SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 27-01-2014 13:25:33 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht staan, op de wielen(!).quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het enige wat wel eens verschild is of de motor rechtop moet staan of schuin op de jiffy.
In 99% van de gevallen rechtop, en in 100% van de gevallen met een koude motor vóór het rijden. Dus hou dat maar gewoon aan.
Bij alle motoren moet de motor rechtop staan hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht opstaan, op de wielen(!).
Op de bok staat een motor namelijk niet recht, maar voorover
Er zijn er een paar die op de jiffy moeten. Ik geloof dat Triumph er daar een paar van heeft. Maar die hebben sowieso een wat andere oliekringloop met die drysumps.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij alle motoren moet de motor rechtop staan hoor.
Op de bok, plankje onder het voorwiel, en klaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht staan, op de wielen(!).
Op de bok staat een motor namelijk niet recht, maar voorover
Je moet het dus met 2 man doen, want in je eentje is het bijna onmogelijk
Het is sowieso véél handigerquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op de bok, plankje onder het voorwiel, en klaar.
De mijne staat gewoon op de bok hoor. Scheelt maar marginaal namelijk.
Dat het per motortype verschilt en dat het uitmaakt of ie op een bok staat of op een jiffy boeit niet, je moet het oliepeil checken voordat je uberhaupt een meter gaat rijden. Net zoals de bandenspanning. Dat is de instinker, ging er zelf ook bijna de mist mee in bij mijn theorie examen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:01 schreef Anne het volgende:
Wacht even.. Het ging alleen om olie peilen voor of ná een lange rit.
Dus nu ben ik nieuwsgierig waarom dat per motortype zou verschillen.
Dus Ener-G, vertel?
Te verwachten na alle veranderde regeltjes, en tis ook nog eens 'wintahhh'quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:51 schreef Arcee het volgende:
Vorige topic was het langzaamste uit deze reeks.
Misschien had je dat even aan je rijschool moeten vragen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Nero22 het volgende:
Dinsdag eerste les. Meteen voor 4 uur. SPANNEND!
Wat kan ik verwachten?![]()
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Nero22 het volgende:
Dinsdag eerste les. Meteen voor 4 uur. SPANNEND!
Wat kan ik verwachten?![]()
Net ook mijn intake les erop zitten...quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.
En dan zijn die 4 uur alweer om dacht ik zo.
Ik heb de eerste les nog helemaal geen AVB gedaan. Alleen maar zelf rondgereden met instructeur achterop zodat hij wat kon bijsturen in bochten. Volgens mij verschilt het nogal per rijschool hoe de lessen er inhoudelijk uitzien.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.
En dan zijn die 4 uur alweer om dacht ik zo.
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Zal als een gek maar met theorie bezig gaan, dan heb ik die alvast binnen straks (ik heb nog boeken nodig?)
In elk geval een goed gevoel aan de les overgehouden, en ik kan niet wachten om weer lekker aan de slag te gaan!
Ook niet alleen per rijschool, maar ook per leerling.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb de eerste les nog helemaal geen AVB gedaan. Alleen maar zelf rondgereden met instructeur achterop zodat hij wat kon bijsturen in bochten. Volgens mij verschilt het nogal per rijschool hoe de lessen er inhoudelijk uitzien.
Ik heb in Thailand op scooters gereden die ook over de 100 reden (in mn zwembroek en met slippersquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:56 schreef Nero22 het volgende:
Haha, klinkt goed allemaal. Ik heb al wel eens op een opgevoerde scooter gereden in Australie, dus een HEUL HEUL HEUL HEUL klein beetje feeling heb ik misschien wel.
meh, 69 euro is wel errug prijzig voor een internetcursus :S....quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Pinkdwarf het volgende:
Zelf vond ik itheorie.nl heel fijn voor mijn motortheorieDuidelijk uitleg en veel oefenexamens.
Zelf heb ik 6 lessen AVB gehad en AVB in één keer gehaald. En ook 6 lessen AVD (Eigenlijk 8, maar dat komt door omstandigheden. Examen is een 1.5 maand uitgesteld ivm hartaanval examinator). En nu as dinsdag AVD examen. Spannend!
Van welk jaar is dat boek dan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef mjan het volgende:
[..]
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.
Leuk dat je eerste les zo goed is bevallen.
7e druk, editie 2012. Het enige wat niet meer klopt in het boek was dat er stond dat 130km op de snelweg nog een proef was.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Van welk jaar is dat boek dan?
Anders heb ik er wel belang bij.
Ah, een Bruinsma'er: waarom heb je voor hen gekozen? ik heb hier al eerder een pleidooi gehouden voor kleinere rijscholen: geen eigen terrein dus max 2 lessers tegelijk, altijd dezelfde instructeur, etc. En mijn rijschool was 8 euro per uur goedkoper dan Bruinsmaquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:56 schreef Nero22 het volgende:
Haha, klinkt goed allemaal. Ik heb al wel eens op een opgevoerde scooter gereden in Australie, dus een HEUL HEUL HEUL HEUL klein beetje feeling heb ik misschien wel.
[ afbeelding ]
Lekker veilig ook, met 80 km/u.![]()
![]()
Maar ja: inderdaad 4 uur AVB als ik in de agenda kijk. Rijschool Bruinsma in Utrecht btw, dus ook groot eigen oefenterrein.
Ik heb voor hen gekozen omdat ik mijn rijbewijs binnen een maand wil halen. Gezien ik alleen deze maand totaal geen verplichtingen heb is verwarmde kleding wel handig dacht ik zo.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:13 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ah, een Bruinsma'er: waarom heb je voor hen gekozen? ik heb hier al eerder een pleidooi gehouden voor kleinere rijscholen: geen eigen terrein dus max 2 lessers tegelijk, altijd dezelfde instructeur, etc. En mijn rijschool was 8 euro per uur goedkoper dan Bruinsma
Nog interesse in theorieboek overigens? aantal jaar oud, maar regeltjes zijn over het algemeen hetzelfde gebleven
Zoek een instructeur op met een hoog slagingspercentage... je kunt beter wat extra lessen dan 3 keer op moeten want dat laatste is altijd duurder. Bij mijn instructeur was ik er ook bang voor, achteraf gezien heb ik het gevoel dat hij juist heeft gehandeld en beide praktijk examens behaalde ik in 1 keer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
meh, 69 euro is wel errug prijzig voor een internetcursus :S....
6 lessen avb en 6 lessen avd? Is dat uren of moet je dat keer 2 doen... dat is wel snel?
* ManageTheAnger vraagt zich af, of hij weer veel te veel gaat betalen
Er zijn motortypes waarbij je warm moet peilen en kleppen stellen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:22 schreef Anne het volgende:
Ah sorry, ik bedoelde user Erasmo. Die zei dat.
Ook een steekhoudend argument is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Ener-G het volgende:
En wat dacht je ervan om het peil te controleren voor het rijden, zodat je weet of er uberhaupt nog olie in zit?
Idem met het controleren van de bandenspanning.
Er is inderdaad een vrij levendige tweedehandsmarkt voor theorieboeken. Proefexamens zijn ook wel te downloaden via de bekende wegen(Yarrquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef mjan het volgende:
[..]
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.
Leuk dat je eerste les zo goed is bevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 67% gewijzigd door Nero22 op 04-01-2014 02:33:48 ]It's funny
But not ha-ha funny.
12 uurtjes? Voor alleen AVB? Dat moet goed te doen zijn hoorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
Planning is binnen...
14 januari theorie
18 januari 4u lessen (om 8u al....)
1 februari 4u lessen (ook om 8u al...)
8 februari 4u lessen (wederom om 8u.... ffs)
12 februari AVB examen!
Ben benieuwd!!! Heb er onwijs veel zin in en hoop echt dat het allemaal in 1x goed kan gaan (maar ook dat het weer mee blijft zitten want februari is vaak wel een kut maand)
Vroeg of het eerder kon, maar de beste man gaf aan dat het CBR niet eerder examens afneemt ofzo, of geen eerdere mogelijkheid heeft.
Yes let's hope so..quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
12 uurtjes? Voor alleen AVB? Dat moet goed te doen zijn hoor
Dat is wel heel erg weinig, wat is je feedback tijdens de les over je rijden?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:01 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie gemiddeld genomen voor avd? Ik ga donderdag na slechts 4 lessen afrijden. Denk dat het te weinig is eigenlijk....
Heb er pas 1 gehadquote:Op maandag 6 januari 2014 09:11 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit op de tien
[..]
Dat is wel heel erg weinig, wat is je feedback tijdens de les over je rijden?
Ik had 5 uur, en nog een half uurtje naar het CBR, ging prima.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:01 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie gemiddeld genomen voor avd? Ik ga donderdag na slechts 4 lessen afrijden. Denk dat het te weinig is eigenlijk....
Ik hoop hetquote:Op maandag 6 januari 2014 11:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had er 5, ging prima.
AVD is zo moeilijk niet, zeker niet als je wat auto ervaring hebt. Dan moet je eigenlijk vooral nog op je wegpositie letten en zorgen dat je overal vooral staat.
Lees ik gister net in het theorieboek, dat dit eigenlijk niet uitmaakt.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik hoop het![]()
Ik heb bijna 15 jaar ervaring in de auto dus deelnemen aan verkeer an sich moet het probleem niet zijn.
In dat theorieboek staat wel meer. Beetje hetzelfde als iemand die claimt alles te weten omdat ie de theorie geleerd heeftquote:Op maandag 6 januari 2014 14:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Lees ik gister net in het theorieboek, dat dit eigenlijk niet uitmaakt.
Op de motor moet je op heel andere dingen letten.
Opzich ook wel logisch, putdeksels, grind, gaten in het wegdek, verkeerssituaties beter inschatten want op de motor ben je veel kwetsbaarder etc etc.
Klinkt een beetje als iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald, en heel stellig zegt: "zo, en nu kan ik rijden".
Niet lullig bedoeld dit trouwens hoor, dat even vooropgesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |