Ik herken dat wel inderdaad.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jammer, Loj. Mag ik vragen of je het nu ook anders ervaart, gaan voor een tweede kindje in plaats van een eerste?
Herkent trouwens iemand dit? Ik heb het gevoel dat ik niet teleurgesteld mag zijn (niet van iemand hier of zo hoor, maar van mezelf) als het niet is gelukt, omdat we nog maar zo kort bezig zijn. Alsof het niet meer meetelt dat ik al ruim acht jaar met een behoorlijk sterke kinderwens rondloop..
dit is precies de gedachte waar ik bang voor ben, die onzekerheid! Eerst had ik inderdaad het gevoel dat ik nog niet mocht balen. En nu zinkt me de moed in de schoenen.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:31 schreef Heliotrope het volgende:
Mja, hoe zeer je ook 'je best doet', je kunt er eigenlijk weinig controle over hebben of het wel of niet (ooit) lukt. Je weet het niet alleen niet, je kunt er ook niets aan veranderen.
Ja, dat besef ik nu ook pas. Het is eigenlijk niet goed te bevatten hoe het is om 'voor een kind te gaan' (ik weet even niet hoe ik dit anders moet zeggen) en ik had me nooit voorgesteld dat er zoveel wachten en onzekerheden bij kwam kijken. Het is niet erg, het maakt het ook speciaal, maar ik had me niet goed beseft wat er dan allemaal in je omgaat. Want dat vertellen de meeste mensen je inderdaad niet.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn is dat he, dagennachtdromer, dat je hier niet alleen bent. In het "echte" leven hoor je natuurlijk maar een fractie van wat mensen echt bezighoudt, en lijkt het soms wel of het bij iedereen twee keer prikken raak is. Wat daaraan eventueel vooraf is gegaan, houdt men liever voor zichzelf.
Heel herkenbaar hoor DAD, ik was ook echt wel teleurgesteld gisteren (en dat ik vandaag en gisteren kotsmisselijk wakker werd werkt ook niet meequote:Op zondag 12 januari 2014 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jammer, Loj. Mag ik vragen of je het nu ook anders ervaart, gaan voor een tweede kindje in plaats van een eerste?
Herkent trouwens iemand dit? Ik heb het gevoel dat ik niet teleurgesteld mag zijn (niet van iemand hier of zo hoor, maar van mezelf) als het niet is gelukt, omdat we nog maar zo kort bezig zijn. Alsof het niet meer meetelt dat ik al ruim acht jaar met een behoorlijk sterke kinderwens rondloop..
Als je ei vandaag springt is seks nog wel zinvolquote:Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Jajaja, dat wist ik. Ik vroeg me alleen af hoe kansloos sex op het moment van de eisprong nou eigenlijk echt is. Stel ze zijn er in 30 minuten, dan heeft het nog wel zin (hoewel er beter wat kan liggen te wachten inderdaad). Maar als het 24 uur duurt is het heel erg kansloos
Mijn appje doet bijvoorbeeld of de dagen na de eisprong nog vruchtbaar zijn (zij het minder), maar dat is dus echt onzin. Maar dat is misschien ook een soort 'foutmarge' vanwege de voorspelling die de app geeft.
Het is hier wel effectief gebleken! Ik deed toevallig een ovulatietest en die was positief, gebruik van gemaakt en de volgende dag was mijn temp hoog en de ovutest negatief. 10 dagen later had ik een andere positieve test te pakkenquote:Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Jajaja, dat wist ik. Ik vroeg me alleen af hoe kansloos sex op het moment van de eisprong nou eigenlijk echt is. Stel ze zijn er in 30 minuten, dan heeft het nog wel zin (hoewel er beter wat kan liggen te wachten inderdaad). Maar als het 24 uur duurt is het heel erg kansloos
Mijn appje doet bijvoorbeeld of de dagen na de eisprong nog vruchtbaar zijn (zij het minder), maar dat is dus echt onzin. Maar dat is misschien ook een soort 'foutmarge' vanwege de voorspelling die de app geeft.
dat is ook volkomen normaal denk ik! ik kan mij voorstellen dat je nu niet zit te wachten op kwaaltjesgezeik van anderen...jij had die kwaaltjes ook graag gehad...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Soesa, van harte!
Vanmorgen voor het eerst in tijden met mijn vingers in mijn oren gezeten. Kennelijk is een van de secretaresses zwanger en die kwam spullen halen bij een collega die recht achter me zit. En dan gaat het een half uur lang over alle kwaaltjes en dingetjes en dat moet uiteraard op volume MAX. Ik merk dat ik nog best een weg te gaan heb
Mja, het is ook nogal een irritant persoon, dat helpt natuurlijk ook niet meequote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
dat is ook volkomen normaal denk ik! ik kan mij voorstellen dat je nu niet zit te wachten op kwaaltjesgezeik van anderen...jij had die kwaaltjes ook graag gehad...
ik hoop t voor jequote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja, het is ook nogal een irritant persoon, dat helpt natuurlijk ook niet mee
Ah well, hopelijk kunnen we over een paar maanden samen geiten over stomme kwaaltjes
Dit is uiteraard geen garantie he. Ik kan sowieso al 1 user van hier bedenken die zonder problemen zwanger raakte van nummer 1, wat uiteindelijk een toevalstreffer bleek, want een tweede is er nooit gekomen en daar werd verder ook geen oorzaak voor gevonden.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:43 schreef Loj het volgende:
[..]
Heel herkenbaar hoor DAD, ik was ook echt wel teleurgesteld gisteren (en dat ik vandaag en gisteren kotsmisselijk wakker werd werkt ook niet mee) en gewoon teleurgesteld zijn hoor! Niets mis mee!
Ik ben er wel relaxter onder doordat het m'n tweede is. Ik heb dus het geluk dat ik al weet dat zowel ik als vriendje vruchtbaar zijn.
Ook hebben wij net een huis gekocht dat aan het eind derde kwartaal opgeleverd wordt, dus op zich is het niet heel vervelend dat het nog wat langer duurt ;')
Maar nog geen bloed en dat vind ik stom
Mrs. Peel
En Risu, hoe gaat t meer jou idd?
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit is uiteraard geen garantie he. Ik kan sowieso al 1 user van hier bedenken die zonder problemen zwanger raakte van nummer 1, wat uiteindelijk een toevalstreffer bleek, want een tweede is er nooit gekomen en daar werd verder ook geen oorzaak voor gevonden.
Hmm, dit staat er wel heel negatief, maar ik bedoel alleen te zeggen dat voor een tweede gaan evenzogoed heel spannend kan zijn.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |