SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 27-01-2014 13:25:33 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht staan, op de wielen(!).quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het enige wat wel eens verschild is of de motor rechtop moet staan of schuin op de jiffy.
In 99% van de gevallen rechtop, en in 100% van de gevallen met een koude motor vóór het rijden. Dus hou dat maar gewoon aan.
Bij alle motoren moet de motor rechtop staan hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht opstaan, op de wielen(!).
Op de bok staat een motor namelijk niet recht, maar voorover
Er zijn er een paar die op de jiffy moeten. Ik geloof dat Triumph er daar een paar van heeft. Maar die hebben sowieso een wat andere oliekringloop met die drysumps.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij alle motoren moet de motor rechtop staan hoor.
Op de bok, plankje onder het voorwiel, en klaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij onze motoren (Honda CBR) moet de motor recht staan, op de wielen(!).
Op de bok staat een motor namelijk niet recht, maar voorover
Je moet het dus met 2 man doen, want in je eentje is het bijna onmogelijk
Het is sowieso véél handigerquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op de bok, plankje onder het voorwiel, en klaar.
De mijne staat gewoon op de bok hoor. Scheelt maar marginaal namelijk.
Dat het per motortype verschilt en dat het uitmaakt of ie op een bok staat of op een jiffy boeit niet, je moet het oliepeil checken voordat je uberhaupt een meter gaat rijden. Net zoals de bandenspanning. Dat is de instinker, ging er zelf ook bijna de mist mee in bij mijn theorie examen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:01 schreef Anne het volgende:
Wacht even.. Het ging alleen om olie peilen voor of ná een lange rit.
Dus nu ben ik nieuwsgierig waarom dat per motortype zou verschillen.
Dus Ener-G, vertel?
Te verwachten na alle veranderde regeltjes, en tis ook nog eens 'wintahhh'quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:51 schreef Arcee het volgende:
Vorige topic was het langzaamste uit deze reeks.
Misschien had je dat even aan je rijschool moeten vragen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Nero22 het volgende:
Dinsdag eerste les. Meteen voor 4 uur. SPANNEND!
Wat kan ik verwachten?![]()
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Nero22 het volgende:
Dinsdag eerste les. Meteen voor 4 uur. SPANNEND!
Wat kan ik verwachten?![]()
Net ook mijn intake les erop zitten...quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.
En dan zijn die 4 uur alweer om dacht ik zo.
Ik heb de eerste les nog helemaal geen AVB gedaan. Alleen maar zelf rondgereden met instructeur achterop zodat hij wat kon bijsturen in bochten. Volgens mij verschilt het nogal per rijschool hoe de lessen er inhoudelijk uitzien.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerst rechtuit in zijn 1 en 2 rijden. Als dat lukt ga je waarschijnlijk het stapvoets rijden proberen, het lopen met de motor aan de hand en het parkeren, dan waarschijnlijk het wegrijden uit een parkeervak of misschien de halve draai, dan wellicht stapvoets slalommen.
En dan zijn die 4 uur alweer om dacht ik zo.
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Zal als een gek maar met theorie bezig gaan, dan heb ik die alvast binnen straks (ik heb nog boeken nodig?)
In elk geval een goed gevoel aan de les overgehouden, en ik kan niet wachten om weer lekker aan de slag te gaan!
Ook niet alleen per rijschool, maar ook per leerling.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb de eerste les nog helemaal geen AVB gedaan. Alleen maar zelf rondgereden met instructeur achterop zodat hij wat kon bijsturen in bochten. Volgens mij verschilt het nogal per rijschool hoe de lessen er inhoudelijk uitzien.
Ik heb in Thailand op scooters gereden die ook over de 100 reden (in mn zwembroek en met slippersquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:56 schreef Nero22 het volgende:
Haha, klinkt goed allemaal. Ik heb al wel eens op een opgevoerde scooter gereden in Australie, dus een HEUL HEUL HEUL HEUL klein beetje feeling heb ik misschien wel.
meh, 69 euro is wel errug prijzig voor een internetcursus :S....quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Pinkdwarf het volgende:
Zelf vond ik itheorie.nl heel fijn voor mijn motortheorieDuidelijk uitleg en veel oefenexamens.
Zelf heb ik 6 lessen AVB gehad en AVB in één keer gehaald. En ook 6 lessen AVD (Eigenlijk 8, maar dat komt door omstandigheden. Examen is een 1.5 maand uitgesteld ivm hartaanval examinator). En nu as dinsdag AVD examen. Spannend!
Van welk jaar is dat boek dan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef mjan het volgende:
[..]
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.
Leuk dat je eerste les zo goed is bevallen.
7e druk, editie 2012. Het enige wat niet meer klopt in het boek was dat er stond dat 130km op de snelweg nog een proef was.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Van welk jaar is dat boek dan?
Anders heb ik er wel belang bij.
Ah, een Bruinsma'er: waarom heb je voor hen gekozen? ik heb hier al eerder een pleidooi gehouden voor kleinere rijscholen: geen eigen terrein dus max 2 lessers tegelijk, altijd dezelfde instructeur, etc. En mijn rijschool was 8 euro per uur goedkoper dan Bruinsmaquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:56 schreef Nero22 het volgende:
Haha, klinkt goed allemaal. Ik heb al wel eens op een opgevoerde scooter gereden in Australie, dus een HEUL HEUL HEUL HEUL klein beetje feeling heb ik misschien wel.
[ afbeelding ]
Lekker veilig ook, met 80 km/u.![]()
![]()
Maar ja: inderdaad 4 uur AVB als ik in de agenda kijk. Rijschool Bruinsma in Utrecht btw, dus ook groot eigen oefenterrein.
Ik heb voor hen gekozen omdat ik mijn rijbewijs binnen een maand wil halen. Gezien ik alleen deze maand totaal geen verplichtingen heb is verwarmde kleding wel handig dacht ik zo.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:13 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ah, een Bruinsma'er: waarom heb je voor hen gekozen? ik heb hier al eerder een pleidooi gehouden voor kleinere rijscholen: geen eigen terrein dus max 2 lessers tegelijk, altijd dezelfde instructeur, etc. En mijn rijschool was 8 euro per uur goedkoper dan Bruinsma
Nog interesse in theorieboek overigens? aantal jaar oud, maar regeltjes zijn over het algemeen hetzelfde gebleven
Zoek een instructeur op met een hoog slagingspercentage... je kunt beter wat extra lessen dan 3 keer op moeten want dat laatste is altijd duurder. Bij mijn instructeur was ik er ook bang voor, achteraf gezien heb ik het gevoel dat hij juist heeft gehandeld en beide praktijk examens behaalde ik in 1 keer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:52 schreef ManageTheAnger het volgende:
meh, 69 euro is wel errug prijzig voor een internetcursus :S....
6 lessen avb en 6 lessen avd? Is dat uren of moet je dat keer 2 doen... dat is wel snel?
* ManageTheAnger vraagt zich af, of hij weer veel te veel gaat betalen
Er zijn motortypes waarbij je warm moet peilen en kleppen stellen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:22 schreef Anne het volgende:
Ah sorry, ik bedoelde user Erasmo. Die zei dat.
Ook een steekhoudend argument is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Ener-G het volgende:
En wat dacht je ervan om het peil te controleren voor het rijden, zodat je weet of er uberhaupt nog olie in zit?
Idem met het controleren van de bandenspanning.
Er is inderdaad een vrij levendige tweedehandsmarkt voor theorieboeken. Proefexamens zijn ook wel te downloaden via de bekende wegen(Yarrquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef mjan het volgende:
[..]
Mocht je het met een boek willen doen; ik heb hier nog een theorieboek en dvd met 8 proefexamens liggen van Vekabest, waar ik zelf twee maanden geleden in één keer mee ben geslaagd. Zou je zo over kunnen nemen als je wil.
Leuk dat je eerste les zo goed is bevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 67% gewijzigd door Nero22 op 04-01-2014 02:33:48 ]It's funny
But not ha-ha funny.
12 uurtjes? Voor alleen AVB? Dat moet goed te doen zijn hoorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
Planning is binnen...
14 januari theorie
18 januari 4u lessen (om 8u al....)
1 februari 4u lessen (ook om 8u al...)
8 februari 4u lessen (wederom om 8u.... ffs)
12 februari AVB examen!
Ben benieuwd!!! Heb er onwijs veel zin in en hoop echt dat het allemaal in 1x goed kan gaan (maar ook dat het weer mee blijft zitten want februari is vaak wel een kut maand)
Vroeg of het eerder kon, maar de beste man gaf aan dat het CBR niet eerder examens afneemt ofzo, of geen eerdere mogelijkheid heeft.
Yes let's hope so..quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
12 uurtjes? Voor alleen AVB? Dat moet goed te doen zijn hoor
Dat is wel heel erg weinig, wat is je feedback tijdens de les over je rijden?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:01 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie gemiddeld genomen voor avd? Ik ga donderdag na slechts 4 lessen afrijden. Denk dat het te weinig is eigenlijk....
Heb er pas 1 gehadquote:Op maandag 6 januari 2014 09:11 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit op de tien
[..]
Dat is wel heel erg weinig, wat is je feedback tijdens de les over je rijden?
Ik had 5 uur, en nog een half uurtje naar het CBR, ging prima.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:01 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie gemiddeld genomen voor avd? Ik ga donderdag na slechts 4 lessen afrijden. Denk dat het te weinig is eigenlijk....
Ik hoop hetquote:Op maandag 6 januari 2014 11:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had er 5, ging prima.
AVD is zo moeilijk niet, zeker niet als je wat auto ervaring hebt. Dan moet je eigenlijk vooral nog op je wegpositie letten en zorgen dat je overal vooral staat.
Lees ik gister net in het theorieboek, dat dit eigenlijk niet uitmaakt.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik hoop het![]()
Ik heb bijna 15 jaar ervaring in de auto dus deelnemen aan verkeer an sich moet het probleem niet zijn.
In dat theorieboek staat wel meer. Beetje hetzelfde als iemand die claimt alles te weten omdat ie de theorie geleerd heeftquote:Op maandag 6 januari 2014 14:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Lees ik gister net in het theorieboek, dat dit eigenlijk niet uitmaakt.
Op de motor moet je op heel andere dingen letten.
Opzich ook wel logisch, putdeksels, grind, gaten in het wegdek, verkeerssituaties beter inschatten want op de motor ben je veel kwetsbaarder etc etc.
Klinkt een beetje als iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald, en heel stellig zegt: "zo, en nu kan ik rijden".
Niet lullig bedoeld dit trouwens hoor, dat even vooropgesteld.
Ben al een paar andere dingen tegengekomen in het boek die (ook) niet kloppen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In dat theorieboek staat wel meer. Beetje hetzelfde als iemand die claimt alles te weten omdat ie de theorie geleerd heeft
Je hebt er wel degelijk wat aan omdat je beter kunt anticiperen een dat is vreselijk belangrijk op de motor. Al is het niveau waarop je moet kijken op de motor totaal niet meer te vergelijken van in een auto, je moet véél alerter zijn. Maar het begin is er, ze zullen je wat minder snel verrassen.
En natuurlijk moet je op de motor nog op extra dingen letten, de zaken die jij noemt inderdaad, maar misschien nog wel belangrijker de positie op de weg.
Volgens mij is dat een auto theorie boek dan.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Moet je kiezen uit remmen, gas loslaten of niets doen.....
Die dingen liggen eigenlijk zo dicht bij elkaar, dat het maar net is hoe de situatie zich ontvouwt voor je.
Klopt. Toch is het een theorieboek voor de motor, staat ook bij dat het geen examenstof is ;-)quote:Op maandag 6 januari 2014 17:26 schreef OuweBaas het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een auto theorie boek dan.
Die vragen krijg je namelijk niet in je theorie examen voor de motor
Succesquote:
Ja, er rust een beetje een vloek opquote:Op maandag 6 januari 2014 15:50 schreef Anne het volgende:
Eindelijk sanger![]()
!
Heel veel succes alvast voor donderdag!
quote:
Ik heb ook weinig AVD lessen gehad en ben met een zeer matige voldoende (bewoording van de examinator) geslaagd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja, er rust een beetje een vloek op
Steeds komt het niet uit. Dan kan ik heeft de rijschool geen tijd en andersom. Maar de datum stond al gepland en ik was te laat (lees te laks) om te verzetten. Nu dus maar met erg weinig lessen een poging wagen...
Dat ben ik ook wel hoorquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig AVD lessen gehad en ben met een zeer matige voldoende (bewoording van de examinator) geslaagd.
Maar hey, geslaagd is geslaagd. Zelfverzekerd zijn is belangrijk op de motor, dus ben dat gewoon!
Das meer aand e vrouwen toch?quote:Of fake het!
Ik rijd alleen maar oude trage auto's dus voor mij ging er een wereld openquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel hoorSowieso in het verkeer
En ben van nature een vrij sportieve chauffeur in de auto, en dat is voor op de motor ook een voordeel
[..]
Das meer aand e vrouwen toch?
Wat een watjes! Ik zou serieus een andere rijschool overwegen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:22 schreef Cobratjuh het volgende:
Hotsjeee ik leef ook nognaar maanden van herstel aan dat been van mij, (na dat ongelukje met lessen juni vorig jaar) kan ik eindelijk weer rijden. Maar nu lest de rijschool niet, dat doen ze niet in deze maanden dus moet ik wachten tot maart
![]()
Nog even over dat been: Uit eindelijk heeft er erg veel littekenweefsel op de spieren gezeten dit is door de vele fysio behandelingen en steunkousen afgenomen. Ik zal er altijd wel last van hebben maar goed ik kan weer remmen dat is het belangrijkste. Dus de tip van flip. Laat nooit een motor op je been stuiteren dat vind je been niet heel erg leuk
Vastquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:59 schreef Anne het volgende:
Oh, is dat het! Nouja, dat ben ik toevallig.
Bedankt Anne... ik zat niet op te letten.quote:
AVDquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:51 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Top!
Welke oefeningen moest je doen?
fixed.quote:
Das mij weer iets te gortig, ik blijf een koukleum. Wel zomerhandschoen want handkappenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik ga morgen gewoon in de kevlar spijkerbroek zo warm als het nu is
Wel met thermo eronder hequote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:00 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Das mij weer iets te gortig, ik blijf een koukleum. Wel zomerhandschoen want handkappen
Je zoekt duidelijk in een andere prijsrange dan ik, maar ik heb mijn GSF600 Bandit uit '95 met 70k op de klok gekocht voor ¤1.500 en in tegenstelling tot wat men in het motortopic denkt is het een prima machine die me nooit heeft laten staan tenzij ik hem zelf gesloopt had met onderhoudquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik ben erg benieuwd, wat is het budget wat jullie uitgetrokken hebben of uittrekken voor je eerste motor?
Welke is het uiteindelijk geworden?
Zelf heb ik een Kawasaki Z750 op het oog, uit minimaal 2008... maar ik vraag mij af of dat niet te gek is met een prijs van tussen de 5-6000 euro (ex motorgear)..
Nou weet ik wel, ieder heeft een eigen budget en/of eigen motivaties om iets wel of niet te doen maar ik ben gewoon benieuwd naar het gemiddelde.
Het verbaasde me echt dat de helft gezakt was bij mij.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:08 schreef JaFFe het volgende:
Vandaag theorie examen gehaald. Ik had het goed geleerd met het boek van Verjo, de vragen in dit boek komen heel erg overeen met de CBR vragen dus was eigenlijk best simpel.
Ja bij mij ook. Volgens mij onderschatten veel mensen het of ze gaan er heen met het idee van ik doe het wel ff en anders de volgende keer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:11 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het verbaasde me echt dat de helft gezakt was bij mij.
Met theorie examen ging ik altijd heen onder het mom, ik zie wel. Dit was met A,B,C,D en E. Wel iets voorbereiding gedaan maar niet echt serieus maar toch elke keer max 4 fout. Met afrijden enkel afgestraft met D, met halteren raakte ik met de spiegel het bordje bij de bushaltequote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:12 schreef JaFFe het volgende:
[..]
Ja bij mij ook. Volgens mij onderschatten veel mensen het of ze gaan er heen met het idee van ik doe het wel ff en anders de volgende keer.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:04 schreef Scheringa het volgende:
Zo mensen, ik heb al even niks van me laten horen.
Gisteren voor de eerste keer AVB gedaan en zowel mijn vriendin als ik zijn in een keer geslaagd!!
Als je je daar prettig bij voelt moet je die gewoon kopen. Dat je gegarandeerd gaat vallen is onzin.quote:ManageTheAnger, mijn vriendin en ik hebben een Kawa z750R uit 2012 op het oog als eerste motor. Er staan nog geen kilometers op dus hij is eigenlijk gewoon nieuw. Hij staat nu voor zo'n 8K, hopelijk gaat er nog iets van af voor we ons rjibewijs hebben.
Ik moet zeggen dat ik er weinig voor voel om een oudere motor met, naar mijn idee, veel kilometers te kopen voor weinig geld. En daarbij, die Kawa is gewoon super mooi!
Sowieso all-risk verzekeren natuurlijk. Zoals ik al zei, het is gewoon een nieuwe fiets. En we zien wel of we hem laten vallen. Zo ja, jammer dan, zo nee, mooi meegenomen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:21 schreef mstx het volgende:
Als je je daar prettig bij voelt moet je die gewoon kopen. Dat je gegarandeerd gaat vallen is onzin.![]()
Zo'n ding zou ik alsnog wel all-risk verzekeren.
Goed bezigquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:35 schreef Ener-G het volgende:
Hopla, AVB in de pocket, alle 7 in een keer goed. Best pittig nog vanmorgen met die wind
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:35 schreef Ener-G het volgende:
Hopla, AVB in de pocket, alle 7 in een keer goed. Best pittig nog vanmorgen met die wind
Daar mag zeker wel iets van af, als je er gelijk twee haalt inclusief gear?quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:04 schreef Scheringa het volgende:
Zo mensen, ik heb al even niks van me laten horen.
Gisteren voor de eerste keer AVB gedaan en zowel mijn vriendin als ik zijn in een keer geslaagd!!
Volgende week theorie en dan hopelijk voor maart nog AVD, maar dat zou wel moeten lukken.
ManageTheAnger, mijn vriendin en ik hebben een Kawa z750R uit 2012 op het oog als eerste motor. Er staan nog geen kilometers op dus hij is eigenlijk gewoon nieuw. Hij staat nu voor zo'n 8K, hopelijk gaat er nog iets van af voor we ons rjibewijs hebben.
Ik moet zeggen dat ik er weinig voor voel om een oudere motor met, naar mijn idee, veel kilometers te kopen voor weinig geld. En daarbij, die Kawa is gewoon super mooi!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:35 schreef Ener-G het volgende:
Hopla, AVB in de pocket, alle 7 in een keer goed. Best pittig nog vanmorgen met die wind
Nou we halen er maar een hoor, eerst maar met zijn 2en met 1 motor doen. Wordt anders een beetje overdreven met 2 auto's en 2 motorenquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daar mag zeker wel iets van af, als je er gelijk twee haalt inclusief gear?
Gefeliciteerd! Zelf heb ik volgende week dinsdag theorie, en pas 12 februari mijn AVB.
Laten we hopen dat het KNMI met zijn voorspellingen er weer flink naast zit
[..]
Gefeliciteerd!
Zie wel regelmatig voorbij komen dat ze twee stopproeven laten doen.... Op andere fora ook... noodstop en stopproef... Die precisie stop vind ik lastiger dan een 8 draaienHet remmen gaat nog wel maar dan heb ik nog niet teruggeschakeld (moet wel zeggen, was pas de eerste keer dat ik het deed laatst)
Dat je nog 1 hebt weten te vinden die standaard isquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:16 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Nou we halen er maar een hoor, eerst maar met zijn 2en met 1 motor doen. Wordt anders een beetje overdreven met 2 auto's en 2 motoren. We gaan idd wel proberen er wat van af te halen en er een andere uitlaat erbij te krijgen, die standaard uitlaat is namelijk niet om aan te zien
![]()
Precisie stop is heel even een gevoel kweken. Ik mocht hem trouwens wel doen met mijn AVB, maar de examinator vond hem in een keer goed. Dat gold trouwens voor alle oefeningen behalve de noodstop, die moest ik wel over doen.
Ik mag inderdaad ook een dinsdag voor de theorie, jij toevallig ook in Rijswijk?
Doe je in de auto stiekem ook al wanneer je een verkeerslicht nadert.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Die noodstop lijkt een stuk makkelijker... met die precisiestop van 50km per uur, en dan gelijkmatig remmen, en tegelijkertijd terugschakelen van de 3 naar de 1... daar zie ik nog de meeste problemen in...........
Ja dat vond ik ook wel een wonderquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Dat je nog 1 hebt weten te vinden die standaard is ..... bijna overal waar ik kijk zijn ze al omgewisseld.
Maar dat doe je bij de stopproef toch ook? Of heb je er daar ook problemen mee?quote:Die noodstop lijkt een stuk makkelijker... met die precisiestop van 50km per uur, en dan gelijkmatig remmen, en tegelijkertijd terugschakelen van de 3 naar de 1... daar zie ik nog de meeste problemen in...........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |