Ah, langzame slalom is verplichtquote:Op maandag 13 januari 2014 21:43 schreef mjan het volgende:
[..]
Succes!
[..]
Dat zou een bijzonder examen zijn als je die niet krijgt. Maar niet zo vreemd hoor dat dat niet meteen vlekkeloos gaat, komt vanzelf wel. Wat mij hielp: goed voor je uit blijven kijken en door blijven kijken.
Verplicht om te doen ja, maar je hoeft hem niet goed te hebben om te slagen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:46 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Ah, langzame slalom is verplicht
Tijdens een rustige werkdag even AVB theoretisch voorbereid. Heb 5 oefeningen nog niet gedaan.
Wat deed jij allemaal tijdens je examens dat je zo vaak hebt weten te zakken?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:36 schreef Tunafish het volgende:
Ik hoop het ook voor je. Vorig jaar had ik in december mijn eerste AVD, die ging gewoon door ondanks wat sneeuw dat daarvoor was gevallen. Toen gezakt, volgende examen begin januari, afgelast, twee weken later weer (weer gezakt), eind februari weer, wéér afgelast, week later weer gereden en weer gezakt ( in ieder geval consistent
) en uiteindelijk 8 april laatste (dit keer succesvoller
) examen gedaan
Je moet je AVD ook niet met de auto doenquote:Op maandag 27 januari 2014 19:10 schreef Tunafish het volgende:
Eerste keer reed ik te ruig, tweede keer te rustig. De derde keer was het 'geen motorrijden', maar dat was gewoon de instructeur die een kutdag had en er geen zin in had. Vierde keer ging wel goed
Pfff, wat stom zeg! Ik was bijna gezakt op het eerste deel van mijn examen (te impulsief rijden), maar wist dat geheel te compenseren met het tweede gedeelte gelukkig. Ik was er zelf tijdens het examen trouwens al van overtuigd dat ik gezakt was, zo slecht vond ik het gaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef Tunafish het volgende:
Nee, was bij een oprit naar de snelweg. Ik had van te voren geen duidelijk zicht op hoe lang die oprit was en voor me reed een vrachtwagen erop. Toen het verkeerslicht voor mij groen werd reed ik die oprit ook op en had ik volgens de instructeur erlangs moeten gaan omdat het allemaal lang genoeg was. Maar, omdat ik dat niet had gezien dacht ik 'ja, straks is het dus niet lang genoeg en parkeer ik mezelf in de bomen, ik wacht wel even'.
Dat was dus blijkbaar niet goed, ik had er gewoon vol langs moeten blazen, ook al zag ik het niet, en daar liet 'ie me op zakken. Verder was het die keer prima, maar dus blijkbaar geen motorrijden. Was ook met een leuk gevoel weer verder lessen; was puur blijven rijden tot het nieuwe examen was, want ik kon gewoon al rijden.
Ah zuur, ja dat 'doorblazen' heb ik tijdens mn les afgelopen zaterdag ook mee te maken gehad, eerste keer de ring Alkmaar op vanaf de stoplichten bij het cbr reed ik braaf met het verkeer mee tussen de auto's, terwijl ik er vol langs had moeten blazen om voor alle andere auto's bij het volgende stoplicht te zijn om rechtsaf te slaan. Tweede keer met wat meer pit langs alles gereden, behalve een caddy die ook flink gas gaf (reed tegen de 90-95 terwijl je er 70 mag), toen vond ik het welletjes en ben daar maar achter gaan hangen. Vond mn instructeur gek genoeg al veel beter dan de eerste keer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:00 schreef Tunafish het volgende:
Nee, was bij een oprit naar de snelweg. Ik had van te voren geen duidelijk zicht op hoe lang die oprit was en voor me reed een vrachtwagen erop. Toen het verkeerslicht voor mij groen werd reed ik die oprit ook op en had ik volgens de instructeur erlangs moeten gaan omdat het allemaal lang genoeg was. Maar, omdat ik dat niet had gezien dacht ik 'ja, straks is het dus niet lang genoeg en parkeer ik mezelf in de bomen, ik wacht wel even'.
Dat was dus blijkbaar niet goed, ik had er gewoon vol langs moeten blazen, ook al zag ik het niet, en daar liet 'ie me op zakken. Verder was het die keer prima, maar dus blijkbaar geen motorrijden. Was ook met een leuk gevoel weer verder lessen; was puur blijven rijden tot het nieuwe examen was, want ik kon gewoon al rijden.
Joah, en ik trek hem als ik er even langs wil ook gerust open hoor, ben echt niet zo iemand die rustig 80 blijft keuvelen achter een vrachtwagen. Maar als ik geen fatsoenlijk overzicht heb van hoeveel ruimte ik heb om in te halen wacht ik liever even en haal ik de boel op de snelweg in. Ik heb tijd zat. Zou het ook weer zo doen als ik het over mocht doen. Beter ietsjes later aankomen op de plek van bestemming dan in een kist naar een hele andere plek gebracht te worden, dan is het maar even 'geen motorrijden'.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ah zuur, ja dat 'doorblazen' heb ik tijdens mn les afgelopen zaterdag ook mee te maken gehad, eerste keer de ring Alkmaar op vanaf de stoplichten bij het cbr reed ik braaf met het verkeer mee tussen de auto's, terwijl ik er vol langs had moeten blazen om voor alle andere auto's bij het volgende stoplicht te zijn om rechtsaf te slaan. Tweede keer met wat meer pit langs alles gereden, behalve een caddy die ook flink gas gaf (reed tegen de 90-95 terwijl je er 70 mag), toen vond ik het welletjes en ben daar maar achter gaan hangen. Vond mn instructeur gek genoeg al veel beter dan de eerste keer.
Maar dat zal de komende lessen ook nog wel wennen zijn, en blijft lastig, inschatten of je er lomp voorbij kan scheuren, of dat je er beter achter kan blijven.
Vind ik ook, veiligheid is belangrijker dan stoer motorrijden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:22 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Joah, en ik trek hem als ik er even langs wil ook gerust open hoor, ben echt niet zo iemand die rustig 80 blijft keuvelen achter een vrachtwagen. Maar als ik geen fatsoenlijk overzicht heb van hoeveel ruimte ik heb om in te halen wacht ik liever even en haal ik de boel op de snelweg in. Ik heb tijd zat. Zou het ook weer zo doen als ik het over mocht doen. Beter ietsjes later aankomen op de plek van bestemming dan in een kist naar een hele andere plek gebracht te worden, dan is het maar even 'geen motorrijden'.
Ja ik ook zoiets en ik werk wat met de achterrem.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:52 schreef Nero22 het volgende:
Hoeveel toeren draai je bij de langzame slalom? Ik liep altijd 2200 rpm ongeveer en liet de koppeling heel ver in. Misschien helpt dat?
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:32 schreef Pinkdwarf het volgende:
Ach, ik had de langzame slalom niet 1x goed gedaan tijdens het oefenen voor mijn AVB, maar tijdens de AVB had ik hem in één keer. Haha, ik zat te juichen op de motor.
Het is trouwens wel de oefening waar de meeste mensen problemen mee hebben. Succes ermee, ManageTheAnger!
Een instructeur met een jethelm? Lekkere kerelquote:Op donderdag 6 februari 2014 09:28 schreef Ener-G het volgende:
Hehe ken het.. instructeur wou mn avd nu al aanvragen, maar ik ben pas halverwege maart weer terug in NL.
Hopelijk stormt het zaterdag niet al te erg, afgelopen weekend pal wind tegen gehad op de ring (80km weg), instructeur vond het ook al niet te pruimen, en die reed zelfs met een jethelm ipv integraal/systeem
Niks mis mee. Ik heb zelf een helm waar ik een jethelm van kan makenquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een instructeur met een jethelm? Lekkere kerelDie dingen draag je maar op een scooter.
Of is dit 11kW les?
Niks mis mee. Ik heb zelf een helm waar ik een jethelm van kan makenquote:
Ik klap hem wel dicht als ik harder dan 50 ga rijden want anders is het niet fijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef Ener-G het volgende:
Dat. Ieder z'n voorkeur, kan me voorstellen dat het bij het face-to-face uitleggen onderweg wat prettiger is dan door de intercom brullen. 9 van de 10 keer rij je toch op 50 km wegen. Ik moet er zelf overigens ook niet aan denken hoor, zo'n jethelm op een motorIig niet op de snelweg.
Wat rijscholen betreft is het een van de beste in de regio, erg fijne instructeur om bij te lessen.
Ik bedoel meer dat wanneer ik bij mijn ongeluk laatst een jethelm op mijn kop had gehad, ik nu geen gezicht meer zou hebbenquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat. Ieder z'n voorkeur, kan me voorstellen dat het bij het face-to-face uitleggen onderweg wat prettiger is dan door de intercom brullen. 9 van de 10 keer rij je toch op 50 km wegen. Ik moet er zelf overigens ook niet aan denken hoor, zo'n jethelm op een motorIig niet op de snelweg.
Wat rijscholen betreft is het een van de beste in de regio, erg fijne instructeur om bij te lessen.
Nee eerst geoefend op parkeerplaats, denk 3e of 4e les ofzo weg op.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:12 schreef Nero22 het volgende:
Leuke 1e ervaring! Ga je dan meteen de weg op joh? Lijkt me heel wat.
Wou al zeggen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee eerst geoefend op parkeerplaats, denk 3e of 4e les ofzo weg op.
Volledig Aquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:20 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Wou al zeggen.Voor welk rijbewijs ga je?
De natuur hielp je een handje om te slagen dus.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:58 schreef Ener-G het volgende:
Ik was mn vizier een keer vergeten dicht te klappen, die waaide toen vanzelf dicht toen ik naar de 80 optrok
Hm dat deed mijn instructeur wel, weliswaar zat hij achterop echter wel op de openbare weg. Heel spannend.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:12 schreef Nero22 het volgende:
Leuke 1e ervaring! Ga je dan meteen de weg op joh? Lijkt me heel wat.
Ik vond het enger toen hij niet meer achterop zat en ik het ineens allemaal echt zelf moest doen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hm dat deed mijn instructeur wel, weliswaar zat hij achterop echter wel op de openbare weg. Heel spannend.![]()
Oja, dat was bij de 3e les al.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:22 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik vond het enger toen hij niet meer achterop zat en ik het ineens allemaal echt zelf moest doen.
Euh ik moet nog op voor mn AVD, maar omdat mn vrouw nog op het CBR wacht met medisch verklaringsgedoe (we lessen samen) besloten om het allemaal te fixen als we weer terug in NL zijn. Komt financieel ook wat handiger uit allemaal en hopelijk is het ergste winterweer dan al gepasseerd mocht het nog gaan vriezen/sneeuwen e.d. Volgens onze instructeur zijn we er in ieder geval zo goed als klaar voor (hij wou hem eigenlijk al aanvragen voor ons beiden, maar kon voor m'n vrouw dus nog niet), alles wat we nu rijden is mooi meegenomen om meer ervaring op te doen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De natuur hielp je een handje om te slagen dus.
Van harte trouwens. Wat voor motor heb je of ga je aanschaffen als je die nog niet hebt?
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:05 schreef Metro2005 het volgende:
Succes managetheanger!
Ik heb gisteren mijn 2e les gehad, op het oefenterrein weer het schakelen en koppelen geoefend en stapvoets rijden met slippende koppeling gedaan en richting aangeven (! )
Volgende les is zaterdag en dan mag ik al de weg opvind het zelf wat snel maar de instructeurs zullen het wel weten lijkt me
Ik lees het vaker maar bv op de scooter vergeet ik het ook echt nooit uit te zetten. Maargoed zal me vast nog wel gebeurenquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'
Probeer de laarzen ook wat vaker aan te hebbenquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:18 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb mensen erop zien zakken, dat ze een halve kilometer met hun knipperlicht aan reden. Je hoeft het maar één belangrijke keer te vergeten![]()
Als die laarzen nog stijf zijn gebruik je ze niet vaak genoeg
Heeft je rijschool geen broeken te leen of heb je een hele rare maat?quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Probeer de laarzen ook wat vaker aan te hebben
Zaterdag maar eens kijken voor een motorbroek, jas kan ik lenen van de rijschool. Laarzen, handschoenen en helm heb ik al gekocht voor ik met lessen begon maar als we straks de weg op gaan dan heb ik toch liever meer aan dan alleen een spijkerbroek
Geen broeken te leen. Alleen jassen en helmen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:32 schreef mjan het volgende:
[..]
Heeft je rijschool geen broeken te leen of heb je een hele rare maat?
Nouja,wat stom zeg! Rijscholen zouden gewoon een volledig pak in bruikleen moeten kunnen geven.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Geen broeken te leen. Alleen jassen en helmen.
13:35...quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'
Succes vandaag MTA, hoe laat moet je op?
Als je instructeur dat zegt komt het vast wel goedquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
13:35...
Hopen dat ik een beetje een goede motor heb.
Het zijn allemaal die honda's uiteraard en hetzelfde type maar ze hebben een 12 tal motoren ofzo.
Afgelopen les reed ik bijvoorbeeld op een motor waarvan de achterrem vervangen was en nieuwe koppelingskabel waardoor de koppeling inknijpen zwaarder was.
Net als een nieuwe voorband waardoor ik nu opeens wel de langzame slalom voor elkaar kreeg.
Nja en daarnaast, that I don't fuck up
Als ik zou zakken dan baal ik enorm aangezien extra lessen namelijk ook geen toegevoegde waarde meer hebben
"alles zit erin" zei mijn instructeur dus ja...
Noorden, wel droog maar grauw weer.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je instructeur dat zegt komt het vast wel goedEn ik weet niet uit welke regio je komt maar hier in omgeving R'dam is het momenteel ideaal weer ! zonnig en droog.
Goed bezig, gaat lekker snel zo.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Geslaagd!!
![]()
"Nou MTA, met de hakken over de sloot"
Lopen met de motor - voldoende
Uitwijkoefening - voldoende
Langzame slalom - warempel een voldoende
Noodstop - voldoende
Stopproef - onvoldoende
Vertragingsoefening - onvoldoende >> I have no idea what happend.... maar dat had ik tijdens de lessen al, ik doe hem wel en voor mijn gevoel ging hij altijd wel goed maar ik had echt geen flauw idee wát ik nou eigenlijk precies aan het doen was.
Had nog lekker ruim de tijd om in te rijden, was wel even lekker... figuurlijk 8tje draaien enzo.
19 maart kan ik pas voor AVD examen doen.... Lessen worden nu ingepland.
Nog een maand wachten dus voordat ik af kan rijden
Thnx en jup! Heb er zin aan want dan kan ik eindelijk een motor kopen (proefrijden) haha!quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:33 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Goed bezig, gaat lekker snel zo.
Ik zette mijn knipper ook altijd halverwege de bocht uit. Ging altijd goed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:31 schreef Tunafish het volgende:
Mij is altijd geleerd om vlak voordat je uit de bocht komt je knipperlicht al uit te doen. Na iedere bocht druk ik na zo'n 10 meter nog maar even op het knopje, gewoon om zeker te zijn![]()
En omdat trauma's van instructeur die in je oor tettert
Thnx!quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:20 schreef Nero22 het volgende:
Gefeli MTA
[..]
Ik zette mijn knipper ook altijd halverwege de bocht uit. Ging altijd goed.![]()
HEUJ!quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag in de stromende regen mijn AVD gehaald, dit keer gelukkig zonder incidenten.
Laat het mooie weer nu maar komen.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag in de stromende regen mijn AVD gehaald, dit keer gelukkig zonder incidenten.
Laat het mooie weer nu maar komen.
Nice! Dat wordt genieten voor je ;-)quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:31 schreef Nero22 het volgende:
[..]
HEUJ!![]()
Morgen mijn eerste motor ophalen!
Nou vandaag rijles gehad en ik heb niet 1 keer de opmerking gekregen: Knipper uit. Sterker nog de instructeur zei dat ik de eerste leerling was die het niet 1 keer vergeten wasquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'
eej gefeli !quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag in de stromende regen mijn AVD gehaald, dit keer gelukkig zonder incidenten.
Laat het mooie weer nu maar komen.
HNNNNJJJJ!!!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:10 schreef Ener-G het volgende:
Hehe schakelen blijft soms lastig idd, tijdens het lessen ook regelmatig gehad dat ik niet van zn 1 naar 2 schakelde, maar em in zn neutraal trapte.
Mijn x benen helpen ook niet echt, voeten staan naar buiten toe en het pedaal is wat korter dan het stepje dus trap geregeld mis , ook vervelend.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:10 schreef Ener-G het volgende:
Hehe schakelen blijft soms lastig idd, tijdens het lessen ook regelmatig gehad dat ik niet van zn 1 naar 2 schakelde, maar em in zn neutraal trapte.
Spannend! Goed gevoel bij?quote:Op maandag 17 februari 2014 00:01 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Alle oefeningen een keer gedaan en woensdag mijn avb!
Ik heb nu 9 uur les gehad. Voor de avb nog anderhalf uur les om op te warmen.
Ik heb nu 2 keer overdag en 1 keer in het donker gelest en maakt naar mijn idee weinig verschil.quote:Op maandag 17 februari 2014 08:46 schreef Ener-G het volgende:
Vanavond voor het eerst in het donker rijden.. ben benieuwd
Komt ook wel een beetje omdat het een 250 is he, koppel mist ie wat dus moet ie meer toeten maken voor het benodigd vermogen. Ik heb het eigenlijk vooral als ik weer eens in een auto zit. Als ik er niet bij nadenk trek ik die ook door tot 6k rpmquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:55 schreef Nero22 het volgende:
Ik schat ook nog wel eens mijn versnelling verkeerd in. Denk ik dat ik in zijn 4 zit, terwijl ik eigenlijk in zijn 3 zit. Wil ik gaan afremmen/terugschakelen voor een rotonde, trap ik hem in zijn 2. Dan rem ik ineens wel heel erg hard af...
Ik moet ook nog wennen aan het aantal toeren dat ik maak. Bij 80 km/u maak ik in zijn 6 6,000 RPM. Wil ik opschakelen, zit er niks meer.
Op 25 kW ging dat ook nog met gemak hoorquote:Op maandag 17 februari 2014 09:33 schreef Ener-G het volgende:
Petjes in golfjes rij ik op mn 35kW lesfiets nu ook al wel zoek hoorWat dat betreft gaat het hard zat..
Tot vorig jaar heb ik jarenlang een Honda Civic gereden, die deed ook lachend 8krpm en moest je ook flink in de toeren jagen om echt wat kracht te laten leveren
Alle oefeningen gaan wel goed behalve vertragingsoefening en wegrijden uit parkeervak. Langzame slalom ging vorige keer heel goed, ik hoop dat ik dat kan vasthouden.quote:
Tja ik heb wel gemerkt dat het heel erg afhangt van welke lesmotor ik van de 3 krijg, ze worden nogal eens mishandeld. De ene schakelt wat soepeler dan de ander, of het rempedaal staat een paar cm hoger of lager.. Omwaaiende rechterspiegel, remlichten die blijven branden, of juist niet, al dan niet door een hangende voet/handrem, en de gashendel die de ene keer direct gas geeft, en je een andere keer half open moet draaien voordat er wat gebeurt.quote:Op maandag 17 februari 2014 09:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op 25 kW ging dat ook nog met gemak hoormaar ik bedoelde dat dat nou met de momenten zijn dat je mis schakelt
Al het blik onder de 3 liter is praktisch kansloos tegen motoren boven de 500cc.
quote:Op maandag 17 februari 2014 09:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Alle oefeningen gaan wel goed behalve vertragingsoefening en wegrijden uit parkeervak. Langzame slalom ging vorige keer heel goed, ik hoop dat ik dat kan vasthouden.
Zolang je niet nachtblind bent zal het verschil wel meevallenquote:Op maandag 17 februari 2014 09:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 keer overdag en 1 keer in het donker gelest en maakt naar mijn idee weinig verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |