SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Geslaagden 2014
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 27-01-2014 13:25:33 ]Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht staan, op de wielen(!).quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het enige wat wel eens verschild is of de motor rechtop moet staan of schuin op de jiffy.
In 99% van de gevallen rechtop, en in 100% van de gevallen met een koude motor vóór het rijden. Dus hou dat maar gewoon aan.
Bij alle motoren moet de motor rechtop staan hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht opstaan, op de wielen(!).
Op de bok staat een motor namelijk niet recht, maar voorover
Er zijn er een paar die op de jiffy moeten. Ik geloof dat Triumph er daar een paar van heeft. Maar die hebben sowieso een wat andere oliekringloop met die drysumps.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij alle motoren moet de motor rechtop staan hoor.
Op de bok, plankje onder het voorwiel, en klaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht staan, op de wielen(!).
Op de bok staat een motor namelijk niet recht, maar voorover
Je moet het dus met 2 man doen, want in je eentje is het bijna onmogelijk
Het is sowieso véél handigerquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op de bok, plankje onder het voorwiel, en klaar.
De mijne staat gewoon op de bok hoor. Scheelt maar marginaal namelijk.
Dat het per motortype verschilt en dat het uitmaakt of ie op een bok staat of op een jiffy boeit niet, je moet het oliepeil checken voordat je uberhaupt een meter gaat rijden. Net zoals de bandenspanning. Dat is de instinker, ging er zelf ook bijna de mist mee in bij mijn theorie examen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:01 schreef Anne het volgende:
Wacht even.. Het ging alleen om olie peilen voor of ná een lange rit.
Dus nu ben ik nieuwsgierig waarom dat per motortype zou verschillen.
Dus Ener-G, vertel ?
Te verwachten na alle veranderde regeltjes, en tis ook nog eens 'wintahhh'quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:51 schreef Arcee het volgende:
Vorige topic was het langzaamste uit deze reeks.
Misschien had je dat even aan je rijschool moeten vragen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Nero22 het volgende:
Dinsdag eerste les. Meteen voor 4 uur. SPANNEND!
Wat kan ik verwachten?
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Nero22 het volgende:
Dinsdag eerste les. Meteen voor 4 uur. SPANNEND!
Wat kan ik verwachten?
Net ook mijn intake les erop zitten...quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.
En dan zijn die 4 uur alweer om dacht ik zo .
Ik heb de eerste les nog helemaal geen AVB gedaan. Alleen maar zelf rondgereden met instructeur achterop zodat hij wat kon bijsturen in bochten. Volgens mij verschilt het nogal per rijschool hoe de lessen er inhoudelijk uitzien.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.
En dan zijn die 4 uur alweer om dacht ik zo .
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Zal als een gek maar met theorie bezig gaan, dan heb ik die alvast binnen straks (ik heb nog boeken nodig?)
In elk geval een goed gevoel aan de les overgehouden, en ik kan niet wachten om weer lekker aan de slag te gaan!
Ook niet alleen per rijschool, maar ook per leerling.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb de eerste les nog helemaal geen AVB gedaan. Alleen maar zelf rondgereden met instructeur achterop zodat hij wat kon bijsturen in bochten. Volgens mij verschilt het nogal per rijschool hoe de lessen er inhoudelijk uitzien.
Ik heb in Thailand op scooters gereden die ook over de 100 reden (in mn zwembroek en met slippers ), en nee, het is niet hetzelfde vond ik dan tenminste.. 4 uur avb achter elkaar is wel pittig trouwens ben benieuwd naar je ervaringen..quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:56 schreef Nero22 het volgende:
Haha, klinkt goed allemaal. Ik heb al wel eens op een opgevoerde scooter gereden in Australie, dus een HEUL HEUL HEUL HEUL klein beetje feeling heb ik misschien wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |