abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2013 @ 22:38:28 #1
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134900196

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
De OP staat hier
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 30 december 2013 @ 22:41:18 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134900392
Kut, post door een slotje heen. Anyway:

quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 22:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben 531, cube en juggernaut een beetje door elkaar aan het lezen, dus ik ben wat verstrooit daardoor hier en daar.

Maar, wat me opvalt aan 531 van Wendler is dat hij 20 jaar lang een elite lifter is geweest, en vervolgens met een 'lichter' programma komt dan waar hij 20 jaar lang mee heeft getraint en bij de top hoorde. Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met 531, maar het komt wel een beetje raar over op me.
  maandag 30 december 2013 @ 22:43:19 #3
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134900542
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:34 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

nice, ik ga dan die russian style bestellen
Weet je niet al iets over dat t-shirt van KK? :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_134900614
lolololol goede TT. In ieder geval weer op leg days.
If not now, then when.
pi_134901017
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 22:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben 531, cube en juggernaut een beetje door elkaar aan het lezen, dus ik ben wat verstrooit daardoor hier en daar.

Maar, wat me opvalt aan 531 van Wendler is dat hij 20 jaar lang een elite lifter is geweest, en vervolgens met een 'lichter' programma komt dan waar hij 20 jaar lang mee heeft getraint en bij de top hoorde. Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met 531, maar het komt wel een beetje raar over op me.
Oké, interessant, dat wist ik niet. Hoe trainde hij zelf dan?

The Cube is zover ik het begrijp een mix van alles wat Brandon Lily ooit gedaan heeft qua programma's. Het is natuurlijk niet het beste schema, want er is geen beste, maar volgens mij is het redelijk het meest complete schema.
If not now, then when.
  maandag 30 december 2013 @ 23:10:31 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134902490
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oké, interessant, dat wist ik niet. Hoe trainde hij zelf dan?

The Cube is zover ik het begrijp een mix van alles wat Brandon Lily ooit gedaan heeft qua programma's. Het is natuurlijk niet het beste schema, want er is geen beste, maar volgens mij is het redelijk het meest complete schema.
Hoe hij trainde weet ik niet. Maar dit is wat hij zelf zegt over 531 en hoe hij het in 2009 verzonnen heeft.

Ik lees best veel en vaak is mijn gevoel dat er een boek op de markt komt om geld te blijven generen. Dat is een behoorlijke negatieve gedachte mijnerzijds uiteraard, en misschien zit ik helemaal fout. Maar hoe meer ik lees, hoe moeilijker het wordt om van die gedachte los te komen.

Tate is een goed voorbeeld. Heeft zo'n beetje alles verrot gemaakt in zijn lijf wat er verrot te maken valt, is een elite powerlifter. Heeft nooit over de 600 gebenched... Dat zijn enorme nummers uiteraard, en ik heb alle respect voor de toewijding van die gasten. Maar er gaat ergens iets scheef in mijn gedachte.

Ik heb net Base Building van Paul Carter gelezen. Die pist over 531 omdat hij niet gelooft in een deload na 3 weken. Niet helemaal onterecht, van de andere kant, heeft hij 531 wel begrepen? Begrijp je waar ik heen ga? Er zijn zoveel wegen naar kracht, BB, fitness, whatever. Ik denk dat alles een goede lijdraad is, het zijn tenslotte vreselijk sterke mensen die echt geen BS verkondigen, maar dat je nog steeds je eigen weg moet vinden om je doel te bereiken.

Dit vind ik 1 van de beste boeken die ik afgelopen tijd heb gelezen. Hoewel ik niet zo'n liefhebber ben van science though. (Beetje te wiebelig). Hij zou hetzelfde moeten schrijven voor de DL en squat.

http://www.amazon.com/Ben(...)Press%3A+The+Science
  maandag 30 december 2013 @ 23:19:17 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134903189
Ik ben nog steeds van plan om boek reviews te schrijven voor deze reeks. Maar ik kom er nooit aan toe. :')
pi_134903231
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:43 schreef seto het volgende:

[..]

Weet je niet al iets over dat t-shirt van KK? :P
nog niks... maar nu ons commerciële monster Mark Bell hem al in het vizier heeft laat dat denk ik niet meer lang op zich wachten!
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_134903310
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 23:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoe hij trainde weet ik niet. Maar dit is wat hij zelf zegt over 531 en hoe hij het in 2009 verzonnen heeft.

Ik lees best veel en vaak is mijn gevoel dat er een boek op de markt komt om geld te blijven generen. Dat is een behoorlijke negatieve gedachte mijnerzijds uiteraard, en misschien zit ik helemaal fout. Maar hoe meer ik lees, hoe moeilijker het wordt om van die gedachte los te komen.

Tate is een goed voorbeeld. Heeft zo'n beetje alles verrot gemaakt in zijn lijf wat er verrot te maken valt, is een elite powerlifter. Heeft nooit over de 600 gebenched... Dat zijn enorme nummers uiteraard, en ik heb alle respect voor de toewijding van die gasten. Maar er gaat ergens iets scheef in mijn gedachte.

Ik heb net Base Building van Paul Carter gelezen. Die pist over 531 omdat hij niet gelooft in een deload na 3 weken. Niet helemaal onterecht, van de andere kant, heeft hij 531 wel begrepen? Begrijp je waar ik heen ga? Er zijn zoveel wegen naar kracht, BB, fitness, whatever. Ik denk dat alles een goede lijdraad is, het zijn tenslotte vreselijk sterke mensen die echt geen BS verkondigen, maar dat je nog steeds je eigen weg moet vinden om je doel te bereiken.

Dit vind ik 1 van de beste boeken die ik afgelopen tijd heb gelezen. Hoewel ik niet zo'n liefhebber ben van science though. (Beetje te wiebelig). Hij zou hetzelfde moeten schrijven voor de DL en squat.

True that..

Het is allemaal leuk als basis en je weg te vinden in de lifting wereld... als je echt zwaar gevorderd bent weet je zelf waar je lichaam het beste op reageert.. en ook waar je zwaktes liggen.... dan zal je eerder naar een custom schema grijpen...om zo perfect te kunnen aansluiten op je eigen kunnen.
  maandag 30 december 2013 @ 23:32:50 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134904194
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:20 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

True that..

Het is allemaal leuk als basis en je weg te vinden in de lifting wereld... als je echt zwaar gevorderd bent weet je zelf waar je lichaam het beste op reageert.. en ook waar je zwaktes liggen.... dan zal je eerder naar een custom schema grijpen...om zo perfect te kunnen aansluiten op je eigen kunnen.
Zoals je zegt, zodra je gevorderd ben moet je je eigen drive vinden. En dat moet je gaandeweg zelf uitvinden, en daar zijn bovengenoemde progs prima leidraad voor uiteraard, zolang je maar slim blijft en zelf aan blijft voelen wat werkt voor je, en niet werkt.
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:23:50 #11
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_134907009
quote:

[..]

Er zijn heel veel methodes / wegen, maar slecht 1 fundament waarom iets werkt of niet. :)

Voor voedsel wat betreft je lichaamscompositie is dat bv. boven je onderhoud eten of onder je onderhoud eten. Er zijn 1001 methodes die werken: IF, Montignac, Atkins, IIFYM, Sonja Bakkert, low-carb etc.

Voor trainen heb je dito veel methodes die echter gewoon allemaal op 1 fundament gebaseerd zijn: progressieve overload. Hoe je dit precies doet, doet er eigenlijk nauwelijks toe. Net als bij voedsel :)
Confidence through competence
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:34:23 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134907472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Er zijn heel veel methodes / wegen, maar slecht 1 fundament waarom iets werkt of niet. :)

Voor voedsel wat betreft je lichaamscompositie is dat bv. boven je onderhoud eten of onder je onderhoud eten. Er zijn 1001 methodes die werken: IF, Montignac, Atkins, IIFYM, Sonja Bakkert, low-carb etc.

Voor trainen heb je dito veel methodes die echter gewoon allemaal op 1 fundament gebaseerd zijn: progressieve overload. Hoe je dit precies doet, doet er eigenlijk nauwelijks toe. Net als bij voedsel :)
Ik ben het in grote lijnen wel met je vergelijking eens. Maar ik denk dat een juiste training moeilijker is dan de juiste voeding. Hoewel dat niveau afhankelijk is uiteraard. Maar voeding is gewoon de juiste hoeveelheid kcal eten. Trainen gaat om techniek, kracht, timing, balans enz.

Het een kan niet zonder het ander uiteraard, though.
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:54:22 #13
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134908239
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben het in grote lijnen wel met je vergelijking eens. Maar ik denk dat een juiste training moeilijker is dan de juiste voeding. Hoewel dat niveau afhankelijk is uiteraard. Maar voeding is gewoon de juiste hoeveelheid kcal eten. Trainen gaat om techniek, kracht, timing, balans enz.

Het een kan niet zonder het ander uiteraard, though.
Voeding kan je ook complexer maken met frequentie, timing, macro's, micro's, supplementen, water consumptie etc.

Maar bijna alles komt neer op één fundament welke weer verder uitgewerkt kan worden bijv. een religie. Voornaamste daar is dat je een 'goed' leven leidt. Hoe je dat invult is een tweede.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_134908629
quote:

[..]

Goede post Snakes.

Thanks voor het boek. Ga hem zeker zeker checken!

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:20 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

True that..

Inderdaad ja. https://www.facebook.com/TheStrengthGuys Deze gasten zijn echt streng tegen de 'kant-en-klaar' schema's puur omdat er geen individuele aandacht is. Natuurlijk zeggen ze dat ook voor een deel omdat ze klanten willen binnenhalen, maar ze hebben wel gelijk. Ik bedoel, wij hier hebben nog wel redelijke kennis over hoe en wat, maar veel nieuwe lifters hebben geen idee, ongeacht het feit dat het in het boek uitgelegd wordt.
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:09:09 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134908820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Voeding kan je ook complexer maken met frequentie, timing, macro's, micro's, supplementen, water consumptie etc.
Yep, maar stereo heeft nou juist door de afgelopen twee jaar bewezen dat dat allemaal niet zo belangrijk is. Juiste macro's, juiste hoeveelheid kcal, don't eat sugar. Thats it, toch?

quote:
Maar bijna alles komt neer op één fundament welke weer verder uitgewerkt kan worden bijv. een religie. Voornaamste daar is dat je een 'goed' leven leidt. Hoe je dat invult is een tweede.
Yep. beetje rare vergelijking. Maar eens.

Ik heb een hekel aan religie.
pi_134908834
Ik vind de vergelijking ook niet echt opgaan.
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:12:08 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134908950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vind de vergelijking ook niet echt opgaan.
BB, PL, SM kan een religie zijn uiteraard. Mijn barbell is me heilig, bv.
pi_134909243
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:12 schreef Snakey het volgende:

[..]

BB, PL, SM kan een religie zijn uiteraard. Mijn barbell is me heilig, bv.
Nah, ik bedoel Stereo's vergelijking. Je kan niet blijven loaden, want op een gegeven moment komen de zwaktes naar boven en dat gaat niet altijd over progressive overload, of zeg ik nu iets raars? Ik bedoel, als je de squat blijft loaden, dan zou je op een gegeven moment toch moeten falen omdat je de zwaktes niet aanpakt?

Of heeft progressive overload niet per se een directe link met steeds meer tillen?
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:26:45 #19
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134909391
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nah, ik bedoel Stereo's vergelijking. Je kan niet blijven loaden, want op een gegeven moment komen de zwaktes naar boven en dat gaat niet altijd over progressive overload, of zeg ik nu iets raars? Ik bedoel, als je de squat blijft loaden, dan zou je op een gegeven moment toch moeten falen omdat je de zwaktes niet aanpakt?

Of heeft progressive overload niet per se een directe link met steeds meer tillen?

In essentie heeft die wel gelijk ja.
Ik snap je niet? Stereo zei alleen dit.

"Voor voedsel wat betreft je lichaamscompositie is dat bv. boven je onderhoud eten of onder je onderhoud eten".

Simple as that no?
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:28:43 #20
55709 Stereotomy
pi_134909445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Als je denkt dat progressive overload betekent als een kip zonder kop gewicht op je stang erbij gooien, dan heb je het mis :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:32:25 #21
55709 Stereotomy
pi_134909522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Op macro's na, en dan ook niet eens zó belangrijk, is de rest wat je opnoemt eigenlijk nauwelijks van invloed op lichaamscompositie, als je echt puur daar naar kijkt. Mensen doen soms echt hun best om om de drie uur hun kip met rijst uit een tupperware bakje te eten, omdat ze bang zijn 'geen gains te maken'. Ik mag hopen dat het inmiddels bekend is dat dit geen reet uitmaakt of je je Tupperware bakjes meesleept of niet... en dat je het jezelf dus helemaal niet zo moeilijk hoeft te maken,

Wel uiteraard van invloed op de werking van je lichaam, maar echt puur lichaamscompositie is het boven of onderhoud eten, en genoeg eiwitten. Frequentie, timing, etc. etc. is allemaal secundair.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 31-12-2013 01:40:14 ]
pi_134909548
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik snap je niet? Stereo zei alleen dit.

"Voor voedsel wat betreft je lichaamscompositie is dat bv. boven je onderhoud eten of onder je onderhoud eten".

Simple as that no?
"Voor trainen heb je dito veel methodes die echter gewoon allemaal op 1 fundament gebaseerd zijn: progressieve overload. Hoe je dit precies doet, doet er eigenlijk nauwelijks toe. Net als bij voedsel :)"

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:28 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je denkt dat progressive overload betekent als een kip zonder kop gewicht op je stang erbij gooien, dan heb je het mis :)
Wat betekent het volgens jou?
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:36:20 #23
55709 Stereotomy
pi_134909613
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Wat betekent het volgens jou?
Het betekent, en niet alleen volgens mij, dat je je methode vindt om steeds zwaarder te gaan teneinde meer kracht te ontwikkelen door adaptatie van je zenuwstelsel en hypertrofie van je spieren. Als dit betekent dat je rust moet pakken of moet deloaden om in de toekomst zwaarder te gaan, dan moet je dat doen.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:39:15 #24
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134909680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Op macro's na, en dan ook niet eens zó belangrijk, is de rest wat je opnoemt eigenlijk nauwelijks van invloed op lichaamscompositie, als je echt puur daar naar kijkt. Mensen doen soms echt hun best om om de drie uur hun kip met rijst uit een tupperware bakje te eten, omdat ze bang zijn 'geen gains te maken'. Ik mag hopen dat het inmiddels bekend is dat dit geen reet uitmaakt of je je Tupperware bankjes meesleept of niet... en dat je het jezelf dus helemaal niet zo moeilijk hoeft te maken,

Wel uiteraard van invloed op de werking van je lichaam, maar echt puur lichaamscompositie is het boven of onderhoud eten, en genoeg eiwitten. Frequentie, timing, etc. etc. is allemaal secundair.
Is bekend. Acuut hebben ze allemaal hun effecten. Maar long-term gezien maakt het heel veel minder uit.
Verbo is terug?
pi_134909810
quote:

[..]

Mensen doen soms echt hun best om om de drie uur hun kip met rijst uit een tupperware bakje te eten, omdat ze bang zijn 'geen gains te maken'.
Klopt. Gelukkig heb ik die fase nooit gehad. Ik nam als lunch gewoo zakje pinda's mee, paar eieren, halve liter melk en omdat het wel makkelijk is twee boterhammen met kip.

Heb vaak ook het idee dat mensen die continu met rijst en kip in de weer zijn ergens lezen dat het "bodybuilders voeding" is, net als kwark en tonijn op waterbasis. En dat het eten van dat voedsel gelijk staat aan gains. Vaak gehoord hier in de gym dat "ik eet alleen rijst en kip en kwark, ga zo groot worden nu". En dan alsnog vergeten boven onderhoud te eten :P
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:47:56 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134909903
quote:

[..]

Op macro's na, en dan ook niet eens zó belangrijk, is de rest wat je opnoemt eigenlijk nauwelijks van invloed op lichaamscompositie, als je echt puur daar naar kijkt. Mensen doen soms echt hun best om om de drie uur hun kip met rijst uit een tupperware bakje te eten, omdat ze bang zijn 'geen gains te maken'. Ik mag hopen dat het inmiddels bekend is dat dit geen reet uitmaakt of je je Tupperware bakjes meesleept of niet... en dat je het jezelf dus helemaal niet zo moeilijk hoeft te maken,

In die zin is Verbosity's opmerking weer van toepassing, denk ik. het is maar waar je in gelooft. Als je gelooft dat 6x per eten heilig is en je bent daar volledig van overtuigd, je doet het harde werk ook, dan werkt het.

Maar of je nou 1x per dag, of 6x per dag eet, dat maakt niet zo heel veel uit. Volgens mij zijn er gewoon een zooi mensen die veel geld verdienen met het 'precies' maken van eten.
pi_134910186
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:36 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het betekent, en niet alleen volgens mij, dat je je methode vindt om steeds zwaarder te gaan teneinde meer kracht te ontwikkelen door adaptatie van je zenuwstelsel en hypertrofie van je spieren. Als dit betekent dat je rust moet pakken of moet deloaden om in de toekomst zwaarder te gaan, dan moet je dat doen.
Is er dan niet sprake van meerdere fundamenten dan enkel één?
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 02:06:24 #28
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134910301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Is er dan niet sprake van meerdere fundamenten dan enkel één?
Het fundament is progressieve overload. Hoe je dit toepast bepaal je zelf. In de vorm van meer gewicht, meer herhalingen, minder rust tussen sets etc. Maar het fundament blijft progressieve overload.
Verbo is terug?
pi_134910378
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het fundament is progressieve overload. Hoe je dit toepast bepaal je zelf. In de vorm van meer gewicht, meer herhalingen, minder rust tussen sets etc. Maar het fundament blijft progressieve overload.
Nevermind. Ik dacht er te primitief over.

Thanks.
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 02:14:59 #30
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134910435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat. Wat adeptatie van je lichaam betekent. Die adaptatie kan je tot de grens van je kunnen doorvoeren.

Of niet, de meeste mensen worden nooit zo sterk als dat ze zouden kunnen worden, door heel veel redenen. Maar de grootste reden is meestal een mind fuck.
  dinsdag 31 december 2013 @ 02:58:33 #31
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134911096
Trainingsschema wat aangepast zodat de snatch erin past en ik frequenter de squat en bench press kan uitvoeren. Ziet er nu zo uit.

Voer 5/3/1 uit op de main lifts. Daarnaast kan ik afwisselen met de squat en bench varianten/assistance zodat ik kan werken aan zwaktes en de variatie is mooi meegenomen. Deadlift wil ik alleen in de rust week mee variëren en werken aan een specifiek punt. Wordt deze cycle wss de snatch grip deadlift wegens het aanleren van de snatch.
Verbo is terug?
  dinsdag 31 december 2013 @ 03:13:08 #32
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134911228
Ik zou bijna zeggen, make up your mind. C&L en snatch, of PL, OLY dus, of BB.

C&L en snatch is technisch heel moeilijk. Degenen die daar voor gaan gaan pas na een jaar of 8 in competitie...

Niks mis met je workout, zeker op jouw leeftijd. Maar liften en PL en BB is echt zo verschillend.
  dinsdag 31 december 2013 @ 03:26:00 #33
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134911312
Wil voornamelijk vooruit in PL en richten op kracht. Subdoel wat ik daarnaast wil bereiken is meer flexibiliteit en explosiviteit. Vandaar de keuze voor de C&J, snatch en muscle up waarmee ik het beperkt hou. BB gedeelte bestaat eigenlijk alleen uit calf raises. Het hogere rep werk is vooral voor hypertrofie om de kracht te ondersteunen, want meer spiermassa=meer kracht.

Tevens een foam roller besteld om zelf triggerpoints te behandelen naast wat stretch werk.

Maar snap je punt wel. Zat vooral met de oly lifts te kloten qua plaatsing.
Verbo is terug?
pi_134911375
Kroc rows zijn baas ja.
If not now, then when.
pi_134918766
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:01:06 #36
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134918915
quote:

Oeps. :D

Those accused of assault, Joshua Benjamin and Caleb Andrew Shirk and security Konstantins Konstantinovs were arrested by military police at around 22h00. The three would Hestepheson immobilized and taken to a container at the venue, where the assault with punches and kicks have been taken.
pi_134919027
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oeps. :D

Those accused of assault, Joshua Benjamin and Caleb Andrew Shirk and security Konstantins Konstantinovs were arrested by military police at around 22h00. The three would Hestepheson immobilized and taken to a container at the venue, where the assault with punches and kicks have been taken.
lmao..

las dat de rijke man het slachtoffer heeft afgekocht in ruil voor geen aanklacht..

Wie probeert Konstantin nou pissig te maken ? :P :P
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:09:12 #38
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134919250
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:03 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

lmao..

las dat de rijke man het slachtoffer heeft afgekocht in ruil voor geen aanklacht..

Wie probeert Konstantin nou pissig te maken ? :P :P
Erg dom. Als je in die kluiten terecht komt knijpt ie de stront uit je lichaam alsof hij een tube mayo leeg knijpt. :D
pi_134919298
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:44 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Klopt. Gelukkig heb ik die fase nooit gehad. Ik nam als lunch gewoo zakje pinda's mee, paar eieren, halve liter melk en omdat het wel makkelijk is twee boterhammen met kip.

Heb vaak ook het idee dat mensen die continu met rijst en kip in de weer zijn ergens lezen dat het "bodybuilders voeding" is, net als kwark en tonijn op waterbasis. En dat het eten van dat voedsel gelijk staat aan gains. Vaak gehoord hier in de gym dat "ik eet alleen rijst en kip en kwark, ga zo groot worden nu". En dan alsnog vergeten boven onderhoud te eten :P
Zó herkenbaar dit. :') Vaak zijn het ook van die sjonnies die stijf van de Jack3d ('jack drie dee' :') ) en gewapend met een shakebeker + handschoentjes de tempel binnen komen stormen. _O-
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:13:12 #40
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134919615
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:13 schreef Snakey het volgende:
Dit soort lui zouden ze een half uurtje op moeten sluiten met Konstantin. NWS / Vuurwerk in anus kat, kat dood
jezus christus, geef mij ook maar een half uurtje :r :r

echt walgelijk

als ik ook maar mensen op straat iets naar eenden of ganzen zie gooien, ga ik al helemaal door het lint
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:10:28 #42
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134921886
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:10 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Zó herkenbaar dit. :') Vaak zijn het ook van die sjonnies die stijf van de Jack3d ('jack drie dee' :') ) en gewapend met een shakebeker + handschoentjes de tempel binnen komen stormen. _O-
We hadden er vanmorgen 1 in de gym. :')

Hijgen en puffen met zijn ecto lichaam en halve ROM oefeningen doen. De kleedkamer inrennen om zijn shake asap in te nemen. En dan raar opkijken als ik in de lach schiet. :D
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:14:02 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_134924804
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:10 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Wat is er mis met handschoentjes?
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:15:22 #44
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_134924848
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh nee niet dit weer.....
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_134925020
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Helemaal niks, als jij ze wilt gebruiken dan doe je dat lekker :)
Ik heb ook een tijd handschoentjes gebruikt maar merkte dat ik een fijnere grip heb zonder handschoentjes.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:00:19 #46
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_134926512
Heb je er ook een handtasje bij? Zonder grappen, ik denk persoonlijk dat het beter is voor jezelf, met name ontwikkelen van grip. Bovendien ga je toch ook geen handschoentjes dragen als je iets zwaars moet liften in real life..
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:06:47 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134926761
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:13 schreef Snakey het volgende:
Dit soort lui zouden ze een half uurtje op moeten sluiten met Konstantin. NWS / Vuurwerk in anus kat, kat dood
Ik heb een hekel aan katten maar als ik iemand dat zie doen dan kunnem ze maar beter de SEH alvast inlichten dat er iemand aankomt
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:11:10 #48
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134926985
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Cataclyst het volgende:
Heb je er ook een handtasje bij? Zonder grappen, ik denk persoonlijk dat het beter is voor jezelf, met name ontwikkelen van grip. Bovendien ga je toch ook geen handschoentjes dragen als je iets zwaars moet liften in real life..
In real life wel, maar een barbell snij je jezelf niet dus is t Niet nodig.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:18:03 #49
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_134927312
Happy new year uit Sydney, stelletje buffels ^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_134928258
Alvast happy new year fanatiekelingen. Ik ga vannacht even genieten! :)
pi_134928356
Heeft iemand een goede spreadsheet voor Madcow?
Ben wel benieuwd hoe een fullbody schema is,
en met Madcow kan je wel aardige gains maken volgens mij!
pi_134928396
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:18 schreef star_gazer het volgende:
insgelijks

ik ga zo knallend het nieuwe jaar in
pi_134928420
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:43 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Heeft iemand een goede spreadsheet voor Madcow?
Ben wel benieuwd hoe een fullbody schema is,
en met Madcow kan je wel aardige gains maken volgens mij!
Goed te vinden op Google, bijvoorbeeld:
http://stronglifts.com/madcow-5x5-training-programs/

Tevens:
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_134929820
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:44 schreef Klokov het volgende:

[..]

Tevens:
[ afbeelding ]
_O_

Insgelijks bwoys!
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:30:58 #55
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_134930041
quote:
De deload na drie weken is redelijk normaal, dat zie je in andere sporten ook terug. Het is een onderdeel van periodisatie: knallen en gas terug, knallen en gas terug. Anders ga je richting overbelasting en eindig je bij overtraining (en dan niet de CT Fletcher definitie van het woord). De deload is er om supercompensatie te faciliteren.

Als ik kijk naar hardloopschema's zie je daar ook om de vier weken een deload tot de grote dag komt en dan is het gassen. Ik zit me af te vragen wat de kritiek is van een deload na vier weken. Overigens is Beyond 5/3/1 weer een zwaarder schema waar je pas na zes weken een deload hebt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_134930301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:18 schreef star_gazer het volgende:
daar is het al nacht,lol :D
pi_134930629
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:44 schreef Klokov het volgende:

[..]

Tevens:
[ afbeelding ]
Heb jij 2 verschillende benen :) ?
Happy new lift year.
pi_134934055
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:45 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Heb jij 2 verschillende benen :) ?
Happy new lift year.
Je kan in dit topic beter niet spotten met het hebben van 2 verschillende benen :P
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:55:22 #59
55709 Stereotomy
pi_134935413
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

In die zin is Verbosity's opmerking weer van toepassing, denk ik. het is maar waar je in gelooft. Als je gelooft dat 6x per eten heilig is en je bent daar volledig van overtuigd, je doet het harde werk ook, dan werkt het.

Maar of je nou 1x per dag, of 6x per dag eet, dat maakt niet zo heel veel uit. Volgens mij zijn er gewoon een zooi mensen die veel geld verdienen met het 'precies' maken van eten.
Ja, de dikgedrukte zin is het hem.

In die zin dat je van 6x eten per dag geen muk harder groeit dan als je normaal eet, maar als je dusdanig gelooft in 6x per dag eten dat dat werkt voor je, dat je daarmee als levensstijl je energiebehoefte en eiwitbehoefte consistent haalt, dan ok.

Zelfde: SS, Madcow, 531, etc. zolang jij steeds zwaarder lift, zul je groeien. De methode maakt geen ruk uit, maar moet bij je passen zodat je het volhoudt om het harde werk te doen. Het principe blijft hetzelfde tussen alle methodes: progressive overload, maw steeds zwaarder werk doen.

Maar ik denk echt dat dingen als 'je *moet* 6x per dag eten' of 'eet 's ochtends niks want dan verstoor je de vetverbranding' de dingen zijn die veel mensen laten afhaken of ervan weerhouden hun doelen te bereiken, zo van te denken dat dit 'moet' (moet helemaal niet...) , en uiteindelijk te moeilijk blijkt om dit toe te passen in hun leven.

Uiteraard heb je een paar OCD'ers er tussen zitten waarbij dit soort strikte dingen juist helpt hun doelen te bereiken, maar dat is niet omdat 6x eten op een dag zoveel beter is, maar omdat het hun in staat stelt een consistente levensstijl te ontwikkelen wat werkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 31-12-2013 21:36:02 ]
pi_134955251
verdomme de buff is dicht, al geprobeerd te curlen met een vouwfiets.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:45:09 #61
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_134955333
stay safe panzer, je wil geen taser in je nek op 1 jan.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_134955883
Gewoon rustdagje. Trainen heeft toch geen zin vandaag voor mij. Lag er pas om 7 uur in en ben nogal gaar.

Morgen weer vol er tegenaan, op naar de 2014 PR's
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:10:03 #63
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134955925
Ik heb maandag m'n eerste dag weer gedaan. Rustig aan gedaan, maar ik heb nu nog overal pijntjes. :')
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:18:37 #64
55709 Stereotomy
pi_134956145
Een fijn 2014 gewenst waarin je blessurevrij je doelen mag behalen w/
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:47:59 #65
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_134956920
quote:
14s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:18 schreef Stereotomy het volgende:
Een fijn 2014 gewenst waarin je blessurevrij je doelen mag behalen w/
Dit, voor iedereen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:49:01 #66
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134957259
Hier een docu over testosteron, engels gesproken:

pi_134960852
Ik zoek in amsterdam-oost een sportschool waar je per keer kunt betalen, iemand tips? :P
pi_134961138
Na een avondje flink wat alcohol genuttigd te hebben, is het toch altijd grappig om te zien dat je er een stuk droger uitziet na het ontwaken.
pi_134963726
Volgende keer maar even vanaf een lege barbell beginnen na vandaag de eerste keer snatches te hebben gedaan. Wat heb je daar een balans voor nodig zeg, echt onderschat. :D
pi_134966591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:38 schreef Faeroer het volgende:
Volgende keer maar even vanaf een lege barbell beginnen na vandaag de eerste keer snatches te hebben gedaan. Wat heb je daar een balans voor nodig zeg, echt onderschat. :D
Het kan helpen om eerst even je overhead squat te oefenen mocht je doel zijn om ook ATG te kunnen snatchen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:19:33 #72
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134969002
Overhead squats zijn ideaal om je er op voor te bereiden. Doe (probeer) ze zelf nu ook, maar merk vooral een gebrek in enkel flexibiliteit. Daardoor mis ik wat balans op het eind van de squat. Kom ongeveer tot parallel.
Verbo is terug?
pi_134972695
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2014 22:34 schreef Klokov het volgende:

[..]

Het kan helpen om eerst even je overhead squat te oefenen mocht je doel zijn om ook ATG te kunnen snatchen.
Ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip!
pi_134973223
een docu over verborgen suikers en de geschiedenis daarvan:
(engels)
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:24:55 #75
77130 star_gazer
pi_134977572
Ben blij dat ik vanaf maandag weer mijn normale schema kan oppakken. Denk dat ik één 5/3/1 cycle terug stap om mezelf er weer in te werken :)
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:38:29 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_134979541
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Cataclyst het volgende:
Gripkracht is niet het probleem, zweet wel. Ik krijg vreselijke zweetjatten van iedere vorm van lichaamsbeweging. Daarvan wordt alles glibberig en het laatste dat je wilt is dat je barbell begint te glijden als je juist skullcrushers aan het doen bent.
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 13:13:48 #77
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_134980455
Zo, na een week met buikgriep en een weekje feestdagen (alcohol, 'slecht' eten) vandaag de sportschool weer eens opgezocht. M'n gains ;(

De komende tijd tot eind februari/begin maart flink bulken; ik hoop de 90 kg lichaamsgewicht aan te slaan tegen die tijd. Daarna aftrainen tot eind mei, het moment waarop mini-SwJ nummer 2 ter wereld zal komen.

Daarna zal een periode van onregelmatig trainen volgen waarschijnlijk :') Dan wordt het een fullbody-schema en proberen alles bij te houden.
F.K.A. SuperwormJim
pi_134980538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:19 schreef Verbosity het volgende:
Overhead squats zijn ideaal om je er op voor te bereiden. Doe (probeer) ze zelf nu ook, maar merk vooral een gebrek in enkel flexibiliteit. Daardoor mis ik wat balans op het eind van de squat. Kom ongeveer tot parallel.
Heb je lifting shoes? Ik kom ATG maar het moeilijkste balanspunt is inderdaad iets onder parallel. Zonder lifting shoes zou ik er in ieder geval niet voorbij komen.
pi_134983048
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:38 schreef IrCute het volgende:
Ik zoek in amsterdam-oost een sportschool waar je per keer kunt betalen, iemand tips? :P
USC Universum is het beste.
If not now, then when.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:00:38 #80
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134986605

Vinden jullie hem kunnen? Hierna cardio van een half uurtje want fatty. Drie keer in de week.

Tevens, weten jullie toevallig of er een app is waar ik de kilo's op kan schrijven?

Ik gebruikte eerst mijn 'notitie' blokje op mijn telefoon. Daarna gewoon een papier, maar ik vind het een beetje irritant om dat papier telkens mee te moeten nemen, tevens vergeet ik dat papier als ik aan het sporten ben :')
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:03:01 #81
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_134986708
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:00 schreef RickoKun het volgende:
[ afbeelding ]

Vinden jullie hem kunnen? Hierna cardio van een half uurtje want fatty. Drie keer in de week.

Tevens, weten jullie toevallig of er een app is waar ik de kilo's op kan schrijven?

Ik gebruikte eerst mijn 'notitie' blokje op mijn telefoon. Daarna gewoon een papier, maar ik vind het een beetje irritant om dat papier telkens mee te moeten nemen, tevens vergeet ik dat papier als ik aan het sporten ben :')
Het is wat tsja....veel naar mijn mening en dan ook nog een half uur cardio erachteraan. Een goede Squat/Deadlift sessie breekt je echt helemaal op en dan moet je nog 6 oefeningen en een cardio sessie.
Luck is for losers
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:05:50 #82
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134986835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:03 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Het is wat tsja....veel naar mijn mening en dan ook nog een half uur cardio erachteraan. Een goede Squat/Deadlift sessie breekt je echt helemaal op en dan moet je nog 6 oefeningen en een cardio sessie.
Er nog een dag bij doen en minder oefeningen (de rest opdelen)?
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 16:06:25 #83
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_134986860
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:00 schreef RickoKun het volgende:

Ik gebruik Jefit. Ideaal:
Bewegende afbeeldingen van de oefeningen (niet dat dat per se nodig, ziet er wel leuk uit);
1rm wordt bijgehouden, zo ook je 'records';
je kunt je stats invoeren en bijhouden;
synchroniseren met pc ( je maakt je schema op de pc en synchroniseert dan, hoef je niet te piemelen op je mobiel).
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:07:47 #84
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_134986910
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:05 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Er nog een dag bij doen en minder oefeningen (de rest opdelen)?
Dat lijkt me al wat makkelijker, je hebt nu 14 oefeningen in 2 dagen, maak er dan 5 van in 3.

Ik heb altijd 1 hoofdonderdeel en de rest is assistentie werk

bv dag 1 begin je met Squat en alles eronder is assistentie
Dag 2 Bench Press
Dag 3 Deadlift

en vergeet je core niet, ab crunch is niet voldoende. Een sterke core zorgt voor beter lifts , zeker in de Squat
Luck is for losers
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:12:41 #85
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134987091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:07 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Dat lijkt me al wat makkelijker, je hebt nu 14 oefeningen in 2 dagen, maak er dan 5 van in 3.

Ik heb altijd 1 hoofdonderdeel en de rest is assistentie werk

bv dag 1 begin je met Squat en alles eronder is assistentie
Dag 2 Bench Press
Dag 3 Deadlift

en vergeet je core niet, ab crunch is niet voldoende. Een sterke core zorgt voor beter lifts , zeker in de Squat
Okay, nice. Ik zal het opsplitsen in drie dagen. Ik probeer idd wel de squat en deadlift op een afzonderlijke dag in te delen. Even kijken wat het beste bij elkaar past. Ik moet zeggen, is ook beter voor mijn motivatie, om korter maar krachtiger te kunnen trainen i.p.v. al compleet opgebrand een paar oefeningen te doen. Zeker in deze eerste weken dat ik weer ertegenaan moet.

-edit-

[ Bericht 7% gewijzigd door Rickocum op 02-01-2014 16:26:58 ]
pi_134987881
4 sets deadlifts met 12,10,8,6 reps
fuarkk my back
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:42:32 #87
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134988294
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:33 schreef Beach het volgende:
4 sets deadlifts met 12,10,8,6 reps
fuarkk my back
:') Klopt, heb ik nog niet aangepast, thanks!
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:43:23 #88
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134988318
quote:
3s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:06 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik gebruik Jefit. Ideaal:
Bewegende afbeeldingen van de oefeningen (niet dat dat per se nodig, ziet er wel leuk uit);
1rm wordt bijgehouden, zo ook je 'records';
je kunt je stats invoeren en bijhouden;
synchroniseren met pc ( je maakt je schema op de pc en synchroniseert dan, hoef je niet te piemelen op je mobiel).
Thanks! Gedownload!
  donderdag 2 januari 2014 @ 21:21:41 #89
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135000389
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Okay, nice. Ik zal het opsplitsen in drie dagen. Ik probeer idd wel de squat en deadlift op een afzonderlijke dag in te delen. Even kijken wat het beste bij elkaar past. Ik moet zeggen, is ook beter voor mijn motivatie, om korter maar krachtiger te kunnen trainen i.p.v. al compleet opgebrand een paar oefeningen te doen. Zeker in deze eerste weken dat ik weer ertegenaan moet.

-edit-

[ afbeelding ]
Ik zou de press naar een andere dag verhuizen. BP en dan press er achteraan, moet je teveel inleveren in je press.
  donderdag 2 januari 2014 @ 21:38:30 #90
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135001409
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou de press naar een andere dag verhuizen. BP en dan press er achteraan, moet je teveel inleveren in je press.
Ik zal de SP en de Seated Row omwisselen! Thanks!
pi_135001815
Heeft iemand hier wat tips met betrekking tot de ademhaling? En dan met name bij OHP en BP. Zeker bij OHP krijg ik al snel het gevoel dat ik "naar adem moet happen", adem ik uit - in en vervolgens lijkt alle power weg te zijn en krijg ik er geen rep meer uit...
  donderdag 2 januari 2014 @ 21:46:49 #92
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135001882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Virtud het volgende:
Heeft iemand hier wat tips met betrekking tot de ademhaling? En dan met name bij OHP en BP. Zeker bij OHP krijg ik al snel het gevoel dat ik "naar adem moet happen", adem ik uit - in en vervolgens lijkt alle power weg te zijn en krijg ik er geen rep meer uit...
Valsalva misschien een optie?
pi_135002432
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:46 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Valsalva misschien een optie?
Ik doe precies hetzelfde als ik bij m'n deadlift en squat doe, m.a.w. vanuit m'n buik ademen; inademen en aanspannen zeg maar. Met als verschil dat het bij de presses dus voelt alsof ik knock out ga...
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:07:21 #94
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135006788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Virtud het volgende:
Weet niet waar je inademt bij de OHP, maar normaal gesproken doe je dit boven in de beweging. Dus wanneer het gewicht boven je hoofd hebt. Daardoor komt er ook meer rek op de pectoralis en de deltoids (anterior). Als dit onderin gebeurd (inademen) komt er extra rek op de borst- en schouder spieren die juist moeten verkorten om kracht te leveren.

Inademen boven in de beweging + valsalva methode zou op zijn minst genoeg lucht/adem opleveren voor 1 rep. Daarnaast is het niet alleen vanuit je buik ademen, maar ook de zij en achterkant uitzetten van de romp.
Verbo is terug?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:28:46 #95
77130 star_gazer
pi_135014097
Wow. Het is me opgevallen dat mijn form in de squat een stuk beter is als ik buiten de safeties squat. Omdat ik relatief klein ben, zijn de safeties in een standaard squatrack eigenlijk net iets te hoog. Hierdoor kets ik soms met de bar op de safeties en ben ik eigenlijk teveel bezig met het ontwijken ervan. Er zal ongetwijfeld ook een groot psychologisch element inzitten, maar voorlopig doe ik een paar stapjes extra achteruit als de power rack bezet is.

Binnenkort wel even een sessie met een trainer doen om te leren dumpen ;)
-
pi_135014184
Tijdje terug mn bp vorm aangepast en gedeload. Nu begin ik rustig weer terug te komen op mn oude gewicht.
3x8x75kg op dit moment. Doel is om aan het einde van het jaar 100kg te kunnen benchen :)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:42:50 #97
77130 star_gazer
pi_135014214
Kan erg nuttig zijn zo'n deload cyclus. Heb eht zelf met mijn squat gedaan en ik ben nut erug op mijn oude gewicht, maar ben een stuk zekerder van mijn vooruitgang :)
-
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:43:31 #98
366465 Virtud
y paciencia
pi_135014219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:07 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Weet niet waar je inademt bij de OHP, maar normaal gesproken doe je dit boven in de beweging. Dus wanneer het gewicht boven je hoofd hebt. Daardoor komt er ook meer rek op de pectoralis en de deltoids (anterior). Als dit onderin gebeurd (inademen) komt er extra rek op de borst- en schouder spieren die juist moeten verkorten om kracht te leveren.

Inademen boven in de beweging + valsalva methode zou op zijn minst genoeg lucht/adem opleveren voor 1 rep. Daarnaast is het niet alleen vanuit je buik ademen, maar ook de zij en achterkant uitzetten van de romp.
Ja buik/zijkant bedoelde ik ook. Maar ik ga dat eens proberen dan, eigenlijk nooit op het idee gekomen om met de barbell boven me te ademen. Thanks!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:03:33 #99
77130 star_gazer
pi_135014406
Zo! Nieuw jaar, nieuw schema. Iedere workout bestaat uit vier delen: een main lift for kracht (5/3/1), een assist lift voor hypertrophy (BBB, 5x10), twee andere assists om zwakke punten aan te spreken en een oefening gericht op postuur en/of blessure preventie (rotator cuffs, rear delts, abs, dat werk).

Maandag

Main lift 5/3/1: squat
Assist lift BBB: deadlift
Assist 1: pull-ups 3x8 / failure
Assist 2: biceps curl 3x5-8
Posture / prehab: rhomboid row 3x15 (bat wings)

Woensdag
Hardlopen 30-45 minuten

Dinsdag

Main lift 5/3/1: bench press
Assist lift BBB: overhead press
Assist 1: floor press 3x8-12
Assist 2: triceps pushdown 3x5-8
Posture / prehab: face pull 3x15

Donderdag

Main lift 5/3/1: deadlift
Assist lift BBB: squat
Assist 1: Chin ups 3x10/failure
Assist 2: Glute bridges 3x8-12
Posture / prehab: rotator cuffs 3x15 (cable machine)

Vrijdag

Main lift 5/3/1: overhead press
Assist lift BBB: bench
Assist 1: Dumbbell lateral raise 3x8-12
Assist 2: triceps push down / biceps curl afwisselend 5x12 (a la Yuri)
Posture / prehab: Planks 3 sets

Zaterdag / zondag

Rust en evt wat hardlopen

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 03-01-2014 09:09:16 ]
-
pi_135014550
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:58 schreef Verbosity het volgende:
Trainingsschema wat aangepast zodat de snatch erin past en ik frequenter de squat en bench press kan uitvoeren. Ziet er nu zo uit.

[ afbeelding ]

Voer 5/3/1 uit op de main lifts. Daarnaast kan ik afwisselen met de squat en bench varianten/assistance zodat ik kan werken aan zwaktes en de variatie is mooi meegenomen. Deadlift wil ik alleen in de rust week mee variëren en werken aan een specifiek punt. Wordt deze cycle wss de snatch grip deadlift wegens het aanleren van de snatch.
Waarom staan de snatch en clean en jerk achter oefeningen zoals squat/bench/dead?
Ik heb heel benieuwd naar de logica achter jouw volgorde.

Focus je op techniek in de o-lifts en ga voor verstandinge rep ranges in squat/bench/dead

Mijn aanpassingen op jouw schema zouden zijn, gebaseerd op het feit dat je een beginnende olympic lifter bent met redelijke basis kracht

( sets x reps
Maandag
Snatch 6x2
Snatch assistence/snatch balance/snatch deadlift/snatch pulls
Front Squat
Overhead press
Muscle up

Woe
C&J 6x2
clean en jerk assistence/ power clean/ push press/ jerkpress/ clean pulls
Back squat
deadlift / clean pulls
bor
pull up

Fri: (buffeldag, middel intensiteit)
Bench press
Squat variant (als jij je wilt verdiepen in o-liften squat = high bar squat)
Deadlift
Dips
Chins
Calf

Oh en PS. Zoek een coach/vriend/film je zelf voor de olifts
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')