abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2014 @ 23:38:42 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_135129449
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Skoap 2 januari
Loj 9 januari
Kwakz0r 12 januari
Mrs. Peel 14 januari
Cygne 16 januari
IsabellaMariaAnna 26 januari
Skittles 26 januari
Blob87 28 januari
DagenNachtdromer 31 januari
DevilsAndDust 2 februari
Bloesem 10 februari

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Blob87 (08-2013)
DagenNachtdromer (08-2013)
DevilsAndDust (10-2013)
Dottey (04-2013)
Fee-nix (06-2013)
Ggirl (03-2013)
Heliotrope (12-2013)
IsabellaMariaAnna (07-2013)
Kwakz0r (10-2013)
Little_Miss_Naughty (09-2013)
LuDann (09-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
NotTheSame (05-2013)
Naena (08-2012)
Rana83 ( 05-2013)
Skittles (07-2012)
Loj (12-2013)
Cygne (07-2013)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 06-01-2014 12:15:31 ]
disclaimer
  zondag 5 januari 2014 @ 23:38:59 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_135129467
Wijzigingen breng ik morgen aan!
disclaimer
pi_135129575
Dottey :*
S. 2014
J. 2016
pi_135129898
Sterkte Dottey :*
Kwak
pi_135132350
Dottey, wat rot :{ Ik vind je erg gezellig en fijn hier, ik hoop dat je snel weer terug kunt komen :*

Fijn SQ, bloedt ze :')
pi_135135058
Dottey, wat naar dat je een stap terug moet zetten en vooral dat je met de angst zit dat uitstel wel eens afstel zou kunnen betekenen. Lijkt me heel zwaar.

:*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:44:58 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_135136072
Als er wijzigingen zijn voor de OP, stuur me dan even een pm / dm, ben de komende tijd waarschijnlijk weinig online :)
disclaimer
  maandag 6 januari 2014 @ 09:50:24 #8
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135136154
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 08:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dottey, wat naar dat je een stap terug moet zetten en vooral dat je met de angst zit dat uitstel wel eens afstel zou kunnen betekenen. Lijkt me heel zwaar.

:*.
Ja dit.
En je man dwingen kan natuurlijk niet, maar hem heel erg duidelijk maken hoe erg je ermee zit en wat je angsten zijn, dat kan wel. Dat zou ik ook zeker doen (als je dat nog niet gedaan hebt).
Ik zou denk ik heel erg boos zijn op m'n man :@ . Vooral als al duidelijk is dat het zwanger raken toch al moeilijk gaat.
Als je nu zwanger was, dan hadden die veranderingen op het werk etc. ook niks meer uitgemaakt. Dan verzin je er wel wat op. En de ideale omstandigheden voor een baby die creeer je op het moment dat de baby in aantocht is imho. Het is niet iets waar je op kan gaan wachten, want je weet toch nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Nou, het lijkt me dus heel erg rot voor je, Dottey. :* Sterkte.
pi_135136180
Sterkte Dottey!
pi_135136398
Wat rot Dottey, hopelijk draait ie snel weer bij en kom je weer gauw meeposten.

Nou, ik kom dus ook weer terug hier. Het is echt begonnen gisteravond. NOD is lastig, maar na stoppen met pil was ik het langst niet ongesteld, 34 dagen. Dus dat zou 9 februari zijn. Maar ik zie het wel.
Ik ga in ieder geval niet wachten. Ik vond het zo fijn zwanger te zijn, dat wil ik gauw weer. Al weet ik heus wel dat het nooit meer hetzelfde zal zijn.
Eigenlijk best fijn dat het zo snel op gang komt. Mijn lichaam weet dus wat ie moet doen in dit geval, en ruimt netjes op. Over een week ga ik nog een test doen om te kijken of ie al negatief is. Ik gok van wel, want alle symptomen zijn al weg en ik voel me hartstikke ongesteld.
pi_135136485
Wat rot Dottey :*

Ach Risu, ook al slecht nieuws bij jou.
Ik hoop dat je snel weer 2 streepjes ziet verschijnen :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 6 januari 2014 @ 10:08:53 #12
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135136541
Risu, wat ontzettend rot ;( . Ik hoop ook dat je snel weer door mag naar Z&G.
pi_135136794
Risu, wat rot. ;(.
pi_135136836
Dottey, wat een vervelend nieuws. Ik ben het wel met Fee-nix eens dat je wel jouw gevoelens over dit uitstel moet uitspreken als je dat nog niet hebt gedaan.

Risu wat rot. Hopen dat je weer snel door mag naar het andere topic :*
pi_135137414
risu en dottey een hele dikke knuf voor jullie allebei! :*
pi_135137863
Wat een rottig nieuws allemaal!
:* voor Risu en Dottey!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_135137892
Wat een verdrietige dingen Risu en Dottey.. :*
pi_135141265
Och Dottey, wat naar dit. Sterkte! :*
Ik ga ook met de rest mee, dat je dit moet bespreken met je man.

Risu, ook heel veel sterkte. :*

[ Bericht 11% gewijzigd door Cygne op 06-01-2014 14:14:00 ]
pi_135142411
Risu
:* wat rot.

Dottey
:( :*
pi_135144294
Wat zijn jullie een lieverds allemaal! O+

Natuurlijk heb ik er vaak en veel en goed met mijn man over gesproken. Ook aangegeven dat ik het moeilijk vind, omdat het blijkt niet zo goed vanzelf te gaan en wat dat mogelijk gaat inhouden. Hij is zich daar ook van bewust en wilt echt wel papa worden... maar hij vindt het toch beter dat we even wachten.

Uiteraard weten we ook dat je geen ideale situatie hebt om een baby te krijgen.. er is altijd wel wat aan de hand, maar hij vindt dit wel een heel groot ding in combinatie met andere dingen die bij ons op de agenda en op het pad komen en al zijn. Dus tja...

Het moet wel van twee kanten komen anders gaat het ook niet goed. Ik probeer het maar een beetje los te laten (ik vind dat zo een gekke term.. omdat niet echt mogelijk) en mij bezig te houden met andere zaken.

Ik wens iedereen super veel batsplezier de komende tijd ;) Laat het maar streepjes regenen hier ;)
Dikke kus
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135148115
Je klinkt er wel sterk over Dottey! Ik hoop voor je dat hij gauw toch weer de andere kant op omslaat. Uit je post maak ik op dat jullie het er wel soort van samen over eens zijn nu, ondanks dat je liever anders zag. Hoop voor je dat dat klopt, en anders voel je ook snel genoeg dat het niet goed voelt denk ik. Sterkte!
pi_135149608
Heel sterk van je Dottey...:*

Risu, wat verdrietig :'(

Heli, was jij nou ook al ongesteld?
pi_135150441
Ach, Risu, wat naar :*
Kwak
pi_135150477
Ik zit gespannen op het wachtbankje. Pies me een ongeluk, zere tieten, pukkels... Maar dat kan allemaal ook een aankomende ongesteldheid zijn. Meh.
Kwak
pi_135150645
Verwarrend he, die symptomen. Ik heb ze allemaal. Elke cyclus. -O-

Nu nog niet, trouwens. Zo ongeveer een week voor NOD begint het altijd.
pi_135151020
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:42 schreef Cygne het volgende:
Verwarrend he, die symptomen. Ik heb ze allemaal. Elke cyclus. -O-

Nu nog niet, trouwens. Zo ongeveer een week voor NOD begint het altijd.
mja mijn nod is me niet helemaal duidelijk. Staat nu op CD 34 (vorige maand ineens een cyclus van 35 dagen) maar ik was altijd nogal regelmatig 29 of 30 dagen. Dat is morgen of overmorgen al...

Ik heb nooit zo veel symptomen voor mn ongesteldheid, althans, misschien merk ik ze nu pas op omdat ik er op let... bah. Mn humeur is meestal de beste indicatie maar dat is nu eigenlijk heel goed. Zeker voor een maandag na de vakantie :P
Kwak
pi_135151437
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:20 schreef Loj het volgende:
Heel sterk van je Dottey...:*

Risu, wat verdrietig :'(

Heli, was jij nou ook al ongesteld?
Nog niet.. NOD overmorgen. En jij? En hoe voel je je?
En kwakz0r dus ook ongeveer dezelfde NOD, klinkt toch ook wel spannend! Lastig al die misschien iets maar misschien ook niets betekenende dingen!

Ik weet niet of bij mij humeur ook een goede indicatie is maar die is niet al te best :X het voelt allemaal ook als een aankomende menstruatie, maar blijf toch hoop houden, dus deze week moet maar gauw voorbij gaan!
En net een paar oude buikentopics bekeken, ga er erg van rammelen!
pi_135152862
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:02 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

Nog niet.. NOD overmorgen. En jij? En hoe voel je je?
En kwakz0r dus ook ongeveer dezelfde NOD, klinkt toch ook wel spannend! Lastig al die misschien iets maar misschien ook niets betekenende dingen!

Ik weet niet of bij mij humeur ook een goede indicatie is maar die is niet al te best :X het voelt allemaal ook als een aankomende menstruatie, maar blijf toch hoop houden, dus deze week moet maar gauw voorbij gaan!
En net een paar oude buikentopics bekeken, ga er erg van rammelen!
Ehmz afgelopen week had ik pijnlijke borsten, en dat had ik bij Ow ook. Maar dat bleef en nu heb ik nergens meer last van. Dus probeer maar niet niet teveel hoop te hebben. :(
En voor zaterdag sowieso niet testen..,
Wanneer zou jij testen? Mocht je geen bloed zien?
pi_135154201
Risu :*
pi_135154426
:* voor Risu en Dottey
pi_135157131
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:39 schreef Loj het volgende:

[..]

Ehmz afgelopen week had ik pijnlijke borsten, en dat had ik bij Ow ook. Maar dat bleef en nu heb ik nergens meer last van. Dus probeer maar niet niet teveel hoop te hebben. :(
En voor zaterdag sowieso niet testen..,
Wanneer zou jij testen? Mocht je geen bloed zien?
Hmm blijft spannend! Ook zaterdag had ik bedacht. We gaan mooi gelijk op wel ;-)
pi_135157747
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:20 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

Hmm blijft spannend! Ook zaterdag had ik bedacht. We gaan mooi gelijk op wel ;-)
Zullen we afspreken dat we dan samen zaterdag positief gaan testen ;)
Doen er nog meer dames mee?
pi_135158242
Spannend dames! Ik duim voor positieve testen!
pi_135159232
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:31 schreef Loj het volgende:

[..]

hm, ik wacht nog wat langer, ivm lange vorige cyclus. volgende week dinsdag denk ik....
Kwak
pi_135160390
Dat wordt spannend!! Ik duim mee voor streepjes bij jullie!

Ondanks dat wij deze ronde niet heel hoog hebben ingezet, begin ik hem toch een beetje te kriebelen nu.. behoorlijke hormonenpiek gehad dit weekend (en dus een humeurdip), en een totaal andere geur als ik naar het toilet ga (om te plassen he ;) ). Nu heb ik sinds vandaag een beetje een opgeblazen-achtig 'niet de riem te strak aanhalen'-gevoel.

Het hoeft natuurlijk allemaal niks te betekenen, en ik moet nog zeker 10 dagen wachten als ongesteldheid uitblijft, maar wat naar is dit :?
pi_135163576
Ik duim voor strepen dames!
S. 2014
J. 2016
pi_135169325
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:31 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja deal ;) en voor de andere twee dames duimen voor volgende week!
pi_135169412
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:47 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

Ja deal ;) en voor de andere twee dames duimen voor volgende week!
Deal!
pi_135186489
Mijn NOD is volgende week donderdag, wanneer ik ga testen weet ik nog niet. Heb sowieso al een half jaar niet meer getest. M'n menstruatie was steeds eerder. _O-
pi_135186800
Spannend :)
pi_135188919
Gisteren paracetamol gepakt vanwege de krampen. Maar dat doe ik dus niet meer he. Werd er alleen maar misselijk van. Dan heb ik liever die krampen. Gelukkig vandaag al een stuk minder. Begint op een normale menstruatie te lijken. Ik heb namelijk nooit echt veel krampen. :)

Het niet testen is makkelijker als je altijd dezelfde symptomen hebt, zoals ik. Ik had altijd spotting ongeveer 5 dagen van te voren, behalve de keer dat ik zwanger was. Dus toen was het voor mij ook al niet echt superspannend meer. Hoop eigenlijk dat het weer hetzelfde word. Wel zo goedkoop. :P
Moet nog wel even testjes halen van de week om te kijken of het streepje al lichter is, maar ik denk eigenlijk dat ik dat ga vergeten. :@ stiekem vind ik dat ook niet zo erg.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:37:39 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_135189040
ik vind het zo knap dat jullie allemaal kunnen wachten tot dàgen na je NOD. Of zijn dat enkel voornemens? :D
Maar goed, mijn cyclus is ook al jaren 29-30-31. Nog nooit langer of korter geweest naar ik me kan herinneren. Al zou dat nu zomaar anders kunnen worden.
(normaal heb ik nooit zo veel last van de rode duivels maar ik heb al twee dagen moeite om van mijn bureaustoel omhoog te komen gewoon :X :') Is dat iets dat meer mensen bekend voor komt, na zwanger te zijn geweest (al dan niet voldragen))?
disclaimer
pi_135189187
Ik word meestal vóór mijn NOD al ongesteld.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:40:53 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_135189189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:34 schreef Risu het volgende:
Gisteren paracetamol gepakt vanwege de krampen. Maar dat doe ik dus niet meer he. Werd er alleen maar misselijk van. Dan heb ik liever die krampen. Gelukkig vandaag al een stuk minder. Begint op een normale menstruatie te lijken. Ik heb namelijk nooit echt veel krampen. :)

Het niet testen is makkelijker als je altijd dezelfde symptomen hebt, zoals ik. Ik had altijd spotting ongeveer 5 dagen van te voren, behalve de keer dat ik zwanger was. Dus toen was het voor mij ook al niet echt superspannend meer. Hoop eigenlijk dat het weer hetzelfde word. Wel zo goedkoop. :P
Moet nog wel even testjes halen van de week om te kijken of het streepje al lichter is, maar ik denk eigenlijk dat ik dat ga vergeten. :@ stiekem vind ik dat ook niet zo erg.
Ik typte mijn bericht al voordat ik de jouwe had gelezen, dus ik wilde je niet voor het hoofd stoten, is puur toeval! :@ Maar bij mij is het dus wel degelijk anders nu. Of ja, deze keer dan. Misschien is het een eenmalig ding.
Voorheen had ik meestal rond lunchtijd een krampje, dan ging ik naar de wc en dan was er bloed, dan bloedde ik drie dagen matig, twee dagen licht, en dan was het ook klaar.
Nu heb ik spotting, bruine smut, buik- en rugpijn gehad en duurde het dagen voor het doorbrak. :r :')
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:41:11 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_135189196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:40 schreef Cygne het volgende:
Ik word meestal vóór mijn NOD al ongesteld.
Dan is je NOD verkeerd :D
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:42:12 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_135189254
Maar Risu, ik hoop echt dat het snel voorbij is voor je. En dat je lijf zich snel herpakt, en dat je snel weer zwanger bent.Vind het zo kut en sneu voor je ;(
disclaimer
pi_135189257
Ja, ik wacht het allemaal maar af. Het is voor mij ook de eerste keer :P
pi_135189278
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan is je NOD verkeerd :D
Ik hou altijd de cyclus van de maand ervoor vast. En ik wil pas testen op dag 30. Maar die komt nooit. _O-
25-28-25-26-25-24 is het bij mij. Die tweede cyclus heb ik wel getest.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:43:38 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_135189309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:42 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik hou altijd de cyclus van de maand ervoor vast.
25-28-25-26-25-24 is het bij mij. Die tweede cyclus heb ik wel getest.
Oh, dat valt mee, dat scheelt maar een dagje dan meestal. Wel een lekkere snelle cyclus, 14 rondes in een jaar :D
disclaimer
pi_135189340
Ik zit nooit lang op het wachtbankje, in ieder geval. _O-
En ik ben al weer vruchtbaar als m'n menstruatie over is.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:48:29 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_135189510
Als het goed is vallen mijn goede batsdagen wel in een weekend dit keer, dat scheelt. Voorgaande rondes was het steeds maandag t/m donderdag :')
disclaimer
pi_135190857
ik was heel regelmatig, heb de eerste cyclus getest op mn NOD - wit, werd die dag ongesteld, tweede cyclus niet want die kwam twee dagen eerder, derde cyclus op mn NOD - wit, werd die dag ongesteld, vierde cyclus twee dagen ná mn NOD - wit, werd twee dagen later ongesteld.

Meh.

En nu heb ik echt heel erg zere tieten, ik word steeds boos op vriendje als hij tegen me aan stoot in bed :@... maar goed, bij die gekke lange cyclus had ik óók zere tieten, en ik ben al twee jaar van de pil af, als t niet langer is, dus ik hoef niet meer regelmatig te worden als t goed is.
Kwak
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:18:25 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_135193912
tsja, en ik denk ook zo: die symptomen hadden we misschien ook al wel eens voordat we op een tweede streep zaten te wachten. Alleen leggen we nu alles wat we voelen onder de microscoop waardoor het èn sterker lijkt, èn we er conclusies aan willen verbinden in ons hoofd.
Ik weet nu ook sinds kort dat mijn tetters vlak voor menstruatie òòk gevoeliger zijn. Maar misschien zijn ze dat mijn hele leven al. Alleen heb ik nooit eerder rond mijn NOD op die tekenen gelet. Ik hield ook geen NOD bij, ik werd gewoon ongesteld en als dat ongeveer eens per 4-5 weken was, zat dat wel snor :')
disclaimer
pi_135194656
Ik denk dat wanneer je stopt met de pil/een spiraaltje laat verwijderen, alle kwaaltjes sowieso al versterken.
Waar de voorbehoedsmiddelen eerder voor een groot deel de hormonen onderdrukten, kunnen de hormonen nu juist zó functioneren, als dat het eigenlijk 'hoort'.
Neemt niet weg dat hypochonderen ook een hoop versterkt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:36:07 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_135194737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik denk dat wanneer je stopt met de pil/een spiraaltje laat verwijderen, alle kwaaltjes sowieso al versterken.
Waar de voorbehoedsmiddelen eerder voor een groot deel de hormonen onderdrukten, kunnen de hormonen nu juist zó functioneren, als dat het eigenlijk 'hoort'.
Neemt niet weg dat hypochonderen ook een hoop versterkt.
Ik slik al 6,5 jaar geen pil meer, in mijn geval gaat dat iig niet op, maar in veel gevallen inderdaad wel.
Toen ik stopte met de pil dacht ik met enige regelmaat dat ik mijn menstruaties niet zou overleven :')
disclaimer
pi_135199564
Ik slikte de pil door omdat mijn menstruaties vroegah zo hels waren, een week lang veel bloeden en heel veel pijn.Toen ik stopte met de pil en voor het eerst écht ongesteld werd had ik niet eens pijnstillers nodig. :') Menstruaties duren nu maximaal 3 dagen. Eerste twee dagen aardig wat, derde dag bijna niks meer.
pi_135199962
Oh ja, dat had ik dus ook. Ik ging ooit aan de pil omdat mijn menstruatie zo hevig was. Nou, daar was toen ik stopte niks meer van terug te zien. Ja nu dan wel, maar dat is anders. Hopelijk ben ik morgen eens van de kramp af. Af en toe kan ik niet eens recht staan :')
Ahja, ik ben iig al een stuk vrolijker. Het helpt echt wel dat ik niet zo ver was.

Mag ik dus straks ook weer mooi mijn lichaam gaan ontdekken als het ware. Misschien wordt het dan ook wat spannender allemaal.

Ik merk het trouwens ook aan de manier waarop ik wakker word en naar bed ga. Eerst was het 'ah, jammer, alweer bedtijd' als ik ging slapen en 'yes, nieuwe dag' als ik opstond. Toen 'gelukkig ik mag mijn bed weer in' en 'boh alweer ochtend' en nu is het 'he, slapen, jammer maar morgen voel ik me vast beter' en 'nieuwe dag, gaat weer iets beter'
Nog even en ik ben weer helemaal super.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:03:34 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_135200075
Fijn dat je je alweer wat beter voelt Risu :* en ook al was je nog niet zo ver, je mág gerust verdriet voelen he :) het is niet niks!
disclaimer
pi_135200113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Bij mij precies het tegenovergestelde :Y
pi_135200369
Ik heb zondag de hele dag gehuild. Mijn ouders zijn nog helemaal naar me toe gekomen (1,5 uur rijden) om bij me te zijn. Mijn schoonmoeder was er ook. Dat was heel fijn. Die avond begon het en toen was ik dus al met het verwerkingsproces begonnen met mijn ouders erbij. Voor mijn man hakte het er wel toen pas in en is maandag ziek naar zijn werk gegaan. Maar die voelt zich gelukkig ook weer wat beter.
Wat ik wel even slikken vond, was dat mijn broer en zijn vriendin ineens ook plannen hebben. Mocht ik eigenlijk niet weten nog. Stiekem hoop ik wel eerder te zijn dan zij, want het is wel mijn beurt nou. Niet voordringen :{w
Erg he, eigenlijk. :@
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:14:02 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_135200603
Oh nee hoor, heel menselijk. Zeker nu het zó vers is. Een week na mijn eerste miskraam kwam mijn beste vriendin heel blij aan dat ze weer foliumzuur aan het slikken was. Ik had ook even zoiets van: stik er lekker in ofzo. Maar die gevoelens worden vanzelf minder sterk.
Helaas zal het onbezorgd blije er wel af zijn nu... Dat vind ik nog wel het allerjammerst :{

Bij elk tweede streepje dat ik hier zie denk ik: ja, zegt nog niks. En ik baal dat ik zo geworden ben :@
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:14:28 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_135200626
En fijn dat je een sterk vangnet hebt, dat scheelt enorm O+
disclaimer
pi_135200838
Knuf Risu :* je mag echt wel verdrietig zijn hoor.

En ik zei in mn eerdere post wat jij ook zo SQ, ws. had ik deze dingen altijd al maar lette ik er minder op.
Kwak
pi_135200924
Jemig wat heftig Risu! Echt rot voor jullie, maar fijn dat je familie er zo was voor jullie! Zal ook vast nog wel eventjes duren - zo'n rollercoaster waar je in zit qua emoties... Veel sterkte en hopelijk is je lichaam snel weer de oude. Snap goed wat je voelt met 'niet voordringen' - iedereen om mij heen lijkt wel zwanger te zijn of net bevallen en wij willen ook zo graag. :( Soms kan ik wel eens doemdenken dat het nooit gaat lukken. Maar gelukkig is maar een klein percentage bij wie het niet lukt. Hypochonderen doe ik al een tijdje niet meer - het levert zo weinig op ;) Let ook niet meer zo op mijn vruchtbare dagen. Ik bats gewoon zo nu en dan en dan zien we wel. :) Kijken hoe die strategie werkt!
pi_135201119
Knuffel, lieve Risu. :*
Erg fijn dat je zoveel steun hebt aan je familie.
pi_135206544
Ahw Risu dat klinkt ook rot... wel fijn dat je ouders en schoonmoeder je zo steunden, dat klinkt heel fijn! maar alsnog supernaar.. En ik snap het 'niet voordringen' gevoel heel goed terwijl ik niet eens in dezelfde situatie zit als jij, vind het in jouw geval ook heel voorstelbaar.
pi_135206856
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het zo knap dat jullie allemaal kunnen wachten tot dàgen na je NOD. Of zijn dat enkel voornemens? :D
Bij mij enkel voornemens vrees ik. :D (sorry Loj! Ik doe mijn best om het tot zaterdag vol te houden!)
Ik zat juist altijd met verbazing te lezen over mensen die zo vroeg testen en dacht het makkeljik een week na NOD vol te kunnen houden, maar nu het dichterbij komt sla ik alsnog om. Enige afwijkende is dat ik al twee dagen superduizelig ben in de ochtend, tot 1x bijna flauwvallen aan toe, echt raar. Maar hm, kan ook stress zijn, 'normaal' zou ik er echt niet zo veel mee doen. Ik wil helemaal niet hypochonderen dus ik ga nu gauw mezelf negeren en iets anders doen.
pi_135208143
Spannend Heli,
Nou ik ga er vanuit dat ik niet eens hoef te testen..
Ik weet voor 90% zeker dat ik morgen ongesteld ben..
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:33:19 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135208424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:09 schreef Risu het volgende:
Wat ik wel even slikken vond, was dat mijn broer en zijn vriendin ineens ook plannen hebben. Mocht ik eigenlijk niet weten nog. Stiekem hoop ik wel eerder te zijn dan zij, want het is wel mijn beurt nou. Niet voordringen :{w
Erg he, eigenlijk. :@
Herkenbaar :* :@.
Mijn schoonzusje was na mijn miskraam eerder zwanger dan ik, en ik vond dat heel oneerlijk en tactloos. Alsof ze geen rekening hielden met onze gevoelens. En nog vind ik het wel eens lastig :@ terwijl ik zelf intussen bijna mijn baby heb.

Hopelijk is het snel weer raak meis :*. Ik duim voor je!
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:01:12 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_135210277
Door dit onderwerp net even een kleine mental breakdown gehad :@ ik zit vaak met nare gedachten lately. Dat ik nooit zal ervaren hoe het is om een mooie echo te zien, of een hartje te horen, of een kindje in mijn buik te voelen. En andere mensen hebben dat wél. En toen moest ik even heel erg huilen :@
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:01:38 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_135210301
Maar dat hoort hier niet echt natuurlijk. Sorry :@
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:05:04 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135210488
Ach meis :* natuurlijk ga je dat allemaal gewoon meemaken, ookal lijkt het zo onmogelijk en ver weg... :@ :*.
KuikenGuppy
pi_135210588
Ach SQ. Ik krijg er zelfs tranen van in mijn ogen. Zo herkenbaar. :*
pi_135210734
Dikke knuffel SQ :*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:11:32 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_135210887
Ja, jullie zijn lief, sorry voor de topicvervuiling, ik ga het miskraamtopic even opsnorren, daar past dit beter ;)
disclaimer
pi_135211291
Dikke knuffel SQ!
S. 2014
J. 2016
pi_135212944
Knuffel Stormqueen!
pi_135213912
Knuf voor Risu en SQ!
pi_135221785
Mrs. Peel, heb je je huisarts inmiddels al kunnen bereiken?
pi_135222145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Door dit onderwerp net even een kleine mental breakdown gehad :@
:* voor jou...
pi_135222351
SQ :*
pi_135222376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:15 schreef Heliotrope het volgende:
Mrs. Peel, heb je je huisarts inmiddels al kunnen bereiken?
Ja! Of eigenlijk, haar assistente gisteren. Ik word vandaag teruggebeld :') De assistente kon wel zien dat ze had overlegd, dus ik verwacht nu eindelijk een advies.

Risu en SQ :*
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:08:48 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_135222422
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:05 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ja! Of eigenlijk, haar assistente gisteren. Ik word vandaag teruggebeld :') De assistente kon wel zien dat ze had overlegd, dus ik verwacht nu eindelijk een advies.

Risu en SQ :*
damn... En ze wist niet waarom het zo lang had geduurd?
disclaimer
pi_135223479
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

damn... En ze wist niet waarom het zo lang had geduurd?
Nee. Ik weet wel dat ik thuis geen gemiste oproep heb gehad, op mijn mobiel 1 keer, maar dat was 's ochtends en we hadden afgesproken dat ze mij aan het einde van de middag zou bellen, dus ik weet niet wat ze nu wel/niet gedaan heeft. Zodra ik meer weet, geef ik een update hier.
pi_135223887
Hopen dan maar dat ze je nu wel (vandaag) terugbellen
pi_135227823
Bah, dat vind ik altijd zo stom. Als ze je gewoon vergeten. Alsof je niemand bent ofzo, de moeite niet waard. Ik heb een keer urine laten testen waarom ik altijd een blaasontsteking had, maar ook nooit meer wat van gehoord. Heb ze nou niet meer, dus ik heb het laten zitten. Maar stom is het wel.
pi_135228075
Oh risu, ik lees nu pas van je... Wat rot meis... :* en sterkte!

Sq ook voor jou :*
pi_135228356
Ze heeft gebeld! Komt erop neer dat er drie opties zijn: verwijzen naar de gynaecoloog, via huisarts semenanalyse en bij mij antistoffen tegen chlamydia bepalen of nog 6-12 maanden zelf proberen aangezien we al een kind hebben samen. De gynaecoloog had daar nog wel goede hoop op omdat na 1 jaar 80% van de stellen zwanger is en na 2 jaar 90%. Wij hebben er voor gekozen om het nog zelf te proberen, en als het over een half jaar nog niet gelukt is, willen we naar de gynaecoloog.
pi_135231908
Bij verwijzing naar de gynaecoloog: het is in ons ziekenhuis protocol dat je voor de vruchtbaarheidsbehandeling ook anti titer voor chlamydia bepaalt en semen onderzoekt. Ik weet niet of dat overal zo is, maar ik denk van wel.
Het kan dus misschien handig zijn dit nu al te laten onderzoeken zodat het later bij de gynaecoloog niet meer hoeft en je alleen de uitslagen doorgeeft.
Ik moest anders twee weken wachten op de uitslag en ze hadden pas na drie of vier weken weer plek, maar omdat ik de uitslagen al had kon ik al de week erop al terugkomen en beginnen met provera/clomid.

In ieder geval wel fijn dat ze terug heeft gebeld :P
pi_135234500
Dat weet ik, maar bedankt voor de tip! Ik hoop nog steeds dat het allemaal niet nodig is. Als we wel naar de gynaecoloog moeten, zal ik eerst via de huisarts die onderzoeken laten doen inderdaad.
pi_135236372
Even iets anders: hoe snel hadden jullie die zwangerschapstesten in huis die je via EBay kunt bestellen? Ik heb ze vrijdag besteld.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:20:39 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_135236699
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Even iets anders: hoe snel hadden jullie die zwangerschapstesten in huis die je via EBay kunt bestellen? Ik heb ze vrijdag besteld.
op de geschatte leverdag meestal :) duurt een dag of 4-5, ik denk dat je ze eind vd week hebt :Y
disclaimer
pi_135239776
Fijn dat je iets gehoord had Mrs. Peel!
pi_135241798
* Wumb meldt

Cyclusdag 35, normaal 21-22 dagen... laatst driemaal uitschieter van 29 dagen, toen weer 22... Test negatief. :s)

[ Bericht 37% gewijzigd door Wumb op 08-01-2014 18:47:43 ]
pi_135242906
Wat gek Wumb! Vandaag getest?

Ik vandaag NOD, denk ik, ik begin te twijfelen of het niet toch vrijdag moet zijn. Ik ben de hele dag al misselijk, maar ook veel stress om andere dingen en dan wel vaker misselijk. Vriendlief is nuchterder dan ik en stelt voor over een paar dagen te testen (wat ik in niet gestresste toestand ook zou vinden). Ik kon het net niet laten wel een test in huis te halen (had ik nog niet). Dat was nog wel grappig, moest er om vragen bij de plaatselijk e supermarkt. Jong meisje achter de balie die volgens mij een beetje zenuwachtig werd van mijn vraag :D ik zelf ook een beetje, was opeens bang bekenden tegen te komen. Voelde me opeens weer 15, hihi.

Loj al doorgebroken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Heliotrope op 08-01-2014 19:39:33 ]
pi_135243654
Beetje schommelende lengte van de cyclus Wumb. Doe je aan ovulatietesten?

Haha Helio, toen ik nog in een supermarkt werkte als caissière begonnen vrouwen zich ook heel nerveus te gedragen als ze vroegen om een zwangerschapstest. Heel zachtjes fluisterend, soms giechelend als een puber en daarna snel verstoppen onder een tijdschrift enzo.
pi_135244570
Nee gisteren Heliotrope :). Maar ik heb dus geen idee wanneer m'n cyclus 'hoort' te eindigen.
Ook geen ovulatietesten, kan het wel gaan doen maar ik wil toch niet volgens schema seks hebben.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:43:32 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_135245073
Doet me denken aan mijn eerste keer condooms kopen :D O+
Welkom wumb!
disclaimer
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:48:37 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_135245356
Ik heb trouwens ook een keer een zwangerschapstest in de supermarkt gekocht. Was al een tijdje single dus maar gestopt met de pil, ONS gehad en werd acuut niet meer ongesteld. Kreeg een hoop vuile blikken omdat ik ook bier en shag kocht. :')
Overigens kreeg ik toen van mijn huisarts de tip om maar weer aan de pil te gaan als ik van een ONS acuut van de leg ging :')
disclaimer
pi_135246962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
Doet me denken aan mijn eerste keer condooms kopen :D O+
Welkom wumb!
:D Zo voelde het ook een beetje. Niet het giechelige puberige maar wel het stiekeme, ofzo.
Nouja, flauw van de vuile blikken bij het bier en shag, hihi :P

Wel lastig dat het zo wisselend is, Wumb..
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:27:59 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_135247573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:16 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

och, ik kon het me wel voorstellen... :')
disclaimer
pi_135249037
Ja hm! Maar toch, je zou het er bijna om willen doen. Als ze er toch zo graag iets van willen vinden..

Ik zag vandaag 2 peuters lief samen door een gang rennen en smolt bijna. Peuters zijn niet goed voor mijn eierstokken, veel erger dan baby's nog.

En oh, mijn vriend blijft er zo kalm onder he, hebben jullie ook van die nuchtere mannen? Ik vind het wel fijn maar voel me wel meer een soort hormonenbaal dan een normaal mens :D vast vrouweigen.
pi_135250421
Mijn vriend is er ook enorm nuchter onder. Het maakt voor hem ook niet echt uit of ik deze ronde zwanger raak of pas over een aantal maanden. 'Het komt wanneer het komt'. Het is wel fijn dat hij er rustig onder is. Hij houdt me nog een beetje in toom. :)
En hormoonbal, dat ben ik nu wel ja. Vroeger totaal niet.
pi_135253287
ik had in t verleden ook een paar keer ONS (als dat is wat ik denk), en toen meteen aan de morning after pil :') toen bleek dat ik niet na 1 maand batsen zonder bescherming zwanger was vond ik dat achteraf echt enorme afzetterij! kut morning-afterpillen!
Kwak
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:14:15 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_135253522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:10 schreef kwakz0r het volgende:
ik had in t verleden ook een paar keer ONS (als dat is wat ik denk), en toen meteen aan de morning after pil :') toen bleek dat ik niet na 1 maand batsen zonder bescherming zwanger was vond ik dat achteraf echt enorme afzetterij! kut morning-afterpillen!
dit verhaal heb ik van zoveel mensen gehoord _O- :D :')
disclaimer
pi_135264083
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:10 schreef kwakz0r het volgende:
+1!
pi_135264301
}:| ja

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135264428
Ik sla deze ronde even over...

Ik ga voor werk 2 maand naar het buitenland (Samen met man en kind)
En mijn 12 weken echo valt dan precies op het moment dat we in het buitenland zitten.
Het is nog wel niet 100% zeker maar ik heb geen zin omdat in het buitenland te moeten doen.
Dan sla ik deze rond liever maar even over voor de zekerheid.

@Zoe: ik begrijp heel goed hoe je je voelt. En het idee dat je straks ook weer veel last van je BI kan hebben terwijl het nu eindelijk weer wat beter gaat. Je hebt helaas geen keus he als je nog graag een tweede wil. Het zou handig zijn als je man deze zwangerschap even van je kon overnemen ;) :*
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:53:18 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_135264489
Skoap en Zoë, begrijpelijke zorgen!
En idd, het is niet alsof je de nobele taak van het baren even aan een ander kan overlaten :N
Misschien een lichtpuntje voor Zoë:het probleem lijkt in elk geval eindig. Dus zelfs al zou je er weer last van krijgen, is het niet voor altijd! (al maakt dat het niet minder vervelend op het moment zelf... :*)
disclaimer
pi_135264573
Skoap
Is ook rottig als je met spanning in het buitenland zit. Dan maar een maandje later! :)

Zou fijn zijn als man het kon overnemen :)
We willen niet teveel leeftijdsverschil tussen S en een 2e maar het moet voor mij ook te doen zijn.

SQ
Klopt dat is al een fijn gevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 januari 2014 @ 10:07:22 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_135264830
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:56 schreef Zoë23 het volgende:
Skoap
Is ook rottig als je met spanning in het buitenland zit. Dan maar een maandje later! :)

Zou fijn zijn als man het kon overnemen :)
We willen niet teveel leeftijdsverschil tussen S en een 2e maar het moet voor mij ook te doen zijn.

SQ
Klopt dat is al een fijn gevoel.
SPOILER
Oh ja, dat laatste zou voor mij ook wel een flinke belemmering zijn denk ik -O-
En och, ook met meer dan twee jaar leeftijdsverschil kunnen broertjes en zusjes een prima band opbouwen toch? Eerst even aan jezelf denken lijkt me niet onverstandig, heb het al vaker gezien dat mensen te snel voor nummer twee gaan "omdat het zo hoort" en dan uiteindelijk compleet opgebrand in de ziektewet komen te zitten :@
disclaimer
  donderdag 9 januari 2014 @ 10:09:34 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_135264879
Wat mannen en hormonen betreft: geen enkele man zal zo'n hormoonbaal worden als wij vrouwen, simpelweg omdat ze die hormonen niet hebben :D
Maar ik merk wel dat mijn man enorm is omgeslagen sinds we aan dit avontuur begonnen. Hij komt nu zelfs thuis van werk om me eerst te vertellen dat hij zo'n schattig kindje zag op het station met haar papa en dat ze zo leuk deden samen, vòòrdat hij vertelt over wat hij allemaal op zijn werk deed. Dat is echt een major change :') Hij zal er nooit zo publiek voor uitkomen als ik, maar het broeit wel degelijk daar binnen _O-
disclaimer
pi_135266558
SQ
Ja klopt, dat zie ik ook in mijn omgeving..compleet uitgeput.

:D wat lief dat je man zo is omgeslagen. Hij heeft er al helemaal zin in :s)
pi_135266775
Ik scheel 3,5 jaar met mijn jongere zusje en ik heb met haar een prima band hoor. Ook als kind veel met elkaar gespeeld (ook met eigen vriendinnetjes natuurlijk).
Er zit nog wel een broer tussen ons, maar daarmee had ik vroeger vaak ruzie. Maar dat is uiteindelijk ook wel goedgekomen.

Zelf zou ik het niet erg vinden als er tussen de eerste en de tweede wat meer tijd zit. Even uit de luiers en een kind wat al wat zelfstandiger is. Maar misschien pakt het straks wel heel anders uit.

Vanmorgen even boodschappen gedaan. Zag er erg tegenop. Maar in de supermarkt zag ik een krijsende tweeling van 1,5 jaar ofzo. Toen voelde ik me wel een beetje opgelucht. Moeder loste het wel goed op vond ik. Ze waggelde wel schattig achter hun moeder aan. Net 2 pinguïnnetjes. Toen ben ik maar gauw doorgelopen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:22:04 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_135266867
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:19 schreef Risu het volgende:
Ik scheel 3,5 jaar met mijn jongere zusje en ik heb met haar een prima band hoor. Ook als kind veel met elkaar gespeeld (ook met eigen vriendinnetjes natuurlijk).
Er zit nog wel een broer tussen ons, maar daarmee had ik vroeger vaak ruzie. Maar dat is uiteindelijk ook wel goedgekomen.

Zelf zou ik het niet erg vinden als er tussen de eerste en de tweede wat meer tijd zit. Even uit de luiers en een kind wat al wat zelfstandiger is. Maar misschien pakt het straks wel heel anders uit.

Vanmorgen even boodschappen gedaan. Zag er erg tegenop. Maar in de supermarkt zag ik een krijsende tweeling van 1,5 jaar ofzo. Toen voelde ik me wel een beetje opgelucht. Moeder loste het wel goed op vond ik. Ze waggelde wel schattig achter hun moeder aan. Net 2 pinguïnnetjes. Toen ben ik maar gauw doorgelopen.
Haha, herkenbaar :') :')
Ik heb best moeite met pasgeboren babietjes enzo, maar van de week waren een broertje en zusje in de supermarkt constant hun kont tegen de krib aan het gooien, en moeder had duidelijk al een kutdag achter de rug, dus vette ruzie bij de kassa, kinderen die natuurlijk alleen maar nòg dwarser deden, moeder aan het schreeuwen.... ik dacht wel een beetje "blij dat het jouw probleem is en niet de mijne" :@ _O-
disclaimer
pi_135267418
quote:
En och, ook met meer dan twee jaar leeftijdsverschil kunnen broertjes en zusjes een prima band opbouwen toch?
Ik scheel 5,5 jaar met m'n zusje en super goede band met haar. Van af het begin. We hebben 2x ruzie gehad ofzo. Liefste zusje van de hele wereld O+ (en ik ben natuurlijk ook de beste zus, laat dat ff duidelijk zijn).
pi_135268712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:16 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

:D Zo voelde het ook een beetje. Niet het giechelige puberige maar wel het stiekeme, ofzo.

Wel lastig dat het zo wisselend is, Wumb..
Eerste keer dat ik zwangerschapstesten haalde, was 19 en iets overtijd enzo, ging de medewerkster ook nog moeilijk doen toen ik vroeg waar die van 5 euro lagen. Helemaal door de winkel meeslepen en in systeem kijken en weetikwat :'). "Laat maar doe deze maar" :')

Bij de weg: oei! ik vloei!
Nieuwe cyclus aangebroken bedoel ik.
pi_135271871
:Y broertje en ik schelen 18 maanden, en dat is van 6 tot 20 jaar oud altijd ruzie en gedoe geweest. geen band at all. irritaties ten top. toen werd hij ook volwassen en nu gaan we supergoed met elkaar.
Kwak
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:57:38 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_135272069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:52 schreef kwakz0r het volgende:
:Y broertje en ik schelen 18 maanden, en dat is van 6 tot 20 jaar oud altijd ruzie en gedoe geweest. geen band at all. irritaties ten top. toen werd hij ook volwassen en nu gaan we supergoed met elkaar.
Da's ook een beetje een broerzus dingetje... ik scheel 3,5 jaar met mijn broertje en wij slachtten elkaar altijd af. Bijten, stompen, krabben, vals gefeeks, venijn ten top. En nu is 't mijn beste maatje :D O+
disclaimer
pi_135272129
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Da's ook een beetje een broerzus dingetje... ik scheel 3,5 jaar met mijn broertje en wij slachtten elkaar altijd af. Bijten, stompen, krabben, vals gefeeks, venijn ten top. En nu is 't mijn beste maatje :D O+
dat zou ook kunnen ja :Y

verder zit ik momenteel te hypochonderen op mijn werk. volgens mij zijn er twee opties: zwanger óf overwerkt / stiekem ziek... meh...het is pas een week na de kerstvakantie verdomme...
Kwak
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:00:43 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_135272177
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat zou ook kunnen ja :Y

verder zit ik momenteel te hypochonderen op mijn werk. volgens mij zijn er twee opties: zwanger óf overwerkt / stiekem ziek... meh...het is pas een week na de kerstvakantie verdomme...
Januaridip!
(heb ik elk jaar.... januari :r)
disclaimer
pi_135272472
quote:
99s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Januaridip!
(heb ik elk jaar.... januari :r)
:( kak :(
SPOILER: gezeik
Kwak
pi_135272895
Pff, Kwak. :*

Over broers en zussen, wij hebben juist heel veel leeftijdsverschil. Die band begint nu pas eigenlijk gelijkwaardig te worden. Eerder was ik toch een beetje het kleine onwetende zusje. Bij zus nog meer dan bij broer.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:24:59 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_135273139
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:( kak :(
SPOILER: gezeik
Virtuele knuffel voor jou!
Ik zal eens kijken of ik je nog wat kan opvrolijken deze week O-)
disclaimer
pi_135273577
Kwakzor :*
pi_135274169
Sterkte en succes kwakz0r, sla je er doorheen :).
pi_135280598
Jullie zijn lief. Ik ben inmiddels begonnen met spotten dus ik vermoed dat mijn gevoel good old pms was. Ws. Voel ik me over twee dagen veel beter. :')

En ik vind t stom -O- we hadden vet goed gebatst afgelopen maand. :P
Kwak
pi_135283388
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:26 schreef kwakz0r het volgende:
En ik vind t stom -O- we hadden vet goed gebatst afgelopen maand. :P
Gemeen vind ik dat altijd!
pi_135286064
Ja, al die seks voor niks. :P
Heel gemeen.
Ik bedenk me ook ineens dat manlief elke cyclus zei van ja, maar deze ronde gaan we dus wel gewoon om de dag steeds en dan in bepaalde posities en blijven liggen en al die dingen. En dan als puntje bij paaltje kwam was het van, vooruit hup even eroverheen, morgen weer vroeg op. 8)7

Zodra ik gestopt ben met bloeden gaan wij ook weer als konijnen. Eerste maand zonder testen, maar wel af en toe tempen om te kijken of dat iig al weer een beetje normaal is. Tweede maand zien we dan wel weer. Als het binnen 2 maanden lukt krijgen we misschien alsnog een 2014 kindje. Lijkt me wel fijn.

Vandaag eindelijk een dag met nauwelijks buikpijn en het lijkt ook alweer minder te zijn, dus wel een beetje een jompelmomentje *O*
Ik dacht dat een miskraam op menstruatie leek, bah wat had ik het mis zeg. Maar ach, bijna voorbij :)
pi_135287000
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:05 schreef Heliotrope het volgende:

Loj al doorgebroken?
Nee, alles wees erop, maar geen bloed.
Dus vandaag nod...

Jij nog niet getest?

Verder niet bijgelezen...
SPOILER
pi_135287023
Sterkte Kwakzor!

En voor Risu ook!
pi_135288388
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:50 schreef Loj het volgende:

[..]

Nee, alles wees erop, maar geen bloed.
Dus vandaag nod...

Jij nog niet getest?

Verder niet bijgelezen...
SPOILER
heb je verhaal niet meegekregen, maar klinkt alsof je wel een knuffel kunt gebruiken, knuffel!

En hm gek.. jij ook nog niet getest?

Nee, al dagen beetje spotting wat ik normaal niet heb, breekt nog niet door maar voelt wel zo. Dus hm.
pi_135290270
Risu
Duim voor een 2014 kindje voor jullie :*

Loj
Ik heb het verhaal ook niet meegekregen maar ook n :*
pi_135291449
Loj & Kwak :*
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:10:29 #135
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_135298004
Even een :* voor iedereen die het kan gebruiken!
Ik lees mee maar reageren zit er vaak niet in met stuiterpeuter.

Hier dag 31 met eisprong op dag 28... Ik denk dat ik jullie toch moet gaan verlaten en naar 'Als Zwanger Worden'-topic verhuis. Dit weekend eens met manlief overleggen wanneer we weer de stap in de MMM gaan zetten.
Ik was er al beetje op voorbereid, en heb altijd een slag om de arm gehouden wat betreft mijn regelmatige cyclus. Ik ben er iig niet door uit het veld geslagen ofzo, ik weet wat er gaat gebeuren en dat komt wel goed. Dus deel alle hugs and kisses maar uit aan mensen die het echt nodig hebben ;) :* .
pi_135305516
Volgens mij kan jij toch stiekem ook wel een :* gebruiken NotTheSame, sterkte als jullie inderdaad besluiten die stap (weer dus?) te zetten!

Hier bloed -O- hoewel stiekeme hoop voelde ik me helemaal niet zwanger, dus dat is mooi, dat klopte tenminste. Kan ik meteen alle lichamelijke klachten op de stress/drukte schuiven.

Kwakz0r, zie je het al weer iets meer zitten?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 08:19:28 #137
409579 LuDann
All the way
pi_135305776
Excuus voor het binnenvallen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:11 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik vind het lief dat je denkt aan anderen.. en dat terwijl je al zoveeeeeeeeeeel op je bordje geschoven kreeg en het zo graag wilt. :*:*:* *;
Een poll is echt niet noodzakelijk.. door tig keer nee te zien, daar word je toch alleen maar verdrietiger van? En volgens mij heb je helemaal geen stemmen nodig om te beslissen of je ergens wilt en kunt posten.
Ik word dan ook een beetje bozig op de nee's die ik zie!
Daarnaast heb ik op ja gestemd, want de keuze is helemaal voor jezelf.

Of je hier nog fijn zit.. en reageren op andere berichten is toch vrij, ongeacht in welke fase je zit?
Zwanger, wachten op je NOD, miskramen, ziektes en herstel, nieuwsgierig, belangstellende, net bevallen en aanmoedigende dames.. Iedereen die hier binnen zou willen posten zou dan een poll moeten gaan op stellen..........

Als jij het fijn vind dat je hier post terwijl je in je pauze zit.. je werkt ook weer naar je NOD toe toch? Je hebt alleen nog geen idee wanneer die gaat komen. En daar moet je ook gewoon lekker de tijd voor nemen!

:*

my 50 cents.

potdorie zeg.. }:|

SPOILER
Jij (en anderen) hebben helemaal gelijk. Het was een nogal idiote move die poll te plaatsen enzo, Ik ga dan ook niet teruglezen om te zien hoe of wat,

Ik was een volkomen hormonaal monster geworden, totaal onverwachts toch zwanger En dan ga ik rare dingen doen... Bij mijn eerste zwangerschap brak ik, voor ik wist ik zwanger was, mijn gloednieuwe bril in tweeën vanwege een ruzietje om niks.

Het heeft niet lang mogen duren, een miskraam volgde. Ik heb besloten gewoon mee te blijven posten, ik haal hier steun en tips vandaan en kan hier dingen van me afschrijven.
pi_135306701
Ach nee Lu, wat een vervelend rotnieuws om mee binnen te vallen. :*
Zou die insult dan ook misschien verband houden met de plotselinge verandering van de hormonen of stond dat daar los van? In ieder geval sterkte! :*
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:54:36 #139
409579 LuDann
All the way
pi_135312583
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:29 schreef Skittles het volgende:
Zou die insult dan ook misschien verband houden met de plotselinge verandering van de hormonen of stond dat daar los van? In ieder geval sterkte! :*
Ja, het was bepaald niet leuk... Maar ik had ook de vrees dat ik de vrucht zou verliezen na die aanval (ik stopte met ademen, dus wie weet had de foetus hersenschade opgelopen oid)

Maar goed, ik heb eind deze maand een spoedafspraak staan bij het Sein, waar ze alles van epilepsie afweten. Ze hebben me al laten weten dat je andere medicijnen krijgt als je zwanger bent of probeert te worden.
----------------------------

Oké, en nu weer over naar andere dingen dan ik! Ik zie in het update topic dat er geen streepjes meer zijn gevallen, wat jammer!

Ik heb niet alles teruggelezen maar ik merk wel dat een hoop meiden in een dip zitten. Vervelend! (understatement). Vooral Dottey en Risu... Weet iemand wat er met Mevrouw Cactus is gebeurd trouwens?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:12:24 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_135313205
Hoe lang was je zwanger dan Ludann?
Spijtig dat het zo is gelopen -O-
disclaimer
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:14:08 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_135313282
Ik was altijd zo lekker gematigd ongesteld. Was. :') Fijn dat je lichaam zo verandert door zulke dingen :')
disclaimer
pi_135313460
LuDann -O- heftig.. :*

NTS :*
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:33:01 #143
409579 LuDann
All the way
pi_135314016
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe lang was je zwanger dan Ludann?
Spijtig dat het zo is gelopen -O-
Niet lang genoeg voor een echo, dus het is niet met zekerheid te zeggen (ook vanwege mijn onregelmatige cyclus). Heel kort in ieder geval, ik denk een week of 5.

Oh ja, als ik weer eens raar ga doen, wil iemand me dan een zwangerschapstest aanraden? :')
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:33:29 #144
409579 LuDann
All the way
pi_135314030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:19 schreef Zoë23 het volgende:
LuDann -O- heftig.. :*

NTS :*
Dank je lieverd.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:37:37 #145
409579 LuDann
All the way
pi_135314185
Zijn er nog veel meiden overgestapt qua zorgverzekering? Ik ben naar FBTO overgestapt omdat je de kraamzorg module aan kunt zetten als en wanneer je zwanger wordt.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:39:03 #146
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_135314256
LuDann :* en een hele dikke knuf voor jou! Wat een hel zeg
;( .
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:39:19 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_135314268
ik ben van CZ jongeren naar CZ basis gegaan. Per saldo goedkoper en daar zitten al die zwangerschaps/kraamdingesen gewoon in. Is 7 euro nogwat per maand.
disclaimer
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:50:19 #148
409579 LuDann
All the way
pi_135314642
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:29 schreef Skittles het volgende:
Oh sorry, ik realiseer me net dat ik geen antwoord op je vraag heb gegeven. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat zit, ik hoop binnenkort meer informatie daarover te hebben. Maar wie weet inderdaad.
Oh ja en bedankt!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:53:17 #149
409579 LuDann
All the way
pi_135314740
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben van CZ jongeren naar CZ basis gegaan. Per saldo goedkoper en daar zitten al die zwangerschaps/kraamdingesen gewoon in. Is 7 euro nogwat per maand.
Hmm, klinkt goed! Ik heb behoorlijk last-minute veranderd en ik weet niet eens wat voor kraamzorg ze vergoeden enzo :') Ik ga me er toch maar eens in verdiepen als ik groen licht heb om zwanger te worden
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:00:32 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_135315019
ik heb geen idee of dat de beste keuze is hoor. Ben vrij adhoc overgestapt. Moeten sowieso al haast maken willen we 2014 babies krijgen...
disclaimer
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:03:13 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135315115
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hmm, klinkt goed! Ik heb behoorlijk last-minute veranderd en ik weet niet eens wat voor kraamzorg ze vergoeden enzo :') Ik ga me er toch maar eens in verdiepen als ik groen licht heb om zwanger te worden
Je kunt de eerstkomende 50 weken niet meer overstappen, genoeg tijd dus om het eens rustig uit te zoeken ;).

Sterkte trouwens :*.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:08:25 #152
409579 LuDann
All the way
pi_135315306
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je kunt de eerstkomende 50 weken niet meer overstappen, genoeg tijd dus om het eens rustig uit te zoeken ;).

Sterkte trouwens :*.
Ja, dat bedoelde ik ook :P

Dank je.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:11:16 #153
409579 LuDann
All the way
pi_135315432
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:39 schreef NotTheSame het volgende:
;( .
Dank je wel NTS. :) Lief van je.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:18:53 #154
409579 LuDann
All the way
pi_135315761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:39 schreef NotTheSame het volgende:
;( .
Ik las net je eerdere verhuisbericht pas... Jeetje meis, dat is ook niet niks zeg. Heel veel sterkte en dat er toch maar snel II streepjes mogen verschijnen. Ik duim voor je.
pi_135316079
ik heb een "laat dat batsen maar, het lukt toch niet" gevoel deze maand. Bekend bij iemand? Is het de halfjaarsblues?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:31:34 #156
409579 LuDann
All the way
pi_135316340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:25 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ik heb een "laat dat batsen maar, het lukt toch niet" gevoel deze maand. Bekend bij iemand? Is het de halfjaarsblues?
Ja, dat had ik ook, in december. Ondanks dat mijn vriend 2 weken vrij had genomen. Dus zo ongeveer 1 keer gebatst ofzo en toch (tijdelijk) raak. :P Maar we waren niet al een half jaar bezig, stuk korter dan dat.

Edit: bij nader inzien kwam dit meer door de epilepsie dus het is nogal een nutteloos antwoord op je vraag, sorry,
pi_135317321
quote:
Herken het wel, dus misschien wel ja?
pi_135317377
quote:
Bekend!
S. 2014
J. 2016
pi_135320555
Ja, hier ook herkenbaar!
pi_135330792
Wat een hoop heftigheid is er weer voorbij gekomen, voor iedereen die het nodig heeft een virtuele knuffel :*

Ik zit intussen op dag 29, nod staat op vrijdag, maar vorige maand was mijn nod op dag 32, dus ik denk dat ik begin komende week ga testen als mijn lijf me niet voor is..
Ik had me ontzettend hard voorgenomen om deze ronde niet teveel ermee bezig te zijn, maar het tegenovergestelde is gebeurd.. ieder klein krampje doet gelijk de alarmbellen rinkelen, ik ben extreem aan het hypochonderen en ik word helemaal gek van mezelf :{
pi_135330910
quote:
:Y ik werd zwanger van S in maand 7 en in die maand had ik echt zoiets van..laat maar..ik wil me er echt ff niet meer mee bezig houden. En toen was t raak :+

Hoop op snel weer wat streepjes hier!
pi_135331258
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:14 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

:Y ik werd zwanger van S in maand 7 en in die maand had ik echt zoiets van..laat maar..ik wil me er echt ff niet meer mee bezig houden. En toen was t raak :+

Hoop op snel weer wat streepjes hier!
Ik had dus precies hetzelfde
S. 2014
J. 2016
pi_135333538
Ohhh dames wat een januari-dip :* Dikke knuffels voor allemaal
pi_135335583
Tnx voor de reacties, idd de januaridip!

SPOILER
:* voor iedereen die het kan gebruiken!

Balen Heli, bloed :(

Hier trouwens nog geen bloed. Maar vriendje is dit weekend weg. Dus we hebben testen uitgesteld tot maandag.
pi_135336483
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik had dus precies hetzelfde
Dat belooft wat. Hier ook ronde 7.

Vanmiddag wat oud bloed bij afvegen, dag 19 vandaag.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 00:14:20 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_135343288
Oh, LMN en Loj, dat is dus nog spannend!
Kan niet meepraten over winterdippen enzo, dus ik geef gewoon de dippers een knuffel!
disclaimer
pi_135344090
Ik denk niet dat ik mijn 'dip' als winterdip mag wegschrijven. :P

Ik had trouwens helemaal het tegenovergestelde. Ik had de maand voor ik zwanger werd zoiets van, nee deze keer wordt hem niet. Al voor de eisprong. Maar de maand dat het lukte had ik heel snel al het gevoel dat het deze keer een hele goede kans was. En een week na eisprong wist ik het bijna zeker. Maar ja, ik had toen al een onverklaarbaar symptoom natuurlijk.

:* :* :* :* :*
Een paar van deze erin, want iedereen kan ze wel gebruiken nou. Het valt allemaal niet mee zeg. Dat zwanger worden.
pi_135345865
Ik heb een mega dip, maar dan relatiewijs.. Telt dat ook????
STOM!
pi_135346948
Ai blob, what's up?
pi_135347203
Laat m niet te lang staan, dus niet quoten graag.

SPOILER

[ Bericht 74% gewijzigd door blob87 op 11-01-2014 12:34:29 ]
pi_135347273
Wat een vervelende situatie. Veel wijsheid toegewenst. :*.
pi_135347314
Jammer Heliotrope :{

Wat lastig blob! Veel sterkte met beslissen wat je gaat doen.

Hier nu 3 dagen voor NOD en ik heb er geen goed gevoel over. Net als de voorgaande keren heb ik in de week voor m'n menstruatie op en af buik- en rugpijn en nog wat andere vage klachten. Pffff. Als het nog nodig is, test ik op zijn vroegst op woensdag, tenminste, als de testen er dan eindelijk zijn.
pi_135347403
Wat vervelend blob, sterkte daarmee!
pi_135347459
Blob :*
pi_135347654
Blob sterkte
pi_135348226
Een :* voor iedereen die er 1 kan gebruiken en eentje extra voor blob! :*
pi_135350348
Ik heb hier 10 zwangerschapstesten en 40 ovulatietesten liggen van eBay. Die kwamen een dag voordat ik twee streepjes had binnen :')

Kan ik jullie er blij mee maken? Ik kan natuurlijk de hele boel naar iemand sturen, of het verdelen onder een paar mensen. Ik hoef er niets voor, ik hoop gewoon dat iemand anders ze nog kan gebruiken. Wie weet brengen ze wel geluk ;) Laat maar weten via PM!
pi_135356909
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:05 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik heb hier 10 zwangerschapstesten en 40 ovulatietesten liggen van eBay. Die kwamen een dag voordat ik twee streepjes had binnen :')

Kan ik jullie er blij mee maken? Ik kan natuurlijk de hele boel naar iemand sturen, of het verdelen onder een paar mensen. Ik hoef er niets voor, ik hoop gewoon dat iemand anders ze nog kan gebruiken. Wie weet brengen ze wel geluk ;) Laat maar weten via PM!
ik hoef ze niet, ik had er al een heleboel van chanty gekregen maar ik wil toch even zeggen hoe lief ik dit vind! ^O^
pi_135357473
Lief aangeboden Ongeduldig!

Ik heb nog een aantal z-testen liggen, al maanden niks meer gebruikt. Wordt het niet spannend genoeg voor elke keer ;)
pi_135359298
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:27 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

ik hoef ze niet, ik had er al een heleboel van chanty gekregen maar ik wil toch even zeggen hoe lief ik dit vind! ^O^
Ik weet nog dat Chanty ze destijds aanbood, dat vond ik ook zo lief en dat bracht me ook op het idee om nu hetzelfde te doen. Alle lof voor Chanty dus!
pi_135359392
Blob nog wel gelezen, sterkte!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:35 schreef Loj het volgende:
Tnx voor de reacties, idd de januaridip!

SPOILER
:* voor iedereen die het kan gebruiken!

Balen Heli, bloed :(

Hier trouwens nog geen bloed. Maar vriendje is dit weekend weg. Dus we hebben testen uitgesteld tot maandag.
Is geen zeuren, dat klinkt alsof het wel heel heftig is geweest...

Ja :(

En oei spannend! Dus nog langer uitstellen dan vandaag? nog geen bloed?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 08:19 schreef LuDann het volgende:
Excuus voor het binnenvallen:

[..]

Jij (en anderen) hebben helemaal gelijk. Het was een nogal idiote move die poll te plaatsen enzo, Ik ga dan ook niet teruglezen om te zien hoe of wat,

Ik was een volkomen hormonaal monster geworden, totaal onverwachts toch zwanger En dan ga ik rare dingen doen... Bij mijn eerste zwangerschap brak ik, voor ik wist ik zwanger was, mijn gloednieuwe bril in tweeën vanwege een ruzietje om niks.

Het heeft niet lang mogen duren, een miskraam volgde. Ik heb besloten gewoon mee te blijven posten, ik haal hier steun en tips vandaan en kan hier dingen van me afschrijven.
Ahw :( :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Heliotrope op 11-01-2014 17:17:44 ]
pi_135360243
Jeetje Loj, superheftig! Ik kan me voorstellen dat ook al is het een jaar geleden, het heel erg dichtbij en moeilijk blijft.

Ook een aai voor blob, dat maakt het allemaal erg zwaar kan ik me voorstellen!!
pi_135361323
Nope, nog geen bloed hier...
:)
pi_135362910
Blob :*

Loj spannend, hoop dat je 2streepjes plast dan kun je volgend jaar hopelijk op een positieve manier terug denken aan januari :*
pi_135363781
Thanks lieverds!
pi_135365601
Mijn vruchtbare dagen komen er aan... hoor ik niet wicked aantrekkelijk te zijn voor mijn partner zodat hij er graag op wil? In plaats van nu alvast onder de puisten te zitten? 8)7 (einde rant voor plezier ;) )
pi_135366770
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:24 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Mijn vruchtbare dagen komen er aan... hoor ik niet wicked aantrekkelijk te zijn voor mijn partner zodat hij er graag op wil? In plaats van nu alvast onder de puisten te zitten? 8)7 (einde rant voor plezier ;) )
Ach joh licht uit en batsen! :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_135367304
Het bloeden is hier eindelijk gestopt, dus we hebben er maar gelijk gebruik van gemaakt :9
Gaan we er maar weer vol tegenaan enzo.
Heb geen NOD, want ik heb werkelijk geen idee. Volgende week nog wel even een zwangerschapstestje ertegenaan, maar ik denk dat die negatief zal zijn, want echt alles is nu compleet weg. Ging nog best snel.

Blob en Loj :* :*
Valt niet mee allemaal.
pi_135367327
Haha, fijn dan DND :D

Hier niet echt superfit en allebei beetje druk en in huis nog met dingen bezig. Ook niet zo handig dus, maar we doen nog even ons best dit weekend ;)
pi_135368128
Tnx, ik heb werkelijk geen idee, maar neig naar negatief. (Bij Ow wist ik het echt helemaal zeker, dus daarom denk ik nu van niet)

Fijn dat het bloeden is gestopt en ja een soort welkom terug Risu :S

Komt goed DND en veel plezier ;) oh en IMA ook veel plezier ;)
pi_135374318
Eigenlijk is het geen wonder dat die streepjes niet opschieten als we allemaal hier zitten in plaats van ergens bovenop ;)
pi_135374544
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:03 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Eigenlijk is het geen wonder dat die streepjes niet opschieten als we allemaal hier zitten in plaats van ergens bovenop ;)
Hahaha! Helemaal waar.

Heel goed gepraat met vriend net. Super fijn. Leven is weer leuk :)
pi_135374939
Batsen jullie hup hup ;)

Fijm blob! Ik heb de envelop klaarliggen, probeer m morgen op de bus te gooien :)
S. 2014
J. 2016
pi_135375686
Goed om te horen blob!
pi_135377230
Mijn vent is er niet, en ik wil niet met iemand anders batsen :')
pi_135377466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:08 schreef Loj het volgende:
Mijn vent is er niet, en ik wil niet met iemand anders batsen :')
:{w

Kieskeurig hoor ;)
S. 2014
J. 2016
pi_135378159
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:{w

Kieskeurig hoor ;)
Je hebt gelijk, maar waar haal ik iemand nu vandaan dan ;)
pi_135378434
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:29 schreef Loj het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar waar haal ik iemand nu vandaan dan ;)
Kroeg? FOK! Straat? :P
S. 2014
J. 2016
pi_135379312
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kroeg? FOK! Straat? :P
Straat? Ik woon in een klein dorpje, na 19 uur loopt niemand hier meer buiten :P
Gelukkig is mijn vent over 15 minuutjes thuis :P
pi_135380290
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:53 schreef Loj het volgende:

[..]

Straat? Ik woon in een klein dorpje, na 19 uur loopt niemand hier meer buiten :P
Gelukkig is mijn vent over 15 minuutjes thuis :P
Ooooooooooh nou have fun :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_135381289
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ooooooooooh nou have fun :Y)
Hij is moe :')
Gelukkig zit ik niet in m'n vruchtbare dagen ;)
pi_135387760
Ik ben helemaal nieuw hier in OUD! Nooit gekeken, maarrrr! vorige week vol ongeloof na 8 maanden proberen, samen met mijn vriendin getest en we zijn zwanger!! Uitgerekend op 6 september 2014! Ons leventje gaat helemaal om, gezonder leven, de babykamer, etc! we zijn blij!
pi_135387813
Gefeliciteerd mdma98!!

Als je wil kun je hier OUD / Zwangerschap en geboorte deel 1278 verder komen posten de komende maanden :)
S. 2014
J. 2016
pi_135387826
Gelukkig ben ik vandaag toch niet alleen, de grote vent in huis is er toch...
Dus een testje gedaan.....
Negatief.

Had ik ook wel verwacht, nu hopen dat ik snel ongesteld word :)
We gaan ook pas naar ronde drie dus ben pas net bezig :)

Gefeliciteerd mdma :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Loj op 13-01-2014 10:37:36 ]
pi_135388068
Jammer, Loj. Mag ik vragen of je het nu ook anders ervaart, gaan voor een tweede kindje in plaats van een eerste?

Herkent trouwens iemand dit? Ik heb het gevoel dat ik niet teleurgesteld mag zijn (niet van iemand hier of zo hoor, maar van mezelf) als het niet is gelukt, omdat we nog maar zo kort bezig zijn. Alsof het niet meer meetelt dat ik al ruim acht jaar met een behoorlijk sterke kinderwens rondloop. :').
pi_135388168
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jammer, Loj. Mag ik vragen of je het nu ook anders ervaart, gaan voor een tweede kindje in plaats van een eerste?

Herkent trouwens iemand dit? Ik heb het gevoel dat ik niet teleurgesteld mag zijn (niet van iemand hier of zo hoor, maar van mezelf) als het niet is gelukt, omdat we nog maar zo kort bezig zijn. Alsof het niet meer meetelt dat ik al ruim acht jaar met een behoorlijk sterke kinderwens rondloop. :').
Ik herken dat wel inderdaad.
Waar het bij mij denk ik toch ook wel een beetje komt van het lezen hoe het kan overkomen op iemand die al een stuk langer bezig is, als iemand net begonnen is en al zwanger raakt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat als 'niet eerlijk' aanvoelt voor anderen, en misschien dat ik er hetzelfde over denk als ik hier over een jaar nog zou zitten. Maar ik probeer toch de gedachte vast te houden dat iedereen hier even hard die 2 streepjes verdient, en dat het ook iedereen even hard gegund is.
pi_135388190
Gefeliciteerd MDMA.

En jammer Loj -O-

Ik herken dat wel DaD, en ik ben nog weer korter bezig dan jij, en niet 8 jaar een kinderwens maar een jaar of twee ofzo. En zelfs terwijl ik dat typ vind ik dat ik niet moet 'zeuren' omdat jij dus al veel langer met die wens rondloopt. Het is een beetje menseigen vrees ik om het in je hoofd met anderen te vergelijken ofzo en ook om rekening te houden met hoe dat op anderen over kan komen. Ik denk dat het toch gaat om hoe je het zelf voelt (dooddoener alert... :P).

hihi, ik was er het weekend niet en opeens is de 'babykamer' behoorlijk opgeruimd, in plaats van een enorme zooi O+
pi_135388255
Tja, helaas werkt de wens niet als een soort 'aanloopschaal', waardoor je meteen door mag naar de zwangerschap.. Maar ik kan me je teleurstelling goed voorstellen als je merkt dat dit proces óók nog weer tijd kost.
Daarbij is het ook gewoon iedere maand een teleurstelling, soms wat groter dan de andere keer, je wilt immers toch graag iets. En je hebt er maar deels invloed op, je kunt niet even punten sparen. Ik zou vooral gewoon graag de garantie willen dat het gaat lukken. Wat langer wachten lijkt me dan niet zo erg. Nu weet je gewoon helemaal niet of het uberhaupt gaat gebeuren (en het zal wel hoor, maar de eerste twee dagen dat ik ongesteld ben kan ik me daar wel druk om maken).
pi_135388333
Precies wat je zegt, IMA. Als ik nu zeker zou weten dat ik, bijvoorbeeld, in april zwanger zou zijn, dan zou het wachten geen probleem zijn. Maar het niet zeker weten of het óóit gaat lukken, dat maakt het vooral moeilijk.

En ik snap natuurlijk dat het niet uitmaakt hoe lang je al een kinderwens hebt voor hoe lang het duurt voordat je zwanger bent, maar meer het idee dat je het pas lang mag vinden duren als je op z'n minst een half jaar aan het proberen bent, of zo.
pi_135388624
Als je het lichamelijk bekijkt gaat dat wel op denk ik, maar daarom kan het voor je gevoel wel heel anders zijn.
pi_135389258
Herkenbaar hoor DaD, is idd menseigen denk ik, zodra je echt voor t 2e streepje gaat, dan wil ook gelijk dat streepje hebben...
Ik vond het ook zo schijtirritant dat je maar zo weinig dagen hebt in de maand waarop je gericht bezig kan zijn en de rest vd maand is het wachten... Allemaal tijdverspilling :@

Ik hoop gewoon dat jullie allemaal niet meer te lang hoeven te wachten!
S. 2014
J. 2016
pi_135401499
Mja, hoe zeer je ook 'je best doet', je kunt er eigenlijk weinig controle over hebben of het wel of niet (ooit) lukt. Je weet het niet alleen niet, je kunt er ook niets aan veranderen. Dat lijkt me wel anders bij een tweede kind, dan weet je wel al dat het kan.
pi_135403227
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:31 schreef Heliotrope het volgende:
Mja, hoe zeer je ook 'je best doet', je kunt er eigenlijk weinig controle over hebben of het wel of niet (ooit) lukt. Je weet het niet alleen niet, je kunt er ook niets aan veranderen.
dit is precies de gedachte waar ik bang voor ben, die onzekerheid! Eerst had ik inderdaad het gevoel dat ik nog niet mocht balen. En nu zinkt me de moed in de schoenen.

Zoals ik het hier lees zijn we allemaal heel verschillende vrouwen maar in onze poging tot twee streepjes zijn we hetzelfde met de zelfde angsten en onzekerheden. Maakt het een stuk beter te doen zo ;) :*
pi_135405828
Fijn is dat he, dagennachtdromer, dat je hier niet alleen bent. In het "echte" leven hoor je natuurlijk maar een fractie van wat mensen echt bezighoudt, en lijkt het soms wel of het bij iedereen twee keer prikken raak is. Wat daaraan eventueel vooraf is gegaan, houdt men liever voor zichzelf.
pi_135407717
Vrienden om me heen die (een) kind(eren) hebben zeggen allemaal "het was de eerste maand raak. Word ik zo 😒 van. Shut up. Zoals de man van Gm87 zei "perfectie kost tijd". Fijne uitspraak vind ik dat.
pi_135407977
Vanochtend ongesteld geworden :{

Nieuwe NOD is 16 februari
pi_135409968
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn is dat he, dagennachtdromer, dat je hier niet alleen bent. In het "echte" leven hoor je natuurlijk maar een fractie van wat mensen echt bezighoudt, en lijkt het soms wel of het bij iedereen twee keer prikken raak is. Wat daaraan eventueel vooraf is gegaan, houdt men liever voor zichzelf.
Ja, dat besef ik nu ook pas. Het is eigenlijk niet goed te bevatten hoe het is om 'voor een kind te gaan' (ik weet even niet hoe ik dit anders moet zeggen) en ik had me nooit voorgesteld dat er zoveel wachten en onzekerheden bij kwam kijken. Het is niet erg, het maakt het ook speciaal, maar ik had me niet goed beseft wat er dan allemaal in je omgaat. Want dat vertellen de meeste mensen je inderdaad niet.

Balen Mrs. Peel :(
pi_135410056
Mrs Peel -O- :*
S. 2014
J. 2016
pi_135410851
Dank jullie. Het is best wel :( :{ :'( -O- :( -O- -O-
pi_135411179
:* voor Peel..
pi_135412047
Jammer Loj & Peel :*

Hier besloten 2 maanden over te slaan, of de trip naar Odessa moet niet door gaan ;) Baal er wel van, maar heb gewoon geen zin om het eerste trimester van mijn zwangerschap in een vreemde omgeving en in een ander land te zitten. Weet nog van de vorige keer hoe moe ik was. En stel dat ik deze keer wel misselijk ben... Ik zit in Odessa mede omdat we met een belangrijk project bezig zijn met ook een pittige deadline, dus dan elke dag zo moe zijn is ook niet handig..
pi_135425911
:* voor peel
  maandag 13 januari 2014 @ 09:16:43 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_135426928
Peeltje -O- :*
disclaimer
pi_135427062
Die zal wel even binnen zijn gekomen, zo op die jaargrens. :*, MrsPeel.
pi_135428008
Peel :*
  maandag 13 januari 2014 @ 10:25:27 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_135428151
hoe gaat het met jou, Risu?
disclaimer
pi_135428595
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

Heel herkenbaar hoor DAD, ik was ook echt wel teleurgesteld gisteren (en dat ik vandaag en gisteren kotsmisselijk wakker werd werkt ook niet mee :') ) en gewoon teleurgesteld zijn hoor! Niets mis mee!

Ik ben er wel relaxter onder doordat het m'n tweede is. Ik heb dus het geluk dat ik al weet dat zowel ik als vriendje vruchtbaar zijn.
Ook hebben wij net een huis gekocht dat aan het eind derde kwartaal opgeleverd wordt, dus op zich is het niet heel vervelend dat het nog wat langer duurt ;')

Maar nog geen bloed en dat vind ik stom :(

Mrs. Peel :(

En Risu, hoe gaat t meer jou idd?
pi_135428837
Hier is alles weer bij het oude. Bloed weg, kramp weg en mijn libido is ook weer terug :')
Dus we gaan er maar weer voor. Ben met pianoles gestart, dus heb daar ook afleiding in. Ik vond dat ik daar nu wel eens aan mocht beginnen. Dat wilde ik nl al zo lang. Vanmiddag pas 2e les, maar ik kan al liedjes. Fijne leraar dus.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:57:12 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_135428945
Fijn Risu, dat je zo snel weer de oude bent! O+

Hier is de eerste menstruatie weer zo goed als achter de rug. Wel heel anders dan andere keren. Veel meer bloed, kramp en nalekken dan anders :') Maar de vruchtbare dagen naderen weer!
disclaimer
pi_135444106
Volgens mij springt m'n ei (dat rijmt :P )

Heb echt veel pijn aan 1 kant onderin mijn rug en verder niks geks gedaan.
pi_135446408
Weet iemand eigenlijk hoe lang een zaadje onderweg is naar het ei? Ik lees vanalles tussen 5 minuten en 24 uur..
pi_135447146
Nou, 5 minuten is wel heel snel :+ Maar alles tussen ongeveer 1 en 24 uur is haalbaar, sommige spermacellen zijn héél snel, anderen zijn langzamer (hangt ook een beetje af van de levensduur) Maarja, het gaat natuurlijk om de snelste ;) (mocht je ei tegen die tijd al gesprongen zijn)
Dat is wat ik geleerd heb, maar misschien denken ze daar tegenwoordig wel weer anders over :P

je moet je wel afvragen of de zaadcellen die er 24 uur over doen om de eicel te bereiken wel degenen zijn waarvan je wilt dat die je eitje bevruchten :D
pi_135447657
Sloom zaadje, sloom kind? Zou het? :D

Hm, ok, zit dus inderdaad wel veel marge in.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:19:32 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_135447954
Zaadjes leven een paar dagen, dus sommige liggen heel lang te wachten op een ei :D maar ik dacht dat ze na dertig minuten bij je eileiders zijn.
disclaimer
pi_135447997
Zaadcellen leven langer dan het gesprongen eitje he. Vandaar dat voor je eisprong batsen effectief is.
Volgens mij leeft een zaadcel 72 uur en een eitje maar 12 uur.
pi_135448198
Er is trouwens een leuke serie van Discovery Channel over hoe de bevruchting en groei gaat.
Gepresenteerd door Courtney Cox (spel ik dat goed?)
Daar heb ik toen met vriendlief met verbazing naar gekeken.
Weet helaas niet meer de naam ervan.
Misschien dat iemand anders het weet?
pi_135448335
Curiousity: Life before birth
(Lang leve google)
pi_135448428
Jajaja, dat wist ik. Ik vroeg me alleen af hoe kansloos sex op het moment van de eisprong nou eigenlijk echt is. Stel ze zijn er in 30 minuten, dan heeft het nog wel zin (hoewel er beter wat kan liggen te wachten inderdaad ;)). Maar als het 24 uur duurt is het heel erg kansloos ;)
Mijn appje doet bijvoorbeeld of de dagen na de eisprong nog vruchtbaar zijn (zij het minder), maar dat is dus echt onzin. Maar dat is misschien ook een soort 'foutmarge' vanwege de voorspelling die de app geeft.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:32:43 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_135448697
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Jajaja, dat wist ik. Ik vroeg me alleen af hoe kansloos sex op het moment van de eisprong nou eigenlijk echt is. Stel ze zijn er in 30 minuten, dan heeft het nog wel zin (hoewel er beter wat kan liggen te wachten inderdaad ;)). Maar als het 24 uur duurt is het heel erg kansloos ;)
Mijn appje doet bijvoorbeeld of de dagen na de eisprong nog vruchtbaar zijn (zij het minder), maar dat is dus echt onzin. Maar dat is misschien ook een soort 'foutmarge' vanwege de voorspelling die de app geeft.
Als je ei vandaag springt is seks nog wel zinvol :Y Morgen niet meer :)
disclaimer
  maandag 13 januari 2014 @ 19:37:48 #240
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135448987
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Het is hier wel effectief gebleken! Ik deed toevallig een ovulatietest en die was positief, gebruik van gemaakt en de volgende dag was mijn temp hoog en de ovutest negatief. 10 dagen later had ik een andere positieve test te pakken :+.
pi_135449411
:D Nog gefeliciteerd ook Soesa!

Vanavond nog maar even actie dan, beter een keer teveel dan te weinig 8-)
pi_135453478
Ik heb geen idee wanneer mijn ei springt. Ovutesten hebben volgens mij nog niet echt zin. en een paar dagen terug was mijn temperatuur ook nog hoog. Zal dat morgen eens bekijken (als ik dat niet vergeet) misschien is er wel wat veranderd ondertussen.
Overigens is bij seks vlak voor of tijdens de eisprong kans op een jongen groter. Verder van te voren is de kans op meisje groter. Waar ik dat vandaan heb weet ik niet, maar dat is gebaseerd op het feit dat meisjesspermacellen langer leven, maar dat jongetjes sneller zijn.
Maar wat het bij mij was, heb ik echt geen idee van, want we deden het in die dagen 3 keer achter elkaar, wel effectief gebleken, maar of het nou echt zinvol is.. tja.

Die documentaire heb ik ook gezien. Werd er wel een beetje depri van, zoveel zaadcellen waar er maar zo weinig van overblijven uiteindelijk. Survival of the fittest natuurlijk, maar toch. :{
pi_135453739
Ik heb buikkramp, menstruatie zal niet lang meer op zich laten wachten, denk ik.
Donderdag NOD.
pi_135454108
Ja gefeliciteerd soesa!! *O* *O* *O*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:50:17 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_135470185
Soesa, van harte! *O*

Vanmorgen voor het eerst in tijden met mijn vingers in mijn oren gezeten. Kennelijk is een van de secretaresses zwanger en die kwam spullen halen bij een collega die recht achter me zit. En dan gaat het een half uur lang over alle kwaaltjes en dingetjes en dat moet uiteraard op volume MAX. Ik merk dat ik nog best een weg te gaan heb :')
disclaimer
pi_135470296
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Soesa, van harte! *O*

Vanmorgen voor het eerst in tijden met mijn vingers in mijn oren gezeten. Kennelijk is een van de secretaresses zwanger en die kwam spullen halen bij een collega die recht achter me zit. En dan gaat het een half uur lang over alle kwaaltjes en dingetjes en dat moet uiteraard op volume MAX. Ik merk dat ik nog best een weg te gaan heb :')
dat is ook volkomen normaal denk ik! ik kan mij voorstellen dat je nu niet zit te wachten op kwaaltjesgezeik van anderen...jij had die kwaaltjes ook graag gehad...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:56:47 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_135470319
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

dat is ook volkomen normaal denk ik! ik kan mij voorstellen dat je nu niet zit te wachten op kwaaltjesgezeik van anderen...jij had die kwaaltjes ook graag gehad...
Mja, het is ook nogal een irritant persoon, dat helpt natuurlijk ook niet mee :D
Ah well, hopelijk kunnen we over een paar maanden samen geiten over stomme kwaaltjes ;)
disclaimer
pi_135470401
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mja, het is ook nogal een irritant persoon, dat helpt natuurlijk ook niet mee :D
Ah well, hopelijk kunnen we over een paar maanden samen geiten over stomme kwaaltjes ;)
ik hoop t voor je :D
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:03:24 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135470465
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:43 schreef Loj het volgende:

[..]

Heel herkenbaar hoor DAD, ik was ook echt wel teleurgesteld gisteren (en dat ik vandaag en gisteren kotsmisselijk wakker werd werkt ook niet mee :') ) en gewoon teleurgesteld zijn hoor! Niets mis mee!

Ik ben er wel relaxter onder doordat het m'n tweede is. Ik heb dus het geluk dat ik al weet dat zowel ik als vriendje vruchtbaar zijn.
Ook hebben wij net een huis gekocht dat aan het eind derde kwartaal opgeleverd wordt, dus op zich is het niet heel vervelend dat het nog wat langer duurt ;')

Maar nog geen bloed en dat vind ik stom :(

Mrs. Peel :(

En Risu, hoe gaat t meer jou idd?
Dit is uiteraard geen garantie he. Ik kan sowieso al 1 user van hier bedenken die zonder problemen zwanger raakte van nummer 1, wat uiteindelijk een toevalstreffer bleek, want een tweede is er nooit gekomen en daar werd verder ook geen oorzaak voor gevonden.

Hmm, dit staat er wel heel negatief, maar ik bedoel alleen te zeggen dat voor een tweede gaan evenzogoed heel spannend kan zijn. :Y
pi_135470870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit is uiteraard geen garantie he. Ik kan sowieso al 1 user van hier bedenken die zonder problemen zwanger raakte van nummer 1, wat uiteindelijk een toevalstreffer bleek, want een tweede is er nooit gekomen en daar werd verder ook geen oorzaak voor gevonden.

Hmm, dit staat er wel heel negatief, maar ik bedoel alleen te zeggen dat voor een tweede gaan evenzogoed heel spannend kan zijn. :Y
O-) Inderdaad... een garantie is het niet :N
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:22:14 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_135470892
Dat zie ik mezelf ook nog wel doen ja. Het gevoel hebben dat drie keer scheepsrecht is en dat je de eerste twee keer in twee rondes raak had, en dat de derde keer dan vijf jaar duurt _O- :')
disclaimer
pi_135470981
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je gelijk BE, maar dat zijn de verhalen die nu niet wilt horen he ;)

(Klinkt misschien bot, maar zo bedoel ik het niet)

Gefeliciteerd Soesa!

Nog steeds geen bloed hier en geen enkele aanwijzing dat het gaat komen. Ik hou niet van lange cyclussen! (Alhoewel bij de eerste was het 1 lange cyclus en daarna raak ;) )
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:36:06 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135471163
Correctie, dat moeten er dus twee zijn. Jouw naam schemerde idd ook door mijn hoofd maar ik twijfelde, ik ben heel slecht in namen en details. :@ Ik dacht in eerste instantie aan Rottdog.

Nogmaals, het staat er wel heel negatief, maar het kan dus zomaar zijn dat je met het volste vertrouwen voor nummer twee gaat en dat er dan zomaar ineens helemaal niets gebeurd...

En uiteraard snap ik dat je die verhalen nu niet wil horen, daarom ook mijn verontschuldiging dat het er zo rot staat. :*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:38:40 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135471224
Rottdog idd en saffier ook toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:38:44 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135471226
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zie ik mezelf ook nog wel doen ja. Het gevoel hebben dat drie keer scheepsrecht is en dat je de eerste twee keer in twee rondes raak had, en dat de derde keer dan vijf jaar duurt _O- :')
Dat zou wel een hele valse speling van het lot zijn... -O-
Kan er dan nog wel wat dooddoeners tegenaan gooien over dingen die lang in het vat zitten of wat je van ver haalt enzo, maar nee... doe maar gewoon drie keer is scheepsrecht op het moment dat jij er klaar voor bent. :*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:39:39 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_135471246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat zou wel een hele valse speling van het lot zijn... -O-
Kan er dan nog wel wat dooddoeners tegenaan gooien over dingen die lang in het vat zitten of wat je van ver haalt enzo, maar nee... doe maar gewoon drie keer is scheepsrecht op het moment dat jij er klaar voor bent. :*
Hahaha, ben er ook niet echt bang voor hoor, maar ik heb er de laatste tijd nogal een handje van om tegen de statistieken in te gaan dus ik geloof echt dat alles kan. :')
disclaimer
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:40:06 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135471257
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Rottdog idd en saffier ook toch?
Ik weet wel dat ze voor de tweede zwangerschap idd wel hulp nodig had, maar kan me niet echt herinneren of dat bij de eerste wel of niet zo was.
Echt hoor... ik blijf zo'n vreselijke goudvis met mijn geheugen. -O-
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:40:46 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135471273
Nee bij eerste niet :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135473405
Vanmorgen toch maar een testje ertegenaan gegooid, dag 33 vandaag, maar hardstikke negatief -O-
Ongesteldheid lijkt er ook nog niet aan te komen, dus dan nog maar even wachten.
Nu duurde mijn cyclus 2 maanden geleden 40 dagen, en het kan natuurlijk theoretisch dat ik over een paar dagen opeens alsnog positief test, maar de eerdere hoop die er was is weer gezakt voor deze ronde.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:09:01 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_135473497
Toch jammer, LMN -O- gebruik je iets om je eisprong te traceren?
disclaimer
pi_135473604
Nee (nog) niet, ik hou wel een en ander bij in de app, maar ik ben toch bang dat het voor mij een te hoge druk erop legt als we 'verplichte nummertjes' moeten maken.
pi_135473928
quote:

Lieverd :* jij gaat gewoon weer heel gauw zwanger en dan blijf je tot de twaalfde week op je kop staan zodat het blijft plakken! En ik kan ook nog niet zoveel met zwangeren die "zeuren" over kwaaltjes. Kom op je bent zwanger, wees blij en hou op te klagen ;) maar van jou wil ik ze allemaal horen, luid en duidelijk!
pi_135473979
quote:

Ik ben meer een meelezer maar dat snap ik volkomen.. Net na mijn curretage hoorde ik dat mijn collega zwanger was en het ging steeds daarover natuurlijk. Heb meermaals met de tranen in mijn ogen gezeten.. Veel sterkte en ik duim dat je snel 2 streepjes hebt die ook blijven!
pi_135474023
Hier heel veel auw. Volgens mij heb ik een ei op springen. Of last van alle winterkost ;)

nee toch mijn ei denk ik.
pi_135475612
Wij mogen weer voor de volgende ronde, want ik ben ongesteld geworden. 8 dagen over tijd, dus m'n hoofd maakte allemaal vreemde kronkels, maar zwanger kon ik echt niet zijn. Eind volgende week weer naar de kliniek.
De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest in het huis en ik ben druk bezig geweest met opdrachten voor de opleiding die ik naast mijn werk volg. Fijn om even ergens anders mee bezig te zijn, want al zijn we nog niet lang bezig, toch hakte het al erin. Ik ga me dus weer wat meer mengen in dit topic, want dat vind ik wel zo gezellig.
Binnenkort alles eens terug lezen. Voor nu een knuffel voor allen die er eentje nodig hebben of gewoon eentje willen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:22:03 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_135475649
Fijn om te horen cactus! Jullie gaan nu voor KI toch?
disclaimer
pi_135488372
Goed om te horen Cactus, welkom terug.

En :* voor stormqueen!

Iemand had het hier laatst toch over rond je menstruatie ineens onzeker zijn of je het allemaal wel aankunt of ben ik nu in de war? Ik merk dat ook wel, hoewel nu opeens weer omgeslagen in 'wij kunnen dit'. Maffe plotselinge omslag, gek hoofd.
pi_135488699
:* voor SQ, en succes alvast Cactus!

Helio, weet niet of dat hier was, maar een beetje cold feet heb ik ook wel eens. Zoals nu na de eisprong schiet het wel eens door m'n hoofd: als het nu gelukt is is er geen weg meer terug, ojee!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:08:47 #269
409579 LuDann
All the way
pi_135498668
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hahaha, ben er ook niet echt bang voor hoor, maar ik heb er de laatste tijd nogal een handje van om tegen de statistieken in te gaan dus ik geloof echt dat alles kan. :')
Herkenbaar :') Net als het gepraat over zwangerschap in mijn omgeving. Ik wil het allemaal niet horen! Heel egocentrisch, ik weet het, en het ene moment gaat het allemaal wel en het volgende moment zit ik weer te janken. Sterkte meid.

SPOILER
Jammer dat het niet gelukt is Mevr. Cactus, maar welkom terug. Is het waar dat jullie nu voor KI gaan en wat is jullie beweegreden daarvoor (als je het niet erg vind dat ik ernaar vraag). Ik dacht dat het meestal andersom was?

Jammer LMN... laten we hopen op snel wat meer duidelijkheid (en toch die twee strepen ;) ).

DND: Fijn, een ei :) Genoeg geklust?

IMA: in welk opzicht maak je je zorgen dan?
pi_135499926
Ik hoop het LuDann. Zal vast wel denk ik.

een vraagje voor de dames die hun eisprong voelen... zijn jullie bekend met een zeurend krampje aan een kant die lang aanhoud? En die best wel gevoelig is tijdens de daad :@ dat viel me dus op, dat deed zeer! Hoort dit bij de eisprong?
pi_135500545
LuDann, niet echt bang voor iets hoor. Het zal allemaal best goedkomen. Maar een soort 'we hebben dit nou wel bedacht, maar nu kan het dus echt gebeuren en dan kun je nooit meer terug'. Het is nogal wat natuurlijk ;)
pi_135500715
Wat is lang DND? Het heeft bij mij gisteravond wel de hele avond gezeurd. Niet heul pijnlijk, bij sommige bewegingen een beetje.
pi_135501282
-weg
was een offtopic hormonenoverstroming denk ik ;)..

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

SPOILER
[..]

Ik snap je gedachtegang wel, al is het zeker niet zo dat je daardoor zoiets heftigs als een miskraam zou moeten meemaken.
:* en snel 2 streepjes ook jouw kant op he!

[ Bericht 10% gewijzigd door Little_Miss_Naughty op 14-01-2014 22:57:17 ]
pi_135502203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:27 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik hoop het LuDann. Zal vast wel denk ik.

een vraagje voor de dames die hun eisprong voelen... zijn jullie bekend met een zeurend krampje aan een kant die lang aanhoud? En die best wel gevoelig is tijdens de daad :@ dat viel me dus op, dat deed zeer! Hoort dit bij de eisprong?
ik liep soms een dag of langer krom van de pijn...
S. 2014
J. 2016
pi_135502719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:08 schreef LuDann het volgende:

Jammer dat het niet gelukt is Mevr. Cactus, maar welkom terug. Is het waar dat jullie nu voor KI gaan en wat is jullie beweegreden daarvoor (als je het niet erg vind dat ik ernaar vraag). Ik dacht dat het meestal andersom was?

In onze eerste ronde heb ik eitjes gedoneerd. Dat ging alleen door IVF. Eigenlijk wilden we nog wel een ronde IVF (maar dan zonder doneren), maar mijn lichaam heeft er de eerste keer heel erg heftig op gereageerd. Nu doen we dus een iets natuurlijkere weg.

DND: Ik voel mijn eisprong alleen rechts. Zeg maar waar mijn heupbotje uitsteekt, daarachter. Heel gevoelig bij fietsen en springen bij mij.
pi_135508843
Ik voel mijn eisprong nooit. Geen idee wat ik zou moeten voelen. Had gisteren wel vrij veel slijm (ja, ik kan het niet mooier maken...), ovulatietestje er tegenaan gegooid, hartstikke positief! Op dag 15, terwijl het vorige maand(en) pas op dag 22 was. :? .
pi_135508862
Raar!!

Ik voel trouwens m'n eisprong ook niet hoor :)
pi_135508880
Heb je met streepjes of een smiley oid?
Slijm vind ik ook altijd wel een goede graadmeter. Hoewel ik echt rekbaar nog nooit heb gevonden :P

Maar wel een groot verschil dan, 15 of 22.
pi_135508907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 07:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je met streepjes of een smiley oid?
Slijm vind ik ook altijd wel een goede graadmeter. Hoewel ik echt rekbaar nog nooit heb gevonden :P

Maar wel een groot verschil dan, 15 of 22.
Met streepjes, dus ik blijf de komende dagen wel even doortesten voor de zekerheid. Maar ik kan nu al haast niet zien welke de controlestreep is en welke de teststreep, zo donker zijn ze allebei.

SPOILER
pi_135508948
Haha. Maar ik moet zeggen, dat had ik vorige week ook al een keer en ik denk uiteindelijk wel dat ie gisteren is gesprongen. Had best veel last. Maar ik doe geen tests, dus zegt ook niet alles.
pi_135508964
Kun je met een lange cyclus ook langer tegen springen aanzitten oid? Ik weet het niet hoor. En vorige maand? Wanneer ben je toen begonnen? Cyclus kan altijd een keer verschillen natuurlijk, maar wel lastig.
pi_135509294
Hm gek DaD, wel gebruik van maken dan!

En fijn dat je het herkent IMA, de cold feet. Misschien ook best wel goed, beetje nuchter blijven.
  woensdag 15 januari 2014 @ 09:32:09 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_135510139
Aw meiden, die kusjes en knuffels vind ik heel lief, maar ik kan daar niet zo goed mee omgaan :@ Ik heb dan altijd het gevoel dat ik me enorm heb zitten aanstellen :') Soms is het gewoon alleen al fijn om heel even je gevoel uit te kunnen kotsen ergens O+ Er zijn vast een hoop dames die ze veel harder kunnen gebruiken dan ik!

DaD, fijn zo'n tijdige eisprong! Maak er gebruik van, dan duurt het wachten deze maand ook niet zo lang :D *O* batsenstein!

Cold feet blijf ik ook houden, ondanks alles. Het idee dat er dan op een gegeven moment toch echt een keer een kind van komt, een heel nieuw ego, een heel persoon in mijn gezapige tweepersoons huishoudentje, is nog wat ongrijpbaar. Maar ze zeggen dat je daar vanzelf in groeit ofzo :P

LuDann, ik zou dat ook hebben denk ik. Heb zelfs ergens het gevoel dat ik voor mijn losbollige / ongezonde levensstijl van vroeger een prijs heb betaald. Complete waanzin natuurlijk. Hopelijk hebben de bad times nu hun beste tijd wel gehad! :*
disclaimer
pi_135518418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 07:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kun je met een lange cyclus ook langer tegen springen aanzitten oid? Ik weet het niet hoor. En vorige maand? Wanneer ben je toen begonnen? Cyclus kan altijd een keer verschillen natuurlijk, maar wel lastig.
Ik heb vorige maand vrijwel de hele maand getest, just to be sure. Ik had géén idee waar m'n eisprong ongeveer zat, dus ik heb er een stuk of 20 doorheen gejaagd. :+. Ik had toen heel duidelijk een dag waarop de test echt donkerder was.

Afgelopen zondag viel me ook al op dat ik slijmerige afscheiding had, dus toen heb ik ook een ovutestje gedaan. Die was duidelijk negatief.

Ik ben benieuwd of ik nu dan ook eerder ongesteld ben!
pi_135518471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of ik nu dan ook eerder NIET ongesteld ben!
fixed ;) :*

*duimt*
pi_135518476
LuDann, ik herken het ook wel ergens, hoor. Mijn grootste angst is dat ik mijn/onze enige kans verprutst heb. Dat gevoel zal ook wel blijven tot ik een gezond kindje in m'n armen heb, denk ik.
pi_135518489
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:58 schreef Skoap het volgende:

[..]

fixed ;) :*

*duimt*
Oh ja, eigenlijk bedoelde ik dat, natuurlijk. O+.
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:44:52 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_135520106
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
LuDann, ik herken het ook wel ergens, hoor. Mijn grootste angst is dat ik mijn/onze enige kans verprutst heb. Dat gevoel zal ook wel blijven tot ik een gezond kindje in m'n armen heb, denk ik.
Ik heb nooit meegelezen bij de rammelaars, maar ik begrijp hieruit dat jij ook al eens een abortus hebt ondergaan?
Volgens mij zou ik dat gevoel ook hebben ja. Lijkt me erg lastig, die innerlijke stem ;(
Verder wat dat Skoap zegt :P
disclaimer
pi_135520333
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb nooit meegelezen bij de rammelaars, maar ik begrijp hieruit dat jij ook al eens een abortus hebt ondergaan?
Volgens mij zou ik dat gevoel ook hebben ja. Lijkt me erg lastig, die innerlijke stem ;(
Verder wat dat Skoap zegt :P
Jup.
SPOILER
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:55:05 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_135520453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jup.
SPOILER
Dat het je eigen keuze is geweest wil niet zeggen dat je het er niet moeilijk mee mag hebben. Soms moet je een keuze maken die hoe dan ook niet goed is / voelt. Het heeft geen zin om het jezelf te verwijten, maar daarom kan het nog wel klote zijn. :*
disclaimer
pi_135521291
Lastig DaD.. Maar, ik gooi er even een enorm cliché in, je kunt er ook niks meer aan doen. En hoewel ik me kan voorstellen dat je dat soms zo voelt denk ik niet dat het je enige kans was :) /positiefdenken

Niet dat ik altijd positief ben, maar, sois :+
pi_135522241
Soms is het lastig om in te zien dat de redenen die we toen hadden valide waren (voor ons, althans!). Ik vergeet vaak dat alles wat we inmiddels bereikt hebben, dan waarschijnlijk niet voor elkaar zouden hebben gekregen. Anders gezegd: ik plaats een kindje in onze huidige situatie, terwijl die situatie dan juist heel anders zou zijn.
pi_135523303
DaD :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:27:25 #294
409579 LuDann
All the way
pi_135523905
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Soms is het lastig om in te zien dat de redenen die we toen hadden valide waren (voor ons, althans!). Ik vergeet vaak dat alles wat we inmiddels bereikt hebben, dan waarschijnlijk niet voor elkaar zouden hebben gekregen. Anders gezegd: ik plaats een kindje in onze huidige situatie, terwijl die situatie dan juist heel anders zou zijn.
Herkenbaar... Ook hier zouden we als we het kindje toen geboren lieten worden over heel andere omstandigheden praten. Mijn vriend is er heel nuchter in als ik emotioneel wordt, zo van: maar dan had je geen opleiding gehad, en ik geen nieuwe baan, we hadden geen geschikt huis kunnen kopen of geld opzij zetten. Bovendien was er een behoorlijke kans dat het (zwaar) gehandicapt zou zijn geboren...

Alsnog moet ik af en toe nog janken erom, maar spijt heb ik er gelukkig niet van.
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:32:18 #295
409579 LuDann
All the way
pi_135524048
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
Aw meiden, die kusjes en knuffels vind ik heel lief, maar ik kan daar niet zo goed mee omgaan :@

LuDann, ik zou dat ook hebben denk ik. Heb zelfs ergens het gevoel dat ik voor mijn losbollige / ongezonde levensstijl van vroeger een prijs heb betaald. Complete waanzin natuurlijk. Hopelijk hebben de bad times nu hun beste tijd wel gehad! :*
Vast wel, nu wordt het onze tijd. :Y

:*

SPOILER
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:33:28 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_135524079
:'(
disclaimer
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:35:00 #297
409579 LuDann
All the way
pi_135524138
B-)
pi_135524805
Temperatuur gedaald en flink ook. Op naar ronde 8 dus waarschijnlijk. -O-
pi_135526301
Dat is minder Cygne.. -O-
pi_135526370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb vorige maand vrijwel de hele maand getest, just to be sure. Ik had géén idee waar m'n eisprong ongeveer zat, dus ik heb er een stuk of 20 doorheen gejaagd. :+. Ik had toen heel duidelijk een dag waarop de test echt donkerder was.

Afgelopen zondag viel me ook al op dat ik slijmerige afscheiding had, dus toen heb ik ook een ovutestje gedaan. Die was duidelijk negatief.

Ik ben benieuwd of ik nu dan ook eerder ongesteld ben!
Dan zal ie nu vast eerder zijn geweest inderdaad! Wel gebruik van gemaakt? :+
pi_135526379
Ook maar even op slot dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')