

Wat je hier dan ook een beetje ziet is de greater's fool theory. Je ziet de meest ridicule onzin voorbij komen wat de fundamentele redenen zouden zijn waarom Pharming weer om hoog zouden moeten gaan.
Er is wel een goede reden dat dit omhoog zou gaan, namelijk goedkeuring van de FDA en dus het aanboren van een nieuwe markt. Ben alleen bang dat dit wordt overschat, maar daar heb ik te weinig zicht op. FDA goedkeuring gaat er wel komen, maar weet niet hoeveel omzet ze gaan draaien. Daarnaast is het een penny stock en ik ben dan altijd beducht op wat voor financiële contracten ze hebben getekend om het hoofd boven water te houden. Echt een lekkere onderhandelingspositie heb je dan niet. Er wordt op dit moment zeker gespeculeerd, maar dat betekent niet dat er geen goede redenen zijn waarom dit omhoog zou gaan. Hoe dan ook blijft het inderdaad heel risicovol. Ben er zelf wel weer ingestapt met een wat ruimere trailing stop. Aandeel is immers ook een stuk meer waard geworden. Had er een op 0,04 en heb er nu een op 0,08 gezet.

Derivaten, penny stocks e.d. gaat ook van mijn speelgeld, maar ook dan handel ik niet zonder gedachte erachter ;) Hoe zijn die mensen trouwens dik in de schulden komen te zitten? Dan doe je al iets fout met money management, nog los van de beleggingen zelf.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135715129
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Kinderachtig? De meeste mensen kunnen niet beleggen. De meesten gaan allemaal keihard op hun bek wanneer het gaat om beleggen. Ik ken maar weinig mensen waarmee ik opgroeide die ook aan het beleggen waren, nu nog steeds beleggen. Ze zijn allemaal wel nat gegaan of zelf dik en dik in de schulden komen te zitten. Pharming is puur een speculatief aandeel, dat heeft niks met beleggen te maken maar meer met speculeren.
Waren dat wel beleggers of toch speculanten? Ik ken dat soort types namelijk zelf ook en we hebben ze hier ook al vaak genoeg voorbij zien komen in de afgelopen jaren. Vol in de leverage en erna nooit meer iets vernomen. En ik denk niet dat dat met een hangmat in een zonnig oord heeft te maken. ;)

quote:
Wat je hier dan ook een beetje ziet is de greater's fool theory. Je ziet de meest ridicule onzin voorbij komen wat de fundamentele redenen zouden zijn waarom Pharming weer om hoog zouden moeten gaan.
Jups, verschil is wel (denk ik) dat de meeste daar met peanuts bedragen inzitten. Dan zijn de grotere bubbles waar zelfs de schoonmoeder word verpand vele malen leuker. _O-
  maandag 20 januari 2014 @ 13:24:31 #71
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135715561
Imtech verkocht afgelopen vrijdag op 2,415. Rit van gemiddeld 20 % was genoeg voor mij op geen nieuws. Call AEX januari leuk op verdiend vanaf de 378.

Nu kwakkelen tot eind februari, daarna omhoog tot half april en daarna bergafwaarts. Even geen posities.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135717390
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:43 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

:')

Onderbouw het is een beetje wil je. Je hebt het over bestuur? Ik kijk naar wat het bedrijf presteert en welke beslissingen ze nemen wat moet ik er dan nog extra van weten? Dat ze zichzelf niet tekortkomen?

Maar, ik wil er wel bij zeggen dat ik half november toen ze 15 cent stonden een doel voor ogen van rond de 30 cent in april. Dat ze met de huidige financiële posities 0.25-0.30 kunnen staan vind ik wel een redelijke zekere aanname. Dat anderen het de hoogte in speculeren hoor je mij niet over klagen, maar daar heb je wel gelijk in.
Ik ken het bedrijf verder ook niet overigens. Ik kijk bij dat soort toko's met name wie er aan het roer staat? Dan kunnen de plannen nog zo leuk zijn, daar zit veel gebakken lucht en speculatie tussen. Als jij iets koopt van 15 cent, met als doel 30 cent is dat een verdubbeling. Ik kan dat fundamenteel nooit beargumenteren.

Wat ik wel qua argumenten zou kunnen gebruiken is dat het een vrij rot bedrijf is, wat 1 of 2 leuke ideeen heeft gehad, maar te kampen had met enorm slechte uitwerkingen. Beleggers hebben het wel gezien met zo'n bedrijf (neem ik aan). Een bedrijf heeft fundamenteel niet 3 dagen achter elkaar continu 20% meer waarde. Het is zeker een leuke speelbal (voor hft-funds), maar ik brand mijn fikken er niet aan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135717570
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:01 schreef ssebass het volgende:

[..]

Er is wel een goede reden dat dit omhoog zou gaan, namelijk goedkeuring van de FDA en dus het aanboren van een nieuwe markt. Ben alleen bang dat dit wordt overschat, maar daar heb ik te weinig zicht op. FDA goedkeuring gaat er wel komen, maar weet niet hoeveel omzet ze gaan draaien. Daarnaast is het een penny stock en ik ben dan altijd beducht op wat voor financiële contracten ze hebben getekend om het hoofd boven water te houden. Echt een lekkere onderhandelingspositie heb je dan niet. Er wordt op dit moment zeker gespeculeerd, maar dat betekent niet dat er geen goede redenen zijn waarom dit omhoog zou gaan. Hoe dan ook blijft het inderdaad heel risicovol. Ben er zelf wel weer ingestapt met een wat ruimere trailing stop. Aandeel is immers ook een stuk meer waard geworden. Had er een op 0,04 en heb er nu een op 0,08 gezet.
Fundamenteel kan het best wat gronden hebben om te stijgen, maar drie kwart zal speculatie zijn. Een snelle buck verdienen.

quote:
Derivaten, penny stocks e.d. gaat ook van mijn speelgeld, maar ook dan handel ik niet zonder gedachte erachter ;) Hoe zijn die mensen trouwens dik in de schulden komen te zitten? Dan doe je al iets fout met money management, nog los van de beleggingen zelf.
Hoe zijn mensen in de schulden terecht gekomen? Greed. Hebzucht. Heel simpel. Ze razen je voorbij met enorme winsten om na een jaar (of 2) met dikke schulden te zitten. Blijven geloven in je zelf, en dus (met geleende centjens) je verliezen proberen te verwerken. Want je was toch zo goed op de beurs? En die gaan, stuk voor stuk, nat... Je moet soms realizeren dat je gewoonweg aan de goede kant zat qua beleggingen. En dat dat niet skill is.

Je ziet dat ook vaak het jaar voor er een grote crisis is. Wat je ook koopt alles gaat omhoog. Dan lees je weer op allerlei fora de grootste ridicule onzin dat allerlei TA weer werkt (want ze geven buy signals af en het gaat omhoog!). De markt gaat dan veranderen .. en ondertussen gaan al die gasten, 1 voor 1 hartstikke nat! _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135717763
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:12 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Waren dat wel beleggers of toch speculanten? Ik ken dat soort types namelijk zelf ook en we hebben ze hier ook al vaak genoeg voorbij zien komen in de afgelopen jaren. Vol in de leverage en erna nooit meer iets vernomen. En ik denk niet dat dat met een hangmat in een zonnig oord heeft te maken. ;)
Dat waren natuurlijk speculanten (of beleggers die op basis van TA in aandelen gingen investeren (zie verhaal hierboven :') )). Even als note zijnde, ik kan zelf ook niet beleggen. Ik beleg met name in veel te hoge (maar laag volatiele) gewaardeerde aandelen. Speculeren heb ik wel snelle vingers voor.

quote:
Jups, verschil is wel (denk ik) dat de meeste daar met peanuts bedragen inzitten. Dan zijn de grotere bubbles waar zelfs de schoonmoeder word verpand vele malen leuker. _O-
Ik hoop maar dat ze er met name niet met geld in zitten wat ze eigenlijk niet kunnen missen. Maar wat je op dit moment op al die klets fora's ziet is wel "The greater's fool theory" in werking :D.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135720103
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:05 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Pharming weer een Freeze :7
En weer een Freeze :7

Op 30,22 % in de plus na opening vanochtend.
pi_135720195
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Fundamenteel kan het best wat gronden hebben om te stijgen, maar drie kwart zal speculatie zijn. Een snelle buck verdienen.

[..]

Hoe zijn mensen in de schulden terecht gekomen? Greed. Hebzucht. Heel simpel. Ze razen je voorbij met enorme winsten om na een jaar (of 2) met dikke schulden te zitten. Blijven geloven in je zelf, en dus (met geleende centjens) je verliezen proberen te verwerken. Want je was toch zo goed op de beurs? En die gaan, stuk voor stuk, nat... Je moet soms realizeren dat je gewoonweg aan de goede kant zat qua beleggingen. En dat dat niet skill is.

Je ziet dat ook vaak het jaar voor er een grote crisis is. Wat je ook koopt alles gaat omhoog. Dan lees je weer op allerlei fora de grootste ridicule onzin dat allerlei TA weer werkt (want ze geven buy signals af en het gaat omhoog!). De markt gaat dan veranderen .. en ondertussen gaan al die gasten, 1 voor 1 hartstikke nat! _O-
Blijf mij er over verbazen dat er mensen daadwerkelijk zo dom zijn om met geleend geld te gaan beleggen. En dan ook niet een groot dividend aandelenfonds, maar meteen derivaten en andere hoog risico "investeringen". In een bull market winsten pakken is niet zo moeilijk (laatste vijf jaar dus), maar uiteindelijk komt de bear een keer...

En er is nu eenmaal geen short cut helaas.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135720304
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:18 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

En weer een Freeze :7

Op 30,22 % in de plus na opening vanochtend.

Ja ik heb wat rendement in moeten boeten vanwege mijn SL, maar die dingen hebben mij ook vaak gered. Beter een keer te vaak verkocht dan een vrije val meemaken. Heb gewoon weer opnieuw gekocht met nieuwe SL en we zien wel waar het eindigt :)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135720413
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:24 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja ik heb wat rendement in moeten boeten vanwege mijn SL, maar die dingen hebben mij ook vaak gered. Beter een keer te vaak verkocht dan een vrije val meemaken. Heb gewoon weer opnieuw gekocht met nieuwe SL en we zien wel waar het eindigt :)
Gaat richting 40 cent vandaag denk ik ;)
pi_135720464
ik zit nu precies op 100% :)
pi_135720700
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ken het bedrijf verder ook niet overigens. Ik kijk bij dat soort toko's met name wie er aan het roer staat? Dan kunnen de plannen nog zo leuk zijn, daar zit veel gebakken lucht en speculatie tussen. Als jij iets koopt van 15 cent, met als doel 30 cent is dat een verdubbeling. Ik kan dat fundamenteel nooit beargumenteren.
Ik ging uit van de huidige stand + goed nieuws en dan mensen die daarop graag het aandeel willen hebben (speculatie zeg maar). 30 cent leek me wel haalbaar. Sowieso een stijging. Dat er nu massaal op ingesprongen wordt vind ik allemaal wel best. Ik had het verwacht na 'echt goed' nieuws. In april dus.

Fundamenteel dan tjah.. Als je bijvoorbeeld dit ziet(is overigens wel sterk verbeterd in 2013. Oa. daarmee dat ik ze gekocht hebt):


Nu instappen vind ik meer gokken. Maar goed ik kan er niet meer op verliezen.
pi_135720733
Ik zit nu op 250%. Wel leuk ivm mijn andere aandelen die erg weinig doen :P Eind jan gelukkig weer dividend.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135720856
Het is gewoon eng zo'n stijging.

Ik durf geen winst te pakken en ik durf niet bij te kopen ik zit zowat in mijn broek te poepen :X

Bijna 40 cent
pi_135720925
ik zit er al in vanaf toen ze op 15 cent ofzo stonden, gemiddeld voor 19 cent. nu krijg ik bijna spijt dat ik er toen niet wat meer heb gekocht. heb er nu totaal 'maar' 7500.

bijkopen doe ik sowieso niet aan, maar heb momenteel ook niks beschikbaar.
  maandag 20 januari 2014 @ 15:41:14 #84
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135720952
Heb ze 2 dagen gehad in november voor 15 cent :{ . Was tevreden met de 10 % winst, maar dit slaat alles.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135721031
maar wat loop ik te zeuren, als ze niet inzakken heb ik ruim mijn spaarrendement overtroffen :7
pi_135721444
quote:
11s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:38 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Het is gewoon eng zo'n stijging.

Ik durf geen winst te pakken en ik durf niet bij te kopen ik zit zowat in mijn broek te poepen :X

Bijna 40 cent
Gelukkig heb ik het te druk om veel met mijn aandelen bezig te zijn :D Kijk alleen eventjes als ik koffie ga halen of even pauze neem. Bij pharming zit er bij mij toch bijna geen geld in (1000 aandelen) dus is leuk maar zal mijn hartslag niet doen veranderen. Zegt niet dat ik er niet van kan genieten :P

Met bedragen die mij wel wat doen neem ik niet zoveel risico.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135721477
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:41 schreef Bayswater het volgende:
Heb ze 2 dagen gehad in november voor 15 cent :{ . Was tevreden met de 10 % winst, maar dit slaat alles.
Ik had usg people verkocht een kwartier voordat ze door de 10,44 braken.....

Baalde ik erg van had ze al maanden en steeds stopte de koers bij 10,44.

Nu weer bijgekocht voor 11 euro ivm abu cijfers morgen -O-
pi_135722425
Pharming, daar ben ik 3 jaar geleden ook nog eens ingetrapt op advies van anderen. (beginnend belegger). Heb alleen maar meegemaakt dat er weer de zoveelste aandelen emissie kwam :')
pi_135722725
40 cent :D
pi_135722776
En wederom Freeze :D
pi_135723219
43,7 cent and counting :7
pi_135723693
bijna 48 cent..

nu begin ik toch te twijfelen of ik mijn inleg moet verzilveren en met de rest moet blijven zitten
pi_135723739
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:52 schreef ssebass het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik het te druk om veel met mijn aandelen bezig te zijn :D Kijk alleen eventjes als ik koffie ga halen of even pauze neem. Bij pharming zit er bij mij toch bijna geen geld in (1000 aandelen) dus is leuk maar zal mijn hartslag niet doen veranderen. Zegt niet dat ik er niet van kan genieten :P

Met bedragen die mij wel wat doen neem ik niet zoveel risico.
Bedragen die je wel wat doen? Wat is een bedrag wat je wel wat doet?

Stel ik verdien 10k op een inleg van 2k. Als ik dan verder ga met die 8k, doet me dat verder weinig. Ik heb mijn inbreng er volledig uit en kan voor mijn gevoel keihard gaan leveragen. Dat maakt dan niet uit of dat 2.5k is, of 50k. Het is pure winst wat je zou verknallen.

Overigens zou ik met 1000 aandelen in Pharming de zaak nu verkopen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135723796
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:39 schreef z0rz0r het volgende:
bijna 48 cent..

nu begin ik toch te twijfelen of ik mijn inleg moet verzilveren en met de rest moet blijven zitten
Haal je inleg er uit, en blijf met de 'winst' zitten?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:45:44 #95
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135723953
20 % eraf in 5 minuten, dat hebben we al een tijdje niet gezien.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 20 januari 2014 @ 16:46:52 #96
256829 Sokz
Livin' the life
pi_135724010
quote:
Nice upward trend! .. Oh wait ... Komt dit uit het jaarverslag?
pi_135724053
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:46 schreef Sokz het volgende:

[..]

Nice upward trend! .. Oh wait ... Komt dit uit het jaarverslag?
Que?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_135724139
ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die diep in de schulden zijn door beleggen. waar moet ik dan aan denken? zelfs 10 of 20k verliezen heb je binnen 3 jaar al weer weggewerkt. Is wel jammer maar niet onoverkomelijk. of bedoel je dat ze zeker 100k schuld hebben gemaakt? dan zou ik me wel op mn hoofd krabben :o
pi_135724232
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:46 schreef Sokz het volgende:

[..]

Nice upward trend! .. Oh wait ... Komt dit uit het jaarverslag?
Ik heb de gewoonte nieuwe boekjaren links in te voegen. Je moet ze dus andersom lezen :9

Dit volgt uit de jaarverslagen ja.
pi_135724445
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:49 schreef 123dudeguys het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die diep in de schulden zijn door beleggen. waar moet ik dan aan denken? zelfs 10 of 20k verliezen heb je binnen 3 jaar al weer weggewerkt. Is wel jammer maar niet onoverkomelijk. of bedoel je dat ze zeker 100k schuld hebben gemaakt? dan zou ik me wel op mn hoofd krabben :o
Zo moeilijk is dat niet. Tegen je familie zeggen (waar dan ook) dat je naar Londen gaat om je daar te studeren en het 'daar te maken', om achtereenvolgens van de oom, opa, tante e.a. geld te lenen zodat jij kunt beleggen. "Want zoon/dochterlief zit in Londen, dus die weet wattie doet!". En die vervolgens al dat geld weg gaat pissen in verkeerde constructies.

En dan bij medestudenten vragen om geld te lenen. Ik heb soms serieus bedragen voor me neus zien weggaan tijdens lessen daar schrok je je helemaal kapot van. Geld overmaken en *poef* alles weg. Tot zelfs zo erg dat sommige moesten kappen met de studie en met het schaamrood op de kaken weer terug konden naar de familie. Of dat ze in het casino de overige duizenden die ze nog hadden maar gingen gokken (in de hoop daar nog wat mee te verdienen). Ik heb zelfs een oud klasgenoot gehad die gekapt was met zijn studie, toevallig waren zijn ouders van plan te verhuizen naar New York. Hij woont daar nu, studie nooit afgemaakt. Staat ook niet eens meer op zijn CV. Nu gaat hij trouwen met een meisje die hij ontmoette op Stanford. Zij heeft 0,0 idee van zijn verleden _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135724500
maar dan ben je gewoon een idioot.
  maandag 20 januari 2014 @ 17:02:05 #102
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135724633
Verslaafd heet dat.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135724682
Voor degene die Pharming voor 0,06 hebben gekocht, gefeliciteerd
pi_135724709
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:02 schreef Bayswater het volgende:
Verslaafd heet dat.
Dit dus.

Want je kunt op de beurs in kort tijd bestek veel geld verdienen. Zet daar tegen over 40 ellendige jaren als loonslaaf en de meeste gaan speculeren (ik zou het nog niet eens gokken willen noemen :P) alsof ze nog maar een week te leven hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135726401
Dat een jonge/beginnende belegger, uit alle naiviteit en hebzucht, dergelijke risico's neemt kan ik nog inkomen. Die denken dat de wereld immers aan hun voeten ligt en prijzen de risk/reward verhouding niet juist in. Al ga je (niet extreem) nat, dan zijn er nog genoeg kansen in je leven.

Waar ik mijzelf altijd meer over verbaasd heb zijn de personen die jaren/decennia met een relatief sober leven een leuke bak duiten bij elkaar hebben gespaard. Bij wijze van spreken elk dubbeltje omdraaiden en waarschijnlijk nooit belegd hebben omdat dat niet in hun risicoprofiel past. Dat juist die groep vervolgens hun 'life savings' inzet op de beurs in euforische tijden, dan gedraag je je toch niet meer rationeel!

Zelf ken ik zo iemand die in 2006-2007 een significant deel van zijn 'life savings' gestopt heeft in ING, want hoog dividend en met zo'n groot bedrijf kan niets mis mee gaan. Die staat nu nog steeds op 40-50K verlies en die pot was waarschijnlijk bedoeld om eerder te kunnen stoppen met werken.
pi_135726828
Dat zijn mensen die niet durven als de beurzen laag staan en als iedereen euforisch is en de beurzen hoog staan, dan durven ze pas te kopen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_135727247
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:07 schreef Kirov het volgende:
Dat zijn mensen die niet durven als de beurzen laag staan en als iedereen euforisch is en de beurzen hoog staan, dan durven ze pas te kopen.
Ja heel vreemd. Ik heb altijd geleerd dat wanneer iedereen positief is en iedereen het over beleggen heeft hard weg te rennen.

Maar die verhalen over mensen met al die schulden dat zou ik ook geen beleggen willen noemen. Je kunt dan nog beter een staatslot kopen. Er was hier op fok toch ook zo'n verhaal. Jarenlange savings er doorheen gejaagd met derivaten.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135727518
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:19 schreef ssebass het volgende:
Ja heel vreemd. Ik heb altijd geleerd dat wanneer iedereen positief is en iedereen het over beleggen heeft hard weg te rennen.

Maar die verhalen over mensen met al die schulden dat zou ik ook geen beleggen willen noemen. Je kunt dan nog beter een staatslot kopen. Er was hier op fok toch ook zo'n verhaal. Jarenlange savings er doorheen gejaagd met derivaten.
R&P / Veel geld verloren.

Al vind ik de TS meer onder de groep ''jongeren waarvan de wereld voor mijn voeten staat'' passen. Spaargeld op je 21ste noem ik niet echt 'life savings'. Die 12k zijn later dan ook niet zoveel als dat het lijkt op je 21ste, daar kom je wel overheen. Wel een van de meest interessant/ voorbeeld gevende topics trouwens!
pi_135727758
Ik moet nog even bijkomen van de handelsdag..

En ik heb wat te vieren :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog op het juiste moment verkopen en dat is nog moeilijker dan instappen.
pi_135728202
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:33 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ik moet nog even bijkomen van de handelsdag..

En ik heb wat te vieren :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog op het juiste moment verkopen en dat is nog moeilijker dan instappen.
Oprechte felicitaties ;)!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135728358
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oprechte felicitaties ;)!
Thanks!

Voor mij is dit echt een bijzonder mooie en memorabele dag :)
pi_135728755
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:52 schreef piepeloi55 het volgende:
Dat een jonge/beginnende belegger, uit alle naiviteit en hebzucht, dergelijke risico's neemt kan ik nog inkomen. Die denken dat de wereld immers aan hun voeten ligt en prijzen de risk/reward verhouding niet juist in. Al ga je (niet extreem) nat, dan zijn er nog genoeg kansen in je leven.
Risk / reward niet in de juiste verhouding? Ik ben relatief jong. Ik kan in wezen alles verliezen en heb nog (mits ik zou willen) ellenlange jaren van arbeid voor me waar ik dat verlies kan inhalen. Maw, ik zou in wezen elke dag rood of groen kunnen spelen. Stel ik zou 50 zijn, dan heb ik (bij wijzen van .. ) nog maar een jaar of 15 (maal jaar salaris) voor me, dan kan ik nu toch beter meer risico gaan lopen?

quote:
Waar ik mijzelf altijd meer over verbaasd heb zijn de personen die jaren/decennia met een relatief sober leven een leuke bak duiten bij elkaar hebben gespaard. Bij wijze van spreken elk dubbeltje omdraaiden en waarschijnlijk nooit belegd hebben omdat dat niet in hun risicoprofiel past. Dat juist die groep vervolgens hun 'life savings' inzet op de beurs in euforische tijden, dan gedraag je je toch niet meer rationeel!

Zelf ken ik zo iemand die in 2006-2007 een significant deel van zijn 'life savings' gestopt heeft in ING, want hoog dividend en met zo'n groot bedrijf kan niets mis mee gaan. Die staat nu nog steeds op 40-50K verlies en die pot was waarschijnlijk bedoeld om eerder te kunnen stoppen met werken.
Waarom verbaas je daar over? :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135728778
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:48 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Thanks!

Voor mij is dit echt een bijzonder mooie en memorabele dag :)
Wat ga je er mee doen? Nu winst pakken? Of Alleen de inzet verkopen en de rest laten liggen? In de hoop dat het 2,3, 4 euro gaat aantikken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135728929
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat ga je er mee doen? Nu winst pakken? Of Alleen de inzet verkopen en de rest laten liggen? In de hoop dat het 2,3, 4 euro gaat aantikken?
Ik moet er nog een nachtje over slapen ;)

Maar ik denk dat ik de helft ga verkopen en de andere helft laten liggen om te zien hoe ver het doorloopt.

Dan zit ik safe omdat de inzet er dan ruim uit is.
pi_135729681
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik moet er nog een nachtje over slapen ;)

Maar ik denk dat ik de helft ga verkopen en de andere helft laten liggen om te zien hoe ver het doorloopt.

Dan zit ik safe omdat de inzet er dan ruim uit is.
Vanwaar de helft? Doe je dat puur op gevoel? Waarom niet puur alleen je inleg er uithalen?

Of je inleg, en daarnaast de winst/2, waarvan je het geroomde gedeelte ergens anders in gaat steken. "Als toetje".
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 20 januari 2014 @ 19:19:21 #116
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135729966
Mensen, mensen, mensen! Zonder bijtjes krijgen heel veel beursgenoteerde bedrijven een lege beurs! Daarom is er nu een bijzonderleuke actie. *O* Wie doet er mee mensen?!

Bijtjes zijn een erg belangrijke schakel in onze voedselproductie. De laatste jaren krijgen imkers meer en meer tegenslagen. Het soort vandalisme zoals wat bovengenoemde imker is overkomen, blijft echter te bizar voor woorden. Bijen in het water gegooid... en met vuurwerk bestookt. Wie doet nu zo iets? :'(

Daarom is het een mooi gebaar als Fok!kers die man een camerasysteem kunnen bezorgen. *O* Met een camera bij zijn bijen is het voor die imker weer: "Don't worry, bee happy!" _O_

Voor meer info, zie GC / FOK! de bloemetjes en de bijtjes: al 830 euro!
pi_135730506
Ik vind het ook lastig wat we nou met Pharming moeten doen.
Heb een zeer mooie winst behaald vandaag, maar had wat stomme dingen gedaan, waardoor ik minder winst pakte dan mogelijk was. Al moet ik blij zijn met mijn 4K winst.

Maar nu.. heb nog niks verkocht, en ook geen stop-loss meer ingezet. Hij had op 25 procent ff de stop-loss aangetikt. Gelukkig had ik op 28% terug gekocht :)

Morgenvroeg weer gelijk plus 20? Ik denk dat het wel weer goed gaat stijgen (waarschijnlijk geen + 20%), anders zou er vast net voor de beurssluiting van vandaag al veel uitbetaald zijn.

Gelijk een SL zetten morgenvroeg, of gewoon laten gaan.. ik twijfel. Die SL's hebben me nogal vaak wat gekost. Maar mocht het opeens in elkaar zakken, ben ik enigzins safe.

Heb nu van 10K , 15K gemaakt.. Ik vind het ook weer zonde om 10K uit te betalen en met "maar" 5K door te spelen. Dan betaal ik nog liever alles uit. Pfff lastig lastig! Morgenvroeg om 9 uur zorg ik dat ik klaar zit op mijn werk om evt in te kunnen grijpen.
pi_135730639
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:19 schreef zyx1981 het volgende:
Mensen, mensen, mensen! Zonder bijtjes krijgen heel veel beursgenoteerde bedrijven een lege beurs! Daarom is er nu een bijzonderleuke actie. *O* Wie doet er mee mensen?!

Bijtjes zijn een erg belangrijke schakel in onze voedselproductie. De laatste jaren krijgen imkers meer en meer tegenslagen. Het soort vandalisme zoals wat bovengenoemde imker is overkomen, blijft echter te bizar voor woorden. Bijen in het water gegooid... en met vuurwerk bestookt. Wie doet nu zo iets? :'(

Daarom is het een mooi gebaar als Fok!kers die man een camerasysteem kunnen bezorgen. *O* Met een camera bij zijn bijen is het voor die imker weer: "Don't worry, bee happy!" _O_

Voor meer info, zie GC / FOK! de bloemetjes en de bijtjes: al 830 euro!
Wat is het rendement?
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 20 januari 2014 @ 19:32:57 #119
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_135730882
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:29 schreef Kirov het volgende:

[..]

Wat is het rendement?
_O- Eh, dat is alleen zichtbaar wanneer de maatschappelijke baten worden meegenomen:
- waarschijnlijk persaandacht voor de ludieke actie van vele Fok!kers, derhalve bijdrage aan de bewustwording rond bijtjes;
- meer saamhorigheidsgevoel op Fok!;
- blije bijen en een blije imkersvrouw (die nu op vakantie kan mét man).

Dus zo beschouwd is het rendement vrij groot. :Y
pi_135730966
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:27 schreef Cracker26 het volgende:
Ik vind het ook lastig wat we nou met Pharming moeten doen.
Heb een zeer mooie winst behaald vandaag, maar had wat stomme dingen gedaan, waardoor ik minder winst pakte dan mogelijk was. Al moet ik blij zijn met mijn 4K winst.

Maar nu.. heb nog niks verkocht, en ook geen stop-loss meer ingezet. Hij had op 25 procent ff de stop-loss aangetikt. Gelukkig had ik op 28% terug gekocht :)

Morgenvroeg weer gelijk plus 20? Ik denk dat het wel weer goed gaat stijgen (waarschijnlijk geen + 20%), anders zou er vast net voor de beurssluiting van vandaag al veel uitbetaald zijn.

Gelijk een SL zetten morgenvroeg, of gewoon laten gaan.. ik twijfel. Die SL's hebben me nogal vaak wat gekost. Maar mocht het opeens in elkaar zakken, ben ik enigzins safe.

Heb nu van 10K , 15K gemaakt.. Ik vind het ook weer zonde om 10K uit te betalen en met "maar" 5K door te spelen. Dan betaal ik nog liever alles uit. Pfff lastig lastig! Morgenvroeg om 9 uur zorg ik dat ik klaar zit op mijn werk om evt in te kunnen grijpen.
Persoonlijk zou ik ook alles uitbetalen, maar wou niet tegen de 'Pharming' meute ingaan :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135731386
quote:
AMSTERDAM (AFN) - Biotechnologiebedrijf Pharming heeft geen verklaring voor de sterke koersstijging op de Amsterdamse beurs. Dat liet financieel directeur Andre Verwei weten aan persbureau Bloomberg.
Het aandeel Pharming ging maandag richting het slot van de handel in de MidKap met 53 procent omhoog naar 42 eurocent. Eerder op de dag werd zelfs een koerswinst geboekt van 73 procent.
Volgens Verwei is er geen onaangekondigd nieuws dat nog niet naar buiten is gebracht. ,,Alles wat we weten is openbaar gemaakt'', aldus Verwei.
Ik heb alles buitengegooid iig. Vandaag ging echt nergens meer over. Vrijdag was nog wel ergens in te beelden (goedkeuring Israel->grotere kans op goedkeuring VS).

Morgen zal je net zien dat al die mensen die er eens rustig een nachtje over slapen morgen de koers bekijken en denken VERKOPEN!!!!! en dan zien we -30%. Of niet natuurlijk... maar het blijft sowieso gokken door er in te blijven zitten na zo'n dag.
pi_135732537
Ik denk oprecht dat die gasten wel weten wat er aan de hand is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135732997
Juist... ik vind het nu ook wel eng worden eigenlijk :)
Maar zeker met dit nieuws morgenvroeg maar ff een stop-loss zetten gelijk als de beurs open gaat.

Al denk ik dat het aandeel wel eerst (lichtjes) zal stijgen.
pi_135733049
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk oprecht dat die gasten wel weten wat er aan de hand is.
Wat zou je dan bijvoorbeeld denken wat er aan de hand is? Positief of negatief nieuws?
pi_135733075
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk oprecht dat die gasten wel weten wat er aan de hand is.
Tuurlijk, ze zullen belangen hebben om dit te ontkennen.
pi_135733138
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:09 schreef Cracker26 het volgende:
Juist... ik vind het nu ook wel eng worden eigenlijk :)
Maar zeker met dit nieuws morgenvroeg maar ff een stop-loss zetten gelijk als de beurs open gaat.

Al denk ik dat het aandeel wel eerst (lichtjes) zal stijgen.
Ik ga twee stop losses zetten twee keer de helft alleen weet ik nog niet hoe strak ik ze ga zetten.
pi_135733236
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vanwaar de helft? Doe je dat puur op gevoel? Waarom niet puur alleen je inleg er uithalen?

Of je inleg, en daarnaast de winst/2, waarvan je het geroomde gedeelte ergens anders in gaat steken. "Als toetje".
Gevoel en ook het idee dat ik al en klein beetje winst pak mocht de rest tot nul reduceren.
  maandag 20 januari 2014 @ 20:20:40 #128
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135733599
Ik laat alles staan en hou morgen de koers van Pharming in de gaten. Al dagen achter elkaar gaat het omhoog en zie nu geen reden waarom het morgen opeens zou gaan zakken.
En gaat het wel omlaag, dan verkoop ik alles met alsnog een mooie winst.
pi_135733692
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk oprecht dat die gasten wel weten wat er aan de hand is.
Kan, maar dat denk ik niet. Het volume vandaag is 94% van het aantal uitstaande aandelen. Als ik het zo lees zitten er veel voor duizenden euro's in dit aandeel omdat het een 'koopje' is, het verraderlijke aan pennystocks. Ik denk dat dit puur speculatief is en geen enkele onderbouwing heeft.

Veel 'amateurs' zullen wel tevreden zijn met de winst die ze hebben gemaakt dus ik verwacht bij een kleine dip dat het gelijk keihard gaat. Vandaag stonden ze ook snel terug op 50% van 70%.
pi_135733861
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Risk / reward niet in de juiste verhouding? Ik ben relatief jong. Ik kan in wezen alles verliezen en heb nog (mits ik zou willen) ellenlange jaren van arbeid voor me waar ik dat verlies kan inhalen. Maw, ik zou in wezen elke dag rood of groen kunnen spelen. Stel ik zou 50 zijn, dan heb ik (bij wijzen van .. ) nog maar een jaar of 15 (maal jaar salaris) voor me, dan kan ik nu toch beter meer risico gaan lopen?
Jij beseft het risico dat je neemt en neemt bewust dat risico, maar je weet waarschijnlijk ook dat een heleboel andere die op een dergelijke manier spelen niet denken in dat soort redeneringen. Die denken werkelijk een edge/skills te hebben en waren dat risico anders (en achteraf :') ) niet aangegaan.

quote:
Waarom verbaas je daar over? :)
Het verbaast me niet dat het gebeurd, want geschiedenisboeken vol. Mij verbaasd het meer dat iemand van de een op de andere dag compleet anders denkt (dus niet door voortschrijdend inzicht) en vol erop springt. Een, vaak zorgvuldig opgebouwde, 'life savings' inzet zonder zijn/haar huiswerk goed te doen. Ik snap niet hoe de emotie het zo plots kan winnen van het verstand. Maar misschien ligt dat weer aan mij. :)
pi_135733878
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:11 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik ga twee stop losses zetten twee keer de helft alleen weet ik nog niet hoe strak ik ze ga zetten.
Waarom 2 stop-losses dan? Dat hij net onder het ene bedrag komt, dat hij evt nog kan stijgen om niet gelijk heel het bedrag uit te betalen... of wat is de reden?
pi_135733916
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:22 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Kan, maar dat denk ik niet. Het volume vandaag is 94% van het aantal uitstaande aandelen. Als ik het zo lees zitten er veel voor duizenden euro's in dit aandeel omdat het een 'koopje' is, het verraderlijke aan pennystocks. Ik denk dat dit puur speculatief is en geen enkele onderbouwing heeft.

Veel 'amateurs' zullen wel tevreden zijn met de winst die ze hebben gemaakt dus ik verwacht bij een kleine dip dat het gelijk keihard gaat. Vandaag stonden ze ook snel terug op 50% van 70%.
Wat.. nog op 70% gestaan ook? Heb ik niet eens gezien :D
pi_135734525
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:26 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Wat.. nog op 70% gestaan ook? Heb ik niet eens gezien :D
Het ging van 72 naar 48 in een kwartier 8)7
pi_135734696
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:25 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Waarom 2 stop-losses dan? Dat hij net onder het ene bedrag komt, dat hij evt nog kan stijgen om niet gelijk heel het bedrag uit te betalen... of wat is de reden?
Omdat ik de helft wil houden tot het bittere of zoete einde ;)
pi_135736324
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:34 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Het ging van 72 naar 48 in een kwartier 8)7
Iemand met hoogtevrees moest ze kwijt :+
pi_135737177
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:27 schreef Cracker26 het volgende:
Ik vind het ook lastig wat we nou met Pharming moeten doen.
Heb een zeer mooie winst behaald vandaag, maar had wat stomme dingen gedaan, waardoor ik minder winst pakte dan mogelijk was. Al moet ik blij zijn met mijn 4K winst.

Maar nu.. heb nog niks verkocht, en ook geen stop-loss meer ingezet. Hij had op 25 procent ff de stop-loss aangetikt. Gelukkig had ik op 28% terug gekocht :)

Morgenvroeg weer gelijk plus 20? Ik denk dat het wel weer goed gaat stijgen (waarschijnlijk geen + 20%), anders zou er vast net voor de beurssluiting van vandaag al veel uitbetaald zijn.

Gelijk een SL zetten morgenvroeg, of gewoon laten gaan.. ik twijfel. Die SL's hebben me nogal vaak wat gekost. Maar mocht het opeens in elkaar zakken, ben ik enigzins safe.

Heb nu van 10K , 15K gemaakt.. Ik vind het ook weer zonde om 10K uit te betalen en met "maar" 5K door te spelen. Dan betaal ik nog liever alles uit. Pfff lastig lastig! Morgenvroeg om 9 uur zorg ik dat ik klaar zit op mijn werk om evt in te kunnen grijpen.
Zoals ik al zei het klinkt als een fruitmachine. Je weet nooit wat de machine voor je bepaald.

Overigens tip, ik gooi er altijd een euro in en de machine geeft je vaak dan winst om je te verleiden er meer in te mikken, bij een verdubbeling of verdrievoudiging kap ik er altijd mee.

Dus persoonlijk zou ik er op zijn minst mijn verdubbelde inleg uithalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135737941
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:25 schreef piepeloi55 het volgende:
Jij beseft het risico dat je neemt en neemt bewust dat risico, maar je weet waarschijnlijk ook dat een heleboel andere die op een dergelijke manier spelen niet denken in dat soort redeneringen. Die denken werkelijk een edge/skills te hebben en waren dat risico anders (en achteraf :') ) niet aangegaan.
Denken dat je een edge hebt is echt fatal _O- Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd toch weer wat wilde scenario's aan het opschrijven ben. Domweg omdat het kan.

quote:
Het verbaast me niet dat het gebeurd, want geschiedenisboeken vol. Mij verbaasd het meer dat iemand van de een op de andere dag compleet anders denkt (dus niet door voortschrijdend inzicht) en vol erop springt. Een, vaak zorgvuldig opgebouwde, 'life savings' inzet zonder zijn/haar huiswerk goed te doen. Ik snap niet hoe de emotie het zo plots kan winnen van het verstand. Maar misschien ligt dat weer aan mij. :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 20 januari 2014 @ 21:28:57 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135737961
Ik zou mijn inleg verkopen en met de winst verder spelen. Zoals al gezegd hierboven: het is een pure gokmachine. Ondertussen denk ik dat die gokmachine minder dan 1/1 uitbetaald. Maar je weet het nooit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135738820
quote:
Nee, niet op dergelijke termijn en met dergelijke leverage! Die knop opent namelijk 100 deuren en 90 leiden waarschijnlijk naar de afgrond op termijn. ;)

Als ik dezelfde instelling als jou zou hebben betrok ik het op de wat langere termijn. Je zegt het zelf al, we zijn waarschijnlijk in de greater fool fase beland. Als dat klopt weet je ook dat er een crash aan komt. Wanneer en de oorzaak is echter gissen, alhoewel die spanning zich wel vaak opbouwt volgens anderen.

Wat doet een langjarige put en wat is je rendement daarop bij een nieuwe crash? Als je dat juist gokt, gok je min of meer ook de bodem juist. Wat is je rendement dan bij een langjarig call? Accumuleer dat bedrag met die uitkomsten en ben je dan binnen? :Y

Ook dit is een grote gok imo, maar de kans is iets gunstiger schat ik, met name op de huidige waardering en de fundamenten die zich momenteel voltrekken. Er zit tenminste iets van logica achter zo'n gok! Tijdspanne is natuurlijk wel een bitch.

[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 20-01-2014 21:52:09 ]
pi_135739688
Het valt me ook wel op dat er meerdere 'goedkope' aandelen de laatste weken erg stijgen zonder echt geldige redenen. Bijv. Tigenix Misschien dat vele hun nieuwjaarsgeld in pennystocks aan het steken zijn?
pi_135740294
Ik blijf er lekker inzitten. Dit is mijn enige niet saaie aandeel :p

Wat betreft goed of slecht nieuws ik denk dat geen enkel nieuws +70% recht praat. We zullen zien hoe hoog die gaat :)

Trouwens net de film margin call gekeken en dat is zeker een aanrader.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135740969
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:44 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nee, niet op dergelijke termijn en met dergelijke leverage! Die knop opent namelijk 100 deuren en 90 leiden waarschijnlijk naar de afgrond op termijn. ;)

Als ik dezelfde instelling als jou zou hebben betrok ik het op de wat langere termijn. Je zegt het zelf al, we zijn waarschijnlijk in de greater fool fase beland. Als dat klopt weet je ook dat er een crash aan komt. Wanneer en de oorzaak is echter gissen, alhoewel die spanning zich wel vaak opbouwt volgens anderen.
Ik denk dan:

1. De trend is upwards - netto
2. Hou je vast aan de trein. Als je toch om hoog gaat (netto), ben je dus zeker van je plan. Dus waarom niet max leverage zitten?
3. Gaat het mis? Een flinke short naar beneden en je trekt het goed. (Maar room elke dag je winst af..)

quote:
Wat doet een langjarige put en wat is je rendement daarop bij een nieuwe crash? Als je dat juist gokt, gok je min of meer ook de bodem juist. Wat is je rendement dan bij een langjarig call? Accumuleer dat bedrag met die uitkomsten en ben je dan binnen? :Y

Ook dit is een grote gok imo, maar de kans is iets gunstiger schat ik, met name op de huidige waardering en de fundamenten die zich momenteel voltrekken. Er zit tenminste iets van logica achter zo'n gok! Tijdspanne is natuurlijk wel een bitch.
Op zich zit er ook wel een logica achter de gok van een short/long op de index met een flinke leverage. Je maakt gebruik van een het sentiment van de dag en tikt daar lekker voor binnen. Maar nooit met hoge inleg, maar wel met hoge leverage. Pak je een keertje raak, room je het af en kun je gaan voor de jackpot. Ik heb nu een aantal potjes klaar staan voor wat leuke momenten. :)

Werk naar arbeid, of werk naar beleggings inkomsten is totaal mank imho.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135740999
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:01 schreef Straatklinker het volgende:
Het valt me ook wel op dat er meerdere 'goedkope' aandelen de laatste weken erg stijgen zonder echt geldige redenen. Bijv. Tigenix Misschien dat vele hun nieuwjaarsgeld in pennystocks aan het steken zijn?
Die worden allemaal naar boven getrokken door het sentiment.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135741427
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die worden allemaal naar boven getrokken door het sentiment.
Wat bedoel je trouwens met afromen?
Je inleg, 10% van de winst, 50% van de winst, alles?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135742073
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat bedoel je trouwens met afromen?
Je inleg, 10% van de winst, 50% van de winst, alles?
Even heel simpel genomen:

1. Stel je hebt 50k vermogen, je wil max. 2% per keer vernaggelen.
2. 2% van 50k, is 1k. Dat gebruik je als margin om 5 contracten aan te schaffen
3. 100 punten winst, is 5k waarde. Je zet de 1k weg (voor de volgende keer) en de winst room je af voor de volgende trade. Dat is 4k, in dit geval 80%
4. Met die winst ga je gekke dingen doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135742533
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Even heel simpel genomen:

1. Stel je hebt 50k vermogen, je wil max. 2% per keer vernaggelen.
2. 2% van 50k, is 1k. Dat gebruik je als margin om 5 contracten aan te schaffen
3. 100 punten winst, is 5k waarde. Je zet de 1k weg (voor de volgende keer) en de winst room je af voor de volgende trade. Dat is 4k, in dit geval 80%
4. Met die winst ga je gekke dingen doen.
Ik snapte het principe was alleen benieuwd naar de hoeveelheid. :P
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135744849
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die worden allemaal naar boven getrokken door het sentiment.
Meer het sentiment in de biotechnische bedrijven dan ( Tigenix Gentif Nicox integragen etc.) vertonen allemaal flinke schommelingen gebaseerd op speculatie.
pi_135745594
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet. Tegen je familie zeggen (waar dan ook) dat je naar Londen gaat om je daar te studeren en het 'daar te maken', om achtereenvolgens van de oom, opa, tante e.a. geld te lenen zodat jij kunt beleggen. "Want zoon/dochterlief zit in Londen, dus die weet wattie doet!". En die vervolgens al dat geld weg gaat pissen in verkeerde constructies.

En dan bij medestudenten vragen om geld te lenen. Ik heb soms serieus bedragen voor me neus zien weggaan tijdens lessen daar schrok je je helemaal kapot van. Geld overmaken en *poef* alles weg. Tot zelfs zo erg dat sommige moesten kappen met de studie en met het schaamrood op de kaken weer terug konden naar de familie. Of dat ze in het casino de overige duizenden die ze nog hadden maar gingen gokken (in de hoop daar nog wat mee te verdienen). Ik heb zelfs een oud klasgenoot gehad die gekapt was met zijn studie, toevallig waren zijn ouders van plan te verhuizen naar New York. Hij woont daar nu, studie nooit afgemaakt. Staat ook niet eens meer op zijn CV. Nu gaat hij trouwen met een meisje die hij ontmoette op Stanford. Zij heeft 0,0 idee van zijn verleden _O-
wow hoeveel kun je vragen van je medestudenten? dus die zien er niks meer van terug? wat een oplichting! :o
ik vraag me dan af hoe het verder gaat met deze mensen. komen ze weer erboven op of... :o

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:01 schreef Straatklinker het volgende:
Het valt me ook wel op dat er meerdere 'goedkope' aandelen de laatste weken erg stijgen zonder echt geldige redenen. Bijv. Tigenix Misschien dat vele hun nieuwjaarsgeld in pennystocks aan het steken zijn?
opeens allemaa; nieuwe posters hier. dit is een teken aan de wand we krijgen een correctie! :D
pi_135746832
Ik heb nog maar weer even wat longs mee gepakt op de DJ. Heb er 10 als toetje over gehouden van de sprong van een half uurtje geleden op de DJ met een stoploss van 60 pips. Iets van 16380 tikt ie hem er uit in het slechtste geval en ben ik de winst kwijt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135746837
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:55 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Meer het sentiment in de biotechnische bedrijven dan ( Tigenix Gentif Nicox integragen etc.) vertonen allemaal flinke schommelingen gebaseerd op speculatie.
Dat is allemaal gelul in de marge, dat stelt verder niks voor en de 'grote' trend is omhoog. Wat je ook aantikt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135747193
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 01:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is allemaal gelul in de marge, dat stelt verder niks voor en de 'grote' trend is omhoog. Wat je ook aantikt.
Hier toch al weer 2k winst erbij, en dat er maar weer bijgetikt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135747713
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:22 schreef Straatklinker het volgende:
Kan, maar dat denk ik niet. Het volume vandaag is 94% van het aantal uitstaande aandelen. Als ik het zo lees zitten er veel voor duizenden euro's in dit aandeel omdat het een 'koopje' is, het verraderlijke aan pennystocks. Ik denk dat dit puur speculatief is en geen enkele onderbouwing heeft.
Ik heb zelf die indruk ook. Er is vziw geen insider buying gemeld en er is ook geen melding van een professionele belegger die een belang in Pharming aan het opbouwen is. Dit gegeven in combinatie met de vele fora postings over Pharming aandelen door particuliere beleggers, geeft mij de indruk dat de verhoogde vraag afkomstig is van:

- Niet geinformeerde aandeelhouders die meer Pharming aandelen in portefeuille nemen omdat ze een fundamentele wijziging vermoeden vanwege de stijgende koersen (dus niet op basis van een research bevinding).
- Voormalige Pharming beleggers die opnieuw instappen omdat ze zich vertrouwd voelen met 'ritjes' in dit fonds.
- Nieuwe (kleine) beleggers die aangetrokken worden door het succes van andere beleggers met dit fonds.

Je kunt de verzameling beschikbare Pharming aandelen vervolgens beschouwen als een schaars goed. De vraagcurve schuift naar rechts, waarop de equilibrium prijs stijgt, zoals we ons herinneren van economie les.

Maar je kunt ook denken aan de prijs van entreekaarten voor de Champions League finale, als langzaam duidelijk wordt dat Manchester United daar Barcelona zal treffen.

quote:
Veel 'amateurs' zullen wel tevreden zijn met de winst die ze hebben gemaakt dus ik verwacht bij een kleine dip dat het gelijk keihard gaat. Vandaag stonden ze ook snel terug op 50% van 70%.
De hierachter liggende constatering is belangrijk: de beleggers die de recente, hoge vraag naar Pharming aandelen bepaalden, hebben geen intentie om voor lange termijn in dit fonds belegd te blijven. Het is het type beleggers dat geen grondige research verricht en dus geen intrinsieke waarde of koersdoel voor Pharming op het oog heeft. Er is daarom geen motivatie om het aandeel lang vast te houden.

Even terug naar de vraagcurve: de recente, extra kopers op de markt willen op korte termijn weer van hun aandelen af. De vraag/aanbod dynamiek zal zich herstellen naar de situatie van voor de rally. De koers zal dus ook ongeveer dalen naar de koers van voor de rally. Tenzij er in de tussentijd nieuws over een daadwerkelijke fundamentele verandering rondom Pharming bekend wordt.

Kortom: een klassieke tulpenbollen rally. Arend Jan Kamp lijkt dit met mij eens te zijn: http://www.iex.nl/Column/115421/Pharming-like-its-1999-.aspx

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 21-01-2014 06:12:57 (spelling) ]
pi_135747910
Ik vrees voor het ergste vandaag.. zeker met dat nieuwsbericht van gisterenachtermiddag. Waarschijnlijk stort het nu helemaal terug in (min 30 procent of zo...). Ga het om 9 uur direct checken. Mocht het zakken, betaal ik gelijk uit... mocht het stijgen, zet ik een stop-loss op de koers die het nu staat.

Ben denk ik sowieso van plan om 1000-2000 euro aan aandelen erop te laten staan. Mocht het in April alsnog goedgekeurd worden, kan dat alsnog een heel mooi bedrag worden.
pi_135749007
Damn beide stop losses eruit geknald alles verkocht.

Wel een mooie winst gepakt.

Wat een avontuur !
pi_135749031
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:10 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Damn beide stop losses eruit geknald alles verkocht.

Wel een mooie winst gepakt.

Wat een avontuur !
Jep ik ben er ook uit. Ga eens even kijken tot hoe ver die gaat dalen en dan eventueel weer instappen. Vind het wel vermakelijk.

Edit: freeze, hammertime
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135749152
Bij opening direct uitbetaald... wel de helft van al mijn winst kwijt. Maar ja, als je niet waagt win je niks. Ik wacht het ff af en koop misschien vandaag of morgen voor 1000 of 1500 euro in en laat het staan... wie weet dat het aandeel ooit weer een tientje of zo waard wordt. En anders jammer maar helaas..
pi_135749176
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:12 schreef ssebass het volgende:

[..]

Jep ik ben er ook uit. Ga eens even kijken tot hoe ver die gaat dalen en dan eventueel weer instappen. Vind het wel vermakelijk.

Edit: freeze, hammertime
Hoe lang duurt een freeze eigenlijk, en gebeurt dat standaard bij een bepaald % stijging of daling?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:22:18 #158
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135749194
Aantal dat er bestens uit wil is megahoog, staat dadelijk binnen een minuut weer stil.

De bied kan de verkoop bestens niet aan. :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135749254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:21 schreef Niek. het volgende:

[..]

Hoe lang duurt een freeze eigenlijk, en gebeurt dat standaard bij een bepaald % stijging of daling?
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet. Volgens mij zijn daar geen vaste regels voor. In extreme gevallen gaat de markt ook dicht, was bijv na 9/11.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135749261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:25 schreef ssebass het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn weet ik dat niet. Volgens mij zijn daar geen vaste regels voor. In extreme gevallen gaat de markt ook dicht, was bijv na 9/11.
Ik kwam voor Amerika dit tegen maar dit gaat dus meteen over de hele aandelen handel.: http://www.huffingtonpost(...)its-ru_n_137440.html

The current futures limits are as follows:

S&P 500 Futures: -60

Dow Jones Futures: -550

Nasdaq Futures: -85

They can drop no further until the market opens. These numbers are set quarterly, based on a 5% loss of the markets' values -- not current values, but the values when they were set. Then, these rules go into effect:

Limit extended to 10% at open.
Trading halted for 2 minutes if reached.

Limit then extended to 20%
Trading halted for 2 minutes if reached.

Limit then extended to 30%

Meanwhile, if the Dow were to drop 1100 points in trading today -- that would be the 10% marker that would freeze futures markets -- then these rules would go into effect:

If the Dow falls 1100 points before 2 p.m. we would see a one-hour trading halt.

If between 2-2:30 p.m., there is a 30-minute trading halt.

3 p.m. or later, there is no trading halt.
pi_135749355
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:26 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ik kwam voor Amerika dit tegen maar dit gaat dus meteen over de hele aandelen handel.: http://www.huffingtonpost(...)its-ru_n_137440.html

The current futures limits are as follows:

S&P 500 Futures: -60

Dow Jones Futures: -550

Nasdaq Futures: -85

They can drop no further until the market opens. These numbers are set quarterly, based on a 5% loss of the markets' values -- not current values, but the values when they were set. Then, these rules go into effect:

Limit extended to 10% at open.
Trading halted for 2 minutes if reached.

Limit then extended to 20%
Trading halted for 2 minutes if reached.

Limit then extended to 30%

Meanwhile, if the Dow were to drop 1100 points in trading today -- that would be the 10% marker that would freeze futures markets -- then these rules would go into effect:

If the Dow falls 1100 points before 2 p.m. we would see a one-hour trading halt.

If between 2-2:30 p.m., there is a 30-minute trading halt.

3 p.m. or later, there is no trading halt.
Ah interessant. Vraag mij af wat er gebeurt als al die verkoop orders nog open staan. Zodra het weer open gaat knalt die hoogstwaarschijnlijk meteen weer naar -X% en dan dicht. Gewoon een kwestie van hopen dat je order eerder door komt dan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135749697
wat leuk. ik word wakker bij -20 en na een pot pissen staat ie terug op -11
pi_135749800
Zit er weer in 0,37 gemiddeld

Rolercoaster w/
pi_135750216
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zit er weer in 0,37 gemiddeld

Rolercoaster w/
Waarom :)?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135750268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom :)?
Omdat er zoveel speculanten op zitten dat ik verwacht nog wel een paar ritjes te kunnen maken vandaag.
pi_135750651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 06:00 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb zelf die indruk ook. Er is vziw geen insider buying gemeld en er is ook geen melding van een professionele belegger die een belang in Pharming aan het opbouwen is. Dit gegeven in combinatie met de vele fora postings over Pharming aandelen door particuliere beleggers, geeft mij de indruk dat de verhoogde vraag afkomstig is van:

- Niet geinformeerde aandeelhouders die meer Pharming aandelen in portefeuille nemen omdat ze een fundamentele wijziging vermoeden vanwege de stijgende koersen (dus niet op basis van een research bevinding).
- Voormalige Pharming beleggers die opnieuw instappen omdat ze zich vertrouwd voelen met 'ritjes' in dit fonds.
- Nieuwe (kleine) beleggers die aangetrokken worden door het succes van andere beleggers met dit fonds.

Je kunt de verzameling beschikbare Pharming aandelen vervolgens beschouwen als een schaars goed. De vraagcurve schuift naar rechts, waarop de equilibrium prijs stijgt, zoals we ons herinneren van economie les.

Maar je kunt ook denken aan de prijs van entreekaarten voor de Champions League finale, als langzaam duidelijk wordt dat Manchester United daar Barcelona zal treffen.

[..]

De hierachter liggende constatering is belangrijk: de beleggers die de recente, hoge vraag naar Pharming aandelen bepaalden, hebben geen intentie om voor lange termijn in dit fonds belegd te blijven. Het is het type beleggers dat geen grondige research verricht en dus geen intrinsieke waarde of koersdoel voor Pharming op het oog heeft. Er is daarom geen motivatie om het aandeel lang vast te houden.

Even terug naar de vraagcurve: de recente, extra kopers op de markt willen op korte termijn weer van hun aandelen af. De vraag/aanbod dynamiek zal zich herstellen naar de situatie van voor de rally. De koers zal dus ook ongeveer dalen naar de koers van voor de rally. Tenzij er in de tussentijd nieuws over een daadwerkelijke fundamentele verandering rondom Pharming bekend wordt.

Kortom: een klassieke tulpenbollen rally. Arend Jan Kamp lijkt dit met mij eens te zijn: http://www.iex.nl/Column/115421/Pharming-like-its-1999-.aspx
Eens. Je ziet wel degelijk veel berichten op verschillende fora' die wel fundamentele argumenten gebruiken (Wat natuurlijk niet zo is) om de stijging "naam" te geven. Je beargumentatie richt zich wel erg op het value beleggen. Als je er dus van uitgaat dat een bedrijf met een lage waardering uiteindelijk zal groeien (i.c.m positieve berichten hier en daar elke maand).

quote:
- Voormalige Pharming beleggers die opnieuw instappen omdat ze zich vertrouwd voelen met 'ritjes' in dit fonds.
Grote fondsen die Pharming als speelbal gebruiken imho. En dat zijn zeker lang niet allemaal amateurs. Gezien het handelsvolume geloof ik niet dat dit alleen maar door relatief kleine beleggers zou komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:41:02 #167
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_135751029
Wat een gekkenhuis met dat Pharming. :')
pi_135751127
Overigens kan er weer meer Novo in. Hun IT afdeling (Novo IT) gaat misschien zelfstandig op de beurs, wat kan meeliften op de naam van Novo. En sta wel achter hun shares repurchase programma. Voor de rest vind ik de waardering op basis van p/b, p/s en p/e barstens goedkoop.

Voor de rest heb ik evt. Alimentation Couche-Tard Inc op het oog. Typisch Novo' aandeeltje in wezen. En komt value technisch niet eens slecht naar voren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135751271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:41 schreef ikjijallebei het volgende:
Wat een gekkenhuis met dat Pharming. :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_135751280
Wat een paniek omtrent DSM trouwens, zo slecht zijn de cijfers nu ook weer niet.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_135751374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:49 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Wat een paniek omtrent DSM trouwens, zo slecht zijn de cijfers nu ook weer niet.
Al die analisten hadden in hun fundamentele calculaties rekening gehouden met meer groei! ( :') )!. Viel dat even tegen ;) Vind het wel fors hoor. Blijkbaar is er een grote reus toch wel uitgestapt op basis van deze info .
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135751488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:41 schreef ikjijallebei het volgende:
Wat een gekkenhuis met dat Pharming. :')
:Y
pi_135751548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:49 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Wat een paniek omtrent DSM trouwens, zo slecht zijn de cijfers nu ook weer niet.
Ja ik heb ze juist gekocht vanochtend als den anderen na een weekje van de schrik bekomen verkoop ik ze weer met winst.
pi_135751609
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:59 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ja ik heb ze juist gekocht vanochtend als den anderen na een weekje van de schrik bekomen verkoop ik ze weer met winst.
Ik verwacht ook wel herstel ja. Nu -12%, wel erg extreme reactie naar mijn mening
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_135753959
Deze dag gaat weer ontzettend de juiste kant op! ^O^ Zit voor over de 100 contracten long op 16462.5. Ik zit bij de knoppen en ram hem er onder de 16460 direct uit. Alles laat ik doorvloeien naar de aandelen schat ik. Eigenlijk voor mezelf ook wel tekenen dat ik met name beleg zonder bepaalde fundamentele redenen (omdat ik dat anderen zie doen). De gekt slaat weer wat toe.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135755266
En weer een freeze bij pharming.

;)
pi_135755549
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Deze dag gaat weer ontzettend de juiste kant op! ^O^ Zit voor over de 100 contracten long op 16462.5. Ik zit bij de knoppen en ram hem er onder de 16460 direct uit. Alles laat ik doorvloeien naar de aandelen schat ik. Eigenlijk voor mezelf ook wel tekenen dat ik met name beleg zonder bepaalde fundamentele redenen (omdat ik dat anderen zie doen). De gekt slaat weer wat toe.
Dus bij een daling van 2 pips stap jij er weer uit. Is dat niet heel snel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135755959
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dus bij een daling van 2 pips stap jij er weer uit. Is dat niet heel snel.
Dat is ook heel snel. Maar ik trade puur sentiment. Ik kan hem niet even 'lekker door laten waaien' beneden. Hij koerst er continu een pip of 8 boven. Ik doe hem waarschijnlijk zo weg, en gebruik de winst voor een evt. extra belegging voor de beurs opent. Ik denk dat er wel wat beweging komt +/- 50 pips minstens gezien de cijfers (Zoals J&J). Tot dusverre zat ik wel goed met m'n trade. De rest loopt ook lekker. Blij dat ik geen DSM meer heb. Wel ooit gehad, ken ook nog wel een aantal die het hebben. -10% is toch een flinke smak.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135756194
In welke optiek dan ook, je zult nog een trade fundamenteel kunnen beargumenteren met slechts bewegingen van 2, 10 of 20 pips.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135758089
Zo het meeste weer verkocht met een kleine winst.

Kleine winst is ook winst :)

Nu heb ik nog een stukje staan wat zo klein is dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.
pi_135763578
Het lijkt echt niet normaal veel hoeveel je betaald om je order uit te laten betalen.
Ik betaalde vanmorgen op 13,95 procent (laten we even min 14 procent zeggen) verlies, Pharming uit.
Had 15300 euro staan, voordat de beurs vandaag opende. Dus dat bedrag min 14 procent is: 2142 euro (pff zoveel :( ) verloren.

Dus zou ik nog 13158 euro over moeten hebben. Heb net naar de tarieven gekeken van orders uit te betalen. Dat zou maximaal 150 euro zijn.. niet normaal!
Dus als je die 150 euro er vanaf haalt, hou je nog 13008 euro over.

Op mijn rekening stond toen ik net uitbetaalde nog iets van dertien duizend honderd en nog wat euro.
Toen ik 10 seconden later updatete, stond er opeens nog maar 12800 euro op. Dat betekent dat er nog 200 euro extra af is gegaan... Hoe kan dat?

Had vorige week al een mailtje gestuurd dat het niet normaal was, maar toen zeiden ze dat ik naar de tarieven moet kijken. Maar het is zelfs nog 200 euro boven de maximale kosten van 150 euro, die ze afpakken. :(

Ohja.. toen het aandeel op ongeveer min 15% stond (0,35,5 cent) , heb ik nog voor 1000 euro aan aandelen gekocht. Deze ga ik gewoon voor lange tijd laten staan... Wie weet stijgt het aandeel nog eens superveel, en dan heb ik sowieso een mooi centje. En als het aandeel helemaal om zeep gaat,is het "maar" 1000 euro dat ik kwijt ben.
pi_135764297
Dus ¤350 transactiekosten? Bij welke brocker is dat?

Bij Binck zou je uitkomen op ¤13.158*0,1% + ¤6,50 = ¤ 19,66.
pi_135764362
Ohja... bij Binck dus idd.
pi_135764468
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:41 schreef Cracker26 het volgende:
Ohja... bij Binck dus idd.
Dan moet je even bij de rekeningafschriften kijken, daar staat in tegen welk bedrag je het verkocht hebt en wat de provisie is die Binck heeft gerekend. Er lijkt iig iets niet te kloppen.
pi_135764615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:24 schreef Cracker26 het volgende:
Het lijkt echt niet normaal veel hoeveel je betaald om je order uit te laten betalen.
Ik betaalde vanmorgen op 13,95 procent (laten we even min 14 procent zeggen) verlies, Pharming uit.
Had 15300 euro staan, voordat de beurs vandaag opende. Dus dat bedrag min 14 procent is: 2142 euro (pff zoveel :( ) verloren.

Dus zou ik nog 13158 euro over moeten hebben. Heb net naar de tarieven gekeken van orders uit te betalen. Dat zou maximaal 150 euro zijn.. niet normaal!
Dus als je die 150 euro er vanaf haalt, hou je nog 13008 euro over.

Op mijn rekening stond toen ik net uitbetaalde nog iets van dertien duizend honderd en nog wat euro.
Toen ik 10 seconden later updatete, stond er opeens nog maar 12800 euro op. Dat betekent dat er nog 200 euro extra af is gegaan... Hoe kan dat?

Had vorige week al een mailtje gestuurd dat het niet normaal was, maar toen zeiden ze dat ik naar de tarieven moet kijken. Maar het is zelfs nog 200 euro boven de maximale kosten van 150 euro, die ze afpakken. :(

Ohja.. toen het aandeel op ongeveer min 15% stond (0,35,5 cent) , heb ik nog voor 1000 euro aan aandelen gekocht. Deze ga ik gewoon voor lange tijd laten staan... Wie weet stijgt het aandeel nog eens superveel, en dan heb ik sowieso een mooi centje. En als het aandeel helemaal om zeep gaat,is het "maar" 1000 euro dat ik kwijt ben.
Vanmorgen ging het hard omlaag misschien kon je order niet voor het gewenste bedrag uitgevoerd worden.

Kijk eens wat de verkkoopprijs is geweest.
pi_135765701
we sluiten goed af vandaag met -30 . Had ik gister maar verkocht op zijn +70% stand ;(
pi_135765989
Heb het net gecheckt idd..

0,43 cent (opening vd beurs) gedeeld door 15300 euro, maal 0,36 cent (op dat bedrag uitbetaald volgens Binck). Dan klopt het wel zo ongeveer ja. Maar als ik 14 procent van 0,43 afhaal, kom ik op 0,3698 cent uit. Dus hij heeft bij meer dan min 14 procent uitbetaald...

Maar toch vind ik het nog vreemd, omdat er eerst nog ongeveer 13150 euro op stond, en iets later 12800. Misschien niet alles tegelijk uitbetaald..?

Dan moet het wel op iets van min 17 procent uitbetaald zijn, terwijl ik op min 13,95 procent klikte (gelijk op het begin toen de beurs opende). Maar nadat ik uitbetaalde stond ie nog steeds op min 13,95 procent.
Dat is dan weer vreemd.. Of het zou wel HEEL toevallig moeten zijn dat het op die paar seconden naar min 17% zakt en daarna gelijk weer naar precies min 13,95% gaat.

Sorry voor het verwarrende verhaal en de bijbehorende verwarrende berkeningen :)
Maar waarschijnlijk klopt het dan wel :(
Al heb ik toch nog even een mailtje naar Binck gestuurd...
pi_135766508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:12 schreef z0rz0r het volgende:
we sluiten goed af vandaag met -30 . Had ik gister maar verkocht op zijn +70% stand ;(
Komt wel weer goed ik denk dat voor de FDA goedkeuring in april er nog wel een groeispurt komt.

;)
pi_135766613
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:32 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Komt wel weer goed ik denk dat voor de FDA goedkeuring in april er nog wel een groeispurt komt.

;)
Ben inderdaad ook aan het twijfelen om terug te kopen. Maar denk morgenvroeg pas. Heb vandaag al genoeg van mijn winst ingeleverd :) PS: het is ondertussen toch al te laat voor vandaag..
pi_135766793
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:32 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Komt wel weer goed ik denk dat voor de FDA goedkeuring in april er nog wel een groeispurt komt.

;)
Het wordt een groot drama als die goedkeuring er niet komt, dan blijft er erg weinig over.
pi_135767027
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:39 schreef Niek. het volgende:

[..]

Het wordt een groot drama als die goedkeuring er niet komt, dan blijft er erg weinig over.
Die kans is gering maar als je daar bang voor bent is de oplossing in de aanloop te verkopen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:04:46 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135767743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik verwacht ook wel herstel ja. Nu -12%, wel erg extreme reactie naar mijn mening
Volstrekt niet extreem gezien de volatiliteit van de afgelopen dagen! Als het met 40% omhoog klapt is met 12% omlaag erg gemiddeld!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135768351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volstrekt niet extreem gezien de volatiliteit van de afgelopen dagen! Als het met 40% omhoog klapt is met 12% omlaag erg gemiddeld!
Vrijdag (24%) en maandag (54%) samen was het 78% omhoog gegaan. 12 procent naar beneden is dan idd niks. Vanmorgen had ik het vermoeden dat het 30% zou dalen, en dat klopt wel ongeveer volgens mij..
pi_135769247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volstrekt niet extreem gezien de volatiliteit van de afgelopen dagen! Als het met 40% omhoog klapt is met 12% omlaag erg gemiddeld!
Over welk aandeel heb jij het? Ik had het over DSM hé...
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_135769315
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:33 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ik moet nog even bijkomen van de handelsdag..

En ik heb wat te vieren :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog op het juiste moment verkopen en dat is nog moeilijker dan instappen.
;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135769408
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:46 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is je rendement dan? En met wat voor een vermogen beleg jij?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_135769658
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volstrekt niet extreem gezien de volatiliteit van de afgelopen dagen! Als het met 40% omhoog klapt is met 12% omlaag erg gemiddeld!
Hoe staat het met jouw beleggingen? :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135769797
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:48 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Wat is je rendement dan? En met wat voor een vermogen beleg jij?
Op Pharming heb ik een rendement van 72,43 % na aftrek van kosten behaald.
Maar dat is wel in meerdere handelingen gegaan 1 grote en een stuk of 4 kleine ritjes.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:00:08 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135769866
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Over welk aandeel heb jij het? Ik had het over DSM hé...
Ok! Ik had het over Pharming!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:00:38 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135769890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe staat het met jouw beleggingen? :)
Goed. Alweer 6,5% in de plus dit jaar. Wat 80% van mijn beoogde rendement voor 2014 is.l
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:51:36 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135772542

Gaat hard met FB. Niet dat jongeren nu per se beter zijn dan ouderen, maar die ouderen volgen vaak een paar jaar later ook!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135773907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat hard met FB. Niet dat jongeren nu per se beter zijn dan ouderen, maar die ouderen volgen vaak een paar jaar later ook!
Groot probleem voor FB, onderzoek geweest (zal even kijken of ik het nog kan vinden) en blijkt dat door de toename van oudere gebruikers, jonge gebruikers wegblijven en eerder hun profiel opzeggen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_135773954
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok! Ik had het over Pharming!
Dacht ik al ;)

Over pharming durf ik geen enkele uitspraak te doen :P
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_135774891
Ik moet echt afleren te traden met leverage wanneer ik weg moet en het niet kan volgen.

3 trades - 100% daar en tegen ging ik er ook vanuit dat de dollar zou stijgen tov de yen. Maar hij kukelde na opening DJ. Hard omlaag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135776278
Check this!

http://tradosaure-trading.blogspot.fr/

Pharming TA door fransoos
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:41:35 #206
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135784922
In 1997 was IBM's omzet $78.5B, omzet in 2013 is $99.8B. Als we kijken naar reële omzet (dus rekening houden met inflatie) dan was de omzet in 1997 hoger dan 2013.

Maar het aandeel heeft sinds 1997 de S&P gigantisch outperformed. 11.1% CAGR voor IBM vs 7.4% voor SPY. Vandaag de dag trade IBM @ 12-13x earnings terwijl de markt op een matige 17-18x earnings wordt verhandeld. IBM is alsnog veel goedkoper dan 'de markt' ondanks die sterke outperformance.

Ik vind het fascinerend.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135785617
Het is wat de gek er voor geeft ;)
pi_135789302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:19 schreef Cracker26 het volgende:
Dan moet het wel op iets van min 17 procent uitbetaald zijn, terwijl ik op min 13,95 procent klikte (gelijk op het begin toen de beurs opende). Maar nadat ik uitbetaalde stond ie nog steeds op min 13,95 procent.
Dat is dan weer vreemd.. Of het zou wel HEEL toevallig moeten zijn dat het op die paar seconden naar min 17% zakt en daarna gelijk weer naar precies min 13,95% gaat.
Je zat waarschijnlijk te kijken naar een koers of een grafiek die niet automatisch wordt ververst of een scherm dat de koers met vertraging laat zien.

Als je echt op de seconde wilt handelen, heb je een applicatie nodig met een live feed. Ik meen dat Binck nu zoiets heeft (Binck 360).

Als de grens van -13.95 % zo belangrijk voor je was, dan had je een limiet order kunnen opgeven. Als je een bestens order verstuurt, geef je de prijs uit handen.

Binck zal je op de afrekening gewoon tonen tegen welke koers en met welke kosten de order is verkocht. Daar hoef je niet voor te emailen.

Uit je verwarring en je woordkeuzes blijkt trouwens dat je geen goed overzicht hebt over het hele traject van aandelen kopen en verkopen. Je hebt echter een behoorlijk startkapitaal. Ik adviseer je om de handleidingen van Binck te gaan lezen en jezelf vertrouwd te maken met alle aspecten van het handelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 22-01-2014 05:08:26 (spelling) ]
pi_135789354
Ik heb geprobeerd om Pharming te shorten. Ik ben wel redelijk zeker van mijn tulpenbollen theorie en dat de prijs naar zeg 15 cent zal terug keren. Mijn broker (Interactive Brokers) heeft echter geen Pharming aandelen voor shorting beschikbaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Grote fondsen die Pharming als speelbal gebruiken imho. En dat zijn zeker lang niet allemaal amateurs. Gezien het handelsvolume geloof ik niet dat dit alleen maar door relatief kleine beleggers zou komen.
Daar zit wat in, maar welke strategie zou een groot fonds kunnen volgen? Met groot bedoel ik ook eigenlijk: serieus en rationeel. De opgang van de Pharming koers heeft in beginsel geen fundamentele oorzaak. Je kunt op enig moment niet weten of de zeepbel nog groter wordt dan wel knapt. In tegenstelling tot particuliere beleggers, hebben 'grote fondsen' toezichthouders en kunnen niet zwart op wit toegeven dat ze aan het gokken zijn.
pi_135790285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat hard met FB. Niet dat jongeren nu per se beter zijn dan ouderen, maar die ouderen volgen vaak een paar jaar later ook!
Wat is de Y-as? Percentage dat FB gebruikt? Dan stort het wel heel hard in ja.
pi_135791371
DSM gaat niet volgens plan.

Ik had vandaag al op herstel gerekend de markt denkt daar anders over.
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:26:09 #212
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_135794510
Ik zit ook enorm te wachten op het kopen van DSM sprinters, maar het lijkt maar niet te bodemen...
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2014 @ 11:41:04 #213
230491 Zith
pls tip
pi_135795025
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 05:56 schreef jaco het volgende:
Ik heb geprobeerd om Pharming te shorten. Ik ben wel redelijk zeker van mijn tulpenbollen theorie en dat de prijs naar zeg 15 cent zal terug keren. Mijn broker (Interactive Brokers) heeft echter geen Pharming aandelen voor shorting beschikbaar.

[..]

Daar zit wat in, maar welke strategie zou een groot fonds kunnen volgen? Met groot bedoel ik ook eigenlijk: serieus en rationeel. De opgang van de Pharming koers heeft in beginsel geen fundamentele oorzaak. Je kunt op enig moment niet weten of de zeepbel nog groter wordt dan wel knapt. In tegenstelling tot particuliere beleggers, hebben 'grote fondsen' toezichthouders en kunnen niet zwart op wit toegeven dat ze aan het gokken zijn.
Volg de Bitcoin een paar dagen; het is voor grote partijen enorm makkelijk om op kleine marketcaps bear en bulltraps te zetten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_135796675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 05:56 schreef jaco het volgende:
Ik heb geprobeerd om Pharming te shorten. Ik ben wel redelijk zeker van mijn tulpenbollen theorie en dat de prijs naar zeg 15 cent zal terug keren. Mijn broker (Interactive Brokers) heeft echter geen Pharming aandelen voor shorting beschikbaar.
Wordt doorgaans nergens toegestaan op penny stocks en dat is misschien maar goed ook.
pi_135798894
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat hard met FB. Niet dat jongeren nu per se beter zijn dan ouderen, maar die ouderen volgen vaak een paar jaar later ook!
quote:
'Einde Facebook nabij'
De dagen van Facebook lijken geteld. Ergens tussen volgend jaar en 2017 zal tachtig procent van de gebruikers het sociale medium de rug toekeren, waarna het een snelle dood zal sterven. Dat verwachten wetenschappers van de Amerikaanse Princeton University. Ze vergeleken de levenscyclus van Facebook met een model voor het verloop van besmettelijke ziektes.

Als het model klopt, zullen Facebookgebruikers hun interesse in het sociale medium verliezen zodra ze merken dat medegebruikers ook niet meer enthousiast zijn. En dan kan het rap bergafwaarts gaan, menen de onderzoekers. Epidemiologische modellen zijn al eerder met succes gebruikt om te onderzoeken hoe ideeën zich verspreiden.

Facebook werd in 2004 opgericht door Mark Zuckerberg, in eerste instantie alleen voor Harvardstudenten. Pas na 2009 begon de explosieve groei. In januari van dit jaar had Facebook 1,2 miljard gebruikers.
http://www.telegraaf.nl/d(...)cebook_nabij___.html

Het zou wat zijn... we hebben het hier over een bedrijf met een marktwaarde van meer dan $140 miljard (veel te hoog naar mijn mening, maar toch). Ik weet niet hoe realistisch dit scenario is, maar met sociale media kan het snel gaan, het sneeuwbaleffect werkt natuurlijk twee kanten op.
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:48:20 #216
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135802142
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:41 schreef monkyyy het volgende:
In 1997 was IBM's omzet $78.5B, omzet in 2013 is $99.8B. Als we kijken naar reële omzet (dus rekening houden met inflatie) dan was de omzet in 1997 hoger dan 2013.

Maar het aandeel heeft sinds 1997 de S&P gigantisch outperformed. 11.1% CAGR voor IBM vs 7.4% voor SPY. Vandaag de dag trade IBM @ 12-13x earnings terwijl de markt op een matige 17-18x earnings wordt verhandeld. IBM is alsnog veel goedkoper dan 'de markt' ondanks die sterke outperformance.

Ik vind het fascinerend.
Nog iets, in 1997 verdiende het bedrijf $1.50 per aandeel in 2013 $16...

Bizar hoe een bedrijf zo'n belabberde topline growth kan hebben icm zo'n indrukwekkende bottomline growth.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135802344
Iemand nog wat tips om te kopen?

Zat zelf te denken aan:
- Cisco
- KMI (net gekocht)
- Unilever

Derivaten om in de gaten te houden:
- Goud long
- Facebook short
- DSM long
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135803379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:53 schreef ssebass het volgende:
Iemand nog wat tips om te kopen?

Zat zelf te denken aan:
- Cisco
- KMI (net gekocht)
- Unilever

Derivaten om in de gaten te houden:
- Goud long
- Facebook short
- DSM long
Cisco zou ik van wegblijven Huawei is hun het leven zuur aan het maken zijn kunnen veel goedkoper leveren en de kwaliteit is toereikend voor telecom spul.

DSM heb ik ook gekocht sta nu nog in de min ik hoop dat het deze maand weer boven de 55 euro komt te staan.
pi_135803898
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:16 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Cisco zou ik van wegblijven Huawei is hun het leven zuur aan het maken zijn kunnen veel goedkoper leveren en de kwaliteit is toereikend voor telecom spul.

DSM heb ik ook gekocht sta nu nog in de min ik hoop dat het deze maand weer boven de 55 euro komt te staan.
DSM derivaat of aandeel zelf? Cisco had ik op het oog omdat deze continu op lijstjes voorkomt voor beste aandelen. Hoewel de laatste cijfers nu wel tegen blijken te vallen. Ik heb daar zelf interesse in met oog op "internet of things". Zij zijn wel een bedrijf die daar goed van zouden kunnen profiteren.

Huawei vind ik persoonlijk erg interessant. Heb er zelf ook een tel van en ze zijn druk bezig met 5G. Zie de toekomst daarvan rooskleurig in. Helaas kun je daar niet in investeren.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135804175
ICT automatisering ook in een freeze?
pi_135804755
Ik kan Pharming shorten, ik blijf er toch alleen wel met mn fikken vanaf. Dat is echt te tricky.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:18:41 #222
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_135806345
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:53 schreef 123dudeguys het volgende:
Waarom blackberry gaat verdubbelen naar $20

http://www.citronresearch(...)e-new-bbry-final.pdf
was een goede! Is zelfs.
pi_135809127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:41 schreef monkyyy het volgende:
In 1997 was IBM's omzet $78.5B, omzet in 2013 is $99.8B. Als we kijken naar reële omzet (dus rekening houden met inflatie) dan was de omzet in 1997 hoger dan 2013.

Maar het aandeel heeft sinds 1997 de S&P gigantisch outperformed. 11.1% CAGR voor IBM vs 7.4% voor SPY. Vandaag de dag trade IBM @ 12-13x earnings terwijl de markt op een matige 17-18x earnings wordt verhandeld. IBM is alsnog veel goedkoper dan 'de markt' ondanks die sterke outperformance.

Ik vind het fascinerend.
Fascinerend op een voor de toekomst positieve manier, werkelijk?

IBM is een van de grote bluechips die financial enginering maximaal toepast. De 'E' is enorm vertekent en daarom ook de 'lage' p/e, denk je echt dat de markt daar niet doorheen prikt? Onderliggend gaat het bagger. Dan wil ik het nog niet hebben over het anticyclisch handelen en de toekomstige implicaties van hun dividend en buyback programma. Ooit gehoord van de term balance sheet repairment en wat dat betekent voor toekomstig rendement?

Nee, ik zou daar absoluut niet long in willen zitten. Snap ook niet wat een 'value' investeerder als jij daarin doet.
pi_135809266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef piepeloi55 het volgende:
Nee, ik zou daar absoluut niet long in willen zitten. Snap ook niet wat een 'value' investeerder als jij daarin doet.
Eens is. Ik mag dan wel geen value invester zijn, IBM is echt 'hands off'.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135809390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Eens is. Ik mag dan wel geen value invester zijn, IBM is echt 'hands off'.
Niet voor monkyyy, maar als je als long term value investerder je keuzes op een dergelijke manier maakt kun je beter een indextracker nemen. Nu maken slechte picks waarschijnlijk nog niet veel uit (sterker nog!), want alles gaat up up up. Maar als er een downturn komt gaat dat hard!
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:33:57 #226
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135809499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Fascinerend op een voor de toekomst positieve manier, werkelijk?

Meer fascinerend op een manier van "Wow, deze lompe, zero-growth bluechip was een superieure investering geweest als je hem kocht in 1997 @30x earnings."
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135809760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:33 schreef monkyyy het volgende:
Meer fascinerend op een manier van "Wow, deze lompe, zero-growth bluechip was een superieure investering geweest als je hem kocht in 1997 @30x earnings."
''In '97 speelden we nog met knikkers, nu gaat het om de knikkers!''

Serieus monkyyy, normaal heb ik niet direct een mening over een specifiek aandeel. Denk ook niet dat ik een goede picker zal zijn door wijze van structurele outperformance van de index. IBM is echter zo obvious! Denk serieus dat die flink op hun bek gaan tijdens een volgende downturn.
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:50:32 #228
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135810018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:41 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

''In '97 speelden we nog met knikkers, nu gaat het om de knikkers!''

Serieus monkyyy, normaal heb ik niet direct een mening over een specifiek aandeel. Denk ook niet dat ik een goede picker zal zijn door wijze van structurele outperformance van de index. IBM is echter zo obvious! Denk serieus dat die flink op hun bek gaan tijdens een volgende downturn.
Jij vindt het niet bijzonder dat de bottomline van een aandeel meer dan 10x over de kop gaat en dat de omzet nauwelijks groeit?

Jij hebt niet de behoefte om uit te zoeken hoe dat zo komt?

Jij denkt gewoon "de prijs die anderen voor IBM willen betalen gaat hard omlaag als er een crash komt, want leveraged buybacks @ 0% rentes" en dat is je enige mening over IBM?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135810443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:50 schreef monkyyy het volgende:
Jij vindt het niet bijzonder dat de bottomline van een aandeel meer dan 10x over de kop gaat en dat de omzet nauwelijks groeit?
Jawel, dat is juist wel bijzonder! Een groot deel daarvan is terug te leiden aan hun financial enginering.

quote:
Jij hebt niet de behoefte om uit te zoeken hoe dat zo komt?

Jij denkt gewoon "de prijs die anderen voor IBM willen betalen gaat hard omlaag als er een crash komt, want leveraged buybacks @ 0% rentes" en dat is je enige mening over IBM?
Misschien al voor een nieuwe crash. :D

Ik zal mijn mening even nuanceren anders, ik zie zeker waarde in IBM. IBM zal waarschijnlijk ook over 10-20-30 jaar bestaan en een winstgevende business zijn. Waarde is er dus zeker, alleen tegen welke prijs?

Daar weet ik het antwoord zelf niet eens op, want hoelang gaan ze door op dit pad en welke side effects gaat dat en een nieuwe downturn met zich meebrengen. Enzovoort. Ik denk echter dat de variabele (ja, er zijn meer variabele) van het handelen NU een zware en beslissende stempel zal zetten op het rendement LATER.
pi_135810922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat hard met FB. Niet dat jongeren nu per se beter zijn dan ouderen, maar die ouderen volgen vaak een paar jaar later ook!
Persoonlijk ben ik geen fan van FB. Heb ook niet de behoefte om steeds dezelfde zelf-geilaards te zien posten. De zoveelste baby/kinder-foto te zien enz. Het is echter wel verdomde handig om mensen op te zoeken die je in geen tijden gezien hebt!

Heb FB dan ook verwijderd, maar af en toe als ik iemand wil/moet spreken maak ik een nieuwe aan. :')
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:29:44 #231
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135811323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:03 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Jawel, dat is juist wel bijzonder! Een groot deel daarvan is terug te leiden aan hun financial enginering.

[..]

Misschien al voor een nieuwe crash. :D

Ik zal mijn mening even nuanceren anders, ik zie zeker waarde in IBM. IBM zal waarschijnlijk ook over 10-20-30 jaar bestaan en een winstgevende business zijn. Waarde is er dus zeker, alleen tegen welke prijs?

Daar weet ik het antwoord zelf niet eens op, want hoelang gaan ze door op dit pad en welke side effects gaat dat en een nieuwe downturn met zich meebrengen. Enzovoort. Ik denk echter dat de variabele (ja, er zijn meer variabele) van het handelen NU een zware en beslissende stempel zal zetten op het rendement LATER.
In ieder geval tot eind 2015, tot ze een hun doel hebben bereikt: EPS van $20. Daarna komen ze weer met een 5-year roadmap, het is de vraag wat ze dan van plan zijn.

Momenteel lijkt iedereen te zeuren over IBM omdat ze het niet voor elkaar krijgen om hun omzet te groeien. Ik probeer alleen te zeggen: IBM groeit al 16 jaar hun omzet niet tot nauwelijks, that's all. ;)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135811533
Niks mis met plannen/prognoses. Maar het doel heiligt niet alle middelen! Voor de long run dan. :Y

Misschien zit ik er ook naast, we zien het wel. Heb er totaal geen belang bij/in overigens.
pi_135812983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens is. Ik mag dan wel geen value invester zijn, IBM is echt 'hands off'.
Waarom, in lekentaal?

Dus niet in piepeloi55-taal ;).
pi_135814268
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 05:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Je zat waarschijnlijk te kijken naar een koers of een grafiek die niet automatisch wordt ververst of een scherm dat de koers met vertraging laat zien.

Dat moet haast wel...

Als je echt op de seconde wilt handelen, heb je een applicatie nodig met een live feed. Ik meen dat Binck nu zoiets heeft (Binck 360).

Soms als iets snel omhoog of omlaag vliegt, wil je soms weleens heel snel kunnen handelen. Dat is dan vooral bij de opening van de beurs. Maar vindt het zo verder wel goed.. het kan namelijk ook in je voordeel werken.

Als de grens van -13.95 % zo belangrijk voor je was, dan had je een limiet order kunnen opgeven. Als je een bestens order verstuurt, geef je de prijs uit handen.

Dit was dus bij de opening van de beurs. Ik had de dag ervoor aan een stop-loss gedacht, maar uiteindelijk niet meer ingesteld. Mocht ik dat wel gedaan hadden, was dat maximaal op min 5% gezet, dus was hij daar toch niet op gestopt, omdat hij er al gelijk overheen sprong. Of bedoel je met die limiet order nog iets anders?

Binck zal je op de afrekening gewoon tonen tegen welke koers en met welke kosten de order is verkocht. Daar hoef je niet voor te emailen.

Uit je verwarring en je woordkeuzes blijkt trouwens dat je geen goed overzicht hebt over het hele traject van aandelen kopen en verkopen. Je hebt echter een behoorlijk startkapitaal. Ik adviseer je om de handleidingen van Binck te gaan lezen en jezelf vertrouwd te maken met alle aspecten van het handelen.

Het is voor mij inderdaad vooral nieuwsberichten lezen en het blijft gokken. Heb verder weinig tot geen verstand van al die benamingen die hier voorbij komen. Het mooie is dat ik in het totaal wel op winst sta (al had ik eergisteren dus nog een stuk meer winst :P).

Ik weet niet wat het gemiddelde startkapitaal hier is, maar 10000 euro is denk ik wel een beetje het gemiddelde.. of bedoel je meer dat ik met zoveel geld speel als "beginner"?

Ik zal proberen om de handleidingen eens een beetje door te lezen, als me dat zou helpen.

Bedankt voor de reactie en tips! :)

  woensdag 22 januari 2014 @ 20:27:22 #235
256829 Sokz
Livin' the life
pi_135817172
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom, in lekentaal?

Dus niet in piepeloi55-taal ;).
Als de onderliggende business in een krimpmarkt zit (of iig krimpt / terrein verliest) kan je nog zoveel je 'E' pimpen, op een gegeven moment loop je tegen de lamp. Ben in het piepeloi/dino/s_e kamp wbt IBM zulke onevenredige groei is niet gezond.
pi_135826278
Ik denk dat Netflix ( :') !!!! ) wel een beetje het huidige gekke klimaar weergeeft. Wat een dolle cijfers + after beurs sluiting.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom, in lekentaal?

Dus niet in piepeloi55-taal ;).
Zie Sokz. "Groeien in een krimpende markt en pimpen met je cijfers". Als ik die revenue taart zie krijg ik al kriebels. Ik oprecht geen goede mogelijkheden voor IBM in de komende jaren. En dan ook nog eens met dalende groei in Emerging markets. Zo heel gek dat ze flink op hun bek gaan is logisch. Ze lopen vanzelf tegen de lamp.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 23 januari 2014 @ 01:11:04 #237
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135835455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:53 schreef ssebass het volgende:
Iemand nog wat tips om te kopen?

Zat zelf te denken aan:
- Cisco
- KMI (net gekocht)
- Unilever

Derivaten om in de gaten te houden:
- Goud long
- Facebook short
- DSM long
Philip Morris?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135836628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:39 schreef Cracker26 het volgende:
Ik weet niet wat het gemiddelde startkapitaal hier is, maar 10000 euro is denk ik wel een beetje het gemiddelde.. of bedoel je meer dat ik met zoveel geld speel als "beginner"?
10.000 is een mooi bedrag om mee te beginnen en ik schat ook dat het gerekend over alle beleggers in Nederland gemiddeld is. Het Fok!Forum richt zich echter op jongeren en veel deelnemers starten met 500 euro of zelfs minder bij Plus500 of Etoro oid. Deze groep doet de meest bizarre trades. Vaak niet eens de moeite om serieus op te reageren. Ik zou zelf trouwens met 500 euro ook wat gaan gokken; dit is niet de moeite om in Unilever en Shell te steken en vervolgens 10 jaar toe te kijken.

Met 10.000 euro hoef je echter niet te gaan gokken. Dat is een mooie basis om serieuze resultaten te behalen op de middellange termijn. Ik schrik daarom dat je een dergelijk bedrag inzet in hypes zoals Imtech en Pharming. Het gegeven dat deze fondsen het meest besproken worden in fora betekent niet dat dit de aangewezen fondsen zijn om in mee te gaan. Probeer je 'beginners periode' door te komen met zo min mogelijk schade.
pi_135836638
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:41 schreef Zith het volgende:

[..]

Volg de Bitcoin een paar dagen; het is voor grote partijen enorm makkelijk om op kleine marketcaps bear en bulltraps te zetten.
Interessant. Ik weet wat bear- en bulltraps zijn. Ik meen dat dit in de TA vaak als 'verschijnsel' wordt bestudeerd. Ik kan geen informatie vinden over hoe dergelijke traps bewust door een of meerdere partijen worden uitgezet. Heb je een link met een beschrijving of case study hiervan ?
pi_135836811
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 01:11 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Philip Morris?
Mja, ik zit ook al tijden te denken om PM te kopen, de cijfers zien er goed uit en de historie is ook goed. Ik ben echter bang voor de toekomst. De tabaksindustrie is nou niet de industrie met de meest rooskleurige toekomst, veel overheden gaan roken verder verbieden. Uiteraard kan PM ook veel omzet halen uit opkomende landen (China, India, etc.) maar ook daar zie je overheden nu al ingrijpen...ik denk dat PM hier (te)veel last van gaat hebben.
pi_135841314
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:53 schreef ssebass het volgende:
Iemand nog wat tips om te kopen?

Zat zelf te denken aan:
- Cisco
- KMI (net gekocht)
- Unilever

Derivaten om in de gaten te houden:
- Goud long
- Facebook short
- DSM long
CXDC? Leuk value aandeeltje met flink wat cash. Zie hem nog wel de hoogte in gaan, en heeft een lage waardering.
Of 1tje die enorm de hoogte in schiet? XLRN? Zit te twijfelen of ik het ritje mee naar boven wil nemen.
Of 1tje die net een deukje heeft gekregen en de rit verder wil vervolgen... WWW
Voor de rest heb ik ook GILD op het oog.

Value aandeeltjes voor de spreiding, en voor de rest van die lange trending aandelen zonder al te veel volatiliteit. Op dit moment is het echt prijsschieten want er zitten heel veel juweeltjes tussen. Ik kan ze beter in mijn porto hebben ipv afwachten wanneer alles in elkaar gaat duikelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:20:07 #242
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135851311
Vanavond komt Microsoft met cijfers! Ik gok dat het weer een +5% move wordt. (omhoog of omlaag geen idee, hangt er vanaf of de tradebots 10% omzet groei interpreteren als goed of als slecht.)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135859897
Damn dacht vanmorgen over een trade op Gemalto maar twijfelde....

Had makkelijk 2 % kunnen pakken.

WInst laten liggen |:( :|W ):O
pi_135862293
quote:
99s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:27 schreef Sokz het volgende:

[..]

Als de onderliggende business in een krimpmarkt zit (of iig krimpt / terrein verliest) kan je nog zoveel je 'E' pimpen, op een gegeven moment loop je tegen de lamp. Ben in het piepeloi/dino/s_e kamp wbt IBM zulke onevenredige groei is niet gezond.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat Netflix ( :') !!!! ) wel een beetje het huidige gekke klimaar weergeeft. Wat een dolle cijfers + after beurs sluiting.

[..]

Zie Sokz. "Groeien in een krimpende markt en pimpen met je cijfers". Als ik die revenue taart zie krijg ik al kriebels. Ik oprecht geen goede mogelijkheden voor IBM in de komende jaren. En dan ook nog eens met dalende groei in Emerging markets. Zo heel gek dat ze flink op hun bek gaan is logisch. Ze lopen vanzelf tegen de lamp.
Duidelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 19:32:49 ]
pi_135862374
Ik heb nog niet echt verstand van aandelen maar toevallig vorige week 3 aandelen netflix gekocht (net in de onderste knik, beginners gelukje).

Ik weet dat het om weinig geld gaat, heb nog heel wat geld in fondsen zitten maar wil zelf ook een beetje beginnen en om er wat gevoel bij de krijgen ben ik met wat kleine bedragen aan het "spelen"..

Ik heb nu een leuke winst op een klein bedragje, zouden jullie het aandeel houden of weg doen op dit moment?

(koers is al weer lichtjes aan het dalen).

En waarom? Ik wil graag een beetje bekend worden met het hele wereldje :) Advies wordt gewaardeerd.
pi_135862714
Wie doen hier nog meer aan binaire opties?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135863369
Sitting elfing, jij hebt er verstand van...geef jij eens ff antwoord op mn vraag (wat jij zou doen) :*

Ik snap dat advies geven over andersmans aandelen beetje vreemd is, maar ik ben puur benieuwd wat jij/jullie zouden doen. In deze situatie. Afgezien van daar gelijk een directe conclusie voor mijn eigen situatie aan te verbinden.

[ Bericht 38% gewijzigd door DEVIEZEMAN. op 23-01-2014 20:01:33 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 20:08:27 #248
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_135864120
Ik zoek dat plaatje met de rendementen (met verschillende kosten) van 3 beleggingsfondsen.
Je weet wel: fonds A met 0,2% kosten, fonds B met 1,0% kosten en fonds C met 2,0% kosten ofzo. En dan de bijbehorende rendementen.

Heeft iemand 'm toevallig op zijn pc staan, of weet waar te vinden?
pi_135865299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:53 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Sitting elfing, jij hebt er verstand van...geef jij eens ff antwoord op mn vraag (wat jij zou doen) :*

Ik snap dat advies geven over andersmans aandelen beetje vreemd is, maar ik ben puur benieuwd wat jij/jullie zouden doen. In deze situatie. Afgezien van daar gelijk een directe conclusie voor mijn eigen situatie aan te verbinden.
Ik zou niet 3 aandelen kopen. Pak je winst (in mijn geval).

De vraag is een beetje wat je wil. Wat wil je met je centen? Wat voor rendement zoek je? Wat voor risico wil je lopen? Zo heb ik bijv. vandaag >30 binaire opties wezen verhandelen. En ik kan je vertellen niet allen waren goed voor mijn hart ( :') ).

Wat wil je? Zoek je spreiding? Etc. Allemaal een eerste begin....
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135866442
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 06:59 schreef jaco het volgende:

[..]

10.000 is een mooi bedrag om mee te beginnen en ik schat ook dat het gerekend over alle beleggers in Nederland gemiddeld is. Het Fok!Forum richt zich echter op jongeren en veel deelnemers starten met 500 euro of zelfs minder bij Plus500 of Etoro oid. Deze groep doet de meest bizarre trades. Vaak niet eens de moeite om serieus op te reageren. Ik zou zelf trouwens met 500 euro ook wat gaan gokken; dit is niet de moeite om in Unilever en Shell te steken en vervolgens 10 jaar toe te kijken.

Met 10.000 euro hoef je echter niet te gaan gokken. Dat is een mooie basis om serieuze resultaten te behalen op de middellange termijn. Ik schrik daarom dat je een dergelijk bedrag inzet in hypes zoals Imtech en Pharming. Het gegeven dat deze fondsen het meest besproken worden in fora betekent niet dat dit de aangewezen fondsen zijn om in mee te gaan. Probeer je 'beginners periode' door te komen met zo min mogelijk schade.
Ja met 500 euro kan je idd niks. Dan is het echt gewoon wat "kloten".

Ik probeer ook mooie resultaten te halen op middellange termijn, alleen mijn probleem is dat ik geen geduld heb :D en dat is een zeer slechte eigenschap als je met zo'n bedrag aandelen bezit heb ik al gemerkt ;)

Heb echt al zeker 15 keer met 200 tot 500 euro verlies uitbetaald, omdat ik er geen zin in had om te wachten tot het terug zou aantrekken (wat meestal maar enkele dagen tot 2 weken duurde). :')
Ik had al minimaal 15000 euro winst kunnen hebben, mocht ik iets meer geduld hebben.

Nu sta ik gelukkig wel weer op winst, na een dik half jaar flink in het verlies te hebben gestaan. Maar heb mijn 5000 euro winst die ik binnen 2 dagen binnenhaalde met Pharming, ook weer binnen 2 dagen tot 1700 euro winst gebracht, haha.
Het probleem was wel dat ik maandag niet op tijd thuis was om die 5000 euro uit te betalen, anders had ik dat wel gedaan.
Dinsdag ging het direct KEI-hard naar beneden, en heb ik bij opening dus uitbetaald. Daardoor wel meer dan 2000 euro terug verloren.

En ja,Imtech en Pharming is puur gokken, maar daar kan je tenminste wat mee verdienen (en verliezen natuurlijk). Maar gelukkig met Imtech ook 1700 euro verdiend in een kleine anderhalve week.
Heb ook vele andere aandelen gehad hoor. Post NL, Air France (best veel mee verdiend ook), Arcellor Mittal, BAM, enz. enz.

Maar vanaf nu ga ik dus (WEER) proberen wat relaxter te spelen, en hopelijk langzaam aan weer tot de 3000 euro winst te geraken.
Gisteren ASML gekocht. Een paar procent winst mee gepakt, maar vandaag zakte het alweer hard :( Maar nu maar gewoon laten staan. Verwacht namelijk wel dat het weer weleens tot een kleine 75 euro stijgt...
pi_135866475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zou niet 3 aandelen kopen. Pak je winst (in mijn geval).

De vraag is een beetje wat je wil. Wat wil je met je centen? Wat voor rendement zoek je? Wat voor risico wil je lopen? Zo heb ik bijv. vandaag >30 binaire opties wezen verhandelen. En ik kan je vertellen niet allen waren goed voor mijn hart ( :') ).

Wat wil je? Zoek je spreiding? Etc. Allemaal een eerste begin....
Ik ben gewoon even aan het aftasten, ik wil gewoon wat bekender raken met zelf aandelen kopen en verkopen dus daarom nog niet gelijk in grote bedragen gedaan.

Zie het alsof je voor het eerst 20 euro inlegt in een pot poker omdat je "een beetje weet hoe je moet pokeren" maar verder nog niet echt veel ervaring hebt. Dus ik zie dit als leergeld. En als ik dan een half jaartje mee draai, wil ik een deel uit de beleggingsfondsen halen (die om het moment ook het ook niet onaardig doen) en dan er zelf mee gaan beleggen.

Ik begin me nu een beetje in te lezen in turbo's...daar zou ik best 1500 in willen steken met een risico alles kwijt te raken. Maar ik wil niet al m'n spaargeld erdoor jassen door een paar onverantwoorde aandelen te kopen, dat is het geld dat ik later voor een huis heb dus dat stop ik liever in een paar stabiele fondsen omdat het simpelweg meer oplevert dan op de bank. Dus 1500 euro om mee te "gokken" is m'n max. Daarboven wordt het me te gek.

Dank voor je reactie
pi_135869489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:50 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Ik ben gewoon even aan het aftasten, ik wil gewoon wat bekender raken met zelf aandelen kopen en verkopen dus daarom nog niet gelijk in grote bedragen gedaan.

Zie het alsof je voor het eerst 20 euro inlegt in een pot poker omdat je "een beetje weet hoe je moet pokeren" maar verder nog niet echt veel ervaring hebt. Dus ik zie dit als leergeld. En als ik dan een half jaartje mee draai, wil ik een deel uit de beleggingsfondsen halen (die om het moment ook het ook niet onaardig doen) en dan er zelf mee gaan beleggen.

Ik begin me nu een beetje in te lezen in turbo's...daar zou ik best 1500 in willen steken met een risico alles kwijt te raken. Maar ik wil niet al m'n spaargeld erdoor jassen door een paar onverantwoorde aandelen te kopen, dat is het geld dat ik later voor een huis heb dus dat stop ik liever in een paar stabiele fondsen omdat het simpelweg meer oplevert dan op de bank. Dus 1500 euro om mee te "gokken" is m'n max. Daarboven wordt het me te gek.

Dank voor je reactie
Je bent het aan het aftasten, voor welk doel? Flinke winsten? Spaargeld wegzetten? Huis (af)betalen? 80% spaarcentjes in leuke sterke aandelen, de rest speelgeld en maakt verder niet uit wat je er mee doet?

Waarom zou je een turbo willen overwegen? Wil je risico's?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135869628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je bent het aan het aftasten, voor welk doel? Flinke winsten? Spaargeld wegzetten? Huis (af)betalen? 80% spaarcentjes in leuke sterke aandelen, de rest speelgeld en maakt verder niet uit wat je er mee doet?

Waarom zou je een turbo willen overwegen? Wil je risico's?
Ik wil het geld dat ik in die beleggingsfondsen heb zitten gewoon lekker laten staan en uiteindelijk opnemen voor een huis.

Daarnaast heb ik pakweg een bedrag van 1500 euro waar ik mee wil "gokken"....dus eigenlijk gewoon een klapper mee wil maken als in alles of niks. Liefst in 3x 500....echt speculeren dus.
pi_135872221
Wat een bedragen vliegen er hier rond zeg :P ik vind het allemaal best interessant, die stockmarket enzo .. maar ik werk in een winkel en heb dus een laag inkomen (en hoge lasten). Heb wel zojuist mn eerste 18 euro verdient :D je moet het in perspectief zien he ;)

Wel een vraag... ik ben een beetje aan het aankloten met die Plus500 app, maar is er een mogelijkheid dat ik van individuele stocks kan zien wanneer de markt daarvan sluit? Sommige lopen constant door (valuta zag ik), en anderen sloten om verschillende tijden?

Snap er nog de ballen van op dit moment, maar wel leuk om mee te spelen. Heb 100 euro op zo'n rekening staan, meer zet ik er ook niet op.. wil nog op vakantie dit jaar ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Retarded op 23-01-2014 22:22:41 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:34:23 #255
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135873168
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:16 schreef Retarded het volgende:
Wat een bedragen vliegen er hier rond zeg :P ik vind het allemaal best interessant, die stockmarket enzo .. maar ik werk in een winkel en heb dus een laag inkomen (en hoge lasten). Heb wel zojuist mn eerste 18 euro verdient :D je moet het in perspectief zien he ;)

Wel een vraag... ik ben een beetje aan het aankloten met die Plus500 app, maar is er een mogelijkheid dat ik van individuele stocks kan zien wanneer de markt daarvan sluit? Sommige lopen constant door (valuta zag ik), en anderen sloten om verschillende tijden?

Snap er nog de ballen van op dit moment, maar wel leuk om mee te spelen. Heb 100 euro op zo'n rekening staan, meer zet ik er ook niet op.. wil nog op vakantie dit jaar ;)
De handel in een aandeel is alleen mogelijk als de beurs open is, dat kun je zo niet per aandeel zien denk ik.
De Nederlandse bedrijven worden vooral verhandeld in Amsterdam, de Amerikaanse in New York. Elke beurs heeft andere openingstijden, meestal zo rond de kantooruren zijn ze open.
Aandelen kunnen ook op meerdere beurzen verhandeld worden, Shell, Unilever en Aegon staan bijvoorbeeld in Amsterdam maar ook in New York genoteerd.
pi_135873525
Zoiets dacht ik al. Kan in de app niet terugvinden op welke beurs de specifieke aandelen verhandelt werden. Sloot om 22:00 uur (toen kon ik niet meer kopen)
pi_135878657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Wie doen hier nog meer aan binaire opties?
Weer iets nieuws?

Overigens nog geen goed gevoel bij speculeren vaak de verkeerde keuze of dat hij in een snelle dip de sl raakt en dan weer snel omhoog vliegt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135879513
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 00:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Weer iets nieuws?

Overigens nog geen goed gevoel bij speculeren vaak de verkeerde keuze of dat hij in een snelle dip de sl raakt en dan weer snel omhoog vliegt.
Had een vrijaf dagje, dus wou meer spreiding tov mijn cfds & en aan de andeer kant aandelen. Toen kwam ik uit op binaire opties met een looptijd van 5 minuten. Dat liep als een trein tot de markt sluitte. Niet bizar grootte winsten, zeer kleine zelfs, maar keer op keer afromen. Zeg nou zelf, binaire opties is al pulp (nog erger ivg met CFDs) maar de pay is ook beter. Het gaat mij puur om de statistische kans op success.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135881370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:29 schreef ssebass het volgende:

[..]

DSM derivaat of aandeel zelf?
Aandeel zelf
quote:
Cisco had ik op het oog omdat deze continu op lijstjes voorkomt voor beste aandelen. Hoewel de laatste cijfers nu wel tegen blijken te vallen. Ik heb daar zelf interesse in met oog op "internet of things". Zij zijn wel een bedrijf die daar goed van zouden kunnen profiteren.

Huawei vind ik persoonlijk erg interessant. Heb er zelf ook een tel van en ze zijn druk bezig met 5G. Zie de toekomst daarvan rooskleurig in. Helaas kun je daar niet in investeren.
Ja en er zijn meerdere bedrijen die huawei heten dus oppassen ;)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:20:10 #260
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135884258
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:24 schreef Bayswater het volgende:
Imtech verkocht afgelopen vrijdag op 2,415. Rit van gemiddeld 20 % was genoeg voor mij op geen nieuws. Call AEX januari leuk op verdiend vanaf de 378.

Nu kwakkelen tot eind februari, daarna omhoog tot half april en daarna bergafwaarts. Even geen posities.
Het kwakkelen is in ieder geval begonnen. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135884695
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 00:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Had een vrijaf dagje, dus wou meer spreiding tov mijn cfds & en aan de andeer kant aandelen. Toen kwam ik uit op binaire opties met een looptijd van 5 minuten. Dat liep als een trein tot de markt sluitte. Niet bizar grootte winsten, zeer kleine zelfs, maar keer op keer afromen. Zeg nou zelf, binaire opties is al pulp (nog erger ivg met CFDs) maar de pay is ook beter. Het gaat mij puur om de statistische kans op success.
Maar wat zijn het nu. Heb vandaag atv en ga de cfds eens bekijken. Zijn er graphs van de DJ die per minuut de stand laten zien?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135886225
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar wat zijn het nu. Heb vandaag atv en ga de cfds eens bekijken. Zijn er graphs van de DJ die per minuut de stand laten zien?
Binaire opties is roulette. Het is of rood of groen. Met als verschil dat het een financieel tintje heeft. Eindigt een koers boven 100 of onder de 100? Naarmate de koers daar boven zal lopen ten einde van de expiratie gaat de prijs van die optie naar 100.

En ja, er zijn graphs die de DJ per minuut laat zien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135887534
Onder de 400.

Ga eens allemaal instappen nu *O* *O* w/
pi_135887601
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Binaire opties is roulette. Het is of rood of groen. Met als verschil dat het een financieel tintje heeft. Eindigt een koers boven 100 of onder de 100? Naarmate de koers daar boven zal lopen ten einde van de expiratie gaat de prijs van die optie naar 100.

En ja, er zijn graphs die de DJ per minuut laat zien.
Hmm niet zoveel anders dan de zwaar geleveragde cfds dan.

Ik wilde eens kijken hoeveel minuten de meest voorspellende zijn voor de volgende minuut.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:06:11 #265
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135887709
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Onder de 400.

Ga eens allemaal instappen nu *O* *O* w/
Ik word zenuwachtig eerlijk gezegd. Ik heb wat winst genomen.
pi_135887959
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hmm niet zoveel anders dan de zwaar geleveragde cfds dan.

Ik wilde eens kijken hoeveel minuten de meest voorspellende zijn voor de volgende minuut.
Op zich wel een groot verschil, die cfd's kun je enigszins onder controle houden. Een 5 minuut binaire optie is toch de dood of de gladiolen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135888141
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:16 schreef Retarded het volgende:
Wat een bedragen vliegen er hier rond zeg :P ik vind het allemaal best interessant, die stockmarket enzo .. maar ik werk in een winkel en heb dus een laag inkomen (en hoge lasten). Heb wel zojuist mn eerste 18 euro verdient :D je moet het in perspectief zien he ;)

Wel een vraag... ik ben een beetje aan het aankloten met die Plus500 app, maar is er een mogelijkheid dat ik van individuele stocks kan zien wanneer de markt daarvan sluit? Sommige lopen constant door (valuta zag ik), en anderen sloten om verschillende tijden?

Snap er nog de ballen van op dit moment, maar wel leuk om mee te spelen. Heb 100 euro op zo'n rekening staan, meer zet ik er ook niet op.. wil nog op vakantie dit jaar ;)
Je beseft je vaak een aan, en verkoop bedrag betaald?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:32:12 #268
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135888549
Verwacht wel wat golfbewegingen komende 40 dagen, zijn de lastigste om op in te haken. Veel lager dan nu verwacht ik het niet. Hooguit 395/396, glazenbolwerk uiteraard. ;)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135888697
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Onder de 400.

Ga eens allemaal instappen nu *O* *O* w/
welk aandeel?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:43:01 #270
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_135888800
Begin gewoon met een Berkshire Hathaway of zo. Eentje is genoeg.
pi_135888877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:38 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

welk aandeel?
Qua waarderingen zou ik oprecht oppassen om nu vol in aandelen te stappen. We hebben al een relatief hoge waardering en we zijn veel om hoog gegaan de afgelopen weken. Oppassen dus.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135888971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:06 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik word zenuwachtig eerlijk gezegd. Ik heb wat winst genomen.
Het zijn duidelijk winstnemingen, niet een katalyst wat ons naar beneden zal brengen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135889545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:38 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

welk aandeel?
Ik had het over de aex index ;)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:06:58 #274
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135889589
Zojuist AMG gekocht op 7,283

DSM lijkt de 49 voor de tweede keer te houden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135889868
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Qua waarderingen zou ik oprecht oppassen om nu vol in aandelen te stappen. We hebben al een relatief hoge waardering en we zijn veel om hoog gegaan de afgelopen weken. Oppassen dus.
Ik snap eerlijk gezegd niet precies wat je hiermee bedoeld :X

Dat de kans groot is dat de aandelen (gemiddeld gezien) de komende tijd zullen dalen?
pi_135891652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:13 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd niet precies wat je hiermee bedoeld :X

Dat de kans groot is dat de aandelen (gemiddeld gezien) de komende tijd zullen dalen?
De koersen staan hoog dus de kans dat je op langere termijn winst maakt is nu niet zo groot. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

De markt is de realiteit een beetje kwijt.
Zie dit bericht van de televaag:

Wall Street sloot gisteren al met forse verliezen. De Dow eindigde 1,1% lager, de S&P 500 raakte 0,9% kwijt.

Als een daling van 1% fors wordt genoemd... waar gaat het over?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:35:35 #277
256829 Sokz
Livin' the life
pi_135893275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:13 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd niet precies wat je hiermee bedoeld :X

Dat de kans groot is dat de aandelen (gemiddeld gezien) de komende tijd zullen dalen?
Je rendement is over de lange termijn de inverse van de relatieve prijs die je betaald. Momenteel is alles behoorlijk duur dus je verwacht rendement is niet veel soeps. Selang heeft hier meerdere posts aan gewijd en er is vast wel iemand met betere zoek-skills dan mij die deze posts weer wilt bumpen.
pi_135893687
Iets anders, in hoeverre is je handelsplatform verantwoordelijk voor je verliezen?
Sinds een week grote problemen met inloggen en soms werden handelingen (close of sl aanpassingen) niet doorgevoerd.

Ik gebruikte nooit veel meer dan een paar $100 maar toch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:58:53 #279
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135894136
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:54 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De koersen staan hoog dus de kans dat je op langere termijn winst maakt is nu niet zo groot. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

De markt is de realiteit een beetje kwijt.
Zie dit bericht van de televaag:

Wall Street sloot gisteren al met forse verliezen. De Dow eindigde 1,1% lager, de S&P 500 raakte 0,9% kwijt.

Als een daling van 1% fors wordt genoemd... waar gaat het over?
Inderdaad heel apart. 1% stelt weinig voor.

Op de langere termijn koop je waarschijnlijk nu duur in, aan de andere kant:
Het is ook niet zo dat de beurzen hoog staan, dus ze gaan omlaag. Het is best mogelijk dat de AEX naar 450 gaat (fantastisch :') ). Want op 450 staat de beurs ook hoog en is er wellicht ook weinig realisme. De rente op spaarrekeningen is ook nog eens idioot laag, dat lokt mensen weer naar de beurs. De bubbel kan nog veel verder opgeblazen worden en het is ook weer zonde daar geen gebruik van te maken.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:33:54 #280
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135895453
Hoe laag moet de AEX/S&P gaan, ervan uitgaande dat earnings gelijk blijven, voordat het niet in een bubbel zit?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:36:18 #281
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135895539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:33 schreef monkyyy het volgende:
Hoe laag moet de AEX/S&P gaan, ervan uitgaande dat earnings gelijk blijven, voordat het niet in een bubbel zit?
Je zou kunnen kijken naar de k/w-verhouding.
http://beurs.fd.nl/analyse/amsterdam/aex/

Het valt me nog mee.
pi_135897172
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:33 schreef monkyyy het volgende:
Hoe laag moet de AEX/S&P gaan, ervan uitgaande dat earnings gelijk blijven, voordat het niet in een bubbel zit?
Je kunt niet naar de p/e kijken, die is meer vertekent als ooit tevoren! Heeft trouwens ook geen voorspelbare waarde, de correlatiecoëfficiënt ligt vrij dicht bij de nul.

Als je kijkt naar indicatoren met een voorspelbare waarde, dus met een correlatiecoëfficiënt die dicht(er) bij 1 ligt, dan is een fair value pakweg 30-40% lager als nu. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles boven die mean een bubble is, maar we staan er nu wel heel erg ver boven! Verwacht je een extreme crisis dan wil je ook nog eens korting op die mean, zoals bijvoorbeeld in 2008-2009.

Op de langere termijn dan, op kortere termijn ligt van vrijwel alle indicatoren de correlatiecoëfficiënt in de buurt van 0.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:29:00 #283
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135897491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:21 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Je kunt niet naar de p/e kijken, die is meer vertekent als ooit tevoren! Heeft trouwens ook geen voorspelbare waarde, de correlatiecoëfficiënt ligt vrij dicht bij de nul.

Als je kijkt naar indicatoren met een voorspelbare waarde, dus met een correlatiecoëfficiënt die dicht(er) bij 1 ligt, dan is een fair value pakweg 30-40% lager als nu. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles boven die mean een bubble is, maar we staan er nu wel heel erg ver boven! Verwacht je een extreme crisis dan wil je ook nog eens korting op die mean, zoals bijvoorbeeld in 2008-2009.

Op de langere termijn dan, op kortere termijn ligt van vrijwel alle indicatoren de correlatiecoëfficiënt in de buurt van 0.
Ik bedoel als je kijkt naar de Shiller P/E. Waar stap jij in?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135898431
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:29 schreef monkyyy het volgende:
Ik bedoel als je kijkt naar de Shiller P/E. Waar stap jij in?
Gezien de omstandigheden die komen als (met de nadruk op als!!) de huidige bubble barst en autoriteiten dus de regie verliezen, met een forse korting op de mean.

Begin 2009 kon je instappen op een Shiller p/e van rond 13, terwijl 16,5 de mean is momenteel. Ik denk gezien de omvang van de crisis als (!!!) de huidige bubble barst dat we daaronder gaan komen.

Je kunt een vast instappunt met jezelf afspreken waarbij je genoegen neemt met een verwacht rendement als lange termijn investeerder.
pi_135899520
ASML ook rood nu.
pi_135899772
Wat een dump zeg..

Ik heb verlies moeten nemen vandaag.

Maar goed deze week toch zeer positief resultaat dankzij een mazzeltje met Pharming.

Wat denken jullie over de beurs as maandag?

Herstel of door kelderen?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:41:58 #287
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135900336
Hebben jullie nog gedachtes bij Facebook? Het aantal actieve gebruikers neemt af en steeds meer ouderen nemen een profiel, meestal begin van het einde. Of gaat Facebook toch op een of andere manier de omzet veiligstellen?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:48:05 #288
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135900572
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:53 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Gezien de omstandigheden die komen als (met de nadruk op als!!) de huidige bubble barst en autoriteiten dus de regie verliezen, met een forse korting op de mean.

Begin 2009 kon je instappen op een Shiller p/e van rond 13, terwijl 16,5 de mean is momenteel. Ik denk gezien de omvang van de crisis als (!!!) de huidige bubble barst dat we daaronder gaan komen.

Je kunt een vast instappunt met jezelf afspreken waarbij je genoegen neemt met een verwacht rendement als lange termijn investeerder.


De enige momenten waarop instapmomenten mogelijk zijn volgens de Shiller P/E:

• Wereld oorlog
• Sterke recessie icm debt deflation
• Lange periode van hoge inflatie

Ik zie het gewoon niet gebeuren. Een wereld oorlog? Wie tegen wie? Debt defaltie: Centrale banken grijpen in. Hoge inflatie? Rate hikes.

Ik ben pessimistisch over een aandelencrash, die komt niet in de nabije toekomst. If that makes sense. Ik zie geen duidelijke katalysator voor goedkope aandelen. :{
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135900866
Eindelijk weer eens een knappe daling :) gokputje maart al bijna itm.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_135901340
Van het weekend veel nadenkwerk.

Wat te doen bijkopen met als argument overdreven koersreactie op de peso.

Of juist dumpen omdat de euro te sterk is en de export om zeep helpt?

Eerst een biertje of veel om de dag weg te spoelen c_/
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:32:22 #291
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_135902016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:48 schreef monkyyy het volgende:
Ik zie het gewoon niet gebeuren. Een wereldoorlog? Wie tegen wie? Debt defaltie: Centrale banken grijpen in. Hoge inflatie? Rate hikes.

Gelukkig niet erg waarschijnlijk maar totaal ondenkbaar is een oorlog Japan/China ook weer niet.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:34:41 #292
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_135902073
India/Pakistan, iemand? Allebei met kernkopjes.
pi_135902156
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:32 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Gelukkig niet erg waarschijnlijk maar totaal ondenkbaar is een oorlog Japan/China ook weer niet.
Oorlog in azie heeft idd de grootste kans.
Er is daar al sinds 2000 een wapenwedloop bezig waarbij zelfs stadstaten als Singapore relatief erg grote legers hebben en aan het opbouwen zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore_Army
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Singapore_Air_Force

Ik bedoel hun leger is beter uitgerust en ruwweg 10x zo groot als dat van NL.

[ Bericht 10% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 24-01-2014 19:03:59 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:40:17 #294
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_135902278
Toevallig net tegengekomen op iex, een artikel over "het lijkt wel 1914":

http://www.cnbc.com/id/101357494
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:16:17 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135903696
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:11 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Van het weekend veel nadenkwerk.

Wat te doen bijkopen met als argument overdreven koersreactie op de peso.

Of juist dumpen omdat de euro te sterk is en de export om zeep helpt?

Eerst een biertje of veel om de dag weg te spoelen c_/
Die paar procent daling van vandaag stelt natuurlijk totaal niks voor vergeleken met de koersstijgingen van de afgelopen maanden. Dat kan nooit een argument zijn om bij te kopen!

Zelf heb ik mijn aandelen al een tijdje terug afgebouwd. Het is voor mij te snel gegaan. Ik zou gewoon rustig afwachten welke kant het opgaat, en dus zeker niet als een kip zonder kop instappen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135903795
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die paar procent daling van vandaag stelt natuurlijk totaal niks voor vergeleken met de koersstijgingen van de afgelopen maanden. Dat kan nooit een argument zijn om bij te kopen!

Zelf heb ik mijn aandelen al een tijdje terug afgebouwd. Het is voor mij te snel gegaan. Ik zou gewoon rustig afwachten welke kant het opgaat, en dus zeker niet als een kip zonder kop instappen!
Ik doel meer op daghandel dus welk aandeel gaat het snelst herstellen van deze dag.
pi_135903805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:40 schreef BliepTuut het volgende:
Toevallig net tegengekomen op iex, een artikel over "het lijkt wel 1914":

http://www.cnbc.com/id/101357494
Roubini is getikt
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:21:44 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135903904
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:18 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik doel meer op daghandel dus welk aandeel gaat het snelst herstellen van deze dag.
Wat daghandel betreft, daarop hebben de koersontwikkelingen van vandaag helemaal geen effect of voorspellende waarde.
Ik adviseer je (met 20 jaar ervaring en in de wetenschap dat je er niet naar zult luisteren), om je als beginnende particulier ver van de daghandel af te houden. Het zal je alleen maar geld kosten en je zult er niet veel van leren.
Als je nog jong bent kun je een prachtig vermogen opbouwen door geleidelijk en stipt te investeren in kwaliteitsaandelen. Kleine schommelingen als vandaag hebben nauwelijks invloed op het totaalresultaat. Dat is de manier om geld te verdienen. Gokken met dagkoersen, met jouw apparatuur, kennis en liquide middelen is niets beter dan naar het casino gaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135903980
Steek 100 euro per maand in blue chips en hou dit 50 jaar vol, kijk er nooit na, je kinderen zijn miljoenair
pi_135904090
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:23 schreef arjan1112 het volgende:
Steek 100 euro per maand in blue chips en hou dit 50 jaar vol, kijk er nooit na, je kinderen zijn miljoenair
Je bent al bijna 10% kwijt aan aankoopkosten.
pi_135905174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:21 schreef LXIV het volgende:

in de wetenschap dat je er niet naar zult luisteren
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')