SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Geslaagden 2014
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 27-01-2014 13:25:33 ]Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht staan, op de wielen(!).quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het enige wat wel eens verschild is of de motor rechtop moet staan of schuin op de jiffy.
In 99% van de gevallen rechtop, en in 100% van de gevallen met een koude motor vóór het rijden. Dus hou dat maar gewoon aan.
Bij alle motoren moet de motor rechtop staan hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht opstaan, op de wielen(!).
Op de bok staat een motor namelijk niet recht, maar voorover
Er zijn er een paar die op de jiffy moeten. Ik geloof dat Triumph er daar een paar van heeft. Maar die hebben sowieso een wat andere oliekringloop met die drysumps.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij alle motoren moet de motor rechtop staan hoor.
Op de bok, plankje onder het voorwiel, en klaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht staan, op de wielen(!).
Op de bok staat een motor namelijk niet recht, maar voorover
Je moet het dus met 2 man doen, want in je eentje is het bijna onmogelijk
Het is sowieso véél handigerquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op de bok, plankje onder het voorwiel, en klaar.
De mijne staat gewoon op de bok hoor. Scheelt maar marginaal namelijk.
Dat het per motortype verschilt en dat het uitmaakt of ie op een bok staat of op een jiffy boeit niet, je moet het oliepeil checken voordat je uberhaupt een meter gaat rijden. Net zoals de bandenspanning. Dat is de instinker, ging er zelf ook bijna de mist mee in bij mijn theorie examen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:01 schreef Anne het volgende:
Wacht even.. Het ging alleen om olie peilen voor of ná een lange rit.
Dus nu ben ik nieuwsgierig waarom dat per motortype zou verschillen.
Dus Ener-G, vertel ?
Te verwachten na alle veranderde regeltjes, en tis ook nog eens 'wintahhh'quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:51 schreef Arcee het volgende:
Vorige topic was het langzaamste uit deze reeks.
Misschien had je dat even aan je rijschool moeten vragen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Nero22 het volgende:
Dinsdag eerste les. Meteen voor 4 uur. SPANNEND!
Wat kan ik verwachten?
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Nero22 het volgende:
Dinsdag eerste les. Meteen voor 4 uur. SPANNEND!
Wat kan ik verwachten?
Net ook mijn intake les erop zitten...quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.
En dan zijn die 4 uur alweer om dacht ik zo .
Ik heb de eerste les nog helemaal geen AVB gedaan. Alleen maar zelf rondgereden met instructeur achterop zodat hij wat kon bijsturen in bochten. Volgens mij verschilt het nogal per rijschool hoe de lessen er inhoudelijk uitzien.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.
En dan zijn die 4 uur alweer om dacht ik zo .
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Zal als een gek maar met theorie bezig gaan, dan heb ik die alvast binnen straks (ik heb nog boeken nodig?)
In elk geval een goed gevoel aan de les overgehouden, en ik kan niet wachten om weer lekker aan de slag te gaan!
Ook niet alleen per rijschool, maar ook per leerling.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb de eerste les nog helemaal geen AVB gedaan. Alleen maar zelf rondgereden met instructeur achterop zodat hij wat kon bijsturen in bochten. Volgens mij verschilt het nogal per rijschool hoe de lessen er inhoudelijk uitzien.
Ik heb in Thailand op scooters gereden die ook over de 100 reden (in mn zwembroek en met slippers ), en nee, het is niet hetzelfde vond ik dan tenminste.. 4 uur avb achter elkaar is wel pittig trouwens ben benieuwd naar je ervaringen..quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:56 schreef Nero22 het volgende:
Haha, klinkt goed allemaal. Ik heb al wel eens op een opgevoerde scooter gereden in Australie, dus een HEUL HEUL HEUL HEUL klein beetje feeling heb ik misschien wel.
meh, 69 euro is wel errug prijzig voor een internetcursus :S....quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Pinkdwarf het volgende:
Zelf vond ik itheorie.nl heel fijn voor mijn motortheorie Duidelijk uitleg en veel oefenexamens.
Zelf heb ik 6 lessen AVB gehad en AVB in één keer gehaald. En ook 6 lessen AVD (Eigenlijk 8, maar dat komt door omstandigheden. Examen is een 1.5 maand uitgesteld ivm hartaanval examinator). En nu as dinsdag AVD examen. Spannend!
Van welk jaar is dat boek dan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef mjan het volgende:
[..]
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.
Leuk dat je eerste les zo goed is bevallen.
7e druk, editie 2012. Het enige wat niet meer klopt in het boek was dat er stond dat 130km op de snelweg nog een proef was.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Van welk jaar is dat boek dan?
Anders heb ik er wel belang bij.
Ah, een Bruinsma'er: waarom heb je voor hen gekozen? ik heb hier al eerder een pleidooi gehouden voor kleinere rijscholen: geen eigen terrein dus max 2 lessers tegelijk, altijd dezelfde instructeur, etc. En mijn rijschool was 8 euro per uur goedkoper dan Bruinsmaquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:56 schreef Nero22 het volgende:
Haha, klinkt goed allemaal. Ik heb al wel eens op een opgevoerde scooter gereden in Australie, dus een HEUL HEUL HEUL HEUL klein beetje feeling heb ik misschien wel.
[ afbeelding ]
Lekker veilig ook, met 80 km/u.
Maar ja: inderdaad 4 uur AVB als ik in de agenda kijk. Rijschool Bruinsma in Utrecht btw, dus ook groot eigen oefenterrein.
Ik heb voor hen gekozen omdat ik mijn rijbewijs binnen een maand wil halen. Gezien ik alleen deze maand totaal geen verplichtingen heb is verwarmde kleding wel handig dacht ik zo. En daarbij vind ik het ook niet erg om meerdere instructeurs te hebben. Ik heb overigens maar 1 instructeur voor AVB en 1 voor AVD geloof ik. Ik vind het dus niet zo'n bezwaar. Ik moet er wel dik drie kwartier voor reizen, maar goed, dat moet ik er maar voor over hebben...quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:13 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ah, een Bruinsma'er: waarom heb je voor hen gekozen? ik heb hier al eerder een pleidooi gehouden voor kleinere rijscholen: geen eigen terrein dus max 2 lessers tegelijk, altijd dezelfde instructeur, etc. En mijn rijschool was 8 euro per uur goedkoper dan Bruinsma
Nog interesse in theorieboek overigens? aantal jaar oud, maar regeltjes zijn over het algemeen hetzelfde gebleven
Zoek een instructeur op met een hoog slagingspercentage... je kunt beter wat extra lessen dan 3 keer op moeten want dat laatste is altijd duurder. Bij mijn instructeur was ik er ook bang voor, achteraf gezien heb ik het gevoel dat hij juist heeft gehandeld en beide praktijk examens behaalde ik in 1 keer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
meh, 69 euro is wel errug prijzig voor een internetcursus :S....
6 lessen avb en 6 lessen avd? Is dat uren of moet je dat keer 2 doen... dat is wel snel?
* ManageTheAnger vraagt zich af, of hij weer veel te veel gaat betalen
Er zijn motortypes waarbij je warm moet peilen en kleppen stellen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:22 schreef Anne het volgende:
Ah sorry, ik bedoelde user Erasmo. Die zei dat.
Ook een steekhoudend argument is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Ener-G het volgende:
En wat dacht je ervan om het peil te controleren voor het rijden, zodat je weet of er uberhaupt nog olie in zit?
Idem met het controleren van de bandenspanning.
Er is inderdaad een vrij levendige tweedehandsmarkt voor theorieboeken. Proefexamens zijn ook wel te downloaden via de bekende wegen(Yarr )quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef mjan het volgende:
[..]
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.
Leuk dat je eerste les zo goed is bevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 67% gewijzigd door Nero22 op 04-01-2014 02:33:48 ]It's funny
But not ha-ha funny.
12 uurtjes? Voor alleen AVB? Dat moet goed te doen zijn hoorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
Planning is binnen...
14 januari theorie
18 januari 4u lessen (om 8u al....)
1 februari 4u lessen (ook om 8u al...)
8 februari 4u lessen (wederom om 8u.... ffs)
12 februari AVB examen!
Ben benieuwd!!! Heb er onwijs veel zin in en hoop echt dat het allemaal in 1x goed kan gaan (maar ook dat het weer mee blijft zitten want februari is vaak wel een kut maand)
Vroeg of het eerder kon, maar de beste man gaf aan dat het CBR niet eerder examens afneemt ofzo, of geen eerdere mogelijkheid heeft.
Yes let's hope so..quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
12 uurtjes? Voor alleen AVB? Dat moet goed te doen zijn hoor
Dat is wel heel erg weinig, wat is je feedback tijdens de les over je rijden?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:01 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie gemiddeld genomen voor avd? Ik ga donderdag na slechts 4 lessen afrijden. Denk dat het te weinig is eigenlijk....
Heb er pas 1 gehad Feedback toen was dat het wel redelijk ging, paar kleine puntjes zouden we in de volgende lessen aan werken. Maar die lessen zijn er door omstandigheden steeds niet van gekomenquote:Op maandag 6 januari 2014 09:11 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit op de tien
[..]
Dat is wel heel erg weinig, wat is je feedback tijdens de les over je rijden?
Ik had 5 uur, en nog een half uurtje naar het CBR, ging prima.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:01 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie gemiddeld genomen voor avd? Ik ga donderdag na slechts 4 lessen afrijden. Denk dat het te weinig is eigenlijk....
Ik hoop hetquote:Op maandag 6 januari 2014 11:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had er 5, ging prima.
AVD is zo moeilijk niet, zeker niet als je wat auto ervaring hebt. Dan moet je eigenlijk vooral nog op je wegpositie letten en zorgen dat je overal vooral staat.
Lees ik gister net in het theorieboek, dat dit eigenlijk niet uitmaakt.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik hoop het
Ik heb bijna 15 jaar ervaring in de auto dus deelnemen aan verkeer an sich moet het probleem niet zijn.
In dat theorieboek staat wel meer. Beetje hetzelfde als iemand die claimt alles te weten omdat ie de theorie geleerd heeftquote:Op maandag 6 januari 2014 14:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Lees ik gister net in het theorieboek, dat dit eigenlijk niet uitmaakt.
Op de motor moet je op heel andere dingen letten.
Opzich ook wel logisch, putdeksels, grind, gaten in het wegdek, verkeerssituaties beter inschatten want op de motor ben je veel kwetsbaarder etc etc.
Klinkt een beetje als iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald, en heel stellig zegt: "zo, en nu kan ik rijden".
Niet lullig bedoeld dit trouwens hoor, dat even vooropgesteld.
Ben al een paar andere dingen tegengekomen in het boek die (ook) niet kloppen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In dat theorieboek staat wel meer. Beetje hetzelfde als iemand die claimt alles te weten omdat ie de theorie geleerd heeft
Je hebt er wel degelijk wat aan omdat je beter kunt anticiperen een dat is vreselijk belangrijk op de motor. Al is het niveau waarop je moet kijken op de motor totaal niet meer te vergelijken van in een auto, je moet véél alerter zijn. Maar het begin is er, ze zullen je wat minder snel verrassen.
En natuurlijk moet je op de motor nog op extra dingen letten, de zaken die jij noemt inderdaad, maar misschien nog wel belangrijker de positie op de weg.
Volgens mij is dat een auto theorie boek dan.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Moet je kiezen uit remmen, gas loslaten of niets doen.....
Die dingen liggen eigenlijk zo dicht bij elkaar, dat het maar net is hoe de situatie zich ontvouwt voor je.
Klopt. Toch is het een theorieboek voor de motor, staat ook bij dat het geen examenstof is ;-)quote:Op maandag 6 januari 2014 17:26 schreef OuweBaas het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een auto theorie boek dan.
Die vragen krijg je namelijk niet in je theorie examen voor de motor
Succesquote:
Ja, er rust een beetje een vloek opquote:Op maandag 6 januari 2014 15:50 schreef Anne het volgende:
Eindelijk sanger !
Heel veel succes alvast voor donderdag!
quote:
Ik heb ook weinig AVD lessen gehad en ben met een zeer matige voldoende (bewoording van de examinator) geslaagd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja, er rust een beetje een vloek op
Steeds komt het niet uit. Dan kan ik heeft de rijschool geen tijd en andersom. Maar de datum stond al gepland en ik was te laat (lees te laks) om te verzetten. Nu dus maar met erg weinig lessen een poging wagen...
Dat ben ik ook wel hoor Sowieso in het verkeer En ben van nature een vrij sportieve chauffeur in de auto, en dat is voor op de motor ook een voordeelquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig AVD lessen gehad en ben met een zeer matige voldoende (bewoording van de examinator) geslaagd.
Maar hey, geslaagd is geslaagd . Zelfverzekerd zijn is belangrijk op de motor, dus ben dat gewoon!
Das meer aand e vrouwen toch?quote:Of fake het!
Ik rijd alleen maar oude trage auto's dus voor mij ging er een wereld openquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel hoor Sowieso in het verkeer En ben van nature een vrij sportieve chauffeur in de auto, en dat is voor op de motor ook een voordeel
[..]
Das meer aand e vrouwen toch?
Wat een watjes! Ik zou serieus een andere rijschool overwegen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:22 schreef Cobratjuh het volgende:
Hotsjeee ik leef ook nog naar maanden van herstel aan dat been van mij, (na dat ongelukje met lessen juni vorig jaar) kan ik eindelijk weer rijden. Maar nu lest de rijschool niet, dat doen ze niet in deze maanden dus moet ik wachten tot maart
Nog even over dat been: Uit eindelijk heeft er erg veel littekenweefsel op de spieren gezeten dit is door de vele fysio behandelingen en steunkousen afgenomen. Ik zal er altijd wel last van hebben maar goed ik kan weer remmen dat is het belangrijkste. Dus de tip van flip. Laat nooit een motor op je been stuiteren dat vind je been niet heel erg leuk
Vastquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:59 schreef Anne het volgende:
Oh, is dat het ! Nouja, dat ben ik toevallig.
Bedankt Anne... ik zat niet op te letten.quote:
AVD . Geen dus, als het goed is.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:51 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Top!
Welke oefeningen moest je doen?
fixed.quote:
Gefeliciteerd!quote:
Das mij weer iets te gortig, ik blijf een koukleum. Wel zomerhandschoen want handkappenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik ga morgen gewoon in de kevlar spijkerbroek zo warm als het nu is
Wel met thermo eronder hequote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:00 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Das mij weer iets te gortig, ik blijf een koukleum. Wel zomerhandschoen want handkappen
Je zoekt duidelijk in een andere prijsrange dan ik, maar ik heb mijn GSF600 Bandit uit '95 met 70k op de klok gekocht voor ¤1.500 en in tegenstelling tot wat men in het motortopic denkt is het een prima machine die me nooit heeft laten staan tenzij ik hem zelf gesloopt had met onderhoud Wil al sinds ik enige interesse heb voor motoren al heel graag een Bandit, dus die keuze was makkelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik ben erg benieuwd, wat is het budget wat jullie uitgetrokken hebben of uittrekken voor je eerste motor?
Welke is het uiteindelijk geworden?
Zelf heb ik een Kawasaki Z750 op het oog, uit minimaal 2008... maar ik vraag mij af of dat niet te gek is met een prijs van tussen de 5-6000 euro (ex motorgear)..
Nou weet ik wel, ieder heeft een eigen budget en/of eigen motivaties om iets wel of niet te doen maar ik ben gewoon benieuwd naar het gemiddelde.
Het verbaasde me echt dat de helft gezakt was bij mij.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:08 schreef JaFFe het volgende:
Vandaag theorie examen gehaald. Ik had het goed geleerd met het boek van Verjo, de vragen in dit boek komen heel erg overeen met de CBR vragen dus was eigenlijk best simpel.
Ja bij mij ook. Volgens mij onderschatten veel mensen het of ze gaan er heen met het idee van ik doe het wel ff en anders de volgende keer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:11 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het verbaasde me echt dat de helft gezakt was bij mij.
Met theorie examen ging ik altijd heen onder het mom, ik zie wel. Dit was met A,B,C,D en E. Wel iets voorbereiding gedaan maar niet echt serieus maar toch elke keer max 4 fout. Met afrijden enkel afgestraft met D, met halteren raakte ik met de spiegel het bordje bij de bushaltequote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:12 schreef JaFFe het volgende:
[..]
Ja bij mij ook. Volgens mij onderschatten veel mensen het of ze gaan er heen met het idee van ik doe het wel ff en anders de volgende keer.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:04 schreef Scheringa het volgende:
Zo mensen, ik heb al even niks van me laten horen.
Gisteren voor de eerste keer AVB gedaan en zowel mijn vriendin als ik zijn in een keer geslaagd!!
Als je je daar prettig bij voelt moet je die gewoon kopen. Dat je gegarandeerd gaat vallen is onzin.quote:ManageTheAnger, mijn vriendin en ik hebben een Kawa z750R uit 2012 op het oog als eerste motor. Er staan nog geen kilometers op dus hij is eigenlijk gewoon nieuw. Hij staat nu voor zo'n 8K, hopelijk gaat er nog iets van af voor we ons rjibewijs hebben.
Ik moet zeggen dat ik er weinig voor voel om een oudere motor met, naar mijn idee, veel kilometers te kopen voor weinig geld. En daarbij, die Kawa is gewoon super mooi!
Sowieso all-risk verzekeren natuurlijk. Zoals ik al zei, het is gewoon een nieuwe fiets. En we zien wel of we hem laten vallen. Zo ja, jammer dan, zo nee, mooi meegenomen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:21 schreef mstx het volgende:
Als je je daar prettig bij voelt moet je die gewoon kopen. Dat je gegarandeerd gaat vallen is onzin.
Zo'n ding zou ik alsnog wel all-risk verzekeren.
Goed bezig wind kan knap klote zijn ja, als die onder je fiets slaat in een bochtquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:35 schreef Ener-G het volgende:
Hopla, AVB in de pocket, alle 7 in een keer goed. Best pittig nog vanmorgen met die wind
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:35 schreef Ener-G het volgende:
Hopla, AVB in de pocket, alle 7 in een keer goed. Best pittig nog vanmorgen met die wind
Daar mag zeker wel iets van af, als je er gelijk twee haalt inclusief gear?quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:04 schreef Scheringa het volgende:
Zo mensen, ik heb al even niks van me laten horen.
Gisteren voor de eerste keer AVB gedaan en zowel mijn vriendin als ik zijn in een keer geslaagd!!
Volgende week theorie en dan hopelijk voor maart nog AVD, maar dat zou wel moeten lukken.
ManageTheAnger, mijn vriendin en ik hebben een Kawa z750R uit 2012 op het oog als eerste motor. Er staan nog geen kilometers op dus hij is eigenlijk gewoon nieuw. Hij staat nu voor zo'n 8K, hopelijk gaat er nog iets van af voor we ons rjibewijs hebben.
Ik moet zeggen dat ik er weinig voor voel om een oudere motor met, naar mijn idee, veel kilometers te kopen voor weinig geld. En daarbij, die Kawa is gewoon super mooi!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:35 schreef Ener-G het volgende:
Hopla, AVB in de pocket, alle 7 in een keer goed. Best pittig nog vanmorgen met die wind
Nou we halen er maar een hoor, eerst maar met zijn 2en met 1 motor doen. Wordt anders een beetje overdreven met 2 auto's en 2 motoren . We gaan idd wel proberen er wat van af te halen en er een andere uitlaat erbij te krijgen, die standaard uitlaat is namelijk niet om aan te zienquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daar mag zeker wel iets van af, als je er gelijk twee haalt inclusief gear?
Gefeliciteerd! Zelf heb ik volgende week dinsdag theorie, en pas 12 februari mijn AVB.
Laten we hopen dat het KNMI met zijn voorspellingen er weer flink naast zit
[..]
Gefeliciteerd!
Zie wel regelmatig voorbij komen dat ze twee stopproeven laten doen.... Op andere fora ook... noodstop en stopproef... Die precisie stop vind ik lastiger dan een 8 draaien Het remmen gaat nog wel maar dan heb ik nog niet teruggeschakeld (moet wel zeggen, was pas de eerste keer dat ik het deed laatst)
Dat je nog 1 hebt weten te vinden die standaard is ..... bijna overal waar ik kijk zijn ze al omgewisseld.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:16 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Nou we halen er maar een hoor, eerst maar met zijn 2en met 1 motor doen. Wordt anders een beetje overdreven met 2 auto's en 2 motoren . We gaan idd wel proberen er wat van af te halen en er een andere uitlaat erbij te krijgen, die standaard uitlaat is namelijk niet om aan te zien
Precisie stop is heel even een gevoel kweken. Ik mocht hem trouwens wel doen met mijn AVB, maar de examinator vond hem in een keer goed. Dat gold trouwens voor alle oefeningen behalve de noodstop, die moest ik wel over doen.
Ik mag inderdaad ook een dinsdag voor de theorie, jij toevallig ook in Rijswijk?
Doe je in de auto stiekem ook al wanneer je een verkeerslicht nadert.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Die noodstop lijkt een stuk makkelijker... met die precisiestop van 50km per uur, en dan gelijkmatig remmen, en tegelijkertijd terugschakelen van de 3 naar de 1... daar zie ik nog de meeste problemen in ...........
Ja dat vond ik ook wel een wonderquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Dat je nog 1 hebt weten te vinden die standaard is ..... bijna overal waar ik kijk zijn ze al omgewisseld.
Maar dat doe je bij de stopproef toch ook? Of heb je er daar ook problemen mee?quote:Die noodstop lijkt een stuk makkelijker... met die precisiestop van 50km per uur, en dan gelijkmatig remmen, en tegelijkertijd terugschakelen van de 3 naar de 1... daar zie ik nog de meeste problemen in ...........
Bij die noodstop hoef je dus niet terug te schakelen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Ener-G het volgende:
Het lastige van de precisiestop vond ik dat ik de afstand lastig kon schatten waarin je stil kan staan, die is veel korter dan je denkt. In het begin remde ik in ieder geval te hard, waardoor ik later in de oefening wat moest lossen om nog bij de laatste pion uit te komen. Maar dat is een kwestie van oefenen en voor elke motor ook weer anders.
Er zit trouwens wel degelijk een volgorde in, alleen gebeurt het zo snel dat het bijna lijkt alsof alles op hetzelfde moment gaat. Je komt aanrijden, gas los, voorrem + koppeling in, achterrem, dan heb je even een momentje om je afstand te peilen en evt. iets harder te remmen, en als je bijna stilstaat trap je even met de linkervoet van zn 3 naar zn 1.
Stopproef is hetzelfde, alleen dan wordt dat 'evt. iets harder remmen', zeker weten fors remmen.
Noodstop is hetzelfde als de stopproef, alleen dan zonder schakelen
Gas los, voorrem + koppeling in, voetrem, en dan pas harder remmen. Het enige waar je op dat moment dan nog over na hoeft te denken is hoe hard je je voorrem in knijpt; Dat kan harder dan je denkt, als je maar niet meteen bij het poortje in 1x vol die rem in knijpt, want dan schiet je de ABS in of blokkeer je. Oh en daarna uiteraard je rechtervoet neerzetten als je eenmaal gestopt bent, anders val je om
Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoorquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Ener-G het volgende:
BlackLining> Volgens mijn instructeur moest ik toch echt eerst de voorrem in knijpen en dan pas de voetrem, en op bijna hetzelfde moment dat de voetrem ingetrapt wordt pas echt heel hard met de voorrem. Denk dat dat hetzelfde is wat jij bedoelt, je kan dan inderdaad ook veel harder remmen dan wanneer je meteen vol die voorrem in knijpt.
Volgens mn instructeur blokkeert/slipt/abs't het achterwiel veel sneller dan voor als je daar eerst mee remt ipv de voorrem, en dat heeft ie me ook een paar keer laten doen om het te ondervinden.
Dat is dan wel stukken makkelijker lijkt mij....quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:50 schreef BlackLining het volgende:
Noodstop is inderdaad zonder terug te schakelen. gewoon zo snel mogelijk stil staan. Daarnaast mag bij de noodstop je achterwiel kort blokkeren, bij de anderen niet.
@Ener-G: eerst achterrem aanleggen, dan voor. Als je achter remt verschuift het gewicht van de motor naar voren en zakt hij iets door zijn vering. Meer druk op het wiel, dus meer grip en beter (een veiliger) remmen.
Gefeliciteerd!quote:
Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoor
Daarnaast is een slippend achterwiel geen ramp, maar wanneer je voorwiel blokkeert heb jij helemaal niks meer te vertellen. Daarom dus eerst druk op het voorwiel een dan pas vol erop.
Mooi zo, de juiste remtechniek ontwikkel je nog wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:24 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.
Examinator was in ieder geval ook goed aan het kijken naar hoe ik aan het remmen was, en die vond het prima. Alle 7 proeven in een keer gehaald
Erasmo> Proficiat!
Ah, dat is vervelend ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.
Volgende keer hopelijk betere omstandigheden .
Nou, da's fraai danquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.
Volgende keer hopelijk betere omstandigheden .
Hij vond dat ik te dicht op een auto zat op de snelweg voordat ik hem ging inhalen, te weinig afstand. Verder vond hij mijn bochten wat slordig/beetje onrustig.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Anne het volgende:
En sanger? Hoe ging ie?
[..]
Ah, dat is vervelend ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.
Waarop ben je precies gezakt? Wat ging er daarna fout?
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou, da's fraai dan
In principe gewoon gezakt door overmacht eigenlijk. Wat was het smoesje van de heren in blauw?
Vrouwelijke agentenquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Misselijkquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Lekker weer. Politie vertoond opvallend vaak verkeershufterij inderdaad, ook zonder zwaailicht. Puur machtsmisbruik want je wint het toch niet inderdaadquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
quote:
Ahhh, wat jammer ! Wat ging niet zo best dan?quote:
Als je nu 20 bent mag je sinds 30-12-2013 meteen voor A2 gaan. (max 35 kW).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:18 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de types motorrijbewijzen? Ik ben nu 20, en heb sinds 3 jaar mijn autorijbewijs, maar heb geen zin om op een 125cc ding te moeten rijden en dan over 2 jaar weer examen te moeten doen. Ik heb een tijd geleden iets gelezen dat deze regeling in begin 2014 zou komen te vervallen zodra je direct met 21(?) KW kan beginnen. Iemand meer info?
Wat welquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:01 schreef Anne het volgende:
Ahhh, wat jammer ! Wat ging niet zo best dan?
Ja, het kloterige is dat je niet kunt terug praten, maar eigenlijk had je hem dan gewoon even aan de kant moeten gooien. Zij snappen vast wel dat die shit gewoon goed moet werken .quote:Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat wel
Eigenlijk was het gewoon een rommelige rit. Begon al met een oortje wat niet helemaal lekker werkte waardoor ik aanwijzingen soms erg laat pas doorkreeg.
En ik reed voor het eerst in regen, met plasjes op de wegen, en daarom wat te voorzichtig. Hij vond dat ik daardoor een wat onzekere indruk maakte.
Dat welquote:Op maandag 13 januari 2014 13:30 schreef Anne het volgende:
Zonde! Volgende keer beter! Wel fijn dat je in ieder geval eens gereden hebt met regen.
Nee nog niet. Twijfel nog of ik niet een rijschool wat meer in de buurt zoek. Nu is het al 45 minuten naar de rijschool, 45 minuten terug.... En daardoor is het inplannen soms nog weleens lastig.quote:Weet je al wanneer je weer op mag? Al een datum geprikt?
Succes!quote:Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...
Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.
Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor
Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt . Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Vandaag eerste officiele les gehad.
Precisiestop, stopproef, noodstop, snelle slalom, stapvoets rijden, langzame slalom en vertragingsoefening gehad in 2 uurtjes.
Alle remoefeningen gingen goed. Snelle slalom kan ik met 25km/u goed uitvoeren, op naar de 30 dus.
Stapvoetsrijden ging ook goed maar de langzame slalom... Man man man, hopen dat ik dat niet ga krijgen op de avb.
Vrijdag theorie
Succes!quote:Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...
Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.
Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor
Als die slalom eenmaal lukt... Ik heb meer moeite met het achtje. Ik heb gehoord dat ik vooral niet langzamer moet gaan rijden.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Stapvoetsrijden ging ook goed maar de langzame slalom... Man man man, hopen dat ik dat niet ga krijgen op de avb.
Vrijdag theorie
Succes! Laat je het ons weten?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...
Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.
Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef mjan het volgende:
[..]
Succes!
[..]
Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt . Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:56 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Succes!
[..]
Als die slalom eenmaal lukt... Ik heb meer moeite met het achtje. Ik heb gehoord dat ik vooral niet langzamer moet gaan rijden.
Wat........... een............. kutvragen...quote:Op maandag 13 januari 2014 22:19 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Veel oefenen dus
Heb het ongeveer 10 keer uitgevoerd en het is me 3-4 keer gelukt. Motor sloeg een keer af bij de laatste pilon. 200 kilo zware motor kon ik niet houden op 1 been dus legde hem maar neer op de rechterzij. Heb dan meteen een lesje motor overeind zetten gehad
[..]
Succes! Laat je het ons weten?
Gefeliciteerd, nu op naar de praktijk inderdaadquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat........... een............. kutvragen...
500 oefenvragen gedaan, en nog was het totaaaaaaal anders dan op het examen.
Zal wel aan de zenuwen gelegen hebben denk ik.
Maar toch is deze boy geslaagd! Op het randje met 6 fout Voelt goed, ook omdat ik voor de theorie voor de auto wel de eerste keer zakte.
Op naar AVB op 12 februari!
Feli Wat was een kutvraag bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat........... een............. kutvragen...
500 oefenvragen gedaan, en nog was het totaaaaaaal anders dan op het examen.
Zal wel aan de zenuwen gelegen hebben denk ik.
Maar toch is deze boy geslaagd! Op het randje met 6 fout Voelt goed, ook omdat ik voor de theorie voor de auto wel de eerste keer zakte.
Op naar AVB op 12 februari!
Heuj, ook gefeliquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:44 schreef Scheringa het volgende:
Vandaag theorie examen gedaan en in 1 keer geslaagd. Nu nog een paar lesjes AVD en dan examen inplannen!!
Die vraag heb ik letterlijk gehad!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie
A) Een kind <1,20 m moet voor de bestuurder geplaatst wordenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie
Ik klets ook maar wat hoor. En net wat je zegt...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:51 schreef Tunafish het volgende:
Ja, ik weet niet meer welk antwoord ik heb gekozen, vond alles zo gigantisch debiel dat degene die ook maar een van die drie zou proberen direct zijn rijbewijs moet inleveren.
Kinderen, of eigenlijk mensen onder de 18 achterop een motor is uberhaupt niet verantwoord.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie
Mwoah, heb als jochie van 16 geregeld bij mijn vader achterop rondgereden, dat was best te doen. Was wel met klamme handjes om hem heen klemmen en hem strakker knuffelen dan ik ooit heb gedaan of de rest van mijn leven zal doenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kinderen, of eigenlijk mensen onder de 18 achterop een motor is uberhaupt niet verantwoord.
Sommige vragen zijn echt onzin ja. Ook wel eens dat je zit met vragen als "U wilt dit doen. Mag dat?". Tja, het mag soms wel. Maar zulke dingen bij je examen doen is wel instant zakken omdat het veel te gevaarlijk is.
Theorie is ook wel een beetje geluk hebben natuurlijk. Je moet in ieder geval al blij zijn dat je niet van die achterlijke gevaarherkenning vragen hebt Gelukkig, want gevaarherkenning is op de motor nog veel belangrijker dan in een auto. Echter leer je dat natuurlijk niet uit een boekje, maar door een paar keer bijna van je sokken te worden gereden. Dan let je in het vervolg wel op. Had laatst nog wel ergens een mooi filmpje gevonden voor gevaarherkenning op de snelweg trouwens, dat was wel serieus goed.
Situatie:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:06 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Feli Wat was een kutvraag bijvoorbeeld?
[..]
Heuj, ook gefeli
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Situatie:
Motor op een weggetje.
Vraag: "mag je hier beide remmen gebruiken?"
Ja dat mag
Nee dat mag niet
Zo'n vraag, gaat he-le-maal nergens over.
Je mag namelijk niet onnodig remmen, maar het is ook niet verboden om áls je remt, dit met beide remmen te doen.
Bij mij vroegen ze of het toegestaan was, waarbij ik dan uit de volgende antwoorden kon kiezen:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie
SPOILER: AntwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:29 schreef Nero22 het volgende:
O, nog een leuke die ik nu vind ik mijn oefenexamen:
[ afbeelding ]SPOILER: AntwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Situatie:
Motor op een weggetje.
Vraag: "mag je hier beide remmen gebruiken?"
Ja dat mag
Nee dat mag niet
Zo'n vraag, gaat he-le-maal nergens over.
Je mag namelijk niet onnodig remmen, maar het is ook niet verboden om áls je remt, dit met beide remmen te doen.
Herstel, dat was de juiste vraagstelling, en ik had hem ook goed maar dan nog vind ik de situatie waarin het gevraagd wordt onredelijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:41 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?
Het ging niet over die situatie, dus ja dat mag..
Mja, da's gewoon een compleet irrelevante kutvraag inderdaadquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:41 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?
Het ging niet over die situatie, dus ja dat mag..
Dat sowieso natuurlijk, maar ik ben het met ManageTheAnger eens. Die vraagstelling in combinatie met de foto was gewoon kut!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, da's gewoon een compleet irrelevante kutvraag inderdaad
Ik had hetzelfde met die vertragingsoefening. Mijn instructeur nam me toen achterop en hij remde af tot zo'n 20 km per uur waardoor je wel je motor op gang moet houden, anders red je het einde niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
vertragingsoefening... dit gaat nog wel wat moeite kosten, het lastigste vind ik om na die vertraging de motor trekkende te houden (en dus niet gewoon met gas dicht lekker door die pionnen heen zwalken)
wegrijden uit een parkeervak.. links is geen probleem meer, maar rechts is toch nog vaker vervelend.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 januari 2014 14:45 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Vrijdag mijn theorie in 1 keer gehaald
45 goed, beetje slecht vond ikzelf maar sommige vragen stonden niet in mijn boek...
AVB 4 feb gaat helaas niet door door andere verplichtingen. Even een nieuwe datum prikken en mijn uren daarop aanpassen. Vraag me af of mijn motorles morgen doorgaat.
Correct, hoe eerder je op snelheid bent hoe meer voorbereidingstijd je hebt. Voor de vertragingsoefening mag je echt stevig optrekken, als je te snel gaat hoor je dat vanzelf van de instructeur.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:06 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde met die vertragingsoefening. Mijn instructeur nam me toen achterop en hij remde af tot zo'n 20 km per uur waardoor je wel je motor op gang moet houden, anders red je het einde niet.
Met het wegrijden moet je denk ik meer gas gebruiken, dan zal het wel makkelijker gaan.
Ik zit op een onbeperkte motor (de 35 kw'tjes staan in onderhoud ) en ik moet het gas juist vol open trekken. Net wat je zegt: des te meer tijd je hebt om het goed voor te bereiden. En op ons oefenterrein is er ook niet gek veel meer spelingsruimte als je niet je gas open zet.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Correct, hoe eerder je op snelheid bent hoe meer voorbereidingstijd je hebt. Voor de vertragingsoefening mag je echt stevig optrekken, als je te snel gaat hoor je dat vanzelf van de instructeur.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
Netjes. Bij wie les je?quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
Gefeliquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:48 schreef OuweBaas het volgende:
Zo na 2 niet zo'n succesvolle pogingen om mijn theorie te halen vanochtend toch geslaagd
44 van de 50 goed, dus dat is voldoende.
Straks naar de rijschool bellen en een praktijk examen laten inplannen
Gefeliciteerd en succes!quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[..]
Gefeli
Ik ben vanmorgen ook geslaagd voor mijn theorie met 3 fout! Morgen AVB...
Gefeliciteerd! Daar heb ik ook mijn AVB gedaan Maar ik kom uit Apeldoorn, dus ook wel eeb stukje rijden inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
Bedankt!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:11 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Daar heb ik ook mijn AVB gedaan Maar ik kom uit Apeldoorn, dus ook wel eeb stukje rijden inderdaad.
Met welke oefeningen heb je moeite? Heb je nog even een les vantevoren? En ach, fouten maken mag, zolang je het maar niet in hetzelfde cluster doet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef Nero22 het volgende:
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend.
Denk gewoon dat je even leuk met de motor in de weer bent...quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef Nero22 het volgende:
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend.
IK had ineens moeite met achtje en halve draai rechtsom. Misschien kwam dat ook wel omdat ik ze dit keer helemaal zonder koppeling deed en dus alleen met rem en gas, wat resulteerde in een bokkende motor. Ik lees net dat je de koppeling best mag gebruiken, zolang je maar niet ontkoppelt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:21 schreef mjan het volgende:
[..]
Met welke oefeningen heb je moeite? Heb je nog even een les vantevoren? En ach, fouten maken mag, zolang je het maar niet in hetzelfde cluster doet.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:36 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Denk gewoon dat je even leuk met de motor in de weer bent...
Geniet van het moment in plaats van erover na te denken ;-)
Je hebt dat rijbewijs al binnen, morgen is maar een formaliteit ;-)
Ah, maar die kun je in ieder geval nooit allebei krijgen dus dat is mooi; kun je jezelf toestaan om die te verprutsen mocht je een van beiden moeten rijden. Ik heb zelfs trouwens de halve draai en achtje altijd zonder koppeling moeten rijden van mn instructeur, weet niet meer precies wat zijn argumentatie daarachter was, want het is inderdaad niet verplicht maar maakt het wel een stukje moeilijker.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
IK had ineens moeite met achtje en halve draai rechtsom. Misschien kwam dat ook wel omdat ik ze dit keer helemaal zonder koppeling deed en dus alleen met rem en gas, wat resulteerde in een bokkende motor. Ik lees net dat je de koppeling best mag gebruiken, zolang je maar niet ontkoppelt.
Ik heb geen les meer van te voren, maar mag nog wel een kwartiertje/half uurtje inrijden.
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het achtje echt de hel vond. Kreeg het heel lang gewoon echt niet onder de knie (en alle mede-lessers maar lekker soepel doordraaien natuurlijk). Tot ik het één les voor m'n examen, in de stromende regen, opeens doorkreeg. Ik wil het eigenlijk nu weer eens gaan oefenen op mn eigen motor, want blijft een zwak punt bij mij.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:10 schreef Ener-G het volgende:
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.
Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
Verschilt volledig per motor.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:10 schreef Ener-G het volgende:
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.
Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
CB500 zie ik.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:44 schreef Ener-G het volgende:
Maar tenzij ie op zijn eigen motor lest, denk ik niet dat nero22 op een oudere viercilinder bezig is.
Ik heb op een CB500 gelest en de halve draai en de 8 deed ik zonder koppeling, was gemakkelijk en zonder bokken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
CB500 zie ik.
Ik betwijfel het wat makkelijker is. Ik zou de koppeling wel gebruiken. Als je dat beheerst, gaat het alleen maar soepeler
Les daar zelf ook op...quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:58 schreef Nero22 het volgende:
Inderdaad een CB(F)500. Ach, ik ga het vanmiddag gewoon nog eens een paar keer proberen en dan zien we het wel.
Wegrijden uit parkeervak gehad?quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Mooi zo. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Gefeliciteerd! Alles is dus mooi goedgekomen!quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Ah, langzame slalom is verplichtquote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef mjan het volgende:
[..]
Succes!
[..]
Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt . Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.
Verplicht om te doen ja, maar je hoeft hem niet goed te hebben om te slagen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:46 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Ah, langzame slalom is verplicht
Tijdens een rustige werkdag even AVB theoretisch voorbereid. Heb 5 oefeningen nog niet gedaan.
Wat deed jij allemaal tijdens je examens dat je zo vaak hebt weten te zakken?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:36 schreef Tunafish het volgende:
Ik hoop het ook voor je. Vorig jaar had ik in december mijn eerste AVD, die ging gewoon door ondanks wat sneeuw dat daarvoor was gevallen. Toen gezakt, volgende examen begin januari, afgelast, twee weken later weer (weer gezakt ), eind februari weer, wéér afgelast, week later weer gereden en weer gezakt ( in ieder geval consistent ) en uiteindelijk 8 april laatste (dit keer succesvoller ) examen gedaan
Je moet je AVD ook niet met de auto doen Waarom zei je examinator dat dan? Deed je teveel fout ?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:10 schreef Tunafish het volgende:
Eerste keer reed ik te ruig, tweede keer te rustig . De derde keer was het 'geen motorrijden', maar dat was gewoon de instructeur die een kutdag had en er geen zin in had. Vierde keer ging wel goed
Pfff, wat stom zeg! Ik was bijna gezakt op het eerste deel van mijn examen (te impulsief rijden), maar wist dat geheel te compenseren met het tweede gedeelte gelukkig. Ik was er zelf tijdens het examen trouwens al van overtuigd dat ik gezakt was, zo slecht vond ik het gaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef Tunafish het volgende:
Nee, was bij een oprit naar de snelweg. Ik had van te voren geen duidelijk zicht op hoe lang die oprit was en voor me reed een vrachtwagen erop. Toen het verkeerslicht voor mij groen werd reed ik die oprit ook op en had ik volgens de instructeur erlangs moeten gaan omdat het allemaal lang genoeg was. Maar, omdat ik dat niet had gezien dacht ik 'ja, straks is het dus niet lang genoeg en parkeer ik mezelf in de bomen, ik wacht wel even'.
Dat was dus blijkbaar niet goed, ik had er gewoon vol langs moeten blazen, ook al zag ik het niet, en daar liet 'ie me op zakken. Verder was het die keer prima, maar dus blijkbaar geen motorrijden. Was ook met een leuk gevoel weer verder lessen; was puur blijven rijden tot het nieuwe examen was, want ik kon gewoon al rijden.
Ah zuur, ja dat 'doorblazen' heb ik tijdens mn les afgelopen zaterdag ook mee te maken gehad, eerste keer de ring Alkmaar op vanaf de stoplichten bij het cbr reed ik braaf met het verkeer mee tussen de auto's, terwijl ik er vol langs had moeten blazen om voor alle andere auto's bij het volgende stoplicht te zijn om rechtsaf te slaan. Tweede keer met wat meer pit langs alles gereden, behalve een caddy die ook flink gas gaf (reed tegen de 90-95 terwijl je er 70 mag), toen vond ik het welletjes en ben daar maar achter gaan hangen. Vond mn instructeur gek genoeg al veel beter dan de eerste keer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef Tunafish het volgende:
Nee, was bij een oprit naar de snelweg. Ik had van te voren geen duidelijk zicht op hoe lang die oprit was en voor me reed een vrachtwagen erop. Toen het verkeerslicht voor mij groen werd reed ik die oprit ook op en had ik volgens de instructeur erlangs moeten gaan omdat het allemaal lang genoeg was. Maar, omdat ik dat niet had gezien dacht ik 'ja, straks is het dus niet lang genoeg en parkeer ik mezelf in de bomen, ik wacht wel even'.
Dat was dus blijkbaar niet goed, ik had er gewoon vol langs moeten blazen, ook al zag ik het niet, en daar liet 'ie me op zakken. Verder was het die keer prima, maar dus blijkbaar geen motorrijden. Was ook met een leuk gevoel weer verder lessen; was puur blijven rijden tot het nieuwe examen was, want ik kon gewoon al rijden.
Joah, en ik trek hem als ik er even langs wil ook gerust open hoor, ben echt niet zo iemand die rustig 80 blijft keuvelen achter een vrachtwagen. Maar als ik geen fatsoenlijk overzicht heb van hoeveel ruimte ik heb om in te halen wacht ik liever even en haal ik de boel op de snelweg in. Ik heb tijd zat. Zou het ook weer zo doen als ik het over mocht doen. Beter ietsjes later aankomen op de plek van bestemming dan in een kist naar een hele andere plek gebracht te worden, dan is het maar even 'geen motorrijden'.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ah zuur, ja dat 'doorblazen' heb ik tijdens mn les afgelopen zaterdag ook mee te maken gehad, eerste keer de ring Alkmaar op vanaf de stoplichten bij het cbr reed ik braaf met het verkeer mee tussen de auto's, terwijl ik er vol langs had moeten blazen om voor alle andere auto's bij het volgende stoplicht te zijn om rechtsaf te slaan. Tweede keer met wat meer pit langs alles gereden, behalve een caddy die ook flink gas gaf (reed tegen de 90-95 terwijl je er 70 mag), toen vond ik het welletjes en ben daar maar achter gaan hangen. Vond mn instructeur gek genoeg al veel beter dan de eerste keer.
Maar dat zal de komende lessen ook nog wel wennen zijn, en blijft lastig, inschatten of je er lomp voorbij kan scheuren, of dat je er beter achter kan blijven.
Vind ik ook, veiligheid is belangrijker dan stoer motorrijden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:22 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Joah, en ik trek hem als ik er even langs wil ook gerust open hoor, ben echt niet zo iemand die rustig 80 blijft keuvelen achter een vrachtwagen. Maar als ik geen fatsoenlijk overzicht heb van hoeveel ruimte ik heb om in te halen wacht ik liever even en haal ik de boel op de snelweg in. Ik heb tijd zat. Zou het ook weer zo doen als ik het over mocht doen. Beter ietsjes later aankomen op de plek van bestemming dan in een kist naar een hele andere plek gebracht te worden, dan is het maar even 'geen motorrijden'.
Ja ik ook zoiets en ik werk wat met de achterrem.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:52 schreef Nero22 het volgende:
Hoeveel toeren draai je bij de langzame slalom? Ik liep altijd 2200 rpm ongeveer en liet de koppeling heel ver in. Misschien helpt dat?
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:32 schreef Pinkdwarf het volgende:
Ach, ik had de langzame slalom niet 1x goed gedaan tijdens het oefenen voor mijn AVB, maar tijdens de AVB had ik hem in één keer. Haha, ik zat te juichen op de motor.
Het is trouwens wel de oefening waar de meeste mensen problemen mee hebben. Succes ermee, ManageTheAnger!
Een instructeur met een jethelm? Lekkere kerel Die dingen draag je maar op een scooter.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:28 schreef Ener-G het volgende:
Hehe ken het.. instructeur wou mn avd nu al aanvragen, maar ik ben pas halverwege maart weer terug in NL.
Hopelijk stormt het zaterdag niet al te erg, afgelopen weekend pal wind tegen gehad op de ring (80km weg), instructeur vond het ook al niet te pruimen, en die reed zelfs met een jethelm ipv integraal/systeem
Niks mis mee. Ik heb zelf een helm waar ik een jethelm van kan makenquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een instructeur met een jethelm? Lekkere kerel Die dingen draag je maar op een scooter.
Of is dit 11kW les?
Yesquote:
Niks mis mee. Ik heb zelf een helm waar ik een jethelm van kan makenquote:
Ik klap hem wel dicht als ik harder dan 50 ga rijden want anders is het niet fijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef Ener-G het volgende:
Dat. Ieder z'n voorkeur, kan me voorstellen dat het bij het face-to-face uitleggen onderweg wat prettiger is dan door de intercom brullen. 9 van de 10 keer rij je toch op 50 km wegen. Ik moet er zelf overigens ook niet aan denken hoor, zo'n jethelm op een motor Iig niet op de snelweg.
Wat rijscholen betreft is het een van de beste in de regio, erg fijne instructeur om bij te lessen.
Ik bedoel meer dat wanneer ik bij mijn ongeluk laatst een jethelm op mijn kop had gehad, ik nu geen gezicht meer zou hebbenquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat. Ieder z'n voorkeur, kan me voorstellen dat het bij het face-to-face uitleggen onderweg wat prettiger is dan door de intercom brullen. 9 van de 10 keer rij je toch op 50 km wegen. Ik moet er zelf overigens ook niet aan denken hoor, zo'n jethelm op een motor Iig niet op de snelweg.
Wat rijscholen betreft is het een van de beste in de regio, erg fijne instructeur om bij te lessen.
Nee eerst geoefend op parkeerplaats, denk 3e of 4e les ofzo weg op.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:12 schreef Nero22 het volgende:
Leuke 1e ervaring! Ga je dan meteen de weg op joh? Lijkt me heel wat.
Wou al zeggen. Voor welk rijbewijs ga je?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee eerst geoefend op parkeerplaats, denk 3e of 4e les ofzo weg op.
Volledig Aquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:20 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Wou al zeggen. Voor welk rijbewijs ga je?
De natuur hielp je een handje om te slagen dus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:58 schreef Ener-G het volgende:
Ik was mn vizier een keer vergeten dicht te klappen, die waaide toen vanzelf dicht toen ik naar de 80 optrok
Hm dat deed mijn instructeur wel, weliswaar zat hij achterop echter wel op de openbare weg. Heel spannend.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:12 schreef Nero22 het volgende:
Leuke 1e ervaring! Ga je dan meteen de weg op joh? Lijkt me heel wat.
Ik vond het enger toen hij niet meer achterop zat en ik het ineens allemaal echt zelf moest doen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hm dat deed mijn instructeur wel, weliswaar zat hij achterop echter wel op de openbare weg. Heel spannend.
Oja, dat was bij de 3e les al.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:22 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik vond het enger toen hij niet meer achterop zat en ik het ineens allemaal echt zelf moest doen.
Euh ik moet nog op voor mn AVD, maar omdat mn vrouw nog op het CBR wacht met medisch verklaringsgedoe (we lessen samen) besloten om het allemaal te fixen als we weer terug in NL zijn. Komt financieel ook wat handiger uit allemaal en hopelijk is het ergste winterweer dan al gepasseerd mocht het nog gaan vriezen/sneeuwen e.d. Volgens onze instructeur zijn we er in ieder geval zo goed als klaar voor (hij wou hem eigenlijk al aanvragen voor ons beiden, maar kon voor m'n vrouw dus nog niet), alles wat we nu rijden is mooi meegenomen om meer ervaring op te doen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De natuur hielp je een handje om te slagen dus.
Van harte trouwens. Wat voor motor heb je of ga je aanschaffen als je die nog niet hebt?
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:05 schreef Metro2005 het volgende:
Succes managetheanger!
Ik heb gisteren mijn 2e les gehad, op het oefenterrein weer het schakelen en koppelen geoefend en stapvoets rijden met slippende koppeling gedaan en richting aangeven ( ! )
Volgende les is zaterdag en dan mag ik al de weg op vind het zelf wat snel maar de instructeurs zullen het wel weten lijkt me
Ik lees het vaker maar bv op de scooter vergeet ik het ook echt nooit uit te zetten. Maargoed zal me vast nog wel gebeurenquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'
Probeer de laarzen ook wat vaker aan te hebbenquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:18 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb mensen erop zien zakken, dat ze een halve kilometer met hun knipperlicht aan reden. Je hoeft het maar één belangrijke keer te vergeten
Als die laarzen nog stijf zijn gebruik je ze niet vaak genoeg
Heeft je rijschool geen broeken te leen of heb je een hele rare maat?quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Probeer de laarzen ook wat vaker aan te hebben
Zaterdag maar eens kijken voor een motorbroek, jas kan ik lenen van de rijschool. Laarzen, handschoenen en helm heb ik al gekocht voor ik met lessen begon maar als we straks de weg op gaan dan heb ik toch liever meer aan dan alleen een spijkerbroek
Geen broeken te leen. Alleen jassen en helmen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:32 schreef mjan het volgende:
[..]
Heeft je rijschool geen broeken te leen of heb je een hele rare maat?
Nouja,wat stom zeg! Rijscholen zouden gewoon een volledig pak in bruikleen moeten kunnen geven.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Geen broeken te leen. Alleen jassen en helmen.
13:35...quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'
Succes vandaag MTA, hoe laat moet je op?
Als je instructeur dat zegt komt het vast wel goed En ik weet niet uit welke regio je komt maar hier in omgeving R'dam is het momenteel ideaal weer ! zonnig en droog.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
13:35...
Hopen dat ik een beetje een goede motor heb.
Het zijn allemaal die honda's uiteraard en hetzelfde type maar ze hebben een 12 tal motoren ofzo.
Afgelopen les reed ik bijvoorbeeld op een motor waarvan de achterrem vervangen was en nieuwe koppelingskabel waardoor de koppeling inknijpen zwaarder was.
Net als een nieuwe voorband waardoor ik nu opeens wel de langzame slalom voor elkaar kreeg.
Nja en daarnaast, that I don't fuck up
Als ik zou zakken dan baal ik enorm aangezien extra lessen namelijk ook geen toegevoegde waarde meer hebben
"alles zit erin" zei mijn instructeur dus ja...
Noorden, wel droog maar grauw weer.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je instructeur dat zegt komt het vast wel goed En ik weet niet uit welke regio je komt maar hier in omgeving R'dam is het momenteel ideaal weer ! zonnig en droog.
Goed bezig, gaat lekker snel zo.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Geslaagd!!
"Nou MTA, met de hakken over de sloot"
Lopen met de motor - voldoende
Uitwijkoefening - voldoende
Langzame slalom - warempel een voldoende
Noodstop - voldoende
Stopproef - onvoldoende
Vertragingsoefening - onvoldoende >> I have no idea what happend.... maar dat had ik tijdens de lessen al, ik doe hem wel en voor mijn gevoel ging hij altijd wel goed maar ik had echt geen flauw idee wát ik nou eigenlijk precies aan het doen was.
Had nog lekker ruim de tijd om in te rijden, was wel even lekker... figuurlijk 8tje draaien enzo.
19 maart kan ik pas voor AVD examen doen.... Lessen worden nu ingepland.
Nog een maand wachten dus voordat ik af kan rijden
Thnx en jup! Heb er zin aan want dan kan ik eindelijk een motor kopen (proefrijden) haha!quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:33 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Goed bezig, gaat lekker snel zo.
Ik zette mijn knipper ook altijd halverwege de bocht uit. Ging altijd goed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:31 schreef Tunafish het volgende:
Mij is altijd geleerd om vlak voordat je uit de bocht komt je knipperlicht al uit te doen. Na iedere bocht druk ik na zo'n 10 meter nog maar even op het knopje, gewoon om zeker te zijn
En omdat trauma's van instructeur die in je oor tettert
Thnx!quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:20 schreef Nero22 het volgende:
Gefeli MTA
[..]
Ik zette mijn knipper ook altijd halverwege de bocht uit. Ging altijd goed.
HEUJ!quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag in de stromende regen mijn AVD gehaald, dit keer gelukkig zonder incidenten.
Laat het mooie weer nu maar komen.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag in de stromende regen mijn AVD gehaald, dit keer gelukkig zonder incidenten.
Laat het mooie weer nu maar komen.
Nice! Dat wordt genieten voor je ;-)quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:31 schreef Nero22 het volgende:
[..]
HEUJ!
Morgen mijn eerste motor ophalen!
Nou vandaag rijles gehad en ik heb niet 1 keer de opmerking gekregen: Knipper uit. Sterker nog de instructeur zei dat ik de eerste leerling was die het niet 1 keer vergeten wasquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'
eej gefeli !quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag in de stromende regen mijn AVD gehaald, dit keer gelukkig zonder incidenten.
Laat het mooie weer nu maar komen.
HNNNNJJJJ!!!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:10 schreef Ener-G het volgende:
Hehe schakelen blijft soms lastig idd, tijdens het lessen ook regelmatig gehad dat ik niet van zn 1 naar 2 schakelde, maar em in zn neutraal trapte.
Mijn x benen helpen ook niet echt, voeten staan naar buiten toe en het pedaal is wat korter dan het stepje dus trap geregeld mis , ook vervelend.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:10 schreef Ener-G het volgende:
Hehe schakelen blijft soms lastig idd, tijdens het lessen ook regelmatig gehad dat ik niet van zn 1 naar 2 schakelde, maar em in zn neutraal trapte.
Spannend! Goed gevoel bij?quote:Op maandag 17 februari 2014 00:01 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Alle oefeningen een keer gedaan en woensdag mijn avb!
Ik heb nu 9 uur les gehad. Voor de avb nog anderhalf uur les om op te warmen.
Ik heb nu 2 keer overdag en 1 keer in het donker gelest en maakt naar mijn idee weinig verschil.quote:Op maandag 17 februari 2014 08:46 schreef Ener-G het volgende:
Vanavond voor het eerst in het donker rijden.. ben benieuwd
Komt ook wel een beetje omdat het een 250 is he, koppel mist ie wat dus moet ie meer toeten maken voor het benodigd vermogen. Ik heb het eigenlijk vooral als ik weer eens in een auto zit. Als ik er niet bij nadenk trek ik die ook door tot 6k rpmquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:55 schreef Nero22 het volgende:
Ik schat ook nog wel eens mijn versnelling verkeerd in. Denk ik dat ik in zijn 4 zit, terwijl ik eigenlijk in zijn 3 zit. Wil ik gaan afremmen/terugschakelen voor een rotonde, trap ik hem in zijn 2. Dan rem ik ineens wel heel erg hard af...
Ik moet ook nog wennen aan het aantal toeren dat ik maak. Bij 80 km/u maak ik in zijn 6 6,000 RPM. Wil ik opschakelen, zit er niks meer.
Op 25 kW ging dat ook nog met gemak hoor maar ik bedoelde dat dat nou met de momenten zijn dat je mis schakeltquote:Op maandag 17 februari 2014 09:33 schreef Ener-G het volgende:
Petjes in golfjes rij ik op mn 35kW lesfiets nu ook al wel zoek hoor Wat dat betreft gaat het hard zat..
Tot vorig jaar heb ik jarenlang een Honda Civic gereden, die deed ook lachend 8krpm en moest je ook flink in de toeren jagen om echt wat kracht te laten leveren
Alle oefeningen gaan wel goed behalve vertragingsoefening en wegrijden uit parkeervak. Langzame slalom ging vorige keer heel goed, ik hoop dat ik dat kan vasthouden.quote:
Tja ik heb wel gemerkt dat het heel erg afhangt van welke lesmotor ik van de 3 krijg, ze worden nogal eens mishandeld. De ene schakelt wat soepeler dan de ander, of het rempedaal staat een paar cm hoger of lager.. Omwaaiende rechterspiegel, remlichten die blijven branden, of juist niet, al dan niet door een hangende voet/handrem, en de gashendel die de ene keer direct gas geeft, en je een andere keer half open moet draaien voordat er wat gebeurt.quote:Op maandag 17 februari 2014 09:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op 25 kW ging dat ook nog met gemak hoor maar ik bedoelde dat dat nou met de momenten zijn dat je mis schakelt
Al het blik onder de 3 liter is praktisch kansloos tegen motoren boven de 500cc.
Ik ga morgenavond bijzondere verrichtingen doen dus ben benieuwd wat ik ervan bak.quote:Op maandag 17 februari 2014 09:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Alle oefeningen gaan wel goed behalve vertragingsoefening en wegrijden uit parkeervak. Langzame slalom ging vorige keer heel goed, ik hoop dat ik dat kan vasthouden.
Zolang je niet nachtblind bent zal het verschil wel meevallen .quote:Op maandag 17 februari 2014 09:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 keer overdag en 1 keer in het donker gelest en maakt naar mijn idee weinig verschil.
Ligt heel erg aan de persoon. Heb je ook al ervaring met schakelbrommers bv ?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:42 schreef Palomar het volgende:
Ben ook van plan om motorrijlessen te nemen. Vorig jaar al een keer voor de fun een soort inleidende les gehad van 2 uur op een afgesloten terreintje en dat beviel wel goed. Alleen het langzaam manoeuvreren tussen pionnetjes (8'tjes draaien) was nog wel lastig... (motor een keer laten kletteren) maar goed, was mn eerste motorervaring ooit dus zal wel snel wennen zijn, net als autorijden. Ik blijf dit topic dus even volgen
In hoeveel lessen hebben jullie het gehaald? Kom een all in pakket tegen voor 1000 euro waarbij ze uitgaan van 15 lesuren (heb al 14 jaar mn autobewijs if that matters).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |