abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2013 @ 22:38:28 #1
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134900196

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
De OP staat hier
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 30 december 2013 @ 22:41:18 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134900392
Kut, post door een slotje heen. Anyway:

quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 22:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben 531, cube en juggernaut een beetje door elkaar aan het lezen, dus ik ben wat verstrooit daardoor hier en daar.

Maar, wat me opvalt aan 531 van Wendler is dat hij 20 jaar lang een elite lifter is geweest, en vervolgens met een 'lichter' programma komt dan waar hij 20 jaar lang mee heeft getraint en bij de top hoorde. Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met 531, maar het komt wel een beetje raar over op me.
  maandag 30 december 2013 @ 22:43:19 #3
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134900542
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:34 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

nice, ik ga dan die russian style bestellen
Weet je niet al iets over dat t-shirt van KK? :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_134900614
lolololol goede TT. In ieder geval weer op leg days.
If not now, then when.
pi_134901017
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 22:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben 531, cube en juggernaut een beetje door elkaar aan het lezen, dus ik ben wat verstrooit daardoor hier en daar.

Maar, wat me opvalt aan 531 van Wendler is dat hij 20 jaar lang een elite lifter is geweest, en vervolgens met een 'lichter' programma komt dan waar hij 20 jaar lang mee heeft getraint en bij de top hoorde. Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met 531, maar het komt wel een beetje raar over op me.
Oké, interessant, dat wist ik niet. Hoe trainde hij zelf dan?

The Cube is zover ik het begrijp een mix van alles wat Brandon Lily ooit gedaan heeft qua programma's. Het is natuurlijk niet het beste schema, want er is geen beste, maar volgens mij is het redelijk het meest complete schema.
If not now, then when.
  maandag 30 december 2013 @ 23:10:31 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134902490
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oké, interessant, dat wist ik niet. Hoe trainde hij zelf dan?

The Cube is zover ik het begrijp een mix van alles wat Brandon Lily ooit gedaan heeft qua programma's. Het is natuurlijk niet het beste schema, want er is geen beste, maar volgens mij is het redelijk het meest complete schema.
Hoe hij trainde weet ik niet. Maar dit is wat hij zelf zegt over 531 en hoe hij het in 2009 verzonnen heeft.

Ik lees best veel en vaak is mijn gevoel dat er een boek op de markt komt om geld te blijven generen. Dat is een behoorlijke negatieve gedachte mijnerzijds uiteraard, en misschien zit ik helemaal fout. Maar hoe meer ik lees, hoe moeilijker het wordt om van die gedachte los te komen.

Tate is een goed voorbeeld. Heeft zo'n beetje alles verrot gemaakt in zijn lijf wat er verrot te maken valt, is een elite powerlifter. Heeft nooit over de 600 gebenched... Dat zijn enorme nummers uiteraard, en ik heb alle respect voor de toewijding van die gasten. Maar er gaat ergens iets scheef in mijn gedachte.

Ik heb net Base Building van Paul Carter gelezen. Die pist over 531 omdat hij niet gelooft in een deload na 3 weken. Niet helemaal onterecht, van de andere kant, heeft hij 531 wel begrepen? Begrijp je waar ik heen ga? Er zijn zoveel wegen naar kracht, BB, fitness, whatever. Ik denk dat alles een goede lijdraad is, het zijn tenslotte vreselijk sterke mensen die echt geen BS verkondigen, maar dat je nog steeds je eigen weg moet vinden om je doel te bereiken.

Dit vind ik 1 van de beste boeken die ik afgelopen tijd heb gelezen. Hoewel ik niet zo'n liefhebber ben van science though. (Beetje te wiebelig). Hij zou hetzelfde moeten schrijven voor de DL en squat.

http://www.amazon.com/Ben(...)Press%3A+The+Science
  maandag 30 december 2013 @ 23:19:17 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134903189
Ik ben nog steeds van plan om boek reviews te schrijven voor deze reeks. Maar ik kom er nooit aan toe. :')
pi_134903231
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:43 schreef seto het volgende:

[..]

Weet je niet al iets over dat t-shirt van KK? :P
nog niks... maar nu ons commerciële monster Mark Bell hem al in het vizier heeft laat dat denk ik niet meer lang op zich wachten!
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_134903310
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 23:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoe hij trainde weet ik niet. Maar dit is wat hij zelf zegt over 531 en hoe hij het in 2009 verzonnen heeft.

Ik lees best veel en vaak is mijn gevoel dat er een boek op de markt komt om geld te blijven generen. Dat is een behoorlijke negatieve gedachte mijnerzijds uiteraard, en misschien zit ik helemaal fout. Maar hoe meer ik lees, hoe moeilijker het wordt om van die gedachte los te komen.

Tate is een goed voorbeeld. Heeft zo'n beetje alles verrot gemaakt in zijn lijf wat er verrot te maken valt, is een elite powerlifter. Heeft nooit over de 600 gebenched... Dat zijn enorme nummers uiteraard, en ik heb alle respect voor de toewijding van die gasten. Maar er gaat ergens iets scheef in mijn gedachte.

Ik heb net Base Building van Paul Carter gelezen. Die pist over 531 omdat hij niet gelooft in een deload na 3 weken. Niet helemaal onterecht, van de andere kant, heeft hij 531 wel begrepen? Begrijp je waar ik heen ga? Er zijn zoveel wegen naar kracht, BB, fitness, whatever. Ik denk dat alles een goede lijdraad is, het zijn tenslotte vreselijk sterke mensen die echt geen BS verkondigen, maar dat je nog steeds je eigen weg moet vinden om je doel te bereiken.

Dit vind ik 1 van de beste boeken die ik afgelopen tijd heb gelezen. Hoewel ik niet zo'n liefhebber ben van science though. (Beetje te wiebelig). Hij zou hetzelfde moeten schrijven voor de DL en squat.

True that..

Het is allemaal leuk als basis en je weg te vinden in de lifting wereld... als je echt zwaar gevorderd bent weet je zelf waar je lichaam het beste op reageert.. en ook waar je zwaktes liggen.... dan zal je eerder naar een custom schema grijpen...om zo perfect te kunnen aansluiten op je eigen kunnen.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
  maandag 30 december 2013 @ 23:32:50 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134904194
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:20 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

True that..

Het is allemaal leuk als basis en je weg te vinden in de lifting wereld... als je echt zwaar gevorderd bent weet je zelf waar je lichaam het beste op reageert.. en ook waar je zwaktes liggen.... dan zal je eerder naar een custom schema grijpen...om zo perfect te kunnen aansluiten op je eigen kunnen.
Zoals je zegt, zodra je gevorderd ben moet je je eigen drive vinden. En dat moet je gaandeweg zelf uitvinden, en daar zijn bovengenoemde progs prima leidraad voor uiteraard, zolang je maar slim blijft en zelf aan blijft voelen wat werkt voor je, en niet werkt.
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:23:50 #11
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_134907009
quote:

[..]

Er zijn heel veel methodes / wegen, maar slecht 1 fundament waarom iets werkt of niet. :)

Voor voedsel wat betreft je lichaamscompositie is dat bv. boven je onderhoud eten of onder je onderhoud eten. Er zijn 1001 methodes die werken: IF, Montignac, Atkins, IIFYM, Sonja Bakkert, low-carb etc.

Voor trainen heb je dito veel methodes die echter gewoon allemaal op 1 fundament gebaseerd zijn: progressieve overload. Hoe je dit precies doet, doet er eigenlijk nauwelijks toe. Net als bij voedsel :)
Confidence through competence
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:34:23 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134907472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Er zijn heel veel methodes / wegen, maar slecht 1 fundament waarom iets werkt of niet. :)

Voor voedsel wat betreft je lichaamscompositie is dat bv. boven je onderhoud eten of onder je onderhoud eten. Er zijn 1001 methodes die werken: IF, Montignac, Atkins, IIFYM, Sonja Bakkert, low-carb etc.

Voor trainen heb je dito veel methodes die echter gewoon allemaal op 1 fundament gebaseerd zijn: progressieve overload. Hoe je dit precies doet, doet er eigenlijk nauwelijks toe. Net als bij voedsel :)
Ik ben het in grote lijnen wel met je vergelijking eens. Maar ik denk dat een juiste training moeilijker is dan de juiste voeding. Hoewel dat niveau afhankelijk is uiteraard. Maar voeding is gewoon de juiste hoeveelheid kcal eten. Trainen gaat om techniek, kracht, timing, balans enz.

Het een kan niet zonder het ander uiteraard, though.
  dinsdag 31 december 2013 @ 00:54:22 #13
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134908239
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben het in grote lijnen wel met je vergelijking eens. Maar ik denk dat een juiste training moeilijker is dan de juiste voeding. Hoewel dat niveau afhankelijk is uiteraard. Maar voeding is gewoon de juiste hoeveelheid kcal eten. Trainen gaat om techniek, kracht, timing, balans enz.

Het een kan niet zonder het ander uiteraard, though.
Voeding kan je ook complexer maken met frequentie, timing, macro's, micro's, supplementen, water consumptie etc.

Maar bijna alles komt neer op één fundament welke weer verder uitgewerkt kan worden bijv. een religie. Voornaamste daar is dat je een 'goed' leven leidt. Hoe je dat invult is een tweede.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_134908629
quote:

[..]

Goede post Snakes.

Thanks voor het boek. Ga hem zeker zeker checken!

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:20 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

True that..

Inderdaad ja. https://www.facebook.com/TheStrengthGuys Deze gasten zijn echt streng tegen de 'kant-en-klaar' schema's puur omdat er geen individuele aandacht is. Natuurlijk zeggen ze dat ook voor een deel omdat ze klanten willen binnenhalen, maar ze hebben wel gelijk. Ik bedoel, wij hier hebben nog wel redelijke kennis over hoe en wat, maar veel nieuwe lifters hebben geen idee, ongeacht het feit dat het in het boek uitgelegd wordt.
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:09:09 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134908820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Voeding kan je ook complexer maken met frequentie, timing, macro's, micro's, supplementen, water consumptie etc.
Yep, maar stereo heeft nou juist door de afgelopen twee jaar bewezen dat dat allemaal niet zo belangrijk is. Juiste macro's, juiste hoeveelheid kcal, don't eat sugar. Thats it, toch?

quote:
Maar bijna alles komt neer op één fundament welke weer verder uitgewerkt kan worden bijv. een religie. Voornaamste daar is dat je een 'goed' leven leidt. Hoe je dat invult is een tweede.
Yep. beetje rare vergelijking. Maar eens.

Ik heb een hekel aan religie.
pi_134908834
Ik vind de vergelijking ook niet echt opgaan.
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:12:08 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134908950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vind de vergelijking ook niet echt opgaan.
BB, PL, SM kan een religie zijn uiteraard. Mijn barbell is me heilig, bv.
pi_134909243
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:12 schreef Snakey het volgende:

[..]

BB, PL, SM kan een religie zijn uiteraard. Mijn barbell is me heilig, bv.
Nah, ik bedoel Stereo's vergelijking. Je kan niet blijven loaden, want op een gegeven moment komen de zwaktes naar boven en dat gaat niet altijd over progressive overload, of zeg ik nu iets raars? Ik bedoel, als je de squat blijft loaden, dan zou je op een gegeven moment toch moeten falen omdat je de zwaktes niet aanpakt?

Of heeft progressive overload niet per se een directe link met steeds meer tillen?
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:26:45 #19
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134909391
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nah, ik bedoel Stereo's vergelijking. Je kan niet blijven loaden, want op een gegeven moment komen de zwaktes naar boven en dat gaat niet altijd over progressive overload, of zeg ik nu iets raars? Ik bedoel, als je de squat blijft loaden, dan zou je op een gegeven moment toch moeten falen omdat je de zwaktes niet aanpakt?

Of heeft progressive overload niet per se een directe link met steeds meer tillen?

In essentie heeft die wel gelijk ja.
Ik snap je niet? Stereo zei alleen dit.

"Voor voedsel wat betreft je lichaamscompositie is dat bv. boven je onderhoud eten of onder je onderhoud eten".

Simple as that no?
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:28:43 #20
55709 Stereotomy
pi_134909445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Als je denkt dat progressive overload betekent als een kip zonder kop gewicht op je stang erbij gooien, dan heb je het mis :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:32:25 #21
55709 Stereotomy
pi_134909522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Op macro's na, en dan ook niet eens zó belangrijk, is de rest wat je opnoemt eigenlijk nauwelijks van invloed op lichaamscompositie, als je echt puur daar naar kijkt. Mensen doen soms echt hun best om om de drie uur hun kip met rijst uit een tupperware bakje te eten, omdat ze bang zijn 'geen gains te maken'. Ik mag hopen dat het inmiddels bekend is dat dit geen reet uitmaakt of je je Tupperware bakjes meesleept of niet... en dat je het jezelf dus helemaal niet zo moeilijk hoeft te maken,

Wel uiteraard van invloed op de werking van je lichaam, maar echt puur lichaamscompositie is het boven of onderhoud eten, en genoeg eiwitten. Frequentie, timing, etc. etc. is allemaal secundair.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 31-12-2013 01:40:14 ]
pi_134909548
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik snap je niet? Stereo zei alleen dit.

"Voor voedsel wat betreft je lichaamscompositie is dat bv. boven je onderhoud eten of onder je onderhoud eten".

Simple as that no?
"Voor trainen heb je dito veel methodes die echter gewoon allemaal op 1 fundament gebaseerd zijn: progressieve overload. Hoe je dit precies doet, doet er eigenlijk nauwelijks toe. Net als bij voedsel :)"

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:28 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je denkt dat progressive overload betekent als een kip zonder kop gewicht op je stang erbij gooien, dan heb je het mis :)
Wat betekent het volgens jou?
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:36:20 #23
55709 Stereotomy
pi_134909613
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Wat betekent het volgens jou?
Het betekent, en niet alleen volgens mij, dat je je methode vindt om steeds zwaarder te gaan teneinde meer kracht te ontwikkelen door adaptatie van je zenuwstelsel en hypertrofie van je spieren. Als dit betekent dat je rust moet pakken of moet deloaden om in de toekomst zwaarder te gaan, dan moet je dat doen.
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:39:15 #24
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134909680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Op macro's na, en dan ook niet eens zó belangrijk, is de rest wat je opnoemt eigenlijk nauwelijks van invloed op lichaamscompositie, als je echt puur daar naar kijkt. Mensen doen soms echt hun best om om de drie uur hun kip met rijst uit een tupperware bakje te eten, omdat ze bang zijn 'geen gains te maken'. Ik mag hopen dat het inmiddels bekend is dat dit geen reet uitmaakt of je je Tupperware bankjes meesleept of niet... en dat je het jezelf dus helemaal niet zo moeilijk hoeft te maken,

Wel uiteraard van invloed op de werking van je lichaam, maar echt puur lichaamscompositie is het boven of onderhoud eten, en genoeg eiwitten. Frequentie, timing, etc. etc. is allemaal secundair.
Is bekend. Acuut hebben ze allemaal hun effecten. Maar long-term gezien maakt het heel veel minder uit.
Verbo is terug?
pi_134909810
quote:

[..]

Mensen doen soms echt hun best om om de drie uur hun kip met rijst uit een tupperware bakje te eten, omdat ze bang zijn 'geen gains te maken'.
Klopt. Gelukkig heb ik die fase nooit gehad. Ik nam als lunch gewoo zakje pinda's mee, paar eieren, halve liter melk en omdat het wel makkelijk is twee boterhammen met kip.

Heb vaak ook het idee dat mensen die continu met rijst en kip in de weer zijn ergens lezen dat het "bodybuilders voeding" is, net als kwark en tonijn op waterbasis. En dat het eten van dat voedsel gelijk staat aan gains. Vaak gehoord hier in de gym dat "ik eet alleen rijst en kip en kwark, ga zo groot worden nu". En dan alsnog vergeten boven onderhoud te eten :P
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:47:56 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134909903
quote:

[..]

Op macro's na, en dan ook niet eens zó belangrijk, is de rest wat je opnoemt eigenlijk nauwelijks van invloed op lichaamscompositie, als je echt puur daar naar kijkt. Mensen doen soms echt hun best om om de drie uur hun kip met rijst uit een tupperware bakje te eten, omdat ze bang zijn 'geen gains te maken'. Ik mag hopen dat het inmiddels bekend is dat dit geen reet uitmaakt of je je Tupperware bakjes meesleept of niet... en dat je het jezelf dus helemaal niet zo moeilijk hoeft te maken,

In die zin is Verbosity's opmerking weer van toepassing, denk ik. het is maar waar je in gelooft. Als je gelooft dat 6x per eten heilig is en je bent daar volledig van overtuigd, je doet het harde werk ook, dan werkt het.

Maar of je nou 1x per dag, of 6x per dag eet, dat maakt niet zo heel veel uit. Volgens mij zijn er gewoon een zooi mensen die veel geld verdienen met het 'precies' maken van eten.
pi_134910186
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:36 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het betekent, en niet alleen volgens mij, dat je je methode vindt om steeds zwaarder te gaan teneinde meer kracht te ontwikkelen door adaptatie van je zenuwstelsel en hypertrofie van je spieren. Als dit betekent dat je rust moet pakken of moet deloaden om in de toekomst zwaarder te gaan, dan moet je dat doen.
Is er dan niet sprake van meerdere fundamenten dan enkel één?
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 02:06:24 #28
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134910301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Is er dan niet sprake van meerdere fundamenten dan enkel één?
Het fundament is progressieve overload. Hoe je dit toepast bepaal je zelf. In de vorm van meer gewicht, meer herhalingen, minder rust tussen sets etc. Maar het fundament blijft progressieve overload.
Verbo is terug?
pi_134910378
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het fundament is progressieve overload. Hoe je dit toepast bepaal je zelf. In de vorm van meer gewicht, meer herhalingen, minder rust tussen sets etc. Maar het fundament blijft progressieve overload.
Nevermind. Ik dacht er te primitief over.

Thanks.
If not now, then when.
  dinsdag 31 december 2013 @ 02:14:59 #30
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134910435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 02:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat. Wat adeptatie van je lichaam betekent. Die adaptatie kan je tot de grens van je kunnen doorvoeren.

Of niet, de meeste mensen worden nooit zo sterk als dat ze zouden kunnen worden, door heel veel redenen. Maar de grootste reden is meestal een mind fuck.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')