Vanaf dat je 10 bent .. maar toen was ie nog duur ? Is ie inmiddels niet wat goedkoper ?quote:Op maandag 13 januari 2014 00:03 schreef Anne het volgende:
Vanaf dat ik in PTA post, post ik elke keer weer dezelfde auto in dit soort topics.
[ afbeelding ]
De klaplampen versie in het zwart of donkerblauw. Behoeft verder geen uitleg.
Deze auto wil ik al vanaf dat ik 10 jaar ben.
Ze zijn betaalbaar. Alleen voor mij nog niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:07 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Vanaf dat je 10 bent .. maar toen was ie nog duur ? Is ie inmiddels niet wat goedkoper ?
http://www.gaspedaal.nl/Honda/NSX/quote:Op maandag 13 januari 2014 13:07 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Vanaf dat je 10 bent .. maar toen was ie nog duur ? Is ie inmiddels niet wat goedkoper ?
Ah een Honda Diablo. Nicequote:Op maandag 13 januari 2014 13:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Ze zijn betaalbaar. Alleen voor mij nog niet.
http://www.gaspedaal.nl/Honda/NSX/
Het is een icoon en ze zijn zeldzaam.quote:
Ik heb er (als bijrijder) in geredenquote:Op maandag 13 januari 2014 13:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Ze zijn betaalbaar. Alleen voor mij nog niet.
http://www.gaspedaal.nl/Honda/NSX/
Klopt, ¤38000 is geen extreem bedrag inderdaad, ware het niet dat ik pas 21 ben en zoveel geld sparen een eeuwigheid duurtquote:Op maandag 13 januari 2014 13:02 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Een Testarossa kun je kopen vanaf ca 38000 .. in dit deel van het jaar kun je dat misschien wel onderhandelen naar 33000 .. terwijl de 512 begint bij 58000 ..
38000 is toch niet totaal onbereikbaar als je werk hebt ? Je kunt ook een deel lenen ?
Zet alles opzij wat je niet dringend nodig hebt. Ik heb een jaar of 6 geen nieuwe kleren gekocht, en meer boodschappen gedaan bij goedkopere supermarkten. En alleen aankopen gedaan die ik echt nodig had. Daarmee heb ik nooit geld hoeven lenen voor welke auto dan ook. Hoewel geld lenen vor historische autos helemaal prima is, gezien de evt verwachten stijging van de waarde. Als je tijd genoeg hebt, kijk dan eens bij auction websites zoals RM, je moet daar wel een account voor aanmaken en het is soms een risico. Ik zou gewoon voor zo'n auto de helft lenen als je dat kunt. Betaalt zichzelf terug, omdat waarschijnlijk de rente die je betaalt, ruimschoots wordt goedgemaakt met de waardestijging.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:12 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Klopt, ¤38000 is geen extreem bedrag inderdaad, ware het niet dat ik pas 21 ben en zoveel geld sparen een eeuwigheid duurt![]()
Maar inderdaad, straks als ik meer ga verdienen een apart potje maken voor een Testarossa, dan zal het ooit wel goedkomen. Hoop ik.
Inderdaad, zo hoorde ik ooit het verhaal van een gozer die 10 jaar had gespaard om een (gebruikte) 911 te kunnen kopen en bij de eerste de beste beurt (nieuwe uitlaat) de auto alweer moest verkopen omdat hij de beurt niet kon betalen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:25 schreef Anne het volgende:
Jullie snappen hopelijk wel dat het niet alleen gaat om het aanschaffen van zo'n dergelijke auto? Wat denk je van onderhoud en de prijzen van onderdelen? En een Testarossa verzekeren als je nog in de 20 jaar bent?
Ik zeg: succes met sparen!
Als je een beetje handig bent, of wordt, kun je het meeste onderhoud zelf doen. Daar bespaar je gerust 70% op het onderhoud. De distributieketting is bij een dergelijke Ferrari volgens mij het duurste en daar moet de motor ervoor worden uitgehaald. Maar als die evt recent vervangen is, kun je door de kilometers te beperken dat nog jaaaaren uitstellen. Laat je droom niet in de weg staan door de evt hoge kosten van het bezit. Leer sleutelen, daarmee dek je het meeste wel af. En je hebt een garage nodig natuurlijk om hem veilig te stallen. Zelf sleutelen is niet alleen leuk om kosten te sparen, het geeft je veel meer plezier van je droom.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:25 schreef Anne het volgende:
Jullie snappen hopelijk wel dat het niet alleen gaat om het aanschaffen van zo'n dergelijke auto? Wat denk je van onderhoud en de prijzen van onderdelen? En een Testarossa verzekeren als je nog in de 20 jaar bent?
Ik zeg: succes met sparen!
Uh, ja. Een dergelijke auto kunnen kopen is één ding, de echte lol begint daarna pas.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:02 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Een Testarossa kun je kopen vanaf ca 38000 .. in dit deel van het jaar kun je dat misschien wel onderhandelen naar 33000 .. terwijl de 512 begint bij 58000 ..
38000 is toch niet totaal onbereikbaar als je werk hebt ? Je kunt ook een deel lenen ?
Inderdaad Anne. Dt was natuurlijk sarcastisch bedoeld van jou.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:35 schreef Anne het volgende:
Zelf het onderhoud aan een Ferrari doen.. Daarmee zal ie zeker in waarde gaan stijgen.
Vloeistoffen e.d. zijn natuurlijk zelf te doen, maar als ik op zoek zou zijn naar een Ferrari, dan zou ik persoonlijk met een grote boog om de 'zelf onderhouden' exemplaren heen lopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:55 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Inderdaad Anne. Dt was natuurlijk sarcastisch bedoeld van jou.
Vertel me, waarom wil je 800Euro betalen voor een oliewissel terwijl je het zelf kunt doen voor 100 ?
Of bougies, luchtfilters, en diverse andere olien in je differentieel, versnellingsbak. Als je je besparingen bij elkaar optelt in de loop van de jaren loopt dat flink op.
Dat je dat niet moet overwegen ? Dat kun je zo niet zomaar zeggen. Waar is geld lenen wel goed voor dan, onroerend goed ? De waardevastheid van klassiekers die op kleine schaal geproduceerd zijn is niet zelden veel beter dan dat van met de locale economie meeschommelend vastgoed.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Uh, ja. Een dergelijke auto kunnen kopen is één ding, de echte lol begint daarna pas.
Aan een moeizaam bij elkaar gespaard aanschafbedrag heb je in feite niets bij zo'n bak, het betekent dat je de auto weliswaar hebt maar al vrij snel niet meer fatsoenlijk op de weg kunt houden, want je genereert te weinig inkomsten.
Oh, en jezelf in de schulden steken voor een tweedehands exotische sportwagen.Da's al helemaal iets wat je niets eens moet overwegen.
Ik had al even zitten zoeken op een DS break:quote:Op maandag 13 januari 2014 16:01 schreef Anne het volgende:
Kriegel, JK, wat is jullie droomauto eigenlijk?
Aangezien ik weet hoe sommige merkdealers met autos omgaan, en hoe weinig beter ze zijn dan niet merkdealers, lijkt mij een PPI voordat je een auto koopt de beste optie, onderhoudsboekje of niet. Bovendien kun je je auto altijd verkopen via een Ferrari merkdealer. Er zijn merkdealers die de auto 'certificeren' op basis van hun eigen taxatie of PPI.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vloeistoffen e.d. zijn natuurlijk zelf te doen, maar als ik op zoek zou zijn naar een Ferrari, dan zou ik persoonlijk met een grote boog om de 'zelf onderhouden' exemplaren heen lopen.
Alsof je bij een Ferrari die dealer onderhouden is, dan wel weet wat er met de auto uitgespookt is ?? Dat weet je niet. Laat daarom altijd een PPI uitvoeren, hoe heet dat in NL, een grondige technische inspectie waarbij ze evt in het motorblok kijken en een olie-analyse doen etc. In de US betaal je daar niet voor niets zo een 800Euro voor. Kun je ook niet vergelijken met een ANWB testjequote:Op maandag 13 januari 2014 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vloeistoffen e.d. zijn natuurlijk zelf te doen, maar als ik op zoek zou zijn naar een Ferrari, dan zou ik persoonlijk met een grote boog om de 'zelf onderhouden' exemplaren heen lopen.
Heb ik nog in gestuurd paar maanden terug. een rodequote:Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik had al even zitten zoeken op een DS break:
[ afbeelding ]
Maar eigenlijk vind ik een auto die je redelijkerwijs met wat sparen zou kunnen kopen niet echt een droomauto.
Vroeger had ik een poster van deze op mijn (zolder)kamer:
[ afbeelding ]
Dat is dus eigenlijk mijn droomauto.
Het verschil is dat je voor onroerend goed (ook nog eens een eerste levensbehoefte) in 99% van de gevallen gedwongen wordt te lenen, omdat het anders onbetaalbaar is. Het is dus dat het moet, ik ben over het algemeen domweg geen voorstander van spullen kopen op afbetaling.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:02 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat je dat niet moet overwegen ? Dat kun je zo niet zomaar zeggen. Waar is geld lenen wel goed voor dan, onroerend goed ? De waardevastheid van klassiekers die op kleine schaal geproduceerd zijn is niet zelden veel beter dan dat van met de locale economie meeschommelend vastgoed.
Je kunt nl. als het nodig is een auto wereldwijd verkopen in economien waar het beter gaat. Je huis in NL blijft gewoon waar het minder waard staat te worden, dat koopt geen chinees.
Tenzij je in Groningen woont ...quote:Op maandag 13 januari 2014 16:18 schreef [url=http://foru. fok.nl/user/profile/200994]Kriegel[/url] het volgende:
[..]
Het verschil ,..........e doen is door er nooit mee te rijden, en dat is zonde.
Begrijp me niet verkeerd hoor, je dromen verwezenlijken is belangrijk en ik ben absoluut geen krenterige calvinist, ik bedoel alleen te zeggen dat je altijd een stukje realisme moet houden. Jezelf uiteindelijk misschien in de problemen werken is ook niet wat je wilt.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Tenzij je in Groningen woont ...
Je kunt je bezit all-risk verzekeren. Alleen is dat als twintiger wel duur denk ik. Ik begrijp je standpunt wel, het is natuurlijk hoe je er maar tegen aankijkt. In het puriteins christelijke Nederland wordt geld lenen voor een auto als overwegend dom gezien. Ironisch ook dat nergens ter wereld zoveel mensen zich scheel lenen voor hun huis als in Nederland ...
Je leeft maar 1 keer. Ik zou met alles wat in mijn macht ligt die Testarossa proberen te kopen. En dan n middelvinger terug naar de mensen die met hun puriteinse vingertje je dat afraden hehehe.
Daarom heb ik in de schuur nog een oude Fiat 128 en een VW Kever staan, allebei zakken ze in elkaar van de roest en andere ellende. Ook ooit gekocht als 'restauratieproject' maar nog geen tijd voor gehadquote:Op maandag 13 januari 2014 16:41 schreef Meike26 het volgende:
Je kan je liefde en kennis met auto's ook versterken en vermenigvuldigen door NIET meteen met een Testarossa of NSX te beginnen.
Neem die Wayne Carini nou van dat Discovery programma. Die man is toch ook niet begonnen met een Ferrari GTO? Hij zag een klein oud fiatje of iets dergelijks met potentie om deze op te knappen en met een grote meerwaarde te verkopen via een veiling. Zo heeft hij zijn Classic Supercar Imperium steeds verder vorm kunnen geven. En auto's kopen, testen, bewonderen waar hij van houd en doorverkopen omdat de volgende alweer op de loer ligt.
Kijk nu naar Amerikaanse auto's in Europa / Nederland. Geen drol waard. Zeker niet met de nieuwe belastingregels en het schrappen van de oldtimer regeling. Koop een potentieel restauratie object met een zekere 'verzamelwaarde' die in de VS zeker wel gewild zijn. Knap hem op voor zo min mogelijk ¤'s en zet hem op Ebay.com
Met sommige modellen lach je je echt ziek volgens mij. Buick Wildcat, Oldsmobile Toronado, Chevrolet Malibu.. enz enz. Vergeleken met de VS koop je ze hier voor een appel en een ei. De restauratie-objecten dan.
Met verstandigheid is natuurlijk niks mis, ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat je jezelf niet in de problemen moet werken. Ik denk dat het iets persoonlijks is, ik loop graag risico omdat me dat motiveert nog meer mijn best te doen. Natuurlijk hoeft het idd niet het allerduurste te zijn. Van Nederlanders kun je in het algemeen wel zeggen dat geld lenen absoluut NIET in de cultuur zit. Ik zou lenen ook niet willen promoten, als je het zelf kunt verdienen is dat natuurlijk nog beter.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd hoor, je dromen verwezenlijken is belangrijk en ik ben absoluut geen krenterige calvinist, ik bedoel alleen te zeggen dat je altijd een stukje realisme moet houden. Jezelf uiteindelijk misschien in de problemen werken is ook niet wat je wilt.
Een droom auto is even wat anders dan je volgende auto héquote:Op maandag 13 januari 2014 18:48 schreef Matel het volgende:
[ afbeelding ]
Of een Mazda 6 uit 2013+, ook heel erg mooi.
Ja, maar dit is een realistische droom. Duurt alsnog veel te lang voordat het haalbaar isquote:Op maandag 13 januari 2014 18:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Een droom auto is even wat anders dan je volgende auto hé
Pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt.quote:
Dat was toch vooral omdat ze eerst een lichte V12 beloofd hadden, maar met een zware geblazen V6 op de proppen kwamen?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt.![]()
[ afbeelding ]
Dingen kon je jarenlang met dikke korting aanschaffen omdat ze ze niet aan de straatstenen kwijt konden.
Jep. Overigens is dat plaatje wat ik postte die van Flavio Briatore geweestquote:Op maandag 13 januari 2014 19:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat was toch vooral omdat ze eerst een lichte V12 beloofd hadden, maar met een zware geblazen V6 op de proppen kwamen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |