abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135440025
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Vloeistoffen e.d. zijn natuurlijk zelf te doen, maar als ik op zoek zou zijn naar een Ferrari, dan zou ik persoonlijk met een grote boog om de 'zelf onderhouden' exemplaren heen lopen.
Alsof je bij een Ferrari die dealer onderhouden is, dan wel weet wat er met de auto uitgespookt is ?? Dat weet je niet. Laat daarom altijd een PPI uitvoeren, hoe heet dat in NL, een grondige technische inspectie waarbij ze evt in het motorblok kijken en een olie-analyse doen etc. In de US betaal je daar niet voor niets zo een 800Euro voor. Kun je ook niet vergelijken met een ANWB testje
pi_135440175
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik had al even zitten zoeken op een DS break:
[ afbeelding ]
Maar eigenlijk vind ik een auto die je redelijkerwijs met wat sparen zou kunnen kopen niet echt een droomauto.

Vroeger had ik een poster van deze op mijn (zolder)kamer:
[ afbeelding ]

Dat is dus eigenlijk mijn droomauto.
Heb ik nog in gestuurd paar maanden terug. een rode
  maandag 13 januari 2014 @ 16:13:16 #78
404847 Zeetakje
wat niet rekt dat scheurt wel
pi_135440179
quote:
Wat kost een TR in de VS eigenlijk? :)
pi_135440433
Een droom auto hoeft naar mijn idee niet echt exclusief en duur te zijn, als het maar ene auto is die zeldzaam, uniek en waarschijnlijk uitzichtloos is om ooit in je bezit te hebben.

Bovendien moet een droom auto naar mijn idee een droomauto blijven. Een Renault Alpine A310 is voor mij ook een droomauto, maar zal er hoogstwaarschijnlijk toch nooit 1 kopen omdat het een te onpraktische en dure auto is in onderhoud. Een Lotus Elise of Exige (S1) is minder exclusief en is in mijn ogen minder begerenswaardig, maar biedt wel enorm veel plezier voor het geen dat je er voor betaald.

O+

100% meer kans dat ik een Lotus zou kopen voor het geld dat ik ook een VW Sp2 zou kunnen kopen. SP2 blijft een droom, Exige word werkelijkheid.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:18:44 #80
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_135440443
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:02 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dat je dat niet moet overwegen ? Dat kun je zo niet zomaar zeggen. Waar is geld lenen wel goed voor dan, onroerend goed ? De waardevastheid van klassiekers die op kleine schaal geproduceerd zijn is niet zelden veel beter dan dat van met de locale economie meeschommelend vastgoed.

Je kunt nl. als het nodig is een auto wereldwijd verkopen in economien waar het beter gaat. Je huis in NL blijft gewoon waar het minder waard staat te worden, dat koopt geen chinees.
Het verschil is dat je voor onroerend goed (ook nog eens een eerste levensbehoefte) in 99% van de gevallen gedwongen wordt te lenen, omdat het anders onbetaalbaar is. Het is dus dat het moet, ik ben over het algemeen domweg geen voorstander van spullen kopen op afbetaling.

Toegegeven, het is waar dat bepaalde klassiekers een investering kunnen worden die zich vanzelf ruimschoots terugbetaalt, en dat huizenwaarde gevoelig is voor marktfluctuaties. Aan de andere kant, met een huis loop je niet op ieder moment het risico in een ongeval verzeild te raken dat de waarde in één klap met driekwart vermindert. De enige manier om dat met een oude Ferrari te doen is door er nooit mee te rijden, en dat is zonde.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_135440953
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:18 schreef [url=http://foru. fok.nl/user/profile/200994]Kriegel[/url] het volgende:

[..]

Het verschil ,..........e doen is door er nooit mee te rijden, en dat is zonde.
Tenzij je in Groningen woont ...

Je kunt je bezit all-risk verzekeren. Alleen is dat als twintiger wel duur denk ik. Ik begrijp je standpunt wel, het is natuurlijk hoe je er maar tegen aankijkt. In het puriteins christelijke Nederland wordt geld lenen voor een auto als overwegend dom gezien. Ironisch ook dat nergens ter wereld zoveel mensen zich scheel lenen voor hun huis als in Nederland ...

Je leeft maar 1 keer. Ik zou met alles wat in mijn macht ligt die Testarossa proberen te kopen. En dan n middelvinger terug naar de mensen die met hun puriteinse vingertje je dat afraden hehehe.
pi_135441558
Je kan je liefde en kennis met auto's ook versterken en vermenigvuldigen door NIET meteen met een Testarossa of NSX te beginnen.

Neem die Wayne Carini nou van dat Discovery programma. Die man is toch ook niet begonnen met een Ferrari GTO? Hij zag een klein oud fiatje of iets dergelijks met potentie om deze op te knappen en met een grote meerwaarde te verkopen via een veiling. Zo heeft hij zijn Classic Supercar Imperium steeds verder vorm kunnen geven. En auto's kopen, testen, bewonderen waar hij van houd en doorverkopen omdat de volgende alweer op de loer ligt.

Kijk nu naar Amerikaanse auto's in Europa / Nederland. Geen drol waard. Zeker niet met de nieuwe belastingregels en het schrappen van de oldtimer regeling. Koop een potentieel restauratie object met een zekere 'verzamelwaarde' die in de VS zeker wel gewild zijn. Knap hem op voor zo min mogelijk ¤'s en zet hem op Ebay.com

Met sommige modellen lach je je echt ziek volgens mij. Buick Wildcat, Oldsmobile Toronado, Chevrolet Malibu.. enz enz. Vergeleken met de VS koop je ze hier voor een appel en een ei. De restauratie-objecten dan.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:42:58 #83
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_135441626
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Tenzij je in Groningen woont ...

Je kunt je bezit all-risk verzekeren. Alleen is dat als twintiger wel duur denk ik. Ik begrijp je standpunt wel, het is natuurlijk hoe je er maar tegen aankijkt. In het puriteins christelijke Nederland wordt geld lenen voor een auto als overwegend dom gezien. Ironisch ook dat nergens ter wereld zoveel mensen zich scheel lenen voor hun huis als in Nederland ...

Je leeft maar 1 keer. Ik zou met alles wat in mijn macht ligt die Testarossa proberen te kopen. En dan n middelvinger terug naar de mensen die met hun puriteinse vingertje je dat afraden hehehe.
Begrijp me niet verkeerd hoor, je dromen verwezenlijken is belangrijk en ik ben absoluut geen krenterige calvinist, ik bedoel alleen te zeggen dat je altijd een stukje realisme moet houden. Jezelf uiteindelijk misschien in de problemen werken is ook niet wat je wilt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 13 januari 2014 @ 16:51:31 #84
404847 Zeetakje
pi_135442038
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:41 schreef Meike26 het volgende:
Je kan je liefde en kennis met auto's ook versterken en vermenigvuldigen door NIET meteen met een Testarossa of NSX te beginnen.

Neem die Wayne Carini nou van dat Discovery programma. Die man is toch ook niet begonnen met een Ferrari GTO? Hij zag een klein oud fiatje of iets dergelijks met potentie om deze op te knappen en met een grote meerwaarde te verkopen via een veiling. Zo heeft hij zijn Classic Supercar Imperium steeds verder vorm kunnen geven. En auto's kopen, testen, bewonderen waar hij van houd en doorverkopen omdat de volgende alweer op de loer ligt.

Kijk nu naar Amerikaanse auto's in Europa / Nederland. Geen drol waard. Zeker niet met de nieuwe belastingregels en het schrappen van de oldtimer regeling. Koop een potentieel restauratie object met een zekere 'verzamelwaarde' die in de VS zeker wel gewild zijn. Knap hem op voor zo min mogelijk ¤'s en zet hem op Ebay.com

Met sommige modellen lach je je echt ziek volgens mij. Buick Wildcat, Oldsmobile Toronado, Chevrolet Malibu.. enz enz. Vergeleken met de VS koop je ze hier voor een appel en een ei. De restauratie-objecten dan.
Daarom heb ik in de schuur nog een oude Fiat 128 en een VW Kever staan, allebei zakken ze in elkaar van de roest en andere ellende. Ook ooit gekocht als 'restauratieproject' maar nog geen tijd voor gehad :')
pi_135442311
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd hoor, je dromen verwezenlijken is belangrijk en ik ben absoluut geen krenterige calvinist, ik bedoel alleen te zeggen dat je altijd een stukje realisme moet houden. Jezelf uiteindelijk misschien in de problemen werken is ook niet wat je wilt.
Met verstandigheid is natuurlijk niks mis, ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat je jezelf niet in de problemen moet werken. Ik denk dat het iets persoonlijks is, ik loop graag risico omdat me dat motiveert nog meer mijn best te doen. Natuurlijk hoeft het idd niet het allerduurste te zijn. Van Nederlanders kun je in het algemeen wel zeggen dat geld lenen absoluut NIET in de cultuur zit. Ik zou lenen ook niet willen promoten, als je het zelf kunt verdienen is dat natuurlijk nog beter.

Maar dat betekent dus ook, dat je in je jongere jaren alleen maar kan dromen. Tegen de tijd dat je het kunt betalen ben je grijs en is het te laat. Ik vergeet gemakshalve dat ik ooit het hele bedrag voor een klassieker heb geleend toen ik net een jaarcontract kreeg, 22 jaar geleden. Joh wat was ik dom ! volgens mijn moeder dan. Maar wat heb ik een heerlijke ritjes in die auto gehad. Onvergetelijke zwoele zomeravonden met een lekker muziekje erbij, na het werk of in het weekend. Ik zou niet weten hoe je dat kunt uitdrukken in geld. Ik denk er nog met veel plezier aan terug en heb dat grappige autootje nog steeds. ;)
pi_135443342
Zou wel graag een Chevrolet camaro willen hebben zolang het maar een bruine is. :P

Zoiets maar dan in een meer donkerder bruin.
Ура для россии
  maandag 13 januari 2014 @ 18:10:25 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135444997
Onbereikbaar, dus droomauto:
Alfa 8C2300 Monza

Iets bereikbaarder:

Ik weet nu al dat het waardeloze bakken zijn, maar een dikke US-V8 in een sixties Italiaan of Brit lijkt mij wel wat.
Van Iso Grifo tot Jensen Interceptor, van DeTomaso Pantera tot AC 428 Frua

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_135445828
Tja, mijn lijstje zou er dan zo uitzien :

Compleet onbereikbaar

Bugatti EB 110 SS

Beetje bereikbaar 1 & 2

Gillet Vertigo

Volkswagen SP2

Beetje meer bereikbaar 1 & 2

Renault Sport spider

Droomauto binnen bereik :

http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/detail.php?id=782
pi_135446517

Of een Mazda 6 uit 2013+, ook heel erg mooi.
pi_135446608
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:48 schreef Matel het volgende:
[ afbeelding ]

Of een Mazda 6 uit 2013+, ook heel erg mooi.
Een droom auto is even wat anders dan je volgende auto hé ;)
pi_135446685
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Een droom auto is even wat anders dan je volgende auto hé ;)
Ja, maar dit is een realistische droom. Duurt alsnog veel te lang voordat het haalbaar is ;)
pi_135447047
Een mustang uit de jaren 60 :)
My dials are pupillated.
pi_135447529
Lexus LFA O+

Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_135448528

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_135448626
Dit is er trouwens ook wel ééntje hoor. Maar dan puur een droomauto voor één dag !

maandag 13 januari 2014 @ 19:38:35 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135449052
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:29 schreef Geralt het volgende:

..

:)
Pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt. ;)

Dingen kon je jarenlang met dikke korting aanschaffen omdat ze ze niet aan de straatstenen kwijt konden.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:42:10 #97
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135449321
quote:
12s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt. ;)
[ afbeelding ]
Dingen kon je jarenlang met dikke korting aanschaffen omdat ze ze niet aan de straatstenen kwijt konden.
Dat was toch vooral omdat ze eerst een lichte V12 beloofd hadden, maar met een zware geblazen V6 op de proppen kwamen?
  maandag 13 januari 2014 @ 19:46:00 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135449562
Crisis.
Alweer :')
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_1990s_recession
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Monday_%281987%29
McLaren F1 (dat is nou echt een droomauto :9~ ) verkocht ook voor geen meter.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:48:08 #99
404847 Zeetakje
pi_135449683
pi_135450305
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:42 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat was toch vooral omdat ze eerst een lichte V12 beloofd hadden, maar met een zware geblazen V6 op de proppen kwamen?
Jep. Overigens is dat plaatje wat ik postte die van Flavio Briatore geweest :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')