En, wat vind je er van? Ik moet wel even wennen, hele andere sound dan ik van ze gewoon benquote:
Als dat op het 4e album is is dat terechtquote:
hmm.... doet denken aan een hoop dreampop bands van nu, beetje BOY, beetje Warpaint, maar ook een beetje de oude Tegan and Sara of rustigere Eisley.... maar tegelijk ook allemaal net niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:21 schreef DeMessias het volgende:
Ik vind dit nummer wel goed, kwam onlangs op de radio voorbij
Nog vergelijkbare bands of nummers?
Oeh, ik vond ze al tegenvallen toen hun 1e album net uit wasquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als dat op het 4e album is is dat terecht
Lekker nummer hoor. Ik vind het niet heel erg anders hoor? Wild Beasts in ieder geval geweldige band, met weinig uitschieters maar ook weinig dieptepunten. Hele constante, relaxete, goed wegluisterende bandquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En, wat vind je er van? Ik moet wel even wennen, hele andere sound dan ik van ze gewoon benMaar ze veranderen wel vaak van stijl. Smother vond ik toch wel goed, dus heb goede verwachtingen voor het nieuwe album. Smother is uit 2011, gek, had de indruk dat ik al eeuwen niets nieuws van ze gehoord had. Maar erg leuke band, kijk uit naar het nieuwe album en eventueel concert.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Oeh, ik vond ze al tegenvallen toen hun 1e album net uit was
Ja, want deze demo was veel beter.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Oeh, ik vond ze al tegenvallen toen hun 1e album net uit was
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, want deze demo was veel beter.
Mwah ik vind de White Lies dan meer op het symfonisch donkere geluid van Echo lijken. Overigens was die eerste LP echt heel leuk, van White Lies maar daarna werd het echt sléchtquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik kende ze niet, was op Pukkelpop in 2002 en daar werden ze aangekondigd als 'Joy Division-achtig'. Dus heen... niet heel slecht maar ook niet boeiend, heb het een nummer of 5 volgehouden steeds wachtend op meer Joy Division invloeden
Maar dan nog altijd wel beter dan White Lies die (veel later) ook al als Joy Division kloon werden aangekondigd maar die sindsdien voor mij een mindere Interpol zijn
Toen hadden ze ook een hele goede liveshow. Daar is.. laten we zeggen, weinig van overgebleven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:00 schreef Norrage het volgende:
Eerste White Lies was aardig, daarna was het echt helemaal verschrikkelijk. Dan toch liever Interpol
Heb met beide erg weinig. Maar toch liever White Lies voor mij.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:00 schreef Norrage het volgende:
Eerste White Lies was aardig, daarna was het echt helemaal verschrikkelijk. Dan toch liever Interpol
Antics had nog een nummer of 2, 3 die wel anders waren dan alles op TOTBL. Die 3e was wat lomer maar al weinig bijzonders. Die 4e was echt een draak.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:05 schreef brooklyndodger het volgende:
Interpol heeft een prima debuut plaat en heeft deze plaat 3 keer herhaald erna zonder ziel. Zelfs de almachtige David Pajo kon ze niet redden.
Trouwens als je niet weet wie David Pajo is en je de woorden postrock gebruik ga je schamen.
David Pajo is van (o.a.) Slint.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
David Pajo is van (o.a.) Slint.Schoolbanken roepen jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antics heeft inderdaad wat toffe nummers maar het maakt geen goede plaat voor me.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Antics had nog een nummer of 2, 3 die wel anders waren dan alles op TOTBL. Die 3e was wat lomer maar al weinig bijzonders. Die 4e was echt een draak.
Ohja en papo solo heeft bizar mooie dingen gemaakt waaronder dit:
Goeie singles, verder weinig goede albumtracks.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Editors is ook zon band die ze Joy Division achtige dingen toedichtten toen ze net begonnen.
Zijn ook niet verder gekomen dan een half leuk album.
Misschien wel het beste album ooit. Maar ik vind m wel zwaar om te luisteren, zit veel emotie voor me aan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Sorry, ik kon alle haters niet verstaan door deze parel. Heb ik nog iets gemist?
Dat dit een prima plaat is!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Sorry, ik kon alle haters niet verstaan door deze parel. Heb ik nog iets gemist?
Mening nog steeds best het hetzelfdequote:Een tweede luisterbeurt heeft deze plaat net gehad en ik ben er al meer over te spreken. Er is iets in interpol dat me juist afstuit en ook toetrekt. De zang is niet alles, de gitaren soms ook niet maar het heeft allemaal wel zeker iets. Het probleem is het begint met de twee zwakste nummers van de plaat. Untiteld en Obstacle 1 zijn zeker geen goede nummers, eentonig doorgaande wave nummers. Best aardig, maar een album als deze nummers er alleen opstaan hoef ik het niet. Eerlijk gezegd het einde van Untiteld is zeer goed maar de rest van het nummer is dodelijk saai. Obstacle 1, zeker het eerste obstakel als luisteraar en de band. Wat meer in de richting van de nummers die ik al kende(The Heinrich Maneuver, Slow Hands en NYC toevallig van alle drie de verschillende albums) maar dan weer een stuk eentoniger. De drums drukken de gitaren en zang vaak helemaal naar de achtergrond en dit nummer moet het juist daarvan hebben. Weer een gemiste kans. Het neigt zelf naar The Killers en niet een klein beetje. Ik heb niks tegen The Killers maar dit is weinig soeps tot nu.
En dan NYC, dit nummer ken ik al. Wat een wereldnummer eigenlijk, slome gitaren en zang. De jaren 80 zijn helemaal niet ver meer. Zeker ook de tekst en de monotone gitaren. Gelukkig heb ik doorgezet de eerste keer en weet ik dat nu dit top nummer komt. Hier is wel een redelijke duidelijke Editors vergelijking mogelijk maar Interpol klinkt stukken voller. You've been bored of me a long time. Ik zeker niet meer. Voor een tijdje was ik erg verveelt, maar nu niet meer. Tempo is compleet weg en het is genieten. Die nagalm op het einde ook.
Dan PDA. Het tempo is weer terug en de messcherpe gitaren zijn weer terug. Gelukkig niet dezelfde grote fout dan op Obstacle 1. Zeer leuk nummer, komt redelijk in de buurt van het vorige maar verkies die toch tot het hoogtepunt tot nu toe. Maar dit heeft zeker zijn doel getroffen. Het lijkt een eeuwigheid te duren voor vijf minuten maar vervelen doet het niet. Heerlijk outro hier ook.
Say Hello To Angels is de eerste nummer dat swingt. De gitaren zijn wat naar de achtergrond de drums ook en de zang heeft vrijspel. Wat een lekker nummer, swingt in een gortdroge manier. Heeft wel wat van de snelle Britse indie-pop weg maar dan ontzettend donker en hard.
Hands Away, hard nodig rustmoment na de vorige twee nummers. Zang wordt compleet anders en de gitaren scheuren dit keer niet mij oren open. Je hoort de spanning voor een nieuwe uitbarsting van de gitaren de hele tijd maar hij komt niet. Ontzettend knap en mooi gemaakt nummer dit dat laat horen dat Interpol geen honderd in een dozijn groepje is.
Obstacle 2, ja daar is ie dan, het tweede obstakel. Makkelijk te omzeilen en ontzettend lekker. Geen harde gitaren en de drums op de achtergrond. Gewoon een lekker nummer dat het niet haalt bij de vorige drie maar zeker in de buurt mag komen.
Stella Was A Diver And She Was Always Down. Afgezien van de idiote titel een geweldig nummer. Ja ik weet het, de gitaren staan hier op de voorgrond en de drums ook. Maar hier stoort het niet omdat het stukken slomer is dan Obstacle 1. Het heeft iets het hypnotiserend, feeback is hier ook erg dicht in de buurt. Zeker het stuk dat de zanger Stella I Love You gaat herhalen. Kippenvel is hier ook erg dichtbij.
Roland heeft een geweldig beging. Bij iedere poging van de gitaren wordt er een nieuw instrument toegevoegd. En dan begint het, de snelle gitaren en de door rammende drums. De zang klinkt als er door een megafoon wordt geschreeuwd maar voegt perfect tot het nummer toe. Een van de hoogtepunten tot nu toe, eigenlijk net te kort maar ik neem hier ruim genoegen mee.
The New is samen met Stella.. mij favoriete nummers. Voor mij komt Interpol beter tot zijn recht in lange nummers. Sloom een beetje in de toon van NYC, maar ontzettend goed. Een lied over een meisjes, zelf de donkere in maat pak mannen van Interpol zingen over meisjes en liefde. Toch komt het met veel overtuiging voor een donker klinkende band als Interpol. Hard-zacht-hard, het blijft werken. Zeker bij dit nummer en het briljante outro. Kippenvel moment komt dichtbij twee.
Leif Erikson is een nummer dat doorgaat op het zelfde niveau als het vorige nummer. Gelukkig, het klinkt weer ontzettend goed ver weg van gelikt wat sommige mensen ze verwijten. Wanhoop klonk nooit zo dichtbij op dit album als in dit nummer.
Het is gewoon een lange zit. Maar het is het waard als de twee eerste nummers laat voor wat ze zijn. Interpol heeft mij interesse gewekt en vandaag het ik maar Our Love To Admire gekocht. Ik verkies de andere op wave terende band(Editors) hun eerste nog boven deze maar het kan makkelijk veranderen. Alleen de eerste twee nummers kosten wel een 0,5 er af. Een 1,0 erbij minus die 0,5. En briljantheid is ver te zoeken hier, kwalitiet best wel maar het komt nergens in de buurt van die andere band(editors). En kans op verhoging heeft hij ook weining kans op. Morgen maar our love to admire draaien.
4,0
Ik vergelijk 'm een beetje met Loveless. Moment dat ik 'm opzet, word ik volledig in een schijnwereld gezogen. Schaduwen lopen er net wat anders, kleuren zijn net wat donkerder. Héél speciaal album.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien wel het beste album ooit. Maar ik vind m wel zwaar om te luisteren, zit veel emotie voor me aan.
Loveless is voor mij wel zo'n onwerkelijke plaat (overigens een andere plaat die zomaar de beste ooit zou kunnen zijn) die mij echt in een droomwereld zuigt, maar daar heb ik dan ook geen nare herinneringen bijquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vergelijk 'm een beetje met Loveless. Moment dat ik 'm opzet, word ik volledig in een schijnwereld gezogen. Schaduwen lopen er net wat anders, kleuren zijn net wat donkerder. Héél speciaal album.
Editors vind ik stukken beter dan Interpol en White Liesquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Editors is ook zon band die ze Joy Division achtige dingen toedichtten toen ze net begonnen.
Zijn ook niet verder gekomen dan een half leuk album.
Ik vind ze redelijk gelijkwaardig, beide albums staan in m'n top 25 allertijdenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:29 schreef brooklyndodger het volgende:
Ik vind isnt anything een stuk beter, word ik nu gelynch?
Ik vind het eerste album ook veel betere losstaande liedjes hebben, maar Loveless moet je echt in zijn geheel luisteren - tenzij je Only Shallow luistert.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Afgezien van Only Shallow heeft MBV me nooit echt kunnen boeien.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ook briljantquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar Leave Them All Behind is natuurlijk een veel aardiger shoegaze-klassieker.
Nou ja, de meeste ep's zijn laatst opnieuw uitgebracht bijelkaar op cd dus dat is niet meer zo obscuur.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:31 schreef brooklyndodger het volgende:
Mijn grote vraag is altijd hoeveel mensen kennen meer van de bands output dan isnt anything en loveles, genoeg moois in te ontdekken.
Maar waarom moet MBV in dit rijtje?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
My Bloody Valentine>>>>>> Interpol >> Editors >>>>>>>> White Lies
Zo zou ik ze ongeveer rangschikken.
Joy Division bijv. zou een stuk logischer zijn idd.quote:
Op de eerste EP na alles, maar ik ben dan ook behoorlijk fan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:31 schreef brooklyndodger het volgende:
Mijn grote vraag is altijd hoeveel mensen kennen meer van de bands output dan isnt anything en loveles, genoeg moois in te ontdekken.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah aardig eptje, beetje cramps achtig spul.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op de eerste EP na alles, maar ik ben dan ook behoorlijk fan.
Ik verbaas me er altijd over dat veel mensen van mijn leeftijd met een 'alternatieve smaak' niet verder komen dan loveless en isnt anyhtingquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, de meeste ep's zijn laatst opnieuw uitgebracht bijelkaar op cd dus dat is niet meer zo obscuur.
En ook het eerste album is weer op lp verkrijgbaar, wel heel anders natuurlijk dan Isn't Anything die ook alweer heel anders is dan Loveless
Geek bedoelde ik dan, die heb ik maar 1x geluisterd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:01 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ah aardig eptje, beetje cramps achtig spul.
[..]
Ik verbaas me er altijd over dat veel mensen van mijn leeftijd met een 'alternatieve smaak' niet verder komen dan loveless en isnt anyhting
quote:
Ja ik bedoel dus ook geekquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geek bedoelde ik dan, die heb ik maar 1x geluisterd.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Iemand een mening over het aankomende samenwerkingsverband tussen Robyn en Röyksopp?
alweer?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Iemand een mening over het aankomende samenwerkingsverband tussen Robyn en Röyksopp?
Een heel album waarschijnlijk. (edit: alhoewel, geen bron voor dat) En een festivaltour saampjes.quote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het mag van mij meer klinken als None of Dem dan als The Girl and the Robot.
Ik mis The Beatles ook wel op die lineup.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat Northside festival heeft trouwens bestwel een paar puike headliners bij elkaar met Arcade Fire, The National, Pixies, Franz Ferdinand en QOTSA.
OK, t is natuurlijk geen MBV..
Lou Reed verzaakt ook.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik mis The Beatles ook wel op die lineup.
Uuh, op welke post reageer je?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:54 schreef Slobeend het volgende:
Norrage, moet muziek perse uniek zijn voor je het kan waarderen?
Zit ik totaal niet op te wachten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Klinkt leuk. Royksopp is saai, Robyn is wel spannend. Samen kan het wel wat wordenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik kon niet quoten net, op deze:quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uuh, op welke post reageer je?
Maar ja, ik vind dat wel een belangrijk vereiste ja. Maar genoeg albums in bv mijn top 100 die niet uniek zijn hoor
Ik vind het criterium uniek ook lastig. McMorrow lijkt wel wat op Bon Iver ja, maar als je iets mooi vindt is dat niet zo belangrijk merk ik zelf. Uiteindelijk is bijna alles na de Beatles niet uniek meerquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:00 schreef Norrage het volgende:
Valt me eigenlijk niet heel erg tegen, dit album. Maar om nou te zeggen dat het uniek is....pfffff
Maar dingen die ik opzichtelijk gejat vind, kan ik gewoon niet waarderen. Dit is wel een waarschijnlijk niet bewuste maar wel heel letterlijke kopie. Zelfs de stem lijkt een soort kunstje te zijn...quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik kon niet quoten net, op deze:
[..]
Ik vind het criterium uniek ook lastig. McMorrow lijkt wel wat op Bon Iver ja, maar als je iets mooi vindt is dat niet zo belangrijk merk ik zelf. Uiteindelijk is bijna alles na de Beatles niet uniek meer
Ja dit heel erg he. Eple en Remind Me (someone else's remix) zijn heel tof, maar ze hebben ook echt meuk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Royksopp wisselt echt toffe nummers af met zaaddodende zooi.
Leave them all behind is geweldig, de rest van Ride kan me maar heel weinig boeien.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En van Only Shallow vond ik ook eigenlijk alleen dat beginriffje leuk.
Maar Leave Them All Behind is natuurlijk een veel aardiger shoegaze-klassieker.
Melody A.M. was gewoon prima, daarna ging het bergafwaarts.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:54 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja dit heel erg he. Eple en Remind Me (someone else's remix) zijn heel tof, maar ze hebben ook echt meuk.
Ik vind ze dan als een van de weinigen dan wel echt tof. Uiteraard wel meest naar Melody AM geluisterd.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:25 schreef WoD het volgende:
[..]
Melody A.M. was gewoon prima, daarna ging het bergafwaarts.
Eple staat hoog in mijn meest vreselijke singles ooitquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:54 schreef BoerBert het volgende:
Ja dit heel erg he. Eple en Remind Me (someone else's remix) zijn heel tof, maar ze hebben ook echt meuk.
Nowhere en Smile (verzamelaar van 2 ep's) vind ik als albums wel veel beter dan dat album met Leave them All Behindquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:10 schreef bartrid het volgende:
Leave them all behind is geweldig, de rest van Ride kan me maar heel weinig boeien.
Doe even normaal!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Eple staat hoog in mijn meest vreselijke singles ooit
Ah, een nieuwe Wild Beasts. Leukquote:
Ohnee, als ik die hoor breekt de lente bij me door. Zo heerlijk fris klinkt'ie.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Eple staat hoog in mijn meest vreselijke singles ooit
"I think we need more post-coital and less post-rock..."quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:05 schreef brooklyndodger het volgende:
Trouwens als je niet weet wie David Pajo is en je de woorden postrock gebruik ga je schamen.
Bijzonder leuk album, erg catchy. Toch wel een goede band. Vette teksten ook, was me nog niet eerder opgevallen. (en Cemetry Gaits is een mooie verwijzing naar de band uit je signaturequote:Op donderdag 9 januari 2014 19:17 schreef tim. het volgende:
Dat brengt me op deze verlate vraag, wat vind jij (en misschien andere liefhebbers van de oude Los Campesinos! alhier) van "No Blues"?
Mega mega mega mega fan meld zich uhm hier...Ik vind no blues heel erg goed, het is allemaal wat langzamer en volwassener maar ze hebben er toch een prachtige indierock plaat mee afgeleverd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:17 schreef tim. het volgende:
[..]
"I think we need more post-coital and less post-rock..."
Dat brengt me op deze verlate vraag, wat vind jij (en misschien andere liefhebbers van de oude Los Campesinos! alhier) van "No Blues"?
Ja, er waren allerlei distributieproblemen, toch? Special edition (met leuke zelfgemaakte Zine) kwam pas een maand later of zo.quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:37 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Mega mega mega mega fan meld zich uhm hier...Ik vind no blues heel erg goed, het is allemaal wat langzamer en volwassener maar ze hebben er toch een prachtige indierock plaat mee afgeleverd.
En als kleine side note de band heeft behoorlijk wat goodwill punten bij mij gescoord. Dit omdat mijn no blues lp met een zwaar beschadigde hoes aankwam, gemaild 5 minuten later terug een mail van Gareth met de mededeling ja je krijgt de hoes zonder kosten opgestuurd met nog een extra plaat erbij. Apart hoe zo grote band nog hun eigen distro doen.
Nee pressingsproblemen(vertraging bij het drukken van de platen en artwork) dus daardoor kwam hij later.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, er waren allerlei distributieproblemen, toch? Special edition (met leuke zelfgemaakte Zine) kwam pas een maand later of zo.
Ja. Hoor ik ook veel te weinig over. Come Down to Us behoort wmb tot de mooiste tracks van 2013.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:42 schreef Tchock het volgende:
Kut. Nummer 2 die in mijn eindlijst had gemoeten:
[ afbeelding ]
Wat een prachtige EP is dit
Ik wacht nog evenquote:Op donderdag 9 januari 2014 18:45 schreef Norrage het volgende:
ZOveel mensen die daar nog zo lang mee hebben gewacht![]()
Ik vind Come Down To Us wel te lang. Geldt overigens ook voor Rival Dealer. Knip die toch in twee of drie tracks, dat kan qua stijl en lengte primaquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:08 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja. Hoor ik ook veel te weinig over. Come Down to Us behoort wmb tot de mooiste tracks van 2013.
Alweer? Heb de vorige nog niet eens geluisterdquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe Moss in februari. Hier alvast de eerste single:
Als het meerdere tracks is luisterde ik ze waarschijnlijk ook samen vaker achter elkaar, maar ik vind het gewoon stom dat je niet dat heerlijke pompende tweede stuk in Rival Dealer of het stuk met de sitar (?) in Come Down To Us los kunt luisterenquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:14 schreef DO2 het volgende:
Ik vind het een prima lengte, hoor.
Het gebeurt zelfs nogal eens dat ik 'm 2 keer achter mekaar luister omdat ik 'm zo mooi vind.
Het was even wennen, maar wel echt heel goed ja.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:42 schreef Tchock het volgende:
Kut. Nummer 2 die in mijn eindlijst had gemoeten:
[ afbeelding ]
Wat een prachtige EP is dit
18e of zo, inderdaad. Ik stelde luisteren uit tot na kerst en toen was het al veel te laatquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:59 schreef Felagund het volgende:
Het album is toch ook pas in het midden van december uitgekomen? Te laat om nog echt voor de lijstjes in aanmerking te komen.
"Toch wel"quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Bijzonder leuk album, erg catchy. Toch wel een goede band. Vette teksten ook, was me nog niet eerder opgevallen. (en Cemetry Gaits is een mooie verwijzing naar de band uit je signature)
Ik ben nog steeds megafan van de band en de eerste drie albums, ben daarna wel Heat Rash-abonnee geweest maar de nieuw uitgebrachte muziek doet mij weinig. De verschrikkelijke armoe aan muzikale ideeën vind ik moeilijk te verdragen (waar is Harrietquote:Op donderdag 9 januari 2014 19:37 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Mega mega mega mega fan meld zich uhm hier...Ik vind no blues heel erg goed, het is allemaal wat langzamer en volwassener maar ze hebben er toch een prachtige indierock plaat mee afgeleverd.
En als kleine side note de band heeft behoorlijk wat goodwill punten bij mij gescoord. Dit omdat mijn no blues lp met een zwaar beschadigde hoes aankwam, gemaild 5 minuten later terug een mail van Gareth met de mededeling ja je krijgt de hoes zonder kosten opgestuurd met nog een extra plaat erbij. Apart hoe zo grote band nog hun eigen distro doen.
Burial heeft er gewoon absoluut schijt aan volgens mij. Het is wel tekenend dat het nieuws is als hij iets over zijn nieuwe release vertelt (zoals hij nu voor het eerst in lange tijd heeft gedaan).quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:11 schreef DO2 het volgende:
Ja, deed ie vorig jaar ook. Volgens mij schept ie daar een heimelijk genoegen in.
De EP Truant/Rough Sleeper van eind vorig jaar stond dit jaar nog in het P4K lijstje.
Ook een erg goeie EP, trouwens.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:23 schreef DO2 het volgende:
Kindred is trouwens ook een briljante EP, bedenk ik me nu. Gaat lekker zo.
Jaquote:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:19 schreef DO2 het volgende:
2013 was mbt de elektronische muziek overigens ook een bijzonder geslaagd jaar, moet ik zeggen.
Oneohtrix, Haxan Cloak, Fuck Buttons, BoC, Hecker, The Knife, Hopkins, The Field, Forest Swords, Autechre...
En dan vergeet ik er vast nog een hoop.
Lekker lijstje dat, Daniel Avery en Tropic of Cancer mogen daar in ieder geval ook bij voor mij en dus Prurient.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:19 schreef DO2 het volgende:
2013 was mbt de elektronische muziek overigens ook een bijzonder geslaagd jaar, moet ik zeggen.
Oneohtrix, Haxan Cloak, Fuck Buttons, BoC, Hecker, The Knife, Hopkins, The Field, Forest Swords, Autechre...
Jon Hopkins er nog bij. O, die staat er al. Never mind.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:19 schreef DO2 het volgende:
Julia Holter en die andere met zelfde muziek (album iets met Nepenthe)quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:26 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Jon Hopkins er nog bij. O, die staat er al. never mind.
...Burial, Bonobo, Darkside (?), Depeche Mode, Disclosure, Four Tet, James Blake, Moderat, NOC///, Vondelparkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:19 schreef DO2 het volgende:
Persoonlijk liever wat luchtiger en minimalistisch dan bijvoorbeeld dat complexe, tergende geluid van bijvoorbeeld Haxan Cloack. Snap je wat ik bedoel?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:26 schreef DO2 het volgende:
Ikonika... Mja, vind ik niet zo spannend.
Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat ik met die plaat van Autechre ook niet zoveel kan.
Die heb ik er meer voor de vorm bijgezet. En uit respect voor hun eedere werk.
En voor je het weet krijg je weer al die Autechre snobs over je heen, natuurlijk.
Ja, ik snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Persoonlijk liever wat luchtiger en minimalistisch dan bijvoorbeeld dat complexe, tergende geluid van bijvoorbeeld Haxan Cloack. Snap je wat ik bedoel?
Unspokenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik had even deze briljante track aangezet via Youtube:
Maar dan kom ik toch weer zo'n tenenkrommende reactie tegen, hé.![]()
[ afbeelding ]
Die was echt verschrikkelijk inderdaadquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vond die van Four Tet best wel heel erg kut.
Jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:40 schreef DO2 het volgende:
Nou, zo erg was dat album van Four Tet nu ook weer niet. Maar we weten nu eenmaal dat ie veel beter kan.
Da's altijd het probleem met artiesten die geniale dingen hebben gedaan in het verleden.
Dat kan. Maar dan liever niet zo'n pijnlijk versje. Gebruik dan Proust.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:43 schreef DO2 het volgende:
Ja, zoiets haal ik er ook wel uit, Max. Maar goed, zij ( of hij ) bedoelt het positief, moet je maar denken.
Ik ga even tegengeluid geven:quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:14 schreef tim. het volgende:
Ik ben nog steeds megafan van de band en de eerste drie albums, ben daarna wel Heat Rash-abonnee geweest maar de nieuw uitgebrachte muziek doet mij weinig. De verschrikkelijke armoe aan muzikale ideeën vind ik moeilijk te verdragen (waar is Harriet) , dat nieuwe album heb ik met tegenzin twee keer uitgezeten. Maar als ik jullie zo hoor moet ik het nog eens proberen.
Een paar jaar geleden kocht ik vanaf hun toenmalige blog een t-shirt maar maanden later was die nog niet bezorgd, toen reageerde Gareth ook al zo genereus! Hun DIY-mentaliteit is zeer charmant maar ik vraag me af hoe groot ze nog zijn. In ieder geval Gareth heeft een dayjob, dit klinkt weinig hoopvol en ze komen het eiland niet af voor een tour door Europa.
Voor ik iets over de muziek zeg: bands die denken dat het nog leuk is een clip te maken die 'net als vroeger' heel slecht green-screen en caleidoscoop-patronen gebruikt standaard een minpunt bij mij.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:17 schreef MCH het volgende:
Dit vinden we zeker weer vreselijk gehypte muziek uit de UK?
Wat dan? En wat vind jij er van?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:03 schreef DO2 het volgende:
Ik weet het verdict van Le Norrage ook al,.
Ik moest ook meteen aan Tame Impala denken. En aan The Coral.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:32 schreef DO2 het volgende:
Dat ie een beetje moe wordt van al die bandjes die de psychische rock muziek uit de jaren 60 willen doen laten herleven.
Ik vind het wel aardig, hoor. Doet alleen wel sterk denken aan Tame Impala.
En dan vind ik Tame Impala toch interessanter klinken.
Maar het is zeker geen straf om naar te luisteren.
Ik vond het debuut eigenlijk niet zo heel bijzonder maar Lonerism is heel tof.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:34 schreef DO2 het volgende:
Ben wel een ( groot ) liefhebber van Tame Impala. Vind ik echt een aanwinst.
Verrek. Dat wist ik ook nietquote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:41 schreef DO2 het volgende:
Oh, ik zie nu dat ze nog een album voor Innerspeakers hebben. Ik ken alleen Innerspeakers en Lonerism.
Maar ik neem aan dat we het over dezelfde albums hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik houd van dingen die compleet zijn.![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:43 schreef Tchock het volgende:
Zo.Compleet. Alles bij elkaar. Morgen luisteren.
Sundown SyndromeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik houd van dingen die compleet zijn.Deze versie is echt genieten
Ken iig één van beide EP's, staat ook nog een van hun beste nummers op, Half full glas of wine.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:43 schreef Tchock het volgende:
Ze hebben alleen twee verschillende EP's met de naam Tame Imapala, beide uit 2008 als ik Discogs en Wikipedia mag geloven.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:27 schreef Felagund het volgende:
Wanneer slapen jullie trouwens? Dat vraag ik mij soms wel af.
Niet. Hoezo?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:27 schreef Felagund het volgende:
Wanneer slapen jullie trouwens? Dat vraag ik mij soms wel af.
Ik zet altijd het nieuwe album van The National op, dan slaap ik zo.quote:
Eensquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:35 schreef kciR het volgende:
Balthazar heeft net z'n nieuwe single uit. Leipzig heet die.
Toch wel een van Belgisch beste bands van het moment.
Ik zit mobiel, dus wat lastig om die youtubelink te kopieren, dus zoek maar even op
Werd gister serieus angstig van Haxan Cloakquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zet altijd het nieuwe album van The National op, dan slaap ik zo.
Ik moest wel lachenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
En weer een dramatisch cijfer voor Pixies
http://pitchfork.com/reviews/albums/18875-pixies-ep-2/
Dit keer een 2 omdat het EP-2 is
Balthazarquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:35 schreef kciR het volgende:
Balthazar heeft net z'n nieuwe single uit. Leipzig heet die.
Toch wel een van Belgisch beste bands van het moment.
Ik zit mobiel, dus wat lastig om die youtubelink te kopieren, dus zoek maar even op
Nog een aantal EP's en ze krijgen een voldoende.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
Komen er nog 2 geloof ikquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nog een aantal EP's en ze krijgen een voldoende.
Dit hadden ze dan ook gewoon niet moeten doenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vind ik zelf heel erg leuk. Alleen je moet het maar net trekken. Kan me voorstellen dat je het niks vindt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga zelf eens een poging wagen met The Joy Formidable
Shoegaze en vrouwenstemmen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vind ik zelf heel erg leuk. Alleen je moet het maar net trekken. Kan me voorstellen dat je het niks vindt.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Shoegaze en vrouwenstemmen.
Ahh, vet. Heerlijke verrassing op deze vrijdagquote:
Eerste album is gewoon goed maar Rats zit zo ontzettend goed in elkaarquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:18 schreef Norrage het volgende:
Balthazar is echt een van de beste livebands die ik ooit gezien heb. Op plaat vind ik ze wat minder boeiend...
De derde keer pas?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Eerste album is gewoon goed maar Rats zit zo ontzettend goed in elkaar(dit is al de derde keer dat we deze discussie hebben denk ik, hehe)
Toch moeten ze wel een klein beetje oppassen dat ze niet te veel van hetzelfde gaan doen, imo.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Eerste album is gewoon goed maar Rats zit zo ontzettend goed in elkaar(dit is al de derde keer dat we deze discussie hebben denk ik, hehe)
Dat vind ik met dit nieuwe nummer al wel een beetje jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch moeten ze wel een klein beetje oppassen dat ze niet te veel van hetzelfde gaan doen, imo.
Hmm, ik vind dat er tussen het eerste album en het tweede toch al wat verschil in stijl zit. Dit nieuwe nummer had zo op Rats gekund ja, maar ik beschouw het dan ook als een extra van de Rats-sessies of zoquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch moeten ze wel een klein beetje oppassen dat ze niet te veel van hetzelfde gaan doen, imo.
Goed punt. My Bloody Valentine is inderdaad wel beter.quote:
Nja, de spoeling tussen shoegaze en lekkere herrie is natuurlijk nogal dunquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef ranja het volgende:
[..]
The Joy Formidable zou ik geen shoegaze willen noemen. Gewoon noiserock of lekkere herrie
Ik vind TJF helemaal geen herriequote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nja, de spoeling tussen shoegaze en lekkere herrie is natuurlijk nogal dunIk vind het prima omdat het zo'n type sound heeft.
Hm... vergeleken met Melt Banana is het lekker rustig inderdaad, hoewel qua volume live....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vind TJF helemaal geen herrieVoor mijn gevoel rustige muziek met leuke deuntjes en mooi stem
Nou, shoegaze is toch wel een specifiek geluidquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nja, de spoeling tussen shoegaze en lekkere herrie is natuurlijk nogal dunIk vind het prima omdat het zo'n type sound heeft.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, shoegaze is toch wel een specifiek geluidHoor toch weinig van bv MBV, Ride, Lush, Chapterhouse, Slowdive invloeden in Joy Formidable
quote:The Joy Formidable vormde het voorprogramma van bands als Editors, Passion Pit en The Temper Trap.
Wat moet ik me bij een Darkside dj-set voorstellen? Is dat zonder Dave? :/quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:42 schreef BoerBert het volgende:
Darkside heeft trouwens 6 maart ook nog een dj-set in Trouw.
Dat vraag ik mij ook afquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat moet ik me bij een Darkside dj-set voorstellen? Is dat zonder Dave? :/
Ik moet zeggen, ik luister Rats weer eens sinds lange tijd, en is toch wel erg goedquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zolang bestaat die plaat nog niet eensquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, ik luister Rats weer eens sinds lange tijd, en is toch wel erg goed![]()
Al meer dan een jaar oud.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zolang bestaat die plaat nog niet eens
quote:http://www.dailybreadtheband.com/wordpress/archives/125
2013 was a year for us, as Daily Bread, full of opportunities. It ended the same as it begun; promising. With a brand new deal with the American label House of Fangs in our pockets, and a renewed deal with Excelsior Recordings we were ready to conquer the world in 2014, but things didn’t go as planned. Last monday leadsinger Kimberly announced that she will withdraw from the band. With this decision, this also means the end of the era Daily Bread.
“For six years I have given myself, my energy and all my passion and time to Daily Bread. It has been great to do this together with my best friends and the wonderful team that is surrounding us. Six years of passion, six years devotion, but also six years if insecurity about who I am and what I want to be. After six years I noticed that the commitment and the dedication to the band became less and less stronger and after deliberation I’ve decided that I can’t continue this without giving the full 100%, especially with a big international adventure coming, that wouldn’t be honest towards the band but especially towards myself.”
Ziet er tof uit.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:00 schreef takkfyrir het volgende:
Kijk eens hoe tof:
[ afbeelding ]
Vanavond ga ik naar een concert van Holy Machines, Kyson en Martin Kohlstedt, en ´t maakt deel uit van een reeks waarbij tijdens het concert allerlei beelden worden geprojecteerd. De vorige keer hadden ze allemaal cirkels zitten figuurzagen, opgehangen in de zaal en daar van alles op weergegeven, nu hebben ze voor het decor bomen gemaakt. Hoe gaaf. Zin in.
Pulpquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mooie top 5 van meest geluisterde nummers van afgelopen half jaar he
Arcade Fire – Reflektor
The Flaming Lips – Do You Realize??
Arcade Fire – Normal Person
Pulp – Disco 2000
Klaxons – Echoes
Tofquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mooie top 5 van meest geluisterde nummers van afgelopen half jaar he
Arcade Fire – Reflektor
The Flaming Lips – Do You Realize??
Arcade Fire – Normal Person
Pulp – Disco 2000
Klaxons – Echoes
1 Arcade Fire – Reflektor 12quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
TofHier:
Arcitc Monkeys - Do I Wanna Know?
Atoms For Peace - Amok
Vampire Weekend - Step
Peace - Follow Baby
James Blake - Our Love Comes Back
Minder mooi
Allemaal prachtige tracksquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
1 Arcade Fire – Reflektor 12
2 Arcade Fire – Awful Sound (Oh Eurydice) 11
3 Arcade Fire – We Exist 10
3 Arcade Fire – It’s Never Over (Hey Orpheus) 10
5 Portico Quartet – Knee-Deep in the North Sea 9
5 Darkside – Golden Arrow 9
5 Arcade Fire – Here Comes the Night Time II 9
Veel Arcade Fire.
Moet mijn jaarlijstjes nog steeds posten trouwens.
Op een gegeven moment staan in mijn halfjaarlijst allemaal dezelfde bandsquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Allemaal prachtige tracksDie van Portico Quartet heb ik lang niet geluisterd zeg.
9 keerquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:33 schreef BoerBert het volgende:
Hoeveel keer is jullie nummer 1 beluisterd? Bij mij 84 (Judge Jury and Executioner)
Daarvoor zijn mijn plays veel te hoogquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Op een gegeven moment staan in mijn halfjaarlijst allemaal dezelfde bandsVeel Surfer Blood, Arcade Fire, Qotsa. Gewoon door aantal keren dat ik album compleet heb geluisterd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |