Niet door hebben hoe walgelijk SR isquote:Op maandag 23 december 2013 23:06 schreef thespaceman1 het volgende:
![]()
dat je niet kijkt of geeft prima, maar wat voor verzuurd en naar persoon ben je als je er tijd en moeite in steekt om je er tegen af te zetten. Levenloos... ga iets nuttigs met je leven doen ofzo.
je eigen smaak/mening als feit zienquote:Op maandag 23 december 2013 23:07 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet door hebben hoe walgelijk SR is
Stort gewoon zoveel dat je internet afgesloten wordt andersquote:Op maandag 23 december 2013 23:08 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
je eigen smaak/mening als feit zien![]()
ik hoor graag wat voor betere en niet-walgelijke dingen voor de wereld jij vandaag gedaan hebt.
vervelend he, meningen die botsen met jouw kleine wereldje.quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef Abed het volgende:
[..]
Stort gewoon zoveel dat je internet afgesloten wordt anders
Je hebt tig andere topic waar jullie aan elkaar pielemans kunnen zitten toch, deze is voor mensen die het wel snappen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:18 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
vervelend he, meningen die botsen met jouw kleine wereldje.
mensen die SR haten zijn zure types die alleen maar kritiek kunnen leveren op dingen en helemaal niets bijdragen aan de wereld en derhalve gemist kunnen worden. nogmaals: wat heb jij zelf voor goeds gedaan vandaag of gisteren?quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef Abed het volgende:
Mensen die SR goed vinden hebben ook de pietitie getekend.
vervelend he, meningen die botsen met jouw kleine wereldje.quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
mensen die SR haten zijn zure types die alleen maar kritiek kunnen leveren op dingen en helemaal niets bijdragen aan de wereld en derhalve gemist kunnen worden. nogmaals: wat heb jij zelf voor goeds gedaan vandaag of gisteren?
ik stel je een vraag... kritiek op iets mag (graag zelfs) maar niet van mensen die zelf alleen maar op hun vette reet nutteloos zitten wezen en alleen maar hun gal lopen te spuwen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef Abed het volgende:
[..]
vervelend he, meningen die botsen met jouw kleine wereldje.
Ik werk dagelijks met verstandelijk gehandicapten, hier hoef ik niet mee te koop te lopen maar je vraagt ernaar.quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
mensen die SR haten zijn zure types die alleen maar kritiek kunnen leveren op dingen en helemaal niets bijdragen aan de wereld en derhalve gemist kunnen worden. nogmaals: wat heb jij zelf voor goeds gedaan vandaag of gisteren?
Ok, prima antwoordquote:Op maandag 23 december 2013 23:21 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik werk dagelijks met verstandelijk gehandicapten, hier hoef ik niet mee te koop te lopen maar je vraagt ernaar.
quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef Abed het volgende:
[..]
Stort gewoon zoveel dat je internet afgesloten wordt anders
Ik kan nu eenmaal slecht tegen misplaatst 'goed doen'.quote:Op maandag 23 december 2013 23:22 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Ok, prima antwoordjammer dan dat je nu zoveel energie steekt in het afzeiken van iets. Gebruik die energie voor iets positievers en kijk/volg geen SR
En ik kan slecht tegen matige TT's.quote:Op maandag 23 december 2013 23:24 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik kan nu eenmaal slecht tegen misplaatst 'goed doen'.
1. De DJ's zitten daar puur uit promotie voor zichzelf/3FM. Het goede doel is puur een excuus om ordinair aandacht te krijgen van hun projectje. De nepheid straalt er van af.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:16 schreef Daskaar het volgende:
maar wil iemand me de grootste bezwaren geven, even kijken wat een gezond verstand erover te zeggen heeft.
ok en door bovengenoemde redenen vindt je dat we niet 12 miljoen moeten inzamelen om de armsten van de wereld te voorzien van basis dingen om niet te sterven aan diarree.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
1. De DJ's zitten daar puur uit promotie voor zichzelf/3FM. Het goede doel is puur een excuus om ordinair aandacht te krijgen van hun projectje. De nepheid straalt er van af.
2. Ik probeer echt dit gedoe te ontwijken. Maar helaas is de commercie zo groot dat je er niet aan ontkomt.
3. Ieder jaar weer zo'n kut kazig house anthem die ik niet wil horen (zie punt 2.)
4. Zogenaamd niet eten maar wel aan die voedingsshakes zitten. Beetje het zelfde idee dat je een maand niet aan seks doet. Maar dan telt seks met condoom niet mee. Zo hypocriet als de pest dus.
5. Giel en kornuiten verdienen van ons belastingsgeld bakken vol met geld. Maar wat stoppen ze zelf in het goede doel? Geen fluit. Giel krijgt gewoon op het einde vd maand gewoon weer zijn salaris en een waarschijnlijk een dikke bonus nog ook.
6. Giel
7. Een of ander zorginstelling gaf daarstraks een flink som geld aan Serious Request. Terwijl de ene naar de andere zorg medewerker word ontslagen in NL. Onze eigen zorgstelsel gaat er enorm op achteruit. Maar dan wel doneren aan een bodemloze put wat Afrika heet. En alleen omdat ze met de circus van Serious Request mee moeten doen, kijk ons nou weer vrijgevig en sociaal zijn. Terwijl ons eigen zieken en ouderen in hun eigen kots en pis moeten roller omdat er geen geld is voor verzorging.
The end
Hier moeten mensen naar de voedselbank.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok en door bovengenoemde redenen vindt je dat we niet 12 miljoen moeten inzamelen om de armsten van de wereld te voorzien van basis dingen om niet te sterven aan diarree.
Ja ik geeft dat geld liever aan mijn omgeving uit. Raar toch? Dat ik de voorkeur geef aan mijn eigen oma, mijn overbuurman, of het ongeneselijke vrouwtje hier uit het dorp. In plaats van geld weg te strooien in Afrika waar toch niets van terecht komt. Beter geven ze dan ieder jaar geld aan hetzelfde doel. Dan bereik je nog wat. Die paar miljoen euro gaat de wereld echt niet verbeteren als je dat serieus denkt. Iets met een aap en een gouden ring. 9 vd 10 mensen die doneren lopen er maar al te mooi mee te pronken, en dat is in mijn ogen puur een donatie aan hun eigen zelfverheerlijking. Zoals Giel die 11 maanden in het jaar een arrogante lul is, maar tijdens SR is het opeens een emotionele jongen. Nee het is zo doorzichtig als wat.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok en door bovengenoemde redenen vindt je dat we niet 12 miljoen moeten inzamelen om de armsten van de wereld te voorzien van basis dingen om niet te sterven aan diarree.
wat wil je daarmee zeggen?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier moeten mensen naar de voedselbank.
Ik vind ook niks aan SR maat ben verder normaal. Abed overdrijft nogal...quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
De wereld is gedoemd te mislukken door mensen als u.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
1. De DJ's zitten daar puur uit promotie voor zichzelf/3FM. Het goede doel is puur een excuus om ordinair aandacht te krijgen van hun projectje. De nepheid straalt er van af.
2. Ik probeer echt dit gedoe te ontwijken. Maar helaas is de commercie zo groot dat je er niet aan ontkomt.
3. Ieder jaar weer zo'n kut kazig house anthem die ik niet wil horen (zie punt 2.)
4. Zogenaamd niet eten maar wel aan die voedingsshakes zitten. Beetje het zelfde idee dat je een maand niet aan seks doet. Maar dan telt seks met condoom niet mee. Zo hypocriet als de pest dus.
5. Giel en kornuiten verdienen van ons belastingsgeld bakken vol met geld. Maar wat stoppen ze zelf in het goede doel? Geen fluit. Giel krijgt gewoon op het einde vd maand gewoon weer zijn salaris en een waarschijnlijk een dikke bonus nog ook.
6. Giel
7. Een of ander zorginstelling gaf daarstraks een flink som geld aan Serious Request. Terwijl de ene naar de andere zorg medewerker word ontslagen in NL. Onze eigen zorgstelsel gaat er enorm op achteruit. Maar dan wel doneren aan een bodemloze put wat Afrika heet. En alleen omdat ze met de circus van Serious Request mee moeten doen, kijk ons nou weer vrijgevig en sociaal zijn. Terwijl ons eigen zieken en ouderen in hun eigen kots en pis moeten roller omdat er geen geld is voor verzorging.
The end
Als het goed is (lees: als er genoeg gedoneerd wordt) gaat dat er af.quote:Op dinsdag 24 december 2013 07:26 schreef SEMTEX het volgende:
Ik negeer het dit jaar, ik erger me aan Paul Rabberings haar.
8. 90% van de bedrijven die doneren doneren niet vanwege het goede doel, maar vanwege de hele goedkope reclame. Dit is zo doorzichtig en walgelijk, als je doneert, doneer dan anoniem als bedrijf.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
6. Giel
The end
Aanname en eigen mening.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Thuis staat SR aan, en ook bij mij op het werk, omdat mensen dat leuk vinden, verder kom ik het weinig tegen hoor, af en toe een kort artikel hier en daar op sommige sites, maar valt best mee verder.quote:2. Ik probeer echt dit gedoe te ontwijken. Maar helaas is de commercie zo groot dat je er niet aan ontkomt.
Ook hier, niet naar 3FM luisteren, dan valt het best mee.....quote:3. Ieder jaar weer zo'n kut kazig house anthem die ik niet wil horen (zie punt 2.)
Domme vergelijking, weet je zelf hoop ik ook.quote:4. Zogenaamd niet eten maar wel aan die voedingsshakes zitten. Beetje het zelfde idee dat je een maand niet aan seks doet. Maar dan telt seks met condoom niet mee. Zo hypocriet als de pest dus.
Klopt, ze verdienen best goed, maar dat staat los van deze actie. tenzij je vind dat iemand die goed verdient niet aan goede doelen mag meewerken, dan heb je helemaal gelijk.quote:5. Giel en kornuiten verdienen van ons belastingsgeld bakken vol met geld. Maar wat stoppen ze zelf in het goede doel? Geen fluit. Giel krijgt gewoon op het einde vd maand gewoon weer zijn salaris en een waarschijnlijk een dikke bonus nog ook.
Ja, dit is een heel goed argument, lang over nagedacht?quote:6. Giel
Dat heet onbaatzuchtigheid. het zegt wat over die mensen dat ze ondanks hun eigen relatieve ellende, het toch nog nodig vinden om een medemens te helpen.quote:7. Een of ander zorginstelling gaf daarstraks een flink som geld aan Serious Request. Terwijl de ene naar de andere zorg medewerker word ontslagen in NL. Onze eigen zorgstelsel gaat er enorm op achteruit. Maar dan wel doneren aan een bodemloze put wat Afrika heet. En alleen omdat ze met de circus van Serious Request mee moeten doen, kijk ons nou weer vrijgevig en sociaal zijn. Terwijl ons eigen zieken en ouderen in hun eigen kots en pis moeten roller omdat er geen geld is voor verzorging.
quote:The end
quote:Op maandag 23 december 2013 23:24 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik kan nu eenmaal slecht tegen misplaatst 'goed doen'.
Ik sluit me aan bij Indiaan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
6. Giel
The end
Waarvan de helft bestaat uit tokkies of bijstandsmoeders die zo nodig 4 kinderen moesten...quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier moeten mensen naar de voedselbank.
Ja, want in Afrika blijft men maar zielig, oorlog na oorlog, stammenstrijd na stammenstrijd, en 10 kinderen en een hiv infectie verder, want die gratis condooms, das niks, daar ontploft je tollie van.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Waarvan de helft bestaat uit tokkies of bijstandsmoeders die zo nodig 4 kinderen moesten...
Dat hebben ze niet bewezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:07 schreef Valkyrjur het volgende:
Persoonlijk ben ik ook geen fan van het hele SER-circus. De meeste redenen daarvoor zijn echter al volop genoemd dus die zal ik niet herhalen. Maar gewoon even een vraag aan de fan's van Serious Request: Hoeveel denken jullie dat er nou echt bij de kinderen waarvoor deze actie bedoeld is terecht komt? Dus niet besteedt wordt aan de jaarsalarissen van de heren in de top van het Rode Kruis, niet blijft hangen bij de hoge omes in de landen zelf.
Hebben de grote landelijke inzamelingsacties van bijvoorbeeld giro 555 of Foster Parents plan (vroegah) al niet bewezen dat het ingezamelde geld gewoon lekker veilig op de bank blijft staan en er maar heel weinig daadwerkelijk bij de slachtoffers terecht komt?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, want in Afrika blijft men maar zielig, oorlog na oorlog, stammenstrijd na stammenstrijd, en 10 kinderen en een hiv infectie verder, want die gratis condooms, das niks, daar ontploft je tollie van.
Maar vooral hier in Nederland alle mensen die het niet zo breed hebben wegzetten als tokkies met een gat in hun hand en een alcoholverslaving.
Zeker waar, al komt het 'het is de eigen schuld van iedere Nederlander die in geldnood zit' argument ook iets te vaak voorbij als mensen zich afvragen waarom niet eens een jaartje een doel of doelen in eigen land.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen is dat het achterlijk is dat je door mensen bedachte landsgrenzen laat bepalen welk mensenleven meer waard is dan een ander. Ik snap ook wel dat je als Nederland zijnde niet heel de wereld kan helpen, maar alleen geld voor 'je eigen ras/volk' willen geven zit nogal tegen het extreem-rechtse aan. Ja, in Afrika zijn er genoeg mensen die zelf eens wat op moeten gaan bouwen, maar laten we niet doen alsof elke blanke Nederlander die naar de voedselbank daar helemaal niets aan had kunnen doen, en alsof er hier in ons eigen landje geen 'bodemloze put'-gevallen zijn waar je eigenlijk geen cent meer in moet steken.
Dat klopt idd ja. Maar ik ben van mening dat in Nederland de overheid zelf in staat moet zijn te zorgen dat niemand hier honger heeft. Alleen dat geld van de burger maken ze rechtstreeks over naar de zoveelste frauderende en graaiende bankdirecteur die z'n bank om ziet vallen en schreeuwt recht te hebben op die miljarden aan belastinggeld.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zeker waar, al komt het 'het is de eigen schuld van iedere Nederlander die in geldnood zit' argument ook iets te vaak voorbij als mensen zich afvragen waarom niet eens een jaartje een doel of doelen in eigen land.
Maar het moet allemaal exclusief en 'vergeten rampen', en dat is naar mijn idee wat onzinnig. Nog los van het feit dat afgelopen 60 jaar duidelijk heeft gemaakt dat miljarden naar Afrika pompen niets meer is dan een heel klein druppeltje op een grote gloeiende plaat, en 3FM het altijd presenteert alsof ze een half continent van de afgrond hebben gered.
Ik doneer maandelijks een vast bedrag aan een goed doel, maar nu ik kritiek heb op het concept telt dat in één keer allemaal niet mee mee?quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Daar gaat het me helemaal niet om. Niemand hoeft iets te geven en ik voel me niet verheven boven zo iemand. Ik voel me wel verheven boven volgevreten egoïsten die kritiek hebben maar zelf nooit wat voor een ander doen, ook los van SR of soortgelijke acties. Dat is wat anders dan iemand die kritiek heeft op SR, want dat laatste mag zeker.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:19 schreef JackHerrer het volgende:
Wat mij nog het meest ergert zijn de verheven reacties van de SR fans (ook van de dj's trouwens). Dat wanneer je het programma niks vindt of niet doneert je gelijk een moreel minderwaardig mens bent.
Zie:
[..]
Ik doneer maandelijks een vast bedrag aan een goed doel, maar nu ik kritiek heb op het concept telt dat in één keer allemaal niet mee mee?
Ik vraag me ook af hoe de donateurs van SR terugkijken op faalprojecten zoals het jaar met dat muskietennet, dat achteraf bijna niet blijkt te en toch 10 miljoen gestort hebben. Of maakt dat niet uit, zolang er maar gezegd kan worden dat je meegedaan hebt en geld gestort?
Sowieso is dat gewoon zo lekker middeleeuws, aflaatjes kopen. Nu ff 20¤ storten aan Giel en consorten en dan bij het kerstdiner verheven gaan zitten doen over wat een filantroop je wel niet bent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:19 schreef JackHerrer het volgende:
Wat mij nog het meest ergert zijn de verheven reacties van de SR fans (ook van de dj's trouwens). Dat wanneer je het programma niks vindt of niet doneert je gelijk een moreel minderwaardig mens bent.
Zie:
[..]
Ik doneer maandelijks een vast bedrag aan een goed doel, maar nu ik kritiek heb op het concept telt dat in één keer allemaal niet mee mee?
Ik vraag me ook af hoe de donateurs van SR terugkijken op faalprojecten zoals het jaar met dat muskietennet, dat achteraf bijna niet blijkt te en toch 10 miljoen gestort hebben. Of maakt dat niet uit, zolang er maar gezegd kan worden dat je meegedaan hebt en geld gestort?
Want als je geld geeft aan diarree negertjes ben je per definitie goed bezig. Uiteraard.quote:Op maandag 23 december 2013 23:08 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
je eigen smaak/mening als feit zien![]()
ik hoor graag wat voor betere en niet-walgelijke dingen voor de wereld jij vandaag gedaan hebt.
Nee, maar je hebt in elk geval de intentie om nog iets goeds te doen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Want als je geld geeft aan diarree negertjes ben je per definitie goed bezig. Uiteraard.
Ach ja. De nobele bedoelingen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:48 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt in elk geval de intentie om nog iets goeds te doen.
Lekker makkelijk lullen dit. Zo kun je alles wel negatief omdraaien he?quote:
Topictitel lezen te lastig voor je wellicht? Ga ergens anders je geweten vrijkopen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:49 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen dit. Zo kun je alles wel negatief omdraaien he?
Die hele kritiekloze 'iets is beter dan niets'-mentaliteitquote:Op dinsdag 24 december 2013 13:48 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt in elk geval de intentie om nog iets goeds te doen.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
Topictitel lezen te lastig voor je wellicht? Ga ergens anders je geweten vrijkopen.
Ja, hallo, jij zit je in een anti SR topic te verbazen dat er mensen wat tegen SR hebbenquote:Op dinsdag 24 december 2013 13:57 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]![]()
Heel goed inhoudelijk weerwoord. Heb met je te doen, het moet vervelend zijn om zo'n naar beeld van de mensheid te hebben. Maar volgens mij ben je een gevalletje: zoals de waard is...
Bullshit. Je kan best gelijk kritisch zijn, maar er nog iets van proberen te maken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die hele kritiekloze 'iets is beter dan niets'-mentaliteit![]()
Er is niets mis met geld uitgeven aan een goed doel. Maar wat bij mij (en vele anderen) hier opvalt is dat de meeste mensen het doen uit zelfverheerlijking, en daarmee inderdaad mee lopen te pochen. Daar hebben mensen hier kritiek op, niet om het geld wat naar het goede doel gaat (al hoewel dat ook aan betere dingen besteed kan worden in mijn ogen).quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:49 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Daarnaast moet je natuurlijk helemaal zelf weten waar je je geld aan uit geeft (al is het aan een spelcomputer om op je dikke reet achter te gaan zitten) maar hou verder je bek over mensen die wel iets aan een ander willen geven, of doe het beter.
Hoop bijna dat jij ooit een kind mag verliezen, aan welke ziekte dan ook. Maar dat doe ik toch maar niet, dat kind kan er ook niets aan doen dat zo'n verzuurd en waardeloos persoon z'n vader is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, hallo, jij zit je in een anti SR topic te verbazen dat er mensen wat tegen SR hebben. Over inhoudelijk gesproken. Moet je niet op 1 of ander plein het anthem gaan staan meelallen om een neger te redden ofzo?
Ah kijk, nu komt de nobele SR-fan uit de mouw hoor.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:00 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Hoop bijna dat jij ooit een kind mag verliezen, aan welke ziekte dan ook. Maar dat doe ik toch maar niet, dat kind kan er ook niets aan doen dat zo'n verzuurd en waardeloos persoon z'n vader is.
Voor de rest: ik zou graag jouw trieste leven inruilen voor dat van 'zo'n neger'.
Wat is dit nu weer voor opmerkingquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:00 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Hoop bijna dat jij ooit een kind mag verliezen, aan welke ziekte dan ook. Maar dat doe ik toch maar niet, dat kind kan er ook niets aan doen dat zo'n verzuurd en waardeloos persoon z'n vader is.
Voor de rest: ik zou graag jouw trieste leven inruilen voor dat van 'zo'n neger'.
En dit ben ik dan weer met je eens. Zo'n tweet dat je gegeven hebt ofzo, vind ik ook wat triest.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Er is niets mis met geld uitgeven aan een goed doel. Maar wat bij mij (en vele anderen) hier opvalt is dat de meeste mensen het doen uit zelfverheerlijking, en daarmee inderdaad mee lopen te pochen. Daar hebben mensen hier kritiek op, niet om het geld wat naar het goede doel gaat (al hoewel dat ook aan betere dingen besteed kan worden in mijn ogen).
Doneren aan een goed doel moet je niet voor eigen belang doen, maar daadwerkelijk voor de gene voor wie je het doet. En dat is er mis mee.
Ik beweer helemaal nergens nobel te zijn.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ah kijk, nu komt de nobele SR-fan uit de mouw hoor.
Hij lacht om 'die negertjes' die doodgaan, dus een dergelijk gevoel gun ik hem.quote:
Leuk om dat iemand te gunnenquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:04 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Hij lacht om 'die negertjes' die doodgaan, dus een dergelijk gevoel gun ik hem.
Maar als je even verder leest: z'n eventuele kind niet.
Oh? Lezen is écht je ding niet, he?quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:04 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Hij lacht om 'die negertjes' die doodgaan
Joh, die SR pipo's zijn gewoon bang dat iemand iets negatiefs van hun feestjuh gaat vinden. Want oh, ze zijn zo goed bezig en zo begaan met alles. Kunnen ze hun op FB timeline weer mooi lopen pochen, de polonaise lopen op het plein en weet ik veel wat. Met liefdadigheid heeft het allemaal niks te maken maar dat willen ze niet horen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dus je mag alleen kritiek op iets hebben als je het zelf beter kan? Laatste keer dat ik dat hoorde was op de basisschool, nee makkelijk om zo kritiek aan te vechten
wat zou jij zeggen tegen mensen die zeggen dat je alleen maar doneert aan de voedselbank om jezelf een goed gevoel te geven en de enige reden dat je dat hier noemt is om te pronken met je goeie daad?quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:39 schreef friekin_ het volgende:
[..]
[..]
Ik sluit me aan bij Indiaan.
Ik heb deze maand gedoneerd aan de plaatselijke voedselbank. Gewoon, omdat ik daar een goed gevoel bij heb. Ik weet waar de producten terecht komen, en ik vind armoede in Nederland schrijnend genoeg. Ik hoef niet Afrika te kijken om te weten dat het niet lekker loopt in de wereld.
Ze drinken wel 5 dagen alleen sapjes gewoon omdat niemand daar iets aan heeft!quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:09 schreef Luigi het volgende:
Miljoenen verdienende DJ's helden in een glazen huis.
JA MOOI TOCH LEKKER SAPPIES VOOR AFRIKAAAAAAAA EN DAN NU LOS OP HET ANTHEM MET ZEN ALLE!!!111111quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:14 schreef Cracka-ass het volgende:
Ze drinken wel 5 dagen alleen sapjes gewoon omdat niemand daar iets aan heeft!
hier heb je een punt, anoniem zou mooi zijn, maar het hele ding van SR is dat er iets tegenover je donatie staat, je mag een liedje aanvragen en een bedrijf mag zn naam noemen. Tis niet heel nobel, maar jij bent eigenlijk nog holier than thou door te zeggen dat wat die bedrijven doen niet nobel genoeg is. Ik ben blij dat dit competitieve onder bedrijven er is want de armsten hebben er enkel baat bij.quote:Op dinsdag 24 december 2013 07:39 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
8. 90% van de bedrijven die doneren doneren niet vanwege het goede doel, maar vanwege de hele goedkope reclame. Dit is zo doorzichtig en walgelijk, als je doneert, doneer dan anoniem als bedrijf.
Gelukkig heb ik dit hele circus goed weten te ontwijken, weinig van meegekregen dit jaar. Mensen die het leuk vinden mogen het van mij leuk vinden, ik neem ze alleen niet serieus.
je zegt dat wat ze doen niet nobel genoeg is?quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
JA MOOI TOCH LEKKER SAPPIES VOOR AFRIKAAAAAAAA EN DAN NU LOS OP HET ANTHEM MET ZEN ALLE!!!111111
niet?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:22 schreef Loveless85 het volgende:
Ja maar iets is toch beter dan niets1!!11!1
Het draagt niet bij aan een doel, tevens is het geen prestatie.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:18 schreef Daskaar het volgende:
[..]
je zegt dat wat ze doen niet nobel genoeg is?
Wat ik wil is niet relevant, er zal in deze SBS6 maatschappij toch niet zo snel iets veranderen als het op de halveverzoling van de samenleving aankomt, maar iets signaleren en je ergeren mag toch nog steeds? Als jij SR wel leuk/grappig/goed vind, prima, be my guest, ga lekker lopen hosanna-en in een ander topic dan. Ik snap die behoefte tot verdedigen nooit zo met dit soort dingen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:17 schreef Daskaar het volgende:
Jullie anti's willen dat SR veranderd of dat het helemaal ophoudt te bestaan?
Niet relevant wat we willen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:17 schreef Daskaar het volgende:
ja helemaal mee eens. de anti's roepen wat meningen dat ze het stom vinden en dat zijn de argumenten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:49 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Daarnaast moet je natuurlijk helemaal zelf weten waar je je geld aan uit geeft (al is het aan een spelcomputer om op je dikke reet achter te gaan zitten) maar hou verder je bek over mensen die wel iets aan een ander willen geven, of doe het beter.
In het dagelijks leven leg jij ook regelmatig uit waarom je een hekel hebt aan de kleur blauw en je doperwtjes echt heel erg smering vind?quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:24 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja helemaal mee eens. de anti's roepen wat meningen dat ze het stom vinden en dat zijn de argumenten.
het enige echte argument dat ik gehoord heb, en verbazend weinig in dit topic, is dat het geld niet naar het doel gaat.
ik kan hier helemaal niks mee.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:24 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet relevant wat we willen.
Aangezien de meerderheid van de bevolking een religie aanhangt, in god of in 'iets' gelooft moeten we accepteren dat het klootjesvolk zaken als de pietitie en SR ook leuk vind. Doe je niets aan, behalve hopen dat evolutie de juiste kant op gaat. Deze idiocracy waarbij tokkies de overhand nemen is helaas lastig te vermijden deze maand.
Jij denkt dat er een discussie te winnen valt of gelijk te verkrijgen is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:27 schreef Daskaar het volgende:
ik kan niet eens serieus in gaan op je 'argumenten'.
nee je mag kritiek hebben, maar dan wel zinnige argumenten hebben, en die laten op zich wachten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:26 schreef Abed het volgende:
Alsof je moet geven of zelf een doel starten om kritiek te mogen hebben op iets onzinnigs![]()
Mooi om te zien dat jullie het ECHT niet door hebben allemaal maar wel in dit topic blijven hangen.
Nee snoeihard door een van mijn 10 gratis spotify accountjesquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef Luigi het volgende:
[..]
Heb je daar wel 3 euro 25 voor gedoneerd voor de diarreenegertjes?
Het is naief om te denken dat SR in dit format een goed initiatief is zonder bijbedoelingen en eigenpijperij.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee je mag kritiek hebben, maar dan wel zinnige argumenten hebben, en die laten op zich wachten.
en ik blijf hangen omdat ik jullie houding wil begrijpen omdat ik het niet snap en het me doet denken dat jullie echt enorm kortzichtig zijn en daar wil ik graag wat aan doen.
en nee ik geen zelf geen cent aan sr.
KUN JE WEL EN DIE ARME AFRIKAANTJES DAN EGOIST!!1111quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:30 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee snoeihard door een van mijn 10 gratis spotify accountjes
Ik heb wel een speciaal Nickelback accountje hoor. Zodat ik weet hoe pure diaree voelt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
KUN JE WEL EN DIE ARME AFRIKAANTJES DAN EGOIST!!1111
Ok dat is gewoon onmenselijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb wel een speciaal Nickelback accountje hoor. Zodat ik weet hoe pure diaree voelt.
Wow wat is BAKKER BART toch een fideel bedrijf dat BAKKER BART maar liefst 100 euro ophaalt met zijn generieke afbakmeuk en dat geheel belangeloos doneert aan SR als BAKKERT BART zijnde!quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:32 schreef Abed het volgende:
Ik heb trouwens net ¤100,- opgehaald namens Bakker Bart, zien jullie dit wel ik zei dus BAKKER BART.
BAKKER BART heeft heerlijke broodjes tegen een scherpe prijs. BAKKER BART steunt SR.
Ik heb in het vorige topic verschillende inhoudelijke punten gegeven.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:24 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja helemaal mee eens. de anti's roepen wat meningen dat ze het stom vinden en dat zijn de argumenten.
het enige echte argument dat ik gehoord heb, en verbazend weinig in dit topic, is dat het geld niet naar het doel gaat.
De welbekende karma-opmerking die de DJ's vorig jaar maakten is terug.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:00 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De welbekende karma-opmerking die de DJ's vorig jaar maakten is terug.
Idioot dat dat bij de NPO kan en de reclame code commissie blijkbaar even 5 dagen de andere kant op kijkt, terwijl (sluik)reclame in programma's van de NPO verder het hele jaar een hot item isquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:16 schreef Daskaar het volgende:
[..]
hier heb je een punt, anoniem zou mooi zijn, maar het hele ding van SR is dat er iets tegenover je donatie staat, je mag een liedje aanvragen en een bedrijf mag zn naam noemen. Tis niet heel nobel, maar jij bent eigenlijk nog holier than thou door te zeggen dat wat die bedrijven doen niet nobel genoeg is. Ik ben blij dat dit competitieve onder bedrijven er is want de armsten hebben er enkel baat bij.
Beter dan verpeste kinderen die alles maar aan ikke ikke ikke leren uitgeven.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Overigens al die kinderen die hun zakgeld in moeten leveren bij het glazenhuis
Ze willen helemaal niets, alleen maar vanaf hun luie reet al dagen lopen zeiken om het zieken op iets.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:17 schreef Daskaar het volgende:
Nee, van jou met je kutposts hier op fok gaat de wereld erop vooruit.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:49 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Sowieso, de gedachte dat de wereld erop vooruit gaat als een paar van die diarreenegertjes het overleven is- waardig
SR draait juist om IKKE IKKE IKKEquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:25 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Beter dan verpeste kinderen die alles maar aan ikke ikke ikke leren uitgeven.
Ja natuurlijk want het geeft ikke ikke een goed gevoel om mijn ikke ikke geld weg te geven aan een ander.quote:
Je zou het eens moeten kijken op tv voor de gein.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:31 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja natuurlijk want het geeft ikke ikke een goed gevoel om mijn ikke ikke geld weg te geven aan een ander.
Uiteraard niet, maar wij pretenderen dan ook niet wereldverbeterend bezig te zijnquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:28 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Nee, van jou met je kutposts hier op fok gaat de wereld erop vooruit.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar wij pretenderen dan ook niet wereldverbeterend bezig te zijn
Haha het is wel mooi, continu schreeuwen om goede argumenten, en als mensen die aandragen alleen op de trolletjes reageren en roepen dat er geen goede argumenten zijnquote:
Die heb ik al voldoende gegeven hier volgens mij.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Haha het is wel mooi, continu schreeuwen om goede argumenten, en als mensen die aandragen alleen op de trolletjes reageren en roepen dat er geen goede argumenten zijn
Veel cynisme inderdaad.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:57 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Die heb ik al voldoende gegeven hier volgens mij.
Als jij er vanuit gaat dat alles wat mensen in hun leven voor anderen doen puur is om zichzelf een goed gevoel te geven en/of bij andere mensen als 'goed' gezien te worden, zegt dat veel over jou zelf. Blijkbaar ben je zelf zo'n naar en egoïstisch persoon dat je denkt dat iedereen 'slecht' is.
ja, maar das alleen mogelijk als beide partijen bereid zijn hun ongelijk toe te gevenquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef Luigi het volgende:
[..]
Jij denkt dat er een discussie te winnen valt of gelijk te verkrijgen is.
nee denk ik niet. ik denk dat het een uitermate goed initiatief is ondanks de bijbedoelingen. ze gebruiken die commercialisering juist op n positieve manier.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:31 schreef Abed het volgende:
[..]
Het is naief om te denken dat SR in dit format een goed initiatief is zonder bijbedoelingen en eigenpijperij.
je klinkt als een redelijk mens, hoe zou je het willen verbeteren? kan je t copy pasten uit vorige topic?quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb in het vorige topic verschillende inhoudelijke punten gegeven.
Daarnaast ben ik niet helemaal tegen het idee, maar wel tegen deze uitvoering.
De redenatie iets is beter dan niets en wat heb je zelf bijgedragen aanvallen vind ik in de categorie 'hier heb je mijn privacy, ik heb niks te verbergen' vallen. Alsof voor serious request mensen minder goed waren.
Ik snap ook niet waarom je wel de wereld een stukje beter mag maken door een actie te starten, maar als je die actie beter kan maken en daardoor kritiek uit, je moreel ineens een paria zou zijn. Alsof de actie het absolute morele gelijk heeft en je met verbeteringen niet nog beter kan zijn.
Maar in plaats daarvan moet je ineens gaan bewijzen je ook in te zetten voor goede doelen. Alsof nachtenlang luisteren en een tientje doneren je het recht geeft de ander de maat te nemen. Dan kan je kritiek verwachten.
waarom ben je tegen sr omdat in nederland er ouderen zijn die meer aandacht verdienen? waarom kan je niet zeggen "sr is een goed initiatief, maar ik wou dat er ook een soortgelijk initiatief was voor de ouderen"? en dat was er trouwens nog geen twee weken geleden. en nee ouderen liggen niet in hun eigen stront.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Clean this shit up!
Dat denken veel ouderen nog dagelijks in onze verzorgingstehuizen hier in Nederland. Maar nee die mogen ook lekker een avondje in hun eigen stront baggeren omdat we hier geen geld voor verzorging meer hebben.
Indiaantje89 zet nu Tsunami op: EN SPRINGUH!!!!!!!!!!!!!!!!! SPRING SPRING SPRING!!
sowieso het meest walgelijke dat ik hier gelezen heb en maakt je totaal ongeloofwaardig .quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:49 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Sowieso, de gedachte dat de wereld erop vooruit gaat als een paar van die diarreenegertjes het overleven is- waardig
och ja dat men hier zo ontzettend kan vallen over zoiets kleins, op je pik getrapt?quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De welbekende karma-opmerking die de DJ's vorig jaar maakten is terug.
hoezo moeten?quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Overigens al die kinderen die hun zakgeld in moeten leveren bij het glazenhuis
das idd raar, maar maakt t je echt uit?quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Idioot dat dat bij de NPO kan en de reclame code commissie blijkbaar even 5 dagen de andere kant op kijkt, terwijl (sluik)reclame in programma's van de NPO verder het hele jaar een hot item is
want jij was anders als kind?quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:25 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Beter dan verpeste kinderen die alles maar aan ikke ikke ikke leren uitgeven.
Ik hoef geen gelijk of te winnen. Mijn mening (!) is het dat SR een totaal overtrokken, overhyped ego toneelstukje is dat verder prima past in de steeds verder debiliserende maatschappij van nu (dat dan weer wel) waar ik me graag verre van hou. That's all. Dat al die do-gooders dan gelijk op hun stelten staan, tsja, dat zegt dan toch weer wat over hun.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:08 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja, maar das alleen mogelijk als beide partijen bereid zijn hun ongelijk toe te geven
eensquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:28 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Nee, van jou met je kutposts hier op fok gaat de wereld erop vooruit.
pure invulling, tis misschien een vreemd concept voor jou, maar er zijn mensen die daadwerkelijk geraakt worden door het leed in andere landen.quote:
Ik vind SR ook geen fuck aan, maar ben verder geen zuur type ofzo.quote:Op maandag 23 december 2013 23:19 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
maar het neerhalen van een daadwerkelijk wereldverbeterend initiatief vind je beter dan dit initiatief zelf?quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar wij pretenderen dan ook niet wereldverbeterend bezig te zijn
Ik zet mijn eigen leven boven de meeste mensen als het erop aankomt. Is dat raar?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:16 schreef Daskaar het volgende:
[..]
sowieso het meest walgelijke dat ik hier gelezen heb en maakt je totaal ongeloofwaardig .
en je zet je eigen leven boven die van hen dus?
Ikke ga dan liever zelf naar zo'n land om arme negertjes te helpen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:20 schreef Daskaar het volgende:
[..]
pure invulling, tis misschien een vreemd concept voor jou, maar er zijn mensen die daadwerkelijk geraakt worden door het leed in andere landen.
daarnaast is die ikke ikke ikke houding prima zolang het uiteindelijk gaat naar de stervende kinderen.
the greater good.
je ziet niet in dat zelfs als je gelijk hebt, al het geld dat wordt opgehaald naar arme kinderen gaat en dit een goed ding is?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:18 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik hoef geen gelijk of te winnen. Mijn mening (!) is het dat SR een totaal overtrokken, overhyped ego toneelstukje is dat verder prima past in de steeds verder debiliserende maatschappij van nu (dat dan weer wel) waar ik me graag verre van hou. That's all. Dat al die do-gooders dan gelijk op hun stelten staan, tsja, dat zegt dan toch weer wat over hun.
Oh want jij geeft zoveel om die Afrikanen. Heb je wel je 5 euro in de bus gegooid? Als je echt om die mensen gaf dan deed je wel meer dan zielig je zonden afkopen 1x in het jaar voor kerst bij 3FM. En nee ik geef niet zoveel om die Afrikanen, ik ken ze niet en de wereld is sowieso overbevolkt. Zij zijn tamelijk kansloos, dat is zuur voor hun, maar niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:16 schreef Daskaar het volgende:
[..]
sowieso het meest walgelijke dat ik hier gelezen heb en maakt je totaal ongeloofwaardig .
en je zet je eigen leven boven die van hen dus?
dit is jouw reactie?quote:
jaquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:23 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik zet mijn eigen leven boven de meeste mensen als het erop aankomt. Is dat raar?
das primaquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:24 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ikke ga dan liever zelf naar zo'n land om arme negertjes te helpen.
Ik vind SR gewoon niks aan, heb de 'leukheid' er nooit van ingezien.
Daskaar denkt dat hij Jezus isquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:29 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dit is jouw reactie?
je gaat niet in op mijn inhoudelijke argumenten, maar noemt me een gek en probeert zo de aandacht van het onderwerp te verschuiven.
te makkelijk.
probeer t nog eens.
zullen we dan beginnen met jou? eens kijken hoe je er dan over denkt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:28 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Oh want jij geeft zoveel om die Afrikanen. Heb je wel je 5 euro in de bus gegooid? Als je echt om die mensen gaf dan deed je wel meer dan zielig je zonden afkopen 1x in het jaar voor kerst bij 3FM. En nee ik geef niet zoveel om die Afrikanen, ik ken ze niet en de wereld is sowieso overbevolkt. Zij zijn tamelijk kansloos, dat is zuur voor hun, maar niet mijn probleem.
Ik vind mijzelf - als het erop aankomt - belangrijker dan de meeste mensen en zal in de meeste gevallen mijn eigen leven voorop stellen. Ik weet niet of dat raar is. Misschien wel, maar ja.quote:
Nee, want ik ben egoistisch genoeg om toe te geven dat ik mezelf voor anderen die ik niet ken trek. En ik heb het geluk om in Nederland geboren te zijn met kansen en die pak ik ook. Dat anderen dat niet hebben is niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:30 schreef Daskaar het volgende:
[..]
zullen we dan beginnen met jou? eens kijken hoe je er dan over denkt.
Totaal niet raar, laat die domme troll lekkerquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:31 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik vind mijzelf - als het erop aankomt - belangrijker dan de meeste mensen en zal in de meeste gevallen mijn eigen leven voorop stellen. Ik weet niet of dat raar is. Misschien wel, maar ja.
Nee hoor, toont mooi de gedachtegang van een gemiddelde SR'er.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:16 schreef Daskaar het volgende:
[..]
och ja dat men hier zo ontzettend kan vallen over zoiets kleins, op je pik getrapt?
ja is zo, maar de meeste van ons doen dat niet, maakt hen dat slecht als ze in plaats daarvan maar geld doneren?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:32 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Prima, en ook nog eens leerzamer.
hoe toont dat de gedachtegang van de SRer?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nee hoor, toont mooi de gedachtegang van een gemiddelde SR'er.
Moet jij trouwens niet rondhossen in Leeuwarden en je eigen scheten snuiven in plaats van hier te posten?
ja ik vind het uitermate vermakelijk te zien hoe pauper jullie argumenten zijn en hoe klein dit groepje anti mensen is, geeft me hoop.quote:
Nee, maar mensen die geen geld doneren of SR niet leuk vinden, zijn niet per definitie slecht of egoïstisch. Oh, ik ben wel in Afrika geweest hoor. Niet dat dat mij 'beter' maakt, maar ik denk wel dat zoiets effectiever is dan een paar euro doneren.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:36 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja is zo, maar de meeste van ons doen dat niet, maakt hen dat slecht als ze in plaats daarvan maar geld doneren?
of maakt het jou beter omdat jij echt naar afrika gaat, wat je niet echt doet overigens..
Je gelooft in godquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:43 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja ik vind het uitermate vermakelijk te zien hoe pauper jullie argumenten zijn en hoe klein dit groepje anti mensen is, geeft me hoop.
wauw ik moet hier gaan uitleggen wat medeleven is? jij verheft je erkenning van je egoisme tot een zegen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:32 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben egoistisch genoeg om toe te geven dat ik mezelf voor anderen die ik niet ken trek. En ik heb het geluk om in Nederland geboren te zijn met kansen en die pak ik ook. Dat anderen dat niet hebben is niet mijn probleem.
hahahaquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:47 schreef Ultimate_Original het volgende:
Daskaar is anti-anti-serious request
Ik heb best medeleven, maar vooral naar mensen waarmee ik me kan identificeren. Met Afrikanen kan ik dat niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:47 schreef Daskaar het volgende:
[..]
wauw ik moet hier gaan uitleggen wat medeleven is? jij verheft je erkenning van je egoisme tot een zegen.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Jongens laten we allemaal de punten inzien die Daskaar hier aangeeft. Ik ben totaal van gedachte veranderd. Heb zojuist 20 euro gedoneerd en Keane - Somewhere Only We Know aangevraagd.
Ook heb ik zojuist mijn 3fm wallpaper geïnstalleerd.
Daskaar![]()
![]()
de parel van de lage landen. De verlosser. We gaan de wereld redden met zijn hulp
![]()
[ afbeelding ]
ja ik had t ook op de man gespeelt als ik geen inhoudelijke argumenten heb.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Jongens laten we allemaal de punten inzien die Daskaar hier aangeeft. Ik ben totaal van gedachte veranderd. Heb zojuist 20 euro gedoneerd en Keane - Somewhere Only We Know aangevraagd.
Daskaar![]()
![]()
de parel van de lage landen. De verlosser. We gaan de wereld redden met zijn hulp
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Daskaar![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wat? Ik aanbid je gewoon. (Je kijkt toch niet door mijn Giel sarcasme heen of wel?)quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:54 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja ik had t ook op de man gespeelt als ik geen inhoudelijke argumenten heb.
Vervolgens gaan we teruglezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:54 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja ik had t ook op de man gespeelt als ik geen inhoudelijke argumenten heb.
quote:Op maandag 23 december 2013 13:11 schreef Daskaar het volgende:
tis grappig, ik dacht echt dat de anti sr mensen misschien wel een punt hadden, maar tis alleen maar invulling en zure smoelen, zonder een poot om op te staan.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:43 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja ik vind het uitermate vermakelijk te zien hoe pauper jullie argumenten zijn en hoe klein dit groepje anti mensen is, geeft me hoop.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vervolgens gaan we teruglezen.
[..]
[..].
Zit mobiel, dus quoten is lastig.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:11 schreef Daskaar het volgende:
[..]
je klinkt als een redelijk mens, hoe zou je het willen verbeteren? kan je t copy pasten uit vorige topic?
Volgend jaar misschien eens een SR voor de Voedselbanken? Het is maar een ideetje hoor.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:31 schreef vluggejapie99 het volgende:
Hypocriete bende, dit kan ook echt alleen in Holland.
Misschien moeten de mensen die naar de voedselbank gaan eens aan het werk gaan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgend jaar misschien eens een SR voor de Voedselbanken? Het is maar een ideetje hoor.
Nu kan ik heel veel zeggen maar dat doe ik niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:33 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Misschien moeten de mensen die naar de voedselbank gaan eens aan het werk gaan.
Ja want ze willen ALLEMAAL niet werken natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:33 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Misschien moeten de mensen die naar de voedselbank gaan eens aan het werk gaan.
10% heeft het echt nodig die om 1 of andere reden in een klote situatie terecht zijn gekomen en er het beste van willen maken. De meeste vinden de bijstand prima of kunnen niet met geld omgaan door bijv. bij de Appie boodschappen te doen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja want ze willen ALLEMAAL niet werken natuurlijk.
Kan het nog het nog kanslozer? Denk het niet he?
Vind ik niet. Degene die aan de armoede in Nederland iets moet doen is de regering en niet Jan Modaal en een paar sponsoren die dit evenement financieren en de 12 miljoen opleveren.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgend jaar misschien eens een SR voor de Voedselbanken? Het is maar een ideetje hoor.
Ik las dat Leeuwarden de armste stad van Nederland is, dus dan is het wel zuur dat daar zoveel geld ingezameld wordt voor mensen ver weg en dat die arme mensen daar kunnen verrekken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind ik niet. Degene die aan de armoede in Nederland iets moet doen is de regering en niet Jan Modaal en een paar sponsoren die dit evenement financieren en de 12 miljoen opleveren.
Waarheid ligt ergens in het midden dus.
Leeuwarden de armste stad van Nederland? Lijkt me sterk, daar lijkt me juist weinig fabrieksarbeid. Maar goed, het zal wel zo zijn als een goede bron het zegt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik las dat Leeuwarden de armste stad van Nederland is, dus dan is het wel zuur dat daar zoveel geld ingezameld wordt voor mensen ver weg en dat die arme mensen daar kunnen verrekken.
Armoede is natuurlijk relatief in NLquote:Op dinsdag 24 december 2013 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik las dat Leeuwarden de armste stad van Nederland is, dus dan is het wel zuur dat daar zoveel geld ingezameld wordt voor mensen ver weg en dat die arme mensen daar kunnen verrekken.
Vraag me ook af hoe doorzichtig is waar het allemaal vandaan komt. Alle jaren nieuwe record, dwars door de ergste crisis in 30 jaar heen, en zelfs toen de overheid stopte met verdubbelen... Riiiightquote:Op dinsdag 24 december 2013 23:06 schreef TUFKAL het volgende:
Leuk initiatief dit topic.Schelden is inderdaad niet nodig. Maar de muziek is bagger en de DJ's ook. Geloof ook niets van dat eindbedrag.
Hoe kan je nu zo'n exact bedrag hebben op het einde, maar wel net boven 2012? En 2 uur eerder nog 2 miljoen lager....quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe doorzichtig is waar het allemaal vandaan komt. Alle jaren nieuwe record, dwars door de ergste crisis in 30 jaar heen, en zelfs toen de overheid stopte met verdubbelen... Riiiight
Alsof zo'n stad of 3FM zelf ook niet even een tonnetje lapt als ze zien dat ze het net niet halen...
Ja maar de klappers komen pas op het eind !11!!!quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:16 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hoe kan je nu zo'n exact bedrag hebben op het einde, maar wel net boven 2012? En 2 uur eerder nog 2 miljoen lager....
Yeah right. En mensen die nu nog wat overmaken, i.v.m. omstandigheden? Hebben ze die 12 miljoen zwart op wit? etc.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar de klappers komen pas op het eind !11!!!
Dat vraag ik me ook af, is er een notaris oid die checkt of alle gelden ook überhaupt binnenkomen. Al die lui die nu met zelf geknutselde cheques staan wapperen, er moeten er vast een paar zijn die terugkrabbelen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Yeah right. En mensen die nu nog wat overmaken, i.v.m. omstandigheden? Hebben ze die 12 miljoen zwart op wit? etc.
"ik stort 100 euro"quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, is er een notaris oid die checkt of alle gelden ook überhaupt binnenkomen. Al die lui die nu met zelf geknutselde cheques staan wapperen, er moeten er vast een paar zijn die terugkrabbelen.
dit was na meerdere malen gevraagd te hebben naar jullie argumenten. op een gegeven moment is er geen andere conclusie te trekken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vervolgens gaan we teruglezen.
[..]
[..].
COMPLOOOOOOT!!!quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:16 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hoe kan je nu zo'n exact bedrag hebben op het einde, maar wel net boven 2012? En 2 uur eerder nog 2 miljoen lager....
wauw..slechte verliezer?quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe doorzichtig is waar het allemaal vandaan komt. Alle jaren nieuwe record, dwars door de ergste crisis in 30 jaar heen, en zelfs toen de overheid stopte met verdubbelen... Riiiight
Alsof zo'n stad of 3FM zelf ook niet even een tonnetje lapt als ze zien dat ze het net niet halen...
Was er een wedstrijd dan? Vraag me oprecht af hoe dat in z'n werk gaat, al die bedrijven die wat toezeggen bv.quote:
nou zit er een groot verschil tussen hoe jij reageert op het eindbedrag en sprinter die claimt dat de tegenstander aan de dope zit?quote:Op woensdag 25 december 2013 00:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Was er een wedstrijd dan? Vraag me oprecht af hoe dat in z'n werk gaat, al die bedrijven die wat toezeggen bv.
Misschien kan jij het me uitleggen, als drager van het licht in dit topic
Zieltjes kweken en het idee hebben je schuldgevoel te moeten afkopen. Meer is het niet.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:49 schreef LoveProfuzion het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan serious request en dat volk wat zo maar doneert zonder dat ze weten waar aan of dat ze er echt betrokken bij zijn..
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen die niet echt voor SR pleiten, SER direct uit hun forumgrid hebben gesmeten.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:42 schreef Arcee het volgende:
SER / Het anti-Serious Request topic was het langzaamste topic ooit in SER.
Heb er ook niks van mee gekregen, voor de 5e keer op rij. Dom gedoe is het ook.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:52 schreef LoveProfuzion het volgende:
Het draait allemaal om het hossen en feesten ipv daadwerkelijk iets voor een ander te willen beteken.....erbij willen horen ivm de feestdagen. Denk dat er niemand is die 3 van de laatste 5 serious request doelen zo 123 kan opnoemen.
Nou. Ik mocht Giel laatst interviewen (jeuj!), maar het was echt zo dat als ik dan een concrete vraag stelde, hij hele lange en goede antwoorden gaf, maar het wel heel erg veel over zichzelf ging en hoe goed hij bezig is voor andere mensen (met veel nutteloze zaken die uiteindelijk eigenlijk weinig met het item te maken hadden). Omdat ik niet durfde af te kappen heb ik heel veel moeten editten,quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:29 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Net op het 8 uur Journaal, Rob Trip vroeg aan Giel Beelen wat hij het meeste zal onthouden aan deze editie. Gaf die lul van een Beelen gewoon de grote massa en het grote feest en mensen die losgaan als antwoord. Hij houdt niet eens meer de schijn op dat hij daar zit voor het goede doel, hij zit er echt alleen om zijn eigen ego te strelen![]()
ja hehe. Gaan jullie nou allemaal verbaasd zitten doen? Serieus, denk na.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:29 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
hij zit er echt alleen om zijn eigen ego te strelen![]()
Nja, little surprise.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:56 schreef Laura.b het volgende:
denk dat hij dus inderdaad best heel vol van zichzelf is.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
6. Giel
The end
toch kom je even posten hier.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
Heb er ook niks van mee gekregen, voor de 5e keer op rij. Dom gedoe is het ook.
Ik moet zeggen dat op een paar door de belasting betaalde reclames ik er ook veel minder van heb meegekregen dan vorig jaar.quote:Op woensdag 25 december 2013 02:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]![]()
Ik heb niet eens mn best gedaan om het te ontwijken en ik heb er dit jaar vrijwel niets van meegekregen. Wat een simpele ziel ben jij. Het lijkt erop of je je eigen zelfhaat afreageert op Serious Request.
Ga hulp zoeken man
Voor mij wel, maar ik ken hem niet echt. Ik kan op basis van zijn gedrag op TV/radio niet echt oordelen. En ik vind verder dat hij wel interesse toont in andere mensen, hoor. Tenminste: das mijn ervaring.quote:
Giel stond met zijn mobiel te pielen terwijl een man 10.000 euro kwam brengen, ik vond dit echt behoorlijk schandalig en ongeïnteresseerd.quote:Op woensdag 25 december 2013 10:22 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar ik ken hem niet echt. Ik kan op basis van zijn gedrag op TV/radio niet echt oordelen. En ik vind verder dat hij wel interesse toont in andere mensen, hoor. Tenminste: das mijn ervaring.
O, dat is inderdaad apart. Ik heb dat niet gezien, maar tegen mij is hij wel geïnteresseerd en door wat hij vertelt lijkt het iig ook wel zo dat hij interesse heeft in andere mensen en heel erg mee leeft met andere mensen. Maar ja.quote:Op woensdag 25 december 2013 10:24 schreef Speedball het volgende:
[..]
Giel stond met zijn mobiel te pielen terwijl een man 10.000 euro kwam brengen, ik vond dit echt behoorlijk schandalig en ongeïnteresseerd.
Ok, kan ik dan bij jou op het zolderkamertje komen? Want jij kwam er niet uit blijkbaar de gedurende afgelopen weken.quote:Op woensdag 25 december 2013 02:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]![]()
Ik heb niet eens mn best gedaan om het te ontwijken en ik heb er dit jaar vrijwel niets van meegekregen. Wat een simpele ziel ben jij. Het lijkt erop of je je eigen zelfhaat afreageert op Serious Request.
Ga hulp zoeken man
Precies. Wij zullen als de anti-SER zeurpieten bekend staan die deze volksverlakkerij elk jaar een warm onthaal geven in de virtuele wereld.quote:Op woensdag 25 december 2013 10:24 schreef Loveless85 het volgende:
Door tot het eind, en volgend jaar weer
Helemaal eeensch!quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
6. Giel
The end
ehm nee, dat toont echt weinig karakterquote:Op woensdag 25 december 2013 12:29 schreef super_tekkel het volgende:
[..]
Helemaal eeensch!Mooi verwoord
Je bedoelt de langzaamste reeks toch? Want er staan zat topics in de lijst die veel minder posts hebben in al die dagen.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:42 schreef Arcee het volgende:
SER / Het anti-Serious Request topic was het langzaamste topic ooit in SER.
Het langzaamste volle topic.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:19 schreef MichaelScott het volgende:
Je bedoelt de langzaamste reeks toch? Want er staan zat topics in de lijst die veel minder posts hebben in al die dagen.
het is tenminste een vol topic, hoeveel zijn er vol als je de sc niet meeteltquote:
buik vol vanquote:Op woensdag 25 december 2013 23:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
het is tenminste een vol topic, hoeveel zijn er vol als je de sc niet meetelt
Heb je posts gelezen in dit topic Daskaar en ben blij dat er gelukkig ook mensen zijn zoals jij.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:14 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ehm nee, dat toont echt weinig karakter
Misschien kunnen jullie nog een afspraakje maken om samen top SR te luisterenquote:Op donderdag 26 december 2013 01:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je posts gelezen in dit topic Daskaar en ben blij dat er gelukkig ook mensen zijn zoals jij.
Ik wil weten wat hier stondquote:Op donderdag 26 december 2013 12:37 schreef Loveless85 het volgende:
Aanschouw de gemiddelde FOK! SR-fan
-Doe maar niet-
Gewoon een foto van een meisje met bril, muts en een SR trui. Schokkend hoor.quote:Op donderdag 26 december 2013 12:59 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Ik wil weten wat hier stond
Waarom wordt dat weggehaald danquote:Op donderdag 26 december 2013 13:13 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Gewoon een foto van een meisje met bril, muts en een SR trui. Schokkend hoor.
Omdat het nergens op slaat? Al was het niets wereldschokkends.quote:Op donderdag 26 december 2013 13:14 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Waarom wordt dat weggehaald dan
Ik zie overal op FOK! wel posts die nergens op slaan, maar die worden ook niet weggehaald als daar geen reden voor is.quote:Op donderdag 26 december 2013 13:18 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Omdat het nergens op slaat? Al was het niets wereldschokkends.
En dat geloof jij? Iets zegt mij dat daar geen geld voor is want andere "kosten"hebben voorrang.quote:Op donderdag 26 december 2013 12:38 schreef super_tekkel het volgende:
Ik ben blij dat het allemaal weer voorbij is. De lui bij het rode kruis ook, kunnen ze weer een nieuwe dienstauto kopen.
Ik heb niet zoveel op met Giel Beelen, maar het moment dat het uiteindelijke bedrag werd bekendgemaakt zag je anders duidelijk dat het hem veel deed. En dat er wat bekendere lieden zitten is ook logisch om marketingtechnische redenen natuurlijk. Als je 50-jarige Anita die niemand kent er neerzet kijkt er geen hond.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb er nauwelijks iets van meegekregen terwijl vrijwel ieder moment thuis de tv en/of radio aan stond.quote:2. Ik probeer echt dit gedoe te ontwijken. Maar helaas is de commercie zo groot dat je er niet aan ontkomt.
Dan kijk je niet.quote:3. Ieder jaar weer zo'n kut kazig house anthem die ik niet wil horen (zie punt 2.)
De shakes bevatten de noodzakelijke bouwstoffen om toch nog enigszins te kunnen functioneren. Zonder die shakes krijg je ècht honger en zit je na 2 dagen stoned om je heen te kijken zonder iets fatsoenlijks te kunnen zeggen. Vooral functioneel dus.quote:4. Zogenaamd niet eten maar wel aan die voedingsshakes zitten. Beetje het zelfde idee dat je een maand niet aan seks doet. Maar dan telt seks met condoom niet mee. Zo hypocriet als de pest dus.
Bron?quote:5. Giel en kornuiten verdienen van ons belastingsgeld bakken vol met geld. Maar wat stoppen ze zelf in het goede doel? Geen fluit. Giel krijgt gewoon op het einde vd maand gewoon weer zijn salaris en een waarschijnlijk een dikke bonus nog ook.
Dan kijk je niet.quote:6. Giel
Het is handig reclame maken ja, maar zolang je niet weet waar dat geld precies vandaan komt is het spijkers op laag water zoeken.quote:7. Een of ander zorginstelling gaf daarstraks een flink som geld aan Serious Request. Terwijl de ene naar de andere zorg medewerker word ontslagen in NL. Onze eigen zorgstelsel gaat er enorm op achteruit. Maar dan wel doneren aan een bodemloze put wat Afrika heet. En alleen omdat ze met de circus van Serious Request mee moeten doen, kijk ons nou weer vrijgevig en sociaal zijn. Terwijl ons eigen zieken en ouderen in hun eigen kots en pis moeten roller omdat er geen geld is voor verzorging.
Als we allemaal denken dat wat we doen niets uitmaakt gebeurt er nooit wat. Was jij trouwens niet degene die bij NWS-topics regelmatig aangeeft dat Nederlanders alleen maar kunnen huilen en kleinzerig zijn?quote:
En die zijn gratis?quote:Op zaterdag 28 december 2013 02:13 schreef Synthercell het volgende:
Oplossing: uitsluitend goederen en medicijnen.
Je weet hoe groot en arm Afrika is ? Er is niets. Het kost dus miljoenen-miljarden-triljarden om het weer te laten functioneren.quote:Op zaterdag 28 december 2013 02:13 schreef Synthercell het volgende:
Hoe kan er plotseling een diaree probleem overal in de armste landen in de wereld zijn ontstaan?
Was dit probleem er niet altijd al? Dus waarom juist plotseling nu ineens miljoenen moeten inzamelen?
Alsof die mensen decennia lang nooit zijn geholpen, terwijl er al een halve eeuw ontwikkelingshulp wordt geboden. Er is iets ernstigs verkeert gegaan met het helpen van de derde wereld over de afgelopen halve eeuw. Bendes met zware wapens, warlords, oorlogen, conflicten, honger, ziekte zijn er alleen erger door geworden.
Conclusie: grote sommen geld inzamalen is niet de oplossing, maar juist het versterken van de problemen voor de armsten in de wereld. Oplossing: uitsluitend goederen en medicijnen.
Dat is toch juist wat het Rode Kruis met dat geldbedrag doet?quote:Op zaterdag 28 december 2013 02:13 schreef Synthercell het volgende:
Oplossing: uitsluitend goederen en medicijnen.
Ik zag laatst een lijstje waarop werd afgebeeld hoeveel miljard er Afrika in ging en hoeveel er het continent werd uitgesluist; een veelvoud er van. Afrika is potentieel ontzettend rijk, alleen wordt het leeggeroofd en ziet de gewone man er niks van. Bovendien wonen veel Afrikanen op plekken waar het helemaal niet slim is om te wonen. Daar bovenop groeit de bevolking veel te snel en wonen er veel te veel mensen in sloppenwijken in plaats van op het platteland te blijven.quote:Op zaterdag 28 december 2013 03:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je weet hoe groot en arm Afrika is ? Er is niets. Het kost dus miljoenen-miljarden-triljarden om het weer te laten functioneren.
Waar kan ik dat lijstje vinden ? En vooral ook: wie heeft dat lijstje gemaakt ?quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik zag laatst een lijstje waarop werd afgebeeld hoeveel miljard er Afrika in ging en hoeveel er het continent werd uitgesluist; een veelvoud er van. Afrika is potentieel ontzettend rijk, alleen wordt het leeggeroofd en ziet de gewone man er niks van.
Als je geen poen hebt, ga je wonen waar je geboren bent omdat verhuizen geld kost.quote:Bovendien wonen veel Afrikanen op plekken waar het helemaal niet slim is om te wonen.
Daar kunnen goede doelen ook iets aan doen.quote:Daar bovenop groeit de bevolking veel te snel
Op het platteland is het armoede. Anders zou men daar niet weg trekken. Diegenen die een fractie minder arm zijn dan andere plattelanders zullen naar de stad willen verhuizen. Natuurlijk is hun hoop vals, maar het IS tenminste hoop.quote:en wonen er veel te veel mensen in sloppenwijken in plaats van op het platteland te blijven.
Zeg jij.quote:Daarnaast zijn er ook heel veel Afrikanen die in onze ogen vreselijk arm en hulpbehoevend zijn, terwijl ze zichzelf prima kunnen bedruipen met hun geit en hun moestuintje. Velen leven zoals hun voorouders dat ook al honderden, misschien wel duizenden jaren geleden deden en zouden het misschien ook helemaal niet anders willen. Maar de goedmensen in Europa moeten zonodig deze mensen helpen
Dat magquote:Anyway; SR vermijd ik heel graag.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_beelen_naakt__.htmlquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:59 schreef Iwanius het volgende:
..dan moet ik wat gemist hebben want daar heb ik nog nooit van gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |