Vanaf dat je 10 bent .. maar toen was ie nog duur ? Is ie inmiddels niet wat goedkoper ?quote:Op maandag 13 januari 2014 00:03 schreef Anne het volgende:
Vanaf dat ik in PTA post, post ik elke keer weer dezelfde auto in dit soort topics.
[ afbeelding ]
De klaplampen versie in het zwart of donkerblauw. Behoeft verder geen uitleg.
Deze auto wil ik al vanaf dat ik 10 jaar ben.
Ze zijn betaalbaar. Alleen voor mij nog niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:07 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Vanaf dat je 10 bent .. maar toen was ie nog duur ? Is ie inmiddels niet wat goedkoper ?
http://www.gaspedaal.nl/Honda/NSX/quote:Op maandag 13 januari 2014 13:07 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Vanaf dat je 10 bent .. maar toen was ie nog duur ? Is ie inmiddels niet wat goedkoper ?
Ah een Honda Diablo. Nicequote:Op maandag 13 januari 2014 13:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Ze zijn betaalbaar. Alleen voor mij nog niet.
http://www.gaspedaal.nl/Honda/NSX/
Het is een icoon en ze zijn zeldzaam.quote:
Ik heb er (als bijrijder) in geredenquote:Op maandag 13 januari 2014 13:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Ze zijn betaalbaar. Alleen voor mij nog niet.
http://www.gaspedaal.nl/Honda/NSX/
Klopt, ¤38000 is geen extreem bedrag inderdaad, ware het niet dat ik pas 21 ben en zoveel geld sparen een eeuwigheid duurtquote:Op maandag 13 januari 2014 13:02 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Een Testarossa kun je kopen vanaf ca 38000 .. in dit deel van het jaar kun je dat misschien wel onderhandelen naar 33000 .. terwijl de 512 begint bij 58000 ..
38000 is toch niet totaal onbereikbaar als je werk hebt ? Je kunt ook een deel lenen ?
Zet alles opzij wat je niet dringend nodig hebt. Ik heb een jaar of 6 geen nieuwe kleren gekocht, en meer boodschappen gedaan bij goedkopere supermarkten. En alleen aankopen gedaan die ik echt nodig had. Daarmee heb ik nooit geld hoeven lenen voor welke auto dan ook. Hoewel geld lenen vor historische autos helemaal prima is, gezien de evt verwachten stijging van de waarde. Als je tijd genoeg hebt, kijk dan eens bij auction websites zoals RM, je moet daar wel een account voor aanmaken en het is soms een risico. Ik zou gewoon voor zo'n auto de helft lenen als je dat kunt. Betaalt zichzelf terug, omdat waarschijnlijk de rente die je betaalt, ruimschoots wordt goedgemaakt met de waardestijging.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:12 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Klopt, ¤38000 is geen extreem bedrag inderdaad, ware het niet dat ik pas 21 ben en zoveel geld sparen een eeuwigheid duurt![]()
Maar inderdaad, straks als ik meer ga verdienen een apart potje maken voor een Testarossa, dan zal het ooit wel goedkomen. Hoop ik.
Inderdaad, zo hoorde ik ooit het verhaal van een gozer die 10 jaar had gespaard om een (gebruikte) 911 te kunnen kopen en bij de eerste de beste beurt (nieuwe uitlaat) de auto alweer moest verkopen omdat hij de beurt niet kon betalen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:25 schreef Anne het volgende:
Jullie snappen hopelijk wel dat het niet alleen gaat om het aanschaffen van zo'n dergelijke auto? Wat denk je van onderhoud en de prijzen van onderdelen? En een Testarossa verzekeren als je nog in de 20 jaar bent?
Ik zeg: succes met sparen!
Als je een beetje handig bent, of wordt, kun je het meeste onderhoud zelf doen. Daar bespaar je gerust 70% op het onderhoud. De distributieketting is bij een dergelijke Ferrari volgens mij het duurste en daar moet de motor ervoor worden uitgehaald. Maar als die evt recent vervangen is, kun je door de kilometers te beperken dat nog jaaaaren uitstellen. Laat je droom niet in de weg staan door de evt hoge kosten van het bezit. Leer sleutelen, daarmee dek je het meeste wel af. En je hebt een garage nodig natuurlijk om hem veilig te stallen. Zelf sleutelen is niet alleen leuk om kosten te sparen, het geeft je veel meer plezier van je droom.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:25 schreef Anne het volgende:
Jullie snappen hopelijk wel dat het niet alleen gaat om het aanschaffen van zo'n dergelijke auto? Wat denk je van onderhoud en de prijzen van onderdelen? En een Testarossa verzekeren als je nog in de 20 jaar bent?
Ik zeg: succes met sparen!
Uh, ja. Een dergelijke auto kunnen kopen is één ding, de echte lol begint daarna pas.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:02 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Een Testarossa kun je kopen vanaf ca 38000 .. in dit deel van het jaar kun je dat misschien wel onderhandelen naar 33000 .. terwijl de 512 begint bij 58000 ..
38000 is toch niet totaal onbereikbaar als je werk hebt ? Je kunt ook een deel lenen ?
Inderdaad Anne. Dt was natuurlijk sarcastisch bedoeld van jou.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:35 schreef Anne het volgende:
Zelf het onderhoud aan een Ferrari doen.. Daarmee zal ie zeker in waarde gaan stijgen.
Vloeistoffen e.d. zijn natuurlijk zelf te doen, maar als ik op zoek zou zijn naar een Ferrari, dan zou ik persoonlijk met een grote boog om de 'zelf onderhouden' exemplaren heen lopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:55 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Inderdaad Anne. Dt was natuurlijk sarcastisch bedoeld van jou.
Vertel me, waarom wil je 800Euro betalen voor een oliewissel terwijl je het zelf kunt doen voor 100 ?
Of bougies, luchtfilters, en diverse andere olien in je differentieel, versnellingsbak. Als je je besparingen bij elkaar optelt in de loop van de jaren loopt dat flink op.
Dat je dat niet moet overwegen ? Dat kun je zo niet zomaar zeggen. Waar is geld lenen wel goed voor dan, onroerend goed ? De waardevastheid van klassiekers die op kleine schaal geproduceerd zijn is niet zelden veel beter dan dat van met de locale economie meeschommelend vastgoed.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Uh, ja. Een dergelijke auto kunnen kopen is één ding, de echte lol begint daarna pas.
Aan een moeizaam bij elkaar gespaard aanschafbedrag heb je in feite niets bij zo'n bak, het betekent dat je de auto weliswaar hebt maar al vrij snel niet meer fatsoenlijk op de weg kunt houden, want je genereert te weinig inkomsten.
Oh, en jezelf in de schulden steken voor een tweedehands exotische sportwagen.Da's al helemaal iets wat je niets eens moet overwegen.
Ik had al even zitten zoeken op een DS break:quote:Op maandag 13 januari 2014 16:01 schreef Anne het volgende:
Kriegel, JK, wat is jullie droomauto eigenlijk?
Aangezien ik weet hoe sommige merkdealers met autos omgaan, en hoe weinig beter ze zijn dan niet merkdealers, lijkt mij een PPI voordat je een auto koopt de beste optie, onderhoudsboekje of niet. Bovendien kun je je auto altijd verkopen via een Ferrari merkdealer. Er zijn merkdealers die de auto 'certificeren' op basis van hun eigen taxatie of PPI.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vloeistoffen e.d. zijn natuurlijk zelf te doen, maar als ik op zoek zou zijn naar een Ferrari, dan zou ik persoonlijk met een grote boog om de 'zelf onderhouden' exemplaren heen lopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |