abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 10:25:27 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_135428151
hoe gaat het met jou, Risu?
disclaimer
pi_135428595
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jammer, Loj. Mag ik vragen of je het nu ook anders ervaart, gaan voor een tweede kindje in plaats van een eerste?

Herkent trouwens iemand dit? Ik heb het gevoel dat ik niet teleurgesteld mag zijn (niet van iemand hier of zo hoor, maar van mezelf) als het niet is gelukt, omdat we nog maar zo kort bezig zijn. Alsof het niet meer meetelt dat ik al ruim acht jaar met een behoorlijk sterke kinderwens rondloop. :').
Heel herkenbaar hoor DAD, ik was ook echt wel teleurgesteld gisteren (en dat ik vandaag en gisteren kotsmisselijk wakker werd werkt ook niet mee :') ) en gewoon teleurgesteld zijn hoor! Niets mis mee!

Ik ben er wel relaxter onder doordat het m'n tweede is. Ik heb dus het geluk dat ik al weet dat zowel ik als vriendje vruchtbaar zijn.
Ook hebben wij net een huis gekocht dat aan het eind derde kwartaal opgeleverd wordt, dus op zich is het niet heel vervelend dat het nog wat langer duurt ;')

Maar nog geen bloed en dat vind ik stom :(

Mrs. Peel :(

En Risu, hoe gaat t meer jou idd?
pi_135428837
Hier is alles weer bij het oude. Bloed weg, kramp weg en mijn libido is ook weer terug :')
Dus we gaan er maar weer voor. Ben met pianoles gestart, dus heb daar ook afleiding in. Ik vond dat ik daar nu wel eens aan mocht beginnen. Dat wilde ik nl al zo lang. Vanmiddag pas 2e les, maar ik kan al liedjes. Fijne leraar dus.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:57:12 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_135428945
Fijn Risu, dat je zo snel weer de oude bent! O+

Hier is de eerste menstruatie weer zo goed als achter de rug. Wel heel anders dan andere keren. Veel meer bloed, kramp en nalekken dan anders :') Maar de vruchtbare dagen naderen weer!
disclaimer
pi_135444106
Volgens mij springt m'n ei (dat rijmt :P )

Heb echt veel pijn aan 1 kant onderin mijn rug en verder niks geks gedaan.
pi_135446408
Weet iemand eigenlijk hoe lang een zaadje onderweg is naar het ei? Ik lees vanalles tussen 5 minuten en 24 uur..
pi_135447146
Nou, 5 minuten is wel heel snel :+ Maar alles tussen ongeveer 1 en 24 uur is haalbaar, sommige spermacellen zijn héél snel, anderen zijn langzamer (hangt ook een beetje af van de levensduur) Maarja, het gaat natuurlijk om de snelste ;) (mocht je ei tegen die tijd al gesprongen zijn)
Dat is wat ik geleerd heb, maar misschien denken ze daar tegenwoordig wel weer anders over :P

je moet je wel afvragen of de zaadcellen die er 24 uur over doen om de eicel te bereiken wel degenen zijn waarvan je wilt dat die je eitje bevruchten :D
pi_135447657
Sloom zaadje, sloom kind? Zou het? :D

Hm, ok, zit dus inderdaad wel veel marge in.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:19:32 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_135447954
Zaadjes leven een paar dagen, dus sommige liggen heel lang te wachten op een ei :D maar ik dacht dat ze na dertig minuten bij je eileiders zijn.
disclaimer
pi_135447997
Zaadcellen leven langer dan het gesprongen eitje he. Vandaar dat voor je eisprong batsen effectief is.
Volgens mij leeft een zaadcel 72 uur en een eitje maar 12 uur.
pi_135448198
Er is trouwens een leuke serie van Discovery Channel over hoe de bevruchting en groei gaat.
Gepresenteerd door Courtney Cox (spel ik dat goed?)
Daar heb ik toen met vriendlief met verbazing naar gekeken.
Weet helaas niet meer de naam ervan.
Misschien dat iemand anders het weet?
pi_135448335
Curiousity: Life before birth
(Lang leve google)
pi_135448428
Jajaja, dat wist ik. Ik vroeg me alleen af hoe kansloos sex op het moment van de eisprong nou eigenlijk echt is. Stel ze zijn er in 30 minuten, dan heeft het nog wel zin (hoewel er beter wat kan liggen te wachten inderdaad ;)). Maar als het 24 uur duurt is het heel erg kansloos ;)
Mijn appje doet bijvoorbeeld of de dagen na de eisprong nog vruchtbaar zijn (zij het minder), maar dat is dus echt onzin. Maar dat is misschien ook een soort 'foutmarge' vanwege de voorspelling die de app geeft.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:32:43 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_135448697
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Jajaja, dat wist ik. Ik vroeg me alleen af hoe kansloos sex op het moment van de eisprong nou eigenlijk echt is. Stel ze zijn er in 30 minuten, dan heeft het nog wel zin (hoewel er beter wat kan liggen te wachten inderdaad ;)). Maar als het 24 uur duurt is het heel erg kansloos ;)
Mijn appje doet bijvoorbeeld of de dagen na de eisprong nog vruchtbaar zijn (zij het minder), maar dat is dus echt onzin. Maar dat is misschien ook een soort 'foutmarge' vanwege de voorspelling die de app geeft.
Als je ei vandaag springt is seks nog wel zinvol :Y Morgen niet meer :)
disclaimer
  maandag 13 januari 2014 @ 19:37:48 #240
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135448987
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Het is hier wel effectief gebleken! Ik deed toevallig een ovulatietest en die was positief, gebruik van gemaakt en de volgende dag was mijn temp hoog en de ovutest negatief. 10 dagen later had ik een andere positieve test te pakken :+.
pi_135449411
:D Nog gefeliciteerd ook Soesa!

Vanavond nog maar even actie dan, beter een keer teveel dan te weinig 8-)
pi_135453478
Ik heb geen idee wanneer mijn ei springt. Ovutesten hebben volgens mij nog niet echt zin. en een paar dagen terug was mijn temperatuur ook nog hoog. Zal dat morgen eens bekijken (als ik dat niet vergeet) misschien is er wel wat veranderd ondertussen.
Overigens is bij seks vlak voor of tijdens de eisprong kans op een jongen groter. Verder van te voren is de kans op meisje groter. Waar ik dat vandaan heb weet ik niet, maar dat is gebaseerd op het feit dat meisjesspermacellen langer leven, maar dat jongetjes sneller zijn.
Maar wat het bij mij was, heb ik echt geen idee van, want we deden het in die dagen 3 keer achter elkaar, wel effectief gebleken, maar of het nou echt zinvol is.. tja.

Die documentaire heb ik ook gezien. Werd er wel een beetje depri van, zoveel zaadcellen waar er maar zo weinig van overblijven uiteindelijk. Survival of the fittest natuurlijk, maar toch. :{
pi_135453739
Ik heb buikkramp, menstruatie zal niet lang meer op zich laten wachten, denk ik.
Donderdag NOD.
pi_135454108
Ja gefeliciteerd soesa!! *O* *O* *O*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:50:17 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_135470185
Soesa, van harte! *O*

Vanmorgen voor het eerst in tijden met mijn vingers in mijn oren gezeten. Kennelijk is een van de secretaresses zwanger en die kwam spullen halen bij een collega die recht achter me zit. En dan gaat het een half uur lang over alle kwaaltjes en dingetjes en dat moet uiteraard op volume MAX. Ik merk dat ik nog best een weg te gaan heb :')
disclaimer
pi_135470296
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Soesa, van harte! *O*

Vanmorgen voor het eerst in tijden met mijn vingers in mijn oren gezeten. Kennelijk is een van de secretaresses zwanger en die kwam spullen halen bij een collega die recht achter me zit. En dan gaat het een half uur lang over alle kwaaltjes en dingetjes en dat moet uiteraard op volume MAX. Ik merk dat ik nog best een weg te gaan heb :')
dat is ook volkomen normaal denk ik! ik kan mij voorstellen dat je nu niet zit te wachten op kwaaltjesgezeik van anderen...jij had die kwaaltjes ook graag gehad...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:56:47 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_135470319
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

dat is ook volkomen normaal denk ik! ik kan mij voorstellen dat je nu niet zit te wachten op kwaaltjesgezeik van anderen...jij had die kwaaltjes ook graag gehad...
Mja, het is ook nogal een irritant persoon, dat helpt natuurlijk ook niet mee :D
Ah well, hopelijk kunnen we over een paar maanden samen geiten over stomme kwaaltjes ;)
disclaimer
pi_135470401
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mja, het is ook nogal een irritant persoon, dat helpt natuurlijk ook niet mee :D
Ah well, hopelijk kunnen we over een paar maanden samen geiten over stomme kwaaltjes ;)
ik hoop t voor je :D
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:03:24 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135470465
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:43 schreef Loj het volgende:

[..]

Heel herkenbaar hoor DAD, ik was ook echt wel teleurgesteld gisteren (en dat ik vandaag en gisteren kotsmisselijk wakker werd werkt ook niet mee :') ) en gewoon teleurgesteld zijn hoor! Niets mis mee!

Ik ben er wel relaxter onder doordat het m'n tweede is. Ik heb dus het geluk dat ik al weet dat zowel ik als vriendje vruchtbaar zijn.
Ook hebben wij net een huis gekocht dat aan het eind derde kwartaal opgeleverd wordt, dus op zich is het niet heel vervelend dat het nog wat langer duurt ;')

Maar nog geen bloed en dat vind ik stom :(

Mrs. Peel :(

En Risu, hoe gaat t meer jou idd?
Dit is uiteraard geen garantie he. Ik kan sowieso al 1 user van hier bedenken die zonder problemen zwanger raakte van nummer 1, wat uiteindelijk een toevalstreffer bleek, want een tweede is er nooit gekomen en daar werd verder ook geen oorzaak voor gevonden.

Hmm, dit staat er wel heel negatief, maar ik bedoel alleen te zeggen dat voor een tweede gaan evenzogoed heel spannend kan zijn. :Y
pi_135470870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit is uiteraard geen garantie he. Ik kan sowieso al 1 user van hier bedenken die zonder problemen zwanger raakte van nummer 1, wat uiteindelijk een toevalstreffer bleek, want een tweede is er nooit gekomen en daar werd verder ook geen oorzaak voor gevonden.

Hmm, dit staat er wel heel negatief, maar ik bedoel alleen te zeggen dat voor een tweede gaan evenzogoed heel spannend kan zijn. :Y
O-) Inderdaad... een garantie is het niet :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')