Is ook geen verwijt. Het valt me alleen op dat op die lijst ook uit coureurs staan die zijn overleden als gevolg van een ongeluk met een F1 wagen maar niet noodzakelijk een (officiële) F1 wedstrijd hebben gereden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Villeneuve werd dan ook al vermeld met nummer 27 in 1982 toen besloot ik om de andere nummers van overleden F1 coureurs (volgens wikipedia) erbij te zoeken.
Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...quote:
Belachelijk (letterlijk ) inderdaad. Maak maar een apart forum aan voor deze klasse aub:-)quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...
Belachelijk is het niet, maar het is geen F1. Wel autosport.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Belachelijk (letterlijk ) inderdaad. Maak maar een apart forum topic aan voor deze klasse aub:-)
Nee dit klinkt wel.quote:
Het is net kattengejank. Wat een verschrikkelijk irritant geluid.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Klinkt als een op afstand bestuurbaar autootje. Bah...
Ik heb 2 V8's, dan maar een dinosaurusquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Klagen op die elektrische klasse![]()
Heeft nu niemand in de gaten dat dat een poging is om elektrisch aangedreven wagens in een stroomversnelling te krijgen..... Uiteindelijk gaat dit toch echt de toekomst worden. Niet voor F1, maar wel voor dagelijks gebruik. Of heeft er een van jullie nog ergens geplette dinosauriërs in de kelder liggen?
Wat 2 V8's?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb 2 V8's, dan maar een dinosaurus
S4quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is wat off topic maar een Porsche 928S4 en een BMW E38 740iL
Mooi nummer. Red number five.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En Vettel heeft 5 als nummer als hij geen wereldkampioen is.
Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Belachelijk is het niet, maar het is geen F1. Wel autosport.
Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:39 schreef Marks het volgende:
[..]
Vind ik als 1000% petrolhead wel. Bij race op assen met electrische motoren werden ze ook letterlijk uitgelachen, dat gebeurt gewoon.
En geluid is geen bijzaak, het is een van de ingrediënten die in de f1 soep horen. Dat zijn fundamenten, net als een race op monaco, monza, die niet mogen verdwijnen.
Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het ook niks hoor maar op zich wel logisch dat ze er mee beginnen
Helemaal mee eens maar datzelfde zeiden liefhebbers van paardenraces waarschijnlijk ook toen ze met auto's begonnen te racenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wel logisch ja, maar van mij hoeft het allemaal niet
Klopt niet overal is 13 het ongeluksgetal. In Italie is bijvoorbeeld de pechdag niet vrijdag de 13e, maar vrijdag de 17e.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is 13 helemaal geen issue in die contreien.
quote:
Skywalker was eerder. Toen Mansell met dat nummer begon was dat ook het eerste waar ik aan dacht.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Eh, wat?
Kom op. Formule 1, red number five, waar denk je dan aan? Toch niet aan Star Wars?
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:03 schreef Vriezzer het volgende:
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:03 schreef Vriezzer het volgende:
V10 all the way. Als een zwerm woeste wespen!
De Wankel4 heeft wel wat..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:48 schreef Marks het volgende:
[..]
[..]
Het maakt mij niet zoveel uit, bijna alle cilinderaantallen kunnen wel mooi klinken voor mij, afgezien van een simpele 4 cylinder.
Mooi filmpje trouwens met allerlei motorgeluiden, van 1 cilinder tot v12
quote:The Lotus is ... fear. The team directed by Eric Boullier is a team that is able to produce solutions that are always very interesting , even if he struggles in serious economic difficulties. Nick Chester, current technical director of Enstone , James Allison does not want to regret that in September he preferred to go to Ferrari. The structure of English, even though he has lost a lot of technical figures in the foreground ( in the last two months there has been a kind of exodus of mechanics ) , maintains a high level of creativity. The CFD department , created at the time by Flavio Briatore ( Renault when the team was called ) , is still considered the best in Formula 1 has consolidated over the years a methodology and a philosophy of approach to regulation that allows each year to churn out very interesting solutions regardless of the people who belong to it.
WHY ' THE E22 WILL NOT BE ' IN JEREZ ? Just Chester in recent days had made official that Lotus will not bring E22 to the Jerez test confirming the advances OmniCorse.it : the new car will drop the veil just before the second session scheduled at the Sakhir circuit in Bahrain in mid- February. But it is not yet clear what is the real reason that is causing the delay. The outflow of qualified personnel from Enstone , immediately picked up by other teams, has inevitably led to a "flight " of news on the state of the art of waiting E22 that will guide Romain Grosjean and Pastor Maldonado .
LATE PAYMENTS WITHOUT SUPPLIERS There are three different reasons that would justify the absence of Lotus to debut season on the track in program January 28 in Andalusia. First, the delay of certain payments would have forced some suppliers to " slow down" the delivery of useful details to the assembly of the car. Second, the shell has been completed and has already passed the crash tests required by the FIA , but has not yet been approved to run on the track, because the scrutineers of the International Federation , would have made a complaint on the nose .
FIA REJECTS THE TIP OF THE NOSE ? The same technical director in a statement issued on 6 January, he admitted that the E22 will still be subjected to the front crash test . How so? It is said that the "nose" studied by aerodynamic Enstone would have been rejected by the FIA in the interpretation of the legality of the muzzle awaiting approval . If the body 2014 in the front must have a height of 525 mm (versus 625 mm in 2013 ) , the tip of the muzzle must be dipping to 185 mm . The creative team of Lotus came up with a sort of high nose with a broom handle and the tip pylons designed to hold the front wing very thick. The " punch " would have been much smaller than that shown in the animations so far that prefigure the cars in 2014 and would have been considered dangerous by Jo Bauer and colleagues in the event of a collision . The engineers , therefore, would have to redesign the front snout to pass the test . We can understand, then , why there is a delay ...
Third, the last reason would be one that would feed the debut postponed in Bahrain: we would also want to keep hidden some aerodynamic solutions .
RECOVERED THE LOAD BUT NOT WASTE 2013 ? It seems that the carrying values of the Lotus are almost comparable with those of the past season , net of the effect of the lack of the exhaust blowers. If so, for the umpteenth time , the ingenuity of the engineers would fill the gap that the FIA wanted to impose new restrictions on aerodynamics. And someone in the other teams that did not reach the same values, begins to worry very seriously ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |