Ligt eraan of je op Monaco rijdt, of op Monza, denk ikquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:04 schreef kepler het volgende:
Is een hoge koppel niet veel beter dan meer pk's?
Ik ben benieuwd, o.a. naar aanleiding van zijn verhaal kreeg ik ook erg veel zin in 2014. Maar nu ik dus even doordenk over zoveel minder pk's, nog strengere regels tegenover betrouwbaarheid, gaat dit naar mijn idee sowieso zorgen voor DRASTISCH lagere snelheden. Maar de eerste tests zullen wel meer duidelijkheid gaan geven.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Aan de andere kant krijgen die turbomotoren met ERS een sloot koppel waar je U tegen zegt, terwijl de downforce (bij lage snelheden) verminderd wordt. Ik denk dat de 2014-wagens zeker in het begin een stuk minder klinisch zullen rijden.
Jenson Button klaagde daar al preventief over
Misschien. Maar die 80 pk van KERS levert nu ook maar 0,5 seconde per rondje op. En zijn die gewichten met of zonder brandstof? Want ze gaan ongeveer 50 kg brandstof minder meesleuren in de race.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:14 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, o.a. naar aanleiding van zijn verhaal kreeg ik ook erg veel zin in 2014. Maar nu ik dus even doordenk over zoveel minder pk's, nog strengere regels tegenover betrouwbaarheid, gaat dit naar mijn idee sowieso zorgen voor DRASTISCH lagere snelheden. Maar de eerste tests zullen wel meer duidelijkheid gaan geven.
Ik denk ook dat we een hoop meer spins gaan zien van coureurs die in bochten te vroeg op het gas gaan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Aan de andere kant krijgen die turbomotoren met ERS een sloot koppel waar je U tegen zegt, terwijl de downforce (bij lage snelheden) verminderd wordt. Ik denk dat de 2014-wagens zeker in het begin een stuk minder klinisch zullen rijden.
Jenson Button klaagde daar al preventief over
En gewoon voorbij gestoken worden door een GP2 bolide.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:19 schreef JohnB52 het volgende:
Dus straks n lekker gevuld startveld, de Marussia die dan tegen de snelste GP2 auto's mag racen? Deden ze vroeger toch ook?
daar moest wel bij aangetekend worden dat het team eigenlijk een jaar te vroeg de Formule 1 is binnengetreden onder druk van de sponsoren. Het werd dan ook een regelrechte mislukkingquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In 1997 vond Lola het zelfs niet nodig om een windtunnel te gebruiken bij de ontwikkeling van de bolide.
En echt vroegah waren de Le Mans Sportscars, rond 1970 (porsche 917 etc) sneller over het oude Spa dan de F1 wagens destijdsquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:37 schreef JohnB52 het volgende:
Minardi was tijdens een test langzamer dan een f3000 wagen, maar dat was in 1995 :-)
Een van de eerste 911 turbo's in race uitvoering (Weet even niet meer of dit de RSR of de Gr.5 was) ging tijdens de tests op Paul Ricard op het lange rechte stuk gewoon de F1's uit die tijd voorbij!quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:08 schreef Marks het volgende:
En echt vroegah waren de Le Mans Sportscars, rond 1970 (porsche 917 etc) sneller over het oude Spa dan de F1 wagens destijds
Dat is toch niet zo raar? Je kunt straatauto's kopen met een hogere topsnelheid dan een Formule 1-wagen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Een van de eerste 911 turbo's in race uitvoering (Weet even niet meer of dit de RSR of de Gr.5 was) ging tijdens de tests op Paul Ricard op het lange rechte stuk gewoon de F1's uit die tijd voorbij!![]()
(Al was het rechte stuk langer dan het nu is.) Ook apart dat GT's en F1 wagens gewoon door elkaar reden tijdens het testen..
Inderdaad. Mastercard toch?quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar moest wel bij aangetekend worden dat het team eigenlijk een jaar te vroeg de Formule 1 is binnengetreden onder druk van de sponsoren. Het werd dan ook een regelrechte mislukking
Nou, toentertijd wel in de jaren 70...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar? Je kunt straatauto's kopen met een hogere topsnelheid dan een Formule 1-wagen.
Kan zomaar gebeuren volgend jaar, met die onzin. Minder benzine dus straks moeten coureurs weer ouderwets benzine sparen, minder vermogen, banden die nog geen ronde heel blijven...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:27 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Nou, toentertijd wel in de jaren 70...
De formule 1 was toen nog veel meer elitair en technisch vooruitstrevender dan nu qua regelgeving en zo.
En het is dan wel heel knullig als je dan in je super geavanceerde F1 wagen door een 911 wordt ingehaald die zijn leven als straat auto is begonnen en later pas ging racen. En dat was volgens mij de RSR variant, die uiteindelijk door de buurt knalde met een zwaar opgevoerde 3.5 liter boxer motor.
Ze zijn al jaren prut, gaat echt niet veranderen volgend jaar.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:54 schreef JohnB52 het volgende:
Waar haal je die gegevens vandaan? Over de banden? Dat is puur giswerk van jouw kant! Of heb jij inzicht gehad in de resultaten van de afgelopen bandentest?
quote:The engine-builder Brian Hart has died at the age of 77. Hart was one of the generation who helped to establish Britain as the centre of the motor racing industry, alongside the likes of Colin Chapman, Keith Duckworth, Mike Hewland and many others.
Brian was trained as an engineer at the De Havilland aircraft company in Hatfield, Hertfordshire. This boasted a string of engineers who were members of the 750 Motor Club, building their own cars and racing them, among them Maurice Philippe, Len Terry and the Costin Brothers. Hart joined them and when Mike Costin and Keith Duckworth founded Cosworth in 1958, Hart was one of the first recruits. He worked in engine development while racing in Formula Junior, F3 and, ultimately, as an F2 driver with Ron Harris’s Lotus factory team. He won a Grovewood Award in 1963 as one of the most promising young drivers in Britain and the following year won a Formula 2 race at Enna against some strong opposition. He would remain a Formula 2 star for some years and even made one Formula 1 World Championship start, driving a wooden-chassised Protos F2 car at the Nurburgring when the F2 cars were allowed to race alongside the F1s. His last major victory came at Hockenheim in 1969, driving a Bob Gerard Brabham.
That year he left Cosworth and established Brian Hart Ltd, to service and develop Ford’s racing engines, notably the FVA and BDA units, which would become the backbone of the company’s activities in rallying and Formula 2 in the 1970s. Hart-developed engines enjoyed much success, notably winning the European F2 title in 1971 with Ronnie Peterson and in 1972 with Mike Hailwood.
Formula 2 was then invaded by BMW and Renault and with Ford withdrawing Hart decided to build his own engines, beginning with the 420R which first appeared in 1976. Two years later, with funding from Ted Toleman, Hart’s engines dominated the European Formula 2 Championship, with the Toleman team finishing 1-2 in the European F2 Championship with drivers Brian Henton and Derek Warwick. Toleman then commissioned Hart to build him a 1.5-litre turbocharged F1 engine for 1981 and the result was the Hart 415T with which Toleman launched its F1 programme. It took a while to develop but in 1984 Ayrton Senna scored Hart’s best F1 result when he finished second at the rain-soaked Monaco GP. The following year Teo Fabi took pole position at the German GP in a Toleman-Hart before the team switched to BMW power. In the years that followed Hart supplied a variety of F1 teams – notably Carl Haas’s FORCE Lola operation – but at the end of 1987 the F1 rules changed to 3.5-litre normally-aspirated engines and as Brian did not have the money to build his own engine he joined forces with Cosworth to develop the company’s DFZ and DFR engines, notably with the Tyrrell team. This work continued into 1990 when Jean Alesi produced some stunning performances.
By 1992 Hart had found the money to develop his own V10 engine – the Type 1035 – and in November that year he announced an exclusive deal to supply Jordan Grand Prix in 1993 and 1994. The result was highly competitive, but at the end of 1994 the team was given the chance to use free Peugeot V10 engines and Hart had to do a deal with Arrows, which was struggling for money. The team used Brian’s V8 engines because there was no money to build the new V10 that Hart was planning. In 1998 Hart moved on to Minardi but in the summer he began to work on another V10 design. This became the Arrows V10 in 1999 when Tom Walkinshaw bought Brian Hart Ltd. There was legal action over money in the course of the 1999 season and Hart, who was by then aged 63, decided he had had enough and retired to a house in rural France.
twitter:bgarloff twitterde op maandag 06-01-2014 om 15:14:15The whole new statement from the doctors! #KaempfenSchumi http://t.co/MW8HlW8Wz2 reageer retweet
Zolang ze hem niet "ontdooien" weten ze dat gewoonweg niet. En dan gaan ze pas doen als de druk in zijn hersenen afgenomen is.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:01 schreef THEFXR het volgende:
tjonge, weten we nog niks, is hij hersendood, wordt het een kasplant?
zo gaat het al 2 weken.
Filmpje is er niet meer.quote:
twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 15:46:34A date for the diary. #McLaren2014 http://t.co/mkx0d6Fh2m reageer retweet
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 09:56:03@jonnywilde 28th Jan, 1st day of the Jerez test, that's the big day... reageer retweet
Gaan ze trouwens ook zorgen dat de getallen goed leesbaar op de wagens zijn?quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:53 schreef sasquatsch het volgende:
Kevin Magnussen heeft zijn startnummer bekend gemaakt, 20.
Dat betekent dat de volgende startnummers bekend zijn:
#1 Sebastian Vettel (of #14?)
#6 Nico Rosberg (of #5, #9)
#7 Kimi Raikkonen
#8 Romain Grosjean (of #29, #11)
#11 Sergio Perez
#14 Fernando Alonso
#19 Felipe Massa
#20 Kevin Magnussen
#25 Jean-Eric Vergne (of #21, #27)
#27 Jules Bianchi (of #7, #77)
#77 Valtteri Bottas (of #17, #11)
twitter:JensonButton twitterde op donderdag 09-01-2014 om 21:29:44#Jenson22 great memories, looking forward to making a few more. #22WDC2009 reageer retweet
Leuk zeg!! Waar is dat?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
Om het F1 jaar goed te beginnen, ben ik afgelopen weekend even langs geweest bij de Fernando Alonso Collection. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent. Al zijn bekers, auto's en pakken staan er, evenals modelauto's, films en wat uitleg over formule 1 in het algemeen.
Mooi om eens alle F1 auto's van 2003 tot heden naast elkaar te zien staan en de veranderingen te zien in chassis, diffusers, uitlaatsystemen, voorvleugels etc.
Wat fotootjes >>hier<<
Madrid. Goed te combineren dus met een bezoekje aan de F1 test in Jerez eind van de maandquote:
Dat was ooit een TRV topicquote:ps ook wel leuk, dat mapje belspel...
Ergens jammer dat Jenson geen Desmond heet.. Desmond 22quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:JensonButton twitterde op donderdag 09-01-2014 om 21:29:44#Jenson22 great memories, looking forward to making a few more. #22WDC2009 reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:48 schreef SiGNe het volgende:
Wel tof om die F1 memories te zien, ik zag daar ook een foto van Niki Lauda, Fittipaldi en Reggazoni, gister heb ik de film Rush gezien waar Lauda en Reggazoni ook te zien zijn, geweldige film en een must-see voor de F1 liefhebber!
Ik had al redelijk wat respect voor Niki Lauda maar naar het zien van die film is dat respect alleen maar gegroeid.
42 dagen nadat je 1 minuut in een brandende wagen hebt gezeten weer racen en dan nog winnen ook.. held![]()
En 't is dat ie in Japan stopte omdat het eigenlijk te gevaarlijk was anders had ie dat jaar nog wereldkampioen geworden ook.. op slechts 1 punt verloren van James Hunt ondanks de gemistte races en de race waar ie zelf uitstapte ondanks dat ie wist dat het 'm z'n kampioenschap kon kosten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:26 schreef Sally het volgende:
[..]Rush
Ook pas gezien.
Weet weinig over die tijd (duh: het is rond mijn geboorte geweest), dus dit was leuk om eens te kijken
Ex-vriend die me introduceerde into F1, is vernoemd naar Lauda.
Z'n vrouw in de film (Olivia Wilde) is voor mij geen hapje maar een flinke maaltijd waar je meerdere dagen van kan etenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Overigens is haar echte achternaam Cockburn, ik snap dat wel)
Ik was zelf 2 ten tijde van die periode in de F1 geschiedenis, te jong om het te weten.
Ik was denk ik een jaar of 8 toen ik m'n eerste F1 wedstrijd zag, vooral Prost en Senna zijn me erg bijgebleven.
Mijn ouders vonden de F1 maar 'geldverspillend en milieuvervuilend', dus als kind niet meegekeken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Z'n vrouw in de film (Olivia Wilde) is voor mij geen hapje maar een flinke maaltijd waar je meerdere dagen van kan eten
(Overigens is haar echte achternaam Cockburn, ik snap dat wel)
Ik was zelf 2 ten tijde van die periode in de F1 geschiedenis, te jong om het te weten.
Ik was denk ik een jaar of 8 toen ik m'n eerste F1 wedstrijd zag, vooral Prost en Senna zijn me erg bijgebleven.
Gooi het in de columnsubmit zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Mijn ouders vonden de F1 maar 'geldverspillend en milieuvervuilend', dus als kind niet meegekeken.
Maar over Senna op Imola 1994 kan ik nog een heel verhaal opschrijven... Dat was mijn studententijd. En ik had 'als behang' de tv aanstaan bij het studeren. . . . .
Andere keer. "Trusten, lieve kijkbuiskindertjes. Oogjes dicht, en snaveltjes toe."
Voor FOK!sport?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gooi het in de columnsubmit zou ik zeggen.
Dus? Een column mag overal over gaan.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor FOK!sport?
En ik een column schrijven? Het is een waargebeurd verhaal.
Hah die F1 auto uit 2003 mist er... Qua kleuren staat ie er wel maar de vorm klopt niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
Om het F1 jaar goed te beginnen, ben ik afgelopen weekend even langs geweest bij de Fernando Alonso Collection. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent. Al zijn bekers, auto's en pakken staan er, evenals modelauto's, films en wat uitleg over formule 1 in het algemeen.
Mooi om eens alle F1 auto's van 2003 tot heden naast elkaar te zien staan en de veranderingen te zien in chassis, diffusers, uitlaatsystemen, voorvleugels etc.
Wat fotootjes >>hier<<
Ook niet alle Ferrari's staan er, maar zeker een mooie expositiequote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:47 schreef nils7 het volgende:
Hah die F1 auto uit 2003 mist er... Qua kleuren staat ie er wel maar de vorm klopt niet.
Is wel de auto van zn eerste overwinning.
Verder ziet t er super uit
Bronquote:2014 F1 entry list so far in numerical order:
# Driver Team/Car
1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault
3 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault
6 Nico Rosberg Mercedes
7 Kimi Raikkonen Ferrari
8 Romain Grosjean Lotus-Renault
11 Sergio Perez Force India-Mercedes
13 Pastor Maldonado Lotus-Renault
14 Fernando Alonso Ferrari
17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari
19 Felipe Massa Williams-Mercedes
20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes
21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari
22 Jenson Button McLaren-Mercedes
25 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault
26 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault
27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes
44 Lewis Hamilton Mercedes
77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes
99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari
Tof dat iemand die bijgelovige crap niet gelooft en gewoon nr 13 paktquote:
Yup, hoopte al dat er een coureur zou zijn die dat nummer zou nemen. En gelukkig is er één.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tof dat iemand die bijgelovige crap niet gelooft en gewoon nr 13 pakt
Laat hem dan maar 42 nemen.quote:
Wat is er zo bijzonder aan 27 in F1?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:42 schreef LWD-Godius het volgende:
27 voor Hulkenberg, wel mooi en zeker een waardige drager van het nummer.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan 27 in F1?
Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tof dat iemand die bijgelovige crap niet gelooft en gewoon nr 13 pakt
Op die manier.quote:
Er is niet één nummer waarvan je achteraf kan zeggen, daar lag het aan! Hoewel, 2 en 4...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
quote:2 Ayrton Senna
32 Roland Ratzenberger
8 Elio de Angelis
32 Riccardo Paletti
22 Patrick Depailler
6 Ronnie Peterson
45 Brian McGuire
16 Tom Pryce
28 Mark Donohue
19 Helmuth Koinigg
16 Peter Revson
8 François Cevert
14 Roger Williamson
17 Jo Siffert
10 Jochen Rindt
4 Piers Courage
24 Gerhard Mitter
18 Jo Schlesser
19 Bob Anderson
18 Lorenzo Bandini
16 John Taylor
29 Carel Godin de Beaufort
6 Gary Hocking
4 Ricardo Rodríguez
4 Wolfgang von Trips
2 Giulio Cabianca
16 Alan Stacey
36 Chris Bristow
12 Stuart Lewis-Evans
2 Peter Collins
2 Luigi Musso
4 Bill Vukovich
6 Onofre Marimón
? Charles de Tornaco
16 staat ook best vaak in dat lijstje.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is niet één nummer waarvan je achteraf kan zeggen, daar lag het aan! Hoewel, 2 en 4...
[..]
Ik dacht dat formule 1 coureurs best wel bijgelovig waren. Weet niet waar ik dat vandaan heb maar goed.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
Rare lijst. Sowieso mis ik Villeneuve en er staan een aantal in die nooit een F1 race gereden hebben, zoals McGuire en Hocking.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is niet één nummer waarvan je achteraf kan zeggen, daar lag het aan! Hoewel, 2 en 4...
[..]
Ik bedoel in Zuid-Amerika.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik dacht dat formule 1 coureurs best wel bijgelovig waren. Weet niet waar ik dat vandaan heb maar goed.
twitter:EliGP twitterde op vrijdag 10-01-2014 om 21:01:01Raikkonen is super excited about his number: "It's the number I already had last year and I saw no reason to change it." reageer retweet
Villeneuve werd dan ook al vermeld met nummer 27 in 1982 toen besloot ik om de andere nummers van overleden F1 coureurs (volgens wikipedia) erbij te zoeken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Rare lijst. Sowieso mis ik Villeneuve en er staan een aantal in die nooit een F1 race gereden hebben, zoals McGuire en Hocking.
Is ook geen verwijt. Het valt me alleen op dat op die lijst ook uit coureurs staan die zijn overleden als gevolg van een ongeluk met een F1 wagen maar niet noodzakelijk een (officiële) F1 wedstrijd hebben gereden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Villeneuve werd dan ook al vermeld met nummer 27 in 1982 toen besloot ik om de andere nummers van overleden F1 coureurs (volgens wikipedia) erbij te zoeken.
Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...quote:
Belachelijk (letterlijk ) inderdaad. Maak maar een apart forum aan voor deze klasse aub:-)quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...
Belachelijk is het niet, maar het is geen F1. Wel autosport.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Belachelijk (letterlijk ) inderdaad. Maak maar een apart forum topic aan voor deze klasse aub:-)
Nee dit klinkt wel.quote:
Het is net kattengejank. Wat een verschrikkelijk irritant geluid.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...
Ik heb 2 V8's, dan maar een dinosaurusquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Klagen op die elektrische klasse![]()
Heeft nu niemand in de gaten dat dat een poging is om elektrisch aangedreven wagens in een stroomversnelling te krijgen..... Uiteindelijk gaat dit toch echt de toekomst worden. Niet voor F1, maar wel voor dagelijks gebruik. Of heeft er een van jullie nog ergens geplette dinosauriërs in de kelder liggen?
Wat 2 V8's?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb 2 V8's, dan maar een dinosaurus
S4quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is wat off topic maar een Porsche 928S4 en een BMW E38 740iL
Mooi nummer. Red number five.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En Vettel heeft 5 als nummer als hij geen wereldkampioen is.
Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Belachelijk is het niet, maar het is geen F1. Wel autosport.
Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:39 schreef Marks het volgende:
[..]
Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon.
En geluid is geen bijzaak, het is een van de ingrediënten die in de f1 soep horen. Dat zijn fundamenten, net als een race op monaco, monza, die niet mogen verdwijnen.
Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnen
Helemaal mee eens maar datzelfde zeiden liefhebbers van paardenraces waarschijnlijk ook toen ze met auto's begonnen te racenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal niet
Klopt niet overal is 13 het ongeluksgetal. In Italie is bijvoorbeeld de pechdag niet vrijdag de 13e, maar vrijdag de 17e.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
quote:
Skywalker was eerder. Toen Mansell met dat nummer begon was dat ook het eerste waar ik aan dacht.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Eh, wat?
Kom op. Formule 1, red number five, waar denk je dan aan? Toch niet aan Star Wars?
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:03 schreef Vriezzer het volgende:
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:03 schreef Vriezzer het volgende:
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
De Wankel4 heeft wel wat..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:48 schreef Marks het volgende:
[..]
[..]
Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder.
Mooi filmpje trouwens met allerlei motorgeluiden, van 1 cilinder tot v12
quote:The Lotus is ... fear. The team directed by Eric Boullier is a team that is able to produce solutions that are always very interesting , even if he struggles in serious economic difficulties. Nick Chester, current technical director of Enstone , James Allison does not want to regret that in September he preferred to go to Ferrari. The structure of English, even though he has lost a lot of technical figures in the foreground ( in the last two months there has been a kind of exodus of mechanics ) , maintains a high level of creativity. The CFD department , created at the time by Flavio Briatore ( Renault when the team was called ) , is still considered the best in Formula 1 has consolidated over the years a methodology and a philosophy of approach to regulation that allows each year to churn out very interesting solutions regardless of the people who belong to it.
WHY ' THE E22 WILL NOT BE ' IN JEREZ ? Just Chester in recent days had made official that Lotus will not bring E22 to the Jerez test confirming the advances OmniCorse.it : the new car will drop the veil just before the second session scheduled at the Sakhir circuit in Bahrain in mid- February. But it is not yet clear what is the real reason that is causing the delay. The outflow of qualified personnel from Enstone , immediately picked up by other teams, has inevitably led to a "flight " of news on the state of the art of waiting E22 that will guide Romain Grosjean and Pastor Maldonado .
LATE PAYMENTS WITHOUT SUPPLIERS There are three different reasons that would justify the absence of Lotus to debut season on the track in program January 28 in Andalusia. First, the delay of certain payments would have forced some suppliers to " slow down" the delivery of useful details to the assembly of the car. Second, the shell has been completed and has already passed the crash tests required by the FIA , but has not yet been approved to run on the track, because the scrutineers of the International Federation , would have made a complaint on the nose .
FIA REJECTS THE TIP OF THE NOSE ? The same technical director in a statement issued on 6 January, he admitted that the E22 will still be subjected to the front crash test . How so? It is said that the "nose" studied by aerodynamic Enstone would have been rejected by the FIA in the interpretation of the legality of the muzzle awaiting approval . If the body 2014 in the front must have a height of 525 mm (versus 625 mm in 2013 ) , the tip of the muzzle must be dipping to 185 mm . The creative team of Lotus came up with a sort of high nose with a broom handle and the tip pylons designed to hold the front wing very thick. The " punch " would have been much smaller than that shown in the animations so far that prefigure the cars in 2014 and would have been considered dangerous by Jo Bauer and colleagues in the event of a collision . The engineers , therefore, would have to redesign the front snout to pass the test . We can understand, then , why there is a delay ...
Third, the last reason would be one that would feed the debut postponed in Bahrain: we would also want to keep hidden some aerodynamic solutions .
RECOVERED THE LOAD BUT NOT WASTE 2013 ? It seems that the carrying values of the Lotus are almost comparable with those of the past season , net of the effect of the lack of the exhaust blowers. If so, for the umpteenth time , the ingenuity of the engineers would fill the gap that the FIA wanted to impose new restrictions on aerodynamics. And someone in the other teams that did not reach the same values, begins to worry very seriously ...
quote:De Lotus is ... angst. Het team onder leiding van Eric Boullier is een team dat in staat is om oplossingen die zijn altijd erg interessant , zelfs als hij worstelt in ernstige economische problemen te produceren . Nick Chester , de huidige technisch directeur van Enstone , James Allison wil niet te betreuren dat hij in september liever naar Ferrari . De structuur van het Engels , hoewel hij veel technische cijfers heeft verloren op de voorgrond ( in de laatste twee maanden is er een soort exodus van mechanica is geweest ) , handhaaft een hoge mate van creativiteit. De afdeling CFD , creëerde destijds door Flavio Briatore ( Renault toen het team werd genoemd ) , wordt nog steeds beschouwd als de beste in de Formule 1 heeft geconsolideerd door de jaren heen een methodologie en een filosofie van de aanpak van de regelgeving die het mogelijk maakt elk jaar zeer churn interessante oplossingen ongeacht de mensen die er wel toe behoren .
WAAROM IN JEREZ DE E22 ZAL NIET ' ? Net Chester in de afgelopen dagen had gemaakt ambtenaar dat Lotus niet zal brengen E22 naar de test in Jerez bevestiging van de vooruitgang OmniCorse.it : de nieuwe auto zal de sluier laten vallen net voor de tweede sessie gepland op het Sakhir circuit in Bahrein medio februari . Maar het is nog niet duidelijk wat is de echte reden dat de oorzaak is van de vertraging . De uitstroom van gekwalificeerd personeel uit Enstone , direct opgepikt door andere teams , heeft onvermijdelijk geleid tot een " vlucht " van het nieuws over de stand van de techniek van het wachten E22 die zal begeleiden Romain Grosjean en Pastor Maldonado .
ACHTERSTANDSRENTE ZONDER Leveranciers Er zijn drie verschillende redenen dat het ontbreken van Lotus zou rechtvaardigen seizoen debuut op de baan in het programma 28 januari in Andalusië. Ten eerste zou de vertraging van bepaalde betalingen sommige leveranciers gedwongen om " vertragen " de levering van nuttige informatie aan de montage van de auto . Ten tweede heeft de shell is afgerond en heeft al de crashtests die door de FIA gepasseerd , maar is nog niet goedgekeurd om op het spoor, omdat de controleurs van de Internationale Federatie , een klacht op de neus zou hebben gemaakt .
FIA VERWERPT DE puntje van de neus ? Dezelfde technisch directeur in een verklaring op 6 januari , gaf hij toe dat de E22 nog zal worden onderworpen aan de voorzijde crashtest . Hoe dat zo? Er wordt gezegd dat de " neus " bestudeerd door aërodynamische Enstone door de FIA zou zijn afgewezen in de interpretatie van de wettigheid van de snuit in afwachting van goedkeuring. Als het lichaam 2014 vooraan een hoogte van 525 mm ( 625 mm versus 2013 ) moet hebben, moet de punt van de snuit dompelen tot 185 mm . Het creatieve team van Lotus kwam met een soort van hoge neus met een bezemsteel en de tip pylonen ontworpen om de voorvleugel houden erg dik. De " punch " zou veel kleiner dan die in de animaties zo ver dat de auto voorafbeelding in 2014 en zou zijn ongevaarlijke Jo Bauer en collega's in geval van een botsing hebben . De ingenieurs, daarom zou de voorkant snuit herontwerpen om de test te slagen . We kunnen begrijpen , dan, waarom is er een vertraging ...
Ten derde zou de laatste reden die het debuut uitgesteld in Bahrein zou voeden zijn: we zouden ook willen verborgen enkele aerodynamische oplossingen houden .
TERUGGEKREGEN DE BELASTING MAAR VERSPIL 2013 ? Het lijkt erop dat de boekwaarden van de Lotus zijn bijna vergelijkbaar met die van het afgelopen seizoen , na aftrek van het effect van het ontbreken van de uitlaat blowers . Zo ja, voor de zoveelste keer , de vindingrijkheid van de ingenieurs zou de kloof die de FIA wilde nieuwe beperkingen op te leggen aerodynamica vullen . En iemand in de andere teams die dezelfde waarden niet hebben bereikt , begint zeer serieus zorgen ...
Dat was dus zo belabberd dat ik maar voor Engels gekozen hadquote:Op zondag 12 januari 2014 20:05 schreef Geralt het volgende:
En voor de luie flikkers die gewoon Nederlands willen lezen:
[..]
Die neusquote:Op zondag 12 januari 2014 20:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat was dus zo belabberd dat ik maar voor Engels gekozen had
''De structuur van het Engels , hoewel hij veel technische cijfers heeft verloren op de voorgrond''
''de aanpak van de regelgeving die het mogelijk maakt elk jaar zeer churn interessante oplossingen ongeacht de mensen die er wel toe behoren .''
Dafuq![]()
edit:
en dan dit nog_!
[ afbeelding ]
Ik heb Grosjean het afgelopen seizoen weinig fouten zien maken, dus dat zal wel meevallen.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:57 schreef opreis het volgende:
Met maldonado en grojean zal de lotus het merendeel zonder neus rondrijden dus ik snap het probleem niet zo.
Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.quote:
Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:25 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.
Mercedes zou een render gelekt hebben, net zoals ze in 2013 gedaan hadden.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:25 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.
was ook een grapjequote:Op zondag 12 januari 2014 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb Grosjean het afgelopen seizoen weinig fouten zien maken, dus dat zal wel meevallen.
Als ik het Italiaanse verhaal hierboven goed begrepen heb, is Lotus voor zo'n oplossing gegaan en is deze afgekeurd door de FIA.quote:
Dat heeft bijna iedere andere 'open wheel' klasse, inclusief de IndyCars. Dus laat de F1 teams maar gewoon hun eigen auto bouwen, dat onderscheidt ze van de rest.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:30 schreef J03llV het volgende:
[..]
Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.
Maar met dit concept zou heel de F1 geen F1 meer zijn natuurlijk. Alhoewel het tegenwoordig ook stijf staat van de regeltjes..Afwachten op het komende seizoen dan maar..
Dan kun je evengoed naar de WSR of GP2 gaan kijken, en daar is het ook heel vaak dat bepaalde teams jaren de top blijven. Daar zijn het heel vaak de engineers die het verschil maken. Wel icm de coureur uiteraard.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:30 schreef J03llV het volgende:
[..]
Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.
Maar met dit concept zou heel de F1 geen F1 meer zijn natuurlijk. Alhoewel het tegenwoordig ook stijf staat van de regeltjes..Afwachten op het komende seizoen dan maar..
Bij gelijke auto's blijft het RBR, Ferrari, Mercedes en McLaren dat de klok slaat. Misschien dat Williams er van zou kunnen profiteren. Verder zie ik alles blijven rijden daar waar het nu ook rijdt.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan kun je evengoed naar de WSR of GP2 gaan kijken, en daar is het ook heel vaak dat bepaalde teams jaren de top blijven. Daar zijn het heel vaak de engineers die het verschil maken. Wel icm de coureur uiteraard.
A1GP had daar ook een handje van: DAMS bv heeft in de begin dagen de wagen van Frankrijk geprepareerd gehad, en die werden dan ook het eerste jaar kampioen. 2 jaar later ging DAMS de wagen van Zwitserland opbouwen, en werd dat jaar direct ook kampioen.
Dus bij gelijke wagens wil nog niet perse zeggen dat de coureur al het verschil maakt......
Diegene die de beste engineer kan betalen, zal vooraan te vinden zijn dan. De engineer die het beste pakket kan samenstellen heeft een streepje voor. Natuurlijk moet er dan wel een coureur aan vast hangen die goede feedback kan geven, en een behoorlijk potje kan sturen. Anders ben je er nog niets mee.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:39 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Bij gelijke auto's blijft het RBR, Ferrari, Mercedes en McLaren dat de klok slaat. Misschien dat Williams er van zou kunnen profiteren. Verder zie ik alles blijven rijden daar waar het nu ook rijdt.
Als ik het goed heb begrepen heeft Lotus een extreem dunne versie toegepast en is deze afgewezen door de FIA. Het artikel trekt zelfs de vergelijking met een bezemsteel zo extreem (zoiets: >-). Lotus dacht een loophole gevonden te hebben door de pilaren die de neus met de voorvleugel verbinden dan maar wat groter en dikker te maken maar dat ontwerp valt dus niet binnen de reglementen.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:33 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik het Italiaanse verhaal hierboven goed begrepen heb, is Lotus voor zo'n oplossing gegaan en is deze afgekeurd door de FIA.
Valt nog meequote:Op zondag 12 januari 2014 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Mercedes zou een render gelekt hebben, net zoals ze in 2013 gedaan hadden.
[ afbeelding ]
Ik geloof dat pa Button een leveltje of 4 hoger was dan een ketting roker. Bovendien een man die het behoorlijk zag zitten om feestjes bij te wonen waar zoonlief eerder naar bed moest vanwege zijn F1 carriere... niet bepaald een party pooper. Hij heeft hoe dan ook echt geleefd in de jaren dat hij met Jenson op pad is geweest.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:32 schreef Sinister-D- het volgende:
jammer idd. Zijn reacties tijdens races waren altijd mooi om te zien
Maar een mens kan nu eenmaal niet eeuwig blijven leven.....
Pa Button zag er btw ook niet uit alsof ie op de allergezondste manier leefde![]()
70 is voor iemand die al 10 jaar lang met zijn F1 rijdende zoon over de wereld trekt een mooie leeftijd. 70 komt voor iemand als ons, die tot hun 67ste kunnen door werken, te vroeg....quote:Op maandag 13 januari 2014 18:36 schreef Geralt het volgende:
Tjsa, vroeg of laat gaan we allemaal. 70 is toch nog best een ok leeftijd. Niet oud, maar ook niet heel erg jong. Komt toch altijd te vroeg denk ik als kind zijnde of dat nou 50 of 85 is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |