Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:05 schreef Metro2005 het volgende:
Succes managetheanger!
Ik heb gisteren mijn 2e les gehad, op het oefenterrein weer het schakelen en koppelen geoefend en stapvoets rijden met slippende koppeling gedaan en richting aangeven (! )
Volgende les is zaterdag en dan mag ik al de weg opvind het zelf wat snel maar de instructeurs zullen het wel weten lijkt me
Ik lees het vaker maar bv op de scooter vergeet ik het ook echt nooit uit te zetten. Maargoed zal me vast nog wel gebeurenquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'
Probeer de laarzen ook wat vaker aan te hebbenquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:18 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb mensen erop zien zakken, dat ze een halve kilometer met hun knipperlicht aan reden. Je hoeft het maar één belangrijke keer te vergeten![]()
Als die laarzen nog stijf zijn gebruik je ze niet vaak genoeg
Heeft je rijschool geen broeken te leen of heb je een hele rare maat?quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Probeer de laarzen ook wat vaker aan te hebben
Zaterdag maar eens kijken voor een motorbroek, jas kan ik lenen van de rijschool. Laarzen, handschoenen en helm heb ik al gekocht voor ik met lessen begon maar als we straks de weg op gaan dan heb ik toch liever meer aan dan alleen een spijkerbroek
Geen broeken te leen. Alleen jassen en helmen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:32 schreef mjan het volgende:
[..]
Heeft je rijschool geen broeken te leen of heb je een hele rare maat?
Nouja,wat stom zeg! Rijscholen zouden gewoon een volledig pak in bruikleen moeten kunnen geven.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Geen broeken te leen. Alleen jassen en helmen.
13:35...quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja lach maar over dat richting aangeven, je zal waarschijnlijk nog vaak te horen krijgen 'knipper uit!'
Succes vandaag MTA, hoe laat moet je op?
Als je instructeur dat zegt komt het vast wel goedquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
13:35...
Hopen dat ik een beetje een goede motor heb.
Het zijn allemaal die honda's uiteraard en hetzelfde type maar ze hebben een 12 tal motoren ofzo.
Afgelopen les reed ik bijvoorbeeld op een motor waarvan de achterrem vervangen was en nieuwe koppelingskabel waardoor de koppeling inknijpen zwaarder was.
Net als een nieuwe voorband waardoor ik nu opeens wel de langzame slalom voor elkaar kreeg.
Nja en daarnaast, that I don't fuck up
Als ik zou zakken dan baal ik enorm aangezien extra lessen namelijk ook geen toegevoegde waarde meer hebben
"alles zit erin" zei mijn instructeur dus ja...
Noorden, wel droog maar grauw weer.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je instructeur dat zegt komt het vast wel goedEn ik weet niet uit welke regio je komt maar hier in omgeving R'dam is het momenteel ideaal weer ! zonnig en droog.
Goed bezig, gaat lekker snel zo.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Geslaagd!!
![]()
"Nou MTA, met de hakken over de sloot"
Lopen met de motor - voldoende
Uitwijkoefening - voldoende
Langzame slalom - warempel een voldoende
Noodstop - voldoende
Stopproef - onvoldoende
Vertragingsoefening - onvoldoende >> I have no idea what happend.... maar dat had ik tijdens de lessen al, ik doe hem wel en voor mijn gevoel ging hij altijd wel goed maar ik had echt geen flauw idee wát ik nou eigenlijk precies aan het doen was.
Had nog lekker ruim de tijd om in te rijden, was wel even lekker... figuurlijk 8tje draaien enzo.
19 maart kan ik pas voor AVD examen doen.... Lessen worden nu ingepland.
Nog een maand wachten dus voordat ik af kan rijden
Thnx en jup! Heb er zin aan want dan kan ik eindelijk een motor kopen (proefrijden) haha!quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:33 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Goed bezig, gaat lekker snel zo.
Ik zette mijn knipper ook altijd halverwege de bocht uit. Ging altijd goed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:31 schreef Tunafish het volgende:
Mij is altijd geleerd om vlak voordat je uit de bocht komt je knipperlicht al uit te doen. Na iedere bocht druk ik na zo'n 10 meter nog maar even op het knopje, gewoon om zeker te zijn![]()
En omdat trauma's van instructeur die in je oor tettert
Thnx!quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:20 schreef Nero22 het volgende:
Gefeli MTA
[..]
Ik zette mijn knipper ook altijd halverwege de bocht uit. Ging altijd goed.![]()
HEUJ!quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag in de stromende regen mijn AVD gehaald, dit keer gelukkig zonder incidenten.
Laat het mooie weer nu maar komen.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag in de stromende regen mijn AVD gehaald, dit keer gelukkig zonder incidenten.
Nice! Dat wordt genieten voor je ;-)quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:31 schreef Nero22 het volgende:
[..]
HEUJ!![]()
Morgen mijn eerste motor ophalen!
Nou vandaag rijles gehad en ik heb niet 1 keer de opmerking gekregen: Knipper uit. Sterker nog de instructeur zei dat ik de eerste leerling was die het niet 1 keer vergeten wasquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:11 schreef mjan het volgende:
[..]
eej gefeli !quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:30 schreef White__Tiger het volgende:
HNNNNJJJJ!!!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:10 schreef Ener-G het volgende:
Hehe schakelen blijft soms lastig idd, tijdens het lessen ook regelmatig gehad dat ik niet van zn 1 naar 2 schakelde, maar em in zn neutraal trapte.
Mijn x benen helpen ook niet echt, voeten staan naar buiten toe en het pedaal is wat korter dan het stepje dus trap geregeld mis , ook vervelend.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:10 schreef Ener-G het volgende:
Hehe schakelen blijft soms lastig idd, tijdens het lessen ook regelmatig gehad dat ik niet van zn 1 naar 2 schakelde, maar em in zn neutraal trapte.
Spannend! Goed gevoel bij?quote:Op maandag 17 februari 2014 00:01 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Alle oefeningen een keer gedaan en woensdag mijn avb!
Ik heb nu 9 uur les gehad. Voor de avb nog anderhalf uur les om op te warmen.
Ik heb nu 2 keer overdag en 1 keer in het donker gelest en maakt naar mijn idee weinig verschil.quote:Op maandag 17 februari 2014 08:46 schreef Ener-G het volgende:
Vanavond voor het eerst in het donker rijden.. ben benieuwd
Komt ook wel een beetje omdat het een 250 is he, koppel mist ie wat dus moet ie meer toeten maken voor het benodigd vermogen. Ik heb het eigenlijk vooral als ik weer eens in een auto zit. Als ik er niet bij nadenk trek ik die ook door tot 6k rpmquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:55 schreef Nero22 het volgende:
Ik schat ook nog wel eens mijn versnelling verkeerd in. Denk ik dat ik in zijn 4 zit, terwijl ik eigenlijk in zijn 3 zit. Wil ik gaan afremmen/terugschakelen voor een rotonde, trap ik hem in zijn 2. Dan rem ik ineens wel heel erg hard af...
Ik moet ook nog wennen aan het aantal toeren dat ik maak. Bij 80 km/u maak ik in zijn 6 6,000 RPM. Wil ik opschakelen, zit er niks meer.
Op 25 kW ging dat ook nog met gemak hoorquote:Op maandag 17 februari 2014 09:33 schreef Ener-G het volgende:
Petjes in golfjes rij ik op mn 35kW lesfiets nu ook al wel zoek hoorWat dat betreft gaat het hard zat..
Tot vorig jaar heb ik jarenlang een Honda Civic gereden, die deed ook lachend 8krpm en moest je ook flink in de toeren jagen om echt wat kracht te laten leveren
Alle oefeningen gaan wel goed behalve vertragingsoefening en wegrijden uit parkeervak. Langzame slalom ging vorige keer heel goed, ik hoop dat ik dat kan vasthouden.quote:
Tja ik heb wel gemerkt dat het heel erg afhangt van welke lesmotor ik van de 3 krijg, ze worden nogal eens mishandeld. De ene schakelt wat soepeler dan de ander, of het rempedaal staat een paar cm hoger of lager.. Omwaaiende rechterspiegel, remlichten die blijven branden, of juist niet, al dan niet door een hangende voet/handrem, en de gashendel die de ene keer direct gas geeft, en je een andere keer half open moet draaien voordat er wat gebeurt.quote:Op maandag 17 februari 2014 09:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op 25 kW ging dat ook nog met gemak hoormaar ik bedoelde dat dat nou met de momenten zijn dat je mis schakelt
Al het blik onder de 3 liter is praktisch kansloos tegen motoren boven de 500cc.
quote:Op maandag 17 februari 2014 09:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Alle oefeningen gaan wel goed behalve vertragingsoefening en wegrijden uit parkeervak. Langzame slalom ging vorige keer heel goed, ik hoop dat ik dat kan vasthouden.
Zolang je niet nachtblind bent zal het verschil wel meevallenquote:Op maandag 17 februari 2014 09:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 keer overdag en 1 keer in het donker gelest en maakt naar mijn idee weinig verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |