Alsof je bij een Ferrari die dealer onderhouden is, dan wel weet wat er met de auto uitgespookt is ?? Dat weet je niet. Laat daarom altijd een PPI uitvoeren, hoe heet dat in NL, een grondige technische inspectie waarbij ze evt in het motorblok kijken en een olie-analyse doen etc. In de US betaal je daar niet voor niets zo een 800Euro voor. Kun je ook niet vergelijken met een ANWB testjequote:Op maandag 13 januari 2014 16:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vloeistoffen e.d. zijn natuurlijk zelf te doen, maar als ik op zoek zou zijn naar een Ferrari, dan zou ik persoonlijk met een grote boog om de 'zelf onderhouden' exemplaren heen lopen.
Heb ik nog in gestuurd paar maanden terug. een rodequote:Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik had al even zitten zoeken op een DS break:
[ afbeelding ]
Maar eigenlijk vind ik een auto die je redelijkerwijs met wat sparen zou kunnen kopen niet echt een droomauto.
Vroeger had ik een poster van deze op mijn (zolder)kamer:
[ afbeelding ]
Dat is dus eigenlijk mijn droomauto.
Het verschil is dat je voor onroerend goed (ook nog eens een eerste levensbehoefte) in 99% van de gevallen gedwongen wordt te lenen, omdat het anders onbetaalbaar is. Het is dus dat het moet, ik ben over het algemeen domweg geen voorstander van spullen kopen op afbetaling.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:02 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat je dat niet moet overwegen ? Dat kun je zo niet zomaar zeggen. Waar is geld lenen wel goed voor dan, onroerend goed ? De waardevastheid van klassiekers die op kleine schaal geproduceerd zijn is niet zelden veel beter dan dat van met de locale economie meeschommelend vastgoed.
Je kunt nl. als het nodig is een auto wereldwijd verkopen in economien waar het beter gaat. Je huis in NL blijft gewoon waar het minder waard staat te worden, dat koopt geen chinees.
Tenzij je in Groningen woont ...quote:Op maandag 13 januari 2014 16:18 schreef [url=http://foru. fok.nl/user/profile/200994]Kriegel[/url] het volgende:
[..]
Het verschil ,..........e doen is door er nooit mee te rijden, en dat is zonde.
Begrijp me niet verkeerd hoor, je dromen verwezenlijken is belangrijk en ik ben absoluut geen krenterige calvinist, ik bedoel alleen te zeggen dat je altijd een stukje realisme moet houden. Jezelf uiteindelijk misschien in de problemen werken is ook niet wat je wilt.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Tenzij je in Groningen woont ...
Je kunt je bezit all-risk verzekeren. Alleen is dat als twintiger wel duur denk ik. Ik begrijp je standpunt wel, het is natuurlijk hoe je er maar tegen aankijkt. In het puriteins christelijke Nederland wordt geld lenen voor een auto als overwegend dom gezien. Ironisch ook dat nergens ter wereld zoveel mensen zich scheel lenen voor hun huis als in Nederland ...
Je leeft maar 1 keer. Ik zou met alles wat in mijn macht ligt die Testarossa proberen te kopen. En dan n middelvinger terug naar de mensen die met hun puriteinse vingertje je dat afraden hehehe.
Daarom heb ik in de schuur nog een oude Fiat 128 en een VW Kever staan, allebei zakken ze in elkaar van de roest en andere ellende. Ook ooit gekocht als 'restauratieproject' maar nog geen tijd voor gehadquote:Op maandag 13 januari 2014 16:41 schreef Meike26 het volgende:
Je kan je liefde en kennis met auto's ook versterken en vermenigvuldigen door NIET meteen met een Testarossa of NSX te beginnen.
Neem die Wayne Carini nou van dat Discovery programma. Die man is toch ook niet begonnen met een Ferrari GTO? Hij zag een klein oud fiatje of iets dergelijks met potentie om deze op te knappen en met een grote meerwaarde te verkopen via een veiling. Zo heeft hij zijn Classic Supercar Imperium steeds verder vorm kunnen geven. En auto's kopen, testen, bewonderen waar hij van houd en doorverkopen omdat de volgende alweer op de loer ligt.
Kijk nu naar Amerikaanse auto's in Europa / Nederland. Geen drol waard. Zeker niet met de nieuwe belastingregels en het schrappen van de oldtimer regeling. Koop een potentieel restauratie object met een zekere 'verzamelwaarde' die in de VS zeker wel gewild zijn. Knap hem op voor zo min mogelijk ¤'s en zet hem op Ebay.com
Met sommige modellen lach je je echt ziek volgens mij. Buick Wildcat, Oldsmobile Toronado, Chevrolet Malibu.. enz enz. Vergeleken met de VS koop je ze hier voor een appel en een ei. De restauratie-objecten dan.
Met verstandigheid is natuurlijk niks mis, ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat je jezelf niet in de problemen moet werken. Ik denk dat het iets persoonlijks is, ik loop graag risico omdat me dat motiveert nog meer mijn best te doen. Natuurlijk hoeft het idd niet het allerduurste te zijn. Van Nederlanders kun je in het algemeen wel zeggen dat geld lenen absoluut NIET in de cultuur zit. Ik zou lenen ook niet willen promoten, als je het zelf kunt verdienen is dat natuurlijk nog beter.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd hoor, je dromen verwezenlijken is belangrijk en ik ben absoluut geen krenterige calvinist, ik bedoel alleen te zeggen dat je altijd een stukje realisme moet houden. Jezelf uiteindelijk misschien in de problemen werken is ook niet wat je wilt.
Een droom auto is even wat anders dan je volgende auto héquote:Op maandag 13 januari 2014 18:48 schreef Matel het volgende:
[ afbeelding ]
Of een Mazda 6 uit 2013+, ook heel erg mooi.
Ja, maar dit is een realistische droom. Duurt alsnog veel te lang voordat het haalbaar isquote:Op maandag 13 januari 2014 18:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Een droom auto is even wat anders dan je volgende auto hé
Pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt.quote:
Dat was toch vooral omdat ze eerst een lichte V12 beloofd hadden, maar met een zware geblazen V6 op de proppen kwamen?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt.![]()
[ afbeelding ]
Dingen kon je jarenlang met dikke korting aanschaffen omdat ze ze niet aan de straatstenen kwijt konden.
Jep. Overigens is dat plaatje wat ik postte die van Flavio Briatore geweestquote:Op maandag 13 januari 2014 19:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat was toch vooral omdat ze eerst een lichte V12 beloofd hadden, maar met een zware geblazen V6 op de proppen kwamen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |