En, wat vind je er van? Ik moet wel even wennen, hele andere sound dan ik van ze gewoon benquote:
Als dat op het 4e album is is dat terechtquote:
hmm.... doet denken aan een hoop dreampop bands van nu, beetje BOY, beetje Warpaint, maar ook een beetje de oude Tegan and Sara of rustigere Eisley.... maar tegelijk ook allemaal net niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:21 schreef DeMessias het volgende:
Ik vind dit nummer wel goed, kwam onlangs op de radio voorbij
Nog vergelijkbare bands of nummers?
Oeh, ik vond ze al tegenvallen toen hun 1e album net uit wasquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als dat op het 4e album is is dat terecht
Lekker nummer hoor. Ik vind het niet heel erg anders hoor? Wild Beasts in ieder geval geweldige band, met weinig uitschieters maar ook weinig dieptepunten. Hele constante, relaxete, goed wegluisterende bandquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En, wat vind je er van? Ik moet wel even wennen, hele andere sound dan ik van ze gewoon benMaar ze veranderen wel vaak van stijl. Smother vond ik toch wel goed, dus heb goede verwachtingen voor het nieuwe album. Smother is uit 2011, gek, had de indruk dat ik al eeuwen niets nieuws van ze gehoord had. Maar erg leuke band, kijk uit naar het nieuwe album en eventueel concert.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Oeh, ik vond ze al tegenvallen toen hun 1e album net uit was
Ja, want deze demo was veel beter.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Oeh, ik vond ze al tegenvallen toen hun 1e album net uit was
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, want deze demo was veel beter.
Mwah ik vind de White Lies dan meer op het symfonisch donkere geluid van Echo lijken. Overigens was die eerste LP echt heel leuk, van White Lies maar daarna werd het echt sléchtquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik kende ze niet, was op Pukkelpop in 2002 en daar werden ze aangekondigd als 'Joy Division-achtig'. Dus heen... niet heel slecht maar ook niet boeiend, heb het een nummer of 5 volgehouden steeds wachtend op meer Joy Division invloeden
Maar dan nog altijd wel beter dan White Lies die (veel later) ook al als Joy Division kloon werden aangekondigd maar die sindsdien voor mij een mindere Interpol zijn
Toen hadden ze ook een hele goede liveshow. Daar is.. laten we zeggen, weinig van overgebleven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:00 schreef Norrage het volgende:
Eerste White Lies was aardig, daarna was het echt helemaal verschrikkelijk. Dan toch liever Interpol
Heb met beide erg weinig. Maar toch liever White Lies voor mij.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:00 schreef Norrage het volgende:
Eerste White Lies was aardig, daarna was het echt helemaal verschrikkelijk. Dan toch liever Interpol
Antics had nog een nummer of 2, 3 die wel anders waren dan alles op TOTBL. Die 3e was wat lomer maar al weinig bijzonders. Die 4e was echt een draak.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:05 schreef brooklyndodger het volgende:
Interpol heeft een prima debuut plaat en heeft deze plaat 3 keer herhaald erna zonder ziel. Zelfs de almachtige David Pajo kon ze niet redden.
Trouwens als je niet weet wie David Pajo is en je de woorden postrock gebruik ga je schamen.
David Pajo is van (o.a.) Slint.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
David Pajo is van (o.a.) Slint.Schoolbanken roepen jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antics heeft inderdaad wat toffe nummers maar het maakt geen goede plaat voor me.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Antics had nog een nummer of 2, 3 die wel anders waren dan alles op TOTBL. Die 3e was wat lomer maar al weinig bijzonders. Die 4e was echt een draak.
Ohja en papo solo heeft bizar mooie dingen gemaakt waaronder dit:
Goeie singles, verder weinig goede albumtracks.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Editors is ook zon band die ze Joy Division achtige dingen toedichtten toen ze net begonnen.
Zijn ook niet verder gekomen dan een half leuk album.
Misschien wel het beste album ooit. Maar ik vind m wel zwaar om te luisteren, zit veel emotie voor me aan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Sorry, ik kon alle haters niet verstaan door deze parel. Heb ik nog iets gemist?
Dat dit een prima plaat is!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Sorry, ik kon alle haters niet verstaan door deze parel. Heb ik nog iets gemist?
Mening nog steeds best het hetzelfdequote:Een tweede luisterbeurt heeft deze plaat net gehad en ik ben er al meer over te spreken. Er is iets in interpol dat me juist afstuit en ook toetrekt. De zang is niet alles, de gitaren soms ook niet maar het heeft allemaal wel zeker iets. Het probleem is het begint met de twee zwakste nummers van de plaat. Untiteld en Obstacle 1 zijn zeker geen goede nummers, eentonig doorgaande wave nummers. Best aardig, maar een album als deze nummers er alleen opstaan hoef ik het niet. Eerlijk gezegd het einde van Untiteld is zeer goed maar de rest van het nummer is dodelijk saai. Obstacle 1, zeker het eerste obstakel als luisteraar en de band. Wat meer in de richting van de nummers die ik al kende(The Heinrich Maneuver, Slow Hands en NYC toevallig van alle drie de verschillende albums) maar dan weer een stuk eentoniger. De drums drukken de gitaren en zang vaak helemaal naar de achtergrond en dit nummer moet het juist daarvan hebben. Weer een gemiste kans. Het neigt zelf naar The Killers en niet een klein beetje. Ik heb niks tegen The Killers maar dit is weinig soeps tot nu.
En dan NYC, dit nummer ken ik al. Wat een wereldnummer eigenlijk, slome gitaren en zang. De jaren 80 zijn helemaal niet ver meer. Zeker ook de tekst en de monotone gitaren. Gelukkig heb ik doorgezet de eerste keer en weet ik dat nu dit top nummer komt. Hier is wel een redelijke duidelijke Editors vergelijking mogelijk maar Interpol klinkt stukken voller. You've been bored of me a long time. Ik zeker niet meer. Voor een tijdje was ik erg verveelt, maar nu niet meer. Tempo is compleet weg en het is genieten. Die nagalm op het einde ook.
Dan PDA. Het tempo is weer terug en de messcherpe gitaren zijn weer terug. Gelukkig niet dezelfde grote fout dan op Obstacle 1. Zeer leuk nummer, komt redelijk in de buurt van het vorige maar verkies die toch tot het hoogtepunt tot nu toe. Maar dit heeft zeker zijn doel getroffen. Het lijkt een eeuwigheid te duren voor vijf minuten maar vervelen doet het niet. Heerlijk outro hier ook.
Say Hello To Angels is de eerste nummer dat swingt. De gitaren zijn wat naar de achtergrond de drums ook en de zang heeft vrijspel. Wat een lekker nummer, swingt in een gortdroge manier. Heeft wel wat van de snelle Britse indie-pop weg maar dan ontzettend donker en hard.
Hands Away, hard nodig rustmoment na de vorige twee nummers. Zang wordt compleet anders en de gitaren scheuren dit keer niet mij oren open. Je hoort de spanning voor een nieuwe uitbarsting van de gitaren de hele tijd maar hij komt niet. Ontzettend knap en mooi gemaakt nummer dit dat laat horen dat Interpol geen honderd in een dozijn groepje is.
Obstacle 2, ja daar is ie dan, het tweede obstakel. Makkelijk te omzeilen en ontzettend lekker. Geen harde gitaren en de drums op de achtergrond. Gewoon een lekker nummer dat het niet haalt bij de vorige drie maar zeker in de buurt mag komen.
Stella Was A Diver And She Was Always Down. Afgezien van de idiote titel een geweldig nummer. Ja ik weet het, de gitaren staan hier op de voorgrond en de drums ook. Maar hier stoort het niet omdat het stukken slomer is dan Obstacle 1. Het heeft iets het hypnotiserend, feeback is hier ook erg dicht in de buurt. Zeker het stuk dat de zanger Stella I Love You gaat herhalen. Kippenvel is hier ook erg dichtbij.
Roland heeft een geweldig beging. Bij iedere poging van de gitaren wordt er een nieuw instrument toegevoegd. En dan begint het, de snelle gitaren en de door rammende drums. De zang klinkt als er door een megafoon wordt geschreeuwd maar voegt perfect tot het nummer toe. Een van de hoogtepunten tot nu toe, eigenlijk net te kort maar ik neem hier ruim genoegen mee.
The New is samen met Stella.. mij favoriete nummers. Voor mij komt Interpol beter tot zijn recht in lange nummers. Sloom een beetje in de toon van NYC, maar ontzettend goed. Een lied over een meisjes, zelf de donkere in maat pak mannen van Interpol zingen over meisjes en liefde. Toch komt het met veel overtuiging voor een donker klinkende band als Interpol. Hard-zacht-hard, het blijft werken. Zeker bij dit nummer en het briljante outro. Kippenvel moment komt dichtbij twee.
Leif Erikson is een nummer dat doorgaat op het zelfde niveau als het vorige nummer. Gelukkig, het klinkt weer ontzettend goed ver weg van gelikt wat sommige mensen ze verwijten. Wanhoop klonk nooit zo dichtbij op dit album als in dit nummer.
Het is gewoon een lange zit. Maar het is het waard als de twee eerste nummers laat voor wat ze zijn. Interpol heeft mij interesse gewekt en vandaag het ik maar Our Love To Admire gekocht. Ik verkies de andere op wave terende band(Editors) hun eerste nog boven deze maar het kan makkelijk veranderen. Alleen de eerste twee nummers kosten wel een 0,5 er af. Een 1,0 erbij minus die 0,5. En briljantheid is ver te zoeken hier, kwalitiet best wel maar het komt nergens in de buurt van die andere band(editors). En kans op verhoging heeft hij ook weining kans op. Morgen maar our love to admire draaien.
4,0
Ik vergelijk 'm een beetje met Loveless. Moment dat ik 'm opzet, word ik volledig in een schijnwereld gezogen. Schaduwen lopen er net wat anders, kleuren zijn net wat donkerder. Héél speciaal album.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien wel het beste album ooit. Maar ik vind m wel zwaar om te luisteren, zit veel emotie voor me aan.
Loveless is voor mij wel zo'n onwerkelijke plaat (overigens een andere plaat die zomaar de beste ooit zou kunnen zijn) die mij echt in een droomwereld zuigt, maar daar heb ik dan ook geen nare herinneringen bijquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vergelijk 'm een beetje met Loveless. Moment dat ik 'm opzet, word ik volledig in een schijnwereld gezogen. Schaduwen lopen er net wat anders, kleuren zijn net wat donkerder. Héél speciaal album.
Editors vind ik stukken beter dan Interpol en White Liesquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Editors is ook zon band die ze Joy Division achtige dingen toedichtten toen ze net begonnen.
Zijn ook niet verder gekomen dan een half leuk album.
Ik vind ze redelijk gelijkwaardig, beide albums staan in m'n top 25 allertijdenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:29 schreef brooklyndodger het volgende:
Ik vind isnt anything een stuk beter, word ik nu gelynch?
Ik vind het eerste album ook veel betere losstaande liedjes hebben, maar Loveless moet je echt in zijn geheel luisteren - tenzij je Only Shallow luistert.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Afgezien van Only Shallow heeft MBV me nooit echt kunnen boeien.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Afgezien van Only Shallow heeft MBV me nooit echt kunnen boeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |