Fiorano | zondag 29 december 2013 @ 22:50 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 02. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 03. Nico Rosberg 04. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Ferrari ??? - Ferrari V6 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 07. Romain Grosjean 08. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 09. Jenson Button WDC 2009 10. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 11. Nico Hulkenberg 12. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 14. Adrian Sutil 15. TBA Kanshebbers: Sergei Sirotkin, Esteban Gutierrez, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde. ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 16. Jean-Éric Vergne 17. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 18. Felipe Massa 19. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 20. Jules Bianchi 21. TBA Kanshebbers: Max Chilton, Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 22. TBA 23. TBA Kanshebbers: Charles Pic, Giedo van der Garde, Marcus Ericsson, Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 ![]() Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd Verwachte uiterlijk voor de 2014 wagens. ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 29 december 2013 @ 22:52 |
Ja kut man. Zo kan ik dus niet op mn gemak darts kijken. Hopelijk komt ie de nacht goed door en dan maar zien. Afwachten en hopen op goed nieuws morgen. ![]() | |
TommyGun | zondag 29 december 2013 @ 22:52 |
![]() | |
Abed | zondag 29 december 2013 @ 22:53 |
![]() | |
Dimauro | zondag 29 december 2013 @ 22:56 |
![]() | |
Bluurgh | zondag 29 december 2013 @ 22:59 |
![]() | |
Tarado | zondag 29 december 2013 @ 23:01 |
Officieel statement van het ziekenhuis![]() Morgen meer dus van hun kant | |
Bluurgh | zondag 29 december 2013 @ 23:03 |
http://www.ledauphine.com(...)02-99dc-5620a4f16978 Hij was dus al in coma toen hij aankwam in het ziekenhuis. | |
Tarado | zondag 29 december 2013 @ 23:04 |
Inderdaad ja maar dit is het 2e ziekenhuis | |
Geralt | zondag 29 december 2013 @ 23:07 |
Pfoe, al in een coma aankomen, klinkt niet goed....... ![]() ![]() ![]() | |
nils7 | zondag 29 december 2013 @ 23:10 |
Ben nooit een fan van m geweest maar heb zeer veel respect voor m. Hoop dat ie t haalt... | |
Tarado | zondag 29 december 2013 @ 23:11 |
In goeie gezondheid hoop ik, niet als kasplantje | |
nils7 | zondag 29 december 2013 @ 23:15 |
Uiteraard, als ie t niet haalt zal ik best een traantje laten dat durf ik zelfs toe te geven... | |
Tarado | zondag 29 december 2013 @ 23:20 |
| |
Tarado | zondag 29 december 2013 @ 23:22 |
Het is gelukkig en hopelijk nog niet zo ver | |
nils7 | zondag 29 december 2013 @ 23:23 |
hoop 't ook niet... | |
Nattekat | zondag 29 december 2013 @ 23:38 |
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij... ![]() | |
Beach | zondag 29 december 2013 @ 23:43 |
Ik wil niet als ik wakker word het op de voorpagina van de krant te moeten lezen. | |
Geralt | zondag 29 december 2013 @ 23:47 |
Ik ook denk ik, hoewel ik vroeger best een hekel aan hem had. ![]() ![]() | |
karton2 | zondag 29 december 2013 @ 23:48 |
Dit komt niet meer goed joh. Meteen bij binnenkomst doorgereden naar de operatiekamer om z'n schedel te lichten. Ik hoop dat hij volledig hersteld maar ik vrees het ergste. | |
Bart-Willem | zondag 29 december 2013 @ 23:49 |
Ik ben ook geen Schumacher-fan (al vond ik hem echt stukken sympathieker met zijn Mercedes-comeback en hoopte ik ergens wel op successen zo nu en dan), maar als 'ie zou overlijden zou dat écht enorm zonde zijn. ![]() ![]() | |
Haags | zondag 29 december 2013 @ 23:51 |
Schrik er wel van! Hoop het beste voor hem maar als hij herstelt en hij moet als kasplantje verder dan is dat ook zonde voor de beste man! | |
Sinister-D- | maandag 30 december 2013 @ 00:02 |
Crossposten dan maar:
| |
Beach | maandag 30 december 2013 @ 00:03 |
ik lees nu dat hij gestorven is maar dat is van gewone mensen nog geen bron | |
Geralt | maandag 30 december 2013 @ 00:04 |
Dat duurtnog wel ff. Ik pak nog een biertje en proost alvast op dat hij de nacht goed doorkomt. Wie weet helpt het ![]() | |
Nattekat | maandag 30 december 2013 @ 00:04 |
Dat is natuurlijk (hoop ik ten zeerste ![]() | |
Sinister-D- | maandag 30 december 2013 @ 00:07 |
Twitter zeker ![]() Die ''Thuis-journalisten'' die anderen quoten en maar wat verzinnen om primeurs op Twitter te kunnen slingeren ![]() | |
Strani | maandag 30 december 2013 @ 00:28 |
Ik zie niks over een overlijden op Twitter en ik volg voornamelijk media, dus geen privépersonen die maar wat roepen. | |
SiGNe | maandag 30 december 2013 @ 00:38 |
Dat is vrij laat.. kan misschien wel een goed teken zijn. | |
Sinister-D- | maandag 30 december 2013 @ 00:39 |
Dan moet je af en toe Gary Hartstein Twitter account even volgen ![]()
| |
Nattekat | maandag 30 december 2013 @ 00:41 |
Ook wel logisch... wie geeft er om 04:00 nog even een persconferentie? | |
SiGNe | maandag 30 december 2013 @ 00:41 |
Door een hersenbloeding kan de druk in de hersenen toenemen waardoor het opeens hard achteruit kan gaan met een patiënt. Die bloeding moet dan snel verholpen worden voor er (blijvende) schade ontstaat. Het scheelt in elk geval dat Schumacher een (zeer) goede conditie heeft, dan is een operatie ook een minder zware ingreep voor het lichaam en kan een patiënt sneller herstellen. | |
SiGNe | maandag 30 december 2013 @ 00:44 |
het hoeft niet perse een arts te zijn die de persconferentie doet maar kan ook door het management van Schumacher gedaan worden. Als er belangrijk nieuws te melden is bijv. Dat het nu pas om 11 uur gebeurt is misschien omdat er verder niet veel te zeggen valt op het moment en dat is een goed teken. | |
Nattekat | maandag 30 december 2013 @ 00:46 |
Die zijn meestal ook erg onverwachts en kort van tevoren. Zolang die niet komt gaat het nog goed idd. | |
Sinister-D- | maandag 30 december 2013 @ 00:46 |
Ik neem toch aan dat zijn management wel de juiste informatie van de behandelende arts wil krijgen. Die moet hoe dan ook eerst alle controles doen. Dus of het nu een persdame van Schumacher zelf is, of van de behandelende arts, de informatie zal normaal gezien dezelfde blijven. | |
David Letterman | maandag 30 december 2013 @ 07:22 |
Nog steeds in kritieke toestand...al zegt dat ook niet alles... [ Bericht 25% gewijzigd door David Letterman op 30-12-2013 08:56:36 (...) ] | |
Tarado | maandag 30 december 2013 @ 09:22 |
| |
RJD | maandag 30 december 2013 @ 09:26 |
Grandprixradio maar aan vandaag, dan blijven we een beetje bij met al dit verschrikkelijke nieuws. Wel opmerkelijk... na al die jaren autosport op het hoogste niveau is hem relatief weinig overkomen (op 1 groot ongeluk na) en bij het skiën gebeurt hem dan zo iets. | |
Geralt | maandag 30 december 2013 @ 09:30 |
![]() Foto net na het ongeval, unconfirmed dat ie echt is overigens. Ik hoopte goed nieuws te lezen in de ochtend. Geen nieuws is hopelijk in dit geval goed nieuws, al vrees ik het ergste. ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 30 december 2013 @ 09:43 |
| |
David Letterman | maandag 30 december 2013 @ 09:44 |
Persconferentie van 11:00 maar afwachten. Hopelijk wat meer nieuws. | |
Tarado | maandag 30 december 2013 @ 09:47 |
Niet in NL te volgen deze link begrijp ik nu | |
Sally | maandag 30 december 2013 @ 09:54 |
RTL nieuws en RTL Z zeiden net dat via hun site de Persco live te volgen is. | |
Toekito | maandag 30 december 2013 @ 09:55 |
Vannacht extra operatie aldus Franse media zag ik op RTLGP.
| |
sasquatsch | maandag 30 december 2013 @ 10:07 |
Ook nog een keer een motorongeluk waardoor hij een tijd last van zijn nek heeft gehad. Hierdoor kon hij in 2009 geen comeback maken bij Ferrari. | |
Sally | maandag 30 december 2013 @ 10:08 |
Volgens iemand op Twitter staat er iets in het Servisch op de jassen van de reddingswerkers. (bron: collega heywoodu) Dus het zou een voorbeeld zijn van een redding, niet Schumi zelf? | |
Sally | maandag 30 december 2013 @ 10:09 |
Moet de deur uit, werken. Tot later vanmiddag ![]() En hopen op beter nieuws, want dit gun ik Schumi ook niet, al was ik geen fan van die "kwal" ![]() | |
Olga | maandag 30 december 2013 @ 10:46 |
persco ook via de nossite http://nos.nl/sport/livestream/stream/2012/ | |
nils7 | maandag 30 december 2013 @ 10:48 |
Damn zit op t werk dus kan m niet zien... lees t rond 11u wel hier dan ![]() | |
Abed | maandag 30 december 2013 @ 10:57 |
In het Frans ![]() | |
Haags | maandag 30 december 2013 @ 10:58 |
Ja, hier begrijp ik dus echt geen ene reet van ![]() | |
Burdie | maandag 30 december 2013 @ 11:02 |
Wordt gewoon Engels gesproken nu ![]() | |
ellevehC86 | maandag 30 december 2013 @ 11:04 |
geen nieuws... Korte samenvatting: Nog steeds kritiek Artsenteam staat 24/7 om zijn bed heen Afwachten | |
Kleffe_Dop | maandag 30 december 2013 @ 11:12 |
+ hij is kunstmatig in coma gebracht. En niet upon arrival zoals eerdere berichten deden vermoeden. | |
MK84 | maandag 30 december 2013 @ 11:14 |
En hij heeft tot nu toe 1 operatie gehad en geen tweede zoals gemeld. Er is op dit moment ook geen planning voor een tweede operatie. | |
Tarado | maandag 30 december 2013 @ 11:24 |
Fuck ![]() | |
HerrFritz | maandag 30 december 2013 @ 12:18 |
?? | |
Tarado | maandag 30 december 2013 @ 12:23 |
![]() | |
HerrFritz | maandag 30 december 2013 @ 12:24 |
Oh ja idd schrok me wild man. Ben nooit éen hele grote fan geweest maar tis toch éen held | |
Marks | maandag 30 december 2013 @ 13:08 |
Even ander nieuws.... Wolff heeft het plan wat ik hier laatst opperde ook geuit, het gaat over de puntenraces. Maak niet alleen van Abu Dhabi een dubbele puntenrace, maar dan ook van meerdere ´´kronen van de kalender´´ zoals Melbourne, Monaco, Spa, Monza en Suzuka. Wat niet weg neemt dat ik tegen extra belangrijke races ben en liever zie dat het niet doorgaat. Maar ALS het dan moet, dan dus zo... De titel van het artikel m.b,t. regios snap ik overigens niet ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)rbinden-aan-regio-s/ | |
Marks | maandag 30 december 2013 @ 13:13 |
Schumi, ik zie hem nog zo gaan achter bij een marshall op de scooter. Dat was in Spa 2011, na de crash in kwali waar zijn wiel opeens van de wagen ging. Zonder helm, dus goed herkenbaar, werd hij toen teruggereden naar de pits... | |
4-elements | maandag 30 december 2013 @ 13:41 |
Wat zijn nou de precieze omstandigheden waarin het ongeluk is gebeurd? Hoorde dat hij buiten de piste aan het skiën was? En met wie was hij aan het skiën? Kan dat niet zo snel ergens vinden. | |
M90 | maandag 30 december 2013 @ 13:42 |
Met zijn zoon werd gezegd door NOS | |
franklop | maandag 30 december 2013 @ 14:59 |
SPT / FOK!sport zoekt naar versterking voor druk sportjaar! Ook hier even spammen ![]() | |
Geralt | maandag 30 december 2013 @ 15:01 |
Domme zak:
![]() Verder ga je maar lekker ergens anders je topic spammen | |
Geralt | maandag 30 december 2013 @ 15:01 |
Ow error 52 was dat dus. ![]() | |
Geralt | maandag 30 december 2013 @ 15:02 |
SPT / FOK!sport zoekt naar versterking voor druk sportjaar! Vooruit ik help je wel ff ![]() | |
franklop | maandag 30 december 2013 @ 15:02 |
Nu doet ie t wel, zat een verkeerd getalletje bij ![]() | |
Geralt | maandag 30 december 2013 @ 15:02 |
Ninjaedit ![]() | |
Burdie | maandag 30 december 2013 @ 16:14 |
Ik heb het niet zo heel erg gevolgd ![]() | |
Bluurgh | maandag 30 december 2013 @ 16:17 |
Eruit geknikkerd, niet goed genoeg bevonden en ze zien Rasmussen als een groter talent geloof ik, dus die mag volgend jaar instappen. | |
Peterselieman | maandag 30 december 2013 @ 16:18 |
Ik hoop dat je Magnussen bedoelt ![]() | |
Bluurgh | maandag 30 december 2013 @ 16:19 |
ja ![]() ![]() | |
flipsen | maandag 30 december 2013 @ 16:22 |
Verstappen en Schumacher waren vroeger altijd dik bevriend. Is dat nog steeds zo eigenlijk? Is ons Jos er ook om Schumi "bij te staan"? | |
Dimauro | maandag 30 december 2013 @ 16:28 |
Stond wel op CNN dat Panis die daar in de buurt woont/was langs wilde gaan maar er niet bij kon gister. Van Jos niets gelezen nog.. | |
franklop | maandag 30 december 2013 @ 16:31 |
Die relatie is al jaren wat bekoeld, was eigenlijk al op het eind van F1 carriere van Jos zo. | |
Xebber | maandag 30 december 2013 @ 16:45 |
Het gaat bergaf met Schumi, al van sinds hij uit de skilift stapte. ![]() | |
SiGNe | maandag 30 december 2013 @ 16:45 |
Met z'n zoon Mick (14) en nog 1 of 2 locals/goede vrienden. Schumacher heeft een huis in het gebied en kent de piste goed (ook buiten de piste) Vroeger (toen ie nog bij Ferrari werkte en het team jaarlijks op skivakantie ging met z'n allen) ging Michael zelfs bij vriendschappelijke wedstrijden altijd eerst lopend de berg op op de baan te verkennen, zelfs vriendschappelijk heeft ie nooit verloren, hij is een erg goede skiër ondanks dat ie er pas in 1996 mee begon. | |
Beach | maandag 30 december 2013 @ 16:58 |
http://live.daserste.de/int/index.html#programm over paar min | |
TommyGun | maandag 30 december 2013 @ 18:04 |
2x "Gold 1 Rows 1-10 (Wkd.)" voor Hongarije 2014 in the pocket ![]() | |
JohnB52 | maandag 30 december 2013 @ 18:24 |
Nu op rtl duitsland wat gepraat over MS | |
Ferry_76 | maandag 30 december 2013 @ 18:47 |
Zijn er verder nog voorbeelden van coureurs die ernstig gewond raakten of overleden door ongevallen 'buiten werktijd' zeg maar? Een paar die mij zo te binnen schieten: Dood: Mike Hawthorn: Auto ongeluk Graham Hill & Tony Brise: Vliegtuigcrash José Carlos Pace: Vliegtuigcrash Didier Pironi: Powerboatcrash Colin McRae: Helicoptercrash Gewond: Alessandro Nannini: Arm afgerukt in helicoptercrash Frank Williams: Verlamd na auto ongeval | |
Sinister-D- | maandag 30 december 2013 @ 18:48 |
Net de seizoenssamenvatting van BBC gekeken, maar het was toch wel een leuk seizoen tot en met Silverstone ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 december 2013 @ 18:49 |
Onlangs is die dame nog overleden. Ik ben even de naam kwijt, maar ze was F1-testrijder. Gewond geraakt toen het gas bleef hangen en enkele maanden later overleden. [ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2013 18:49:43 ] | |
Sinister-D- | maandag 30 december 2013 @ 18:49 |
Maria De Villotta ![]() Maar dat was eigenlijk binnen werktijd, het betrof toen een rechte lijn test met de Marussia. | |
#ANONIEM | maandag 30 december 2013 @ 18:52 |
Hmm, ja. Het was niet tijdens een race, maar voor een testrijder inderdaad wel binnen werktijd. | |
kepler | maandag 30 december 2013 @ 20:11 |
Vergeet Kubica niet | |
Ferry_76 | maandag 30 december 2013 @ 20:14 |
Dat was ook een race ongeval. Ik vroeg het me gewoon af, omdat ik gisteren ergens las dat alle F1 coureurs van die adrenaline junkies zijn met gevaarlijke hobby's, maar volgens mij van dat best nog wel mee. | |
kepler | maandag 30 december 2013 @ 20:17 |
Dat deed hij als hobby natuurlijk ![]() Verder kan ik me Webber herinneren vorig jaar (gebroken been bij triathlon ) en Montoya (schouderblessure na een 'potje tennis' wat eigenlijk een ski ongeluk was) | |
Columbiafan | maandag 30 december 2013 @ 20:53 |
David Purley, de man die Roger Williamson tevergeefse probeerde te bevrijden uit zijn brandende wagen. Hij kwam een aantal jaar later om bij een vliegtuigcrash zag ik in een (heel aangrijpende) docu over die fatale zondag op Zandvoort. edit: docu was van Andere tijden | |
RolStaart-Beer | maandag 30 december 2013 @ 21:09 |
Sean Edwards: auto-ongeluk. Groot talent geweest ![]() | |
Marks | maandag 30 december 2013 @ 21:33 |
Yup, door de banden kwam dat. Ook de race in Silverstone zelf was zeer mooi en eigen schuld van Mercedes en andere teams dat hun banden klapten. Snel vergeten deel 2 van 2013 en op naar 2014. ![]() | |
Bart-Willem | maandag 30 december 2013 @ 22:59 |
Klopt niet: enkel een handblessure. Betekende wel einde F1-carriere, maar door micro-chirurgie werd zijn hand behoorlijk hersteld en kon hij verder in 't DTM bij Alfa Romeo. | |
Dimauro | maandag 30 december 2013 @ 23:27 |
Veel van die coureurs hebben in hun contact staan dat ze niet mogen skiën gedurende het seizoen toch? Meen dat ik daar wel eens iets over gelezen heb lang geleden.. | |
Sinister-D- | dinsdag 31 december 2013 @ 00:08 |
Bij de meeste teams staat er wel ''iets'' in over dat soort zaken. Bij Lotus staat er bij Grosjean in dat ie niet mag gaan rally rijden of iets dergelijks (is aannemelijk nav Kubica in 2011). Maar Kimi bv crosst gewoon wat in de modder samen met Stefan Everts tijdens de winterstop, die heeft dat dan duidelijk niet erin staan ![]() Ik dacht dat na het ongeluk van Webber met mountainbiken dat er ook iets over downhill in het contract is gekomen bij RBR (belachelijk eigenlijk, aangezien ze zelf de grootste sponsor zijn van extreme sporten ![]() Mclaren heeft ook zoiets dergelijks erin staan, na het quadbiken tennissen van Montoya. En bij Ferrari mag je sowieso niets ![]() ![]() Ik zou je van alles rustig een bron willen tonen, alleen zou ik begod niet weten waar ik dit allemaal gehoord of gelezen heb ![]() ![]() | |
Dimauro | dinsdag 31 december 2013 @ 00:14 |
Ik zou denk ik ook bij een uiteenzetting van Olav Mol uitkomen ![]() ![]() | |
Marks | dinsdag 31 december 2013 @ 00:37 |
En Clay ragazzoni, 2006 autosnelweg in de mist.. .. http://www.independent.co(...)egazzoni-428972.html | |
JohnB52 | dinsdag 31 december 2013 @ 08:29 |
RTL4 meldde vanochtend dat er opnieuw een verklaring van de behandelend artsen zou komen over de conditie van Schumacher. Heb het nog niet ergens anders kunnen vinden. | |
nils7 | dinsdag 31 december 2013 @ 09:19 |
Vanmiddag pas | |
JohnB52 | dinsdag 31 december 2013 @ 10:27 |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)schumacher-op-komst/ Om 11:00 dus. | |
Nelis89 | dinsdag 31 december 2013 @ 10:56 |
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/ http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25558611 | |
JohnB52 | dinsdag 31 december 2013 @ 11:29 |
Mooi, Het gaat iets beter met hem, na de 2e operatie vannacht. | |
Nieuwschierig | dinsdag 31 december 2013 @ 11:49 |
Nee, een verdere achteruitgang heeft met via nog een operatie kunnen stoppen. Hij blijft daarom stabiel in levensgevaar. | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 31 december 2013 @ 11:56 |
| |
JohnB52 | dinsdag 31 december 2013 @ 12:07 |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111985 Omdat er improvement staat, leek mij dat ik datmocht vertalen met verbetering... | |
Nieuwschierig | dinsdag 31 december 2013 @ 12:24 |
Dat is inderdaad min of meer zo gezegd maar men benadrukte vooral dat er "tijd gewonnen" was. | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 31 december 2013 @ 12:31 |
http://www.bild.de/sport/(...)a-34027336.bild.html ![]() ![]() ![]() | |
RolStaart-Beer | dinsdag 31 december 2013 @ 12:40 |
Misselijkmakend, maar we zijn niks anders van Bild gewend. | |
Nieuwschierig | dinsdag 31 december 2013 @ 12:51 |
Er staat niet dat het een journalist van Bild was | |
Tarado | dinsdag 31 december 2013 @ 13:05 |
Tuesday press conference - take 1 http://formerf1doc.wordpr(...)s-conference-take-1/ | |
Ferry_76 | dinsdag 31 december 2013 @ 19:17 |
Elke bron die ik vind zegt 'His right forearm was severed' . In de Mercedes CLK-GTR had zijn auto twee poken voor de sequentiele bak omdat hij geen kracht kon zetten om tegen de pook te duwen, dus had hij twee poken waar hij aan kon trekken. Eén voor opschakelen, de andere om terug te schakelen. | |
JohnB52 | woensdag 1 januari 2014 @ 01:26 |
Nog 74 dagen tot Melbourne! | |
Schunckelstar | woensdag 1 januari 2014 @ 10:34 |
![]() | |
Schunckelstar | woensdag 1 januari 2014 @ 11:02 |
dat soort persparasieten ![]() ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 1 januari 2014 @ 12:41 |
Dit is Nannini hedendaags, met jawel: gewoon zijn eigen arm en hand. Maar zijn hand heeft wel ten alle tijden ondersteuning nodig: ![]() Hier ook een foto tijdens zijn herstel (al lijkt roken niet heel slim eigenlijk): ![]() Maar ik zie al waar de veelgemaakte fout zit: zijn arm was inderdaad los geweest maar ze hebben de boel gewoon weer aan elkaar geknoopt met micro-chirurgie. Hij heeft dus wel zijn eigen arm kunnen behouden, het is geen kunstarm. ![]() Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alessandro_Nannini | |
THEFXR | woensdag 1 januari 2014 @ 16:16 |
Geralt | woensdag 1 januari 2014 @ 16:17 |
Holy fuck ![]() Heeft die dat overleefd? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 januari 2014 @ 16:19 |
Parachutje? | |
Marks | donderdag 2 januari 2014 @ 00:35 |
Ik had zin in het nieuwe F1 jaar met nieuwe reglementen, maar nu ik ze hier nog eens zie http://www.gpupdate.net/n(...)-1-gaat-op-de-schop/ lees ik het eerste stuk toch met schrik. F1 2013 was nog 750 pk. Met Kers was dat 830, 6 seconden per ronde. F1 2014 wordt maar 600 pk!! En met ERS wat wel 30 seconden kan duren 760 pk.... Het duidelijke overgrote deel zal dus een fors minder vermogen aanwezig zijn ![]() En dan is het minimale gewicht nu nog 642, dat wordt OOK nog eens meer (690)!! Minder PK, meer KG ![]() Wellicht dat anderen dit al langer beseften, maar bij mij dringt het nu pas door en opeens zie ik deze regels echt als achteruitgang in de F1. ![]() GP 2, WSR, Indycar, WEC, die gaan vergelijkbare rondetijden neerzetten op deze manier. ![]() Het gaat toch mis als je kijkt naar de dramatiek en heftigheid die van deze beelden af spat tegenover de steriliteit die hoogtij viert met de tegenwoordige autos. En als de snelheden NOG lager worden, de banen NOG veiliger, zal het punt komen waar de F1 zichzelf kapot maakt. Zover is het nog niet, maar de evolutie naar dat moment is toch nog steeds niet stopgezet. | |
Gebraden_Wombat | donderdag 2 januari 2014 @ 12:50 |
Aan de andere kant krijgen die turbomotoren met ERS een sloot koppel waar je U tegen zegt, terwijl de downforce (bij lage snelheden) verminderd wordt. Ik denk dat de 2014-wagens zeker in het begin een stuk minder klinisch zullen rijden. Jenson Button klaagde daar al preventief over ![]() | |
kepler | donderdag 2 januari 2014 @ 13:04 |
Is een hoge koppel niet veel beter dan meer pk's? | |
Atreidez | donderdag 2 januari 2014 @ 14:32 |
Ligt eraan of je op Monaco rijdt, of op Monza, denk ik ![]() | |
Marks | donderdag 2 januari 2014 @ 15:14 |
Ik ben benieuwd, o.a. naar aanleiding van zijn verhaal kreeg ik ook erg veel zin in 2014. Maar nu ik dus even doordenk over zoveel minder pk's, nog strengere regels tegenover betrouwbaarheid, gaat dit naar mijn idee sowieso zorgen voor DRASTISCH lagere snelheden. Maar de eerste tests zullen wel meer duidelijkheid gaan geven. | |
JohnB52 | donderdag 2 januari 2014 @ 15:19 |
Dus straks n lekker gevuld startveld, de Marussia die dan tegen de snelste GP2 auto's mag racen? Deden ze vroeger toch ook? | |
Gebraden_Wombat | donderdag 2 januari 2014 @ 15:27 |
Misschien. Maar die 80 pk van KERS levert nu ook maar 0,5 seconde per rondje op. En zijn die gewichten met of zonder brandstof? Want ze gaan ongeveer 50 kg brandstof minder meesleuren in de race. | |
JohnB52 | donderdag 2 januari 2014 @ 15:29 |
Zonder brandstof natuurlijk... Maar dat heb je nu ook wel bedacht denk ik ;-) | |
Rossdale | donderdag 2 januari 2014 @ 15:59 |
Ik denk ook dat we een hoop meer spins gaan zien van coureurs die in bochten te vroeg op het gas gaan. ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 2 januari 2014 @ 19:11 |
En gewoon voorbij gestoken worden door een GP2 bolide. ![]() Zelfs zo recent als Forti probeerden inderdaad nog teams met een opgewaardeerde F2/Formule 3000 bolide om mee te komen in het F1 veld. In 1997 vond Lola het zelfs niet nodig om een windtunnel te gebruiken bij de ontwikkeling van de bolide. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 januari 2014 @ 19:27 |
daar moest wel bij aangetekend worden dat het team eigenlijk een jaar te vroeg de Formule 1 is binnengetreden onder druk van de sponsoren. Het werd dan ook een regelrechte mislukking | |
JohnB52 | donderdag 2 januari 2014 @ 21:37 |
Minardi was tijdens een test langzamer dan een f3000 wagen, maar dat was in 1995 :-) | |
Marks | donderdag 2 januari 2014 @ 22:08 |
En echt vroegah waren de Le Mans Sportscars, rond 1970 (porsche 917 etc) sneller over het oude Spa dan de F1 wagens destijds ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:52 |
Een van de eerste 911 turbo's in race uitvoering (Weet even niet meer of dit de RSR of de Gr.5 was) ging tijdens de tests op Paul Ricard op het lange rechte stuk gewoon de F1's uit die tijd voorbij! ![]() (Al was het rechte stuk langer dan het nu is.) Ook apart dat GT's en F1 wagens gewoon door elkaar reden tijdens het testen.. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 3 januari 2014 @ 17:11 |
Dat is toch niet zo raar? Je kunt straatauto's kopen met een hogere topsnelheid dan een Formule 1-wagen. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 3 januari 2014 @ 18:57 |
Inderdaad. Mastercard toch? | |
Ermanon | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:27 |
Nou, toentertijd wel in de jaren 70... De formule 1 was toen nog veel meer elitair en technisch vooruitstrevender dan nu qua regelgeving en zo. En het is dan wel heel knullig als je dan in je super geavanceerde F1 wagen door een 911 wordt ingehaald die zijn leven als straat auto is begonnen en later pas ging racen. En dat was volgens mij de RSR variant, die uiteindelijk door de buurt knalde met een zwaar opgevoerde 3.5 liter boxer motor. | |
Nattekat | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:28 |
Kan zomaar gebeuren volgend jaar, met die onzin. Minder benzine dus straks moeten coureurs weer ouderwets benzine sparen, minder vermogen, banden die nog geen ronde heel blijven... | |
Peterselieman | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:32 |
volgens mij wel ja | |
JohnB52 | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:54 |
Waar haal je die gegevens vandaan? Over de banden? Dat is puur giswerk van jouw kant! Of heb jij inzicht gehad in de resultaten van de afgelopen bandentest? | |
JohnB52 | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:58 |
Hadden ook de topcoureur Riccardo Rosset in dienst genomen. | |
Nattekat | vrijdag 3 januari 2014 @ 20:09 |
Ze zijn al jaren prut, gaat echt niet veranderen volgend jaar. | |
sasquatsch | maandag 6 januari 2014 @ 13:09 |
Brian Hart overleden
| |
Tarado | maandag 6 januari 2014 @ 15:15 |
![]() | |
THEFXR | maandag 6 januari 2014 @ 16:01 |
tjonge, weten we nog niks, is hij hersendood, wordt het een kasplant? zo gaat het al 2 weken. | |
Gebraden_Wombat | maandag 6 januari 2014 @ 16:16 |
Zolang ze hem niet "ontdooien" weten ze dat gewoonweg niet. En dan gaan ze pas doen als de druk in zijn hersenen afgenomen is. | |
MK84 | maandag 6 januari 2014 @ 19:35 |
Lotus mist de eerste test-dagen op Jerez Lijkt me niet de meest ideale voorbereiding op een toch al onzeker jaar. Ik denk dat Lotus het toch moeilijk gaat krijgen. Financieel gaat het ook al nog niet helemaal lekker. Raikonnen zag dit waarschijnlijk ook wel aankomen. | |
sasquatsch | maandag 6 januari 2014 @ 20:17 |
Waffle | maandag 6 januari 2014 @ 20:34 |
Wat een drama die neus ![]() | |
Sally | dinsdag 7 januari 2014 @ 11:37 |
Filmpje is er niet meer. | |
Sally | dinsdag 7 januari 2014 @ 11:37 |
Crosspost: Van Vara Kassa PAS OP! Op Facebook en Twitter is een link opgedoken naar een 'exclusieve video' van het skiongeluk van Michael Schumacher. Klik niet op deze link! Als je dit wel doet krijg je een virus op je computer, melden RTL Nieuws en Fraudehelpdesk.nl. Lees meer over dit virus: http://bit.ly/1knFA0y Waarschuw je vrienden en deel dit bericht! | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:11 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:31 |
Mercedes op 28 januari
| |
sasquatsch | woensdag 8 januari 2014 @ 19:53 |
Kevin Magnussen heeft zijn startnummer bekend gemaakt, 20. Dat betekent dat de volgende startnummers bekend zijn: #1 Sebastian Vettel (of #14?) #3 Daniel Ricciardo #6 Nico Rosberg (of #5, #9) #7 Kimi Raikkonen #8 Romain Grosjean (of #29, #11) #11 Sergio Perez #14 Fernando Alonso #19 Felipe Massa #20 Kevin Magnussen #22 Jenson Button #25 Jean-Eric Vergne (of #21, #27) #27 Jules Bianchi (of #7, #77) #77 Valtteri Bottas (of #17, #11) [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 10-01-2014 11:04:30 (Ricciardo en Button) ] | |
Marks | donderdag 9 januari 2014 @ 12:57 |
Gaan ze trouwens ook zorgen dat de getallen goed leesbaar op de wagens zijn? | |
Geralt | donderdag 9 januari 2014 @ 19:00 |
Maar even een mooi filmpje tussendoor: Met 4 wielen los ![]() Dat zie ik ze anno 2014 niet meer doen ![]() | |
DutchTrain | donderdag 9 januari 2014 @ 22:33 |
Om het F1 jaar goed te beginnen, ben ik afgelopen weekend even langs geweest bij de Fernando Alonso Collection. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent. Al zijn bekers, auto's en pakken staan er, evenals modelauto's, films en wat uitleg over formule 1 in het algemeen. Mooi om eens alle F1 auto's van 2003 tot heden naast elkaar te zien staan en de veranderingen te zien in chassis, diffusers, uitlaatsystemen, voorvleugels etc. Wat fotootjes >>hier<< | |
Gramulanion | donderdag 9 januari 2014 @ 22:33 |
| |
Kanjer | donderdag 9 januari 2014 @ 22:35 |
Leuk zeg!! Waar is dat? ps ook wel leuk, dat mapje belspel... | |
DutchTrain | donderdag 9 januari 2014 @ 22:43 |
Madrid. Goed te combineren dus met een bezoekje aan de F1 test in Jerez eind van de maand ![]() Dat was ooit een TRV topic | |
SiGNe | vrijdag 10 januari 2014 @ 01:48 |
Ergens jammer dat Jenson geen Desmond heet.. Desmond 22 ![]() Wel tof om die F1 memories te zien, ik zag daar ook een foto van Niki Lauda, Fittipaldi en Reggazoni, gister heb ik de film Rush gezien waar Lauda en Reggazoni ook te zien zijn, geweldige film en een must-see voor de F1 liefhebber! Ik had al redelijk wat respect voor Niki Lauda maar naar het zien van die film is dat respect alleen maar gegroeid. 42 dagen nadat je 1 minuut in een brandende wagen hebt gezeten weer racen en dan nog winnen ook.. held ![]() En 't is dat ie in Japan stopte omdat het eigenlijk te gevaarlijk was anders had ie dat jaar nog wereldkampioen geworden ook.. op slechts 1 punt verloren van James Hunt ondanks de gemistte races en de race waar ie zelf uitstapte ondanks dat ie wist dat het 'm z'n kampioenschap kon kosten. | |
Sally | vrijdag 10 januari 2014 @ 02:26 |
![]() ![]() Weet weinig over die tijd (duh: het is rond mijn geboorte geweest ![]() ![]()
| |
SiGNe | vrijdag 10 januari 2014 @ 02:33 |
Z'n vrouw in de film (Olivia Wilde) is voor mij geen hapje maar een flinke maaltijd waar je meerdere dagen van kan eten ![]() (Overigens is haar echte achternaam Cockburn, ik snap dat wel ![]() Ik was zelf 2 ten tijde van die periode in de F1 geschiedenis, te jong om het te weten. Ik was denk ik een jaar of 8 toen ik m'n eerste F1 wedstrijd zag, vooral Prost en Senna zijn me erg bijgebleven. | |
Sally | vrijdag 10 januari 2014 @ 02:37 |
Mijn ouders vonden de F1 maar 'geldverspillend en milieuvervuilend', dus als kind niet meegekeken. Maar over Senna op Imola 1994 kan ik nog een heel verhaal opschrijven... Dat was mijn studententijd. En ik had 'als behang' de tv aanstaan bij het studeren. . . . . Andere keer. "Trusten, lieve kijkbuiskindertjes. Oogjes dicht, en snaveltjes toe." | |
Fir3fly | vrijdag 10 januari 2014 @ 02:41 |
Gooi het in de columnsubmit zou ik zeggen. | |
Sally | vrijdag 10 januari 2014 @ 02:42 |
Voor FOK!sport? En ik een column schrijven? Het is een waargebeurd verhaal. Bovendien: volgens mij heb ik het wel eens genoemd in 1 van de vele F1-topicreeksen hier ![]() Edit: ![]() ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 10 januari 2014 @ 03:15 |
Dus? Een column mag overal over gaan. | |
nils7 | vrijdag 10 januari 2014 @ 09:47 |
Hah die F1 auto uit 2003 mist er... Qua kleuren staat ie er wel maar de vorm klopt niet. Is wel de auto van zn eerste overwinning. Verder ziet t er super uit ![]() | |
DutchTrain | vrijdag 10 januari 2014 @ 10:45 |
Ook niet alle Ferrari's staan er, maar zeker een mooie expositie ![]() | |
ElmarO | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:08 |
Al de nummers zijn bekend voor aankomend seizoen: Bron | |
Geralt | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:13 |
Tof dat iemand die bijgelovige crap niet gelooft en gewoon nr 13 pakt ![]() | |
ElmarO | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:14 |
Yup, hoopte al dat er een coureur zou zijn die dat nummer zou nemen. En gelukkig is er één. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:15 |
En Vettel heeft 5 als nummer als hij geen wereldkampioen is. | |
Gramulanion | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:29 |
21 had voor Giedo moeten zijn. | |
sasquatsch | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:30 |
Laat hem dan maar 42 nemen. ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:42 |
27 voor Hulkenberg, wel mooi en zeker een waardige drager van het nummer. | |
Fir3fly | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:46 |
Wat is er zo bijzonder aan 27 in F1? | |
Nober | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:54 |
| |
wimderon | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:55 |
Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien. | |
Fir3fly | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:56 |
Op die manier. | |
Nober | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:59 |
Er is niet één nummer waarvan je achteraf kan zeggen, daar lag het aan! Hoewel, 2 en 4...
| |
#ANONIEM | vrijdag 10 januari 2014 @ 21:25 |
16 staat ook best vaak in dat lijstje. | |
Waffle | vrijdag 10 januari 2014 @ 21:41 |
Ik dacht dat formule 1 coureurs best wel bijgelovig waren. Weet niet waar ik dat vandaan heb maar goed. | |
Fir3fly | vrijdag 10 januari 2014 @ 21:42 |
Ik weet wel dat je niet verplicht was om 13 te nemen. In de meeste seizoenen ging het vaak van 12 naar 14. | |
sasquatsch | vrijdag 10 januari 2014 @ 22:01 |
Rare lijst. Sowieso mis ik Villeneuve en er staan een aantal in die nooit een F1 race gereden hebben, zoals McGuire en Hocking. | |
wimderon | vrijdag 10 januari 2014 @ 22:19 |
Ik bedoel in Zuid-Amerika. | |
ElmarO | vrijdag 10 januari 2014 @ 22:45 |
![]() | |
Nober | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:58 |
Villeneuve werd dan ook al vermeld met nummer 27 in 1982 toen besloot ik om de andere nummers van overleden F1 coureurs (volgens wikipedia) erbij te zoeken. | |
sasquatsch | zaterdag 11 januari 2014 @ 00:08 |
Is ook geen verwijt. Het valt me alleen op dat op die lijst ook uit coureurs staan die zijn overleden als gevolg van een ongeluk met een F1 wagen maar niet noodzakelijk een (officiële) F1 wedstrijd hebben gereden. | |
Geralt | zaterdag 11 januari 2014 @ 11:28 |
![]() ![]() ![]() | |
4-elements | zaterdag 11 januari 2014 @ 11:41 |
Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah... | |
Marks | zaterdag 11 januari 2014 @ 11:43 |
Belachelijk (letterlijk ) inderdaad. Maak maar een apart forum aan voor deze klasse aub:-) | |
sasquatsch | zaterdag 11 januari 2014 @ 11:44 |
Belachelijk is het niet, maar het is geen F1. Wel autosport. | |
Nieuwschierig | zaterdag 11 januari 2014 @ 11:48 |
Ideaal om op Zandvoort mee te racen. ![]() | |
Nober | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:01 |
Nee dit klinkt wel. ![]() | |
Geralt | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:15 |
Het is allemaal niks. V12's terug bitte ![]() ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:23 |
Ach, zolang het racen maar goed is. Geluid is bijzaak. ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:24 |
Klagen op die elektrische klasse ![]() Heeft nu niemand in de gaten dat dat een poging is om elektrisch aangedreven wagens in een stroomversnelling te krijgen..... Uiteindelijk gaat dit toch echt de toekomst worden. Niet voor F1, maar wel voor dagelijks gebruik. Of heeft er een van jullie nog ergens geplette dinosauriërs in de kelder liggen? | |
Ajaxfan | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:36 |
Het is net kattengejank. Wat een verschrikkelijk irritant geluid. ![]() | |
LWD-Godius | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:48 |
Is dat volgas? Want dit is wel behoorlijk zielig dat je nieteens een doughnut kan maken met zo'n wagen, laat staan een burnoutje. | |
Tarado | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:51 |
Ik heb 2 V8's, dan maar een dinosaurus ![]() | |
Geralt | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:51 |
Wat 2 V8's? ![]() Pics? ![]() | |
Tarado | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:55 |
Is wat off topic maar een Porsche 928S4 en een BMW E38 740iL | |
Geralt | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:56 |
S4 ![]() Vette bak. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:21 |
Mooi nummer. Red number five. ![]() | |
Marks | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:39 |
Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon. En geluid is geen bijzaak, het is een van de ingrediënten die in de f1 soep horen. Dat zijn fundamenten, net als een race op monaco, monza, die niet mogen verdwijnen. | |
Tarado | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:45 |
Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnen | |
Geralt | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:51 |
Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal niet ![]() | |
Tarado | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:54 |
Helemaal mee eens maar datzelfde zeiden liefhebbers van paardenraces waarschijnlijk ook toen ze met auto's begonnen te racen ![]() | |
bloodymary1 | zaterdag 11 januari 2014 @ 14:14 |
Klopt niet overal is 13 het ongeluksgetal. In Italie is bijvoorbeeld de pechdag niet vrijdag de 13e, maar vrijdag de 17e. | |
sasquatsch | zaterdag 11 januari 2014 @ 14:41 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 januari 2014 @ 14:46 |
Eh, wat? ![]() Kom op. Formule 1, red number five, waar denk je dan aan? Toch niet aan Star Wars? ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 11 januari 2014 @ 14:48 |
Skywalker was eerder. Toen Mansell met dat nummer begon was dat ook het eerste waar ik aan dacht. ![]() | |
Wertha | zaterdag 11 januari 2014 @ 15:03 |
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen! | |
Marks | zaterdag 11 januari 2014 @ 23:48 |
Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder. Mooi filmpje trouwens met allerlei motorgeluiden, van 1 cilinder tot v12 | |
SiGNe | zondag 12 januari 2014 @ 03:33 |
De Wankel4 heeft wel wat.. | |
LWD-Godius | zondag 12 januari 2014 @ 19:48 |
De neus van de Lotus E22 blijkt niet aan de technical regulations van 2014 te voldoen, dit is een van de redenen waarom ze niet bij de openingstest in Jerez aanwezig zijn. http://www.omnicorse.it/m(...)o-il-muso-della-e-22 | |
opreis | zondag 12 januari 2014 @ 19:57 |
Met maldonado en grojean zal de lotus het merendeel zonder neus rondrijden dus ik snap het probleem niet zo. | |
Sinister-D- | zondag 12 januari 2014 @ 19:58 |
Google translate FTW omdat mijn Italiaans niet helemaal meer op pijl is.....
| |
Geralt | zondag 12 januari 2014 @ 20:05 |
En voor de luie flikkers die gewoon Nederlands willen lezen:
![]() | |
Sinister-D- | zondag 12 januari 2014 @ 20:06 |
Dat was dus zo belabberd dat ik maar voor Engels gekozen had ![]() ''De structuur van het Engels , hoewel hij veel technische cijfers heeft verloren op de voorgrond'' ''de aanpak van de regelgeving die het mogelijk maakt elk jaar zeer churn interessante oplossingen ongeacht de mensen die er wel toe behoren .'' Dafuq ![]() edit: en dan dit nog ![]() ![]() | |
J03llV | zondag 12 januari 2014 @ 20:12 |
Die neus ![]() | |
sasquatsch | zondag 12 januari 2014 @ 20:14 |
Ik heb Grosjean het afgelopen seizoen weinig fouten zien maken, dus dat zal wel meevallen. | |
Wertha | zondag 12 januari 2014 @ 20:25 |
Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook. | |
J03llV | zondag 12 januari 2014 @ 20:30 |
Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt. Maar met dit concept zou heel de F1 geen F1 meer zijn natuurlijk. Alhoewel het tegenwoordig ook stijf staat van de regeltjes.. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 12 januari 2014 @ 20:31 |
Mercedes zou een render gelekt hebben, net zoals ze in 2013 gedaan hadden. ![]() | |
opreis | zondag 12 januari 2014 @ 20:32 |
was ook een grapje ![]() | |
Ferry_76 | zondag 12 januari 2014 @ 20:33 |
Als ik het Italiaanse verhaal hierboven goed begrepen heb, is Lotus voor zo'n oplossing gegaan en is deze afgekeurd door de FIA. | |
sasquatsch | zondag 12 januari 2014 @ 20:34 |
Dat heeft bijna iedere andere 'open wheel' klasse, inclusief de IndyCars. Dus laat de F1 teams maar gewoon hun eigen auto bouwen, dat onderscheidt ze van de rest. | |
Sinister-D- | zondag 12 januari 2014 @ 20:36 |
Dan kun je evengoed naar de WSR of GP2 gaan kijken, en daar is het ook heel vaak dat bepaalde teams jaren de top blijven. Daar zijn het heel vaak de engineers die het verschil maken. Wel icm de coureur uiteraard. A1GP had daar ook een handje van: DAMS bv heeft in de begin dagen de wagen van Frankrijk geprepareerd gehad, en die werden dan ook het eerste jaar kampioen. 2 jaar later ging DAMS de wagen van Zwitserland opbouwen, en werd dat jaar direct ook kampioen. Dus bij gelijke wagens wil nog niet perse zeggen dat de coureur al het verschil maakt...... | |
Wertha | zondag 12 januari 2014 @ 20:39 |
Bij gelijke auto's blijft het RBR, Ferrari, Mercedes en McLaren dat de klok slaat. Misschien dat Williams er van zou kunnen profiteren. Verder zie ik alles blijven rijden daar waar het nu ook rijdt. | |
Sinister-D- | zondag 12 januari 2014 @ 20:45 |
Diegene die de beste engineer kan betalen, zal vooraan te vinden zijn dan. De engineer die het beste pakket kan samenstellen heeft een streepje voor. Natuurlijk moet er dan wel een coureur aan vast hangen die goede feedback kan geven, en een behoorlijk potje kan sturen. Anders ben je er nog niets mee. Mensen zoals Newey, Allison, Pady Lowe en al dat soort slimme figuren gaan dan in het niets vallen en zijn dan nutteloos geworden. Dus het is onmogelijk om te zeggen wie dan waar te vinden is. edit: Nutteloos geworden is fout uitgedrukt. De meeste van die technisch directeuren zijn doorgegroeid vanuit engineer. Maar het zou een behoorlijke stap terug zijn, zal ik het zo zeggen.... [ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 12-01-2014 21:00:25 ] | |
LWD-Godius | zondag 12 januari 2014 @ 23:54 |
Als ik het goed heb begrepen heeft Lotus een extreem dunne versie toegepast en is deze afgewezen door de FIA. Het artikel trekt zelfs de vergelijking met een bezemsteel zo extreem (zoiets: >-). Lotus dacht een loophole gevonden te hebben door de pilaren die de neus met de voorvleugel verbinden dan maar wat groter en dikker te maken maar dat ontwerp valt dus niet binnen de reglementen. | |
nils7 | maandag 13 januari 2014 @ 10:32 |
Valt nog mee ![]() | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 17:14 |
Vader van Jenson Button overleden... ![]() ![]() Als er één iemand was die ik WEL graag zag tijdens de race, was het die man wel... Bron.. Wat een kort en zielloos stukje nieuws op GPUpdate.. ![]() | |
Sinister-D- | maandag 13 januari 2014 @ 17:32 |
![]() ![]() Pa Button zag er btw ook niet uit alsof ie op de allergezondste manier leefde ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Sinister-D- op 13-01-2014 17:39:27 ] | |
Fiorano | maandag 13 januari 2014 @ 17:44 |
Hm vond ik altijd wel 1 vd tofste vaders die er rond liep. Jammer... | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 17:44 |
Ik geloof dat pa Button een leveltje of 4 hoger was dan een ketting roker. Bovendien een man die het behoorlijk zag zitten om feestjes bij te wonen waar zoonlief eerder naar bed moest vanwege zijn F1 carriere... niet bepaald een party pooper. Hij heeft hoe dan ook echt geleefd in de jaren dat hij met Jenson op pad is geweest. | |
beantherio | maandag 13 januari 2014 @ 18:30 |
Triest nieuws. Een mooi karakter vond ik het altijd. ![]() | |
Geralt | maandag 13 januari 2014 @ 18:36 |
Tjsa, vroeg of laat gaan we allemaal. 70 is toch nog best een ok leeftijd. Niet oud, maar ook niet heel erg jong. Komt toch altijd te vroeg denk ik als kind zijnde of dat nou 50 of 85 is. | |
Meike26 | maandag 13 januari 2014 @ 18:37 |
Eigenlijk had Jenson dus een (hele) oude pa die na zijn 40e nog even de bloemetjes buiten had gezet. | |
Sinister-D- | maandag 13 januari 2014 @ 18:43 |
70 is voor iemand die al 10 jaar lang met zijn F1 rijdende zoon over de wereld trekt een mooie leeftijd. 70 komt voor iemand als ons, die tot hun 67ste kunnen door werken, te vroeg.... [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 13-01-2014 18:51:30 ] | |
Schunckelstar | maandag 13 januari 2014 @ 19:00 |
jammer ![]() en idd, pa vond ik net zo sympatiek als jenson | |
ElmarO | maandag 13 januari 2014 @ 19:30 |
Yup, dus hij heeft aardig kunnen genieten van zijn leven. Al is 70 nou niet heel erg oud. In ieder geval erg triest nieuws, leek me een sympathieke man. | |
Nober | maandag 13 januari 2014 @ 20:43 |
Wanneer zijn de teampresentaties?Valt wel mee, John was 36 toen Jenson geboren werd. Jenson Button is the fourth child of South African-born Simone Lyons and former Rallycross driver John Button. [ Bericht 3% gewijzigd door Nober op 13-01-2014 20:48:26 ] | |
Geralt | maandag 13 januari 2014 @ 21:02 |
Gary Hartstein over die pa van Button:
| |
Geralt | maandag 13 januari 2014 @ 21:34 |
Ik lees overigens net dat die pa van Button slechts 1(!!!) race van Jenson gemist heeft in de F1. Weet iemand zo welke dat was? En waarom? | |
sasquatsch | maandag 13 januari 2014 @ 23:31 |
Max Chilton heeft nummer 4. En gebruikt deze al in zijn naam #M4X
| |
Meike26 | dinsdag 14 januari 2014 @ 00:51 |
Slim gebruik maken van nummers. Bottas doet het ook al met 77 = Bo77as. Meer van zulke geintjes bij andere coureurs ? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 januari 2014 @ 00:54 |
Vettel? Romeinse cijfer 5 is een V. | |
Nober | dinsdag 14 januari 2014 @ 01:31 |
Brazilië 2001 ziek. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Button_(racing_driver) Bottas heeft zijn naam niet gewijzigd in Bo77as, heb wel even gekeken hoeveel volgers ze hebben. 1.901.502 Alonso 1.850.095 Hamilton 1.651.135 Button 587.463 Maldonado 554.655 Pérez 486.368 Massa 448.108 Rosberg 229.276 Hülkenberg 227.801 Grosjean 160.043 Ricciardo 109.340 Vergne 103.028 Gutiérrez 78.973 Chilton 75.745 Bianchi 51.185 Bottas 25.710 Magnussen 16.585 Sutil 11.177 Kvyat Vettel & Räikkönen hebben geen tijd om te twitteren. | |
IkWilbert | dinsdag 14 januari 2014 @ 08:07 |
Volgens dagblad de Limburger, Robin Frijns derde rijder bij Caterham. | |
Rossdale | dinsdag 14 januari 2014 @ 09:18 |
Zal een combi-deal met Giedo zijn dan ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 14 januari 2014 @ 09:33 |
http://www.limburger.nl/a(...)av=Mobiel&omniture=0 En de bronvermelding. | |
Peterselieman | dinsdag 14 januari 2014 @ 10:36 |
Zou mooi voor Frijns zijn ![]() | |
alwaysonhold | dinsdag 14 januari 2014 @ 11:57 |
En dan in de tests de gewone coureurs zoek rijden. GO GO Frijns ![]() | |
Funzel | dinsdag 14 januari 2014 @ 14:39 |
Is er al wat bekend over de data waarop de teams hun wagens presenteren? | |
Fiorano | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:54 |
24/01/14: Mclaren 28/01/14: Caterham en Mercedes GP Rest Dunno | |
alwaysonhold | dinsdag 14 januari 2014 @ 16:55 |
Frijns weet nog niks waar die volgend jaar gaat rijden: http://www.gpupdate.net/n(...)ucht-weet-nog-niets/ | |
Googolplexian | dinsdag 14 januari 2014 @ 18:24 |
Lokale_Notabele | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:46 |
Het beste voor Frijns zou waarschijnlijk zijn als hij een volledig seizoen GP2 gaat doen. Maar daar zal hij ook wel geen budget voor hebben. | |
sasquatsch | dinsdag 14 januari 2014 @ 21:22 |
Als hij testrijder wordt voor Caterham zullen ze hem wel in een Caterham GP2 wagen zetten, net zoals met Giedo twee jaar geleden. | |
Nober | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:38 |
Frijns heeft geen geld dus die gaat de F1 niet halen, Giedo komt niet verder dan Albers en Doornbos, bij de achterhoede teams. | |
Fiorano | woensdag 15 januari 2014 @ 14:10 |
![]() Voor meer: http://wtf1.co.uk/slow-do(...)ria-ferrari-in-gifs/ | |
Rossdale | woensdag 15 januari 2014 @ 14:31 |
Of hij moet zich houden aan een geheimhouding, totdat de rijders officieel bekend gemaakt worden. | |
opreis | woensdag 15 januari 2014 @ 15:09 |
Ferrari presenteert hun auto 25 januari | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 15:09 |
klopt. De fans mogen uit vijf namen kiezen: Ferrari lanceert 2014-bolide op 25 januari | |
Fiorano | woensdag 15 januari 2014 @ 15:16 |
![]() Heel benieuwd naar de neus | |
flipsen | woensdag 15 januari 2014 @ 15:57 |
Lijkt een beetje op een Tapir ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 17:57 |
Ecclestone wil nog wat toevoegen aan zijn privécollectie Ecclestone doet bod op Nürburgring | |
Geralt | woensdag 15 januari 2014 @ 18:00 |
Ik denk dat dat nog mee gaat vallen. Relatief gezien dan. Heel erg smal ziet ie er niet uit. Of althans niet zo smal als ze ons deden geloven in diverse schetsen over de 2014 neus. | |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 januari 2014 @ 18:37 |
De tweet-embed is kapot maar volgens F1 Fanatic is dat een oude foto van een F2001. https://twitter.com/f1fanatic_co_uk/status/423496219630252032 https://twitter.com/f1fanatic_co_uk/status/423496252224180225 | |
sasquatsch | woensdag 15 januari 2014 @ 18:39 |
Lotus rijdt ook dit jaar weer met Renault motoren
| |
ElmarO | woensdag 15 januari 2014 @ 18:55 |
Maar even op F166 Turbo gestemd. | |
sasquatsch | woensdag 15 januari 2014 @ 18:58 |
Heb ik ook gedaan. | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 19:02 |
Je kunt alleen stemmen via Twitter of Facebook. Kom op, wie gebruikt dat nou nog, anno 2014? ![]() | |
ElmarO | woensdag 15 januari 2014 @ 19:05 |
Je kan gewoon stemmen via de website hoor. http://2014f1car.ferrari.com/en/ | |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 januari 2014 @ 19:05 |
Wat is de logica achter F166 en F616? | |
SiGNe | woensdag 15 januari 2014 @ 19:05 |
Ik ook, 5 keer.. staat op 30% nu, de F14T op 28% | |
ElmarO | woensdag 15 januari 2014 @ 19:06 |
V6 1.6 liter motor. Dus alleen de volgorde verschilt. | |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 januari 2014 @ 19:07 |
Maar het is toch stom om 1 specifieke auto te noemen naar een motor die vele komende jaren gebruikt gaat worden? | |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 januari 2014 @ 19:11 |
Ik zit even naar namen van vorige Ferrari's te kijken maar hun logica slaat echt als een tang op een varken ![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 15-01-2014 19:19:07 ] | |
ElmarO | woensdag 15 januari 2014 @ 19:12 |
Ze deden het bijvoorbeeld ook bij de introductie van de 2 liter V8 motoren (F248). Al had ik toch wel de F2014 verwacht in het keuzelijstje ![]() | |
sasquatsch | woensdag 15 januari 2014 @ 19:16 |
Dat is afgekort tot de F14, maar ik vind de F166 mooier (vanwege de 'traditie' om motorinhoud en cilinders te gebruiken). | |
ElmarO | woensdag 15 januari 2014 @ 19:20 |
Dat vermoeden had ik al, maar ik had dan toch eerder F2014 verwacht. En voor mij had mijn stem op F166 dezelfde reden. | |
Sinister-D- | woensdag 15 januari 2014 @ 19:32 |
Gekkies, Ferrari wilt hun sterrijder Alonso eren vandaar F14 ![]() ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 15 januari 2014 @ 22:01 |
Plus dat de 166 een klassiek Ferrari model is: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_166_S ![]() | |
Tarado | donderdag 16 januari 2014 @ 00:29 |
Er zei iemand al op twitter dat F14T staat voor FIAT | |
Tarado | donderdag 16 januari 2014 @ 11:57 |
Robin Frijns signs management contract with ganscomm 16th January 2014 http://f1enigma.tumblr.co(...)ntract-with-ganscomm | |
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 12:22 |
Die Gans is toch manager van Nico Hülkenberg? | |
IkWilbert | donderdag 16 januari 2014 @ 12:28 |
Adam Cooper@adamcooperf110 min. '@RFrijns has a new management company in Ganscomm, whose principals have previously worked with N Hulkenberg, M Schumacher and W Weber | |
PetiK | donderdag 16 januari 2014 @ 12:30 |
Leuk. Jammer dat Frijns alleen in het nieuws komt omdat hij zijn manager heeft ontslagen of omdat hij een nieuwe manager heeft. Heeft het afgelopen seizoen nauwelijks gereden, en de races die hij reed deed hij het niet meer dan redelijk. Hij moet gewoon even een stapje terug doen en zich richten op het rijden van een volledig kampioenschap, en zich nog niet blindstaren op F1. Het is ook lastig om de broodnodige sponsoren aan te trekken zonder te rijden. | |
Tarado | donderdag 16 januari 2014 @ 12:31 |
| |
sasquatsch | donderdag 16 januari 2014 @ 12:34 |
Volgens Ecclestone zijn er twee nieuwe teams geinteresseerd in de F1 (duits) Er zou sprake zijn van twee nieuwe namen, maar geen autofabrikanten. Volgens Motorsport-Total.com wordt een Amerikaans team en een team van een voormalige F1 teambaas genoemd. Ook de naam van Zoran Stefanovic (StefanGP) wordt genoemd, maar of dat serieus is? Daarnaast wil Eccelstone de huidige teams in de Formule 1 behouden en stelt voor de uitgaven van de teams te beperken tot 200 miljoen. | |
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 12:37 |
Zoran Stefanovic? Dat wordt weer een lege huls ![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 januari 2014 @ 12:38 |
Meteen in je tweede weekend een race winnen noem ik meer dan redelijk. En het is verklaarbaar (vooral door pech) waarom hij andere races minder presteerde. Maar een rol als testrijder (Caterham?) met een volledig seizoen GP2 zou een goede stap zijn. | |
Rossdale | donderdag 16 januari 2014 @ 12:44 |
Nieuwe poging van US F1? | |
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 12:51 |
precies. Het is voor nu het maximaal haalbare, maar hij kan zo wel zijn talent tonen als dit uitkomt. | |
Rossdale | donderdag 16 januari 2014 @ 13:16 |
![]() Ik ben benieuwd wat ze met de neus hebben gedaan, wel iets creatiefs volgens mij, aangezien het toch een breed stuk lijkt te zijn. | |
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 13:17 |
zit gewoon een kap overheen, waardoor je het nog niet kunt zien | |
Rossdale | donderdag 16 januari 2014 @ 13:24 |
Halverwege de neus lijken toch ook weer twee bobbeltjes/ribbels aan de buitenkant te zitten zoals dit erg sterk bij de RB6 en iets minder bij de RB7 het geval was.![]() | |
Marks | donderdag 16 januari 2014 @ 14:45 |
Ik blijf vinden dat hij gewoon nu in de F1 had moeten zitten. De reglementen gaan nu voor iedereen in, niemand heeft echt een voordeel. Ervaring is dan in mijn ogen juist MINDER belangrijk nu, want wat je de laatste jaren hebt geleerd qua rijstijl, helpt mogelijk niet meer. Vergeet niet dat veel rijders hun rijstijl moesten aanpassen aan de banden, die gaan nu anders zijn dus ook die rijstijl helpt niet meer. Die ervaring telt dus niet meer. Als Frijns over een jaar instapt, zijn de blijvers van nu al een jaar verder en DAT is ervaring die Frijns zou missen. En ik zeg het niet eens puur uit chauvinisme, maar vd Garde en Frijns lijken mij de beste kandidaten daarvoor bij Caterham. Ervaring gaat overrated zijn voor 2014. | |
Schunckelstar | donderdag 16 januari 2014 @ 14:50 |
stefangp ![]() |