Gripkracht is niet het probleem, zweet wel. Ik krijg vreselijke zweetjatten van iedere vorm van lichaamsbeweging. Daarvan wordt alles glibberig en het laatste dat je wilt is dat je barbell begint te glijden als je juist skullcrushers aan het doen bent.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:00 schreef Cataclyst het volgende:
Heb je er ook een handtasje bij? Zonder grappen, ik denk persoonlijk dat het beter is voor jezelf, met name ontwikkelen van grip. Bovendien ga je toch ook geen handschoentjes dragen als je iets zwaars moet liften in real life..
Heb je lifting shoes? Ik kom ATG maar het moeilijkste balanspunt is inderdaad iets onder parallel. Zonder lifting shoes zou ik er in ieder geval niet voorbij komen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:19 schreef Verbosity het volgende:
Overhead squats zijn ideaal om je er op voor te bereiden. Doe (probeer) ze zelf nu ook, maar merk vooral een gebrek in enkel flexibiliteit. Daardoor mis ik wat balans op het eind van de squat. Kom ongeveer tot parallel.
USC Universum is het beste.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:38 schreef IrCute het volgende:
Ik zoek in amsterdam-oost een sportschool waar je per keer kunt betalen, iemand tips?
Het is wat tsja....veel naar mijn mening en dan ook nog een half uur cardio erachteraan. Een goede Squat/Deadlift sessie breekt je echt helemaal op en dan moet je nog 6 oefeningen en een cardio sessie.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:00 schreef RickoKun het volgende:
[ afbeelding ]
Vinden jullie hem kunnen? Hierna cardio van een half uurtje want fatty. Drie keer in de week.
Tevens, weten jullie toevallig of er een app is waar ik de kilo's op kan schrijven?
Ik gebruikte eerst mijn 'notitie' blokje op mijn telefoon. Daarna gewoon een papier, maar ik vind het een beetje irritant om dat papier telkens mee te moeten nemen, tevens vergeet ik dat papier als ik aan het sporten ben
Er nog een dag bij doen en minder oefeningen (de rest opdelen)?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:03 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Het is wat tsja....veel naar mijn mening en dan ook nog een half uur cardio erachteraan. Een goede Squat/Deadlift sessie breekt je echt helemaal op en dan moet je nog 6 oefeningen en een cardio sessie.
Ik gebruik Jefit. Ideaal:quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:00 schreef RickoKun het volgende:
Tevens, weten jullie toevallig of er een app is waar ik de kilo's op kan schrijven?
Ik gebruikte eerst mijn 'notitie' blokje op mijn telefoon. Daarna gewoon een papier, maar ik vind het een beetje irritant om dat papier telkens mee te moeten nemen, tevens vergeet ik dat papier als ik aan het sporten ben
Dat lijkt me al wat makkelijker, je hebt nu 14 oefeningen in 2 dagen, maak er dan 5 van in 3.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Er nog een dag bij doen en minder oefeningen (de rest opdelen)?
Okay, nice. Ik zal het opsplitsen in drie dagen. Ik probeer idd wel de squat en deadlift op een afzonderlijke dag in te delen. Even kijken wat het beste bij elkaar past. Ik moet zeggen, is ook beter voor mijn motivatie, om korter maar krachtiger te kunnen trainen i.p.v. al compleet opgebrand een paar oefeningen te doen. Zeker in deze eerste weken dat ik weer ertegenaan moet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:07 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Dat lijkt me al wat makkelijker, je hebt nu 14 oefeningen in 2 dagen, maak er dan 5 van in 3.
Ik heb altijd 1 hoofdonderdeel en de rest is assistentie werk
bv dag 1 begin je met Squat en alles eronder is assistentie
Dag 2 Bench Press
Dag 3 Deadlift
en vergeet je core niet, ab crunch is niet voldoende. Een sterke core zorgt voor beter lifts , zeker in de Squat
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:33 schreef Beach het volgende:
4 sets deadlifts met 12,10,8,6 reps
fuarkk my back
Thanks! Gedownload!quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:06 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ik gebruik Jefit. Ideaal:
Bewegende afbeeldingen van de oefeningen (niet dat dat per se nodig, ziet er wel leuk uit);
1rm wordt bijgehouden, zo ook je 'records';
je kunt je stats invoeren en bijhouden;
synchroniseren met pc ( je maakt je schema op de pc en synchroniseert dan, hoef je niet te piemelen op je mobiel).
Ik zou de press naar een andere dag verhuizen. BP en dan press er achteraan, moet je teveel inleveren in je press.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Okay, nice. Ik zal het opsplitsen in drie dagen. Ik probeer idd wel de squat en deadlift op een afzonderlijke dag in te delen. Even kijken wat het beste bij elkaar past. Ik moet zeggen, is ook beter voor mijn motivatie, om korter maar krachtiger te kunnen trainen i.p.v. al compleet opgebrand een paar oefeningen te doen. Zeker in deze eerste weken dat ik weer ertegenaan moet.
-edit-
[ afbeelding ]
Ik zal de SP en de Seated Row omwisselen! Thanks!quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou de press naar een andere dag verhuizen. BP en dan press er achteraan, moet je teveel inleveren in je press.
Valsalva misschien een optie?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Virtud het volgende:
Heeft iemand hier wat tips met betrekking tot de ademhaling? En dan met name bij OHP en BP. Zeker bij OHP krijg ik al snel het gevoel dat ik "naar adem moet happen", adem ik uit - in en vervolgens lijkt alle power weg te zijn en krijg ik er geen rep meer uit...
Ik doe precies hetzelfde als ik bij m'n deadlift en squat doe, m.a.w. vanuit m'n buik ademen; inademen en aanspannen zeg maar. Met als verschil dat het bij de presses dus voelt alsof ik knock out ga...quote:
Weet niet waar je inademt bij de OHP, maar normaal gesproken doe je dit boven in de beweging. Dus wanneer het gewicht boven je hoofd hebt. Daardoor komt er ook meer rek op de pectoralis en de deltoids (anterior). Als dit onderin gebeurd (inademen) komt er extra rek op de borst- en schouder spieren die juist moeten verkorten om kracht te leveren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Virtud het volgende:
Heeft iemand hier wat tips met betrekking tot de ademhaling? En dan met name bij OHP en BP. Zeker bij OHP krijg ik al snel het gevoel dat ik "naar adem moet happen", adem ik uit - in en vervolgens lijkt alle power weg te zijn en krijg ik er geen rep meer uit...
Ja buik/zijkant bedoelde ik ook. Maar ik ga dat eens proberen dan, eigenlijk nooit op het idee gekomen om met de barbell boven me te ademen. Thanks!quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:07 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Weet niet waar je inademt bij de OHP, maar normaal gesproken doe je dit boven in de beweging. Dus wanneer het gewicht boven je hoofd hebt. Daardoor komt er ook meer rek op de pectoralis en de deltoids (anterior). Als dit onderin gebeurd (inademen) komt er extra rek op de borst- en schouder spieren die juist moeten verkorten om kracht te leveren.
Inademen boven in de beweging + valsalva methode zou op zijn minst genoeg lucht/adem opleveren voor 1 rep. Daarnaast is het niet alleen vanuit je buik ademen, maar ook de zij en achterkant uitzetten van de romp.
Waarom staan de snatch en clean en jerk achter oefeningen zoals squat/bench/dead?quote:Op dinsdag 31 december 2013 02:58 schreef Verbosity het volgende:
Trainingsschema wat aangepast zodat de snatch erin past en ik frequenter de squat en bench press kan uitvoeren. Ziet er nu zo uit.
[ afbeelding ]
Voer 5/3/1 uit op de main lifts. Daarnaast kan ik afwisselen met de squat en bench varianten/assistance zodat ik kan werken aan zwaktes en de variatie is mooi meegenomen. Deadlift wil ik alleen in de rust week mee variëren en werken aan een specifiek punt. Wordt deze cycle wss de snatch grip deadlift wegens het aanleren van de snatch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |