Yay! Wat coolquote:
Heb je al een kind gebaard? Zo ja, dan is zetten een eitje (zeggen ze). Zo nee, beter vraag je een roesjequote:Op maandag 6 januari 2014 22:54 schreef Chicolate het volgende:
GB. Wat tof!
Oeh dames jullie zijn geweldig. Zodra ik terug ben ga ik maar eens langs een gynaecoloog om alles opties te bespreken. Kwam net tegen dat ik aanvullend verzekerd ben, dus alles is alsnog vergoed. Spiraaltje klinkt interessant, maar mijn lijf kennende word ik er dan zo een die juist continu ongesteld is en het zetten lijkt me een drama. Dan nog liever implanon oid.
Ik vond het erg handig. 1x per 3 weken aandenken, meerdere achter elkaar gebruiken net als de pil. Ik vond het echt top! (Tot ik er last van kreeg)quote:Op maandag 6 januari 2014 23:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat fijn GB!
Niemand in onze praktijk gebruikt een nuvaring of vraagt erom. Wil niet zeggen dat dat wat betekent, maar ik weet niet of ik het handig zou vinden, zo'n minipessarium.
Hoeraquote:
Ga ik doen, thanks!quote:Op maandag 6 januari 2014 22:39 schreef Skoap het volgende:
@An: ik las dat jij de nuvaring gebruikt. Die heb ik zelf ook zonder problemen gebruikt 1 jaar+ en op een gegeven moment voelde ik me steeds meer down en andere rare klachten. En op een gegeven moment ben ik gestopt met de nuvaring en alle klachten verdwenen. (Ik heb de eerst sms alert (ring vervangen) applicatie voor nuvaring ontworpen, toen ben ik hem ook gaan gebruiken)
Ik heb dit al van veel meer vrouwen gehoord....
Er zijn gelukkig ook genoeg succes verhalen. Maar hou het gewoon in de gaten....
Welkomquote:Op maandag 6 januari 2014 20:58 schreef Lushie het volgende:
O: Volkoren boterham met ham, 2 witte boterhammen met chocovlokken ( de goede dingen waren op, boodschappentijd! )
T: Reep ontbijtkoek
L: 1 glas fruitontbijt light en 2 volkorenboterhammen met ham
T: -
D: 200 gram doperwten, kipkrokant schnitzel en na afloop een schaaltje 0% vet kwark.
T: Thee met wat honing en 2 lange vingers.
Straks waarschijnlijk nog appel/banaan/noten shake omdat ik nog geen fruit heb gehad vandaag
Rug heeft niet altijd met gewicht te maken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:10 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben al een behoorlijk eind op weg, van 68kg naar 63.4kg, maar ik wil eigenlijk nog door naar de 58kg. Dan heb ik een mooi bmi van 22 en zit ik prettiger in mijn vel, weet ik van eerder. Betere conditie en minder pijnklachten in de knie en rug (dat laatste hopelijk). De laatste tijd is het soorten en op mijn eten letten wat minder goed gegaan, maar nu er weer lekker tegenaan!Het hoeft echt niet met een rotvaart, ik wil dat het er ook af blijft. Donderdag weer naar de sportschool!
Ik heb scoliose, een gedraaid en gekanteld bekken. Daar komen de rugklachten vandaan. Veel oefenen met houding en grote rugspieren trainen inderdaad.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Rug heeft niet altijd met gewicht te maken.
DevilsAndDust bijvoorbeeld had ook veel last van d'r rug en die was er gewoon slank bij, die heeft veel baat erbij gehad de rugspieren 'goed' te gaan trainen.
En ik zelf ook maar ben niet echt slank te noemen
Welke oefeningen voor je rug dus je al in de sportschool? En hoe staat dit in verhouding met je buikspieroefeningen? Als je buikspieren in verhouding te sterk zijn voor je rug kan dit ook klachten veroorzaken.
*Scoliose-boks*quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:41 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb scoliose, een gedraaid en gekanteld bekken. Daar komen de rugklachten vandaan. Veel oefenen met houding en grote rugspieren trainen inderdaad.Ik heb een lijstje gemaakt met een begeleider van de sportschool en mijn fysio. Ik moet een soort corset om mijn ruggengraat gaan maken.
Ah, dus daar wordt al wel aan gewerktquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:41 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb scoliose, een gedraaid en gekanteld bekken. Daar komen de rugklachten vandaan. Veel oefenen met houding en grote rugspieren trainen inderdaad.Ik heb een lijstje gemaakt met een begeleider van de sportschool en mijn fysio. Ik moet een soort corset om mijn ruggengraat gaan maken.
Ik doe nu dus ook oefeningen en ik moet bewust recht zitten, staan, lopen, etc. Moeilijk, en als ik het een keer vergeet heb ik er een week last van.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:46 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
*Scoliose-boks*
Bij bij heeft het gewerkt om mijn rug door een manueel therapeut mijn rug te laten behandelen. Daarna op aangeven van de cesar-therapeut rug en buik trainingen te doen. Kan tegenwoordig zelfs weer enkele dagen achter elkaar veel staan
Yes.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:46 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ah, dus daar wordt al wel aan gewerkt
Herkenbaar. Maar merk, als je het wel trouw vol blijft houden gaat het steeds is beterquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik doe nu dus ook oefeningen en ik moet bewust recht zitten, staan, lopen, etc. Moeilijk, en als ik het een keer vergeet heb ik er een week last van.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:23 schreef loveli het volgende:
Meh. Hond van ouders heeft inoperabele tumor en moet zo inslapen.
Hebbenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:36 schreef Skoap het volgende:
[..]
http://www.biowaren.nl/on(...)0g-de-halm_1815.html
Sterktequote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:23 schreef loveli het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel meevallen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Feli, GB!
[..]
Welkom
Je lijstje heeft erg veel suikers vind je ook niet?
Waar wil je naartoe?
Ach toch! Wat naar, Li.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:46 schreef loveli het volgende:
Was net op weg naar m'n ouders om internetproblemen te fixen toen ze me belden, ben er precies op tijd om erbij te zijn. Ik doe nog eens mascara op
Ik kreeg bij afvallen wel veel minder pijn in mijn rug en knieën. Ik denk dat het zeker bijdraagt. hij voelt gewoon ook "lichter".quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Rug heeft niet altijd met gewicht te maken.
DevilsAndDust bijvoorbeeld had ook veel last van d'r rug en die was er gewoon slank bij, die heeft veel baat erbij gehad de rugspieren 'goed' te gaan trainen.
En ik zelf ook maar ben niet echt slank te noemen
Welke oefeningen voor je rug dus je al in de sportschool? En hoe staat dit in verhouding met je buikspieroefeningen? Als je buikspieren in verhouding te sterk zijn voor je rug kan dit ook klachten veroorzaken.
Goed dat je al zo veel hebt aangepast. Geleidelijk aan aanpassen werkt ook voor veel mensen. Maar ik ben het wel met Vaiz eens over de suikers. Goed, alles op zijn tijd, zeker met CVS/ MEquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:16 schreef Lushie het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel meevallen.
Zeker in vergelijking met wat ik eerst at, toen was ik er veel minder bewust mee bezig.
Ik weeg nu met mijn 1.73 helaas 76 kilo en dat vind ik gewoon te veel.
Zou graag willen naar het gewicht wat ik had na mijn borstverkleining en dat was ongeveer 67 kilo.
Dat was 3 jaar geleden ongeveer.
Eerst nam ik graag thee met 1 of 2 klontjes suiker, nu vervang ik dat met een beetje honing.
Ik at heel onregelmatig en nu probeer ik dat gestructureerder te doen.
Wat vroeger 1 of 2 brownies bij de thee was is nu maximaal 2 lange vingers of een biscuitje.
Vroeger at ik altijd wit brood met chocoladevlokken en nu is dat volkoren/meergranen brood met achterham of een volkorencracker met light jam.
Ik drink ook 1 keer per dag een zelfgemaakte smoothie met banaan, appel en wat noten.
S'avonds probeer ik nu eerst mijn 200 gram groente grotendeels op te eten alvorens ik aan het vlees begin, anders kwam ik nooit aan die hoeveelheid groente
Voor mijn doen ben ik dus wel een stuk beter bezig dan een tijdje terug.
Misschien is het nog niet ideaal, maar ik probeer alles geleidelijk aan te passen zodat ik het ook op de langere termijn volhoud.
Sporten is nog wat lastig aangezien ik leid aan het CVS/ME syndroom, maar ik werk er in ieder geval aan.
Tips zijn uiteraard van harte welkom.
Daarbij graag rekening houdend met het feit dat ik een moeilijke eter ben
Koken met roomboter, meer opscheppen, extra toetje nemen, ect.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef Miss.X het volgende:
Hoe kan ik verantwoord 3 kg aankomen? Dus nee geen junkfood, chips, chocola. Helpt bij mij niks
Ik eet al heel veel zoetigheid. Maar nu ik een weekje alleen gezond eet, merk ik dat ik veel begin af te vallen...van 58 kg naar 55 kgquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Koken met roomboter, meer opscheppen, extra toetje nemen, ect.
Noten eten, volle producten eten, dus volle kaas, yoghurt etc. Bij een salade een extra lepel olijfolie. Als je vlees eet, een extra groot stuk eten. Of vis, of eieren etc.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:56 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik eet al heel veel zoetigheid. Maar nu ik een weekje alleen gezond eet, merk ik dat ik veel begin af te vallen...van 58 kg naar 55 kg
Gezond aankomen lijkt me niet te lukken, is er iemand die er wel verstand van heeft? En nee ik wil niet naar een dietiste ervoor
Ok, koolhydraten zit vooral in brood? (srry beetje domme vraag misschien, maar wil het zeker weten)quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:59 schreef Tinkepink het volgende:
Meer noten, vlees en koolhydraten eten.
@loveli: wat verdrietig. Sterkte.
Ok bedankt...ik ga meteen even olijfolie in mijn salade roerenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:00 schreef An24 het volgende:
[..]
Noten eten, volle producten eten, dus volle kaas, yoghurt etc. Bij een salade een extra lepel olijfolie. Als je vlees eet, een extra groot stuk eten. Of vis, of eieren etc.
Aardappels, pasta, rijst. Eigenlijk elk deegproduct sowieso. Maar ook bijvoorbeeld peulvruchten hebben best veel koolhydraten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:05 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ok, koolhydraten zit vooral in brood? (srry beetje domme vraag misschien, maar wil het zeker weten)
Woei, dat is ook snel! tof! Ik ben ook benieuwd wat je gaat doenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef Goodbye het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties, ik ben er heel blij mee!Begin aankomende maandag al, morgen laatste werkdag bij huidige werkgever
.
Phaidra, ik stuur je ff een DM!
voor loveli
Ik kreeg bij de diëtist de volgende tips:quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef Miss.X het volgende:
Hoe kan ik verantwoord 3 kg aankomen? Dus nee geen junkfood, chips, chocola. Helpt bij mij niks
Kokosoliequote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:17 schreef the85mc het volgende:
Ah das beroerd, li..
Ik sta in de keuken en ga zo bakken. Kan ik dan beter arachide of zonnebloemolie gebruiken?
Die staat niet op de kaart..quote:
Dittum GB!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Woei, dat is ook snel! tof! Ik ben ook benieuwd wat je gaat doen
Heb maar geen honger vandaag.. Blijkbaar echt teveel gegeten gisteren. Nu maar denken aan een goed lijstje voor morgen en kijken of ik zo nog iets gezonds kan eten. Het genoeg drinken gaat wel een stuk beter.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:38 schreef DavetheNL het volgende:
Het is na een maand freeweelen met eten (door heel veel beweging gelukkig bijna niets aangekomen) weer heel moeilijk om een goed patroon te vinden.. Daarom maar eens een lijstje posten..
O: 2 Volkoren boterhammen met elk een gekookt eitje.
T: Appel. + 2 koffie zwart
L: 250 gram franse kwark met diepvriesfruit. 400 gram magere yoghurt
T: banaan.
T2: Volkoren boterham met jam. paar fishermint friends
D: 350 gram winterpeen, gefruit uitje, sausje (nog bedenken wat voor), 150 gram gegrilde kip. Schaaltje magere yoghurt na afloop. Kleine pizza hawaii en 2 espresso
S: Half uurtje hardlopen en daarna krachtoefeningen met benen- en buikspieren.
T: Appel.
Mooi lijstje, hopelijk voel je je gauw beter.. Ik heb vandaag heel intensief werk gedaan in de buitenlucht. Ben nu kapot, maar voel me daardoor eigenlijk heel goed.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef Tinkepink het volgende:
Ook van mij nog gefeliciteerd Goodbye! Ben benieuwd wat je gaat doen.
Mijn lijstje
o. havermout met frambozen, havermelk, chocolade-amaranth
t. handje gemengde noten
l. 2 plakken noten-zadenbrood, 3 grote winterwortels, peer
t. 5 handjes gemengde noten, stukje pure chocolade
d. salade van venkelknol, halve mango, half bakje huttenkase en passievruchtazijn, halve plak roggenbrood met kaas, halve met gezouten boter
t. schaaltje turkse yoghurt met honing
Zit vandaag niet lekker in mijn velNet al een blokje om gegaan in de hoop dat de frisse buitenlucht helpt, maar helaas niet. Nouja, morgen beter.
Yup. Warm bederven ze veel sneller. Als de supermarkt het gekoeld bewaart, thuis ook in de koelkast zetten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:46 schreef Probability het volgende:
Moet je aardbeien eigenlijk in de koelkast bewaren?
Ze waren van de marktquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Yup. Warm bederven ze veel sneller. Als de supermarkt het gekoeld bewaart, thuis ook in de koelkast zetten.
Koud doen ze zo pijn aan je tandenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Yup. Warm bederven ze veel sneller. Als de supermarkt het gekoeld bewaart, thuis ook in de koelkast zetten.
Aardbeien staan toch nooit gekoeld?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij de AH en de Deka hier welquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Aardbeien staan toch nooit gekoeld?
O geen last vanquote:
Koop in de zomer 2 bakjes, 1 in de koelkast en een erbuiten. Kijk hoe snel de ongekoelde in de puberteit komt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Aardbeien staan toch nooit gekoeld?
(as usual? Je vergeet te daten vandaag!quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef the85mc het volgende:
Zo, net terug van sollicitatie. Lijkt me echt leuk! Dit was de laatste hindernis, als dit ok is dan gaan ze me een contract aanbiedenSpannend! Nog even afwachten..
En verder business as usual, heb spierpijn van training, zometeen werken, en vanavond boot ophalen
Nice! Een baan die waar je echt in kan groeien?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef the85mc het volgende:
Zo, net terug van sollicitatie. Lijkt me echt leuk! Dit was de laatste hindernis, als dit ok is dan gaan ze me een contract aanbiedenSpannend! Nog even afwachten..
En verder business as usual, heb spierpijn van training, zometeen werken, en vanavond boot ophalen
Haha, ik dacht al, ik vergeet watquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef conleche het volgende:
[..]
(as usual? Je vergeet te daten vandaag!)
Jep, traineeship bij een leuk bedrijfquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:21 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Nice! Een baan die waar je echt in kan groeien?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef conleche het volgende:
[..]
(as usual? Je vergeet te daten vandaag!)
Lexa?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:27 schreef the85mc het volgende:
[..]
Jep, traineeship bij een leuk bedrijf
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:27 schreef the85mc het volgende:
[..]
Jep, traineeship bij een leuk bedrijf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |