abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2014 @ 19:16:55 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135156920
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 6 januari 2014 @ 19:35:45 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135158026
Lijstje
o. havermout, havermelk, amaranthcruesli, frambozen
t. groot stuk cappucinotaart met mascarponecremesaus, peer
l. 3 kleine zoete aardappelen opgebakken in schijfjes, tofu met saus en doperwten
t. 2 plakken vruchten-notenbrood, handje noten, stukje chocolade, peer
d. 2 mini-loempias, 4 opscheplepels groente, klein stukje kip, satesaus, bakje gemengd fruit
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:58:29 #3
409387 Lushie
Poessiemauw
pi_135163094
O: Volkoren boterham met ham, 2 witte boterhammen met chocovlokken ( de goede dingen waren op, boodschappentijd! )
T: Reep ontbijtkoek
L: 1 glas fruitontbijt light en 2 volkorenboterhammen met ham
T: -
D: 200 gram doperwten, kipkrokant schnitzel en na afloop een schaaltje 0% vet kwark.
T: Thee met wat honing en 2 lange vingers.

Straks waarschijnlijk nog appel/banaan/noten shake omdat ik nog geen fruit heb gehad vandaag :)
pi_135164030
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_135164660
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Gefeliciteerd *O* pm? ;)
pi_135165339
quote:
Yay! Wat cool w/ per wanneer mag je beginnen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_135166202
quote:
Wat fijn, man!! Feli! w/
pi_135168622
quote:
gefeliciteerd *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135168731
quote:
Worry is a misuse of imagination
pi_135168885
@An: ik las dat jij de nuvaring gebruikt. Die heb ik zelf ook zonder problemen gebruikt 1 jaar+ en op een gegeven moment voelde ik me steeds meer down en andere rare klachten. En op een gegeven moment ben ik gestopt met de nuvaring en alle klachten verdwenen. (Ik heb de eerst sms alert (ring vervangen) applicatie voor nuvaring ontworpen, toen ben ik hem ook gaan gebruiken :D)

Ik heb dit al van veel meer vrouwen gehoord....

Er zijn gelukkig ook genoeg succes verhalen. Maar hou het gewoon in de gaten....
pi_135168998
@chico: je zou ook de mirena spiraal kunnen overwegen. Veel vrouwen worden dan helemaal niet meer ongesteld.. De enige manier om erachter te komen of dat voor jou ook zo is, is helaas door het te proberen...
  maandag 6 januari 2014 @ 22:44:05 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169100
Mirena *O*

Ideaal
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135169109
Gefeliciteerd GB!
  maandag 6 januari 2014 @ 22:44:53 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169143
quote:
Tof! Gefeliciteerd babe!
pi_135169661
GB *O*. Wat tof!

Oeh dames jullie zijn geweldig. Zodra ik terug ben ga ik maar eens langs een gynaecoloog om alles opties te bespreken. Kwam net tegen dat ik aanvullend verzekerd ben, dus alles is alsnog vergoed. Spiraaltje klinkt interessant, maar mijn lijf kennende word ik er dan zo een die juist continu ongesteld is en het zetten lijkt me een drama :@. Dan nog liever implanon oid.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 6 januari 2014 @ 22:57:12 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169798
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:54 schreef Chicolate het volgende:
GB *O*. Wat tof!

Oeh dames jullie zijn geweldig. Zodra ik terug ben ga ik maar eens langs een gynaecoloog om alles opties te bespreken. Kwam net tegen dat ik aanvullend verzekerd ben, dus alles is alsnog vergoed. Spiraaltje klinkt interessant, maar mijn lijf kennende word ik er dan zo een die juist continu ongesteld is en het zetten lijkt me een drama :@. Dan nog liever implanon oid.
Heb je al een kind gebaard? Zo ja, dan is zetten een eitje (zeggen ze). Zo nee, beter vraag je een roesje :') ik ging out vd pijn :') december moet er een nieuwe in :X
pi_135170180
Wat fijn GB!

Niemand in onze praktijk gebruikt een nuvaring of vraagt erom. Wil niet zeggen dat dat wat betekent, maar ik weet niet of ik het handig zou vinden, zo'n minipessarium.
pi_135170425
Gefeli GBtje! Das nog best vlot gegaan!
pi_135172044
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat fijn GB!

Niemand in onze praktijk gebruikt een nuvaring of vraagt erom. Wil niet zeggen dat dat wat betekent, maar ik weet niet of ik het handig zou vinden, zo'n minipessarium.
Ik vond het erg handig. 1x per 3 weken aandenken, meerdere achter elkaar gebruiken net als de pil. Ik vond het echt top! (Tot ik er last van kreeg)
pi_135172125
Ik voelde dat ding tegen m'n baarmoeder aangaan tijdens de sex :')
En je voelde hem sowieso best makkelijk. Vond het niet heeel fijn
  Vis een optie? maandag 6 januari 2014 @ 23:50:13 #21
70532 loveli
N
pi_135172550
quote:
*O*
crap in = crap out
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:03:56 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135178606
quote:
Hoera *O* Gefeliciteerd *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_135179466
Hoera voor GB!!! *O* Wat ga je doen (PM?)?
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:51:56 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135179968
Mogguh!

Lijstje!

O: Magere kwark, magere yoghurt, muesli.
L: 4x spelt, 1x pindakaas, 1x 20+ smeerkaas, 1x kalkoenfilet, 1x runderrookvlees
S: Sportschool, 30 min cardio, 1u krachttraining voor de beentjes
T: Bakje kwark voor spierherstel :9
T2: 2 volkoren beschuitjes met 20+ smeerkaas
D: Groente (rode bieten of iets anders), aardappelen, kipfilet, 0% vet griekse yoghurt, jus.
T: Bak kwark met een appel en mandarijn
T: 2x Volkoren beschuit met 20+ smeerkaas.
pi_135179969
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:39 schreef Skoap het volgende:
@An: ik las dat jij de nuvaring gebruikt. Die heb ik zelf ook zonder problemen gebruikt 1 jaar+ en op een gegeven moment voelde ik me steeds meer down en andere rare klachten. En op een gegeven moment ben ik gestopt met de nuvaring en alle klachten verdwenen. (Ik heb de eerst sms alert (ring vervangen) applicatie voor nuvaring ontworpen, toen ben ik hem ook gaan gebruiken :D)

Ik heb dit al van veel meer vrouwen gehoord....

Er zijn gelukkig ook genoeg succes verhalen. Maar hou het gewoon in de gaten....
Ga ik doen, thanks!
pi_135180409
Ik ben al een behoorlijk eind op weg, van 68kg naar 63.4kg, maar ik wil eigenlijk nog door naar de 58kg. Dan heb ik een mooi bmi van 22 en zit ik prettiger in mijn vel, weet ik van eerder. Betere conditie en minder pijnklachten in de knie en rug (dat laatste hopelijk). De laatste tijd is het soorten en op mijn eten letten wat minder goed gegaan, maar nu er weer lekker tegenaan! :) Het hoeft echt niet met een rotvaart, ik wil dat het er ook af blijft. Donderdag weer naar de sportschool!
Your opinion of me is none of my business.
pi_135180446
Feli, GB! w/
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:58 schreef Lushie het volgende:
O: Volkoren boterham met ham, 2 witte boterhammen met chocovlokken ( de goede dingen waren op, boodschappentijd! )
T: Reep ontbijtkoek
L: 1 glas fruitontbijt light en 2 volkorenboterhammen met ham
T: -
D: 200 gram doperwten, kipkrokant schnitzel en na afloop een schaaltje 0% vet kwark.
T: Thee met wat honing en 2 lange vingers.

Straks waarschijnlijk nog appel/banaan/noten shake omdat ik nog geen fruit heb gehad vandaag :)
Welkom :W

Je lijstje heeft erg veel suikers vind je ook niet? :{
Waar wil je naartoe?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_135180995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:10 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben al een behoorlijk eind op weg, van 68kg naar 63.4kg, maar ik wil eigenlijk nog door naar de 58kg. Dan heb ik een mooi bmi van 22 en zit ik prettiger in mijn vel, weet ik van eerder. Betere conditie en minder pijnklachten in de knie en rug (dat laatste hopelijk). De laatste tijd is het soorten en op mijn eten letten wat minder goed gegaan, maar nu er weer lekker tegenaan! :) Het hoeft echt niet met een rotvaart, ik wil dat het er ook af blijft. Donderdag weer naar de sportschool!
Rug heeft niet altijd met gewicht te maken.
DevilsAndDust bijvoorbeeld had ook veel last van d'r rug en die was er gewoon slank bij, die heeft veel baat erbij gehad de rugspieren 'goed' te gaan trainen.
En ik zelf ook maar ben niet echt slank te noemen :+

Welke oefeningen voor je rug dus je al in de sportschool? En hoe staat dit in verhouding met je buikspieroefeningen? Als je buikspieren in verhouding te sterk zijn voor je rug kan dit ook klachten veroorzaken.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_135181105
Het is na een maand freeweelen met eten (door heel veel beweging gelukkig bijna niets aangekomen) weer heel moeilijk om een goed patroon te vinden.. Daarom maar eens een lijstje posten..

O: 2 Volkoren boterhammen met elk een gekookt eitje.
T: Appel.
L: 250 gram franse kwark met diepvriesfruit.
T: banaan.
T2: Volkoren boterham met jam.
D: 350 gram winterpeen, gefruit uitje, sausje (nog bedenken wat voor), 150 gram gegrilde kip. Schaaltje magere yoghurt na afloop.
S: Half uurtje hardlopen en daarna krachtoefeningen met benen- en buikspieren.

Merk dat genoeg drinken weer eens een probleem is, dus ga me weer verplichten 1,5 liter water te drinken.
pi_135181158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

DevilsAndDust bijvoorbeeld had ook veel last van d'r rug en die was er gewoon slank bij, die heeft veel baat erbij gehad de rugspieren 'goed' te gaan trainen.

Welke oefeningen voor je rug dus je al in de sportschool? En hoe staat dit in verhouding met je buikspieroefeningen? Als je buikspieren in verhouding te sterk zijn voor je rug kan dit ook klachten veroorzaken.
Ik heb scoliose, een gedraaid en gekanteld bekken. Daar komen de rugklachten vandaan. Veel oefenen met houding en grote rugspieren trainen inderdaad. :) Ik heb een lijstje gemaakt met een begeleider van de sportschool en mijn fysio. Ik moet een soort corset om mijn ruggengraat gaan maken. :+
pi_135181244
Lijstje

O: speltvlokken met cocos & rozijnen + goij bessen + turske yoghurt + raw cacao poeder + stevia
T: 3 koffie met een beetje magere melk :')
L: carpaccio + sla + parmezaanse kaas + truffel olie en gekookt (pruim) eitje
T: handje amandelen
D: kapucijners met spek en ui
T: babybel
pi_135181271
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:41 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb scoliose, een gedraaid en gekanteld bekken. Daar komen de rugklachten vandaan. Veel oefenen met houding en grote rugspieren trainen inderdaad. :) Ik heb een lijstje gemaakt met een begeleider van de sportschool en mijn fysio. Ik moet een soort corset om mijn ruggengraat gaan maken. :+
*Scoliose-boks*

Bij bij heeft het gewerkt om mijn rug door een manueel therapeut mijn rug te laten behandelen. Daarna op aangeven van de cesar-therapeut rug en buik trainingen te doen. Kan tegenwoordig zelfs weer enkele dagen achter elkaar veel staan :)
pi_135181281
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:41 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ah, dus daar wordt al wel aan gewerkt ^O^
pi_135181304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:46 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

*Scoliose-boks*

Bij bij heeft het gewerkt om mijn rug door een manueel therapeut mijn rug te laten behandelen. Daarna op aangeven van de cesar-therapeut rug en buik trainingen te doen. Kan tegenwoordig zelfs weer enkele dagen achter elkaar veel staan :)
Ik doe nu dus ook oefeningen en ik moet bewust recht zitten, staan, lopen, etc. Moeilijk, en als ik het een keer vergeet heb ik er een week last van. :(
pi_135181341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ah, dus daar wordt al wel aan gewerkt ^O^
Yes. :Y En verder loop ik hard, sta ik veel op de cross trainer, houd ik van squats en volg ik af en toe een klasje steps. Ik wil het klimmen ook weer gaan oppakken eigenlijk.
pi_135181449
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik doe nu dus ook oefeningen en ik moet bewust recht zitten, staan, lopen, etc. Moeilijk, en als ik het een keer vergeet heb ik er een week last van. :(
Herkenbaar. Maar merk, als je het wel trouw vol blijft houden gaat het steeds is beter :)
pi_135183942
Morgen! Oh het is alweer middag..
Net even naar de sportschool geweest en weer wat getraind. En nog wat ontdekt. Met fietsen kan ik volgens rekenmethodes 1000 kcal per uur verbranden, dat leek mij nogal hoog maar ok.
Nu ben ik eens wat zwaar gaan cardioen in de sportschool op zo'n cyclocross dinges en daaruit kwam ongeveer hetzelfde. Bij een hartslag van 160 bpm over een half uurtje verbrand ik blijkbaar ruim 1200 kcal per uur! Nog meer dan ik dacht.. Je staat dan wel als een malle op dat apparaat te hengsten maar ok :+ En nu heb ik echt geen reden meer om niet af te kunnen trainen..
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:18:35 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135184046
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:45 schreef Skoap het volgende:
Lijstje

O: speltvlokken
whut? :9
  Vis een optie? dinsdag 7 januari 2014 @ 12:23:57 #39
70532 loveli
N
pi_135184215
Meh. Hond van ouders heeft inoperabele tumor en moet zo inslapen.
crap in = crap out
pi_135184527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:23 schreef loveli het volgende:
;( Is ook stom. Sterkte. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135184588
pi_135184598
quote:
;( ;( :*

ik heb zo hard gehuild toen dat met de hond van mijn ouders moest :@
  Vis een optie? dinsdag 7 januari 2014 @ 12:46:17 #43
70532 loveli
N
pi_135184858
Was net op weg naar m'n ouders om internetproblemen te fixen toen ze me belden, ben er precies op tijd om erbij te zijn. Ik doe nog eens mascara op :')
crap in = crap out
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:51:20 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135189623
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:51:37 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135189638
quote:
;( Sterkte :*
pi_135189810
quote:
Sterkte -O-
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:16:41 #47
409387 Lushie
Poessiemauw
pi_135193813
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Feli, GB! w/

[..]

Welkom :W

Je lijstje heeft erg veel suikers vind je ook niet? :{
Waar wil je naartoe?
Ik vond het eigenlijk wel meevallen.
Zeker in vergelijking met wat ik eerst at, toen was ik er veel minder bewust mee bezig.
Ik weeg nu met mijn 1.73 helaas 76 kilo en dat vind ik gewoon te veel.
Zou graag willen naar het gewicht wat ik had na mijn borstverkleining en dat was ongeveer 67 kilo.
Dat was 3 jaar geleden ongeveer.

Eerst nam ik graag thee met 1 of 2 klontjes suiker, nu vervang ik dat met een beetje honing.
Ik at heel onregelmatig en nu probeer ik dat gestructureerder te doen.
Wat vroeger 1 of 2 brownies bij de thee was is nu maximaal 2 lange vingers of een biscuitje.
Vroeger at ik altijd wit brood met chocoladevlokken en nu is dat volkoren/meergranen brood met achterham of een volkorencracker met light jam.
Ik drink ook 1 keer per dag een zelfgemaakte smoothie met banaan, appel en wat noten.
S'avonds probeer ik nu eerst mijn 200 gram groente grotendeels op te eten alvorens ik aan het vlees begin, anders kwam ik nooit aan die hoeveelheid groente :P

Voor mijn doen ben ik dus wel een stuk beter bezig dan een tijdje terug.
Misschien is het nog niet ideaal, maar ik probeer alles geleidelijk aan te passen zodat ik het ook op de langere termijn volhoud.

Sporten is nog wat lastig aangezien ik leid aan het CVS/ME syndroom, maar ik werk er in ieder geval aan.

Tips zijn uiteraard van harte welkom.
Daarbij graag rekening houdend met het feit dat ik een moeilijke eter ben :P
pi_135194569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:46 schreef loveli het volgende:
Was net op weg naar m'n ouders om internetproblemen te fixen toen ze me belden, ben er precies op tijd om erbij te zijn. Ik doe nog eens mascara op :')
Ach toch! Wat naar, Li. :*
pi_135194830
Lijstje

O: 2 volkoren beschuitjes met kaas
L: groentesoep met rundvlees en ballen en een gehaktballetje met ketchup
T: 2 crackers met filet Americain
T: mandarijn
S: hardlopen (10k)
T: wodka, Japanse zoutjes
D: pastaatje met ui/champignons/room. Witlofsalade
T: blokje pure choco
pi_135195886
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:38 schreef conleche het volgende:
Lijstje

_O_
pi_135196292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:07 schreef friekin_ het volgende:

[..]

_O_
Wodka? Zoutjes? Beiden? :+
pi_135196389
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Wodka? Zoutjes? Beiden? :+
Vooral wodka :P
pi_135196440
Wodka is ook geniaal lekker :9
pi_135196572
Yup. Klein glaasje, groots effect.

(Vooral zo na het rennen)
pi_135196684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik kreeg bij afvallen wel veel minder pijn in mijn rug en knieën. Ik denk dat het zeker bijdraagt. hij voelt gewoon ook "lichter".
pi_135196733
quote:
;( Sterkte :*
pi_135196906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:16 schreef Lushie het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk wel meevallen.
Zeker in vergelijking met wat ik eerst at, toen was ik er veel minder bewust mee bezig.
Ik weeg nu met mijn 1.73 helaas 76 kilo en dat vind ik gewoon te veel.
Zou graag willen naar het gewicht wat ik had na mijn borstverkleining en dat was ongeveer 67 kilo.
Dat was 3 jaar geleden ongeveer.

Eerst nam ik graag thee met 1 of 2 klontjes suiker, nu vervang ik dat met een beetje honing.
Ik at heel onregelmatig en nu probeer ik dat gestructureerder te doen.
Wat vroeger 1 of 2 brownies bij de thee was is nu maximaal 2 lange vingers of een biscuitje.
Vroeger at ik altijd wit brood met chocoladevlokken en nu is dat volkoren/meergranen brood met achterham of een volkorencracker met light jam.
Ik drink ook 1 keer per dag een zelfgemaakte smoothie met banaan, appel en wat noten.
S'avonds probeer ik nu eerst mijn 200 gram groente grotendeels op te eten alvorens ik aan het vlees begin, anders kwam ik nooit aan die hoeveelheid groente :P

Voor mijn doen ben ik dus wel een stuk beter bezig dan een tijdje terug.
Misschien is het nog niet ideaal, maar ik probeer alles geleidelijk aan te passen zodat ik het ook op de langere termijn volhoud.

Sporten is nog wat lastig aangezien ik leid aan het CVS/ME syndroom, maar ik werk er in ieder geval aan.

Tips zijn uiteraard van harte welkom.
Daarbij graag rekening houdend met het feit dat ik een moeilijke eter ben :P
Goed dat je al zo veel hebt aangepast. Geleidelijk aan aanpassen werkt ook voor veel mensen. Maar ik ben het wel met Vaiz eens over de suikers. Goed, alles op zijn tijd, zeker met CVS/ ME ^O^
pi_135197334
Hoe kan ik verantwoord 3 kg aankomen? Dus nee geen junkfood, chips, chocola. Helpt bij mij niks :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:54:02 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135197626
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef Miss.X het volgende:
Hoe kan ik verantwoord 3 kg aankomen? Dus nee geen junkfood, chips, chocola. Helpt bij mij niks :)
Koken met roomboter, meer opscheppen, extra toetje nemen, ect.
pi_135197704
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Koken met roomboter, meer opscheppen, extra toetje nemen, ect.
Ik eet al heel veel zoetigheid. Maar nu ik een weekje alleen gezond eet, merk ik dat ik veel begin af te vallen...van 58 kg naar 55 kg :'(
Gezond aankomen lijkt me niet te lukken, is er iemand die er wel verstand van heeft? En nee ik wil niet naar een dietiste ervoor :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:59:52 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135197844
Meer noten, vlees en koolhydraten eten.

@loveli: wat verdrietig. Sterkte.
pi_135197857
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:56 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ik eet al heel veel zoetigheid. Maar nu ik een weekje alleen gezond eet, merk ik dat ik veel begin af te vallen...van 58 kg naar 55 kg :'(
Gezond aankomen lijkt me niet te lukken, is er iemand die er wel verstand van heeft? En nee ik wil niet naar een dietiste ervoor :)
Noten eten, volle producten eten, dus volle kaas, yoghurt etc. Bij een salade een extra lepel olijfolie. Als je vlees eet, een extra groot stuk eten. Of vis, of eieren etc.
pi_135198003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:59 schreef Tinkepink het volgende:
Meer noten, vlees en koolhydraten eten.

@loveli: wat verdrietig. Sterkte.
Ok, koolhydraten zit vooral in brood? (srry beetje domme vraag misschien, maar wil het zeker weten)
pi_135198012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Noten eten, volle producten eten, dus volle kaas, yoghurt etc. Bij een salade een extra lepel olijfolie. Als je vlees eet, een extra groot stuk eten. Of vis, of eieren etc.
Ok bedankt...ik ga meteen even olijfolie in mijn salade roeren :)
pi_135198107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:05 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ok, koolhydraten zit vooral in brood? (srry beetje domme vraag misschien, maar wil het zeker weten)
Aardappels, pasta, rijst. Eigenlijk elk deegproduct sowieso. Maar ook bijvoorbeeld peulvruchten hebben best veel koolhydraten.
pi_135198124
Bedankt voor alle felicitaties, ik ben er heel blij mee! O+ Begin aankomende maandag al, morgen laatste werkdag bij huidige werkgever :o .

Phaidra, ik stuur je ff een DM!

:* voor loveli
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_135198134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef Goodbye het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties, ik ben er heel blij mee! O+ Begin aankomende maandag al, morgen laatste werkdag bij huidige werkgever :o .

Phaidra, ik stuur je ff een DM!

:* voor loveli
Woei, dat is ook snel! tof! Ik ben ook benieuwd wat je gaat doen :Y
pi_135198390
Ah das beroerd, li..

Ik sta in de keuken en ga zo bakken. Kan ik dan beter arachide of zonnebloemolie gebruiken?
pi_135198576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef Miss.X het volgende:
Ik kreeg bij de diëtist de volgende tips:
- Altijd boter op brood
- Boter verstoppen in een bakje Brinta, klontje door de groenten
- Elke dag een toetje eten
- Mag best dagelijks een grote koek of bakje chips
- Van alles de volvette variant nemen (volle melk, volle yoghurt, etc)
- Extra dik broodbeleg
- Gewoon een klein beetje meer eten dan anders (krentenbol bij de lunch naast normale dingen, hapt redelijk makkelijk weg)

Ik kan he overigens aanraden om hiervoor een diëtist te bezoeken, die kan natuurlijk ook je huidige eetpatroon tegen het licht houden.

Succes, bij mij ging het langzaam maar uiteindelijk ook ca. 3 kg aangekomen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135198945
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:17 schreef the85mc het volgende:
Ah das beroerd, li..

Ik sta in de keuken en ga zo bakken. Kan ik dan beter arachide of zonnebloemolie gebruiken?
Kokosolie :+
pi_135199206
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Kokosolie :+
Die staat niet op de kaart..

Het is arachide olie geworden trouwens, maar was vooral benieuwd wat beter is. Of eigenlijk minder slecht :+
pi_135203820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Woei, dat is ook snel! tof! Ik ben ook benieuwd wat je gaat doen :Y
Dittum GB!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:43:31 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135205593
Ook van mij nog gefeliciteerd Goodbye! Ben benieuwd wat je gaat doen.

Mijn lijstje
o. havermout met frambozen, havermelk, chocolade-amaranth
t. handje gemengde noten
l. 2 plakken noten-zadenbrood, 3 grote winterwortels, peer
t. 5 handjes gemengde noten, stukje pure chocolade
d. salade van venkelknol, halve mango, half bakje huttenkase en passievruchtazijn, halve plak roggenbrood met kaas, halve met gezouten boter
t. schaaltje turkse yoghurt met honing

Zit vandaag niet lekker in mijn vel }:| Net al een blokje om gegaan in de hoop dat de frisse buitenlucht helpt, maar helaas niet. Nouja, morgen beter.
pi_135207911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:38 schreef DavetheNL het volgende:
Het is na een maand freeweelen met eten (door heel veel beweging gelukkig bijna niets aangekomen) weer heel moeilijk om een goed patroon te vinden.. Daarom maar eens een lijstje posten..

O: 2 Volkoren boterhammen met elk een gekookt eitje.
T: Appel. + 2 koffie zwart
L: 250 gram franse kwark met diepvriesfruit. 400 gram magere yoghurt
T: banaan.
T2: Volkoren boterham met jam. paar fishermint friends
D: 350 gram winterpeen, gefruit uitje, sausje (nog bedenken wat voor), 150 gram gegrilde kip. Schaaltje magere yoghurt na afloop. Kleine pizza hawaii en 2 espresso
S: Half uurtje hardlopen en daarna krachtoefeningen met benen- en buikspieren.

Heb maar geen honger vandaag.. Blijkbaar echt teveel gegeten gisteren. Nu maar denken aan een goed lijstje voor morgen en kijken of ik zo nog iets gezonds kan eten. Het genoeg drinken gaat wel een stuk beter.
pi_135208249
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef Tinkepink het volgende:
Ook van mij nog gefeliciteerd Goodbye! Ben benieuwd wat je gaat doen.

Mijn lijstje
o. havermout met frambozen, havermelk, chocolade-amaranth
t. handje gemengde noten
l. 2 plakken noten-zadenbrood, 3 grote winterwortels, peer
t. 5 handjes gemengde noten, stukje pure chocolade
d. salade van venkelknol, halve mango, half bakje huttenkase en passievruchtazijn, halve plak roggenbrood met kaas, halve met gezouten boter
t. schaaltje turkse yoghurt met honing

Zit vandaag niet lekker in mijn vel }:| Net al een blokje om gegaan in de hoop dat de frisse buitenlucht helpt, maar helaas niet. Nouja, morgen beter.
Mooi lijstje, hopelijk voel je je gauw beter.. Ik heb vandaag heel intensief werk gedaan in de buitenlucht. Ben nu kapot, maar voel me daardoor eigenlijk heel goed.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:54:35 #76
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135209851
O: banaan en vanille cupcake
L: rucola salade met parmezan, walnoten en stukjes paprika met wat huzarensalade en olijfolie als dressing. Luxe broodje filet americain.
D: maaltijdsalade Marokkaanse kip AH
Drinken: veel koffie met melk en halve liter bier
S: 20 minuten cardio, 2 rondjes krachttraining. 15 minuten fietsen
Voor slapen: 1 gekookt ei.
pi_135210321
Hier ook een niet zo toffe dag. Wordt wel beter, maar toch.
pi_135214664
Hier ook geen toffe dag.
pi_135216921
Moet je aardbeien eigenlijk in de koelkast bewaren?
  Vis een optie? dinsdag 7 januari 2014 @ 23:51:36 #80
70532 loveli
N
pi_135217075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:46 schreef Probability het volgende:
Moet je aardbeien eigenlijk in de koelkast bewaren?
Yup. Warm bederven ze veel sneller. Als de supermarkt het gekoeld bewaart, thuis ook in de koelkast zetten.
crap in = crap out
pi_135218200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Yup. Warm bederven ze veel sneller. Als de supermarkt het gekoeld bewaart, thuis ook in de koelkast zetten.
Ze waren van de markt
pi_135221975
Goedemorgen
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:15:16 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135222554
quote:

[..]

Koud doen ze zo pijn aan je tanden ;(
pi_135222614
quote:

[..]

Aardbeien staan toch nooit gekoeld?
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:19:11 #85
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135222638
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij de AH en de Deka hier wel :Y
pi_135222663
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bij de AH en de Deka hier wel :Y
Oh. :@
pi_135222755
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Koud doen ze zo pijn aan je tanden ;(
O geen last van :P

Maar ik had heel veel fruit gekocht en ze onderin mn tas gestopt dus heb maar een smoothie gemaakt :') :D!
  Vis een optie? woensdag 8 januari 2014 @ 09:47:55 #88
70532 loveli
N
pi_135223411
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Koop in de zomer 2 bakjes, 1 in de koelkast en een erbuiten. Kijk hoe snel de ongekoelde in de puberteit komt.
crap in = crap out
pi_135223483
De Deka gaat hier sluiten ;( nog 3 dagen open maar alle schappen zijn zo goed als leeg...
Wel 30% korting op alles wat er nu nog ligt dus vanavond maar even kijken of er dingen bij zitten die lang houdbaar zijn en voor goede prijs.
pi_135223820
Lijstje

O: speltvlokken met kokos en cranberry + goijbessen + Turkse yoghurt.
T: 3x koffie met magere melk :')
L: gebakken ei van 3 eieren (zachte dooier) en tomaat (3x)
T: hummus + komkommer
D: witlofsalade met kaas, appel, paprika, pijnboompitjes, dressing van mayo, honing, kruiden, mosterd etc en daarbij 1.5 rundervink
pi_135225574
Zo, net terug van sollicitatie. Lijkt me echt leuk! Dit was de laatste hindernis, als dit ok is dan gaan ze me een contract aanbieden :o Spannend! Nog even afwachten..
En verder business as usual, heb spierpijn van training, zometeen werken, en vanavond boot ophalen :)
pi_135225677
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef the85mc het volgende:
Zo, net terug van sollicitatie. Lijkt me echt leuk! Dit was de laatste hindernis, als dit ok is dan gaan ze me een contract aanbieden :o Spannend! Nog even afwachten..
En verder business as usual, heb spierpijn van training, zometeen werken, en vanavond boot ophalen :)
(as usual? Je vergeet te daten vandaag! :+ )
pi_135225861
O: 2 volkoren boterhammen met elk een gekookt ei + 2 koffie.
T: - (Want pas om 10 opgestaan)
L: Magere kwark met 2 appels er door heen
S: Uur krachttraining
T: Banaan en magere yoghurt door de loop van de middag
D: Wortelen, geglaceerd uitje, roomsaus, vis (waarschijnlijk een kabeljauwhaas)
T: Waaschrijnlijk wat hapjes, want een verjaardag.

Blij als ik volgende week weer werk heb, dit is killig voor mijn ritme ;(
pi_135225894
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef the85mc het volgende:
Nice! Een baan die waar je echt in kan groeien?
pi_135226056
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef conleche het volgende:

[..]

Haha, ik dacht al, ik vergeet wat :+
Nee, ik ga eens rustiger aan doen. Laatst es gepraat met een vriend. We hadden het over dates en dat ik vaak van te voren er niet eens zoveel zin in heb. Conclusie was dat ik teveel date met dames die ik eigenlijk niet zo bijzonder vind.. Zit wel wat in..
pi_135226100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:21 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Nice! Een baan die waar je echt in kan groeien?
Jep, traineeship bij een leuk bedrijf :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:28:17 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135226117
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef conleche het volgende:

[..]

:D
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:28:42 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135226122
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:27 schreef the85mc het volgende:

[..]

Lexa?

Sorry :') :*
pi_135226130
quote:

[..]

^O^ ^O^
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:37:59 #100
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135226382
O: pizzabroodje hawaii van de AH to go en 1 cupcake vanille/chocola :')
L: broccoli bloemkool soep, huzarensalade met een halve ei
D: 2 kippenpoten met aardappelen en groente in vettige tomatensaus (Turks) :P
Drinken: veeeel koffie met melk en cappucino met zoetjes

[ Bericht 29% gewijzigd door Mishu op 08-01-2014 21:01:43 ]
pi_135226464
quote:

[..]

Nice! Hoop het voor je!
pi_135226554
quote:
12s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:28 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Lexa?

Moest lachen :D
pi_135226882
quote:

[..]

Lexa?

Haha nee, ik doe niet aan internetdating..
Dan is het alleen maar goed als je je werk mee naar huis neemt :P
pi_135227310
quote:

[..]

Lexa?

Succes, Mc ^O^
pi_135228686
Ik verveel me. Rustig op het werk en niet helemaal fit dus ook geen zin om de minder urgente zaken op te pakken...

Thuis werken is handig, maar op dit soort dagen motiveert het niet echt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135232660
Hier is het ook vrij rustig (tussen projectjes in) dus stiekem beetje aan het bedenken hoe ik dan toch eindelijk de extra ruimte in m'n keuken een beetje wil gaan gebruiken.
Dit resulteert dan weer in zulke uitgebreide plannen dat het meerdere weekenden werk is :+
Maar ben wel zo flauw van hoe rommelig het nu is...
pi_135232972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:51 schreef Phaidra het volgende:
Ik verveel me. Rustig op het werk en niet helemaal fit dus ook geen zin om de minder urgente zaken op te pakken...

Thuis werken is handig, maar op dit soort dagen motiveert het niet echt.
heel herkenbaar :D

Ben ook nog steeds niet fit. En er ligt op zich wel genoeg werk, maar niks met mega mega urgentie.
Merk dat het me erg veel moeite kost mezelf te motiveren.
pi_135233223
Fijn dat ik in ieder geval niet de enige ben :D

Zal ik eens een lijstje doen?

O: brinta, thee met honing
T: cappuccino, gevulde koek
L: 2 boterhammen met beenhamsalade van de slager, glas ice tea
T: banaan, mandarijn, cracker met speculoospasta ( :@)
D: gebakken aardappeltjes, gegrilde courgette, slavink
T: bakje kwark, koekje bij de thee

>:O
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:15:29 #109
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135236462
Speciaal biertje, in een gezellig kroeg.

Lijst
O. Geroosterde spelt met roomboter en suiker
L. Tosti van spelt met sambal en curry, beker melk
T. Biertje, appel, kwart meloen, dropje, drie bitterbal
D. Wokken. Dus soep, sushi, wok, gril, fruit, salade en ijs.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:17:36 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135236556
Mijn werkmojo is ook ver te zoeken, maar ik doen wel hard mijn best toch het een en ander af te werken.

Lijstje
o. havermout met kokos, mango, amandel, havermelk (als overnight oats; vind het niet veel beter dan gewoon even in de magnetron gooien)
t. speltbolletje met zoute boter, kaas en sla
l. speltbolletje met zalm-garnaal-roomsalade en sla (was niet zo lekker helaas), glas grapefruitsap
t. banaan, 5 handjes noten
d. straks uit eten
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:29:22 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135237042
Oooh speculoospasta :9. Zo evil, maar zo lekker :'(.
pi_135237294
Oooh ik heb een potje maar ben dat al heel snel weer zat
pi_135237863
Ik had op de markt
1 ananas
3 mango's
1 kilo pruimen
10 bloedsinaasappels
2 doosjes aardbeien
2 granaatappels

Voor ¤15

Volgend mij vergeet ik iets
  Vis een optie? woensdag 8 januari 2014 @ 19:12:34 #114
70532 loveli
N
pi_135243304
quote:

[..]

Lexa?

:D!
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 8 januari 2014 @ 19:25:05 #115
70532 loveli
N
pi_135243983
Weten jullie mijn little black dress nog? Vandaag omdat ik in de buurt was bij dat winkeltje gaan kijken of er nog iets leuks met veel korting hing, winkel failliet :')

Ter compensatie heb ik in de supermarkt een goede daad verricht. Vier jeugdigen in de rij voor me kochten bier wilden bier kopen en slechts drie ervan konden zich legitimeren. Als ik me er niet mee had bemoeid, had de caissiere ze waarschijnlijk wel alcohol verkocht.

Wetgeving O+ oO<
crap in = crap out
pi_135252619
Grmpf.. Boot is net voor me verkocht.. Dan wordt t toch geen 2x wintersport deze winter :P
Wel balen man, paar uur eerder en ik was nog op tijd geweest.
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:48:01 #117
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135267650
O: overgebleven kippenbout en wat groente in de greasy tomatensausjus. 1 gekookt ei.
Drinken: veel koffie met melk/cappucino met zoetjes, 1 glas rode wijn
L: lekkerbekje met veel ravigottesaus, gehaktstaaf en salade met mozzarella en lekker veel olijfolie :P
T: 2 grote speculaasjes
D: veel sushi
S: 2 rondjes krachttraining en 20 minuten cardio.

[ Bericht 46% gewijzigd door Mishu op 09-01-2014 22:32:17 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:17:58 #118
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135275216
O: 4 hele verse boterhammen met oa. scrabbled eggs, worst, filet americain, kaas, ham, 2 getoaste boterhammen met smeerkaas en met boter en suiker, sinaasappel, appel, paar druiven, beker melk, beetje cruesli met melk, plak suikerbrood met boter, plak krentenbrood met kaas, schaaltje volle kwark met suiker.
T's: mandarijn, lychees, paar dropjes, 2 kommen kippensoep, blokje choco
D: bloemkool, broccoli, aardappelkroketjes, kipfilet met ui en champ.
T: niks
pi_135277326
quote:

[..]

Spannend, hoop op goed nieuws voor je! *O*

Ik ben lekker vrij vandaag, geen reet uitgevoerd behalve een rijles net. Heerlijk. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:17 schreef uniekhoorn het volgende:
O: 4 hele verse boterhammen met oa. scrabbled eggs, worst, filet americain, kaas, ham, 2 getoaste boterhammen met smeerkaas en met boter en suiker, sinaasappel, appel, paar druiven, beker melk, beetje cruesli met melk, plak suikerbrood met boter, plak krentenbrood met kaas, schaaltje volle kwark met suiker.
T's: mandarijn, lychees, paar dropjes, 2 kommen kippensoep, blokje choco
D: bloemkool, broccoli, aardappelkroketjes, kipfilet met ui en champ.
T: niks
Lekker hotelontbijtje? Heb ik ook wel weer eens zin in, misschien een hotelletje regelen voor ergens in maart.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:13:22 #120
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135277639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Spannend, hoop op goed nieuws voor je! *O*

Ik ben lekker vrij vandaag, geen reet uitgevoerd behalve een rijles net. Heerlijk. O+

[..]

Lekker hotelontbijtje? Heb ik ook wel weer eens zin in, misschien een hotelletje regelen voor ergens in maart.
Ja, voor 8 euro, 2 pers :') Dat hebben we er wel uit gegeten :D

Lief heeft gisteren in een plas water een briefje van 5 gevonden, hebben we lekker 2 biertjes van gekocht.. Haha, klein geluk heet dat.

Waarom zou je het niet doen GB?
pi_135278066
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:13 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, voor 8 euro, 2 pers :') Dat hebben we er wel uit gegeten :D

Lief heeft gisteren in een plas water een briefje van 5 gevonden, hebben we lekker 2 biertjes van gekocht.. Haha, klein geluk heet dat.

Waarom zou je het niet doen GB?
Wauw, da's wel heel goedkoop geregeld! :D

We zijn nu eigenlijk elk weekend wel minstens één dag aan het klussen in ons huis, dus komt nu even niet uit. ;)
  Vis een optie? vrijdag 10 januari 2014 @ 09:14:13 #122
70532 loveli
N
pi_135306381
Mogge. Zag in de makro-folder een hoepel te koop.
crap in = crap out
pi_135315956
Alle goede voornemens nu al ingestort, niemand durft meer in slank te posten :D. (of stond 'niet fokken tijdens werktijd' soms op de goede voornemenslijst? :P)
pi_135317538
Lijstje dan maar?
O 4 bth met ei en pindakaas,
T stuk taart
L soepje, was iets indiaas ofzo, wel lekker iig
D uit eten
T nog meer taart en paar bier, want

Ik heb een baan! :D
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:16:50 #125
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135317921
Gaaf, van harte gefeliciteerd!! *O*
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:38:24 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135318757
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:05 schreef the85mc het volgende:
Lijstje dan maar?
T stuk taart
D uit eten

Gefeliciteerd!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:45:33 #127
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135319008
Lijst:
O: Gebakken ei met groente, salade met tonijn
T: appel
B: 13 km wandelen
L: 3 boterhammen met oa smeerkaas, pindakaas met sambal en ossenworst
T's: stukje beenham, stukje kipfilet, paar dropjes, blokje choco, paar lychees, mandarijn
D: sperziebonen, spruiten, zelfgemaakte sate ati met spekjes, erbij zilvervliesrijst.
T: kwark en vla
pi_135319784
Gefeliciteerd MC! *O*
pi_135322533
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:05 schreef the85mc het volgende:
Lijstje dan maar?
T stuk taart
D uit eten

Gefeliciteerd! *O*
pi_135323463
Mc *O*.
pi_135323805
Nou, 2 nieuwe banen in 1 topic! Gefeliciteerd met de nieuwe carrieres!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135323843
Vizor, bij de action lag een stapel blikjes makreelfilet in olijfolie met knoflook & kruiden..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135327672
Thnx allemaal! Heb er echt veel zin in!
pi_135328875
feli mc! Wat fijn!
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef sigme het volgende:
Vizor, bij de action lag een stapel blikjes makreelfilet in olijfolie met knoflook & kruiden..
Die heb ik ook twee!
pi_135329038
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
feli mc! Wat fijn!

[..]

Die heb ik ook twee!
Twee? Ik heb de voorraad opgekocht (9).
pi_135330618
Gefeliciteerd Mc *O*
pi_135334539
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Twee? Ik heb de voorraad opgekocht (9).
Wat goed! Ik ben aan het sparen voor een autoradio, dus ja... :')
pi_135336730
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:41 schreef sigme het volgende:
Nou, 2 nieuwe banen in 1 topic! Gefeliciteerd met de nieuwe carrieres!
Thanks! Dat is dan weer leuk aan dat de topics niet meer zo snel gaan tegenwoordig. :P
pi_135340367
Gefeliciteerd Mc!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:46:07 #140
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135351560
Werken met dit weer is niet erg. Je vingertoppen verbranden aan invries van-90 wel. b.l.o.n.t
pi_135351796
Woei Mc! Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135364237
Vriend 'je hebt nu wel meer een volwassen auto'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? zaterdag 11 januari 2014 @ 18:58:30 #143
70532 loveli
N
pi_135364322
Niks mis met oude auto's.
crap in = crap out
pi_135364467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:58 schreef loveli het volgende:
Niks mis met oude auto's.
In principe niet, maar het is geen saab., dus hoe lang is zn levensduur? En het raampje is stuk :@ en geen radio. verder wel blij mee hoor :)
  Vis een optie? zaterdag 11 januari 2014 @ 19:04:18 #145
70532 loveli
N
pi_135364605
Grumpy mood vandaag. Net @ supermarkt vervelende/spelende tieners de winkel uitgejaagd. Kreeg op weg naar m'n auto wel een flesje (mis) naar me toe gegooid. Overwoog burgerarrest :')

Niks mis met auto zonder radio. En ik heb een leuke nieuwe oude auto op het oog :')
crap in = crap out
  zaterdag 11 januari 2014 @ 20:43:46 #146
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135370071
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In principe niet, maar het is geen saab., dus hoe lang is zn levensduur? En het raampje is stuk :@ en geen radio. verder wel blij mee hoor :)
Wij kopen altijd oude auto's. Slechts zelden problemen mee gehad. Raampje laten repareren, radio er in. Klaar.
  Vis een optie? zaterdag 11 januari 2014 @ 20:59:36 #147
70532 loveli
N
pi_135371007
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij kopen altijd oude auto's. Slechts zelden problemen mee gehad. Raampje laten repareren, radio er in. Klaar.
Met de nieuwe belastingregels voor oldtimers, zullen oude VW-campers (T3) op gas of diesel momenteel geen drol kosten. Of zijn die te oud?
crap in = crap out
  zondag 12 januari 2014 @ 02:29:25 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_135384940
Dingen die je niet wilt horen van je taxichauffeur onderweg naar het hotel: "They say it's haunted..."

En: "You don't want to walk out here at night."

Gelukkig is deze maar voor 1 nachtje :P

Alles puik hier, slankiefaces? Las iets over baan voor mc, feli feli!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 12 januari 2014 @ 02:33:45 #149
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_135385094
Tevens snap ik na enkele dagen goed hoe je dicht kunt slibben in Amerika :D

1. Free refills zonder erom te vragen;
2. Huuuuge porties, kwam.vaak maar tot de helft;
3. Van alles en nog wat deep fried (chicken sandwich = kipburger :P)
4. Bij obeesheid krijgt men een karretje dus lopen hoeft dan ook niet meer per se :P

Tot zover deze aflevering van "Verre Reisjes met Maria".
  zondag 12 januari 2014 @ 05:06:16 #150
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135386865
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 02:33 schreef MariaEtcetera het volgende:

4. Bij obeesheid krijgt men een karretje dus lopen hoeft dan ook niet meer per se :P

Keep them coming! :D

Hebbie al spoken gezien?

Veel plezier :*
  zondag 12 januari 2014 @ 05:49:27 #151
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135386966
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Met de nieuwe belastingregels voor oldtimers, zullen oude VW-campers (T3) op gas of diesel momenteel geen drol kosten. Of zijn die te oud?
Die zijn juist tof. Goede tip trouwens. Hier zijn die nog best duur.
pi_135388662
quote:

Haha, geweldig O+
pi_135388840
Hmm, amerika lijkt me knap lastig voor iemand die geleerd heeft zn bordje leeg te eten.

Net lekker yoga gedaan, ontbeten, straks shbam en s middags moet ik alweer werken.
pi_135389226
quote:

zondag 12 januari 2014 @ 14:29:37 #155
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_135394430
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, amerika lijkt me knap lastig voor iemand die geleerd heeft zn bordje leeg te eten.

Net lekker yoga gedaan, ontbeten, straks shbam en s middags moet ik alweer werken.
Yup is ook :D ik heb dat idee maar gauw laten varen :') :D

Good busy jij! Sportert!
  zondag 12 januari 2014 @ 14:32:14 #156
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_135394529
Oh de legging-als-broek (al dan niet semi-doorzichtig) is hier ook heul popi. En heeeel weinig mensen kunnen dat hebben :Y
  zondag 12 januari 2014 @ 14:34:13 #157
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_135394595
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 05:06 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Keep them coming! :D

Hebbie al spoken gezien?

Veel plezier :*
Gelukkig niet, maar mogelijk kwam het gerucht door de rumoerigheid :D

Iemand doet zo te zien wel de moeite om buiten het legioen zwerfpoezels te voeren!
pi_135395432
Waar ben je in de US, Mariaatje? En wbd grote porties: je kan dan heel goedkoop eten als jij bv een salade neemt of iets anders kleins en de mister een gewoon gerecht en dan zo'n beetje de helft aan elkaar overdoen van allebei. :P

Lijssie:

O: groentenomelet van 2 eieren met twee stukjes stokbrood
S: Pilates
S2: hardlopen (klein rondje van 4k om m'n nieuwe schoenen in te lopen)
L: 2x geroosterd Allinson met filet Américain
D: schnitzel met paprikasaus en witlof met kaas uit de oven
  zondag 12 januari 2014 @ 16:21:02 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_135398813
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:57 schreef conleche het volgende:
Waar ben je in de US, Mariaatje? En wbd grote porties: je kan dan heel goedkoop eten als jij bv een salade neemt of iets anders kleins en de mister een gewoon gerecht en dan zo'n beetje de helft aan elkaar overdoen van allebei. :P

Lijssie:

O: groentenomelet van 2 eieren met twee stukjes stokbrood
S: Pilates
S2: hardlopen (klein rondje van 4k om m'n nieuwe schoenen in te lopen)
L: 2x geroosterd Allinson met filet Américain
D: schnitzel met paprikasaus en witlof met kaas uit de oven

DMetje!

En helaasch heeft de mister nogal eens een andere smaak dan ikke :+ Maar heb idd 2x salade op als avondeten, kreeg ik ook een huge bord vol van _O- :9
pi_135399207
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

DMetje!

En helaasch heeft de mister nogal eens een andere smaak dan ikke :+ Maar heb idd 2x salade op als avondeten, kreeg ik ook een huge bord vol van _O- :9
O dat lijkt mij lastig! Zou ik niet lang volhouden :D
  zondag 12 januari 2014 @ 18:12:41 #161
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135403211
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

DMetje!

Wij namen gewoon waar we zin in hadden en namen de helft mee als lunch/avondeten om op te warmen in de magnetron in het hotel.
pi_135406793
Fijne vakantie Maria! Ik wil ook op vakantie :+

Lijstje:

O: geroosterde boterham, 2 eitjes sunny side down
L: geroosterde groenten en kip
T: havermoutshake
D: tuna steak, soba noodles en gewokte groenten
T: 1/2 bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_135407103
Ik wil ook op vakantie
  zondag 12 januari 2014 @ 19:56:06 #164
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135407616
Ik ook. Bijvoorkeur naar Amerika. Helaas is de tijd van de goedkope Lufthansatickets in de vakantieperiodes voorbij.

Lijstje
s. rondje met de hond en half uur yoga
o. overnight oats met speltvlokken, havervlokken, gepofte amaranth, kokos, havermelk
t. banaan
l. zuurkool, 2 plakken gebakken kassler, 4 kleine zoete aardappelen
s. boswandeling
t. stukje chocolade, 100 gram noten
d. 2 smoothies van banaan, appel, peer , melk + plak ham + plak kaas + roggenbrood met boter + driekwart pomelo
t. borreltje
pi_135407768
Goedenavond! Had gister leuke avond gehad :) En vanmiddag lekker buiten gesport..

Ik had nog een werkgerelateerde vraag. Ik krijg dinsdag contract, ik weet al hoeveel ze me bieden. Precies hoeveel ik als indicatie had opgegeven. Is het dan normaal/netjes om meer te vragen? Ik kan niet inzetten op meer loon volgend jaar want het is via detacheringsbureau. Ik dacht zelf aan kilometervergoeding.
pi_135407912
En hoop dat je een mooie tijd hebt Maria :)
Ik vond die porties niet eens zo enorm in de VS, maar het kan zijn dat ik een ander beeld van een normale portie heb :@
pi_135408226
Vakantie O+

Wij gaan misschien naar Jamaica *O*

Lijstje:

O: smoothie sinaasappel, amandelmelk, banaan en spinazie
B: 40 min. wandelen
L: kroketjes op brood
T: snoepen van mijn raw fudge/brownie 'beslag'
D: tagliatelle zalm, spinazie, creme frache. Toetje yoghurt en appelmoes
T: nibbits en cola light
pi_135409346
Vakantie -O- al 2.5 jaar niet meer op vakantie geweest, behalve familiebezoek. En dit jaar zit het er ook niet in, denk ik. Helaas.
pi_135409618
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Vakantie -O- al 2.5 jaar niet meer op vakantie geweest, behalve familiebezoek. En dit jaar zit het er ook niet in, denk ik. Helaas.
Dat is niet goed he Jagar! Je moet er af en toe ff tussen uit. Freud en ik zijn nu samen al 1,5 jaar niet weg geweest, we worden er gek van :+
pi_135410615
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat is niet goed he Jagar! Je moet er af en toe ff tussen uit. Freud en ik zijn nu samen al 1,5 jaar niet weg geweest, we worden er gek van :+
I know. Maar goed, al ons extra geld gaat op aan familie en vrienden bezoeken.

Wellicht als de duutser z'n proefschrift klaar heeft. En ik mag niet klagen, in maart ben ik waarschijnlijk vier weken in India voor werk..
  zondag 12 januari 2014 @ 21:00:31 #171
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135411783
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:59 schreef the85mc het volgende:
Goedenavond! Had gister leuke avond gehad :) En vanmiddag lekker buiten gesport..

Ik had nog een werkgerelateerde vraag. Ik krijg dinsdag contract, ik weet al hoeveel ze me bieden. Precies hoeveel ik als indicatie had opgegeven. Is het dan normaal/netjes om meer te vragen? Ik kan niet inzetten op meer loon volgend jaar want het is via detacheringsbureau. Ik dacht zelf aan kilometervergoeding.
Via de secundaire arbeidsvoorwaarden kan je nog wat extras regelen. Reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, meer vakantiedagen,...
  Vis een optie? zondag 12 januari 2014 @ 21:06:11 #172
70532 loveli
N
pi_135412273
Pensioen...
crap in = crap out
  zondag 12 januari 2014 @ 21:07:59 #173
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135412418
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:06 schreef loveli het volgende:
Pensioen...
Oja, die ook.

Mijne is nog steeds niet geregeld, maar ik rij sinds 1 januari bijtellingvrij, dus wat overblijft kan mooi naar een spaarrekening/investering vastgoed voor later.
pi_135412529
Goede dag vandaag! Alleen het ontbijt vergeten. :@

L: 1 wit kaiserbroodje met filet americain, 1 wit pistoletje met ham.
T: 1 chocolate chip cookie
D: Een salade van komkommer en tomaat en een sategehaktschnitzel.
S: 1 uur cardio (crosstrainer, roeien, fietsen) en 0,5 uur krachttraining.
pi_135413927
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

I know. Maar goed, al ons extra geld gaat op aan familie en vrienden bezoeken.

Wellicht als de duutser z'n proefschrift klaar heeft. En ik mag niet klagen, in maart ben ik waarschijnlijk vier weken in India voor werk..
Ja logisch. Als je af en toe maar kunt ontspannen idd.
  Vis een optie? zondag 12 januari 2014 @ 22:52:26 #176
70532 loveli
N
pi_135423226
Lekker gewerkt, alleen jammer dat ik morgen weer mag om 8 uur.

Lijstje
S yoga
O 2 eitjes 2 croissantjes glaasje sap
S hbam
L restje tjap tjoy met rijst
t glaasje sap
D groentesoep, italiaanse maaltijdsalade met kip (appie)
T 2 breekstukjes melkchocolade
pi_135434167
Uiterlijk 5 werkdagen iets inleveren voor een assessment plaats vindt, tel ik die dag zelf dan wel of niet mee? Nee toch?
En uiterlijk wil zeggen dat die 5e dag nog meetelt voor het inleveren toch?

*stress momentje*
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 13:53:49 #179
70532 loveli
N
pi_135434364
Als het assessment vrijdag is en je moet het 1 dag ervoor inleveren, dan is dat donderdag. Dag zelf dus niet inclusief. Maar mocht je de deadline op die manier niet halen, dan gewoon een dag te laat inleveren. De doodstraf is afgeschaft in NL, dus why worry?
*roosvicee toeschuift*
crap in = crap out
  maandag 13 januari 2014 @ 13:56:42 #180
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135434506
Crosspost, misschien dat jullie me kunnen helpen :P
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:52 schreef Qwea het volgende:

Trouwens, iemand hier hier licht op wil laten schijnen? Het is niet heel boeiend, maar ik wil het begrijpen :Y

1-10-13 begon ik met lichaamsvet meten :
29,3% vet
21,9kg vet massa
52,7kg vetvrije massa
74,6 kg

28-11
27,6% vet
20,5kg Vet massa
53,9kg vetvrije massa
74,4

19-12
27,7% vet
20kg vet massa
52,2kg Vetvrije massa
72,2

Vandaag:
28,7% vet
21,1kg vet massa
52,3kg vetvrije massa
73,4

Dus mijn vetvrije massa is in vergelijking met 19-2 omhoog gegaan, maar mijn vet % ook gelijk :?

Ik snap geen kont van die metingen. Plus, ik train loeihard, hoe in godsnaam kom ik dan vandaag op 28,7% terwijl ik 28-11 op 27,7% zat :P
pi_135434898
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe vetpercentage wordt gemeten. Met stroompje, dus zo'n ding vasthouden of speciale weegschaal zijn niet nauwkeurig.
En op zich is het niet heel raar als je veel KT doet en vrij veel eet dat je dan ook wat vet aankomt. Dan doe je na een tijd KT een tijd meer cardio met netjes eten. Verlies je vet en hou je spieren. Daqrom doen bodybuilders ook eersr bulken en daarna cutten. Dus eerst zwaarder worden en veel KT, daarna aftrainen.
pi_135435200
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:53 schreef loveli het volgende:
Als het assessment vrijdag is en je moet het 1 dag ervoor inleveren, dan is dat donderdag. Dag zelf dus niet inclusief. Maar mocht je de deadline op die manier niet halen, dan gewoon een dag te laat inleveren. De doodstraf is afgeschaft in NL, dus why worry?
*roosvicee toeschuift*
Ik heb het al heel vaak te laat/niet ingeleverd dus is het 'handig' dat ik het dit keer wel doe als ik door wil met m'n studie
pi_135436849
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:12 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb het al heel vaak te laat/niet ingeleverd dus is het 'handig' dat ik het dit keer wel doe als ik door wil met m'n studie
Maar te laat is altijd beter dan helemaal níet inleveren toch? (of is de deadline nog niet voorbij? In dat geval: ga voor de vroegste! :P)
  maandag 13 januari 2014 @ 14:51:51 #184
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135436861
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:05 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe vetpercentage wordt gemeten. Met stroompje, dus zo'n ding vasthouden of speciale weegschaal zijn niet nauwkeurig.
En op zich is het niet heel raar als je veel KT doet en vrij veel eet dat je dan ook wat vet aankomt. Dan doe je na een tijd KT een tijd meer cardio met netjes eten. Verlies je vet en hou je spieren. Daqrom doen bodybuilders ook eersr bulken en daarna cutten. Dus eerst zwaarder worden en veel KT, daarna aftrainen.

Zo'n ding.

Maar ik eet niet eens extreem veel. 2000kcal per dag.

En ik sport 4x in de week. 30 min cardio elke x en tussen een half u en een uur krachttraining.

En echt zwaarder word ik ook niet. Ik val over het algemeen af. Ik snap het allemaal niet :P
pi_135436964
Ik weet niet hoe lang je bent, maar ervan uit gaande dat je niet zwaar te zwaar bent, bouw je met 2000kcal per dag natuurlijk niet echt een tekort op. Zak eens naar 1600kcal per dag en kijk na een maand hoeveel verschil dat heeft gemaakt. :)
  maandag 13 januari 2014 @ 14:59:23 #186
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437186
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik weet niet hoe lang je bent, maar ervan uit gaande dat je niet zwaar te zwaar bent, bouw je met 2000kcal per dag natuurlijk niet echt een tekort op. Zak eens naar 1600kcal per dag en kijk na een maand hoeveel verschil dat heeft gemaakt. :)
1600, ben je niet goed bij je hoofd?

Mijn bmr is 1600. :') No fucking way dat ik überhaupt zak. Ik heb die 2000 meer dan nodig met 4x in de week KT. Ik ben onlangs omhoog gegaan van 1900 naar 2000. Ik heb met 4x in de week sporten 2500 nodig, daar ga ik echt geen 900 onder zitten :') !

Overigens ben ik 1,83 met een bmi van 21.9
pi_135437221
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Maar te laat is altijd beter dan helemaal níet inleveren toch? (of is de deadline nog niet voorbij? In dat geval: ga voor de vroegste! :P)
Nee moet het dan morgen af hebben, maar wil het wel zeker weten :)

(Dus wil het vandaag afhebben en inleveren)
pi_135437577
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

1600, ben je niet goed bij je hoofd?

Mijn bmr is 1600. :') No fucking way dat ik überhaupt zak. Ik heb die 2000 meer dan nodig met 4x in de week KT. Ik ben onlangs omhoog gegaan van 1900 naar 2000. Ik heb met 4x in de week sporten 2500 nodig, daar ga ik echt geen 900 onder zitten :') !

Overigens ben ik 1,83 met een bmi van 21.9
Nou ja ik wist ook niet hoeveel jij verbruikt in rust. :+ Ik heb een trage stofwisseling, dus ondanks dat ik vijf keer per week sport (3x sportschool, uur cardio, halfuur kt, 1x uurtje steps en 1x variabel, squash, klimmen ed) en een bmi van rond de 22,5 heb, is 2000kcal per dag een hoeveelheid waarbij ik noch aankom noch afval. Mijn ideale inname om nog wat kwijt te raken ligt wel ongeveer rond de 1500-1600kcal. Vandaar mijn opmerking. :)

Maar tja, dan zou ik het ook niet weten... Misschien eens gaan kijken naar de verhouding vetten, koolhydraten en eiwitten die je binnenkrijgt?
  maandag 13 januari 2014 @ 15:15:30 #189
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437813
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:08 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nou ja ik wist ook niet hoeveel jij verbruikt in rust. :+ Ik heb een trage stofwisseling, dus ondanks dat ik vijf keer per week sport (3x sportschool, uur cardio, halfuur kt, 1x uurtje steps en 1x variabel, squash, klimmen ed) en een bmi van rond de 22,5 heb, is 2000kcal per dag een hoeveelheid waarbij ik noch aankom noch afval. Mijn ideale inname om nog wat kwijt te raken ligt wel ongeveer rond de 1500-1600kcal. Vandaar mijn opmerking. :)

Maar tja, dan zou ik het ook niet weten... Misschien eens gaan kijken naar de verhouding vetten, koolhydraten en eiwitten die je binnenkrijgt?
Vetten krijg ik amper binnen, eiwitten rond de 130gr per dag, dus 2,5gr per vetvrije kg ongeveer en KH heb ik geupt omdat ik eerst rond de 160/170gr eiwitten zat, wat een beetje achterlijk veel was :P Zit op 230KH per dag ongeveer.
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 15:16:49 #190
70532 loveli
N
pi_135437859
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ten opzichte van 19/12 ben je 1.2 kilo aangekomen, volgens jouw getallen is dat 0.1 kg vetvrije massa en 1.1 kg vet. Dus niet heel gek dat je vet% volgens dat apparaat is gestegen.

Globaal is vetpercentage leuk om te weten, maar bij dat soort metingen kan het drinken van een liter water (of plassen) voor een afwijking zorgen. Door de tijd is het leuk om de grafiekjes te zien, maar pin je niet vast op het verschil tussen 2 metingen.

Sinds een spekplooimeting mij inschaalde op 32% neem ik geen enkele bepaling meer serieus.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 15:19:43 #191
70532 loveli
N
pi_135437954
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:15 schreef Qwea het volgende:
Vetten krijg ik amper binnen
Waarom niet? Die zijn goed voor je :9
crap in = crap out
pi_135437960
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo'n ding.

Maar ik eet niet eens extreem veel. 2000kcal per dag.

En ik sport 4x in de week. 30 min cardio elke x en tussen een half u en een uur krachttraining.

En echt zwaarder word ik ook niet. Ik val over het algemeen af. Ik snap het allemaal niet :P
Ja die dingen zijn niet precies. Enige wat echt precies is is met zo'n knijper. Weet niet precies hoe dat heet.
Ik die zeld iets anders. Ik hou een excelletje bij en ik meet mezelf eens in de paar weken. Dus omtrek van nek, borst, taille, bovenbeen en bovenarm. Duurt wel een tijdje voor je echt verschillen meet trouwens. Daarom is het handig om het over lange periode bij te houden.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:22:07 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135438041
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Ten opzichte van 19/12 ben je 1.2 kilo aangekomen, volgens jouw getallen is dat 0.1 kg vetvrije massa en 1.1 kg vet. Dus niet heel gek dat je vet% volgens dat apparaat is gestegen.

Globaal is vetpercentage leuk om te weten, maar bij dat soort metingen kan het drinken van een liter water (of plassen) voor een afwijking zorgen. Door de tijd is het leuk om de grafiekjes te zien, maar pin je niet vast op het verschil tussen 2 metingen.

Sinds een spekplooimeting mij inschaalde op 32% neem ik geen enkele bepaling meer serieus.
Kan water echt zoveel invloed hebben? Vlak voor die meting 3 bidonnen opgezopen :') 1,5 liter.

Eigenlijk zeg je dus dat die metingen waardeloos zijn?
  maandag 13 januari 2014 @ 15:23:09 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135438067
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom niet? Die zijn goed voor je :9
Weet ik niet ;( Ik hou niet zo van vet. Smeer wel gewoon mijn brood met dieethalvarine... maar gebruik bv om te grillen geen olie oid. Droog onder de grill :9

zit op 33,7gr vet en 9,9gr verzadigd vet vandaag. Beetje het gemiddelde.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:25:21 #195
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135438128
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:19 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ja die dingen zijn niet precies. Enige wat echt precies is is met zo'n knijper. Weet niet precies hoe dat heet.
Ik die zeld iets anders. Ik hou een excelletje bij en ik meet mezelf eens in de paar weken. Dus omtrek van nek, borst, taille, bovenbeen en bovenarm. Duurt wel een tijdje voor je echt verschillen meet trouwens. Daarom is het handig om het over lange periode bij te houden.
Ja, dat meten hou ik ook bij, maar ik ben zo'n mongool die nooit op dezelfde plek kan meten. 2 maanden terug voor het laatst gemeten, in het begin veel verschil.. gisteren weer gemeten, 5cm erbij per been en buik. Dat is echt vette bullshit, want mijn mt 28 broek is alweer te groot :')

En ik heb wel zo'n app waarbij ik me dagelijks weeg en dat in zo'n grafiekje bij hou. Ging van 74 naar 72,2, naar 73.8 naar 72,9 en vanmorgen was ik 73,4 :P Schommelt aardig, maar dat geeft niet, ik weeg ook elke dag dus is normaal.
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 15:33:20 #196
70532 loveli
N
pi_135438381
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kan water echt zoveel invloed hebben? Vlak voor die meting 3 bidonnen opgezopen :') 1,5 liter.

Eigenlijk zeg je dus dat die metingen waardeloos zijn?
Nou ja, het is een indicatie. Ding meet de weerstand en zet dat af tegen de weerstand van een gemiddeld persoon met een bepaald vetpercentage. En er zit een bepaalde foutmarge in, geen 2 metingen zijn 100% gelijk. Dus je vetpercentage ligt ongeveer ergens rond de 28%.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 15:34:55 #197
70532 loveli
N
pi_135438447
Zelfde plek meten is makkeijk: taille, nek, enkel, pols - smalste punt, rest: dikste punt.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 15:35:12 #198
70532 loveli
N
pi_135438462
En dieethalvarine :r
crap in = crap out
  maandag 13 januari 2014 @ 15:38:07 #199
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135438611
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:35 schreef loveli het volgende:
En dieethalvarine :r
Ja, ik weets. Ik ga wel roomboter meenemen dan donderdag :o
  maandag 13 januari 2014 @ 15:38:30 #200
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135438631
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Nou ja, het is een indicatie. Ding meet de weerstand en zet dat af tegen de weerstand van een gemiddeld persoon met een bepaald vetpercentage. En er zit een bepaalde foutmarge in, geen 2 metingen zijn 100% gelijk. Dus je vetpercentage ligt ongeveer ergens rond de 28%.
Oke :Y Nou ik zal me binnenkort eens weer handmatig laten meten.
pi_135442059
Ik vind yoga echt best leuk. En ik weet zeker dat het heel goed voor je is. Maar dat gezweefteef tussendoor werkt op mijn lachspieren. 'Observeer nu je lichaam. Neem een momentje om de aarde weer te voelen.' En meer van dat soort ongein.

Het allerergste was tijdens een oefening met een bal, die moest je tussen je dijen klemmen en weer loslaten. Toen ze zei: 'Bij het uitademen zuig je de bal naar binnen' WTF? Kreng was sws zeker 30 cm. in doorsnee. Maar buiten dat, wat bedoelde ze daar nu mee? Ik kreeg de slappe lach en voelde me 12. ;(

O: 2x geroosterd Allinson met filet A.
T: halve appel, mandarijn
S: yoga
L: kom bouillon en 2x geroosterd Allinson met filet A.
T: winterpeen
T: wodka
D: lam met groenten uit de tajine met couscous
  maandag 13 januari 2014 @ 16:54:04 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135442144
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:51 schreef conleche het volgende:

Awesome T :Y

Wat voor wodka?
pi_135442178
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Awesome T :Y

Wat voor wodka?
Stoli :7
  maandag 13 januari 2014 @ 17:03:31 #204
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135442592
Weekend *O*

Berenburg O+
  maandag 13 januari 2014 @ 17:13:12 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135442951
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Stoli :7
_O_ :9
  maandag 13 januari 2014 @ 17:13:23 #206
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135442958
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Weekend *O*

Berenburg O+
Bier O+
  maandag 13 januari 2014 @ 17:19:31 #207
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135443182
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bier O+
Oja, dat lust ik ook wel :9, gewoon bier op terras in de zomer en als we lekker uit gaan en bij het uit eten. (na een rood wijntje)
speciaal bieren, daar beginnen we altijd mee, gewoon omdat het kan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135443458
quote:
Ik vind yoga echt best leuk. En ik weet zeker dat het heel goed voor je is. Maar dat gezweefteef tussendoor werkt op mijn lachspieren. 'Observeer nu je lichaam. Neem een momentje om de aarde weer te voelen.' En meer van dat soort ongein.

Het allerergste was tijdens een oefening met een bal, die moest je tussen je dijen klemmen en weer loslaten. Toen ze zei: 'Bij het uitademen zuig je de bal naar binnen' WTF? Kreng was sws zeker 30 cm. in doorsnee. Maar buiten dat, wat bedoelde ze daar nu mee? Ik kreeg de slappe lach en voelde me 12.
Die in rotterdam kon zo mooi zo van 'relax your kidney, your liver, your lungs' zeggen. Bij de sportschool is het minder zweverig.
pi_135443506
Lijstje:

O: speltbrood boter, ham, tomaat en een kontje met duo penotti, thee
L: omelet van twee eieren met ontbijtdpek, kaas, ui, paprika en champignons, met een beetje ketchup
B: 30 min wandelen
S: 45 min yoga
D: aardappelen, bietjes, appelmoes
  maandag 13 januari 2014 @ 17:29:38 #210
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135443531
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:19 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oja, dat lust ik ook wel :9, gewoon bier op terras in de zomer en als we lekker uit gaan en bij het uit eten. (na een rood wijntje)
SPOILER
What is this "speciaalbier" you're talking about? :+

SPOILER
  maandag 13 januari 2014 @ 17:30:31 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135443560
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:19 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

SPOILER
:D Skuumkoppe! Waar was je? :D Eyerlander is ook baas. Of Noorderwiend/winterbier.
pi_135443582
quote:

Het allerergste was tijdens een oefening met een bal, die moest je tussen je dijen klemmen en weer loslaten. Toen ze zei: 'Bij het uitademen zuig je de bal naar binnen' WTF? Kreng was sws zeker 30 cm. in doorsnee. Maar buiten dat, wat bedoelde ze daar nu mee? Ik kreeg de slappe lach en voelde me 12. ;(

T: halve appel, mandarijn
L: kom bouillon en 2x geroosterd Allinson met filet A.
D: lam met groenten uit de tajine met couscous
Het klinkt misschien wat zweverig, maar ik vind net zo praktisch als mindfullness. Ik had er in het begin ook last van, maar als je het in eigen woorden vertaalt, is dat wat ze zeggen best logisch.
  maandag 13 januari 2014 @ 17:33:21 #213
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135443642
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

SPOILER
:D O+
pi_135443769
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die in rotterdam kon zo mooi zo van 'relax your kidney, your liver, your lungs' zeggen. Bij de sportschool is het minder zweverig.
Er zijn iedere keer weer anderen die lesgeven in mijn sportschool. Ik heb mixed feelings over deze, want ondanks zweverig, waren het fijne oefeningen. En toen ze op het einde toen ik zo op m'n rug lag te relaxen nog even de schouders naar de grond drukte, kreeg ik tintelingen van lekkerigheid. Dus ze wist wel waar ze mee bezig was. Volgende keer de tekst maar proberen te blokken dan. :P
  maandag 13 januari 2014 @ 17:46:52 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135444099
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

:D O+
Ik heb een zwak voor speciaalbier :@
pi_135449778
Ik ben voor de derde keer dit jaar naar de sportschool geweest, ik hoop op minder spierpijn :D

Tink, wat voor auto heb je nu dan? Oldtimer?

Ik moet ook nog een auto regelen.

Lijstje:

O: havermoutpap
T: 1/2 bak kwark met noten
L: pompoensoep
S: fitness
D: rijst, groenten en kabeljauw
pi_135450449
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Er zijn iedere keer weer anderen die lesgeven in mijn sportschool. Ik heb mixed feelings over deze, want ondanks zweverig, waren het fijne oefeningen. En toen ze op het einde toen ik zo op m'n rug lag te relaxen nog even de schouders naar de grond drukte, kreeg ik tintelingen van lekkerigheid. Dus ze wist wel waar ze mee bezig was. Volgende keer de tekst maar proberen te blokken dan. :P
Even je lachspieren trainen :+
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

SPOILER
Ik kom een keer jouw kast bezoeken ok? :D Zat gisteravond nog in het bierlokaal hier, een grimbergen dubbel, karmeliet tripel en als afsluiting een kwak :').
Daar gingen al mijn sportprestaties. Weggezopen met bier :')
pi_135451123
Ben nu precies zeven dagen bezig. Ik ben 1.91 en begon op 86.6 kilo. Mijn streven is 0.5 kg afvallen per week. Eerste week 0.8 kg afgevallen. Alleen heb ik graag wat tips om het zo lang mogelijk vol te houden. Sporten is niet nodig want ik doe fysiek zwaar werk. Drink alleen nog maar water en af en toe appelsap. Graag zou ik weten wat jullie eten als tussendoortjes. Tips van de expert dus :)
pi_135451389
Pff mijn voornemen om een tijd niet te daten is toch lastiger dan gedacht.. :@
Ik was zaterdag uitgegaan, toen ik een rondje ging halen werd ik aangesproken door een meisje en zij zei dat haar 2 vriendinnen mij wel leuk vonden.. En die zaten ook een beetje dommig te lachen. Dus ik beetje afgewimpeld dat ik niet kon kiezen, maar volgens die meid hoefde ik ook niet te kiezen :') Ik dacht jaa tuurlijk joh, dus ik ben gewoon verder bier gaan halen. Maar uiteindelijk heb ik wel een tijdje staan praten met hen later die avond. Maar verder niks gedaan en heb de boot een beetje afgehouden. Maar nu begint die ene ineens te appen, terwijl ze bijna niks over me weet. Dacht ik. Dus ik vraag me echt af hoe ze nou ineens aan mijn nummer komt.. Dus...
Toen ik dit net aan mijn huisgenoot vertelde verklaarde die me voor gek dat ik er niks mee had gedaan :')
Nouja het zal wel. Ik heb wel het idee dat ik vage dingen meemaak de laatste tijd als ik ga stappen..

Mgoed, nu maar eens sporten in de gym..
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 20:31:42 #220
70532 loveli
N
pi_135452391
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:09 schreef YupYapYo het volgende:
Ben nu precies zeven dagen bezig. Ik ben 1.91 en begon op 86.6 kilo. Mijn streven is 0.5 kg afvallen per week. Eerste week 0.8 kg afgevallen. Alleen heb ik graag wat tips om het zo lang mogelijk vol te houden. Sporten is niet nodig want ik doe fysiek zwaar werk. Drink alleen nog maar water en af en toe appelsap. Graag zou ik weten wat jullie eten als tussendoortjes. Tips van de expert dus :)
Bij die lengte klinkt je gewicht prima. Eetpatroon aanpassen en spieren bouwen ipv focussen op gewicht kwijtraken.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 20:33:36 #221
70532 loveli
N
pi_135452521
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:14 schreef the85mc het volgende:
daten
[..]
boot
Altijd hetzelfde...
crap in = crap out
pi_135454212
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Altijd hetzelfde...

Maareh, mc, je goede voornemen om niet te gaan daten kan je nog steeds in stand houden. Fuck wat je huisgenoot zegt, want zo leuk klinkt het helemaal niet. :P
  maandag 13 januari 2014 @ 21:29:13 #223
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135455676
O: evergreen, handje ongezouten pinda's, 3 chipjes.
L: huzarensalade met veel mayo en een half ei :P, 2 boterhammen, gehaktbal met mosterd en jus en een luxe broodje met filet americain. Glas melk.
D: taco's met gehakt, kruiden, paprika's, kaas, mais en salsa saus. Stukjes verse tomaat erbij. 1 glas appelsap.
S: 2 rondjes krachttraining en 30 minuten cardio (houd dat steeds beter vol).
Drinken: veel koffie met melk en cappuccino.
Nu nog 1 eitje doen?
  maandag 13 januari 2014 @ 21:36:24 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135456097
Stroopwafel, reep chocolade, halve zak paprikachips... lag niet in de planning.
pi_135457332
quote:
13s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Gelukkig bleef het bij mij bij een halve eierkoek :')
  maandag 13 januari 2014 @ 22:14:58 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135458747
Lijstje

o. havermout, speltvlokken, pompoenpitten, frambozen, havermelk
t. omelet met een beetje mascarpone
l. salade van sla, brocollikiemen, feta, omeletreepjes
t. peer, 100 gram noten
s. uurtje sport
d. sla, haring, roomsaus + mascarpone met havermelk
t. stukje pure chocolade
pi_135459261
Prachtige lijst, Tink!

Uniekje :*
pi_135468848
quote:
13s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:36 schreef uniekhoorn het volgende:
:*

Ik was vrijdagavond zo moe dat mijn avondeten 2 rijstwafels met nutella was :X Voedingswaarde 0, maar ook moeite 0 :+

Heb jij nou nog iets met dat schildklier verhaal van An gedaan? /sidenote
pi_135469481
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:27 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:*

Ik was vrijdagavond zo moe dat mijn avondeten 2 rijstwafels met nutella was :X Voedingswaarde 0, maar ook moeite 0 :+

Heb jij nou nog iets met dat schildklier verhaal van An gedaan? /sidenote
Bak dan een ei ofzo :P. Voedingswaarde iets meer, en kost nauwelijks meer tijd/moeite. Mijn standaard 'geen zin om te koken'-avondeten, in NL vaak met diepvriesspinazie en kaas er nog bij.

Waardeloos geslapen, gister uit het niets een spiertje in mn borstkas verrekt en dat doet pijn als je je om wil draaien in je slaap :').
pi_135469753
Jullie moeten wel goed voor jezelf zorgen, Uniek en Aurum! Ook al ben je moe, dan moet je juist gezonde dingen eten om weer bij te tanken. Ik snap dat je soms geen energie daar voor hebt, maar jullie hebben ook nog een kerel op de bank zitten die wel wat kan doen dan..
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:38:37 #231
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135471223
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:59 schreef douche-eendje het volgende:

Ik kom een keer jouw kast bezoeken ok? :D Zat gisteravond nog in het bierlokaal hier, een grimbergen dubbel, karmeliet tripel en als afsluiting een kwak :').
Daar gingen al mijn sportprestaties. Weggezopen met bier :')
Oeh, done deal!

Grimbergen _O_ Karmeliet _O_ :r kwak :r

Boeie voor een keer :P :D Ik ga zaterdag aan de pannenkoeken en speciaalbier :9 Nu al zin in.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:43:08 #232
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135471341
Lijstje:

O: Volkoren beschuit runderrookvlees, 2x spelt, kalkoenfilet runderrookvlees.
L: 4x spelt, kalkoenfilet, philedelphia light, pindakaas, 20+ smeerkaas / rosbief, bakje kwark.
T: 2x volkoren beschuit 20+ smeerkaas evt appeltje.
D: Wortelen, zilvervliesrijst, varkenshaas, griekse 0% vet yoghurt
T: Smoothie? Van 250ml verse jus, frambozen, kiwi, kwark.
T2 : 2x volkoren beschuit 20+ kaas
T3 : Spelt pindakaas.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:44:46 #233
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135474395
O: banaan en cherry tomaten
L: mosterdsoep, broodje kroket met mosterd, salade met feta en spinazie en olijfolie, glas melk en een gekookt eitje.
D: taco's
Drinken: veel koffie met melk en/of cappuccino.
pi_135474431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:44 schreef Mishu het volgende:
O: banaan en cherry tomaten
L: mosterdsoep, broodje kroket met mosterd, salade met feta en spinazie en olijfolie, glas melk en een gekookt eitje.
D: taco's
Drinken: veel koffie met melk en/of cappuccino.
? wat een apart lijstje :D
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:10:39 #235
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135482313
Hoe gaat het eigenlijk aurum? Heftig he, nieuwe baan.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:41:42 #236
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135483448
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Altijd hetzelfde...
Late reactie, maar :D!
pi_135487867
Hooooooooooi
pi_135489435
L: 2x geroosterd Allinson met geitenkaas en uiencompôte, plak kaas, 10 gram amandelen met 19 gram pure choco
S: bodyshape
D: kliekje van gisteren, dus lam/groenten met couscous
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:39:16 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135490354
:9

:9

En Konick, gewone dubbele Leffe, Duvel, palm, gewone chouffe, brugse zot, :9.
pi_135490511
Doe mij maar wijn :+ .
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:45:20 #241
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135490753
Lekker lijstje Co!
Zit je alweer op je streef? En nog een plan om niet meer boven je streef te komen?

Lijst:
O: 2 geroosterde AH spelt met , 1 met boter en kaas, 1 met boter en suiker :9 (heerlijk, roomboter, kristalsuiker supercombi als sinds ik klein ben), beker melk, mandarijn, cappuccino
L: boterham ham met augurk en zoetzure atjar, gekookt ei, tomaat
T's: paar dropjes, 2 appels, kwart meloen, blokje witte choco, stukje gevulde koek *, stukje eierkoek *, plakje sate grillworst*, stukje mosterdrollade*
D: Witlof met room/kaas/ham/ei, pasta met room/spekjes/kaas
T: kwark met vla en mandarijn, zoute stokjes, cola berenburg

* = hapjes bij de jumbo

Heerlijk 2 uur gewandeld vanmiddag in het zonnetje. Geen wind.. echt fantastisch weer vandaag.

Oja, geen dokter nog.. ga eigenlijk liever gewoon dood :X

Ben nu eindelijk alles aan het overzetten van de oude laptop op de nieuwe, heb maar een 32 gig stickje gekocht bij de Aldi voor 13 euro :P

Mc, jij moet trouwen... Op de woelige baren van het huwelijk met je witte bootsweken

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 14-01-2014 20:06:40 ]
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:54:42 #242
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135491313
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ] :9

[ afbeelding ] :9

En Konick, gewone dubbele Leffe, Duvel, palm, gewone chouffe, brugse zot, :9.
O+

Co, doe je nog iets aan zuivel en fruit?

Heb mijn knokkels verbrand aan de gril van de oven :') Incl. zwart vleesrandje en een mooi blaar .
Het deed al een beetje pijn maar zonet stopte ik mijn t-shirt in mijn broek en schuurde ik alles open..
* uniekhoorn is en blijft onhandig :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:03:17 #243
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135491715
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:46 schreef Skoap het volgende:

[..]

? wat een apart lijstje :D
Hoezo?

Uiteindelijk geen taco's maar aardappels, andijvie a la crème met mosterd en een grote schnitzel gegeten :)
pi_135492125
Vriendje zei dat hij mij steeds leuker vindt en dat hij het wel ziet als heel serieus. Als in toekomstplannen.

Toen zei ik oh was dat al niet zo dan :P

Maar als in samenwonen/babies/samen oud worden

En dat we wel ruzie hebben maar er dan 'beter' uitkomen. Elkaar beter begrijpen etc.

*klein beetje benauwd gevoel maar wel soort van wederzijds*

Nooit eerder gehad zo :P beetje eng wel
pi_135492147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

O+

Co, doe je nog iets aan zuivel en fruit?

Heb mijn knokkels verbrand aan de gril van de oven :') Incl. zwart vleesrandje en een mooi blaar .
Het deed al een beetje pijn maar zonet stopte ik mijn t-shirt in mijn broek en schuurde ik alles open..
* uniekhoorn is en blijft onhandig :')
Au!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:15:08 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135492219
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:12 schreef Probability het volgende:
Vriendje zei dat hij mij steeds leuker vindt en dat hij het wel ziet als heel serieus. Als in toekomstplannen.

Toen zei ik oh was dat al niet zo dan :P

Maar als in samenwonen/babies/samen oud worden

En dat we wel ruzie hebben maar er dan 'beter' uitkomen. Elkaar beter begrijpen etc.

*klein beetje benauwd gevoel maar wel soort van wederzijds*

Nooit eerder gehad zo :P beetje eng wel
Wow O+

*O*
pi_135493000
Das toch lief dat ie dat zegt :)
pi_135493057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
Das toch lief dat ie dat zegt :)
Ja zeker :) Maar ik ben wel de laatste om dat toe te geven
pi_135493092
Wat een stom systeem is die persoonlijke OV-kaart toch eigenlijk. Elke 5 jaar een nieuwe kópen (a 7,50). Waarom moet dat ding zo vaak vervangen worden? Ja hier heb ik dus eigenlijk geen geld voor op het moment

*nu lezen, eerst boos doen.
pi_135493432
Wat fijn Prob O+

Zal ik eens een vastendag lijstje posten voor de grap?!

O: een gekookt eitje en een sinaasappel
T's: veel water, thee en een koffie
D: grote kom pompoensoep en een halve ciabatta
T: water en thee

Ik ben nu drie weken bezig met intermittend fasting en het bevalt goed. De eerste twee weken had ik nog hoofdpijn overdag op de vastendagen, maar dat is nu weg. Verder gewoon lekker alles gegeten wat ik wil eten (met tarwe/gluten moet ik voorzichtig blijven), maar het is wel fijn.

Vandaag had ik voor het eerst een echt drukke dag, maar dat maakt volhouden makkelijk omdat ik overdag niet aan eten hoeft te denken.

Het resultaat: 2,5 kilo van de drie studiestress kilo's weg. Mijn huid is minder droog en ik doe meer op een dag, qua energie. Ook zijn mijn darmen rustiger en mijn buik is minder opgeblazen. Ik ga nog ff door *O*

Ohw: ik heb ook nog een vakantie geboekt. *O*
pi_135493846
Wat lief van hem Probje! O+ Eng, misschien, maar is onzekerheid of hij je wel wil niet veel enger?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:52:52 #252
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135494144
Waar vakantie An?
En ik vind die "dieten"nogal eng :') Maar als je het er goed op doet moet je dat inderdaad doen.

Chico.... gaat het?
pi_135494376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Waar vakantie An?
En ik vind die "dieten"nogal eng :') Maar als je het er goed op doet moet je dat inderdaad doen.

Chico.... gaat het?
Ja hoor, ik baal even dat alles geld kost op het moment dat ik even krap zit :P. Net ook weer 60 euro af mogen tikken voor een consult + antibiotica omdat ik blijkbaar een blaasontsteking heb. Al bijna 3 weken :'). Over een kwartier mag ik eindelijk avondeten, want had de verpakking niet gelezen en je moet het een uur vóór het eten innemen. Faalhaasje :+.
pi_135494666
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Waar vakantie An?

Chico.... gaat het?
DM ;)

En het is geen 'dieet' , maar goed, net zo eng als naar de huisarts gaan? ;)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:37:43 #255
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135496804
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:02 schreef An24 het volgende:

[..]

DM ;)

En het is geen 'dieet' , maar goed, net zo eng als naar de huisarts gaan? ;)
Tof!

Ben net een klein kind ja.

Zelfs met electrische deken op heb ik het koud. Steenkoud...
Zou ik eens gek doen en een bakje thee maken? Of warme choco met een scheutje baileys?
pi_135496945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:14 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Bak dan een ei ofzo :P. Voedingswaarde iets meer, en kost nauwelijks meer tijd/moeite. Mijn standaard 'geen zin om te koken'-avondeten, in NL vaak met diepvriesspinazie en kaas er nog bij.

Waardeloos geslapen, gister uit het niets een spiertje in mn borstkas verrekt en dat doet pijn als je je om wil draaien in je slaap :').
Ohja ei! Had gekund als ik eraan gedacht had
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:30 schreef the85mc het volgende:
Jullie moeten wel goed voor jezelf zorgen, Uniek en Aurum! Ook al ben je moe, dan moet je juist gezonde dingen eten om weer bij te tanken. Ik snap dat je soms geen energie daar voor hebt, maar jullie hebben ook nog een kerel op de bank zitten die wel wat kan doen dan..
Ik kook 1 dag niet, dan vergaat de wereld niet >:O
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:10 schreef Tinkepink het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk aurum? Heftig he, nieuwe baan.
Deze week voel ik me weer een beetje mezelf :P eerste paar weken was aanpoten, maar dat kan ook zijn omdat ik na mijn keuken verbouwing aan vakantie toe was :X :+

Voor de rest alles goed, volgende week naar buiten :)
pi_135497050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:37 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Tof!

Ben net een klein kind ja.

Zelfs met electrische deken op heb ik het koud. Steenkoud...
Zou ik eens gek doen en een bakje thee maken? Of warme choco met een scheutje baileys?
:* ;)
pi_135497121
En nice prob en An!

Lijstje:

O: rijstepap
T: 1/2 bak kwark met noten
L: gemengde salade
D: penne met pesto
pi_135497221
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ohja ei! Had gekund als ik eraan gedacht had

Ik dacht heel even dat je me uitschold :').
pi_135498345
Feli, Mc ^O^

Uniekje :*, had graag met je gewisseld want ik vind dit maar een kut-winter, veuls te warm....

Top, An *O*

Iemand samenvatting voor de rest?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:15:23 #261
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135499079
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:03 schreef V1z0R het volgende:
Feli, Mc ^O^

Uniekje :*, had graag met je gewisseld want ik vind dit maar een kut-winter, veuls te warm....

Top, An *O*

V1, hoe is het??

Aurum, jij eet altijd zo eiwitrijk, weet nooit zo goed wat ik er van moet maken :P

Samenvatting ????????????
Iedereen gaat dood ...

Prob heeft de liefde voor haar leven O+

Mc heeft meer vrouwen dan boten maar kan beter omgaan met boten :P

XM houdt van lekkere speciaalbieren
pi_135499508
Haha Uniek :D

Vaiz :W Je was ff afwezig?
pi_135502311
Haha nice uniek! Al doe ik met beide nu even rustig aan ;)

Heb vandaag contract getekend, best mooi aanbod gehad :) Mijn netto salaris valt me heel erg mee!
pi_135503881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:15 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

V1, hoe is het??

Aurum, jij eet altijd zo eiwitrijk, weet nooit zo goed wat ik er van moet maken :P

Samenvatting ????????????
Iedereen gaat dood ...

Prob heeft de liefde voor haar leven O+

Mc heeft meer vrouwen dan boten maar kan beter omgaan met boten :P

XM houdt van lekkere speciaalbieren
'Domme, ik wil nog heul niet dood gaan :{ kleine Vaiz of zo die beetje herrie trapt in de wereld lijkt me nog wel leuk om mee te maken... (geen dochter, denk niet dat ik dat trek)

Als Billy maar gelukkig is :Y

Mc zit op de beste plek wat betreft vrouwen volgens mij en je kunt er ook een boot kwijt. Vrouw waarin je een boot kwijt kunt is ook makkelijk genoeg te ontwijken...

Speciaalbiertjes :9
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:15:19 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135506309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

'Domme, ik wil nog heul niet dood gaan :{ kleine Vaiz of zo die beetje herrie trapt in de wereld lijkt me nog wel leuk om mee te maken... (geen dochter, denk niet dat ik dat trek)

Als Billy maar gelukkig is :Y

Mc zit op de beste plek wat betreft vrouwen volgens mij en je kunt er ook een boot kwijt. Vrouw waarin je een boot kwijt kunt is ook makkelijk genoeg te ontwijken...

Speciaalbiertjes :9
Een vrouw kwijt vanaf een boot is dan wel weer wat minder.
pi_135506527
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:15 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Een vrouw kwijt vanaf een boot is dan wel weer wat minder.
Titanic was een hit :{w
pi_135508694
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:03 schreef V1z0R het volgende:
Feli, Mc ^O^

Top, An *O*

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef sigme het volgende:
Waar hing jij uit?
pi_135508886
Mogge!
Morgen mn videotoets inleveren! Heb nu iets waarvan ik denk 'acceptabel', maar wellicht kan het nog beter. Wel spannend hoor!
pi_135509272
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 07:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge!
Morgen mn videotoets inleveren! Heb nu iets waarvan ik denk 'acceptabel', maar wellicht kan het nog beter. Wel spannend hoor!
succes! wanneer krijg je feedback?

@ Uniek: ik eet op niet trainingsdagen net zoveel eiwit als carbs, op trainingsdagen eet ik meer carbs.

En vanmorgen op de weegschaal gesprongen en weer een kilo eraf. Als je me nou vraagt wat ik anders doe, helemaal niks :? Lekker vaag :+
pi_135510032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:46 schreef Chicolate het volgende:
Wat lief van hem Probje! O+ Eng, misschien, maar is onzekerheid of hij je wel wil niet veel enger?
Ja dat is ook zo!

Maar waarom heb je een OV chipkaart nodig? Je bent toch niet in Nederland?
pi_135510190
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:24 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo!

Maar waarom heb je een OV chipkaart nodig? Je bent toch niet in Nederland?
Nee maar als ik terug kom wel, en dan heb ik ook weer direct recht op studenten-OV. Maar die kaart aanvragen duurt 7 werkdagen dus dat moet ik wel voor die tijd doen :+.

Antibiotica doet nog niet veel, vannacht 8x eruit geweest, ik blijf lekker een ochtendje in bed en ga heeeeel hard hopen dat ik daarna weer een beetje kan functioneren :).
pi_135510346
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 05:51 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Waar hing jij uit?
Zou dat er nog steeds liggen? :@

Had andere dingen en zulks. Badoo is best wel leuk als je zelf niet al te kieskeurig bent :+
Zou er geen relatiemateriaal gaan zoeken daarentegen.
pi_135510383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:35 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee maar als ik terug kom wel, en dan heb ik ook weer direct recht op studenten-OV. Maar die kaart aanvragen duurt 7 werkdagen dus dat moet ik wel voor die tijd doen :+.

Antibiotica doet nog niet veel, vannacht 8x eruit geweest, ik blijf lekker een ochtendje in bed en ga heeeeel hard hopen dat ik daarna weer een beetje kan functioneren :).
Ik dronk dan wel eens 2 liter cranberry sap per dag, dat hielp beter dan antibiotica
pi_135510789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:44 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zou dat er nog steeds liggen? :@

Had andere dingen en zulks. Badoo is best wel leuk als je zelf niet al te kieskeurig bent :+
Zou er geen relatiemateriaal gaan zoeken daarentegen.
Installeer Tinder. Of heb je dat al?
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:08:16 #275
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135510926
quote:
3s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:03 schreef conleche het volgende:

[..]

Installeer Tinder. Of heb je dat al?
Lol, tinder :D gisteren op een BB geinstalleerd. Concept is best grappig.
pi_135511092
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol, tinder :D gisteren op een BB geinstalleerd. Concept is best grappig.
Ik ben zo'n beetje verslaafd. :P Niet dat ik er heel veel mee doe verder, maar dat vleeskeuren is ontzettend leuk tijdverdrijf.
pi_135511426
Ik moet het niet hebben van m'n looks ):O
pi_135511556
Tinder, badoo... wat is er mis met iemand aanspreken in een cafe? Als het wat wordt kun je ook direct ter zake komen :D :+
Vrienden van me tinderen ook en tot nu toe heeft er maar 1 serieuze dates aan overgehouden in een paar weken. En een ander weet niet wat ie moet zeggen via tinder als ze elkaar geliked hebben _O-
pi_135511641
"wat voor kleur tractor hedde gij!?"
pi_135514675
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:51 schreef An24 het volgende:
<>
Blote jogafoto's!
http://www.welingelichtek(...)or-hoe-het-moet.html

Euh, ook voor Vizor natuurlijk interessant. Die deed toch ook wel eens joga?
  Vis een optie? woensdag 15 januari 2014 @ 14:29:03 #281
70532 loveli
N
pi_135519549
Vaiz doet liever een yogini.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 januari 2014 @ 14:29:48 #282
70532 loveli
N
pi_135519576
:')
crap in = crap out
pi_135520258
Laatste tijd ben ik wel weer redelijk netjes aan het eten. Iemand nog comments/tips?

O: 3 volkoren bth met 2 eieren, 1 met pindakaas
T: banaan
L 4 speltbth met haring
T hele paprika, handje gemengde noten
D Volkoren pasta, zo'n 100 gram, saus van mager rundergehakt, olijven, tomaten, prei en wortel, beetje kaas en pesto
S: klein uurtje KT, 30 min cardio
T 500 gram kwark
pi_135521139
Rotweek met uitvaart regelen maar ik probeer om vandaag wel gewoon oké te eten. Valt me zwaar, ik krijg maar weinig weg.

O - 2 volkorenbammen met rucola, tomaat en kaas
T - 2 mandarijnen
L - volkorenbroodje met kipfilet en rucola
T - appel
D - Rode kool, slavink en zoete aardappel
S - uur lopen buiten
T - handje walnoten
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:54:23 #285
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135522755
:D Loveli

Vind het altijd moeilijk voor een man Mc.
Mijn kerel eet elke dag:
1 boterham met boter en pindakaas
2 boterhammen met boter en hagelslag
2 boterhammen met boter en kaas
1 krentenbol of plak suikerbrood met boter
2 blokjes pure chocolade
gekookt ei
groot bord vol met volle yoghurt en vla met bruine suiker
3 stuks fruit
hand macadamiamix van de notenboer
avondeten

STandaard, elke dag. Daarbij komt er nog eens wat lekkers bij de koffie oid natuurlijk.
Hij is 1.80 klein en 78 kg, al izjn hele leven.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:56:11 #286
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135522822
Sterkte friekin :*

Best een goed lijstje zo tussen je verdriet door. Onthou wel, als je niet goed eet help je jezelf niet mee, het wordt er dan niet 'beter' op.
Dus zorg goed voor jezelf
pi_135523136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:54 schreef uniekhoorn het volgende:
:D Loveli

Vind het altijd moeilijk voor een man Mc.
Mijn kerel eet elke dag:
1 boterham met boter en pindakaas
2 boterhammen met boter en hagelslag
2 boterhammen met boter en kaas
1 krentenbol of plak suikerbrood met boter
2 blokjes pure chocolade
gekookt ei
groot bord vol met volle yoghurt en vla met bruine suiker
3 stuks fruit
hand macadamiamix van de notenboer
avondeten

STandaard, elke dag. Daarbij komt er nog eens wat lekkers bij de koffie oid natuurlijk.
Hij is 1.80 klein en 78 kg, al izjn hele leven.
Als ik een beetje vergelijk zal dat qua kcals ongeveer gelijk liggen. Ik eet dan iets meer eiwit en iets minder kh's denk ik. Ligt aan het avondeten grotendeels, bij mij varieert dat nogal, ene keer is het 'maar' 600-700 kcal, maar soms kan dat ook zo 1000 kcal zijn.
Maar ik probeer vooral van alles te eten, goede vetten, veel groenten en fruit en zo min mogelijk suikers.
pi_135523214
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:

Best een goed lijstje zo tussen je verdriet door. Onthou wel, als je niet goed eet help je jezelf niet mee, het wordt er dan niet 'beter' op.
Mijn ervaring is dat het heel erg helpt als iemand anders dat doet. Ik weet ook wel dat goed eten juist in rotperiodes nodig is, maar ik had zelf echt niet de energie om te koken. Ik ben daarom heel dankbaar dat mijn vriend dat voor me deed.

Sterkte friekin :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135524403
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:

Ik probeer zoveel mogelijk fruit te eten, ook bij geen honger. Daar krijg ik tenminste energie door..Ik probeer mezelf te dwingen om te eten. Ik merk ook dat ik wel ineens emoeetbui neigingen krijg. Die onderdruk ik, maar heb ze voorheen nooit gehad. Ineens heb ik gewoon immens veel zin in repen chocolade _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het heel erg helpt als iemand anders dat doet. Ik weet ook wel dat goed eten juist in rotperiodes nodig is, maar ik had zelf echt niet de energie om te koken. Ik ben daarom heel dankbaar dat mijn vriend dat voor me deed.

Sterkte friekin :*.
Mijn vriend pikt het gelukkig ook goed op. Ik heb al een week geen huishouden meer kunnen doen. Ik ben op dit moment aan het leren voor mijn tentamens en aan het rouwen. Lastige combinatie, blijkt. :{

Lief dat ik steun krijg van jullie. O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:04:30 #290
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135525262
Friekin er is geen handboek voor rouwen he. Doe waar jij je goed bij voelt.
Fijn dat je vriend het goed oppikt, erg belangrijk inderdaad.

Lijstje:
O: kwark, vla en mandarijn
T's: tomaatjes, komkommer, cappuccino, 2 volkoren beschuit met jam en met kaas
L: 2 geroosterde spelt met boter en suiker, gekookt ei, krentenbol met kaas en boter
T's: witte choco, 2 melbatoast met kaas, 2 elstars, lychees, wat ananas, paar happen zuurkool
D: broccoli, zalm, gekookte wortelen, aardappelkroketten en een gevuld paprika met hele knoflooktenen, ui, veel kruiden, vissaus en ketjap, rode peper en fijngesneden champignon (omdat de oven toch aan moet)
T: kwark, vla en aardbeien
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:24:22 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135525944
Heb nog 2 pakken lactosevrije melk staan, wie wil het hebben? Sigme? iemand hier in de buurt? En nog chocolademelk.
pi_135526702
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Blote jogafoto's!

Wauw knap! Al zijn sommige oefeningen zo scheef dat ik niet weet of het zo een goed voorbeeld is.
pi_135528960
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Blote jogafoto's!

Cool! Ik kan alleen de op twee na laatste niet :P Maar ik zou dat echt niet naakt durven :+

Overigens heeft puff gelijk! De oefeningen zijn niet allemaal goed uitgevoerd. (Niet dat ik het beter kan :+ )
pi_135528991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:29 schreef loveli het volgende:
Vaiz doet liever een yogini.
:')
pi_135529206
Lijstje:

O: speltbrood met zelfgemaakte ei-bieslook salade, thee
L: salade kip, sla, tauge met ketjapsaus en een stukje brood. Een smoothie banaan, bietensap en jus.
T: witte chocoladeboks met Uniek
T: paar chipjes
D: zalm, broccoli, paprika, ui, champignons. Grenadine siroop-spa
B: totaal 40 min wandelen
T: veel water en thee
pi_135529966
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Cool! Ik kan alleen de op twee na laatste niet :P Maar ik zou dat echt niet naakt durven :+

Overigens heeft puff gelijk! De oefeningen zijn niet allemaal goed uitgevoerd. (Niet dat ik het beter kan :+ )
Die twee na laatste vind ik wel een interessante om te proberen, volgens mij is het makkelijker dan het lijkt, omdat je gewicht duidelijk klem wordt gezet door je armen in die positie.

Ik had vandaag voor het eerst yin-yoga. Dan hou je poses extra lang vast. Ik weet niet of het altijd zo is, maar dit waren vooral stretchdingen en daar ben ik goed in en waar je goed in bent, vind je veelal leuker. Helaas was er door die lange poses ook meer tijd voor, in mijn ogen, nonsens. Ik word er wel steeds beter in om die stem te blokken tot een soort ruis en dat is juist wel ontspannend. Alleen toen hij het had over: 'Voel je hart, probeer het zacht te maken. Dan smelt het tussen je armen' toen zag ik wel een heel rommelig en slijmerig, bloederig iets voor me.

O: 1x geroosterd Allinson met kaas
T: laatste drie happen lam/ groenten
T: cappuccino
L: 2x gebakken ei met stuk meergranen stokbrood en een tomaat
D: karbonade, aardappeltjes uit oven, gegrilde courgette
T: mandarijntje

Uniek: ben nog niet op streefgewicht. :P dus nog geen plan de campagne.
Sterkte Friekin!
pi_135531294
Friekin :*
pi_135531771
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:00 schreef conleche het volgende:

[..]

Die twee na laatste vind ik wel een interessante om te proberen, volgens mij is het makkelijker dan het lijkt, omdat je gewicht duidelijk klem wordt gezet door je armen in die positie.

Ik had vandaag voor het eerst yin-yoga. Dan hou je poses extra lang vast. Ik weet niet of het altijd zo is, maar dit waren vooral stretchdingen en daar ben ik goed in en waar je goed in bent, vind je veelal leuker. Helaas was er door die lange poses ook meer tijd voor, in mijn ogen, nonsens. Ik word er wel steeds beter in om die stem te blokken tot een soort ruis en dat is juist wel ontspannend. Alleen toen hij het had over: 'Voel je hart, probeer het zacht te maken. Dan smelt het tussen je armen' toen zag ik wel een heel rommelig en slijmerig, bloederig iets voor me.

O: 1x geroosterd Allinson met kaas
T: laatste drie happen lam/ groenten
T: cappuccino
L: 2x gebakken ei met stuk meergranen stokbrood en een tomaat
D: karbonade, aardappeltjes uit oven, gegrilde courgette
T: mandarijntje

Uniek: ben nog niet op streefgewicht. :P dus nog geen plan de campagne.
Sterkte Friekin!
Lol @ je yin ervaring. Ik kan geen yin doen vanwege de EDS. Niet erg, ben er ook te ongeduldig voor.

Over yoga gesproken:

Sterke rug O+

Ik kan in een brug op de onderarmen nu ook bijna mijn enkels pakken. Zal er eens een plaatje van schieten O+

En sterkte idd Friekin :*
pi_135534105
Friekin, sterkte met de rouw en de tentamens. Wat een ongelukkige combinatie :N.
Wel fijn dat je goed steun hebt aan je vriend.
pi_135534197
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:28 schreef An24 het volgende:

[..]

Lol @ je yin ervaring. Ik kan geen yin doen vanwege de EDS. Niet erg, ben er ook te ongeduldig voor.

Over yoga gesproken:

Sterke rug O+

Ik kan in een brug op de onderarmen nu ook bijna mijn enkels pakken. Zal er eens een plaatje van schieten O+

En sterkte idd Friekin :*
Ik vind jouw plaatjes wel interessanter dan die jogajuf. Haar tieten lijken niet overal aan de zwaartekracht onderhevig. Is dat een jogatruukje?
pi_135534365
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')