mega-worstje | zondag 12 januari 2014 @ 22:22 |
Zoals de TT zegt, wat is jouw droomauto en waarom? TS begint: Porsche 911 reimagined by singer. Een imo zeer charmante auto, die niet een te over de top sportief uiterlijk heeft maar fantastisch mooi en gedetailleerd afgewerkt is. Ondanks dat hij er misschien niet overdreven sportief uitziet zul je toch goed moeten opletten op de snelweg of hij is alweer voorbij, de prestaties zijn namelijk zeer opwindend. ![]() ![]() Hier staan nog wat hele mooie plaatjes voor de liefhebbers, ik ben zelf vooral fan van de bovenstaande blauwe maar de groene is ook zeer mooi, de auto's zijn uniek en er zit een enorme hoeveelheid manuren in. En kijk eens naar die kofferbak ![]() ![]() ja die koffers kun je op maat laten bijmaken. hier wat leuke filmpjes: Ik ben heel erg benieuwd naar jullie toevoegingen ![]() | |
Zeetakje | zondag 12 januari 2014 @ 22:26 |
De auto in de OP ![]() Mijn absolute droomauto is nog altijd de Ferrari 512 Testarossa ![]() ![]() Mijn bereikbare jongensdroom is altijd een Subaru geweest, en die heb ik nu gelukkig al ![]() | |
SgtPorkbeans | zondag 12 januari 2014 @ 22:28 |
![]() ![]() Dat geluid ![]() Maar mijn bereikbare droomauto is een Audi A5 ![]() En zo'n 911 is natuurlijk ook prachtig ![]() | |
richolio | zondag 12 januari 2014 @ 22:31 |
Die Aston Martin Vantage. ![]() | |
mega-worstje | zondag 12 januari 2014 @ 22:32 |
Ja ik had het gelezen, heb je een paar foto's van je eigen auto ben wel benieuwd ![]() ![]() | |
mega-worstje | zondag 12 januari 2014 @ 22:33 |
Alles kun je bereiken, ik beloof je dat ik ooit deze Porsche heb, ik kom vast wel op een manier aan 350.000 dollar ![]() We hadden bijna een A5 genomen maar waren wat te krap en laag uiteindelijk. A7 is ook ![]() | |
Robuustheid | zondag 12 januari 2014 @ 22:34 |
M'n droomauto is helaas nooit uitgebracht, het is slechts bij een concept van Jaguar gebleven: ![]() Echt alles klopt aan deze auto. Ik heb sowieso iets met hatchbacks, maar hij is ook vrij sportief en snel. En toch heeft-ie pure klasse, iets wat bijv. Golf GTI, of BMW 130i missen. Al met al een zeer geslaagde en gebalanceerde combinatie. | |
Zeetakje | zondag 12 januari 2014 @ 22:37 |
. Oh ik zie net dat je dezelfde TS bent als in dat andere topic ![]() Zal morgen 'ns kijken of ik een foto kan uploaden. Waar rij je zelf in? ![]() | |
mega-worstje | zondag 12 januari 2014 @ 22:37 |
Doet me een beetje denken aan de Continental GT ![]() | |
mega-worstje | zondag 12 januari 2014 @ 22:38 |
Zoals in dat topic staat rij ik in 2 fords, echter alle 2 van mn ouders, volgend jaar hopelijk mn eerste eigen auto ![]() rijd dagelijks in een ford puma, ooit gekocht als boodschappenwagentje en nu wordt ie door mij warm gehouden, om het zo maar te noemen ![]() | |
Tassendief | zondag 12 januari 2014 @ 22:39 |
![]() Droomauto maar zal ik nooit kunnen betalen helaas. | |
Zeetakje | zondag 12 januari 2014 @ 22:39 |
Een Puma, nice! ![]() | |
Sounddragon | zondag 12 januari 2014 @ 22:40 |
Opsomtopic, we wachten wel weer op de discussies ![]() | |
Jaimy_Luca | zondag 12 januari 2014 @ 22:43 |
Ik zag laatst in de gauwigheid een hele mooi Saab. Weet alleen niet welk type. | |
PandaDrop | zondag 12 januari 2014 @ 22:44 |
Zo, de discussie is gestart.![]() en ![]() | |
Sounddragon | zondag 12 januari 2014 @ 22:45 |
Bovenste vind ik wel geslaagd, en de onderste mag onder Anne d'r bips. | |
Robuustheid | zondag 12 januari 2014 @ 22:45 |
Ja, daar lijkt-ie idd op. Echter, de Continental GT is veel te groot, zwaar en log. | |
D. | zondag 12 januari 2014 @ 22:46 |
Da's niet de juiste instelling ![]() | |
mega-worstje | zondag 12 januari 2014 @ 22:48 |
Klopt is wel een flinke bak ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2014 @ 22:52 |
Een Maserati | |
awiebo | zondag 12 januari 2014 @ 22:54 |
qua moderne supercar: superstrakke belijning. Gewoon perfect qua uiterlijk. ![]() Qua oude supercar: een bewijs van succes qua rijgedrag met de le mans overwinningen. Prachtige lijnen. evenals de porsche 917. ![]() qua nieuwe "betaalbare" sportieve auto: Gewoon een bommetje. Lekker kunnen hoeken. Asociaal kunnen brullen. ![]() qua oude "betaalbare" sportieve auto: Het rallysucces van de jaren '80. Mijn ultieme droomauto. met mooie ouderwetse gele klokkenwinkeltje. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door awiebo op 12-01-2014 23:02:39 ] | |
Zeetakje | zondag 12 januari 2014 @ 22:59 |
Ik weet het ![]() | |
terrorsjaak | zondag 12 januari 2014 @ 23:03 |
Endan de hele zuid franse kust afrijden richting monaco door naar spanje en italie | |
D. | zondag 12 januari 2014 @ 23:09 |
Veranderen dan ![]() | |
Zeetakje | zondag 12 januari 2014 @ 23:15 |
Oke let op he Ik ga ooit een 512 Testarossa kopen ![]() Zo beter? ![]() | |
Oceanview | zondag 12 januari 2014 @ 23:16 |
![]() Om het dromen graag realistisch te houden. | |
Mano_ | zondag 12 januari 2014 @ 23:23 |
Ooit komt er een Aston Martin ![]() Maar wellicht een Volante. Een van de weinige cabrio's die niet zichtbaar moddervet is. Wat bereikbare droomauto betreft, die rijdt ik nu al anderhalf jaar ![]() ![]() | |
Zeetakje | zondag 12 januari 2014 @ 23:25 |
Welke? ![]() | |
D. | zondag 12 januari 2014 @ 23:35 |
Jij komt er wel ![]() | |
RolStaart-Beer | zondag 12 januari 2014 @ 23:35 |
Mercedes Benz S 65 AMG ![]() ![]() | |
Mano_ | zondag 12 januari 2014 @ 23:37 |
Peug 406 Coupe 3.0 V6. De elegante sportiviteit die dat ding uitstraalt, heerlijk subtiele lijnen die op foto's zelden tot z'n recht komen... Fantastische auto ![]() ![]() ![]() Edit: ik weet het, er zit een iets minder subtiele lijn aan de bestuurders-kant ![]() | |
Zeetakje | zondag 12 januari 2014 @ 23:39 |
Dat wil wel denk ik, of niet? Met een 3 liter ![]() | |
Mano_ | zondag 12 januari 2014 @ 23:40 |
Joa, het is geen felle motor en de auto weegt ruim 1400kg, maar aardig wat koppel en toch doortrekken tot 7200rpm ![]() ![]() | |
sturmpie | zondag 12 januari 2014 @ 23:41 |
DAF 400 2.5 diesel ![]() love on wheels [ Bericht 2% gewijzigd door sturmpie op 14-01-2014 16:04:24 ] | |
Anne | maandag 13 januari 2014 @ 00:03 |
Vanaf dat ik in PTA post, post ik elke keer weer dezelfde auto in dit soort topics.![]() De klaplampen versie in het zwart of donkerblauw. Behoeft verder geen uitleg ![]() Deze auto wil ik al vanaf dat ik 10 jaar ben. | |
DieselTank | maandag 13 januari 2014 @ 00:42 |
![]() Volgas met zwartrook uit de uitlaat ![]() ![]() Maarja die koop ik wel als ik in canada ben. | |
Catch22- | maandag 13 januari 2014 @ 00:55 |
Ik wil een 911 als ik groot ben. Niet zo speciaal en zulks, maar doet mij meer dan een ferrari oid | |
Neejman | maandag 13 januari 2014 @ 01:02 |
Audi R8 ![]() ![]() | |
klawie | maandag 13 januari 2014 @ 01:06 |
Een e klasse amg 6,3 liter | |
mega-worstje | maandag 13 januari 2014 @ 08:44 |
Die had mn oom ![]() | |
StateOfMind | maandag 13 januari 2014 @ 08:52 |
Ik ben bescheiden:![]() ![]() ![]() ![]() En waarom? Ik ben van kleins af aan al enorm gecharmeerd van die oude Yanks, en dit is voor mij de heilige graal. Jammer alleen dat de oldtimerregeling op de schop is gegaan, maar desondanks wil ik er toch ooit wel eentje kopen. | |
awiebo | maandag 13 januari 2014 @ 10:35 |
'69? de '69er is een populair model. Persoonlijk vind ik het '68er model heel gaaf met de ronde achterlampjes ![]() | |
StateOfMind | maandag 13 januari 2014 @ 11:12 |
Dit is een '70 Challenger ![]() ![]() | |
awiebo | maandag 13 januari 2014 @ 11:15 |
Ook gaaf. Meende dat het de carger 440 r/t was ![]() | |
StateOfMind | maandag 13 januari 2014 @ 11:20 |
Die mogen ze ook voor de deur zetten hoor, absoluut ![]() Overigens zag ik vorige week voor het eerst een nieuwe Challenger rijden, een groene. Ook een erg imposante wagen. Maar geef mij maar een oude, in goede staat verkerende ![]() | |
awiebo | maandag 13 januari 2014 @ 11:25 |
Gerestaureerd? Project? Origineel? Kost nogal wat als je op ebay kijkt ![]() http://www.ebay.com/itm/D(...)21&pt=US_Cars_Trucks Veel succes in de toekomst in ieder geval ![]() | |
mega-worstje | maandag 13 januari 2014 @ 12:29 |
Ook bloed en bloed geil ja ![]() | |
Grielen | maandag 13 januari 2014 @ 12:38 |
![]() Als ze deze ooit gaan maken... Subaru Legacy wrx sti stationwagen | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 13 januari 2014 @ 12:39 |
![]() Een Z3 Coupe zou ik ooit toch nog wel willen hebben. Helaas worden ze steeds schaarser. Waarom? In mijn ogen is het een gewoon een sport auto. Ik vind deze auto echt wat uitstralen, echter zijn de meningen hierover nogal verdeeld. | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 13:02 |
Een Testarossa kun je kopen vanaf ca 38000 .. in dit deel van het jaar kun je dat misschien wel onderhandelen naar 33000 .. terwijl de 512 begint bij 58000 .. 38000 is toch niet totaal onbereikbaar als je werk hebt ? Je kunt ook een deel lenen ? | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 13:07 |
Vanaf dat je 10 bent .. maar toen was ie nog duur ? Is ie inmiddels niet wat goedkoper ? | |
Anne | maandag 13 januari 2014 @ 13:12 |
Ze zijn betaalbaar. Alleen voor mij nog niet. http://www.gaspedaal.nl/Honda/NSX/ | |
StateOfMind | maandag 13 januari 2014 @ 13:12 |
http://www.gaspedaal.nl/Honda/NSX/ | |
StateOfMind | maandag 13 januari 2014 @ 13:12 |
21 seconden te langzaam getypt ![]() | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 13:15 |
Voor mij geld eigenlijk ook het zelfde als Anne, zolang dit soort topics terug blijven komen heb ik altijd weer één en dezelfde droom auto voor ogen ! ![]() Volkswagen SP2, gemaakt en geroest in Brazilië. Zijn anno 2014 echt zeldzaam aan het worden en voor een top exemplaar leg je zo ¤ 40.000 neer. Auto staat op het 411 platform en heeft ook de lucht gekoelde motor achterin liggen. Wie zei dat VW geen Muscle/pony car kon maken ? ![]() | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 13:15 |
Ah een Honda Diablo. Nice ![]() | |
Oceanview | maandag 13 januari 2014 @ 13:19 |
Wat maakt die Honda zo duur? | |
StateOfMind | maandag 13 januari 2014 @ 13:23 |
Het is een icoon en ze zijn zeldzaam. | |
mega-worstje | maandag 13 januari 2014 @ 14:04 |
Ik heb er (als bijrijder) in gereden ![]() | |
Zeetakje | maandag 13 januari 2014 @ 15:12 |
Klopt, ¤38000 is geen extreem bedrag inderdaad, ware het niet dat ik pas 21 ben en zoveel geld sparen een eeuwigheid duurt ![]() Maar inderdaad, straks als ik meer ga verdienen een apart potje maken voor een Testarossa, dan zal het ooit wel goedkomen. Hoop ik. ![]() | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 15:20 |
Zet alles opzij wat je niet dringend nodig hebt. Ik heb een jaar of 6 geen nieuwe kleren gekocht, en meer boodschappen gedaan bij goedkopere supermarkten. En alleen aankopen gedaan die ik echt nodig had. Daarmee heb ik nooit geld hoeven lenen voor welke auto dan ook. Hoewel geld lenen vor historische autos helemaal prima is, gezien de evt verwachten stijging van de waarde. Als je tijd genoeg hebt, kijk dan eens bij auction websites zoals RM, je moet daar wel een account voor aanmaken en het is soms een risico. Ik zou gewoon voor zo'n auto de helft lenen als je dat kunt. Betaalt zichzelf terug, omdat waarschijnlijk de rente die je betaalt, ruimschoots wordt goedgemaakt met de waardestijging. [ Bericht 6% gewijzigd door borderlinedancer op 13-01-2014 15:26:21 ] | |
Anne | maandag 13 januari 2014 @ 15:25 |
Jullie snappen hopelijk wel dat het niet alleen gaat om het aanschaffen van zo'n dergelijke auto? Wat denk je van onderhoud en de prijzen van onderdelen ![]() Ik zeg: succes met sparen! | |
JohnnyKnoxville | maandag 13 januari 2014 @ 15:28 |
Inderdaad, zo hoorde ik ooit het verhaal van een gozer die 10 jaar had gespaard om een (gebruikte) 911 te kunnen kopen en bij de eerste de beste beurt (nieuwe uitlaat) de auto alweer moest verkopen omdat hij de beurt niet kon betalen. | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 15:29 |
Als je een beetje handig bent, of wordt, kun je het meeste onderhoud zelf doen. Daar bespaar je gerust 70% op het onderhoud. De distributieketting is bij een dergelijke Ferrari volgens mij het duurste en daar moet de motor ervoor worden uitgehaald. Maar als die evt recent vervangen is, kun je door de kilometers te beperken dat nog jaaaaren uitstellen. Laat je droom niet in de weg staan door de evt hoge kosten van het bezit. Leer sleutelen, daarmee dek je het meeste wel af. En je hebt een garage nodig natuurlijk om hem veilig te stallen. Zelf sleutelen is niet alleen leuk om kosten te sparen, het geeft je veel meer plezier van je droom. | |
Anne | maandag 13 januari 2014 @ 15:35 |
Zelf het onderhoud aan een Ferrari doen.. Daarmee zal ie zeker in waarde gaan stijgen. | |
HansvanOchten | maandag 13 januari 2014 @ 15:40 |
![]() Motor van een Ferrari, Cabrio en pure klasse | |
Kriegel | maandag 13 januari 2014 @ 15:45 |
Uh, ja. Een dergelijke auto kunnen kopen is één ding, de echte lol begint daarna pas. Aan een moeizaam bij elkaar gespaard aanschafbedrag heb je in feite niets bij zo'n bak, het betekent dat je de auto weliswaar hebt maar al vrij snel niet meer fatsoenlijk op de weg kunt houden, want je genereert te weinig inkomsten. Oh, en jezelf in de schulden steken voor een tweedehands exotische sportwagen. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Kriegel op 13-01-2014 15:54:00 ] | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 15:55 |
Inderdaad Anne. Dt was natuurlijk sarcastisch bedoeld van jou. Vertel me, waarom wil je 800Euro betalen voor een oliewissel terwijl je het zelf kunt doen voor 100 ? Of bougies, luchtfilters, en diverse andere olien in je differentieel, versnellingsbak. Als je je besparingen bij elkaar optelt in de loop van de jaren loopt dat flink op. | |
Zeetakje | maandag 13 januari 2014 @ 16:00 |
Ik had ook niet in gedachten die Testarossa al binnen tien jaar te kopen hoor ![]() Of dacht je van wel, borderlinedancer? Ooit, als ik oud en rijk ben. Tot die tijd rij ik lekker rond in mijn Subie ![]() | |
StateOfMind | maandag 13 januari 2014 @ 16:00 |
Vloeistoffen e.d. zijn natuurlijk zelf te doen, maar als ik op zoek zou zijn naar een Ferrari, dan zou ik persoonlijk met een grote boog om de 'zelf onderhouden' exemplaren heen lopen. | |
Anne | maandag 13 januari 2014 @ 16:01 |
Kriegel, JK, wat is jullie droomauto eigenlijk ![]() | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 16:02 |
Dat je dat niet moet overwegen ? Dat kun je zo niet zomaar zeggen. Waar is geld lenen wel goed voor dan, onroerend goed ? De waardevastheid van klassiekers die op kleine schaal geproduceerd zijn is niet zelden veel beter dan dat van met de locale economie meeschommelend vastgoed. Je kunt nl. als het nodig is een auto wereldwijd verkopen in economien waar het beter gaat. Je huis in NL blijft gewoon waar het minder waard staat te worden, dat koopt geen chinees. Ja je moet voor onderhoud wel wat achter de hand hebben, maar als de engine-out services achter de rug zijn, kun je zoals gezegd daar het meeste besparen. Als je bang bent dat de waarde op termijn niet hoog genoeg is omdat er stempeltjes ontbreken, je kunt nog steeds eens in de aantal jaren voor een beurt naar een merkdealer gaan voor je stempeltje. Alleen al het feit dat merkdealers niet altijd even betrouwbaar zijn is een reden om het zelf te doen. En je hoeft ook niet bang te zijn dat ze even een proefritje moeten maken. Het het meerdere keren meegemaakt en ben met de zgn. merkdealers wel klaar, | |
JohnnyKnoxville | maandag 13 januari 2014 @ 16:04 |
Ik had al even zitten zoeken op een DS break: ![]() Maar eigenlijk vind ik een auto die je redelijkerwijs met wat sparen zou kunnen kopen niet echt een droomauto. Vroeger had ik een poster van deze op mijn (zolder)kamer: ![]() Dat is dus eigenlijk mijn droomauto. [ Bericht 7% gewijzigd door JohnnyKnoxville op 13-01-2014 16:11:59 ] | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 16:07 |
Aangezien ik weet hoe sommige merkdealers met autos omgaan, en hoe weinig beter ze zijn dan niet merkdealers, lijkt mij een PPI voordat je een auto koopt de beste optie, onderhoudsboekje of niet. Bovendien kun je je auto altijd verkopen via een Ferrari merkdealer. Er zijn merkdealers die de auto 'certificeren' op basis van hun eigen taxatie of PPI. Kijk, je loopt dan om zo'n auto heen, maar vergeet niet dat je de auto niet koopt om deze snel weer te verkopen. Als je er graag zelf in rijdt ipv in de garage laat staan, is het echt prima om het zelf te doen. Gebruik gewoon je verstand en dan kun je veel zelf. Ik zie niet in waarom je zo'n aankoop niet zou willen doen, omdat je niet rijk genoeg bent die Ferrari-stempeltjes te betalen ? Dan mis je intussen een leuke hobby of niet. Laat je niet bang maken. | |
Modus | maandag 13 januari 2014 @ 16:09 |
![]() | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 16:10 |
Alsof je bij een Ferrari die dealer onderhouden is, dan wel weet wat er met de auto uitgespookt is ?? Dat weet je niet. Laat daarom altijd een PPI uitvoeren, hoe heet dat in NL, een grondige technische inspectie waarbij ze evt in het motorblok kijken en een olie-analyse doen etc. In de US betaal je daar niet voor niets zo een 800Euro voor. Kun je ook niet vergelijken met een ANWB testje | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 16:13 |
Heb ik nog in gestuurd paar maanden terug. een rode | |
Zeetakje | maandag 13 januari 2014 @ 16:13 |
Wat kost een TR in de VS eigenlijk? ![]() | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 16:18 |
Een droom auto hoeft naar mijn idee niet echt exclusief en duur te zijn, als het maar ene auto is die zeldzaam, uniek en waarschijnlijk uitzichtloos is om ooit in je bezit te hebben. Bovendien moet een droom auto naar mijn idee een droomauto blijven. Een Renault Alpine A310 is voor mij ook een droomauto, maar zal er hoogstwaarschijnlijk toch nooit 1 kopen omdat het een te onpraktische en dure auto is in onderhoud. Een Lotus Elise of Exige (S1) is minder exclusief en is in mijn ogen minder begerenswaardig, maar biedt wel enorm veel plezier voor het geen dat je er voor betaald. ![]() ![]() 100% meer kans dat ik een Lotus zou kopen voor het geld dat ik ook een VW Sp2 zou kunnen kopen. SP2 blijft een droom, Exige word werkelijkheid. | |
Kriegel | maandag 13 januari 2014 @ 16:18 |
Het verschil is dat je voor onroerend goed (ook nog eens een eerste levensbehoefte) in 99% van de gevallen gedwongen wordt te lenen, omdat het anders onbetaalbaar is. Het is dus dat het moet, ik ben over het algemeen domweg geen voorstander van spullen kopen op afbetaling. Toegegeven, het is waar dat bepaalde klassiekers een investering kunnen worden die zich vanzelf ruimschoots terugbetaalt, en dat huizenwaarde gevoelig is voor marktfluctuaties. Aan de andere kant, met een huis loop je niet op ieder moment het risico in een ongeval verzeild te raken dat de waarde in één klap met driekwart vermindert. De enige manier om dat met een oude Ferrari te doen is door er nooit mee te rijden, en dat is zonde. | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 16:29 |
Tenzij je in Groningen woont ... Je kunt je bezit all-risk verzekeren. Alleen is dat als twintiger wel duur denk ik. Ik begrijp je standpunt wel, het is natuurlijk hoe je er maar tegen aankijkt. In het puriteins christelijke Nederland wordt geld lenen voor een auto als overwegend dom gezien. Ironisch ook dat nergens ter wereld zoveel mensen zich scheel lenen voor hun huis als in Nederland ... Je leeft maar 1 keer. Ik zou met alles wat in mijn macht ligt die Testarossa proberen te kopen. En dan n middelvinger terug naar de mensen die met hun puriteinse vingertje je dat afraden hehehe. | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 16:41 |
Je kan je liefde en kennis met auto's ook versterken en vermenigvuldigen door NIET meteen met een Testarossa of NSX te beginnen. Neem die Wayne Carini nou van dat Discovery programma. Die man is toch ook niet begonnen met een Ferrari GTO? Hij zag een klein oud fiatje of iets dergelijks met potentie om deze op te knappen en met een grote meerwaarde te verkopen via een veiling. Zo heeft hij zijn Classic Supercar Imperium steeds verder vorm kunnen geven. En auto's kopen, testen, bewonderen waar hij van houd en doorverkopen omdat de volgende alweer op de loer ligt. Kijk nu naar Amerikaanse auto's in Europa / Nederland. Geen drol waard. Zeker niet met de nieuwe belastingregels en het schrappen van de oldtimer regeling. Koop een potentieel restauratie object met een zekere 'verzamelwaarde' die in de VS zeker wel gewild zijn. Knap hem op voor zo min mogelijk ¤'s en zet hem op Ebay.com Met sommige modellen lach je je echt ziek volgens mij. Buick Wildcat, Oldsmobile Toronado, Chevrolet Malibu.. enz enz. Vergeleken met de VS koop je ze hier voor een appel en een ei. De restauratie-objecten dan. | |
Kriegel | maandag 13 januari 2014 @ 16:42 |
Begrijp me niet verkeerd hoor, je dromen verwezenlijken is belangrijk en ik ben absoluut geen krenterige calvinist, ik bedoel alleen te zeggen dat je altijd een stukje realisme moet houden. Jezelf uiteindelijk misschien in de problemen werken is ook niet wat je wilt. | |
Zeetakje | maandag 13 januari 2014 @ 16:51 |
Daarom heb ik in de schuur nog een oude Fiat 128 en een VW Kever staan, allebei zakken ze in elkaar van de roest en andere ellende. Ook ooit gekocht als 'restauratieproject' maar nog geen tijd voor gehad ![]() | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 16:57 |
Met verstandigheid is natuurlijk niks mis, ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat je jezelf niet in de problemen moet werken. Ik denk dat het iets persoonlijks is, ik loop graag risico omdat me dat motiveert nog meer mijn best te doen. Natuurlijk hoeft het idd niet het allerduurste te zijn. Van Nederlanders kun je in het algemeen wel zeggen dat geld lenen absoluut NIET in de cultuur zit. Ik zou lenen ook niet willen promoten, als je het zelf kunt verdienen is dat natuurlijk nog beter. Maar dat betekent dus ook, dat je in je jongere jaren alleen maar kan dromen. Tegen de tijd dat je het kunt betalen ben je grijs en is het te laat. Ik vergeet gemakshalve dat ik ooit het hele bedrag voor een klassieker heb geleend toen ik net een jaarcontract kreeg, 22 jaar geleden. Joh wat was ik dom ! volgens mijn moeder dan. Maar wat heb ik een heerlijke ritjes in die auto gehad. Onvergetelijke zwoele zomeravonden met een lekker muziekje erbij, na het werk of in het weekend. Ik zou niet weten hoe je dat kunt uitdrukken in geld. Ik denk er nog met veel plezier aan terug en heb dat grappige autootje nog steeds. ![]() | |
Woestijnvos | maandag 13 januari 2014 @ 17:24 |
Zou wel graag een Chevrolet camaro willen hebben zolang het maar een bruine is. ![]() Zoiets maar dan in een meer donkerder bruin. | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 18:10 |
Onbereikbaar, dus droomauto: Alfa 8C2300 Monza ![]() ![]() Iets bereikbaarder: Ik weet nu al dat het waardeloze bakken zijn, maar een dikke US-V8 in een sixties Italiaan of Brit lijkt mij wel wat. Van Iso Grifo tot Jensen Interceptor, van DeTomaso Pantera tot AC 428 Frua ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 18:33 |
Tja, mijn lijstje zou er dan zo uitzien : Compleet onbereikbaar Bugatti EB 110 SS ![]() Beetje bereikbaar 1 & 2 Gillet Vertigo ![]() Volkswagen SP2 ![]() Beetje meer bereikbaar 1 & 2 ![]() Renault Sport spider ![]() Droomauto binnen bereik : http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/detail.php?id=782 | |
Matel | maandag 13 januari 2014 @ 18:48 |
![]() Of een Mazda 6 uit 2013+, ook heel erg mooi. | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 18:51 |
Een droom auto is even wat anders dan je volgende auto hé ![]() | |
Matel | maandag 13 januari 2014 @ 18:53 |
Ja, maar dit is een realistische droom. Duurt alsnog veel te lang voordat het haalbaar is ![]() | |
Hendroit | maandag 13 januari 2014 @ 19:01 |
Een mustang uit de jaren 60 ![]() | |
MilkTea | maandag 13 januari 2014 @ 19:11 |
Lexus LFA ![]() ![]() | |
Geralt | maandag 13 januari 2014 @ 19:29 |
![]() ![]() ![]() | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 19:31 |
Dit is er trouwens ook wel ééntje hoor. Maar dan puur een droomauto voor één dag ! | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 19:38 |
Pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt. ![]() ![]() Dingen kon je jarenlang met dikke korting aanschaffen omdat ze ze niet aan de straatstenen kwijt konden. | |
Mano_ | maandag 13 januari 2014 @ 19:42 |
Dat was toch vooral omdat ze eerst een lichte V12 beloofd hadden, maar met een zware geblazen V6 op de proppen kwamen? | |
Hyperdude | maandag 13 januari 2014 @ 19:46 |
Crisis. Alweer ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Early_1990s_recession http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Monday_%281987%29 McLaren F1 (dat is nou echt een droomauto ![]() | |
Zeetakje | maandag 13 januari 2014 @ 19:48 |
![]() | |
Geralt | maandag 13 januari 2014 @ 19:57 |
Jep. Overigens is dat plaatje wat ik postte die van Flavio Briatore geweest ![]() | |
PH-KCD | maandag 13 januari 2014 @ 20:25 |
![]() ![]() | |
vipergts | maandag 13 januari 2014 @ 20:31 |
Mijn usernaam zegt wel genoeg denk ik | |
Kriegel | maandag 13 januari 2014 @ 21:45 |
Ik heb er trouwens zelf redelijk veel, maar deze steekt toch wel net boven alles uit: ![]() ![]() ![]() ![]() Tipo 33 Stradale. Eind jaren '60 de snelste straatauto ter wereld, de eerste ooit met een zesbak en gewoon funky cool. En bloedmooi. En verschrikkelijk zeldzaam, dus dat wordt 'm toch nooit. Dat geluid. ![]() Een heel wat meer bereikbare (en wél dagelijks inzetbare) wens van me is momenteel een C5 Corvette. Maar goed, een bereikbare wens is geen droomauto natuurlijk. [ Bericht 6% gewijzigd door Kriegel op 14-01-2014 00:15:24 ] | |
borderlinedancer | maandag 13 januari 2014 @ 22:04 |
http://www.dupontregistry(...).aspx?itemid=1757048 http://www.dupontregistry(...)modelname=Testarossa Zo te zien niet interessant om in de US te kijken. Het gekke is dat sommige autos veel goedkoper in de EU zijn en andere goedkoper in de US. Feit is wel dat ze in Europa wat aan waarde verliezen omdat ze minder gewild zijn dan EU autos. Ik heb er zelf 2 geimporteerd om de simpele reden dat ze >30% goedkoper waren in de US, import meegerekend. [ Bericht 15% gewijzigd door borderlinedancer op 13-01-2014 22:31:57 ] | |
Zeetakje | maandag 13 januari 2014 @ 22:53 |
$86000 ![]() | |
borderlinedancer | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:12 |
Ik hou erg van die 80s en 90s ruwe autos zoals de Testarossa. Hier, ik post mijn droomauto dan toch maar weer een keer omdat ik t niet laten kan. Alleen bezit ik em ook. En toch blijft het een droomauto. Het enige wat ik nog mis is de poster. Omgekeerde wereld! Als ik iets moet bedenken wat ik nu niet betalen kan is het een Pagani Huayra en een Zonda Roadster ![]() | |
Zeetakje | dinsdag 14 januari 2014 @ 13:01 |
Een Diablo ![]() | |
vipeax | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:17 |
Wegens het afstraffen van het autorijden (door de overheid) is mijn huidige "droomauto" een Tesla Model S (misschien nog wel te verwezenlijken in 5 a 8 jaar, al hebben ze tegen die tijd wel hopelijk weer een (leuk) nieuw model)... Had ik in een land gewoond waar je bij het rijden van een leuke auto niet hard werd genaaid door de overheid, dan zou ik het zeker niet erg vinden om in een Audi R8 rond te rijden. Als geld niet relevant zou zijn: • Pagani Zonda • Zenvo ST1 (kans is hiermee lekker klein dat je iemand tegenkomt met dezelfde auto) • Koenigsegg Agera S • Aston Martin One Liefste dan wel ook alle 4, anders moet je eerst proefritjes maken om te kunnen kiezen. ![]() | |
borderlinedancer | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:22 |
Joh, ga je toch lekker de grens over, in Duitsland stimuleren ze autorijden lijkt het haast wel. Ga eens op de zondagen rond de Nurburgring kijken, iemand ooit politie gezien ? Bijna niet. En er wordt hard gereden. Belasting op diesel ook factor 4 lager Snap alleen niet waarom je als je een exclusieve auto rijdt, niet nog zo 1 zou willen tegen komen? Is best leuk hoor:) | |
vipeax | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:26 |
Ik neem aan dat die auto's hedendaags nog allemaal >1m kosten (al zal 't bij de Zonda afhangen van het model?). Dan wil je toch niet zoiets hebben van: GVD, anderen rijden er ook in. ![]() PS: Hoeveel ben jij kwijt dan wekelijks? | |
borderlinedancer | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:30 |
wekelijks ? Hoe bedoel je dat. Ik geloof dat de Lamborghini MRB iets van 300 kost per jaar. 5.77 Euro per week ? ![]() | |
vipeax | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:32 |
Ja, maar de kosten tijdens het actief rijden zijn wel iets anders dan wanneer ie een week stilstaat? ![]() | |
HeatWave | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:37 |
Heel cliche, maar gewoon de Bugatti Veyron:![]() Ding heeft gewoon alles. | |
borderlinedancer | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:38 |
Ik gooi er 102 Octaan in en dat maakt het wel duurder. Het verbruik valt mee, op de snelweg als omaatje rijden ca. 1:7.5 en als een idioot gassen rond de ring heb ik geen slechter verbruik gezien van 1:4.5. Ik snap dan ook niet dat er Porsche rijders zijn die beweren met gemak 1:3 te rijden. Verder zijn de kosten niet zo hoog, zols gezegd onderhoud doe je het beste zelf, dat spaart zoveel dat je de rest van het jaar gratis je 100L tank kunt volgooien ieder weekend. Een normale (carter)oliewissel kost je zo 150E of zo ipv 600-800. Slijtage valt allemaal wel mee, banden zijn wel duur met iets van 1600, en remschijven kosten ca 6000 per 4. Via andere kanalen kan dat naar ca. 3000, remblokken doe je ook lekker zelf en liggen rond de 200 geloof ik voor raceblokken. 1e jaar reed ik ca 15000km. Daarna nog rond de 10000 | |
vipeax | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:40 |
Kijk, thanks. ![]() | |
Jiang153 | dinsdag 14 januari 2014 @ 16:46 |
Porsche panamera heeft wel iets ![]() | |
borbit | dinsdag 14 januari 2014 @ 17:09 |
Volvo 340 wil ik ooit nog hebben. Auto heeft gewoon alles wat ik maar kan wensen. | |
Mano_ | dinsdag 14 januari 2014 @ 18:11 |
Die heb ik nog ergens in een loods staan ![]() Maar dan een beetje aangepast voor Amsterdam-Dakar ![]() | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 19:32 |
Denk dat ,als je 'je best' doet, dat dat wel haalbaar is ![]() Ik heb op mijn boordcomputer weleens 2:1 zien staan (dus 1:0,5) tijdens het optrekken ![]() | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 19:36 |
Ik heb overigens het idee dat veel mensen een 'wensauto' posten, niet een droomauto ![]() | |
Mano_ | dinsdag 14 januari 2014 @ 19:43 |
De Ferrari doet 1.7 mpg = 1:0.425 ![]() De Murc 4.1 mpg = 1:1.45 ![]() Dus dan heb je gewoon niet genoeg gas gegeven ![]() | |
Baos_ | dinsdag 14 januari 2014 @ 19:56 |
![]() ![]() | |
penny-wise | dinsdag 14 januari 2014 @ 19:58 |
Komt nog wel een keer. Aerodeck hen ik nu al.![]() | |
borderlinedancer | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:05 |
In die Topgear test rijden ze met een tank van 3.8L. Ik heb het over een tank van 100L, en een tankbeurt van ca 90L. Knappe jongen die over 90L voor elkaar krijgt om zo onzuinig te rijden. Dat betekent dat ik dan van huis naar de Nurburgring en weer terug ook overal als een idioot moet rijden. M.a.w., dat je hier en daar een momentaan verbruik van 1:2 oid hebt kan natuurlijk zijn. Maar over de volle tank, is uitgesloten. | |
Prowl | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:36 |
![]() Gewoon omdat niemand dat verwacht en VW petjes een rood hoofd krijgen ![]() | |
NoComment | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57 |
![]() Kunst ![]() ![]() Soort van (bereikbare) droom 10 jaar geleden was een 156 GTA, maar die beginnen ondertussen wel érg bereikbaar te worden. Ben toch wel aanbeet overwegen de brandstofkosten voor lief te nemen en zo'n ding een paar jaar te gaan rijden ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door NoComment op 14-01-2014 21:13:25 ] | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:36 |
3 x Raden ... | |
Zeetakje | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:37 |
Een fiat multipla? | |
SgtPorkbeans | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:38 |
Een trabant? | |
Meike26 | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:41 |
Zonder enige verwijzing of hints in de naam denk ik : 1 : Bugatti Veyron 2 : Koenigsegg CCR 3 : Lamborghini Reventon. Geinige is dat je zo'n Veyron rijder het snot voor de ogen kan rijden met een Caterham badkuipje ![]() | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:43 |
Da's maar 1 keer ![]() | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:44 |
Wat een cliché keuzes ![]() | |
trommelkoek | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:44 |
Ja, idd, lijkt me echt grappig om een Veyron van 2 miljoen uit te lachen in je bouwpakket van 60 rug ![]() | |
Grrrrrrrr | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:45 |
Ik geef weinig om auto's en heb ook geen 'droomauto' maar voor de Porsche 911 heb ik al vanaf kinds af aan een zwak, deze is inderdaad werkelijk prachtig ![]() | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:46 |
Denk dat de Veyronrijder en niet minder om zal lachen ![]() | |
trommelkoek | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:47 |
Die Huayra kan je voortaan beter in KPD, plaatsen, keiharde porno dit ![]() | |
aadspagaat | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:47 |
BMW E38!! ![]() ![]() ![]() | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:48 |
Mis, mis en mis. Topic welke auto rijdt je en waarom geeft het antwoord. | |
trommelkoek | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:49 |
Pooier/petjes auto. Maar heeft idd wel wat. | |
trommelkoek | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:49 |
Ok, nu gok ik op Daihatsu Cuore. | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:50 |
Die staat ook nog op mijn wenslijstje ![]() Weliswaar niet verlaagd ![]() En ook geen L ![]() | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:51 |
Teveel moeite ![]() Rare droom is dat geweest ![]() | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:51 |
Kijk maar eens in die topic en vind het antwoord Veel groter en mooier dan een Daihatsu Cuore | |
aadspagaat | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:54 |
ik vindt het echt een van de mooiste auto's ooit gebouwd. dat verlaagde vind ik wel wat hebben, de kleur ook. alleen dit is een 740 V8, ik zou dan wel een 750 met de V12 willen ![]() ![]() | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:54 |
Bijna alles is groter en mooier ![]() | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:55 |
Okay Tip: Frans fruit | |
trommelkoek | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:55 |
Ha! Een CX 2.5 gti! Is dat een zescilinder? | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:56 |
Goed gedaan trommelkoek; Yep een 6-cilinder! | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:58 |
Deze auto heeft als snel een foute uitstraling, dus alles wat niet origineel is werkt tegen zich Kleur is goed. Auto's moeten zwart zijn ![]() | |
Zeetakje | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:58 |
Een Mitsubishi spacestar? Pontiac Aztek? Peugeot 3008? | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:59 |
trommelkoek heeft het goede antwoord gegeven zeetakje | |
aadspagaat | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:59 |
of donker donker-blauw ![]() | |
D. | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:00 |
Dat en antraciet zijn goede 2e keuzes ![]() | |
trommelkoek | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:00 |
Oeh, een natte droom dus ![]() | |
borderlinedancer | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:01 |
Ik denk het niet. De kans dat je een Veyron ziet bochten is heel klein. De Caterham kan alleen maar bochten, meer niet. De Veyron kan eigenlijk alleen rechtdoor. Op de snelweg rijdt een willekeurige supercar de Caterham weer t stront voor de ogen, kortom geen vergelijking. | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:02 |
Zou kunnen maar Madame CX is echt van mij. http://www.mijnalbum.nl/Album=763PBDIW | |
Zeetakje | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:07 |
Wat was het antwoord dan? | |
Prowl | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:18 |
GTI ![]() | |
Geralt | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:30 |
Ow buiten die XJ220 en die Delta wat ik eerder postte schiet me ineens de Maserati Ghibli II te binnen. En dan wel de II. Niet de I en niet de III; nee, de II ![]() ![]() ![]() | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:36 |
Citroen CX 2.5 gti zeetakje | |
Zeetakje | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:41 |
Ah oke nice | |
boepbeij | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:48 |
Dank Prowl die komt in de buurt | |
WithCanonyoucan | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:16 |
Die CX is leuk, maar doe mij dan maar een Renault 5 turbo. Een wolf in schaapskleren, sorry dat er plaatjes ontbreken. Meeste van jullie kennen die wel denk ik. | |
Geralt | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:23 |
Een 5 Turbo is helemaal geen wolf in schaapskleren. Iedereen weet dat dat snelle kartjes zijn. ![]() | |
Apekoek | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:50 |
![]() ![]() | |
Prowl | woensdag 15 januari 2014 @ 00:03 |
Diegene die 2 weken geleden op de A73 reed zat toch heel sip te kijken toen ie wou racen en mn BX wegvloog ![]() | |
borderlinedancer | woensdag 15 januari 2014 @ 01:21 |
Was dat met die storm toen? (Toen je BX wegvloog) | |
Apekoek | woensdag 15 januari 2014 @ 01:22 |
Meike26 | woensdag 15 januari 2014 @ 08:05 |
Stoer dingetje ![]() Hij doet mij op één of andere manier denken aan Suske en Wiske : De Kwaaie Kwieten.http://assets.catawiki.nl(...)ed2-0050569439b1.jpg Voornamelijk door de aparte wielkasten en plaatsing van de wielen lijkt het een beetje op een kwaaie kwiet + hoofddeksel. ![]() Geinig dat dit verhaal zich ook in het pan-Amerikaanse gebied afspeelt. Hopelijk dat ooit een Porsche-specialist het ooit aandurft een oude Boxster of 911 in zo'n dingetje weet te veranderen, had van mij wel (in beperkte oplage) in productie mogen gaan. | |
DX11 | woensdag 15 januari 2014 @ 08:16 |
Ooit wil ik deze hebben:![]() Hendig voor de boodschappen enz ![]() Het enige nadeel is dat hij gigantisch duur is qua verbruik/wegenbelasting/verzekering ![]() | |
boepbeij | woensdag 15 januari 2014 @ 08:29 |
Leuk dat jullie het over een Renault 5 hebben. Die heb ik gehad. | |
mega-worstje | woensdag 15 januari 2014 @ 09:31 |
Die had een andere oom weer van me ![]() | |
HeatWave | woensdag 15 januari 2014 @ 09:37 |
Sja, puur op bepaalde stukken zal het ietsjes sneller zijn, maar ook weer niet zoveel hoor. En 'ik' zit lekker in mijn leren racestoel, airco aan, muziekje erbij EN een lekker wijf naast me. Zit jij dan in de kou met je haar in de war, in je eentje. Nee, doe mij toch maar een Veyron dan ![]() | |
borderlinedancer | woensdag 15 januari 2014 @ 09:42 |
230km/h ? Geloof ik niet. Zet er een GPS naast dat is andere koek | |
Meike26 | woensdag 15 januari 2014 @ 10:41 |
Puur op race en rijplezier biedt een caterham veel en veel en veel meer value for money. Een Veyron is puur een middel om je vermogen te laten zien en dat je van auto's schijnt te houden. Als ik zoveel geld zou hebben ga ik echt geen Veyron kopen. Veel te veel zinloos metaal en materiaal om mij heen. Dan is dit leuker om mee te spelen/poggen : ![]() | |
HeatWave | woensdag 15 januari 2014 @ 10:43 |
Ja, natuurlijk is het meer value voor money, maar dat is mijn droomauto niet, en daar gaat het om hier toch? ![]() Ik droom niet van een haalbaar iets, of een auto die iets minder duur is maar wel praktischer, ik droom van iets onhaalbaars, iets mytisch. En dat is voor mij de Veyron ![]() Natuurlijk vind ik een topmodel Ferrari of Lamborghini ook geweldig, en ik zou er ook heel graag een willen, maar als ik echt gewoon blind mocht kiezen werd het een Veyron. | |
dick_laurent | woensdag 15 januari 2014 @ 10:46 |
Als ik het me zou kunnen veroorloven, dan zou dit mijn ultieme kwijl-droom auto zijn:![]() ![]() | |
Meike26 | woensdag 15 januari 2014 @ 10:55 |
Oké, dan begrijp ik je ![]() Dit vind ik trouwens ook wel een droomauto die relatief bereikbaar is... kost slechts circa ¤ 100.000,- ![]() | |
borderlinedancer | woensdag 15 januari 2014 @ 11:06 |
Waarom denken mensen dat je met een auto iets wilt laten zien aan anderen ? Ja ik laat jullie graag mijn auto zien maar als je een auto koopt niet alleen voor jezelf, maar om wat te laten zien, tjonge dan ben je wel een beetje zielig. En dat is precies wat me vaak zat overkomt. Mensen denken vaak dat ik met mijn auto een statement wil maken, maar dat is niet zo. Daarom mijd ik de stad en rij lekker provinciale wegen. Met een dikke racebak heb je wat mij betreft in de stad niks te zoeken. Ga maar eens kijken in Dusseldorf. Een hoop rijke sukkels die alleen maar hun auto willen showen wat op zich prima is, maar ik kom ze op de echte rijwegen nooit tegen. Met de Caterham ben ik het helemaal eens ! haarspeldbochten vreter en dat bewijst dat fun niet te duur hoeft te zijn. Als ik kijk naar de Marussia moet ik denken aan en Opel Speedster die voor de meesten hier bereikbaarder zal zijn dan een auto van 100.000 Euro .. Is echt een geinig ding die Speedster ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door borderlinedancer op 15-01-2014 11:19:36 ] | |
Meike26 | woensdag 15 januari 2014 @ 11:26 |
De Opel Speedster schijnt inderdaad een geinig ding te zijn. en in Engeland heb je daar nog weer een gepeperdere variant van. De Vauxhall VXR is nog wat potenter dan de Speedster die toch ook al wat lekkerder in zijn vermogen/pk zit dan de Elise. Overigens ben ik veel meer fan van de Elise, de S1 om precies te zijn, dan de Opel. Ik heb niets met dat merk. De Elise S1 is in al zijn vormen en aanzichten puur Engels design.. prachtig ![]() ![]() Moet nu eigenlijk ook weer denken aan de TVR Tamora. Oooit één vluchtig kunnen bekijken op de snelweg (ik haalde hem in met mijn Alto ![]() ![]() *dit zou hem zomaar geweest kunnen zijn, niet mijn foto...* ![]()
| |
penny-wise | woensdag 15 januari 2014 @ 12:47 |
Collega van me heeft ook zo`n Speedster, wat een rampenbak... Hij kan er trouwens ook niet mee overweg, maar goed.... | |
borderlinedancer | woensdag 15 januari 2014 @ 13:20 |
Onderbouw dat eens. Ja hij maakt een hoop lawaai en is stug geveerd, maar dat hoort bij dit soort autos. Ik ken ook iemand die er een heeft, hij zit bij een club en is er helemaal weg van. Ik ben geen Opel fan maar wat ik van hem begrijp heft ie een superwegging en is ie ook erg betrouwbaar. | |
penny-wise | woensdag 15 januari 2014 @ 13:25 |
Onderbouwen? Van hem horen zeggen dus... | |
borderlinedancer | woensdag 15 januari 2014 @ 13:28 |
Ja kan ik me wel voorstellen als je de vering gaat vergelijken bv met een normale auto, of hoe je er in moet kruipen als je 1m90 bent .. je moet het wel in het juiste perspectief zien. In die zin is het een rampenbak misschien, maar wat je volgens mij ook kunt zeggen ervan is dat ie betrouwbaarder en vele malen goedkoper is dan een pre-2000 Ferrari. Het feit dat hij er niet mee kan omgaan zegt ook wel wat. Als je geen liefhebber bent, verkoop m dan ! | |
D. | woensdag 15 januari 2014 @ 20:49 |
Ligt er helemaal aan wat je met een auto wil doen of je er meer plezier uithaalt. als je wilt gooien en smijten is de Caterham idd de betere keuze ![]() Ik zou overigens ook nooit voor een Veyron gaan, simpelweg omdat ie lelijk is ![]() | |
Geralt | woensdag 15 januari 2014 @ 21:00 |
Zakelijk valt ie geloof ik zat mee in de kosten. Althans mn broertje rijdt er een zakelijk en volgens hem valt het zat mee in de kosten. | |
blup | woensdag 15 januari 2014 @ 21:53 |
![]() ![]() Praktische zaken ![]() Onpraktische zaken | |
Nero22 | woensdag 15 januari 2014 @ 22:21 |
![]() En alles wat daar tussenin zit. | |
Glijdt_licht | woensdag 15 januari 2014 @ 23:37 |
![]() | |
leolinedance | donderdag 16 januari 2014 @ 01:22 |
911. Welke is nog niet eens zo relevant, 993 of 997 bij voorkeur. Maar met een 996 zou ik ook heel tevreden zijn. Als dagelijkse auto dan maar een bescheiden volle BMW 535d ![]() Misschien wat saai tussen de exoten hier, maar het zijn geweldige auto's en je kunt nog enigszins anoniem door het leven hiermee. [ Bericht 17% gewijzigd door leolinedance op 16-01-2014 01:34:02 ] | |
borderlinedancer | donderdag 16 januari 2014 @ 12:51 |
Idd saai. Waarom zou je in vredesnaam anoniem door t verkeer willen met je droomauto ..? | |
leolinedance | donderdag 16 januari 2014 @ 12:58 |
Omdat ik tegen de 50k km's per jaar maak en niet continu aangestaard wil worden. | |
borderlinedancer | donderdag 16 januari 2014 @ 14:07 |
Droomautos moet je ook niet 50k rijden. Kan beter met A-B auto lijkt me. Wat is een droomauto ? | |
mega-worstje | donderdag 16 januari 2014 @ 22:39 |
f12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mega-worstje | donderdag 16 januari 2014 @ 22:40 |
Dus ik mag mn Porsche niet als daily driver gebruiken ??? ![]() | |
borderlinedancer | donderdag 16 januari 2014 @ 23:32 |
Zeker! Doen! Maar daar staart niemand je in aan lijkt me. | |
mega-worstje | donderdag 16 januari 2014 @ 23:37 |
Jij zou niet opkijken als je dat prachtige geluid hoort en dan die auto langs ziet komen? | |
DX11 | donderdag 16 januari 2014 @ 23:41 |
Ik ben jaloers op je broertje, wat een prachtige auto is dat (al is niet iedereen dat met me eens hier haha) Maar ik kan hem vooralsnog niet betalen in ieder geval ![]() | |
borderlinedancer | donderdag 16 januari 2014 @ 23:43 |
Ik geef toe, er zijn er bij die waanzinnig goed klinken helemaal waar. Maar hier in Duitsland rijden er veel rond. Vandaar dat niemand je aanstaart, is hier redelijk gewoon. Het is wel een enorm goed sturend merk. Wat vr type? | |
Geralt | donderdag 16 januari 2014 @ 23:44 |
Ik kan hem ook niet betalen. Van buiten een dikke bak; zeker, maar van binnen vind ik hem niet zo heel erg tof. Beetje veel plastic en matige bouwkwaliteit enzo. Maargoed, hij rijdt wel lekker, dat wel ![]() | |
D. | donderdag 16 januari 2014 @ 23:45 |
Opkijken van een 911? Misschien van een hele aparte uitvoering, maar het blijven de saaiste 'sportauto's' die er zijn ![]() | |
Geralt | donderdag 16 januari 2014 @ 23:46 |
Een 911 is zo een beetje de labrador/golden retriever onder de auto;s imo. Hele leuke honden/auto's, maar er is zoveel meer!! ![]() | |
terrorsjaak | donderdag 16 januari 2014 @ 23:46 |
Zag laatst de 911 GT3 rijden ![]() | |
D. | donderdag 16 januari 2014 @ 23:47 |
Het is een beetje een veilige keus. De sportauto voor mensen die zelf geen smaak hebben ![]() | |
Hyperdude | donderdag 16 januari 2014 @ 23:51 |
Ook allemaal homo die 911 prutsers. Eerder een nachtmerrie dan een droomauto. | |
mega-worstje | donderdag 16 januari 2014 @ 23:52 |
kijk even in de op zou ik zeggen ![]() | |
borderlinedancer | donderdag 16 januari 2014 @ 23:58 |
. ik geloof best dat iemand een Porsche als droomauto ziet. Waarom niet? Met n Capristo eronder klinkt ie waanzinnig. Maar hier kijkt idd niemand ervan op. Vind ze zelf ook retesaai maar is toch persoonlijk!? | |
Meike26 | vrijdag 17 januari 2014 @ 00:01 |
Hmm, ik zie het meer als de enige sportwagen die je zonder zorgen in de binnenstad of parkeergarage achter kan laten. Iedereen heeft wel eens een 911 gezien. Saai, bijna burgerlijk wel en een auto die je makkelijk in wisselt voor 'de volgende'. Dat gaat je niet lukken met een Ferrari F1 Berlinetta of Lamborghini Gallardo. Maar ik zou dus eerder die veilige keus nemen en mijn droom auto's mijn droom auto's laten, ipv om op elke plek waar je je exoot achterlaat elke 5 minuten even te kijken, stel je voor dat er iemand tegen je droom auto zit, dan zou ik het al erg genoeg vinden dat ze tegen m'n Porsche aanzitten, maar liever dat dan dat ik mijn droomwagen mishandeld zien worden. | |
DX11 | vrijdag 17 januari 2014 @ 00:01 |
Met ~2450kg kan ik me voorstellen dat dat aardig lekker op de weg ligt ja ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 17 januari 2014 @ 00:01 |
Die nieuwe Mazda 3 is gewoon héél geslaagd. Ik haal morgen een Volvo V50 op maar als ik het geld had zou deze Mazda 3 ook kans maken ![]() Ah ja, over 5 jaar zijn ze vast wel wat betaalbaarder ![]() | |
D. | vrijdag 17 januari 2014 @ 00:17 |
Ik denk dat je Ferrari veiliger is dan je Porsche ![]() Een Ferrari heeft men nog ontzag voor, de Porsche ziet men niet staan, dus ...oeps... ![]() | |
2cv | vrijdag 17 januari 2014 @ 00:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
borderlinedancer | vrijdag 17 januari 2014 @ 00:55 |
[ Bericht 51% gewijzigd door borderlinedancer op 17-01-2014 01:25:41 ] | |
Lann | zondag 19 januari 2014 @ 18:21 |
![]() Een Honda S2000 met een vier cilinder DOHC-VTEC (F20c) blok, 247 PK's. Liefst zo'n eentje als de foto hierboven. De fastback hard top maakt het wel een ware schoonheid. En als klap op de vuurpijl een lange rit langs de bergen. De S2000, wünderbar-to-be. ![]() | |
Apekoek | zondag 19 januari 2014 @ 18:34 |
Lol echt een droomauto inderdaad | |
Woods | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:13 |
![]() Klaar. Slotje | |
usernaamvergeten | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:38 |
Deze:![]() Of zoiets: ![]() In ieder geval een Amerikaanse oldtimer uit eind jaren '50 / begin jaren '60. | |
minmex | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:32 |
Veel ruimte, flink trekvermogen, ideaal voor dagelijks, ideaal voor vakantie, schrijft amper af en lage kosten! Enige nadeel is de aanschafprijs.. ![]() | |
Ordos20 | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:05 |
Niet handig en meer van zulks, maar dit is een hele goeie | |
Bassen | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:09 |
Heb zelf twee keer een 911 gehad (G-serie en een 964). Zijn geweldige auto's waarbij je nog echt moet werken maar daarnaast ook kunt touren. Geweldig geluid komt er uit de luchtgekoelde boxer motoren en bij mijn 964 was dit ook nog een open systeem wat voor aardig wat geluid zorgde. | |
BRooster | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:17 |
De enige echte, Ferrari F40![]() Qua bereikbare auto heb ik altijd de 850 (T5)R enorm cool gevonden ![]() | |
theunderdog | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:31 |
Koopje inderdaad. ![]() | |
Meike26 | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:39 |
Vergeleken met de andere 'supercars/MonacoMatchoMobielen die in dit topic voorbij komen ![]() | |
D. | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:56 |
Geen idee wat dat is, maar niet de enige echte ![]() Lijkt wel een bouwpakket ![]() | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:12 |
Als het een echte is dan is het in elk geval niet een van de eerste 50 stuks, want die hadden een plastic zijraam wat open kon schuiven en niet een glazen raam wat omlaag kon. Als je dan toch over droom auto's hebt dan zou ik zeggen droom dan ook over een van die eerste producties ![]() En die parkers achterin horen daar niet nee. Tevens geen originele velgen zie ik ![]() | |
Donnie-Brasco | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:26 |
Dat is een makkelijke vraag. Shame on you guys dat ie ook nog niet voorbij is gekomen, maar dit moet gewoon de natte droom zijn van elke autoliefhebber.![]() ![]() ![]() | |
D. | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:29 |
Da's nou juist het mooie van smaak ![]() ![]() Best een leuk bakkie verder hoor ![]() | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:48 |
Leuke auto ja, als ik teveel geld had kocht ik er ook wel zo eentje voor de heb zegmaar ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:50 |
Een chevy caprice 1974 ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:58 |
Doe dan maar een echte: ![]() | |
leolinedance | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:10 |
Ik zie alleen maar een blaadje papier... | |
Donnie-Brasco | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:15 |
![]() | |
Hyperdude | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:31 |
OK deze dan: ![]() Of deze: ![]() | |
D. | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:56 |
Teveel is relatief ![]() Met een miljard neem ik het in overweging, maar dan niet zo'n Eleanor uitvoering ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door D. op 25-01-2014 20:31:02 ] | |
MaximumRush | zondag 26 januari 2014 @ 21:23 |
Er zijn zoveel auto's waar ik over droom, maar er is er maar 1 dat echt mijn droomauto is sinds m'n jeugd. En ooit ooit ooit ooit gaat hij er echt komen, geloof me maar.![]() | |
D. | zondag 26 januari 2014 @ 21:38 |
![]() | |
StateOfMind | zondag 26 januari 2014 @ 21:41 |
Met slechts 400 geproduceerde exemplaren (en hoeveel zijn er daar van over?) waag ik dat ernstig te betwijfelen. Om nog maar te zwijgen over de enorme prijzen waar ze voor van eigenaar verwisselen. | |
D. | zondag 26 januari 2014 @ 21:50 |
Ik zie dat er eentje op Ebay staat voor $2,6 miljoen Voor dat geld kun je ook 10 andere Ferrari's kopen, die stuk voor stuk mooier zullen zijn ![]() | |
MaximumRush | zondag 26 januari 2014 @ 22:12 |
In Duitsland staan er al 6 te koop, goedkoopste is 9 ton en duurste is 1,3 miljoen. Dus met genoeg geld is hij zeker te kopen, dat is het probleem niet. | |
ChevyCaprice | zondag 26 januari 2014 @ 22:43 |
ter aanvulling ![]() | |
trommelkoek | maandag 27 januari 2014 @ 08:01 |
Ze worden steeds meer waard, veel exemplaren zijn al duurder dan de nieuwprijs... | |
MaximumRush | maandag 27 januari 2014 @ 10:45 |
Nieuwprijs was in Nederland 9 ton, en 7 ton in dollars. Het valt best mee hoeveel het gestegen is. Ik denk dat dit vooral een auto is waarvan de eigenaren hem ergens in een garage hebben staan en hem af en toe strelen en verder nooit in rijden. Zonde. | |
fathank | maandag 27 januari 2014 @ 13:18 |
![]() ![]() Ferrari 348 TB. Was m'n eerste modelauto ooit. Verliefd op geworden en nooit meer los gelaten. | |
overdriver | dinsdag 28 januari 2014 @ 00:29 |
Kun je niet ergens een proefritje maken;) ga ik wel ff mee .. | |
Catch22- | dinsdag 28 januari 2014 @ 00:41 |
Je wil ook geen kilometers maken met zon auto. Elke 2000km een dure beurt hakt er wel in. Daarom droom ik niet van zulke auto's. Een dikke 911 of m5 lijkt me leuker, kan je nog een beetje normaal kilometers mee maken zonder miljonair te hoeven zijn. | |
Push. | dinsdag 28 januari 2014 @ 01:25 |
Klassiek, de db4 gt:![]() En modern, de dbs: ![]() | |
eXplorer1 | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:13 |
volledig nieuwe Volvo 850 T5-R met een dikke Prins VSI installatie met een chip richting de 300pk, mijn ultieme daily driver ![]() ![]() ![]() | |
overdriver | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:42 |
Mijn absolute favoriet ever | |
Zeetakje | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:47 |
Daar heb ik laatst nog in gereden ![]() Ik dacht van te voren: mwah, saaie gezinsauto, maar mijn god, als die turbo begint te spoelen ![]() Om over het geluid nog maar te zwijgen ![]() | |
Pandaplint | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:54 |
Die 5cilinder roffel. Zeldzaam mooi. Ook in de standaard 2.5L trouwens ![]() Een P1800 voor de looks ![]() Een donkervoort voor de rijbeleving ![]() | |
D. | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:11 |
Je kunt niet zelf bepalen wat je droomauto is ![]() Da's net zoiets als zelf bepalen op wie je verliefd wordt ![]() | |
D. | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:16 |
Bof jij even met zo'n droomauto's ![]() Zijn nl. een stuk betaalbaarder dan hele exemplaren ![]() | |
fathank | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:44 |
Een station is natuurlijk wel toffer. Met hondenrek achter de achterbank natuurlijk. | |
Mokkebank | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:16 |
![]() ![]() ![]() Lamborghini Miura ![]() | |
eXplorer1 | woensdag 29 januari 2014 @ 15:05 |
hij is ook geleverd als de station, maar de sedan vind ik vetter. |