Bij die noodstop hoef je dus niet terug te schakelen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Ener-G het volgende:
Het lastige van de precisiestop vond ik dat ik de afstand lastig kon schatten waarin je stil kan staan, die is veel korter dan je denkt. In het begin remde ik in ieder geval te hard, waardoor ik later in de oefening wat moest lossen om nog bij de laatste pion uit te komen. Maar dat is een kwestie van oefenen en voor elke motor ook weer anders.
Er zit trouwens wel degelijk een volgorde in, alleen gebeurt het zo snel dat het bijna lijkt alsof alles op hetzelfde moment gaat. Je komt aanrijden, gas los, voorrem + koppeling in, achterrem, dan heb je even een momentje om je afstand te peilen en evt. iets harder te remmen, en als je bijna stilstaat trap je even met de linkervoet van zn 3 naar zn 1.
Stopproef is hetzelfde, alleen dan wordt dat 'evt. iets harder remmen', zeker weten fors remmen.
Noodstop is hetzelfde als de stopproef, alleen dan zonder schakelen
Gas los, voorrem + koppeling in, voetrem, en dan pas harder remmen. Het enige waar je op dat moment dan nog over na hoeft te denken is hoe hard je je voorrem in knijpt; Dat kan harder dan je denkt, als je maar niet meteen bij het poortje in 1x vol die rem in knijpt, want dan schiet je de ABS in of blokkeer je. Oh en daarna uiteraard je rechtervoet neerzetten als je eenmaal gestopt bent, anders val je om
Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoorquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Ener-G het volgende:
BlackLining> Volgens mijn instructeur moest ik toch echt eerst de voorrem in knijpen en dan pas de voetrem, en op bijna hetzelfde moment dat de voetrem ingetrapt wordt pas echt heel hard met de voorrem. Denk dat dat hetzelfde is wat jij bedoelt, je kan dan inderdaad ook veel harder remmen dan wanneer je meteen vol die voorrem in knijpt.
Volgens mn instructeur blokkeert/slipt/abs't het achterwiel veel sneller dan voor als je daar eerst mee remt ipv de voorrem, en dat heeft ie me ook een paar keer laten doen om het te ondervinden.
Dat is dan wel stukken makkelijker lijkt mij....quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:50 schreef BlackLining het volgende:
Noodstop is inderdaad zonder terug te schakelen. gewoon zo snel mogelijk stil staan. Daarnaast mag bij de noodstop je achterwiel kort blokkeren, bij de anderen niet.
@Ener-G: eerst achterrem aanleggen, dan voor. Als je achter remt verschuift het gewicht van de motor naar voren en zakt hij iets door zijn vering. Meer druk op het wiel, dus meer grip en beter (een veiliger) remmen.
Gefeliciteerd!quote:
Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoor
Daarnaast is een slippend achterwiel geen ramp, maar wanneer je voorwiel blokkeert heb jij helemaal niks meer te vertellen. Daarom dus eerst druk op het voorwiel een dan pas vol erop.
Mooi zo, de juiste remtechniek ontwikkel je nog wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:24 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.
Examinator was in ieder geval ook goed aan het kijken naar hoe ik aan het remmen was, en die vond het prima. Alle 7 proeven in een keer gehaald
Erasmo> Proficiat!
Ah, dat is vervelend ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.
Volgende keer hopelijk betere omstandigheden .
Nou, da's fraai danquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.
Volgende keer hopelijk betere omstandigheden .
Hij vond dat ik te dicht op een auto zat op de snelweg voordat ik hem ging inhalen, te weinig afstand. Verder vond hij mijn bochten wat slordig/beetje onrustig.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Anne het volgende:
En sanger? Hoe ging ie?
[..]
Ah, dat is vervelend ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.
Waarop ben je precies gezakt? Wat ging er daarna fout?
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou, da's fraai dan
In principe gewoon gezakt door overmacht eigenlijk. Wat was het smoesje van de heren in blauw?
Vrouwelijke agentenquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Misselijkquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Lekker weer. Politie vertoond opvallend vaak verkeershufterij inderdaad, ook zonder zwaailicht. Puur machtsmisbruik want je wint het toch niet inderdaadquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
quote:
Ahhh, wat jammer ! Wat ging niet zo best dan?quote:
Als je nu 20 bent mag je sinds 30-12-2013 meteen voor A2 gaan. (max 35 kW).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:18 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de types motorrijbewijzen? Ik ben nu 20, en heb sinds 3 jaar mijn autorijbewijs, maar heb geen zin om op een 125cc ding te moeten rijden en dan over 2 jaar weer examen te moeten doen. Ik heb een tijd geleden iets gelezen dat deze regeling in begin 2014 zou komen te vervallen zodra je direct met 21(?) KW kan beginnen. Iemand meer info?
Wat welquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:01 schreef Anne het volgende:
Ahhh, wat jammer ! Wat ging niet zo best dan?
Ja, het kloterige is dat je niet kunt terug praten, maar eigenlijk had je hem dan gewoon even aan de kant moeten gooien. Zij snappen vast wel dat die shit gewoon goed moet werken .quote:Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat wel
Eigenlijk was het gewoon een rommelige rit. Begon al met een oortje wat niet helemaal lekker werkte waardoor ik aanwijzingen soms erg laat pas doorkreeg.
En ik reed voor het eerst in regen, met plasjes op de wegen, en daarom wat te voorzichtig. Hij vond dat ik daardoor een wat onzekere indruk maakte.
Dat welquote:Op maandag 13 januari 2014 13:30 schreef Anne het volgende:
Zonde! Volgende keer beter! Wel fijn dat je in ieder geval eens gereden hebt met regen.
Nee nog niet. Twijfel nog of ik niet een rijschool wat meer in de buurt zoek. Nu is het al 45 minuten naar de rijschool, 45 minuten terug.... En daardoor is het inplannen soms nog weleens lastig.quote:Weet je al wanneer je weer op mag? Al een datum geprikt?
Succes!quote:Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...
Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.
Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor
Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt . Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Vandaag eerste officiele les gehad.
Precisiestop, stopproef, noodstop, snelle slalom, stapvoets rijden, langzame slalom en vertragingsoefening gehad in 2 uurtjes.
Alle remoefeningen gingen goed. Snelle slalom kan ik met 25km/u goed uitvoeren, op naar de 30 dus.
Stapvoetsrijden ging ook goed maar de langzame slalom... Man man man, hopen dat ik dat niet ga krijgen op de avb.
Vrijdag theorie
Succes!quote:Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...
Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.
Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor
Als die slalom eenmaal lukt... Ik heb meer moeite met het achtje. Ik heb gehoord dat ik vooral niet langzamer moet gaan rijden.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Stapvoetsrijden ging ook goed maar de langzame slalom... Man man man, hopen dat ik dat niet ga krijgen op de avb.
Vrijdag theorie
Succes! Laat je het ons weten?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...
Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.
Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef mjan het volgende:
[..]
Succes!
[..]
Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt . Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:56 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Succes!
[..]
Als die slalom eenmaal lukt... Ik heb meer moeite met het achtje. Ik heb gehoord dat ik vooral niet langzamer moet gaan rijden.
Wat........... een............. kutvragen...quote:Op maandag 13 januari 2014 22:19 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Veel oefenen dus
Heb het ongeveer 10 keer uitgevoerd en het is me 3-4 keer gelukt. Motor sloeg een keer af bij de laatste pilon. 200 kilo zware motor kon ik niet houden op 1 been dus legde hem maar neer op de rechterzij. Heb dan meteen een lesje motor overeind zetten gehad
[..]
Succes! Laat je het ons weten?
Gefeliciteerd, nu op naar de praktijk inderdaadquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat........... een............. kutvragen...
500 oefenvragen gedaan, en nog was het totaaaaaaal anders dan op het examen.
Zal wel aan de zenuwen gelegen hebben denk ik.
Maar toch is deze boy geslaagd! Op het randje met 6 fout Voelt goed, ook omdat ik voor de theorie voor de auto wel de eerste keer zakte.
Op naar AVB op 12 februari!
Feli Wat was een kutvraag bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat........... een............. kutvragen...
500 oefenvragen gedaan, en nog was het totaaaaaaal anders dan op het examen.
Zal wel aan de zenuwen gelegen hebben denk ik.
Maar toch is deze boy geslaagd! Op het randje met 6 fout Voelt goed, ook omdat ik voor de theorie voor de auto wel de eerste keer zakte.
Op naar AVB op 12 februari!
Heuj, ook gefeliquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:44 schreef Scheringa het volgende:
Vandaag theorie examen gedaan en in 1 keer geslaagd. Nu nog een paar lesjes AVD en dan examen inplannen!!
Die vraag heb ik letterlijk gehad!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie
A) Een kind <1,20 m moet voor de bestuurder geplaatst wordenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie
Ik klets ook maar wat hoor. En net wat je zegt...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:51 schreef Tunafish het volgende:
Ja, ik weet niet meer welk antwoord ik heb gekozen, vond alles zo gigantisch debiel dat degene die ook maar een van die drie zou proberen direct zijn rijbewijs moet inleveren.
Kinderen, of eigenlijk mensen onder de 18 achterop een motor is uberhaupt niet verantwoord.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie
Mwoah, heb als jochie van 16 geregeld bij mijn vader achterop rondgereden, dat was best te doen. Was wel met klamme handjes om hem heen klemmen en hem strakker knuffelen dan ik ooit heb gedaan of de rest van mijn leven zal doenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kinderen, of eigenlijk mensen onder de 18 achterop een motor is uberhaupt niet verantwoord.
Sommige vragen zijn echt onzin ja. Ook wel eens dat je zit met vragen als "U wilt dit doen. Mag dat?". Tja, het mag soms wel. Maar zulke dingen bij je examen doen is wel instant zakken omdat het veel te gevaarlijk is.
Theorie is ook wel een beetje geluk hebben natuurlijk. Je moet in ieder geval al blij zijn dat je niet van die achterlijke gevaarherkenning vragen hebt Gelukkig, want gevaarherkenning is op de motor nog veel belangrijker dan in een auto. Echter leer je dat natuurlijk niet uit een boekje, maar door een paar keer bijna van je sokken te worden gereden. Dan let je in het vervolg wel op. Had laatst nog wel ergens een mooi filmpje gevonden voor gevaarherkenning op de snelweg trouwens, dat was wel serieus goed.
Situatie:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:06 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Feli Wat was een kutvraag bijvoorbeeld?
[..]
Heuj, ook gefeli
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Situatie:
Motor op een weggetje.
Vraag: "mag je hier beide remmen gebruiken?"
Ja dat mag
Nee dat mag niet
Zo'n vraag, gaat he-le-maal nergens over.
Je mag namelijk niet onnodig remmen, maar het is ook niet verboden om áls je remt, dit met beide remmen te doen.
Bij mij vroegen ze of het toegestaan was, waarbij ik dan uit de volgende antwoorden kon kiezen:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie
SPOILER: AntwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:29 schreef Nero22 het volgende:
O, nog een leuke die ik nu vind ik mijn oefenexamen:
[ afbeelding ]SPOILER: AntwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Situatie:
Motor op een weggetje.
Vraag: "mag je hier beide remmen gebruiken?"
Ja dat mag
Nee dat mag niet
Zo'n vraag, gaat he-le-maal nergens over.
Je mag namelijk niet onnodig remmen, maar het is ook niet verboden om áls je remt, dit met beide remmen te doen.
Herstel, dat was de juiste vraagstelling, en ik had hem ook goed maar dan nog vind ik de situatie waarin het gevraagd wordt onredelijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:41 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?
Het ging niet over die situatie, dus ja dat mag..
Mja, da's gewoon een compleet irrelevante kutvraag inderdaadquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:41 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?
Het ging niet over die situatie, dus ja dat mag..
Dat sowieso natuurlijk, maar ik ben het met ManageTheAnger eens. Die vraagstelling in combinatie met de foto was gewoon kut!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, da's gewoon een compleet irrelevante kutvraag inderdaad
Ik had hetzelfde met die vertragingsoefening. Mijn instructeur nam me toen achterop en hij remde af tot zo'n 20 km per uur waardoor je wel je motor op gang moet houden, anders red je het einde niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
vertragingsoefening... dit gaat nog wel wat moeite kosten, het lastigste vind ik om na die vertraging de motor trekkende te houden (en dus niet gewoon met gas dicht lekker door die pionnen heen zwalken)
wegrijden uit een parkeervak.. links is geen probleem meer, maar rechts is toch nog vaker vervelend.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 januari 2014 14:45 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Vrijdag mijn theorie in 1 keer gehaald
45 goed, beetje slecht vond ikzelf maar sommige vragen stonden niet in mijn boek...
AVB 4 feb gaat helaas niet door door andere verplichtingen. Even een nieuwe datum prikken en mijn uren daarop aanpassen. Vraag me af of mijn motorles morgen doorgaat.
Correct, hoe eerder je op snelheid bent hoe meer voorbereidingstijd je hebt. Voor de vertragingsoefening mag je echt stevig optrekken, als je te snel gaat hoor je dat vanzelf van de instructeur.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:06 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde met die vertragingsoefening. Mijn instructeur nam me toen achterop en hij remde af tot zo'n 20 km per uur waardoor je wel je motor op gang moet houden, anders red je het einde niet.
Met het wegrijden moet je denk ik meer gas gebruiken, dan zal het wel makkelijker gaan.
Ik zit op een onbeperkte motor (de 35 kw'tjes staan in onderhoud ) en ik moet het gas juist vol open trekken. Net wat je zegt: des te meer tijd je hebt om het goed voor te bereiden. En op ons oefenterrein is er ook niet gek veel meer spelingsruimte als je niet je gas open zet.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Correct, hoe eerder je op snelheid bent hoe meer voorbereidingstijd je hebt. Voor de vertragingsoefening mag je echt stevig optrekken, als je te snel gaat hoor je dat vanzelf van de instructeur.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
Netjes. Bij wie les je?quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
Gefeliquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:48 schreef OuweBaas het volgende:
Zo na 2 niet zo'n succesvolle pogingen om mijn theorie te halen vanochtend toch geslaagd
44 van de 50 goed, dus dat is voldoende.
Straks naar de rijschool bellen en een praktijk examen laten inplannen
Gefeliciteerd en succes!quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[..]
Gefeli
Ik ben vanmorgen ook geslaagd voor mijn theorie met 3 fout! Morgen AVB...
Gefeliciteerd! Daar heb ik ook mijn AVB gedaan Maar ik kom uit Apeldoorn, dus ook wel eeb stukje rijden inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
Bedankt!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:11 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Daar heb ik ook mijn AVB gedaan Maar ik kom uit Apeldoorn, dus ook wel eeb stukje rijden inderdaad.
Met welke oefeningen heb je moeite? Heb je nog even een les vantevoren? En ach, fouten maken mag, zolang je het maar niet in hetzelfde cluster doet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef Nero22 het volgende:
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend.
Denk gewoon dat je even leuk met de motor in de weer bent...quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef Nero22 het volgende:
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend.
IK had ineens moeite met achtje en halve draai rechtsom. Misschien kwam dat ook wel omdat ik ze dit keer helemaal zonder koppeling deed en dus alleen met rem en gas, wat resulteerde in een bokkende motor. Ik lees net dat je de koppeling best mag gebruiken, zolang je maar niet ontkoppelt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:21 schreef mjan het volgende:
[..]
Met welke oefeningen heb je moeite? Heb je nog even een les vantevoren? En ach, fouten maken mag, zolang je het maar niet in hetzelfde cluster doet.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:36 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Denk gewoon dat je even leuk met de motor in de weer bent...
Geniet van het moment in plaats van erover na te denken ;-)
Je hebt dat rijbewijs al binnen, morgen is maar een formaliteit ;-)
Ah, maar die kun je in ieder geval nooit allebei krijgen dus dat is mooi; kun je jezelf toestaan om die te verprutsen mocht je een van beiden moeten rijden. Ik heb zelfs trouwens de halve draai en achtje altijd zonder koppeling moeten rijden van mn instructeur, weet niet meer precies wat zijn argumentatie daarachter was, want het is inderdaad niet verplicht maar maakt het wel een stukje moeilijker.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
IK had ineens moeite met achtje en halve draai rechtsom. Misschien kwam dat ook wel omdat ik ze dit keer helemaal zonder koppeling deed en dus alleen met rem en gas, wat resulteerde in een bokkende motor. Ik lees net dat je de koppeling best mag gebruiken, zolang je maar niet ontkoppelt.
Ik heb geen les meer van te voren, maar mag nog wel een kwartiertje/half uurtje inrijden.
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het achtje echt de hel vond. Kreeg het heel lang gewoon echt niet onder de knie (en alle mede-lessers maar lekker soepel doordraaien natuurlijk). Tot ik het één les voor m'n examen, in de stromende regen, opeens doorkreeg. Ik wil het eigenlijk nu weer eens gaan oefenen op mn eigen motor, want blijft een zwak punt bij mij.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:10 schreef Ener-G het volgende:
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.
Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
Verschilt volledig per motor.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:10 schreef Ener-G het volgende:
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.
Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
CB500 zie ik.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:44 schreef Ener-G het volgende:
Maar tenzij ie op zijn eigen motor lest, denk ik niet dat nero22 op een oudere viercilinder bezig is.
Ik heb op een CB500 gelest en de halve draai en de 8 deed ik zonder koppeling, was gemakkelijk en zonder bokken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
CB500 zie ik.
Ik betwijfel het wat makkelijker is. Ik zou de koppeling wel gebruiken. Als je dat beheerst, gaat het alleen maar soepeler
Les daar zelf ook op...quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:58 schreef Nero22 het volgende:
Inderdaad een CB(F)500. Ach, ik ga het vanmiddag gewoon nog eens een paar keer proberen en dan zien we het wel.
Wegrijden uit parkeervak gehad?quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Mooi zo. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Gefeliciteerd! Alles is dus mooi goedgekomen!quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |