abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2014 @ 16:14:18 #226
241787 OuweBaas
Baas boven Baas
pi_136288736
Zo AVD examen geplanned: 5 maart om 11:40 in de ochtend, ben benieuwd :D
"My dream is to know why my nightmares never cease"
pi_136381908
Morgen afrijden. *O*
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136391603
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:58 schreef Nero22 het volgende:
Morgen afrijden. *O*
Succes!

Ik moet nog wachten tot 4 maart :(
Was wel al eerder plek, maar dan ben ik er niet...
pi_136392236
Hehe ken het.. instructeur wou mn avd nu al aanvragen, maar ik ben pas halverwege maart weer terug in NL.

Hopelijk stormt het zaterdag niet al te erg, afgelopen weekend pal wind tegen gehad op de ring (80km weg), instructeur vond het ook al niet te pruimen, en die reed zelfs met een jethelm ipv integraal/systeem :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_136394455
EUUUJJJJ :D
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136394566
Geslaagd?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_136394596
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:28 schreef Ener-G het volgende:
Hehe ken het.. instructeur wou mn avd nu al aanvragen, maar ik ben pas halverwege maart weer terug in NL.

Hopelijk stormt het zaterdag niet al te erg, afgelopen weekend pal wind tegen gehad op de ring (80km weg), instructeur vond het ook al niet te pruimen, en die reed zelfs met een jethelm ipv integraal/systeem :D
Een instructeur met een jethelm? Lekkere kerel :N Die dingen draag je maar op een scooter.

Of is dit 11kW les? :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_136394627
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Een instructeur met een jethelm? Lekkere kerel :N Die dingen draag je maar op een scooter.

Of is dit 11kW les? :D
Niks mis mee. Ik heb zelf een helm waar ik een jethelm van kan maken :+
pi_136394866
quote:
11s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:02 schreef Ener-G het volgende:
Geslaagd?
Yes :)

Alles in 1x binnen een maand. 12 uur AVB, 14 uur AVD
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136394951
Wow, netjes :) Gefeliciteerd!
pi_136395119
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:04 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Niks mis mee. Ik heb zelf een helm waar ik een jethelm van kan maken :+
[/quote]

Dat. Ieder z'n voorkeur, kan me voorstellen dat het bij het face-to-face uitleggen onderweg wat prettiger is dan door de intercom brullen. 9 van de 10 keer rij je toch op 50 km wegen. Ik moet er zelf overigens ook niet aan denken hoor, zo'n jethelm op een motor :+ Iig niet op de snelweg.

Wat rijscholen betreft is het een van de beste in de regio, erg fijne instructeur om bij te lessen.
pi_136395989
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef Ener-G het volgende:

Dat. Ieder z'n voorkeur, kan me voorstellen dat het bij het face-to-face uitleggen onderweg wat prettiger is dan door de intercom brullen. 9 van de 10 keer rij je toch op 50 km wegen. Ik moet er zelf overigens ook niet aan denken hoor, zo'n jethelm op een motor :+ Iig niet op de snelweg.

Wat rijscholen betreft is het een van de beste in de regio, erg fijne instructeur om bij te lessen.
Ik klap hem wel dicht als ik harder dan 50 ga rijden want anders is het niet fijn. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door muhahaha op 06-02-2014 12:06:21 ]
pi_136396455
Ik was mn vizier een keer vergeten dicht te klappen, die waaide toen vanzelf dicht toen ik naar de 80 optrok :+
pi_136396578
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:19 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat wanneer ik bij mijn ongeluk laatst een jethelm op mijn kop had gehad, ik nu geen gezicht meer zou hebben ;)

Mijn vizier laat ik bijna altijd open trouwens. Pas tegen de 130 gaat ie dicht.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_136396773
Kan me er wel iets bij voorstellen, heb de horror foto's van dergelijke ongelukken weleens voorbij zien komen. Wat ging er mis? En hopelijk redelijk ongeschonden vanaf gekomen?

Collega van me is deze week onderuit gegaan met 30/40 op een dijkweggetje, waarschijnlijk pols/botje gebroken in z'n hand.

Tot 80/90 laat ik mn vizier ook wel open, maar harder dan dat en mn contactlenzen waaien bijna mn ogen uit :+

Van de zomer op de scooter was het >50 ook wel prettig met vizier dicht, met al het vliegend gespuis in de lucht. Moet er niet aan denken om een wesp oid. in je oog te krijgen met +80 km/u.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 14:50:17 #241
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_136470280
Vandaag mijn eerste rijles gehad, aangezien ik nog nooit op een schakelbrommer oid had gereden was de eerste les vooral koppeling leren bedienen (wat me overigens 100% meeviel) en schakelen, wegrijden en bochten maken. Ging op zich best aardig alleen even wat scooter gewoontes afleren (handen op de handvaten houden ipv boven de hendels) en ik zocht me elke keer rot naar het schakelpedaal :+ omlaag schakelen ging wel maar omhoog was even zoeken elke keer. Kwam ook omdat ik nieuwe motorlaarzen aanhad die nog zo stijf als een strijkplank waren.

Deed me wel een beetje aan mijn eerste lessen autorijden denken, veel dingen tegelijk!

Instructeur vond het volgens mij wel goed gaan en vond dat ik het goed beheerst deed :) Dinsdag de 2e les *O*
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_136471338
Leuke 1e ervaring! Ga je dan meteen de weg op joh? Lijkt me heel wat.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:17:51 #243
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_136471505
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:12 schreef Nero22 het volgende:
Nee eerst geoefend op parkeerplaats, denk 3e of 4e les ofzo weg op.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_136471592
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee eerst geoefend op parkeerplaats, denk 3e of 4e les ofzo weg op.
Wou al zeggen. :D Voor welk rijbewijs ga je?
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:32:31 #245
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_136472064
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:20 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Wou al zeggen. :D Voor welk rijbewijs ga je?
Volledig A
pi_136552005
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:58 schreef Ener-G het volgende:
Ik was mn vizier een keer vergeten dicht te klappen, die waaide toen vanzelf dicht toen ik naar de 80 optrok :+
De natuur hielp je een handje om te slagen dus. ;)
Van harte trouwens. Wat voor motor heb je of ga je aanschaffen als je die nog niet hebt?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2014 16:09:47 ]
pi_136552054
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:12 schreef Nero22 het volgende:
Hm dat deed mijn instructeur wel, weliswaar zat hij achterop echter wel op de openbare weg. Heel spannend. :@ ;)
pi_136552664
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hm dat deed mijn instructeur wel, weliswaar zat hij achterop echter wel op de openbare weg. Heel spannend. :@ ;)
Ik vond het enger toen hij niet meer achterop zat en ik het ineens allemaal echt zelf moest doen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_136552784
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:22 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik vond het enger toen hij niet meer achterop zat en ik het ineens allemaal echt zelf moest doen.
Oja, dat was bij de 3e les al. :@
pi_136552786
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

De natuur hielp je een handje om te slagen dus. ;)
Van harte trouwens. Wat voor motor heb je of ga je aanschaffen als je die nog niet hebt?
Euh ik moet nog op voor mn AVD, maar omdat mn vrouw nog op het CBR wacht met medisch verklaringsgedoe (we lessen samen) besloten om het allemaal te fixen als we weer terug in NL zijn. Komt financieel ook wat handiger uit allemaal en hopelijk is het ergste winterweer dan al gepasseerd mocht het nog gaan vriezen/sneeuwen e.d. Volgens onze instructeur zijn we er in ieder geval zo goed als klaar voor (hij wou hem eigenlijk al aanvragen voor ons beiden, maar kon voor m'n vrouw dus nog niet), alles wat we nu rijden is mooi meegenomen om meer ervaring op te doen. :)

Motor wordt waarschijnlijk iets van een naked :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')