abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:04:26 #121
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134980226
Is een hoge koppel niet veel beter dan meer pk's?
The line is a dot to you!
pi_134983232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:04 schreef kepler het volgende:
Is een hoge koppel niet veel beter dan meer pk's?
Ligt eraan of je op Monaco rijdt, of op Monza, denk ik :)
Where facts are few, experts are many.
pi_134984830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Aan de andere kant krijgen die turbomotoren met ERS een sloot koppel waar je U tegen zegt, terwijl de downforce (bij lage snelheden) verminderd wordt. Ik denk dat de 2014-wagens zeker in het begin een stuk minder klinisch zullen rijden.

Jenson Button klaagde daar al preventief over ;)
Ik ben benieuwd, o.a. naar aanleiding van zijn verhaal kreeg ik ook erg veel zin in 2014. Maar nu ik dus even doordenk over zoveel minder pk's, nog strengere regels tegenover betrouwbaarheid, gaat dit naar mijn idee sowieso zorgen voor DRASTISCH lagere snelheden. Maar de eerste tests zullen wel meer duidelijkheid gaan geven.
pi_134985069
Dus straks n lekker gevuld startveld, de Marussia die dan tegen de snelste GP2 auto's mag racen? Deden ze vroeger toch ook?
pi_134985392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:14 schreef Marks het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, o.a. naar aanleiding van zijn verhaal kreeg ik ook erg veel zin in 2014. Maar nu ik dus even doordenk over zoveel minder pk's, nog strengere regels tegenover betrouwbaarheid, gaat dit naar mijn idee sowieso zorgen voor DRASTISCH lagere snelheden. Maar de eerste tests zullen wel meer duidelijkheid gaan geven.
Misschien. Maar die 80 pk van KERS levert nu ook maar 0,5 seconde per rondje op. En zijn die gewichten met of zonder brandstof? Want ze gaan ongeveer 50 kg brandstof minder meesleuren in de race.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_134985454
Zonder brandstof natuurlijk...

Maar dat heb je nu ook wel bedacht denk ik ;-)
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:59:10 #127
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_134986559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Aan de andere kant krijgen die turbomotoren met ERS een sloot koppel waar je U tegen zegt, terwijl de downforce (bij lage snelheden) verminderd wordt. Ik denk dat de 2014-wagens zeker in het begin een stuk minder klinisch zullen rijden.

Jenson Button klaagde daar al preventief over ;)
Ik denk ook dat we een hoop meer spins gaan zien van coureurs die in bochten te vroeg op het gas gaan. ^O^
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:11:02 #128
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_134994071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:19 schreef JohnB52 het volgende:
Dus straks n lekker gevuld startveld, de Marussia die dan tegen de snelste GP2 auto's mag racen? Deden ze vroeger toch ook?
En gewoon voorbij gestoken worden door een GP2 bolide. _O_

Zelfs zo recent als Forti probeerden inderdaad nog teams met een opgewaardeerde F2/Formule 3000 bolide om mee te komen in het F1 veld.
In 1997 vond Lola het zelfs niet nodig om een windtunnel te gebruiken bij de ontwikkeling van de bolide. :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 januari 2014 @ 19:27:13 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134994657
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

In 1997 vond Lola het zelfs niet nodig om een windtunnel te gebruiken bij de ontwikkeling van de bolide. :D
daar moest wel bij aangetekend worden dat het team eigenlijk een jaar te vroeg de Formule 1 is binnengetreden onder druk van de sponsoren. Het werd dan ook een regelrechte mislukking
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135001323
Minardi was tijdens een test langzamer dan een f3000 wagen, maar dat was in 1995 :-)
pi_135003437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:37 schreef JohnB52 het volgende:
Minardi was tijdens een test langzamer dan een f3000 wagen, maar dat was in 1995 :-)
En echt vroegah waren de Le Mans Sportscars, rond 1970 (porsche 917 etc) sneller over het oude Spa dan de F1 wagens destijds :D
pi_135030092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:08 schreef Marks het volgende:

En echt vroegah waren de Le Mans Sportscars, rond 1970 (porsche 917 etc) sneller over het oude Spa dan de F1 wagens destijds :D
Een van de eerste 911 turbo's in race uitvoering (Weet even niet meer of dit de RSR of de Gr.5 was) ging tijdens de tests op Paul Ricard op het lange rechte stuk gewoon de F1's uit die tijd voorbij! :D
(Al was het rechte stuk langer dan het nu is.) Ook apart dat GT's en F1 wagens gewoon door elkaar reden tijdens het testen..
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:11:05 #133
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_135030941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:52 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Een van de eerste 911 turbo's in race uitvoering (Weet even niet meer of dit de RSR of de Gr.5 was) ging tijdens de tests op Paul Ricard op het lange rechte stuk gewoon de F1's uit die tijd voorbij! :D
(Al was het rechte stuk langer dan het nu is.) Ook apart dat GT's en F1 wagens gewoon door elkaar reden tijdens het testen..
Dat is toch niet zo raar? Je kunt straatauto's kopen met een hogere topsnelheid dan een Formule 1-wagen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:57:50 #134
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_135035569
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar moest wel bij aangetekend worden dat het team eigenlijk een jaar te vroeg de Formule 1 is binnengetreden onder druk van de sponsoren. Het werd dan ook een regelrechte mislukking
Inderdaad. Mastercard toch?
pi_135036717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo raar? Je kunt straatauto's kopen met een hogere topsnelheid dan een Formule 1-wagen.
Nou, toentertijd wel in de jaren 70...

De formule 1 was toen nog veel meer elitair en technisch vooruitstrevender dan nu qua regelgeving en zo.
En het is dan wel heel knullig als je dan in je super geavanceerde F1 wagen door een 911 wordt ingehaald die zijn leven als straat auto is begonnen en later pas ging racen. En dat was volgens mij de RSR variant, die uiteindelijk door de buurt knalde met een zwaar opgevoerde 3.5 liter boxer motor.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 januari 2014 @ 19:28:54 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_135036785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:27 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Nou, toentertijd wel in de jaren 70...

De formule 1 was toen nog veel meer elitair en technisch vooruitstrevender dan nu qua regelgeving en zo.
En het is dan wel heel knullig als je dan in je super geavanceerde F1 wagen door een 911 wordt ingehaald die zijn leven als straat auto is begonnen en later pas ging racen. En dat was volgens mij de RSR variant, die uiteindelijk door de buurt knalde met een zwaar opgevoerde 3.5 liter boxer motor.
Kan zomaar gebeuren volgend jaar, met die onzin. Minder benzine dus straks moeten coureurs weer ouderwets benzine sparen, minder vermogen, banden die nog geen ronde heel blijven...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 januari 2014 @ 19:32:09 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135036913
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Inderdaad. Mastercard toch?
volgens mij wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135037909
Waar haal je die gegevens vandaan? Over de banden? Dat is puur giswerk van jouw kant! Of heb jij inzicht gehad in de resultaten van de afgelopen bandentest?
pi_135038045
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

volgens mij wel ja
Hadden ook de topcoureur Riccardo Rosset in dienst genomen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 januari 2014 @ 20:09:26 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_135038458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:54 schreef JohnB52 het volgende:
Waar haal je die gegevens vandaan? Over de banden? Dat is puur giswerk van jouw kant! Of heb jij inzicht gehad in de resultaten van de afgelopen bandentest?
Ze zijn al jaren prut, gaat echt niet veranderen volgend jaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_135141606
Brian Hart overleden

quote:
The engine-builder Brian Hart has died at the age of 77. Hart was one of the generation who helped to establish Britain as the centre of the motor racing industry, alongside the likes of Colin Chapman, Keith Duckworth, Mike Hewland and many others.

Brian was trained as an engineer at the De Havilland aircraft company in Hatfield, Hertfordshire. This boasted a string of engineers who were members of the 750 Motor Club, building their own cars and racing them, among them Maurice Philippe, Len Terry and the Costin Brothers. Hart joined them and when Mike Costin and Keith Duckworth founded Cosworth in 1958, Hart was one of the first recruits. He worked in engine development while racing in Formula Junior, F3 and, ultimately, as an F2 driver with Ron Harris’s Lotus factory team. He won a Grovewood Award in 1963 as one of the most promising young drivers in Britain and the following year won a Formula 2 race at Enna against some strong opposition. He would remain a Formula 2 star for some years and even made one Formula 1 World Championship start, driving a wooden-chassised Protos F2 car at the Nurburgring when the F2 cars were allowed to race alongside the F1s. His last major victory came at Hockenheim in 1969, driving a Bob Gerard Brabham.

That year he left Cosworth and established Brian Hart Ltd, to service and develop Ford’s racing engines, notably the FVA and BDA units, which would become the backbone of the company’s activities in rallying and Formula 2 in the 1970s. Hart-developed engines enjoyed much success, notably winning the European F2 title in 1971 with Ronnie Peterson and in 1972 with Mike Hailwood.

Formula 2 was then invaded by BMW and Renault and with Ford withdrawing Hart decided to build his own engines, beginning with the 420R which first appeared in 1976. Two years later, with funding from Ted Toleman, Hart’s engines dominated the European Formula 2 Championship, with the Toleman team finishing 1-2 in the European F2 Championship with drivers Brian Henton and Derek Warwick. Toleman then commissioned Hart to build him a 1.5-litre turbocharged F1 engine for 1981 and the result was the Hart 415T with which Toleman launched its F1 programme. It took a while to develop but in 1984 Ayrton Senna scored Hart’s best F1 result when he finished second at the rain-soaked Monaco GP. The following year Teo Fabi took pole position at the German GP in a Toleman-Hart before the team switched to BMW power. In the years that followed Hart supplied a variety of F1 teams – notably Carl Haas’s FORCE Lola operation – but at the end of 1987 the F1 rules changed to 3.5-litre normally-aspirated engines and as Brian did not have the money to build his own engine he joined forces with Cosworth to develop the company’s DFZ and DFR engines, notably with the Tyrrell team. This work continued into 1990 when Jean Alesi produced some stunning performances.

By 1992 Hart had found the money to develop his own V10 engine – the Type 1035 – and in November that year he announced an exclusive deal to supply Jordan Grand Prix in 1993 and 1994. The result was highly competitive, but at the end of 1994 the team was given the chance to use free Peugeot V10 engines and Hart had to do a deal with Arrows, which was struggling for money. The team used Brian’s V8 engines because there was no money to build the new V10 that Hart was planning. In 1998 Hart moved on to Minardi but in the summer he began to work on another V10 design. This became the Arrows V10 in 1999 when Tom Walkinshaw bought Brian Hart Ltd. There was legal action over money in the course of the 1999 season and Hart, who was by then aged 63, decided he had had enough and retired to a house in rural France.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 6 januari 2014 @ 15:15:43 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_135146474
bgarloff twitterde op maandag 06-01-2014 om 15:14:15 The whole new statement from the doctors! #KaempfenSchumi http://t.co/MW8HlW8Wz2 reageer retweet
  maandag 6 januari 2014 @ 16:01:01 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_135148629
tjonge, weten we nog niks, is hij hersendood, wordt het een kasplant?
zo gaat het al 2 weken.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:16:22 #144
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_135149394
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:01 schreef THEFXR het volgende:
tjonge, weten we nog niks, is hij hersendood, wordt het een kasplant?
zo gaat het al 2 weken.
Zolang ze hem niet "ontdooien" weten ze dat gewoonweg niet. En dan gaan ze pas doen als de druk in zijn hersenen afgenomen is.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_135158044
Lotus mist de eerste test-dagen op Jerez

Lijkt me niet de meest ideale voorbereiding op een toch al onzeker jaar. Ik denk dat Lotus het toch moeilijk gaat krijgen. Financieel gaat het ook al nog niet helemaal lekker. Raikonnen zag dit waarschijnlijk ook wel aankomen.
pi_135160787
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_135161951
Wat een drama die neus :( Vanaf de zijkant ziet het er wel tof uit maar als je het een klein beetje van voren ziet is het een drama.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_135182581
quote:
Filmpje is er niet meer.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_135182591
Crosspost:

Van Vara Kassa

PAS OP!

Op Facebook en Twitter is een link opgedoken naar een 'exclusieve video' van het skiongeluk van Michael Schumacher. Klik niet op deze link! Als je dit wel doet krijg je een virus op je computer, melden RTL Nieuws en Fraudehelpdesk.nl.

Lees meer over dit virus: http://bit.ly/1knFA0y

Waarschuw je vrienden en deel dit bericht!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:11:50 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_135194536
Mercedes op 28 januari

MercedesAMGF1 twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 09:56:03 @jonnywilde 28th Jan, 1st day of the Jerez test, that's the big day... reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_135245599
Kevin Magnussen heeft zijn startnummer bekend gemaakt, 20.
Dat betekent dat de volgende startnummers bekend zijn:

#1 Sebastian Vettel (of #14?)
#3 Daniel Ricciardo
#6 Nico Rosberg (of #5, #9)
#7 Kimi Raikkonen
#8 Romain Grosjean (of #29, #11)
#11 Sergio Perez
#14 Fernando Alonso
#19 Felipe Massa
#20 Kevin Magnussen
#22 Jenson Button
#25 Jean-Eric Vergne (of #21, #27)
#27 Jules Bianchi (of #7, #77)
#77 Valtteri Bottas (of #17, #11)

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 10-01-2014 11:04:30 (Ricciardo en Button) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_135269807
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:53 schreef sasquatsch het volgende:
Kevin Magnussen heeft zijn startnummer bekend gemaakt, 20.
Dat betekent dat de volgende startnummers bekend zijn:

#1 Sebastian Vettel (of #14?)
#6 Nico Rosberg (of #5, #9)
#7 Kimi Raikkonen
#8 Romain Grosjean (of #29, #11)
#11 Sergio Perez
#14 Fernando Alonso
#19 Felipe Massa
#20 Kevin Magnussen
#25 Jean-Eric Vergne (of #21, #27)
#27 Jules Bianchi (of #7, #77)
#77 Valtteri Bottas (of #17, #11)
Gaan ze trouwens ook zorgen dat de getallen goed leesbaar op de wagens zijn?
pi_135283983
Maar even een mooi filmpje tussendoor:

Met 4 wielen los _O_

Dat zie ik ze anno 2014 niet meer doen :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_135296026
Om het F1 jaar goed te beginnen, ben ik afgelopen weekend even langs geweest bij de Fernando Alonso Collection. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent. Al zijn bekers, auto's en pakken staan er, evenals modelauto's, films en wat uitleg over formule 1 in het algemeen.
Mooi om eens alle F1 auto's van 2003 tot heden naast elkaar te zien staan en de veranderingen te zien in chassis, diffusers, uitlaatsystemen, voorvleugels etc.

Wat fotootjes >>hier<<
pi_135296042
JensonButton twitterde op donderdag 09-01-2014 om 21:29:44 #Jenson22 great memories, looking forward to making a few more. #22WDC2009 reageer retweet
pi_135296122
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
Om het F1 jaar goed te beginnen, ben ik afgelopen weekend even langs geweest bij de Fernando Alonso Collection. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent. Al zijn bekers, auto's en pakken staan er, evenals modelauto's, films en wat uitleg over formule 1 in het algemeen.
Mooi om eens alle F1 auto's van 2003 tot heden naast elkaar te zien staan en de veranderingen te zien in chassis, diffusers, uitlaatsystemen, voorvleugels etc.

Wat fotootjes >>hier<<
Leuk zeg!! Waar is dat?

ps ook wel leuk, dat mapje belspel...
pi_135296549
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:35 schreef Kanjer het volgende:
Leuk zeg!! Waar is dat?
Madrid. Goed te combineren dus met een bezoekje aan de F1 test in Jerez eind van de maand :)

quote:
ps ook wel leuk, dat mapje belspel...
Dat was ooit een TRV topic
  vrijdag 10 januari 2014 @ 01:48:18 #159
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135303449
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef Gramulanion het volgende:
JensonButton twitterde op donderdag 09-01-2014 om 21:29:44 #Jenson22 great memories, looking forward to making a few more. #22WDC2009 reageer retweet
Ergens jammer dat Jenson geen Desmond heet.. Desmond 22 :P

Wel tof om die F1 memories te zien, ik zag daar ook een foto van Niki Lauda, Fittipaldi en Reggazoni, gister heb ik de film Rush gezien waar Lauda en Reggazoni ook te zien zijn, geweldige film en een must-see voor de F1 liefhebber!

Ik had al redelijk wat respect voor Niki Lauda maar naar het zien van die film is dat respect alleen maar gegroeid.
42 dagen nadat je 1 minuut in een brandende wagen hebt gezeten weer racen en dan nog winnen ook.. held _O_
En 't is dat ie in Japan stopte omdat het eigenlijk te gevaarlijk was anders had ie dat jaar nog wereldkampioen geworden ook.. op slechts 1 punt verloren van James Hunt ondanks de gemistte races en de race waar ie zelf uitstapte ondanks dat ie wist dat het 'm z'n kampioenschap kon kosten.
pi_135304124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:48 schreef SiGNe het volgende:


Wel tof om die F1 memories te zien, ik zag daar ook een foto van Niki Lauda, Fittipaldi en Reggazoni, gister heb ik de film Rush gezien waar Lauda en Reggazoni ook te zien zijn, geweldige film en een must-see voor de F1 liefhebber!

Ik had al redelijk wat respect voor Niki Lauda maar naar het zien van die film is dat respect alleen maar gegroeid.
42 dagen nadat je 1 minuut in een brandende wagen hebt gezeten weer racen en dan nog winnen ook.. held _O_
En 't is dat ie in Japan stopte omdat het eigenlijk te gevaarlijk was anders had ie dat jaar nog wereldkampioen geworden ook.. op slechts 1 punt verloren van James Hunt ondanks de gemistte races en de race waar ie zelf uitstapte ondanks dat ie wist dat het 'm z'n kampioenschap kon kosten.
O+ Rush O+ Ook pas gezien.

Weet weinig over die tijd (duh: het is rond mijn geboorte geweest :')), dus dit was leuk om eens te kijken :Y Ex-vriend die me introduceerde into F1, is vernoemd naar Lauda.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 10 januari 2014 @ 02:33:26 #161
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135304244
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:26 schreef Sally het volgende:

[..]

O+ Rush O+ Ook pas gezien.

Weet weinig over die tijd (duh: het is rond mijn geboorte geweest :')), dus dit was leuk om eens te kijken :Y Ex-vriend die me introduceerde into F1, is vernoemd naar Lauda.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Z'n vrouw in de film (Olivia Wilde) is voor mij geen hapje maar een flinke maaltijd waar je meerdere dagen van kan eten ;)
(Overigens is haar echte achternaam Cockburn, ik snap dat wel :Y )

Ik was zelf 2 ten tijde van die periode in de F1 geschiedenis, te jong om het te weten.
Ik was denk ik een jaar of 8 toen ik m'n eerste F1 wedstrijd zag, vooral Prost en Senna zijn me erg bijgebleven.
pi_135304313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Z'n vrouw in de film (Olivia Wilde) is voor mij geen hapje maar een flinke maaltijd waar je meerdere dagen van kan eten ;)
(Overigens is haar echte achternaam Cockburn, ik snap dat wel :Y )

Ik was zelf 2 ten tijde van die periode in de F1 geschiedenis, te jong om het te weten.
Ik was denk ik een jaar of 8 toen ik m'n eerste F1 wedstrijd zag, vooral Prost en Senna zijn me erg bijgebleven.
Mijn ouders vonden de F1 maar 'geldverspillend en milieuvervuilend', dus als kind niet meegekeken.

Maar over Senna op Imola 1994 kan ik nog een heel verhaal opschrijven... Dat was mijn studententijd. En ik had 'als behang' de tv aanstaan bij het studeren. . . . .

Andere keer. "Trusten, lieve kijkbuiskindertjes. Oogjes dicht, en snaveltjes toe."
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 10 januari 2014 @ 02:41:13 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135304368
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:37 schreef Sally het volgende:

[..]

Mijn ouders vonden de F1 maar 'geldverspillend en milieuvervuilend', dus als kind niet meegekeken.

Maar over Senna op Imola 1994 kan ik nog een heel verhaal opschrijven... Dat was mijn studententijd. En ik had 'als behang' de tv aanstaan bij het studeren. . . . .

Andere keer. "Trusten, lieve kijkbuiskindertjes. Oogjes dicht, en snaveltjes toe."
Gooi het in de columnsubmit zou ik zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_135304392
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gooi het in de columnsubmit zou ik zeggen.
Voor FOK!sport?

En ik een column schrijven? Het is een waargebeurd verhaal. Bovendien: volgens mij heb ik het wel eens genoemd in 1 van de vele F1-topicreeksen hier :P


Edit:
:o bijna alweer 3 uur :o Ik moet echt gaan. morgen tig dingen te doen...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 10 januari 2014 @ 03:15:04 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135304793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:42 schreef Sally het volgende:

[..]

Voor FOK!sport?

En ik een column schrijven? Het is een waargebeurd verhaal.
Dus? Een column mag overal over gaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:47:41 #166
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_135307053
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
Om het F1 jaar goed te beginnen, ben ik afgelopen weekend even langs geweest bij de Fernando Alonso Collection. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent. Al zijn bekers, auto's en pakken staan er, evenals modelauto's, films en wat uitleg over formule 1 in het algemeen.
Mooi om eens alle F1 auto's van 2003 tot heden naast elkaar te zien staan en de veranderingen te zien in chassis, diffusers, uitlaatsystemen, voorvleugels etc.

Wat fotootjes >>hier<<
Hah die F1 auto uit 2003 mist er... Qua kleuren staat ie er wel maar de vorm klopt niet.
Is wel de auto van zn eerste overwinning.

Verder ziet t er super uit :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_135308439
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:47 schreef nils7 het volgende:
Hah die F1 auto uit 2003 mist er... Qua kleuren staat ie er wel maar de vorm klopt niet.
Is wel de auto van zn eerste overwinning.

Verder ziet t er super uit :)
Ook niet alle Ferrari's staan er, maar zeker een mooie expositie :)
pi_135326965
Al de nummers zijn bekend voor aankomend seizoen:

quote:
2014 F1 entry list so far in numerical order:

# Driver Team/Car
1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault
3 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault
6 Nico Rosberg Mercedes
7 Kimi Raikkonen Ferrari
8 Romain Grosjean Lotus-Renault
11 Sergio Perez Force India-Mercedes
13 Pastor Maldonado Lotus-Renault
14 Fernando Alonso Ferrari
17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari
19 Felipe Massa Williams-Mercedes
20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes
21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari
22 Jenson Button McLaren-Mercedes
25 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault
26 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault
27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes
44 Lewis Hamilton Mercedes
77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes
99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari
Bron
pi_135327220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:08 schreef ElmarO het volgende:
13 Pastor Maldonado Lotus-Renault
Tof dat iemand die bijgelovige crap niet gelooft en gewoon nr 13 pakt _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_135327281
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Tof dat iemand die bijgelovige crap niet gelooft en gewoon nr 13 pakt _O_
Yup, hoopte al dat er een coureur zou zijn die dat nummer zou nemen. En gelukkig is er één.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:15:37 #171
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_135327332
En Vettel heeft 5 als nummer als hij geen wereldkampioen is.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_135328157
21 had voor Giedo moeten zijn.
pi_135328227
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:29 schreef Gramulanion het volgende:
21 had voor Giedo moeten zijn.
Laat hem dan maar 42 nemen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_135329056
27 voor Hulkenberg, wel mooi en zeker een waardige drager van het nummer.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:46:37 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135329305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:42 schreef LWD-Godius het volgende:
27 voor Hulkenberg, wel mooi en zeker een waardige drager van het nummer.
Wat is er zo bijzonder aan 27 in F1?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_135329878
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Tof dat iemand die bijgelovige crap niet gelooft en gewoon nr 13 pakt _O_
Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:56:32 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135329962
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_135333625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
Er is niet één nummer waarvan je achteraf kan zeggen, daar lag het aan! Hoewel, 2 en 4...

quote:
2 Ayrton Senna
32 Roland Ratzenberger
8 Elio de Angelis
32 Riccardo Paletti
22 Patrick Depailler
6 Ronnie Peterson
45 Brian McGuire
16 Tom Pryce
28 Mark Donohue
19 Helmuth Koinigg
16 Peter Revson
8 François Cevert
14 Roger Williamson
17 Jo Siffert
10 Jochen Rindt
4 Piers Courage
24 Gerhard Mitter
18 Jo Schlesser
19 Bob Anderson
18 Lorenzo Bandini
16 John Taylor
29 Carel Godin de Beaufort
6 Gary Hocking
4 Ricardo Rodríguez
4 Wolfgang von Trips
2 Giulio Cabianca
16 Alan Stacey
36 Chris Bristow
12 Stuart Lewis-Evans
2 Peter Collins
2 Luigi Musso
4 Bill Vukovich
6 Onofre Marimón
? Charles de Tornaco
pi_135335076
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:59 schreef Nober het volgende:

[..]

Er is niet één nummer waarvan je achteraf kan zeggen, daar lag het aan! Hoewel, 2 en 4...

[..]

16 staat ook best vaak in dat lijstje.
pi_135335954
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
Ik dacht dat formule 1 coureurs best wel bijgelovig waren. Weet niet waar ik dat vandaan heb maar goed.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:42:26 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135336027
Ik weet wel dat je niet verplicht was om 13 te nemen. In de meeste seizoenen ging het vaak van 12 naar 14.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_135337005
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:59 schreef Nober het volgende:

[..]

Er is niet één nummer waarvan je achteraf kan zeggen, daar lag het aan! Hoewel, 2 en 4...

[..]

Rare lijst. Sowieso mis ik Villeneuve en er staan een aantal in die nooit een F1 race gereden hebben, zoals McGuire en Hocking.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_135337940
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:41 schreef Waffle het volgende:

[..]

Ik dacht dat formule 1 coureurs best wel bijgelovig waren. Weet niet waar ik dat vandaan heb maar goed.
Ik bedoel in Zuid-Amerika.
pi_135339501
EliGP twitterde op vrijdag 10-01-2014 om 21:01:01 Raikkonen is super excited about his number: "It's the number I already had last year and I saw no reason to change it." reageer retweet
:D
pi_135342702
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Rare lijst. Sowieso mis ik Villeneuve en er staan een aantal in die nooit een F1 race gereden hebben, zoals McGuire en Hocking.
Villeneuve werd dan ook al vermeld met nummer 27 in 1982 toen besloot ik om de andere nummers van overleden F1 coureurs (volgens wikipedia) erbij te zoeken.
pi_135343082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Villeneuve werd dan ook al vermeld met nummer 27 in 1982 toen besloot ik om de andere nummers van overleden F1 coureurs (volgens wikipedia) erbij te zoeken.
Is ook geen verwijt. Het valt me alleen op dat op die lijst ook uit coureurs staan die zijn overleden als gevolg van een ongeluk met een F1 wagen maar niet noodzakelijk een (officiële) F1 wedstrijd hebben gereden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_135349404
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 11 januari 2014 @ 11:41:30 #189
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_135349732
quote:
Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_135349789
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...
Belachelijk (letterlijk ) inderdaad. Maak maar een apart forum aan voor deze klasse aub:-)
pi_135349809
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:43 schreef Marks het volgende:

[..]

Belachelijk (letterlijk ) inderdaad. Maak maar een apart forum topic aan voor deze klasse aub:-)
Belachelijk is het niet, maar het is geen F1. Wel autosport.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 11 januari 2014 @ 11:48:06 #192
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135349899
Ideaal om op Zandvoort mee te racen. :P
Wie dit leest is gek
pi_135350641
Het is allemaal niks.

V12's terug bitte :9 O+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_135350875
Ach, zolang het racen maar goed is. Geluid is bijzaak. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:24:57 #196
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_135350924
Klagen op die elektrische klasse :')

Heeft nu niemand in de gaten dat dat een poging is om elektrisch aangedreven wagens in een stroomversnelling te krijgen..... Uiteindelijk gaat dit toch echt de toekomst worden. Niet voor F1, maar wel voor dagelijks gebruik. Of heeft er een van jullie nog ergens geplette dinosauriërs in de kelder liggen?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:36:26 #197
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_135351266
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...
Het is net kattengejank. Wat een verschrikkelijk irritant geluid. :(
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_135351629
Is dat volgas? Want dit is wel behoorlijk zielig dat je nieteens een doughnut kan maken met zo'n wagen, laat staan een burnoutje.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:51:14 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_135351742
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Klagen op die elektrische klasse :')

Heeft nu niemand in de gaten dat dat een poging is om elektrisch aangedreven wagens in een stroomversnelling te krijgen..... Uiteindelijk gaat dit toch echt de toekomst worden. Niet voor F1, maar wel voor dagelijks gebruik. Of heeft er een van jullie nog ergens geplette dinosauriërs in de kelder liggen?
Ik heb 2 V8's, dan maar een dinosaurus :7
pi_135351761
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb 2 V8's, dan maar een dinosaurus :7
Wat 2 V8's? :o

Pics? :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:55:42 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_135351882
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat 2 V8's? :o

Pics? :9
Is wat off topic maar een Porsche 928S4 en een BMW E38 740iL
pi_135351909
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is wat off topic maar een Porsche 928S4 en een BMW E38 740iL
S4 _O_
Vette bak.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_135352803
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En Vettel heeft 5 als nummer als hij geen wereldkampioen is.
Mooi nummer. Red number five. :7
pi_135353425
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Belachelijk is het niet, maar het is geen F1. Wel autosport.
Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon.
En geluid is geen bijzaak, het is een van de ingrediënten die in de f1 soep horen. Dat zijn fundamenten, net als een race op monaco, monza, die niet mogen verdwijnen.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:45:17 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_135353636
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:39 schreef Marks het volgende:

[..]

Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon.
En geluid is geen bijzaak, het is een van de ingrediënten die in de f1 soep horen. Dat zijn fundamenten, net als een race op monaco, monza, die niet mogen verdwijnen.
Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnen
pi_135353853
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnen
Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal niet :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:54:47 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_135353953
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal niet :)
Helemaal mee eens maar datzelfde zeiden liefhebbers van paardenraces waarschijnlijk ook toen ze met auto's begonnen te racen :)
pi_135354581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
Klopt niet overal is 13 het ongeluksgetal. In Italie is bijvoorbeeld de pechdag niet vrijdag de 13e, maar vrijdag de 17e.
pi_135355408
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Mooi nummer. Red number five. :7
:Y Luke Skywalker in Star Wars.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_135355558
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

:Y Luke Skywalker in Star Wars.
Eh, wat? :?

Kom op. Formule 1, red number five, waar denk je dan aan? Toch niet aan Star Wars? :D
pi_135355606
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Eh, wat? :?

Kom op. Formule 1, red number five, waar denk je dan aan? Toch niet aan Star Wars? :D
Skywalker was eerder. Toen Mansell met dat nummer begon was dat ook het eerste waar ik aan dacht. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 11 januari 2014 @ 15:03:29 #212
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_135356143
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
pi_135379086
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:03 schreef Vriezzer het volgende:
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:03 schreef Vriezzer het volgende:
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder.
Mooi filmpje trouwens met allerlei motorgeluiden, van 1 cilinder tot v12
  zondag 12 januari 2014 @ 03:33:03 #214
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135386400
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:48 schreef Marks het volgende:

[..]

[..]

Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder.
Mooi filmpje trouwens met allerlei motorgeluiden, van 1 cilinder tot v12
De Wankel4 heeft wel wat..
pi_135407267
De neus van de Lotus E22 blijkt niet aan de technical regulations van 2014 te voldoen, dit is een van de redenen waarom ze niet bij de openingstest in Jerez aanwezig zijn.

http://www.omnicorse.it/m(...)o-il-muso-della-e-22
pi_135407706
Met maldonado en grojean zal de lotus het merendeel zonder neus rondrijden dus ik snap het probleem niet zo.
  zondag 12 januari 2014 @ 19:58:55 #217
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_135407759
Google translate FTW omdat mijn Italiaans niet helemaal meer op pijl is.....
quote:
The Lotus is ... fear. The team directed by Eric Boullier is a team that is able to produce solutions that are always very interesting , even if he struggles in serious economic difficulties. Nick Chester, current technical director of Enstone , James Allison does not want to regret that in September he preferred to go to Ferrari. The structure of English, even though he has lost a lot of technical figures in the foreground ( in the last two months there has been a kind of exodus of mechanics ) , maintains a high level of creativity. The CFD department , created at the time by Flavio Briatore ( Renault when the team was called ) , is still considered the best in Formula 1 has consolidated over the years a methodology and a philosophy of approach to regulation that allows each year to churn out very interesting solutions regardless of the people who belong to it.

WHY ' THE E22 WILL NOT BE ' IN JEREZ ? Just Chester in recent days had made ​​official that Lotus will not bring E22 to the Jerez test confirming the advances OmniCorse.it : the new car will drop the veil just before the second session scheduled at the Sakhir circuit in Bahrain in mid- February. But it is not yet clear what is the real reason that is causing the delay. The outflow of qualified personnel from Enstone , immediately picked up by other teams, has inevitably led to a "flight " of news on the state of the art of waiting E22 that will guide Romain Grosjean and Pastor Maldonado .

LATE PAYMENTS WITHOUT SUPPLIERS There are three different reasons that would justify the absence of Lotus to debut season on the track in program January 28 in Andalusia. First, the delay of certain payments would have forced some suppliers to " slow down" the delivery of useful details to the assembly of the car. Second, the shell has been completed and has already passed the crash tests required by the FIA , but has not yet been approved to run on the track, because the scrutineers of the International Federation , would have made a complaint on the nose .

FIA REJECTS THE TIP OF THE NOSE ? The same technical director in a statement issued on 6 January, he admitted that the E22 will still be subjected to the front crash test . How so? It is said that the "nose" studied by aerodynamic Enstone would have been rejected by the FIA ​​in the interpretation of the legality of the muzzle awaiting approval . If the body 2014 in the front must have a height of 525 mm (versus 625 mm in 2013 ) , the tip of the muzzle must be dipping to 185 mm . The creative team of Lotus came up with a sort of high nose with a broom handle and the tip pylons designed to hold the front wing very thick. The " punch " would have been much smaller than that shown in the animations so far that prefigure the cars in 2014 and would have been considered dangerous by Jo Bauer and colleagues in the event of a collision . The engineers , therefore, would have to redesign the front snout to pass the test . We can understand, then , why there is a delay ...
Third, the last reason would be one that would feed the debut postponed in Bahrain: we would also want to keep hidden some aerodynamic solutions .

RECOVERED THE LOAD BUT NOT WASTE 2013 ? It seems that the carrying values ​​of the Lotus are almost comparable with those of the past season , net of the effect of the lack of the exhaust blowers. If so, for the umpteenth time , the ingenuity of the engineers would fill the gap that the FIA ​​wanted to impose new restrictions on aerodynamics. And someone in the other teams that did not reach the same values, begins to worry very seriously ...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_135408035
En voor de luie flikkers die gewoon Nederlands willen lezen:

quote:
De Lotus is ... angst. Het team onder leiding van Eric Boullier is een team dat in staat is om oplossingen die zijn altijd erg interessant , zelfs als hij worstelt in ernstige economische problemen te produceren . Nick Chester , de huidige technisch directeur van Enstone , James Allison wil niet te betreuren dat hij in september liever naar Ferrari . De structuur van het Engels , hoewel hij veel technische cijfers heeft verloren op de voorgrond ( in de laatste twee maanden is er een soort exodus van mechanica is geweest ) , handhaaft een hoge mate van creativiteit. De afdeling CFD , creëerde destijds door Flavio Briatore ( Renault toen het team werd genoemd ) , wordt nog steeds beschouwd als de beste in de Formule 1 heeft geconsolideerd door de jaren heen een methodologie en een filosofie van de aanpak van de regelgeving die het mogelijk maakt elk jaar zeer churn interessante oplossingen ongeacht de mensen die er wel toe behoren .

WAAROM IN JEREZ DE E22 ZAL NIET ' ? Net Chester in de afgelopen dagen had gemaakt ambtenaar dat Lotus niet zal brengen E22 naar de test in Jerez bevestiging van de vooruitgang OmniCorse.it : de nieuwe auto zal de sluier laten vallen net voor de tweede sessie gepland op het Sakhir circuit in Bahrein medio februari . Maar het is nog niet duidelijk wat is de echte reden dat de oorzaak is van de vertraging . De uitstroom van gekwalificeerd personeel uit Enstone , direct opgepikt door andere teams , heeft onvermijdelijk geleid tot een " vlucht " van het nieuws over de stand van de techniek van het wachten E22 die zal begeleiden Romain Grosjean en Pastor Maldonado .

ACHTERSTANDSRENTE ZONDER Leveranciers Er zijn drie verschillende redenen dat het ontbreken van Lotus zou rechtvaardigen seizoen debuut op de baan in het programma 28 januari in Andalusië. Ten eerste zou de vertraging van bepaalde betalingen sommige leveranciers gedwongen om " vertragen " de levering van nuttige informatie aan de montage van de auto . Ten tweede heeft de shell is afgerond en heeft al de crashtests die door de FIA gepasseerd , maar is nog niet goedgekeurd om op het spoor, omdat de controleurs van de Internationale Federatie , een klacht op de neus zou hebben gemaakt .

FIA VERWERPT DE puntje van de neus ? Dezelfde technisch directeur in een verklaring op 6 januari , gaf hij toe dat de E22 nog zal worden onderworpen aan de voorzijde crashtest . Hoe dat zo? Er wordt gezegd dat de " neus " bestudeerd door aërodynamische Enstone door de FIA ​​zou zijn afgewezen in de interpretatie van de wettigheid van de snuit in afwachting van goedkeuring. Als het lichaam 2014 vooraan een hoogte van 525 mm ( 625 mm versus 2013 ) moet hebben, moet de punt van de snuit dompelen tot 185 mm . Het creatieve team van Lotus kwam met een soort van hoge neus met een bezemsteel en de tip pylonen ontworpen om de voorvleugel houden erg dik. De " punch " zou veel kleiner dan die in de animaties zo ver dat de auto voorafbeelding in 2014 en zou zijn ongevaarlijke Jo Bauer en collega's in geval van een botsing hebben . De ingenieurs, daarom zou de voorkant snuit herontwerpen om de test te slagen . We kunnen begrijpen , dan, waarom is er een vertraging ...
Ten derde zou de laatste reden die het debuut uitgesteld in Bahrein zou voeden zijn: we zouden ook willen verborgen enkele aerodynamische oplossingen houden .

TERUGGEKREGEN DE BELASTING MAAR VERSPIL 2013 ? Het lijkt erop dat de boekwaarden van de Lotus zijn bijna vergelijkbaar met die van het afgelopen seizoen , na aftrek van het effect van het ontbreken van de uitlaat blowers . Zo ja, voor de zoveelste keer , de vindingrijkheid van de ingenieurs zou de kloof die de FIA wilde nieuwe beperkingen op te leggen aerodynamica vullen . En iemand in de andere teams die dezelfde waarden niet hebben bereikt , begint zeer serieus zorgen ...
:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 12 januari 2014 @ 20:06:19 #219
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_135408093
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:05 schreef Geralt het volgende:
En voor de luie flikkers die gewoon Nederlands willen lezen:

[..]

:')
Dat was dus zo belabberd dat ik maar voor Engels gekozen had :')

''De structuur van het Engels , hoewel hij veel technische cijfers heeft verloren op de voorgrond''
''de aanpak van de regelgeving die het mogelijk maakt elk jaar zeer churn interessante oplossingen ongeacht de mensen die er wel toe behoren .''
Dafuq :')

edit:

en dan dit nog :')_!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_135408382
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:06 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat was dus zo belabberd dat ik maar voor Engels gekozen had :')

''De structuur van het Engels , hoewel hij veel technische cijfers heeft verloren op de voorgrond''
''de aanpak van de regelgeving die het mogelijk maakt elk jaar zeer churn interessante oplossingen ongeacht de mensen die er wel toe behoren .''
Dafuq :')

edit:

en dan dit nog :')_!
[ afbeelding ]
Die neus -O-
pi_135408507
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:57 schreef opreis het volgende:
Met maldonado en grojean zal de lotus het merendeel zonder neus rondrijden dus ik snap het probleem niet zo.
Ik heb Grosjean het afgelopen seizoen weinig fouten zien maken, dus dat zal wel meevallen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 12 januari 2014 @ 20:25:29 #222
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_135409144
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:12 schreef J03llV het volgende:

[..]

Die neus -O-
Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.
pi_135409477
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:25 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.
Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.

Maar met dit concept zou heel de F1 geen F1 meer zijn natuurlijk. Alhoewel het tegenwoordig ook stijf staat van de regeltjes.. -O- Afwachten op het komende seizoen dan maar..
  zondag 12 januari 2014 @ 20:31:56 #224
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_135409609
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:25 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.
Mercedes zou een render gelekt hebben, net zoals ze in 2013 gedaan hadden.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_135409624
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb Grosjean het afgelopen seizoen weinig fouten zien maken, dus dat zal wel meevallen.
was ook een grapje :P had hem in 2013 ook wel een overwinning gegunt maar Vettel was te dominant
pi_135409697
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:12 schreef J03llV het volgende:

[..]

Die neus -O-
Als ik het Italiaanse verhaal hierboven goed begrepen heb, is Lotus voor zo'n oplossing gegaan en is deze afgekeurd door de FIA.
pi_135409807
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:30 schreef J03llV het volgende:

[..]

Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.

Maar met dit concept zou heel de F1 geen F1 meer zijn natuurlijk. Alhoewel het tegenwoordig ook stijf staat van de regeltjes.. -O- Afwachten op het komende seizoen dan maar..
Dat heeft bijna iedere andere 'open wheel' klasse, inclusief de IndyCars. Dus laat de F1 teams maar gewoon hun eigen auto bouwen, dat onderscheidt ze van de rest.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 12 januari 2014 @ 20:36:50 #228
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_135409957
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:30 schreef J03llV het volgende:

[..]

Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.

Maar met dit concept zou heel de F1 geen F1 meer zijn natuurlijk. Alhoewel het tegenwoordig ook stijf staat van de regeltjes.. -O- Afwachten op het komende seizoen dan maar..
Dan kun je evengoed naar de WSR of GP2 gaan kijken, en daar is het ook heel vaak dat bepaalde teams jaren de top blijven. Daar zijn het heel vaak de engineers die het verschil maken. Wel icm de coureur uiteraard.
A1GP had daar ook een handje van: DAMS bv heeft in de begin dagen de wagen van Frankrijk geprepareerd gehad, en die werden dan ook het eerste jaar kampioen. 2 jaar later ging DAMS de wagen van Zwitserland opbouwen, en werd dat jaar direct ook kampioen.
Dus bij gelijke wagens wil nog niet perse zeggen dat de coureur al het verschil maakt......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 12 januari 2014 @ 20:39:41 #229
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_135410183
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:36 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dan kun je evengoed naar de WSR of GP2 gaan kijken, en daar is het ook heel vaak dat bepaalde teams jaren de top blijven. Daar zijn het heel vaak de engineers die het verschil maken. Wel icm de coureur uiteraard.
A1GP had daar ook een handje van: DAMS bv heeft in de begin dagen de wagen van Frankrijk geprepareerd gehad, en die werden dan ook het eerste jaar kampioen. 2 jaar later ging DAMS de wagen van Zwitserland opbouwen, en werd dat jaar direct ook kampioen.
Dus bij gelijke wagens wil nog niet perse zeggen dat de coureur al het verschil maakt......
Bij gelijke auto's blijft het RBR, Ferrari, Mercedes en McLaren dat de klok slaat. Misschien dat Williams er van zou kunnen profiteren. Verder zie ik alles blijven rijden daar waar het nu ook rijdt.
  zondag 12 januari 2014 @ 20:45:35 #230
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_135410641
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:39 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Bij gelijke auto's blijft het RBR, Ferrari, Mercedes en McLaren dat de klok slaat. Misschien dat Williams er van zou kunnen profiteren. Verder zie ik alles blijven rijden daar waar het nu ook rijdt.
Diegene die de beste engineer kan betalen, zal vooraan te vinden zijn dan. De engineer die het beste pakket kan samenstellen heeft een streepje voor. Natuurlijk moet er dan wel een coureur aan vast hangen die goede feedback kan geven, en een behoorlijk potje kan sturen. Anders ben je er nog niets mee.
Mensen zoals Newey, Allison, Pady Lowe en al dat soort slimme figuren gaan dan in het niets vallen en zijn dan nutteloos geworden. Dus het is onmogelijk om te zeggen wie dan waar te vinden is.

edit: Nutteloos geworden is fout uitgedrukt. De meeste van die technisch directeuren zijn doorgegroeid vanuit engineer. Maar het zou een behoorlijke stap terug zijn, zal ik het zo zeggen....

[ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 12-01-2014 21:00:25 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_135422782
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:33 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als ik het Italiaanse verhaal hierboven goed begrepen heb, is Lotus voor zo'n oplossing gegaan en is deze afgekeurd door de FIA.
Als ik het goed heb begrepen heeft Lotus een extreem dunne versie toegepast en is deze afgewezen door de FIA. Het artikel trekt zelfs de vergelijking met een bezemsteel zo extreem (zoiets: >-). Lotus dacht een loophole gevonden te hebben door de pilaren die de neus met de voorvleugel verbinden dan maar wat groter en dikker te maken maar dat ontwerp valt dus niet binnen de reglementen.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:32:16 #232
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_135428319
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Mercedes zou een render gelekt hebben, net zoals ze in 2013 gedaan hadden.
[ afbeelding ]
Valt nog mee :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_135442987
Vader van Jenson Button overleden... :o -O-

Als er één iemand was die ik WEL graag zag tijdens de race, was het die man wel...

Bron..

Wat een kort en zielloos stukje nieuws op GPUpdate.. :{
  maandag 13 januari 2014 @ 17:32:06 #234
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_135443609
:{ jammer idd. Zijn reacties tijdens races waren altijd mooi om te zien :Y Maar een mens kan nu eenmaal niet eeuwig blijven leven.....

Pa Button zag er btw ook niet uit alsof ie op de allergezondste manier leefde :@

[ Bericht 18% gewijzigd door Sinister-D- op 13-01-2014 17:39:27 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 13 januari 2014 @ 17:44:08 #235
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135443997
Hm vond ik altijd wel 1 vd tofste vaders die er rond liep. Jammer...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135444026
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:32 schreef Sinister-D- het volgende:
:{ jammer idd. Zijn reacties tijdens races waren altijd mooi om te zien :Y Maar een mens kan nu eenmaal niet eeuwig blijven leven.....

Pa Button zag er btw ook niet uit alsof ie op de allergezondste manier leefde :@
Ik geloof dat pa Button een leveltje of 4 hoger was dan een ketting roker. Bovendien een man die het behoorlijk zag zitten om feestjes bij te wonen waar zoonlief eerder naar bed moest vanwege zijn F1 carriere... niet bepaald een party pooper. Hij heeft hoe dan ook echt geleefd in de jaren dat hij met Jenson op pad is geweest.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:30:15 #237
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_135445694
Triest nieuws. Een mooi karakter vond ik het altijd. :{
pi_135445965
Tjsa, vroeg of laat gaan we allemaal. 70 is toch nog best een ok leeftijd. Niet oud, maar ook niet heel erg jong. Komt toch altijd te vroeg denk ik als kind zijnde of dat nou 50 of 85 is.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_135446028
Eigenlijk had Jenson dus een (hele) oude pa die na zijn 40e nog even de bloemetjes buiten had gezet.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:43:42 #240
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_135446289
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:36 schreef Geralt het volgende:
Tjsa, vroeg of laat gaan we allemaal. 70 is toch nog best een ok leeftijd. Niet oud, maar ook niet heel erg jong. Komt toch altijd te vroeg denk ik als kind zijnde of dat nou 50 of 85 is.
70 is voor iemand die al 10 jaar lang met zijn F1 rijdende zoon over de wereld trekt een mooie leeftijd. 70 komt voor iemand als ons, die tot hun 67ste kunnen door werken, te vroeg....

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 13-01-2014 18:51:30 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')