S4quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is wat off topic maar een Porsche 928S4 en een BMW E38 740iL
Mooi nummer. Red number five.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En Vettel heeft 5 als nummer als hij geen wereldkampioen is.
Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Belachelijk is het niet, maar het is geen F1. Wel autosport.
Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:39 schreef Marks het volgende:
[..]
Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon.
En geluid is geen bijzaak, het is een van de ingrediënten die in de f1 soep horen. Dat zijn fundamenten, net als een race op monaco, monza, die niet mogen verdwijnen.
Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnen
Helemaal mee eens maar datzelfde zeiden liefhebbers van paardenraces waarschijnlijk ook toen ze met auto's begonnen te racenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal niet
Klopt niet overal is 13 het ongeluksgetal. In Italie is bijvoorbeeld de pechdag niet vrijdag de 13e, maar vrijdag de 17e.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
quote:
Skywalker was eerder. Toen Mansell met dat nummer begon was dat ook het eerste waar ik aan dacht.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Eh, wat?
Kom op. Formule 1, red number five, waar denk je dan aan? Toch niet aan Star Wars?
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:03 schreef Vriezzer het volgende:
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:03 schreef Vriezzer het volgende:
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
De Wankel4 heeft wel wat..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:48 schreef Marks het volgende:
[..]
[..]
Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder.
Mooi filmpje trouwens met allerlei motorgeluiden, van 1 cilinder tot v12
quote:The Lotus is ... fear. The team directed by Eric Boullier is a team that is able to produce solutions that are always very interesting , even if he struggles in serious economic difficulties. Nick Chester, current technical director of Enstone , James Allison does not want to regret that in September he preferred to go to Ferrari. The structure of English, even though he has lost a lot of technical figures in the foreground ( in the last two months there has been a kind of exodus of mechanics ) , maintains a high level of creativity. The CFD department , created at the time by Flavio Briatore ( Renault when the team was called ) , is still considered the best in Formula 1 has consolidated over the years a methodology and a philosophy of approach to regulation that allows each year to churn out very interesting solutions regardless of the people who belong to it.
WHY ' THE E22 WILL NOT BE ' IN JEREZ ? Just Chester in recent days had made official that Lotus will not bring E22 to the Jerez test confirming the advances OmniCorse.it : the new car will drop the veil just before the second session scheduled at the Sakhir circuit in Bahrain in mid- February. But it is not yet clear what is the real reason that is causing the delay. The outflow of qualified personnel from Enstone , immediately picked up by other teams, has inevitably led to a "flight " of news on the state of the art of waiting E22 that will guide Romain Grosjean and Pastor Maldonado .
LATE PAYMENTS WITHOUT SUPPLIERS There are three different reasons that would justify the absence of Lotus to debut season on the track in program January 28 in Andalusia. First, the delay of certain payments would have forced some suppliers to " slow down" the delivery of useful details to the assembly of the car. Second, the shell has been completed and has already passed the crash tests required by the FIA , but has not yet been approved to run on the track, because the scrutineers of the International Federation , would have made a complaint on the nose .
FIA REJECTS THE TIP OF THE NOSE ? The same technical director in a statement issued on 6 January, he admitted that the E22 will still be subjected to the front crash test . How so? It is said that the "nose" studied by aerodynamic Enstone would have been rejected by the FIA in the interpretation of the legality of the muzzle awaiting approval . If the body 2014 in the front must have a height of 525 mm (versus 625 mm in 2013 ) , the tip of the muzzle must be dipping to 185 mm . The creative team of Lotus came up with a sort of high nose with a broom handle and the tip pylons designed to hold the front wing very thick. The " punch " would have been much smaller than that shown in the animations so far that prefigure the cars in 2014 and would have been considered dangerous by Jo Bauer and colleagues in the event of a collision . The engineers , therefore, would have to redesign the front snout to pass the test . We can understand, then , why there is a delay ...
Third, the last reason would be one that would feed the debut postponed in Bahrain: we would also want to keep hidden some aerodynamic solutions .
RECOVERED THE LOAD BUT NOT WASTE 2013 ? It seems that the carrying values of the Lotus are almost comparable with those of the past season , net of the effect of the lack of the exhaust blowers. If so, for the umpteenth time , the ingenuity of the engineers would fill the gap that the FIA wanted to impose new restrictions on aerodynamics. And someone in the other teams that did not reach the same values, begins to worry very seriously ...
quote:De Lotus is ... angst. Het team onder leiding van Eric Boullier is een team dat in staat is om oplossingen die zijn altijd erg interessant , zelfs als hij worstelt in ernstige economische problemen te produceren . Nick Chester , de huidige technisch directeur van Enstone , James Allison wil niet te betreuren dat hij in september liever naar Ferrari . De structuur van het Engels , hoewel hij veel technische cijfers heeft verloren op de voorgrond ( in de laatste twee maanden is er een soort exodus van mechanica is geweest ) , handhaaft een hoge mate van creativiteit. De afdeling CFD , creëerde destijds door Flavio Briatore ( Renault toen het team werd genoemd ) , wordt nog steeds beschouwd als de beste in de Formule 1 heeft geconsolideerd door de jaren heen een methodologie en een filosofie van de aanpak van de regelgeving die het mogelijk maakt elk jaar zeer churn interessante oplossingen ongeacht de mensen die er wel toe behoren .
WAAROM IN JEREZ DE E22 ZAL NIET ' ? Net Chester in de afgelopen dagen had gemaakt ambtenaar dat Lotus niet zal brengen E22 naar de test in Jerez bevestiging van de vooruitgang OmniCorse.it : de nieuwe auto zal de sluier laten vallen net voor de tweede sessie gepland op het Sakhir circuit in Bahrein medio februari . Maar het is nog niet duidelijk wat is de echte reden dat de oorzaak is van de vertraging . De uitstroom van gekwalificeerd personeel uit Enstone , direct opgepikt door andere teams , heeft onvermijdelijk geleid tot een " vlucht " van het nieuws over de stand van de techniek van het wachten E22 die zal begeleiden Romain Grosjean en Pastor Maldonado .
ACHTERSTANDSRENTE ZONDER Leveranciers Er zijn drie verschillende redenen dat het ontbreken van Lotus zou rechtvaardigen seizoen debuut op de baan in het programma 28 januari in Andalusië. Ten eerste zou de vertraging van bepaalde betalingen sommige leveranciers gedwongen om " vertragen " de levering van nuttige informatie aan de montage van de auto . Ten tweede heeft de shell is afgerond en heeft al de crashtests die door de FIA gepasseerd , maar is nog niet goedgekeurd om op het spoor, omdat de controleurs van de Internationale Federatie , een klacht op de neus zou hebben gemaakt .
FIA VERWERPT DE puntje van de neus ? Dezelfde technisch directeur in een verklaring op 6 januari , gaf hij toe dat de E22 nog zal worden onderworpen aan de voorzijde crashtest . Hoe dat zo? Er wordt gezegd dat de " neus " bestudeerd door aërodynamische Enstone door de FIA zou zijn afgewezen in de interpretatie van de wettigheid van de snuit in afwachting van goedkeuring. Als het lichaam 2014 vooraan een hoogte van 525 mm ( 625 mm versus 2013 ) moet hebben, moet de punt van de snuit dompelen tot 185 mm . Het creatieve team van Lotus kwam met een soort van hoge neus met een bezemsteel en de tip pylonen ontworpen om de voorvleugel houden erg dik. De " punch " zou veel kleiner dan die in de animaties zo ver dat de auto voorafbeelding in 2014 en zou zijn ongevaarlijke Jo Bauer en collega's in geval van een botsing hebben . De ingenieurs, daarom zou de voorkant snuit herontwerpen om de test te slagen . We kunnen begrijpen , dan, waarom is er een vertraging ...
Ten derde zou de laatste reden die het debuut uitgesteld in Bahrein zou voeden zijn: we zouden ook willen verborgen enkele aerodynamische oplossingen houden .
TERUGGEKREGEN DE BELASTING MAAR VERSPIL 2013 ? Het lijkt erop dat de boekwaarden van de Lotus zijn bijna vergelijkbaar met die van het afgelopen seizoen , na aftrek van het effect van het ontbreken van de uitlaat blowers . Zo ja, voor de zoveelste keer , de vindingrijkheid van de ingenieurs zou de kloof die de FIA wilde nieuwe beperkingen op te leggen aerodynamica vullen . En iemand in de andere teams die dezelfde waarden niet hebben bereikt , begint zeer serieus zorgen ...
Dat was dus zo belabberd dat ik maar voor Engels gekozen hadquote:Op zondag 12 januari 2014 20:05 schreef Geralt het volgende:
En voor de luie flikkers die gewoon Nederlands willen lezen:
[..]
Die neusquote:Op zondag 12 januari 2014 20:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat was dus zo belabberd dat ik maar voor Engels gekozen had
''De structuur van het Engels , hoewel hij veel technische cijfers heeft verloren op de voorgrond''
''de aanpak van de regelgeving die het mogelijk maakt elk jaar zeer churn interessante oplossingen ongeacht de mensen die er wel toe behoren .''
Dafuq![]()
edit:
en dan dit nog_!
[ afbeelding ]
Ik heb Grosjean het afgelopen seizoen weinig fouten zien maken, dus dat zal wel meevallen.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:57 schreef opreis het volgende:
Met maldonado en grojean zal de lotus het merendeel zonder neus rondrijden dus ik snap het probleem niet zo.
Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.quote:
Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:25 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.
Mercedes zou een render gelekt hebben, net zoals ze in 2013 gedaan hadden.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:25 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Hebben niet alle teams. Caterham komt naar verluid met een dubbele neus. Mercedes gewoon met 1 gehele lage neus, zonder trappen/snavels of wat dan ook.
was ook een grapjequote:Op zondag 12 januari 2014 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb Grosjean het afgelopen seizoen weinig fouten zien maken, dus dat zal wel meevallen.
Als ik het Italiaanse verhaal hierboven goed begrepen heb, is Lotus voor zo'n oplossing gegaan en is deze afgekeurd door de FIA.quote:
Dat heeft bijna iedere andere 'open wheel' klasse, inclusief de IndyCars. Dus laat de F1 teams maar gewoon hun eigen auto bouwen, dat onderscheidt ze van de rest.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:30 schreef J03llV het volgende:
[..]
Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.
Maar met dit concept zou heel de F1 geen F1 meer zijn natuurlijk. Alhoewel het tegenwoordig ook stijf staat van de regeltjes..Afwachten op het komende seizoen dan maar..
Dan kun je evengoed naar de WSR of GP2 gaan kijken, en daar is het ook heel vaak dat bepaalde teams jaren de top blijven. Daar zijn het heel vaak de engineers die het verschil maken. Wel icm de coureur uiteraard.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:30 schreef J03llV het volgende:
[..]
Alsnog jammer! Ik had graag een A1 GP concept gezien waarbij iedereen een gelijke auto heeft zodat degene in de auto het verschil maakt.
Maar met dit concept zou heel de F1 geen F1 meer zijn natuurlijk. Alhoewel het tegenwoordig ook stijf staat van de regeltjes..Afwachten op het komende seizoen dan maar..
Bij gelijke auto's blijft het RBR, Ferrari, Mercedes en McLaren dat de klok slaat. Misschien dat Williams er van zou kunnen profiteren. Verder zie ik alles blijven rijden daar waar het nu ook rijdt.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan kun je evengoed naar de WSR of GP2 gaan kijken, en daar is het ook heel vaak dat bepaalde teams jaren de top blijven. Daar zijn het heel vaak de engineers die het verschil maken. Wel icm de coureur uiteraard.
A1GP had daar ook een handje van: DAMS bv heeft in de begin dagen de wagen van Frankrijk geprepareerd gehad, en die werden dan ook het eerste jaar kampioen. 2 jaar later ging DAMS de wagen van Zwitserland opbouwen, en werd dat jaar direct ook kampioen.
Dus bij gelijke wagens wil nog niet perse zeggen dat de coureur al het verschil maakt......
Diegene die de beste engineer kan betalen, zal vooraan te vinden zijn dan. De engineer die het beste pakket kan samenstellen heeft een streepje voor. Natuurlijk moet er dan wel een coureur aan vast hangen die goede feedback kan geven, en een behoorlijk potje kan sturen. Anders ben je er nog niets mee.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:39 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Bij gelijke auto's blijft het RBR, Ferrari, Mercedes en McLaren dat de klok slaat. Misschien dat Williams er van zou kunnen profiteren. Verder zie ik alles blijven rijden daar waar het nu ook rijdt.
Als ik het goed heb begrepen heeft Lotus een extreem dunne versie toegepast en is deze afgewezen door de FIA. Het artikel trekt zelfs de vergelijking met een bezemsteel zo extreem (zoiets: >-). Lotus dacht een loophole gevonden te hebben door de pilaren die de neus met de voorvleugel verbinden dan maar wat groter en dikker te maken maar dat ontwerp valt dus niet binnen de reglementen.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:33 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik het Italiaanse verhaal hierboven goed begrepen heb, is Lotus voor zo'n oplossing gegaan en is deze afgekeurd door de FIA.
Valt nog meequote:Op zondag 12 januari 2014 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Mercedes zou een render gelekt hebben, net zoals ze in 2013 gedaan hadden.
[ afbeelding ]
Ik geloof dat pa Button een leveltje of 4 hoger was dan een ketting roker. Bovendien een man die het behoorlijk zag zitten om feestjes bij te wonen waar zoonlief eerder naar bed moest vanwege zijn F1 carriere... niet bepaald een party pooper. Hij heeft hoe dan ook echt geleefd in de jaren dat hij met Jenson op pad is geweest.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:32 schreef Sinister-D- het volgende:
jammer idd. Zijn reacties tijdens races waren altijd mooi om te zien
Maar een mens kan nu eenmaal niet eeuwig blijven leven.....
Pa Button zag er btw ook niet uit alsof ie op de allergezondste manier leefde![]()
70 is voor iemand die al 10 jaar lang met zijn F1 rijdende zoon over de wereld trekt een mooie leeftijd. 70 komt voor iemand als ons, die tot hun 67ste kunnen door werken, te vroeg....quote:Op maandag 13 januari 2014 18:36 schreef Geralt het volgende:
Tjsa, vroeg of laat gaan we allemaal. 70 is toch nog best een ok leeftijd. Niet oud, maar ook niet heel erg jong. Komt toch altijd te vroeg denk ik als kind zijnde of dat nou 50 of 85 is.
jammerquote:Op maandag 13 januari 2014 17:14 schreef Meike26 het volgende:
Vader van Jenson Button overleden...![]()
![]()
Als er één iemand was die ik WEL graag zag tijdens de race, was het die man wel...
Bron..
Wat een kort en zielloos stukje nieuws op GPUpdate..![]()
Yup, dus hij heeft aardig kunnen genieten van zijn leven. Al is 70 nou niet heel erg oud. In ieder geval erg triest nieuws, leek me een sympathieke man.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:37 schreef Meike26 het volgende:
Eigenlijk had Jenson dus een (hele) oude pa die na zijn 40e nog even de bloemetjes buiten had gezet.
Valt wel mee, John was 36 toen Jenson geboren werd.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:37 schreef Meike26 het volgende:
Eigenlijk had Jenson dus een (hele) oude pa die na zijn 40e nog even de bloemetjes buiten had gezet.
quote:One of my favourite people in Formula 1 has left us.
John Button was a man who got so many things right.
John raised a son who has kept his head firmly on his shoulders despite the mega-stardom that his career has brought. I remember checking in at the Suzuka Circuit hotel next to John and Jenson. John insisted there be an iron in Jenson’s room. I was a bit surprised, and John saw the quizzical look on my face. “He irons his own shirts man, and he always will”, he told me. Jenson just smiled. It’s not easy to raise a talented child, and even harder to raise him or her balanced and healthy and good. John made that look easy.
Rather than try to (micro)manage Jenson’s career, John stepped back, and clearly spent the last bunch of years pinching himself. He thoroughly loved the life that Jenson’s success brought him, but never took it as HIS success. He was humble, full of joy, and a true bon vivant.
John, I’m gonna miss you . . . a lot. I treasure having met you and spent time with you. Jenson, my deepest condolences to you and everyone you love, and to everyone who loves John. Remembering our talks, time we spent at the bar in Sao Paulo, and other lovely moments, will keep John present for me.
Bye John. God speed.
Max Chilton heeft nummer 4. En gebruikt deze al in zijn naam #M4Xquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:08 schreef ElmarO het volgende:
Al de nummers zijn bekend voor aankomend seizoen:
[..]
Bron
twitter:maxchilton twitterde op maandag 13-01-2014 om 19:59:32So next year I will be racing with number 4 on my car!#M4X reageer retweet
Brazilië 2001 ziek.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:34 schreef Geralt het volgende:
Ik lees overigens net dat die pa van Button slechts 1(!!!) race van Jenson gemist heeft in de F1.
Weet iemand zo welke dat was? En waarom?
Bottas heeft zijn naam niet gewijzigd in Bo77as, heb wel even gekeken hoeveel volgers ze hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:51 schreef Meike26 het volgende:
Slim gebruik maken van nummers. Bottas doet het ook al met 77 = Bo77as.
Meer van zulke geintjes bij andere coureurs ?
Zal een combi-deal met Giedo zijn danquote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:07 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens dagblad de Limburger, Robin Frijns derde rijder bij Caterham.
24/01/14: Mclarenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:39 schreef Funzel het volgende:
Is er al wat bekend over de data waarop de teams hun wagens presenteren?
Als hij testrijder wordt voor Caterham zullen ze hem wel in een Caterham GP2 wagen zetten, net zoals met Giedo twee jaar geleden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het beste voor Frijns zou waarschijnlijk zijn als hij een volledig seizoen GP2 gaat doen. Maar daar zal hij ook wel geen budget voor hebben.
Of hij moet zich houden aan een geheimhouding, totdat de rijders officieel bekend gemaakt worden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:55 schreef alwaysonhold het volgende:
Frijns weet nog niks waar die volgend jaar gaat rijden: http://www.gpupdate.net/n(...)ucht-weet-nog-niets/
Ik denk dat dat nog mee gaat vallen. Relatief gezien dan. Heel erg smal ziet ie er niet uit. Of althans niet zo smal als ze ons deden geloven in diverse schetsen over de 2014 neus.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:16 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Heel benieuwd naar de neus
De tweet-embed is kapot maar volgens F1 Fanatic is dat een oude foto van een F2001.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:16 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Heel benieuwd naar de neus
quote:Het team van Lotus heeft ook dit jaar motoren van Renault achterin liggen. Zo heeft Genii Capital-baas Gerard Lopez bevestigd. Een officiële bekendmaking hierover ontbrak nog.
"We rijden ook dit jaar met Renault-motoren", deelt Lopez mee in Auto, Motor und Sport. "We hebben lang gewerkt aan een overeenkomst die voor ons ideaal is. Lotus is namelijk niet alleen klant bij Renault. Onze ingenieurs hebben ook bijgedragen aan de ontwikkeling van het KERS. We hebben daarom iets tot stand willen brengen dat meer is dan alleen een motorendeal. Hierdoor duurden de onderhandelingen iets langer."
Ook Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso en Caterham rijden dit jaar met de Renault-krachtbron.
Maar even op F166 Turbo gestemd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. De fans mogen uit vijf namen kiezen: Ferrari lanceert 2014-bolide op 25 januari
Heb ik ook gedaan.quote:
Je kan gewoon stemmen via de website hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:02 schreef k_man het volgende:
Je kunt alleen stemmen via Twitter of Facebook. Kom op, wie gebruikt dat nou nog, anno 2014?
V6 1.6 liter motor. Dus alleen de volgorde verschilt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat is de logica achter F166 en F616?
Maar het is toch stom om 1 specifieke auto te noemen naar een motor die vele komende jaren gebruikt gaat worden?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
V6 1.6 liter motor. Dus alleen de volgorde verschilt.
quote:1948 125 F1
1950 275 F1
1950 340 F1
1950 375 F1
1951 212 F1
1954 553 F1
1954 625 F1
1955 555 F1
1955 Ferrari-Lancia D50
1957 801 F1
1958 246 F1
1959 256 F1
1960 246 P
1961 156 F1
1964 158 F1
1964 512 F1 (aka 1512)
1966 246 F1-66
1966 312 F1
1970 312 B
1971 312 B2
1973 312 B3
1975 312 T
1976 312 T2
1978 312 T3
1979 312 T4
1980 312 T5
1981 126 C
1982 126 C2
1983 126 C3
1984 126 C4
1985 156/85
1986 F1-86
1987 F1-87
1988 F1-87/88C
1989 640
1990 641
1991 642
1991 643
1992 F92A
1993 F93A
1994 412 T1
1995 412 T2
1996 F310
1997 F310B
1998 F300
1999 F399
2000 F1-2000
2001 F2001
2002 F2002
2003 F2003-GA
2004 F2004
2005 F2005
2006 248 F1
2007 F2007
2008 F2008
2009 F60
2010 F10
2011 150° Italia
2012 F2012
2013 F138
Ze deden het bijvoorbeeld ook bij de introductie van de 2 liter V8 motoren (F248). Al had ik toch wel de F2014 verwacht in het keuzelijstjequote:Op woensdag 15 januari 2014 19:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar het is toch stom om 1 specifieke auto te noemen naar een motor die vele komende jaren gebruikt gaat worden?
Dat is afgekort tot de F14, maar ik vind de F166 mooier (vanwege de 'traditie' om motorinhoud en cilinders te gebruiken).quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:12 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze deden het bijvoorbeeld ook bij de introductie van de 2 liter V8 motoren (F248). Al had ik toch wel de F2014 verwacht in het keuzelijstje
Dat vermoeden had ik al, maar ik had dan toch eerder F2014 verwacht. En voor mij had mijn stem op F166 dezelfde reden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is afgekort tot de F14, maar ik vind de F166 mooier (vanwege de 'traditie' om motorinhoud en cilinders te gebruiken).
Plus dat de 166 een klassiek Ferrari model is: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_166_Squote:Op woensdag 15 januari 2014 19:16 schreef sasquatsch het volgende:
Dat is afgekort tot de F14, maar ik vind de F166 mooier (vanwege de 'traditie' om motorinhoud en cilinders te gebruiken).
Er zei iemand al op twitter dat F14T staat voor FIATquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Gekkies, Ferrari wilt hun sterrijder Alonso eren vandaar F14
Robin Frijns signs management contract with ganscommtwitter:f1enigma twitterde op donderdag 16-01-2014 om 11:55:45Robin Frijns signs management contract with ganscomm - Robin Frijns signs management contract with ganscomm... http://t.co/xNaAfFV1js reageer retweet
http://f1enigma.tumblr.co(...)ntract-with-ganscommquote:German agency and Dutch driver agree on a long-term cooperation and target
Formula One
Stuttgart – The 22-year-old race driver Robin Frijns has signed a long-term
management contract with the agency ganscomm on Thursday. The managers Timo
Gans and Thilo Damm are from now on responsible for the sporting side of
Frijns’ career.
Robin Frijns: “I am very much looking forward to working with Thilo and
Timo. I have known both for quite a while and I feel that I will be in very
good hands. It is probably the dream of every race driver to become a part
of Formula One and so is mine. Therefore we will now try everything we can
to open the door to F1 and I have a good feeling that we will succeed in
doing so.”
Timo Gans, manager of Robin Frijns: “I am more than happy that Robin has
chosen to go his way together with us. Without any doubt he is not only a
nice guy to work with, but also one of the most promising talents in
motorsports worldwide, which he has proven by winning three championships
in a row.”
Thilo Damm, manager of Robin Frijns: “Doing the next step and securing a
seat in Formula One for 2014 is certainly our top priority now. Although it
is hard for a young driver to jump into F1 nowadays, I am very optimistic
that we will see Robin in the Paddock in the upcoming season.”
While Damm and Gans are responsible for the sporting side of Frijns’ career
from now on, the Dutch agency “Just Sports Marketing” remains responsible
for the commercial part.
Adam Cooper@adamcooperf110 min.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Die Gans is toch manager van Nico Hülkenberg?
twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 16-01-2014 om 12:30:13Pirelli has finally signed its new F1 contract, meaning it stays as official supplier until at least the end of 2016 http://t.co/uFKMokeg1z? reageer retweet
Meteen in je tweede weekend een race winnen noem ik meer dan redelijk. En het is verklaarbaar (vooral door pech) waarom hij andere races minder presteerde.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:30 schreef PetiK het volgende:
Leuk.
Jammer dat Frijns alleen in het nieuws komt omdat hij zijn manager heeft ontslagen of omdat hij een nieuwe manager heeft. Heeft het afgelopen seizoen nauwelijks gereden, en de races die hij reed deed hij het niet meer dan redelijk. Hij moet gewoon even een stapje terug doen en zich richten op het rijden van een volledig kampioenschap, en zich nog niet blindstaren op F1. Het is ook lastig om de broodnodige sponsoren aan te trekken zonder te rijden.
Nieuwe poging van US F1?quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:34 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Ecclestone zijn er twee nieuwe teams geinteresseerd in de F1 (duits)
Er zou sprake zijn van twee nieuwe namen, maar geen autofabrikanten. Volgens Motorsport-Total.com wordt een Amerikaans team en een team van een voormalige F1 teambaas genoemd. Ook de naam van Zoran Stefanovic (StefanGP) wordt genoemd, maar of dat serieus is?
Daarnaast wil Eccelstone de huidige teams in de Formule 1 behouden en stelt voor de uitgaven van de teams te beperken tot 200 miljoen.
precies. Het is voor nu het maximaal haalbare, maar hij kan zo wel zijn talent tonen als dit uitkomt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Meteen in je tweede weekend een race winnen noem ik meer dan redelijk. En het is verklaarbaar (vooral door pech) waarom hij andere races minder presteerde.
Maar een rol als testrijder (Caterham?) met een volledig seizoen GP2 zou een goede stap zijn.
Ik blijf vinden dat hij gewoon nu in de F1 had moeten zitten. De reglementen gaan nu voor iedereen in, niemand heeft echt een voordeel. Ervaring is dan in mijn ogen juist MINDER belangrijk nu, want wat je de laatste jaren hebt geleerd qua rijstijl, helpt mogelijk niet meer. Vergeet niet dat veel rijders hun rijstijl moesten aanpassen aan de banden, die gaan nu anders zijn dus ook die rijstijl helpt niet meer. Die ervaring telt dus niet meer. Als Frijns over een jaar instapt, zijn de blijvers van nu al een jaar verder en DAT is ervaring die Frijns zou missen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Meteen in je tweede weekend een race winnen noem ik meer dan redelijk. En het is verklaarbaar (vooral door pech) waarom hij andere races minder presteerde.
Maar een rol als testrijder (Caterham?) met een volledig seizoen GP2 zou een goede stap zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |