abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2014 @ 23:38:42 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_135129449
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Skoap 2 januari
Loj 9 januari
Kwakz0r 12 januari
Mrs. Peel 14 januari
Cygne 16 januari
IsabellaMariaAnna 26 januari
Skittles 26 januari
Blob87 28 januari
DagenNachtdromer 31 januari
DevilsAndDust 2 februari
Bloesem 10 februari

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Blob87 (08-2013)
DagenNachtdromer (08-2013)
DevilsAndDust (10-2013)
Dottey (04-2013)
Fee-nix (06-2013)
Ggirl (03-2013)
Heliotrope (12-2013)
IsabellaMariaAnna (07-2013)
Kwakz0r (10-2013)
Little_Miss_Naughty (09-2013)
LuDann (09-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
NotTheSame (05-2013)
Naena (08-2012)
Rana83 ( 05-2013)
Skittles (07-2012)
Loj (12-2013)
Cygne (07-2013)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 06-01-2014 12:15:31 ]
disclaimer
  zondag 5 januari 2014 @ 23:38:59 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_135129467
Wijzigingen breng ik morgen aan!
disclaimer
pi_135129575
Dottey :*
S. 2014
J. 2016
pi_135129898
Sterkte Dottey :*
Kwak
pi_135132350
Dottey, wat rot :{ Ik vind je erg gezellig en fijn hier, ik hoop dat je snel weer terug kunt komen :*

Fijn SQ, bloedt ze :')
pi_135135058
Dottey, wat naar dat je een stap terug moet zetten en vooral dat je met de angst zit dat uitstel wel eens afstel zou kunnen betekenen. Lijkt me heel zwaar.

:*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:44:58 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_135136072
Als er wijzigingen zijn voor de OP, stuur me dan even een pm / dm, ben de komende tijd waarschijnlijk weinig online :)
disclaimer
  maandag 6 januari 2014 @ 09:50:24 #8
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135136154
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 08:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dottey, wat naar dat je een stap terug moet zetten en vooral dat je met de angst zit dat uitstel wel eens afstel zou kunnen betekenen. Lijkt me heel zwaar.

:*.
Ja dit.
En je man dwingen kan natuurlijk niet, maar hem heel erg duidelijk maken hoe erg je ermee zit en wat je angsten zijn, dat kan wel. Dat zou ik ook zeker doen (als je dat nog niet gedaan hebt).
Ik zou denk ik heel erg boos zijn op m'n man :@ . Vooral als al duidelijk is dat het zwanger raken toch al moeilijk gaat.
Als je nu zwanger was, dan hadden die veranderingen op het werk etc. ook niks meer uitgemaakt. Dan verzin je er wel wat op. En de ideale omstandigheden voor een baby die creeer je op het moment dat de baby in aantocht is imho. Het is niet iets waar je op kan gaan wachten, want je weet toch nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Nou, het lijkt me dus heel erg rot voor je, Dottey. :* Sterkte.
pi_135136180
Sterkte Dottey!
pi_135136398
Wat rot Dottey, hopelijk draait ie snel weer bij en kom je weer gauw meeposten.

Nou, ik kom dus ook weer terug hier. Het is echt begonnen gisteravond. NOD is lastig, maar na stoppen met pil was ik het langst niet ongesteld, 34 dagen. Dus dat zou 9 februari zijn. Maar ik zie het wel.
Ik ga in ieder geval niet wachten. Ik vond het zo fijn zwanger te zijn, dat wil ik gauw weer. Al weet ik heus wel dat het nooit meer hetzelfde zal zijn.
Eigenlijk best fijn dat het zo snel op gang komt. Mijn lichaam weet dus wat ie moet doen in dit geval, en ruimt netjes op. Over een week ga ik nog een test doen om te kijken of ie al negatief is. Ik gok van wel, want alle symptomen zijn al weg en ik voel me hartstikke ongesteld.
pi_135136485
Wat rot Dottey :*

Ach Risu, ook al slecht nieuws bij jou.
Ik hoop dat je snel weer 2 streepjes ziet verschijnen :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 6 januari 2014 @ 10:08:53 #12
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135136541
Risu, wat ontzettend rot ;( . Ik hoop ook dat je snel weer door mag naar Z&G.
pi_135136794
Risu, wat rot. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_135136836
Dottey, wat een vervelend nieuws. Ik ben het wel met Fee-nix eens dat je wel jouw gevoelens over dit uitstel moet uitspreken als je dat nog niet hebt gedaan.

Risu wat rot. Hopen dat je weer snel door mag naar het andere topic :*
pi_135137414
risu en dottey een hele dikke knuf voor jullie allebei! :*
pi_135137863
Wat een rottig nieuws allemaal!
:* voor Risu en Dottey!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_135137892
Wat een verdrietige dingen Risu en Dottey.. :*
pi_135141265
Och Dottey, wat naar dit. Sterkte! :*
Ik ga ook met de rest mee, dat je dit moet bespreken met je man.

Risu, ook heel veel sterkte. :*

[ Bericht 11% gewijzigd door Cygne op 06-01-2014 14:14:00 ]
pi_135142411
Risu
:* wat rot.

Dottey
:( :*
pi_135144294
Wat zijn jullie een lieverds allemaal! O+

Natuurlijk heb ik er vaak en veel en goed met mijn man over gesproken. Ook aangegeven dat ik het moeilijk vind, omdat het blijkt niet zo goed vanzelf te gaan en wat dat mogelijk gaat inhouden. Hij is zich daar ook van bewust en wilt echt wel papa worden... maar hij vindt het toch beter dat we even wachten.

Uiteraard weten we ook dat je geen ideale situatie hebt om een baby te krijgen.. er is altijd wel wat aan de hand, maar hij vindt dit wel een heel groot ding in combinatie met andere dingen die bij ons op de agenda en op het pad komen en al zijn. Dus tja...

Het moet wel van twee kanten komen anders gaat het ook niet goed. Ik probeer het maar een beetje los te laten (ik vind dat zo een gekke term.. omdat niet echt mogelijk) en mij bezig te houden met andere zaken.

Ik wens iedereen super veel batsplezier de komende tijd ;) Laat het maar streepjes regenen hier ;)
Dikke kus
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135148115
Je klinkt er wel sterk over Dottey! Ik hoop voor je dat hij gauw toch weer de andere kant op omslaat. Uit je post maak ik op dat jullie het er wel soort van samen over eens zijn nu, ondanks dat je liever anders zag. Hoop voor je dat dat klopt, en anders voel je ook snel genoeg dat het niet goed voelt denk ik. Sterkte!
pi_135149608
Heel sterk van je Dottey...:*

Risu, wat verdrietig :'(

Heli, was jij nou ook al ongesteld?
pi_135150441
Ach, Risu, wat naar :*
Kwak
pi_135150477
Ik zit gespannen op het wachtbankje. Pies me een ongeluk, zere tieten, pukkels... Maar dat kan allemaal ook een aankomende ongesteldheid zijn. Meh.
Kwak
pi_135150645
Verwarrend he, die symptomen. Ik heb ze allemaal. Elke cyclus. -O-

Nu nog niet, trouwens. Zo ongeveer een week voor NOD begint het altijd.
pi_135151020
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:42 schreef Cygne het volgende:
Verwarrend he, die symptomen. Ik heb ze allemaal. Elke cyclus. -O-

Nu nog niet, trouwens. Zo ongeveer een week voor NOD begint het altijd.
mja mijn nod is me niet helemaal duidelijk. Staat nu op CD 34 (vorige maand ineens een cyclus van 35 dagen) maar ik was altijd nogal regelmatig 29 of 30 dagen. Dat is morgen of overmorgen al...

Ik heb nooit zo veel symptomen voor mn ongesteldheid, althans, misschien merk ik ze nu pas op omdat ik er op let... bah. Mn humeur is meestal de beste indicatie maar dat is nu eigenlijk heel goed. Zeker voor een maandag na de vakantie :P
Kwak
pi_135151437
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:20 schreef Loj het volgende:
Heel sterk van je Dottey...:*

Risu, wat verdrietig :'(

Heli, was jij nou ook al ongesteld?
Nog niet.. NOD overmorgen. En jij? En hoe voel je je?
En kwakz0r dus ook ongeveer dezelfde NOD, klinkt toch ook wel spannend! Lastig al die misschien iets maar misschien ook niets betekenende dingen!

Ik weet niet of bij mij humeur ook een goede indicatie is maar die is niet al te best :X het voelt allemaal ook als een aankomende menstruatie, maar blijf toch hoop houden, dus deze week moet maar gauw voorbij gaan!
En net een paar oude buikentopics bekeken, ga er erg van rammelen!
pi_135152862
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:02 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

Nog niet.. NOD overmorgen. En jij? En hoe voel je je?
En kwakz0r dus ook ongeveer dezelfde NOD, klinkt toch ook wel spannend! Lastig al die misschien iets maar misschien ook niets betekenende dingen!

Ik weet niet of bij mij humeur ook een goede indicatie is maar die is niet al te best :X het voelt allemaal ook als een aankomende menstruatie, maar blijf toch hoop houden, dus deze week moet maar gauw voorbij gaan!
En net een paar oude buikentopics bekeken, ga er erg van rammelen!
Ehmz afgelopen week had ik pijnlijke borsten, en dat had ik bij Ow ook. Maar dat bleef en nu heb ik nergens meer last van. Dus probeer maar niet niet teveel hoop te hebben. :(
En voor zaterdag sowieso niet testen..,
Wanneer zou jij testen? Mocht je geen bloed zien?
pi_135154201
Risu :*
pi_135154426
:* voor Risu en Dottey
pi_135157131
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:39 schreef Loj het volgende:

[..]

Ehmz afgelopen week had ik pijnlijke borsten, en dat had ik bij Ow ook. Maar dat bleef en nu heb ik nergens meer last van. Dus probeer maar niet niet teveel hoop te hebben. :(
En voor zaterdag sowieso niet testen..,
Wanneer zou jij testen? Mocht je geen bloed zien?
Hmm blijft spannend! Ook zaterdag had ik bedacht. We gaan mooi gelijk op wel ;-)
pi_135157747
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:20 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

Hmm blijft spannend! Ook zaterdag had ik bedacht. We gaan mooi gelijk op wel ;-)
Zullen we afspreken dat we dan samen zaterdag positief gaan testen ;)
Doen er nog meer dames mee?
pi_135158242
Spannend dames! Ik duim voor positieve testen!
pi_135159232
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:31 schreef Loj het volgende:

[..]

hm, ik wacht nog wat langer, ivm lange vorige cyclus. volgende week dinsdag denk ik....
Kwak
pi_135160390
Dat wordt spannend!! Ik duim mee voor streepjes bij jullie!

Ondanks dat wij deze ronde niet heel hoog hebben ingezet, begin ik hem toch een beetje te kriebelen nu.. behoorlijke hormonenpiek gehad dit weekend (en dus een humeurdip), en een totaal andere geur als ik naar het toilet ga (om te plassen he ;) ). Nu heb ik sinds vandaag een beetje een opgeblazen-achtig 'niet de riem te strak aanhalen'-gevoel.

Het hoeft natuurlijk allemaal niks te betekenen, en ik moet nog zeker 10 dagen wachten als ongesteldheid uitblijft, maar wat naar is dit :?
pi_135163576
Ik duim voor strepen dames!
S. 2014
J. 2016
pi_135169325
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:31 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja deal ;) en voor de andere twee dames duimen voor volgende week!
pi_135169412
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:47 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

Ja deal ;) en voor de andere twee dames duimen voor volgende week!
Deal!
pi_135186489
Mijn NOD is volgende week donderdag, wanneer ik ga testen weet ik nog niet. Heb sowieso al een half jaar niet meer getest. M'n menstruatie was steeds eerder. _O-
pi_135186800
Spannend :)
pi_135188919
Gisteren paracetamol gepakt vanwege de krampen. Maar dat doe ik dus niet meer he. Werd er alleen maar misselijk van. Dan heb ik liever die krampen. Gelukkig vandaag al een stuk minder. Begint op een normale menstruatie te lijken. Ik heb namelijk nooit echt veel krampen. :)

Het niet testen is makkelijker als je altijd dezelfde symptomen hebt, zoals ik. Ik had altijd spotting ongeveer 5 dagen van te voren, behalve de keer dat ik zwanger was. Dus toen was het voor mij ook al niet echt superspannend meer. Hoop eigenlijk dat het weer hetzelfde word. Wel zo goedkoop. :P
Moet nog wel even testjes halen van de week om te kijken of het streepje al lichter is, maar ik denk eigenlijk dat ik dat ga vergeten. :@ stiekem vind ik dat ook niet zo erg.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:37:39 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_135189040
ik vind het zo knap dat jullie allemaal kunnen wachten tot dàgen na je NOD. Of zijn dat enkel voornemens? :D
Maar goed, mijn cyclus is ook al jaren 29-30-31. Nog nooit langer of korter geweest naar ik me kan herinneren. Al zou dat nu zomaar anders kunnen worden.
(normaal heb ik nooit zo veel last van de rode duivels maar ik heb al twee dagen moeite om van mijn bureaustoel omhoog te komen gewoon :X :') Is dat iets dat meer mensen bekend voor komt, na zwanger te zijn geweest (al dan niet voldragen))?
disclaimer
pi_135189187
Ik word meestal vóór mijn NOD al ongesteld.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:40:53 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_135189189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:34 schreef Risu het volgende:
Gisteren paracetamol gepakt vanwege de krampen. Maar dat doe ik dus niet meer he. Werd er alleen maar misselijk van. Dan heb ik liever die krampen. Gelukkig vandaag al een stuk minder. Begint op een normale menstruatie te lijken. Ik heb namelijk nooit echt veel krampen. :)

Het niet testen is makkelijker als je altijd dezelfde symptomen hebt, zoals ik. Ik had altijd spotting ongeveer 5 dagen van te voren, behalve de keer dat ik zwanger was. Dus toen was het voor mij ook al niet echt superspannend meer. Hoop eigenlijk dat het weer hetzelfde word. Wel zo goedkoop. :P
Moet nog wel even testjes halen van de week om te kijken of het streepje al lichter is, maar ik denk eigenlijk dat ik dat ga vergeten. :@ stiekem vind ik dat ook niet zo erg.
Ik typte mijn bericht al voordat ik de jouwe had gelezen, dus ik wilde je niet voor het hoofd stoten, is puur toeval! :@ Maar bij mij is het dus wel degelijk anders nu. Of ja, deze keer dan. Misschien is het een eenmalig ding.
Voorheen had ik meestal rond lunchtijd een krampje, dan ging ik naar de wc en dan was er bloed, dan bloedde ik drie dagen matig, twee dagen licht, en dan was het ook klaar.
Nu heb ik spotting, bruine smut, buik- en rugpijn gehad en duurde het dagen voor het doorbrak. :r :')
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:41:11 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_135189196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:40 schreef Cygne het volgende:
Ik word meestal vóór mijn NOD al ongesteld.
Dan is je NOD verkeerd :D
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:42:12 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_135189254
Maar Risu, ik hoop echt dat het snel voorbij is voor je. En dat je lijf zich snel herpakt, en dat je snel weer zwanger bent.Vind het zo kut en sneu voor je ;(
disclaimer
pi_135189257
Ja, ik wacht het allemaal maar af. Het is voor mij ook de eerste keer :P
pi_135189278
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan is je NOD verkeerd :D
Ik hou altijd de cyclus van de maand ervoor vast. En ik wil pas testen op dag 30. Maar die komt nooit. _O-
25-28-25-26-25-24 is het bij mij. Die tweede cyclus heb ik wel getest.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:43:38 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_135189309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:42 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik hou altijd de cyclus van de maand ervoor vast.
25-28-25-26-25-24 is het bij mij. Die tweede cyclus heb ik wel getest.
Oh, dat valt mee, dat scheelt maar een dagje dan meestal. Wel een lekkere snelle cyclus, 14 rondes in een jaar :D
disclaimer
pi_135189340
Ik zit nooit lang op het wachtbankje, in ieder geval. _O-
En ik ben al weer vruchtbaar als m'n menstruatie over is.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:48:29 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_135189510
Als het goed is vallen mijn goede batsdagen wel in een weekend dit keer, dat scheelt. Voorgaande rondes was het steeds maandag t/m donderdag :')
disclaimer
pi_135190857
ik was heel regelmatig, heb de eerste cyclus getest op mn NOD - wit, werd die dag ongesteld, tweede cyclus niet want die kwam twee dagen eerder, derde cyclus op mn NOD - wit, werd die dag ongesteld, vierde cyclus twee dagen ná mn NOD - wit, werd twee dagen later ongesteld.

Meh.

En nu heb ik echt heel erg zere tieten, ik word steeds boos op vriendje als hij tegen me aan stoot in bed :@... maar goed, bij die gekke lange cyclus had ik óók zere tieten, en ik ben al twee jaar van de pil af, als t niet langer is, dus ik hoef niet meer regelmatig te worden als t goed is.
Kwak
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:18:25 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_135193912
tsja, en ik denk ook zo: die symptomen hadden we misschien ook al wel eens voordat we op een tweede streep zaten te wachten. Alleen leggen we nu alles wat we voelen onder de microscoop waardoor het èn sterker lijkt, èn we er conclusies aan willen verbinden in ons hoofd.
Ik weet nu ook sinds kort dat mijn tetters vlak voor menstruatie òòk gevoeliger zijn. Maar misschien zijn ze dat mijn hele leven al. Alleen heb ik nooit eerder rond mijn NOD op die tekenen gelet. Ik hield ook geen NOD bij, ik werd gewoon ongesteld en als dat ongeveer eens per 4-5 weken was, zat dat wel snor :')
disclaimer
pi_135194656
Ik denk dat wanneer je stopt met de pil/een spiraaltje laat verwijderen, alle kwaaltjes sowieso al versterken.
Waar de voorbehoedsmiddelen eerder voor een groot deel de hormonen onderdrukten, kunnen de hormonen nu juist zó functioneren, als dat het eigenlijk 'hoort'.
Neemt niet weg dat hypochonderen ook een hoop versterkt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:36:07 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_135194737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik denk dat wanneer je stopt met de pil/een spiraaltje laat verwijderen, alle kwaaltjes sowieso al versterken.
Waar de voorbehoedsmiddelen eerder voor een groot deel de hormonen onderdrukten, kunnen de hormonen nu juist zó functioneren, als dat het eigenlijk 'hoort'.
Neemt niet weg dat hypochonderen ook een hoop versterkt.
Ik slik al 6,5 jaar geen pil meer, in mijn geval gaat dat iig niet op, maar in veel gevallen inderdaad wel.
Toen ik stopte met de pil dacht ik met enige regelmaat dat ik mijn menstruaties niet zou overleven :')
disclaimer
pi_135199564
Ik slikte de pil door omdat mijn menstruaties vroegah zo hels waren, een week lang veel bloeden en heel veel pijn.Toen ik stopte met de pil en voor het eerst écht ongesteld werd had ik niet eens pijnstillers nodig. :') Menstruaties duren nu maximaal 3 dagen. Eerste twee dagen aardig wat, derde dag bijna niks meer.
pi_135199962
Oh ja, dat had ik dus ook. Ik ging ooit aan de pil omdat mijn menstruatie zo hevig was. Nou, daar was toen ik stopte niks meer van terug te zien. Ja nu dan wel, maar dat is anders. Hopelijk ben ik morgen eens van de kramp af. Af en toe kan ik niet eens recht staan :')
Ahja, ik ben iig al een stuk vrolijker. Het helpt echt wel dat ik niet zo ver was.

Mag ik dus straks ook weer mooi mijn lichaam gaan ontdekken als het ware. Misschien wordt het dan ook wat spannender allemaal.

Ik merk het trouwens ook aan de manier waarop ik wakker word en naar bed ga. Eerst was het 'ah, jammer, alweer bedtijd' als ik ging slapen en 'yes, nieuwe dag' als ik opstond. Toen 'gelukkig ik mag mijn bed weer in' en 'boh alweer ochtend' en nu is het 'he, slapen, jammer maar morgen voel ik me vast beter' en 'nieuwe dag, gaat weer iets beter'
Nog even en ik ben weer helemaal super.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:03:34 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_135200075
Fijn dat je je alweer wat beter voelt Risu :* en ook al was je nog niet zo ver, je mág gerust verdriet voelen he :) het is niet niks!
disclaimer
pi_135200113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Bij mij precies het tegenovergestelde :Y
pi_135200369
Ik heb zondag de hele dag gehuild. Mijn ouders zijn nog helemaal naar me toe gekomen (1,5 uur rijden) om bij me te zijn. Mijn schoonmoeder was er ook. Dat was heel fijn. Die avond begon het en toen was ik dus al met het verwerkingsproces begonnen met mijn ouders erbij. Voor mijn man hakte het er wel toen pas in en is maandag ziek naar zijn werk gegaan. Maar die voelt zich gelukkig ook weer wat beter.
Wat ik wel even slikken vond, was dat mijn broer en zijn vriendin ineens ook plannen hebben. Mocht ik eigenlijk niet weten nog. Stiekem hoop ik wel eerder te zijn dan zij, want het is wel mijn beurt nou. Niet voordringen :{w
Erg he, eigenlijk. :@
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:14:02 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_135200603
Oh nee hoor, heel menselijk. Zeker nu het zó vers is. Een week na mijn eerste miskraam kwam mijn beste vriendin heel blij aan dat ze weer foliumzuur aan het slikken was. Ik had ook even zoiets van: stik er lekker in ofzo. Maar die gevoelens worden vanzelf minder sterk.
Helaas zal het onbezorgd blije er wel af zijn nu... Dat vind ik nog wel het allerjammerst :{

Bij elk tweede streepje dat ik hier zie denk ik: ja, zegt nog niks. En ik baal dat ik zo geworden ben :@
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:14:28 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_135200626
En fijn dat je een sterk vangnet hebt, dat scheelt enorm O+
disclaimer
pi_135200838
Knuf Risu :* je mag echt wel verdrietig zijn hoor.

En ik zei in mn eerdere post wat jij ook zo SQ, ws. had ik deze dingen altijd al maar lette ik er minder op.
Kwak
pi_135200924
Jemig wat heftig Risu! Echt rot voor jullie, maar fijn dat je familie er zo was voor jullie! Zal ook vast nog wel eventjes duren - zo'n rollercoaster waar je in zit qua emoties... Veel sterkte en hopelijk is je lichaam snel weer de oude. Snap goed wat je voelt met 'niet voordringen' - iedereen om mij heen lijkt wel zwanger te zijn of net bevallen en wij willen ook zo graag. :( Soms kan ik wel eens doemdenken dat het nooit gaat lukken. Maar gelukkig is maar een klein percentage bij wie het niet lukt. Hypochonderen doe ik al een tijdje niet meer - het levert zo weinig op ;) Let ook niet meer zo op mijn vruchtbare dagen. Ik bats gewoon zo nu en dan en dan zien we wel. :) Kijken hoe die strategie werkt!
pi_135201119
Knuffel, lieve Risu. :*
Erg fijn dat je zoveel steun hebt aan je familie.
pi_135206544
Ahw Risu dat klinkt ook rot... wel fijn dat je ouders en schoonmoeder je zo steunden, dat klinkt heel fijn! maar alsnog supernaar.. En ik snap het 'niet voordringen' gevoel heel goed terwijl ik niet eens in dezelfde situatie zit als jij, vind het in jouw geval ook heel voorstelbaar.
pi_135206856
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het zo knap dat jullie allemaal kunnen wachten tot dàgen na je NOD. Of zijn dat enkel voornemens? :D
Bij mij enkel voornemens vrees ik. :D (sorry Loj! Ik doe mijn best om het tot zaterdag vol te houden!)
Ik zat juist altijd met verbazing te lezen over mensen die zo vroeg testen en dacht het makkeljik een week na NOD vol te kunnen houden, maar nu het dichterbij komt sla ik alsnog om. Enige afwijkende is dat ik al twee dagen superduizelig ben in de ochtend, tot 1x bijna flauwvallen aan toe, echt raar. Maar hm, kan ook stress zijn, 'normaal' zou ik er echt niet zo veel mee doen. Ik wil helemaal niet hypochonderen dus ik ga nu gauw mezelf negeren en iets anders doen.
pi_135208143
Spannend Heli,
Nou ik ga er vanuit dat ik niet eens hoef te testen..
Ik weet voor 90% zeker dat ik morgen ongesteld ben..
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:33:19 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135208424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:09 schreef Risu het volgende:
Wat ik wel even slikken vond, was dat mijn broer en zijn vriendin ineens ook plannen hebben. Mocht ik eigenlijk niet weten nog. Stiekem hoop ik wel eerder te zijn dan zij, want het is wel mijn beurt nou. Niet voordringen :{w
Erg he, eigenlijk. :@
Herkenbaar :* :@.
Mijn schoonzusje was na mijn miskraam eerder zwanger dan ik, en ik vond dat heel oneerlijk en tactloos. Alsof ze geen rekening hielden met onze gevoelens. En nog vind ik het wel eens lastig :@ terwijl ik zelf intussen bijna mijn baby heb.

Hopelijk is het snel weer raak meis :*. Ik duim voor je!
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:01:12 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_135210277
Door dit onderwerp net even een kleine mental breakdown gehad :@ ik zit vaak met nare gedachten lately. Dat ik nooit zal ervaren hoe het is om een mooie echo te zien, of een hartje te horen, of een kindje in mijn buik te voelen. En andere mensen hebben dat wél. En toen moest ik even heel erg huilen :@
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:01:38 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_135210301
Maar dat hoort hier niet echt natuurlijk. Sorry :@
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:05:04 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135210488
Ach meis :* natuurlijk ga je dat allemaal gewoon meemaken, ookal lijkt het zo onmogelijk en ver weg... :@ :*.
KuikenGuppy
pi_135210588
Ach SQ. Ik krijg er zelfs tranen van in mijn ogen. Zo herkenbaar. :*
pi_135210734
Dikke knuffel SQ :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:11:32 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_135210887
Ja, jullie zijn lief, sorry voor de topicvervuiling, ik ga het miskraamtopic even opsnorren, daar past dit beter ;)
disclaimer
pi_135211291
Dikke knuffel SQ!
S. 2014
J. 2016
pi_135212944
Knuffel Stormqueen!
pi_135213912
Knuf voor Risu en SQ!
pi_135221785
Mrs. Peel, heb je je huisarts inmiddels al kunnen bereiken?
pi_135222145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Door dit onderwerp net even een kleine mental breakdown gehad :@
:* voor jou...
pi_135222351
SQ :*
pi_135222376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:15 schreef Heliotrope het volgende:
Mrs. Peel, heb je je huisarts inmiddels al kunnen bereiken?
Ja! Of eigenlijk, haar assistente gisteren. Ik word vandaag teruggebeld :') De assistente kon wel zien dat ze had overlegd, dus ik verwacht nu eindelijk een advies.

Risu en SQ :*
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:08:48 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_135222422
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:05 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ja! Of eigenlijk, haar assistente gisteren. Ik word vandaag teruggebeld :') De assistente kon wel zien dat ze had overlegd, dus ik verwacht nu eindelijk een advies.

Risu en SQ :*
damn... En ze wist niet waarom het zo lang had geduurd?
disclaimer
pi_135223479
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

damn... En ze wist niet waarom het zo lang had geduurd?
Nee. Ik weet wel dat ik thuis geen gemiste oproep heb gehad, op mijn mobiel 1 keer, maar dat was 's ochtends en we hadden afgesproken dat ze mij aan het einde van de middag zou bellen, dus ik weet niet wat ze nu wel/niet gedaan heeft. Zodra ik meer weet, geef ik een update hier.
pi_135223887
Hopen dan maar dat ze je nu wel (vandaag) terugbellen
pi_135227823
Bah, dat vind ik altijd zo stom. Als ze je gewoon vergeten. Alsof je niemand bent ofzo, de moeite niet waard. Ik heb een keer urine laten testen waarom ik altijd een blaasontsteking had, maar ook nooit meer wat van gehoord. Heb ze nou niet meer, dus ik heb het laten zitten. Maar stom is het wel.
pi_135228075
Oh risu, ik lees nu pas van je... Wat rot meis... :* en sterkte!

Sq ook voor jou :*
pi_135228356
Ze heeft gebeld! Komt erop neer dat er drie opties zijn: verwijzen naar de gynaecoloog, via huisarts semenanalyse en bij mij antistoffen tegen chlamydia bepalen of nog 6-12 maanden zelf proberen aangezien we al een kind hebben samen. De gynaecoloog had daar nog wel goede hoop op omdat na 1 jaar 80% van de stellen zwanger is en na 2 jaar 90%. Wij hebben er voor gekozen om het nog zelf te proberen, en als het over een half jaar nog niet gelukt is, willen we naar de gynaecoloog.
pi_135231908
Bij verwijzing naar de gynaecoloog: het is in ons ziekenhuis protocol dat je voor de vruchtbaarheidsbehandeling ook anti titer voor chlamydia bepaalt en semen onderzoekt. Ik weet niet of dat overal zo is, maar ik denk van wel.
Het kan dus misschien handig zijn dit nu al te laten onderzoeken zodat het later bij de gynaecoloog niet meer hoeft en je alleen de uitslagen doorgeeft.
Ik moest anders twee weken wachten op de uitslag en ze hadden pas na drie of vier weken weer plek, maar omdat ik de uitslagen al had kon ik al de week erop al terugkomen en beginnen met provera/clomid.

In ieder geval wel fijn dat ze terug heeft gebeld :P
pi_135234500
Dat weet ik, maar bedankt voor de tip! Ik hoop nog steeds dat het allemaal niet nodig is. Als we wel naar de gynaecoloog moeten, zal ik eerst via de huisarts die onderzoeken laten doen inderdaad.
pi_135236372
Even iets anders: hoe snel hadden jullie die zwangerschapstesten in huis die je via EBay kunt bestellen? Ik heb ze vrijdag besteld.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:20:39 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_135236699
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Even iets anders: hoe snel hadden jullie die zwangerschapstesten in huis die je via EBay kunt bestellen? Ik heb ze vrijdag besteld.
op de geschatte leverdag meestal :) duurt een dag of 4-5, ik denk dat je ze eind vd week hebt :Y
disclaimer
pi_135239776
Fijn dat je iets gehoord had Mrs. Peel!
pi_135241798
* Wumb meldt

Cyclusdag 35, normaal 21-22 dagen... laatst driemaal uitschieter van 29 dagen, toen weer 22... Test negatief. :s)

[ Bericht 37% gewijzigd door Wumb op 08-01-2014 18:47:43 ]
pi_135242906
Wat gek Wumb! Vandaag getest?

Ik vandaag NOD, denk ik, ik begin te twijfelen of het niet toch vrijdag moet zijn. Ik ben de hele dag al misselijk, maar ook veel stress om andere dingen en dan wel vaker misselijk. Vriendlief is nuchterder dan ik en stelt voor over een paar dagen te testen (wat ik in niet gestresste toestand ook zou vinden). Ik kon het net niet laten wel een test in huis te halen (had ik nog niet). Dat was nog wel grappig, moest er om vragen bij de plaatselijk e supermarkt. Jong meisje achter de balie die volgens mij een beetje zenuwachtig werd van mijn vraag :D ik zelf ook een beetje, was opeens bang bekenden tegen te komen. Voelde me opeens weer 15, hihi.

Loj al doorgebroken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Heliotrope op 08-01-2014 19:39:33 ]
pi_135243654
Beetje schommelende lengte van de cyclus Wumb. Doe je aan ovulatietesten?

Haha Helio, toen ik nog in een supermarkt werkte als caissière begonnen vrouwen zich ook heel nerveus te gedragen als ze vroegen om een zwangerschapstest. Heel zachtjes fluisterend, soms giechelend als een puber en daarna snel verstoppen onder een tijdschrift enzo.
pi_135244570
Nee gisteren Heliotrope :). Maar ik heb dus geen idee wanneer m'n cyclus 'hoort' te eindigen.
Ook geen ovulatietesten, kan het wel gaan doen maar ik wil toch niet volgens schema seks hebben.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:43:32 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_135245073
Doet me denken aan mijn eerste keer condooms kopen :D O+
Welkom wumb!
disclaimer
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:48:37 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_135245356
Ik heb trouwens ook een keer een zwangerschapstest in de supermarkt gekocht. Was al een tijdje single dus maar gestopt met de pil, ONS gehad en werd acuut niet meer ongesteld. Kreeg een hoop vuile blikken omdat ik ook bier en shag kocht. :')
Overigens kreeg ik toen van mijn huisarts de tip om maar weer aan de pil te gaan als ik van een ONS acuut van de leg ging :')
disclaimer
pi_135246962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
Doet me denken aan mijn eerste keer condooms kopen :D O+
Welkom wumb!
:D Zo voelde het ook een beetje. Niet het giechelige puberige maar wel het stiekeme, ofzo.
Nouja, flauw van de vuile blikken bij het bier en shag, hihi :P

Wel lastig dat het zo wisselend is, Wumb..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')