abonnement Unibet Coolblue
pi_135235133
Het lastige van de precisiestop vond ik dat ik de afstand lastig kon schatten waarin je stil kan staan, die is veel korter dan je denkt. In het begin remde ik in ieder geval te hard, waardoor ik later in de oefening wat moest lossen om nog bij de laatste pion uit te komen. Maar dat is een kwestie van oefenen en voor elke motor ook weer anders.

Er zit trouwens wel degelijk een volgorde in, alleen gebeurt het zo snel dat het bijna lijkt alsof alles op hetzelfde moment gaat. Je komt aanrijden, gas los, voorrem + koppeling in, achterrem, dan heb je even een momentje om je afstand te peilen en evt. iets harder te remmen, en als je bijna stilstaat trap je even met de linkervoet van zn 3 naar zn 1.

Stopproef is hetzelfde, alleen dan wordt dat 'evt. iets harder remmen', zeker weten fors remmen.

Noodstop is hetzelfde als de stopproef, alleen dan zonder schakelen :+

Gas los, voorrem + koppeling in, voetrem, en dan pas harder remmen. Het enige waar je op dat moment dan nog over na hoeft te denken is hoe hard je je voorrem in knijpt; Dat kan harder dan je denkt, als je maar niet meteen bij het poortje in 1x vol die rem in knijpt, want dan schiet je de ABS in of blokkeer je. Oh en daarna uiteraard je rechtervoet neerzetten als je eenmaal gestopt bent, anders val je om ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:47:05 #102
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135235223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Ener-G het volgende:
Het lastige van de precisiestop vond ik dat ik de afstand lastig kon schatten waarin je stil kan staan, die is veel korter dan je denkt. In het begin remde ik in ieder geval te hard, waardoor ik later in de oefening wat moest lossen om nog bij de laatste pion uit te komen. Maar dat is een kwestie van oefenen en voor elke motor ook weer anders.

Er zit trouwens wel degelijk een volgorde in, alleen gebeurt het zo snel dat het bijna lijkt alsof alles op hetzelfde moment gaat. Je komt aanrijden, gas los, voorrem + koppeling in, achterrem, dan heb je even een momentje om je afstand te peilen en evt. iets harder te remmen, en als je bijna stilstaat trap je even met de linkervoet van zn 3 naar zn 1.

Stopproef is hetzelfde, alleen dan wordt dat 'evt. iets harder remmen', zeker weten fors remmen.

Noodstop is hetzelfde als de stopproef, alleen dan zonder schakelen :+

Gas los, voorrem + koppeling in, voetrem, en dan pas harder remmen. Het enige waar je op dat moment dan nog over na hoeft te denken is hoe hard je je voorrem in knijpt; Dat kan harder dan je denkt, als je maar niet meteen bij het poortje in 1x vol die rem in knijpt, want dan schiet je de ABS in of blokkeer je. Oh en daarna uiteraard je rechtervoet neerzetten als je eenmaal gestopt bent, anders val je om ;)
Bij die noodstop hoef je dus niet terug te schakelen?

Ook zoiets, ik ben dus linkshandig... dus ik zet automatisch mijn linkerbeen dan neer :') eigenlijk met alle oefeningen gaat links mij veel beter af.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135235365
Noodstop is inderdaad zonder terug te schakelen. :Y gewoon zo snel mogelijk stil staan. Daarnaast mag bij de noodstop je achterwiel kort blokkeren, bij de anderen niet.

@Ener-G: eerst achterrem aanleggen, dan voor. Als je achter remt verschuift het gewicht van de motor naar voren en zakt hij iets door zijn vering. Meer druk op het wiel, dus meer grip en beter (een veiliger) remmen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135235778
BlackLining> Volgens mijn instructeur moest ik toch echt eerst de voorrem in knijpen en dan pas de voetrem, en op bijna hetzelfde moment dat de voetrem ingetrapt wordt pas echt heel hard met de voorrem. Denk dat dat hetzelfde is wat jij bedoelt, je kan dan inderdaad ook veel harder remmen dan wanneer je meteen vol die voorrem in knijpt.
Volgens mn instructeur blokkeert/slipt/abs't het achterwiel veel sneller dan voor als je daar eerst mee remt ipv de voorrem, en dat heeft ie me ook een paar keer laten doen om het te ondervinden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:08:56 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135236192
Ik mag op het feestlijstje *O* *O* *O* w/ w/ w/
pi_135236309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Ener-G het volgende:
BlackLining> Volgens mijn instructeur moest ik toch echt eerst de voorrem in knijpen en dan pas de voetrem, en op bijna hetzelfde moment dat de voetrem ingetrapt wordt pas echt heel hard met de voorrem. Denk dat dat hetzelfde is wat jij bedoelt, je kan dan inderdaad ook veel harder remmen dan wanneer je meteen vol die voorrem in knijpt.
Volgens mn instructeur blokkeert/slipt/abs't het achterwiel veel sneller dan voor als je daar eerst mee remt ipv de voorrem, en dat heeft ie me ook een paar keer laten doen om het te ondervinden.
Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoor ;)

Daarnaast is een slippend achterwiel geen ramp, maar wanneer je voorwiel blokkeert heb jij helemaal niks meer te vertellen. Daarom dus eerst druk op het voorwiel een dan pas vol erop.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:18:07 #107
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135236581
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:50 schreef BlackLining het volgende:
Noodstop is inderdaad zonder terug te schakelen. :Y gewoon zo snel mogelijk stil staan. Daarnaast mag bij de noodstop je achterwiel kort blokkeren, bij de anderen niet.

@Ener-G: eerst achterrem aanleggen, dan voor. Als je achter remt verschuift het gewicht van de motor naar voren en zakt hij iets door zijn vering. Meer druk op het wiel, dus meer grip en beter (een veiliger) remmen.
Dat is dan wel stukken makkelijker lijkt mij....

Zelf dacht ik idd ook eerst voorrem.

3 stappen, voorrem, achterrem, terugschakelen zo is mij verteld.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:08 schreef Erasmo het volgende:
Ik mag op het feestlijstje *O* *O* *O* w/ w/ w/
Gefeliciteerd!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135236879
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoor ;)

Daarnaast is een slippend achterwiel geen ramp, maar wanneer je voorwiel blokkeert heb jij helemaal niks meer te vertellen. Daarom dus eerst druk op het voorwiel een dan pas vol erop.
Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.

Examinator was in ieder geval ook goed aan het kijken naar hoe ik aan het remmen was, en die vond het prima. Alle 7 proeven in een keer gehaald :)

Erasmo> Proficiat!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135237363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.

Examinator was in ieder geval ook goed aan het kijken naar hoe ik aan het remmen was, en die vond het prima. Alle 7 proeven in een keer gehaald :)

Erasmo> Proficiat!
Mooi zo, de juiste remtechniek ontwikkel je nog wel.

Voorwiel blokkeren is trouwens helemaal niet zo moeilijk kan ik je garanderen ;) zeker niet in een schrikreactie.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135253008
Ik ben bang dat als ik mijn voorrem te hard knijp, ik er overheen vlieg. Zoiets dat je vroeger gebeurde op een mountainbike... :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135253164
Zou op zich wel stijlvol zijn natuurlijk, om de stopproef op je AVB met een stoppie te doen :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135272686
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.

Volgende keer hopelijk betere omstandigheden :) .
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_135273622
Volgende week maandag mijn officiele eerste les :)
Ik heb 10,5 uur gepland voor mijn AVB.
pi_135273701
En sanger? Hoe ging ie?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.

Volgende keer hopelijk betere omstandigheden :) .
Ah, dat is vervelend :{ ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.
Waarop ben je precies gezakt? Wat ging er daarna fout?
pi_135273842
Wow, zuur..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135273995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.

Volgende keer hopelijk betere omstandigheden :) .
Nou, da's fraai dan :{w

In principe gewoon gezakt door overmacht eigenlijk. Wat was het smoesje van de heren in blauw?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135274114
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Anne het volgende:
En sanger? Hoe ging ie?

[..]

Ah, dat is vervelend :{ ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.
Waarop ben je precies gezakt? Wat ging er daarna fout?
Hij vond dat ik te dicht op een auto zat op de snelweg voordat ik hem ging inhalen, te weinig afstand. Verder vond hij mijn bochten wat slordig/beetje onrustig.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_135274183
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou, da's fraai dan :{w

In principe gewoon gezakt door overmacht eigenlijk. Wat was het smoesje van de heren in blauw?
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:42:47 #119
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135276222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:

[..]

De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Vrouwelijke agenten :r
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135277074
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:

[..]

De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Misselijk :r
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135280568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:42 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Vrouwelijke agenten :r
http://www.dumpert.nl/med(...)hung_hung_hung_.html

Idd..
pi_135281888
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:

[..]

De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Lekker weer. Politie vertoond opvallend vaak verkeershufterij inderdaad, ook zonder zwaailicht. Puur machtsmisbruik want je wint het toch niet inderdaad :r


Al vind ik het van je instructeur en examinator wel onprofessioneel dat ze gaan staan roadragen tijdens een examen :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:38:36 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_135306884
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Anne het volgende:
En sanger? Hoe ging ie?
-O-
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_135326621
PTA / [20-02-2014 / 23-02-2014] MOTORbeurs Utrecht

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:38 schreef sanger het volgende:

[..]

-O-
Ahhh, wat jammer :{ ! Wat ging niet zo best dan?
pi_135343430
Weet iemand hoe het zit met de types motorrijbewijzen? Ik ben nu 20, en heb sinds 3 jaar mijn autorijbewijs, maar heb geen zin om op een 125cc ding te moeten rijden en dan over 2 jaar weer examen te moeten doen. Ik heb een tijd geleden iets gelezen dat deze regeling in begin 2014 zou komen te vervallen zodra je direct met 21(?) KW kan beginnen. Iemand meer info?
pi_135343567
Laat maar, al gevonden. http://www.cbr.nl/brochure.pp?id=155 Dus in principe kan ik nu beginnen ;).
pi_135343657
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:18 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de types motorrijbewijzen? Ik ben nu 20, en heb sinds 3 jaar mijn autorijbewijs, maar heb geen zin om op een 125cc ding te moeten rijden en dan over 2 jaar weer examen te moeten doen. Ik heb een tijd geleden iets gelezen dat deze regeling in begin 2014 zou komen te vervallen zodra je direct met 21(?) KW kan beginnen. Iemand meer info?
Als je nu 20 bent mag je sinds 30-12-2013 meteen voor A2 gaan. (max 35 kW).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135343846
Yep, doe ik nu ook.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135343933
Dan nu de volgende, weet iemand een goed(kop)e rijschool in omgeving Nijmegen? Weer een geval van door de bomen het bos niet meer zien.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:30:29 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_135428277
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:01 schreef Anne het volgende:
Ahhh, wat jammer :{ ! Wat ging niet zo best dan?
Wat wel :D :P

Eigenlijk was het gewoon een rommelige rit. Begon al met een oortje wat niet helemaal lekker werkte waardoor ik aanwijzingen soms erg laat pas doorkreeg.

En ik reed voor het eerst in regen, met plasjes op de wegen, en daarom wat te voorzichtig. Hij vond dat ik daardoor een wat onzekere indruk maakte.

[ Bericht 6% gewijzigd door sanger op 13-01-2014 10:38:24 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_135433511
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat wel :D :P

Eigenlijk was het gewoon een rommelige rit. Begon al met een oortje wat niet helemaal lekker werkte waardoor ik aanwijzingen soms erg laat pas doorkreeg.

En ik reed voor het eerst in regen, met plasjes op de wegen, en daarom wat te voorzichtig. Hij vond dat ik daardoor een wat onzekere indruk maakte.
Ja, het kloterige is dat je niet kunt terug praten, maar eigenlijk had je hem dan gewoon even aan de kant moeten gooien. Zij snappen vast wel dat die shit gewoon goed moet werken :P.

Zonde! Volgende keer beter! Wel fijn dat je in ieder geval eens gereden hebt met regen.
Weet je al wanneer je weer op mag? Al een datum geprikt?
  maandag 13 januari 2014 @ 13:37:21 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_135433732
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:30 schreef Anne het volgende:

Zonde! Volgende keer beter! Wel fijn dat je in ieder geval eens gereden hebt met regen.
Dat wel :Y

quote:
Weet je al wanneer je weer op mag? Al een datum geprikt?
Nee nog niet. Twijfel nog of ik niet een rijschool wat meer in de buurt zoek. Nu is het al 45 minuten naar de rijschool, 45 minuten terug.... En daardoor is het inplannen soms nog weleens lastig.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:31:29 #133
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135448628
Morgen voor mijn theorie...

Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.

Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor :D
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135452810
Vandaag eerste officiele les gehad.

Precisiestop, stopproef, noodstop, snelle slalom, stapvoets rijden, langzame slalom en vertragingsoefening gehad in 2 uurtjes.

Alle remoefeningen gingen goed. Snelle slalom kan ik met 25km/u goed uitvoeren, op naar de 30 dus.
Stapvoetsrijden ging ook goed maar de langzame slalom... Man man man, hopen dat ik dat niet ga krijgen op de avb.

Vrijdag theorie :)
pi_135456519
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...

Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.

Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor :D
Succes!

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Vandaag eerste officiele les gehad.

Precisiestop, stopproef, noodstop, snelle slalom, stapvoets rijden, langzame slalom en vertragingsoefening gehad in 2 uurtjes.

Alle remoefeningen gingen goed. Snelle slalom kan ik met 25km/u goed uitvoeren, op naar de 30 dus.
Stapvoetsrijden ging ook goed maar de langzame slalom... Man man man, hopen dat ik dat niet ga krijgen op de avb.

Vrijdag theorie :)
Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt ;). Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_135457405
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...

Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.

Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor :D
Succes!
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Stapvoetsrijden ging ook goed maar de langzame slalom... Man man man, hopen dat ik dat niet ga krijgen op de avb.

Vrijdag theorie :)
Als die slalom eenmaal lukt... *O* Ik heb meer moeite met het achtje. Ik heb gehoord dat ik vooral niet langzamer moet gaan rijden. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135459092
Veel oefenen dus :P

Heb het ongeveer 10 keer uitgevoerd en het is me 3-4 keer gelukt. Motor sloeg een keer af bij de laatste pilon. 200 kilo zware motor kon ik niet houden op 1 been dus legde hem maar neer op de rechterzij. Heb dan meteen een lesje motor overeind zetten gehad ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen voor mijn theorie...

Alle 400 vragen van de cd-rom, en alle 110 vragen uit het boek een aantal keren gemaakt.

Volgens de cd-rom ben ik er nu klaar voor :D
Succes! Laat je het ons weten?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:25:07 #138
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135478482
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef mjan het volgende:

[..]

Succes!

[..]

Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt ;). Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:56 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Succes!

[..]

Als die slalom eenmaal lukt... *O* Ik heb meer moeite met het achtje. Ik heb gehoord dat ik vooral niet langzamer moet gaan rijden. :+
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:19 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Veel oefenen dus :P

Heb het ongeveer 10 keer uitgevoerd en het is me 3-4 keer gelukt. Motor sloeg een keer af bij de laatste pilon. 200 kilo zware motor kon ik niet houden op 1 been dus legde hem maar neer op de rechterzij. Heb dan meteen een lesje motor overeind zetten gehad ^O^

[..]

Succes! Laat je het ons weten?
Wat........... een............. kutvragen...

500 oefenvragen gedaan, en nog was het totaaaaaaal anders dan op het examen.
Zal wel aan de zenuwen gelegen hebben denk ik.

Maar toch is deze boy geslaagd! Op het randje met 6 fout :7 Voelt goed, ook omdat ik voor de theorie voor de auto wel de eerste keer zakte.

Op naar AVB op 12 februari!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135479120
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:25 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat........... een............. kutvragen...

500 oefenvragen gedaan, en nog was het totaaaaaaal anders dan op het examen.
Zal wel aan de zenuwen gelegen hebben denk ik.

Maar toch is deze boy geslaagd! Op het randje met 6 fout :7 Voelt goed, ook omdat ik voor de theorie voor de auto wel de eerste keer zakte.

Op naar AVB op 12 februari!
Gefeliciteerd, nu op naar de praktijk inderdaad *O*
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_135479376
Vandaag theorie examen gedaan en in 1 keer geslaagd. Nu nog een paar lesjes AVD en dan examen inplannen!!

Jij ook gefeliciteerd ManageTheAnger!! *O*
pi_135480229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:25 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat........... een............. kutvragen...

500 oefenvragen gedaan, en nog was het totaaaaaaal anders dan op het examen.
Zal wel aan de zenuwen gelegen hebben denk ik.

Maar toch is deze boy geslaagd! Op het randje met 6 fout :7 Voelt goed, ook omdat ik voor de theorie voor de auto wel de eerste keer zakte.

Op naar AVB op 12 februari!
Feli :D Wat was een kutvraag bijvoorbeeld?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:44 schreef Scheringa het volgende:
Vandaag theorie examen gedaan en in 1 keer geslaagd. Nu nog een paar lesjes AVD en dan examen inplannen!!
Heuj, ook gefeli :D
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135480757
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? :P ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie 8)7
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_135483719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? :P ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie 8)7
Die vraag heb ik letterlijk gehad!

Maar als je het mij vraagt is het sowieso onverantwoord om met een kind achterop te rijden.
pi_135483736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? :P ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie 8)7
A) Een kind <1,20 m moet voor de bestuurder geplaatst worden
...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135483813
Ja, ik weet niet meer welk antwoord ik heb gekozen, vond alles zo gigantisch debiel dat degene die ook maar een van die drie zou proberen direct zijn rijbewijs moet inleveren.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_135483850
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:51 schreef Tunafish het volgende:
Ja, ik weet niet meer welk antwoord ik heb gekozen, vond alles zo gigantisch debiel dat degene die ook maar een van die drie zou proberen direct zijn rijbewijs moet inleveren.
Ik klets ook maar wat hoor. En net wat je zegt...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135483890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? :P ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie 8)7
:') Kinderen, of eigenlijk mensen onder de 18 achterop een motor is uberhaupt niet verantwoord.

Sommige vragen zijn echt onzin ja. Ook wel eens dat je zit met vragen als "U wilt dit doen. Mag dat?". Tja, het mag soms wel. Maar zulke dingen bij je examen doen is wel instant zakken omdat het veel te gevaarlijk is.

Theorie is ook wel een beetje geluk hebben natuurlijk. Je moet in ieder geval al blij zijn dat je niet van die achterlijke gevaarherkenning vragen hebt :) Gelukkig, want gevaarherkenning is op de motor nog veel belangrijker dan in een auto. Echter leer je dat natuurlijk niet uit een boekje, maar door een paar keer bijna van je sokken te worden gereden. Dan let je in het vervolg wel op. Had laatst nog wel ergens een mooi filmpje gevonden voor gevaarherkenning op de snelweg trouwens, dat was wel serieus goed.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135483893
Volgens mij zou je geklets maar zou het antwoord kunnen zijn wat ze zochten. Hele rare vraag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:') Kinderen, of eigenlijk mensen onder de 18 achterop een motor is uberhaupt niet verantwoord.

Sommige vragen zijn echt onzin ja. Ook wel eens dat je zit met vragen als "U wilt dit doen. Mag dat?". Tja, het mag soms wel. Maar zulke dingen bij je examen doen is wel instant zakken omdat het veel te gevaarlijk is.

Theorie is ook wel een beetje geluk hebben natuurlijk. Je moet in ieder geval al blij zijn dat je niet van die achterlijke gevaarherkenning vragen hebt :) Gelukkig, want gevaarherkenning is op de motor nog veel belangrijker dan in een auto. Echter leer je dat natuurlijk niet uit een boekje, maar door een paar keer bijna van je sokken te worden gereden. Dan let je in het vervolg wel op. Had laatst nog wel ergens een mooi filmpje gevonden voor gevaarherkenning op de snelweg trouwens, dat was wel serieus goed.
Mwoah, heb als jochie van 16 geregeld bij mijn vader achterop rondgereden, dat was best te doen. Was wel met klamme handjes om hem heen klemmen en hem strakker knuffelen dan ik ooit heb gedaan of de rest van mijn leven zal doen :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:01:35 #149
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135484229
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:06 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Feli :D Wat was een kutvraag bijvoorbeeld?

[..]

Heuj, ook gefeli :D
Situatie:

Motor op een weggetje.

Vraag: "mag je hier beide remmen gebruiken?"

Ja dat mag
Nee dat mag niet

Zo'n vraag, gaat he-le-maal nergens over.
Je mag namelijk niet onnodig remmen, maar het is ook niet verboden om áls je remt, dit met beide remmen te doen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135484335
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:01 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Situatie:

Motor op een weggetje.

Vraag: "mag je hier beide remmen gebruiken?"

Ja dat mag
Nee dat mag niet

Zo'n vraag, gaat he-le-maal nergens over.
Je mag namelijk niet onnodig remmen, maar het is ook niet verboden om áls je remt, dit met beide remmen te doen.


Zo had ik een vraag bij mijn autotheorie:
"U rijdt langs een kanaal. Wat doet u?"
A) Gas loslaten
B) Uw gordel los maken
C) Niets
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135484432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet nog dat bij mijn theorie een foto werd getoond van een kerel die een kleuter in z'n buddyseat had gezet, in pak (blijkbaar hebben ze dat in die maten? :P ), maar met een veel te grote helm op, voeten die niet bij de voetjes konden en dichtbij de uitlaat hingen en niks om zich aan vast te kunnen houden. Werd er gevraagd wat er 'onverantwoord' was aan die hele situatie 8)7
Bij mij vroegen ze of het toegestaan was, waarbij ik dan uit de volgende antwoorden kon kiezen:
Ja
Ja, maar dat betekent niet dat het veilig/verantwoord is
Nee


Het was dus het 2e antwoord :Y.
pi_135484615
Dat zijn al een stuk logischere antwoorden om te kunnen geven.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_135484699
Ja, maar toch zou je stiekem naar nee neigen.
Maar dat is je eigen verantwoordelijkheidsgevoel die dat doet :P.

Gelukkig trap ik niet zo vaak in instinkerds.
pi_135485196
O, nog een leuke die ik nu vind ik mijn oefenexamen:

SPOILER: Antwoord
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135485333
Het zit hem in het woordje 'altijd' hé. Je zou het wel moeten krijgen, maar je hebt altijd lui die niet opletten, of schijt hebben aan regels, of wat dan ook. Die vragen verneuken je waar je bij staat als je ze niet heel goed leest.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:32:55 #156
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135485338
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:29 schreef Nero22 het volgende:
O, nog een leuke die ik nu vind ik mijn oefenexamen:
[ afbeelding ]
SPOILER: Antwoord
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135485550
Nee, C is juist gevaarlijk. Als je op een 80-weg de zijwegen in wil gaan kijken, ga je waarschijnlijk je snelheid verminderen tot 50 km/h ofzo. Dat is gevaarlijk voor de mensen achter je, die verwachten dat dan weer niet.
pi_135485621
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:01 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Situatie:

Motor op een weggetje.

Vraag: "mag je hier beide remmen gebruiken?"

Ja dat mag
Nee dat mag niet

Zo'n vraag, gaat he-le-maal nergens over.
Je mag namelijk niet onnodig remmen, maar het is ook niet verboden om áls je remt, dit met beide remmen te doen.
Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?

Het ging niet over die situatie, dus ja dat mag..
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:44:52 #159
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135485726
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:41 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?

Het ging niet over die situatie, dus ja dat mag..
Herstel, dat was de juiste vraagstelling, en ik had hem ook goed maar dan nog vind ik de situatie waarin het gevraagd wordt onredelijk ;)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135485751
Er zitten soms wel redelijke strikvragen bij inderdaad.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135486145
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:41 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Die vraag had ik ook, maar de vraag was: U remt met beide remmen, mag dat?

Het ging niet over die situatie, dus ja dat mag..
Mja, da's gewoon een compleet irrelevante kutvraag inderdaad :W
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135486726
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, da's gewoon een compleet irrelevante kutvraag inderdaad :W
Dat sowieso natuurlijk, maar ik ben het met ManageTheAnger eens. Die vraagstelling in combinatie met de foto was gewoon kut!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 07:08:04 #163
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135632795
Bah wat is dit toch vroeg voor motorrijles... 8u beginnen tot 12...

Maargoed, we mogen tenminste weer rijden/oefenen *O*

Vandaag alle oefeningen gedaan behalve stapvoets rijden en met de motor lopen.

8je draaien, ging na wat oefenen vaker goed dan fout
langzame slalom.... dat is echt een k** oefening.
halve draai... tijdens het terugrijden en het juist positioneren hield ik de motor niet meer :')... dan is 200 kilo wel zwaar... 1x gebeurd overigens.

stopproef.. deze gaat nu ook gewoon goed
precisiestop.. kan nu eindelijk ook gelijk terugschakelen en voer hem nu ook goed uit
noodstop... niet vergeten de koppeling ook in te knijpen (sporadisch vergeten)

snelle slalom.. een van de leukere oefeningen om te doen vind ik zelf
uitwijkmanouvre... ook dit is een oefening die mij gemakkelijk af gaat

vertragingsoefening... dit gaat nog wel wat moeite kosten, het lastigste vind ik om na die vertraging de motor trekkende te houden (en dus niet gewoon met gas dicht lekker door die pionnen heen zwalken)
wegrijden uit een parkeervak.. links is geen probleem meer, maar rechts is toch nog vaker vervelend.

Al met al vond ik het een geslaagde eerste 4 uren op een motor! (los van de intakeles)
Over 2 weken pas het volgende blok helaas, en de week daarna nog een blok.
Op naar 12 februari AVB!

[ Bericht 75% gewijzigd door ManageTheAnger op 18-01-2014 17:05:08 ]
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135675911
Vrijdag mijn theorie in 1 keer gehaald *O*
45 goed, beetje slecht vond ikzelf maar sommige vragen stonden niet in mijn boek...

AVB 4 feb gaat helaas niet door door andere verplichtingen. Even een nieuwe datum prikken en mijn uren daarop aanpassen. Vraag me af of mijn motorles morgen doorgaat.
pi_135682598
*O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 07:08 schreef ManageTheAnger het volgende:

vertragingsoefening... dit gaat nog wel wat moeite kosten, het lastigste vind ik om na die vertraging de motor trekkende te houden (en dus niet gewoon met gas dicht lekker door die pionnen heen zwalken)
wegrijden uit een parkeervak.. links is geen probleem meer, maar rechts is toch nog vaker vervelend.
Ik had hetzelfde met die vertragingsoefening. Mijn instructeur nam me toen achterop en hij remde af tot zo'n 20 km per uur waardoor je wel je motor op gang moet houden, anders red je het einde niet. :P

Met het wegrijden moet je denk ik meer gas gebruiken, dan zal het wel makkelijker gaan.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:09:54 #166
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135701935
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:45 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Vrijdag mijn theorie in 1 keer gehaald *O*
45 goed, beetje slecht vond ikzelf maar sommige vragen stonden niet in mijn boek...

AVB 4 feb gaat helaas niet door door andere verplichtingen. Even een nieuwe datum prikken en mijn uren daarop aanpassen. Vraag me af of mijn motorles morgen doorgaat.
Gefeliciteerd!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:28:38 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135702750
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:06 schreef Nero22 het volgende:
*O*

[..]

Ik had hetzelfde met die vertragingsoefening. Mijn instructeur nam me toen achterop en hij remde af tot zo'n 20 km per uur waardoor je wel je motor op gang moet houden, anders red je het einde niet. :P

Met het wegrijden moet je denk ik meer gas gebruiken, dan zal het wel makkelijker gaan.
Correct, hoe eerder je op snelheid bent hoe meer voorbereidingstijd je hebt. Voor de vertragingsoefening mag je echt stevig optrekken, als je te snel gaat hoor je dat vanzelf van de instructeur.
pi_135702949
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Correct, hoe eerder je op snelheid bent hoe meer voorbereidingstijd je hebt. Voor de vertragingsoefening mag je echt stevig optrekken, als je te snel gaat hoor je dat vanzelf van de instructeur.
Ik zit op een onbeperkte motor (de 35 kw'tjes staan in onderhoud :') ) en ik moet het gas juist vol open trekken. Net wat je zegt: des te meer tijd je hebt om het goed voor te bereiden. En op ons oefenterrein is er ook niet gek veel meer spelingsruimte als je niet je gas open zet. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135708457
Wegrijden in zn een, dan zo snel mogelijk naar zn 2 en het gas vol open gooien, dan rij je iets van 50-55 en kun je makkelijk naar zn 3 schakelen voordat je het poortje passeert. Is wel iets wat je aan moet wennen ja :+

Na het poortje heel hard remmen, zo hard dat je lichaam naar voren gedrukt wordt, voor je gevoel moet je bijna stilstaan. Dan heb je nog genoeg ruimte over om terug te schakelen en weer gas te gaan geven voor de slalom.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135711116
Ja, je moet het even doorkrijgen met die oefening. Als je eenmaal weet hoe snel je die motor op snelheid kunt krijgen en alles kunt voorbereiden, doe je het met twee vingers in de neus. Mocht je die niet nodig hebben om te remmen en schakelen, that is :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_135797021
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.

Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.

Op naar de weglessen nu!
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:42:53 #172
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135797321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.

Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.

Op naar de weglessen nu!
Gefeliciteerd!

Welke oefeningen moest je doen?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135797408
Parkeren
Langzame slalom
Achtje
Snelle slalom
Precisiestop
Noodstop
Uitwijken

Waarvan de langzame slalom ook bij poging 2 faalde
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:48:47 #174
241787 OuweBaas
Baas boven Baas
pi_135802160
Zo na 2 niet zo'n succesvolle pogingen om mijn theorie te halen vanochtend toch geslaagd *O*
44 van de 50 goed, dus dat is voldoende.

Straks naar de rijschool bellen en een praktijk examen laten inplannen :D
"My dream is to know why my nightmares never cease"
pi_135802463
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.

Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.

Op naar de weglessen nu!
Netjes. Bij wie les je?
pi_135805389
Ik les in Deventer bij een rijschool. Als je in Deventer lest heb je drie keuzes, Zwolle, Enschede, of Arnhem. Alle 3 nog wel een stukje rijden. Ik vond voor het eerst op de snelweg rijden ook een overweldigende ervaring kwa geluid en weerstand die je dan voelt
pi_135813399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.

Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.

Op naar de weglessen nu!
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:48 schreef OuweBaas het volgende:
Zo na 2 niet zo'n succesvolle pogingen om mijn theorie te halen vanochtend toch geslaagd *O*
44 van de 50 goed, dus dat is voldoende.

Straks naar de rijschool bellen en een praktijk examen laten inplannen :D
Gefeli :D

Ik ben vanmorgen ook geslaagd voor mijn theorie met 3 fout! Morgen AVB...
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:50:17 #178
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135814863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:23 schreef Nero22 het volgende:

[..]

[..]

Gefeli :D

Ik ben vanmorgen ook geslaagd voor mijn theorie met 3 fout! Morgen AVB...
Gefeliciteerd en succes!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:11:20 #179
399455 Pinkdwarf
Free the Boobies
pi_135816152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.

Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.

Op naar de weglessen nu!
Gefeliciteerd! Daar heb ik ook mijn AVB gedaan :) Maar ik kom uit Apeldoorn, dus ook wel eeb stukje rijden inderdaad.
You can only have the sunshine after the rain..
pi_135817312
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:11 schreef Pinkdwarf het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Daar heb ik ook mijn AVB gedaan :) Maar ik kom uit Apeldoorn, dus ook wel eeb stukje rijden inderdaad.
Bedankt!

Ik vond ook de ervaring van de eerste keer snelweg behoorlijk overdonderend en dan gelijk 30 km achter elkaar.
pi_135830523
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend. ;(
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135831094
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef Nero22 het volgende:
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend. ;(
Met welke oefeningen heb je moeite? Heb je nog even een les vantevoren? En ach, fouten maken mag, zolang je het maar niet in hetzelfde cluster doet.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:36:41 #183
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135832034
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef Nero22 het volgende:
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend. ;(
Denk gewoon dat je even leuk met de motor in de weer bent...
Geniet van het moment in plaats van erover na te denken ;-)

Je hebt dat rijbewijs al binnen, morgen is maar een formaliteit ;-)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135832621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:21 schreef mjan het volgende:

[..]

Met welke oefeningen heb je moeite? Heb je nog even een les vantevoren? En ach, fouten maken mag, zolang je het maar niet in hetzelfde cluster doet.
IK had ineens moeite met achtje en halve draai rechtsom. Misschien kwam dat ook wel omdat ik ze dit keer helemaal zonder koppeling deed en dus alleen met rem en gas, wat resulteerde in een bokkende motor. Ik lees net dat je de koppeling best mag gebruiken, zolang je maar niet ontkoppelt. :')

Ik heb geen les meer van te voren, maar mag nog wel een kwartiertje/half uurtje inrijden.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:36 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Denk gewoon dat je even leuk met de motor in de weer bent...
Geniet van het moment in plaats van erover na te denken ;-)

Je hebt dat rijbewijs al binnen, morgen is maar een formaliteit ;-)
^O^ :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135833535
Als ie bokt moet je minder hard op je voetrem staan, of sowieso terugschakelen van 2 naar 1 ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135833834
Mwhehe, dat flikte ik dus effies op dinsdag. Halve draai in zijn 2. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135837263
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:47 schreef Nero22 het volgende:

[..]

IK had ineens moeite met achtje en halve draai rechtsom. Misschien kwam dat ook wel omdat ik ze dit keer helemaal zonder koppeling deed en dus alleen met rem en gas, wat resulteerde in een bokkende motor. Ik lees net dat je de koppeling best mag gebruiken, zolang je maar niet ontkoppelt. :')

Ik heb geen les meer van te voren, maar mag nog wel een kwartiertje/half uurtje inrijden.

[..]

^O^ :+
Ah, maar die kun je in ieder geval nooit allebei krijgen dus dat is mooi; kun je jezelf toestaan om die te verprutsen mocht je een van beiden moeten rijden. Ik heb zelfs trouwens de halve draai en achtje altijd zonder koppeling moeten rijden van mn instructeur, weet niet meer precies wat zijn argumentatie daarachter was, want het is inderdaad niet verplicht maar maakt het wel een stukje moeilijker.

Heel veel succes vandaag!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_135837668
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.

Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135837909
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:10 schreef Ener-G het volgende:
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.

Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het achtje echt de hel vond. Kreeg het heel lang gewoon echt niet onder de knie (en alle mede-lessers maar lekker soepel doordraaien natuurlijk). Tot ik het één les voor m'n examen, in de stromende regen, opeens doorkreeg. Ik wil het eigenlijk nu weer eens gaan oefenen op mn eigen motor, want blijft een zwak punt bij mij.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_135838005
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:10 schreef Ener-G het volgende:
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.

Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
Verschilt volledig per motor.

Op een wat oudere viercilinder bijvoorbeeld is het dan weer vrijwel onmogelijk zonder koppeling.

De koppeling vangt het bokken van de motor op. Daarnaast kun je in zulke toerengebieden de kracht preciezer doseren met de koppeling dan met het gas. Een andere manier is om juist de voetrem wat harder in te trappen en wat meer gas te geven. Zo hef je dan weer de speling op de aandrijflijn op.

Langzaam manoeuvreren is altijd gebaseerd op trekkend houden zonder bokken. En dat is een samenspel van gas, koppeling én voetrem. Dat samenspel moet je jezelf eigen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 23-01-2014 09:31:43 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135838476
Maar tenzij ie op zijn eigen motor lest, denk ik niet dat nero22 op een oudere viercilinder bezig is.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135838659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:44 schreef Ener-G het volgende:
Maar tenzij ie op zijn eigen motor lest, denk ik niet dat nero22 op een oudere viercilinder bezig is.
CB500 zie ik.

Ik betwijfel het wat makkelijker is. Ik zou de koppeling wel gebruiken. Als je dat beheerst, gaat het alleen maar soepeler :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135838922
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

CB500 zie ik.

Ik betwijfel het wat makkelijker is. Ik zou de koppeling wel gebruiken. Als je dat beheerst, gaat het alleen maar soepeler :)
Ik heb op een CB500 gelest en de halve draai en de 8 deed ik zonder koppeling, was gemakkelijk en zonder bokken. :)
pi_135841074
Inderdaad een CB(F)500. Ach, ik ga het vanmiddag gewoon nog eens een paar keer proberen en dan zien we het wel. :)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135853941
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:58 schreef Nero22 het volgende:
Inderdaad een CB(F)500. Ach, ik ga het vanmiddag gewoon nog eens een paar keer proberen en dan zien we het wel. :)
Les daar zelf ook op...

Met het 8je draaien kom ik met ong 2300 toeren aangereden
terwijl ik naar de laatste pion rijd gebruik ik de voetrem om af te remmen
vervolgens maak ik de bocht naar links door de pionnen heen
tot aan het eind van de zijkant om dan de motor om te gooien (blijf licht op de rem) naar rechts
De bocht maken door de pionnen heen (nu laat ik de rem los)
om dan vervolgens aan de linkerkant van de eindpion te passeren.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135854904
Joe! :D :D

Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. :') Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.

Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!

Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135855210
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe! :D :D

Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. :') Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.

Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!

Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht. :')
Wegrijden uit parkeervak gehad?

Gefeliciteerd in ieder geval! ^O^
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_135855280
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe! :D :D

Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. :') Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.

Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!

Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht. :')
Mooi zo. Gefeliciteerd!
pi_135855407
Wegrijden uit parkeervak inderdaad. Eitje. :P

Thanks!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135855497
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe! :D :D

Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. :') Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.

Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!

Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht. :')
Gefeliciteerd! Alles is dus mooi goedgekomen!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')