abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2014 @ 19:16:55 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135156920
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 6 januari 2014 @ 19:35:45 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135158026
Lijstje
o. havermout, havermelk, amaranthcruesli, frambozen
t. groot stuk cappucinotaart met mascarponecremesaus, peer
l. 3 kleine zoete aardappelen opgebakken in schijfjes, tofu met saus en doperwten
t. 2 plakken vruchten-notenbrood, handje noten, stukje chocolade, peer
d. 2 mini-loempias, 4 opscheplepels groente, klein stukje kip, satesaus, bakje gemengd fruit
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:58:29 #3
409387 Lushie
Poessiemauw
pi_135163094
O: Volkoren boterham met ham, 2 witte boterhammen met chocovlokken ( de goede dingen waren op, boodschappentijd! )
T: Reep ontbijtkoek
L: 1 glas fruitontbijt light en 2 volkorenboterhammen met ham
T: -
D: 200 gram doperwten, kipkrokant schnitzel en na afloop een schaaltje 0% vet kwark.
T: Thee met wat honing en 2 lange vingers.

Straks waarschijnlijk nog appel/banaan/noten shake omdat ik nog geen fruit heb gehad vandaag :)
pi_135164030
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_135164660
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Gefeliciteerd *O* pm? ;)
pi_135165339
quote:
Yay! Wat cool w/ per wanneer mag je beginnen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_135166202
quote:
Wat fijn, man!! Feli! w/
pi_135168622
quote:
gefeliciteerd *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135168731
quote:
Worry is a misuse of imagination
pi_135168885
@An: ik las dat jij de nuvaring gebruikt. Die heb ik zelf ook zonder problemen gebruikt 1 jaar+ en op een gegeven moment voelde ik me steeds meer down en andere rare klachten. En op een gegeven moment ben ik gestopt met de nuvaring en alle klachten verdwenen. (Ik heb de eerst sms alert (ring vervangen) applicatie voor nuvaring ontworpen, toen ben ik hem ook gaan gebruiken :D)

Ik heb dit al van veel meer vrouwen gehoord....

Er zijn gelukkig ook genoeg succes verhalen. Maar hou het gewoon in de gaten....
pi_135168998
@chico: je zou ook de mirena spiraal kunnen overwegen. Veel vrouwen worden dan helemaal niet meer ongesteld.. De enige manier om erachter te komen of dat voor jou ook zo is, is helaas door het te proberen...
  maandag 6 januari 2014 @ 22:44:05 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169100
Mirena *O*

Ideaal
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135169109
Gefeliciteerd GB!
  maandag 6 januari 2014 @ 22:44:53 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169143
quote:
Tof! Gefeliciteerd babe!
pi_135169661
GB *O*. Wat tof!

Oeh dames jullie zijn geweldig. Zodra ik terug ben ga ik maar eens langs een gynaecoloog om alles opties te bespreken. Kwam net tegen dat ik aanvullend verzekerd ben, dus alles is alsnog vergoed. Spiraaltje klinkt interessant, maar mijn lijf kennende word ik er dan zo een die juist continu ongesteld is en het zetten lijkt me een drama :@. Dan nog liever implanon oid.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 6 januari 2014 @ 22:57:12 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169798
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:54 schreef Chicolate het volgende:
GB *O*. Wat tof!

Oeh dames jullie zijn geweldig. Zodra ik terug ben ga ik maar eens langs een gynaecoloog om alles opties te bespreken. Kwam net tegen dat ik aanvullend verzekerd ben, dus alles is alsnog vergoed. Spiraaltje klinkt interessant, maar mijn lijf kennende word ik er dan zo een die juist continu ongesteld is en het zetten lijkt me een drama :@. Dan nog liever implanon oid.
Heb je al een kind gebaard? Zo ja, dan is zetten een eitje (zeggen ze). Zo nee, beter vraag je een roesje :') ik ging out vd pijn :') december moet er een nieuwe in :X
pi_135170180
Wat fijn GB!

Niemand in onze praktijk gebruikt een nuvaring of vraagt erom. Wil niet zeggen dat dat wat betekent, maar ik weet niet of ik het handig zou vinden, zo'n minipessarium.
pi_135170425
Gefeli GBtje! Das nog best vlot gegaan!
pi_135172044
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat fijn GB!

Niemand in onze praktijk gebruikt een nuvaring of vraagt erom. Wil niet zeggen dat dat wat betekent, maar ik weet niet of ik het handig zou vinden, zo'n minipessarium.
Ik vond het erg handig. 1x per 3 weken aandenken, meerdere achter elkaar gebruiken net als de pil. Ik vond het echt top! (Tot ik er last van kreeg)
pi_135172125
Ik voelde dat ding tegen m'n baarmoeder aangaan tijdens de sex :')
En je voelde hem sowieso best makkelijk. Vond het niet heeel fijn
  Vis een optie? maandag 6 januari 2014 @ 23:50:13 #21
70532 loveli
N
pi_135172550
quote:
*O*
crap in = crap out
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:03:56 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135178606
quote:
Hoera *O* Gefeliciteerd *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_135179466
Hoera voor GB!!! *O* Wat ga je doen (PM?)?
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:51:56 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135179968
Mogguh!

Lijstje!

O: Magere kwark, magere yoghurt, muesli.
L: 4x spelt, 1x pindakaas, 1x 20+ smeerkaas, 1x kalkoenfilet, 1x runderrookvlees
S: Sportschool, 30 min cardio, 1u krachttraining voor de beentjes
T: Bakje kwark voor spierherstel :9
T2: 2 volkoren beschuitjes met 20+ smeerkaas
D: Groente (rode bieten of iets anders), aardappelen, kipfilet, 0% vet griekse yoghurt, jus.
T: Bak kwark met een appel en mandarijn
T: 2x Volkoren beschuit met 20+ smeerkaas.
pi_135179969
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:39 schreef Skoap het volgende:
@An: ik las dat jij de nuvaring gebruikt. Die heb ik zelf ook zonder problemen gebruikt 1 jaar+ en op een gegeven moment voelde ik me steeds meer down en andere rare klachten. En op een gegeven moment ben ik gestopt met de nuvaring en alle klachten verdwenen. (Ik heb de eerst sms alert (ring vervangen) applicatie voor nuvaring ontworpen, toen ben ik hem ook gaan gebruiken :D)

Ik heb dit al van veel meer vrouwen gehoord....

Er zijn gelukkig ook genoeg succes verhalen. Maar hou het gewoon in de gaten....
Ga ik doen, thanks!
pi_135180409
Ik ben al een behoorlijk eind op weg, van 68kg naar 63.4kg, maar ik wil eigenlijk nog door naar de 58kg. Dan heb ik een mooi bmi van 22 en zit ik prettiger in mijn vel, weet ik van eerder. Betere conditie en minder pijnklachten in de knie en rug (dat laatste hopelijk). De laatste tijd is het soorten en op mijn eten letten wat minder goed gegaan, maar nu er weer lekker tegenaan! :) Het hoeft echt niet met een rotvaart, ik wil dat het er ook af blijft. Donderdag weer naar de sportschool!
Your opinion of me is none of my business.
pi_135180446
Feli, GB! w/
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:58 schreef Lushie het volgende:
O: Volkoren boterham met ham, 2 witte boterhammen met chocovlokken ( de goede dingen waren op, boodschappentijd! )
T: Reep ontbijtkoek
L: 1 glas fruitontbijt light en 2 volkorenboterhammen met ham
T: -
D: 200 gram doperwten, kipkrokant schnitzel en na afloop een schaaltje 0% vet kwark.
T: Thee met wat honing en 2 lange vingers.

Straks waarschijnlijk nog appel/banaan/noten shake omdat ik nog geen fruit heb gehad vandaag :)
Welkom :W

Je lijstje heeft erg veel suikers vind je ook niet? :{
Waar wil je naartoe?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_135180995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:10 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben al een behoorlijk eind op weg, van 68kg naar 63.4kg, maar ik wil eigenlijk nog door naar de 58kg. Dan heb ik een mooi bmi van 22 en zit ik prettiger in mijn vel, weet ik van eerder. Betere conditie en minder pijnklachten in de knie en rug (dat laatste hopelijk). De laatste tijd is het soorten en op mijn eten letten wat minder goed gegaan, maar nu er weer lekker tegenaan! :) Het hoeft echt niet met een rotvaart, ik wil dat het er ook af blijft. Donderdag weer naar de sportschool!
Rug heeft niet altijd met gewicht te maken.
DevilsAndDust bijvoorbeeld had ook veel last van d'r rug en die was er gewoon slank bij, die heeft veel baat erbij gehad de rugspieren 'goed' te gaan trainen.
En ik zelf ook maar ben niet echt slank te noemen :+

Welke oefeningen voor je rug dus je al in de sportschool? En hoe staat dit in verhouding met je buikspieroefeningen? Als je buikspieren in verhouding te sterk zijn voor je rug kan dit ook klachten veroorzaken.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_135181105
Het is na een maand freeweelen met eten (door heel veel beweging gelukkig bijna niets aangekomen) weer heel moeilijk om een goed patroon te vinden.. Daarom maar eens een lijstje posten..

O: 2 Volkoren boterhammen met elk een gekookt eitje.
T: Appel.
L: 250 gram franse kwark met diepvriesfruit.
T: banaan.
T2: Volkoren boterham met jam.
D: 350 gram winterpeen, gefruit uitje, sausje (nog bedenken wat voor), 150 gram gegrilde kip. Schaaltje magere yoghurt na afloop.
S: Half uurtje hardlopen en daarna krachtoefeningen met benen- en buikspieren.

Merk dat genoeg drinken weer eens een probleem is, dus ga me weer verplichten 1,5 liter water te drinken.
pi_135181158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

DevilsAndDust bijvoorbeeld had ook veel last van d'r rug en die was er gewoon slank bij, die heeft veel baat erbij gehad de rugspieren 'goed' te gaan trainen.

Welke oefeningen voor je rug dus je al in de sportschool? En hoe staat dit in verhouding met je buikspieroefeningen? Als je buikspieren in verhouding te sterk zijn voor je rug kan dit ook klachten veroorzaken.
Ik heb scoliose, een gedraaid en gekanteld bekken. Daar komen de rugklachten vandaan. Veel oefenen met houding en grote rugspieren trainen inderdaad. :) Ik heb een lijstje gemaakt met een begeleider van de sportschool en mijn fysio. Ik moet een soort corset om mijn ruggengraat gaan maken. :+
pi_135181244
Lijstje

O: speltvlokken met cocos & rozijnen + goij bessen + turske yoghurt + raw cacao poeder + stevia
T: 3 koffie met een beetje magere melk :')
L: carpaccio + sla + parmezaanse kaas + truffel olie en gekookt (pruim) eitje
T: handje amandelen
D: kapucijners met spek en ui
T: babybel
pi_135181271
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:41 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb scoliose, een gedraaid en gekanteld bekken. Daar komen de rugklachten vandaan. Veel oefenen met houding en grote rugspieren trainen inderdaad. :) Ik heb een lijstje gemaakt met een begeleider van de sportschool en mijn fysio. Ik moet een soort corset om mijn ruggengraat gaan maken. :+
*Scoliose-boks*

Bij bij heeft het gewerkt om mijn rug door een manueel therapeut mijn rug te laten behandelen. Daarna op aangeven van de cesar-therapeut rug en buik trainingen te doen. Kan tegenwoordig zelfs weer enkele dagen achter elkaar veel staan :)
pi_135181281
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:41 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ah, dus daar wordt al wel aan gewerkt ^O^
pi_135181304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:46 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

*Scoliose-boks*

Bij bij heeft het gewerkt om mijn rug door een manueel therapeut mijn rug te laten behandelen. Daarna op aangeven van de cesar-therapeut rug en buik trainingen te doen. Kan tegenwoordig zelfs weer enkele dagen achter elkaar veel staan :)
Ik doe nu dus ook oefeningen en ik moet bewust recht zitten, staan, lopen, etc. Moeilijk, en als ik het een keer vergeet heb ik er een week last van. :(
pi_135181341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ah, dus daar wordt al wel aan gewerkt ^O^
Yes. :Y En verder loop ik hard, sta ik veel op de cross trainer, houd ik van squats en volg ik af en toe een klasje steps. Ik wil het klimmen ook weer gaan oppakken eigenlijk.
pi_135181449
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik doe nu dus ook oefeningen en ik moet bewust recht zitten, staan, lopen, etc. Moeilijk, en als ik het een keer vergeet heb ik er een week last van. :(
Herkenbaar. Maar merk, als je het wel trouw vol blijft houden gaat het steeds is beter :)
pi_135183942
Morgen! Oh het is alweer middag..
Net even naar de sportschool geweest en weer wat getraind. En nog wat ontdekt. Met fietsen kan ik volgens rekenmethodes 1000 kcal per uur verbranden, dat leek mij nogal hoog maar ok.
Nu ben ik eens wat zwaar gaan cardioen in de sportschool op zo'n cyclocross dinges en daaruit kwam ongeveer hetzelfde. Bij een hartslag van 160 bpm over een half uurtje verbrand ik blijkbaar ruim 1200 kcal per uur! Nog meer dan ik dacht.. Je staat dan wel als een malle op dat apparaat te hengsten maar ok :+ En nu heb ik echt geen reden meer om niet af te kunnen trainen..
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:18:35 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135184046
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:45 schreef Skoap het volgende:
Lijstje

O: speltvlokken
whut? :9
  Vis een optie? dinsdag 7 januari 2014 @ 12:23:57 #39
70532 loveli
N
pi_135184215
Meh. Hond van ouders heeft inoperabele tumor en moet zo inslapen.
crap in = crap out
pi_135184527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:23 schreef loveli het volgende:
;( Is ook stom. Sterkte. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135184588
pi_135184598
quote:
;( ;( :*

ik heb zo hard gehuild toen dat met de hond van mijn ouders moest :@
  Vis een optie? dinsdag 7 januari 2014 @ 12:46:17 #43
70532 loveli
N
pi_135184858
Was net op weg naar m'n ouders om internetproblemen te fixen toen ze me belden, ben er precies op tijd om erbij te zijn. Ik doe nog eens mascara op :')
crap in = crap out
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:51:20 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135189623
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:51:37 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135189638
quote:
;( Sterkte :*
pi_135189810
quote:
Sterkte -O-
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:16:41 #47
409387 Lushie
Poessiemauw
pi_135193813
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Feli, GB! w/

[..]

Welkom :W

Je lijstje heeft erg veel suikers vind je ook niet? :{
Waar wil je naartoe?
Ik vond het eigenlijk wel meevallen.
Zeker in vergelijking met wat ik eerst at, toen was ik er veel minder bewust mee bezig.
Ik weeg nu met mijn 1.73 helaas 76 kilo en dat vind ik gewoon te veel.
Zou graag willen naar het gewicht wat ik had na mijn borstverkleining en dat was ongeveer 67 kilo.
Dat was 3 jaar geleden ongeveer.

Eerst nam ik graag thee met 1 of 2 klontjes suiker, nu vervang ik dat met een beetje honing.
Ik at heel onregelmatig en nu probeer ik dat gestructureerder te doen.
Wat vroeger 1 of 2 brownies bij de thee was is nu maximaal 2 lange vingers of een biscuitje.
Vroeger at ik altijd wit brood met chocoladevlokken en nu is dat volkoren/meergranen brood met achterham of een volkorencracker met light jam.
Ik drink ook 1 keer per dag een zelfgemaakte smoothie met banaan, appel en wat noten.
S'avonds probeer ik nu eerst mijn 200 gram groente grotendeels op te eten alvorens ik aan het vlees begin, anders kwam ik nooit aan die hoeveelheid groente :P

Voor mijn doen ben ik dus wel een stuk beter bezig dan een tijdje terug.
Misschien is het nog niet ideaal, maar ik probeer alles geleidelijk aan te passen zodat ik het ook op de langere termijn volhoud.

Sporten is nog wat lastig aangezien ik leid aan het CVS/ME syndroom, maar ik werk er in ieder geval aan.

Tips zijn uiteraard van harte welkom.
Daarbij graag rekening houdend met het feit dat ik een moeilijke eter ben :P
pi_135194569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:46 schreef loveli het volgende:
Was net op weg naar m'n ouders om internetproblemen te fixen toen ze me belden, ben er precies op tijd om erbij te zijn. Ik doe nog eens mascara op :')
Ach toch! Wat naar, Li. :*
pi_135194830
Lijstje

O: 2 volkoren beschuitjes met kaas
L: groentesoep met rundvlees en ballen en een gehaktballetje met ketchup
T: 2 crackers met filet Americain
T: mandarijn
S: hardlopen (10k)
T: wodka, Japanse zoutjes
D: pastaatje met ui/champignons/room. Witlofsalade
T: blokje pure choco
pi_135195886
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:38 schreef conleche het volgende:
Lijstje

T: wodka, Japanse zoutjes

_O_
pi_135196292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:07 schreef friekin_ het volgende:

[..]

_O_
Wodka? Zoutjes? Beiden? :+
pi_135196389
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Wodka? Zoutjes? Beiden? :+
Vooral wodka :P
pi_135196440
Wodka is ook geniaal lekker :9
pi_135196572
Yup. Klein glaasje, groots effect.

(Vooral zo na het rennen)
pi_135196684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik kreeg bij afvallen wel veel minder pijn in mijn rug en knieën. Ik denk dat het zeker bijdraagt. hij voelt gewoon ook "lichter".
pi_135196733
quote:
;( Sterkte :*
pi_135196906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:16 schreef Lushie het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk wel meevallen.
Zeker in vergelijking met wat ik eerst at, toen was ik er veel minder bewust mee bezig.
Ik weeg nu met mijn 1.73 helaas 76 kilo en dat vind ik gewoon te veel.
Zou graag willen naar het gewicht wat ik had na mijn borstverkleining en dat was ongeveer 67 kilo.
Dat was 3 jaar geleden ongeveer.

Eerst nam ik graag thee met 1 of 2 klontjes suiker, nu vervang ik dat met een beetje honing.
Ik at heel onregelmatig en nu probeer ik dat gestructureerder te doen.
Wat vroeger 1 of 2 brownies bij de thee was is nu maximaal 2 lange vingers of een biscuitje.
Vroeger at ik altijd wit brood met chocoladevlokken en nu is dat volkoren/meergranen brood met achterham of een volkorencracker met light jam.
Ik drink ook 1 keer per dag een zelfgemaakte smoothie met banaan, appel en wat noten.
S'avonds probeer ik nu eerst mijn 200 gram groente grotendeels op te eten alvorens ik aan het vlees begin, anders kwam ik nooit aan die hoeveelheid groente :P

Voor mijn doen ben ik dus wel een stuk beter bezig dan een tijdje terug.
Misschien is het nog niet ideaal, maar ik probeer alles geleidelijk aan te passen zodat ik het ook op de langere termijn volhoud.

Sporten is nog wat lastig aangezien ik leid aan het CVS/ME syndroom, maar ik werk er in ieder geval aan.

Tips zijn uiteraard van harte welkom.
Daarbij graag rekening houdend met het feit dat ik een moeilijke eter ben :P
Goed dat je al zo veel hebt aangepast. Geleidelijk aan aanpassen werkt ook voor veel mensen. Maar ik ben het wel met Vaiz eens over de suikers. Goed, alles op zijn tijd, zeker met CVS/ ME ^O^
pi_135197334
Hoe kan ik verantwoord 3 kg aankomen? Dus nee geen junkfood, chips, chocola. Helpt bij mij niks :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:54:02 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135197626
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef Miss.X het volgende:
Hoe kan ik verantwoord 3 kg aankomen? Dus nee geen junkfood, chips, chocola. Helpt bij mij niks :)
Koken met roomboter, meer opscheppen, extra toetje nemen, ect.
pi_135197704
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Koken met roomboter, meer opscheppen, extra toetje nemen, ect.
Ik eet al heel veel zoetigheid. Maar nu ik een weekje alleen gezond eet, merk ik dat ik veel begin af te vallen...van 58 kg naar 55 kg :'(
Gezond aankomen lijkt me niet te lukken, is er iemand die er wel verstand van heeft? En nee ik wil niet naar een dietiste ervoor :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:59:52 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135197844
Meer noten, vlees en koolhydraten eten.

@loveli: wat verdrietig. Sterkte.
pi_135197857
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:56 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ik eet al heel veel zoetigheid. Maar nu ik een weekje alleen gezond eet, merk ik dat ik veel begin af te vallen...van 58 kg naar 55 kg :'(
Gezond aankomen lijkt me niet te lukken, is er iemand die er wel verstand van heeft? En nee ik wil niet naar een dietiste ervoor :)
Noten eten, volle producten eten, dus volle kaas, yoghurt etc. Bij een salade een extra lepel olijfolie. Als je vlees eet, een extra groot stuk eten. Of vis, of eieren etc.
pi_135198003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:59 schreef Tinkepink het volgende:
Meer noten, vlees en koolhydraten eten.

@loveli: wat verdrietig. Sterkte.
Ok, koolhydraten zit vooral in brood? (srry beetje domme vraag misschien, maar wil het zeker weten)
pi_135198012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Noten eten, volle producten eten, dus volle kaas, yoghurt etc. Bij een salade een extra lepel olijfolie. Als je vlees eet, een extra groot stuk eten. Of vis, of eieren etc.
Ok bedankt...ik ga meteen even olijfolie in mijn salade roeren :)
pi_135198107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:05 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ok, koolhydraten zit vooral in brood? (srry beetje domme vraag misschien, maar wil het zeker weten)
Aardappels, pasta, rijst. Eigenlijk elk deegproduct sowieso. Maar ook bijvoorbeeld peulvruchten hebben best veel koolhydraten.
pi_135198124
Bedankt voor alle felicitaties, ik ben er heel blij mee! O+ Begin aankomende maandag al, morgen laatste werkdag bij huidige werkgever :o .

Phaidra, ik stuur je ff een DM!

:* voor loveli
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_135198134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef Goodbye het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties, ik ben er heel blij mee! O+ Begin aankomende maandag al, morgen laatste werkdag bij huidige werkgever :o .

Phaidra, ik stuur je ff een DM!

:* voor loveli
Woei, dat is ook snel! tof! Ik ben ook benieuwd wat je gaat doen :Y
pi_135198390
Ah das beroerd, li..

Ik sta in de keuken en ga zo bakken. Kan ik dan beter arachide of zonnebloemolie gebruiken?
pi_135198576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef Miss.X het volgende:
Ik kreeg bij de diëtist de volgende tips:
- Altijd boter op brood
- Boter verstoppen in een bakje Brinta, klontje door de groenten
- Elke dag een toetje eten
- Mag best dagelijks een grote koek of bakje chips
- Van alles de volvette variant nemen (volle melk, volle yoghurt, etc)
- Extra dik broodbeleg
- Gewoon een klein beetje meer eten dan anders (krentenbol bij de lunch naast normale dingen, hapt redelijk makkelijk weg)

Ik kan he overigens aanraden om hiervoor een diëtist te bezoeken, die kan natuurlijk ook je huidige eetpatroon tegen het licht houden.

Succes, bij mij ging het langzaam maar uiteindelijk ook ca. 3 kg aangekomen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135198945
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:17 schreef the85mc het volgende:
Ah das beroerd, li..

Ik sta in de keuken en ga zo bakken. Kan ik dan beter arachide of zonnebloemolie gebruiken?
Kokosolie :+
pi_135199206
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Kokosolie :+
Die staat niet op de kaart..

Het is arachide olie geworden trouwens, maar was vooral benieuwd wat beter is. Of eigenlijk minder slecht :+
pi_135203820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Woei, dat is ook snel! tof! Ik ben ook benieuwd wat je gaat doen :Y
Dittum GB!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:43:31 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135205593
Ook van mij nog gefeliciteerd Goodbye! Ben benieuwd wat je gaat doen.

Mijn lijstje
o. havermout met frambozen, havermelk, chocolade-amaranth
t. handje gemengde noten
l. 2 plakken noten-zadenbrood, 3 grote winterwortels, peer
t. 5 handjes gemengde noten, stukje pure chocolade
d. salade van venkelknol, halve mango, half bakje huttenkase en passievruchtazijn, halve plak roggenbrood met kaas, halve met gezouten boter
t. schaaltje turkse yoghurt met honing

Zit vandaag niet lekker in mijn vel }:| Net al een blokje om gegaan in de hoop dat de frisse buitenlucht helpt, maar helaas niet. Nouja, morgen beter.
pi_135207911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:38 schreef DavetheNL het volgende:
Het is na een maand freeweelen met eten (door heel veel beweging gelukkig bijna niets aangekomen) weer heel moeilijk om een goed patroon te vinden.. Daarom maar eens een lijstje posten..

O: 2 Volkoren boterhammen met elk een gekookt eitje.
T: Appel. + 2 koffie zwart
L: 250 gram franse kwark met diepvriesfruit. 400 gram magere yoghurt
T: banaan.
T2: Volkoren boterham met jam. paar fishermint friends
D: 350 gram winterpeen, gefruit uitje, sausje (nog bedenken wat voor), 150 gram gegrilde kip. Schaaltje magere yoghurt na afloop. Kleine pizza hawaii en 2 espresso
S: Half uurtje hardlopen en daarna krachtoefeningen met benen- en buikspieren.

Heb maar geen honger vandaag.. Blijkbaar echt teveel gegeten gisteren. Nu maar denken aan een goed lijstje voor morgen en kijken of ik zo nog iets gezonds kan eten. Het genoeg drinken gaat wel een stuk beter.
pi_135208249
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef Tinkepink het volgende:
Ook van mij nog gefeliciteerd Goodbye! Ben benieuwd wat je gaat doen.

Mijn lijstje
o. havermout met frambozen, havermelk, chocolade-amaranth
t. handje gemengde noten
l. 2 plakken noten-zadenbrood, 3 grote winterwortels, peer
t. 5 handjes gemengde noten, stukje pure chocolade
d. salade van venkelknol, halve mango, half bakje huttenkase en passievruchtazijn, halve plak roggenbrood met kaas, halve met gezouten boter
t. schaaltje turkse yoghurt met honing

Zit vandaag niet lekker in mijn vel }:| Net al een blokje om gegaan in de hoop dat de frisse buitenlucht helpt, maar helaas niet. Nouja, morgen beter.
Mooi lijstje, hopelijk voel je je gauw beter.. Ik heb vandaag heel intensief werk gedaan in de buitenlucht. Ben nu kapot, maar voel me daardoor eigenlijk heel goed.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:54:35 #76
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135209851
O: banaan en vanille cupcake
L: rucola salade met parmezan, walnoten en stukjes paprika met wat huzarensalade en olijfolie als dressing. Luxe broodje filet americain.
D: maaltijdsalade Marokkaanse kip AH
Drinken: veel koffie met melk en halve liter bier
S: 20 minuten cardio, 2 rondjes krachttraining. 15 minuten fietsen
Voor slapen: 1 gekookt ei.
pi_135210321
Hier ook een niet zo toffe dag. Wordt wel beter, maar toch.
pi_135214664
Hier ook geen toffe dag.
pi_135216921
Moet je aardbeien eigenlijk in de koelkast bewaren?
  Vis een optie? dinsdag 7 januari 2014 @ 23:51:36 #80
70532 loveli
N
pi_135217075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:46 schreef Probability het volgende:
Moet je aardbeien eigenlijk in de koelkast bewaren?
Yup. Warm bederven ze veel sneller. Als de supermarkt het gekoeld bewaart, thuis ook in de koelkast zetten.
crap in = crap out
pi_135218200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Yup. Warm bederven ze veel sneller. Als de supermarkt het gekoeld bewaart, thuis ook in de koelkast zetten.
Ze waren van de markt
pi_135221975
Goedemorgen
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:15:16 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135222554
quote:

[..]

Koud doen ze zo pijn aan je tanden ;(
pi_135222614
quote:

[..]

Aardbeien staan toch nooit gekoeld?
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:19:11 #85
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135222638
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij de AH en de Deka hier wel :Y
pi_135222663
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bij de AH en de Deka hier wel :Y
Oh. :@
pi_135222755
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Koud doen ze zo pijn aan je tanden ;(
O geen last van :P

Maar ik had heel veel fruit gekocht en ze onderin mn tas gestopt dus heb maar een smoothie gemaakt :') :D!
  Vis een optie? woensdag 8 januari 2014 @ 09:47:55 #88
70532 loveli
N
pi_135223411
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Koop in de zomer 2 bakjes, 1 in de koelkast en een erbuiten. Kijk hoe snel de ongekoelde in de puberteit komt.
crap in = crap out
pi_135223483
De Deka gaat hier sluiten ;( nog 3 dagen open maar alle schappen zijn zo goed als leeg...
Wel 30% korting op alles wat er nu nog ligt dus vanavond maar even kijken of er dingen bij zitten die lang houdbaar zijn en voor goede prijs.
pi_135223820
Lijstje

O: speltvlokken met kokos en cranberry + goijbessen + Turkse yoghurt.
T: 3x koffie met magere melk :')
L: gebakken ei van 3 eieren (zachte dooier) en tomaat (3x)
T: hummus + komkommer
D: witlofsalade met kaas, appel, paprika, pijnboompitjes, dressing van mayo, honing, kruiden, mosterd etc en daarbij 1.5 rundervink
pi_135225574
Zo, net terug van sollicitatie. Lijkt me echt leuk! Dit was de laatste hindernis, als dit ok is dan gaan ze me een contract aanbieden :o Spannend! Nog even afwachten..
En verder business as usual, heb spierpijn van training, zometeen werken, en vanavond boot ophalen :)
pi_135225677
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef the85mc het volgende:
Zo, net terug van sollicitatie. Lijkt me echt leuk! Dit was de laatste hindernis, als dit ok is dan gaan ze me een contract aanbieden :o Spannend! Nog even afwachten..
En verder business as usual, heb spierpijn van training, zometeen werken, en vanavond boot ophalen :)
(as usual? Je vergeet te daten vandaag! :+ )
pi_135225861
O: 2 volkoren boterhammen met elk een gekookt ei + 2 koffie.
T: - (Want pas om 10 opgestaan)
L: Magere kwark met 2 appels er door heen
S: Uur krachttraining
T: Banaan en magere yoghurt door de loop van de middag
D: Wortelen, geglaceerd uitje, roomsaus, vis (waarschijnlijk een kabeljauwhaas)
T: Waaschrijnlijk wat hapjes, want een verjaardag.

Blij als ik volgende week weer werk heb, dit is killig voor mijn ritme ;(
pi_135225894
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef the85mc het volgende:
Nice! Een baan die waar je echt in kan groeien?
pi_135226056
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef conleche het volgende:

[..]

Haha, ik dacht al, ik vergeet wat :+
Nee, ik ga eens rustiger aan doen. Laatst es gepraat met een vriend. We hadden het over dates en dat ik vaak van te voren er niet eens zoveel zin in heb. Conclusie was dat ik teveel date met dames die ik eigenlijk niet zo bijzonder vind.. Zit wel wat in..
pi_135226100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:21 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Nice! Een baan die waar je echt in kan groeien?
Jep, traineeship bij een leuk bedrijf :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:28:17 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135226117
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef conleche het volgende:

[..]

:D
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:28:42 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135226122
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:27 schreef the85mc het volgende:

[..]

Lexa?

Sorry :') :*
pi_135226130
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:27 schreef the85mc het volgende:

[..]

^O^ ^O^
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:37:59 #100
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135226382
O: pizzabroodje hawaii van de AH to go en 1 cupcake vanille/chocola :')
L: broccoli bloemkool soep, huzarensalade met een halve ei
D: 2 kippenpoten met aardappelen en groente in vettige tomatensaus (Turks) :P
Drinken: veeeel koffie met melk en cappucino met zoetjes

[ Bericht 29% gewijzigd door Mishu op 08-01-2014 21:01:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')